Τετάρτη, 27 Νοεμβρίου, 2024
Αρχική Blog Σελίδα 64

Δονούσα: Φύτευση αλμυρικιών σε πέντε διαφορετικές παραλίες

0

Η ανάγκη για να υπάρχει προοπτική όσον αφορά το περιβάλλον και την επόμενη ημέρα μέσα από μία καταστροφική πολιτική των τελευταίων δεκαετιών..

Μικρές απλές κινήσεις που όμως γίνονται μαθήματα ζωής. Ο Σύλλογος “Νήσος Αμοργός” ταξίδεψε έως τη Δονούσα το περασμένο Σαββατοκύριακο. Μέλη του, έκαναν μία πολύ απλά κίνηση. Σε συνεργασία με τα μέλη του Περιβαλλοντικού και Πολιτιστικού Συλλόγου “Ποσειδών” βρέθηκαν σε πέντε παραλίες της Δονούσας και φύτευσαν αλμυρίκια..

Η σχετική ανάρτηση μέσω των social media αναφέρει: “Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε η πρώτη δράση του συλλόγου μας για τη φετινή χειμερινή περίοδο!

Το περασμένο Σάββατο, στη Δονούσα, πραγματοποιήθηκε φύτευση αλμυρικιών σε συνεργασία με τον τοπικό σύλλογο Πολιτιστικός & Περιβαλλοντικός Σύλλογος Δονούσας “Ποσειδών ” αλλά και σύσσωμη την τοπική κοινωνία.

Πιο συγκεκριμένα, φυτεύτηκαν 16 δενδρύλλια σε πέντε διαφορετικές τοποθεσίες (Σαπουνόχωμα, Καλοταρίτισσα, Πέρα Άμμος, Κέδρος, Σταυρός).

Ευχαριστούμε θερμά για τη φιλοξενία και ευελπιστούμε να προχωρήσουμε και σε άλλες κοινές δράσεις”.

Αμοργός: “Εφυγε” από τη ζωή ο Νικόλας Στεφανόπουλους ” Ντίρλας”

0

Πένθος στα Θολάρια και στην Αμοργό… Εφυγε την Κυριακή, από τη ζωή σε ηλικία 81 ετών, ο Νικόλας Στεφανόπουλος… Μπορεί οι περισσότεροι από εμάς να μην είχαμε την τιμή (σ.σ. γιατί πρόκειται για μεγάλη τιμή εάν είχε συζητήσει μαζί του, εάν είχες πιει καφέ) αλλά για την Αμοργό ήταν ένας μικρός θησαυρός..

Οπως διαβάζουμε σε ανάρτηση από τον φίλο Δημήτρη Θεολογίτη (dimitris Tholaria) ” Έφυγε από την ζωή σήμερα Κυριακή 20/10/24,ο αγαπητός συμπατριώτη μας αείμνηστος Νικόλαος Στεφαν;oπουλους ” Ντίρλας”!!!

Ένας από τους τελευταίους παλαιούς του τόπου μας, τσαγκάρης, λιοτριβιάρης, οργανοπαίχτης. Άνθρωπος που άφησε το δικό του αποτύπωμα στο διάβα της ζωής. Λίγο καιρό μετά τον αποχωρισμό από την αείμνηστη σύζυγο του Μαρουλή, πηγαίνει να την συναντήσει στην ουράνια πολιτεία, ώστε να συνεχίσουν μαζί το αιώνιο ταξίδι με τον μοναδικό τρόπο που ήξεραν να ζουν αντάμα οι δύο τους.

Η εξόδιος Ακολουθία θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 22/10/24 & ώρα 11:00 π.μ, από τον ιερό ενοριακό ναό Αγίων Αναργύρων Θολαριών Αμοργού”.

 

Ενώ και ο Δήμαρχος Αμοργού Λευτέρης Καραϊσκος έκανε αναφορά στη σελίδα του τονίζοντας ” Φτωχότερη η Αμοργό μας! Ο Νικόλας Στεφανόπουλος, ο «Ντίρλας», πήρε το βιολί και το δοξάρι του και παίζει πια με τους αγγέλους.

Τυχεροί όσοι ζήσαμε έστω και λίγο δίπλα του! Με τις ιστορίες του, τις μουσικές τους, τη καλοσύνη του, τη μαχητικότητα του για ζωή.

Συλλυπητήρια στην οικογένεια του. Κανείς δεν θα ξεχάσει τον υπέροχο άνθρωπο της παράδοσης”.

Μάλιστα υπάρχει κι ένα αρχείο μέσα από τη σελίδα istorima όπου ακούει και διαβάζουμε ιστορίες από τον Νικόλα Στεφανόπουλο…

Εδώ το σχετικό λινκ

Η οικογένεια του NaxosPress εκφράζει τα συλλυπητήρια στην οικογένεια του εκλιπόντος

 

ΠΝΟ: Ξεκινάει η 48ωρη απεργία των πλοίων

0
Απεργία
Απεργία

Το ανακοίνωσαν, γίνεται πράξη… Για τις επόμενες 48 ώρες (σ.σ. ελπίζουμε χωρίς συνέχεια) τα νησιά αποκλείονται ελέω της απεργίας των πλοίων..

Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) προκήρυξε 48ωρη πανελλαδική προειδοποιητική απεργία για την Τρίτη 22 και την Τετάρτη 23 Οκτωβρίου, με προοπτική κλιμάκωσης των κινητοποιήσεων. Η απόφαση λήφθηκε ομόφωνα από την Εκτελεστική Επιτροπή της Ομοσπονδίας, η οποία αποφάσισε την αποστολή εξωδίκων για την κήρυξη της απεργίας.

Στο επίκεντρο των αιτημάτων των εργαζομένων βρίσκεται η υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας για το 2025, με αυξήσεις της τάξεως του 12%. Παράλληλα, η ΠΝΟ ζητά την κατάργηση του Ν. 41/50, την άμεση τροποποίηση του άρθρου για την τετράμηνη δρομολόγηση των Ε/Γ-Ο/Γ πλοίων και την επιβολή επτάμηνης υποχρεωτικής δρομολόγησης.

Επιπλέον, η ΠΝΟ απαιτεί την απαρέγκλιτη τήρηση της ναυτεργατικής νομοθεσίας και την μη έγκριση δρομολογίων από το ΣΑΣ και τον Υπουργό, ενόψει της νέας δρομολογιακής περιόδου, εάν δεν τηρούνται οι προβλεπόμενες διατάξεις.

Σε ανακοίνωσή της, η ΠΝΟ υπογραμμίζει την υψηλή κερδοφορία των ακτοπλοϊκών εταιρειών, επισημαίνοντας ότι εισπράττουν ετησίως 150 εκατομμύρια ευρώ από το Κρατικό ταμείο για τις επιδοτήσεις των άγονων γραμμών. Η Ομοσπονδία τονίζει, επίσης, ότι η κυβέρνηση ετοιμάζει «μποναμά» για την ανανέωση και τον εκσυγχρονισμό του στόλου των εταιρειών, λόγω της μετάβασης στην «πράσινη ναυτιλία».

«Δεν μπορούμε να αγνοήσουμε ότι σε όλα τα πλοία παραβιάζονται σε βάρος των Ναυτεργατών ακόμα και αυτά τα ελάχιστα που περιλαμβάνονται στη Ναυτεργατική νομοθεσία», καταλήγει η ανακοίνωση της ΠΝΟ.

Τήνος – Δήμος: Ενα δυνατό παράδειγμα ζωής

0

Ολοκληρώθηκε ένα τετραήμερο εκδηλώσεων, που διοργανώθηκε από τον Α.Ο. Ποσειδώνας Τήνου, με τη στήριξη του Δήμου Τήνου, που ανέδειξε τη σημασία του αθλητισμού ως μέσο ένταξης και ίσων ευκαιριών για όλους, παρουσιάζοντας το άθλημα της επιτραπέζιας αντισφαίρισης με αμαξίδιο σε σχολεία και στο σωματείο «Έχουμε Δικαίωμα».

Το Σάββατο, 19 Οκτωβρίου 2024, στο Ίδρυμα Τηνιακού Πολιτισμού, οι πρωταθλητές Ελλάδος στο άθλημα του πινγκ πονγκ με αμαξίδιο, Χρήστος Φράγκος, Χρήστος Μελέτης και Αθανάσιος Γκίκας, δεν εντυπωσίασαν μόνο με τις αθλητικές τους ικανότητες, αλλά έδωσαν επίσης σε όλους ένα δυνατό παράδειγμα δύναμης, σθένους και θέλησης για ζωή.

Μέσα από τη συνεχή τους προσπάθεια και το πείσμα, απέδειξαν πως η αναπηρία δεν αποτελεί εμπόδιο για την επίτευξη στόχων και τη συμμετοχή στον αθλητισμό.

Οι παρευρισκόμενοι είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν μια εξαιρετική και γεμάτη παλμό εκδήλωση, που μας υπενθύμισε τη δύναμη της θέλησης και το πόσο σημαντικό είναι να υποστηρίζουμε την ισότιμη πρόσβαση όλων στον αθλητισμό.

Συγχαρητήρια σε όλους τους συντελεστές για την άρτια διοργάνωση!

