Τρίτη, 13 Μαΐου, 2025
Αρχική Blog Σελίδα 523

Πρόταση Ημέρας: Η τυροκρεμμυδόπιτα της Φολεγάνδρου

0

Μένουμε Κυκλάδες… Πάμε με τον “Γαστρονόμο” στην Φολέγανδρο.  Η κυρία Ρηνιώ Δεκαβάλλα, που μας έδωσε τις συνταγές της και μας μίλησε για τη ζωή στο νησί, θυμάται ότι τα παλιότερα χρόνια έκαναν την καλασούνα μόνο το καλοκαίρι, που ήταν η εποχή για το σουρωτό τυρί. Η γέμιση αυτής της πίτας θυμίζει κάπως τη μυκονιάτικη κρεμμυδόπιτα.

Στην πραγματικότητα είναι περισσότερο τάρτα παρά πίτα, καθότι έχει μόνο κάτω φύλλο και είναι ανοιχτή από πάνω, όπως και άλλες πίτες των Δυτικών Κυκλάδων, όπως η τυρένια Κιμώλου και Μήλου.

Υλικά

Μερίδες: για στρογγυλό ταψί 36-38 εκ.

Για το φύλλο

  •  300 γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις
  •  150 ml νερό
  •  60 ml ελαιόλαδο
  •  1 κουτ. σούπας βούτυρο αγελάδας
  •  1 κουτ. γλυκού χυμός λεμονιού
  •  αλάτι

Για τη γέμιση

  •  1 κιλό σουρωτό, φρέσκο μαλακό τυρί από αιγοπρόβειο γάλα με πικάντικη γεύση (το αντικαθιστούμε με ξινομυζήθρα)
  •  3 αυγά
  •  3 ξερά κρεμμύδια λευκά, τριμμένα
  •  αλάτι

Διαδικασία

  1. Για να ετοιμάσουμε την καλασούνα με σουρωτό της Φολεγάνδρου σε ένα μπολ αναμειγνύουμε όλα μαζί τα υλικά της γέμισης.

Φύλλο

  1. Σε ένα μπολ ανακατεύουμε όλα τα υλικά για το φύλλο και τα ζυμώνουμε μέχρι να έχουμε ένα απαλό ζυμάρι που να μην κολλάει στα χέρια.
  2. Το σκεπάζουμε με μια πετσέτα και το αφήνουμε για 30 λεπτά, να ξεκουραστεί.
  3. Προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 200°C και λαδώνουμε το ταψί.
  4. Σε μια λεία και αλευρωμένη επιφάνεια βάζουμε τη ζύμη, την ανοίγουμε με τον πλάστη σε φύλλο διαμέτρου περίπου 40 εκ. και το απλώνουμε στο ταψί, έτσι ώστε να καλύ- ψουμε τον πάτο και τα τοιχώματα.
  5. Αδειάζουμε τη γέμιση και τη στρώνουμε ομοιόμορφα.
  6. Διπλώνουμε προς τα μέσα τις άκρες του κάτω φύλλου και τις τυλίγουμε όμορφα, ώστε να σχηματίσουμε ένα στεφάνι.
  7. Χαράζουμε σε κομμάτια και ψήνουμε για 1 ώρα, μέχρι να ροδίσει όμορφα.

Πηγή: Γαστρονόμος

 

Ελλάδα – “Καλάθι μαθητών”: Από τέλη Αυγούστου έρχεται στην καθημερινότητά μας

0

Με το πλαφόν στο περιθώριο μικτού κέρδους στα βασικά σχολικά είδη να ισχύει έως την 31η Δεκεμβρίου 2024, επανέρχεται και εφέτος το μέτρο για το «καλάθι των μαθητών» λέει στον ΟΤ ο υπουργός Ανάπτυξης κος Τάκης Θεοδωρικάκος.

Στόχος είναι «όχι μόνο να μην ανέβουν ούτε ένα σέντ οι τιμές των σχολικών σε σχέση με πέρσι, αλλά και όπου είναι δυνατόν να μειωθούν», τονίζει εμφατικά ο υπουργός, κάνοντας σαφές ότι λίγο πριν το πρώτο κουδούνι η κυβέρνηση επιχειρεί να ελαφρύνει, ειδικά για τα ευάλωτα νοικοκυριά, τον παραδοσιακά «βαρύ» Σεπτέμβριο, που εφέτος πιθανόν να γίνει βαρύτερος και λόγω των λογαριασμών του ηλεκτρικού ρεύματος.

Συγκράτηση στις τιμές των σχολικών ζητά ο Θεοδωρικάκος

Προς την κατεύθυνση αυτή, ο κος Θεοδωρικάκος είχε συνάντηση στο υπουργείο Ανάπτυξης με τους βιομήχανους των σχολικών ειδών και τους λιανέμπορους, ζητώντας τους να «βάλουν πλάτη» για να συγκρατηθούν χαμηλά οι τιμές.

Στη συνάντηση έδωσαν το παρών παραγωγοί σχολικών ειδών, εκπρόσωποι της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος και των μεγάλων αλυσίδων παιχνιδιών και ειδών τεχνολογίας, καθώς επίσης και ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδας, Γιάννης Μασούτης.

Δεν υπάρχουν ανατιμήσεις λένε οι εταιρείες

Με τις μεγάλες αλυσίδες, όπως Πλαίσιο, Public, Jumbo, Μουστάκας, Max Stores κ.λπ. να έχουν ξεκινήσει ήδη πριν τον Δεκαπενταύγουστο τις διαφημιστικές τους καμπάνιες για τα σχολικά είδη, στελέχη της αγοράς με τα οποία συνομίλησε ο ΟΤ υποστηρίζουν ότι πρωταρχικός στόχος για εφέτος είναι να κρατηθούν σε καλά επίπεδα οι πωλήσεις.

Κι αυτό γιατί το κακό τελευταίο τρίμηνο του 2023, περίοδος κατά την οποία οι καταναλωτές προχώρησαν σε πολύ συντηρητικές δαπάνες για τα σχολικά, συρρίκνωσε τις θετικές επιδόσεις των προηγούμενων μηνών.

