Δευτέρα, 25 Νοεμβρίου, 2024
Αρχική Blog Σελίδα 343

Πρόταση ημέρας: Μουσακάς με προβατίνα και μελιτζάνες

0

Κιμάς από προβατίνα; Κόλαση… Οποιος έχει δοκιμάσει, ξέρει ότι είναι ότι καλύτερο. Οπότε; Με την αρωγή του Γαστρονόμου έχουμε την πρόταση της ημέρας: Μουσακάς ζουμερός με «κιμά» από προβατίνα, μελιτζάνες και παστινάκη. Τέτοιο μουσακά, πλούσιο και πρωτότυπο δε θα έχετε ξαναδοκιμάσει. Mε τον «κιμά» από προβατίνα, τις μελιτζάνες και την παστινάκη γίνεται ζουμερός και νόστιμος

Προσοχή: Θα χρειαστούν δύο ώρες προετοιμασία, 5 ώρες μαγείρεμα. Σύνολο: 7 ώρες.

Υλικά

Μερίδες: 6-8 

Για τον μουσακά
Για τον «κιμά»
Διαδικασία
  1. Για να φτιάξουμε τον ζουμερό μουσακά με «κιμά» από προβατίνα, μελιτζάνες και παστινάκη, ξεκινάμε με το κιμά.
  2. Σε μεγάλη κατσαρόλα και σε πολύ δυνατή φωτιά σοτάρουμε τον «κιμά» με το βούτυρο για σχεδόν 15 λεπτά, ανακατεύοντας ασταμάτητα με ξύλινη κουτάλα μέχρι να καβουρδιστεί καλά, δηλαδή αρχικά να πιει ο «κιμάς» τα υγρά που θα βγάλει και στη συνέχεια να σκουρύνει και να γίνει σπυρωτός και τραγανός.
  3. Προσθέτουμε το κρεμμύδι και το σκόρδο και σοτάρουμε για άλλα 5 λεπτά, ανακατεύοντας.
  4. Ρίχνουμε τον ζωμό, το δεντρολίβανο, τη δάφνη και το κύμινο και αφήνουμε το υγρό να πάρει μία βράση. Ξαφρίζουμε σχολαστικά για 5 λεπτά, χαμηλώνουμε καλά τη φωτιά, αλατοπιπερώνουμε και σιγομαγειρεύουμε για 4 ώρες με κλειστή κατσαρόλα, μέχρι το κρέας να μαλακώσει πολύ καλά και να έχει πιει όλα τα υγρά.
  5. Αποσύρουμε από τη φωτιά, προσθέτουμε τα κουκουνάρια, τις σταφίδες και τον δυόσμο και ανακατεύουμε.
Μουσακάς
  1. Αλατίζουμε τις μελιτζάνες και από τις δύο πλευρές, τις απλώνουμε στον πάγκο και τις αφήνουμε για 1 ώρα, να βγάλουν τα υγρά τους και να ξεπικρίσουν.
  2. Τις ξεπλένουμε σε τρεχούμενο νερό και τις σκουπίζουμε σχολαστικά.
  3. Σε μεγάλο τηγάνι βάζουμε να ζεσταθεί μπόλικο λάδι σε δυνατή φωτιά. Αλευρώνουμε τις μελιτζάνες, τις τινάζουμε να φύγει η περίσσεια και τις τηγανίζουμε σε δόσεις, για 2 λεπτά.
  4. Τις στραγγίζουμε σε χαρτί κουζίνας, πιέζοντάς τες ελαφρώς για να αποβάλουν το περιττό λάδι.
  5. Αλευρώνουμε τις φέτες κολοκυθιού και τις τηγανίζουμε με τον ίδιο τρόπο, σε φρέσκο λάδι. Τις στραγγίζουμε και τις στύβουμε ελαφρά. Κάνουμε το ίδιο και με την παστινάκη (ή τις ρέβες).
  6. Στο μεγάλο ταψί του φούρνου αραδιάζουμε μία στρώση από παστινάκη, μετά κολοκυθάκια και επάνω τους μελιτζάνες.
  7. Απλώνουμε μπόλικο μείγμα «κιμά» και επαναλαμβάνουμε τις στρώσεις μέχρι να τελειώσουν τα υλικά.
  8. Πιέζουμε ελαφρώς με τις παλάμες μας κάθε στρώση για να μην υπάρχουν κενά και φροντίζουμε να τελειώσουμε με μία στρώση «κιμά».
  9. Περιχύνουμε προσεκτικά το φαγητό με όσο ζωμό ζυγουριού χρειάζεται ώστε να καλυφθούν οι στρώσεις.
  10. Ψήνουμε τον μουσακά σε φούρνο προθερμασμένο στους 165°C για περίπου 1 ώρα ή μέχρι τα λαχανικά να πιουν τα υγρά.
  11. Το αλεύρι των λαχανικών θα βοηθήσει το φαγητό να δέσει και να σωθούν τα υγρά. Αν θέλουμε, σκορπίζουμε στην επιφάνεια του μουσακά το τριμμένο ψωμί ή το τριμμένο ανθότυρο, στα τελευταία 30 λεπτά ψησίματος.
Μυστικά

* Πώς φτιάχνουμε τον ζωμό από ζυγούρι  (για 3 λίτρα): Σε μια κατσαρόλα βάζουμε 3 κιλά σπάλα από ζυγούρι, σε μέτρια κομμάτια. Τα καλύπτουμε καλά με κρύο νερό, ρίχνουμε και 1 κουτ. γλυκού αλάτι και ζεσταίνουμε σε δυνατή φωτιά μέχρι το νερό να αρχίσει να βράζει. Χαμηλώνουμε τη φωτιά και ξαφρίζουμε για σχεδόν 30 λεπτά (το πρόβειο κρέας βγάζει πολύ αφρό, αλλά πρέπει να τον αφαιρέσουμε όλο, για να μην πάρει βαριά γεύση ο ζωμός).

Όταν το υγρό καθαρίσει καλά, ρίχνουμε στην κατσαρόλα 1 ολόκληρο κεφάλι σκόρδο, 1 κρεμμύδι καθαρισμένο και ολόκληρο, 1 ολόκληρο καρότο, 1 φύλλο δάφνης, 1 κλωνάρι δεντρολίβανο, 1 κλωνάρι θυμάρι, 20 κόκκους πιπέρι και 250 ml λευκό, ξηρό κρασί, κατά προτίμηση Ασύρτικο.

Δυναμώνουμε ξανά τη φωτιά, μέχρι να ξεκινήσει πάλι ο βρασμός, οπότε χαμηλώνουμε πάλι τη φωτιά και σιγοβράζουμε για 4 ώρες με μισοσκεπασμένη κατσαρόλα, φροντίζοντας να προσθέτουμε ζεστό νερό τόσο ώστε να μη μένει ποτέ ακάλυπτο το κρέας. Όποτε χρειάζεται, ξαφρίζουμε.

Βγάζουμε το κρέας με τρυπητή κουτάλα και μεταφέρουμε σε πιατέλα. Σουρώνουμε τον ζωμό (πετώντας όλα τα υπόλοιπα στερεά υλικά) και μετράμε 2 λίτρα, που θα χρειαστούμε για τον μουσακά. Αν είναι λιγότερος, συμπληρώνουμε με καυτό νερό. Το ζυγούρι το κρατάμε στο ψυγείο για να το φάμε ξεψαχνισμένο, π.χ. σε μια μακαρονάδα.

