Τετάρτη, 27 Νοεμβρίου, 2024
Αρχική Blog Σελίδα 364

Πάρος – Πάσχα: Διέλυσε κάθε ρεκόρ η επισκεψιμότητα αυτές τις Αγιες Ημέρες

0

Αγιες Ημέρες του Πάσχα και όλοι σχεδόν οι Ελληνες άφησαν την Αθήνα για την νησιωτική Ελλάδα.

Οι Κυκλάδες σε πρωταγωνιστικό ρόλο και η Πάρος όπως φαίνεται (σ.σ. με βάση πάντα τα στοιχεία του Λιμεναρχείου Πάρου και τον αγαπητό φίλο Μιχάλη Ρούσσο) διέλυσε κάθε ανταγωνισμό.

Αύξηση επιβατών πάνω από 32% σε σχέση με το 2023 και αντίστοιχα 25% σε σχέση με τα οχήματα…

Μάλιστα, όπως έχει σημειώσει μόνο την Μεγάλη Πέμπτη είχαμε: Σε 13 αφίξεις πλοίων, Μεγάλη Πέμπτη, στο λιμάνι της Παροικίας αποβιβάσθηκαν 6.175 (!!!) επιβάτες, 932 αυτοκίνητα, 46 φορτηγά και 144 δίκυκλα!

Με γλαφυρή περιγραφή ο φίλος Ρούσσος μέσω της σελίδας shiptravelers όπου σημειώνει: 

“Θέλετε να μιλήσουμε για αυξήσεις, μεγάλες και ευχάριστες? Ε, ο φίλος σας ο Μιχάλης, έχει μια πρόχειρη να σας αναφέρει!

💥 Εκπληκτική – εντυπωσιακή – τεράστια άνοδο σημείωσε η Πάρος μας, τη περίοδο του Πάσχα!

📌 28.587 επιβάτες αποβιβάσθηκαν τη περίοδο των εορτών στο λιμάνι της Παροικίας, αύξηση πάνω από 32% σε σχέση με το 2023 ( 19.210). Φορτώστε πάλι τις σούβλες αδέλφια μου, θα ξανά ψήσουμε! Τέτοια χαρά, μόνο με φαγητό και πιωμα απεριόριστο γιορτάζεται 😳.

📌📌 Άνοδο κατά 25% και στα οχήματα, βεβαίως – βεβαίως! Ξεφορτωθηκαν 4.995 οχήματα έναντι 3.742, το 2023! Έχω γυρίσει όλο το νησί γύρω – γύρω, δεν έχω δει άνθρωπο να περπατάει! Όλοι κυκλοφορούν με τροχοφορα 🙄.

📌📌📌 Εννοείται πως πρόκειται για το καλύτερο Πάσχα όλων των εποχών, αφήνοντας στη δεύτερη θέση αυτό του 2019 με 21.716 επιβάτες και 4.282 οχήματα!!

💥 Τα στατιστικά, όλων των ετών, αφορούν τη περίοδο από Πέμπτη προ Μεγάλης Εβδομάδας, μέχρι και Κυριακή του Πάσχα!

Η ακτινογραφία της κίνησης στο επιβατικό λιμάνι της Πάρου από το 2010 έως σήμερα (!!!)

                                                 ΠΑΣΧΑ 2010 (25/03-05/04)

ΕΠΙΒΑΤΕΣ 13.110
Ι.Χ 1.981
Φ/Γ 122
Δ/Κ 309

 

                                                 ΠΑΣΧΑ 2011 (14/04-25/04)

ΕΠΙΒΑΤΕΣ 15.972
Ι.Χ 2.397
Φ/Γ 143
Δ/Κ 390

 

ΠΑΣΧΑ 2012 (05/04-16/04)

ΕΠΙΒΑΤΕΣ 11.258
Ι.Χ 1.406
Φ/Γ 127
Δ/Κ 322

 

                                                 ΠΑΣΧΑ 2013 (25/04-06/05)

ΕΠΙΒΑΤΕΣ 18.280
Ι.Χ 2.935
Φ/Γ 226
Δ/Κ 525

 

ΠΑΣΧΑ 2014 (10/04-19/04)

ΕΠΙΒΑΤΕΣ 13.636
Ι.Χ 1.987
Φ/Γ 147
Δ/Κ 319

 

ΠΑΣΧΑ 2015 (09/04 – 12/04)

ΕΠΙΒΑΤΕΣ 9.131
Ι.Χ 1.471
Φ/Γ 115
Δ/Κ 197

 

                          ΠΑΣΧΑ 2016 (21/4 – 1/5)

ΕΠΙΒΑΤΕΣ 18.845
Ι.Χ 2.890
Φ/Γ 236
Δ/Κ 485

 

   ΠΑΣΧΑ 2017 (06/4-16/4)

ΕΠΙΒΑΤΕΣ 15392
Ι.Χ 2487
Φ/Γ 255
Δ/Κ 371

 

   ΠΑΣΧΑ 2018 (29/3 08/4)

ΕΠΙΒΑΤΕΣ 13.585
Ι.Χ 2.507
Φ/Γ 271
Δ/Κ 339

 

   ΠΑΣΧΑ 2019 (18/4-28/4)

ΕΠΙΒΑΤΕΣ 21.716
Ι.Χ 3.512
Φ/Γ 328
Δ/Κ 435
Λ/Φ 7
ΚΑΤΑΠΛΟΙ ΠΛΟΙΩΝ 83

 

   ΠΑΣΧΑ 2022 (14/4-24/4)

ΕΠΙΒΑΤΕΣ 18.148
Ι.Χ 3.133
Φ/Γ 381
Δ/Κ 383
Λ/Φ 9
ΚΑΤΑΠΛΟΙ ΠΛΟΙΩΝ 92

 

ΠΑΣΧΑ 2023 ( 06/04 – 16/04)
ΕΠΙΒΑΤΕΣ 19.210
Ι.Χ 3.020
Φ/Γ 361
Δ/Κ 358
Λ/Φ 3
ΚΑΤΑΠΛΟΙ ΠΛΟΙΩΝ 111

 

ΠΑΣΧΑ 2024 ( 26/04 – 05/05)
ΕΠΙΒΑΤΕΣ 28.587
Ι.Χ 3.904
Φ/Γ 416
Δ/Κ 664
Λ/Φ 11
ΚΑΤΑΠΛΟΙ ΠΛΟΙΩΝ 112

 

Η φωτογραφία είναι από το λιμάνι της Πάρου με την υπογραφή Σταμάτη Παγώνη 

 

The Guardian: Δονούσα, η φετινή επιλογή για τις καλοκαιρινές διακοπές

0

«Αυτό το ήσυχο νησί των Μικρών Κυκλάδων έχει μια μικρή πόλη, αρκετούς άγριους αμμώδεις κόλπους και μια πληθώρα πανοραμικών μονοπατιών για περπάτημα και τρέξιμο». Με αυτά ακριβώς τα λόγια ξεκινά το άρθρο του The Guardian, το οποίο αποτελεί ωδή σε ένα από το πιο όμορφα μα συγχρόνως και πιο «άγριο» νησιά της Ελλάδας.

Ο λόγος για τη Δονούσα. Aποτελεί το βορειότερο νησί του συμπλέγματος των Μικρών Ανατολικών Κυκλάδων βρίσκεται μεταξύ της Νάξου και της Αμοργού. Σύμφωνα με τη μυθολογία, στη Δονούσα έκρυψε ο Διόνυσος την Αριάδνη, για να μην τη βρει ο Θησέας. Η Δονούσα είναι ένας από τους ανέγγιχτους φυσικούς παραδείσους της άγονης γραμμής του Αιγαίου, ένα σκηνικό εξωτικής ομορφιάς με αμέτρητους μικρούς κολπίσκους και θάλασσα σε όλες τις αποχρώσεις του μπλε.

Αυτές τις θάλασσες θέλησε να εξυμνήσει ο Guardian, ο οποίος με ένα μεγάλο αφιέρωμα τις χαρακτήρισε ως τις καλύτερες της Ευρώπης.