Εξ ου και αναφέρουν πως εν όψει της νέας σχολικής χρονιάς δεν έχουν αλλάξει τιμές στο μεγαλύτερο μέρος των κωδικολογίων τους, ενώ για κάποια προϊόντα λόγω των προσφορών θα υπάρξει μεγαλύτερο όφελος στους καταναλωτές.

Και από πλευράς βιομηχανίας εκφράζεται η ίδια άποψη και μάλιστα υποστηρίζεται ότι μεγάλοι «παίκτες» στη γραφική ύλη και στα αναλώσιμα, οι οποίοι προνόησαν και προμηθεύτηκαν νωρίς ευρωπαϊκές πρώτες ύλες, έχουν προχωρήσει σε αναπροσαρμογές των τιμολογίων χονδρικής φέτος που περιλαμβάνουν μείωση 5-7%.

Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο για τους εισαγωγείς ειδικά από την Κίνα, καθώς η συνεχιζόμενη κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα έχει επιβαρύνει σημαντικά τα κόστη και τους χρόνους μεταφοράς.

Σε κάθε περίπτωση ο Σεπτέμβριος και ο Οκτώβριος θεωρούνται μήνες μεγάλης βαρύτητας για τη βιομηχανία και το λιανικό εμπόριο σχολικών ειδών.

Η ενεργοποίηση του καλαθιού των μαθητών τοποθετείται στο τέλος του Αυγούστου
Για τους παραγωγούς, οι οποίοι προς το παρόν είναι ικανοποιημένοι από το ύψος των παραγγελιών, το «ταμείο» θα γίνει τον Οκτώβριο όταν τοποθετούνται οι επαναληπτικές παραγγελίες από την λιανική, ενώ για εμπόρους κρίσιμος είναι ο Σεπτέμβριος καθώς πραγματοποιείται περίπου το 50-60% του ετήσιου τζίρου τους στα σχολικά είδη, που εκτιμάται ότι φθάνει συνολικά τα 170 εκατ. ευρώ.

Βέβαια η αξία της αγοράς των σχολικών ξεπερνά κατά πολύ το συγκεκριμένο ποσό εάν συνυπολογιστούν είδη τεχνολογίας, εξοπλισμός γραφείου και άλλα εφόδια για τους μαθητές.

Τι θα περιλαμβάνει το «καλάθι των μαθητών»

Η ενεργοποίηση του καλαθιού των μαθητών τοποθετείται στο τέλος του Αυγούστου και αναμένεται να περιλαμβάνει, όπως και πέρυσι, τουλάχιστον ένα προϊόν από τις εξής κατηγορίες προϊόντων:

-Σχολικές τσάντες

-Κασετίνες

-Τετράδια/μπλοκ (και ετικέτες τετραδίων και καλύμματα)

-Μολύβια ξύλινα ή μηχανικά

-Χρωματιστούς μαρκαδόρους/ξυλομπογιές

-Στυλό

-Γόμες

-Ξύστρες

-Διαβήτες

-Χάρακες (σετ γεωμετρικών οργάνων)

-Φωτοτυπικό χαρτί

Παράπλευρες αυξήσεις

Πάντως η σχολική λίστα δεν εξαντλείται στη γραφική ύλη, στα αναλώσιμα και στην τσάντα, αφού συνήθως περιλαμβάνει και άλλα είδη, όπως σχολικά βοηθήματα, είδης χειροτεχνίας, αθλητικές φόρμες και αθλητικά παπούτσια, φαγητοδοχεία, παγούρια κ.λπ., προϊόντα τα οποία δεν περιλαμβάνονται στο «καλάθι».

Δεν θα αντιστραφεί η τάση των μειώσεων στις τιμές των τροφίμων και των βασικών ειδών διαβίωσης λέει ο κος Θεοδωρικάκος

Την ώρα μάλιστα που, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, τον Ιούλιο στα δίδακτρα όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης καταγράφηκαν ανατιμήσεις σε ετήσια βάση, από 2,8% στην τριτοβάθμια εκπαίδευση έως 4% στην προσχολική και πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Τα «πρόσωπα» της ακρίβειας

Κι ενώ οι πληθωριστικές πιέσεις έχουν αναζωπυρωθεί, με τον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή να αυξάνεται τον Ιούλιο του 2024 κατά 2,7% σε ετήσια βάση, ο κος Θεοδωρικάκος δηλώνει ότι δεν «συμμερίζεται τη μαυρίλα», επισημαίνοντας ότι στο «μερίδιο» που αναλογεί στο υπουργείο Ανάπτυξης, ήτοι τα τρόφιμα και τα βασικά είδη διαβίωσης, ο πληθωρισμός στις αλυσίδες σουπερμάρκετ είναι αρνητικός. Ως υπαίτιους για την εκ νέου πυροδότηση της ακρίβειας αναφέρει τις υπηρεσίες (π.χ. ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια, ασφάλιστρα υγείας και οχημάτων, διαμονή σε ξενοδοχεία κ.ά.), την ενέργεια και τη στέγαση.

Κατά την εκτίμησή του μάλιστα και τον Αύγουστο τα στοιχεία δεν θα δείξουν αντιστροφή στην τάση των μειώσεων, συνεχίζοντας ωστόσο να καλεί τις βιομηχανίες και τα σούπερ μάρκετ να περιορίσουν το μεσοσταθμικό τους κέρδος και να ρίξουν κι άλλο τις τιμές, στηρίζοντας τα νοικοκυριά προκειμένου να αντεπεξέλθουν στα πρόσθετα έξοδα λόγω του ανοίγματος των σχολείων.

