Τρίτη, 26 Νοεμβρίου, 2024
Αρχική Blog Σελίδα 329

Ευρωεκλογές – ΣΥΡΙΖΑ: Στη Νάξο έρχονται Τελιγιορίδου – Γιαννακά

0

Ευρωεκλογές και οι επισκέψεις σε κάθε γωνιά της Ελλάδας συνεχίζονται από τους υποψήφιους ευρωβουλευτές.

Καίτη Γιαννακά
Καίτη Γιαννακά

Στις Κυκλάδες, ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ έχει την Κατερίνα Γιαννακά, η οποία γυρίζει από νησί σε νησί. Σήμερα Τρίτη 28 Μαϊου βρίσκεται στην Τήνο (σ.σ. συνοδευόμενη από το μέλος του Οργανωτικού Γραφείου της ΝΕ Κυκλάδων Πέτρο Αραγιάννη) όπου είχε σειρά συναντήσεων με επίκεντρο την Υγεία..

Την προσεχή Πέμπτη 30 Μαϊου – με βάση τις πληροφορίες που έχουμε – θα βρίσκεται στη Νάξο. Μαζί της θα είναι και η συνυποψήφιά της Ολυμπία Τελιγιορίδου, η οποία έχει μία ιδιαίτερη σχέση με τη Νάξο. Ποια είναι; Ως υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης επί ΣΥΡΙΖΑ είχε βάλει το χεράκι της για την αναγνώριση του υπέροχου τυριού που ακούει στο όνομα “Αρσενικό” ως προϊόν ΠΟΠ…

Ποιο είναι το πρόγραμμα; Με οδηγό τον Αντώνη Σέργη – συνονιστής της ΝΕ ΣΥΡΙΖΑ Κυκλάδων – θα πραγματοποιήσουν περιοδεία σε κτηνοτροφικές μονάδες της πεδινής Νάξου, θα έχουν επαφές με οικονομικούς φορείς του νησιού και το απόγευμα θα βρεθούν στο Φιλώτι για συνομιλία με κατοίκους και φορείς του χωριού με επίκεντρο τι άλλο τον πρωτογενή τομέα…

Η κα Γιαννακά θα παραμείνει στο νησί της Νάξου έως και την Κυριακή 2 Ιουνίου όπου και θα εγκαινιάσει το εκλογικό περίπτερο του ΣΥΡΙΖΑ.. Και μετά έχει Σαντορίνη – Πάρο…

 

 

Μητρόπολη Παροναξίας: Ξεκίνησαν οι εγγραφές για τη φετινή κατασκηνωτική περίοδο!

0

Τα σχολεία ετοιμάζονται να κλείσουν, μπήκαμε στην τελική ευθεία, παράλληλα όμως ξεκινούν και οι εγγραφές για τις κατασκηνώσεις. Στη Νάξο τελούν υπό την αιγίδα της Ιεράς Μητροπόλεως Παροναξίας και οι εγγραφές θα διαρκέσουν έως και την 28η Ιουνίου.. Η κατασκήνωση γίνεται σε έξι περιόδους από αρχές Ιουλίου έως μέσα Αυγούστου…

Δείτε την σχετική ανακοίνωση από την Ιερά Μητρόπολη Παροναξίας 

Σας ενημερώνουμε ότι οι δηλώσεις συμμετοχής στην Κατασκήνωση “Άγιος Κοσμάς” αρχίζουν την Παρασκευή 24 Μαΐου 2024 και θα τελειώσουν την Παρασκευή 28 Ιουνίου 2024. Οι δηλώσεις θα γίνονται με την κατάθεση της ιατρικής βεβαίωσης και του χρηματικού ποσού.

Για τη μεν Νάξο θα κατατίθενται στα Γραφεία της Ιεράς Μητροπόλεως Παροναξίας για τη δε Πάρο στο Ιερό Προσκύνημα Παναγίας Εκατονταπυλιανής.