Tο αφιέρωμα του Guardian

«Ο Ηλίας, ήσυχος και ανεπιτήδευτος, μας συναντά στο μικροσκοπικό λιμάνι και λέει ότι θα μπορούσε να μας πάει με το αυτοκίνητο στο σπίτι, αλλά θα ήταν πιο γρήγορο με τα πόδια. Μας κατευθύνει σε ένα στενό δρομάκι περνώντας από ένα πολυσύχναστο καφενείο, όπου οι άνθρωποι συζητούν τα νέα της ημέρας πίνοντας καφέ.

Το δικό μας σπίτι, ένα από ένα μικρό σύμπλεγμα σπιτιών, έχει μια πέργκολα από χονδροειδείς κορμούς και μπαμπού, και βλέπει στη θάλασσα απέναντι από έναν κήπο με δεντρολίβανο και αγαύη, ένα χωράφι με λαχανικά και κομποστοποιητή, και το μαντρί που φιλοξενεί ένα γαϊδουράκι που ονομάζεται Γιολάντα.

donousa10

Στο εσωτερικό υπάρχουν αναπαλαιωμένα ξύλινα έπιπλα και υφάσματα υφασμένα στον αργαλειό από τη σύντροφο του Ηλία την Πλουμίτσα, η οποία χαιρετάει καθώς επιστρέφει από το τάισμα των κοτόπουλων. Το πάθος του νεαρού ζευγαριού για τη διατήρηση του παρθένου τοπίου του νησιού τους κάνει τον ξενώνα ένα μέρος που εμπνέει.

Μία από τις Μικρές Κυκλάδες, με έκταση μόλις πέντε τετραγωνικά μίλια, η μικροσκοπική Δονούσα είναι καθησυχαστικά χαμηλών τόνων και χαλαρή. Οι περισσότεροι από τους 150 μόνιμους κατοίκους – και επισκέπτες όπως εμείς – βρίσκονται στον Σταυρό, όπου τα σπίτια βρίσκονται ανάμεσα σε φοίνικες και φραγκοσυκιές και τίποτα δεν απέχει περισσότερο από πέντε λεπτά με τα πόδια από την παραλία του χωριού. Υπάρχει ένας φούρνος, ένα μουσικό μπαρ και μισή ντουζίνα μέρη για φαγητό, με παραδοσιακά πιάτα όπως φάβα και κατσικάκι με πατάτες. Το μαγαζί στο πίσω μέρος του μπαρ είναι ανοιχτό κάθε μέρα, και το άλλο μίνι μάρκετ πουλάει υπέροχα κομμάτια κατσικίσιου τυριού, το ξινότυρο, από τη γειτονική Νάξο.

Ο Ηλίας, που φέρνει φρέσκο ψωμί από τον ξυλόφουρνο της γιαγιάς του, συνιστά την παραλία Κέδρος, νοτιοανατολικά σε ένα ακρωτήρι, όπου η οικογένειά του έχει ένα καφέ-μπαρ που σερβίρει βιολογικά τοπικά προϊόντα. Μετά από 20 λεπτά περπάτημα βρίσκουμε μια πανέμορφη έκταση με ανοιχτόχρωμη άμμο που πλαισιώνει τη ζαφειρένια θάλασσα ανάμεσα σε ήπιους λόφους διάσπαρτους με χαμηλούς θάμνους. Κολυμπάω στον κόλπο και κοιτάζω κάτω μέσα από το καθαρό νερό σε κυματιστά μοτίβα και αραχνοΰφαντα θαλάσσια χόρτα.

Εκτός από τον ξενώνα και την ταβέρνα, η κύρια ενασχόληση του Ηλία είναι η συντήρηση και η προώθηση των μονοπατιών για περπάτημα και τρέξιμο. Τις επόμενες ημέρες σε αυτά τα μονοπάτια εξερευνούμε την άγρια νότια ακτή με τους παλιούς ανεμόμυλους και τα αγροτόσπιτα και έναν αρχαίο οικισμό.

Ένα μονοπάτι οδηγεί σε μια κοιλάδα προς την παραλία Λιβάδι, μια άλλη μαγευτική έκταση με μαλακή άμμο και απαλή γαλαζοπράσινη θάλασσα. Λουσμένη στο φως του αργά το απόγευμα, οι λευκοί βράχοι λάμπουν και η γαλάζια θάλασσα αστράφτει. Οι βοσκοί φωνάζουν τις κατσίκες τους.

Πιο εντυπωσιακή είναι η διαδρομή προς τα βόρεια του νησιού, που περνάει γύρω από την κορυφή του Παπά, ύψους σχεδόν 400 μέτρων. Μετά από μια πεζοπορία μέχρι την κορυφογραμμή, κοιτάμε κάτω στην Καλοταρίτισσα, μια χούφτα εξοχικά σπίτια σε έναν καταγάλανο κόλπο που περιβάλλεται από λόφους. Στο τέλος του τεθλασμένου μονοπατιού, κότες και κατσίκες περιφέρονται καθώς ο παπάς τελειώνει το εβδομαδιαίο κάλεσμά του στον γηραιότερο κάτοικο.

donousa7

Ένα μονοπάτι συνεχίζει γύρω από την άκρη του κόλπου σε ένα τέλειο μέρος για κολύμπι, και στη συνέχεια καθόμαστε στην ταράτσα της ταβέρνας για μια πιατέλα με ψητά μπιφτέκια με ντοματοσαλάτα, χοντροκομμένες πλάκες φέτας πασπαλισμένες με ελαιόλαδο και ρίγανη και πυκνό τζατζίκι με σκόρδο.

Οι ιδιοκτήτες προσφέρουν ένα σφηνάκι από κάτι δυνατό για την επιστροφή με τα πόδια. «Ελάτε ξανά όποτε θέλετε!» Καθώς επιστρέφουμε στον Σταυρό, ο ήλιος που δύει φωτίζει τις πλαγιές των λόφων σαν να ανάβει ένα ηλεκτρικό στοιχείο, και τα αστέρια διαπερνούν τον μπλε ουρανό που σβήνει»

Με πληροφορίες από τη σελίδα gazzetta.gr

 

Γαλάζιες Σημαίες: Χρήματα στο παραπέντε, τι θα γίνει με τους ναυαγοσώστες

0
Ναυαγοσώστης
Ναυαγοσώστης

Στο παρά πέντε της έναρξης της τουριστικής περιόδου ψάχνει για ακόμα μία χρονιά η Ελλάδα ναυαγοσώστες για τις πολυάριθμες παραλίες της κι ας είναι μία από τις χώρες με τα περισσότερα χιλιόμετρα ακτογραμμής, αλλά και εκατοντάδες πνιγμούς κάθε χρόνο, ο αριθμός των οποίων αντί να μειώνεται, αυξάνεται.

Και μπορεί φέτος το κονδύλι που δικαιολόγησε το υπουργείο Εσωτερικών να είναι μεγαλύτερο από πέρυσι και να προσεγγίζει περισσότερο τα πραγματικά κόστη που προκύπτουν από τις απαιτήσεις της νομοθεσίας, αλλά η κατανομή του έγινε μόλις πριν από μία εβδομάδα και ενώ μεσολαβούν οι αργίες του Πάσχα.

Αποτέλεσμα είναι η σεζόν να κινδυνεύει να αρχίσει χωρίς ναυαγοσωστική κάλυψη σε πολλούς δήμους, ενώ ορατή είναι και η απειλή να χαθούν αρκετές Γαλάζιες Σημαίες από τις ελληνικές ακτές, καθώς οι οργανωμένες και ασφαλείς παραλίες εντάσσονται στις προϋποθέσεις του θεσμού.

Το κονδύλι, το οποίο θα διατεθεί για φέτος ανέρχεται σε 15 εκατομμύρια ευρώ έναντι των 10 εκατ. πέρυσι. Παρά την αύξησή του, δεν καλύπτει το πλήρες κόστος της υπηρεσίας στο σύνολο των 143 δήμων με ακτές, το οποίο εκτιμάται σε 28,5 εκ. ευρώ. Πολλοί από τους διαγωνισμούς βρίσκονται σε εξέλιξη τις τελευταίες ημέρες και ενδέχεται οριακά να προλάβουν το χρονικό ορόσημο της 1ης Ιουνίου.