Με πληροφορίες από τον “Γαστρονόμος” της Καθημερινής

 

Σαντορίνη – Ν. Ζώρζος: Οταν λέμε stop στην ανάπτυξη εννοούμε ούτε μία νέα κλίνη στο νησί (video)

0

“H Σαντορίνη και οι νησιωτικές περιοχές με μικρή έκταση, χρήζουν ιδιαίτερης αντιμετώπισης, αλλά δυστυχώς, το κράτος νομοθετεί κυρίως οριζόντια. Εδώ που φτάσαμε για τη Σαντορίνη πρέπει να πούμε stop στην ανάπτυξη. Πως μεταφράζεται; Πρέπει να σταματήσει οποιαδήποτε αδειοδότηση νέας κλίνης. Το αεροδρόμιο έχει συγκεκριμένη επισκεψιμότητα, το ίδιο και το λιμάνι. Οπότε; Εάν δεν γίνει σωστή διαχείριση κινδυνεύει το νησί. Και δεν συμφέρει κανέναν”

Ποιος το αναφέρει αυτό και που; Ο λόγος για τον Δήμαρχο Θήρας, Νικόλαο – Αναστάσιο Ζώρζο, ο οποίος μίλησε στην “Ραδιοφωνία Κυκλάδων 101,3″ και στους παραγωγούς της εκπομπής “Cyclades On Air” την Πέμπτη 16 Μαϊου. Συνέντευξη με αφορμή την πρόσφατη σύσκεψη μετά την κατολίσθηση στην Θηρασιά που φέρνει νέες μελέτες και έργα για την ορθότερη θωράκιση των νησιών (Θηρασιά – Σαντορίνη του Δήμου.

Ο κος Ζώρζος εκτός από τον υπερτουρισμό και το θέμα της διαχείρισης έκανε αναφορά σε όλα τα καυτά θέματα του νησιού όπως μπορείτε να ακούσετε στο σχετικό video που ακολουθεί…

Για την Κρουαζιέρα: ” Αναμένεται φέτος να περάσουμε τον περσινό όγκο επισκεπτών. Αλλά από του χρόνου θα υπάρχει η ενεργοποίηση του Berth Allocation System. Να ρυθμιστούν οι αφίξεις των πλοίων σε εβδομαδιαία βάση, ώστε να μην έχουμε πάνω από 8.000 επισκέπτες ημερησίως. Aυτό που μπορούμε να κάνουμε φέτος είναι να συζητήσουμε με τους φορείς της κρουαζιέρας τρόπους άμβλυνσης των προβλημάτων που θα δημιουργηθούν”.

Για το νέο λιμάνι: “Με βάση τα δεδομένα που είχαμε ήταν στον Μονόλιθο. Είχαμε εκφράσει ως αντιπολίτευση αμφιβολίες λόγω του θέματος του καλωδίου του ΑΔΜΗΕ για τη σύνδεση για την ηπειρωτική Ελλάδα. Τώρα μας λένε να πάμε 800 μέτρα βοριότερα. που; Στο Καρτεράδος, στον Εξω Γυαλό; Η υπόθεση μοιάζει να είναι σε αδιέξοδο”.

Για το Sea Diamond: “Κερδίσαμε τη δίκη στο Εφετείο και πάμε σε νέα. Στόχος είναι να κερδίσουμε και η εταιρεία να προχωρήσει σε άμεση ανέλκυση του κρουαζιερόπλοιου. Η ρύπανση είναι διαρκής”

Για τα απορρίμματα και τη κατασκευή ΧΥΤΑ: “Είμαστε στο μηδέν. Κι αυτό γιατί η ενδιάμεση λύση (σ.σ. η λειτουργία χώρου απόθεσης απορριμμάτων έως να φτιαχτεί ο ΧΥΤΑ) έγινε χωρίς να έχει εξασφαλιστεί αυτός ο χώρος. Δεν έχει αγοραστεί ή μισθωθεί. Οπότε, για ποια λύση μιλάμε. Πριν το 2028 δεν νομίζω ότι θα υπάρχει οριστική λύση για τα απορρίμματα στο νησί”.

Ο κος Ζώρζος μίλησε για τα θέματα της καθημερινότητας όπως το κυκλοφοριακό, σημείωσε ότι το νησί είναι καθαρό με βάση τα δεδομένα που υπάρχουν ενώ προκάλεσε εντύπωση η δήλωσή του όσον αφορά το τοπικό πολεοδομικόέχει αρκετή καθυστέρηση και δεν έχουμε καμία ενημέρωση”…

Ακούστε την συνέντευξη

 

Νάξος: Σύλληψη Γερμανού τουρίστα με 40 αρχαιότητες στη βαλίτσα το 1890 (!!!)

0

Το Αρχαιολογικό Μουσείο της Νάξου είναι το μουσείο με τη μεγαλύτερη συλλογή αντικειμένων του Κυκλαδικού Πολιτισμού στην Ελλάδα, υπάρχουν επίσης αρκετές εκατοντάδες δείγματα του μεγάλου αυτού πολιτισμού και σε άλλα μουσεία της Ελλάδας, τα πολλαπλάσια όμως όλων αυτών μάλλον βρίσκονται κάπου εκτός Ελλάδος μετά από “προσπάθειες” αιώνων φίλων, συμμάχων και δικών μας.

Μέσα από τη σελίδα του “Ορεινού Αξώτη” έχουμε μία ιστορία που μας έρχεται από το 1890 (!!!) και την σύλληψη Γερμανού …τουρίστα, ο οποίος συνελήφθη να μεταφέρει παράνομα 40 αρχαιότητες από τη Νάξο.  Ε τα βρήκε κάπου και είπε να τα πάει …σπίτι. Ούτε ο πρώτος, ούτε ο τελευταίος. Απλά αυτός την πάτησε από την οξυδέρκεια του τελωνειακού…

Ας διαβάσουμε την ιστορία. 

“Χαρακτηριστική είναι η φωτογραφία του 1890 από το αρχείο της Γερμανικής Αρχαιολογικής Υπηρεσίας όσο και το κείμενο – είδηση της εφημερίδας ΕΜΠΡΟΣ στις 6 Αυγούστου 1900, που αναφέρει :

“Κατασχέσεις αρχαιοτήτων”

“Επρόκειτο να μεταφερθούν εις Γερμανία. Χθες την 4μ.μ. επρόκειτο να αναχωρήσει εκ Πειραιώς ένας Γερμανός καλούμενος Σχάμφωρ με το αυστριακό ατμόπλοιο “AURORA” το οποίο κατευθυνόταν στην Τεργέστη.

Ο επιβάτης αυτός είχε μεγάλη βαλίτσα, της οποίος ο υπερβολικός όγκος έδωσε υπόνοιες εις τον τελωνοφύλακα Ι. Μπαρδάκο.  Ερευνώντας τη βαλίτσα βρήκε 40 τεμάχια αρχαιοτήτων, τα οποία επρόκειτο να μεταφερθούν στην Γερμανία.

Οι αρχαιότητες αυτές, εξήχθησαν στην Νάξο και είναι καλλίστης τέχνης. Ο Γερμανός εκρατήθη, συνετάχθη δε και το οικείο πρωτόκολλο”.

Πηγή: ΟΡΕΙΝΟΣ ΑΞΩΤΗΣ

 

Νάξος – Κελέτσης: “Έχει εκτελεστεί το 45% του έργου στο φράγμα του Τσικαλαριού, θα τελειώσει γιατί υπάρχει η βούληση”.