Η καταβολή του χρηματικού ποσού μπορεί να γίνει και με κατάθεση στον τραπεζικό λογαριασμό της κατασκηνώσεως “Άγιος Κοσμάς” (ALPHA BANK IBAN 3201406200620002002022972) με την εξής συνοδευτική φράση:“Κατασκήνωση, Επώνυμο, Όνομα, Χ Περίοδος” και αποστολή της δήλωσης, της ιατρικής βεβαίωσης και της απόδειξης κατάθεσης στην ηλεκτρονική διεύθυνση της κατασκηνώσεως: agioskosmasnaxos@gmail.com
Δηλώσεις Συμμετοχής μπορείτε να βρείτε:

1. Στην ιστοσελίδα της Ιεράς Μητροπόλεως Παροναξίας, στην παράγραφο Νεότητα, όπου μπορείτε να την εκτυπώσετε.

2. Στα Γραφεία της Ιεράς Μητροπόλεως Παροναξίας στη Χώρα της Ναξου.

3. Στα Γραφεία του Ιερού Προσκυνήματος Παναγίας Εκατονταπυλιανής στην Πάρο.Όπως γνωρίζετε θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας με συμμετοχή πρώτα των παιδιών από τα νησιά της Μητροπολιτικής μας περιφερείας.Προσέλευση – Αναχώρηση

# Ώρες προσέλευσης στο χώρο της κατασκηνώσεως την ημέρα έναρξης της περιόδου 17:00 με 18:00

# Ώρες αποχώρησης από το χώρο της κατασκηνώσεως την ημέρα λήξης της περιόδου 11:00 με 12:00

Νάξος: Επώνυμη καταγγελία σχετικά με τη στάση δημοτικών υπαλλήλων όσον αφορά αδέσποτα ζώα (γάτες)

0

Ποσώς με ενδιαφέρει τι κάνουν, ούτε εμένα ούτε τους δεκάδες εθελοντές ζωόφιλους που έρχονται αντιμέτωποι με την κυνικότητα αυτών των κυριών που κοροϊδεύουν όλους εμάς. Για να είμαι δίκαιος γνωρίζω πολύ καλά ότι ο Δήμαρχος Δημήτρης Λιανός και οι Αντιδήμαρχοι Βαγγέλης Κατσαράς και Νίκος Σέργης θέλουν να βρεθεί λύση σχετικά με το ζήτημα, αλλά προφανώς έχουν πέσει κι αυτοί θύματα των κυριών της υπηρεσίας πρασίνου, οι οποίες όπως φαίνεται εξουσιάζουν τα πάντα…”

Αυτό αναφέρει ανάμεσα στα άλλα, ο Σπύρος Μάκαρης – στη προσωπική του σελίδα στα social media ως εθελοντής για την σίτιση αδέσποτων ζώων (γάτες) – όπου προχωρεί σε καταγγελία για τον τρόπο με τον οποίο υπάλληλοι του δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων αντιμετωπίζουν όχι μόνο τα αδέσποτα και τη σίτισή τους αλλά και εθελοντές. Παράλληλα, γίνεται αναφορά για κόστος σίτισης που προκαλεί ίλιγγο (αναρτούνται στην Διαύγεια τιμολόγια για τροφές- στειρώσεις ενδεικτικά το τελευταίο πριν ένα μήνα 9.548,00 δαπάνη για προμήθεια τροφής αδέσποτες γάτες).