Υπενθυμίζει δε ότι από τον Ιούλιο εφέτος τα ανώτατα πρόστιμα για την παραβίαση του πλαφόν στο περιθώριο μικτού κέρδους έχουν τριπλασιαστεί, ενώ τονίζει πως οι έλεγχοι εντείνονται και επεκτείνονται και σε δεκάδες επιχειρήσεις και χιλιάδες προϊόντα. Ήδη η ΔΙΜΕΑ διενεργεί ελέγχους σε 26 μεγάλες εταιρείες (σ.σ. βιομηχανίες, εισαγωγείς και λιανέμπορους) για την εφαρμογή του νόμου για τη συγκράτηση των τιμών.

Πηγή: ot.gr

Νάξος: Απόψε τραγουδάμε με στίχους Πυθαγόρα

0

Τόπος: Νάξος – Παραλία

Χρόνος: Τετάρτη 21 Αυγούστου (ώρα έναρξης 21:00)

Δράση: Συναυλία – αφιέρωμα στον Πυθαγόρα

Διοργάνωση: Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων

Τι αναφέρει η πρόσκληση 

Σαράντα πέντε χρόνια από τον θάνατο του «Στιχουργού της καρδιάς», ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων τιμά τον Πυθαγόρα, με μία συναυλία-αφιέρωμα στα τραγούδια του, με το μουσικό σχήμα «Εν πλω», την Τετάρτη 21 Αυγούστου 2024, και ώρα 21:00, στην κεντρική πλατεία της παραλίας.

Ο Πυθαγόρας Παπασταματίου γεννήθηκε το 1930. Σπούδασε στη Δραματική Σχολή του Ωδείου Αθηνών, ασχολήθηκε με το θέατρο και συμμετείχε και σε κινηματογραφικές ταινίες όπου υπέγραφε και το σενάριο. Το 1954 πρωτοεμφανίστηκε στην ελληνική δισκογραφία , με ορόσημο στην πορεία του το τραγούδι “Κάθε λιμάνι και καημός”, σε μουσική του Γιώργου Κατσαρού, με τον οποίο συνεργάστηκε σε περισσότερα από 200 τραγούδια όπως, “Ο Σταμούλης ο λοχίας”, “Κυρά Γιώργαινα”, “Ο επιπόλαιος”, “Πάμε για ύπνο Κατερίνα”, “Δεν υπάρχει ευτυχία” κ.α., ενώ σημαντική ήταν η συνεργασία με τον Στέλιο Καζαντζίδη και τον Χρήστο Νικολόπουλο με λαϊκές επιτυχίες (“Το αγριολούλουδο”, “Υπάρχω”, “Κάτω απ’ το πουκάμισό μου”), καθώς και τον Γιάννη Πάριο. Από τις μεγαλύτερες δισκογραφικές επιτυχίες υπήρξε επίσης το 1972 η “Μικρά Ασία” σε συνεργασία με τον Απόστολο Καλδάρα, που υπήρξε η πρώτη απονομή χρυσού δίσκου στην ιστορία της ελληνικής δισκογραφίας.

Τα τραγούδια του Πυθαγόρα θα αποδοθούν από το παριανό μουσικό σχήμα «ΕΝ πλω», το οποίο πλαισιώνεται από τους μουσικούς:

Αστέριος Ρήγας (μπουζούκι)

Βασίλης Χατζηνικολάου (πλήκτρα)

Δημήτρης Γκίνης (ακορντεόν)

Κώστας Μπαλικος (κλασική κιθάρα/μπαγλαμάς/βιολί)

Θεοδοσία Αρβανίτη (φλάουτο)

Νικόλας Αρκουλής (ακουστική κιθάρα)

Νίκος Παπαδάκης (ηλ. μπάσο)

Θωμάς Κυδωνιεύς (ντράμς)

Τραγουδούν:

Κυριακή Αιγινήτη

Έλενα Αιγινήτου

Θοδωρής Κρητικός

Μανώλης Ραγκούσης

Μουσική επιμέλεια/ενορχήστρωση:

Γιάννης Μπαλίκος, Νικόλας Αρκουλής, Νίκος Παπαδάκης

Διοργάνωση: Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων

Είσοδος Ελεύθερη

Η αφίσα της εκδήλωσης 

 

Αεροδιακομιδές: Ξεπέρασαν ήδη τις 3.000 εφέτος (!!!)

0
ΕΟΔΥ - έλεγχοι
ΕΟΔΥ - έλεγχοι

Τρέχουν και δε φτάνουν όλο το καλοκαίρι οι πτητικές ομάδες που πραγματοποιούν  τις αεροδιακομιδές από τα νησιά προς την Αττική ή άλλα αστικά κέντρα της περιφέρειας. Τα μεγάλα κενά που καταγράφουν τα περιφερειακά νοσοκομεία και τα Κέντρα Υγείας σε προσωπικό και εξοπλισμό αλλά και οι μετακινήσεις του πληθυσμού λόγω των διακοπών έχουν ως αποτέλεσμα οι καθημερινές αεροδιακομιδές να εντείνονται τους θερινούς μήνες.

Η προνοσοκομειακή φροντίδα έχει ενισχυθεί εφέτος το καλοκαίρι αφού μοτοσικλετιστές του ΕΚΑΒ βρίσκονται στα μεγάλα νησιά, συνεπικουρώντας τα ασθενοφόρα και φτάνοντας εγκαίρως στα περιστατικά, κερδίζοντας σημαντικό χρόνο στη φροντίδα τους και κατ’ επέκταση σώζοντας ζωές. Παράλληλα, από πέρυσι επιχειρούν περισσότερα ασθενοφόρα, καθώς έχουν ενισχυθεί με οδηγούς από τις Ένοπλες Δυνάμεις.