0

«Θα ήθελα να ξεκαθαρίσω ότι το έργο (σ.σ. κατασκευή φράγματος Τσικαλαριού) δεν βρίσκεται στο σημείο μηδέν… Συνεχίζει να χρηματοδοτείται από το Υπουργείο Αγροτικής Αναπτύξεως. Ήδη, έχει εκτελεστεί το 45% αυτού.», διευκρίνισε/ξεκαθάρισε σήμερα από την Νάξο, ο Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Σταύρος Κελέτσης.

Κείμενο: Γιάννης Βλαχάκης 

Υπογράμμισε μάλιστα ότι, σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε προ μηνών (14 Φεβρουαρίου), στην Αθήνα, με την συμμετοχή κορυφαίων στελεχών των συναρμόδιων υπουργείων, αποφασίστηκε – «προκειμένου το έργο να συνεχιστεί και να ολοκληρωθεί» – να υπάρξει αύξηση του προϋπολογισμού του κατά 50%. Κάτι που σημαίνει ότι θα περάσει τα 10 εκατομμύρια ευρώ. Ερωτηματικό παραμένει το θέμα των δικτύων αν και γι αυτό υπάρχει απάντηση.

Απανωτές συναντήσεις…
Απανωτές ήταν οι μέχρι σήμερα, ώρες πρωινές, συναντήσεις εξαιρετικού ενδιαφέροντος, που είχε κατά τα τελευταία εικοσιτετράωρα, στο πλαίσιο της επισκέψεώς του στο νησί της Νάξου, κλιμάκιο του Υπουργείου Αγροτικής Αναπτύξεως, με επικεφαλής τον υφυπουργό, Σταύρο Κελέτση, για θέματα που αφορούν κυρίως στον πρωτογενή τομέα.

Από τα θέματα που κυριάρχησαν στις ήδη πραγματοποιηθείσες συναντήσεις αυτές, ήταν το οξύ πρόβλημα της ανομβρίας (με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την παραγωγική διαδικασία), η κατασκευή του φράγματος του Τσικαλαριού, η επικρατούσα κατάσταση στον αγροτικό και κτηνοτροφικό τομέα κ.ά.

Στ. Κελέτσης ενώπιον του Δημάρχου Νάξου: «Δεσμεύομαι…»

Με οικοδεσπότη τον δήμαρχο Νάξου & Μικρών Κυκλάδων, Δημήτρη Λιανό και από την αίθουσα συνεδριάσεων του ημετέρου δημοτικού συμβουλίου, ο κ. Κελέτσης παραχώρησε συνέντευξη τύπου στα τοπικά ΜΜΕ. Πλην του κ. Λιανού, στα έδρανα του προεδρείου του δ.σ., τον Υφυπουργό Αναπτύξεως & Τροφίμων, πλαισίωσαν, οι βουλευτές Κυκλάδων και Δωδεκανήσου κ. Καφούρος και Κόνσολας, αντίστοιχα, ο έπαρχος Νάξου & Μικρών Κυκλάδων, Γιάννης Μαργαρίτης και ο πρόεδρος της ΔΗΜ.Τ.Ο. Νάξου και Μικρών Κυκλάδων της Νέας Δημοκρατίας, άλλοτε αντιδήμαρχος Νάξου & Μικρών Κυκλάδων, Αντώνης Μανιός.

Οι διαδοχικές συναντήσεις του Υφυπουργού Αγροτικής Αναπτύξεως & Τροφίμων:
-Με τον δήμαρχο, Δ. Λιανό και μέλη του δημοτικού συμβουλίου, με τον πρώτο να ενημερώνει τον κ. Κελέτση, για τα σημαντικότερα εκ των θεμάτων που απασχολούν τον πολυνησιακό ημέτερο δήμο…

-Με επιχειρήσεις και εκπροσώπους τους, που δραστηριοποιούνται στον πρωτογενή τομέα…

-Με την ηγεσία της Ενώσεως Αγροτικών Συνεταιρισμών Νάξου και τον πρόεδρο, μεταξύ άλλων (της ΕΑΣ), Δημήτρη Καπούνη…

-Την Κτηνοτροφική Ενωση Φιλωτίου και τον πρόεδρο αυτού, που είχαν άλλωστε και τον πρώτο λόγο στην έλευσή του στη Νάξο.

*Ας σημειωθεί ότι ο κ. Κελέτσης που είχε την ευκαιρία χτες να επισκεφτεί το Φιλώτι και την Απείρανθο συναντήθηκε επίσης με εκπροσώπους συλλόγων της ορεινής Νάξου όπου είχε την ευκαιρία να μιλήσει μαζί τους και να ακούσει προβλήματα από πρώτο ..χέρι.

Η δημόσια δέσμευση… / Οι ευρωεκλογές και «το μήνυμα πολιτικής σταθερότητας στην χώρα»

«Δεσμεύομαι ότι τα θέματα που ετέθησαν από τους παραγωγούς, τους γεωργούς, τους κτηνοτρόφους, τις οργανώσεις κ. ά, κατά την επίσκεψή μας εδώ, με την επιστροφή στο υπουργείο, θα τα κοιτάξουμε, θα τα φροντίσουμε, προκειμένου να δώσουμε άμεσα λύσεις και να αντιμετωπιστούν…

Κλείνοντας να πω ότι το στοίχημα των ευρωεκλογών είναι πολύ σημαντικό πολιτικό στοίχημα για την χώρα. Όπως επανειλημμένως έχει τονίσει ο πρωθυπουργός, μπορεί οι ευρωεκλογές να φαίνονται για τους πολίτες κάτι απόμακρο, αλλά δεν είναι. Γιατί, πραγματικά, οι περισσότερες πολιτικές, …πολλά από αυτά που ζούμε στην πράξη ως αποτέλεσμα πολιτικών αποφάσεων, έχουν να κάνουν με αποφάσεις που λαμβάνονται στην Ευρώπη…

Οι ευρωεκλογές είναι μια πολιτική μάχη, από την οποία πρέπει να βγει το μήνυμα της πολιτικής σταθερότητας στην χώρα… Καλούμε τους Ναξιώτες, με την επιλογή τους, να στηρίξουν το ψηφοδέλτιο της Ν.Δ. … », σημείωσε ο υφυπουργός Αναπτύξεως & Τροφίμων, Σ. Κελέτσης.

Δ. Λιανός: «Ο πλούτος που έχουμε…»

«Όλος αυτός ο πλούτος που έχουμε εμείς εδώ στο νησί μας, δίνει μια προστιθέμενη αξία και στο τουριστικό προϊόν», επεσήμανε, μεταξύ άλλων, ο Δήμαρχος Νάξου, ο οποίος αναφέρθηκε, ανάμεσα στα άλλα, στην μεγάλη παραγωγή γάλακτος και στο Μεταφορικό Ισοδύναμο.

Ι. Μαργαρίτης: «Το 50% του πληθυσμού ασχολείται με την αγροτοκτηνοτροφία… Το νησί μας οδεύει προς τον τουρισμό. Όμως, ο πρωτογενής τομέας είναι το συγκριτικό μας πλεονέκτημα…», τόνισε σε αποστροφή του λόγου του, ο έπαρχος Νάξου & Μικρόν Κυκλάδων, Γιάννης Μαργαρίτης.

