Σάββατο, 16 Αυγούστου, 2025
Αρχική Blog Σελίδα 524

SeaJets: Ο Αγιος Βασίλης φέρνει προσφορές στα ταξίδια επιστροφής σε όλα τα νησιά για το 2025

0
Κυκλάδες - Sea Jets
Κυκλάδες - Sea Jets

Αυτή η προσφορά θα σας ferry χαρά!

Αυτές τις γιορτές, η SEAJETS σας προσφέρει μια αποκλειστική προσφορά για τα ταξίδια σας για όλο το 2025! Κλείστε τα ακτοπλοϊκά σας εισιτήρια μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2024 και κερδίστε 15% έκπτωση σε όλα τα ταξίδια επιστροφής για επιβάτες και οχήματα.

Πώς να επωφεληθείτε από την προσφορά:

  1. Κλείστε τα εισιτήριά σας μέσα απ’ την ιστοσελίδα μας μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2024
  2. Λάβετε αυτόματα 15% έκπτωση στα εισιτήρια επιστροφής για όλα τα ταξίδια του 2025

Χρήσιμες Σημειώσεις:

* Η προσφορά ισχύει για ταξίδια μετ’ επιστροφής.

*    Οι εκπτώσεις δεν αθροίζονται και δεν συνδυάζονται με άλλες εμπορικές προσφορές.

Γιατί να επιλέξετε τη SEAJETS;

  • Ταχύτητα και Άνεση: Ταξιδέψτε γρήγορα και άνετα με τα σύγχρονα ταχύπλοα μας.
  • Πολλαπλές Διασυνδέσεις: Επιλέξτε από περισσότερα από 50 λιμάνια και πάνω από 400 συνδέσεις, προς τις Κυκλάδες, Σποράδες και Κρήτη.
  • Εύκολο Island Hopping: Εξερευνήστε πολλαπλά νησιά ανάμεσα στους κορυφαίους προορισμούς. Δείτε κάποιες προτάσεις για island hopping εδώ.

Προγραμματίστε τα ταξίδια σας για το 2025 μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου!

Ξεκινήστε τώρα να οργανώνετε τις αποδράσεις σας στο Αιγαίο για το 2025 και επωφεληθείτε της έκπτωσης!

Κλείστε τα εισιτήριά σας τώρα!

Σας ευχόμαστε υγεία, χαρά, αγάπη και αξέχαστα ταξίδια

Fraport : Ποντάρει στην αναβάθμιση των αεροδρομίων σε Σαντορίνη και Μύκονο

0

Επενδυτικό πρόγραμμα, ύψους 600 εκατ. ευρώ, για την επόμενη 5ετία «τρέχει» η Fraport Greece, με στόχο την περαιτέρω αναβάθμιση των 14 αεροδρομίων που είναι υπό την “ομπρέλα” της. Μάλιστα, στο επίκεντρο αυτού του προγράμματος είναι η ενίσχυση της φέρουσα ικανότητας σε τέσσερα αεροδρόμια, της Κω, Κέρκυρας, Μυκόνου και Σαντορίνης, τα οποία μετά την ανάληψη του ελέγχου από την Fraport έφτασαν πλέον στα όρια τους, καθώς η επιβατική κίνηση έχει αυξηθεί σημαντικά.

Οι επενδύσεις σε αυτά τα αεροδρόμια θα συγκεκριμενοποιηθούν τους επόμενους τρεις μήνες περίπου ωστόσο εκτιμάται ότι θα ξεπεράσουν τα 200 εκατ. ευρώ. Όπως, συγκεκριμένα, ανέφερε, στο περιθώριο του ετήσιου συνεδρίου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, την περασμένη Πέμπτη, ο κ. Γιώργος Βήλος Γενικός Διευθυντής Εμπορικής και Επιχειρηματικής Ανάπτυξης στη Fraport Greece, η εταιρεία μελετά τις τάσεις στα αεροδρόμια και εκτιμάται ότι στα τέσσερα προαναφερόμενα αεροδρόμια θα προχωρήσει σε επέκταση των τερματικών σταθμών.

Οι επενδύσεις αυτές προστίθενται στα 50 εκατ. ευρώ που διαθέτει κάθε χρόνο η Fraport για την βελτίωση των υποδομών σε όλα τα αεροδρόμια, ενώ ήδη υλοποιεί επιπλέον επενδυτικά προγράμματα ύψους 150 εκατ. ευρώ. Συμπεριλαμβανομένων όλων των επενδυτικών σχεδίων ο συνολικός επενδυτικός «λογαριασμός»  στην επόμενη 5ετία ανεβαίνει στα 600 εκατ. ευρώ.

Ήδη, το σχετικό «σήμα» για το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας συνεχίζει δυναμικά είχε δώσει o Αλεξάντερ Τσινέλ, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, στο πλαίσιο του πρόσφατου 7ου Athens Investment Forum (AIF). “Εστιάζουμε σε τέσσερα αεροδρόμια. Αυτή είναι η άλλη όψη του νομίσματος της εξαιρετικής επιτυχίας που έχει σημειώσει η Ελλάδα στον τουρισμό τα τελευταία 10-15 χρόνια. Από τότε που ξεκινήσαμε να λειτουργούμε, έχουμε αυξήσει τη δυναμικότητά μας κατά 42%, έχουμε φτάσει στην ανώτατη δυναμικότητά μας”.

«Τα αεροδρόμια στα οποία θέλουμε να εστιάσουμε και να επενδύσουμε περαιτέρω είναι η Σαντορίνη, η Μύκονος, η Κως και η Κέρκυρα. Σε αυτά τα αεροδρόμια θέλουμε να αυξήσουμε τη δυναμικότητα σε όλους τους τομείς, συμπεριλαμβανομένων των χώρων για τις αποσκευές, των check in, της διαχείρισης επιβατών κ.λπ.», επεσήμανε στο AIF o Αλεξάντερ Τσινέλ, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας.

Ελλάδα - Fraport - Αεροδρόμια

Όπως τόνισε, κάθε χρόνο η εταιρεία πραγματοποιεί επενδύσεις ύψους 50 – 60 εκατ. ευρώ στις υποδομές των αεροδρομίων, «γιατί η ανανέωσή τους δεν τελειώνει ποτέ». Αυτή την περίοδο, σύμφωνα με τον επικεφαλής της εταιρείας, η Fraport Greece έχει σε εξέλιξη ένα επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 150 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των αεροδιαδρόμων κάποιων εκ των αεροδρομίων που διαχειρίζεται. Μέρος του προγράμματος θα καλυφθεί με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης.

