Σάββατο, 16 Αυγούστου, 2025
Αρχική Blog Σελίδα 522

Νάξος – Express Skopelitis: Στο καθήκον του παρά το απαγορευτικό (video)

0

Δεν είναι η πρώτη φορά που το Express Skopelitis κινείται στη γραμμή Αμοργός – Μικρές Κυκλάδες – Νάξος, παρά το γεγονός ότι υπάρχει απαγορευτικό απόπλου πλοίων.

Είναι άλλωστε το “οξυγόνο” των κατοίκων στις Μικρές Κυκλάδες. Η απουσία του σηματοδοτεί καταστάσεις ανεξέλεγκτες από τη στιγμή που δεν υπάρχει άλλο πλοίο να καλύψει το κενό του..

Σήμερα Παρασκευή 27 Δεκεμβρίου υπάρχει απαγορευτικό. Τα .. μεγάλα πλοία δεμένα στον Πειραιά.

Ο “Σκοπελίτης” όμως έχει πάρει το δρόμο για το καθιερωμένο καθημερινό του δρομολόγιο. Από Αμοργό μέσω Μικρών Κυκλάδων στη Νάξο

Λίγο πριν την είσοδό του στο λιμάνι με την ένταση των ανέμων στα 70 χιλιόμετρα ανά ώρα (σε ριπές ανέμων) ο Μιχάλης Φραγκουλόπουλος “συλλαμβάνει” το πλοίο στην κίνησή του…

Το video εντυπωσιακό με τον cpt Δημήτρη Σκοπελίτη να αποδεικνύεται ιδανικός συνεχιστής των προηγούμενων καπετάνιων που βοήθησαν στην δημιουργία του μύθου που ακούει στο όνομα “Σκοπελίτης”

Δείτε το βίντεο του Μιχάλη Φραγκουλόπουλου:

 

Χριστούγεννα: Ο Αϊνστάιν στο πλευρό του Αη Βασίλη για την διανομή των δώρων (!!!)

0
Αη Βασίλης
Αη Βασίλης

Ο Άη Βασίλης δέχεται αμέτρητα γράμματα από παιδιά που του ζητούν δώρα. Κάποια παιδιά τον ρωτούν πώς καταφέρνει σε λίγες ώρες να παραδίδει τόσα δώρα και η απάντηση που λαμβάνουν είναι ότι πρόκειται για «ένα μαγικό κόλπο». Όμως το «μαγικό κόλπο» είναι ίσως μια εφαρμογή νόμων και θεωριών της Φυσικής.

Στο ερώτημα πώς καταφέρνει ο Άη Βασίλης να παραδώσει τα εκατοντάδες εκατ. δώρα στις λίγες ώρες που έχει στη διάθεση του σε όλο τον κόσμο αλλά και στο ερώτημα του πώς παραμένει πάντα στην ίδια ηλικία οι απαντήσεις δίνονται από τον κόσμο της Φυσικής ενώ για το πώς καταφέρνει να κουβαλάει τόσα δώρα στο έλκηθρο του την λύση δίνει η νανοτεχνολογία.

Για να καταφέρει να μοιράσει τα δώρα στα παιδιά της Γης ο Αη Βασίλης μέσα στις περίπου 31 ώρες που έχει στην διάθεση του (με τις διαφορές ώρας στην υδρόγειο) πρέπει να κινείται με ταχύτητα περίπου 10 εκ. χλμ/ώρα. Κινούμενος με αυτή την ταχύτητα ο Αη Βασίλης λόγω του φαινόμενου Ντόπλερ στα μάτια ενός παρατηρητή αρχικά θα άλλαζε χρώμα και η στολή του από κόκκινη θα φαινόταν πράσινη ώσπου τελικά κάποια στιγμή θα γινόταν αόρατος.

Το φαινόμενο Ντόπλερ εκτός από αόρατο κάνει τον Άη Βασίλη και αθόρυβο αφού τόσο οι ήχοι του έλκηθρου όσο και της φωνής του περνούν σε συχνότητες που δεν συλλαμβάνει το ανθρώπινο αυτί. Έτσι ο Άη Βασίλης δεν γίνεται αντιληπτός ακόμη και από τα παιδιά που τον περιμένουν με αγωνία ξύπνια όλη την νύχτα.

Γήρανση και δώρα

Όσον αφορά το γεγονός ότι ο Αη Βασίλης παραμένει πάντοτε στην ίδια ηλικία χωρίς να γερνάει περισσότερο από όσο έχει γεράσει αυτό σύμφωνα με τους επιστήμονες που έχουν ασχοληθεί με αυτό το ζήτημα εξηγείται από την ειδική θεωρία της σχετικότητας. Οπότε εδώ μπαίνει στο παιχνίδι και ο Αϊνστάιν. Αν ο Άη Βασίλης κινείται με ταχύτητα 10 εκ. χλμ./ώρα βάση της ειδικής θεωρίας της σχετικότητας ο χρόνος θα σταματά να λειτουργεί επιβαρυντικά για τον Άη Βασίλη. Θα μεγαλώνει αλλά με πολύ αργό ρυθμό και σίγουρα πιο αργό από εμάς που ζούμε και κινούμαστε σε φυσιολογικές ταχύτητες.

