Σάββατο, 10 Μαΐου, 2025
Αρχική Blog Σελίδα 67

ΔΥΠΑ: Στις 11 Απριλίου ξεκινάει η προπληρωμή επιδομάτων και Δώρου Πάσχα

0

Την Παρασκευή 11 Απριλίου 2025 ξεκινάει η προπληρωμή της τακτικής επιδότησης ανεργίας, του επιδόματος εργασίας, της επιδότησης μακροχρόνιας ανεργίας και του βοηθήματος ανεργίας αυτοαπασχολουμένων, καθώς και η προπληρωμή του Δώρου Πάσχα σε επιδοτούμενους ανέργους, σε δικαιούχους της ειδικής παροχής προστασίας της μητρότητας, του επιδόματος γονικής άδειας και του επιδόματος εργασίας.

Οι πιστώσεις των επιδομάτων και του Δώρου Πάσχα θα γίνουν από τη Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (ΔΥΠΑ) με απευθείας κατάθεση.

Οι πληρωμές είναι διαθέσιμες για ανάληψη και ηλεκτρονικές πληρωμές, μέσω των προπληρωμένων καρτών, εντός 1-3 εργάσιμων ημερών, μετά την καταβολή τους από τη ΔΥΠΑ.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, δεν απαιτείται καμία ενέργεια από τους δικαιούχους και δεν υφίσταται κανένας λόγος προσέλευσης στα Κέντρα Προώθησης Απασχόλησης (ΚΠΑ2).

Περισσότερες πληροφορίες: https://www.dypa.gov.gr.

Ισπανία – La Liga: Πληρώνει το «Χ» στη Μαδρίτη

0

Για την 30ή πράξη της La Liga, Λεγανές και Οσασούνα θα διασταυρώσουν τα «ξίφη» τους 22:00!

Οι γηπεδούχοι βρίσκονται σε πτωτική πορεία, παρά την ακραία θέληση που δείχνουν για να φτάσουν στο «τρίποντο». Την τελευταία στροφή του πρωταθλήματος Ισπανίας, πάλεψαν με «νύχια και με δόντια» για να κερδίσουν τη Ρεάλ Μαδρίτης, αλλά εν τέλει λύγισαν και ηττήθηκαν με 3-2, με το ίδιο σκορ που έχασαν και πριν δύο εβδομάδες από τη μαχητική Μπέτις εντός έδρας. Πλέον, στη 18η θέση του βαθμολογικού πίνακα, είναι μία ομάδα εκ των φαβορί για υποβιβασμό στη La Liga, εφόσον τα πράγματα μείνουν ακριβώς ίδια με το πέρας της κανονικής διάρκειας.

Στην αντίπερα όχθη, η Οσασούνα αγνοεί τη νίκη εδώ και 8 αγώνες της σε όλες τις διοργανώσεις, δείχνοντας μία κούραση όσο πλησιάζουμε στο τέλος της σεζόν. Την περασμένη εβδομάδα έκοψαν πόντους από την Αθλέτικ στο Μπιλμπάο (0-0), ενώ πριν στροφές, «ισοπεδώθηκαν» από την πρωτοπόρο Μπαρτσελόνα με 3-0, παρουσιάζοντας σοβαρά ανασταλτικά προβλήματα. Με 34 βαθμούς, οι φιλοξενούμενοι της 14ης θέσης δεν κινδυνεύουν να βρεθούν στη ζώνη του υποβιβασμού, αφού απέχουν 7 βαθμούς, αλλά αν αυτή η «κατάπτωση» συνεχιστεί, τότε το σενάριο του υποβιβασμού θα ξαναβγεί στην επιφάνεια.

Δύσκολο παιχνίδι για προβλέψεις νικητή. Καμία ομάδα δεν στέκεται καλά στα πόδια της, αντιμετωπίζοντας προβλήματα σε άμυνα και επίθεση.

Το να έρθει το παιχνίδι ισοπαλία είναι ένα άκρως ρεαλιστικό σενάριο, το οποίο βρίσκεται στην ELABET, σε απόδοση τριπλασιασμού και θα το ακολουθήσουμε.

ΕΕΕΠ | 21+ | ΠΑΙΞΕ ΥΠΕΥΘΥΝΑ

Ορεινός Αξώτης: Η σχέση των Εγγαρών με την Σμύριδα και τον βρετανό λόρδο Edward Law

0
Εγγαρές
Εγγαρές

Τι σχέση έχει η Ελλάδα του 2010-15 με την Ελλάδα στα τέλη του 19ου αιώνα; Διεθνής Οικονομικός Ελεγχος τότε, Τρόικα και έλεγχος τώρα… Ξένοι υπό έλεγχο τα οικονομικά της Ελλάδας με παρεμβάσεις και τότε, στα τέλη του 19ου αιώνα βρίσκουμε στο προσκήνιο την Νάξο, την Σμύριδα αλλά και έναν γάμο που φέρνει τις Εγγαρές και την πανέμορφη Μέσα Γειτονιά σε θέση πρωταγωνιστή.

Τι σχέση έχουν όλα αυτά; Η απάντηση σε άρθρο που δημοσιεύτηκε στη σελίδα τουΟρεινού Αξώτη” πρόσφατα… Οπως διαβάζουμε:

“Μετά τον ατυχή πόλεμο του 1897 στην Ελλάδα επιβάλλεται ο Διεθνής Οικονομικός Έλεγχος μέσω τεράστιου δανεισμού με εγγυήσεις : τον φόρο καπνού, τους δασμούς του λιμένος Πειραιώς και τις πωλήσεις των αλατιού, πετρελαίου, σπίρτων, τσιγαρόχαρτων, τραπουλόχαρτων και της σμύριδας Νάξου. Υπουργός Οικονομικών ήταν τότε ο Στέφανος Στρέιτ πρώην διοικητής της Εθνικής Τραπέζης.