 

Tις Γ.Γ. των αρμόδιων υπουργείων συνάντησαν εκπρόσωποι της υπό σύσταση Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκμίσθωσης Ε.Ι.Χ. με Οδηγό

0

Την Πέμπτη 17-10-2024, αντιπροσωπεία της υπό σύσταση Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκμίσθωσης Ε.Ι.Χ. Με Οδηγό (Π.Ο.Ε.Ε.Μ.Ο.), αποτελούμενη από τους κ.κ. Κώστα Ιωαννίδη (Πρόεδρο του Σ.Ε.Ο.Ο. Κυκλάδων), Μαρίνο Μικάλεφ (Πρόεδρο του Σ.Ε.Ε.Μ.Ο. Κέρκυρας), Στέφανο Γραμμένο (Πρόεδρο του Ε.Σ.Ε.Δ.Ο.Ε.Ε.Ο. Δωδεκανήσων), Νίκο Σαμαρόπουλο (Πρόεδρο του Σ.Ε.Μ.Ο. Ρόδου), Ιωάννη Καραμαλάκη (Πρόεδρο του Σ.Ε.Ε.Μ.Ο. Ηρακλείου), Δημήτρη Παναρίτη  (Πρόεδρο του Σ.Ε.Ε.Μ.Ο. Αττικής) και Δημήτρη Καραμάνη (Αναπληρωτή Πρόεδρο του Σ.Ε.Ε.Μ.Ο. Βορείου Ελλάδος), συναντήθηκε στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τη Γενική Γραμματέα Μεταφορών, κ. Δέσποινα Παληαρούτα και τους νομικούς συμβούλους του Υπουργείου.

Στη συνάντηση, οι εκπρόσωποι της Π.Ο.Ε.Ε.Μ.Ο. κατέθεσαν 15 προτάσεις, αναφορικά με τις αναγκαίες αλλαγές που απαιτούνται να γίνουν άμεσα στο κανονιστικό πλαίσιο λειτουργίας των Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων με οδηγό, οι οποίες είναι ζωτικής σημασίας για την ομαλή λειτουργία των επιχειρήσεων του κλάδου και την απρόσκοπτη παροχή των υπηρεσιών μας προς τους τουρίστες, ενόψει της νέας τουριστικής περιόδου.

Τέθηκαν όλα τα ζητήματα που απασχολούν τον κλάδο και ιδίως αυτά που μπορούν να υλοποιηθούν άμεσα, όπως π.χ. η επέκταση του μέγιστου χρόνου κυκλοφορίας των Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων με οδηγό από τα 10 στα 14 έτη.

Η κ. Παληαρούτα υποσχέθηκε, ότι σε συνεργασία με τον αρμόδιο για θέματα Μεταφορών Υφυπουργό κ. Βασίλειο Οικονόμου, τους νομικούς συμβούλους του Υπουργείου και με τη συνδρομή (εφόσον ζητηθεί) του νομικού συμβούλου της Π.Ο.Ε.Ε.Μ.Ο. Δρ. Ιωάννη Γκιτσάκη, θα εξετάσουν άμεσα τις προτάσεις της Π.Ο.Ε.Ε.Μ.Ο. και θα ενεργήσουν τα δέοντα για την επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις του κλάδου μας.

Την επόμενη ημέρα, Παρασκευή 18-10-2024, αντιπροσωπεία της Π.Ο.Ε.Ε.Μ.Ο. συναντήθηκε στο Υπουργείο Τουρισμού με τη Γενική Γραμματέα Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης κ. Βασιλική Κουτσούκου και κατέθεσε εκ νέου τις 15 προτάσεις της Π.Ο.Ε.Ε.Μ.Ο., αναφορικά με τις αναγκαίες αλλαγές που απαιτούνται να γίνουν άμεσα στο κανονιστικό πλαίσιο λειτουργίας των Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων με οδηγό.

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στο ζήτημα της σύναψης συμβάσεων μίσθωσης Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων με οδηγό, από νομικά πρόσωπα ή ατομικές επιχειρήσεις και ιδίως από τουριστικά γραφεία, ως μισθωτές, καθώς και στην επέκταση της διάταξης του άρθρου 67 του ν. 5121/2024 (περιορισμός του ελέγχου μόνο στον οδηγό του οχήματος και στα έγγραφα της μεταφοράς και όχι στους επιβαίνοντες πελάτες) και στις μεταφορές που εκτελούνται στα πλαίσια της περίπτωσης 1 της υποπαραγράφου Η2 της παραγράφου Η του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012.

Η κ. Κουτσούκου υποσχέθηκε, ότι θα εξετάσει άμεσα τις προτάσεις της Π.Ο.Ε.Ε.Μ.Ο., και σε προγραμματισμένη συνάντηση με τη Γενική Γραμματέα Μεταφορών, κ. Δέσποινα Παληαρούτα, θα συντονίσουν τις ενέργειές τους, για την επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις του κλάδου μας.

Οι εκπρόσωποι της Π.Ο.Ε.Ε.Μ.Ο. εκφράζουμε την ικανοποίησή μας για τις παραπάνω συναντήσεις στα Υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών και Τουρισμού, οι οποίες διεξήχθησαν σε καλό κλίμα και οι αρμόδιες Γενικοί Γραμματείς των δύο Υπουργείων έδειξαν να συμμερίζονται το δίκαιο των αιτημάτων μας και δεσμεύτηκαν για την άμεση εξέταση των προτάσεων μας, καθώς και για την επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις του κλάδου μας.