Επιπλέον η κίνηση με αυτή την ασύλληπτη ταχύτητα θα ενεργοποιήσει ένα ακόμη φαινόμενο που διευκολύνει και αυτό τον Άη Βασίλη. Κινούμενος με αυτή την ταχύτητα ο Άη Βασίλης θα μπορεί να «ρουφήξει» την κοιλιά του και γενικά να προσαρμόσει το σώμα του έτσι ώστε να χωράει από τις καμινάδες και τα παράθυρα των σπιτιών.

Για την μεταφορά των δώρων που με μια συντηρητική εκτίμηση ζυγίζουν περίπου δύο εκατομμύρια τόνους η απάντηση των ειδικών είναι ότι ο Άη Βασίλης έχει μαζί του ένα προηγμένο μηχανισμό νανοτεχνολογίας ο οποίος κατασκευάζει δώρα. Ο μηχανισμός έχει τροφοδοτηθεί με την επιθυμία δώρου κάθε παιδιού και έχει δημιουργηθεί ο σχετικός κωδικός για κάθε δώρο. Έτσι κάθε φορά που φτάνει με το έλκηθρο του ο Άη Βασίλης σε ένα σπίτι το μόνο που έχει να κάνει είναι να πατήσει τον κωδικό στον μηχανισμό για να φτιάξει άμεσα επιτόπου το δώρο και να το αφήσει στο κάθε σπίτι.

Με πληροφορίες από τη σελίδα Naftemporiki.gr

 

Σαντορίνη – Εύη Νομικού: “Θα τοποθετήσουμε 26 υποθαλάσσιους σεισμογράφους στην καρδιά του ηφαιστείου”

0

Δύο ελληνικά ερευνητικά προγράμματα με πολλές «πρωτιές» φέρνουν στο φως νέα στοιχεία για το υποθαλάσσιο ηφαίστειο Κολούμπο στη Σαντορίνη. Μεγάλη επιστημονική ομάδα, με επικεφαλής το Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ), πόντισε για μεγάλο διάστημα στο ηφαίστειο υπερσύγχρονα όργανα, τα οποία επιβεβαίωσαν ότι το ηφαίστειο παραμένει πολύ ενεργό. Δημιούργησαν έτσι τις πρώτες «χρονοσειρές» δεδομένων, με βάση τις οποίες μπορεί να εκτιμηθεί οποιαδήποτε αλλαγή στη συμπεριφορά. Η έρευνα συνεχίζεται αυτές τις ημέρες σε συνεργασία με Γερμανούς επιστήμονες, με την πόντιση στο ηφαίστειο υποθαλάσσιων σεισμογράφων.

Τα νέα στοιχεία που έρχονται τώρα στο φως συλλέχθηκαν από τα ερευνητικά προγράμματα «Santory» (Υποθαλάσσιο Παρατηρητήριο Σαντορίνης), που χρηματοδοτήθηκε από το ΕΛΙΔΕΚ και «Θήρα», που χρηματοδοτήθηκε από τον Δήμο Θήρας. Στο πλαίσιο των προγραμμάτων πραγματοποιήθηκαν τρεις ωκεανογραφικές αποστολές (οι δύο πρώτες χρηματοδοτήθηκαν από το «Θήρα» και η δεύτερη από το «Santory»), μέσω των οποίων εγκαταστάθηκαν εξειδικευμένα επιστημονικά όργανα για κάποιους μήνες στον κρατήρα του Κολούμπο, σε βάθος 500 μέτρων, κατόπιν ανασύρθηκαν για να συλλεχθούν τα δεδομένα και επανατοποθετήθηκαν.

«Santory» και «Θήρα»

Τι είδους ήταν τα επιστημονικά όργανα και τι μέτρησαν; Το υποθαλάσσιο παρατηρητήριο του «Santory» αποτελείται από αισθητήρες για τη συλλογή ακουστικών δεδομένων, θερμοκρασίας, διοξειδίου του άνθρακα, υδρόθειου, οξυγόνου, πίεσης, pH και θολότητας. Επίσης, τοποθετήθηκαν κλισιόμετρα για τη μέτρηση των θαλάσσιων ρευμάτων μέσα στον κρατήρα. Ειδικά θερμόμετρα για τη μέτρηση των αλλαγών της θερμοκρασίας των πολυμεταλλικών καμινάδων του υδροθερμικού πεδίου.

Οπτικές κάμερες για την καταγραφή της υδροθερμικής ροής των ρευστών. Και εξειδικευμένοι υποθαλάσσιοι σταθμοί καταγραφής για τη μέτρηση φυσικών παραμέτρων στο νερό (θολερότητα, θερμοκρασία, αγωγιμότητα, πίεση, οξυγόνο).

Μέσα από τη λεπτομερή παρακολούθηση του ηφαιστείου επιβεβαιώνεται ότι το Κολούμπο παραμένει πολύ ενεργό. «Οι ηφαιστειακές “καμινάδες” στον πυθμένα εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα και έχουν θερμοκρασία 230 βαθμών Κελσίου. Οταν έχουμε τόσο ενεργά υδροθερμικά πεδία, πρέπει να τα παρακολουθούμε γιατί οποιαδήποτε αλλαγή στα δεδομένα υποδεικνύει ενεργοποίηση του ηφαιστείου.

Γι’ αυτό και οι μετρήσεις αυτές είναι απαραίτητες για την εκτίμηση της ηφαιστειακής επικινδυνότητας», εξηγεί η Εύη Νομικού, καθηγήτρια στο Τμήμα Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος του Πανεπιστημίου Αθηνών, επιστημονική υπεύθυνη του προγράμματος «Santory».

