Σάββατο, 23 Νοεμβρίου, 2024
Αρχική Blog Σελίδα 66

Δήμος Νάξου & Μικρών Κυκλάδων: Ψήφισμα για την εκδημία της Βάσως Παπανδρέου

0
Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων
Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων

Η Βάσω Παπανδρέου άφησε το στίγμα της στη Νάξο. Με έργα σημαντικά για τα οποία βοήθησε να ξεκινήσουν και να ολοκληρωθούν. Εργα όπως το Δημαρχιακό Μέγαρο ή το οδικό δίκτυο του νησιού. Είχε τιμηθεί ως επίτιμος  πολίτης του Δήμου Νάξου και τώρα ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων προχώρησε σε ψήφισμα ως ελάχιστο φόρο τιμής..

Τι αναφέρει το ψήφισμα (φέρει τις υπογραφές του Δημάρχου κου Λιανού και του Προέδρου του Συμβουλίου κου Βασιλάκη);

“Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων συνήλθε σήμερα εκτάκτως μετά το θλιβερό άγγελμα της εκδημίας της Βασιλικής Παπανδρέου, Επίτιμης Δημότισσας του Δήμου μας.

Η Βάσω Παπανδρέου, όπως ήταν γνωστή,  εκτός από τη σημαντική προσφορά στην πολιτική ζωή της χώρας, βοήθησε το νησί της Νάξου, το οποίο αγαπούσε ιδιαίτερα, και με τις πρωτοβουλίες της εξασφάλισε χρηματικούς πόρους για την υλοποίηση σημαντικών έργων, όπως ήταν η ανέγερση του νέου Δημαρχιακού Μεγάρου, η βελτίωση του οδικού δικτύου, καθώς και η αποκατάσταση των ζημιών που προκλήθηκαν από θεομηνίες.

Το Δημοτικό Συμβούλιο αποφάσισε ομόφωνα τα ακόλουθα:

  1. Να εκφράσει τα θερμά συλλυπητήριά του στην οικογένεια και τους οικείους της.
  2. Να κυματίζει μεσίστια η σημαία στο Δημαρχιακό Μέγαρο κατά την ημέρα της εξοδίου ακολουθίας.
  3. Το παρόν ψήφισμα να αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων.
  4. Να επιδοθεί το παρόν στην οικογένειά της.

 

 

Φιλ. Φόρτωμας: Παρέμβαση για εντοπιότητα, ΑΜΕΑ και bonus παραγωγικότητας

0

Παρέμβαση έκανε ο βουλευτής Κυκλάδων της Νέας Δημοκρατίας, κ. Φίλιππος Φόρτωμας στην Βουλή και συγκεκριμένα στην αρμόδια Διαρκή Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης κατά την συζήτηση και επεξεργασία του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών: «Επιτάχυνση προσλήψεων μέσω Α.Σ.Ε.Π.,τροποποιήσεις στον Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. και στον Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων, σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής δημοσίων υπαλλήλων, ρυθμίσεις για το σύστημα αξιολόγησης δημοσίων υπαλλήλων και λοιπές διατάξεις για τη βελτίωση της λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης».

Ο κ. Φόρτωμας έλαβε τον λόγο προκειμένου να αναδείξει ορισμένες διατάξεις του νομοσχεδίου σημαντικές για νησιωτικές περιοχές. Ο βουλευτής αναφέρθηκε συγκεκριμένα στην διάταξη που ενισχύει την μοριοδότηση της εντοπιότητας ειδικά για νησιωτικές, ορεινές και ηπειρωτικές περιοχές. Πρόκειται για μία διάταξη η οποία αναμφίβολα θα διευκολύνει την στελέχωση δημοσίων φορέων με ανθρώπινο δυναμικό που κατοικεί μόνιμα σε αυτές, δίνοντας έμπρακτη και ρεαλιστική λύση στο ζήτημα της υποστελέχωσης ακόμα και νευραλγικών δομών του δημόσιου τομέα.

Ο κ. Φόρτωμας ανέδειξε επίσης την διάταξη που αφορά στους συμπολίτες μας ΑμεΑ, σύμφωνα με την οποία για την κατάταξή τους κατά τη διαδικασία πλήρωσης θέσεων ΑμεΑ προτάσσονται εκείνοι που έχουν επ’ αόριστον πιστοποιημένη αναπηρία τουλάχιστον 50% έναντι εκείνων με πιστοποιημένη αναπηρία τουλάχιστον 50% ορισμένης διάρκειας.

Τέλος, ο βουλευτής αναφέρθηκε στις διατάξεις με τις οποίες το Υπουργείο Εσωτερικών προβαίνει στην καθιέρωση ενός πάγιου και ολοκληρωμένου συστήματος κινήτρων και ανταμοιβής των δημοσίων υπαλλήλων, με την απόδοση χρηματικής ανταμοιβής σε υπαλλήλους οι οποίοι έχουν συνδράμει στην υλοποίηση στόχων που τίθενται από τους Υπουργούς ή τους επικεφαλής των Ανεξάρτητων Αρχών.

Η πρόβλεψη αυτή όχι μόνο θα κινητροδοτήσει αλλά και θα ανταμείψει τους εργαζόμενους στον δημόσιο τομέα κατά τρόπο έμπρακτο.

 

Blue Star Ferries: Αλλαγή δρομολογίων λόγω απεργίας και η αναχώρηση του Paros το βράδυ της 23ης Οκτωβρίου

0

Η απεργία των πλοίων το διάστημα 22 – 23 Οκτωβρίου είναι δεδομένη. Μάλιστα, η Blue Star Ferries προχώρησε σε ενημέρωση για την διαμόρφωση των δρομολογίων της το συγκεκριμένο διήμερο.