Επίσης στα σχόλια που ακολουθούν την ανάρτηση έχουμε κι άλλες μαρτυρίες που δείχνουν ότι κάτι λάθος γίνεται όσον αφορά τον συγκεκριμένο τομέα… Με δεδομένο ότι γίνονται αναφορές σε δημόσια πρόσωπα (πχ Νίκος Σέργης ή Βαγγέλης Κατσαράς και Δημήτρης Λιανός) μήπως θα πρέπει να απαντήσουν;

Αναλυτικά η ανάρτηση (συνοδεύεται από άδειες ταϊστρες)

“Μετά από πολύ μεγάλη προσπάθεια ώστε να μην φτάσω και πάλι σε μία δημοσίευση βρίσκομαι ξανά στη δυσάρεστη θέση να δημοσιοποιήσω την τραγική κατάσταση που έχουν περιέλθει για ακόμη μία φορά οι αδέσποτες γάτες του νησιού, των οποίων την ευθύνη διαβίωσης έχει ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων .

Λίγο πριν ”φουλάρει” η τουριστική περίοδο, οι γάτες επέστρεψαν στους κάδους για να βρουν τροφή, αρρωσταίνουν και πεθαίνουν. Για όλα αυτά φυσικά και υπάρχει υπαίτιος ή καλύτερα υπαίτιες τις οποίες όλοι πλέον η ζωόφιλοι στο νησί γνωρίζουμε, καθώς έχουν γίνει θέμα συζήτησης για το μίσος που τρέφουν προς τα αδέσποτα και την ανεπάρκεια τους στις θέσεις που υπηρετούν. Για ευνόητους λόγους δεν θα γράψω τα ονόματα τους, αφού αυτό θα γίνει στους φορείς που έχω σκοπό να απευθυνθώ μετά την απόγνωση που έχω περιέλθει.

Πριν περίπου 45 μέρες η Σοφία Χάλκου , ένας άνθρωπος που έχει αφιερώσει τη ζωή της στα αδέσποτα γατιά ζήτησε τη βοήθεια μου, καθώς δεν μπορούσε να βρει καμία συνεννόηση με την υπηρεσία πρασίνου, που μέχρι εκείνη τη μέρα με τεράστια «καψώνια» έδιναν κάποιες τροφές για την σίτιση των αδέσποτων και των ταϊστρών που έχει τοποθετήσει ο δήμος.

Ανταποκρίθηκα αμέσως, αφού η αγάπη μου για τα αδέσποτα μου επιβάλει να βοηθάω όπως μπορώ. Πήγα στην υπηρεσία πρασίνου και παρά το εχθρικό και ειρωνικό κλίμα που αντιμετώπισα , με πολλές αναβολές υπέγραψα ότι χαρτί μου ζητήθηκε και ανέλαβα την σίτιση σαν εθελοντής. Μου έδωσαν τροφές, τάισα για 15 μέρες που αρκούσαν.

Όταν εξαντλήθηκαν οι τροφές και ζήτησα ξανά άρχισε η κοροϊδία από τις υπαλλήλους, μέχρι μετά από αρκετές μέρες και αλλεπάλληλα τηλεφωνήματα, όπου έβαζαν σκοπίμως τηλεφωνητή να μην απαντήσουν, σε κάποια στιγμή απάντησαν και με ενημέρωσαν ότι ανέλαβε άλλος εθελοντής.

Φυσικά και δεν επαναπαυτήκαμε, αφού γνωρίζουμε ότι η συγκεκριμένη υπηρεσία και οι εν λόγω κυρίες έχουν σκοπό το αντίθετο από αυτόν που έχουν τοποθετηθεί να υπηρετούν, δηλαδή τον βασανισμό των ζώων.

Ταλαιπωρούν τα ζώα, τους εθελοντές και όποιον θέλει να βοηθήσει, πραγματικά χωρίς κανείς να μην μπορεί να καταλάβει το λόγο.

Τα κλειδιά από τις ταϊστρες του Δήμου που βρίσκονται ακόμη στα χέρια μας μας έκανε να υποψιαστούμε ότι τα ζώα δεν ταΐζονται και όντως είχαμε δίκιο, αφού σε αυτοψία μας διαπιστώσαμε ότι πετάνε 2-3 χούφτες τροφής χύμα και ότι γίνει….

