Πέμπτη, 3 Ιουλίου, 2025
Αρχική Blog Σελίδα 67

Δήμος Νάξου: Βραδινή πεζοδρόμηση της παραλιακής οδού στη Χώρα Νάξου από τις 6 Ιουνίου

0
Νάξος
Νάξος

Σε εφαρμογή αποφάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου και στο πλαίσιο έναρξης της καλοκαιρινής περιόδου, από την Παρασκευή 6 Ιουνίου 2025 η παραλιακή οδός Π. Πρωτοπαπαδάκη θα πεζοδρομείται κατά τις βραδινές ώρες και συνεπώς θα διακόπτεται η κυκλοφορία όλων των οχημάτων, καθημερινά από τις 20:00 έως τις 5:00 το πρωί.

Ειδικότερα, τα μέτρα που θα εφαρμοστούν είναι τα εξής:

  • Διακοπή κυκλοφορίας τροχοφόρων (οχημάτων και δικύκλων) και απαγόρευση στάσης – στάθμευσης στο τμήμα της παραλιακής οδού Π. Πρωτοπαπαδάκη, από την Alpha Bank έως την είσοδο της μικρής προβλήτας
  • Μονοδρόμηση τμήματος της οδού Παπαβασιλείου από τη συμβολή με την οδό Π. Πρωτοπαπαδάκη έως την οδό Ρήγα Φεραίου, με κατεύθυνση προς το 1ο Γυμνάσιο
  • Διακοπή κυκλοφορίας τροχοφόρων (οχημάτων και δικύκλων) και απαγόρευση στάσης – στάθμευση στο τμήμα της οδού Αρ. Πρωτοπαπαδάκη από Πλατεία Πέτρου Ευριπαίου – Πρωτοδικείου έως Σ. Παπαβασιλείου.

Παρακαλούνται τόσο οι κάτοικοι όσο και οι επισκέπτες του νησιού να χρησιμοποιούν τους περιφερειακούς δημοτικούς χώρους στάθμευσης και να αποφεύγεται κατά το δυνατόν η άσκοπη χρήση των οχημάτων εντός της πόλης.

 

Στοίχημα – Nations League: Ημιτελικός με ποντάρισμα στα πολλά γκολ

0

Προ των πυλών είναι η ημιτελική φάση του Nations League, και η πρώτη χρονικά αναμέτρηση είναι αυτή ανάμεσα σε Γερμανία και Πορτογαλία. Το παιχνίδι θα διεξαχθεί στη «Fussball Arena München» και είναι προγραμματισμένο για απόψε, στις 22:00.

Οι γηπεδούχοι ξεπέρασαν δίχως απώλειες το εμπόδιο της Ιταλίας στα προημιτελικά, κερδίζοντας με 2-1 εκτός έδρας και φέρνοντας ισοπαλία στη ρεβάνς (3-3), γλυτώνοντας τα… χειρότερα. Στον όμιλό τους στον θεσμό δεν συνάντησαν δυσκολίες (4-2-0).

Απ’ την άλλη, οι Ίβηρες δυσκολεύτηκαν, όμως τελικά έκαμψαν την αντίσταση των Δανών. Αν και ηττήθηκαν με 1-0 στο πρώτο παιχνίδι, απάντησαν με νίκη 3-2 στον επαναληπτικό, και στην παράταση έφτασαν τα πέντε γκολ (5-2). Στη φάση των ομίλων είχαν κι’ αυτοί 14 βαθμούς.

Θεωρούμε πως αμφότερες θα βρουν δίχτυα στο μεγάλο ματς του Μονάχου, ενώ το γρήγορο τέμπο και οι πολλές αξιόλογες φάσεις για γκολ θα «πληρώσουν» και το Over.

Επιλογή μας ο συνδυασμός των δύο προοπτικών (G/G & Over 2,5) που υπερβαίνει τον διπλασιασμό (2.02) στη Stoiximan.

*Ισχύουν όροι & προϋποθέσεις
ΕΕΕΠ | 21+ | ΠΑΙΞΕ ΥΠΕΥΘΥΝΑ 

 

Hot spot στην επενδυτική κοινότητα: Οι επαγγελματίες επιλέγουν τη στρατηγική βραχυπρόθεσμων συμβολαίων του Fans Hash για να αποκτήσουν μέγιστο παθητικό εισόδημα.

0

Καθώς η παγκόσμια αξία της αγοράς κρυπτονομισμάτων ξεπερνά τα 3,44 τρισεκατομμύρια δολάρια, η θερμότητα της αγοράς συνεχίζει να θερμαίνεται και οι επαγγελματίες επενδυτές έχουν στρέψει την προσοχή τους σε καινοτόμες λύσεις όπως το cloud mining για να εκμεταλλευτούν αυτήν την ακμάζουσα ευκαιρία.

Το Bitcoin έχει σταθερά διαμορφωθεί στα 108.926,58 $ και καθώς το Ethereum σημείωσε άνοδο 3,38% για να ξεπεράσει τα 2.600 $, η μαζική εισροή θεσμικών κεφαλαίων και η ενεργή προώθηση των ETF έχουν φέρει άνευ προηγουμένου εμπιστοσύνη στην αγορά.

Σε αυτό το πλαίσιο, το Fans Hash αναδύθηκε γρήγορα με την ισχυρή τεχνική του δύναμη, το πλούσιο σύστημα ανταμοιβής και την προηγμένη υποδομή εξόρυξης, καθιστώντας την προτιμώμενη πλατφόρμα για έμπειρους επενδυτές στον κλάδο και οδηγεί μια νέα τάση παθητικού εισοδήματος στα ψηφιακά περιουσιακά στοιχεία.

