Τρίτη, 12 Αυγούστου, 2025
Αρχική Blog Σελίδα 365

Μύκονος – Κρουαζιέρα: Ρεκόρ πλοίων και επισκεπτών αναμένεται για το 2025

0

Εννιακόσιες περίπου αφίξεις κρουαζιερόπλοιων με περισσότερους από ενάμιση εκατομμύριο επιβάτες αναμένονται εφέτος στη Μύκονο, έναντι 768 προσεγγίσεων με 1.290.000 επιβάτες του 2024. Μάλιστα το πρώτο κρουαζιερόπλοιο αναμένεται την επόμενη εβδομάδα (14/03) και θα ολοκληρωθεί η σεζόν την 24η Νοεμβρίου (!!!)

Αυτό ανακοίνωσε ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Μυκόνου Αθ. Κουσαθανάς – Μέγας μιλώντας στο 2ο Orancon Travel Forum 2025 που πραγματοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα στην Αθήνα με συμμετοχή 200 και πλέον εκπροσώπων της τουριστικής βιομηχανίας ταξιδιών και κρουαζιέρας.

Ο κ. Μέγας επισήμανε ότι οι νέες αφίξεις της εφετινής χρονιάς θα ενισχύσουν ακόμα περισσότερο την τοπική οικονομία παρέχοντας ταυτόχρονα μια πιο ομαλή και άνετη εμπειρία για τους επισκέπτες χωρίς επιβάρυνση των κατοίκων και των άλλων επισκεπτών του νησιού, χάρη στο berth allocation system βάσει του οποίου θα υπάρχει ομαλή κατανομή των αφίξεων ανά ημέρα, χωρίς να παρατηρούνται φαινόμενα υπερσυγκέντρωσης πλοίων και επιβατών.

Επισήμανε δε, ότι είναι μύθος ο ισχυρισμός ότι οι επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων δεν ξοδεύουν χρήματα στη διάρκεια της περιήγησής τους στους τόπους που αποβιβάζονται και επικαλέστηκε έρευνα της CLIA σύμφωνα με την οποία η μέση δαπάνη ανά επιβάτη ανέρχεται σε 124 ευρώ.

Και πρόσθεσε: «Για μας στο Λιμενικό Ταμείο αποτελεί προτεραιότητα η ορθολογική προσέγγιση των πλοίων, η ασφάλεια των λιμένων μας , οι λιμενικές υποδομές και η ομαλή λειτουργίας τους. Παράλληλα, οι ενισχυμένες υποδομές για τη βελτίωση της εμπειρίας των επιβατών αποτελούν διαρκή προτεραιότητα για το Λιμενικό Ταμείο Μυκόνου. Για το λόγο αυτό συνεχίζουμε να υποστηρίζουμε την αναγκαιότητα για ισορροπημένη και όχι 60πλάσια αύξηση των τελών επιβατών, μαζί με τον προγραμματισμό νέων επεμβάσεων που θα βελτιώσουν ακόμα περισσότερο την εμπειρία των επιβατών μας».

Και ο κ. Μέγας κατέληξε: «Το Λιμενικό Ταμείο Μυκόνου επενδύει σε στοχευμένα έργα υποδομών και συνεργασίες που όχι μόνο αποσυμφορούν τον λιμένα, αλλά αναβαθμίζουν τη συνολική λειτουργικότητα και αισθητική του χώρου».

Ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου συμμετείχε στη συνέχεια σε πάνελ με θέμα το μέλλον της κρουαζιέρας στη Μεσόγειο και τόνισε ότι, πέρα από την τόνωση της τοπικής οικονομίας, η γνωριμία ενός επιβάτη κρουαζιέρας με τον τόπο, με την ιστορία, τον πολιτισμό και τη κουλτούρα του, μπορεί επίσης να τον προσελκύσει να τον επισκεφτεί σε δεύτερο χρόνο ως επισκέπτη για διακοπές, με πολλαπλά οφέλη, όπως είναι φυσικό. « Συνεπώς – πρόσθεσε – σε αυτή την περίπτωση, η κρουαζιέρα θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι μια σημαντική ευκαιρία για μια τουριστική περιοχή, αφού δίνει τη δυνατότητα να την γνωρίσει ο επισκέπτης μόνος του και από κοντά».

Ειδική έμφαση έδωσε ο κ. Μέγας στα θέματα εξυπηρέτησης και ασφάλειας και τόνισε ότι στη Μύκονο υπάρχουν έξη σημεία εισόδου ISPS, τρία στο παλιό και τρία στο νέο λιμάνι της Μυκόνου, πράγμα που αποτρέπει τον συνωστισμό. «Όταν λοιπόν – πρόσθεσε – πέρυσι είχαμε 8 ταυτόχρονες αφίξεις με 18.000 επιβάτες να αποβιβάζονται την ίδια ώρα, αντιλαμβάνεστε την επιβάρυνση που δέχεται το Λιμενικό Ταμείο. Ευτυχώς, όμως, έχουμε λέμβους σύγχρονης τεχνολογίας και υπεραρκετά λεωφορεία να βοηθήσουν τον κόσμο και γιαυτό δεν υπήρξε κανένα πρόβλημα σε ότι αφορά τις μετακινήσεις.

Τη φετινή χρονιά μάλιστα χάρη στο berth allocation System θα υπάρξει ακόμα καλύτερος ορθολογισμός ως προς τις αφίξεις των κρουαζιερόπλοιων και θα έχουμε πλέον κάποιες ημέρες 5-6 κρουαζιερόπλοια την ημέρα και αυτό θα συμβάλει ακόμα περισσότερο στην εικόνα υποδοχής και εξυπηρέτησης του κόσμου. Ειδικά για τον τομέα της ασφάλειας, έχουμε προσλάβει 26 άτομα security που καλύπτουν τις ανάγκες ανάλογα με τις αφίξεις και μαζί με τα πιο σύγχρονα μηχανήματα ελέγχου θεωρώ ότι δεν θα υπάρξει θέμα ασφάλειας για την οποία δαπανούμε πάνω από 2 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο.

Αυτό θεωρούμε ότι έχουμε χρέος να κάνουμε και αυτό κάνει κάθε τουριστικός προορισμός για να αναδείξει και να διατηρήσει την καλή του φήμη».