Τα ζώα πεινάνε, δυστυχούν και αρρωσταίνουν και στον δήμο σφυρίζουν αδιάφορα, ενώ είναι υποχρεωμένοι να διατηρούν προγράμματα σίτισης, περίθαλψης και στείρωσης, τα οποία φυσικά και δεν υπάρχουν (παρανόμως).

Σε κατ ιδιάν συζητήσεις με τον ανήμπορο να πράξει τα δέοντα αρμόδιο αντιδήμαρχο Νίκο Σέργη ενημερώθηκα ότι οι εν λόγω κυρίες κάνουν ότι μπορούν για να βλάψουν τη διοίκηση του Δήμου και ότι έχει πλήρη γνώση του θέματος. Μάλιστα, προεκλογικά μου είχε προσωπικά υποσχεθεί ότι αυτές οι κυρίες θα αντικατασταθούν μετά την ανάληψη των καθηκόντων της νέας διοίκησης του δήμου.

Ποσώς με ενδιαφέρει τι κάνουν, ούτε εμένα ούτε τους δεκάδες εθελοντές ζωόφιλους που έρχονται αντιμέτωποι με την κυνικότητα αυτών των κυριών που κοροϊδεύουν όλους εμάς.
Για να είμαι δίκαιος γνωρίζω πολύ καλά ότι ο Δήμαρχος Δημήτρης Λιανός και οι Αντιδήμαρχοι Βαγγέλης Κατσαράς και Νίκος Σέργης  θέλουν να βρεθεί λύση σχετικά με το ζήτημα, αλλά προφανώς έχουν πέσει κι αυτοί θύματα των κυριών της υπηρεσίας πρασίνου, οι οποίες όπως φαίνεται εξουσιάζουν τα πάντα.

Για να κλείσω και να μην κουράζω άλλο, γράφω όλα αυτα για να συνοδεύσω τις φωτογραφίες από τις άδειες ταϊστρες που μου στέλνετε και να σας ενημερώσω ότι όσο και να προσπαθώ με τον Δήμο Νάξου δεν μπορώ να κάνω κάτι και η μεταξύ μας συμφωνία θεωρείται προφανώς άκυρη με μονόπλευρη απόφαση από την υπηρεσία πρασίνου. Ως εκ τούτου ας κάνει ο καθένας ότι μπορεί.

Προτείνω, οι φωτογραφίες να αποστέλλονται πλέον στο γραφείο του Εισαγγελέα που θεωρώ ότι θα πρέπει να μεριμνήσει σχετικά…

Μέχρι τότε ας κάνουμε ότι μπορεί ο καθένας από εμας για να απαλύνει τον αγώνα διαβίωσης αυτών των ψυχών.

 

 

Κυκλάδες – Νέα Αριστέρα: Στη Νάξο έρχεται ο Γιώργος Σταθάκης

0

Εχουμε μπει στην τελική ευθεία για τις Ευρωεκλογές και ο ένας μετά τον άλλο τα πολιτικά πρόσωπα από κάθε κόμμα ή κίνημα κάνουν την εμφάνισή τους στα νησιά των Κυκλάδων.

Για την “Νέα Αριστερά” στη Νάξο θα έρθει τις επόμενες ημέρες ο υποψήφιος ευρωβουλευτής Γιώργος Σταθάκης έχοντας στο πλευρό του τον Νίκο Συρμαλένιο.