ΣΕΕΝ σε ΠΝΟ: “Το αίτημά μας για αύξηση 12% στο μισθό είναι εκτός Ελληνικής πραγματικότητας”

Βλέπουμε ότι για τη Παροναξία το Blue Star Delos έχει και τα δύο ανεκτέλεστα δρομολόγια ενώ το Blue Star Paros θα αναχωρήσει το βράδυ της Τετάρτης για Σύρο – Παροναξία – Μικρές Κυκλάδες – Αμοργό

Αναλυτικά η εικόνα των πλοίων της Blue Star Ferries 

Σας ενημερώνουμε ότι λόγω της 48ωρης απεργίας την Τρίτη 22/10/2024 και την Τετάρτη 23/10/2024, τα δρομολόγια των πλοίων μας θα διαμορφωθούν, ως ακολούθως :

F/B BLUE STAR DELOS
Τα δρομολόγια του πλοίου την Τρίτη 22/10/2024 από Πειραιά 07:25, για Πάρο – Νάξο – Ίο – Θήρα – Νάξο – Πάρο – Πειραιά, καθώς και την Τετάρτη 23/10/2024, από Πειραιά 07:25, για Πάρο – Νάξο – Θήρα – Ίο – Νάξο – Πάρο – Πειραιά, δεν θα πραγματοποιηθούν.

F/B BLUE STAR PAROS
Τα δρομολόγια του πλοίου την Τρίτη 22/10/2024, από Πειραιά 17:30, για Σύρο – Πάρο – Νάξο – Ηρακλειά – Σχοινούσα – Κουφονήσι – Κατάπολα και επιστροφή, δεν θα πραγματοποιηθούν. Το πλοίο θα αναχωρήσει από Πειραιά την Τετάρτη 23/10/2024 και ώρα 23:30, για Πάρο 03:40 – 04:00, Νάξο 04:50 – 05:10, Δονούσα 06:20 – 06:30, Αιγιάλη 07:10 – 07:20, Δονούσα 08:00 – 08:10, Νάξο 09:20 – 10:00, Πάρο 10:45 – 11:15, Πειραιά 15:30. Η προσέγγιση στην Αστυπάλαια δεν θα πραγματοποιηθεί.

F/B BLUE STAR NAXOS
Τα δρομολόγια του πλοίου την Τρίτη 22/10/2024 και την Τετάρτη 23/10/2024, από Πειραιά 07:30, για Σύρο – Τήνο – Μύκονο και επιστροφή, δεν θα πραγματοποιηθούν.

F/B BLUE STAR MYCONOS
Τα δρομολόγια του πλοίου την Τρίτη 22/10/2024 από Πειραιά 16:00, για Σύρο – Μύκονο – Άγιο Κήρυκο – Φούρνους – Καρλόβασι – Βαθύ – Χίο – Μυτιλήνη – Λήμνο – Καβάλα και επιστροφή, δεν θα πραγματοποιηθούν.

Στο δρόμο για το Νότιο Αιγαίο 

F/B BLUE STAR 1
Τα δρομολόγια του πλοίου την Τρίτη 22/10/2024, από Πειραιά 18:00, για Βαθύ – Κω – Ρόδο και επιστροφή, δεν θα πραγματοποιηθούν.

F/B BLUE STAR 2
Το πλοίο θα αναχωρήσει από Πειραιά την Τετάρτη 23/10/2024 και ώρα 23:45, για Σύρο 03:35 – 03:50, Πάτμο 07:10 – 07:25, Λέρο 08:20 – 08:35, Κάλυμνο 09:35 – 09:55, Κω 10:40 – 11:10, Ρόδο 14:00 και κατόπιν ως εγκεκριμένα.

F/B BLUE STAR PATMOS
Τα δρομολόγια του πλοίου την Τρίτη 22/10/2024, από Πειραιά 15:00, για Πάτμο – Λειψούς – Λέρο – Κάλυμνο – Κω – Σύμη – Ρόδο – Κάρπαθο – Κάσο και επιστροφή, δεν θα πραγματοποιηθούν.

F/B BLUE STAR CHIOS
Το πλοίο θα αναχωρήσει από Πειραιά την Τετάρτη 23/10/2024 και ώρα 23:59 και τα δρομολόγια μέχρι το Σάββατο 26/10/2024, θα διαμορφωθούν σύμφωνα με τον παρακάτω πίνακα.

Στο δρόμο για τη Κρήτη 

F/B ΑΣΤΕΡΙΩΝ ΙΙ
Το δρομολόγια του πλοίου την Τρίτη 22/10/2024, από Πειραιά 21:00 για Ηράκλειο, δεν θα
πραγματοποιηθεί. Το πλοίο θα αναχωρήσει από Πειραιά την Τετάρτη 23/10/2024 και ώρα 23:00, με άφιξη στο Ηράκλειο την 08:00 της επομένης.

F/B ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ
Το δρομολόγια του πλοίου την Τρίτη 22/10/2024, από Ηράκλειο 21:00 για Πειραιά, δεν θα
πραγματοποιηθεί. Το πλοίο θα αναχωρήσει από Ηράκλειο την Τετάρτη 23/10/2024 και ώρα 23:00, με άφιξη στον Πειραιά την 08:00 της επομένης.

F/B ΕΛΥΡΟΣ
Το δρομολόγιο του πλοίου την Τρίτη 22/10/2024, από Πειραιά 21:00 για Χανιά, δεν θα
πραγματοποιηθεί. Το πλοίο θα αναχωρήσει από Πειραιά την Τετάρτη 23/10/2024 και ώρα 23:00, με άφιξη στα Χανιά την 07:00 της επομένης.

F/B ΚΙΣΣΑΜΟΣ
Το δρομολόγιο του πλοίου την Τρίτη 22/10/2024, από Χανιά 21:00 για Πειραιά, δεν θα
πραγματοποιηθεί. Το πλοίο θα αναχωρήσει από Χανιά την Τετάρτη 23/10/2024 και ώρα 23:00, με άφιξη στον Πειραιά την 07:00 της επομένης.

Στο δρόμο για το Βόρειο Αιγαίο 

F/B ΝΗΣΟΣ ΣΑΜΟΣ
Τα δρομολόγια του πλοίου την Τρίτη 22/10/2024, από Μυτιλήνη 18:00, για Χίο – Οινούσσες – Ψαρά – Πειραιά και την Τετάρτη 23/10/2024 από Πειραιά 20:00, για Χίο – Μυτιλήνη, δεν θα πραγματοποιηθούν.
Το πλοίο θα αναχωρήσει από Μυτιλήνη την Πέμπτη 24/10/2024 και ώρα 18:00, στο αναβληθέν δρομολόγιο της Τρίτης 22/10/2024, για Χίο 21:00 – 22:00, Οινούσσες 22:45 – 23:00, Ψαρά 01:00 – 01:15, Πειραιά 08:10.