Δείτε Booking-_-MYKONOS-PORT-AUTHORITY_20250305_wrkτων κρουαζιερόπλοιων στην Μύκονο

Πάρος – Δήμος: Ολες οι σχολικές μονάδες κρίθηκαν ασφαλείς και κατάλληλες για χρήση

0

Ο Δήμος Πάρου ενημερώνει τους πολίτες ότι ολοκληρώθηκε ο πρωτοβάθμιος μετασεισμικός έλεγχος σε όλες τις σχολικές μονάδες του νησιού μας, ο οποίος πραγματοποιήθηκε στις 18-02-2025 και 19-02-2025,από κλιμάκια μηχανικών της Κτιριακές Υποδομές Α.Ε. (Κτ.Υπ. Α.Ε.) σε συνεργασία με το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας.

Σύμφωνα με τον πίνακα και τα δελτία αυτοψιών μετασεισμικού ελέγχου, που απεστάλησαν στο Δήμο Πάρου με το υπ’ αρ. πρωτ 3300/27-02-25 έγγραφο του Διευθύνοντος Συμβούλου της Κτ.Υπ. Α.Ε. (η οποία βρίσκεται υπό την εποπτεία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών), όλες οι σχολικές εγκαταστάσεις του νησιού μας, κρίθηκαν πλήρως ασφαλείς και κατάλληλες για χρήση.

Δεν διαπιστώθηκαν σοβαρές ζημιές ή επικίνδυνες καταστάσεις που να θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των μαθητών και του εκπαιδευτικού προσωπικού.

Ο Δήμαρχος Πάρου κ. Κωνσταντίνος Μπιζάς με σχετική δήλωσή του, ανέφερε:

«Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά τα κλιμάκια μηχανικών της εταιρείας ¨”Κτιριακές Υποδομές Α.Ε.” για την άμεση ανταπόκριση και την αποτελεσματική ολοκλήρωση των ελέγχων, καθώς και τους πολίτες για την υπομονή και τη συνεργασία τους.

Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι που τα αποτελέσματα των μετασεισμικών ελέγχων δείχνουν ότι όλες οι σχολικές μονάδες του νησιού μας είναι ασφαλείς.

Η ασφάλεια των μαθητών και των εκπαιδευτικών, για εμάς είναι η απόλυτη προτεραιότητα και θα συνεχίσουμε να λαμβάνουμε όλα τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία τους».

Γραφείο Τύπου του Δήμου Πάρου

Conde Nast Traveller 2025: Στις πρώτες επιλογές οι Πάρος και Μήλος

0

Η Μήλος και η Πάρος βρίσκονται στις δύο πρώτες επιλογές του διεθνούς φήμης ταξιδιωτικού Μέσου Conde Nast Traveller στις προτάσεις για επίσκεψη το 2025. Χαρακτηριστικό είναι ότι στην πρώτη 20αδα οι έντεκα επιλογές είναι από τις Κυκλάδες (ανάμεσά τους και η Νάξος)

Η επιλογή έγινε, όπως αναφέρεται, από την πολυταξιδευμένη ομάδα του περιοδικού, πράγμα που αντικατοπτρίζει με τον πλέον έγκυρο τρόπο τη σημαντική απήχηση που έχουν αποκτήσει τα δύο κυκλαδίτικα νησιά στο παγκόσμιο τουριστικό στερέωμα.

Σημειώνεται ότι στην τρίτη θέση βρίσκεται η Ύδρα και ακολουθούν Σίφνος, Σαντορίνη, Σύρος, Φολέγανδρος, Κρήτη, Κέρκυρα, Νάξος, Κεφαλονιά, Άνδρος, Σέριφος, Μύκονος, Ζάκυνθος, Αμοργός, Παξοί, Λευκάδα, Ιθάκη, Τήνος, Πάτμος, Ρόδος, Σύμη, Αστυπάλαια και Σκιάθος.

Το 2024 ήταν μια ακόμα χρονιά μέσα στην οποία τα ελληνικά νησιά βρέθηκαν στην κορυφή των προτιμήσεων Eλλήνων και ξένων τουριστών.

Με βάση ανακοίνωση της πλατφόρμας της Ferryscanner, που ανέλυσε τα δεδομένα της πλατφόρμας, για τις κορυφαίες επιλογές τόσο για τους Έλληνες όσο και για τους ξένους επισκέπτες, καθώς και τις ακτοπλοϊκές εταιρείες που προτίμησαν περισσότερο, η Μύκονος ήταν ο δημοφιλέστερος προορισμός για το 2024, με 42.881 κρατήσεις.

Ακολούθησαν η Πάρος με 41.164 κρατήσεις και η Σαντορίνη με 35.092.

Εξετάζοντας ξεχωριστά τους προορισμούς που προτίμησαν οι Έλληνες ταξιδιώτες, η Μύκονος βρέθηκε στην κορυφή των επιλογών τους, με το Ηράκλειο, την Τήνο, την Πάρο και την Αίγινα να ακολουθούν.

Από την άλλη πλευρά, οι ξένοι επισκέπτες έδειξαν μεγαλύτερη προτίμηση στην Πάρο, τη Μήλο, τη Μύκονο, τη Νάξο και τη Σαντορίνη, επιβεβαιώνοντας τη σταθερή γοητεία που ασκούν οι Κυκλάδες στο διεθνές ταξιδιωτικό κοινό.

https://www.cntraveler.com/gallery/best-greek-islands-to-visit

 

Επιτροπή Ανταγωνισμού: Συζητήσεις για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων

0
limani_rafinas

Οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων ενόψει και της τουριστικής περιόδου μπαίνουν στο μικροσκόπιο της Επιτροπής Ανταγωνισμού όπως και των επικείμενων ανελαστικών αυξήσεων έως και 15% λόγω των νέων περιβαλλοντικών κανονισμών της ΕΕ.

Κλιμάκια της Επιτροπής έκαναν αιφνίδιο επιτόπιο έλεγχο σε τρεις ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις και στις Ενώσεις τους. Όπως επεσήμαναν στελέχη του κλάδου στο newmoney.gr οι έλεγχοι έγιναν αυτεπάγγελτα και όχι μετά από καταγγελία. Εξετάζουν όλο το πλαίσιο που επηρεάζει τη διαμόρφωση των τιμών των ναύλων και λόγω της περιβαλλοντικής πολιτικής της ΕΕ, ενώ αφορά και τις γραμμές της Αδριατικής  και όχι μόνο το εσωτερικό.

Όπως μας τόνισαν τα στελέχη η πρόσφατη καταγγελία της Fast Ferries συμφερόντων Θεολόγου Παναγιωτάκη προς την Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις πρακτικές της Seajets στα δρομολόγια των Κυκλάδων δεν σχετίζεται με τις έρευνες.

