Μέγαρο Μουσικής και γεμίζει από Αιγαίο.. Θύμησες και ήχους…
Ο λόγος; Μα η εκδήλωση που διοργανώνεται με πρωταγωνιστές τους Ματθαίο Γιαννούλη – Μάκη Ψαραδέλλη ενώ στο βιολί θα είναι ο Στάθης Κουκουλάρης. Και όχι μόνο … Στα λαούτα ο Βαγγέλης Κουκουλάρης και ο Στέλιος Μανωλάς.
Οπως δε αναφέρει η πρόσκληση “Θα ακουστούν παραδοσιακά τραγούδια από τη Νάξο και τα άλλα νησιά του Αιγαίου. Αλλά και τραγούδια του συνθέτη που μας ταξιδεύουν σε περασμένες εποχές, βασισμένα σε παραδοσιακά ακούσματα”…
Μάλιστα, σε σχετική ανάρτηση στα social media, ο Ματθαίος Γιαννούλης αναφέρει:
“Οχι…δεν είναι δική μου η επιτυχία. Δεν είναι δικά μου τα εκατοντάδες μηνύματα αγάπης, τα μπράβο, καί τα τόσο υπέροχα λόγια σας. Ολα αυτά ανήκουν στις προηγούμενες γενιές των ανθρώπων που ασχολήθηκαν με το νησιώτικο τραγούδι. Σ αυτούς τους ανθρώπους που τραγουδούσαν νύχτες ολοκληρες για ένα κομματι ψωμί να καταφέρουν να ζήσουν τίς οικογένειες τους.
Σ αυτους τους ανθρώπους που όταν έγραφαν ένα τραγούδι δεν είχαν σκοπό την εμπορικότητα του…αλλά έκαναν τα πάντα για να βγάλουν πάνω σε λίγους στίχους την ψυχούλα τους καί να τη χαρίσουν απλόχερα σε σένα σε μένα σε όλους μας. Σε μένα ανήκει μόνο Ο ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΠΡΟΣ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ πού κράτησαν την ανωνυμία τους….δίνοντας μας το στίχο και τη μουσική τους δίχως όνομα και επίθετο γιατί η προσωπικη τους προβολή ήταν αδιάφορη μπροστά στο τεράστιο έργο τους!!! Νοιώθω τυχερός μα και ευλογημένος πού είχα τέτοιους δασκάλους.
Νοιώθω τυχερός που 40 χρόνια υπηρετώ το νησιώτικο τραγούδι, άλλοτε με την εμπορικη του μορφή (γιατί δυστυχώς η εποχή απαιτούσε και απαιτεί την εμπορικότητα καί πολλες φορές τα απλά επαναλαμβανόμενα ρεφρέν για να μπορέσεις να γίνεις γνωστός μεσα στην τεράστια μουσική βιομηχανία καί να επιβιώσεις) καί άλλοτε με την ίδια μου την ψυχή πού σε εκατοντάδες τραγούδια έκανα προσωπική κατάθεση όλων των συναισθημάτων μου! Το ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ γιά μένα ήταν ένα όνειρο ΖΩΗΣ!
Το οτι θα ακουστεί μέσα με βιολί και λαούτο η ΠΑΤΙΝΑΔΑ, Ο ΚΟΤΣΑΤΟΣ, ΤΟ ΣΙΛΥΒΡΙΑΝΟ, ΤΟ ΚΑΛΑΜΑΤΙΑΝΟ ΤΣΗ ΤΣΑΜΠΟΥΝΑΣ και τοσες ακόμα ΘΥΜΗΣΕΣ….γιά μένα είναι άπο τις πιό σημαντικές αλλά καί πιό συγκινητικές στιγμές της ζωής μου. Οι μουσικοί πού συνεργαζόμαστε σ αυτή την παράσταση δεν θα μπορούσαν να είναι αλλοι από το μεγάλο μας δάσκαλο ΣΤΑΘΗ ΚΟΥΚΟΥΛΑΡΗ (ένας ζωντανός μύθος της Ελληνικής μας παράδοσης) καί στα Λαούτα οι Vagelis Koukoularis και Stelios Manolas!!
Στό έντεχνο τραγούδι είναι ένας πραγματικά υπέροχος καλλιτέχνης πού τον αγαπώ καί τον εκτιμω απεριόριστα,με πολύ ψυχούλα και συναισθημα που ακούει στο όνομα Μάκης Ψαραδέλλης!! ΕΠΟΜΕΝΟΣ ΜΟΥ ΣΤΟΧΟΣ ΚΑΙ ΟΝΕΙΡΟ;;;; ΟΛΟΙ ΟΙ ΝΗΣΙΩΤΕΣ ΑΓΚΑΛΙΑΣΜΕΝΟΙ, ΑΓΑΠΗΜΕΝΟΙ, ΕΝΩΜΕΝΟΙ στόν ίδιο χώρο…στό ίδιο πάλκο τού «ΝΑΟΥ» της μουσικής πού λέγεται ΜΕΓΑΡΟ ΑΘΗΝΩΝ!!! Αυτή λοιπόν η βραδυά ΑΝΗΚΕΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ….ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΕ ΜΕΝΑ!! Σε μένα ανήκει μόνο Η ΣΥΓΚΙΝΗΣΗ ΚΑΙ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΜΕ ΠΛΗΜΜΥΡΙΖΟΥΝ μετά απο 40 χρόνια στο χώρο αυτο!
Ημέρα ΣΤΑΘΜΟΣ γιά τη Νησιώτικη Παράδοση σε συνεργασία με την Εντεχνη Ελληνική μουσικη στο ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ!
ΤΕΤΑΡΤΗ 31 ΜΑΪΟΥ 2023 και ΩΡΑ 20:00-22:00
Προπώληση εισιτηρίων 697 2422772
Με εκτίμηση
Ματθαίος Γιαννούλης-Μάκης Ψαραδέλλης
(Το Νησιώτικο πρόγραμμα θα περιλαμβάνει τίς πρωτότυπες εκτελέσεις παραδοσιακών νησιώτικων τραγουδιών, και το Εντεχνο θα περιλαμβάνει αγαπημένα τραγούδια του συνθέτη πού έχουν ερμηνεύσει οι Γιώργος Νταλάρας, Παντελής Θαλασσινός, Γεράσιμος Ανδρεάτος, Βιολέτα Ικαρη και άλλοι αξιόλογοι καλλιτέχνες)
Σαν κεραυνός έπεσε η είδηση της εκδημίας του στη Σαντορίνη
Τα ξημερώματα της Κυριακής (19/03) εκοιμήθη σε ηλικία 56 ετών ο ηγούμενος της Μονής Προφήτη Ηλία Σαντορίνης, Αρχιμανδρίτης Δαμασκηνός Γαβαλάς.