«Επενδύουμε συνεχώς σε εξοπλισμό και νέες υπηρεσίες και προσπαθούμε να είμαστε ένας κινητήριος μοχλός της ανάπτυξης», επεσήμανε ο Αλ. Τσινέλ, εστιάζοντας στην ανάγκη βελτίωσης των δημόσιων υποδομών.

«Βλέπουμε ότι γίνονται επενδύσεις από όλους τους συνεργάτες μας, από τους παράγοντες του τομέα του τουρισμού και αναμένουμε να δούμε και την αντίστοιχη επένδυση και στις δημόσιες υποδομές. Χρειαζόμαστε καλύτερους δρόμους, καλύτερη αποχέτευση, καλύτερη ύδρευση, καλύτερα δίκτυα γενικά. Όλα όσα χαρακτηρίζονται ως δημόσιες υποδομές πρέπει να εκσυγχρονιστούν από τον δημόσιο τομέα, έτσι ώστε ο εκσυγχρονισμός των δημόσιων δικτύων να ακολουθήσει τις δικές μας επενδύσεις για την ανάπτυξη του τουρισμού», τόνισε χαρακτηριστικά.

Να σημειωθεί ότι η  εταιρεία από το 2017 μέχρι τώρα έχει πραγματοποιήσει ήδη επενδύσεις, ύψους 500 εκατ. ευρώ, για τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση των 14 ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων (Άκτιο, Χανιά, Κέρκυρα, Καβάλα, Κεφαλονιά, Θεσσαλονίκη, Ζάκυνθος, Κως, Μυτιλήνη, Μύκονος, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος).

Παράλληλα η εταιρεία, όπως ανέφερε ο ο κ. Βήλος από το βήμα του συνεδρίου του ΣΕΤΕ, και συγκεκριμένα από το πάνελ «Βιώσιμη Ανάπτυξη: Από τη Θεωρία στην Πράξη», βάζει σε πρώτο πλάνο την βιωσιμότητα, με την σχετική στρατηγική της για το 2030 να περιλαμβάνει συγκεκριμένους ποσοτικούς και ποιοτικούς στόχους. Στόχος της Fraport είναι να έχει φτάσει στην αποανθρακοποίηση  έως το 2045 με τους ενδιάμεσους σταθμούς να περιλαμβάνουν την μείωση κατά 42% των εκπομπών CO2 μέχρι το 2030 και κατά 80% έως το 2040.

Σε αυτό το πλαίσιο προχωρά ένα εκτεταμένο πρόγραμμα απαλλαγής από τον άνθρακα  το οποίο προβλέπει την τοποθέτηση φωτοβολταϊκών συστημάτων σε όλα τα αεροδρόμια. Πρόσφατα ολοκληρώθηκε και ο σχετικός διαγωνισμός και την ενεργειακή διαχείριση των τερματικών σταθμών ενώ τα σχέδια περιλαμβάνουν και τον εξηλεκτρισμό των οχημάτων που χρησιμοποιούνται.

Νέο ρεκόρ επιβατών

Παράλληλα η Fraport Greece επιδιώκει την συνεχή ενίσχυση της επιβατικής κίνησης αλλά και τη στήριξη της αναπτυξιακής πορείας της Ελληνικής περιφέρειας. Γιαυτό και σε σε συνεργασία με άλλους φορείς του κλάδου, όπως η Marketing Greece προωθεί και τους τουριστικούς προορισμούς της χώρας με στόχο την προσέλκυση νέων αεροπορικών εταιρειών, την προσαύξηση των δρομολογίων και την ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος προς την χώρα μας.

Ήδη, δε, τα αποτελέσματα φαίνονται καθώς η Fraport Greece κλείνει τη χρόνια με νέο ρεκόρ επιβατών, στα 36,5 εκατ. αυξημένους κατά 6% σε σύγκριση με πέρυσι ενώ το ενδεκάμηνο του 2024 έφτασε τους 35,22 εκατομμύρια επιβάτες, καταγράφοντας άνοδο 6,4% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, όπου ήδη αποτέλεσε έτος σταθμό για την Fraport.

Αξιοσημείωτο είναι το ότι η εταιρεία στηρίζει την προσπάθεια για διεύρυνση της σεζόν., Έτσι, το Νοέμβριο τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια 876.317 επιβάτες, αυξημένους κατά 11,6% σε σχέση με τον περασμένο Νοέμβριο. Συγκεκριμένα στο εσωτερικό διακινήθηκαν 502.933 επιβάτες, σημειώνοντας αύξηση 4,4%. Πιο εντυπωσιακή ωστόσο ήταν η αύξηση της διεθνούς επιβατικής κίνησης η οποία έφτασε το 23,2%.

Το Νοέμβριο, όπως προκύπτει, οι επιβάτες έφτασαν τις 876 χιλιάδες, έναντι 784 χιλιάδων τον αντίστοιχο μήνα του 2023, με την αύξηση να φτάνει το 11,6%. Την ίδια ώρα οι εγχώριες αφίξεις ήταν 502 χιλιάδες (+4,4%), με κύριους προορισμούς από τα αερδοδόμια της Fraport Greece την Αθληνα, το Ηράκλειο, τη Θεσσαλονίκη, τα Χανιά και τη Ρόδο.

Στο σύνολο των 11 μηνών, τα αεροδρόμια της Fraport στη χώρα μας διακίνησαν τους 11 μήνες του χρόνου 35,2 εκατομμύρια επιβάτες, αριθμός αυξημένος κατά 6,4% έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2023. Εξ αυτών, τα 27,9 εκατ. ευρώ αφορούσαν διεθνείς πτήσεις. Μέχρι σήμερα, από τη μέρα ανάληψης της ευθύνης λειτουργίας τους, τα αεροδρόμια της Fraport Greece έχουν ήδη υποδεχθεί περίπου 211,7 εκατομμύρια επιβάτες!

Υπενθυμίζεται ότι η Fraport διαχειρίζεται τα αεροδρόμια Ακτίου, Χανίων, Κέρκυρας, Καβάλας, Κεφαλονιάς, Θεσσαλονίκης, Ζακύνθου, Κω, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Ρόδου, Σάμου, Σαντορίνης και Σκιάθου.