Ωστόσο, για τους παραθαλάσσιους δήμους, οι οποίοι πρέπει να κάνουν διεθνείς διαγωνισμούς με προϋπολογισμούς άνω των 230.000 ευρώ, δηλαδή περίπου 30 δήμους από το σύνολο, τα χρονικά περιθώρια είναι ασφυκτικά καθώς σε ένα μήνα από τώρα οι σταθμοί των ναυαγοσωστών θα πρέπει να είναι επανδρωμένοι, κάτι το οποίο θεωρείται μάλλον αδύνατο.

Το θέμα συζητήθηκε και στην τελευταία συνεδρίαση της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ) όπου αποφασίστηκε να σταλεί επιστολή στο υπουργείο. Τελικώς λίγα 24ωρα μετά, το ζήτημα των κονδυλίων λύθηκε και μένει να φανεί πόσοι από τους δήμους θα καταφέρουν να διεκπεραιώσουν τους απαραίτητους διαγωνισμούς εμπρόθεσμα.

«Τα χρονικά περιθώρια είναι ασφυκτικά», επισημαίνει στο «Έθνος» ο δήμαρχος Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης και Α΄ Αντιπρόεδρος της ΚΕΔΕ, Γρηγόρης Κωνσταντέλλος, προσθέτοντας ότι οι δήμαρχοι χωρίς να φέρουν ευθύνη, μπορεί να βρεθούν υπόλογοι έναντι της δικαιοσύνης. «Με τον νόμο που ψηφίστηκε για τους αιγιαλούς η υποχρέωσή μας ήρθε εγγύτερα. Αυτό σημαίνει ότι από την επόμενη περίοδο το λιμενικό θα μπορεί να κάνει ελέγχους και να κόβει διοικητικά και λοιπά πρόστιμα. Ταυτόχρονα είναι πολύ πιθανό να χαθούν γαλάζιες σημαίες, κάτι που θα υποβαθμίσει το τουριστικό προϊόν της χώρας».

Κι αυτό γιατί -όπως εξηγεί- οι έλεγχοι για τις Γαλάζιες Σημαίες γίνονται εντός του Μαΐου, σε χρόνο που οι περισσότεροι διαγωνισμοί δε θα έχουν τελεσφορήσει. Να σημειωθεί ότι αυτή δε θα είναι η πρώτη φορά που δήμοι χάνουν γαλάζια σημαία. Ο δήμος Παγγαίου, όπως επεσήμανε ο δήμαρχος Φίλιππος Αναστασιάδης, στη συνεδρίαση της ΚΕΔΕ, έχασε πέρυσι τέσσερεις Γαλάζιες Σημαίες γι’ αυτόν το λόγο, ενώ υπάρχουν και περιπτώσεις δήμων από τους οποίους αφαιρέθηκαν Γαλάζιες Σημαίες, οι οποίες είχαν αρχικά δοθεί.

Οι υποχρεώσεις της νομοθεσίας

Σύμφωνα με τους δημάρχους, το Προεδρικό Διάταγμα 71/2020, το οποίο διέπει το ζήτημα της ναυαγοσωστικής κάλυψης, είναι εξαιρετικά αυστηρό με προβλέψεις που πολλαπλασιάζουν τα κόστη χωρίς απαραιτήτως να αυξάνουν τις δικλείδες ασφαλείας για τους λουόμενους.

Όπως αναφέρει ο κ. Κωνσταντέλλος, για το λόγο αυτό είχε συγκροτηθεί πριν από περίπου 1,5 χρόνο μία επιτροπή, η οποία θα επανεξέταζε το Π.Δ. χωρίς όμως έως σήμερα να έχει συγκληθεί ποτέ.

Αποτέλεσμα είναι, σύμφωνα με τους αιρετούς, να εξακολουθούν να ισχύουν οι προβλέψεις του και οι απαιτήσεις για εξοπλισμό με λέμβους και jet ski: «Η ναυαγοσωστική κάλυψη είναι πολύ ακριβή, την ώρα που το 95% των πνιγμών, βάσει των στοιχείων, συμβαίνουν από 0 – 40 μέτρα από την ακτή», επισημαίνει ο δήμαρχος 3Β.

Ένα δεύτερο πρόβλημα που εντοπίζουν οι δήμαρχοι είναι το γεγονός ότι για τη στελέχωση των ναυαγοσωστικών σταθμών πρέπει να απευθυνθούν σε εταιρίες και σχολές: «Δεν μπορείς να επανδρώσεις μεμονωμένα έναν πυργίσκο, διότι θεωρείται κατάτμηση. Επιπλέον, η νομοθεσία ορίζει ότι εάν απευθυνθείς σε σχολές ναυαγοσωστικής, την ευθύνη την έχουν αυτές, αλλά εάν όχι, η ευθύνη μένει στον δήμο. Οπότε η ίδια η νομοθεσία σε κατευθύνει σε αυτή τη λύση».

Σήμερα περίπου στο 1/3 των παραθαλάσσιων δήμων υπάρχει και δεύτερη βάρδια ναυαγοσώστη στις πολυσύχναστες παραλίες, η λίστα των οποίων καταρτίζεται από τριμελή επιτροπή, στην οποία μετέχουν εκπρόσωπος του λιμενικού, του δήμου και της υγειονομικής περιφέρειας. Ο αριθμός των παραλιών που θεωρούνται πολυσύχναστες φτάνει τις 675.

Υπενθυμίζεται ότι βάσει του Π.Δ. 71 του 2020:

# μειώθηκε στα 200 από 300 μέτρα η απόσταση μεταξύ δύο ναυαγοσωστικών σταθμών.

# Διαφοροποιήθηκε ο απαραίτητος εξοπλισμός, ο οποίος πλέον πρέπει να περιλαμβάνει λέμβους ακόμα και jet ski.

# Άλλαξε η σύνθεση της επιτροπής, η οποία επιλέγει τις πολυσύχναστες παραλίες που χρήζουν ναυαγοσωστικής κάλυψης και ο εκπρόσωπος της οικείας Περιφέρειας αντικαταστάθηκε από τοπικό ιατρό με αποτέλεσμα, σύμφωνα με τους δημάρχους, αυτό να έχει οδηγήσει σε πολλαπλασιασμό των πολυσύχναστων παραλιών, ο αριθμός των οποίων αυξάνεται χρόνο με το χρόνο.

# Αυστηρή η νομοθεσία, αλλά αυξάνονται οι πνιγμοί

Την ίδια στιγμή, η αυστηροποίηση της νομοθεσίας δεν έχει καταφέρει να μειώσει τους πνιγμούς στις ελληνικές θάλασσες. Σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία του Παρατηρητηρίου Ατυχημάτων του Safe Water Sports, παρά το γεγονός ότι η χώρα μας έχει πάνω από 13.500 χλμ. ακτογραμμής, εκατοντάδες άτομα πνίγονται κάθε χρόνο.

Μόνο το 2023 καταγράφηκαν 34 τραυματισμοί και 400 θανάσιμα ατυχήματα στις ελληνικές θάλασσες. Από τους 400 θανάτους, το 71% των θυμάτων ήταν άνδρες και το 29% γυναίκες. Το 83% αφορούσε άτομα άνω των 60 ετών, γι αυτό και ο Οργανισμός σε συνεργασία με το Υπουργείο Ναυτιλίας, το Λιμενικό Σώμα, το Υπουργείο Υγείας και τον ΕΟΔΥ πραγματοποιεί ενημερώσεις με συμβουλές ασφαλείας στο νερό για τα άτομα 3ης ηλικίας μέσα από μια ενημερωτική καμπάνια που τρέχει κάθε χρόνο με τηλεοπτικά σποτ και ενημερώσεις στα ΚΑΠΗ.

Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι από τους 400 θανάτους, οι 5 αφορούσαν ανήλικα παιδιά. Τα περισσότερα περιστατικά καταγράφηκαν τον μήνα  Ιούλιο και οι ώρες με τους περισσότερους θανάτους ήταν 12 – 1 μ.μ.

Οι περισσότεροι θάνατοι καταγράφηκαν στην Περιφέρεια της Αττικής με σύνολο 69 και ακολουθεί η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας με 56 θανάτους.