Η έρευνα έχει πολλές πρωτιές. «Είναι η πρώτη φορά που έχουμε χρονοσειρές δεδομένων από το Κολούμπο για ακουστικά, φυσικά και χημικά δεδομένα για δύο χρονικές περιόδους από τον κρατήρα του ηφαιστείου, τα οποία είναι χρήσιμα για την κατανόηση της δυναμικής του. Με τον τρόπο αυτό γίνεται η επιστημονική παρακολούθηση των υποθαλάσσιων ηφαιστείων σε όλο τον κόσμο».

Επίσης, στο πλαίσιο του προγράμματος «Θήρα» (το οποίο έχει επιστημονική υπεύθυνη την Παρασκευή Πολυμενάκου από το ΕΛΚΕΘΕ) έγιναν και πολλές εκπαιδευτικές δράσεις στα σχολεία και στην κοινωνία της Σαντορίνης, ώστε να κατανοήσουν τα χερσαία και υποθαλάσσια ηφαίστεια της περιοχής.

Να σημειωθεί ότι το πρόγραμμα «Θήρα» ολοκληρώθηκε και η επιστημονική ομάδα ζητάει από τον Δήμο Θήρας να χρηματοδοτήσει τη συνέχισή του. «Η οικονομική στήριξη του δήμου είναι απαραίτητη για να διατηρηθεί η ροή δεδομένων και να αναλυθούν οι μακροπρόθεσμες δυναμικές του υποθαλάσσιου ηφαιστείου».

H «Multimarex»

Τις ημέρες αυτές έχει ξεκινήσει στην περιοχή του Κολούμπο και σε συνεργασία με το Santory μια νέα ερευνητική αποστολή που ονομάζεται «Multimarex» και χρηματοδοτείται από τη γερμανική κυβέρνηση. «Θα τοποθετήσουμε 26 σύγχρονους υποθαλάσσιους σεισμογράφους στην καρδιά του ηφαιστείου, καταγράφοντας έτσι και την παραμικρή σεισμική δραστηριότητα», εξηγεί η κ. Νομικού.

 

«Παράλληλα, θα πραγματοποιηθεί τρισδιάστατη σεισμική απεικόνιση του ρήγματος της Αμοργού, που είχε δώσει τον καταστροφικό σεισμό του 1956 (όπως αποδείχθηκε, από τον σεισμό αυτό ο πυθμένας είχε μετακινηθεί έως και 18 μέτρα!). Η απεικόνιση θα μας δείξει όλη τη στρωματογραφία του, τις παλαιότερες μετακινήσεις του ρήγματος, και τη γεωμετρία του, δηλαδή το πώς είναι. Κάτι ανάλογο είχαμε κάνει το 2019 στο Κολούμπο και μας αποκάλυψε τη δομή του ηφαιστείου, δηλαδή τις παλαιότερες εκρήξεις του».

Με πληροφορίες από τη σελίδα Kathimerini.gr (Γιώργος Λιάλιος) 

Νότιο Αιγαίο: Αδυναμία προσέγγισης πλοίων σε Μήλο και Νίσυρο

0

H “Elena” βάζει αυτές τις ημέρες τις υποδομές της Ελλάδας σε δοκιμασία. Είτε μιλάμε για την ηπειρωτική, είτε για τη νησιωτική χώρα. Με βάση την σχετική ενημέρωση από το Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος – Ακτοφυλακής σε Μήλο και Νίσυρο δεν μπόρεσαν να προσεγγίσουν πλοία το τελευταίο 24ωρο λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών..

Ας δούμε τις σχετικές αναφορές 

Η Λιμενική Αρχή της Μήλου ενημερώθηκε χθες το βράδυ από τον Πλοίαρχο του επιβατηγού-οχηματαγωγού (Ε/Γ-Ο/Γ) πλοίου ¨ΚΝΩΣΟΣ ΠΑΛΑΣ¨ Ν.Η. 46, το οποίο εκτελούσε προγραμματισμένο δρομολόγιο από τον Πειραιά προς Μήλο-Ηράκλειο, ότι κρίνεται επισφαλής η προσέγγισή του στο λιμάνι, λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν.

Το πλοίο συνέχισε το δρομολόγιο του για Ηράκλειο. Στο λιμάνι της Μήλου ανέμεναν προς επιβίβαση έντεκα επιβάτες και δύο Ι.Χ.Ε. οχήματα, ενώ επρόκειτο να αποβιβαστούν ενενήντα επιβάτες, επτά Ι.Χ.Ε. οχήματα και ένα δίκυκλο. Οι εν λόγω επιβάτες πρόκειται να προωθηθούν στον προορισμό τους με μέριμνα της πλοιοκτήτριας εταιρείας.

Επίσης, τις βραδινές ώρες χθες, ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή της Μήλου από τον Πλοίαρχο του επιβατηγού-οχηματαγωγού (Ε/Γ-Ο/Γ) πλοίου ¨ΦΑΙΣΤΟΣ ΠΑΛΑΣ¨ Ν.Η. 44, το οποίο εκτελούσε προγραμματισμένο δρομολόγιο από το Ηράκλειο προς Μήλο-Πειραιά, ότι κρίνεται επισφαλής η προσέγγισή του στο λιμάνι, λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν. Το πλοίο συνέχισε το δρομολόγιο του για Πειραιά.