Πνευματικό παιδί του μακαριστού πρώην Πειραιώς Καλλινίκου, διακρινόταν για τους χαμηλούς τόνους και τον αγώνα του να δώσει πνοή στο Μοναστήρι της Θήρας, στο οποίο διακονούσε για δεκαετίες.
Επαιξε σημαντικό ρόλο στο να ανακτήσει η Μονή τη χαμένη της αίγλη.
Η εξόδιος ακολουθία θα πραγματοποιηθεί το πρωί της Τετάρτης.
Διαβάστε την ανακοίνωση της Μητρόπολης Θήρας
Η Ιερά Μητρόπολη Θήρας, Αμοργού και Νήσων, με αισθήματα της κατ’ άνθρωπον λύπης, αναγγέλλει την προς Κύριον εκδημία του Πανοσιολογιωτάτου Αρχιμανδρίτου π. Δαμασκηνού Γαβαλά, Καθηγουμένου της Ιεράς Μονής Προφήτου Ηλιού Θήρας.
Ο εκλιπών γεννήθηκε το έτος 1965. Το έτος 1987 εκάρη μοναχός στην Ιερά Μονή Παναγίας Χρυσοπηγής και το ίδιο έτος χειροτονήθηκε διάκονος από τον μακαριστό Μητροπολίτη πρ. Πειραιώς κυρό Καλλίνικο.
Το έτος 1991 χειροτονήθηκε πρεσβύτερος στο Αίγιο από τον Μητροπολίτη πρ. Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Αμβρόσιο, πλησίον του οποίου υπηρέτησε την εν λόγω Ιερά Μητρόπολη ως Γενικός Αρχιερατικός Επίτροπος, δραστηριοποιηθείς σε σημαντικούς τομείς όπως της Νεότητος και της Φιλανθρωπίας.
Το έτος 1997 προσήλθε στην Ιερά Μητρόπολη Θήρας, Αμοργού & Νήσων (όπου διηκόνησε και ως Πρωτοσύγκελλος κατά τα έτη 2002-2004) και εγκαταστάθηκε στην Ιερά Μονή Προφήτου Ηλιού Θήρας της οποίας ηγουμένευσε από τις 31 Ιουλίου του έτους 1998 έως και σήμερα και την οποία ανακαίνισε εκ βάθρων.
Ως Πνευματικός οδήγησε τα βήματα πολλών ευλαβών νέων στο Ιερό Θυσιαστήριο. Εκοιμήθη την Κυριακή 19η Μαρτίου (της Σταυροπροσκυνήσεως) του έτους 2023.
Το πρόγραμμα της εξόδιου ακολουθίας
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ εξοδίου ακολουθίας αοιδίμου Γέροντος Δαμασκηνού, καθηγουμένου της Ιεράς Μονής Προφήτου Ηλιού Θήρας, Τετάρτη 22 Μαρτίου 2023
Ώρα 07.00: Προηγιασμένη Θεία Λειτουργία ιερουργούντος του Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου ημών κ.κ. Αμφιλοχίου ενώπιον του σκηνώματος του Γέροντος.
Ώρα 11.00: Εξόδιος ακολουθία
Οι πύλες της Ιεράς Μονής θα είναι ανοικτές από την 7η πρωϊνή της Τετάρτης 22ας Μαρτίου, όπου και θα μπορούν οι πιστοί να λάβουν την ευχή του Γέροντος, έως και του πέρατος της ταφής!
Η εξόδιος ακολουθία έγινε χθες Κυριακή (19/03) στον Ιερό Ναό Αγίου Νικοδήμου Νάξου και η ταφή του στο κοιμητήριο των Μελάνων...
Ας δούμε τι αναφέρει η επίσημη σελίδα της Ιεράς Μητροπόλως Παροναξίας με τίτλο ” Εκδημία Ιερέως στη Νάξο”
Με αισθήματα της κατ’ άνθρωπον λύπης, τελέσθηκε σήμερα Κυριακή 19-3-2023 το μεσημέρι, στον Ιερό Ενοριακό Ναό Αγίου Νικοδήμου πόλεως Νάξου, η Εξόδιος Ακολουθία του μακαριστού Πρωτοπρ. Νικολάου Μετζιτάκου, ο οποίος εκοιμήθη το Σάββατο 18-3-2023 σε ηλικία 75 ετών, μετά από πενταετή περίπου δοκιμασία της υγείας του και λίγο πριν συμπληρώσει 50 χρόνια Ιερατικής διακονίας (Ιανουάριος 1974).
Της Ακολουθίας προέστη ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Καλλίνικος, με την συμμετοχή Κληρικών της νήσου Νάξου, του Δημάρχου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, του Επάρχου Νάξου, Αντιδημάρχων, εκπροσώπων Φορέων του νησιού και πλήθος κόσμου.
Κατά την διάρκεια της Ακολουθίας ανεγνώσθη υπό του Πρωτοσυγκελλεύοντος της Ιεράς Μητροπόλεως, Αρχιμ. Δωροθέου Βενετσανοπούλου, σύντομο βιογραφικό του εκλιπόντος, ενώ ο Εφημέριος του Ιερού Ενοριακού Ναού Αγίου Χαραλάμπους Αγγιδίων Νάξου (Ναός στον οποίο υπηρέτησε ο μακαριστός την τελευταία 15ετία της διακονίας του), Οικον. Βασίλειος Δούκας, ανέγνωσε Ψήφισμα του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου.
Ακολούθως ο Γραμματεύς της Ιεράς Μητροπόλεως κ. Γεώργιος Σέργης, ο οποίος εξυπηρετεί και ιεροψαλτικά την Ενορία των Αγγιδίων, σκιαγράφησε την προσωπικότητα του π. Νικολάου, όπως εκείνος τον έζησε όλα αυτά τα χρόνια.