Η Π.Ο.Ε.Ε.Μ.Ο. αναμένει την άμεση υλοποίηση των παραπάνω δεσμεύσεων που έλαβε από τα δύο αρμόδια Υπουργεία και παραμένει σε ετοιμότητα για να προχωρήσει, εφόσον χρειαστεί, και σε δυναμικές κινητοποιήσεις, προκειμένου να υπερασπιστεί τα έννομα συμφέροντα των επιχειρήσεων του κλάδου μας, ώστε την επόμενη θερινή τουριστική περίοδο να μπορούμε να λειτουργούμε νομότυπα και χωρίς τη δαμόκλειο σπάθη των διοικητικών κυρώσεων και προστίμων.

Τέλος, τονίζουμε, ότι οι επιχειρήσεις μας αξιώνουν την ισότιμη μεταχείριση από τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα και την εφαρμογή του νόμου. Την τιμωρία μόνο των πραγματικών παραβάσεων και όχι ανύπαρκτων παραβάσεων. Και ζητάμε απλά να μας επιτρέψουν να ασκήσουμε απρόσκοπτα την επιχειρηματική και επαγγελματική μας δραστηριότητα, όπως την ασκούν και όλες οι άλλες τουριστικές επιχειρήσεις της χώρας.

Δίχως ασφυκτικούς και αντισυνταγματικούς περιορισμούς, που δεν αρμόζουν σε ένα κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και σε μία κυβέρνηση που δηλώνει φιλελεύθερη και φιλική προς την επιχειρηματικότητα και τις επενδύσεις.

Εκ μέρους της υπό σύσταση

Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκμίσθωσης Ε.Ι.Χ. Με Οδηγό (Π.Ο.Ε.Ε.Μ.Ο.)

Νάξος: Παράταση προθεσμίας υποβολής δικαιολογητικών για το Κοινωνικό Τιμολόγιο

0
Δημαρχείο Νάξου
Δημαρχείο Νάξου

Με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των ευπαθών ομάδων, οι οποίες δικαιούνται μειώσεις στα τέλη καθαριότητας, ηλεκτροφωτισμού, ύδρευσης και αποχέτευσης, παρατείνεται έως την Τετάρτη 6 Νοεμβρίου 2024 η προθεσμία υποβολής των δικαιολογητικών για την ένταξη στο Κοινωνικό Τιμολόγιο.

Υπενθυμίζεται ότι οι αιτήσεις μπορούν να υποβληθούν σε έντυπη μορφή στον Δήμο και στο Κέντρο Κοινότητας κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες ή ηλεκτρονικά στη διεύθυνση esoda@naxos.gov.gr .

Τα κριτήρια ένταξης στο κοινωνικό τιμολόγιο και τη σχετική αίτηση μπορείτε να τα βρείτε εδώ. Για περισσότερες πληροφορίες και διευκρινίσεις μπορείτε να επικοινωνείτε στο τηλέφωνο 22853-60123 (κα Βερυκόκκου).

ΠΑΣΟΚ: Τα πρόσωπα του «ανασχηματισμού» Ανδρουλάκη

0

Τα πρόσωπα που αναλαμβάνουν κεντρικούς ρόλους στο ΠΑΣΟΚ, στον απόηχο της επανεκλογής του Νίκου Ανδρουλάκη ανακοίνωσε σήμερα, Δευτέρα, η Χαριλάου Τρικούπη. 

Είχαν προηγηθεί επί ημέρες συναντήσεις του προέδρου του ΠΑΣΟΚ με τους συνυποψηφίους του στις πρόσφατες εσωκομματικές εκλογές, καθώς και με άλλα στελέχη, προκειμένου να καθοριστεί η νέα σύνθεση που προκύπτει από τον εσωτερικό «ανασχηματισμό».

Οπως ανακοινώθηκε, συγκροτείται εννιαμελές Συντονιστικό Πολιτικό Κέντρο, στο οποίο θα μετέχουν οι:

  • Χάρης Δούκας
  • Παύλος Γερουλάνος
  • Αννα Διαμαντοπούλου
  • Νίκος Χριστοδουλάκης
  • Μιλένα Αποστολάκη
  • Θανάσης Γλαβίνας
  • Μυρτώ Σαμαρά
  • Κατερίνα Σολωμού
  • Γιάννης Βαρδακαστάνης

Υπεύθυνη Πολιτικού Σχεδιασμού αναλαμβάνει η πρώην επίτροπος στην Ε.Ε. και πρώην υπουργός, Αννα Διαμαντοπούλου.