Στο λιμάνι της Μήλου ανέμεναν προς επιβίβαση εκατό σαράντα δύο επιβάτες, τριάντα ένα Ι.Χ.Ε. οχήματα και ένα δίκυκλο, ενώ επρόκειτο να αποβιβαστούν έξι επιβάτες και δύο Ι.Χ.Ε. οχήματα. Οι εν λόγω επιβάτες πρόκειται να προωθηθούν στον προορισμό τους με μέριμνα της πλοιοκτήτριας εταιρείας.

Χθες το βράδυ επίσης, ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή της Νισύρου από τον Πλοίαρχο του επιβατηγού-οχηματαγωγού (Ε/Γ-Ο/Γ) πλοίου ¨ΣΑΟΝΗΣΟΣ¨ Ν.Π. 12489, το οποίο εκτελούσε προγραμματισμένο δρομολόγιο από το λιμάνι της Ρόδου προς τα λιμάνια Σύμης-Τήλου-Νισύρου-Κω-Καλύμνου ότι κρίνεται επισφαλής η προσέγγισή του στο λιμάνι, λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν. Το πλοίο συνέχισε το δρομολόγιό του για το λιμάνι της Κω.

Στο λιμάνι της Νισύρου ανέμενε ένας επιβάτης προς επιβίβαση, ενώ δεν ανέμεναν επιβάτες προς αποβίβαση.

 

Απαγορευτικό σε εξέλιξη: Δεμένα τα πλοία σε Πειραιά, Ραφήνα και Λαύριο

0
apagoreutiko

Ηταν λίγο πολύ αναμενόμενο. Το είδαμε δει μέσα από τις ανακοινώσεις ακτοπλοϊκών εταιρειών …  Απαγορευτικό απόπλου από λιμάνια αποφασίστηκε σήμερα, Παρασκευή, το πρωί λόγω των θυελλωδών ανέμων.

Συγκεκριμένα:

– από το λιμάνι του Πειραιά τα πρωινά δρομολόγια δεν εκτελέστηκαν ενώ κανονικά αναχωρούν τα πλοία για τα νησιά του Αργοσαρωνικού

– από το λιμάνι της Ραφήνας υπάρχει απαγορευτικό για Κυκλάδες και Μαρμάρι

– στο λιμάνι του Λαυρίου υπάρχει απαγορευτικό απόπλου

– από Αρκίτσα δεν αναχώρησε το πλοίο για Αιδηψό

– στον Βόλο, το δρομολόγιο των 8 για Σποράδες θα φύγει στις 10

– στην Καβάλα πραγματοποιείται μόνο το δρομολόγιο για Λιμένα Θάσου

Σύμφωνα με την πρόγνωση της ΕΜΥ, για σήμερα Παρασκευή (27/12) προβλέπονται θυελλώδεις βόρειοι-βορειοανατολικοί άνεμοι εντάσεως 8 με 9 μποφόρ κατά τόπους στα ανατολικά ηπειρωτικά και στο Αιγαίο και τις πρώτες πρωινές ώρες τοπικά στο βόρειο Αιγαίο έως 10 μποφόρ.

Πρόταση ημέρας: Ενα “διαφορετικό” παστίτσιο σκεπαστό με ζύμη κουρού

0

Μέρες που είναι καλό είναι να εκμεταλλευτούμε πλήρως την κουζίνα μας και κυρίως ότι έχουμε στο ..πιάτο. Με την αρωγή του “Γαστρονόμου” παρουσιάζουμε ένα ζυμαρικό στο πνεύμα του καλτσόνε, της σκεπαστής πίτσας, αλλά και του περίφημου τιμπάλ, του πληθωρικότατου διάσημου ιταλικού πιάτου.

Μιλάμε για ένα εντυπωσιακό παστίτσιο με κοτόπουλο και ζύμη κουρού, με ιταλική καταγωγή, ιδανικό για τον λαμπερό μπουφέ του ρεβεγιόν. Χορταστικότατη και η συνταγή εδώ, σε πολύ πιο ελαφριά εκδοχή φυσικά, αλλά και πάλι πρέπει να σερβιριστεί μικρή ποσότητα σε κάθε μερίδα.

Υλικά

Μερίδες: 6-8

Για τη ζύμη κουρού

Για τη γέμιση

Για την μπεσαμέλ

Διαδικασία

Ζύμη

  1. Για το παστίτσιο με συκωτάκια και κιμά κοτόπουλου, σκεπαστό με ζύμη κουρού, ξεκινάμε με τη ζύμη.
  2. Βάζουμε όλα τα υλικά στον κάδο του μίξερ και ζυμώνουμε με τον γάντζο μέχρι να φτιάξουμε μια ελαστική και λεία ζύμη. Αν χρειαστεί, προσθέτουμε λίγο περισσότερο νερό ή αλεύρι, ανάλογα, για να επιτύχουμε αυτή τη σύσταση. Αφήνουμε τη ζύμη να ξεκουραστεί για 20 λεπτά.
  3. Τη χωρίζουμε σε δύο ίσα μέρη. Σε ελαφρώς αλευρωμένη επιφάνεια ανοίγουμε κάθε κομμάτι ζύμης σε χοντρό στρογγυλό φύλλο με διάμετρο περίπου 30 εκ. και πάχος περίπου 2 εκ.
  4. Τα βάζουμε το ένα πάνω στο άλλο με ένα φύλλο λαδόκολλας ανάμεσά τους, σκεπάζουμε με άλλο ένα φύλλο λαδόκολλας και τα βάζουμε στο ψυγείο, μέχρι να τα χρησιμοποιήσουμε.