Οπως διαβάζουμε στη σχετική πρόσκληση με τίτλο ” Συνάντηση – συζήτηση με τους φορείς της Νάξου και  Ανοικτή Συνέντευξη τύπου του Γιώργου Σταθάκη στη Νάξο Πέμπτη 30/5, ώρα 12.00″

Φίλες και φίλοι, εκπρόσωποι των ΜΜΕ της Νάξου,

Μπροστά στις επικείμενες ευρωεκλογές, την Πέμπτη 30 Μαΐου και ώρα 12.00 σας καλούμε στην Αίθουσα Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Νάξου & Μ. Κυκλάδων στη Χώρα της Νάξου, στην ανοικτή συνέντευξη τύπου που θα δώσει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής της Νέας Αριστεράς και πρώην υπουργός Γιώργος Σταθάκης. Στη συνέντευξη θα παρευρίσκεται επίσης και ο πρώην βουλευτής Κυκλάδων Νίκος Συρμαλένιος.

Η συνέντευξη προς τα τοπικά ΜΜΕ είναι ανοικτή και προς όλους τους πολίτες που θα ήθελαν να παρευρεθούν, με στόχο τη διεξαγωγή μιας εποικοδομητικής συζήτησης  για τα κρίσιμα ζητήματα της Ελλάδας και της Ευρώπης.

 

Ιωαν. Πολυχρονάκος : Μειώνουν τις αμοιβές των γιατρών στα νησιά μας

0

“Η υποκρισία μιας κυβέρνησης που δήθεν ενδιαφέρεται για τη δημόσια υγεία στα νησιά, αποκαλύφθηκε μετά την απόφαση της 2ης ΥΠΕ Πειραιώς και Νήσων να περικόψει (και μάλιστα εκ των υστέρων) τις αμοιβές από τις εφημερίες των γιατρών σε νοσοκομεία των νησιών, μεταξύ αυτών και της Σύρου, της Νάξου και της Σαντορίνης.

Δήλωση: Ιωάννη Πολυχρονάκου (*)

Το οξύμωρο είναι ότι η ίδια η 2η ΥΠΕ είχε αναγκάσει τους γιατρούς να κάνουν περισσότερες εφημερίες γιατί πολύ απλά δεν έβγαιναν οι βάρδιες.

Κατά τα άλλα, η κυβέρνηση αναρωτιέται γιατί δεν έρχονται γιατροί για να υπηρετήσουν στις δομές δημόσιας υγείας των νησιών.

Είναι ξεκάθαρο ότι η Νέα Δημοκρατία θέλει να διαλύσει το ΕΣΥ.

Στις 9 Ιουνίου κάθε πολίτης θα βρεθεί μπροστά στη μεγαλύτερη δημοκρατική και προσωπική του ευθύνη.

Στις 9 Ιουνίου, οι νησιώτες πρέπει να στείλουν μήνυμα: “Ως Εδώ”.

(*) Ο Γιάννης Πολυχρονάκος είναι αν.Τομεάρχης Νησιωτικής Πολιτικής ΠΑΣΟΚ και εκλεγμένος στην Εθνική Αντιπροσωπεία του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος

Ακαθάριστα οικόπεδα: Παράταση έως τις 30 Ιουνίου

0
Κτηματολόγιο
Κτηματολόγιο

Τι; δεν το περιμένατε; Παράταση έως τις 30 Ιουνίου δίνεται στους πολίτες προκειμένου να δηλώσουν τον καθαρισμό των οικοπεδικών και των ακάλυπτων χώρων ιδιοκτησίας τους, με Υπουργική Απόφαση του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας.

Η πλατφόρμα για τη δήλωση

Η δήλωση γίνεται στην πλατφόρμα του Εθνικού Μητρώου Τήρησης Μέτρων Προληπτικής Πυροπροστασίας, η οποία βρίσκεται στην ηλεκτρονική διεύθυνση akatharista.apps.gov.gr, καθώς και στον ιστότοπο του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας civilprotection.gov.gr.

Το νέο ψηφιακό εργαλείο που δημιούργησε το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σε συνεργασία με το υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, αλλά και το υπουργείο Εσωτερικών, απλοποιεί τις διαδικασίες, ενώ δίνει τη δυνατότητα σε κάθε ενδιαφερόμενο να παρακολουθεί εάν τηρούνται οι κανόνες ως προς τον καθαρισμό των ακάλυπτων χώρων.