Συντονιστής Ομάδας Προγράμματος αναλαμβάνει ο Λευτέρης Καρχιμάκης, νομικός – πολιτικός επιστήμονας, και αναπληρώτρια, η Κατερίνα Πλέσια-Ευσταθοπούλου, μηχανικός με ειδίκευση σε θέματα βιώσιμης ανάπτυξης.

Εκπρόσωπος Τύπου ορίζεται ο Κώστας Τσουκαλάς, δικηγόρος – εργατολόγος.

Αναπληρώτρια εκπρόσωπος Τύπου ορίζεται η Ολγα Μαρκογιαννάκη, μέλος του Πολιτικού Συμβουλίου & δρ πολιτικός μηχανικός.

Για τη θέση του γραμματέα της Κοινοβουλευτικής Ομάδας προτείνεται ο Δημήτρης Μπιάγκης, βουλευτής Κέρκυρας, ο οποίος επιπλέον αναλαμβάνει υπεύθυνος Δημογραφικής Πολιτικής.

Για τη θέση του αναπληρωτή γραμματέα της Κοινοβουλευτικής Ομάδας προτείνεται ο Ιωάννης Τσίμαρης, βουλευτής Ιωαννίνων.

Κοινοβουλευτικοί εκπρόσωποι θα είναι οι:
– Παύλος Γερουλάνος
– Δημήτρης Μάντζος

Επιπλέον, ανακοινώνονται οι υπεύθυνοι των Κοινοβουλευτικών Τομέων Εργασίας:

– Κ.Τ.Ε. Οικονομικών: Πάρις Κουκουλόπουλος
– Κ.Τ.Ε. Οικονομίας (Τράπεζες, Ιδιωτικό χρέος & προστασία δανειοληπτών, Επενδύσεις) Μιλένα Αποστολάκη
– Κ.Τ.Ε. Οικονομίας (Ταμείο Ανάκαμψης): Παύλος Γερουλάνος
– Κ.Τ.Ε. Εξωτερικών: Δημήτρης Μάντζος
– Κ.Τ.Ε. Εθνικής Αμυνας: Μιχάλης Κατρίνης
– Κ.Τ.Ε. Εσωτερικών: Παναγιώτης Δουδωνής
– Κ.Τ.Ε. Παιδείας: Στέφανος Παραστατίδης
– Κ.Τ.Ε. Αθλητισμού & Νέας Γενιάς: Χριστίνα Σταρακά
– Κ.Τ.Ε. Υγείας: Ιωάννης Τσίμαρης
– Κ.Τ.Ε. Προστασίας του Πολίτη: Γιώργος Μουλκιώτης
– Κ.Τ.Ε. Υποδομών και Μεταφορών: Τάσος Νικολαΐδης
– Κ.Τ.Ε. Περιβάλλοντος: Μανώλης Χριστοδουλάκης
– Κ.Τ.Ε. Ενέργειας: Φραγκίσκος Παρασύρης
– Κ.Τ.Ε. Ανάπτυξης: Γιώργος Νικητιάδης
– Κ.Τ.Ε. Μικρομεσαίας Επιχειρηματικότητας: Ελένη Βατσινά
– Κ.Τ.Ε. Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων: Παύλος Χρηστίδης
– Κ.Τ.Ε. Δικαιοσύνης, Θεσμών και Διαφάνειας: Ευαγγελία Λιακούλη
– Κ.Τ.Ε. Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων: Ιλχάν Αχμέτ
– Κ.Τ.Ε. Πολιτισμού: Νάγια Γρηγοράκου
– Κ.Τ.Ε. Μετανάστευσης και Ασύλου: Νάντια Γιαννακοπούλου
– Κ.Τ.Ε. Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας: Κατερίνα Καζάνη
– Κ.Τ.Ε. Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων: Μανόλης Χνάρης
– Κ.Τ.Ε. Ναυτιλίας : Σταύρος Μιχαηλίδης & Κ.Τ.Ε. Νησιωτικής Πολιτικής: Παναγιώτης Παρασκευαΐδης
– Κ.Τ.Ε. Τουρισμού: Κατερίνα Σπυριδάκη
– Κ.Τ.Ε. Ψηφιακής Διακυβέρνησης: Απόστολος Πάνας
– Κ.Τ.Ε. Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας: Ανδρέας Πουλάς

 

Δράμα ή κωμωδία; Πως η επιλογή ταινίας επηρεάζει το… σωματικό μας βάρος

0

Μπορεί να ακούγεται παράξενο, αλλά το είδος των ταινιών που βλέπουμε μπορεί ενδεχομένως να επηρεάσει τις διατροφικές μας συνήθειες και, κατά συνέπεια, το βάρος μας.

Όταν συγκρίνετε το δράμα και την κωμωδία, ο συναισθηματικός αντίκτυπος και οι ψυχολογικές αντιδράσεις που προκαλούν μπορεί να οδηγήσουν σε διαφορετικές διατροφικές συνήθειες.