Τα αεροδρόμια

Στα ενδιαφέροντα σημεία από τα στοιχεία της κίνησης το Νοέμβριο είναι ότι υπάρχει άνοδος 27100,0% στις διεθνείς αφίξεις επιβατών στην Κεφαλονιά.  Από 2 το 2023 έφτασαν τους 544. Στο Άκτιο η αύξηση είναι στο 546,2%, με 1.693 αφίξεις το 2024 από 262 το 2023.  Την ίδια ώρα, άνοδος στις διεθνείς αφίξεις, το Νοέμβριο, καταγράφηκε, με 9,3%, στα Χανιά, με 12.355 αφίξεις από 11.304. Στη Ζάκυνθο η αύξηση είναι 355,4% με 1.644αφίξεις τον περασμένο μήνα, από 361 το Νοέμβριο του 2023.

Πηγή: Reporter.gr

Hellenic Seaplanes – Αττική: Επιστρέφουν τα υδροπλάνα στον Αλιμο μετά από 50 χρόνια (!!!)

0
Σίφνος - Hellenic Seaplanes

Άδεια πτήσεων υδροπλάνων από τον Άλιμο έδωσε το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού (ΓΕΝ), όπως αναφέρει η Hellenic Seaplanes, η οποία ανέλαβε το project για την αδειοδότηση του Αλίμου.

Έτσι η εταιρεία  εντάσσει στο δίκτυο υδατοδρομίων και υδάτινων πεδίων και την Αττική. Έπειτα από πέντε δεκαετίες, όπως υπογραμμίζει, οι πτήσεις με υδροπλάνα επιστρέφουν στην πρωτεύουσα, φέρνοντας την Αθήνα πιο κοντά στα νησιά.

Ο Άλιμος θα εξυπηρετεί πτήσεις προς τα νησιά των Κυκλάδων, των Δωδεκανήσων, των Σποράδων, του Ιονίου, του Βορείου Αιγαίου καθώς και τους παράλιους προορισμούς της Πελοποννήσου.

“Το νέο σημείο προσέγγισης αποτελεί ορόσημο για τη θαλάσσια αεροπορία της χώρας, προσφέροντας στους Αθηναίους και τους επισκέπτες της Αθήνας ένα σύγχρονο, γρήγορο και ελκυστικό μέσο μεταφοράς προς τα ελληνικά νησιά και άλλους παραθαλάσσιους προορισμούς¨ τονίζει η Hellenic Seaplanes, προσθέτοντας:

“Η μικρή απόσταση από τους κύριους κόμβους μεταφορών καθιστά τον Άλιμο ιδανικό σημείο εκκίνησης για τα υδροπλάνα εξυπηρετώντας τουρίστες, επαγγελματίες και μόνιμους κατοίκους που αναζητούν ταχύτητα, ευελιξία και άνεση στις μετακινήσεις τους.

Τα υδροπλάνα ενσωματώνονται στο πλαίσιο της βιώσιμης μετακίνησης, με μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα σε σύγκριση με άλλα μέσα μεταφοράς. Είναι το ιδανικό μέσο για τη σύνδεση απομακρυσμένων περιοχών, ενώ συμβάλλουν στην αποσυμφόρηση των συμβατικών μέσων μεταφοράς”.

ydroplano

Δηλώσεις για την ιστορική στιγμή

Για τη μεγάλη στιγμή του Αλίμου ως ο πρώτος σταθμός υδροπλάνων στην Αθήνα, τοποθετήθηκε ο Δήμαρχος Αλίμου, κ. Ανδρέας Κονδύλης:

«Η Αθηναϊκή Ριβιέρα κάνει ένα μεγάλο βήμα μπροστά. Ο Άλιμος γίνεται ξανά σημείο αναφοράς και σύνδεσης της Αθήνας με τα ελληνικά νησιά, δίνοντας στους πολίτες της Αττικής και στους επισκέπτες μας έναν μοναδικό τρόπο να απολαμβάνουν την ομορφιά της χώρας μας. Τα υδροπλάνα προσθέτουν δυναμική στην περιοχή μας και ενισχύουν το όραμά μας για μια πιο ζωντανή και προσβάσιμη Αθηναϊκή Ριβιέρα».

Στη δέσμευση για καινοτομία και βιωσιμότητα που έρχονται μέσα από τα υδροπλάνα, επικεντρώθηκε ο Περιφερειάρχης Αττικής, κ. Νίκος Χαρδαλιάς:

«Η Αττική επενδύει στη βιώσιμη ανάπτυξη και στην αναβάθμιση των συγκοινωνιακών της μέσων. Η επαναλειτουργία των υδροπλάνων είναι μία απόδειξη της δέσμευσής μας για καλύτερη συνδεσιμότητα και ενίσχυση του τουριστικού μας προϊόντος. Η Αθηναϊκή Ριβιέρα αποκτά το δικό της μέσο που συνδυάζει την καινοτομία με την παράδοση».

Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Βασίλης Οικονόμου αναφέρθηκε στη δυναμική που αποκτά το δίκτυο υδατοδρομίων με την είσοδο του Αλίμου καθώς και στο νέο νομοσχέδιο:

«Η αδειοδότηση του σημείου προσέγγισης στον Άλιμο είναι το πρώτο βήμα για την καθιέρωση των υδροπλάνων ως μέσου μεταφοράς στη χώρα μας. Στόχος μας είναι η δημιουργία ενός δικτύου που θα φέρει τα νησιά μας πιο κοντά στην ηπειρωτική Ελλάδα και θα ενισχύσει τις μετακινήσεις με σεβασμό στο περιβάλλον και στις ανάγκες των πολιτών. Έχουμε ετοιμάσει το νέο θεσμικό πλαίσιο για την αδειοδότηση των Υδατοδρομίων όπου θα επιτρέψει την ανάπτυξη της λειτουργίας των Υδροπλάνων στην Ελλάδα. Είμαστε περήφανοι που βάζουμε την Ελλάδα ξανά στον χάρτη της θαλάσσιας αεροπορίας».