Ο Στρέιτ σε δηλώσεις του (στην εφημερίδα “Εμπρός” την 5η Δεκεμβρίου 1897), πριν την κατάθεση του νομοσχεδίου για την επιβολή του Διεθνούς Οικονομικού Ελέγχου, υποστηρίζει πως αποκλείεται να υπάρξει υπουργός να υπογράψει τέτοιο νομοσχέδιο: ’Έχουμε γράψει σε προηγούμενο φύλλο, ότι ο υπουργός των Οικονομικών, χαρακτηρίζοντας το νομοσχέδιο του ελέγχου είπε ότι είναι τόσο βαρύ, ώστε ουδείς υπουργός θα είναι σε θέση να το υπογράψει. Ήδη όμως πληροφορηθήκαμε πως ο κύριος Σρέιτ είπε πως θα το υπογράψει μετά από επιταγή του Βασιλέως”.

Ο υπουργός ενώ “δεν ήθελε” τελικά το υπέγραψε το νομοσχέδιο και λίγο καιρό αργότερα πάει και στη Νάξο μαζί με τον εκπρόσωπο του ΔΟΕ για να επιθεωρήσουν τα ενέχυρα της Ελλάδος, τα ορυχεία της Σμύριδος.

Σε αναφορά της εφημερίδας ΣΚΡΙΠ στις 15 Ιουνίου 1898 διαβάζουμε: “Χθες το βράδυ επανήλθε από το ταξίδι του στη Νάξο ο υπουργός των οικονομικών κ Στρέιτ και ο πρόεδρος της Επιτροπής του Ελέγχου σερ Εντουάρντ Λόου. Στη Νάξο παρέμειναν μια ολόκληρη ημέρα, όπου και επιθεώρησαν τα μεταλλεία της Σμύριδος”

Η φωτογραφία του 1904 που μιλάει για τα κτήματα Λόου είναι από το ψηφιακό αρχείο του Ελληνικού Λογοτεχνικού και Ιστορικού Αρχείου. Πρόκειται για κτήματα που βρίσκονται στις Εγγαρές στη θέση Μαργούνος όπου υπάρχει και το “σπίτι της Λαϊδης Λω”.

Το συγκεκριμένο κτήμα αγόρασε στα τέλη του 19ου αιώνα ο τότε νομάρχης Αττικοβοιωτίας Νικόλαος Χατζηανέστης. Ο Νικόλαος Χαζτηανέστης είχε έναν γιο, τον Γεώργιο, ήταν ο στρατηγός που εκτελέστηκε μετά την δίκη των έξι σαν υπαίτιος για την μικρασιατική καταστροφή και μια κόρη την Κατερίνα.

Η Κατερίνα Χατζηανέστη παντρεύτηκε τον βρετανό λόρδο Εδουάρδο Λόου, ο οποίος ήταν διπλωμάτης και όπως είδαμε παραπάνω ελεγκτής των οικονομικών της Ελλάδος για λογαριασμό του Διεθνούς Οικονομικού Ελέγχου που μας είχε επιβληθεί μετά τον πόλεμο του 1897. Οπότε ο κ. Λόου έρχεται στη Νάξο με έξοδα του ελληνικού δημοσίου να επιθεωρήσει τα ορυχεία και επί της ευκαιρίας επισκέπτεται και την περιουσία του ….. .

Κάθε ομοιότητα με το σήμερα είναι εντελώς μα εντελώς τυχαία …….!!!!!!!!!

Έρευνα επιμέλεια ΟΡΕΙΝΟΣ ΑΞΩΤΗΣ

Νάξος – The Locaλς: Ρεμπέτικη βραδιά με τους Νικολάκη – Χωριανόπουλο

0

Τόπος: Νάξος – The Locaλs (παραλία Νάξου)

Χρόνος: Τετάρτη 09 Απριλίου (ώρα έναρξης 21:00)

Εκδήλωση: Ζωντανή (Ρεμπέτικο) Μουσική με τους Νικολάκη – Χωριανόπουλο

Διοργάνωση: Καφέ – Μπαρ The Locaλs

Τηλέφωνο Κρατήσεων: 22850 26789

Τι συμβαίνει;

Ζωντανή μουσική με επιλεγμένες κινήσεις συνεχίζονται από το καφέ The Locaλς στη πόλη της Νάξου, προσφέροντας το κάτι διαφορετικό στην νυχτερινή διασκέδαση

Τετάρτη 09 Απριλίου και στο χώρο που έχει δημιουργήσει η διεύθυνση του cafe στις 9 το βράδυ επιστρέφει το δίδυμο Νίκος Νικολάκης (μπουζούκι) Νίκος Χωριανόπουλος (Κιθάρα) για ένα ταξίδι στο παρελθόν μέσω της ρεμπέτικης μουσικής.

Δείτε την αφίσα της εκδήλωσης  

 

Taste Atlas: Δεύτερη στον πλανήτη η Σίφνος για τις πιο γευστικές γλυκές προτάσεις

0

Τη δεύτερη θέση ανάμεσα στα 100 μέρη του πλανήτη με τις πιο γευστικές γλυκές προτάσεις κατέχει η Σίφνος στον πρόσφατο κατάλογο που ανακοίνωσε η ιστοσελίδα Taste Atlas.

«Η μελόπιτα είναι ένα ελαφρύ νόστιμο γλυκό που συνδέεται με την Σίφνο και τις παραδόσεις της» αναφέρει ο διεθνής γαστρονομικός οδηγός που τοποθετεί την παραδοσιακή μελόπιτα της Σίφνου στις πρώτες θέσεις της μεγάλης λίστας με πολύ υψηλή βαθμολογία 4,6/5 ανάμεσα σε δεκάδες άλλα τοπικά εδέσματα από την Ευρώπη, την Αφρική την Ασία, την Αυστραλία και την Αμερική.