Μ. Κόνσολας: «Χρειάζεται για την Νάξο ένα οραματικό, στρατηγικό σχέδιο για τα επόμενα χρόνια», παρατήρησε ο βουλευτής Δωδεκανήσου κ. Κόνσολας

Μ. Καφούρος, βουλευτής Κυκλάδων: «Οι συζητήσεις που έγιναν μέχρι σήμερα ήταν και ουσιαστικές και εποικοδομητικές… Μπήκαν θέματα του νησιού… Κυριάρχησαν τα θέματα του πρωτογενή τομέα…»

Α. Μανιός, πρόεδρος της ΔΗΜ.Τ.Ο. Νάξου και Μικρών Κυκλάδων (Ν.Δ.): «Ο κόσμος χρειάζεται ενημέρωση γύρω από την εκμετάλλευση και την προώθηση των προϊόντων του νησιού…»

 

Σαντορίνη – Ενωση Ξενοδόχων: Πετυχημένη η εκδήλωση “Νέες Τεχνολογίες στη Φιλοξενία και τον Τουρισμό”

0

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση “Νέες Τεχνολογίες στη Φιλοξενία και τον Τουρισμό” που συνδιοργάνωσαν η Ένωση Ξενοδόχων Σαντορίνης και το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδας, την Παρασκευή 17 Μαΐου στις 12.00 στο ξενοδοχείο De Sol.

Στην εκδήλωση που συγκέντρωσε περισσότερα από 120 άτομα, ιδιοκτήτες ξενοδοχείων της Σαντορίνης, ο Επιταχυντής Νεοφυών Επιχειρήσεων του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, CapsuleT Travel & Hospitality Accelerator σε συνεργασία με την Ένωση Ξενοδόχων Σαντορίνης, παρουσίασαν στα μέλη και στους καλεσμένους της Ένωσης νέες λύσεις και τεχνολογικές εφαρμογές για την βελτιστοποίηση των λειτουργιών και των υπηρεσιών των ξενοδοχείων αλλά και την συνολικότερη αναβάθμιση όλων των τουριστικών υπηρεσιών προς τον πελάτη.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, startup εταιρείες που έχουν διακριθεί μέσα από το πρόγραμμα επιτάχυνσης Capsule T του Ξ.Ε.Ε., παρουσίασαν νέες υπηρεσίες και προϊόντα και απάντησαν σε καίρια ερωτήματα σχετικά με νέες τάσεις και τεχνολογικές λύσεις για τα ξενοδοχεία και τον τουρισμό ευρύτερα.

Η εκδήλωση ξεκίνησε με ομιλία του προέδρου της Ένωσης Ξενοδόχων Σαντορίνης κ. Αντώνη Παγώνη ο οποίος αφού καλωσόρισε τους παρευρισκόμενους για την ανταπόκρισή τους, εξέφρασε τις ευχαριστίες του στα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Ξενοδόχων για την συνεργασία και υποστήριξή τους στις δράσεις της καθώς και τα μέλη της για το ενδιαφέρον που δείχνουν στις πρωτοβουλίες της.

Ο κ. Παγώνης χαιρέτισε την εκδήλωση αναφερόμενος στη μεγάλη σημασία των νέων τεχνολογιών και ψηφιακών εφαρμογών στην επιχειρηματικότητα και τον τουρισμό ευχόμενος επιτυχημένες και αποδοτικές συμπράξεις μεταξύ των επιχειρήσεων του τουρισμού και της τεχνολογίας, ενώ προανήγγειλε και την πρώτη Γενική Συνέλευση της Ένωσης τον Οκτώβριο.

Χαιρετισμούς στην εκδήλωση απεύθυναν ο αντιπεριφερειάρχης κ. Χαράλαμπος Δαρζέντας και η πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Θήρας και πρόεδρος της Τουριστικής Επιτροπής του Δήμου Θήρας κ. Γεωργία Νομικού.

Την παρουσίαση του επιταχυντή CapsuleT του Ξ.Ε.Ε. πραγματοποίησε η διευθύντρια του προγράμματος κ. Κατερίνα Σαριδάκη, η οποία παρουσίασε τις τεχνολογικές νεοφυείς επιχειρήσεις (startups) που προκρίθηκαν στο πρόγραμμα.

Ακολούθως πραγματοποιήθηκαν οι παρουσιάσεις των υπηρεσιών που παρέχουν οι 10 startups που προκρίθηκαν στο πρόγραμμα.

Με την ολοκλήρωση των παρουσιάσεων πραγματοποιήθηκαν συνεδρίες δικτύωσης και b2b συναντήσεις μεταξύ των δημιουργών των startups και ξενοδόχων – επιχειρηματιών που παρακολούθησαν την εκδήλωση, ενώ ακολούθησε ελαφρύ γεύμα προσφορά του ξενοδοχείου De Sol και Networking μεταξύ των συμμετεχόντων.

Η Ένωση Ξενοδόχων Σαντορίνης εκφράζει τις ευχαριστίες της σε όλους όσους ανταποκρίθηκαν στην πρόσκλησή της αλλά και σε όσους δεν κατάφεραν να παρακολουθήσουν την εκδήλωση, δεσμευόμενη να βρίσκεται πάντα στο πλευρό των συναδέλφων ξενοδόχων.

Tις υπηρεσίες τους παρουσίασαν οι ακόλουθες εταιρείες :

Deliverback
www.Deliverback.com  είναι υπηρεσία τεχνολογίας  για τα ξενοδοχεία που βοηθάει να επιστρέψουν πίσω τα ξεχασμένα  αντικείμενα των πελατών τους εύκολα γρήγορα και οικονομικά. Η υπηρεσία είναι δωρεάν για τα ξενοδοχεία GDPR  και πολύ εύκολη στην χρήση. Με την Deliverback μειώνετε τον χρόνο διαχείρισης των απολεσθέντων και συνεπώς και το κόστος που προκύπτει από αυτά.  Το ξενοδοχείο γράφεται στην πλατφόρμα της Deliver back  εδώ : https://app.deliverback.com/register

EV Loader
Συζητήστε με την ομάδα του EV Loader για να σας βοηθήσουμε να επιλέξετε τον κατάλληλο φορτιστή ηλεκτρικών οχημάτων αλλά και την λύση πληρωμών που ταιριάζει καλύτερα στο κατάλυμα σας: 1) Πληρωμή από τον επισκέπτη μέσω Mobile App, 2) Πληρωμή από το επισκέπτη σε ενσωματωμένο τερματικό POS  , 3) Αντιστοίχιση καρτών RFID με δωμάτια και καταγραφή υπολοίπου ανά δωμάτιο https://evloader.com/el

Hotellisense
Η BI hotel analytics πλατφόρμα της Hotellisense βοηθάει τους ξενοδόχους να αναλύουν σε πραγματικό χρόνο τα data τους και να λαμβάνουν στοχευμένες αποφάσεις για αύξηση εσόδων, κρατήσεων και κερδοφορίας. https://www.hotellisense.com/

Hoteltoolbox
Με το HotelToolbox, οι ξενοδόχοι αυξάνουν τα έσοδα τους, οργανώνουν και παρακολουθούν τις λειτουργίες του ξενοδοχείου, μειώνουν τα λειτουργικά τους κόστη, αυξάνοντας παράλληλα την παραγωγικότητα του προσωπικού και αναβαθμίζοντας το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσίες στους πελάτες τους.
https://www.hoteltoolbox.gr/

kleesto
Η kleesto αναπτύσσει το πρώτο αυτόνομο σύστημα διαχείρισης κρατήσεων για εκδρομές, δραστηριότητες και υπηρεσίες μεταφορών. Με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης, αυτοματοποιεί τη διαχείριση κρατήσεων, στόλου, εξοπλισμού και προσωπικού, βελτιώνοντας τη λήψη αποφάσεων και ενισχύοντας την κερδοφορία των τουριστικών επιχειρήσεων. https://kleesto.com/

