Τετάρτη, 18 Ιουνίου, 2025
Αρχική Blog Σελίδα 343

Νάξος – Δημοτική Επιτροπή: Συνεδρίαση (14/01) με επτά θέματα

0
Νάξος
Νάξος

Δεύτερη εβδομάδα του Νέου Ετους και η Δημοτική Επιτροπή του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων έχει συνεδρίαση. Τρίτη 14 Ιανουαρίου στις 12 το μεσημέρι και θα ξεκινήσει μία ακόμη συνεδρίαση με επτά θέματα…

Μπορεί να μην έχει κάποιο … σοβαρό (σ.σ. καυτό) θέμα αλλά τα επτά ζητήματα αφορούν τη συγκρότηση επιτροπών για τη σωστή λειτουργία του δήμου (πχ διενέργεια δημοπρασιών για ακίνητα), επίσης σύμβαση για κατασκευή νέων τάφων στα νεκροταφεία που έχει ο δήμος αλλά και η έκδοση χρηματικού εντάλματος προπληρωμής για την ηλεκτροδότηση αντλιοστασίου λυμάτων

Αναλυτικά, η πρόσκληση που φέρει την υπογραφή του προέδρου, Δημάρχου Δημήτρη Λιανού αναφέρει:

Προς: Τα μέλη της Δημοτικής Επιτροπής

Καλείσθε όπως προσέλθετε στην τακτική συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής Δήμου Νάξου & Μικρών Κυκλάδων την 14η Ιανουαρίου 2025, ημέρα Τρίτη και ώρα 12:00 μ.μ. που θα πραγματοποιηθεί στο Δημοτικό Κατάστημα (αίθουσα συνεδριάσεων Δημοτικού Συμβουλίου) σύμφωνα με τα άρθρα 72 και 75 του Ν. 3852/2010, για συζήτηση και λήψη απόφασης στα κάτωθι θέματα ημερήσιας διάταξης:

  1. Συγκρότηση επιτροπής διενέργειας δημοπρασιών για μισθώσεις – εκμισθώσεις, εκποιήσεις – αγορές ακινήτων.
  2. Συγκρότηση επιτροπής εκτίμησης κινητών και ακινήτων του Δήμου.
  3. Έγκριση 1ου ΑΠΕ και 1ης Συμπληρωματικής Σύμβασης για το έργο: «Κατασκευή νέων τάφων & λοιπών εργασιών στα υφιστάμενα νεκροταφεία των ΔΕ Νάξου & Δρυμαλίας».
  4. Έγκριση έκδοσης Χρηματικού Εντάλματος Προπληρωμής για την ηλεκτροδότηση αντλιοστασίου λυμάτων στα πλαίσια εκτέλεσης του έργου: «Αγωγός μεταφοράς ακαθάρτων ΤΚ. Σαγκρίου –Βίβλου».
  5. Έγκριση δικαστικής παράστασης ενώπιον του Μονομελούς Πρωτοδικείου Νάξου.
  6. Έγκριση αποδοχής κατανομών – επιχορηγήσεων.
  7. Έγκριση εξειδίκευσης πιστώσεων.

Ο Πρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής
Δημήτριος Αντ. Λιανός Δήμαρχος

 

 

Μ. Κόνσολας: “Να στηριχθεί η μελισσοκομία στις νησιωτικές περιοχές”

0
Μέλισσες
Μέλισσες

Τη στήριξη του κλάδου της μελισσοκομίας στις νησιωτικές περιοχές, ζητά με κοινοβουλευτική του παρέμβαση προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης, ο Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας.

Τονίζει ότι η στήριξη και η ενίσχυση των δραστηριοτήτων του πρωτογενούς τομέα στις νησιωτικές περιοχές της χώρας είναι ζήτημα καθοριστικής σημασίας, αφού συμβάλλει στη διαφοροποίηση της οικονομικής δραστηριότητας σε αυτές τις περιοχές από τη μονοκαλλιέργεια του τουρισμού.

Ειδικά για όσους ασχολούνται με τη μελισσοκομία, ο κ. Κόνσολας αναφέρει ότι οι συνέπειες της κλιματικής αλλαγές με τις υψηλές θερμοκρασίες και την ανομβρία έχουν πλήξει καίρια τη μελισσοκομία στα νησιά του Αιγαίου.

Πέρα από τη δραματική μείωση της παραγωγής, οι απώλειες στο ζωικό κεφάλαιο είναι δυσαναπλήρωτες και έχουν οδηγήσει σε αδιέξοδο τους μελισσοπαραγωγούς.

Ο Μάνος Κόνσολας ζητά άμεσα μέτρα στήριξης, όπως:

– Η έκτακτη οικονομική ενίσχυση για τις ζημιές των μελισσοκόμων που προκάλεσαν στην παραγωγή τους η ανομβρία και οι υψηλές θερμοκρασίες.

– Η αλλαγή του κανονισμού του ΕΛΓΑ προκειμένου να ενταχθούν, από τη νέα περίοδο, στα αποζημιωτικά αίτια οι ζημιές που προκαλούνται στην παραγωγή των μελισσοκόμων από τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής.

– Η δυνατότητα ένταξης των μελισσοκόμων στα οικολογικά σχήματα που παρέχουν κίνητρα και ενισχύσεις για παραγωγούς που χρησιμοποιούν φιλικές προς το περιβάλλον πρακτικές και μεθόδους καλλιέργειας.

Το  πλήρες κείμενο της παρέμβασης του κ. Κόνσολα προς το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων είναι το ακόλουθο:

Κύριε Υπουργέ,

Η στήριξη και η ενίσχυση των δραστηριοτήτων του πρωτογενούς τομέα στις νησιωτικές περιοχές της χώρας είναι ζήτημα καθοριστικής σημασίας, αφού συμβάλλει στη διαφοροποίηση της οικονομικής δραστηριότητας σε αυτές τις περιοχές από τη μονοκαλλιέργεια του τουρισμού.

Παράλληλα, αποτελεί και ζήτημα επιβίωσης για τους ανθρώπους του πρωτογενούς τομέα σε αυτές τις περιοχές.

Ένας κλάδος του πρωτογενούς τομέα που αντιμετωπίζει άμεσο πρόβλημα ως προς την επιβίωσή του είναι ο κλάδος των μελισσοκόμων.

Οι συνέπειες της κλιματικής αλλαγής με τις υψηλές θερμοκρασίες και την ανομβρία έχουν πλήξει καίρια τη μελισσοκομία στα νησιά του Αιγαίου.

Πέρα από τη δραματική μείωση της παραγωγής, οι απώλειες στο ζωικό κεφάλαιο είναι δυσαναπλήρωτες και έχουν οδηγήσει σε αδιέξοδο τους μελισσοπαραγωγούς.