Τέλος, τον λόγο έλαβε ο Σεβασμιώτατος, ο οποίος αναφέρθηκε στην πολυετή σχέση του με τον αείμνηστο Ιερέα, από τότε που ως λαϊκός Ιεροψάλτης εξυπηρετούσε την Ενορία της Παντανάσσης.
Μετά την Εξόδιο, ακολούθησε η ταφή, η οποία πραγματοποιήθηκε στο Κοιμητήριο Μελάνων, τόπου καταγωγής της Πρεσβυτέρας του και πρώτης Ενορίας όπου υπηρέτησε ως Ιερεύς.
Γερασμένος αλλά ασφαλής είναι ο στόλος των ελληνικών ακτοπλοϊκών εταιρειών, σύμφωνα με όσα δηλώνουν εκπρόσωποι των επιχειρήσεων και των εποπτικών αρχών. Ωστόσο, η μέση ηλικία των πλοίων κινείται πλησίον των 30,8 ετών, έχοντας αυξηθεί κατά περίπου 10 χρόνια σε σχέση με τα μέσα της δεκαετίας του 2000, με ελάχιστες μεγάλες εταιρείες, και συγκεκριμένα τις ιταλικών συμφερόντων Μινωικές Γραμμές και την ελληνική εισηγμένη Attica Συμμετοχών, και λίγες μικρότερες εταιρείες να ελέγχουν στόλους με σημαντικά νεότερο προφίλ.
Στον αντίποδα, υπάρχουν εταιρείες που έχουν δρομολογημένα πλοία στο Αιγαίο με ηλικίες μεγαλύτερες των 40 ετών και σε κάποιες περιπτώσεις ακόμη και των 50 ετών.
Με έναν μεγάλο αριθμό επιβατηγών πλοίων, συμβατικών και ταχυπλόων, να ξεπερνούν τα 30 χρόνια, το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής διέταξε την προηγούμενη εβδομάδα, πέραν των περίπου 300 ετήσιων ελέγχων που κάνουν οι υπηρεσίες του, άλλους 300 ελέγχους μέχρι την Κυριακή των Βαΐων προκειμένου να εξασφαλίσει στον μέγιστο δυνατό βαθμό το αξιόπλοό τους. Παράλληλα, έχουν κινητοποιηθεί και νηογνώμονες που παρακολουθούν τα πλοία αυτά για να εντατικοποιήσουν και να αυστηροποιήσουν και τις δικές τους επιθεωρήσεις. Αυτό εξηγούν στην «Καθημερινή» κορυφαίες πηγές του υπουργείου Ναυτιλίας, σημειώνοντας πως, εκτός από τα περίπου 90-100 ακτοπλοϊκά που συνδέουν τη νησιωτική με την ηπειρωτική χώρα καθώς και άλλα κράτη, στα ελληνικά ύδατα υπάρχουν άλλα περίπου 210 πλοία σε πορθμεία και μικρά τοπικά δρομολόγια.
«Ελεγχοι θα γίνουν και στα 300», αναφέρουν χαρακτηριστικά, σημειώνοντας πως αυτοί είναι επιπλέον των ελέγχων που ούτως ή άλλως γίνονται ετησίως στο σύνολο αυτών των πλωτών μέσων.
Την προηγούμενη Παρασκευή αλλά και κατά διάρκεια της εβδομάδας έγιναν αλλεπάλληλες συσκέψεις της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου με την ηγεσία του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής για το ζήτημα, το οποίο έχει μπει και στην ατζέντα του Μαξίμου. Στις συσκέψεις αυτές αποφασίστηκε επίσης και η περαιτέρω εντατικοποίηση των ελέγχων που αφορούν την αυστηρή τήρηση των ωραρίων των πληρωμάτων, ώστε αυτά να είναι πάντα κατά το δυνατόν ξεκούραστα.
Ειδικότερα, οι εταιρείες υποχρεούνται να δίνουν 8 ώρες ξεκούρασης συνολικά στα πληρώματα μετά τη συμπλήρωση κάθε 10ωρης βάρδιας. Για τον λόγο αυτό τα μεγάλα πλοία, που διαθέτουν καμπίνες, έχουν στο πλοίο προσωπικό επαρκές για να εναλλάσσεται, καθώς και δεύτερο επιτελείο αξιωματικών, συμπεριλαμβανομένου καπετάνιου. Ωστόσο, αυτό είναι πρακτικά αδύνατον στα ταχύπλοα, που δεν έχουν καμπίνες, η δρομολόγηση των οποίων είναι εποχική και ξεκινάει τον επόμενο μήνα. Ετσι, πρέπει κατά τη διάρκεια των πλόων τους, όταν αυτοί διαρκούν πάνω από 10 ώρες, να αντικαθιστούν τα πληρώματα.
Μια λύση που υιοθετούν κάποιες εταιρείες είναι να νοικιάζουν δωμάτια ξενοδοχείων σε νησιά προκειμένου να ξεκουράζονται εκεί τα πληρώματα. Στο υπουργείο, ωστόσο, έχουν φτάσει πληροφορίες πως ορισμένες εταιρείες δεν «προλαβαίνουν» να αντικαταστήσουν τα πληρώματα. Για το θέμα έχει παρέμβει και η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία και δεδομένου του κλίματος που έχει διαμορφωθεί τις τελευταίες εβδομάδες, η πολιτική και στρατιωτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας δηλώνει ότι θα εξαντλήσει κάθε αυστηρότητα στην τήρηση των ωραρίων.
Χωρίς σχέδια
Η αυτονόητη τήρηση των εργατικών ωραρίων και η εντατικοποίηση των ελέγχων δεν μπορεί όμως να μεταβάλει το γεγονός ότι ο στόλος των περισσότερων εταιρειών έχει γεράσει. Η δεκαετής κρίση της ελληνικής οικονομίας και οι επιπλοκές της πανδημίας, σε συνδυασμό με τους στόχους που έχουν τεθεί διεθνώς για τις εκπομπές ρύπων από το 2030 και μετά, έχουν καθυστερήσει την αντικατάσταση των παλαιότερων πλοίων, αναφέρουν πηγές της αγοράς. Επιπλέον, με δεδομένο ότι σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας το κόστος του εκσυγχρονισμού του στόλου που θα απαιτηθεί προκειμένου να είναι συμβατός με τους κανονισμούς για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κινείται στα επίπεδα των 3 δισεκατομμυρίων, καθίσταται σαφές πως λίγες εταιρείες έχουν τη δυνατότητα να παράγουν τις χρηματοροές και να αντλήσουν τα δάνεια που απαιτούνται προκειμένου να χρηματοδοτήσουν νέες ναυπηγήσεις.