Τα παραπάνω μέτρα, ωστόσο, στοχεύεου  στην πρωτογενή αντιμετώπιση, όπως εξηγούν καλά γνωρίζοντες τον τομέα της Υγείας, και δεν σταματούν την ανάγκη αεροδιακομιδών, η οποία σχετίζεται κατά βάση με την υποστελέχωση των υγειονομικών σχηματισμών, την απουσία συγκεκριμένων κομβικών τμημάτων για την αντιμετώπιση επειγόντων περιστατικών και την απουσία κρίσιμων ιατρικών ειδικοτήτων.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ygeiamou.gr, το 2023 ο συνολικός αριθμός αεροδιακομιδών και διακομιδών με πλωτά μέσα έφτασε περίπου τις 4.800. Εξ αυτών τουλάχιστον οι μισές ήταν με πτητικά μέσα. Εφέτος, μέχρι τα μέσα Αυγούστου οι διακομιδές (συνολικά με πτητικά και πλωτά μέσα) ξεπέρασαν τις 3.000. Ο αριθμός αυτός κρίνεται μεγάλος και δεν αποκλείεται μέχρι να «κλείσει» η χρονιά, οι εφετινές αεροδιακομιδές να έχουν ξεπεράσει τις περυσινές.

Αεροδιακομιδές: Γιατί αυξάνονται το καλοκαίρι – Πώς θα ενισχυθούν με τις έξι νέες βάσεις ορεινής διάσωσης

Είναι χαρακτηριστικό ότι ειδικά το τελευταίο δίμηνο που η τουριστική κίνηση στα νησιά έχει χτυπήσει «κόκκινο», καθημερινή … μάχη δίνουν έξι πτητικές ομάδες που επιχειρούν όλο το 24ωρο. Δύο πτητικές ομάδες είναι σταθερές στην Ελευσίνα, στην ίδια περιοχή υπάρχει ακόμη μία σε επιφυλακή για ημέρες με αρκετά περιστατικά, ενώ από μία πτητική ομάδα έχουν οι βάσεις σε Σύρο, Ρόδο και Άκτιο.

Τι φταίει; Η απάντηση είναι ίδια εδώ και πολλά χρόνια: Η αδυναμία των υγειονομικών σχηματισμών των νησιών και άλλων απομακρυσμένων περιοχών να αντιμετωπίσουν κάποιους ασθενείς. Για παράδειγμα, ένα καρδιολογικό περιστατικό που χρειάζεται μονάδα εμφραγμάτων και βρίσκεται σε νησί αναγκαστικά θα αεροδιακομιστεί. Αντίστοιχα, ένα σοβαρό τροχαίο που απαιτεί νευροχειρουργό, ειδικότητα που ενδεχομένως δεν υπάρχει σε περιφερειακή δομή Υγείας.

Είναι γνωστό ότι το Υπουργείο Υγείας προκηρύσσει θέσεις για μόνιμες προσλήψεις γιατρών αλλά δεν εκδηλώνεται ενδιαφέρον. Η οδός Αριστοτέλους επιχειρεί να βάλει τέλος στην υγειονομική… ερήμωση της επαρχίας, αλλάζοντας τον χάρτη των άγονων περιοχών και αυξάνοντας τα σχετικά επιδόματα. Για έξι συγκεκριμένες ειδικότητες, μάλιστα, τα διπλασιάζει.

Οι λύσεις – ανάγκη του καλοκαιριού

Στο μεταξύ, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, η μετακίνηση διασωστών – μοτοσικλετιστών από το ΕΚΑΒ της Αθήνας προς τουριστικές περιοχές μειώνει τους χρόνους ανταπόκρισης, προσφέροντας βοήθεια στις αυξημένες ανάγκες. Οι διασώστες με τις μηχανές τους, έχουν μετακινηθεί στην Κω, την Πάρο, τη Νάξο, τη Μύκονο, τη Σαντορίνη αλλά και τη Χαλκιδική (3 μοτοσικλέτες), προκειμένου να προσφέρουν έγκαιρη και αποτελεσματική επείγουσα προνοσοκομειακή φροντίδα, ενισχύοντας και συνεπικουρώντας τα ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ.

Με Μοτοσικλέτες Ταχείας Ανταπόκρισης του ΕΚΑΒ ενισχύθηκαν εφέτος η Τήνος και η Σύρος. Ταυτόχρονα, Μοτοσικλέτες Ταχείας Ανταπόκρισης επιχειρούν ήδη εκτός της Αθήνας, στη Θεσσαλονίκη, στην Πάτρα, στο Ηράκλειο Κρήτης, στη Ρόδο, στο Βόλο, στην Κέρκυρα αλλά και στην περιοχή της Τούζλα, στην Καβάλα. Η προσφορά των μοτοσικλετιστών διασωστών συνεχίζεται με την ενεργοποίηση και άλλων μόνιμων τομέων Μοτοσικλετών: Στη Λάρισα, την Αλεξανδρούπολη, τα Χανιά και τη Μυτιλήνη, τη στιγμή που ενισχύονται περαιτέρω οι τομείς Ρόδου, Ηρακλείου και Βόλου.

Πηγή: ygeiamou.gr 

Φεστιβάλ Νάξου 2024: Απόψε τραγουδάμε με την Μαρία Παπαγεωργίου και “3 In Loop”

0

Τόπος: Νάξος – Σαγκρί (Πύργος Μπαζαίου)

Χρόνος: Τετάρτη 21 Αυγούστου (ώρα έναρξης 21:30)

Δράση: Συναυλία με τη Μαρία Παπαγεωργίου “3 in loop”

Εισιτήρια: Προπώληση 18€ – Στην είσοδο 20€

Διοργάνωση: Φεστιβάλ Νάξου 2024

Τι αναφέρει η πρόσκληση

Η Μαρία Παπαγεωργίου, ύστερα από μία σειρά σημαντικών παραστάσεων σε εμβληματικούς συναυλιακούς χώρους της Αθήνας και μετά από την ιδιαίτερη αίσθηση που προκάλεσε η πρόσφατη παράσταση – πρόταση της στο έργο του Θάνου Μικρούτσικου (Θέατρο Ολύμπια Μαρία Κάλλας, ταξιδεύει τώρα στην Ελλάδα με το ιδιαίτερο σχήμα «3 In Loop».