«Η γαστρονομία αποτελεί ένα πολύ σημαντικό κεφάλαιο της παράδοσης, της ιστορίας και της εξέλιξης του νησιού. Η τοπική κουζίνα αντανακλά την αγάπη των Σιφνιών για τον τόπο αλλά και το μεράκι τους στην αγγειοπλαστική και την αξιοποίηση των δώρων που προσφέρει η φύση. Στο πλαίσιο αυτό, η τέχνη του καλού ποιοτικού φαγητού είναι αναπόσπαστο συστατικό του καλέσματος μας σε διεθνή ΜΜΕ και τουριστικούς φορείς», δήλωσε ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού του Δήμου Σίφνου Γιάννης Ραφελέτος.

Στη λίστα του Conde Nast Traveler με τα καλύτερα ελληνικά νησιά συγκαταλέγεται η Σίφνος ως ο καλύτερος προορισμός για χορταστικές εμπειρίες που συνδυάζουν γαστρονομία, δημιουργικότητα και διαχρονικότητα. Το εγκώμιο της γαστρονομικής Σίφνου «πλέκει» και το National Geographic στον ετήσιο κατάλογο με τα 31 υπέροχα νησιά της Ελλάδας για το 2025.

Σύμφωνα με το διεθνές ταξιδιωτικό μέσο «η Σίφνος είναι ο τόπος που γεννήθηκε ο “πατέρας” της σύγχρονης ελληνικής κουζίνας, Νικόλαος Τσελεμεντές το 1878. Αξίζει να γευτείτε τις σπεσιαλιτέ του νησιού με μαγειρευτά ρεβίθια και αρνίσιο κοκκινιστό μαστέλο, αργά ψημένο με τον παραδοσιακό τρόπο σε πέτρινες κατσαρόλες».

Πληροφορίες από: https://www.amna.gr

 

Κυκλάδες – Εφορεία Αρχαιοτήτων: Ανοιχτή η Αρχαιολογική Συλλογή Χώρας και Πύργος Αγίας Τριάδας Αρκεσίνη (Αμοργός)

0

Λίγο πριν το Αγιο Πάσχα και η Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων δίνει καθημερινά στη δημοσιότητα το πρόγραμμα επισκέψεων σε αρχαιολογικούς χώρους ανά νησί. Σήμερα έχουμε τη παρουσίαση του προγράμματος για τις επισκέψεις στην Αρχαιολογική Συλλογή που βρίσκεται στη Χώρα Αμοργού και για τον Πύργο της Αγίας Τριάδας στην Αρκεσίνη. Θα είναι ανοιχτά καθημερινά από 08:30 έως 15:30 εκτός από την Τρίτη..

Η σχετική ενημέρωση για τους αρχαιολογικούς χώρους της Αμοργού αναφέρει:

Η ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΗ ΣΥΛΛΟΓΗ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΑΜΟΡΓΟΥ

🙂 Κάθε τόπος είναι σωστό να έχει το μουσείο του, είτε πρόκειται για μια πολύχωρη εγκατάσταση με μεγάλο εμβαδόν είτε για έναν πιο περιορισμένης έκτασης χώρο, που ωστόσο δεν υπολείπεται σε ιστορική σημασία ούτε φιλοξενεί ευκαταφρόνητα αντικείμενα.

⚜️ Αυτό ακριβώς συμβαίνει με την αρχαιολογική συλλογή Αμοργού, η συγκρότηση της οποίας στον περιορισμένο χώρο στον οποίο λαμβάνει χώρα αποτελεί έναν πολύ αντιπροσωπευτικό και αψευδή μάρτυρα της μακραίωνης ιστορίας της νήσου, από τους γεωμετρικούς χρόνους (8ος αι. π.Χ.) έως τους όψιμους ρωμαϊκούς (2ος μ.Χ. αι.). Παρά την έλλειψη πολλών ευρημάτων από ανασκαφικά σύνολα, τα επιφανειακά ευρήματα από τις περιοχές των τριών πόλεων Μινώας, Αρκεσίνης και Αιγιάλης, καλύπτουν επάξια το αρχαιολογικό κενό με επιφανειακά ευρήματα που μαρτυρούν για τη γλυπτική παράδοση της Αμοργού αλλά και για τις ιστορικές στιγμές που κρίθηκε σκόπιμο από τους κατοίκους της να χαραχτούν στον ενεπίγραφο λίθο.

⚜️ Το οικοδόμημα στο οποίο στεγάζεται η συλλογή είναι το ίδιο ένα ιστορικό μνημείο. Πρόκειται για τον Πύργο του Γαβρά, κτήριο της Ενετοκρατίας, αποδιδόμενο στον 16ο αιώνα και δωρισμένο στον Σύνδεσμο Αμοργίνων από τη Σόφη Γιαννακού το 1963.

⚜️ Η αρχιτεκτονική του μορφή, που διατηρεί στοιχεία του αρχικού οικοδομήματος, όπως τους λίθινους αρράβδωτους κίνοες, τα κιονόκρανα, τα πώρινα τόξα και τα ενεπίγραφα περίθυρα, χρειάστηκε μεγάλες προσπάθειες για να αποκατασταθεί, οικονομική ενίσχυση και εργασία εντόπιων πολιτών και μαστόρων, οι οποίοι αφιέρωσαν την ενεργητικότητά τους στο σπουδαίο αυτό έργο μεταξύ 1972 και 1978.

⚜️ Σήμερα, στην αίθουσα υποδοχής του Πύργου του Γαβρά ο επισκέπτης μπορεί να δει αγαλματικές δημιουργίες αλλά και ανάγλυφα που σμιλεύτηκαν από τους αρχαϊκούς (6ος αι. π.Χ.) έως και τους ρωμαϊκούς χρόνους, όμως και λίγα, προερχόμενα από την ανασκαφή της Μινώας, δείγματα μικροτεχνίας.