Πέρα από τη συμβουλευτική υποστήριξη προς τους μελισσοκόμους από τον ΕΛΓΟ Δήμητρα και το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, σε αυτή τη συγκυρία απαιτείται η οικονομική στήριξη του κλάδου με μέτρα όπως:

– Η έκτακτη οικονομική ενίσχυση για τις ζημιές των μελισσοκόμων  που προκάλεσαν στην παραγωγή τους η ανομβρία και οι υψηλές θερμοκρασίες.

– Η αλλαγή του κανονισμού του ΕΛΓΑ προκειμένου να ενταχθούν, από τη νέα περίοδο, στα αποζημιωτικά αίτια οι ζημιές που προκαλούνται στην παραγωγή των μελισσοκόμων από τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής.

– Η δυνατότητα ένταξης των μελισσοκόμων στα οικολογικά σχήματα που παρέχουν κίνητρα και ενισχύσεις για παραγωγούς που χρησιμοποιούν φιλικές προς το περιβάλλον πρακτικές και μεθόδους καλλιέργειας.

Κατόπιν των ανωτέρω

Ερωτάται ο Κύριος Υπουργός

1. Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί για την ενίσχυση και στήριξη των μελισσοκόμων στις νησιωτικές περιοχές.

Πάρος – Μπιζάς: Καλύτερος προγραμματισμός αφίξεων και αναχωρήσεων στα πλοία της γραμμής (!!!)

0

“…. Αξίζει να υπογραμμίσουμε, πως μόνο κατά το χρονικό διάστημα από τις 10:30 π.μ. έως 12:30 μ.μ., στο κεντρικό λιμάνι της Παροικίας, καθημερινά καταφθάνουν 7 πλοία και ταχύπλοα τα οποία διακινούν 600 περίπου οχήματα. Οι υφιστάμενες χερσαίες υποδομές του νησιού μας, δεν αντέχουν την ταυτόχρονη άφιξη πλοίων και ταχύπλοων, με την παράλληλη αποβίβαση και επιβίβαση εκατοντάδων επισκεπτών και οχημάτων…”.

Ποιος το αναφέρει και γιατί; Ο λόγος για τον Δήμαρχο Πάρου Κωνσταντίνο Μπιζά, ο οποίος με ανοιχτή του επιστολή προς την Ελληνική Κυβέρνηση (βλ πρωθυπουργό) και αρμόδια υπουργεία (βλ Υπουργείο Ναυτιλίας) ζητάει το …αυτονόητο: καλύτερη διαχείριση όσον αφορά το χρόνο άφιξης και αναχώρησης των πλοίων στο λιμάνι της Παροικίας. Εξηγεί με επιχειρήματα τους λόγους και καταλήγει “ Σας ζητάμε να κρίνετε την σοβαρότητα της κατάστασης και να συμβάλετε καθοριστικά στην εξεύρεση λύσης, για τον αρτιότερο προγραμματισμό αφίξεων και αναχωρήσεων των πλοίων της ακτοπλοΐας στο νησί μας”.

Αναλυτικά… 

ΘΕΜΑ: «Αίτημα εξεύρεσης λύσης για τον περιορισμό της ταυτόχρονης άφιξης πλοίων και ταχύπλοων στο κεντρικό Λιμάνι της Παροικίας Πάρου».

ΣΧΕΤ: Το υπ’ αρ. πρωτ. 16297/16-09-2024 έγγραφο Δημάρχου Πάρου

Αξιότιμε κ. Πρωθυπουργέ, Αξιότιμοι κ. Υπουργοί, Αξιότιμε κ. Γενικέ Γραμματέα,

Με την παρούσα επιστολή, επανέρχομαι για να θέσω εκ νέου τα προβλήματα που δημιουργούνται στο λιμάνι της Πάρου, κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, από την ταυτόχρονη άφιξη και αναχώρηση πολλών πλοίων και να σας ζητήσουμε την εξεύρεση λύσης ενόψει της νέας τουριστική περίοδο, ώστε να υπάρξει αρτιότερος προγραμματισμός, με διασπορά των ακτοπλοϊκών δρομολογίων κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Όπως είχαμε αναφέρει και στο υπ’ αρ. πρωτ. 16297/16-09-2024 έγγραφο, σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά στοιχεία του Λιμεναρχείου Πάρου, τον Αύγουστο του 2024, στο λιμάνι μας πραγματοποιήθηκαν 847 κατάπλοι Επιβατηγών, Οχηματαγωγών και Ταχύπλοων πλοίων (Ε/Γ-Ο/Γ-Τ/Χ).

Τον συγκεκριμένο μήνα συνολικά διακινήθηκαν 349.240 επιβάτες και 38.068 οχήματα (30.940 Ι.Χ., 2.178 φορτηγά, 4.937 δίκυκλα και 13 λεωφορεία). Μεταφράζοντας τα νούμερα αυτά σε ημερήσια βάση, κατά μέσο όρο πραγματοποιήθηκαν 30 κατάπλοι πλοίων, διακινώντας περίπου 11.500 άτομα, 1000 Ι.Χ., 70 φορτηγά, και 160 δίκυκλα.

Αξίζει να υπογραμμίσουμε, πως μόνο κατά το χρονικό διάστημα από τις 10:30 π.μ. έως 12:30 μ.μ., στο κεντρικό λιμάνι της Παροικίας, καθημερινά καταφθάνουν 7 πλοία και ταχύπλοα τα οποία διακινούν 600 περίπου οχήματα.

Οι υφιστάμενες χερσαίες υποδομές του νησιού μας, δεν αντέχουν την ταυτόχρονη άφιξη πλοίων και ταχύπλοων, με την παράλληλη αποβίβαση και επιβίβαση εκατοντάδων επισκεπτών και οχημάτων. Στους δρόμους πέριξ του κεντρικού λιμένα της Παροικίας δημιουργείται μεγάλο κυκλοφορικό πρόβλημα, με τους οδηγούς να εγκλωβίζονται στα αυτοκίνητά τους για αρκετή ώρα.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να υποβαθμίζεται η ποιότητα ζωής των μόνιμων κατοίκων αλλά και στο να αποκομίζουν αρνητική εμπειρία οι χιλιάδες επισκέπτες μας.

Η μεγάλη αύξηση των ακτοπλοϊκών δρομολογίων και της επιβατικής κίνησης, όπως και η ταυτόχρονη παρουσία εμπορικών πλοίων, ιδιωτικών και επαγγελματικών σκαφών αναψυχής, ταχυπλόων, ιστιοπλοϊκών και αλιευτικών σκαφών, παράγει μεγάλες προκλήσεις και ενέχει κινδύνους καθώς εγείρεται και ζήτημα ασφάλειας της ναυσιπλοΐας στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή του κόλπου της Παροικίας.

Σας ζητάμε να κρίνετε την σοβαρότητα της κατάστασης και να συμβάλετε καθοριστικά στην εξεύρεση λύσης, για τον αρτιότερο προγραμματισμό αφίξεων και αναχωρήσεων των πλοίων της ακτοπλοΐας στο νησί μας.

Αναμένουμε τις άμεσες ενέργειές σας προς την επίλυση του ανωτέρω ζητήματος.

Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων.