Ο μέσος όρος των θανάτων της τελευταίας πενταετίας είναι 338, ενώ το 2022 ήταν μία ακόμα αρνητική χρονιά καθώς καταγράφηκαν 386 θανάσιμα ατυχήματα, τα περισσότερα εκ των οποίων στη θάλασσα και 7 στα εσωτερικά ύδατα της χώρας (λίμνες, ποτάμια, κολυμβητικές δεξαμενές κλπ.).

Πηγή ethnos.gr

Τουρκία – Κωνσταντινούπολη: Από σήμερα (06/05) η “Μονή της Χώρας” λειτουργεί ως τζαμί (!!!)

0

Εκκλησία ή Τζαμί; Οι Τούρκοι επέλεξαν και αποφάσισαν.

Σήμερα προγραμματίζεται να λειτουργήσει εκ νέου ως τζαμί ο βυζαντινός ναός της Μονής της Χώρας στην Κωνσταντινούπολη, μεταδίδουν τουρκικά μέσα ενημέρωσης.

Το κρατικό πρακτορείο ειδήσεων Anadolu μετέδωσε ότι ο πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν πρόκειται να συμμετάσχει σε τελετή για την ολοκλήρωση των έργων της Γενικής Διεύθυνσης Βακουφίων για τη συντήρηση 201 ιστορικών μνημείων, συμπεριλαμβανομένης της Μονής της Χώρας.

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, κατά τη διάρκεια τελετής στο συνεδριακό κέντρο του προεδρικού μεγάρου στην Αγκυρα, ο πρόεδρος Ερντογάν θα συνδεθεί απευθείας με τη Μονή της Χώρας.

Προηγούμενα δημοσιεύματα τοποθετούσαν χρονικά τα εγκαίνια για τη λειτουργία του ιστορικού βυζαντινού ναού με ανεκτίμητης αξίας ψηφιδωτά περί την 23η Φεβρουαρίου, ωστόσο η Γενική Διεύθυνση Βακουφίων της Τουρκίας τα διέψευσε, ανακοινώνοντας ότι η Μονή της Χώρας θα λειτουργήσει ως τζαμί τον Μάιο. Τα έργα διήρκεσαν τέσσερα χρόνια.

Η εκκλησία του Αγίου Σωτήρος εν τη Χώρα, το καθολικό του πάλαι ποτέ μοναστικού συγκροτήματος, χρονολογείται από τον 6ο αιώνα μ.Χ., ενώ τα μοναδικά ψηφιδωτά και τοιχογραφίες της φιλοτεχνήθηκαν τον 14ο αιώνα, από το 1305 έως το 1320, επί βασιλείας Παλαιολόγων.

Πρόκειται για το μνημείο με τα περισσότερα και πλέον περίτεχνα βυζαντινά ψηφιδωτά που διασώζεται στην Κωνσταντινούπολη, μαζί με την Αγία Σοφία και τη Μονή της Παμμακάριστου, που επίσης λειτουργεί ως τέμενος με την ονομασία Φετχιγέ. Η Αγία Σοφία είχε επίσης αποδοθεί στη μουσουλμανική θρησκευτική λατρεία το 2020.

Η Μονή της Χώρας μετατράπηκε σε τζαμί το 1511, 58 χρόνια μετά την Άλωση της Πόλης. Ωστόσο, με απόφαση του υπουργικού συμβουλίου της Τουρκίας, το 1945 έγινε μουσείο.

Μετά την απόφαση αυτή, ειδικοί από τις ΗΠΑ εκτέλεσαν τεράστιο έργο αποκατάστασης και συντήρησης των ψηφιδωτών και νωπογραφιών, ξηλώνοντας σοβάδες που τα κάλυπταν. Οι εργασίες, που ξεκίνησαν το 1948, ολοκληρώθηκαν δέκα χρόνια αργότερα, το 1958.

Όμως το 2019 το Συμβούλιο της Επικρατείας (Danistay) της Τουρκίας ακύρωσε την απόφαση του 1945 και, έναν χρόνο αργότερα, ο πρόεδρος Ερντογάν ανακοίνωσε ότι το μνημείο θα λειτουργήσει ξανά ως τζαμί.

 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Σαντορίνη – Sea Diamond: Ερχεται νέα δίκη, 17 χρόνια μετά το ναυάγιο (!!!)

0
Σαντορίνη - Sea Diamond
Σαντορίνη - Sea Diamond

Ποιος μπορεί να ξεχάσει…

Ηταν 5 Απριλίου του 2007 όταν το κρουαζιερόπλοιο «Sea Diamond», που μετέφερε 1.163 επιβάτες και 391 μέλη πληρώματος, προσέκρουσε σε ξέρα στον όρμο των Φηρών στη Σαντορίνη.

Στη συνέχεια κατάφερε να διανύσει μια απόσταση δέκα χιλιομέτρων μέχρι που βυθίστηκε στον όρμο του Αθηνιού.

Ολοι οι επιβαίνοντες διασώθηκαν, εκτός από τον Γάλλο τουρίστα Ζαν Κριστόφ Αλέν, 45 ετών, και τη 16χρονη κόρη του, Μοντ, που δεν βρέθηκαν ποτέ. Ο δικαστικός μαραθώνιος ξεκίνησε λίγα χρόνια αργότερα στα ποινικά και τα αστικά δικαστήρια και συνεχίζεται, παρότι έχουν περάσει 17 ολόκληρα χρόνια από το ναυάγιο, με τη Δικαιοσύνη να μην έχει πει ακόμα την τελευταία της λέξη.

Πριν από λίγες ημέρες, ο Αρειος Πάγος άσκησε αναίρεση, σύμφωνα με πληροφορίες του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής, σε απόφαση του Εφετείου Πειραιά που είχε εκδοθεί το 2021, ζητώντας να επαναληφθεί η δίκη μεταξύ της πλοιοκτήτριας εταιρίας και του Δήμου Σαντορίνης για την ανέλκυση του ναυαγίου και την αποζημίωση της τοπικής Αρχής.

sea-diamond

Αγωγή

Ο Δήμος Σαντορίνης είχε καταθέσει αγωγή το 2012 αξιώνοντας ανέλκυση του ναυαγίου και αποζημίωση για ηθική βλάβη. Η πρωτόδικη απόφαση, που εκδόθηκε το 2014, δικαίωνε τη δημοτική Αρχή, καθώς προέβλεπε άμεση ανέλκυση του ναυαγίου με έξοδα της πλοιοκτήτριας εταιρίας, αλλά και αποζημίωση για ηθική βλάβη του δήμου ύψους 6 εκατ. ευρώ. Το 2021, όμως, το Ναυτικό Τμήμα του Τριμελούς Εφετείου Πειραιά απέρριψε όλες τις απαιτήσεις του δήμου. Ειδικότερα, απέρριψε το αίτημα για ανέλκυση του ναυαγίου αναφέροντας ότι οι ΟΤΑ μπορούν να λειτουργήσουν και σε περιβάλλον που έχει υποβαθμιστεί.

«Πράγματι, τα νομικά πρόσωπα δεν ασκούν χρήση των κοινών σε όλους και των κοινόχρηστων πραγμάτων (όπως η θάλασσα και οι ακτές) ούτε απολαμβάνουν τα ίδια (αλλά τα φυσικά πρόσωπα, όργανα της διοικήσεως ή μέλη τους) τα περιβαλλοντικά αυτά αγαθά. Και ναι μεν τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, όπως οι ΟΤΑ, μπορούν να επιδιώκουν την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος στην περιοχή της αρμοδιότητάς τους έναντι του κράτους, δεν μπορούν όμως να επικαλεστούν προς τούτο την προσωπικότητά τους έναντι μόνης της περιβαλλοντικής επιδείνωσης από τη δράση ιδιωτών, αφού δεν θίγονται από αυτήν, καθώς μπορούν να λειτουργήσουν και σε υποβαθμισμένο περιβάλλον», αναφέρεται στην απόφαση.

Τουρισμός

Παράλληλα, το Εφετείο απέρριψε και το αίτημα του δήμου για αποζημίωση, με το αιτιολογικό ότι η τουριστική κίνηση στο νησί όχι μόνο δεν μειώθηκε αλλά αυξήθηκε μετά το ναυάγιο και ότι δεν έχει πληγεί η φήμη του δήμου.