Γιατί συρρέουν επαγγελματίες Θαυμαστές Hash?

  1.  Υποδομή εξόρυξης αιχμής: Από την ίδρυσή της το 2020, η Fans Hash έχει λειτουργήσει περισσότερες από 150 υπερσύγχρονες φάρμες εξόρυξης σε όλο τον κόσμο, όλες τροφοδοτούμενες από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας για τη διασφάλιση της πράσινης προστασίας του περιβάλλοντος.
  1.  Μεγάλη κοινότητα χρηστών και εξαιρετική κλίμακα: Με περισσότερα από 300.000 μηχανήματα εξόρυξης υψηλής απόδοσης και περισσότερους από 10 εκατομμύρια πιστούς χρήστες, διασφαλίζεται η αξιοπιστία, η διαφάνεια και η βιώσιμη κερδοφορία της πλατφόρμας.
  1.  Απεριόριστες δυνατότητες για παθητικό εισόδημα: Μέσω ευέλικτων και διαφορετικών επιλογών συμβολαίου, το εύρος ποσού της επένδυσης είναι ευρύ και κατάλληλο για διαφορετικές ανάγκες του προϋπολογισμού.
  1.  Ασφαλές, πράσινο και βιώσιμο: Το Fans Hash είναι εγγεγραμμένο στο Ηνωμένο Βασίλειο και υιοθετεί κορυφαία μέτρα ασφαλείας στον κλάδο. Ταυτόχρονα, πρωτοπορεί στην εξόρυξη blockchain με ουδέτερο άνθρακα, βοηθώντας τους επενδυτές να αυξήσουν τον πλούτο τους ενώ προάγουν ένα πράσινο μέλλον.
  1.  Κορυφαία υποστήριξη εξοπλισμού: Οι συνεργάτες περιλαμβάνουν κορυφαίους κλάδους όπως η Bitmain και η Antminer για να διασφαλίσουν ότι κάθε μηχανή εξόρυξης μπορεί να επιτύχει αποτελεσματική και σταθερή απόδοση υπολογιστικής ισχύος.

 

 Πλεονεκτήματα πλατφόρμας Hash Fans

 Λάβετε ένα μπόνους $500 αμέσως μετά την εγγραφή.

Υψηλή απόδοση, υποστήριξη καθημερινής απόσυρσης.

Δεν απαιτούνται πρόσθετες χρεώσεις υπηρεσιών ή έξοδα διαχείρισης.

Υποστηρίζει έως και 9 γενικούς διακανονισμούς κρυπτονομισμάτων, συμπεριλαμβανομένων των USDT-TRC20, BTC, ETH, LTC, USDC, BNB, USDT-ERC20, BCH, DOGE, SOL (Solana) και XRP.

Μέσω του προγράμματος συνεργατών, μπορείτε να κερδίσετε έως και 3.000 $ σε μπόνους παραπομπής για να παραπέμψετε έναν φίλο να συμμετάσχει.

Εξοπλισμένο με προστασία ασφαλείας McAfee® και ασφάλεια Cloudflare® για τη διασφάλιση της σταθερής λειτουργίας της πλατφόρμας. 100% online εγγύηση χρόνου, παρέχοντας επαγγελματική τεχνική υποστήριξη 24/7 με μη αυτόματο τρόπο.

 Τα νέα συμβόλαια ανώτατου επιπέδου και μοναδικά χαρακτηριστικά του Fans Hash

 Fans Hash Εγγραφείτε τώρα για να συμμετάσχετε δωρεάν στη σύμβαση εξόρυξης cloud

Θαυμαστές Hash, αφιερωμένη στην οικοδόμηση της πρώτης μάρκας στον κόσμο.

Ακολουθήστε το κανάλι Telegram

Ακολουθήστε το Facebook

Ακολουθήστε το Twitter

Δράσε τώρα και άδραξε τη χρυσή ευκαιρία του μέλλοντος με το Fans Hash

 Το Fans Hash κάνει το παθητικό εισόδημα εύκολο και βολικό. Με ισχυρή τεχνολογία, φιλικές προς το περιβάλλον μεθόδους εξόρυξης και ευέλικτες λύσεις, σας βοηθά να αυξήσετε εύκολα τον πλούτο των κρυπτονομισμάτων σας.

Είτε είστε αρχάριος είτε έμπειρος χρήστης, το Fans Hash μπορεί να σας βοηθήσει να αποκομίζετε σταθερά και συνεχή κέρδη. Αποδεικνύοντας ότι ακόμη και οι μη ειδικοί μπορούν εύκολα να επωφεληθούν από αυτό.

Κερδίστε τα πρώτα 2 εκατομμύρια στη ζωή σας, απλά εγγραφείτε και ενεργοποιήστε το συμβόλαιο εξόρυξης και μπορείτε εύκολα να προχωρήσετε προς τους οικονομικούς σας στόχους.

Η 15χρονη Τόνια Κορρέ από τη Νάξο κατακτά τις πίστες των Βαλκανίων!

0

Ένα εξαιρετικό αγωνιστικό Σαββατοκύριακο είχε η νεαρή αναβάτρια Αντωνία Κορρέ – με καταγωγή από το Σκαδό της Νάξου – στο BMU που έγινε στις Σέρρες. Σημείωσε εντυπωσιακές επιδόσεις τόσο στο Βαλκανικό Πρωτάθλημα BMU Γυναικών όσο και στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Νέων. Στα χρονομετρημένα δοκιμαστικά, η Τόνια κατάφερε να κατακτήσει την 5η θέση στην εκκίνηση της κατηγορίας CFMOTO.