Παράλληλα, ορισμένες ακτοπλοϊκές έχουν στραφεί στην αγορά φθηνότερων μεταχειρισμένων πλοίων από το εξωτερικό είτε προς αντικατάσταση παλαιότερων είτε και για την οργανική τους ανάπτυξη, με ό,τι αυτό σημαίνει για την ποιότητα και ασφάλεια των προσφερόμενων υπηρεσιών.
Στον αντίποδα υπάρχουν εταιρείες που έχουν δρομολογήσει ήδη τον εκσυγχρονισμό του υπάρχοντος στόλου τους. Οι Μινωικές Γραμμές, που ανήκουν στον ιταλικό όμιλο Γκριμάλντι, αναμένεται να επωφεληθούν από το ευρύ ναυπηγικό πρόγραμμα της μητρικής, που ξεπερνάει τα 20 πλοία, αναφέρουν πηγές από τη Νάπολη.
Η μεγαλύτερη ελληνική ακτοπλοϊκή, η Attica Συμμετοχών, παρά το ότι διαθέτει, στα τρία εμπορικά σήματα με τα οποία δραστηριοποιείται, στόλους με συγκριτικά χαμηλή μέση ηλικία, έχει δρομολογήσει επενδυτικό πρόγραμμα ενός δισεκατομμυρίου αρχικά για τον εκσυγχρονισμό και σε δεύτερο χρόνο για τη ναυπήγηση νέων πλοίων συμβατών και με τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, ενώ ήδη το 2022 αντικατέστησε τον γηρασμένο στόλο των ιπτάμενων δελφινιών της Hellenic Seaways με τρία νέα καταμαράν.
Παράλληλα, στο επενδυτικό της σχέδιο προβλέπει εκσυγχρονισμό και για τα πλοία της ΑΝΕΚ, την οποία σχεδιάζει να απορροφήσει και της οποίας ο στόλος έχει μέση ηλικία μεγαλύτερη του μέσου όρου του συνόλου. Σχέδια έχουν κι άλλες εταιρείες, ωστόσο η Ελλάδα, σε αντίθεση με την Ιταλία, ακόμη δεν έχει καταφέρει να εξαιρέσει από το καθεστώς απαγόρευσης κρατικών επιδοτήσεων τη χρηματοδότηση νέων ναυπηγήσεων.
Στα 3 δισ. ευρώ το κόστος εκσυγχρονισμού του στόλου
To 50% των ελληνικών ακτοπλοϊκών πλοίων που είναι σήμερα δρομολογημένα, το 2035 θα είναι ηλικίας άνω των 40 ετών, σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ). Ετσι, η ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου είναι μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει ο κλάδος. Και αυτό διότι πέραν από θέματα ασφαλείας, ενώ έχουν τεθεί οι προθεσμίες για την επίτευξη της μείωσης των ρύπων, εντούτοις τεχνολογικά δεν έχουν ακόμη επιτευχθεί οι βιώσιμες λύσεις για την αντικατάστασή τους από ανανεώσιμες πηγές, όπως ο ηλεκτρισμός, τα βιοκαύσιμα, η αμμωνία, το υδρογόνο, η μεθανόλη κ.ά.
«Σήμερα καμία ακτοπλοϊκή εταιρεία δεν έχει σχέδια για ναυπήγηση πλοίων, πλην του ομίλου Attica, που πρόσφατα ολοκλήρωσε και την κατασκευή τριών σύγχρονων πλοίων τύπου Aero Catamaran, που δρομολογήθηκαν στις γραμμές του Αργοσαρωνικού», σημειώνει στην τελευταία ετήσια έκθεσή της για την ελληνική ακτοπλοΐα η XRTC Business Consultants. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Γιώργο Ξηραδάκη, υπολογίζεται πως θα απαιτηθούν χρηματοδοτήσεις της τάξης των 3 δισ. ευρώ για την ανανέωση του ελληνικού ακτοπλοϊκού στόλου έως τα τέλη της τρέχουσας δεκαετίας. Οι επενδύσεις αυτές κρίνονται αναγκαίες, τόσο λόγω της προοπτικής περαιτέρω γήρανσης του στόλου όσο και εξαιτίας της ανάγκης συμμόρφωσης με τους νέους κανόνες για τις εκπομπές καυσαερίων και άλλων ρύπων.
Πλοία
Ενα μέρος των απαιτούμενων κεφαλαίων εκτιμάται πως μπορεί να προέλθει από ευρωπαϊκά κονδύλια και άλλο από κρατική στήριξη, ωστόσο το μεγαλύτερο βάρος θα κληθούν να αναλάβουν με ίδια κεφάλαια οι εταιρείες, στηριζόμενες με τη σειρά τους σε πιστώσεις από τράπεζες και επενδυτές. «Η χρηματοδότηση των επενδύσεων για ανανέωση του στόλου με πλοία χαμηλών και μηδενικών εκπομπών πρέπει να γίνει με τη μορφή επιδοτήσεων για το πράσινο κομμάτι της επένδυσης, με την πρόσβαση σε διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, του ΕΣΠΑ και του Νέου Αναπτυξιακού Νόμου, αλλά και με τη σύσταση ίσως ενός ειδικού ταμείου στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Συστήματος Εμπορίας Ρύπων – Emission Trading System, (ETS) προκειμένου να επανεπενδύονται τα έσοδα από το ETS κατευθείαν στον κλάδο, προτείνει η XRTC. Παράλληλα ορισμένες εταιρείες ευελπιστούν ότι οι πολυετείς συμβάσεις δημόσιας υπηρεσίας μπορεί να χρησιμοποιηθούν ως μέσο που θα στηρίξει την τραπεζική χρηματοδότηση. Εν τω μεταξύ, η Ευρωπαϊκή Ενωση στην εκπνοή του 2022 ενέκρινε σχέδιο της ιταλικής κυβέρνησης για επιχορήγηση ιταλικών ιδιωτικών ακτοπλοϊκών εταιρειών με 500 εκατομμύρια για τον εκσυγχρονισμό του στόλου.