F/B ΔΙΑΓΟΡΑΣ
Τα δρομολόγια του πλοίου την Τρίτη 22/10/2024, από Πειραιά 20:00, για Χίο – Μυτιλήνη και την Τετάρτη 23/10/2024 από Μυτιλήνη 18:00, για Χίο – Πειραιά, δεν θα πραγματοποιηθούν.

 

Τα μεγαλύτερα κέρδη στην ιστορία των διαδικτυακών καζίνο

0

Η ιδέα του να κερδίζεις τεράστια ποσά χρημάτων παίζοντας σε ένα διαδικτυακό καζίνο είναι κάτι που πολλοί άνθρωποι ονειρεύονται. Για κάποιους τυχερούς παίκτες, αυτό το όνειρο έγινε πραγματικότητα και κατάφεραν να αποχωρήσουν από το καζίνο με κέρδη που άλλαξαν τη ζωή τους για πάντα.

Μερικές από τις μεγαλύτερες νίκες στην ιστορία των καζίνο έχουν επιτευχθεί μέσω διαδικτυακών πλατφορμών, όπως το Great Win, αποδεικνύοντας ότι τα διαδικτυακά καζίνο προσφέρουν πραγματικά εντυπωσιακά κέρδη. Ας δούμε τις ιστορίες πίσω από μερικά από τα πιο θρυλικά κέρδη στα καζίνο και πώς αυτά μπορούν να γίνουν πραγματικότητα.

Τα προοδευτικά τζακποτ που άλλαξαν ζωές

Ένας από τους πιο δημοφιλείς τρόπους για να κερδίσει κανείς εκατομμύρια είναι τα προοδευτικά τζακποτ. Σε αυτά τα παιχνίδια, το ποσό του τζακποτ αυξάνεται κάθε φορά που κάποιος παίζει το παιχνίδι, ανεξαρτήτως του καζίνο όπου βρίσκεται. Έτσι, με τη συμμετοχή παικτών από διάφορα καζίνο, τα τζακποτ μπορούν να φτάσουν σε απίστευτα ποσά. Ένα από τα πιο διάσημα παιχνίδια τζακποτ είναι το Mega Moolah, που έχει κερδίσει το ψευδώνυμο “ο εκατομμυριούχος δημιουργός” λόγω των τεράστιων κερδών που έχει μοιράσει. Στην πραγματικότητα, το μεγαλύτερο τζακποτ στην ιστορία των διαδικτυακών καζίνο κερδήθηκε στο Mega Moolah, όταν ένας τυχερός παίκτης έφυγε με πάνω από 18 εκατομμύρια ευρώ!

Πώς τα καζινο bonus GreatWin βοηθούν τους παίκτες

Ένας από τους τρόπους με τους οποίους οι παίκτες μπορούν να αυξήσουν τις πιθανότητές τους για μεγάλα κέρδη είναι μέσω των μπόνους που προσφέρουν τα διαδικτυακά καζίνο, όπως τα καζινο bonus GreatWin. Αυτά τα μπόνους περιλαμβάνουν συνήθως δωρεάν περιστροφές, μπόνους κατάθεσης και άλλες προσφορές που δίνουν στους παίκτες τη δυνατότητα να παίξουν περισσότερα παιχνίδια χωρίς να ρισκάρουν πολλά από τα δικά τους χρήματα.

Στρατηγική και τύχη: Συνδυάζοντας τις δύο για μέγιστο κέρδος

Παρόλο που η τύχη παίζει βασικό ρόλο στα μεγάλα κέρδη, οι παίκτες που γνωρίζουν τις στρατηγικές των παιχνιδιών μπορούν να βελτιώσουν τις πιθανότητές τους. Για παράδειγμα, τα παιχνίδια όπως το μπλακτζάκ και η ρουλέτα επιτρέπουν στους παίκτες να χρησιμοποιούν στρατηγικές που μειώνουν το πλεονέκτημα του καζίνο. Ειδικά στο μπλακτζάκ, η καλή κατανόηση των κανόνων και η σωστή στρατηγική μπορούν να μειώσουν σημαντικά τις πιθανότητες απώλειας, αυξάνοντας τις πιθανότητες να αποχωρήσετε κερδισμένοι.

Συμπέρασμα

Οι μεγαλύτερες νίκες στην ιστορία των διαδικτυακών καζίνο δείχνουν ότι τα όνειρα μπορούν να γίνουν πραγματικότητα. Παρόλο που η τύχη είναι πάντα ένας σημαντικός παράγοντας, η χρήση μπόνους, η καλή στρατηγική και η έξυπνη διαχείριση του προϋπολογισμού μπορούν να αυξήσουν τις πιθανότητες. Αν ονειρεύεστε να είστε ο επόμενος μεγάλος νικητής, το μόνο που χρειάζεται είναι μια δόση τύχης και η σωστή προσέγγιση. Ίσως η επόμενη μεγάλη νίκη να είναι δική σας!

New York Times: Ποιο είναι το τέλειο Ελληνικό νησί για τις καλοκαιρινές μας διακοπές;

0

Η δημοσιογράφος των New York Times Ντανιέλ Περγκάμεντ αποφάσισε να απαντήσει στο δύσκολο ερώτημα: είναι η Σέριφος το τέλειο νησί για τις καλοκαιρινές μας διακοπές στην Ελλάδα και αν όχι, τότε ποιο είναι;

Προκειμένου να μην πελαγώσει και η ίδια, έβαλε στην εξίσωση όλους εκείνους τους παράγοντες που πολλοί επισκέπτες αναζητούν και το αποτέλεσμα ήταν ξεκάθαρο. Η Σέριφος είναι το τέλειο ελληνικό νησί.

Το όμορφο κυκλαδονήσι, που έχει καταφέρει μέχρις στιγμής να κρατήσει σαφώς χαμηλότερο προφίλ από τις γειτονικές του νήσους, έχει το ιδανικό μέγεθος. Δεν είναι τεράστιο αλλά, την ίδια στιγμή, διαθέτει και έναν αρκετά μεγάλο αριθμό παραλιών70 το σύνολο. Η απουσία αεροδρομίου και, ταυτόχρονα, η συχνή δια θαλάσσης σύνδεση του νησιού με την Αθήνα αλλά και τα γύρω νησιά, ευνοούν το νησί, κρατώντας τα μεγάλα πλήθη μακριά και προσελκύοντας όσους αναζητούν μια ποιοτική ανάπαυλα.