Δήλωση του Προέδρου & Διευθύνοντος Συμβούλου της Hellenic Seaplanes, κ. Νικόλα Χαραλάμπους

«Η σημερινή ημέρα είναι ένα όνειρο που γίνεται πραγματικότητα. Με την επιστροφή των υδροπλάνων στην Αθηναϊκή Ριβιέρα, αποκαθίσταται η σύνδεση της πρωτεύουσας με τη θάλασσα. Ο Άλιμος και ολόκληρη η Αττική αναβαθμίζονται, και ανοίγει ο δρόμος για μια νέα εποχή μεταφορών που θα εξυπηρετεί τους πολίτες και θα φέρει τους επισκέπτες πιο κοντά στην ελληνική φιλοξενία. Το παραλιακό μέτωπο της Αθήνας έχει τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης, και τα υδροπλάνα είναι μόνο η αρχή. Φανταστείτε έναν Αθηναίο να μπορεί σε λίγα λεπτά να φτάσει από την καρδιά της Αθήνας σε έναν νησιωτικό παράδεισο. Η Hellenic Seaplanes δεσμεύεται να υλοποιήσει αυτό το όραμα και να κάνει την Αθηναϊκή Ριβιέρα ξανά το κόσμημα που της αξίζει».

Σύμφωνα με την εταιρεία, η ανάπτυξη των υδροπλάνων θα δημιουργήσει εκατοντάδες νέες θέσεις εργασίας, τόσο άμεσα όσο και έμμεσα, ενισχύοντας την τοπική οικονομία. Παράλληλα, θα προσελκύσει νέες επενδύσεις στις υποδομές της Αθηναϊκής Ριβιέρας.

Η σημερινή αδειοδότηση, αναφέρει, είναι το πρώτο βήμα σε ένα ευρύτερο όραμα για τη δημιουργία ενός πανελλαδικού δικτύου υδροπλάνων. Χρειάζεται πάντα η συνεχής υποστήριξη της Πολιτείας για την άμεση ανάπτυξη περισσότερων προορισμών και την ενοποίηση των διαδικασιών αδειοδότησης, ώστε η Ελλάδα να αξιοποιήσει πλήρως το δυναμικό της στον τομέα των υδροπλάνων.

Αθήνα: Ο Ναξιώτης Ιωάννης Παπαρηγόπουλος, “άναψε” πρώτος Χριστουγεννιάτικο δέντρο

0

Τα Χριστούγεννα του 1834, μεταφέρεται για πρώτη φορά στην Αθήνα το “ξενόφερτο” έθιμο του Χριστουγεννιάτικου δένδρου. Και είχε άρωμα Νάξου…  Η πρώτη Ελληνική οικογένεια που έστησε στο σπίτι της δένδρο στολισμένο με αγιοβασιλιάτικα παιχνίδια με βαμβάκια και κεράκια, ήταν αυτή του Ιωάννη Παπαρρηγοπούλου.

Ο Ιωάννης Παπαρρηγόπουλος (1780-1874) καταγόταν από την Νάξο και συγκεκριμένα από την Δαμαριώνα της Νάξου. Έφυγε από εκεί μικρός και με το πατρικό όνομα Λινάρδος. Στην Κωνσταντινούπολη, όπου έφθασε υιοθετήθηκε από μία οικογένεια Παπαρρηγοπούλου. Χριστούγεννα του 1834 τον βρίσκουμε να υπηρετεί στην Ρωσική Πρεσβεία της Αθήνας ως Γενικός Πρόξενος σε ηλικία 54 ετών.

Ο αρχοντικό του ήταν ένα μεγάλο σπίτι στην Πλάκα με ωραία και σπάνια επίπλωση για την εποχή εκείνη. Λέγεται δε ότι στο σπίτι αυτό κατοίκησε και ο Όθων το 1834 κατά την πρώτη του επίσκεψη στην Αθήνα, για την οποία ο Ρώσος Βλαδίμηρος Δαβίδοβ δίνει μια ενδιαφέρουσα περιγραφή στο έργο του «Οδοιπορικαί σημειώσεις»: «Η ευρύχωρος οικία εν η διαμένει ο πρεσβευτής ημών κέκτηται ωραίαν θέαν προς τον ναόν τού Ολυμπίου Διός, προς τον αποξηραθέντα σχεδόν ποταμόν Ιλισσόν και προς τον Υμηττόν».

Εκείνον τον χρόνο είχε εγκατασταθεί στην Αθήνα και ο πρώτος βασιλεύς της Ελλάδος ο Όθων Οι Βαυαροί που ήταν μαζί του, ήξεραν βέβαια το έθιμο του χριστουγεννιάτικου δένδρου αλλά εκείνον τον χρόνο δεν είχαν φροντίσει για να το τηρήσουν στο παλάτι που βρισκόταν εκεί που είναι σήμερα η παλαιά Βουλή . Το παλιό δηλαδή σπίτι του Αλέξανδρου Κοντόσταβλου που χρησιμοποιήθηκε για ελάχιστα και για κατοικία του Όθωνα. Στο σημείο ακριβώς που αργότερα, το 1858, θεμελιώθηκε η Παλαιά Βουλή από την Αμαλία.

Ο Παπαρρηγόπουλος όμως σαν κοσμογυρισμένος που ήταν, συνήθισε το έθιμο από την Ανατολική Ευρώπη και το μετέφερε πρώτος στην Αθήνα τις ημέρες εκείνες που πανηγύριζε την μεταφορά της πρωτεύουσας του Ελληνικού Βασιλείου από το Ναύπλιο στο “κλεινόν άστυ”.

Έτσι ο επιφανής κάτοικος της Πλάκας, που εστόλισε την παλαιά αυτή Αθηναϊκή συνοικία με το ωραίο σπίτι του, έκαμε για πρώτη φορά αυτή τη Χριστουγεννιάτικη έκπληξη εις τους , “γκάγκαρους” και τους καταγοήτευσε. Η γραφική φωταψία του δένδρου του με τα απαραίτητα στολίδια που τα είχε φέρει από τη Ρωσία εθάμβωσε τους θεατές για την πρωτοτυπία του γεγονότος.

Για τους παλαιούς Αθηναίους, ήταν το χριστουγεννιάτικο εκείνο δένδρο μια γοητευτική έκπληξη. Ένας από τους πολλούς καλεσμένους τη νύχτα της παραμονής των Χριστουγέννων του 1834 στο σπίτι του Παπαρρηγόπουλου ήταν και ο θρυλικός στρατηγός Μακρυγιάννης.