⚜️ Έξω από την αίθουσα διατάσσονται αρχιτεκτονικά μέλη και βαριές αγαλματικές μορφές, στον αύλειο χώρο κάτω από αυτή επιγραφικά τεκμήρια, ενώ στις δύο μικρές αίθουσες που βλέπουν στον εν λόγω αύλειο χώρο ευρήματα των προϊστορικών χρόνων και ιστορικών χεόνων, από τα τέλη ήδη της 4ης (ύστεροι νεολιθικοί χρόνοι) και την 3η χιλιετία π.Χ. (πρωτοκυκλαδική εποχή) και εξής.

 

 

Σεισμική ακολουθία – Κυκλάδες: “Το επίπεδο των κρατήσεων χειρότερα και από τον κορωνοϊό”

0

Τα νησιά των Κυκλάδων είναι ένας από του κλασικούς προορισμούς την περίοδο των εορτών του Πάσχα.

Ωστόσο τα φυσικά φαινόμενα που έπληξαν τις «ναυαρχίδες» του ελληνικού τουρισμού το τελευταίο διάστημα δημιουργούν εύλογα ερωτήματα για το κατά πόσο οι τοπικές Αρχές και οι επιχειρηματίες θα μπορέσουν να ξεπεράσουν τα όποια προβλήματα έχουν δημιουργηθεί.

«Το επίπεδο των κρατήσεων χειρότερα και από τον κορωνοϊό»

Τα στοιχεία για τη Σαντορίνη δεν είναι ενθαρρυντικά. Οι σεισμοί στο νησί φαίνεται να επέφεραν… βαθύ «ρήγμα» στις κρατήσεις για την περίοδο του Πάσχα, που σημειώνουν ιστορικό χαμηλό.

«Δεν υπάρχουν. Είμαστε μείον 60-70% σε σχέση με άλλα Πάσχα που έχουν περάσει τα προηγούμενα χρόνια. Οι κρατήσεις αυτή τη στιγμή είναι σε επίπεδο.. δηλαδή για Απρίλιο- Μάϊο, χειρότερα και από κορωνοϊό. Πάρα πολλά ξενοδοχεία δεν έχουν ανοίξει και γενικά ο Απρίλιος και ο Μάιος έχει μια πτώση της τάξεως του 70%», δήλωσε ο Γιώργος Τσοκαλης, ξενοδόχος στη Σαντορίνη.

Ξενοδόχοι και επιχειρηματίες αδυνατούν να πιστέψουν το μέγεθος της ζημιάς, καθώς δεν υπάρχουν κρατήσεις και πολλά ξενοδοχεία θα μείνουν κλειστά ακόμη και τον Μάϊο.

«Εμείς σαν επιχείρηση έχουμε 26 ξενοδοχεία. Αυτή τη στιγμή έπρεπε να έχω ανοίξει γύρω στα δέκα, έχω ανοίξει τρία, τα οποία και αυτά τα τρία πάνε μισογεμάτα. Δεν το περίμενε κανείς αυτό το πράγμα. Συνέβαλε πάρα πολύ και η λάθος επικοινωνία από το κράτος, που κατέβασε εδώ πέρα όλη την ΕΜΑΚ και το Στρατό. Το μεγαλύτερο πλήγμα ήταν όλο αυτό το ”μπαμ” που έγινε με τον κόσμο που έφυγε μέσα σε 4-5 μέρες», πρόσθεσε ο κ. Τσοκαλης.

Με προσφορές και μάλιστα ιδιαίτερα χαμηλές προσπαθούν να προσελκύσουν πελάτες. Για παράδειγμα, μια ιδιωτική σουίτα για δύο άτομα στο Ημεροβίγλι για τρεις διανυκτερεύσεις κοστίζει 414 ευρώ στο σύνολο από 900 πέρσι.

Στα Φηρά ένα δίκλινο από Μεγάλη Παρασκευή έως τη δεύτερη μέρα του Πάσχα κοστίζει συνολικά 289 ευρώ, ενώ ζευγάρι στην Οία μπορεί να διαμείνει σε σουίτα πληρώνοντας συνολικά 418 ευρώ με πρωινό.

Πάρος
Στην Πάρο οι τοπικές αρχές έχουν επιδοθεί σε αγώνα δρόμου για την αποκατάσταση των ζημιών από τις πλημμύρες, προκειμένου να είναι όλα έτοιμα για το Πάσχα.

«Έχουν γίνει κάποιες ζημιές στους δρόμους νομίζω πριν το Πάσχα θα είναι όλα έτοιμα. Δεν βλέπουμε κάποια διαφορά στις κρατήσεις», είπε ο Γιώργος Δραγάζης, επιχειρηματίας στην Πάρο.

Μύκονος
Οι καταστροφές από την τελευταία κακοκαιρία δεν φαίνεται να έχουν επηρεάζει τις κρατήσεις στο «νησί των ανέμων» και οι κρατήσεις σε ξενοδοχεία και εστιατόρια της Μυκόνου έχουν πάρει φωτιά.

«Ότι δεν έχει αποκατασταθεί φτιάχνεται, μαζεύεται, ο δήμος βοηθάει, οι Μυκονιάτες μεταξύ τους, γίνεται δουλίτσα. Θα είναι όλο συμμαζευμένο θέλει λίγες μέρες ακόμα και θα είναι όλα στη θέση τους. Θα είναι και πάρα πολύ όμορφα», λέει η Σίσσυ Αδαμοπούλου, ξενοδόχος της Μυκόνου.

Οι επιχειρηματίες των νησιών σε κάθε περίπτωση είναι έτοιμοι να προσφέρουν στους πελάτες μοναδική φιλοξενία.

Πηγή: in.gr

Δήλος: Αποκαλυπτήρια (11/04) του πρώτου έργου σύγχρονης τέχνης μόνιμα σε αρχαιολογικό χώρο

0

H Δήλος, το νησί του Απόλλωνα, αποκτά το πρώτο έργο σύγχρονης τέχνης που θα εκτίθεται μόνιμα σε αρχαιολογικό χώρο στην Ελλάδα. Πρόκειται για την ανθρωπόμορφη γλυπτική εγκατάσταση RULE II (2019) του διάσημου Βρετανού καλλιτέχνη Antony Gormley, η οποία θα βρίσκεται στον εξωτερικό χώρο του Αρχαιολογικού Μουσείου της Δήλου, όπως μάθαμε στη πρόσφατη παρουσίαση του γλυπτού στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης.