Από την 1η Μαΐου του 2025 όλη η Μεσόγειος γίνεται SECA (Περιοχή Ελέγχου Εκπομπών Θείου), που σημαίνει ότι θα πρέπει να είναι απαλλαγμένη από το θείο. Άρα θα πρέπει να χρησιμοποιεί καύσιμο με περιεκτικότητα σε θείο μόλις 0,001%, που είναι πιο ακριβό. Και δεν είναι μόνο αυτό.

Στο πλαίσιο της δέσμης των μέτρων με τον τίτλο «Fit for 55» για το κλίμα, που εγκρίθηκε το 2023 από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αναθεωρήθηκαν μια σειρά από κοινοτικά νομοθετήματα που αφορούν και τη ναυτιλία. Η σταδιακή επέκταση του Ευρωπαϊκού Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών (EU-ETS) στις ναυτιλιακές μεταφορές έως το 2026 και οι αναμενόμενες δυσκολίες συμμόρφωσης με τη νέα νομοθεσία για καθαρά καύσιμα (FuelEU Maritime Initiative) εκτιμάται ότι θα αυξήσουν το λειτουργικό κόστος του κλάδου της ακτοπλοΐας. Το νέο καύσιμο θα είναι ακριβότερο από το συμβατικό που καίνε τώρα τα πλοία της ακτοπλοΐας.

Επίσης αναμένεται να μετακυλήσει στο εισιτήριο περίπου 2% από τις αυξήσεις στα μισθολόγια των ναυτικών μετά την υπογραφή της νέας ΣΣΕ που προβλέπει αύξηση 5%.

Η επιστολή Στυλιανίδη

Η κίνηση της Επιτροπής είναι σε συνέχεια της επιστολής στην πρόεδρο της Επιτροπής Ανταγωνισμού Αϊρίν Έβελυν Μικέλα Μαίρη Σαρπ που απέστειλε στις 26 Iουνίου 2024 ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης με θέμα «Ανάπτυξη αμοιβαίας συνεργασίας επί θεμάτων ναύλων εισιτηρίων».

Ο υπουργός είχε ζητήσει συνεργασία με στόχο όπως αναγράφεται στην επιστολή «να υπάρχει ταχύτερη και αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση, τυχών, περιστατικών καταχρηστικής συμπεριφοράς στην αγορά, εκ μέρους ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων».

Ο υπουργός σε κατ’ ιδίαν συζητήσεις έχει ξακαθαρίσει ότι καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια, για την προστασία των συμφερόντων των καταναλωτών/ επιβατών στις θαλάσσιες μεταφορές, τη μείωση των τιμών των ναύλων και την βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών, με επακόλουθο τη διεύρυνση των επιλογών για τους καταναλωτές/ επιβάτες και την αύξηση της αγοραστικής τους δύναμης.

Σύμφωνα με έρευνες η Ελλάδα είναι στην 11η θέση των ακριβότερων χωρών για ακτοπλοϊκά ταξίδια στην Ευρώπη.

Τα μέτρα

Στη λήψη μέτρων για τη στήριξη της ακτοπλοΐας έχουν προχωρήσει άλλα ευρωπαϊκά κράτη προκειμένου να βοηθήσουν τον κλάδο στην προσπάθεια της πράσινης μετάβασης.

Η γειτονική Ιταλία, επιδοτεί με 500 εκατ. ευρώ την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου της με νεότευκτα πλοία.

Επιπλέον:

1) οι ναυτικοί που είναι ναυτολογημένοι σε πλοία υπό ιταλική σημαία απαλλάσσονται από τον φόρο εισοδήματος

2) επιδοτούνται οι εργοδοτικές ασφαλιστικές εισφορές, μειώνοντας το λειτουργικό κόστος των ακτοπλοϊκών εταιρειών.

3) Χρηματοδοτείται η εκπαίδευση των νέων ναυτικών μέσω επιδοτούμενων προγραμμάτων.

Η Γερμανία δίνει περίπου 30 εκατ. ετησίως έως και το 2025 για την υποστήριξη εταιρεία που θέλουν να ναυπηγήσουν πλοία μηδενικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.

Επιπλέον η γερμανική κυβέρνηση επιδοτεί:

1) τους μισθούς των ναυτικών που εργάζονται στα πλοία υπό γερμανική σημαία.

2) επιδοτεί με 60 εκατ. ευρώ ετησίως την ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών όπου εντάσσονται η ναυπηγική βιομηχανία και η ναυτιλία.

3) Στο πλαίσιο αυτό υπάρχουν επιδοτούμενα προγράμματα για κατάρτιση και εκπαίδευση σε τεχνολογίες που σχετίζονται με τη βιώσιμη ναυτιλία.

Η ισπανική κυβέρνηση έδωσε επιδότηση ύψους 11,8 εκατ. ευρώ στην ακτοπλοϊκή εταιρεία Balearia για τη μετατροπή πέντε πλοίων με δυνατότητα καύσης υγροποιημένου φυσικού αερίου.

Στη Νορβηγία, προβλέπεται λειτουργεί η επιστροφή φόρων και ασφαλιστικών εισφορών για τους ναυτικούς που εργάζονται σε πλοία υπό νορβηγική σημαία, που μειώνει σημαντικά τα ο μισθολογικό κόστος των εταιρειών.

Τα άμεσα μέτρα που προτείνουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες

1) Επιδότηση της διαφοράς τιμής 30% του νέου καυσίμου (MGO) που πρέπει να χρησιμοποιούν από 1η Μαΐου 2025 τα συμβατικά πλοία και είναι 30% ακριβότερο από το υφιστάμενο VLSFO απευθείας στις εταιρείες εμπορίας καυσίμων ώστε οι ακτοπλοϊκές να προμηθεύονται το νέο καύσιμο στην τιμή του παλιού.

2) Επιδότηση των εργοδοτικών εισφορών για τους ναυτικούς όπως ισχύει στην Ιταλία, να επιδοτούνται οι εργοδοτικές εισφορές των ακτοπλοϊκών εταιρειών».

3) Κάλυψη του κόστους των υποχρεωτικών εκπτώσεων για πολύτεκνους, ΑμεΑ, φοιτητές κ.λπ., όπως γίνεται και για τα ΚΤΕΛ. Τα εκπτωτικά εισιτήρια υπολογίζονται στο 37% του συνόλου

4) Ενίσχυση του μεταφορικού ισοδύναμου: «Να επιστρέφεται ένα μέρος του ναύλου στους νησιώτες».