Τρεις μουσικοί επί σκηνής, μία εξερεύνηση απρόσμενων ηχητικών τοπίων που μεγιστοποιείται μέσα από την δημιουργία loops, μπασογραμμών και κρουστών και ολοκληρώνεται μέσα από τον συντονισμό διαφόρων μουσικών οργάνων επί σκηνής.

Η συνάντησή της με τον Μίκη Θεοδωράκη και τον Θάνο Μικρούτσικο, η καρμική σύνδεσή της με τον Παύλο Παυλίδη, η αγάπη της για τον Τζίμη Πανούση και τα Διάφανα Κρίνα και ο σεβασμός της για τους παραδοσιακούς σκοπούς, συνθέτουν μια παράσταση προσωπική και γοητευτική, φτιαγμένη από τις καθηλωτικές ερμηνείες της, την αφοπλιστική της ειλικρίνεια και εκείνη τη σπάνια και οικεία ατμόσφαιρα που καταφέρνει εδώ και χρόνια να δημιουργεί με συνέπεια στα live της.

Παίζουν επί σκηνής :
Μαρία Παπαγεωργίου | κιθάρα , loops , davul, handpans
Ευριπίδης Ζεμενίδης | ηλεκτρική κιθάρα . programming
Γιώργος Θεοδωρόπουλος | synths

INFO:

Εισιτήρια Πωλούνται: Πύργος Μπαζαίου, 12χλμ οδού Χώρας Νάξου-Αγιασού. Τ. 22850 31402
Cafe Cream, παραλία Χώρας Νάξου. Τ. 22850 24312

Χώρος: Πύργος Μπαζαίου, μνημείο 17ου αιώνα, στην ενδοχώρα της Νάξου,
12ο χλμ. Οδού Χώρας Νάξου-Αγιασσού.
Τ. 22850 31402
E. naxosculture@gmail.com

(En)
Wed. 21/8|21.30|Maria Papageorgiou – Live

Thanks to her 10-year-old solo discography, as well as her ability to “reread” old favorite songs through a broader sense of musicality and her collaboration with prominent artists of Greek and international discography, Maria creates a rare soundscape in which decades, languages, songwriters and their stories are intertwined.

She is accompanied by musicians: Euripides Zemenidis – guitars. Yorgos Danis – double bass. Weronika Kijewska – cello.

Presale: €18
At the Venue box office: €20

Ticket Sales Points
Bazeos Tower, 12th km of Naxos Chora–Agiassos road | T. 22850 31402
Cafe Cream, Naxos Chora, paralia | Tel. 22850 24312

Venue:
Bazeos Tower, 17th-century monument, in the hinterland of Naxos,
12th km of Naxos Chora–Agiassos road. T. +30 2285 031402
E. naxosculture@gmail.com

 

Μήλος: Ο Δήμος κάνει έκκληση για διάθεση διαμερισμάτων σε εκπαιδευτικούς

0
Μήλος
Μήλος

Ξεκινάει η εκπαιδευτική χρονιά και οι δήμοι καλούνται να βοηθήσουν στην εύρεση στέγης για τους εκπαιδευτικούς που εμφανίζονται (κυρίως) στα νησιά… Αποτέλεσμα; να έχουμε επίσημη έκκληση μέσω διαδικτύου ώστε να βρεθούν ακίνητα προς ενοικίαση…

Ο Δήμος Μήλου είναι εκ των πρωτοπόρων. Και όπως διαβάζουμε στην σελίδα του Δήμου…

Καλωσορίζοντας στο νησί της Μήλου τους εκπαιδευτικούς που θα καλύψουν θέσεις πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο νησί μας,

Ο Δήμος Μήλου, σε συνεργασία με τα τοπικά Σωματεία, επιχειρήσεις και ιδιώτες, έχει δρομολογήσει μια σειρά ενεργειών προκειμένου να διευκολύνει μετακινήσεις  από και προς το νησί, στην ανεύρεση στέγης καθώς και τη σίτιση τους.

Παρακαλούνται όσοι διαθέτουν κατάλυμα προς μίσθωση για το τρέχον διδακτικό έτος να επικοινωνήσουν άμεσα με τον Δήμο Μήλου στα στοιχεία επικοινωνίας:

-2287360133 και -6976608464

και e-mail: advisor@milos.gr”

 

 

Κυκλάδες: Κυριαρχία Μήλου και Πάρου σε Εστίαση και καταλύματα (πίνακας)

0
Μήλος - Βρούτσης
Μήλος - Βρούτσης

Δεύτερο τρίμηνο του 2024 και Μήλος – Πάρος κάνουν τη διαφορά στις Κυκλάδες τόσο στην Εστίαση όσο και στα Καταλύματα.. Από την άλλη, η Μύκονος σε δυσμενή θέση. Αριθμοί. Λένε την αλήθεια; Τροφή για σκέψη σίγουρα. Ομως, στο τέλος του χρόνου γίνεται πάντα το ταμείο..

Η εξέλιξη των εσόδων σε καταλύματα και εστίαση τόσο στο β΄τρίμηνο του έτους όσο και χωριστά τον Μάϊο και Ιούνιο, όπως καταγράφηκε από την ΕΛΣΤΑΤ και επεξεργάστηκε ειδικά για τις Κυκλάδες η MTC GROUP αποτελεί ένα ακόμα αδιάψευστο δείκτη της επιτυχίας κάθε τουριστικού προορισμού.

Η σύγκριση γίνεται μόνο με τα αντίστοιχα στοιχεία που παρουσιάζει κάθε προορισμός και, για το λόγο αυτό, η παρουσίαση γίνεται κατά αλφαβητική σειρά και όχι με βάση τις επιδόσεις.

Ωστόσο, αξιοσημείωτο είναι ότι, σύμφωνα με όσα παρουσιάζονται παρακάτω, η Πάρος και η Μήλος σημειώνουν σημαντικές αυξήσεις, πράγμα που σημαίνει ότι, για μια ακόμα φορά, η επέκταση της τουριστικής περιόδου αποτυπώνεται και στα έσοδα.