Το έργο αποτελεί κοινή δωρεά του ΝΕΟΝ και του καλλιτέχνη, σε συνέχεια πρόσκλησης του Υπουργείου Πολιτισμού, υπό τον κοινό σκοπό της περαιτέρω διάδοσης και διάδρασης μεταξύ της σύγχρονης καλλιτεχνικής δημιουργίας και εμβληματικών μνημείων και αρχαιολογικών χώρων διεθνούς αναγνώρισης.

SIGHT και RULE II – Ένα σύγχρονο πείραμα στη Δήλο

Η Δήλος, ως παγκόσμιας σημασίας αρχαιολογικός χώρος, έχει φιλοξενήσει στο παρελθόν την έκθεση SIGHT (2019), μια συνεργασία του ΝΕΟΝ με το Υπουργείο Πολιτισμού και την Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων. Σε αυτήν την πρωτοποριακή έκθεση, που ήταν και η πρώτη παρουσίαση σύγχρονης τέχνης στον αρχαιολογικό χώρο του νησιού, ο Gormley τοποθέτησε 29 γλυπτές ανθρώπινες μορφές σε διάφορα σημεία του νησιού, επιχειρώντας έναν διάλογο με την αρχαιότητα.

Οι γλυπτικές φιγούρες του Gormley, μια συμβολική «αποκατάσταση» της ανθρώπινης παρουσίας στη Δήλο, εμφανίζονταν σε κομβικά σημεία του νησιού: από την είσοδο του εμπορικού λιμανιού, μέχρι την κορυφή του όρους Κύνθος, τον αρχαιολογικό χώρο, το Στάδιο, το Θέατρο, τα παλιά εμπορικά καταστήματα και το Μουσείο. Η εγκατάσταση αυτή υπενθύμισε τον χαρακτήρα του νησιού κατά ιστορικές περιόδους ως ένα από τα πιο πολυσύχναστα και πολύβουα μέρη της Μεσογείου όπου επικρατούσε και άνθιζε η εκάστοτε καινοτομία της εκάστοτε εποχής.

Ένα από τα έργα της έκθεσης SIGHT (2019), το RULE II, επιστρέφει πλέον στη Δήλο ως μόνιμο στοιχείο του τοπίου της και δήλωση καινοτομίας. Αποτελεί επίσης την πρώτη πράξη μιας σειράς δωρεών έργων τέχνων από τον οργανισμό ΝΕΟΝ προς το Υπουργείο Πολιτισμού, όπως τα έργα των Λόνγκμαν και Λοϊζίδου που έχουν συζητηθεί ήδη και εγκριθεί από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο για να τοποθετηθούν στους αρχαιολογικούς χώρους του Κεραμεικού και του Ολυμπιείου.

 

«Η πρόσληψη αυτής της νέας Δήλου όπως την είδα από τον  Gormley είναι μια εμπειρία την οποία θέλουμε να μεταδώσουμε και γι’ αυτό εκτιμούμε ότι η προσφορά του γλυπτού αυτού που εγκαθίσταται μόνιμα στη Δήλο λειτουργεί σαν μία διαρκής οπτική φυγή που θα ενώνει δύο πόλους, από τη μια το αρχαίο κλέος της νήσου του Απόλλωνα, από την άλλη τις ανησυχίες, τις αγωνίες και τις αισθητικές αξίες του 21ου αιώνα», σημείωσε ο Δημήτρης Δασκαλόπουλος, ιδρυτής του ΝΕΟΝ κατά την παρουσίαση της δωρεάς.

Ο Antony Gormley, ένας από τους πιο αναγνωρισμένους γλύπτες της εποχής μας, δήλωσε ότι η έκθεση ήταν για αυτόν ένα τολμηρό πείραμα. Η φιγούρα ενός ανθρώπου που κάθεται στις παρυφές του αρχαίου χώρου (σε ένα αγαπημένο σημείο των επισκεπτών για φωτογράφιση) εγείρει θέματα γύρω από τη σύνδεσή του στον χώρο και στον χρόνο, μπορεί να ιδωθεί ως ένα είδος κατάλυσης στον αρχαιολογικό χώρο. Τι συμβολίζει αυτή η μυστική φιγούρα;

«Όταν έφτασα για πρώτη φορά στο νησί, με υποδέχτηκαν χαλιά από λουλούδια και ένιωσα αμέσως την ατμόσφαιρά του: μια ήπια, υπόκωφη ενέργεια που δεν σχετιζόταν με τα ίδια τα ερείπια, αλλά έμοιαζε να υπάρχει μέσα στα ίδια τα βράχια. Αυτό το νησί, το επίκεντρο των Κυκλάδων, χωρίς δέντρα και ίχνη ανθρώπινης ζωής, γεμάτο ιστορία και μυστήριο, ήταν ένα πλούσιο και μοναδικό περιβάλλον για να δημιουργήσει κανείς. Ήθελα τα έργα να βοηθήσουν όλους μας να αναπροσανατολιστούμε – ενεργώντας ως σημεία βελονισμού, ενδείξεις ανθρώπινης παρουσίας στο χώρο και στιγμές αιχμαλωτισμένου ανθρώπινου χρόνου.», εξήγησε ο Antony Gormley.