5) Μείωση του ΦΠΑ στα εισιτήρια. Σύμφωνα με πληροφορίες η κυβέρνηση δεν μπαίνει καν στη συζήτηση για μείωση του ΦΠΑ.

Fast Ferries σε Επιτροπή Ανταγωνισμού: “Το μοναδικό “εμπόδιο” στην δημιουργία απολύτου μονοπωλίου είναι η εταιρεία μας”

Καταγγελία Fast Ferries

Η Fast Ferries συμφερόντων Θεολόγου Παναγιωτάκη προχώρησε, σύμφωνα με πληροφορίες, σε καταγγελίες προς την Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις πρακτικές της Seajets στα δρομολόγια των Κυκλάδων. Υποστηρίζει ότι «η πρακτική της διαφορετικής τιμολόγησης ακόμη και μέσα στην ίδια ημέρα, για την ίδια διαδρομή και για παρόμοια ταχύπλοα πλοία, έχει ένα μόνον στόχο: την αφαίμαξη κάθε μεταφορικού έργου από το συμβατικό πλοίο, ώστε σύντομα να μην υπάρχει πια ούτε καν αυτό στα προσφερόμενα δρομολόγια».

Όπως σημειώνει η Fast Ferries στην επιστολή της το πλοίο της ΘΑΝΤΕΡ ήταν έως και τον Σεπτέμβριο του 2024 δρομολογημένο στη γραμμή Πειραιά – Σύρου – Τήνου – Μυκόνου -Πάρου – Ίου – Θήρας- Ηρακλείου Κρήτης.

Πιο συγκεκριμένα: «Και στις 42 αυτές διαφορετικές συνδέσεις μεταξύ των λιμένων, ασκήθηκε ασφυκτική ανταγωνιστική πολιτική από την Seajets, καθώς μόνον τις ημέρες και ώρες που εκτελούσε κάποια σύνδεση το πλοίο μας, ένα πλοίο της Seajets που εκτελούσε το ίδιο δρομολόγιο σε παραπλήσιο ωράριο με το δικό μας, είχε ναυλολόγιο έως και 50% φτηνότερο από των υπολοίπων δρομολογίων της ίδιας εταιρείας, την ίδια ημέρα ή άλλες ημέρες».

Μάλιστα υποστηρίζει ότι η ίδια πρακτική ακολουθείται και το 2025 από τη Seajets. «Με πολύ μεγάλη μας λύπη παρατηρούμε ότι και φέτος, το 2025 η εταιρεία Sea Jets εφαρμόζει ανάλογη πολιτική έναντι της εταιρείας μας και μάλιστα, αυτή τη φορά εις βάρος των συμβατικών μας πλοίων» και προσθέτει:

«Επιπλέον, σε μία τέτοια περίπτωση είναι δεδομένο ότι πέραν της σταθερής υψηλής τιμής ο αριθμός των προσφερόμενων δρομολογίων θα μειωθεί, έτσι ώστε να εξυπηρετούν ακριβώς τις ανάγκες της Seajets και να επιτευχθούν μεγαλύτερες πληρότητες. Άλλωστε, κάποια ωράρια δρομολογίων της Seajets έχουν επιλεχθεί από την ίδια με τρόπο τέτοιο, όχι για να ικανοποιήσουν κάποια επιπλέον ανάγκη της αγοράς, αλλά απλώς για να μην αφήσουν κανένα περιθώριο στον ανταγωνισμό για δρομολόγηση συμβατικού πλοίου».

Σύνταξη: Μηνάς Τσαμόπουλος

Πηγή: newmoney.gr

Σύμπλευση (+πλεύση): Ετοιμάζεται για τον 11ο διάπλου σε οκτώ νησιά του Νοτίου Αιγαίου

0

Σίκινος – Δονούσα μία ντουζίνα μέρες… Αυτή τη φορά το ταξίδι είναι υπέροχο και για ιερό σκοπό να ενδιάμεσες στάσεις σε έξι ακόμη νησιά… Από την 1η έως και την 11η Μαϊου. Αναφερόμαστε στον 11ο διάπλου της “Σύμπλευσης” που έχει μπει στην τελική φάση για το ταξίδι χαράς – υγείας – προσφοράς..

Κι όπως διαβάζουμε στα social media…

Ο 11oς Διάπλους της +πλευσης (Σύμπλευσης) είναι γεγονός!

Η αποστολή θα πραγματοποιηθεί 1-11 Μαΐου και τα νησιά που θα επισκεφθεί η +πλευση φέτος είναι: Σέριφος – Σίκινος – Ανάφη – Ψέριμος – Αγαθονήσι – Αρκιοί – Λειψοί – Δονούσα

Οι προετοιμασίες βρίσκονται στην τελική ευθεία.

Η +πλευση (Σύμπλευση) είναι Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρία αμιγώς εθελοντικού χαρακτήρα, που έχει σκοπό την υποστήριξη και βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των κατοίκων των ελληνικών ακριτικών νησιών.

Σκοπός της :

# Η παροχή δωρεάν ιατρικών εξετάσεων

# Η υποστήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας, προσφέροντας σύγχρονο εξοπλισμό, βιβλία, παιχνίδια και άλλα υλικά

# Η παροχή κρίσιμα έργα υποδομής και αναβάθμιση των υποδομών

# Η προαγωγή του πολιτισμού, της ψυχαγωγίας και της ενημέρωσης, μέσα από στοχευμένες δράσεις και προγράμματα

 

Sympleysi108

 

Νάξος – Φιλώτι: Μαθητές Δημοτικού κατέθεσαν προτάσεις για την ορθή διαχείριση των υδάτων

0

Τσικνοπέμπτη στο Φιλώτι και όπως διαβάζουμε στη σελίδα (μέσω των social media) του Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου Φιλωτίου “τα “παντός καιρού” παιδιά εντυπωσίασαν με την φαντασμαγορική παρουσία τους και ευαισθητοποίησαν τον κόσμο με τα μηνύματά τους. Το βασικό θέμα;  22 σταγονούληδες με χαμόγελα και πανό δήλωσαν πως κάθε σταγόνα μετράει, να κλείνουμε τις βρύσες για να σώσουμε το νερό γιατί δεν είναι ατέλειωτο και άρα δεν πρέπει να το σπαταλάμε”.