Ποιοι ιδιοκτήτες κινδυνεύουν με πρόστιμα
Σε περίπτωση ψευδούς δήλωσης, οι πολίτες θα έρχονται αντιμέτωποι με τσουχτερά πρόστιμα, τα οποία θα ξεκινούν από 1.000 ευρώ, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να αγγίξουν και τις 54.000 ευρώ.

Η νέα ψηφιακή υπηρεσία δίνει τη δυνατότητα στον πολίτη να υποβάλει αίτηση καθαρισμού του οικοπέδου του, αλλά και να κάνει καταγγελίες για ακαθάριστα οικόπεδα, ενώ ο δήμος θα καταχωρεί τα στοιχεία από τις αυτοψίες που διενεργεί.

 

Φαλκονέρα – Ναυάγιο “Ηράκλειον”: Εντοπίστηκε και αλλάζουν τα δεδομένα ως προς την βύθισή του

0

Αυτές τις ημέρες είναι επίκαιρο όσο ποτέ λόγω τηλεοπτικού σίριαλ… Ολοι περιμένουν με αγωνία το τέλος της σειράς, όμως υπάρξουν ουσιαστικές εξελίξεις και οι οποίες αλλάζουν όχι το σίριαλ αλλά την πραγματική ιστορία πίσω από το “Ναυάγιο”.. Αναφερόμαστε στο πλοίο “Ηράκλειον” το οποίο χάθηκε τον Δεκέμβριο του 1966 και πήρε μαζί του 280 περίπου επιβάτες..

Ποια είναι τα νέα δεδομένα όσον αφορά το “Ναυάγιο της Φαλκονέρας” όπως όλοι το ξέρουν; Εντοπίστηκε προσφάτως – όπως αποκαλύπτει «Το Βήμα της Κυριακής» – σε βάθος 700 μέτρων στα ανοιχτά της Αντιμήλου και σε απόσταση περίπου 20 ναυτικών μιλίων από την τοποθεσία στην οποία θεωρήθηκε αρχικά ότι είχε βυθιστεί. Η αιτία της βύθισης του πλοίου, δε, φαίνεται ότι είναι διαφορετική από αυτήν που είχε αναδειχθεί δικαστικά, γεγονός που ανατρέπει πολλά από τα δεδομένα του τραγικού δυστυχήματος το οποίο είχε τότε συγκλονίσει την κοινή γνώμη.

Το οχηματαγωγό «Ηράκλειον», το οποίο χάθηκε στις 8 Δεκεμβρίου του 1966 παρασύροντας στον βυθό περίπου 280 επιβάτες, δεν φαίνεται να βυθίστηκε κυρίως από τη μετακίνηση ενός προβληματικά δεμένου φορτηγού, όπως θεωρούσαμε μέχρι σήμερα, αλλά από ένα μεγάλο ρήγμα στα ύφαλα του πλοίου που προκλήθηκε πιθανόν από πρόσκρουση σε μικρή βραχονησίδα στη διάρκεια μεγάλης θαλασσοταραχής.

Το εντυπωσιακό αυτό εύρημα προκύπτει από τη μελέτη στα υπολείμματα του πλοίου, κάτι που μόνο σήμερα μπόρεσε να γίνει.

Τα στοιχεία που δίνουν νέες διαστάσεις στην πρωτοφανή ναυτική αυτή τραγωδία πριν από 58 χρόνια στο Μυρτώο Πέλαγος έχουν αρχίσει να συγκεντρώνονται από ομάδα σημαντικών ερευνητών παρόμοιων θαλασσίων ευρημάτων οι οποίοι και έχουν χρησιμοποιήσει τα ηχοεντοπιστικά συστήματα (sonar) και την επονομαζόμενη «διαστασιολόγηση» του ναυαγίου του «Ηράκλειον».