Συγκεκριμένα, στην απόφαση του δικαστηρίου τονίζεται: «Η τουριστική κίνηση (επιβάτες κρουαζιέρας) στη νήσο Θήρα αυξήθηκε μεταξύ των ετών 2010 και 2012 κατά ποσοστό 8,17%. Περαιτέρω, η φήμη της νήσου Θήρας ως τουριστικού προορισμού δεν ταυτίζεται με την υπόληψη του Δήμου Θήρας ως οργανωμένου και αποτελεσματικά λειτουργούντος Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου, δεδομένου ότι το φυσικό κάλλος του τοπίου, στο οποίο στηρίζεται η πρώτη, δεν σχετίζεται με την επάρκεια των υπηρεσιών που παρέχονται σε δημότες και επισκέπτες, στην οποία στηρίζεται η δεύτερη.

 

Οι δε “επιστημονικές αντιπαραθέσεις”, στις οποίες γίνεται αναφορά όλως αορίστως, δεν είναι επαρκείς για να θεμελιώσουν ηθική βλάβη του ενάγοντος, αφού υπό τα εκτιθέμενα αυτές βλάπτουν τη φήμη της νήσου Θήρας και όχι του Δήμου Θήρας.

Οσον αφορά στη δυσφήμηση που υφίσταται ο ενάγων από έντυπα και μέσα ενημέρωσης στην Ελλάδα και το εξωτερικό με δημοσιεύματα που τον εμφανίζουν να αδυνατεί να περιφρουρήσει την καθαρότητα και την υγιεινή του περιβάλλοντος σε όλο το νησί, για τα οποία δεν υπάρχει καμία συγκεκριμένη αναφορά στην αγωγή με προσδιορισμό του συντάκτη τους ή του εκδότη των εντύπων ή του υπευθύνου των μέσων ενημέρωσης, θα μπορούσε μεν να στηρίξει αξιώσεις έναντι των δυσφημούντων, όχι όμως και έναντι των εναγομένων, οι οποίοι υπό τα εκτιθέμενα αρνούνται να αποκαταστήσουν την περιβαλλοντική υποβάθμιση που φέρονται να έχουν προκαλέσει, όχι όμως και να δηλώνουν αυτοί οι ίδιοι ότι ο ενάγων δεν είναι σε θέση να προστατεύσει το θαλάσσιο και χερσαίο περιβάλλον στην περιοχή της τοπικής του αρμοδιότητας».

Ζώρζος (Δήμαρχος Θήρας): «Η μόλυνση είναι διαρκής»

Επιτακτική χαρακτηρίζει την απομάκρυνση του ναυαγίου ο δήμαρχος Σαντορίνης, Νίκος Ζώρζος, μιλώντας στον «Ε.Τ.» της Κυριακής. «Τα δικαστήρια έκριναν ότι η μόλυνση στην περιοχή εξαιτίας του ναυαγίου είναι διαρκής. Η απομάκρυνση του “Sea Diamond” είναι υποχρέωση του υπαιτίου του ναυαγίου και της πλοιοκτήτριας εταιρίας, καθώς το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο δεν διαθέτει τα απαιτούμενα μέσα. Η απόφαση του Αρείου Πάγου είναι μια θετική εξέλιξη», τονίζει ο κ. Ζώρζος. «Ο στόχος του δήμου είναι να δικαιωθεί, καθώς έχουμε δώσει μεγάλο αγώνα στα ποινικά και τα αστικά δικαστήρια από το 2017 μέχρι σήμερα», επισημαίνει ο δικηγόρος της τοπικής Αρχής, Στέλιος Παπανδρεόπουλος.

Τοξική βόμβα: Θα ρυπαίνει την περιοχή της Καλντέρας για περίπου 420 χρόνια

Περιβαλλοντικές οργανώσεις, που έχουν ασχοληθεί με το θέμα, χαρακτηρίζουν το ναυάγιο τοξικό απόβλητο που εξακολουθεί να προκαλεί ρύπανση με την πάροδο του χρόνου. Σύμφωνα με το μη κερδοσκοπικό ινστιτούτο «Αρχιπέλαγος», που έχει στόχο την προστασία των θαλασσών, το «Sea Diamond» θα συνεχίζει να ρυπαίνει την περιοχή της Καλντέρας για περίπου 420 χρόνια, ενώ από κοινού με τη Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Θηραίων Πολιτών παραθέτουν τα υλικά του ναυαγίου. Συγκεκριμένα, επισημαίνουν ότι εντός του ναυαγίου «περιέχονταν εκατοντάδες τόνοι υγρών καυσίμων (μαζούτ) και λιπαντικών μηχανής, χιλιάδες κυβικά μέτρα μονωτικών υλικών, όπως πετροβάμβακας και υαλοβάμβακας, εκατοντάδες κιλά ανόδια, που περιέχουν βαρέα μέταλλα, όπως μόλυβδο, κάδμιο και ψευδάργυρο».

Χημικά

Επίσης, κάνουν λόγο για «χιλιάδες μέτρα καλωδιώσεων που περιέχουν χαλκό, εκατοντάδες λίτρα ηλεκτρολύτη στις μπαταρίες του πλοίου που περιέχουν ισχυρά οξέα, μόλυβδο και κάδμιο, πολλά επικίνδυνα για τη δημόσια Υγεία χημικά, όπως χρώματα, αντισκωριακά, σταθεροποιητές βαφών, βρωμιούχες επιβραδυντικές χημικές ενώσεις, αλλά και πολλές ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές στα όργανα, στις εγκαταστάσεις, στα σαλόνια και τις καμπίνες του πλοίου που περιέχουν υδράργυρο και άλλα επικίνδυνα βαρέα μέταλλα, συνιστώντας συνολικά μία τοξική βόμβα, που συνεχώς διαβρώνεται απειλώντας με σοβαρότατη οικολογική καταστροφή το θαλάσσιο οικοσύστημα της Σαντορίνης».

Το κουφάρι του πλοίου κρέμεται από την προπέλα στα βράχια, με την πλώρη να βρίσκεται σε βάθος 90 μέτρων και την πρύμνη σε βάθος 140 μέτρων. Ειδικός σύμβουλος της πλοιοκτήτριας εταιρίας, που είχε καταθέσει το 2014 στο Εφετείο Πειραιά, είχε αναφέρει ότι «το συγκεκριμένο ναυάγιο είναι πολύ σταθερό στη θέση που βρίσκεται και ότι η ανέλκυσή του είναι ανέφικτη». Ο ίδιος σύμβουλος ανέφερε ότι σε περίπτωση που επιχειρηθεί η ανέλκυση μπορεί να υπάρξουν κίνδυνοι για την ανθρώπινη ασφάλεια.

 

Αντώνης Τουρκογιώργης: Εφυγε από τη ζωή ανήμερα του Πάσχα

0

Κλείνει ένα ακόμη μουσικό κεφάλαιο στη ζωή μας..

Πέθανε σήμερα σε ηλικία 73 ετών, ο Αντώνης Τουρκογιώργης, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της ελληνικής ροκ μουσικής. Από το 2010 αντιμετώπιζε προβλήματα υγείας.

Ο εκλιπών υπήρξε ιδρυτικό μέλος του ιστορικού ροκ συγκροτήματος «Socrates Drank the Conium», στο οποίο ήταν μπασίστας και τραγουδιστής. Μετά τη διάλυση των Socrates, ο Αντώνης Τουρκογιώργης ακολούθησε σόλο καριέρα, ενώ το 2007 κυκλοφόρησε η αυτοβιογραφία του με τίτλο «Το Συγκρότημα».

Την είδηση του θανάτου του έκανε γνωστή ο Κώστας Μπίγαλης, ο οποίος σε ανάρτησή του ανέφερε: «Σήμερα έφυγε ο μεγάλος μουσικός, κιθαρίστας, συνθέτης και τραγουδιστής, Αντώνης Τουρκογιώργης, να συναντήσει τον αδερφικό του φίλο, Γιάννη Σπάθα, το άλλο του μισό των θρυλικών Socrates Drunk the Conium του κορυφαίου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών. Tony Power. Για πάντα».