Με εκτίμηση, Ο Δήμαρχος Πάρου Κωνσταντίνος Ν. Μπιζάς

 

Κυκλάδες: Οι τραπεζικές καταθέσεις αγγίζουν τα 3,3 δις ευρώ (!!!!)

0
Πληρωμές
Πληρωμές

Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας για τη γεωγραφική κατανομή των τραπεζικών καταθέσεων. Όπως προκύπτει, οι πλουσιότεροι καταθέτες είναι αυτοί της Περιφέρειας Αττικής, με καταθέσεις 106,243 δισ. ευρώ (14.706.370 λογαριασμοί) στο τέλος Ιουνίου 2024. Ειδικότερα, καταθέσεις 87,014 δισ. ευρώ συγκεντρώνονται στην Αθήνα (11.242.008 λογαριασμοί) και ακολουθούν (καταθέσεις 9,144 δισ., 1.742.276 λογαριασμοί) οι κάτοικοι Πειραιά. Φτωχότερα είναι τα δυτικά προάστια, με καταθέσεις 2,210 δισ. ευρώ (505.034 λογαριασμοί), ενώ οι κάτοικοι της Ανατολικής Αττικής έχουν καταθέσεις 7,875 δισ. ευρώ (1.217.052 λογαριασμοί).

Στην περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας βρίσκονται οι αμέσως μεγαλύτερες καταθέσεις μετά την Αττική (24,908 δισ. ευρώ, 5.606.545 λογαριασμοί). Πλουσιότεροι είναι οι Θεσσαλονικείς (17,348 δισ., 3.556.460 λογαριασμοί) και φτωχότεροι (614 εκατ. ευρώ, 186.501 λογαριασμοί) οι κάτοικοι του Κιλκίς. Οι κάτοικοι του νομού Ημαθίας έχουν καταθέσεις 1,366 δισ. ευρώ (392.636 λογαριασμοί), Πέλλας 1,310 δισ. (385.382 λογαριασμοί), Πιερίας 1,122 δισ. ευρώ (345.305 λογαριασμοί), Σερρών 1,895 δισ. (443.644 λογαριασμοί), Χαλκιδικής 1,252 δισ. (296.617 λογαριασμοί).

Η Κρήτη είναι η τρίτη πιο πλούσια περιφέρεια σε καταθέσεις (9,182 δισ., 2.264.769 λογαριασμοί). Οι περισσότερες βρίσκονται στον νομό Ηρακλείου (4,609 δισ., 1.135.397 λογαριασμοί) και ακολουθούν Χανιά (2,340 δισ., 561.220 λογαριασμοί), Ρέθυμνο (1,123 δισ. ευρώ, 291.802 λογαριασμοί), Λασίθι (1,110 δισ., 276.350 λογαριασμοί).

Καταθέσεις 8,518 δισ. (2.056.760 λογαριασμοί) συγκεντρώνει η Θεσσαλία. Πλουσιότεροι είναι οι Λαρισαίοι (3,619 δισ., 803.347 λογαριασμοί. Ακολουθούν: Μαγνησία (2,364 δισ., 599.953 λογαριασμοί), Τρίκαλα (1,386 δισ., 359.621 λογαριασμοί), Καρδίτσα (1,148 δισ., 293.839 λογαριασμοί).

Ακολουθεί η Πελοπόννησος με καταθέσεις 7,256 δισ. (1.692.597 λογαριασμοί). Πλουσιότερη η Μεσσηνία (1,952 δισ., 453.988 λογαριασμοί) και ακολουθούν Κορινθία (1,643 δισ., 432.667 λογαριασμοί), Αργολίδα (1,265 δις, 289.582 λογαριασμοί), Αρκαδία (1,221 δισ., 243.975 λογαριασμοί) και Λακωνία (1,175 δισ., 272.385 λογαριασμοί).

Καταθέσεις 6,739 δισ. συγκεντρώνει η Δυτική Ελλάδα. Οι περισσότερες στην Αχαΐα (3,656 δισ., 981.991 λογαριασμοί) και ακολουθούν Αιτωλοακαρνανία (1,748 δισ., 574.271 λογαριασμοί), Ηλεία (1,336 δισ., 402.959 λογαριασμοί).

Στην περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου εντοπίζονται καταθέσεις 6,324 δισ. ευρώ (1.282.934 λογαριασμοί). Στις Κυκλάδες 3,306 δισ. (492.413 λογαριασμοί) και στα Δωδεκάνησα 3,019 δισ. (790.521 λογαριασμοί).

xrimata-euro-xartonomismata

Στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη (6,317 δισ. ευρώ, 1.684.901 λογαριασμοί) τις περισσότερες καταθέσεις έχουν Καβάλα (1,732 δισ., 437.048 λογαριασμοί) και Έβρος (1,686 δισ., 413.264 λογαριασμοί) και ακολουθούν Ξάνθη (962 εκατ., 289.728 λογαριασμοί) και Ροδόπη (883 εκατ., 262.636 λογαριασμοί).

Καταθέσεις 5,649 δισ. ευρώ (1.579.983 λογαριασμοί) έχει η Στερεά Ελλάδα. Οι περισσότερες αναλογούν στην Εύβοια (2,261 δισ., 630.618 λογαριασμοί), Φθιώτιδα (1,542 δισ., 449.860 λογαριασμοί) και Βοιωτία (1,365 δισ., 363.983 λογαριασμοί). Ακολουθούν μακράν, Φωκίδα (318 εκατ., 84.799 λογαριασμοί), Ευρυτανία (162 εκατ., 47.723 λογαριασμοί).

Η περιφέρεια Ηπείρου έχει καταθέσεις 4,470 δισ. (1.036.371 λογαριασμοί). Οι νομοί Ιωαννίνων 2,356 δισ. (534.563 λογαριασμοί), Πρεβέζης 761 εκατ. (172.793 λογαριασμοί), Άρτας 692 εκατ. (190.433 λογαριασμοί) και Θεσπρωτίας 661 εκατ. (138.582 λογαριασμοί).

Στα νησιά του Ιονίου οι καταθέσεις ανέρχονται σε 3,273 δις ευρώ (765.141 λογαριασμοί), με πλουσιότερους τους Κερκυραίους (1,441 δισ., 376.469 λογαριασμοί) και φτωχότερους τους κατοίκους της Λευκάδας (483 εκατ. ευρώ, 99.452 λογαριασμοί). Ο νομός Κεφαλλονιάς συγκεντρώνει καταθέσεις 715 εκατ. ευρώ (139.908 λογαριασμοί) και ο νομός Ζακύνθου 634 εκατ. (149.312 λογαριασμοί).

Στη Δυτική Μακεδονία (καταθέσεις 3,162 δισ. ευρώ, 790.086 λογαριασμοί) μακράν πλουσιότεροι είναι οι καταθέτες στην Κοζάνη (1,748 δισ. ευρώ, 436.854 λογαριασμοί) και ακολουθούν οι κάτοικοι της Καστοριάς (καταθέσεις 580 εκατ. ευρώ, 150.036 λογαριασμοί), της Φλώρινας (455 εκατ. ευρώ, 121.389 λογαριασμοί) και των Γρεβενών (344 εκατ. ευρώ, οι κάτοικοι με τις λιγότερες καταθέσεις στην επικράτεια, και 81.807 λογαριασμοί).