Στον αγώνα του Σαββάτου, η Τόνια είχε έντονο ανταγωνισμό από την Elena Diana Dogaru, μια δυνατή αντίπαλο που εκπροσωπούσε την Ρουμανία. Αν και βρισκόταν μπροστά στον αγώνα, η διαφορά τους ήταν διαρκώς κάτω από μισό δευτερόλεπτο. Παρ’ όλα αυτά, στους δύο τελευταίους γύρους κατάφερε να αυξήσει τη διαφορά και να τερματίσει πρώτη στο Βαλκανικό Πρωτάθλημα Γυναικών, τρίτη στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Νέων και πέμπτη στην κατηγορία BMU CFMOTO.

Την Κυριακή, η 15χρονη αναβάτρια έκανε μια εξαιρετική εκκίνηση, εξασφαλίζοντας από νωρίς πλεονεκτική θέση. Κατάφερε να ελέγξει τον γυναικείο αγώνα με άνεση, διατηρώντας μεγάλη απόσταση από τις υπόλοιπες αθλήτριες. Ολοκλήρωσε την ημέρα με την πρώτη θέση στο Βαλκανικό Πρωτάθλημα Γυναικών, τη δεύτερη θέση στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Νέων και την πέμπτη θέση στην κατηγορία BMU CFMOTO.

«Είμαι πολύ ευχαριστημένη με το αποτέλεσμα, καθώς μαζί με την ομάδα μου διαχειριστήκαμε σωστά και στρατηγικά τους αγώνες του Σαββάτου και της Κυριακής, πετυχαίνοντας τον στόχο μας. Θέλω να ευχαριστήσω την οικογένειά μου για την αμέριστη υποστήριξή τους, τον μηχανικό μου Χρήστο Φράγκο και τον προπονητή μου Δημοσθένη Μαυρόπουλο.»

Εμείς να σημειώσουμε ότι είναι πολύ θετικό να βλέπουμε μια μαθήτρια να κάνει τα βήματά της και στο μηχανοκίνητο αθλητισμό και να δίνει χρόνο και αφοσίωση σε προπονήσεις και αγώνες και φυσικά είναι ωραίο να τη βλέπουμε στο βάθρο των νικητών με την Ελληνική σημαία. Μακάρι τα επόμενα χρόνια να την δούμε να εκπροσωπεί τη χώρα μας και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Γυναικών WorldWCR!

Μηχανοκίνητος Αθλητισμός: Η Ναξιώτισσα Αντωνία Κορρέ εντυπωσίασε στο πρωτάθλημα ταχύτητας MBU

Με πληροφορίες από τη σελίδα mgp.gr

Θηρασία: Σημαντική ανακάλυψη (σφραγίδες) που αλλάζει την ιστορία της γραφής στο Αιγαίο

0

Αρχαιολογικό σοκ από τη Θηρασία: Στο φως το πρώτο «ίχνος» γραφής στο Αιγαίο; Στο μικρό αλλά σημαντικό νησί των Κυκλάδων, τη Θηρασία, μια νέα ανακάλυψη από την ερευνητική κοινότητα ίσως φέρει τα πάνω κάτω σε ό,τι γνωρίζαμε για τη γέννηση της γραφής στο Αιγαίο.

Στην τοποθεσία «Κοίμηση», βρέθηκαν δύο αποτυπώματα σφραγίδων σε κεραμικό αγγείο ηλικίας περίπου 4.500 ετών – πολύ παλαιότερα από οποιοδήποτε γνωστό γραπτό σύστημα στο Αιγαίο.

Το πιο εντυπωσιακό; Το αγγείο δεν κατασκευάστηκε στη Θηρασία, αλλά στη Νάξο, όπως αποκάλυψαν οι πετρογραφικές αναλύσεις. Η εύρεση αυτή καταδεικνύει όχι μόνο το πρώιμο εμπόριο και τις επαφές των Κυκλαδίτικων νησιών, αλλά και τη χρήση συμβόλων – πιθανόν με νόημα αναγνώρισης, ιδιοκτησίας ή κύρους.

Η μία σφραγίδα (THS.1) παρουσιάζει μια μορφή «επιγραφής» με αφηρημένα σύμβολα σε τρεις γραμμές – ίσως πρώιμα στοιχεία ενός πρωτοαλφαβήτου, ενώ η δεύτερη (THS.2) είναι διακοσμητική, με γεωμετρικά σχέδια που θυμίζουν κλασική Κυκλαδίτικη τέχνη.

Οι πρώτες γνωστές μορφές γραφής της περιοχής, όπως τα Κρητικά ιερογλυφικά (Πρώιμη έως Μέση Εποχή του Χαλκού, περίπου 2100-1700 π.Χ.), ή η Γραμμική Α, εμφανίστηκαν περί το 2.000 π.Χ.

Οι σφραγίδες της Θηρασίας, χρονολογούνται μεταξύ του 2.700 και του 2.300 π.Χ., άρα ενδέχεται να είναι ο συνδετικός κρίκος που έλειπε στη διαδικασία – τουλάχιστον, μερικές από αυτές.