Πέμπτη 6 Μαρτίου στη διάρκεια της διαβούλευσης του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων με επίκεντρο το νερό και τη διαχείρισή του, τα παιδιά του Φιλωτίου “ξαναχτυπούν”. Μέσω του αντιπροέδρου της Κοινότητας, Ανάργυρου Βασιλάκη, στέλνουν ανοιχτή επιστολή και καταθέτουν τη δική τους πρόταση για τη βιώσιμη διαχείριση των υδάτινων πόρων.

Ζητούν ανάμεσα στα άλλα τη λήψη μέτρων όπως η συλλογή βρόχινου νερού, η μείωση σπατάλης, η έξυπνη διαχείριση, η προστασία των υδροβιότοπων και κυρίως, την εκπαίδευση της τοπικής κοινωνίας σε συνεργασία με την αξιοποίηση των ανανεώσιμων πηγών.

Μάλιστα, οι προτάσεις βρίσκονται και στη σελίδα του Σχολείου μέσω των social media με εισαγωγικό σημείο: “Στο πλαίσιο των δράσεών μας για το νερό και με αφορμή την πρόσκληση του Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων στην 1η δημόσια διαβούλευση, για το Masterplan Ύδρευσης καταθέσαμε κι εμείς τις προτάσεις μας για τη δημιουργία ενός σύγχρονου, βιώσιμου και δίκαιου συστήματος ύδρευσης, οι οποίες διαβάστηκαν από τον πρόεδρο του ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΦΙΛΟΤΙΟΥ ΝΑΞΟΥ και αντιπρόεδρο της Δημοτική Κοινότητα Φιλώτιου Νάξου. Ευχαριστούμε πολύ Anargyros Vasilakis ❣❣❣”

Ας δούμε την σχετική κατάθεση προτάσεων που απευθύνεται στο Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων 

“Αξιότιμοι κύριοι/ες,

Εμείς, οι μαθητές / -τριες του Δημοτικού Σχολείου Φιλωτίου, ως ενεργοί πολίτες, θέλουμε να εκφράσουμε την ανησυχία μας για το μέλλον του νερού στο νησί μας και να σας προτείνουμε λύσεις που θα βοηθήσουν στη δημιουργία ενός σύγχρονου, βιώσιμου και δίκαιου, συστήματος ύδρευσης.

Φέτος στο σχολείο μας, υλοποιούμε εκπαιδευτικό πρόγραμμα για το νερό, έχουμε διαβάσει βιβλία, έχουμε ενημερωθεί, και έχουμε κάνει πολλές δράσεις με σκοπό την ευαισθητοποίηση της τοπικής κοινωνίας. Το νερό είναι πολύτιμο και η σωστή διαχείρισή του είναι ευθύνη όλων μας. Εμείς στο σχολείο μας αισθανόμαστε, οραματιζόμαστε, σχεδιάζουμε και υλοποιούμε, και φυσικά όλα αυτά θέλουμε να τα μοιραστούμε.

Οι προτάσεις μας για ένα βιώσιμο σύστημα ύδρευσης

1. Συλλογή και αξιοποίηση βρόχινου νερού

# Τοποθέτηση δεξαμενών συλλογής όμβριων υδάτων στα σχολεία, τα δημόσια κτίρια και τις κατοικίες.

# Δημιουργία συστημάτων επαναχρησιμοποίησης του νερού όπου είναι εφικτό.

2. Προστασία των υδάτινων πόρων του νησιού

# Ανάδειξη και προστασία από την ανθρώπινη παρέμβαση των υδροβιότοπων της Νάξου, όπως η Αλυκή, που λειτουργούν ως φυσικές δεξαμενές νερού.

# Τακτικός καθαρισμός και συντήρηση των υπόγειων και επιφανειακών υδάτων, με ελέγχους για τη ρύπανση.

3. Μείωση σπατάλης και έξυπνη διαχείριση νερού

# Τοποθέτηση έξυπνων μετρητών στα νοικοκυριά και του υπόλοιπου νησιού, για την παρακολούθηση της κατανάλωσης νερού.

# Τακτικός έλεγχος και άμεση επιδιόρθωση διαρροών στο δίκτυο ύδρευσης.

# Χρήση θαλασσινού νερού στις πισίνες

# Φύτευση στους κήπους σπιτιών αλλά και δημοσίων κτηρίων φυτών που δε χρειάζονται νερό, αποφυγή γκαζόν και φυτών που χρειάζονται πότισμα καθημερινά

4. Εκπαίδευση και ενημέρωση της τοπικής κοινωνίας

# Διοργάνωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων για την εξοικονόμηση νερού σε σχολεία και κοινότητες.

# Δημιουργία ενημερωτικών αφισών και δράσεων για την προώθηση της υπεύθυνης κατανάλωσης νερού.

# Τοποθέτηση πιο σύγχρονων συστημάτων εξοικονόμησης νερού (π.χ. αυτόματες βρύσες) στα σχολεία

5. Χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στην ύδρευση

o Εκμετάλλευση της πράσινης ενέργειας για τη λειτουργία αντλιοστασίων και μονάδων αφαλάτωσης.
o Ενσωμάτωση πράσινων τεχνολογιών στα υδραυλικά συστήματα του νησιού.

Ζητάμε από εσάς, τους υπεύθυνους για το μέλλον της ύδρευσης του τόπου μας, να λάβετε υπόψη τις προτάσεις μας. Δεν είμαστε απλοί θεατές, αλλά πολίτες που ζούμε στο νησί και θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι το νερό μας θα είναι καθαρό, επαρκές και διαθέσιμο για τις επόμενες γενιές. Απαιτούμε να σεβαστείτε το μέλλον μας! 

Κρουαζιέρα: Ξεκινάει με «ούριο άνεμο» η νέα τουριστική περίοδος στην Ελλάδα

0

Ιδιαίτερα θετικές αναμένονται οι επιδόσεις στην αγορά κρουαζιέρας και το 2025, καθώς σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών του κλάδου αναμένεται αύξηση κατά 5,4% σε επιβάτες σε σχέση με το 2024.

Ο επίτιμος πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ), Θεόδωρος Κόντες, αναφέρει στη «Νaftemporiki» ότι το συνολικό τουριστικό ρεύμα κρουαζιέρας το έτος 2023 ήταν 5,06 εκατ. επισκέπτες σε σύνολο 4.800 προσεγγίσεων κρουαζιερόπλοιων, ενώ η πρόβλεψη για το έτος 2024 είναι για 5,55 εκατ. επιβάτες και περίπου 5.080 προσεγγίσεις, φθάνοντας έτσι στα επίπεδα του 2019, του έτους-ρεκόρ πριν από την πανδημία, αλλά με σημαντικά μικρότερο αριθμό αφίξεων.