Τα πιο νέα
Το γηραιότερο πλοίο που είναι δρομολογημένο στις γραμμές του Αιγαίου έχει ηλικία 51 ετών και κάνει τη γραμμή Λαύριο-Κέα. Τα πιο νέα πλοία στις ελληνικές θάλασσες έχουν ηλικία μικρότερη του ενός έτους και είναι τρία ταχύπλοα καταμαράν, που είναι δρομολογημένα στον Αργοσαρωνικό. Το 70% των ακτοπλοϊκών είναι άνω των 20 ετών.
100 «ποστάλια»
Είκοσι πέντε μικρές και πολύ μικρές ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις λειτουργούν αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα. Ελέγχουν αθροιστικά ένα στόλο περίπου 60 πλοίων που ταξιδεύουν στο Αιγαίο και στο Ιόνιο μαζί με τα άλλα 40 πλοία των μεγάλων εταιρειών. Αυτά τα 100 «ποστάλια» εξυπηρετούν καθημερινά 115 νησιά της χώρας είτε συνδέοντάς τα με την ενδοχώρα είτε πραγματοποιώντας ενδονησιωτικές συνδέσεις.
Yβριδικά πλοία
Την ίδια ώρα στην Ευρώπη, μία από τις μεγαλύτερες ακτοπλοϊκές, η Stena, παρήγγειλε πρόσφατα τρία υβριδικά πλοία LNG- ηλεκτρικά (Stena E-Flexer Ro-Pax). Το πρώτο θα είναι το μεγαλύτερο υβριδικό μέχρι σήμερα και θα παραδοθεί το 2024. Επίσης η Stena θα λειτουργήσει την πρώτη γραμμή στον κόσμο με πλοία χωρίς ορυκτά καύσιμα. Θα εκτελείται από δύο πλοία Stena Elektra με μπαταρίες, τα οποία θα κατασκευαστούν έως το 2030.
Ο Αλκης υπέστη «μαρτυρικό θάνατο, αργό και βασανιστικό» κατέθεσε η ιατροδικαστής Λήδα-Καλλιόπη Κοβάτση, με την εξέταση της οποίας συνεχίζεται για 15η ημέρα, στο Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο Θεσσαλονίκης, η δίκη των 12 κατηγορουμένων για τη δολοφονία του 19χρονου φοιτητή και τον τραυματισμό των δύο φίλων του.
«Καλύτερα να σε πυροβολήσουν, καλύτερα να πέσεις από το μπαλκόνι. Αυτό το ένα λεπτό ήταν μια αιωνιότητα για τον Αλκη» ανέφερε χαρακτηριστικά η μάρτυρας η οποία διενήργησε τη νεκροψία – νεκροτομή στη σορό του αδικοχαμένου νεαρού.
Απαντώντας σε ερωτήσεις της εισαγγελέως της έδρας και κληθείσα να αξιολογήσει τα ιατροδικαστικά της ευρήματα, η κ. Κοβάτση κατέθεσε ότι ο Αλκης «δεν θα σωζόταν ούτε εάν βρισκόταν έξω από νοσοκομείο». «Ηταν τελειωμένος» είπε, ενώ σε άλλο σημείο ανέφερε ότι το κεφάλι του ήταν «σπασμένο» από τα χτυπήματα που δέχθηκε, «με τη μέγιστη δυνατή δύναμη».
Η εμπειρία από άλλα περιστατικά αθλητικής βίας
Η μάρτυρας μετέφερε την εμπειρία της από την εξέταση θυμάτων οπαδικής βίας, επισημαίνοντας ότι κοινός παρονομαστής των ευρημάτων είναι τα χτυπήματα στο κεφάλι και στα πόδια. Κατέθεσε δε την άποψη ότι δεν είναι τυχαίες οι κακώσεις αυτές, «Εχω δει πάρα πολλά θύματα αθλητικής βίας τον τελευταίο καιρό. Δεν βλέπω κακώσεις στην κοιλιά και στον θώρακα. Εχω την εντύπωση ότι υπάρχει “δάσκαλος” από πίσω που τους λέει “κεφάλια – πόδια”» ανέφερε η ιατροδικαστής, καταχειροκροτούμενη από συγγενείς και φίλους του Αλκη.
Νωρίτερα, το δικαστήριο έκανε δεκτό αίτημα της εισαγγελέως της έδρας να προσκομιστούν στη διαδικασία τα ρούχα που φορούσε ο 19χρονος τη μοιραία νύχτα ώστε να προχωρήσει η ιατροδικαστής σε αντιστοίχηση και περιγραφή των τραυμάτων του. Προσκομίστηκε -επιπλέον- το δρεπάνι, πάνω στο οποίο εντοπίστηκε γενετικό υλικό του 19χρονου.
«Χτυπήθηκε από τουλάχιστον πέντε διαφορετικά όργανα»
Η ιατροδικαστής κλήθηκε να περιγράψει αναλυτικά τα επιστημονικά της ευρήματα κατά τη διενέργεια της νεκροψίας – νεκροτομής, επιβεβαιώνοντας ότι ο θάνατος του Αλκη «οφείλεται σε θανατηφόρες κακώσεις στα κάτω άκρα και σε κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις».
Προσδιόρισε τουλάχιστον πέντε διαφορετικά όργανα που χρησιμοποίησαν οι δράστες κατά τη φονική επίθεση, «Το σώμα του Αλκη έχει τη σφραγίδα τραυμάτων που προκλήθηκαν από τρία διαφορετικά νύσσοντα και τέμνοντα όργανα, όπως και τουλάχιστον δύο διαφορετικά θλώντα όργανα» σημείωσε η μάρτυρας.
Κατά την έναρξη της διαδικασίας, η ίδια προέτρεψε τους γονείς του Αλκη να αποχωρήσουν από τη δικαστική αίθουσα, πράγμα που συνέβη. «Επειδή αυτά που θα ακούσουμε είναι πολύ σκληρά για όλους, συμβουλεύω, ως μάνα, να βγουν οι γονείς από την αίθουσα», τόνισε χαρακτηριστικά η διευθύντρια του Εργαστηρίου Ιατροδικαστικής και Τοξικολογίας του ΑΠΘ.