Παρόλο που δεν είναι τόσο απλό να πούμε ότι η παρακολούθηση ενός είδους οδηγεί άμεσα σε μεγαλύτερη αύξηση του σωματικού βάρους, νέα έρευνα για την “συναισθηματική διατροφή” δείχνει ότι υπάρχει κάποιου είδους σύνδεση με το τι και πόσο τρώμε ανάλογα με το είδος του θεάματος που παρακολουθούμε.

Τι είναι η συναισθηματική διατροφή

Η συναισθηματική κατανάλωση/ διατροφή αναφέρεται στην τάση να χρησιμοποιούμε το φαγητό για να αντιμετωπίσουμε τα συναισθήματα και όχι την πείνα.

Συναισθηματικά ερεθίσματα όπως η θλίψη, το άγχος, το στρες και η ευτυχία μπορούν να μας ωθήσουν να τρώμε π.χ. σνακς, ακόμα και όταν δεν πεινάμε σωματικά.

Οι ταινίες, ως συναισθηματικές εμπειρίες, μπορούν να ενεργοποιήσουν αυτές τις συναισθηματικές αντιδράσεις, επηρεάζοντας το αν θα στραφούμε στο φαγητό παρηγοριάς ή αν θα υπερκαταναλώσουμε.

Παρακολουθώντας δράμα: Η παγίδα του Comfort Eating (φαγητό παρηγοριάς)

Οι δραματικές ταινίες είναι γνωστές για τη συναισθηματική τους ένταση. Συχνά απεικονίζουν σπαραγμό, απώλεια και άλλες συναισθηματικές εμπειρίες που μπορούν να προκαλέσουν συναισθήματα θλίψης ή άγχους στον θεατή.

Αυτές οι αυξημένες συναισθηματικές καταστάσεις μπορεί να κάνουν τους ανθρώπους πιο πιθανό να στραφούν στο φαγητό για παρηγοριά – μια συμπεριφορά που αναφέρεται ως κατανάλωση άγχους ή κατανάλωση παρηγοριάς.

Όταν παρακολουθούν ένα δράμα, ειδικά ένα ιδιαίτερα βαρύ ή συγκινητικό, οι θεατές μπορεί να βιώσουν μια αυξημένη συναισθηματική αντίδραση που μπορεί να οδηγήσει στην επιθυμία για τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη ή λιπαρά.

Αυτές οι τροφές παρηγοριάς, όπως το παγωτό, τα πατατάκια ή η σοκολάτα, συχνά συνδέονται με θετικά συναισθήματα και μια αίσθηση ανακούφισης, βοηθώντας μας να αντιμετωπίσουμε τα αρνητικά συναισθήματα.

Με αυτόν τον τρόπο, οι άνθρωποι είναι πιο πιθανό να καταναλώνουν σνακ με πολλές θερμίδες ενώ παρακολουθούν συναισθηματικά δράματα, ακόμη και αν δεν πεινάνε σωματικά.

Μελέτες έχουν δείξει ότι το άγχος και η θλίψη μπορούν να οδηγήσουν σε αυξημένη πρόσληψη θερμίδων. Σε μια μελέτη, οι συμμετέχοντες που παρακολούθησαν στενάχωρες ταινίες κατανάλωσαν σημαντικά περισσότερα σνακ σε σύγκριση με εκείνους που παρακολούθησαν μια πιο ουδέτερη ταινία.

Η φυσιολογική αντίδραση στο στρες μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα κορτιζόλης, μιας ορμόνης που συνδέεται με την αυξημένη όρεξη και την επιθυμία για τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά και ζάχαρη, οι οποίες είναι επίσης πιο πιθανό να συμβάλουν στην αύξηση του σωματικού βάρους.

Παρακολουθώντας κωμωδία: Μια πιο ελαφριά, λιγότερο αγχωτική επιλογή

Από την άλλη πλευρά, οι κωμωδίες τείνουν να προκαλούν γέλιο, χαρά και ανεμελιά –συναισθήματα που είναι λιγότερο πιθανό να προκαλέσουν αγχώδη κατανάλωση τροφής. Το γέλιο από μόνο του έχει πολλά οφέλη για την υγεία, συμπεριλαμβανομένης της μείωσης των ορμονών του στρες, της βελτίωσης της διάθεσης και ακόμη και της καύσης θερμίδων.

Όταν οι άνθρωποι έχουν καλή διάθεση ή αισθάνονται ευδιάθετοι, μπορεί να είναι λιγότερο πιθανό να το ρίξουν στο φαγητό για να αντιμετωπίσουν τα συναισθήματά τους.

Πληροφορίες από: https://esquire.com.gr

 

ΣΔΙΤ για την ανανέωση του στόλου στις ακτοπλοϊκές εταιρείες – Το σχέδιο για νέα πλοία στις άγονες γραμμές

0

Το σήμα εκκίνησης υλοποίησης ενός φιλόδοξου στόχου αυτού τη σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα για την ανανέωση του στόλου που θα εξυπηρετεί τις λεγόμενες άγονες ακτοπλοϊκές  γραμμές έδωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης.