Οι λιγότερες καταθέσεις συγκεντρώνονται (2,753 δισ., 631.716 λογαριασμοί) στην περιφέρεια Βορείου Αιγαίου. Οι περισσότερες στην Λέσβο (1,330 δισ., 309.847 λογαριασμοί) και ακολουθούν Χίος (949 εκατ., 183.878 λογαριασμοί) και Σάμος (474 εκατ., 137.991 λογαριασμοί).

Καρπενήσι: Σαν σήμερα το 1963 εξαφανίστηκε ένα ολόκληρο χωριό από κατολίσθηση

0

Σαν σήμερα το 1963 συνέβη στην Ελλάδα μία από τις χειρότερες καταστροφές, μία κατολίσθηση που θα έθαβε ένα ολόκληρο χωριό.

ο Μικρό χωριό στην Ευρυτανία θα εξαφανιζόταν από τον χάρτη.

Δεκατρείς άνθρωποι έχασαν τότε τη ζωή τους.

Η κατολίσθηση του 1963 σόκαρε την Ελλάδα, αφού ήταν η πιο πολύνεκρη τραγωδία στη νεότερη ελληνική ιστορία….

Το Μικρό χωριό στην ιστορία που θάφτηκε από κατολίσθηση

Το Μικρό Χωριό Ευρυτανίας ήταν πάντα ένας σχετικά μικρός οικισμός, αλλά έχει σημαντική διαδρομή στη νεότερη ιστορία του τόπου.

Από τη συμμετοχή των κατοίκων του στην Επανάσταση του 1821, αλλά και σε όλους τους εθνικούς αγώνες, στην τελευταία μάχη και τον εκεί θάνατο του Μάρκου Μπότσαρη, στην εκτέλεση χωριανών και την πυρπόληση 208 εκ των 258 σπιτιών του από Γερμανοϊταλούς στην Κατοχή, στο παράνομο τυπογραφείο της Εθνικής Αντίστασης, που βρίσκεται εκεί, μέχρι και τον Εμφύλιο, που βρίσκεται στο επίκεντρο του αδελφοκτόνου πολέμου.

 

Το χωριό σήμερα

Παρά τις δυσκολίες, το ειδυλλιακό χωριό, καθώς και οι κάτοικοί του, αντέχει, και μάλιστα τη δεκαετία που ’50 ανασυγκροτείται και μετατρέπεται σε αγαπημένο χειμερινό προορισμό, φτάνοντας να χαρακτηριστεί ως «Μικρή Ελβετία».

Η μοιραία μέρα

Μετά από 13 ημέρες αδιάκοπης βροχόπτωσης, το πρωινό της Κυριακής 13 Ιανουαρίου, ένα τμήμα του όρους Κρι αποκολλήθηκε και καταπλάκωσε το χωριό.

Η τραγωδία θα ήταν ακόμη μεγαλύτερη αν την ώρα της κατολίσθησης οι περισσότεροι κάτοικοι δεν βρίσκονταν στην εκκλησία για την κυριακάτικη Λειτουργία, μαζί με 40 παιδιά, που τα διασώζει εκεί την τελευταία στιγμή ο δάσκαλος.

Ένας νεκρός, 12 αγνοούμενοι, πέντε τραυματίες και χιλιάδες νεκρές αγελάδες και αιγοπρόβατα ήταν ο αρχικός απολογισμός. Τις επόμενες ημέρες, οι 12 αγνοούμενοι ανασύρθηκαν νεκροί. Ο τελευταίος εντοπίστηκε μετά από ένα μήνα.

Ανατριχιαστικές μαρτυρίες

Στο σημείο της τραγωδίας βρέθηκαν πρώτου μέλη του Ελληνικού Ορειβατικού Ομίλου, που κάνουν εκεί την εκδρομή τους.

Οι μαρτυρίες τους είναι ανατριχιαστικές: «Στην αρχή νομίσαμε ότι είχαμε κάνει λάθος τον δρόμο. Εκεί όπου περιμέναμε να δούμε το Μικρό Χωριό, βρεθήκαμε ξαφνικά μπροστά σε ένα εφιαλτικό τοπίο: Το βουνό έπεφτε, το δάσος γλιστρούσε, έφευγε σαν ψεύτικο, τα σπίτια σκόρπαγαν. Χρειάστηκαν αρκετά λεπτά για να καταλάβουμε τι γινόταν εκεί, μπροστά μας, πίσω από το παρμπρίζ του αυτοκινήτου, που χτυπούσε η μπόρα με μανία. Το βουνό έθαβε το Μικρό Χωριό. Απίθανοι όγκοι χωμάτων κυλούσαν ασυγκράτητοι και παρέσυραν στη χαράδρα ανθρώπους και ζώα. Εμοιαζε με κινηματογραφική σκηνή και όμως ήταν αληθινή φρικτή κόλαση».

 

Το έφτιαξαν από τις στάχτες του

Οι Μικροχωρίτες βέβαια δεν πτοήθηκαν ούτε το έβαλαν κάτω. Έβαλαν στόχο να ανοικοδομήσουν και πάλι το χωριό τους και το κατάφεραν. Τον Απρίλιο του 1963 ξεκίνησε έρανος για την ανοικοδόμηση του Νέου Μικρού Χωριού, τα θεμέλια του οποίου μπήκαν το Φεβρουάριο του 1964.

Η ανοικοδόμηση του Νέου Μικρού Χωριού, τελείωσε το 1968.

Το Νέο Μικρό Χωριό χτίστηκε σε απόσταση μόλις 2 χιλιομέτρων από το Παλαιό Μικρό Χωριό και το συναντάμε πριν το τελευταίο, ανάμεσα σε πυκνό ελατόδασος.

Μνημείο στην είσοδο του χωριού με τα ονόματα όσων σκοτώθηκαν κατολίσθηση Πηγή φωτο: youtybe

Οι Μικροχωρίτες βέβαια δεν πτοήθηκαν ούτε το έβαλαν κάτω. Έβαλαν στόχο να ανοικοδομήσουν και πάλι το χωριό τους και το κατάφεραν. Τον Απρίλιο του 1963 ξεκίνησε έρανος για την ανοικοδόμηση του Νέου Μικρού Χωριού, τα θεμέλια του οποίου μπήκαν το Φεβρουάριο του 1964.

Η ανοικοδόμηση του Νέου Μικρού Χωριού, τελείωσε το 1968.

Το Νέο Μικρό Χωριό χτίστηκε σε απόσταση μόλις 2 χιλιομέτρων από το Παλαιό Μικρό Χωριό και το συναντάμε πριν το τελευταίο, ανάμεσα σε πυκνό ελατόδασος.