Ποιος ήταν ο Αντώνης Τουρκογιώργης

Γεννήθηκε στις 18 Φεβρουαρίου του 1951 και έγινε αρχικά γνωστός ως μπασίστας και τραγουδιστής των Socrates Drank the Conium. Υπήρξε δυναμικός περφόμερ, τραγουδιστής, συνθέτης, στιχουργός και ασυμβίβαστος στο σύνολό του, καλλιτέχνης. Αφοσιώθηκε στην ροκ μουσική και άφησε το προσωπικό του αποτύπωμα.

Μετά την διάλυση των Socrates, ακολούθησε σόλο καριέρα κάνοντας πολλές επιτυχημένες συνεργασίες. Το 2007 κυκλοφόρησε το αυτοβιογραφικό βιβλίο του, με τίτλο «Το Συγκρότημα» στο οποίο με χιούμορ και ζωντάνια καταγράφει πώς δημιουργείται ένα συγκρότημα με βάση την προσωπική του εμπειρία, ενώ ταυτόχρονα ξετυλίγει τη μουσική του πορεία από τα πρώτα του βήματα στη μουσική. Κομβικό σημείο βεβαίως του βιβλίου αποτελεί η περιπετειώδης και ανατρεπτική μουσική διαδρομή των σπουδαίων Socrates.

Τον Απρίλιο του 2010 μεταφέρθηκε σε νοσοκομείο της Αθήνας κατόπιν αγγειακού εγκεφαλικού επεισοδίου και έκτοτε δεν κατάφερε ποτέ να επανέλθει ουσιαστικά.

Τον Οκτώβριο του 2018, οι φίλοι του έδειξαν πως δεν τον ξεχνούν και οργάνωσαν μια μεγάλη συναυλία με σκοπό να συγκεντρωθούν χρήματα για τη στήριξή του ώστε να ακολουθήσει αποκατάσταση σε ειδικό θεραπευτικό κέντρο.

Μεταξύ άλλων, στην συναυλία τότε συμμετείχαν η Ελένη Βιτάλη, ο Βαγγέλης Γερμανός, η Γλυκερία, ο Χρήστος Δάντης, η Ελεονώρα και ο Γιάννης Ζουγανέλης, ο Χρήστος Θηβαίος, ο Κώστας Μπίγαλης, ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου και άλλα σημαντικά ονόματα του ελληνικού πενταγράμμου.

Προσωπικοί δίσκοι

«Τα Μάτια 14» (1986)

«Επεισόδιο» (1988)

«Μόνον Όρθιοι» (1990)

«Πυρ, Γυνή και Rock and Roll» (1991) (με τη Λίνα Μπαμπατσιά)

«Βήματα» (1992)

«Ουφ!» (1998)

Με τους Socrates Drank the Conium

«Socrates Drank the Conium» (1972)

«Taste of Conium» (1972)

«On the Wings» (1973)

«Phos» (1976)

«Waiting for Something» (1980)

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

«Breaking Through» (1981)

«Plaza» (1984)

 

Πανελλήνιες 2024: Αποζημίωση για τους μαθητές που θα δώσουν εξετάσεις εκτός έδρας (!!!)

0
Πανελλαδικές
Πανελλαδικές

Δεν είναι λίγοι οι μαθητές – κυρίως στην νησιωτική και ορεινή Ελλάδα – οι οποίοι τις ημέρες των πανελλαδικών (ή Πανελληνίων) εξετάσεων θα δώσουν τον καλύτερο εαυτό τους μέσα σε ένα δύσκολο περιβάλλον και μακριά από τα σπίτια τους.

Βλέπετε, δεν μπορεί κάθε νησί να διαθέτει εξεταστικό κέντρο. Εδώ δεν έχει καλά καλά σχολείο. Κι έρχεται το κράτος για μία ακόμη χρονιά να προσφέρει ένα μικρό …αντίτιμο κάλυψης της μετακίνησης αυτής για τους υποψήφιους της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης..

Το οποίο ανέρχεται σε 350 ευρώ ανά δικαιούχο και μόνο για τα 4 μαθήματα (όχι για τα ειδικά) και έρχεται να καλύψει μέρος των εξόδων μετακίνησης, διαμονής και διατροφής.

Η κάλυψη των εξόδων αφορά σε υποψήφιους οι οποίοι συμμετέχουν στις Πανελλαδικές εξετάσεις το ίδιο έτος κατά το οποίο αποφοιτούν από Γενικό ή Επαγγελματικό Λύκειο και εξετάζονται πανελλαδικά σε άλλη σχολική μονάδα από αυτή στην οποία υπέβαλαν αίτηση – δήλωση.

Ειδικότερα, καθίσταται δικαιούχος ο υποψήφιος ο οποίος συμμετέχει κατά την διάρκεια της τακτικής εξεταστικής περιόδου, στο σύνολο των δηλωμένων στην αίτηση – δήλωση συμμετοχής στις Πανελλαδικές εξετάσεις μαθημάτων, ενώ εξαιρούνται της αποζημίωσης οι υποψήφιοι οι οποίοι θα μετακινηθούν στα εξεταστικά κέντρα προκειμένου να εξεταστούν στα ειδικά μαθήματα. Επιπλέον, ορίζεται ότι δεν καθίσταται δικαιούχος, υποψήφιος ο οποίος θα συμμετέχει στις επαναληπτικές εξετάσεις.

Οι δικαιούχοι

Συγκεκριμένα, καθίστανται δικαιούχοι οι υποψήφιοι για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, οι οποίοι αποφοιτούν το ίδιο έτος κατά το οποίο συμμετέχουν στις Πανελλαδικές εξετάσεις και εξετάζονται σε σχολική μονάδα (εξεταστικό κέντρο) διαφορετική από αυτή που κατέθεσαν αίτηση δήλωση συμμετοχής στις Πανελλαδικές, εφόσον πληρούν τις παρακάτω προϋποθέσεις:

Α. Είναι υποψήφιοι των Γενικών ή Επαγγελματικών Λυκείων της Χώρας και μετακινούνται:

# από τις σχολικές μονάδες της νησιωτικής Χώρας προς άλλα Εξεταστικά Κέντρα της νησιωτικής Χώρας. Η αποζημίωση δεν καταβάλλεται εάν η μετακίνηση πραγματοποιείται εντός του ιδίου νησιού και η απόσταση μεταξύ των δύο σχολικών μονάδων (δηλ. σχολικής μονάδας υποβολής της αίτησης – δήλωσης συμμετοχής στις Πανελλαδικές εξετάσεις και Εξεταστικού Κέντρου) είναι μικρότερη των 120 χιλιομέτρων.

# από τις σχολικές μονάδες υποβολής της αίτησης – δήλωσης της νησιωτικής Χώρας προς άλλα Εξεταστικά κέντρα της ηπειρωτικής Χώρας.

# από τις σχολικές μονάδες της ηπειρωτικής Χώρας προς άλλα Εξεταστικά κέντρα της ηπειρωτικής Χώρας και η απόσταση μεταξύ των δύο σχολικών μονάδων (δηλ. σχολικής μονάδας υποβολής της αίτησης – δήλωσης συμμετοχής στις Πανελλαδικές εξετάσεις και Εξεταστικού Κέντρου) είναι μεγαλύτερη από 120 χιλιόμετρα.

Β. Είναι υποψήφιοι των Γενικών ή Επαγγελματικών Λυκείων της Χώρας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και μετακινούνται :

# από τις σχολικές μονάδες της νησιωτικής Χώρας προς τα Βαθμολογικά ή Ειδικά Εξεταστικά Κέντρα της νησιωτικής Χώρας. Η αποζημίωση δεν καταβάλλεται εάν η μετακίνηση πραγματοποιείται εντός του ιδίου νησιού και η απόσταση μεταξύ των δύο σχολικών μονάδων (δηλ. σχολείου υποβολής αίτησης – δήλωσης συμμετοχής στις Πανελλαδικές εξετάσεις και Βαθμολογικού Κέντρου ή Ειδικού εξεταστικού Κέντρου ) είναι μικρότερη των 120 χιλιομέτρων.

# από τις σχολικές μονάδες της νησιωτικής Χώρας προς τα Βαθμολογικά ή Ειδικά Εξεταστικά της ηπειρωτικής Χώρας.

# από τις σχολικές μονάδες της ηπειρωτικής Χώρας προς τα Βαθμολογικά ή Ειδικά Εξεταστικά Κέντρα της ηπειρωτικής Χώρας εφόσον η απόσταση της σχολικής μονάδας από το Βαθμολογικό Κέντρο ή Ειδικό Εξεταστικό Κέντρο είναι μεγαλύτερη των 120 χιλιομέτρων.