Η δίκη διεκόπη και θα συνεχιστεί με την ίδια μάρτυρα, που θα κληθεί να απαντήσει σε ερωτήσεις της υπεράσπισης.
Επιστήμονες ανακάλυψαν ένα χαμένο «μεγάλο νησί» μετά από 375 χρόνια, το οποίο κάποτε αποτελούσε μέρος μιας αρχαίας υπερήσου που περιελάμβανε τη Δυτική Ανταρκτική και την Ανατολική Αυστραλία.
Για τη «μεγάλη νότια ήπειρο» υπήρχαν θεωρίες από τη ρωμαϊκή εποχή και μάλιστα ανακαλύφθηκε εν μέρει το 1600. Ωστόσο, θα χρειαστούν σχεδόν 400 χρόνια για να συμφωνήσουν τελικά οι γεωλόγοι για τη νέα ήπειρο.
Η αρχική ανακάλυψη έγινε το 1642, όταν ο Ολλανδός επιχειρηματίας και ναυτικός Άμπελ Τάσμαν ξεκίνησε να βρει την άπιαστη όγδοη ήπειρο – γνωστή και ως Terra Australis στα λατινικά.
Αφήνοντας πανιά από την Τζακάρτα της Ινδονησίας, ο Τάσμαν αποβιβάστηκε τελικά στο νότιο νησί της Νέας Ζηλανδίας και άρχισε να εξερευνά.
Πριν προλάβει να πατήσει το πόδι του στη στεριά όμως, συνάντησε τους ντόπιους Μαορί, οι οποίοι δεν εντυπωσιάστηκαν καθόλου από τον Ευρωπαίο ναυτικό.
Στην πραγματικότητα, ήταν τόσο απογοητευμένοι από την παρουσία του που εμβόλισαν άλλα κανό που προσπαθούσαν να πλησιάσουν την ηπειρωτική χώρα και εκείνα που μετέφεραν μηνύματα στο κεντρικό πλοίο.
Αφού απέτυχε να βρει τη νέα γη, ο Τάσμαν έπλευσε στην πατρίδα του, την Τζακάρτα, και δεν επέστρεψε ποτέ.
Κατά ειρωνικό τρόπο, αυτή ήταν η πρώτη φορά που κάποιος θα κατέγραφε πληροφορίες για τη μυστηριώδη όγδοη ήπειρο. Σχεδόν 400 χρόνια αργότερα, οι γεωλόγοι της GNS ανακοίνωσαν την ανακάλυψη μιας νέας ηπείρου που ονομάστηκε Zealandia ή Te Riu-a-Māui, στη διάλεκτο των Μαορί.
Αποδεικνύεται ότι η ήπειρος – η οποία έχει έκταση περίπου 1,89 εκατομμύρια τετραγωνικά μίλια (4,9 εκατομμύρια τετραγωνικά χιλιόμετρα), και είχε κρυφτεί στη θέα της – είναι κυρίως υποβρύχια. Καθώς η Zealandia το έκανε αυτό, άρχισε να βυθίζεται κάτω από τα κύματα, με πάνω από το 94% να παραμένει κάτω από το νερό για χιλιετίες.
Στη σύναψη Προγραμματικής Σύμβασης για την Παροχή Υπηρεσιών Ωρίμανσης της Ενεργειακής Αναβάθμισης του Γενικού Νοσοκομείου – Κέντρου Υγείας Νάξου, προέβησαν ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, Γιώργος Χατζημάρκος και η διοικήτρια του Νοσοκομείου, Καλλίτσα Φραγκίσκου.
Αντικείμενο της Προγραμματικής Σύμβασης είναι η «Παροχή Υπηρεσιών Ωρίμανσης της Ενεργειακής Αναβάθμισης του Γενικού Νοσοκομείου – Κέντρου Υγείας Νάξου» ως μέρος της πράξης «Παροχή Υπηρεσιών Ωρίμανσης της Ενεργειακής Αναβάθμισης έξι νοσοκομείων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου στο πλαίσιο του έργου “Project Development Services for Improving Energy Efficiency in the Region of South Aegean” που έχει ενταχθεί και συγχρηματοδοτείται από τον Μηχανισμό ELENA (ΕΕ-ΕΤΕΠ)» με φορέα υλοποίησης την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και σε συνεργασία με το αντισυμβαλλόμενο Γενικό Νοσοκομείο – Κέντρο Υγείας Νάξου, μέσω της παροχής υπηρεσιών Τεχνικών Συμβούλων.
Ο Μηχανισμός ELENA (European Local ENergy Assistance) υλοποιείται από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, ενώ χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο πλαίσιο του προγράμματος Horizon 2020 και στοχεύει στην υποστήριξη τοπικών και περιφερειακών δημόσιων αρχών για την επιτάχυνση των επενδυτικών σχεδίων τους στους τομείς ενεργειακής αποδοτικότητας και ΑΠΕ, με σκοπό να συμβάλλουν στην πρωτοβουλία «20-20-20» της Ε.Ε.
Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, η οποία επιδιώκει την ωρίμανση και προετοιμασία για υλοποίηση μιας σειράς μεσαίας και μεγάλης κλίμακας ενεργειακών παρεμβάσεων και υποδομών που αφορούν σε συστήματα εξοικονόμησης ενέργειας και παρεμβάσεων φιλικών προς το περιβάλλον, έχει υπογράψει Σύμβαση με την ΕΤΕπ αναφορικά με τη χρηματοδότηση δράσεων ωρίμανσης και τεχνικής υποστήριξης για την ανάπτυξη έργων ενίσχυσης της ενεργειακής απόδοσης υπό το έργο “Project Development Services for Improving Energy Efficiency in the Region of South Aegean”, το οποίο περιλαμβάνει δύο (2) υποέργα: Αναβάθμιση ενεργειακής απόδοσης οδοφωτισμού και Αναβάθμιση ενεργειακής απόδοσης δημοσίων κτιρίων.
Το ποσοστό χρηματικής επιχορήγησης της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων ανέρχεται σε 90% επί του συνολικού ποσού, ήτοι 780.851 € και η ίδια συμμετοχή για την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου σε ποσοστό 10% ήτοι 87.919 €, προερχόμενη από ίδιους πόρους. Στο πλαίσιο της Σύμβασης η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου έχει την υποχρέωση να προχωρήσει μέχρι και το στάδιο ανακήρυξης αναδόχων υλοποίησης των κυρίως υποέργων.