Antony Gormley: Επαναπροσδιορίζει τη σχέση ανθρώπου και χώρου

Ο Gormley είναι ένας από τους πλέον αναγνωρισμένους γλύπτες της σύγχρονης εποχής, με έργα που διερευνούν τη σχέση του ανθρώπινου σώματος με τον χώρο. Οι γλυπτικές του δημιουργίες, οι εγκαταστάσεις και τα δημόσια έργα του δεν αποτελούν απλώς αισθητικές παρεμβάσεις, αλλά αφορμές για στοχασμό πάνω στην ανθρώπινη ύπαρξη και τη θέση της στον κόσμο.

Από τη δεκαετία του 1960, ο Gormley έχει διευρύνει τις δυνατότητες της γλυπτικής, υιοθετώντας μια κριτική αλληλεπίδραση τόσο με το δικό του σώμα όσο και με εκείνο των άλλων. Μέσα από τις δημιουργίες του, θέτει θεμελιώδη ερωτήματα για τη σχέση του ανθρώπου με τη φύση και το σύμπαν, αναζητώντας νέες προοπτικές κατανόησης της ύπαρξης.

Για τον Gormley, ο χώρος της τέχνης δεν είναι στατικός, αλλά ένας τόπος γίγνεσθαι, ένας ζωντανός πυρήνας σκέψης και αλληλεπίδρασης. Τα έργα του προσκαλούν το κοινό να εμπλακεί ενεργά, προκαλώντας νέες συμπεριφορές, συναισθήματα και ιδέες. Μέσα από τις εμβληματικές του μορφές, ο καλλιτέχνης συνεχίζει να ανοίγει νέους δρόμους στη γλυπτική, γεφυρώνοντας το παρελθόν με το παρόν.

Το RULE II είναι μια σιδερένια, κυβιστική ανθρώπινη φιγούρα, τοποθετημένη σε αρχιτεκτονικό θραύσμα, στη δυτική πλευρά του Αρχαιολογικού Μουσείου της Δήλου. Με τη μόνιμη τοποθέτησή του στη Δήλο, δημιουργείται ένα νέο σημείο αναφοράς που συνδέει το παρελθόν με το παρόν, δίνοντας τη δυνατότητα στους επισκέπτες να στοχαστούν πάνω στη διαχρονικότητα της ανθρώπινης ύπαρξης.

Η δωρεά αυτή αποτελεί την πρώτη από μια σειρά μόνιμων εγκαταστάσεων σύγχρονης τέχνης σε αρχαιολογικούς χώρους, στο πλαίσιο της συνεργασίας του ΝΕΟΝ με το Υπουργείο Πολιτισμού. Την πρωτοβουλία για το εγχείρημα είχε η Έλενα Κουντούρη, διευθύντρια του ΝΕΟΝ.

Η Υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, υπογράμμισε τη σημασία της δωρεάς, χαρακτηρίζοντάς την ως «ορόσημο» για τη διαλεκτική σχέση της πολιτιστικής κληρονομιάς με τη σύγχρονη δημιουργία. «Η δωρεά ενέχει πολλαπλό συμβολισμό. Εικονίζει, με πειστικό τρόπο, την αρμονική συνύπαρξη της πολιτιστικής κληρονομιάς με τη σύγχρονη δημιουργία. Τεκμαίρει την όσμωση των δύο, με τη δεύτερη να εμπνέεται διαρκώς και να αρδεύει ανεξάντλητα από την πρώτη. Συμβολισμός ισχυρός, δεδομένου ότι το έργο εμπνέεται από τα γλυπτικά αριστουργήματα της Δήλου.», ανέφερε. Ο Δημήτρης Αθανασούλης, προϊστάμενος της Εφορείας Αρχαιοτήτων Κυκλάδων έκανε λόγο για μία «διακριτική κυβιστική φιγούρα έξω από το μουσείο, η οποία θα είναι πλέον μια διαρκής οπτική φυγή που θα συνδέει το κλέος της νήσου του Απόλλωνα με την κοινότητα του 21ου αιώνα.».

Ο Δημήτρης Δασκαλόπουλος συμπλήρωσε ότι η τέχνη αποκτά νόημα μέσα από την αλληλεπίδραση με το κοινό και τη σχέση της με το παρελθόν. «Όταν η σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία συνομιλεί αρμονικά με τις αρχαιότητές μας, δημιουργούνται νέες αναγνώσεις που μπορούν να συγκινήσουν, να εμπνεύσουν, να κεντρίσουν τη συλλογική συνείδηση.», δήλωσε.

DETAILS

RULE II | ANTONY GORMLEY

Delos Island

Μόνιμη εγκατάσταση

Δωρεά Antony Gormley και ΝΕΟΝ προς το Υπουργείο Πολιτισμού

ΕΓΚΑΙΝΙΑ

11 Απριλίου 2025

ΩΡΑΡΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

1 Απριλίου – 30 Οκτωβρίου | Καθημερινά 8:00 – 20:00

1-30 Νοεμβρίου | Καθημερινά 8:00 – 16:00

Το νησί της Δήλου είναι προσβάσιμο από Μύκονο, Νάξο & Πάρο

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ

odysseus.culture.gr

Με πληροφορίες από τη σελίδα tovima.gr 

Πρόταση Ημέρας: Αγκινάρες αυγολεμονάτες με λουκάνικο

0

Δευτέρα, μία εβδομάδα πριν από τη Μεγάλη Εβδομάδα και με την αρωγή του “Γαστρονόμου” προσφέρουμε μία πιο χορταστική και λιχούδικη παραλλαγή για τις αγκινάρες αυγολέμονο, με χωριάτικο λουκάνικο που τους ταιριάζει φοβερά. Εάν προσπαθήσουμε είναι σίγουρο ότι το αποτέλεσμα θα μας δικαιώσει. Καλή διάθεση να υπάρχει..