Συγκεκριμένα:

Κύκλος εργασιών επιχειρήσεων με υποχρέωση τήρησης διπλογραφικών βιβλίων αθροιστικά στους κλάδους των Καταλυμάτων και των Υπηρεσιών Εστίασης Μάϊο και Ιούνιο ( πρώτος αριθμός αφορά τα έσοδα Μαϊου, ο δεύτερος του Ιουνίου και ακολουθούν τα αντίστοιχα ποσοστά έναντι των ίδιων μηνών του 2023) :

ΑΝΔΡΟΣ 267.569 , 501.448 , -1,4%,  4,0%

ΚΕΑ/ΚΥΘΝΟΣ. 265.371 , 555.331, 23,2%,  0,7%

ΜΗΛΟΣ 1.963.432, 4.257.402 , 45,4%, 23,3%

ΜΥΚΟΝΟΣ. 25.307.465 , 60.827.009, 0,7%, -4,9%

ΝΑΞΟΣ.1.832.308, 4.511.172, 6,7 % (δεν υπάρχουν συγκριτικά στοιχεία για Ιούνιο 2023)

ΠΑΡΟΣ.4.624.413 , 10.244.648,  90,4%, 34,5%

ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ. 38.226.915 , 58.688.391, 0,8%,  -1,2%

ΣΥΡΟΣ 777.495 ,1.152.643, 8,4%, 14,3%

ΤΗΝΟΣ 271.080 ,635.948, 9,8%, 14,9%

ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΑ Β΄ΤΡΙΜΗΝΟ (ΑΠΡΙΛΙΟΣ/ΜΑΙΟΣ/ΙΟΥΝΙΟΣ)

ΑΝΔΡΟΣ 1.568.560,  -3,0%

ΚΕΑ/ΚΥΘΝΟΣ 1.320.781 ,  5,2%

ΜΗΛΟΣ 13.197.980,  12,8%

ΜΥΚΟΝΟΣ  72.423.530,  -12,1%

ΝΑΞΟΣ 16.049.833 , 4,6%

ΠΑΡΟΣ. 19.636.680, 23,7%

ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ.141.885.395 , -7,2%

ΣΥΡΟΣ4 237.497 ,  12,9%

ΤΗΝΟΣ 2.464.981 1,0%

 

Οδηγίες για το σωστό (ιδανικό) παρκάρισμα μέσα από μία πινακίδα – ορόσημο (!!!)

0

Η Ελλάδα είναι γνωστή για την ομορφιά των τοπίων της, αλλά και για την εφευρετικότητα των κατοίκων της. Πρόσφατα, μια απλή, χειροποίητη πινακίδα κοντά σε μια ειδυλλιακή ελληνική παραλία έχει γίνει viral στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προκαλώντας γέλιο αλλά και θαυμασμό για την εφευρετικότητά της.

Η πινακίδα αυτή, η οποία έχει μέχρι και σχέδιο και είναι γραμμένη στα ελληνικά και τα αγγλικά, κάνει έκκληση στους οδηγούς να παρκάρουν σωστά, δηλαδή κοντά στην άκρη του δρόμου, λέγοντας χαρακτηριστικά “Παρακαλώ παρκάρετε σωστά άκρη-άκρη”.

Ωστόσο, αυτό που κεντρίζει το ενδιαφέρον είναι η απόδοση των αγγλικών λέξεων που έχουν μεταφραστεί σχεδόν κατά γράμμα από τα ελληνικά, με αποτέλεσμα η φράση “please park properly edge-edge” να αποκτά έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα, προσθέτοντας μια δόση αυθεντικότητας στο μήνυμα.

Πέρα από το κωμικό της υπόθεσης, η ανάγκη για τέτοιου είδους πινακίδες έρχεται να αναδείξει ένα σημαντικό ζήτημα: το πρόβλημα του παράνομου και άναρχου παρκαρίσματος σε παραλίες και περιοχές κοντά σε αυτές τους καλοκαιρινούς μήνες.

Όταν οι επισκέπτες δεν ακολουθούν τις οδηγίες στάθμευσης, μπορεί να προκαλέσουν κυκλοφοριακή συμφόρηση και δυσκολίες στην κίνηση των άλλων οχημάτων, κάτι που μπορεί να αποβεί ιδιαίτερα κρίσιμο σε συνθήκες έκτακτης ανάγκης. Επιπλέον, το παρκάρισμα σε σημεία που δεν είναι κατάλληλα μπορεί να προκαλέσει φθορά στο φυσικό τοπίο, καταστρέφοντας τη βλάστηση της περιοχής.

Η συγκεκριμένη πινακίδα, με την αμεσότητά της και τη χιουμοριστική προσέγγιση, καταφέρνει να τραβήξει την προσοχή των οδηγών και να τους υπενθυμίσει να είναι πιο προσεκτικοί.

H μετάφραση στα αγγλικά ενισχύει την πρωτοτυπία της και την καθιστά αξιομνημόνευτη. Είναι ένα παράδειγμα του πώς η καθημερινότητα και η ανάγκη για σωστή οδική συμπεριφορά μπορούν να συνδυαστούν με το χιούμορ, δημιουργώντας ένα αποτέλεσμα που όχι μόνο ενημερώνει, αλλά και ψυχαγωγεί.

Πηγή: carandmotor.gr

Κυκλάδες – Δεκαπενταύγουστος 2024: Τήνο και Νάξο προτίμησαν Ελληνες και ξένοι επισκέπτες

0

Σύμφωνα με τα στοιχεία επιβατικής κίνησης πλοίων για κρατήσεις μέσω του Ferryhopper, οι παρακάτω τάσεις διαμορφώθηκαν σε σχέση με τις επιλογές των Ελλήνων και ξένων ταξιδιωτών στα νησιά της Ελλάδας για την περίοδο του Δεκαπενταύγουστου 2024*:

 Τα νησιά των Κυκλάδων βρέθηκαν στην κορυφή των προτιμήσεων των ταξιδιωτών για την περίοδο του Δεκαπενταύγουστου 2024. Η Πάρος, η Νάξος, η Μύκονος, η Σαντορίνη και η Τήνος ήταν τα νησιά που δέχτηκαν το μεγαλύτερο όγκο επιβατικής κίνησης. Αξίζει να σημειωθεί πως αν και η Σαντορίνη παρέμεινε στους δημοφιλέστερους προορισμούς, παρατηρήθηκε σχετική μείωση συγκριτικά με πέρυσι.