Η παρούσα Προγραμματική Σύμβαση εντάσσεται αποκλειστικώς στο δεύτερο υποέργο, της αναβάθμισης ενεργειακής απόδοσης δημοσίων κτιρίων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, που περιλαμβάνει τα κάτωθι έξι (6) νοσοκομεία τα οποία υπάγονται στην αρμοδιότητα της 2ης Υγειονομικής Περιφέρειας Πειραιώς και Αιγαίου:
• Γενικό Νοσοκομείο Ρόδου «Ανδρέας Παπανδρέου»,
• Κρατικό Θεραπευτήριο – Γενικό Νοσοκομείο – Κέντρο Υγείας Λέρου,
• Γενικό Νοσοκομείο – Κέντρο Υγείας Καλύμνου «Το Βουβάλειο»,
Τα εν λόγω νοσοκομεία χαρακτηρίζονται από υψηλή κατανάλωση ενέργειας, χαμηλή ενεργειακή κλάση, σημαντικές εκπομπές ρύπων και, ως εκ τούτου, πολλές δυνατότητες ενεργειακής εξοικονόμησης. Οι τελικές επενδύσεις που θα υλοποιηθούν, θα αποφασισθούν βάσει των αποτελεσμάτων των ενεργειακών ελέγχων και των τεχνο-οικονομικών μελετών σκοπιμότητας παρεμβάσεων ενίσχυσης της ενεργειακής αποδοτικότητας των κτιρίων.
Για την εκπόνηση του έργου, υπεύθυνος ορίζεται η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, με τις αρμόδιες υπηρεσίες της. Με την υποστήριξη του Τεχνικού Συμβούλου, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου αναλαμβάνει:
– Την κατάρτιση των τευχών δημοπράτησης, των συμβατικών τευχών, των γενικών προϋποθέσεων συμμετοχής, των απαιτούμενων δικαιολογητικών συμμετοχής και της οικονομοτεχνικής επάρκειας των υποψήφιων αναδόχων της μελέτης, τον έλεγχο πληρότητας των τευχών δημοπράτησης σε θέματα θε-σμικού και κανονιστικού πλαισίου, καθώς και την εναρμόνιση των διαδικασιών διεξαγωγής, προκήρυξης και διενέργειας του διαγωνισμού, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις/όρους της ΕΤΕπ και του Μηχανισμού ELENA,
– Αξιολόγηση των υποβληθεισών προσφορών έως και την κατακύρωση/συμβασιοποίηση της μελέτης.
– Παρακολούθηση της πορείας υλοποίησης της μελέτης, καθώς και της τήρησης των συμβατικών της υποχρεώσεων από τους αναδόχους της μελέτης.
– Έγκαιρη ολοκλήρωση και την οριστική παραλαβή
Η παρούσα σύμβαση διαρκεί για το διάστημα από την υπογραφή της μέχρι την λήξη της σχετικής σύμβασης Χρηματοδότησης μεταξύ της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου για το έργο “Project Development Services for Improving Energy Efficiency in the Region of South Aegean”
Χρόνο με το χρόνο η Μήλος κερδίζει έδαφος στο χώρο της κρουαζιέρας. Χαρακτηριστικό είναι ότι πέρυσι (2022) έκλεισε με 49 προσεγγίσεις και 14.209 επιβάτες, ήτοι στην 4η θέση των νησιών στις Κυκλάδες πίσω από Σαντορίνη – Μύκονο και Σύρο (!!!)
Αποτέλεσμα; Προστίθεται στο Ελληνικό πρόγραμμα της εταιρίας πολυτελούς κρουαζιέρας με μικρά πλοία, Star Clippers, για το 2023, και θα αποτελεί μια επιλογή διαμονής μετά το πέρας της κρουαζιέρας.
Ειδικότερα, το ελληνικό νησί περιλαμβάνεται σε πρόγραμμα με το πλοίο Star Flyer, 166 επιβατών, το οποίο πρόκειται να αναχωρήσει την 1η Ιουλίου του 2023 από την Αθήνα, για να πραγματοποιήσει κρουαζιέρα επτά διανυκτερεύσεων στις Βόρειες Κυκλάδες.
Το πλοίο θα επισκεφθεί το Κουσάντασι και θα ακολουθήσουν οι Πάτμος, Αμοργός, Μύκονος και Σπέτσες.
Στη συνέχεια, τοπικό ferry θα μεταφέρει τους επιβάτες στη Μήλο για τέσσερις διανυκτερεύσεις στο ξενοδοχείο White Coast Pool Suites το οποίο διαθέτει δωμάτια με ιδιωτική πισίνα υπερχείλισης.
Σύμφωνα με την Star Clippers η Μήλος αποτελεί την ιδανική προσθήκη στο πρόγραμμα κρουαζιέρας, καθώς ως εταιρία επιδιώκει οι πελάτες της να αποκτούν εμπειρίες από προορισμούς που συμβαδίζουν με τον χαρακτήρα και το ήθος της.
Με πληροφορίες από τη σελίδα Tornosnews και photo – wikipedia
Στη δεκάδα με τους δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς παγκοσμίως που ταυτίστηκαν με διαχρονικές κινηματογραφικές επιτυχίες, κατατάσσεται η Σκόπελος σύμφωνα με μεγάλη έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο διαδίκτυο και τα social media, την οποία αναδεικνύει σε πρόσφατο άρθρο της η Βρετανική εφημερίδα Mirror.
Στις πρώτες θέσεις της λίστας βρίσκονται οι περιοχές σε Νέα Ζηλανδία, Σκωτία, Αγγλία, ΗΠΑ και Ιρλανδία, που πραγματοποιήθηκαν τα γυρίσματα των ταινιών «Ο ‘Αρχοντας των Δαχτυλιδιών», «Χάρι Πότερ», «Η Λάμψη» του Στήβεν Κινγκ, «Ο Λόγος του Βασιλιά», «’Αυπνοι στο Σηάτλ», «Λυκόφως», «Ο Πόλεμος των ‘Αστρων» και «Τζόκερ».