«Η μεταγενέστερη εμφάνιση σφραγισμένων λαβών στην Κρήτη ενισχύει περαιτέρω την εκτός Κρήτης προέλευση του αγγείου με την εντυπωμένη σφραγίδα από τη Θηρασία, όπως υποδεικνύεται από την πετρογραφική ανάλυση», εξηγούν οι ερευνητές, οι οποίοι επισημαίνουν πως, δεν πρόκειται για την κανονική γραφή, παρά την τακτική διάταξη των συμβόλων στην THS.1 – η οποία παραπέμπει σε μεταγενέστερα συστήματα, ακόμη και σε ορισμένα σύμβολα που βρέθηκαν σε Κρητικές σφραγίδες μεταγενέστερων περιόδων.

Την ίδια στιγμή, θεωρούν πως, η χρήση μιας πολύπτυχης σφραγίδας με τρεις λαξευμένες πτυχές, είναι κάτι ασυνήθιστο για την εποχή. Άρα, όποιος την εφάρμοσε, προφανώς ήθελε να αποκαλύψει κάτι πιο περίπλοκο από μία απλή σήμανση ιδιοκτησίας.

Παρόλο που δεν πρόκειται για επίσημο σύστημα γραφής, οι επιστήμονες θεωρούν ότι πρόκειται για πρώιμη χρήση γραφικών συμβόλων με επικοινωνιακή λειτουργία – ίσως το πρώτο βήμα πριν την καθιέρωση συστημάτων όπως η Γραμμική Α και τα Κρητικά Ιερογλυφικά.

Όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά, «Μια σφραγίδα με επιγραφή και το αποτύπωμά της στη λαβή ενός πιθαριού θα μπορούσε να κάνει ένα συγκεκριμένο αγγείο αναγνωρίσιμο, εκπληρώνοντας τη λειτουργία της αναγνώρισης του προσώπου ή της αρχής στην οποία ανήκε. Συγκεκριμένα, στο αγγείο της Θηρασίας, το αποτύπωμα που “διαβάζεται” πιο καθαρά από πάνω, στο πάνω μέρος της λαβής, είναι το THS.1, γεγονός που υποδηλώνει ότι η θέση και η ορατότητα του συγκεκριμένου αποτυπώματος ήταν σκόπιμη».

Καταλήγουν δε τονίζοντας: «Συμπερασματικά, παρόλο που τα στοιχεία από την θέση «Κοίμηση» στην Θηρασία δεν υποστηρίζουν την ύπαρξη ενός πρωτογενούς συστήματος γραφής στο Αιγαίο κατά την Εποχή του Χαλκού, αναδεικνύουν τα γεγονότα που σχετίζονται με τον σχηματισμό της γραφής, ιδιαίτερα σε σχέση με τη χρήση σφραγίδων ως το πρώτο μέσο για την εμφάνιση της πρώιμης γραφής στο Αιγαίο».

Μένει να φανεί αν το εύρημα της Θηρασίας θα γίνει ο κρίκος που λείπει στην αλυσίδα της γένεσης της γραφής στο Αιγαίο. Η συμβολή της Νάξου σε αυτό το αφήγημα –μέσα από ένα απλό, φαινομενικά, αποθηκευτικό αγγείο– αποκτά ξαφνικά έναν πρωταγωνιστικό ρόλο στην πολιτιστική ιστορία του Αιγαίου.

Η μελέτη των Κώστα Σμπόνια, Ίριδας Τζαχίλη και Γεωργίας Κορδατζάκη δημοσιεύτηκε στο περιοδικό The Annual of the British School of Athens

Με πληροφορίες από τη σελίδα enikos.gr

Πειραιάς σε οριακό σημείο – SOS για τις υποδομές από τον Θεόδωρο Κόντε

0

Στο επίκεντρο των ανησυχιών για τη βιωσιμότητα της ελληνικής κρουαζιέρας θέτει ο κ. Θεόδωρος Κόντες, επίτιμος πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ), το λιμάνι του Πειραιά.

Με αφορμή το κυκλοφοριακό χάος που επικράτησε το Σάββατο 31 Μαΐου με την άφιξη πέντε κρουαζιερόπλοιων, ο κ. Κόντες κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την πλήρη ασφυξία του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας. Προτείνει άμεσα μέτρα όπως η υπογειοποίηση του ΗΣΑΠ και η ανάπτυξη υπέργειων οδικών αξόνων, ενώ προειδοποιεί πως χωρίς κεντρικό σχεδιασμό και εφαρμογή φέρουσας ικανότητας ανά προορισμό, η ελληνική κρουαζιέρα θα αντιμετωπίσει σοβαρές επιπτώσεις.

Ακολουθεί ολόκληρο το άρθρο στον ιστότοπο https://www.tornosnews.gr

“Για ακόμη μια φορά, αναφερόμεθα στην ανάγκη να υπάρξει σωστός προγραμματισμός και επίσπευση της δημιουργίας υποδομών που απαιτούνται στους κυριότερους προορισμούς της χώρας, ζήτημα για το οποίο έχουν πάρει θέση διάφοροι φορείς αλλά και οι τοπικές Αρχές και κοινωνίες που έχουν την ίδια απαίτηση.