Που οφειλόταν η κατολίσθηση

Σύμφωνα με μεταγενέστερες μελέτες, η κατολίσθηση οφειλόταν στον συνδυασμό των πολύ έντονων καιρικών φαινομένων του χειμώνα 1962-63, της σεισμικής δραστηριότητας που εκδηλώθηκε την ίδια εποχή και της φύσης των εδαφών της περιοχής.

Αξίζει να σημειωθεί ότι εξαιτίας της κατολίσθησης δημιουργήθηκε στην είσοδο του χωριού μια μικρή λίμνη.

Πληροφορίες από: https://www.in.gr

 

Τουρισμός: Νέες πτήσεις στους ελληνικούς ουρανούς το 2025

0

Νέες ευοίωνες προοπτικές διανοίγονται στον ελληνικό τουρισμό και ειδικότερα για ορισμένους προορισμούς το 2025.

Η αναδίφηση των στοιχείων των προκρατήσεων και των νέων πτήσεων μπορεί να εμφανίζει διαμετρικά αντίθετη εικόνα, και να συνάγονται αμφίσημα μηνύματα όμως εν κατακλείδι καταγράφεται ενδιαφέρον για την έναρξη νέων πτήσεων προς Ελλάδα.

Άλλωστε οι αεροπορικές εταιρίες και οι tour operators ποντάρουν στη δυναμική περαιτέρω ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού σπεύδοντας να ενισχύσουν τα προγράμματα τους προκειμένου να αντεπεξέλθουν στην ισχυρή ζήτηση που καταγράφεται για ορισμένους προορισμούς της Ελλάδας και το 2025. Με κάβα τις υψηλές επιδόσεις του 2024, που αναμένεται να αποτελέσει ένα ακόμη έτος-ρεκόρ για τα μεγέθη του κλάδου, ο ελληνικός τουρισμός διατηρεί την ταχύτητα των τελευταίων ετών, με τον ρυθμό των προκρατήσεων να ποικίλλει ανάλογα με την αγορά.

Μέχρι στιγμής και με βάση τα δείγματα της Διεθνούς Έκθεσης του Λονδίνου, η βρετανική αγορά «τρέχει» με άνοδο 15% σε πανελλαδικό επίπεδο ως προς τις προκρατήσεις, με την έτερη μεγάλη δεξαμενή άντλησης τουριστών για την Ελλάδα, τη γερμανική, να κινείται με χαμηλότερους ρυθμούς.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, οι ξένοι ισχυροί παίκτες του κλάδου αναδιαμορφώνουν τα προγράμματά τους και προσθέτουν θέσεις και προορισμούς με στόχο την ενίσχυση της παρουσίας τους στην Ελλάδα. Κάποιοι δε αφουγκραζόμενοι την τάση που θέλει τους ταξιδιώτες να επιλέγουν να κάνουν διακοπές στα άκρα της σεζόν, είτε ξεκινούν νωρίτερα τα προγράμματά τους, είτε δίνουν παράταση στην εκπνοή της τουριστικής περιόδου.

Οι νέες προσθήκες

Την πρόθεσή της να ενισχύσει την παρουσία της στην Ελλάδα με την προσθήκη του δρομολογίου Αθήνα – Charlotte στη Βόρεια Καρολίνα γνωστοποίησε από νωρίς η American Airlines, ενισχύοντας τη συνδεσιμότητα της Ελλάδας με την άλλη άκρη του Ατλαντικού.

Στην ίδια κατεύθυνση, επιπλέον συχνότητες από Ατλάντα για Αθήνα προσθέτει η αμερικανική Delta Airlines, ανεβάζοντας τον αριθμό των δρομολογίων της από 7 σε 11 για τη θερινή σεζόν του 2025.

Στην επέκταση των εποχικών υπηρεσιών της από την ελληνική πρωτεύουσα προς τις ΗΠΑ επενδύει για το 2025 και η United Airlines. Η αμερικανική αεροπορική εταιρεία ανακοίνωσε επέκταση των εποχικών πτήσεών της με καθημερινές απευθείας συνδέσεις από την Αθήνα προς τις ΗΠΑ για το καλοκαίρι του 2025. Η αεροπορική εταιρεία αυξάνει από 7 σε 10 τις εβδομαδιαίες πτήσεις της προς Νέα Υόρκη και το αεροδρόμιο Νιούαρκ και προχωρά στην αύξηση των συνολικών προσφερόμενων θέσεων από την Αθήνα κατά σχεδόν 30% για το καλοκαίρι του 2025.

Ενισχυμένο θα είναι και το πτητικό πρόγραμμα της Air Canada, καθώς αυξάνει τις πτήσεις στα δρομολόγια Μόντρεαλ – Αθήνα και Τορόντο – Αθήνα.

Τρία νέα δρομολόγια που θα συνδέουν την Ελλάδα με τη Σουηδία το 2025 ανακοίνωσε πρόσφατα και η ιρλανδική Ryanair. Συγκεκριμένα, η χαμηλού κόστους αεροπορική εταιρεία θα συνδέει με μία πτήση την εβδομάδα τη Ζάκυνθο με το αεροδρόμιο Αρλάντα της Στοκχόλμης, την Κέρκυρα και την Θεσσαλονίκη με το αεροδρόμιο του Γκέτεμποργκ.

Με διευρυμένο πρόγραμμα θα επιχειρεί το 2025 στην Ελλάδα και η Discover Airlines, η θυγατρική της Lufthansa. Έτσι, η αεροπορική επεκτείνει το πρόγραμμά της από τη Φρανκφούρτη προς Κεφαλονιά και Καλαμάτα. Παράλληλα, η εταιρεία θα επαυξήσει την παρουσία της στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου, προσθέτοντας έξι πτήσεις, αριθμός που ανεβάζει το σύνολο των συνδέσεων σε 21 την εβδομάδα.

easyJet

Στην Ελλάδα ποντάρει και η easyJet, διευρύνοντας την παρουσία της στην Αθήνα με την προσθήκη δύο δρομολογίων που θα συνδέουν την ελληνική πρωτεύουσα με το Λούτον και το Αλικάντε της Ισπανίας. Με την προσθήκη αυτών των δύο προορισμών ο συνολικός αριθμός των δρομολογίων της χαμηλού κόστους αεροπορικής από την Αθήνα ανεβαίνει στα 17.

Θέση και στο πρόγραμμα της Marabu, η οποία συνδέεται με τη γερμανική Condor, αποκτά για την ερχόμενη θερινή σεζόν η Ελλάδα. Και μπορεί η αεροπορική να μην έχει ανακοινώσει ακόμη τις συνδέσεις που θα εξυπηρετεί, ωστόσο, με βάση την ιστοσελίδα της θα πετά προς Αθήνα, Κάρπαθο, Χανιά, Κέρκυρα, Ηράκλειο, Καβάλα, Κεφαλονιά, Κω, Πρέβεζα, Ρόδο, Σκιάθο και Ζάκυνθο.