Κοιτώντας πιο συγκεκριμένα τα αγαπημένα νησιά των Ελλήνων ταξιδιωτών, εδώ το τοπ 10 διαφέρει σημαντικά σε σχέση με τις επιλογές των ξένων τουριστών. Οι Έλληνες προτίμησαν τα παρακάτω νησιά για τον Δεκαπενταύγουστο φέτος: Τήνος, Αίγινα, Νάξος,  Σύρος, Πάρος, Κρήτη, Άνδρος, Κέρκυρα, Μύκονος και Κύθνος.

Συγκεκριμένα, οι Έλληνες GenZers και Millennials, προτίμησαν τη Νάξο, την Τήνο, την Πάρο, τη Σύρο και την Κρήτη. Η Σαντορίνη δεν είναι πλέον στα πιο δημοφιλή νησιά των Ελλήνων, κάτι το οποίο παρατηρήθηκε και την περίοδο του Πάσχα αλλά και του Αγίου Πνεύματος φέτος.

Τον φετινό Δεκαπενταύγουστο φάνηκε να ανεβαίνουν στις λίστες με τις προτιμήσεις νέα νησιά. Σε σχέση με το 2023, οι παρακάτω προορισμοί σημείωσαν μεγάλη αύξηση: Λευκάδα (1124%), Κεφαλονιά (665%), Σκόπελος (274%), Χανιά (130%), Ικαρία (91%), Λέσβος (80%).

Στον αντίποδα, επισκέπτες από τις ΗΠΑ και τη Γαλλία που έκαναν έντονη την παρουσία τους το φετινό καλοκαίρι στα νησιά, φάνηκε να προτιμούν τους παραδοσιακά πιο τουριστικούς προορισμούς όπως την Πάρο, τη Μύκονο, τη Σαντορίνη, τη Νάξο και τη Μήλο.

Από τα στοιχεία αυτά, καθώς και από τις επιλογές των ταξιδιωτών όλο το 2024 φαίνεται να δημιουργείται μια τάση για ταξίδια σε λιγότερο τουριστικούς προορισμούς και για συνολική διεύρυνση των επιλογών των ταξιδιωτών.

Ειδικά σε ό,τι έχει να κάνει με τους Έλληνες ταξιδιώτες αυτό αποτυπώνεται και στο μέσο κόστος ανά κράτηση που κινήθηκε στο -3%, καταδεικνύοντας μια τάση για πιο οικονομικά ταξίδια.

Στη Βόρεια Ελλάδα, τα δρομολόγια με την υψηλότερη επιβατική κίνηση ήταν: Καβάλα – Λήμνος, Αλεξανδρούπολη – Σαμοθράκη, Βόλος – Σκιάθος, Μαντούδι – Σκόπελος και Θεσσαλονίκη – Σκόπελος.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως η επιβατική κίνηση για τα δρομολόγια μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, επίσης, κινήθηκε αυξητικά τον φετινό Δεκαπενταύγουστο. Συγκεκριμένα σημειώθηκε άνοδος στις γραμμές: Μαρμαρίδα – Ρόδος, Αϊβαλί – Λέσβος, Φετίγιε – Ρόδος και Τσεσμέ – Χίος.

*Τα στοιχεία αφορούν κρατήσεις για ταξίδια που πραγματοποιήθηκαν μεταξύ 14-18 Αυγούστου 2024.

Σχετικά με το Ferryhopper: Το Ferryhopper είναι η μεγαλύτερη πλατφόρμα ακτοπλοϊκών στην Ελλάδα με παρουσία σε 26 χώρες στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αφρική. Μετρώντας περισσότερα από 2 εκατομμύρια downloads παγκοσμίως και σκορ αξιολογήσεων 4.6/5 με πάνω από 20.000 κριτικές, είναι η πιο δημοφιλής εφαρμογή αναζήτησης και κράτησης ακτοπλοϊκών στον κόσμο.

 

ΥΠΑ: Αραβες και Ινδοί “γλύκοκοιτάζουν” τα αεροδρόμια Νάξου, Πάρου και όχι μόνο…

0
αεροδρόμιο
αεροδρόμιο

Εξεύρεση μοντέλου χρηματοδότησης, πιθανότατα και κρατικής, για την επέκταση και την αναβάθμιση των υποδομών των 22 περιφερειακών αεροδρομίων που δεν έχουν ιδιωτικοποιηθεί και λειτουργούν από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), έχει δρομολογήσει το Υπερταμείο σε συνεργασία με την κυβέρνηση προκειμένου να προσελκύσει αυξημένο επενδυτικό ενδιαφέρον για την παραχώρησή τους.

Ωστόσο παρουσιάσεις έχουν ζητηθεί, και έχουν γίνει, από μεγάλους ξένους επενδυτικούς οίκους, όπως από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και την Ινδία, ενώ δεδομένο θεωρείται και το ενδιαφέρον όσων εμπλέκονται ήδη στις ελληνικές υποδομές αερομεταφορών, όπως τα σχήματα που συμμετέχουν στη διεκδίκηση του διαγωνισμού παραχώρησης του αεροδρομίου της Καλαμάτας.