Στο πλαίσιο αυτό ο κ. Στυλιανίδης, είχε στις αρχές της προηγούμενης εβδομάδας διαδοχικές συναντήσεις με εκπροσώπους του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, και άλλου φορείς σε συνέχεια της έναρξης της προμελέτης για το έργο Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) “Consultant for the Pre-feasibility study for a Green Ferries PPP” που πραγματοποιήθηκε στις 05.09.2024.

Κατά τη διάρκεια των συναντήσεων ο κ. Στυλιανίδης μαζί με τους εκπροσώπους των ανάδοχων εταιρειών ενημέρωσε τα ενδιαφερόμενα μέρη για το έργο ΣΔΙΤ που αφορά στις άγονες γραμμές και ειδικότερα στη μελέτη ακτοπλοϊκών συνδέσεων δημόσιας υπηρεσίας και τη χρήση «πράσινων» πλοίων.

Ανάλογες ενημερωτικές συναντήσεις θα συνεχιστούν καθ’ όλη τη διάρκεια του έργου, στο πλαίσιο διαβούλευσης με τα ενδιαφερόμενα μέρη (stakeholders consultation).

Ακτοπλοϊκές εταιρείες: Οι όροι

Το σχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας προβλέπει τη σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (υπουργείου και ακτοπλοϊκών εταιρειών) να κατασκευασθούν πλοία τα οποία θα ανήκουν ουσιαστικά στο κράτος αλλά θα τα διαχειρίζεται η ακτοπλοϊκή εταιρεία.

Η ναυπήγηση του πλοίου θα χρηματοδοτηθεί εν μέρει από κεφάλαια του ΕΣΠΑ και από την ακτοπλοϊκή εταιρεία που θα δρομολογήσει για 12 χρόνια υποχρεωτικά στη συγκεκριμένη γραμμή που θα έχει επιλεγεί. Επίσης το πλοίο θα δικαιούται και το μίσθωμα για την εκτέλεση τη άγονης γραμμής.

Για το πρόγραμμα αυτό το Υπουργείο ναυτιλίας έχει εξασφαλισμένα 80 εκατ. ευρώ ενώ υπό προϋποθέσεις μπορεί να φτάσουν τα 360 εκατ. ευρώ.

Οι διαδικασίες θα πρέπει να τρέξουν γρήγορα για να μην χαθούν τα κονδύλια του ΕΣΠΑ. Για να μην συμβεί αυτό η σχετική αίτηση από την ενδιαφερόμενη ακτοπλοϊκή εταιρεία θα πρέπει να υποβληθεί μέχρι 31/12/2027.

Προς το παρόν πάντως αναμένεται η ολοκλήρωση της μελέτης από την εταιρεία Hydrus Engineering κάτι που θα γίνει μέχρι το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2025 η οποία θα εξετάσει το τι πλοία χρειάζονται, το οικονομικό μοντέλο αλλά και τα εναλλακτικά καύσιμα που θα χρησιμοποιούν.

Η εταιρεία αναμένεται να λάβει τα δεδομένα όλων των υφιστάμενων άγονων γραμμών, και σε συνεργασία με τις ακτοπλοϊκές εταιρείες θα προχωρήσει στην κατάρτιση της σχετικής μελέτης.

Από την ποιότητα της θα εξαρτηθεί ουσιαστικά και η επιτυχής ολοκλήρωση του έργου που σε πρώτη φάση θα φορά πιλοτικά τρεις γραμμές.

Αυτό που θα «απαντήσει» η μελέτη και από τα οποία εξαρτάται η επιτυχία του εγχειρήματος είναι το ποσοστό συμμετοχής του δημοσίου και του ιδιώτη (ακτοπλοϊκής εταιρείας) στο πρόγραμμα, η διάρκεια των συμβάσεων, το ύψος των μισθωμάτων, οι υποχρεώσεις και τα δικαιώματα της εταιρείας και του δημοσίου, κ.λ.π.

Οι ακτοπλόοι αν και όπως δηλώνουν υπάρχουν ακόμη πολλά θέματα προς διερεύνηση θεωρούν ωστόσο ότι η πρόκειται για ένα θετικό βήμα προς τα μπρος στην κατεύθυνση ανανέωσης του ακτοπλοϊκού στόλου.

Να σημειωθεί ότι η αξιοποίηση των ΣΔΙΤ γίνεται για πρώτη φορά στην ακτοπλοΐα. Όπως εκτιμάται η επιτυχία του προγράμματος έγκειται στο να είναι ελκυστικό δεδομένου ότι και ο ακτοπλοϊκός κλάδος στη χώρα μας ειδικά στο τομέα των αγόνων γραμμών περιλαμβάνει και μικρομεσαίες επιχειρήσεις οι οποίες αντιμετωπίζουν δυσκολίες στη χρηματοδότησης τους.