Προσθέστε στα παραπάνω την γαστρονομία, την πλούσια ιστορία, τη φιλοξενία και το ανεβασμένο επίπεδο των καταλυμμάτων, καθώς και την εγγύτητα με άλλα νησιά για ημερήσιες εκδρομές και voila! Η Σέριφος είναι, σύμφωνα με την Περγκάμεντ, το πλατωνικό ιδεώδες ενός ελληνικού νησιού.

Επισκεπτόμενη το νησί, η Ντανιέλ Περγκάμεντ εντυπωσιάστηκε ακόμα περισσότερο. Αμφιθεατρικά χτισμένη στον λόφο πάνω από τον όρμο του Λιβαδιού, η Χώρα του νησιού – τα ασβεστομένα σπίτια, τα ηλιόλουστα καφέ, τα αμέτρητα εκκλησάκια, η θέα στο απέραντο γαλάζιο του Αιγαίου, τα χαριτωμένα καφέ και ταβερνάκια – την κέρδισε από την πρώτη στιγμή.

Κρυμμένες πίσω από τους ορεινούς όγκους της Σερίφου κρύβονται αμέτρητες ομορφιές. Γραφικά κολπάκια και φαρδιές αμμώδεις παραλίες με γαλαζοπράσινα κρυστάλλινα νερά και φυσική σκιά από τα πανταχού παρόντα αρμυρίκια προσφέρονται για δροσερές βουτιές και χαλάρωση.

Ξεχάστε τις ανέσεις των beach bars. Εδώ, οι οργανωμένες παραλίες είναι μετρημένες στα δάχτυλα. Σε αρκετές όμως από αυτές, όπως για παράδειγμα στην Ψιλή Άμμο, μικρά ταβερνάκια στρώνουν τα τραπέζια τους σχεδόν πάνω στην άμμο και σερβίρουν τοπικές λιχουδιές και φρέσκο ψάρι.

Οι πιο όμορφες παραλίες βρίσκονται στο νότιο, δυτικό και ανατολικό τμήμα του νησιού, ενώ οι μόνες σχετικά οργανωμένες παραλίες – ο Αυλόμονας και τα Λιβαδάκια, απάνεμες όταν πιάνουν τα μελτέμια και σηκώνουν αμμοβολή στις υπόλοιπες – βρίσκονται κοντά στο Λιβάδι (το λιμάνι).

Πέρα από τις προσβάσιμες από στεριάς παραλίες, υπάρχουν άλλες τόσες που μπορεί κανείς να επισκεφθεί μοναχά με σκάφος. Και αυτή είναι ίσως μία από τις ωραιότερες εμπειρίες που μπορεί να ζήσει κανείς εδώ. Αυτό που πολλοί από εμάς ονειρευόμαστε, την απομόνωση και την ηρεμία εν μέσω τουριστικής περιόδου, θα το βρούμε εκεί – τουλάχιστον ακόμα.

Παρόλο που οι ρυθμοί της μέρας στη Σέριφο είναι νωχελικοί, τα βράδια είναι ιδιαίτερα ζωντανά. Το νησί του Περσέα ή αλλιώς «η σιδηρά κυρία», παρατσούκλι που απέκτησε το νησί λόγω των μεταλλείων, έχει πλέον έντονη βραδινή ζωή για όσους το επιθυμούν.

Τα τελευταία χρόνια η Σέριφος έχει αγαπηθεί ιδιαίτερα από μια μερίδα της νεολαίας – όχι της πιτσιρικαρίας – που επιστρέφει ξανά και ξανά. Οι ντόπιοι το γνωρίζουν καλά και το χαίρονται. Όμως, έχουν ορκιστεί πως δεν πρόκειται να αφήσουν τίποτα να χαθεί από τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του νησιού τους.

Πληροφορίες από: https://www.intronews.gr

 

Παρουσίαση των Κοινόχρηστων Ποδηλάτων από το Δήμο Κέας την Κυριακή 20 Οκτωβρίου

0

Ο Δήμος Κέας σας προσκαλεί την Κυριακή 20 Οκτωβρίου 2024, στο Λιμάνι της Κορησσίας (στο σημείο προσάραξης των πλοίων), στις 11.00, στην παρουσίαση και ενημέρωση για τη χρήση των Κοινόχρηστων Ηλεκτρικών Ποδηλάτων του.

Όσοι παρευρεθούν θα έχουν στη συνέχεια την ευκαιρία να δοκιμάσουν τα ποδήλατα και να συμμετέχουν στη βόλτα που θα γίνει μέχρι το Βουρκάρι.

Ένα αυτοματοποιημένο ηλεκτρονικό σύστημα προσφέρει στους πολίτες την ευχέρεια να παραλάβουν και να χρησιμοποιήσουν ένα ηλεκτρικό ποδήλατο για ορισμένο χρονικό διάστημα, επιστρέφοντάς το σε κάποιο από τα σημεία στάθμευσης τα οποία είναι εγκατεστημένα σε επιλεγμένα σημεία του νησιού. Τα ποδήλατα είναι τοποθετημένα σε σταθμούς ενοικίασης και αυτόματης φόρτισής τους, οι οποίοι περιλαμβάνουν θέσεις κλειδώματος/φόρτισης.

Το σύστημα δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του έργου «Προμήθεια για την ενίσχυση της Μικροκινητικότητας στο Δήμο Κέας», το οποίο υλοποιήθηκε μετά από πρόταση που υποβλήθηκε από τον Δήμο Κέας σε συνεργασία με το ΚΑΠΕ και χρηματοδοτήθηκε από το Ε.Π. «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» και συγχρηματοδότηση από το Ταμείο Συνοχής.

Νίκος Ζώρζος: “Μεγάλη η σημασία του χωροταξικού σχεδιασμού για την ορθολογική ανάπτυξη” (video)

0

Στο συνέδριο «Reimagine Tourism in Greece – Επαναπροσδιορίζοντας το μέλλον του Ελληνικού τουρισμού», μια πρωτοβουλία της Καθημερινής, που πραγματοποιήθηκε στις 15 και 16 Οκτωβρίου, στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, παρευρέθηκε ως ομιλητής ο Δήμαρχος Θήρας, Νίκος Ζώρζος.