Ο λόγος για τα αεροδρόμια σε Πάρο, Νάξο, Ιωάννινα, Αλεξανδρούπολη, Λήμνο, Αστυπάλαια, Χίο, Κοζάνη, Καστοριά, Κάρπαθο, Κύθηρα, Μήλο, Σκύρο, Νέα Αγχίαλο, Σύρο, Αραξο, Κάλυμνο, Ικαρία, Καστελλόριζο, Κάσο, Λέρο και Σητεία. Από αυτά, κάποια έχουν ήδη ξεχωρίσει για τις επιδόσεις και τις ισχυρές προοπτικές τους, όπως της Πάρου, της Νάξου και των Ιωαννίνων. Υπενθυμίζεται ότι ο διαγωνισμός για την Καλαμάτα βρίσκεται σε εξέλιξη, ενώ το υπό κατασκευήν νέο αεροδρόμιο στο Ηράκλειο έχει παραχωρηθεί σε σχήμα της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την ινδική GRM.

Ο διαγωνισμός για την παραχώρησή τους αναμένεται έως τις αρχές του 2025.

Οι παρωχημένες σε πολλές περιπτώσεις υποδομές, τόσο σε επίπεδο διαδρόμων απογείωσης και προσγείωσης, όσο και σε επίπεδο κτιριακών εγκαταστάσεων και εξοπλισμού, των 22 υπολοίπων αεροδρομίων αδυνατούν πλέον να εξυπηρετήσουν ικανοποιητικά τις αυξημένες τουριστικές ροές. Ηδη κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024 η επιβατική κίνηση σε αυτά αυξήθηκε κατά 6,34%, σε 4.032.909 επιβάτες, αγγίζοντας συχνά τα όρια των υποδομών. Εκτιμάται πως η αύξηση αυτή θα ήταν πολύ μεγαλύτερη εάν υπήρχε η δυνατότητα να εξυπηρετήσουν περισσότερα αεροσκάφη μια και η ζήτηση είναι ισχυρή.

Υψηλές πτήσεις για την επιβατική κίνηση στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια

Η αναβάθμιση των αεροδρομίων θεωρείται επιτακτική ανάγκη αλλά και εργαλείο με το οποίο μπορεί να διαχυθεί ο τουρισμός και σε νέους προορισμούς, επιτυγχάνοντας τον στόχο της διεύρυνσης των περιφερειών που ωφελούνται από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα. Το επιτυχημένο μοντέλο της ιδιωτικοποίησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, που πλέον έχουν περάσει στη διαχείριση της Fraport Greece, έχει τύχει διεθνούς αναγνώρισης και ενισχύει έτσι τα επιχειρήματα περί ιδιωτικοποίησης και των υπολοίπων 22 αεροδρομίων της ΥΠΑ. Καθώς όμως πολλά από αυτά έχουν πολύ περιορισμένο οικονομικό αντικείμενο, λόγω του μεγέθους τους και του ύψους της επιβατικής κίνησης, αποφασίστηκε να δοθούν συνολικά σε ένα πακέτο και όχι σε επιμέρους ομάδες όπως έγινε με τα πρώτα 14. Θα επιδιωχθεί να ενισχυθεί η δυναμικότητά τους προκειμένου να μπορούν να εξυπηρετήσουν περισσότερα αεροπλάνα, έτσι ώστε να γίνουν κερδοφόρα.

Στο μεσοδιάστημα όμως θα πρέπει να δοθούν σοβαρά κίνητρα, όπως ενδεχομένως φοροαπαλλαγές και σίγουρα κρατικές επιδοτήσεις και χρηματοδοτήσεις, προκειμένου να ολοκληρωθούν τα απαραίτητα έργα, αναφέρουν αρμόδιες πηγές. «Εκτιμάται ότι το κράτος θα πρέπει να συμμετάσχει στην επενδυτική δαπάνη για την ανάπτυξη και αναβάθμιση των υποδομών και να κρατήσει μειοψηφική συμμετοχή στα σχήματα διαχείρισης», προσθέτουν. Αυτά τα σενάρια και χρηματοδοτικά μοντέλα οριστικοποιεί αυτή την περίοδο το Υπερταμείο σε συνεργασία με τους συμβούλους του, με βάση και τα επιτρεπόμενα στο ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο.

Ηδη έχει επικαιροποιηθεί η μελέτη με την προβλεπόμενη ανάπτυξη της επιβατικής κίνησης και οριστικοποιούνται οι μελέτες για την καταγραφή των απαραίτητων επεκτάσεων για τη βελτίωση των υποδομών και του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού. Αναζητούνται τώρα τα κίνητρα προκειμένου ο διαγωνισμός, ο οποίος αναμένεται είτε αργότερα φέτος είτε στις αρχές του 2025, να προσελκύσει το μέγιστο δυνατόν ενδιαφέρον.

Ενδιαφέρον από Εμιράτα, Ινδία και Ευρώπη

Ενδιαφέρον για τα αεροδρόμια της ΥΠΑ έχει εκδηλώσει ο ινδικός όμιλος Adani Group, στον απόηχο της σύσφιγξης των ελληνοϊνδικών σχέσεων μετά τις επίσημες επισκέψεις των πρωθυπουργών Κυριάκου Μητσοτάκη και Ναρέντρα Μόντι σε Ινδία και Ελλάδα αντίστοιχα. Ομοίως ενδιαφέρον εκδηλώθηκε και από το κρατικό επενδυτικό ταμείο των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, Abu Dhabi Developmental Holding Company (ADQ).
Εν τω μεταξύ, στις 15 Οκτωβρίου έχει προσδιοριστεί η καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή δεσμευτικών οικονομικών προσφορών για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας.

Στον διαγωνισμό αυτό έχουν προκριθεί και συμμετέχουν κοινοπραξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την ινδική GMR Airports (που αναπτύσσει και το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι του Ηρακλείου), κοινοπραξία της γαλλικής Egis Airport Operation με την Ακτωρ Παραχωρήσεις και την Aéroports de la Cote d’Azur, άλλη κοινοπραξία, της Fraport AG με την Delta Airport Investments (συμφερόντων του ομίλου Κοπελούζου) και την Pileas (συμφερόντων του ομίλου Κωνσταντακόπουλου), και, τέλος, κοινοπραξία της Mytilineos με την Corporation America Airports.

Με πληροφορίες από τη σελίδα kathimerini.gr