Μειωμένα κονδύλια

Αν στα μεσομακροπρόθεσμα σχέδια το υπουργείο παίρνει «καλό βαθμό» από την ακτοπλοϊκή αγορά δεν συμβαίνει το ίδιο στα άμεσα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος.

Για παράδειγμα όπως αναφέρουν κύκλοι του κλάδου η νέα προκήρυξη για τις άγονές γραμμές της δρομολογιακής περιόδου 1/11/2024- 31/10/2025, δεν περιλαμβάνει τη ρήτρα καυσίμων ενώ και το συνολικό κονδύλιο είναι μειωμένο κατά 5 εκατ., ευρώ σε σύγκριση με την περυσινή. Η συνολική δαπάνη χωρίς ΦΠΑ, για 74 «άγονες» γραμμές κυμαίνεται φέτος από τα 107,14 εκατ. ευρώ μέχρι τα 119,42 εκατ. ευρώ ενώ για την προηγούμενη δρομολογιακή περίοδο η δαπάνη για 73 «άγονες» γραμμές κυμαίνονταν από 106,56 εκατ. ευρώ 124,42 εκατ. ευρώ.

Επίσης το Υπουργείο Ναυτιλίας «αρνείται» να αυξήσει το κρατικό ναυλολόγιο το οποίο παραμένει το ίδιο από το 2018.

Πληροφορίες από: https://www.ot.gr

 

Το Επιμελητήριο Κυκλάδων και το δίκτυο Aegean Cuisine στα 17α βραβεία ποιότητας του «γαστρονόμου»

0

Σε μια λαμπρή τελετή που διοργάνωσε την Κυριακή 10 Οκτωβρίου 2024 το περιοδικό «Γαστρονόμος» της Καθημερινής βραβεύτηκαν οι παραγωγοί των Κυκλάδων, που παρά τις αντίξοες συνθήκες και σε πείσμα των καιρών συνεχίζουν να υπηρετούν τη γη με αφοσίωση, φροντίδα και μεράκι παράγοντας τα μοναδικής ποιότητας τοπικά προϊόντα διασώζοντας και αναδεικνύοντας τεχνικές και παραδόσεις αιώνων.

Οι παραγωγοί που αποτελούν στην πλειοψηφία τους μέλη του δικτύου Aegean Cuisine, βραβεύτηκαν στο ιστορικό θέατρο Απόλλων στη Σύρο, σε μια εκδήλωση την οποία υποστήριξε ως χορηγός το Επιμελητήριο Κυκλάδων τιμώντας τα μέλη του δικτύου.

Επιπλέον με τη βοήθεια των τυροκόμων παραγωγών του δικτύου Aegean Cuisine το Επιμελητήριο Κυκλάδων συντόνισε και οργάνωσε μια ιδιαίτερης αισθητικής παρουσίαση των κυκλαδίτικων τυριών στην ξεχωριστή εκδήλωση των καλεσμένων στο εργοστάσιο κλωστοϋφαντουργίας Ζησιμάτου.

Στο πλαίσιο αυτό το Επιμελητήριο Κυκλάδων ευχαριστεί ιδιαίτερα τους παρακάτω παραγωγούς που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα και συνέβαλαν με την προσφορά των προϊόντων τους στην ανάδειξη αυτού του τόσο ξεχωριστού και ιδιαίτερου προϊόντος, σε μια χρονιά που το τυρί έχει την τιμητική του με αφορμή την εγγραφή της Τυροκομίας των Κυκλάδων στο Εθνικό Ευρετήριο της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς, χάρη στην πρωτοβουλία της Διεύθυνσης Νεότερης Πολιτιστικής Κληρονομιάς του ΥΠ.ΠΟ., που υποστηρίχθηκε έμπρακτα από το Επιμελητήριο Κυκλάδων, ενώ επίκειται η αντίστοιχη εγγραφή και στον Αντιπροσωπευτικό Κατάλογο Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ανθρωπότητας (UNESCO 2003).

Οι παραγωγοί που συμμετείχαν ήταν οι: Αγρόκτημα Τσικάλι (Σίφνος), Νιώτικο (Ίος), Οικογενειακό Τυροκομείο Μπαμπούνης (Νάξος), Παραδοσιακές Χειροποίητες Γεύσεις της Ιωάννας (Άνδρος), Πάριον Τυροκομείο (Πάρος), Τυράκειον (Κέα), Τυροκομείο Ζωζεφίνος (Σύρος), Τυροκομείο Μυκόνου, Τυροκομείο Νικόλα Πιτταρά (Νάξος), Τυροκομείο Τήνου, Τυροκομία Νάξου | Εμμανουήλ Κουφόπουλος, Τυροκομικά Άνδρου, Τυροσύρα Τυροκομική (Σύρος).