Το Σάββατο 31 Μαΐου 2025 αντιμετωπίσαμε για ακόμη μια φορά μια ολόκληρη μέρα με κυκλοφοριακό χάος στο λιμάνι του Πειραιά αλλά και στους γύρω δρόμους, αφού με την άφιξη πέντε κρουαζιερόπλοιων μεσαίου και μεγάλου μεγέθους τα οποία αποβίβασαν περίπου 15000 επιβάτες και πληρώματα, η κατάσταση έφτασε στο απροχώρητο. Επιπροσθέτως, αν αναφέρουμε την κίνηση τουριστικών λεωφορείων, ταξί, mini buses παράλληλα με την διακίνηση εφοδίων για την προμήθεια και ανεφοδιασμό των πλοίων αυτών, αντιλαμβάνεται κανείς την χαώδη κατάσταση που επικράτησε.

To χάος στον Πειραιά – Μόνη λύση η υπογειοποίηση του ΗΣΑΠ από το Νέο Φάληρο προς το κεντρικό λιμάνι 

Ευτυχώς που η άφιξη των πλοίων αυτών έγινε ημέρα Σάββατο και ήταν κλειστά τα περισσότερα ναυτιλιακά γραφεία και τα εμπορικά ναυτιλιακά καταστήματα. Ας σκεφθούμε μόνο τι μεγαλύτερο χάος θα υπήρχε στην πόλη του Πειραιά, αν η ημέρα άφιξης ήταν καθημερινή εργάσιμη ημέρα, και επίσης αν αντί για πέντε πλοία είχαν αφιχθεί εννέα ή δέκα, εφόσον υπάρχουν οι κατάλληλες θέσεις στο λιμάνι.

Επιπλέον, ας αναλογισθούμε ότι με τις νέες τρεις επιπλέον θέσεις που ίσως να είναι διαθέσιμες στον Πειραιά μετά τα έτη 2027 / 2028, με 12 ή και 13 πλοία, τι χειρότερη κατάσταση θα αντιμετωπίσουμε. Θα υπάρξει πλέον το αδιαχώρητο με τους επισκέπτες να ταλειαπωρούνται αλλά παράλληλα και με την τοπική κοινωνία να αντιμετωπίζει ογκώδη προβλήματα μετακίνησης.

Ήδη αυτό το Σάββατο, πολλοί κάτοικοι του Πειραιά διαμαρτυρήθηκαν έντονα για την χαοτική αυτή κατάσταση (μόνο με 5 πλοία) στο πρώτο λιμάνι της χώρας το οποίο είναι και κύριος προορισμός Κρουαζιέρας.

Επανειλλημένα έχουμε ζητήσει από διάφορες θέσεις και φορείς να προχωρήσει άμεσα η επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης. Αν κι έχουν γίνει μελέτες προ αρκετών χρόνων, καμμία πρόοδος δεν διαφαίνεται στον ορίζοντα.

Η υπογειοποίηση του ΗΣΑΠ από το Νέο Φάληρο προς το κεντρικό λιμάνι 

Η υπογειοποίηση του ΗΣΑΠ από το Νέο Φάληρο προς το κεντρικό λιμάνι του Πειραιά είναι η μόνη λύση διαθέτοντας δρόμο ταχείας κυκλοφορίας ο οποίος θα προσφέρει ευκολία διακίνησης των οχημάτων προς και από τον Πειραιά προς την παραλιακή αρτηρία, και πρόσβαση προς την Αθήνα για την γρήγορη εξυπηρέτηση των επισκεπτών, αλλά και των κατοίκων του Πειραιά προς διάφορους προορισμούς.

Η κεντρική αυτή οδός προς Πειραιά δεν θα εξυπηρετήσει σωστά την Κρουαζιέρα αλλά ούτε και την Ακτοπλοΐα, ιδιαίτερα τους θερινούς μήνες, μια που οι ίδιοι δρόμοι στο παραλιακό μέτωπο του λιμένα και πέριξ παραμένουν και δεν υπάρχουν άλλες προσβάσεις ιδιαίτερα προς τον χώρο της Κρουαζιέρας, και είναι αδύνατον να επιλυθεί το θέμα, αλλά και δεν υπάρχουν ούτε μέσα μαζικής μεταφοράς, σταθερής τροχαίας, κλπ. Επίσης δεν υπάρχει άλλη συγκοινωνιακή μελέτη για την εξυπηρέτηση (μετρό – τραμ – λεωφορεία, κλπ).

Έτσι λοιπόν για να συμπληρωθεί το έργο και να υπάρξει τελική λύση, πρέπει να να κατασκευασθούν υπέργεια οδικά δίκτυα πέριξ του λιμένος με ανάλογες εξόδους σε όλες τις Πύλες που εξυπηρετούν την κρουαζιέρα αλλά και την ακτοπλοΐα. Αυτή η λύση περιμετρικά του λιμένα με σύνδεση την κεντρική λεωφόρο (μετά την υπογειοποίηση του ΗΣΑΠ), θα λύσει οριστικά το πρόβλημα εξυπηρέτησης του επιβατηγού τμήματος του λιμένα, αλλά και θα εξυπηρετεί και τους κατοίκους της πόλης του Πειραιά.

Έχουν αναφερθεί και άλλες λύσεις για την χρήση shuttle boats από το λιμάνι Κρουαζιέρας προς το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας. Αυτή την πρόταση την θεωρούμε τελείως άστοχη, αφού θα πρέπει οι επιβάτες που θα έχουν αποβιβασθεί ήδη από τα κρουαζιερόπλοια να οδηγηθούν πάλι μέσω πλοιαρίων σε άλλο σημείο επιβίβασης κάτω από άγνωστες, ίσως δυσμενείς συνθήκες. Είμαστε σίγουροι ότι και οι επιβάτες και οι εταιρείες κρουαζιέρας θα αντιδράσουν αρνητικά σε κάτι τέτοιο. Τέλεια αποτυχία.