Μεταξύ άλλων, συμμετείχαν κορυφαίες προσωπικότητες του πολιτικού και επιχειρηματικού κόσμου με σκοπό να επαναπροσδιοριστεί το μέλλον του ελληνικού τουρισμού.

Ο Δήμαρχος Θήρας, συμμετείχε στη συζήτηση με θέμα “Μία νέα προσέγγιση στο ισχύον χωροταξικό ρυθμιστικό πλαίσιο”. Στη συζήτηση πήραν επίσης μέρος ο πρώην Πρωθυπουργός Παναγιώτης Πικραμμένος, ο Διευθυντής των Εφορειών Αρχαιοτήτων Κυκλάδων και Δωδεκανήσου Δημήτρης Αθανασούλης και ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιώργος Χατζημάρκος. Τη συζήτηση συντόνισε η δημοσιογράφος της Καθημερινής, Νεκταρία Σταμούλη.

Στο συνέδριο αυτό συμμετείχε και ο Πρωθυπουργός ο οποίος αφού τόνισε ότι υπάρχει έντονη τουριστική κίνηση σε συγκεκριμένα μέρη και σε συγκεκριμένες χρονικές περιόδους, υπογράμμισε ότι στόχος της κυβέρνησης είναι τα έσοδα, προσθέτοντας ότι «έχει μεγάλη σημασία να φέρουμε επισκέπτες όλο το χρόνο, που θα απολαμβάνουν τον πολιτιστικό μας πλούτο  σε καλύτερες συνθήκες σε σχέση με το εάν έρχονταν μόνο τον Ιούλιο ή τον Αύγουστο. Θέλουμε οι υποδομές να είναι τέτοιες που τα νησιά μας να είναι καλύτερα σε μια δεκαετία, όχι αγνώριστα», κατέληξε ο Πρωθυπουργός.

Ο Δήμαρχος τόνισε τη σημασία του χωροταξικού σχεδιασμού για την «ορθολογική» ανάπτυξη. Αναφέρθηκε στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο το οποίο μεταβάλλει την γραμμή της ζώνης Ι στη καλντέρα,  καθώς και το χωροταξικό πλαίσιο του τουρισμού λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «αντιμετωπίζουμε σημαντική χωρική αταξία λόγω γενικοτήτων στο πλαίσιο και έλλειψης μηχανισμών επιβολής». Ζήτησε επίσης να επιτραπεί στην αυτοδιοίκηση να επιβάλλει τέλη για τη χρηματοδότηση βασικών βελτιώσεων υποδομών, αναφερόμενος στο τέλος εισόδου των επιβατών κρουαζιέρας.

Η τοποθέτηση του Δημάρχου Νίκου Ζώρζου στο συνέδριο.

…. «Μετά από πολλά χρόνια είχαμε το χωροταξικό του τουρισμού και θέλω να πω εισαγωγικά ότι η χωροταξία είναι η λυδία λίθος στην ορθολογική ανάπτυξη κάθε περιοχής. Έχοντας παρακολουθήσει τα πράγματα στη Σαντορίνη θέλω να πω ότι τη δεκαετία του ’60 η κυβέρνηση αντιλαμβανόμενη το ιδιαίτερο γεωπεριβάλλον του νησιού κήρυξε την περιοχή της καλντέρας ως τοπίο ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους. Το 1972 προχώρησε στην κήρυξη του τόπου ως ιστορικού και όλο το νησιωτικό σύμπλεγμα ως τοπίο ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους. Τη δεκαετία του ’90 έγινε η πρώτη προσπάθεια χωρικής τακτοποίησης με τη θέσπιση ζωνών οικιστικού ελέγχου και το 2012 με δική μου πρωτοβουλία είχαμε μια τροποποίηση του προεδρικού διατάγματος που αφορούσε στις ζώνες οικιστικού ελέγχου και δύο πράγματα, θα έλεγα, βελτίωσαν σημαντικά το θέμα της χωρικής τακτοποίησης.

Tο πρώτο είναι ότι η περιοχή της καλντέρας είναι εκτός σχεδίου περιοχή, έγινε αδόμητη, και το δεύτερο ότι προστατεύτηκαν τα αγροτικά προϊόντα καθώς αγροί και αμπελώνες που επιδοτούνταν δεν μπορούσαν να αλλάξουν χρήση. Παρά το γεγονός ότι έγινε όλη αυτή η προσπάθεια, για να καταδείξω δηλαδή την ανάγκη της χωρικής τακτοποίησης, σήμερα έχουμε μια μεγάλη χωρική αταξία. Και ποιοι μπορεί να είναι οι λόγοι: ο ένας λόγος είναι η γενικότητα του πλαισίου και ο άλλος είναι η έλλειψη ελεγκτικών μηχανισμών. Τώρα το χωροταξικό του τουρισμού που ήρθες και για το οποίο έγινε συζήτηση και στο χώρο της τοπικής αυτοδιοίκησης και του 1ου και του 2ου βαθμού, είναι αλήθεια ότι δεν ικανοποίησε ούτε τη μια πλευρά ούτε την άλλη. Και δεν ικανοποίησε ούτε εκείνους που θέλουν μια πιο έντονη επιχειρηματικότητα, ούτε εκείνους που θέλουνε ως προϋπόθεση της ορθολογικής και βιώσιμης ανάπτυξης να μην καταναλώνονται οι τόποι, να μην καταστρέφεται το τοπίο.