Το πρωί της παραμονής , πέρασε επίτηδες από το περιβόλι του ο Ναξιώτης πρόξενος της Ρωσίας και το κάλεσε για το βράδυ. Αλλά ο στρατηγός που ήταν μαθημένος να περνάει τις γιορτές κοντά στους δικούς του, του είπε. Δεν θ’ άρθω, θα περάσω όπως πάντα με την φαμίλια μου

Εκείνος όμως επέμεινε Έλα και θα δεις το πιο παράξενο δένδρο που όμοιο του δεν υπάρχει στο περιβόλι το δικό σου / Πότε το φύτεψες παρατήρησε εκείνος, περίεργος δε που Δεν φαίνεται από έξω Όχι έλα και θα δεις. >αι πήγε.

Κόσμος πολύς είχε πλημμυρίσει το σπίτι του Παπαρηγόπουλου όπου επήγε τελικά από περιέργεια και ο Μακρυγιάννης με τον φίλο του αγωνιστή Κώτσο Λιδωρικιώτη. Όταν ανέβηκε τη σκάλα του αρχοντόσπιτου, τον υποδέχτηκε με εξαιρετική χαρά ο Παπαρρηγόπουλος Η πρώτη κουβέντα του στρατηγού ήταν.

Που είναι βρε το δένδρο/ Τώρα θα το ιδείς.

Τον οδήγησε τότε ο Παπαρρηγόπουλος μέσα από την πολυκοσμία μέσα από τις σάλες στη μεγάλη αίθουσα όπου έλαμπε στολισμένο το δένδρο.  Ένας έλατος πάνω από δυό μέτρα.

Ο Μακρυγιάννης κατάλαβε τη φάρσα, εντυπωσιάστηκε βέβαια αλλά και δεν τα έχασε

Με την ρουμελιώτικη θυμοσοφία του, του λέει. Ωραίο είναι κυρ-Γιάννη δεν λέω. Αλλά τα δέντρα μου εγώ τα αφήνω να φυτρώνουν μέσα στην κάμαρα. Μόνον τα άρματά μου φυτρώνουν εκεί.

Τις δεκαετίες που ακολούθησαν τα σπίτια που στόλιζαν δέντρο τα Χριστούγεννα πολλαπλασιάστηκαν, αφού η αθηναϊκή κοινωνία προσπαθούσε με κάθε τρόπο να εξευρωπαϊστεί, αγνοώντας φυσικά το πανάρχαιο ελληνικό έθιμο τής ειρεσιώνης.

Επίσης ο Ι. Παπαρρηγόπουλος ήταν ο πρώτος που διοργάνωσε έκθεση προϊόντων προς πώληση για φιλανθρωπικούς σκοπούς. Το 1858, μάλιστα, διοργάνωσε μια δωροαγορά για να βοηθήσει τους σεισμόπληκτους τής περιοχής τής Αρχαίας Κορίνθου που είχε πληγεί από σεισμό 6,7 Ρίχτερ. Μετά από αυτό τον σεισμό κτίστηκε η νέα πόλη τής Κορίνθου.

Μίνι βιογραφικό 

Ο Ιωάννης Παπαρρηγόπουλος – Λινάρδος Φιλικός και αγωνιστής του 1821 γεννήθηκε στο Δαμαριώνα της Νάξου το 1780 και πέθανε στις 18.11.1874. Ο Ιωάννης Κ.Λινάρδος σε νέα ηλικία έφυγε στην Κωνσταντινούπολη , όπου υιοθετήθηκε από μια οικογένεια Παπαρρηγοπούλου. Σπούδασε στην Πόλη, στην Οδυσσό, και στη Μόσχα. Το 1807 διορίστηκε διερμηνέας του Ρώσικου στόλου του Αιγαίου. Το 1814 επισκέφτηκε τον Αλή Πασά των Ιωαννίνων για υποθέσεις των Ρώσων υπηκόων του, στα Γιάννενα και συνδέθηκε μαζί του με στενή φιλία , την οποία αργότερα αξιοποίησε για το καλό του γένους.

Το 1819 υπηρετεί ως διερμηνέας στο ρώσικο Προξενείο της Πάτρας. Εκεί μυήθηκε στη Φιλική Εταιρία, συνδέθηκε με πολλούς Φιλικούς και προκρίτους .Έπαιξε σημαντικό ρόλο στην προετοιμασία της επανάστασης και αγωνίστηκε για την απελευθέρωση του Έθνους. Στη διάρκεια της επανάστασης ανέλαβε τη διεκπεραίωση πολλών επικίνδυνων αποστολών. Αξιοποιώντας τη φιλία του με τον Αλή Πασά, διατήρησε την επαφή μαζί του, μέχρι του θανάτου του Αλή και έκανε τον μεσολαβητή του Αλή Πασά προς τους Ρώσους , βοηθώντας τον δήθεν στην υλοποίηση των σχεδίων του, για τη δημιουργία ανεξάρτητου κράτους. Στην πραγματικότητα όμως τον έσπρωχνε σε πόλεμο με την Υψηλή Πύλη για το καλό της Ελληνικής Επανάστασης.

Τον Αύγουστο του 1820 ο Παπαρρηγόπουλος ταξιδεύει στην Οδυσσό της Ρωσίας ως απεσταλμένος των προκριτών της Πελοποννήσου για να συναντήσει τον Αλέξανδρο Υψηλάντη και να τον ενημερώσει για την κατάσταση στην Πελοπόννησο. O Παπαρρηγόπουλος αναφέρει στον Υψηλάντη ότι οι συνθήκες στην Πελοπόννησο δεν είναι ακόμη ώριμες και υποστηρίζει ότι η Επανάσταση πρέπει να ξεκινήσει από τη Μολδοβλαχία.

Τον Απρίλιο του 1821 βρίσκεται διερμηνέας στο ρωσικό προξενείο της Σμύρνης, όπου στη διάρκεια των διωγμών εναντίον των Ελλήνων θα συμβάλει στη διάσωση χιλιάδων ραγιάδων, μεταξύ των οποίων και 400 γυναικόπαιδα.