Για το έτος 2025 αναμένεται περαιτέρω αύξηση της κίνησης και η πρόβλεψη είναι για περίπου 5,8 εκατ. επιβάτες συνολικά, σε 5.290 αφίξεις πλοίων.

Ο κ. Κόντες αναφέρει ότι πλέον στον ελλαδικό θαλάσσιο χώρο παρατηρείται αύξηση των κρουαζιερόπλοιων μικρού και μεσαίου μεγέθους, ενώ αναφερόμενος στην αύξηση των λιμενικών τελών κρουαζιέρας για την υψηλή περίοδο στους λιμένες προορισμών με μεγάλη επισκεψιμότητα, όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη, είπε ότι αυτό θα επιβαρύνει τον κάθε επιβάτη-τουρίστα κατά 20 ευρώ, ενώ στα υπόλοιπα λιμάνια το τέλος ανά επιβάτη θα ανέλθει στα 5 ευρώ.

Ο ίδιος εκτιμά ότι τα έσοδα από τα λιμενικά τέλη θα υπερβούν τα 40 εκατ. ευρώ και ότι θα πρέπει να επενδυθούν σωστά στους διάφορους προορισμούς για να βελτιωθούν οι υπηρεσίες και οι υποδομές προς εξυπηρέτηση των πελατών.

Ο επίτιμος πρόεδρος της ΕΕΚΦΝ επισημαίνει επίσης ότι στη χώρα μας θα πρέπει να εφαρμοστεί φέτος η σωστή μέθοδος φέρουσας ικανότητας ανά προορισμό, ώστε να αποφευχθεί ο υπερτουρισμός και να βελτιωθούν οι υποδομές και οι υπηρεσίες προς πλοία και επιβάτες.

«Το global berth allocation ανά προορισμό είναι επιβεβλημένο για τους προορισμούς στη χώρα μας, με παράλληλη βελτίωση υποδομών και υπηρεσιών», σημειώνει ο ίδιος.

Αύξηση στόλου

Παρά τις επιπτώσεις στον κλάδο της κρουαζιέρας στη διάρκεια της πανδημίας του Covid-19, ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων αυξήθηκε παγκοσμίως, ενώ νέα πλοία με εναλλακτικά καύσιμα αναμένεται να παραδοθούν το επόμενο διάστημα.

Ο στόλος των κρουαζιερόπλοιων άγγιζε τα 450 πλοία διεθνώς, ενώ αυτή τη στιγμή είναι 525 πλοία στο νερό, κάτι που σημαίνει ότι ελάχιστα αποσύρθηκαν, ενώ παλιά πλοία βελτιώθηκαν σημαντικά ώστε να μπορούν να πληρούν τις βασικές απαιτήσεις κανονισμών με πρόσβαση και λειτουργία σε ανάλογους ευέλικτους προορισμούς ή και για χρήση τους σε ειδικούς σκοπούς.

Σύμφωνα με το παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών, το 2025 αναμένεται να παραδοθούν 15 κρουαζιερόπλοια συνολικού κόστους 11,8 δισ. δολ., το 2026 14 κρουαζιερόπλοια συνολικού κόστους 8,7 δισ., το 2027 13 κρουαζιερόπλοια συνολικού κόστους 9,9 δισ., το 2028 8 κρουαζιερόπλοια συνολικού κόστους 7,1 δισ., το 2029 5 κρουαζιερόπλοια συνολικού κόστους 5,2 δισ. και το 2030 5 κρουαζιερόπλοια συνολικού κόστους 4,6 δισ. δολαρίων.

Αυτά τα νέα πλοία έχουν προδιαγραφές χρήσης καθαρής ενέργειας με μηδενικούς ρύπους, αλλά και υποδομές για παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από στεριά όταν βρίσκονται σε λιμένες που μπορούν να παρέχουν τέτοια υπηρεσία.

Η ανάλυση του στόλου σήμερα σχετικά με το μέγεθος των πλοίων δείχνει ότι η πλειονότητα των κρουαζιερόπλοιων που λειτουργούν είναι μικρού έως μεσαίου μεγέθους, με την ακόλουθη κατανομή:

# 35% αφορά μικρού μεγέθους πλοία (με λιγότερους από 1.000 επιβάτες)
# 38% αφορά μεσαίου μεγέθους πλοία (από 1.000 έως 3.000 κλίνες)
# 26% αφορά μεγάλα πλοία (με πάνω από 3.000 κλίνες).

naxospress-krouaziera

Νέες τεχνολογίες

Ο κλάδος επενδύει συνεχώς σε τεχνολογίες κινητήρων με δυνατότητες μετατροπής, οι οποίες θα επιτρέψουν στα πλοία να χρησιμοποιούν περισσότερες ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Όπως επισημαίνει στη «Ν» ο επίτιμος πρόεδρος της Ένωσης Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, Θεόδωρος Κόντες, οι εταιρείες επενδύουν σε νέα πλοία και σε κινητήρες που επιτρέπουν ευελιξία στα καύσιμα.

Αυτό περιλαμβάνει τη δυνατότητα χρήσης ανανεώσιμου biodiesel, πράσινης μεθανόλης και υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG).

Συνολικά 19 νέα κρουαζιερόπλοια χρησιμοποιούν σήμερα το LNG για κύρια πρόωση, καθώς το συγκεκριμένο καύσιμο έχει σχεδόν μηδενικές εκπομπές θείου και σωματιδίων, μειώνει τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (ΝΟΧ) περίπου στο 85% και επιτυγχάνει κατά 20% μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου (GHG).

Επίσης, συνολικά σήμερα 178 πλοία φέρουν υποδομές για ηλεκτροδότηση από την ξηρά, ενώ έως το 2028 υπολογίζεται ότι θα υπάρχουν 267 κρουαζιερόπλοια με Onshore power supply (OPS).

Το πρόβλημα εντοπίζεται στους λιμένες που δεν είναι δυνατόν να προσφέρουν αυτές τις υπηρεσίες. Σήμερα μόνο σε 39 λιμένες είναι διαθέσιμες οι παροχές για κρουαζιερόπλοια παγκοσμίως, και ίσως περιορισμένος αριθμός πλοίων να εξυπηρετηθούν με OPS. Επιπλέον, 25 λιμένες είναι στο στάδιο χρηματοδότησης και 18 λιμένες στο στάδιο σχεδιασμού.