Γέμιση

  1. Σε μεγάλη κατσαρόλα ζεσταίνουμε το ελαιόλαδο σε δυνατή φωτιά και σοτάρουμε τα συκωτάκια, ανακατεύοντας συχνά, μέχρι να ροδίσουν ομοιόμορφα. Τα βγάζουμε με τρυπητή κουτάλα και τα αφήνουμε σε ένα μπολάκι.
  2. Ρίχνουμε στην κατσαρόλα το βούτυρο, μετριάζουμε τη φωτιά και μόλις λιώσει σοτάρουμε το κρεμμύδι, το σέλινο και το καρότο για 10 λεπτά, ανακατεύοντας τακτικά, μέχρι να ροδίσουν.
  3. Προσθέτουμε τον κιμά κοτόπουλου και σοτάρουμε για 3 λεπτά, ανακατεύοντας ασταμάτητα.
  4. Αλατοπιπερώνουμε και προσθέτουμε τα μανιτάρια.
  5. Ανακατεύουμε για 1-2 λεπτά και σβήνουμε με το λευκό κρασί και τη Μαυροδάφνη.
  6. Βράζουμε για 1-2 λεπτά, ξύνοντας τον πάτο της κατσαρόλας για να ξεκολλήσουν τα νόστιμα καμένα υπολείμματα, μέχρι να σωθούν τα υγρά και το μείγμα να μελώσει.
  7. Προσθέτουμε το νερό από το μούλιασμα των μανιταριών, καθώς και 300 ml επιπλέον, και αφήνουμε το μείγμα να πάρει βράση, ξαφρίζοντας όσο γίνεται.
  8. Χαμηλώνουμε καλά τη φωτιά και σιγομαγειρεύουμε με σκεπασμένη κατσαρόλα 50 λεπτά, μέχρι να σωθούν τα περισσότερα υγρά και να μείνει ένα μελωμένο μείγμα. Αν χρειάζεται, προσθέτουμε ελάχιστο νερό, καυτό, στη διάρκεια του μαγειρέματος.
  9. Προσθέτουμε τα συκωτάκια με το ζουμάκι τους που έχει μείνει στο μπολ, το θυμάρι και το δεντρολίβανο και σιγομαγειρεύουμε για άλλα 10 λεπτά.

Μπεσαμέλ (την ετοιμάζουμε όσο μαγειρεύεται ο κιμάς):

  1. Σε ένα κατσαρολάκι ζεσταίνουμε το βούτυρο σε μέτρια φωτιά μέχρι να λιώσει.
  2. Προσθέτουμε πασπαλιστά το αλεύρι και το καβουρδίζουμε ελαφρά, ανακατεύοντας συνεχώς με σύρμα, μέχρι να ξανθύνει απαλά και να σκορπίσει ωραίο άρωμα.
  3. Προσθέτουμε το γάλα και συνεχίζουμε το μαγείρεμα, ανακατεύοντας έντονα και ασταμάτητα, μέχρι να διαλυθούν τυχόν κομπαλάκια και σταδιακά το μείγμα να δέσει σε μια πυκνή σάλτσα. Αλατοπιπερώνουμε και αποσύρουμε από τη φωτιά.
  4. Προσθέτουμε το μοσχοκάρυδο, ανακατεύουμε και αποσύρουμε από τη φωτιά. Τη σκεπάζουμε για να μη σχηματιστεί κρούστα.
  5. Βράζουμε τα ζυμαρικά σε μια κατσαρόλα με άφθονο αλατισμένο νερό που κοχλάζει, για 2 λεπτά λιγότερο από τον χρόνο που αναγράφεται στο πακέτο τους. Τα στραγγίζουμε και τα ρίχνουμε στην κατσαρόλα με το μείγμα κιμά.
  6. Προσθέτουμε την μπεσαμέλ, την παρμεζάνα και λίγες σταγόνες λάδι τρούφας και ανακατεύουμε καλά. Αφήνουμε το μείγμα να κρυώσει, για περίπου 1 ώρα.

Συναρμολόγηση

  1. Βγάζουμε από το ψυγείο τα φύλλα ζύμης και τα αφήνουμε να έρθουν σε θερμοκρασία δωματίου, για 20 λεπτά. Ταυτόχρονα προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 175°C.
  2. Λαδώνουμε μια ψηλή φόρμα για σουφλέ ή ένα αρκετά βαθύ ταψί με διάμετρο 24-26 εκ. και στρώνουμε εκεί το ένα φύλλο, καλύπτοντας και τα τοιχώματα και αφήνοντας τις άκρες να εξέχουν ελάχιστα. Αδειάζουμε πάνω στο φύλλο τη γέμιση ομοιόμορφα.
  3. Σκεπάζουμε με το δεύτερο φύλλο και ενώνουμε τις άκρες του με τις άκρες του κάτω φύλλου, πιέζοντάς τες για να κολλήσουν και να σφραγίσουν τη γέμιση.
  4. Αλείφουμε την επιφάνεια του φύλλου με τον χτυπημένο κρόκο, κάνουμε μια μικρή τρύπα στο κέντρο του για να διαφεύγει ο υπερβολικός ατμός και φουρνίζουμε.
  5. Ψήνουμε για περίπου 40 λεπτά σε ένα από τα χαμηλά ράφια, μέχρι να ροδίσει ωραία το φύλλο. Σερβίρουμε το φαγητό χλιαρό.