Το 1827 στη διάρκεια της ναυμαχίας του Ναυαρίνου (20.10.1827) ο Παπαρρηγόπουλος υπηρετούσε ως διερμηνέας στη ναυαρχίδα Αζώφ του Ρωσικού στόλου. Με μυστικές ενέργειές του κατάφερε να αποτραπεί η επίτευξη της συμφωνίας του Ιμπραήμ με τους ναυάρχους του συμμαχικού στόλου. Αν η ναυμαχία του Ναυαρίνου είχε αποτραπεί, η εξέλιξη των πραγμάτων θα ήταν δυσμενής για τον Ελληνισμό και σ’αυτό ο ρόλος του Παπαρρηγόπουλου ήταν καθοριστικός. Το σχέδιο πέτυχε και ο ίδιος παρακολούθησε τη ναυμαχία απ’ τη Μεθώνη. Συνέβαλε επίσης στην αναίμακτη παράδοση της τουρκικής φρουράς στα κάστρα του Αντιρρίου (Μάρτιος 1829), της Ναυπάκτου (Απρίλιος 1829), του Μεσολογγίου και του Ανατολικού (Μάιος 1829).

Το 1837 ο Παπαρρηγόπουλος υπηρετεί στη ρωσική πρεσβεία της Αθήνας ως Γενικός Πρόξενος και σύνδεσμος της ρωσικής αποστολής με το φιλορωσικό κόμμα. Η επιρροή που ασκεί στο κόμμα αυτό είναι εξ ίσου μεγάλη με εκείνη του Θ.Κολοκοτρώνη.

Η Ελληνική κυβέρνηση τον παρασημοφόρησε για τις υπηρεσίες του στην πατρίδα με τοαργυρούν αριστείο ανδρείας, τον χρυσό σταυρό του Σωτήρος και τον μεγαλόσταυρο των Ταξιαρχών. Πέθανε στις 18 Νοεμβρίου 1874 και ετάφη στο Α’ νεκροταφείο με μεγάλες τιμές.

Στις 14.9.1936 έγιναν στον Δαμαριώνα Νάξου τα αποκαλυπτήρια της προτομής του , που φιλοτέχνησε η  Ναξιακή Ένωσις Αθηνών.

Νάξος – Κωμιακή: Μία διαφορετική φάτνη στην είσοδο της Εκκλησίας

0

Από τις αρχές Δεκεμβρίου τα μέλη του Συλλόγου Γυναικών Κωμιακής είχαν αφήσει να εννοηθεί ότι τα φετινά Χριστούγεννα στην πανέμορφη Κωμιακή, στο πιο ορεινό χωριό της Νάξου, θα είναι αρκετά διαφορετικά. Το κυριότερο; Θα έχουν άρωμα, γεύση παράδοσης και βουτιά στην ιστορία του χωριού…

Οσοι βρέθηκαν τις τελευταίες ημέρες στην Κωμιακή και εκκλησιάστηκαν στον Ιερό Ναό Παναγίας Θεοσκέπαστης θα πρόσεξαν ότι η φάτνη που βρίσκεται στην είσοδο του ναού αλλά και εντός η εικόνα της Γέννησης έχει κάτι το διαφορετικό.

Επιστροφή στο παρελθόν. Εξήντα χρόνια πίσω και αναβίωση ενός εθίμου, μοναδικού για τη Νάξο. Κάλυψη από φύλλα και κλάδους δάφνης. Οπως διαβάζουμε δε στην σχετική ανάρτηση του συλλόγου

“Τη γιορτινή και πολύ όμορφη, χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα του χωριού μας έρχεται να συμπληρώσει μια φάτνη στην αυλή της Θεοσκέπαστης.

Πρόκειται για μια ξεχωριστή φάτνη, που δώρισε στο χωριό ο Αντιδήμαρχος Πρασίνου, Εθελοντισμού και Καθαριότητας, Γιάννης Βιτζηλαίος και φιλοτέχνησε με βυζαντινές αγιογραφίες η Καλλιόπη. Β. Κορρέ. Η φάτνη αυτή είναι διαφορετική από τις πλαστικές φιγούρες που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε, απλή, χωρίς περιττά στολίδια, προσεγγίζει το θέμα της γέννησης του Χριστού με κατάνυξη και ευσέβεια, αλλά και με τον απαιτούμενο σεβασμό που επιβάλλει η ιερότητα του χώρου.

Η συγκίνηση σε κάθε χωριανό ή επισκέπτη θα είναι μεγαλύτερη με την είσοδό του στον ναό της Θεοσκέπαστης, γιατί το έθιμο της Γέννησης του Θεανθρώπου μετά από πολλά – πολλά χρόνια αναβίωσε και πάλι στο χωριό μας, χάρις στη συνεργασία του Συλλόγου Γυναικών, του Πνευματικού Κέντρου Πνευματικό Κέντρο Κορωνίδας και της νεωκόρισσας Μαρίας Χωριανοπούλου

Στο κέντρο του ναού δημιουργήθηκε η φάτνη του Χριστού με τα εξαπτέρυγα, τις δάφνες, τα εκκλησιαστικά χρυσοκέντητα καλύμματα και την εικόνα της Γέννησης στο κέντρο. Όλα αυτά θα κάνουν τη λειτουργία το ξημέρωμα των Χριστουγέννων κατανυκτική και πνευματική για κάθε προσκυνητή”.

Μάλιστα, με βάση την σχετική ενημέρωση και στον εορτασμό των Φώτων έχουμε ανάλογη διακόσμηση μόνο που εκεί πρωταγωνιστούν οι μιρσινιές. και μετά θα πάμε στο Πάσχα και στον στολισμό του Επιτάφιου… 

 

Βατικανό – Πάπας Φραγκίσκος: Η ελπίδα απαιτεί τόλμη για να αλλάξουμε τον κόσμο

0

Το μήνυμα της ελπίδας και της αλλαγής κυριάρχησε στην ομιλία του Πάπα Φραγκίσκου την παραμονή των Χριστουγέννων στη Βασιλική του Αγίου Πέτρου στη Ρώμη.

Ο Πάπας, γιορτάζοντας τα 12 χρόνια της θητείας του, συνδύασε τη λειτουργία με το άνοιγμα του Καθολικού Ιερού Ετους 2025, το οποίο αναμένεται να φέρει στη Ρώμη περίπου 32 εκατομμύρια προσκυνητές και τουρίστες.

Στην ομιλία του, ο Πάπας τόνισε τη σημασία της ελπίδας ως κινητήριας δύναμης για την υπέρβαση της μετριότητας και της αδράνειας.

«Η ελπίδα είναι πρόσκληση να αναστατωθούμε από όσα είναι λάθος και να βρούμε το θάρρος να τα αλλάξουμε», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Aνοιγμα της Ιερής Πύλης

Η τελετή περιελάμβανε το άνοιγμα της Ιερής Πύλης της Βασιλικής του Αγίου Πέτρου, η οποία ανοίγει μόνο κατά τη διάρκεια των Ιερών Ετών.