Η προαναφερθείσα λύση της υπογειοποίησης του τρένου συνδιαστικά με την περιμετρική κατασκευή υπέργειου δικτύου είναι η μόνη λύση για να εξυπηρετηθεί η πόλη του Πειραιά. Είναι κάτι που έχει επιλύσει παρόμοια προβλήματα σε άλλες πόλεις της Ευρώπης και όχι μόνο, με ιδιαίτερα επιτυχημένα αποτελέσματα, όπως στην Γένοβα Ιταλία, και έχουν εξυπηρετήσι άνετα και το λιμάνι και την πόλη.

Με την ανωτέρω μελέτη και την κατασκευή του ολοκληρωμένου σχεδίου, λύνουμε το μεγαλύτερο θέμα του πρώτου προορισμού της Κρουαζιέρας στη χώρα μας και παράλληλα εξυπηρετούμε άψογα όλους τους επισκέπτες αλλά ιδιαίτερα τους home porting επιβάτες και τις μεταφορές από και προς το αεροδρόμιο.

Ίσως με τον ίδιο τρόπο θα έπρεπε να αναφερθούμε προς τους άλλους προορισμούς που αντιμετωπίζουν διαφορετικά προβλήματα και τα οποία αφορούν περισσότερο θέμα προγραμματισμού και οργάνωσης με διαφοροποίηση σε κάθε προορισμό λόγω διαφορετικών εγκαταστάσεων και χωρητικότητας εξυπηρέτησης πλοίων και επιβατών.

Έχουμε αναφερθεί και πάλι σε δύο πολύ σοβαρά και άκρως απαραίτητα θέματα ανά προορισμό. Αυτά είναι ο προγραμματισμός αφίξεων, προτεραιότητα και αριθμός πλοίων / επιβαινόντων που μπορούν να εξυπηρετηθούν.

  • Έτσι λοιπόν το λεγόμενο berthing / anchoring allocation, αλλά και η φέρουσα ικανότητα κάθε προορισμού είναι άκρως απαραίτητα και θα πρέπει να εφαρμοσθούν άμεσα.  

Το μεν berthing allocation είναι κάτι που πρέπει να οργανωθεί και να εφαρμοσθεί στην επικράτεια για τους συγκεκριμένους προορισμούς που έχει προγραμματίσει το κάθε πλοίο, και να ελέγχεται από κεντρικό λιμενικό όργανο χωρίς καμμία εξαίρεση με την εποπτεία του Υπουργείου Ναυτιλίας.

Η φέρουσα ικανότητα

Η δε φέρουσα ικανότητα κάθε προορισμού να προτάσσεται από την τοπική αυτοδιοίκηση και κοινωνία, και να συμφωνηθεί με την κεντρική υπηρεσία τουριστικού τομέα, αλλά και τα αρμόδια υπουργεία για τον αριθμό που θα επιτρέπεται σε κάθε προορισμό και που μπορεί να εξυπηρετηθεί.  Βέβαια θα πρέπει να υπάρξει ιδιαιτερη μέριμνα για την εξυπηρέτηση της τοπικής κοινωνίας αλλά και του τουριστικού ρεύματος διαμονής σε ξενοδοχεία και καταλύμματα.

Είναι ιδιαίτερα σημαντική η φέρουσα ικανότητα για κάθε προορισμό και ίσως απαιτείται να υπολογισθεί γενικότερα και η τουριστική κίνηση μια που λόγω της κλιματικής αλλαγής έχουμε διάφορες ιδιαιτερότητες που επιβάλλουν επιπρόσθετες υποδομές, διασφάλιση διαμονής με ασφάλεια και απαραίτητες υπηρεσίες. Η έλλειψη υδροδότησης σε ορισμένους προορισμούς και η πρόβλεψη ειδικών καιρικών συνθηκών είναι κάποιες από τις άκρως απαραίτητες συνθήκες που θα πρέπει να προβλεφθούν.

Όλα τα ανωτέρω που αναφέρθηκαν για τις υποδομές, την φέρουσα επιτρεπόμενη χωρητικότητα και τον προγραμματισμό,  την οργάνωση της Κρουαζιέρας, είναι θέματα άκρως απαραίτητα που πρέπει να επιλυθούν άμεσα και να εφαρμοσθούν αφού η ετήσια αύξηση του κλάδου της Κρουαζιέρας είναι γεγονός και η χώρα μας είναι προορισμός της Μεσογείου με αρκετά υψηλή ζήτηση.

Υπάρχει βέβαια κι ένα θετικό στοιχείο που εξυπηρετεί μερικώς την ελληνική κρουαζιέρα και τους προορισμούς μας. Αυτό αφορά την αύξηση των νέων κρουαζιεροπλοίων  μικρής και μεσαίας χωρητικότητας, συμπεριλαμβανομένων και expedition πλοίων, που εξυπηρετούν ιδιαίτερα τους περισσότερους προορισμούς, αλλά και επιπλέον νέους προορισμούς στην Ελλάδα.

Παρακολουθώντας το order book των νέων κατασκευών, ο αριθμός των εν λόγω πλοίων αυξάνεται σημαντικά. Σε αυτά προστίθενται και τα mega cruisers που χρειάζονται ιδιαίτερες υποδομές και προγραμματισμό.