Για παράδειγμα για τη Σαντορίνη, που εγώ έχω μίλησε πολλές φορές ότι δεν χρειάζεται ούτε μια νέα κλίνη, ούτε ένα κυβικό μπετόν, προβλέπει την ανάπτυξη τετράστερων και πεντάστερων ξενοδοχείων. Επομένως καλώς ίσως αποσύρεται για βελτίωση. Είναι όμως ανάγκη να υπάρξει και ως υπερκείμενο νομοσχέδιο, γιατί είναι υπερκείμενο του ειδικού πολεοδομικού, που βρίσκεται και αυτό σε εξέλιξη και ως υπερκείμενο θα πρέπει γρήγορα να επανέλθει. Ασφαλώς και οι κυβερνήσεις αλληλοδιαδόχως έχουν ευθύνη. Οι κυβερνήσεις ψήφισαν το δήλωσε και σώσε, δηλαδή τα αυθαίρετα και κλείνουν το μάτι σε εκείνον που θέλει να αυθαιρετήσει. Αυτό είναι μια πραγματικότητα, αντιστοίχως όσοι κινούμαστε στο πολιτικό σύστημα έχουμε την κατάρα του πολιτικού κόστους. Αυτά πρέπει να λέγονται αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς με τον εαυτό μας. Και είναι ένας παράγοντας, ο δεύτερος άξονας είναι η αντίληψη της σύγχρονης ελληνικής κοινωνίας, αλλά ίσως και άλλων κοινωνιών το τι είναι συμφερότερο για την ευτυχίας μας. Να καταστρέψουμε το ωραίο και να κερδίσουμε χρήματα ή να προφυλάξουμε το ωραίο και πάλι θα κερδίσουμε χρήματα, αλλά δεν θα τα κερδίσουμε ίσως γρήγορα. Και αυτή όπως τον τελευταίο καιρό λέω είναι η κλασική αντίληψη.

Δηλαδή όποιος πολιτισμός υπηρετεί το ωραίο δεν παρακμάζει ποτέ. Αυτή ήταν μια αντίληψη που τελικά χάθηκαν, πιθανόν να την κληρονόμησε το Μπουτάν. Επίσης, θέλω να πω και στον αγαπητό προϊστάμενο της εφορίας, ότι έχω πει ότι το υπουργείο πολιτισμού σε κάποιες περιπτώσεις έδειξε μια ευρυχωρία, μεγάλη μερικές φορές. Σαφώς δεν θα μπορέσει η πολεοδομία της Σαντορίνης να ελέγξει τις άδειες αυτές…. , είναι υποστελεχωμένες οι υπηρεσίες. Όπως θέλω να πω και για το άρθρο 71. Θεωρώ ότι κακώς έχουμε αυτό το νομοσχέδιο, το οποίο για λόγους που δεν μπορώ να καταλάβω, καθώς η πρώτη ζώνη που με το προεδρικό διάταγμα του ’12 είναι αδόμητη δεν έχει ανάγκη αναστολής για να παραμείνει αδόμητη, αλλά έχουμε μια αλλαγή του ορίου της Α ζώνης. Η νομοθεσία πρέπει να εφαρμόζεται, αλλά έχω την εδραία άποψη ότι  θα πρέπει να γίνει προσπάθεια να αλλάξει η αντίληψη των κοινωνιών για το τι είναι ευτυχία. Εγώ από 2015 είχα ζητήσει να έχουμε τη δυνατότητα ως τοπική αυτοδιοίκηση επιβολής τελών. Καλώς ο πρωθυπουργός θέσπισε τέλος για την κρουαζιέρα.

Εμείς αποφασίσαμε στη Σαντορίνη σε μια συνεδρίαση της τουριστικής επιτροπής που συμμετέχουν οι επαγγελματικοί φορείς κυρίως αλλά καις το δημοτικό συμβούλιο κάθε τόπος, κάθε δήμος να μπορεί να επιβάλει ή μη τέλος και να καθορίζει το ύψος του τέλους και τα χρήματα εξ ολοκλήρου να πηγαίνουν για τις υποδομές και τις λειτουργίες του τόπου. Θεωρώ ότι θα έπρεπε η αυτοδιοίκηση να έχει μεγαλύτερη αυτοτέλεια και θα έπρεπε να μπορεί να επιβάλει τέλη. Σε ότι αφορά τις υποδομές η Σαντορίνη είναι ένα νησί 76 τετραγωνικών χιλιομέτρων. Υποδομές έχουν γίνει και χρειάζονται και άλλες και χρειάζεται και βελτίωση των υφιστάμενων υποδομών.

Παράδειγμα η συζήτηση που γίνεται τον τελευταίο καιρό για τη λειψυδρία μας βρήκε έτοιμους και δεν έχουν αυτή τη χρονική στιγμή πρόβλημα με το νερό ούτε του χρόνου θα αντιμετωπίσουμε, αλλά με τη γρήγορη τουριστική ανάπτυξη δεν μας λέει κανείς ότι στα προσεχή χρόνια δεν θα έχουμε πρόβλημα. Εμείς είχαμε την τύχη την προηγούμενη  προγραμματική περίοδο να απορροφήσουμε το 51 τοις εκατό του περιφερειακού προγράμματος. Όμως θεωρώ ότι κανένας τουρίστας δεν επισκέπτεται τις υποδομές. Εκείνο που έλκει τον τουρίστα είναι το τοπίο. Οι υποδομές είναι απαραίτητες αλλά πρέπει να γίνονται και στην κλίμακα του τόπου.»      

 

Νάξος: Ενημερωτική εκδήλωση με θέμα “Μνήμη: Μηχανισμοί και ασθένειες”

0

ΔΗ Διεθνής Εταιρεία Νευροχημείας σε συνεργασία με τον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων  πραγματοποιούν ενημερωτική εκδήλωση με θέμα «Μνήμη: Μηχανισμοί και ασθένειες», την Κυριακή 20 Οκτωβρίου 2024 και ώρα 17:30, στο Δημοτικό Θέατρο Νάξου “Ιάκωβος Καμπανέλλης”, με τη συμμετοχή διακεκριμένων Καθηγητών Nευροβιολογίας.

Νάξος & Μικρές Κυκλάδες: Δράσεις από το Δήμο για την άνοια και τεστ μνήμης

Σε αυτήν θα μιλήσουν ο Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Βασιλείας της Ελβετίας κ. Ανδρέας Παπασωτηρόπουλος, ο Καθηγητής-Ερευνητής Α΄ στο Ίδρυμα Ιατροβιολογικών Ερευνών της Ακαδημίας Αθηνών κ. Κώστας Βεκρέλλης και η Δρ. Δήμητρα Μάγκουρα, M.D., Ph.D., Καθηγήτρια-Ερευνήτρια Α΄, Αναπληρώτρια Διευθύντρια Κέντρου Βασικής Έρευνας Ίδρυμα Ιατροβιολογικών Ερευνών της Ακαδημίας Αθηνών, με σκοπό να εξηγήσουν με ο σπλό τρόπο τις πιο σύγχρονες επιστημονικές απόψεις για τους μηχανισμούς δημιουργίας και απώλειας μνήμης, αλλά και τις τρέχουσες θεραπείες.