Χρόνος: 20′ προετοιμασία /  45′ μαγείρεμα /  Σύνολο: 1 ώρα και 5′

Υλικά

Μερίδες: 4

#  16 καρδιές αγκινάρας, κομμένες στη μέση
#  200 γρ. λουκάνικο χωριάτικο, σε φέτες πάχους 1 εκ.
#  1 ξερό κρεμμύδι, ψιλοκομμένο
#  6 φρέσκα κρεμμυδάκια, ψιλοκομμένα
#  1/3 μάτσο άνηθος, ψιλοκομμένος
#  χυμός από 2 μέτρια λεμόνια
#  3 αυγά, χωριστά οι κρόκοι από τα ασπράδια
#  60 ml ελαιόλαδο
#  αλάτι, φρεσκοτριμμένο πιπέρι

Διαδικασία

Για να φτιάξουμε αγκινάρες αυγολεμονάτες με λουκάνικο, αρχικά ζεσταίνουμε, σε μια κατσαρόλα, το λάδι σε μέτρια φωτιά.

Στη συνέχεια, σοτάρουμε το λουκάνικο για 3-4 λεπτά, μέχρι να ροδίσει.

Ρίχνουμε το ξερό και τα φρέσκα κρεμμύδια και σοτάρουμε για 4-5 λεπτά, μέχρι να μαλακώσουν.

Προσθέτουμε τις αγκινάρες και σοτάρουμε για άλλα 5 λεπτά.

Ρίχνουμε όσο νερό χρειάζεται ώστε ίσα που να καλύψει τα υλικά.

Μαγειρεύουμε για περίπου 30 λεπτά σε μέτρια φωτιά, με σκεπασμένη κατσαρόλα, μέχρι να μαλακώσουν όλα τα υλικά.

Αλατοπιπερώνουμε και ρίχνουμε τον άνηθο.

Σβήνουμε τη φωτιά, αφήνοντας την κατσαρόλα στο ζεστό μάτι της κουζίνας.

Σε μπολ χτυπάμε με το σύρμα τα ασπράδια μέχρι να γίνουν μια αραιή μαρέγκα.

Σε άλλο μπολ χτυπάμε τους κρόκους με το λεμόνι μέχρι να αφρατέψουν.

Ρίχνουμε στους κρόκους τη μαρέγκα και ενσωματώνουμε απαλά.

Με μια κουτάλα ρίχνουμε στο μπολ δόσεις από τον καυτό ζωμό της κατσαρόλας, ανακατεύοντας συνεχώς, μέχρι το αυγολέμονο να ζεσταθεί καλά.

Αδειάζουμε στην κατσαρόλα και σείουμε μέχρι το αυγολέμονο να απλωθεί καλά.

Επιλογή για κρασί: Sauvignon Βlanc με νεοκοσμίτικο προφίλ, ξηρά Μοσχάτα, Μαλαγουζιές αγαπούν τα ανοιξιάτικα καλούδια της γης και θα τα συνοδεύσουν ιδανικά.

Πηγή: Γαστρονόμος 

ChatGPT: Προτείνει για Πάσχα την Κέρκυρα και την Χίο

0

Πώς να μην μπούμε στον πειρασμό; Αντί να χάνουμε χρόνο κάνοντας έρευνα στο διαδίκτυο, ένα AI εργαλείο μπορεί να μας βοηθήσει να βρούμε γρήγορα και δωρεάν τον προορισμό που μας ταιριάζει και να προγραμματίσουμε το ταξίδι μας.

Με την τεχνητή νοημοσύνη να έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας, πολλοί είναι ήδη εκείνοι που έχουν αφήσει πίσω τους την εποχή των ταξιδιωτικών πρακτορείων, χρησιμοποιώντας πλατφόρμες όπως το δημοφιλές ChatGPT της OpenAI για την αναζήτηση πληροφοριών, ή το απόλυτα αυτοματοποιημένο Booked AI, που λειτουργεί ως ψηφιακός πράκτορας, για τον σχεδιασμό των διακοπών τους. Πόσο αξιόπιστα είναι όμως αυτά τα εργαλεία; Και, τελικά, μπορούμε να εμπιστευτούμε τις διακοπές μας στην Τεχνητή Νοημοσύνη;

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της εταιρείας ταξιδιωτικών υπηρεσιών Global Rescue, σχεδόν το 70% των συμμετεχόντων που χρησιμοποίησαν την τεχνητή νοημοσύνη για να σχεδιάσουν ένα ταξίδι, αξιολόγησαν την τεχνολογία ως «πολύ χρήσιμη» ή «χρήσιμη». Σχεδόν οι μισοί από εκείνους (44%) αναζήτησαν πληροφορίες, ενώ το ένα τρίτο (36%) προτάσεις δρομολογίων με βάση συγκεκριμένα κριτήρια, όπως η διάρκεια του ταξιδιού ή ο διαθέσιμος προϋπολογισμός.

Ρωτήσαμε το ChatGPT και το Deepseek σε ποιο νησί να πάμε φέτος το Πάσχα-1

Πραγματικότητα και φαντασία

Εμείς, ρωτήσαμε στα ελληνικά το ChatGPT και το Deepseek, δύο από τις εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης με τη μεγαλύτερη δημοτικότητα, ποιο είναι το ελληνικό νησί με τα πιο ιδιαίτερα έθιμα για να επισκεφτούμε φέτος το Πάσχα. Το διάσημο αμερικανικό chatbot απάντησε ότι αυτό είναι η Κέρκυρα, ενώ το κινεζικό Deepseek μας πρότεινε τη Χίο. Και οι δύο απαντήσεις βασίστηκαν στα μοναδικά Πασχαλινά έθιμα που διακρίνουν τα δύο νησιά και δεν συναντώνται σε άλλα μέρη της Ελλάδας, ωστόσο και οι δύο απαντήσεις περιείχαν ανακρίβειες.