Είναι, λοιπόν, άκρως απαραίτητο να λυθούν τα εν λόγω προβλήματα με την βελτίωση των υποδομών, την οργάνωση και τον σωστό προγραμαμτισμό στους περισσότερους προορισμούς. Η Πολιτεία θα πρέπει να οργανώσει και να εφαρμόσει τις ανάλογες υποδομές, αν θέλουμε να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί σε διάφορους προορισμούς μας με άψογη εξυπηρέτηση επιβατών και πλοίων.

Αναμένουμε άμεσα τις θέσεις για την επίλυση των ανωτέρω αναφερθέντων βασικών θεμάτων.

 

Σεισμός 5,3 Ρίχτερ ανοιχτά της Ιεράπετρας: Αισθητός σε όλη την Κρήτη

0

Σεισμός μεγέθους 5,3 Ρίχτερ σημειώθηκε ανοιχτά του Λασιθίου στην Κρήτη, σύμφωνα με το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο.

Το επίκεντρο της δόνησης εντοπίζεται στη θαλάσσια περιοχή ανατολικά του νησιού, ανοιχτά της Ιεράπετρας ενώ το εστιακό βάθος του σεισμού και εντοπίζεται στα 10 χλμ.

Ο σεισμός έγινε αισθητός σε όλο το νησί ενώ σύμφωνα με το neakriti.gr, καταγράφηκαν μικρές κατολισθήσεις στο οδικό δίκτυο Ιεράπετρας – Μύρτου.

Λέκκας για τον σεισμό στην Κρήτη: Είναι επιφανειακός, καμία σχέση με αυτόν της Ρόδου
Ο Ευθύμης Λέκκας μίλησε στο protothema.gr για τον σεισμό ανοιχτά της Κρήτης λέγοντας πώς «πρόκειται για έναν επιφανειακό σεισμό. Το επίκεντρο της δόνησης εντοπίζεται στη θαλάσσια περιοχή ανατολικά του νησιού. Δεν έχει καμία σχέση με τους προηγούμενους σεισμούς που έγιναν σε Ρόδο και Κρήτη. Είναι τελείως διαφορετικό το πλαίσιο αυτό χωρίς να μας ανησυχεί και βέβαια θα ακολουθήσουν και μετασεισμοί».

Τσελέντης: Προσοχή όσοι κάνουν μπάνιο στις παραλίες
Ο Άκης Τσελέντης έκανε ανάρτηση στο Facebook για τον σεισμό στην Κρήτη, λέγοντας πως θεωρεί ότι είναι ο κύριος ενώ ζήτησε να προσεχούν όσοι κάνουν μπάνιο στην παραλία.

Ολόκληρη η ανάρτησή του
Ο τελευταίος σεισμός 5,4 στη Χρυσή είναι σε περιοχή που έκανε τα τελευταία 4 χρόνια πολλούς σχετικά μικρούς σεισμούς. Επειδή ακριβώς απέναντι κάνω διακοπές το είχα παρατηρήσει. Οφείλονται στο άνω τμήμα της βυθισμένης πλάκας.

Θεωρώ ότι ήταν ο ΚΥΡΙΟΣ σεισμός. Το πολύ γνωστό σεισμικό ρήγμα έχει εξαντλήσει το δυναμικό του αναμένονται μετασεισμοί.

Προσοχή όσοι κάνουν μπάνιο στις παραλίες. Ας απομακρύνουν τα μικρά παιδιά τα οποία είναι ευάλωτα και σε τσουνάμι μικρού πλάτους,

Με πληροφορίες από: https://www.protothema.gr

 

Θα καούμε φέτος το καλοκαίρι; Ο Γιώργος Τσατραφύλλιας απαντά

0

«Θα καούμε φέτος;», «Θα έχουμε πάλι 45άρια;» – αυτές είναι μερικές από τις ερωτήσεις που δέχεται καθημερινά ο μετεωρολόγος Γιώργος Τσατραφύλλιας, ο οποίος απαντά με βάση τις πρόσφατες εποχικές προβλέψεις.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που αντλεί από οκτώ μεγάλα επιστημονικά κέντρα, το καλοκαίρι του 2025 στην Ελλάδα αναμένεται γενικά ζεστό, με τις μέσες θερμοκρασίες να κυμαίνονται 1–2°C πάνω από τα φυσιολογικά για την εποχή. Ωστόσο, τα πρώτα δεδομένα δείχνουν πως τα πιθανά επεισόδια καύσωνα θα είναι ηπιότερα από πέρυσι. Ο ίδιος υπογραμμίζει ότι οι μακροπρόθεσμες προβλέψεις έχουν περιορισμένη ακρίβεια, αλλά και σημαντικά περιθώρια βελτίωσης.

Ακολουθεί η ανάρτηση του κ. Τσατραφύλλια

“Πως θα είναι τελικά το φετινό καλοκαίρι; Θα καούμε; θα κάνει πάλι 45άρια ;”

Καλημέρα!

Οι παραπάνω είναι μερικές από τις ερωτήσεις που δέχομαι καθημερινά από αρκετό κόσμο.Τελικά μπορούν να απαντηθούν αυτά τα ερωτήματα; Πόσο αξιόπιστες είναι οι απαντήσεις!

Η επιστήμη καλείται να απαντήσει σε τέτοιου είδους ερωτήματα επιστρατεύοντας τις εποχικές προγνώσεις οι οποίες έχουν χαμηλότερη ακρίβεια σε σχέση με τις βραχυπρόθεσμες και τις μεσοπρόθεσμες.