Το γεγονός σηματοδοτεί την έναρξη ενός έτους ειρήνης, συγχώρεσης και ανανέωσης, με τους πιστούς να έχουν τη δυνατότητα να εξασφαλίσουν ειδικές αφέσεις αμαρτιών.

Η Ιερή Χρονιά θα διαρκέσει έως τις 6 Ιανουαρίου 2026, με τη διοίκηση του Βατικανού να προβλέπει πως έως και 100.000 προσκυνητές θα περνούν καθημερινά από την Ιερή Πύλη.

Ο Πάπας επανέλαβε την έκκλησή του προς τις ανεπτυγμένες χώρες να αξιοποιήσουν την Ιερή Χρονιά για τη μείωση του χρέους των φτωχότερων κρατών.

«Η Ιερή Χρονιά μας καλεί σε πνευματική ανανέωση και μας δεσμεύει στη μεταμόρφωση του κόσμου μας», δήλωσε, προσθέτοντας πως είναι μια ευκαιρία «για ένα ιωβηλαίο των χωρών που βρίσκονται υπό το βάρος άδικων χρεών».

Η έκκληση αυτή θυμίζει τη δράση του Πάπα Ιωάννη Παύλου Β’ κατά το Ιερό Ετος 2000, που οδήγησε στη διαγραφή χρεών ύψους 130 δισεκατομμυρίων δολαρίων μεταξύ 2000 και 2015.

Χριστουγεννιάτικο μήνυμα

Ο 88χρονος Πάπας, παρά το κρυολόγημα που τον ταλαιπωρεί, έδειξε σε καλή φυσική κατάσταση κατά τη λειτουργία.

Την ημέρα των Χριστουγέννων, αναμένεται να απευθύνει το παραδοσιακό μήνυμα και την ευλογία «Urbi et Orbi» από την πλατεία του Αγίου Πέτρου.

Το Ιερό Ετος 2025, με κεντρικό θέμα την ελπίδα, φέρνει στο προσκήνιο την ανάγκη για μια πιο δίκαιη κοινωνία και τη δέσμευση για αλλαγή, όπως τόνισε ο ίδιος ο Πάπας: «Η ελπίδα είναι η δύναμη που μας οδηγεί στην πνευματική και κοινωνική αναγέννηση».

Reuters

ΠΝΑΙ- Νάξος: Εισήγηση επιβολής προστίμου άνω των €29.000 σε κτηνοτροφική μονάδα

0

Η Διεύθυνση Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου δημοσίευσε την Πράξη βεβαίωσης παράβασης σε κτηνοτροφική μονάδα στην περιοχή «Ξηρόκαμπος» στη Νάξο.

Μετά από αυτοψία που έγινε στη μονάδα διαπιστώθηκε ότι γίνεται σταυλισμός και εκτροφή χοίρων χωρίς να προβλέπεται στην άδεια της μονάδας και ως εκ τούτου δεν υφίσταται πρόβλεψη συναφούς περιβαλλοντικής αδειοδότησης. Επίσης διαπιστώθηκε μη τήρηση περιβαλλοντικών δεσμεύσεων που προβλέπονται από τη νομοθεσία για τη διαχείριση των υγρών αποβλήτων των χοίρων.

Οι ελεγκτές διαπίστωσαν χύδην ροή μαύρου δύσοσμου υγρού, προερχόμενου από το πλύσιμο του χώρου σταβλισμού, το οποίο έρεε προς κατηφορικό χωμάτινο έδαφος εντός της ιδιοκτησίας της μονάδας και με αποτέλεσμα την υποβάθμιση Περιβάλλοντος κατά παράβαση του Ν.1650/1986 «που ενδέχεται να προκαλέσει σημαντικές βλάβες στην ποιότητα του αέρα, του εδάφους και του νερού ή στα ζώα και τα φυτά».

Παρά την αντίκρουση του ελεγχομένου ότι τα υγρά κατέληξαν στο έδαφος εξαιτίας λανθασμένου χειρισμού του εργάτη που έκανε τον καθαρισμό, η υπηρεσία χαρακτηρίζει την παράβαση σοβαρή καθώς η αιτιολόγηση δεν αναιρεί τα ευρήματα της αυτοψίας.

Η πρώτη παράβαση χαρακτηρίζεται ως χαμηλής σοβαρότητας αλλά η δεύτερη ως “σημαντικής σοβαρότητας”. Η Περιφέρεια, και για τις δύο παραβάσεις απαιτεί από τη μονάδα πλάνο διορθωτικών ενεργειών αλλά για την παράβαση των υγρών αποβλήτων η υπηρεσία εισηγήθηκε πρόστιμο 29.123,94 ευρώ. Αρμόδια αρχή για την επιβολή του προστίμου είναι ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου.

Με πληροφορίες από τη σελίδα cibum.gr

Χριστούγεννα στη Νάξο χωρίς μπουζούκια; Δε γίνεται!

0

Στο εορταστικό πνεύμα των Χριστουγέννων σχεδόν απαραίτητα είναι τα… μπουζούκια.

Το AMEN Nightclub φρόντισε για την Χριστουγενιάτικη διασκέδαση σας και φέρνει στο νησί μας την Χρύσα Μπανδέλη και την ορχήστρα της σε μία μοναδική βραδιά την Κυριακή 29 Δεκεμβρίου.

Ελληνική ζωντανή μουσική, λουλούδια και ατελείωτο κέφι, με την μελωδική φωνή της εντυπωσιακής και άκρως ταλαντούχας τραγουδίστριας Χρύσας Μπανδέλη που είναι έτοιμη να απογειώσει την βραδιά με αγαπημένα τραγούδια.

Η εντυπωσιακή τραγουδίστρια με την χαρακτηριστική μελωδική χροιά που έχει ήδη κατακτήσει τις streaming πλατφόρμες θα ερμηνεύσει  με τρόπο μοναδικό αγαπημένες διαχρονικές επιτυχίες στο AMEN Nighgclub την προπαραμονή της πρωτοχρονιάς.

Για κρατήσεις, μπορείτε να επικοινωνήσετε στο τηλέφωνο 698 7266586 και στο instagram του Amen Nightclub 

Harper’s Bazaar: Προτείνουν τα ελληνικά νησιά για χαρούμενες διακοπές το 2025

0

Τα Ελληνικά νησιά είναι ανάμεσα στους 16 πιο χαρούμενους προορισμούς στον κόσμο, σύμφωνα με τους συντάκτες του διάσημου περιοδικού μόδας και lifestyle, Harper’s Bazaar.