Διαδικασία καταβολής των αποζημιώσεων

Ειδικότερα, ο υποψήφιος ή ο νόμιμος κηδεμόνας του πρέπει, μετά την λήξη των εξετάσεων, να καταθέσει, μέσω του Λυκείου στο οποίο υπέβαλε την αίτηση –δήλωση συμμετοχής στις Πανελλαδικές εξετάσεις, προς τη Δ/νση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αίτηση και τα ακόλουθα δικαιολογητικά :

# Βεβαίωση του Λυκείου αποφοίτησης από την οποία να προκύπτει το έτος αποφοίτησης του συγκεκριμένου υποψηφίου.

# Βεβαίωση της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της αρμόδιας Περιφερειακής Ενότητας από την οποία να προκύπτει η χιλιομετρική απόσταση της έδρας του Εξεταστικού ή του Βαθμολογικού ή του Ειδικού Εξεταστικού Κέντρου από το σχολείο υποβολής της αίτησης – δήλωσης του υποψηφίου. Η παρούσα χορηγείται σε φωτοαντίγραφο στον υποψήφιο από τη σχολική μονάδα υποβολής της αίτησης – δήλωσης, κατόπιν σχετικής αίτησης του σχολείου προς την αρμόδια προαναφερόμενη υπηρεσία Τεχνικών Έργων. Σημειώνεται ότι, η Βεβαίωση της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της αρμόδιας Περιφερειακής Ενότητας από την οποία προκύπτει η χιλιομετρική απόσταση της έδρας του Εξεταστικού ή του Βαθμολογικού ή του Ειδικού Εξεταστικού Κέντρου από το σχολείο υποβολής της αίτησης – δήλωσης του υποψηφίου, δεν απαιτείται σε περίπτωση μετακίνησης του υποψηφίου από νησιωτική σχολική μονάδα σε άλλη νησιωτική σχολική μονάδα (άλλου νησιού) ή από νησιωτική σχολική μονάδα σε σχολική μονάδα της ηπειρωτικής χώρας.

# Βεβαίωση του Προέδρου της Λυκειακής Επιτροπής του Εξεταστικού Κέντρου ή / και του Προέδρου της Επιτροπής του Εξεταστικού Κέντρου ή / και του Προέδρου του Βαθμολογικού ή Ειδικού Εξεταστικού Κέντρου, για τις περιπτώσεις των υποψηφίων με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, από την οποία να προκύπτουν τα εξεταζόμενα μαθήματα, οι ημέρες και οι ημερομηνίες συμμετοχής του υποψηφίου στις εξετάσεις. Ο υποψήφιος μετά το πέρας των Πανελλαδικών Εξετάσεων, λαμβάνει την εν λόγω βεβαίωση την οποία στη συνέχεια παραδίδει, σύμφωνα με τα παραπάνω, στο Λύκειο υποβολής της αίτησης δήλωσης. Σε περίπτωση που πρόκειται για υποψήφιο ΕΠΑΛ ο οποίος εξετάζεται σε διαφορετικά Εξεταστικά Κέντρα, θα πρέπει να προσκομίσει αντίστοιχες Βεβαιώσεις για όλα τα μαθήματα στα οποία εξετάστηκε. Σημειώνεται ότι, δεν εκδίδεται η προαναφερόμενη βεβαίωση για υποψήφιο ο οποίος παραπέμπεται στις επαναληπτικές εξετάσεις.

ΕεεεΚ Νάξου: Μία κίνηση αγάπης (μέσω ΛΕ.ΜΟ.Ν.) από την Ολγα Κομνηνού (photos)

0

“….. Η γενναιοδωρία της είναι πηγή έμπνευσης και ανανέωσης για όλους μας. Με τη βοήθειά της, μπορούμε να προχωρήσουμε στην υποστήριξη και την εκπαίδευση των παιδιών μας με ακόμα μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα και αγάπη….”

Ποιος το αναφέρει και γιατί; Το διευθυντικό προσωπικό του Ειδικού Σχολείου ΕεεεΚ (Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης) Νάξου, μας ενημέρωσε για μία ξεχωριστή κίνηση.

Ημέρες Πάσχα. Ημέρες Αγάπης. Γνωστή επιχειρηματίας της Νάξου, η κα Ολγα Κομνηνού με την αρωγή της Λέσχης Μοτοσυκλετιστών Νάξου (ΛΕ.ΜΟ.Ν.) και του προέδρου της (γιατρός) Γιώργου Πρωτοπαπαδάκη, προχώρησε σε κίνηση σεβασμού, αγάπης προς τα παιδιά που έχουν και τις μεγαλύτερες ανάγκες αυτές τις ημέρες.

Ανέλαβε την πρωτοβουλία να καλύψει το ποσό της απαιτούμενης δαπάνης (άνω των 10.500 ευρώ), για την αγορά σημαντικού μέρους του ενδεικνυόμενου εξοπλισμού φυσικοθεραπευτικής παιδιατρικής αποκατάστασης των αγοριών και κοριτσιών που ξοδεύουν δημιουργικά τον χρόνο τους στο Ειδικό Σχολείο ΕΕΕΕΚ (Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης) Νάξου.

Χρήματα που ήρθαν από την περσινή δράση “Motonaxia 2023” και με τη δέσμευση ότι μέρος των εσόδων θα πήγαιναν σε ανάγκες των σχολείων ή δομών της Νάξου… Η επιστροφή δηλαδή της αγάπης που βιώνουν οι πρωταγωνιστές.   

(σ.σ. τον Περασμένο Δεκέμβριο παραμονές Χριστουγέννων, τα μέλη της ΛΕ.ΜΟ.Ν. είχαν βρεθεί στον Αγιο Θαλλέλαιο για να προσφέρουν το πρώτο μέρος των εσόδων από τη δράση “Motonaxia 2023)

Ο Γιώργος Πρωτοπαπαδάκης μίλησε μάλιστα στην ιστοσελίδα “Κυκλαδίτης” και τον Γιάννη Βλαχάκη για την κίνηση αυτή όπου ευχαρίστησε τονίζοντας ανάμεσα στα άλλα “Η προσφορά της όντας σημαντική και ουσιαστική, αποδεικνύει περίτρανα την έννοια της κοινωνικής αλληλεγγύης!”

Μάλιστα, υπάρχει και η σχετική επιστολή με την υπογραφή του προέδρου της ΛΕΜΟΝ, Γιώργο Πρωτοπαπαδάκη

“Υπάρχουν φορές στη ζωή, όπου άνθρωποι αποτελούν φωτεινά παραδείγματα με τις πράξεις τους και μόνον. Τέτοιο παράδειγμα αποτελεί η κα Κομνηνού Όλγα. Το ενδιαφέρον της για τα κοινωνικά δρώμενα της Νάξου ήταν και είναι μεγάλο. Έπειτα από κατ’ ιδίαν συνομιλία μας, της ανέλυσα τους αντικειμενικούς κοινωνικούς σκοπούς που η ΛΕ.ΜΟ.Ν (ΛΕΣΧΗ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΙΣΤΩΝ ΝΑΞΟΥ) είχε και έχει στο άμεσο πλάνο της – με παράδειγμα την επιτυχημένη εκδήλωση μας ΜΟΤΟΝΑΞΙΑ 2023, όπου σημαντικό μέρος των εσόδων μας, ταυτοχρόνως και με τη βοήθεια των χρυσών χορηγών μας, δόθηκε σε είδη πρώτης και άμεσης ανάγκης στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο στον Άγιο Θαλλέλαιο.