Το πρωτοσέλιδο του «Βήματος» για την τραγωδία στις 9 Δεκεμβρίου 1966

Το συγκεκριμένο πλοίο, το οποίο εκτελούσε την ακτοπλοϊκή συγκοινωνία Πειραιάς – Χανιά και Πειραιάς – Ηράκλειο την περίοδο του 1965-1966, ναυπηγήθηκε το 1949 στη Γλασκώβη ως δεξαμενόπλοιο, είχε μήκος 152 μέτρων και πλάτος 18 μέτρων, που ταυτίζονται με τα ευρήματα στο sonar των ερευνητών στον βυθό της Αντιμήλου.

Το 1964, έπειτα από μετασκευή σε φεριμπότ, αποκτήθηκε από την εταιρεία των αδελφών Τυπάλδου. Το «Ηράκλειον» αναχώρησε στις 7.30 μ.μ. της 7ης Δεκεμβρίου 1966 από το λιμάνι της Σούδας με μισή ώρα καθυστέρηση, μεταφέροντας 206 επιβάτες, 70 μέλη του πληρώματος και 17 φορτηγά στον Πειραιά με άνεμο 5-6 μποφόρ, ο οποίος δεν είχε θεωρηθεί απαγορευτικός για τον απόπλου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που είχαν συγκεντρωθεί μέχρι σήμερα, στις δύο τα μεσάνυχτα της Πέμπτης 8 Δεκεμβρίου, καθώς το πλοίο έπλεε 6 μίλια βορειοανατολικά της Φαλκονέρας, ένα μεγάλο φορτηγό-ψυγείο 5 τόνων με φορτίο πορτοκάλια, το οποίο είχε τοποθετηθεί τελευταίο κάθετα, απασφαλίστηκε από τους διαρκείς κλυδωνισμούς και χτύπησε με φόρα στη δεξιά πλευρική μπουκαπόρτα. Οπως προκύπτει από τις ίδιες αναφορές, ο καταπέλτης άνοιξε από τις προσκρούσεις του φορτηγού-ψυγείου, αφού φέρεται – σύμφωνα με τα στοιχεία του φακέλου του ναυαγίου – να μην είχε ασφαλιστεί επαρκώς. Οι άνεμοι που έπνεαν στην περιοχή εκείνη την ώρα ξεπερνούσαν τα 10 μποφόρ.

Το τελευταίο μήνυμα του ασυρμάτου

Το μοιραίο φεριμπότ βυθίστηκε γρήγορα, με τους περισσότερους επιβάτες να βρίσκονται στις καμπίνες τους. Στις 2.13 π.μ. εκείνου του μοιραίου ξημερώματος, μόλις 8 λεπτά από το πρώτο σήμα κινδύνου, ο ασύρματος του «Ηράκλειον» εξέπεμψε για τελευταία φορά: «SOS! Πορθμείον Ηράκλειον SOS, βυθιζόμεθα! Στίγμα 36,52 βόρειον και 24,08 ανατολικόν! SOS βυθιζόμεθα!». Και ακολούθησε σιγή. Από το ναυάγιο, σύμφωνα με τα μη επισήμως επιβεβαιωμένα στοιχεία, σώθηκαν μόνο 46 άτομα (16 από το πλήρωμα και 30 επιβάτες). Οι υπόλοιποι 230 πνίγηκαν.

Σύμφωνα με άλλες πηγές, ο αριθμός των θυμάτων εκτιμάται από 217 έως 277. Από τις πρώτες έρευνες για τη ναυτική τραγωδία προέκυψε ότι από την αρχή η Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων εξέφραζε αντιρρήσεις για τη δυνατότητα του πρώην τάνκερ να μπει στις ατμοπλοϊκές μεταφορές, ενώ το πλοίο φέρεται να είχε δύο άλλα ναυτικά ατυχήματα, χωρίς να επισκευάσει επαρκώς τις ζημιές του. Μάλιστα, τον Νοέμβριο του 1966 (έναν μήνα πριν από την τραγωδία) οι τεχνικοί της Επιθεώρησης αρνήθηκαν να υπογράψουν το πρωτόκολλο δρομολόγησής του. Ωστόσο, το πλοίο ξαναβρέθηκε στα πελάγη χωρίς να επισκευαστεί.