Mystery Pot
To Mystery Pot είναι μια πρωτοποριακή εφαρμογή που μειώνει τη σπατάλη τροφίμων από καταστήματα και ξενοδοχεία, προσφέροντας στους καταναλωτές την ευκαιρία να αγοράσουν φρέσκα τρόφιμα που περίσσεψαν πολύ πιο οικονομικά. https://mystery-pot.com/

Orbito Travel
Το orbito travel είναι η πρώτη διαδικτυακή ταξιδιωτική πλατφόρμα για ταξιδιώτες με περιορισμένη κινητικότητα, καλύπτοντας όλες τις επιμέρους ανάγκες τους (προσβάσιμη αλυσίδα) και εστιάζοντας στην ανάδειξη της προσβασιμότητας των ξενοδοχείων. https://www.orbito.travel/

Primehost
Η PrimeHost αξιοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη, ώστε να αυτοματοποιήσει πλήρως την επικοινωνία μεταξύ των παρόχων φιλοξενίας και των επισκεπτών, δημιουργώντας άμεσες, καλογραμμένες & προσωποποιημένες απαντήσεις, σε κάθε ερώτηση του επισκέπτη.  https://primehost.ai

Unlimited Adrenaline
Η Unlimited Adrenaline έχει δημιουργήσει το 1ο πρόγραμμα για ξενοδοχεία και καταλύματα ώστε να προσφέρουν δραστηριότητες και εμπειρίες μέσα από ένα έτοιμο δίκτυο 600 παρόχων, μέσω διαφόρων αυτοματοποιημένων εργαλείων με online booking. https://www.unlimited-adrenaline.gr/

Vivestia
Η Vivestia αξιοποιεί την τεχνολογία των Ρεαλιστικών Μοντέλων Εικονικής Περιήγησης – VR Tours για προβολή και εκμίσθωση ξενοδοχείων, πολυτελών καταλυμάτων και σκαφών αναψυχής, μειώνοντας το ρίσκο επιλογής καταλύματος στο διαδίκτυο. https://thevivestia.com/

 

Καβάλα: Αποκτά το πρώτο ιδιωτικό αεροδρόμιο στην Ελλάδα

0

Το όνομα “Λυδία” θα έχει το πρώτο ιδιωτικό αεροδρόμιο γενικής αεροπορίας στην Ελλάδα, του οποίου η τελετή θεμελίωσης των νέων υπερσύγχρονων εγκαταστάσεων στον Αμυγδαλεώνα Καβάλας έγινε παρουσία της υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χριστίνας Αλεξοπούλου. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί σε περίπου ενάμιση χρόνο.

«Πρόκειται για ένα πρωτοπόρο έργο μεγάλης συμβολικής και πρακτικής αξίας, το οποίο αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα επιτυχούς συνεργασίας δημοσίου και ιδιωτικού τομέα», τόνισε η κ. Αλεξοπούλου.

Επισημαίνει επίσης ότι «βάσει του επενδυτικού σχεδίου, το αεροδρόμιο Λυδία θα υπηρετεί τη γενική αεροπορία, στην οποία εντάσσονται πτητικές δραστηριότητες που δεν αφορούν σε μείζονες εμπορικούς ή στρατιωτικούς σκοπούς, όπως οι πτήσεις των αερολεσχών, οι ιδιωτικές και επιχειρηματικές πτήσεις, οι αεροπορικές επιδείξεις, ο αεραθλητισμός και η εκπαίδευση των επαγγελματιών πιλότων. Η γενική αεροπορία αποτελεί έναν κλάδο, ο οποίος μόνο στην Ευρώπη έχει κύκλο εργασιών περίπου 6 δισεκατομμύρια ευρώ, με 40.000 ιδιωτικά αεροπλάνα και 360.000 πιλότους. Μπορεί λοιπόν να αποτελέσει σημαντική πηγή εσόδων και για την Ελλάδα».

Η αρμόδια υφυπουργός αναφέρθηκε στην πρωτοβουλία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να συστήσει την Επιτροπή Αεροπορικού Τουρισμού, με σκοπό την αναζήτηση και υποβολή προτάσεων για την ανάληψη πρωτοβουλιών για την ανάπτυξη, προώθηση, διάδοση και βελτίωση των συνθηκών αεροπορικού τουρισμού, καθώς και την αξιοποίηση και ενίσχυση των υποδομών περιφερειακών αεροδρομίων, των πεδίων προσγείωσης και απογείωσης.

«Το αεροδρόμιο Λυδία μπορεί να συμβάλει, ουσιαστικά και μετρήσιμα, στην ανάπτυξη της περιοχής, ως πύλη εισόδου των Βαλκανίων. Ας μην ξεχνάμε, άλλωστε, ότι ο άξονας Δράμας – Καβάλας προσφέρει σήμερα την πιο γρήγορη πρόσβαση στο Αιγαίο, για τις γειτονικές μας χώρες», υπογράμμισε η κ. Αλεξοπούλου.«Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών», συνέχισε η υφυπουργός, «εργάζεται για τη βελτίωση των υπηρεσιών μεταφορών και συγκοινωνιών σε όλη τη χώρα, με γνώμονα τη βιώσιμη ανάπτυξη, την προσβασιμότητα, την ασφάλεια και την προστασία του περιβάλλοντος. Στόχος μας επιπλέον είναι η εναρμόνιση της χώρας με την ευρωπαϊκή οικογένεια, προσπάθεια στην οποία εντάσσεται και η γενική αεροπορία, για την οποία βρισκόμαστε σήμερα εδώ, θεμελιώνοντας το πρώτο ιδιωτικό αεροδρόμιο του κλάδου, στην Ελλάδα. Το παράδειγμα της Egnatia Aviation και του αεροδρομίου Λυδία μπορεί να αποτελέσει τον “πιλότο” για την εισαγωγή της γενικής αεροπορίας και σε άλλα αεροδρόμια της χώρας».

Να σημειωθεί πως οι υποδομές του νέου αεροδρομίου θα περιλαμβάνουν ένα ολοκληρωμένο campus εκπαίδευσης πιλότων αεροσκαφών, από τα πιο σύγχρονα στην Ευρώπη. Πίσω από αυτή την πολύ σημαντική επιχειρηματική επένδυση που συνέβαλε στην συνολικότερη ανάπτυξη της Καβάλας και της Ανατολικής Μακεδονίας ευρύτερα, κρύβεται το όραμα και η προσπάθεια του Γιώργου Ζωγραφάκη και του Δημήτρη Λυμπεράκη. Οι δυο επιχειρηματίες όχι και στο τόσο μακρινό 2006, ίδρυσαν στην Καβάλα την Egnatia Aviation, την πρώτη σχολή εκπαίδευσης πιλοτών αεροσκαφών στην Ελλάδα, με έδρα το αεροδρόμιο «Μέγας Αλέξανδρος» στην Χρυσούπολη.

Σήμερα, δεκαοχτώ χρόνια μετά, η Egnatia Aviation αποτελεί έναν όμιλο εταιρειών με συνεχώς αναπτυσσόμενη τροχιά. Με 101 άτομα προσωπικό υψηλής εξειδίκευσης και με το με το 70% των υποψήφιων πιλότων που την εμπιστεύονται και εκπαιδεύονται στις εγκαταστάσεις της να είναι από το εξωτερικό.