Η εκδήλωση πραγματοποιείται στο πλαίσιο του 5ου Ειδικού Σεμιναρίου για νέους και νέες ακαδημαϊκούς υπότροφους με τίτλο «Νευροχημεία των Ψυχικών Παθήσεων» που διοργανώνει η Διεθνής Εταιρεία Νευροχημείας (ISN) στη Νάξο.

Αναλυτικά το πρόγραμμα:

17:45 – 18.00:         Έναρξη Εκδήλωσης – Χαιρετισμοί

18:00 – 18:30          Τι είναι μνήμη, τι συμβαίνει στη Νόσο Αλτσχάιμερ

Ομιλητής: Ανδρέας Παπασωτηρόπουλος, Καθηγητής Ψυχιατρικής και Νευροβιολογίας, Πανεπιστήμιο της Βασιλείας, Ελβετία

6:30 – 6:50              Εξελίξεις στη διάγνωση και αντιμετώπιση της Νόσου του Πάρκινσον

Ομιλητής: Κώστας Βεκρέλλης, Καθηγητής Νευροβιολογίας, Ίδρυμα Ιατροβιολογικών Ερευνών Ακαδημίας Αθηνών

6:50 – 7:10              Μνήμη και Μαθησιακές Αναπτυξιακές Διαταραχές

Ομιλήτρια:  Μιμίκα Μάγκουρα,  Καθηγήτρια Νευροβιολογίας, Ίδρυμα Ιατροβιολογικών Ερευνών Ακαδημίας Αθηνών

Θα ακολουθήσει συζήτηση

 

Καιρικές Συνθήκες: Αδυναμία προσέγγισης πλοίων σε Πάτμο και Μήλο

0

Πέμπτη 17 Οκτωβρίου και η ένταση των ανέμων στο Αιγαίο έφτασε ακόμη και τα 100 χιλιόμετρα την ώρα σε ριπή, με τη περιοχή Πόρτο Τήνος να έχει το ρεκόρ με 101 χιλιόμετρα..

Πρόβλημα υπήρξε και με τον “Σκοπελίτη” που έμεινε δεμένος στην Αμοργό, ενώ με βάση την ενημέρωση από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, υπήρξε αδυναμία προσέγγισης πλοίων χθες και σήμερα σε Μήλο και Λειψούς.

Καιρικές Συνθήκες: Πέρασε τα 100 km η ένταση του ανέμου στην Τήνο, δεμένος ο “Σκοπελίτης” στην Αμοργό

Μάλιστα, στα Δωδεκάνησα, το πλοίο που δεν έδεσε ήταν το Blue Star Patmos, δείγμα της έντασης των ανέμων..

Αναλυτικά, αρχικά στην Μήλο με πλοίο να παρασύρεται από τον άνεμο 

“Τις απογευματινές ώρες χθες (17/10), ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή της Μήλου ότι ένα επιβατηγό-τουριστικό (Ε/Γ-Τ/Ρ) πλοίο ελληνικής σημαίας παρασύρθηκε, χωρίς επιβαίνοντες, από το σημείο αγκυροβολίας του στη θαλάσσια περιοχή «ΠΑΠΙΚΙΝΟ» Μήλου και έχρηζε συνδρομής.

Αμέσως στην περιοχή μετέβη στέλεχος της Λιμενικής Αρχής, το οποίο εντόπισε το Ε/Γ-Τ/Ρ πλησίον βραχώδους σημείου της παραλίας «ΑΧΙΒΑΔΟΛΙΜΝΗ». Με τη συνδρομή του Ε/Π-καταδυτικού σκάφους «ΑΦΡΟΔΥΤΕΣ» Τ.Μ.167, το Ε/Γ-Τ/Ρ απομακρύνθηκε από τη βραχώδη περιοχή και κατέπλευσε με ίδια μέσα με τη συνοδεία του «ΑΦΡΟΔΥΤΕΣ» αρχικά σε ασφαλές αγκυροβόλιο του όρμου «ΑΔΑΜΑΝΤΑΣ» και στη συνέχεια, σε γλίστρα της λιμενικής εγκατάστασης Κάναβας Μήλου.

Από τη Λιμενική Αρχή της Μήλου απαγορεύτηκε ο απόπλους του πλοίου μέχρι την προσκόμιση του σχετικού βεβαιωτικού από τον νηογνώμονα που το παρακολουθεί, ενώ από το περιστατικό δεν αναφέρθηκε τραυματισμός και δεν παρατηρήθηκε θαλάσσια ρύπανση”.

Και σήμερα τι έγινε με το Blue Star Patmos στους Λειψούς 

“Τις πρώτες πρωινές ώρες σήμερα (18/10), ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή των Λειψών, από τον Πλοίαρχο του επιβατηγού-οχηματαγωγού (Ε/Γ-Ο/Γ) πλοίου ”ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΠΑΤΜΟΣ” Ν.Π. 12119, το οποίο προερχόταν από το λιμάνι της Τήνου, ότι κρίνεται επισφαλής η προσέγγισή του στο λιμάνι των Λειψών, λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν στην περιοχή.

πλοίο συνέχισε το εγκεκριμένο δρομολόγιό του για Λέρο. Επί του πλοίου επέβαιναν ενενήντα ένας επιβάτες και ένα Φ/Γ όχημα για αποβίβαση στους Λειψούς, ενώ στο λιμάνι ανέμεναν για επιβίβαση έξι επιβάτες, ένα Ι.Χ.Ε. όχημα και ένα Φ/Γ όχημα”.

 

 

ΣΕΕΝ σε ΠΝΟ: “Το αίτημά μας για αύξηση 12% στο μισθό είναι εκτός Ελληνικής πραγματικότητας”

0
Blue Star Ferries
Blue Star Ferries

Κορυφώνεται η σύγκρουση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) με τους ακτοπλόους (ΣΕΕΝ) με αφορμή την προειδοποιητική απεργία που έχει εξαγγείλει η ΠΝΟ για τις 22 και 23 Οκτωβρίου, με προοπτική κλιμάκωσης.