Blue Star Ferries: “Δεμένα” αύριο (27/12) τα Blue Star Delos και Naxos λόγω απαγορευτικού

0
Blue Star Delos
Blue Star Delos

Απαγορευτικό απόπλου πλοίων έχει ανακοινωθεί για αύριο Παρασκευή 27 Δεκεμβρίου και όπως είναι κατανοητό έχουμε τροποποιήσεις στα δρομολόγια των πλοίων… Μέσω της Blue Star Ferries έγινε γνωστό ότι τα Blue Star Delos και Naxos θα μείνουν δεμένα στον Πειραιά και δεν θα υπάρξει δυνατότητα μετακίνησης επιβατών προς Κυκλάδες..

Αναλυτικά

Σύμφωνα με δελτίο της ΕΜΥ, ισχύει απαγόρευση απόπλου στο ΝΑ Αιγαίο και κατά συνέπεια τα δρομολόγια των πλοίων, αύριο Παρασκευή 27/12/24, θα διαμορφωθούν ως ακολούθως:

Blue Star Delos

Τα δρομολόγια του πλοίου από Πειραιά 07:25 για Πάρο – Νάξο – Σαντορίνη και από Σαντορίνη 15:30 για Ίο – Νάξο – Πάρο – Πειραιά, δεν θα πραγματοποιηθούν.

Blue Star Naxos

Το δρομολόγιο του πλοίου από Πειραιά 07:30 για Σύρο – Τήνο – Μύκονο και επιστροφή δεν θα πραγματοποιηθεί.

Η εταιρεία μας θα ενημερώσει το επιβατικό κοινό για τα ανωτέρω”.

 

Κυκλάδες – Fast Ferries: Ανεκτέλεστο λόγω καιρικών συνθηκών το δρομολόγιο του “Διονύσιος Σολωμός”

0

Ολο και μεγαλώνουν τα προβλήματα στην νησιωτική Ελλάδα λόγω της έντονης κακοκαιρίας… Απαγορευτικό απόπλου αναμένεται να έχουμε το πρωί της Παρασκευής (27/12) και η Fast Ferries ενημέρωσε σχετικά με το δρομολόγιο του “Διονύσιος Σολωμός” (σ.σ. φωτογραφία από τη σελίδα kaipoutheos.gr) ότι είναι ανεκτέλεστο

Η σχετική ανακοίνωση αναφέρει: 

” Κατόπιν επικράτησης δυσμενών καιρικών συνθηκών στις περιοχές πλόων του πλοίου μας ΕΓ/-Ο/Γ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ, σας ενημερώνουμε πως την Παρασκευή 27/12/2024  το δρομολόγιο του πλοίου από Σαντορίνη 08:30 δεν θα εκτελεστεί. Υπό την προϋπόθεση βελτίωσης καιρικών συνθηκών το δρομολόγιο θα εκτελεστεί το Σάββατο 28/12/24 στις 05:00 ως εξής:

ΣΑΒΒΑΤΟ 28/12/2024
ΛΙΜΑΝΙ ΩΡΑ
ΑΦ. ΑΝ.
ΘΗΡΑ   05.00
ΙΟΣ 06.15 06.30
ΣΙΚΙΝΟ 07.00 07.15
ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟ 08.05 08.15
ΜΗΛΟ 10.10 10.30
ΣΙΦΝΟ 11.50 12.10
ΠΕΙΡΑΙΑ 16.30

 

Επιβάτες με εκδοθέντα εισιτήρια ενημερώνονται με κάθε πρόσφορο τρόπο.

Για τη συνέχεια των δρομολογίων θα επανέλθουμε με νεότερο δελτίο τύπου”.

 

Εκτακτο – ΔΕΔΔΗΕ: Αρκετές περιοχές της Νάξου χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα για περισσότερο από μία ώρα

0

Εεε δεν είναι και ότι καλύτερο η θερμοκρασία να είναι σχεδόν στους 12 βαθμούς, η βροχόπτωση να είναι συνεχόμενη για περισσότερο από 40 ώρες και το ηλεκτρικό ρεύμα να κάνει ,.. στάση εργασίας.

Νάξος. Πέμπτη 26 Δεκεμβρίου και λίγο μετά τις 7.30 το απόγευμα ουκ ολίγα χωριά της Νάξου έμειναν χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα.

Σοκ.. Αντιδράσεις αλλά η ΔΕΔΔΗΕ δεν είχε άλλη απάντηση: Υπομονή.

Η τελευταία ενημέρωση αναφέρει ότι υπάρχει σχεδόν στη μισή Νάξο πρόβλημα στο δίκτυο (Φιλωτι, Καστράκι, Αγ. Αρσένιος, Βίβλος κα). Η ηλεκτροδότηση θα επανέλθει στις 21:30.

Υπομονή

Ευχαριστούμε τον Αλέξανδρο Γεωργαντά (Κυκλαδική) για την φωτογραφία από τον Αγιο Αρσένιο

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Έχουν πρόβλημα ή όχι στο κρύο;

0

Για το πολύωρο κυκλοφοριακό κομφούζιο, που σημειώθηκε ανήμερα των Χριστουγέννων στο Λιβάδι της Αράχωβας, η σχετική ανακοίνωση της ΕΛΑΣ ενοχοποίησε κάποια ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα οποία κινούνταν στη συγκεκριμένη περιοχή.