Η πρώτη σχολή εκπαίδευσης πιλότων στην Ελλάδα

Η Egnatia Aviation αποτελεί τον μεγαλύτερο οργανισμό εκπαίδευσης πιλότων στην Ελλάδα και ένας από τους μεγαλύτερους στην Ευρώπη, που διαθέτει στόλο αεροσκαφών Diamond νέας γενιάς και προσομοιωτές τελευταίας τεχνολογίας, ενώ διαθέτει έμπειρους εκπαιδευτές, διαδικασίες και προδιαγραφές ειδικών αεροπορικών εταιρειών καθώς και άνετες προπονητικές εγκαταστάσεις.

Από τους σημαντικότερους σταθμούς της εξέλιξής της ήταν η σύμβαση που υπέγραψε πριν από περίπου έναν χρόνο με το υπουργείο Εθνικής Άμυνας για την εκμίσθωση, για σαράντα χρόνια, του παλιού στρατιωτικού αεροδρομίου στον Αμυγδαλεώνα Καβάλας.

Το σχέδιο αυτό που επιτεύχθηκε χάρη στη συμβολή του τότε υπουργού Εθνικής Άμυνας, Νίκου Παναγιωτόπουλου, στον ρόλο του οποίου έκανε μνεία η κ. Αλεξοπούλου, έδωσε νέα ώθηση στην επιχείρηση. Η Egnatia Aviation πραγματικά άνοιξε τα φτερά της καθώς πλέον είναι μία από τις λιγοστές σχολές εκπαίδευσης πιλότων αεροσκαφών στον κόσμο που διαθέτει δικό της αεροδρόμιο.

Από τα πρώτα έργα που έγιναν μέσα σε πολύ μικρό διάστημα από τη μετεγκατάστασή της από το αεροδρόμιο «Μέγας Αλέξανδρος» στο αεροδρόμιο του Αμυγδαλεώνα ήταν η συντήρηση και η εξ ολοκλήρου αναβάθμιση του αεροδιαδρόμου και των απαραίτητων υποδομών του.

Μεγάλο το ενδιαφέρον ξένων αεροπορικών εταιρειών

Τόσο ο Δημήτρης Λυμπεράκης όσο και ο Γιώργος Ζωγραφάκης, στην τελετή θεμελίωσης των νέων εγκαταστάσεων δεν έκρυβαν τη χαρά και την ικανοποίησή τους καθώς οι κόποι, οι προσπάθειες και οι πιέσεις για την εκμίσθωση του παλιού στρατιωτικού αεροδρομίου επιβραβεύτηκαν και απέδωσαν καρπούς. Μέσα σε αυτόν τον ένα χρόνο, το ενδιαφέρον μεγάλων αεροπορικών εταιρειών παγκοσμίως, αλλά και ιδιωτών, για το νέο αεροδρόμιο «Λυδία» έχει αυξηθεί στέλνοντας ελπιδοφόρα μηνύματα για το μέλλον.

Ο κ. Λυμπεράκης, σε δηλώσεις του την ημέρα της τελετής θεμελίωσης, τόνισε ότι μέσα στον επόμενο χρόνο θα είναι έτοιμες να λειτουργήσουν οι πρώτες εγκαταστάσεις του νέου αεροδρομίου που -μεταξύ άλλων- θα περιλαμβάνουν ένα νέο πύργο ελέγχουν, ένα σύγχρονο κτίριο διοίκησης, υπερσύγχρονους χώρους εκπαίδευσης και φιλοξενίας των υποψήφιων πιλότων. Από τη μεριά του, ο κ. Ζωγραφάκης υπογράμμισε ότι η Egnatia Aviation κατάφερε οι υποψήφιοι Έλληνες πιλότοι να μην φεύγουν στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ προκειμένου να εκπαιδευτούν αλλά να παραμένουν στην Ελλάδα.

Το μέλλον

«Ήδη ο αριθμός των μαθητών μας αυξήθηκε σημαντικά», επισήμανε σε άλλες δηλώσεις του ο κ. Λυμπεράκης και συνέχισε: «καθημερινά λαμβάνουμε μηνύματα από μεγάλες αεροπορικές εταιρείες από όλο τον κόσμο. Η λειτουργία και μόνο του αεροδρομίου -πόσο μάλλον του campus αργότερα, έχει προσελκύσει έναν σημαντικό αριθμό σπουδαστών γιατί είναι μεγάλο πρόβλημα σε όλο τον κόσμο η έλλειψη πιλότων και δεν υπάρχουν πάρα πολλές σχολές, οι οποίες μπορούν να καλύψουν αυτό τον όγκο. Είμαστε μία από αυτές. Πριν από λίγες εβδομάδες βρισκόμασταν στη Γερμανία προκειμένου να προσχωρήσουμε την αγορά νέων αεροσκαφών. Μέσα στον χρόνο θα γίνει η ανανέωση του στόλου των αεροσκαφών και θα προστεθούν νέα. Τα επόμενα δύο με τρία χρόνια ο στόλος μας θα φτάσει ίσως και τα 30 αεροσκάφη».

«Η Egnatia Aviation δεν είναι πλέον μόνο μία σχολή, είναι το κέντρο της γενικής αεροπορίας στην Ελλάδα σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο. Είναι μια επιχείρηση της γενικής αεροπορίας που κάποιος μπορεί να απευθυνθεί και να βγάλει από ένα ερασιτεχνικό πτυχίο χειριστή αεροσκαφών μέχρι να ζητήσει να του σχεδιάσουμε, να του οργανώσουμε και να του λειτουργήσουμε το αεροδρόμιό του. Οι 213 προσεγγίσεις αεροσκαφών στο νέο αεροδρόμιο Λυδία σε μια μέρα δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητο, αν το πολλαπλασιάσουμε, ξεπερνάμε σε νούμερα ή προσεγγίζουμε τουλάχιστον σε νούμερα του «Ελευθέριος Βενιζέλος», ανέφερε ο κ. Λυμπεράκης.

Με πληροφορίες από τη σελίδα airnews.gr

 

Andrus Beer Trail Race Festival: Η αντίστροφη μέτρηση ξεκίνησε

0

Ένας μόνο μήνας έμεινε για να είμαστε όλοι μαζί στο μεγαλύτερο αθλητικό φεστιβάλ της Άνδρου και να απολαύσουμε τις κρυφές ομορφιές του νησιού μέσα από τις 4 διαδρομές του Andrus Beer Trail Race Festival.

Στις 14-16 Ιουνίου ελάτε να κάνουμε μαζί την… εκκίνηση του καλοκαιριού, να τρέξουμε, να χαλαρώσουμε, να διασκεδάσουμε και να δώσουμε έναν “αέρα” ευεξίας και ξεγνοιασιάς στο τριήμερο αυτό.

Αν δεν έχετε δηλώσει ακόμα συμμετοχή στους αγώνες του Andrus Beer Trail Race Festival, μπείτε εδώέως τις 3 Ιουνίου, βρείτε τη διαδρομή που σας αρμόζει, μάθετε για τις παροχές των συμμετεχόντων και προγραμματίστε το ταξίδι σας στην Αρχόντισσα του Αιγαίου.

Τα καταγάλανα νερά της Άνδρου, τα πιστοποιημένα μονοπάτια της και οι φυσικές της ομορφιές σας περιμένουν για να τα εξερευνήσετε! Εσείς, μπορείτε να αντισταθείτε;

Δείτε το πρόγραμμα του Andrus Beer Trail Race Festival εδώ.

Κάντε την εγγραφή σας έως τις 3-06 εδώ.

Η διοργάνωση τελεί υπό την αιγίδα του Δήμου Άνδρου.

Ευχαριστούμε τους χορηγούς, υποστηρικτές και χορηγούς επικοινωνίας!