Διεθνής συνάντηση

Το 8ο Posidonia Sea Tourism Forum (PSTF 2025) ετοιμάζεται να υποδεχθεί τα κορυφαία στελέχη της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας στο Ηράκλειο της Κρήτης στις 6-7 Μαΐου.

Με τη δυναμική υποστήριξη της Περιφέρειας Κρήτης και του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου, η κορυφαία εκδήλωση θα αποτελέσει κομβικό σημείο συνάντησης για στελέχη των μεγαλύτερων εταιρειών κρουαζιέρας, επιχειρηματίες του κλάδου, προορισμούς και φορείς του θαλάσσιου τουρισμού από την Ελλάδα και την Ανατολική Μεσόγειο, για να εξετάσουν πρόσφατες εξελίξεις στον τουρισμό κρουαζιέρας και νέες επιχειρηματικές συμφωνίες.

«Τα επόμενα τρία χρόνια θα παραδοθούν 40 νέα κρουαζιερόπλοια, προσθέτοντας άλλες 90.000 κλίνες στη χωρητικότητα του παγκόσμιου στόλου.

Καθώς η Ανατολική Μεσόγειος γίνεται πιο σημαντική για τον κλάδο της κρουαζιέρας, λόγω των σχεδίων για αυξημένη ανάπτυξη κρουαζιερόπλοιων στην περιοχή, είναι φυσικό τόσο οι μεγάλες όσο και οι εξειδικευμένες εταιρείες κρουαζιέρας να θέλουν να βρίσκονται στην Κρήτη για το Posidonia Sea Tourism Forum 2025», δήλωσε ο Θεόδωρος Βώκος, διευθύνων σύμβουλος της Εκθέσεις Ποσειδώνια Α.Ε.

Conde Nast Traveler: Άνδρος, το καλύτερο νησί της Ελλάδας για πεζοπορία

0

Ως​ κορυφαίος νησιωτικός περιπατητικός προορισμός προβάλλεται η ‘Ανδρος σε πρόσφατο κατάλογο του Conde Nast Traveler που αναδεικνύει τα καλύτερα Ελληνικά νησιά για το 2025. ​

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η συντάκτρια της λίστας , «η ‘Ανδρος είναι σαν πολλά νησιά σε ένα. Καταπράσινες κοιλάδες, άγρια τοπία, ορμητικά ρυάκια, όμορφα χωριά και παρθένες παραλίες συνδέονται με ένα οργανωμένο ​περιπατητικό δίκτυ​ο, καθιστώντας την έναν εξαιρετικό προορισμό ακόμη και εκτός ​υψηλής σεζόν.

Οι μαρμάρινοι δρόμοι της Χώρας είναι γεμάτοι απροσδόκητους θησαυρούς. Στην ενδοχώρα, υπάρχουν οχυρωμένα μοναστήρια, εντυπωσιακοί καταρράκτες και εξαιρετικά ταβερνάκια. Και φυσικά​, οι παραλίες “κλέβουν την παράσταση”.

Από τους εντυπωσιακούς αμμώδεις όρμους μέχρι τα ήρεμα beach bar ή τη θέα στο ηλιοβασίλεμα και τα εστιατόρια με ψάρι, υπάρχουν πολλές επιλογές που ταιριάζουν σε κάθε τύπο ταξιδιώτη. Οι εμπειρίες και απολαύσεις στην ‘Ανδρο δεν “στερεύουν” ακόμη και αν επιλέξει κανείς να παραμείνει στο νησί για αρκετές εβδομάδες».

Ο Εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος Τουρισμού​ του Δήμου Ανδρου, Νίκος Μουστάκας​, σχολιάζει πως «τα διεθνή έγκυρα ΜΜΕ αναγνωρίζουν την μοναδικότητα και αυθεντικότητα του προορισμού. Η τάση για αναζήτηση ιδιαίτερων προορισμών κερδίζει διαρκώς νέους υποστηρικτές. Για το λόγο αυτό καταβάλλουμε μια συνεχή προσπάθεια ενημέρωσης στο εξωτερικ;o που βρίσκει ​ανταπόκριση».

Σημειώνεται πως με τη στήριξη εξειδικευμένων συμβούλων ολοκληρώθηκε χθες το τριήμερο προγραμματισμένων επαφών του Δήμου ‘Ανδρου με δημοσιογράφους και bloggers στην διεθνή έκθεση τουρισμού ITB 2025 στο Βερολίνο​, στο περίπτερο της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου. Οι συναντήσεις αφορούσαν ένα εύρος αγορών​ ενδιαφέροντος της Ευρώπης ​όπως Γερμανία, Γαλλία, Αυστρία, Σκανδιναβία και Ιταλία.

Σαντορίνη: Πρώτες ημέρες Μαρτίου και μειωμένες κατά 23% οι κρατήσεις

0

Xαμηλότερες κατά 23% εμφανίζονται στις αρχές Μαρτίου οι κρατήσεις για διακοπές στη Σαντορίνη σε σχέση με την αντίστοιχη χρονική περίοδο του 2023. Επιπλέον, ο προγραμματισμός των αεροπορικών θέσεων των αερομεταφορέων για ταξίδια στο νησί εμφανίζεται περίπου 9% μικρότερος σε σχέση με την αντίστοιχη χρονική στιγμή πέρυσι.

Τα δεδομένα αυτά αποτελούν τις συγκλίνουσες αναφορές εγχώριων και ξένων τουριστικών οργανισμών που γνωστοποιήθηκαν στην «Καθημερινή». Πρόκειται για την επίπτωση των φυσικών φαινομένων και ιδιαίτερα των σεισμών που λαμβάνουν χώρα το τελευταίο χρονικό διάστημα στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή.

Επίπτωση, η οποία όμως χαρακτηρίζεται από τους ειδικευμένους στον τουρισμό οικονομολόγους μάλλον περιορισμένη, τουλάχιστον σε σχέση με τις αρχικές ανησυχίες.

Εφόσον η κατάσταση δεν επιδεινωθεί και μετριαστούν ακόμη περισσότερο τα φαινόμενα, εκτιμάται πως οι παρενέργειες αυτές μπορούν να περιοριστούν σημαντικά τους επόμενους μήνες. Αυτό είναι και το αισιόδοξο σενάριο, το οποίο φαίνεται αυτή τη στιγμή επικρατέστερο. Πιθανή κλιμάκωση των φαινομένων μπορεί βεβαίως να μεγεθύνει ακόμη περισσότερο τις απώλειες των κρατήσεων.