Όπως αναφέρει σε άρθρο του το περιοδικό, έπειτα από μια χρονιά προκλήσεων, αμέτρητων αναλύσεων του σημερινού τοπίου στη μόδα, συζητήσεις με συναρπαστικούς ανθρώπους του κινηματογράφου και της μουσικής, παρουσιάσεις λογοτεχνικών κυκλοφοριών της χρονιάς και μετάδοσης σημαντικών πολιτικών στιγμών, αυτές τις γιορτές μετράμε τις νίκες και τις απώλειές μας ενόψει της νέας χρονιάς. Στο πλαίσιο αυτό, οι συντάκτες του αναδεικνύουν τους πιο χαρούμενους προορισμούς, υπό την έννοια της ξεγνοιασιάς, στους οποίους ονειρεύονται να αποδράσουν μέσα στο 2025 επιδιώκοντας να εμπνεύσουν τους αναγνώστες.

Η συντάκτρια μόδας, Brooke Bobb, αναφέρει ότι για τη νέα χρονιά ονειρεύεται ένα ταξίδι στις αρχές του καλοκαιριού στην Ελλάδα, χαρακτηρίζοντας τη χώρα μας έναν μαγικό τόπο με απίστευτο φαγητό, εντυπωσιακά τοπία, εκπληκτικά χρώματα και όμορφους ανθρώπους. Η συντάκτρια του Harper’s Bazaar κάνει αναφορά στα ταξίδια που έχει κάνει στο παρελθόν σε Κρήτη και Μύκονο και διατυπώνει την επιθυμία της να επισκεφθεί την Πάτμο, τη Μήλο και τη Σίφνο.

Οι υπόλοιποι προορισμοί που προτείνουν οι συντάκτες του Harper’s Bazaar είναι: Λας Βέγκας, Καλιφόρνια, Τόκιο, Μαδρίτη, Γκραντ Κέιμαν, Δομινικανή Δημοκρατία, Κεμπέκ, Κονέκτικατ, Turks and Caicos, Kauai στη Χαβάη, Μαγιόρκα και Σαρδηνία, Νέα Υόρκη, Οξφορντσάιρ, Χάμπτονς στη Νέα Υόρκη και ταξίδια στη θάλασσα με την Ritz Carlton Yacht Collection.

Με πληροφορίες από τη σελίδα tornosnews.gr 

 

ΥΠΑ – Αεροδρόμια: Αύξηση 8,1% επιβατών το 11μηνο του 2024, τι έκανε η Νάξος;

0
Αεροδρόμιο Πάρος
Αεροδρόμιο Πάρος

Άνοδο 8,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της ΥΠΑ (Ηράκλειο, Καλαμάτα, Αλεξανδρούπολη, Λήμνος, Αστυπάλαια, Ιωάννινα, Χίος, Κοζάνη, Καστοριά, Κάρπαθος, Κύθηρα, Μήλος, Σκύρος, Νέα Αγχίαλος, Πάρος, Σύρος, Άραξος, Νάξος, Κάλυμνος, Ικαρία, Καστελόριζο, Κάσος, Λέρος, Σητεία) κατά το χρονικό διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου του 2024, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία: το σύνολο των επιβατών (αφίξεις και αναχωρήσεις επιβατών εξωτερικού και εσωτερικού) 11μηνου 2024 (Ιανουάριος– Νοέμβριος) ανήλθε στους 11.733.395 επιβάτες, έναντι 10.849.363 επιβατών το αντίστοιχο διάστημα του 2023.

Νοέμβριος 2024: Συνεχίζει να καταγράφει τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση το «Νίκος Καζαντζάκης» ανάμεσα στα περιφερειακά αεροδρόμια

Το κρατικό αεροδρόμιο Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης» εξυπηρέτησε τον Νοέμβριο 225.234 επιβάτες, ήτοι ποσοστό αύξησης 26,3% σε σχέση με πέρυσι, όπου είχαν εξυπηρετηθεί για τον ίδιο μήνα 178.376 επιβάτες. Παράλληλα, οι πιο σημαντικές ποσοστιαίες αυξήσεις επιβατικής κίνησης στα αεροδρόμια διαχείρισης της ΥΠΑ τον Νοέμβριο του 2024 σε σύγκριση με το 2023, καταγράφηκαν στο αεροδρόμιο Ικαρίας +64,5%, στο αεροδρόμιο Νάξου +33% και στο αεροδρόμιο Αστυπάλαιας +29,9%.

αεροδρόμιο Νάξου
αεροδρόμιο Νάξου

Άνοδο 9,3% στην επιβατική κίνηση και 7,5% στις κινήσεις αεροσκαφών καταγράφουν τα στατιστικά στοιχεία Ιανουαρίου – Νοεμβρίου 2024 για τα 39 αεροδρόμια

Αύξηση 9,3%, σε σχέση με πέρυσι προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το 11μηνο του έτους 2024 στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια: 24 ΥΠΑ, 14 FRAPORT GREECE, ΔΑΑ). Συγκεκριμένα, η επιβατική κίνηση το χρονικό διάστημα Ιανουαρίου – Νοεμβρίου 2024 έφτασε τα 76.249.626, έναντι 69.774.369 επιβατών το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2023.

Όσον αφορά τον αριθμό κινήσεων αεροσκαφών (αφίξεις και αναχωρήσεις αεροσκαφών εσωτερικού και εξωτερικού) για το 11μηνο του 2024, στο σύνολο των 39 αεροδρομίων της χώρας, των οποίων τον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας ασκεί, κυρίως, η ΥΠΑ, σημειώθηκε αύξηση 7,5% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα Ιανουαρίου – Νοεμβρίου του 2023. Ειδικότερα, συνολικά πραγματοποιήθηκαν 577.118 πτήσεις, έναντι 536.679 πτήσεων το 2023.

Υπενθυμίζουμε ότι, ήδη τα αεροδρόμια έχουν καταγράψει νέο ετήσιο ρεκόρ επιβατικής κίνησης, καθώς τα πρόσφατα στατιστικά στοιχεία 10μηνου 2024 και τα νεότερα του 11μηνου 2024 έχουν ξεπεράσει ολόκληρο το 12μηνο του 2023.