Πιο συγκεκριμένα αναφέρθηκε πως λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών που επικρατούσαν στην περιοχή «παρατηρήθηκε ότι πολλά ηλεκτρικά οχήματα παρουσίασαν τεχνικά προβλήματα με αποτέλεσμα την ακινητοποίησή τους κατά την επιστροφή από το χιονοδρομικό κέντρο της περιοχής».

Το εύλογο ερώτημα είναι αν θερμοκρασίες της τάξης -5 έως -10 βαθμών Κελσίου, που επικρατούσαν στην περιοχή, μπορούν να δημιουργήσουν πρόβλημα στη λειτουργία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Η απάντηση είναι πως όχι. Παρότι η βέλτιστη απόδοση της μπαταρίας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου επιτυγχάνεται μεταξύ 15 και 25 βαθμών Κελσίου, η πλειονότητα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπορεί να λειτουργήσει απροβλημάτιστα σε ένα μεγάλο εύρος θερμοκρασιών.

Όσο για τις περιπτώσεις ακραίων καιρικών συνθηκών, ενδεικτικά αναφέρουμε πως, σύμφωνα με το εγχειρίδιο κατόχου, ενός δημοφιλούς μοντέλου όπως είναι το Tesla Model 3, συνιστάται να μην εκτίθεται το όχημα για περισσότερες από 24 ώρες σε θερμοκρασίες άνω των 60°C ή κάτω των -30°C.

Ο μύθος πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν μπορούν να κινηθούν στο κρύο καταρρίπτεται επίσης από το γεγονός ότι η Νορβηγία είναι η χώρα με τις υψηλότερες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη. Μάλιστα, τον περασμένο Αύγουστο, οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σημείωσαν νέο ρεκόρ αντιπροσωπεύοντας το 94,3% των συνολικών ταξινομήσεων, ενώ ήδη στους δρόμους της σκανδιναβικής αυτής χώρας κυκλοφορούν περισσότερα από 750.000 ηλεκτρικά τετράτροχα.

Αράχωβα: Ουρές χιλιομέτρων από εγκλωβισμένα αυτοκίνητα, ποιος ο λόγος;

Πώς επηρεάζεται η αυτονομία των ηλεκτρικών στο κρύο;

Είναι γνωστό πως οι μπαταρίες ιόντων λιθίου χάνουν ένα μεγάλο μέρος της απόδοσής τους στις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες. Σε τέτοιες συνθήκες, οι χημικές αντιδράσεις μέσα στη μπαταρία επιβραδύνονται, μειώνοντας την ενεργειακή της απόδοση, ενώ και η διαδικασία της φόρτισης σε κρύο περιβάλλον πραγματοποιείται πιο αργά.

Ανάλογα με το κρύο που επικρατεί, η αυτονομία ενός ηλεκτρικού οχήματος μπορεί να μειωθεί από 10% (για θερμοκρασίες λίγο κάτω από τους 0°C) έως 40% σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες (κάτω από -10°C).

Αυτό συμβαίνει για δύο κυρίως λόγους. Από τη μια, τα ηλεκτρικά καταναλώνουν περισσότερη ενέργεια στα συστήματα που διαχειρίζονται τη θερμοκρασία της μπαταρίας, ενώ την ίδια στιγμή υπάρχουν αυξημένες ενεργειακές ανάγκες για τη θέρμανση της καμπίνας.

Όταν, λοιπόν, σε ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης η λειτουργία του καλοριφέρ βασίζεται στη θερμότητα που παράγει το κινητήριο σύνολο, στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα η θερμότητα αυτή θα πρέπει να παραχθεί.

Υπάρχουν δύο τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται στα καλοριφέρ των ηλεκτρικών οχημάτων, με τη φθηνότερη να είναι αυτή που αξιοποιεί ηλεκτρικές αντιστάσεις και την πιο αποδοτική να υιοθετεί αντλία θερμότητας. Έτσι, όταν η μέση κατανάλωση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου κυμαίνεται μεταξύ 15 και 20 κιλοβατώρων ανά 100 χλμ., στην πρώτη περίπτωση υπάρχει μια επιβάρυνση 1,5 έως 3 kWh, η οποία περιορίζεται περίπου στο μισό στην περίπτωση της αντλίας θερμότητας.

Με βάση τα προαναφερθέντα στοιχεία κατανάλωσης, όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται σε κίνηση, οι απαιτήσεις για θέρμανση κυμαίνονται στο 10-20% των συνολικών ενεργειακών αναγκών. Αντίθετα σε ένα θερμικό όχημα, η ενέργεια αυτή παρέχεται πρακτικά δωρεάν. Μόνο κατά την εκκίνηση παρατηρείται μια αυξημένη κατανάλωση μέχρι να έρθει ο κινητήρας εσωτερικής καύσης σε θερμοκρασία λειτουργίας.

Θερμικά εναντίον ηλεκτρικών σε συνθήκες μποτιλιαρίσματος

Πώς όμως διαμορφώνεται η κατανάλωση των δύο αυτών τεχνολογιών σε συνθήκες μποτιλιαρίσματος; Σκεφθείτε την περίπτωση μιας ακινητοποιημένης κυκλοφορίας σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, με τους επιβάτες των αυτοκινήτων να προσπαθούν να διατηρηθούν ζεστοί.