Και η Condor διευρύνει την παρουσία της στην Ελλάδα με την προσθήκη έξι συνδέσεων στο πτητικό πρόγραμμα του 2025. Πιο αναλυτικά, η αεροπορική εταιρεία αναμένεται, μεταξύ άλλων, να προσθέσει για την επόμενη σεζόν τα δρομολόγια Αμβούργο – Ζάκυνθος, Μόναχο – Ζάκυνθος Βερολίνο – Κέρκυρα, Βερολίνο – Ρόδος, Αμβούργο – Χανιά και Μόναχο – Κάρπαθος.

Στην ίδια λογική κινείται και η Transavia France, η οποία προσθέτει το νέο δρομολόγιο Μασσαλία – Αθήνα στο θερινό πρόγραμμα πτήσεων του 2025. Στους νέους παίκτες μπαίνει και η airHaifa, η οποία θα εκτελεί από τις 22 Δεκεμβρίου πτήσεις μεταξύ της Αθήνας και της Χάιφα στο Ισραήλ.

Αντίστοιχα, με δύο νέα δρομολόγια για το 2025 ενισχύει την παρουσία της στην Ελλάδα η airBaltic, ο εθνικός αερομεταφορέας της Λετονίας, ο οποίος τα τελευταία 16 χρόνια, από το 2007 μέχρι το 2023, έχει μεταφέρει στην Αθήνα περισσότερους από 328 χιλιάδες ταξιδιώτες. Έτσι, για το 2025 η αεροπορική εταιρεία, η οποία αναμένεται να προσθέσει συνολικά 16 νέους προορισμούς στο θερινό πρόγραμμά της, εντάσσει τη Μύκονο στο πτητικό έργο της και διευρύνει την παρουσία της στη Ρόδο, ανεβάζοντας τον αριθμό των εβδομαδιαίων δρομολογίων που εκτελεί προς την Ελλάδα σε 16.

Ένα νέο εποχικό δρομολόγιο μεταξύ της Ρόδου και του Όσλο προσθέτει για την επόμενη θερινή σεζόν η σκανδιναβική SAS. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, οι πτήσεις θα ξεκινήσουν στις 29 Ιουνίου.

Ο ιταλικός αερομεταφορέας Neos ποντάρει στην Κω και προσθέτει το δρομολόγιο Μιλάνο – Κως για το καλοκαίρι του 2025, ενώ η επίσης ιταλική SkyAlps λανσάρει το νέο δρομολόγιο προς Κεφαλονιά από το αεροδρόμιο Bolzano, στην αυτόνομη επαρχία του Νότιου Τιρόλου.

Στο χορό των νέων συνδέσεων μία θέση έχει και η ισπανική Volotea, η οποία προσθέτει τη σύνδεση Άραξος – Λιλ και ενισχύει την παρουσία της στο Ηράκλειο από το οποίο θα «πετάει» για Παλέρμο και Στρασβούργο.

Σημαντικά ενισχυμένο θα είναι το πρόγραμμα της Eurowings, με συνδέσεις από τη Θεσσαλονίκη προς Ντόρτμουντ και Στουτγκάρδη να περιλαμβάνονται στο καλοκαιρινό πρόγραμμα. Η αεροπορική εισάγει επίσης τα δρομολόγια Λιντς – Κως, Κέρκυρα – Βερολίνο, Γκρατς – Ηράκλειο και Πρέβεζα – Στοκχόλμη.

Διευρυμένη θα είναι φέτος και η παρουσία της Brussels Airlines στην Ελλάδα. Η βελγική αεροπορική εταιρεία θα προσφέρει δρομολόγια σε εννέα ελληνικούς προορισμούς, με τη Λέσβο και τη Σάμο, που υπήρχαν και στον σχεδιασμό του 2024, να έχουν ιδιαίτερη απήχηση στους ξένους ταξιδιώτες. Εξ ου και η εταιρεία για το 2025 αυξάνει σημαντικά τη χωρητικότητα για τους δύο νησιωτικούς προορισμούς της χώρας.

Οι κινήσεις των tour operators

Σε επίπεδο tour operators, ενισχυμένο θα είναι το θερινό πρόγραμμα της βρετανικής Jet.com για την Ελλάδα το 2025, με την εταιρεία να προσθέτει νέες συνδέσεις προς δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς, αρχής γενομένης από την 1η Μαΐου.

Στο πλαίσιο αυτό, η αεροπορική εταιρεία του ομίλου θα πετά από το Μπόρνμουθ προς Ηράκλειο, Κέρκυρα, Ρόδο και Ζάκυνθο και παράλληλα προσθέτει το δρομολόγιο Μπρίστολ – Καλαμάτα στο πτητικό της έργο. Αντίστοιχα, μία θέση στο πρόγραμμά της θα έχουν η Ζάκυνθος από το Μπέρμιγχαμ, η Μυτιλήνη από το Μάντσεστερ, καθώς και τέσσερις ακόμη νέοι προορισμοί, Ρόδος, Θεσσαλονίκη, Ζάκυνθος και Ηράκλειο, από το Εδιμβούργο.

Σε γενικές γραμμές, Jet2.com και Jet2holidays έχουν προσθέσει 35.000 θέσεις για το καλοκαίρι του 2025 σε μεσογειακούς προορισμούς, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, με αιχμή τη Λέσβο και τη Σκιάθο. Μάλιστα, η βρετανική εταιρεία διευρύνει έτι περαιτέρω το πτητικό της έργο, προσθέτοντας επιπλέον δρομολόγια και για το θερινό πρόγραμμα του 2026, συνδέοντας το Μπόρνμουθ με την Κω, το Ιστ Μίντλαντς με τη Χαλκιδική, το Εδιμβούργο με την Κεφαλονιά και την Καλαμάτα και, τέλος, το Νιούκαστλ με την Πρέβεζα.

Τη δυναμική της Ελλάδας για τους Βρετανούς σπεύδει να εκμεταλλευτεί, μεταξύ άλλων, και η Just Go Holidays, η οποία εντάσσει για πρώτη φορά τη χώρα μας στο πρόγραμμά της. Συγκεκριμένα, ο βρετανικός operator προσθέτει πακέτα διακοπών προς Ρόδο, Λέρο και Ρέθυμνο για το 2025.

Τέλος ένα νέο δρομολόγιο από την Ιρλανδία προς Ελλάδα προσθέτει και η TUI Airways στο θερινό πρόγραμμα πτήσεων της για το 2025. Η νέα σύνδεση Κορκ – Κέρκυρα θα ξεκινήσει στις 9 Μαΐου και θα πραγματοποιείται έως και τις 19 Σεπτεμβρίου.

Πληροφορίες από: https://www.tourismtoday.gr

 

Νάξος: Διακοπή στο δίκτυο ηλεκτροδότησης λόγω τεχνικών εργασιών την Τρίτη 14 Ιανουαρίου

0
ΔΕΔΔΗΕ - Νάξος
ΔΕΔΔΗΕ - Νάξος

Προγραμματισμένες διακοπές ρεύματος θα πραγματοποιηθούν το πρωί της Τρίτης 14 Ιανουαρίου σε αρκετές περιοχές της Νάξου λόγω απαραίτητων τεχνικών εργασιών από τον ΔΕΔΔΗΕ.