 

Youth Pass 2024: Διευκρινήσεις και περισσότεροι από 145.000 νέοι δικαιούχοι

0

Περισσότεροι από 145.000 είναι οι νέοι 18 και 19 ετών που θα λάβουν φέτος την οικονομική ενίσχυση ύψους 150 ευρώ, στο πλαίσιο του Youth Pass 2024.

Πιο αναλυτικά, στους 69.825 ανήλθαν οι νέοι 18 ετών που υπέβαλαν τη σχετική αίτηση έως την καταληκτική προθεσμία στις 15 Μαΐου 2024 και για τους οποίους το κόστος της ενίσχυσης ανέρχεται σε 10.473.750 ευρώ.

Επιπρόσθετα, αυτοδίκαια λαμβάνουν την ίδια ενίσχυση οι νέοι 19 ετών που είχαν κάνει ήδη αίτηση κατά το προηγούμενο έτος και οι αιτήσεις τους ανέρχονται σε 75.863 με τη συνολική ενίσχυση να φθάνει στο ποσό των 11.379.450 ευρώ.

Υπενθυμίζεται πως κατά τον πρώτο χρόνο εφαρμογής του προγράμματος, έως το τέλος του 2023, περίπου 140.000 νέοι έλαβαν ενισχύσεις που έφθασαν συνολικά σχεδόν στο ποσό των 21 εκατ. ευρώ.

Αρμόδιοι για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση του Youth Pass είναι οι Υπουργοί Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης, Εσωτερικών Νίκη Κεραμέως, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου και ο Υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Θάνος Πετραλιάς, σύμφωνα με την Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ Β’ 5420/14.09.2023).

Διαδικασία πίστωσης της ενίσχυσης

Η πίστωση της ενίσχυσης 150 ευρώ γίνεται με τη μορφή ψηφιακής χρεωστικής κάρτας, η οποία θα αποσταλεί στα πιστωτικά ιδρύματα έως και την Παρασκευή 31 Μαΐου. Σημειώνεται ότι ενδέχεται να υπάρξει καθυστέρηση 1-2 εργάσιμων ημερών έως να λάβουν την ενίσχυση οι δικαιούχοι. Το πιστωτικό ίδρυμα ή ο χρηματοπιστωτικός οργανισμός ενημερώνει τον δικαιούχο για την πρώτη ενεργοποίηση της κάρτας και την πίστωση του χρηματικού ποσού μέσω γραπτού μηνύματος (sms) ή μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) με ενσωματωμένο σύνδεσμο για την ενεργοποίηση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας.

Στη συνέχεια, οι ωφελούμενοι μπορούν να αξιοποιήσουν το ποσό της ενίσχυσης για την πραγματοποίηση αγορών ή τη λήψη υπηρεσιών από επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους τομείς του τουρισμού (π.χ. σε τουριστικά καταλύματα), του πολιτισμού (π.χ. για παρακολούθηση θεατρικών παραστάσεων ή συναυλιών, για την αγορά βιβλίων κ.ά.) και των μεταφορών (ταξί, λεωφορεία, τρένα, ακτοπλοϊκά – αεροπορικά εισιτήρια ή για την ενοικίαση ΙΧ ή σκαφών αναψυχής κ.ά.).

Πιο αναλυτικά, η ψηφιακή χρεωστική κάρτα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την πραγματοποίηση αγορών ή τη λήψη υπηρεσιών στις παρακάτω κατηγορίες επιχειρήσεων:

Κατηγορία εμπόρου (MCC) – Περιγραφή δραστηριότητας

  • 3000 έως 3350 – αεροπορικές εταιρείες, αερομεταφορές
  • 3351 έως 3500 – ενοικίαση αυτοκινήτων
  • 3501 έως 3999 – ξενοδοχειακές επιχειρήσεις / καταλύματα
  • 4111 – μεταφορές
  • 4112 – σιδηροδρομικές μεταφορές επιβατών
  • 4121 – υπηρεσίες ταξί
  • 4131 – υπηρεσίες λεωφορείων
  • 4411 – θαλάσσιες μεταφορές / ακτοπλοϊκά
  • 4457 – ενοικίαση θαλάσσιων σκαφών
  • 4511 – λοιπές αερομεταφορές
  • 4582 – αεροδρόμια / αεροσταθμοί
  • 4722 – ταξιδιωτικά πρακτορεία
  • 4789 – λοιπές μεταφορές
  • 5551 – ενοικίαση σκαφών
  • 5561 – ενοικίαση τροχόσπιτων κλπ
  • 5815 – ηλεκτρονικά βιβλία, ταινίες, μουσική
  • 5942 – βιβλιοπωλεία
  • 7011 – λοιπές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις / καταλύματα
  • 7032 – κατασκηνώσεις αναψυχής και αθλητισμού
  • 7033 – κάμπινγκ
  • 7512 – λοιπές ενοικιάσεις μηχανοκίνητων οχημάτων
  • 7832 – σινεμά
  • 7911 – αίθουσες χορού, σχολεία, στούντιο
  • 7922 – θεατρικές επιχειρήσεις, πρακτορεία εισιτηρίων
  • 7929 – ορχήστρες και μπάντες
  • 7991 – εκθέσεις και τουριστικές ατραξιόν, μουσεία
  • 7997 – υπηρεσίες γυμναστηρίου
  • 7999 – λοιπές υπηρεσίες αναψυχής

Υπενθυμίζεται πως το Youth Pass αποτελεί ένα μόνιμο μέτρο ενίσχυσης των νέων. Στο πλαίσιο αυτό, η ειδική εφαρμογή https://vouchers.gov.gr/youthpass θα δέχεται τις αιτήσεις των ενδιαφερομένων από την 1η Απριλίου έως και την 15η Μαΐου κάθε έτους.

Η ενίσχυση για όλους τους δικαιούχους θα καταβάλλεται μια φορά ετησίως μέχρι την 31η Μαΐου κάθε έτους.

Δικαιούχοι του Youth Pass είναι:

  • φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδος,
  • που έχουν συμπληρώσει το 18ο ή 19ο έτος της ηλικίας τους εντός του προηγούμενου από την αίτηση έτους και
  • υποβάλλουν αίτηση στην πλατφόρμα.

Τονίζεται πως δεν υπάρχουν περιουσιακά ή εισοδηματικά κριτήρια.

Η αίτηση υποβάλλεται άπαξ και δεν επανυποβάλλεται μετά και τη συμπλήρωση του 19ου έτους της ηλικίας του δικαιούχου. Ωστόσο, αν για τον οποιοδήποτε λόγο, ένας νέος δεν υποβάλει την αίτησή του όταν είναι 18 ετών, μπορεί να το πράξει όταν γίνει 19 ετών, λαμβάνοντας την ενίσχυση μόνο για το δεύτερο έτος και όχι αναδρομικά.

Η δράση του Youth Pass υλοποιείται από την Κοινωνία της Πληροφορίας (ΚτΠ Μ.Α.Ε.) και χρηματοδοτείται από τον Τακτικό Προϋπολογισμό. Η ανάπτυξη της πλατφόρμας πραγματοποιήθηκε από το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ Α.Ε. – GRNET), εποπτευόμενο φορέα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Με πληροφορίες από το ΑΠΕ – ΜΠΕ

 

Τήνος: Λιμάνι και αφαλατώσεις στο προσκήνιο της συνάντησης Κροντηρά – Παππά

0

Τη βεβαιότητα του πως το ενδιαφέρον της Πολιτείας για τον Δήμο Τήνου και τις αναπτυξιακές του προοπτικές θα παραμείνει έντονο και αυξανόμενο τα επόμενα χρόνια, εξέφρασε ο υφυπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Παππάς , κατά τη διάρκεια συνάντησής του με τον Δήμαρχο Τήνου Παναγιώτη Κροντηρά που τον υποδέχθηκε στο Δημαρχείο του νησιού.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίας του στο νησί, έλαβε χώρα σύσκεψη στο Δημαρχείο υπό τον κ. Παππά κατά τη διάρκεια της οποίας τέθηκαν επί τάπητος υπηρεσιακά ζητήματα. Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Τήνου, αντιδήμαρχοι και υπηρεσιακοί παράγοντες.