Με αφετηρία λοιπόν αυτή την κίνηση μας, και λόγω των αυξημένων αναγκών των Ειδικών Σχολείων της Νάξου, των οποίων ο ρόλος είναι σημαντικός και καίριος στην τοπική κοινωνία, και κατόπιν συνεννοήσεως με τη διευθύντρια του Ειδικού Επαγγελματικού Εργαστηρίου της Χώρας Νάξου, κα Τζακωνιάτου Στέλλα, σχεδιάστηκε και τελεσφόρησε δωρεά εκ μέρους της κας Κομνηνού, αξίας άνω των 10.500 € που αφορούσε σε εξοπλισμό φυσικοθεραπευτικής παιδιατρικής αποκατάστασης, ο οποίος ήδη λειτουργεί και βοηθά στο μέγιστο βαθμό τους μαθητές του Ειδικού Επαγγελματικού Εργαστηρίου από τα τέλη Ιανουαρίου του 2024.

Εγκάρδια και θερμά, ευχαριστούμε την κα Κομνηνού. Το παράδειγμα της αποτελεί σημείο αναφοράς για όλους μας!

Η προσφορά της όντας σημαντική και ουσιαστική, αποδεικνύει περίτρανα την έννοια της κοινωνικής αλληλεγγύης!”

Ο Πρόεδρος ΛΕ.ΜΟ.Ν.
Πρωτοπαπαδάκης Γεώργιος – Ευτύχιος

 

Νάξος – Τραγαία: Πιστοί στο ραντεβού για τους αγαπημένους “Νίκους” που έφυγαν νωρίς (video)

0

Νίκος Βλακός. Νίκος Βλησίδης. Δύο πρόσωπα που κινήθηκαν με σημείο αναφοράς την Τραγαία Νάξου. Με βάση τον αθλητισμό και τον πολιτισμό. Εφυγαν νωρίς. Πρόσφεραν αρκετά και οι άνθρωποι που τον γνώρισαν, τους αγάπησαν, τους είχαν στην καρδιά τους, απλά δεν τους ξέχασαν ποτέ…

Σήμερα. Τα δύο αυτά πρόσωπα είναι πάντα στην επικαιρότητα. Πόσο μάλλον το Μεγάλο Σάββατο, όταν και έχουμε την ετήσια …γιορτή. Μόνο έτσι άλλωστε μπορεί να χαρακτηριστεί αυτό το γεγονός που λαμβάνει χώρα στο χώρο δράσης τους, το γήπεδο ποδοσφαίρου στην Τραγαία.

Τι έγινε φέτος; Μέσα από τη σελίδα sportcyclades έχουμε εικόνα και video

“Για ακόμη μία χρονιά ήταν όλοι εκεί… στο γήπεδο ”Νίκος Βλακός” της Τραγαίας, για το καθιερωμένο ραντεβού τιμής και μνήμης στους δύο Νικόληδες, Βλησίδη και Βλακό.

Σήμερα λοιπόν, Μεγάλο Σάββατο (4/5/2024), το γήπεδο της Τραγαίας «ζωντάνεψε» με τον καθιερωμένο φιλικό αγώνα στη μνήμη των δύο αυτών ”ΜΕΓΑΛΩΝ” του Ναξιακού ποδοσφαίρου που έφυγαν από κοντά μας τόσο ξαφνικά και αναπάντεχα.

Δύο ανθρώπων, που η ζωή τους ήταν συνυφασμένη με τον αθλητισμό και δη με τον Αστέρα Τραγαίας. Δεν τους ξεχνάει κανείς μας όμως. Το Μεγάλο Σαββάτο κάθε χρονιάς είναι η μέρα αφιερωμένη στη μνήμη τους και όλοι μας ανηφορίζουμε για το πανέμορφο γήπεδο της Τραγαίας, το οποίο μπορεί να μην είναι ενεργό αυτή τη στιγμή, αλλά βρίσκεται εκει και αναμένει καρτερικά τη στιγμή που θα φιλοξενήσει ένα επίσημο παιχνίδι.

FILIKOS VLAKOS VLISIDIS 92

Όμορφες ποδοσφαιρικές στιγμές σε πολύ καλό κλίμα και φυσικά πολλές παλιές θύμησες. Και… η καθιερωμένη φώτο του Ανδρέα Κατσούλη με τον Γιάννη Ζαφείρη, δύο ”Γερόλυκων” των γηπέδων.

Για ακόμη μία χρονιά ο Ανδρέας Κατσούλης με την συνδρομή κάποιων ανθρώπων κατάφερε να οργανώσει αυτή την όμορφη εκδήλωση.

FILIKOS VLAKOS VLISIDIS 29

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, μέλη των οικογενειών των αείμνηστων Νίκου Βλησίδη και  Νίκου Βλακού παρέλαβαν αναμνηστικές πλακέτες, που τους παρέδωσαν οι Αντιδήμαρχοι, Νίκος Σιδερής και Νίκος Πολυκρέτης.

Επίσης τον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων εκπροσώπησαν ο Αντιδήμαρχος Πολιτισμού και άνθρωπος του αθλητισμού, Βασίλης Φλεριανός, όπως και η Πρόεδρος της Κοινότητας Χαλκείου, Ευδοξία Μάκαρη.

FILIKOS VLAKOS VLISIDIS 32

Φέτος, οι ομάδες αγωνίστηκαν με εμφανίσεις οι οποίες ανέγραφαν τα ονόματα των Νίκου Βλησίδη και Νίκου Βλακού και όλες είχαν τα ίδια νούμερα που φορούσαν όταν αγωνιζόταν στον Αστέρα Τραγαίας. Το 10 ο Βλακός και το 5 ο Βλησίδης.

FILIKOS VLAKOS VLISIDIS 44

Παρόντας ήταν και ο Αν. Τομεάρχης Νησιωτικής Πολιτικής του ΠΑΣΟΚ και πρόεδρος του Πανναξιακού, κ. Γιάννης Πολυχρονάκος.

FILIKOS VLAKOS VLISIDIS 88

Την μείζονα αντιπολίτευση του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων εκπροσώπησε η Δημοτική Σύμβουλος, Κατερίνα Μουστάκη.

FILIKOS VLAKOS VLISIDIS 4

Μοναδική στιγμή, αυτή στο 2ο μέρος του αγώνα, όπου ο Γιάννης Κατσάνης πέρασε στον αγωνιστικό χώρο και αγωνίστηκε για πρώτη φορά συμπαίκτης με τον πατέρα του, έναν από τους κορυφαίους ποδοσφαιριστές που έχουν αγωνιστεί στα γήπεδα των Κυκλάδων, Νίκο Κατσάνη. Αποτελεί ερωτηματικό στην παραπάνω φώτο ποιος καμαρώνει περισσότερο, ο πατέρας ή ο γιος;

Το ραντεβού ανανεώθηκε για το Μεγάλο Σάββατο του 2025. Να είμαστε καλά και αν τιμήσουμε τη μνήμη των Νικόληδων που τόσο μας λείπουν…

 

 

 

 

Κυριακή Πάσχα: Στις 8.30 το βράδυ το “Blue Star Naxos” θα αφήσει τον Πειραιά για Σύρο – Παροναξία – Μικρές Κυκλάδες – Αμοργό

0
Αμοργός
Αμοργός

Πάσχα Κυρίου. Ημέρα Αγάπης. Ημέρα όπου όλοι βρισκόμαστε με την οικογένειά μας. Αυτό ισχύει για όλους τους εργαζόμενους.

Πόσο μάλλον τους ναυτικούς, οι οποίοι με οικογένεια την θάλασσα, έχουν ανάγκη από μία ουσιαστική ανθρώπινη αγκαλιά.

Κυριακή του Πάσχα, Χριστός Ανέστη και το πλήρωμα του Blue Star Naxos θα εκτελέσει το δρομολόγιό του στην άγονη γραμμή της Παροναξίας το βράδυ της Κυριακής.  Ααα και βέβαια έχει προσέγγιση και στη Σύρο. 

Πως διαμορφώνεται το πρόγραμμά του;

Με την αρωγή της ιστοσελίδας ellinikiaktoploia.net διαβάζουμε:

Αναχώρηση από το λιμάνι του Πειραιά στις 20:30 το βράδυ, για Σύρο (00:10 6/5-00:25), Πάρο (01:25-01:45), Νάξο (02:25-02:45), Ηρακλειά (03:40-03:50), Σχοινούσα (03:55-04:10), Κουφονήσι (04:40-04:50). Αφιξη στα Κατάπολα της Αμοργού λίγο μετά τις 5.30 το πρωί της Δευτέςρας του Αγίου Γεωργίου πλέον…