Η διακοπή στην ηλεκτροδότηση θα γίνει κατά τις ώρες που αναγράφονται στις ακόλουθες ανακοινώσεις.

Σαντορίνη: Ολοκληρώνεται η κατάθεση προσφορών για το Parking της Οίας

0

Ολοκληρώνεται σήμερα 13 Ιανουαρίου , η κατάθεση προσφορών για τον ηλεκτρονικό διαγωνισμό του νέου Parking στην Οία.

Το Parking βρίσκεται πλησίον του ΚΕΠ της Οίας και θα είναι χωρητικότητας 97 θέσεων στάθμευσης εκ των οποίων οι 5 με προδιαγραφές ΑΜΕΑ.

Το έργο περιλαμβάνει:

– Χωματουργικές εργασίες

-Σκυροδέματα

-Τοιχοδομές

-Ηλεκτρομηχανολογικές Εγκαταστάσεις

-Επιστρώσεις

-Ξύλινες και Μεταλλικές Κατασκευές

-Εργασίες Πρασσίνου.

‘Ενα ακόμη έργο, που με την ολοκλήρωση του θα βοηθήσει την καθημερινότητα των συμπολιτών και των επισκεπτών μας.

 

Δήμος Νάξου & Μικρών Κυκλάδων: Ρύθμιση οφειλών έως και 60 δόσεις – Μέχρι τις 31 Ιανουαρίου οι αιτήσεις

0
Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων
Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων

Ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, στα πλαίσια του Ν. 5143/2024 (ΦΕΚ 101/11.10.2024 τεύχος Α’) «Ρυθμίσεις για τους χερσαίους συνοριακούς σταθμούς, την ενίσχυση των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και λοιπές διατάξεις», ανακοινώνει ότι ρυθμίζονται οφειλές προς Δήμους και Περιφέρειες, οι οποίες έχουν βεβαιωθεί μέχρι 31/10/2024.

Για να υπαχθεί στην ρύθμιση αυτή ο κάθε οφειλέτης, προκειμένου να διακανονίσει τις οφειλές του στον Δήμο, πρέπει να υποβάλει την αίτησή του στο Ταμείο του Δήμου μέχρι την καταληκτική ημερομηνία 31/1/2025. Σε αντίθετη περίπτωση, οι οφειλές διαβιβάζονται στην ΑΑΔΕ.

Σύμφωνα με την εν λόγω ρύθμιση ο κάθε οφειλέτης μπορεί να κάνει διακανονισμό των οφειλών του σε έως και 60 δόσεις.

Συγκεκριμένα:

  • Η ρύθμιση αφορά κάθε είδους οφειλές φυσικών και νομικών προσώπων (επιχειρήσεις) προς τους Δήμους και τα Νομικά τους πρόσωπα.
  • Οι δόσεις είναι μηνιαίες και ισόποσες (εκτός της τελευταίας) και δεν μπορεί να είναι μικρότερες των 50 ευρώ.
  • Στη ρύθμιση μπορούν να υπάγονται και οφειλές που κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης:

α) Τελούν σε αναστολή με νόμο ή διοικητικά

β) Έχουν υπαχθεί σε προηγούμενη ρύθμιση που είναι σε ισχύ, με απώλεια των ευεργετημάτων της προηγούμενης ρύθμισης και χωρίς η υπαγωγή τους να συνεπάγεται επιστροφή  καταβληθέντων ποσών.

γ) Δεν έχουν βεβαιωθεί λόγω του ότι εκκρεμεί για αυτές δικαστική αμφισβήτηση σε οποιαδήποτε βαθμό και εφ΄ όσον ο οφειλέτης παραιτηθεί από τα ασκηθέντα από αυτόν ένδικα μέσα.

δ) Έχουν συνυποβληθεί για τις οφειλές αιτήματα συμβιβαστικής επίλυσης μαζί με τα ένδικα μέσα.

  • Στις μέχρι και 60 δόσεις, σύμφωνα με τη διάταξη του νόμου, περιλαμβάνονται οι προσαυξήσεις από τόκους και πρόστιμα λόγω εκπρόθεσμης καταβολής.
  • Εξαίρεση από προσαυξήσεις σύμφωνα με τη διάταξη του νέου νόμου ισχύει μόνο για τα ευάλωτα νοικοκυριά,  εφόσον έχουν εκδώσει βεβαίωση ευάλωτου οφειλέτη σύμφωνα με την περ. α΄του άρθρου 217 του ν.4738/2020. Στις περιπτώσεις αυτές και μόνο απαλλάσσονται οι προσαυξήσεις κατά ποσοστό ως εξής:

α) Αν εξοφληθούν οι οφειλές εφάπαξ , απαλλαγή προσαυξήσεων κατά 95%

β) Αν εξοφληθούν σε 2 έως 6 δόσεις απαλλαγή προσαυξήσεων κατά 85%

γ) Αν εξοφληθούν σε 7 έως 12 δόσεις απαλλαγή προσαυξήσεων κατά 80%

δ) Αν εξοφληθούν σε 13 έως 60 δόσεις απαλλαγή προσαυξήσεων κατά 75%

Προσοχή

Η πληρωμή είτε του εφάπαξ ποσού είτε της πρώτης δόσης πραγματοποιείται μέσα σε 3 εργάσιμες μέρες από την υπαγωγή στη ρύθμιση και οι επόμενες δόσεις καταβάλλονται μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του μήνα της δόσης, ενώ η καθυστέρηση καταβολής δόσης, επιβαρύνεται αυτή με μηνιαία προσαύξηση 5% επί του ποσού της δόσης.

Σε περίπτωση δε, μη καταβολής 2 συνεχόμενων δόσεων ή 3 δόσεων συνολικά, η ρύθμιση διακόπτεται και βεβαιώνονται εκ νέου τα οφειλόμενα ποσά που είχαν διαγραφεί κατά την υπαγωγή στη ρύθμιση.

Ο προϊστάμενος της Οικονομικής/Ταμειακής Υπηρεσίας του Δήμου ως δημόσιος υπόλογος είναι υποχρεωμένος βάση της κείμενης νομοθεσίας αλλά και με τον υπ’ όψη νόμο να γνωστοποιήσει στην οικεία ΔΟΥ (αλλιώς ασκείται πειθαρχικός έλεγχος αυτού και καταλογισμός) το συνολικό οφειλόμενο ποσό (αρχική οφειλή,  πρόστιμα και τόκους) το οποίο βεβαιώνεται από την εφορία σε βάρος του οφειλέτη που δεν τηρεί τη ρύθμιση, προκειμένου να εισπραχθεί με ευθύνη της ΔΟΥ και Ανεξάρτητης  Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) η οφειλή με αναγκαστικά μέτρα είσπραξης-κατάσχεσης για λογαριασμό των Δήμων, παρακρατώντας  η ΔΟΥ το 5% της οφειλής.