Στην περίπτωση ενός θερμικού αυτοκινήτου που παραμένει εν στάσει με αναμμένη τη μηχανή, η κατανάλωση, ανάλογα και με τον τύπο του κινητήρα, μπορεί να κυμαίνεται μεταξύ 0,5 και 1,5 λίτρου ανά ώρα λειτουργίας.

Λαμβάνοντας το ενεργειακό ισοδύναμο του καυσίμου σε kWh (8,9 kWh/λίτρο βενζίνης, ή 10 kWh/λίτρο πετρελαίου), η κατανάλωση αυτή -λόγω του πολύ χειρότερου συντελεστή απόδοσης των κινητήρων εσωτερικής καύσης- είναι περίπου 5 φορές υψηλότερη από εκείνη των ηλεκτρικών οχημάτων. Εντούτοις ένα μέσης χωρητικότητας ρεζερβουάρ θερμικού αυτοκινήτου θα κρατήσει ζεστούς τους επιβάτες τις διπλάσιες ώρες απ’ ό,τι μια τυπική μπαταρία ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Οδηγώντας ένα ηλεκτρικό στο χιόνι

Τα διαφορετικά χαρακτηριστικά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου έχουν σαν αποτέλεσμα μια αντίστοιχα διαφορετική συμπεριφορά όταν αυτό κινείται σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης.

Εν προκειμένω το αυξημένο βάρος των ηλεκτρικών εξασφαλίζει αποτελεσματικότερη επαφή του ελαστικού με το χιονισμένο οδόστρωμα. Επιπλέον, η τοποθέτηση της μπαταρίας στο δάπεδο του οχήματος χαρίζει στο αυτοκίνητο ένα πιο χαμηλό κέντρο βάρους. Η ομοιόμορφη κατανομή του βάρους στους δύο άξονες του οχήματος, συμβάλλει επίσης σε μια πιο προβλέψιμη οδική συμπεριφορά.

Από την άλλη, η αυξημένη μάζα των ηλεκτρικών οχημάτων έχει σαν αποτέλεσμα η μεγαλύτερη αδράνειά τους να απαιτεί προσοχή στο φρενάρισμα, αλλά και στην αλλαγή της πορείας τους. Έτσι, σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης, τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης, όπως το ABS ή το ESP θα φτάσουν πιο γρήγορα στα όριά τους.

Ταξιδεύοντας ηλεκτρικά τον χειμώνα

Παρότι τα ποσοστά ακινητοποίησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων από άδεια μπαταρία είναι μηδαμινά, ακριβώς επειδή οι κάτοχοί τους γνωρίζουν να προγραμματίζουν σωστά το ταξίδι τους, εντούτοις σε καταστάσεις με ιδιαίτερα χαμηλές θερμοκρασίες και πιθανές συνθήκες μποτιλιαρίσματος όπως αυτές σε μια εορταστική έξοδο, απαιτούν καλύτερο σχεδιασμό.

Σε χώρες με χαμηλές θερμοκρασίες όπου έχει υιοθετεί ευρέως η ηλεκτροκίνηση, υπάρχουν παντού σταθμοί ανεφοδιασμού για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Το να ξεκινάς ένα ταξίδι από την Αθήνα για τον Παρνασσό, βασιζόμενος στην αυτονομία που εξασφαλίζει το αυτοκίνητο υπό κανονικές συνθήκες και να ποντάρεις ότι θα βρεις ελεύθερο ή εν λειτουργία τον ταχυφορτιστή της Αράχωβας, εμπεριέχει ένα σαφές ρίσκο.

Με τον αυξανόμενο αριθμό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και στη χώρα μας, είναι απαραίτητο να δούμε να βελτιώνονται και οι υποδομές φόρτισης στους χειμερινούς προορισμούς.

Πάντως θα μπορούσαμε να πούμε πως σταδιακά κινούμαστε προς αυτήν την κατεύθυνση, καθώς ήδη υπάρχουν χιονοδρομικά κέντρα με εγκατεστημένους φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Για να κερδίσει αυτονομία, ο ιδιοκτήτης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα πρέπει να προθερμάνει την καμπίνα και την μπαταρία όσο το αυτοκίνητο είναι συνδεδεμένο στο φορτιστή. Επίσης αν υπάρχουν θερμαινόμενα καθίσματα και θερμαινόμενο τιμόνι, η ενεργοποίησή τους είναι πιο αποδοτική από τη θέρμανση ολόκληρης της καμπίνας.

Τον χειμώνα είναι επίσης σημαντικό η στάθμη φόρτισης της μπαταρίας να διατηρείται πάνω από το 20%.

Σε κάθε περίπτωση όσοι σκοπεύουν να αποκτήσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, με την προοπτική να το χρησιμοποιούν συχνά σε συνθήκες χαμηλής θερμοκρασίας, θα πρέπει να επιλέξουν μοντέλα με προηγμένα συστήματα θέρμανσης (αντλία θερμότητας) και υψηλή αυτονομία.

Από εκεί και πέρα, όσοι είναι επιφυλακτικοί απέναντι στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα πρέπει να γνωρίζουν πως το κλίμα της χώρα μας είναι ιδανικό για τη βέλτιστη απόδοση της μπαταρίας τους.

Απλά η οδήγηση ενός τέτοιου οχήματος απαιτεί έναν καλύτερο προγραμματισμό στον ανεφοδιασμό του, όσο τουλάχιστον οι υποδομές φόρτισης παραμένουν ανεπαρκείς.

Με πληροφορίες από τη σελίδα kathimerini.gr