Ο υφυπουργός κ. Γιάννης Παππάς, στο περιθώριο της συνάντησης εργασίας υπογράμμισε ότι η επίσκεψη του δεν είναι απλά εθιμοτυπική αλλά και ουσιαστική, καταγράφοντας τα ζητήματα της επόμενης ημέρας για την περιοχή, ενώ διατύπωσε την εκτίμησή πως ο Δήμος Τήνου θα επωφεληθεί από το Υπουργείο στην αντιμετώπιση του προβλήματος της λειψυδρίας. Επανέλαβε έτσι την δέσμευση του για χρηματοδότηση ενοικίασης δύο αφαλατώσεων, που θα καλύψουν μέσα στους επόμενους μήνες τις ανάγκες ύδρευσης του νησιού.

Ο Δήμαρχος κ. Κροντηράς, έθεσε για μια ακόμη φορά στον υπουργό την σημασία ανεύρεσης χρηματοδοτικών εργαλείων, προκειμένου να δρομολογηθεί άμεσα η υλοποίηση νέων έργων σε σχέση με το λιμένα του νησιού που θα ενισχύσουν την αναπτυξιακή δυναμική του νησιού.

Η αποκατάσταση των ζημιών στον προσκείμενο μώλο στο Έξω Λιμάνι αλλά και η έκδοση ΚΥΑ μεταξύ του Υπουργείου Υποδομών και Υπουργείου Ναυτιλίας με την οποία θα θεσμοθετηθεί οριστικά ο νέος προγραμματικός σχεδιασμός του Λιμένα Τήνου, ήταν από τα θέματα που συζητήθηκαν καθώς φυσικά και η επαναδημοπράτηση του έργου που αφορά την αποκατάσταση ζημιών στο «Έξω Λιμάνι» του Λιμένα της Τήνου!

Την ευκαιρία να συζητήσει για προβλήματα και ανάγκες του αγροτικού τομέα είχε ο Δήμαρχος Τήνου Παναγιώτης Κροντηράς, με τον Γενικό Γραμματέα Αγροτικής Πολιτικής και Διαχείρισης Κοινοτικών Πόρων, Κώστα Μπαγινέτα.

Στο πλαίσιο της συνάντησης αυτής μεταξύ άλλων συζητήθηκαν οι προκλήσεις της νέας ΚΑΠ, η ανάδειξη της γαστρονομικής ταυτότητας του νησιού.

Παράλληλα ο Δήμαρχος είχε την ευκαιρία να ενημερώσει τον Γενικό Γραμματέα για το πρόβλημα της λειτουργίας του Σφαγείου – Ελαιοτριβείου στο νησί, ζητώντας την εγρήγορση και την συμβουλή του Υπουργείου.

 

Κίμωλος – Πρασσά: Εχει τα πιο καθαρά νερά στον κόσμο (!!!)

0

Σε μια νέα επιτυχία για την Ελλάδα, ένα από τα πανέμορφα νησιά μας έλαβε σημαντική διάκριση από ξένο ταξιδιωτικό γραφείο. Η αναγνώριση αυτή έρχεται να επιβεβαιώσει την αξεπέραστη γοητεία και την άψογη φιλοξενία που προσφέρουν οι ελληνικοί προορισμοί.

Πρόκειται για το νησί της Κίμωλου, βόρεια της Μήλου στις Κυκλάδες, το οποίο έχει βραβευτεί με τον ανεπίσημο τίτλο του πιο καθαρού νερού στον κόσμο. Το αμερικανικό ταξιδιωτικό γραφείο Florida Panhandle δημοσίευσε τη λίστα με τις παραλίες με τα πιο καθαρά νερά στον κόσμο.

Για να καταλήξει στο συμπέρασμα, ξεκίνησε δημιουργώντας μια λίστα με 50 παραλίες σε όλο τον κόσμο που κατείχαν την υψηλότερη κατάταξη στους ιστότοπους κριτικών ταξιδιωτών. 

Στη συνέχεια υπολόγισε τη βαθμολογία κάθε παραλίας με βάση το ποσοστό των κριτικών που αναφέρουν “καθαρά νερά”. Συνολικά, η ομάδα ανέλυσε περισσότερες από 2,4 εκατομμύρια κριτικές για να βρει τους νικητές της. Σύμφωνα με τα στοιχεία, η παραλία Πρασσά στην Κίμωλο έχει τα πιο καθαρά νερά στον κόσμο.

«Η ελληνική ακτογραμμή είναι η μεγαλύτερη στη λεκάνη της Μεσογείου, μια θάλασσα διάσημη για τα κρυστάλλινα νερά της και την πλούσια μπλε απόχρωση της», μοιράστηκε η ομάδα στα ευρήματα.

Δεν είναι περίεργο, λοιπόν, ότι η πλειονότητα των κορυφαίων παραλιών στον κόσμο για καθαρά νερά βρίσκονται στην Ελλάδα, με επικεφαλής την παραλία Πρασσά στο νησί της Κιμώλου, για την οποία το 43,56% των δημοσίως διαθέσιμων κριτικών ταξιδιωτών αναφέρει τη φράση «καθαρά νερά».

Ανάμεσα στις κριτικές διαβάζουμε:

# “Παραλία που δεν πιστεύεις ότι είναι αληθινή… Νερά πισίνας.... Λευκή άμμος …”

# Τεράστια ακτή οπότε μπορείς να κάτσεις όπου θέλεις, εμείς κάτσαμε το πρωί τέρμα αριστερά και βρήκαμε και αλμυρίκι για σκιά. Χρειάζεται ομπρέλα. Απίστευτα νερά καταγάλανα, ρηχή ως ένα σημείο. Μέσα βαθαίνει ωραία. Σαν απέραντη πισίνα”.

# “Η καλύτερη παραλία με μεγάλη διαφορά!!! Τα νερά είναι πεντακάθαρα και δροσερά! Αξίζει σίγουρα να την επισκεφθείτε! Έχει beach bar αλλά και χώρο που μπορείς να βάλεις την δική σου ομπρέλα!! Επίσης, στην παραλία αυτή βρίσκεται και η υπέροχη δανειστική βιβλιοθήκη!!”

# “Η καλύτερη παραλία της Κιμώλου και γενικά κορυφαία παραλία. Έχει beach bar με ξαπλώστρες και ομπρέλες αλλά έχει και μεγάλο κομμάτι ανοργάνωτο που μπορείς να καθίσεις με τα πράγματά σου. Διαθέτει μια ανοιχτή δανειστική βιβλιοθήκη κάτι που την κάνει ακόμα πιο ξεχωριστή”.

Η παραλία Πρασσά, που βρίσκεται στη βορειοανατολική ακτή της Κιμώλου, είναι ένα μείγμα από ψιλή λευκή άμμο και βότσαλο, με ήρεμα και ρηχά νερά, ιδανικά για κολύμπι και χαλάρωση.