Οι εποχικές προγνώσεις καιρού (ή μακροπρόθεσμες προγνώσεις) είναι προβλέψεις που καλύπτουν μεγάλα χρονικά διαστήματα ,συνήθως 1 έως 3 μήνες ή και περισσότερο, και δίνουν γενικές εκτιμήσεις για το πώς θα εξελιχθεί ο καιρός σε μια ευρεία περιοχή. Αντί να προβλέπουν αν θα βρέξει μια συγκεκριμένη μέρα, παρέχουν στατιστικές τάσεις, όπως:

Αν ο μήνας θα είναι θερμότερος ή ψυχρότερος από το κανονικό

Αν θα υπάρξει πιο ξηρή ή πιο υγρή περίοδος σε σχέση με τον μέσο όρο

Αν αναμένονται συνθήκες καύσωνα, ανομβρίας, ή ψυχρών εισβολών

Σύμφωνα λοιπόν με τις πρόσφατες εκτιμήσεις των αριθμητικών μοντέλων από 8 επιστημονικά κέντρα, το φετινό Καλοκαίρι στην Ελλάδα θα είναι σχετικά ζεστό και μάλιστα οι μέσες θερμοκρασίες θα κυμαίνονται 1-2 βαθμούς Κελσίου πάνω από τις κανονικές.

Επιπλέον σύμφωνα με τις ίδιες εκτιμήσεις, η θερμοκρασία θα παρουσιάσει μικρότερες θετικές αποκλίσεις σε σχέση με τα φυσιολογικά επίπεδα. Μπορεί δηλαδή τα καυσωνικά επεισόδια (αν θα εκδηλωθούν) να είναι λίγο πιο ήπια.

Να υπενθυμίσω ότι οι εποχικές προγνώσεις πρέπει να αντιμετωπίζονται με σχετική επιφύλαξη, με τα περιθώρια βελτίωσής τους όμως να είναι μεγάλα.

Σαντορίνη: Seatrack σε Καμάρι και Περίσσα. Πρόσβαση στη θάλασσα για όλους

0

Με στόχο την προσβασιμότητα και την ισότιμη απόλαυση της θάλασσας, ο Δήμος Θήρας προχωρά από τις 4 και 5 Ιουνίου στην έγκαιρη εγκατάσταση των συστημάτων Seatrack στις παραλίες του Καμαρίου και της Περίσσας.

Ακολουθεί η ενημέρωση από το Δήμο Θήρας

“4 και 5 Ιουνίου, νωρίτερα από κάθε χρονιά, πρόκειται να εγκατασταθούν φέτος στις παραλίες του Καμαρίου και της Περίσσας τα SEATRACK.

To SEATRACK επιτρέπει  σε άτομα με αναπηρία και κινητικά προβλήματα να μπουν στη θάλασσα αυτόνομα.

Παράλληλα,  είναι βοηθητικό εργαλείο για τις οικογένειες και τους φροντιστές των ατόμων με αναπηρία να απολαύσουν πιο εύκολα την θάλασσα μαζί με τους αγαπημένους τους.

Παρακαλούμε όλους τους συνδημότες μας να προσέξουν ιδιαίτερα τις συγκεκριμένες εγκαταστάσεις από φθορές.”

 

Δυναμική παρουσία της Π.Ν.Αι. στο 10ο Φεστιβάλ Ελαιολάδου και Ελιάς στη Καλαμάτα

0

Στο 10ο Φεστιβάλ Ελαιολάδου και Ελιάς που διεξήχθη στη Καλαμάτα από 30 Μαΐου έως και 1η Ιουνίου,  έλαβε μέρος η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου  με περίπτερο όπου παρουσίασε εκθέματα παραγωγών από τα νησιά Κυκλάδων και Δωδεκανήσου, σε συνδυασμό και συνεργασία με τους σεφ που μαγείρεψαν και πρόσφεραν στους επισκέπτες παραδοσιακές συνταγές των νησιών. Επίσης, προβλήθηκαν βίντεο από γαστρονομικές δράσεις με τοπικά παραγόμενα προϊόντα καθώς και δρώμενα από την κοινωνική και πολιτιστική ζωή των νησιών.

Στην οργανωτική επιτροπή του Φεστιβάλ συμμετείχε ο Αντιπεριφερειάρχης Πρωτογενούς Τομέα Φιλήμονας Ζαννετίδης όπου μετά τις ομιλίες και τα εγκαίνια, μαζί με τον Υφυπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Διονύση Σταμενίτη, τον Περιφερειάρχη Πελοποννήσου Δημήτρη Πτωχό, τον Δήμαρχο Καλαμάτας Θανάση Βασιλόπουλο, Βουλευτές και εκπροσώπους κομμάτων,  επισκέφθηκαν τα περίπτερα και τους εκθέτες του Φεστιβάλ.

Στο περίπτερο της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου είχαν την ευκαιρία να γευτούν δημιουργίες των σεφ πάνω στις νησιώτικες συνταγές.

Νωρίτερα ο Αντιπεριφερειάρχης έλαβε μέρος ως ομιλητής στο 5ο αγροτικό  συνέδριο «ΕΠΙ ΓΗΣ» που έγινε στην Ηλεία με θέμα  “Καλλιέργειες και κλιματική κρίση ” όπου ανέπτυξε την νέα κανονικότατα που διαμορφώνεται για τις καλλιέργειες υπό το βάρος της κλιματικής κρίσης, τονίζοντας την ολιστική προσέγγιση που πρέπει να συνδυάζει τεχνογνωσία, βιωσιμότητα και πολιτική βούληση.