Οι ειδικοί επισημαίνουν πως πρόκειται για ανησυχητική εξέλιξη, δεδομένου ότι το πλαίσιο που διαμορφώνεται φέτος έρχεται από τα ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα στα οποία είχαν αναρριχηθεί οι διανυκτερεύσεις στη Σαντορίνη τα προηγούμενα δύο έτη. Και ακόμη περισσότερο, επειδή οι τιμές φέτος δεν έχουν μειωθεί στο νησί. Περισσότερα στοιχεία για το θέμα αυτό θα γίνουν γνωστά τις επόμενες εβδομάδες, οπότε και συνήθως καταβάλλονται προκαταβολές από τα τουριστικά πρακτορεία προς τους ξενοδόχους και οριστικοποιούνται τα δρομολόγια των αεροπορικών εταιρειών.

Υπό αυτές τις συνθήκες τόσο ο Δήμος Σαντορίνης και η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου όσο και το υπουργείο Τουρισμού και ο ΕΟΤ είναι έτοιμοι να λανσάρουν νέα διεθνή προωθητική καμπάνια όταν αυτό κριθεί ορθό.

Εν τω μεταξύ, το θέμα στη διεθνή τουριστική έκθεση του Βερολίνου ITB δεν έχει λάβει ιδιαίτερες διαστάσεις, ενώ τα μεγάλα πρακτορεία εξακολουθούν να αναφέρουν ισχυρή ζήτηση για διακοπές στην Ελλάδα.

Επικρατέστερο σενάριο ο περιορισμός των επιπτώσεων, εφόσον βέβαια αποκλιμακωθούν περαιτέρω οι σεισμοί.

Η πρόσβαση σε πολλά σημεία στη Σαντορίνη αναμένεται να είναι περιορισμένη φέτος για λόγους ασφαλείας. Για τον λόγο αυτό θα υπάρξει πρόβλεψη σε σχετική κοινή υπουργική απόφαση, η οποία μεταξύ άλλων θα απαγορεύσει τη χρήση του τελεφερίκ βραχυπρόθεσμα ή και για όλο το έτος, προκειμένου να γίνουν έργα για τον κίνδυνο των κατολισθήσεων, που βεβαίως με τους σεισμούς έχει φέτος αυξηθεί περαιτέρω.

Σχετική μελέτη έχει ήδη διενεργηθεί, ωστόσο πρέπει να γίνει η ανάλογη πρόσκληση σε διαγωνισμό για την ανάληψη του έργου, η οποία εκτιμάται ότι θα χρειαστεί χρόνο, ακόμη και με επείγουσες διαδικασίες. Αλλες περιοχές όπου ο κίνδυνος κατολισθήσεων είναι αυξημένος, όπως το Αμμούδι ή κάποια σημεία στη Θηρασιά, αναμένεται, όπως και πέρυσι, να ενταχθούν στη λίστα των περιοχών με απαγόρευση πρόσβασης.

Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι έφτασαν στο αεροδρόμιο της Σαντορίνης 1,54 εκατ. επιβάτες από το εξωτερικό, περισσότεροι κατά 1,8% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

Στο νησί λειτουργούν, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, 336 ξενοδοχεία, εκ των οποίων τα 74 κατηγοριοποιημένα ως πέντε αστέρων, 99 τεσσάρων αστέρων, 93 τριών και 70 δύο και ενός αστέρων.

Αμοργός – Θολάρια: Στήριξη στη δημοτική αρχή για την οδοποιία της Ψιλής Άμμου

0

Νέο επεισόδιο σε θέματα οδοποιίας στην Αμοργό… Αυτή τη φορά το Τοπικό Συμβούλιο Θολαρίων παίρνει θέση διά τοποθέτησης του Αντωνίου Μαρίνη, όπου εκφράζει την πλήρη στήριξή του στο έργο διάνοιξης αγροτικής οδοποιίας στην περιοχή της Ψιλής Άμμου, το οποίο υλοποιείται από τον Δήμο Αμοργού.

Στη τοποθέτησή του τονίζει ότι πρόκειται για ένα απολύτως αναγκαίο έργο που οι κάτοικοι του νησιού απαιτούν εδώ και χρόνια, καθώς η βελτίωση της πρόσβασης στις αγροτικές εκτάσεις δεν αποτελεί πολυτέλεια, αλλά προϋπόθεση για την επιβίωση και την ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας.

Και καταλήγει σημειώνοντας ότι η Τοπική Κοινότητα Θολαρίων δηλώνει πως θα παραμείνει στο πλευρό του Δήμου και όσων εργάζονται για την ουσιαστική πρόοδο της περιοχής.

Αμοργός: Απάντηση από τη Δημοτική Αρχή για την καταγγελία διάνοιξης αγροτικής οδού

Αναλυτικά η σχετική ανακοίνωση που δημοσιεύτηκε στη σελίδα του Δήμου Αμοργού:

“Ως Τοπική Κοινότητα Θολαρίων , στηρίζουμε απόλυτα την προσπάθεια του Δήμου Αμοργού για τη διάνοιξη της αγροτικής οδοποιίας, ένα έργο απολύτως αναγκαίο για τους κατοίκους , το οποίο η πλειοψηφία του νησιού μας εδω πολλά χρόνια το απαιτεί .Η βελτίωση της πρόσβασης στις αγροτικές εκτάσεις δεν είναι πολυτέλεια, αλλά βασική προϋπόθεση για την επιβίωση και ανάπτυξη της τοπικής μας οικονομίας.

Οι αντιδράσεις ορισμένων “οικολόγων” και δήθεν ευαισθητοποιημένων ατόμων που δεν ζουν στην καθημερινότητά μας, δείχνουν έλλειψη κατανόησης των πραγματικών αναγκών του νησιού. Είναι εύκολο να κρίνει κανείς από μακριά, αγνοώντας τις δυσκολίες των ανθρώπων.

Στηρίζουμε το έργο, γιατί αφορά τη βιωσιμότητα της τοπικής μας κοινότητας. Θέλουμε ένα νησί που να αναπτύσσεται σωστά, να προσφέρει ευκαιρίες στους κατοίκους του και να διατηρεί τη φυσική του ομορφιά με λογική και ισορροπία – όχι με ακραίες απαγορεύσεις και κινδυνολογία.

Η Τοπική Κοινότητα Θολαρίων Αμοργού παραμένει στο πλευρό του Δήμου και των ανθρώπων που στηρίζουν την πραγματική ανάπτυξη του νησιού μας.

Εκπρόσωπος τοπικής κοινότητας

Μαρίνης Αντώνιος”