Τη 10η θέση καταλαμβάνει η Σκόπελος για την κινηματογραφική μεταφορά του μιούζικαλ «Mamma Mia».
Σύμφωνα με την έρευνα, ο προορισμός σημειώνει εξαιρετικές επιδόσεις σε hashtags στο instagram με 220.000 θεάσεις και εντυπωσιάζει τους ταξιδιώτες με τις θεματικές εκδρομές Mamma Mia στο νησί. Σημειώνεται πως για το ίδιο διάστημα, η Σκόπελος και η δημοφιλής μουσικοχορευτική και γαστρονομική παράσταση Mamma Mia The Party ψηφίστηκαν ως η δεύτερη καλύτερη πρόταση για ψυχαγωγία των Λονδρέζων μέσα στο χειμώνα, ανάμεσα σε 20 πρωτότυπες ιδέες για διασκέδαση.
Το προηγούμενο διάστημα είχε προηγηθεί ειδική συνεργασία προβολής στο διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μεταξύ του Δήμου Σκοπέλου και των διοργανωτών της επιτυχημένης παράστασης. Για τις ανάγκες του Mamma Mia The Party έχει δημιουργηθεί εξολοκλήρου ένα νησιώτικό γραφικό σκηνικό με σοκάκια, σιντριβάνια, σπίτια και ταβέρνα που θυμίζουν Σκόπελο στην «καρδιά» του Λονδίνου, στον υπερσύγχρονο πολυχώρο O2! «Μέσα από ευρηματικούς τρόπους προβολής προσπαθούμε να κρατάμε ζωντανό το ενδιαφέρον των ταξιδιωτών σχετικά με τη σύνδεση του Mamma Mia με τη Σκόπελο. Σε αυτό έχουν συμβάλει και οι πρωτότυπες εκδρομές στο νησί, σε σημεία που έγιναν τα γυρίσματα της ταινίας. Οι προβλέψεις για την επισκεψιμότητα το 2023 είναι αισιόδοξες.
Η Σκόπελος παρουσιάζει ένα βάθος και μια ποικιλία ενδιαφερόντων που δεν αφήνουν ασυγκίνητους τους επισκέπτες από το εξωτερικό», δήλωσε η Πρόεδρος της Επιτροπής Τουρισμού, Ιωάννα Ευσταθίου.
Ανάγνωση, ζωγραφιές, και κατασκευές απόλαυσαν τα παιδιά της Αμοργού το Σαββατοκύριακο 4 & 5 Μαρτίου .
Ο Δήμος Αμοργού με την συμπαράσταση της Blue Star Ferries οργάνωσε ένα πολιτιστικό διήμερο για τα παιδιά του νησιού κάνοντας το καλύτερο ποδαρικό στο Μάρτιο.
Η Κωνσταντίνα Τασσοπούλου επισκέφτηκε την Αμοργό ξανά, αυτή τη φορά μαζί με το βιβλίο της «Ένα Φτερό» που κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Υδροπλάνο σε εικονογράφηση Νικολέττας Φιλιππίδη.
Η ανταπόκριση μικρών και μεγάλων παιδιών ήταν μεγάλη στις δύο υπέροχες πολιτιστικές δράσεις που πραγματοποιήθηκαν, το Σάββατο 4 Μαρτίου στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του Γυμνασίου Λυκείου Αμοργού και την Κυριακή 5 Μαρτίου στον πολυχώρο «Άννα Συνοδινού» του Δημοτικού Σχολείου Αιγιάλης.
Όλοι συμμετείχαν στην αφήγηση, στη συζήτηση, αλλά και στην ζωγραφική και την χειροτεχνία του κυρίου Παγώνη. Το κυριότερο; Όλοι ένιωσαν το σημαντικό μήνυμα του βιβλίου: «εάν θέλεις να είσαι πραγματικά πλούσιος, τότε πρέπει να δίνεις, από την καρδιά σου κι από τα φτερά σου»
Η συγγραφέας Κωνσταντίνα Τασσοπούλου περιέγραψε με υπέροχα λόγια το ταξίδι της στην Αμοργό. «Ήταν η δεύτερη φορά που επισκέφτηκα την Αμοργό. Την προηγούμενη φορά ήταν Χειμώνας, Φεβρουάριος του 2020 και λιαζόμουν με το κοντομάνικο. Τώρα ήταν Άνοιξη, Μάρτιος του 2023 και έβρεχε τις περισσότερες ώρες. Δύσκολα ξεμύτιζες για βόλτα, αλλά ευτυχώς, τα καταφέραμε να την περπατήσουμε λίγο. Η πανέμορφη Αμοργός με καλωσόρισε και πάλι.
Με την απέριττη ομορφιά της, τους ευγενικούς της ανθρώπους, την αύρα της, την θαλασσινή της οσμή, την άδεια Χώρα της, τα γεμάτα χαμόγελα των παιδιών της. Κάποια από αυτά θυμόντουσαν πως με είχαν ξαναδεί. Θυμόντουσαν τι είχαμε πει και τι είχαμε κάνει, τρία χρόνια πριν. Αυτό ήταν το ακριβότερο δώρο που μπορούσα να λάβω, μαζί με το ίδιο το ταξίδι. Μια αόρατη κλωστή έχει πια υφανθεί με τον τόπο και καλώς εχόντων των πραγμάτων, πρώτα ο Θεός, θα με ξαναφτάσει εκεί, θα μας ξαναφέρει εκεί, στην Αμοργό της κάθε εποχής.»
Η Αντιδήμαρχος και Τουριστικής & Πολιτιστικής Προβολής Αμοργού, Πόπη Δεσποτίδη δήλωσε « Ως Δήμος κάνουμε ότι είναι δυνατό, χειμώνα-καλοκαίρι, να δίνουμε στα παιδιά μας πολλούς λόγους να χαμογελούν, μέσα από δράσεις που συνδυάζουν πολιτιστικό και εκπαιδευτικό και φυσικά παιχνίδι. Ευχαριστώ την BlueStar Ferries και τους Συλλόγους Γονέων για την υποστήριξη των εκδηλώσεων. Η Κωνσταντίνα Τασσοπούλου είναι πια μια θαυμάστρια της Αμοργού και εμείς θα την περιμένουμε και στο επόμενο βιβλίο της.