Ο ΣΕΕΝ με επιστολή του προς τον γενικό γραμματέα της ΠΝΟ, Εμμ. Τσικαλάκη, ζήτησε να ανασταλεί η απεργία και να καθίσουν εκ νέου στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων «με ρεαλιστικές επιδιώξεις, εντός των ορίων που τίθενται από τα δεδομένα της ελληνικής οικονομίας, αλλά και των προκλήσεων και των επιπτώσεων της πράσινης μετάβασης των πλοίων, που ήδη εφαρμόζονται όπως γνωρίζετε από το 2024 και θα ενταθούν το 2025». Υπενθυμίζεται ότι η ΠΝΟ ζητά την ανανέωση και υπογραφή ΣΣΕ για το 2025 με αυξήσεις 12% αλλά και τη συζήτηση για μια σειρά άλλων σοβαρών θεσμικών αιτημάτων, ενώ οι ακτοπλόοι προτείνουν αύξηση 3%.

Η ΠΝΟ με επιστολή  απάντησε στην πρόταση του ΣΕΕΝ, λέγοντας ότι πρώτο και κύριο αίτημά τους είναι η κατάργηση του «κατάπτυστου» νόμου Ν.4150/2013 με τον οποίο 31 Οκτωβρίου απολύεται το 50% του πληρώματος του ξενοδοχειακού προσωπικού (μάγειροι, λογιστές, θαλαμηπόλοι) χωρίς καν να αποζημιώνονται, αλλά και το υπόλοιπο πλήρωμα που παραμένει επιβαρύνεται με πάρα πολλές ώρες εργασίας για να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις των δρομολογίων που παραμένουν οι ίδιες.

Ο ίδιος νόμος, όπως τονίζει, έχει δώσει το δικαίωμα για τετράμηνη δρομολόγηση των ταχύπλοων σκαφών (κοινώς αρπαχτή τη θερινή σεζόν) αντί για επτάμηνο υποχρεωτικής δρομολόγησης που ίσχυε πριν με τον Ν.4150, με αποτέλεσμα η συντριπτική πλειονότητα των ναυτικών να εργάζεται 6-7 μήνες τον χρόνο, αλλά το εισόδημα να διαιρείται διά 12 μήνες. Ταυτόχρονα, βάσει των απαγορευτικών προϋποθέσεων που ισχύουν, είναι ελάχιστοι αυτοί που δικαιούνται το επίδομα ανεργίας από το Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ), το οποίο κυμαίνεται στο «εξευτελιστικό ποσό» των 350 ευρώ.

Εξηγεί ότι στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε ανάμεσα στις δύο πλευρές στις 2 Οκτωβρίου 2024 κατέθεσαν τα αιτήματά τους και τις προτάσεις τους, ο ΣΕΕΝ πρότεινε αύξηση 3% αρνούμενος να συζητήσει οποιοδήποτε άλλο πρόβλημα και ήταν ακριβώς αυτό που οδήγησε τη διοίκηση της Ομοσπονδίας να αποφασίσει ομόφωνα την κήρυξη της απεργίας. Η διοίκηση της ΠΝΟ υπενθυμίζει ότι οι αυξήσεις τους το 2018 ήταν 2%, το 2019 ήταν 2%, το 2020 ήταν 0%, το 2021 ήταν 0%, το 2022 ήταν 3%, το 2023 ήταν 6% και το 2024 ήταν 5%, όταν όλοι οι δείκτες που απαρτίζουν το κόστος διαβίωσης των νοικοκυριών έχουν πάει στα ύψη.

«Προφανώς και γνωρίζετε όλα τα παραπάνω, γι’ αυτό λοιπόν μην προσπαθείτε να δημιουργήσετε αρνητικές εντυπώσεις στις αποφάσεις της ΠΝΟ για την απεργία που έχει εξαγγείλει, προβάλλοντας τεχνηέντως και χαρακτηρίζοντας εξωπραγματικό το ποσοστό της αύξησης 12% που περιλαμβάνουν τα εξώδικά μας», αναφέρει η ΠΝΟ και καλεί τους ακτοπλόους να αποστείλουν εγγράφως μια πρόταση που θα ανταποκρίνεται και θα ικανοποιεί τις ανάγκες των ναυτεργατών και των οικογενειών τους.

Τι απαντούν οι ακτοπλόοι

Ο ΣΕΕΝ από την πλευρά του υποστηρίζει ότι «ουδέποτε αρνήθηκε τη συζήτηση των όσων αιτημάτων κατέθεσε η ΠΝΟ», ενώ αναφορικά με το αίτημα αύξησης 12% από 1.1.2025, επαναλαμβάνει ότι αυτό «βρίσκεται εκτός της ελληνικής οικονομικής, κοινωνικής και εργασιακής πραγματικότητας, όπως αυτή διαμορφώνεται από την πορεία της εθνικής οικονομίας, τις τιμές ΑΕΠ, τον δείκτη τιμών καταναλωτή αλλά και τα επίπεδα αυξήσεων στα οποία κυμαίνεται η πλειονότητα των ΣΣΕ των εργαζομένων της χώρας μας».

Οσον αφορά τα περί κερδοφορίας των ακτοπλοϊκών εταιρειών, υποστηρίζει ότι από «τα επισήμως δημοσιοποιημένα οικονομικά αποτελέσματα των εταιρειών του κλάδου, με σαφήνεια προκύπτει ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τα τελευταία 5 χρόνια έχουν καταγράψει αθροιστικές ζημιές ύψους 98.000.000 ευρώ».

Τέλος, ως προς την αναφορά της ΠΝΟ για την «είσπραξη επιδοτήσεων άγονων γραμμών από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες ύψους 150 εκατ. ευρώ ετησίως», διευκρινίζει ότι «τα ποσά αυτά αποτελούν αποζημιώσεις για εκτέλεση δρομολογίων δημόσιας υπηρεσίας, προκειμένου να καλυφθεί μέρος του λειτουργικού κόστους των πλοίων που προσφέρουν την αναγκαία σύνδεση στις λεγόμενες άγονες γραμμές».

Προσθέτει δε ότι «η εξόφληση των αποζημιώσεων λαμβάνει χώρα με μεγάλη καθυστέρηση και συγκεκριμένα σήμερα, Οκτώβριο 2024, έχουν εξοφληθεί αποζημιώσεις για υπηρεσίες που έχουν παρασχεθεί έως τον Μάρτιο 2024».

Πληροφορίες από την “Εφημερίδα των Συντακτών”