Ακόμα δε και την  περίπτωση του εξωδικαστικού μηχανισμού του ν. 4738/20 στον οποίο μπορεί να έχει προσφύγει ο οφειλέτης για ποσά άνω των 10.000€ προς Δήμους και δεν πληρώνει τον διακανονισμό, η οικεία ΔΟΥ το διαχειρίζεται ως χρέος του δημοσίου, προκειμένου να τα εισπράξει με κατασχέσεις και με μέτρα αναγκαστικής εκτέλεσης επί κινητών ή ακινήτων του οφειλέτη.

 

Ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών

Κατσαράς Ευάγγελος

Π.Ν.Αι.: Ψηφιακή ανάδειξη γεω-πολιτιστικού αποθέματος της Τήλου, με χρηματοδότηση από ευρωπαϊκούς πόρους της Περιφέρειας

0
Screenshot

Ένα ακόμα έργο που στόχο έχει να αναδείξει το μοναδικό πολιτιστικό απόθεμα των νησιών του Νοτίου Αιγαίου με τη χρήση καινοτόμων ψηφιακών εργαλείων και εφαρμογών, βρίσκει χρηματοδότηση μέσα από τους ευρωπαϊκούς πόρους της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.

Με στόχο την αναπαράσταση και προβολή των γεωμορφολογικών αλλαγών  της Τήλου κατά τη διάρκεια δεκάδων ή και εκατοντάδων χιλιάδων ετών, μέσα από την ψηφιοποίηση και προβολή του Παλαιοντολογικού Μουσείου του νησιού, ο  Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιώργος Χατζημάρκος υπέγραψε την απόφαση ένταξης του έργου «Ψηφιακή ανάδειξη γεω-πολιτιστικού αποθέματος Τήλου» στο Πρόγραμμα «Νότιο Αιγαίο» 2021-2027,  με τη συγχρηματοδότηση του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης.

Ο προϋπολογισμός του έργου και η συγχρηματοδοτούμενη δημόσια δαπάνη ανέρχονται σε 280.000,00 ευρώ.

Η Τήλος είναι γεμάτη με απτές μαρτυρίες και υλικά κατάλοιπα του παρελθόντος, τα οποία αποκαλύπτουν την ιστορία του νησιού στα βάθη των αιώνων. Ποικίλα δείγματα του γεω-πολιτιστικού της χαρακτήρα αποτελούν αρχαία μνημεία, κάστρα και σπήλαια, ενώ ιδιαίτερης σημασίας είναι τα πλούσια παλαιοντολογικά ευρήματα, μεταξύ των οποίων, πληθώρα απολιθωμένων οστών νάνων ελεφάντων. Ωστόσο, αυτή η πλούσια πολιτιστική κληρονομιά δεν έχει τύχει ακόμη της αναγνώρισης και ανάδειξης που της αρμόζει. Συνεπώς, η ανάδειξη και ορθολογική αξιοποίηση αυτής της σπουδαίας πολιτιστικής παρακαταθήκης και η ένταξη της Τήλου στο διεθνές περιβάλλον των τόπων/προορισμών εναλλακτικής μορφής τουρισμού είναι προφανής και επιβεβλημένη.

Αντικείμενο του έργου αποτελεί η ψηφιοποίηση και προβολή του Παλαιοντολογικού Μουσείου της Τήλου, το οποίο φιλοξενεί ιδιαίτερης σημασίας παλαιοντολογικά ευρήματα (πλούσιο σκελετικό υλικό προϊστορικών νάνων ελεφάντων και ελαφιών) και η συσχέτισή τους με την παλαιογεωγραφική εξέλιξη και τις οδεύσεις των ελεφάντων και των ελαφιών από άλλες περιοχές προς το νησί.

Για την υλοποίηση της πράξης αξιοποιούνται τεχνολογίες αιχμής με στόχο την αναπαράσταση και προβολή των γεωμορφολογικών αλλαγών του νησιού κατά τη διάρκεια δεκάδων ή και εκατοντάδων χιλιάδων ετών, τη δημιουργία ενός σύγχρονου διαδικτυακού κόμβου και την ανάπτυξη ψηφιακής εφαρμογής προβολής και περιήγησης και ξενάγησης στις αίθουσες του Παλαιοντολογικού Μουσείου Τήλου. Εκτός των άλλων, η ψηφιακή εφαρμογή θα περιλαμβάνει χάρτες της φυσικής και κοινωνικής τρωτότητας περιοχών του νησιού που φιλοξενούν πλούσια γεω-πολιτιστική κληρονομιά, με σκοπό την ευαισθητοποίηση των χρηστών σχετικά με την ανάγκη προστασίας και διαφύλαξής της.

Η ψηφιακή εφαρμογή θα χρησιμοποιεί σειρά τεχνολογιών αιχμής (εφαρμογές ψηφιακής ξενάγησης για “έξυπνες” συσκευές Android και iOS και περιβάλλοντα επαυξημένης πραγματικότητας) και θα εμπεριέχει πλούσιο και ποικίλο περιεχόμενο (κείμενα, αφηγήσεις, βίντεο, σχεδιαστικές απεικονίσεις και αναπαραστάσεις, τρισδιάστατες παραστάσεις, απεικονίσεις επαυξημένης πραγματικότητας, ηχητικές περιγραφές, χάρτες τρωτότητας κλπ).

Στόχος του έργου είναι να απευθύνονται σε μεγάλο αριθμό αλλά και σε διαφορετικές κατηγορίες χρηστών (τοπική κοινωνία, ευρύ κοινό ειδικώς ενδιαφερόμενων επισκεπτών από τον διεθνή χώρο, ερευνητές, σπουδαστές και μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας, ΑμεΑ κ.λ.π). παρέχοντάς την ευκαιρία για βαθύτερη και βιωματική γνωριμία με τη γεω-πολιτιστική κληρονομιά του νησιού, και την προσέλκυση ομάδων επισκεπτών/τουριστών ειδικού ενδιαφέροντος, όπως ερευνητές και φοιτητές σχετικών θερινών σχολείων, τα οποία είναι δυνατόν να λειτουργήσουν κατά τη διάρκεια υλοποίησης του έργου.

Με την ολοκλήρωση του έργου προβλέπεται η αειφόρος ενίσχυση της “αλυσίδας αξίας” του τουρισμού εμπειρίας, η αύξηση του αριθμού των επισκέψεων στο Παλαιοντολογικό Μουσείο της Τήλου και σε χώρους και μνημεία μοναδικής γεω-πολιτιστικής κληρονομιάς, καθώς και η ποιοτική ενίσχυση της συνολικής εμπειρίας επίσκεψης στο νησί.

Ως ημερομηνία έναρξης της Πράξης ορίζεται η 02/06/2025 και λήξης η 30/06/2027.

Δικαιούχος του έργου είναι το Εθνικό Κέντρο Έρευνας Φυσικών Επιστημών «Δημόκριτος».