Σύμφωνα με το ChatGPT, που μάλλον μπέρδεψε την πίτα του τρύγου με τη συκόπιτα, «την Κυριακή του Πάσχα οι κάτοικοι της Κέρκυρας ψήνουν το παραδοσιακό “σταφύλι”, ένα είδος πασχαλινής πίτας, και την προσφέρουν σε φίλους και επισκέπτες». Το Deepseek, πάλι, απάντησε ότι ο ρουκετοπόλεμος είναι «ο πιο γνωστός εθισμός της Χίου, που πραγματοποιείται το Μεγάλο Σάββατο μεταξύ δύο εκκλησιών, της Αγίου Μάρκου και της Παναγίας Ερυθιανής. Οι κάτοικοι εκτοξεύουν χιλιάδες ρουκέτες προς τον ουρανό, δημιουργώντας ένα εντυπωσιακό φωτοσθεατικό θέαμα.

Ο σκοπός δεν είναι να πολεμήσουν μεταξύ τους, αλλά να δημιουργήσουν ένα θέαμα φωτός και ήχου». Εδώ, ενώ το έθιμο -και όχι “ο εθισμός”-, είναι υπαρκτό -σε αντίθεση με τη λέξη «φωτοσθεατικό» που είναι δημιούργημα του Deepseek-, οι ανακρίβειες εντοπίζονται στην περιγραφή του εθίμου. Στην πραγματικότητα, ο ρουκετοπόλεμος διεξάγεται όντως το Μεγάλο Σάββατο, αλλά οι ρουκέτες εκτοξεύονται ανάμεσα στις δύο εκκλησίες και όχι προς τον ουρανό για να δημιουργήσουν ένα θέαμα φωτός και ήχου.

Οι κίνδυνοι

Μπορεί αυτά τα λάθη να φαίνονται μικρά, ωστόσο η αναστάτωση που προκαλείται από ανακριβείς πληροφορίες σχετικά με τις ώρες των πτήσεων ή τη διαθεσιμότητα των ξενοδοχείων μπορεί να είναι μεγάλη. Επιπλέον, πέρα από την παραπληροφόρηση και τη λανθασμένη χρήση της γλώσσας που παρατηρείται προς το παρόν στις διάφορες εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης, υπάρχουν και πιο σοβαρές συνέπειες που σχετίζονται με το φαινόμενο του «AI poisoning» ή, όπως θα το λέγαμε στα ελληνικά, της «δηλητηρίασης δεδομένων».

Στην ουσία, τα chatbots τεχνητής νοημοσύνης αντλούν δεδομένα από βάσεις ή πηγές που μπορεί να περιέχουν λανθασμένες ή ξεπερασμένες πληροφορίες. Η δηλητηρίαση δεδομένων αφορά στη σκόπιμη εισαγωγή λανθασμένων ή κακόβουλων πληροφοριών, αλλοιώνοντας τα αποτελέσματα, με σκοπό τη χειραγώγησή τους. Επιπλέον, σύμφωνα με τους ειδικούς στον τομέα της ασφάλειας στον κυβερνοχώρο, η ευρεία χρήση ΑΙ ενδέχεται να αυξήσει τους κινδύνους για τους ταξιδιώτες οι οποίοι μοιράζονται ευαίσθητες πληροφορίες με τα chatbots, όπως τα στοιχεία του διαβατηρίου τους και άλλα προσωπικά δεδομένα. Όπως συμβαίνει συχνά στο διαδίκτυο, αν αυτά τα τελευταία δεν προστατεύονται σωστά, υπάρχει κίνδυνος διαρροής ή κακόβουλης χρήσης τους.

Ρωτήσαμε το ChatGPT και το Deepseek σε ποιο νησί να πάμε φέτος το Πάσχα-2

Μαζική χρήση 

Υπάρχουν ωστόσο και κίνδυνοι που αφορούν στους ίδιους τους ταξιδιωτικούς προορισμούς. Η μαζική χρήση των μοντέλων ΑΙ μπορεί να έχει συνέπειες στη βιωσιμότητά τους, καθώς τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης τείνουν να προτείνουν μέρη με βάση τη δημοφιλία τους και όχι τις ανάγκες του κάθε ταξιδιώτη. Παρότι η Κέρκυρα του ChatGPT είναι μάλλον ο πιο τουριστικά αναπτυγμένος προορισμός, ενώ η Χίος του Deepseek προσφέρει ίσως μια λιγότερο εμπορευματοποιημένη εμπειρία, και τα δύο νησιά είναι από τα πλέον δημοφιλή για τις διακοπές του Πάσχα. Αν εμπιστευτούμε μαζικά τις συμβουλές των εφαρμογών, οι επιλογές μας μπορεί να συμβάλουν στο φαινόμενο του υπερτουρισμού, καταστρέφοντας σε μεγάλο βαθμό την αυθεντικότητα της ταξιδιωτικής εμπειρίας και δημιουργώντας προβλήματα στους κατοίκους.

Βέβαια, όσο πιο συγκεκριμένες είναι οι ερωτήσεις μας, τόσο πιο εξατομικευμένες θα είναι και οι απαντήσεις που θα λάβουμε. Καλό είναι, πάντως, να έχουμε υπόψη ότι κάθε φορά που υποβάλλουμε μια ερώτηση σε ένα chatbot, καταναλώνουμε πολύ περισσότερη ενέργεια από αυτή που απαιτείται για τη φόρτιση της συσκευής μας, καθώς το περιβαλλοντικό κόστος της επεξεργασίας και της αποθήκευσης δεδομένων είναι ιδιαίτερα υψηλό.

Σε κάθε περίπτωση, είτε χρησιμοποιούμε τις εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης για να αποφασίσουμε πού θα πάμε, τι θα δούμε, πώς θα ταξιδέψουμε και πού θα μείνουμε, τουλάχιστον προς το παρόν χρειάζεται να διπλοτσεκάρουμε τις πληροφορίες που μας δίνονται, ώστε να μην καταλήξουμε να αναζητούμε περιοχές, πτήσεις, ξενοδοχεία, έθιμα ή ακόμη και φαγητά που υπάρχουν μόνο στη φαντασία μιας μηχανής τεχνητής νοημοσύνης.

Με πληροφορίες από τη σελίδα kathimerini.gr