Η απόφαση της Δικαιοσύνης

Η απόφαση του δικαστηρίου για την τραγωδία ανακοινώθηκε στις 21 Μαρτίου 1968. Ο ένας από τους πλοιοκτήτες του «Ηράκλειον», Xαράλαμπος Τυπάλδος, ο διευθυντής της εταιρείας καθώς και δύο αξιωματικοί του πλοίου καταδικάστηκαν με ποινές φυλάκισης από πέντε ως και επτά έτη. Για το θέμα είχε μιλήσει στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης προ 20ετίας ο ιδιοκτήτης του φορτηγού-ψυγείου που είχε σπάσει την πλευρική μπουκαπόρτα.

Αναφέρθηκε σε «πρόχειρη φόρτωση του οχήματός του στο γκαράζ, σε μη πλήρη ακινητοποίησή του, με αποτέλεσμα η κακοκαιρία να το ρίξει πάνω στον πλευρικό καταπέλτη που συγκρατείτο με συρματόσχοινο και να τον ανοίξει». Ακόμα ένας επιζήσας επιβάτης είχε δηλώσει ότι «εάν εξαιρέσουμε ορισμένους οδηγούς, πολλοί είχαν αντιληφθεί ή είχε ειδοποιήσει ο ένας τον άλλον ότι είχε φύγει η πόρτα του καραβιού, πήγαν στο σαλόνι, προσπάθησαν να πάνε στο γκαράζ, δεν μπορούσαν να σιμώσουν καθόλου, διότι είχε φύγει η πόρτα και έμπαιναν τα κύματα μέσα».

Αλλοι μάρτυρες ανέφεραν ότι την κρίσιμη ώρα ακούστηκε ένας δυνατός θόρυβος από το αμπάρι, χωρίς όμως να υπάρχει βεβαιότητα αν αυτό οφειλόταν στην πτώση του φορτηγού στη θάλασσα ή σε άλλη αιτία. Το τελικό πόρισμα των ελεγκτών προσδιόριζε ότι «οι τρεις αιτίες που έστειλαν το «Ηράκλειον» στον βυθό της θάλασσας ήταν η κακή διακυβέρνηση του πλοίου, η απώλεια του δεξιού καταπέλτη και η απώλεια ευστάθειας του πλοίου μετά την κατάκλιση του καταστρώματος οχημάτων το οποίο είχε ως αποτέλεσμα την ταχεία ανατροπή και βύθιση του πλοίου».

Ωστόσο, όπως επισημαίνεται πλέον με βάση τα τωρινά ευρήματα, υπάρχει πλήρης επιβεβαίωση μιας πολυσέλιδης έκθεσης επτά πλοιάρχων που είχε συνταχθεί τότε για το δυστύχημα αλλά είχε μπει στα συρτάρια.

Σύμφωνα με την τότε εκτίμηση, το «Ηράκλειον» παρεξέκλινε της πορείας του κατά 11 ναυτικά μίλια από το στίγμα που το ίδιο έδωσε προτού βυθιστεί. Επιπλέον προσδιόριζαν ότι ο θόρυβος που ακούστηκε δεν προήλθε από το άνοιγμα της μπουκαπόρτας, λόγω της σύγκρουσής της με το ψυγείο, αλλά εξαιτίας πρόσκρουσης σε γειτονική βραχονησίδα, που είχε ως αποτέλεσμα ένα τεράστιο ρήγμα στα ύφαλα και κατ’ επέκταση στη βύθιση του πλοίου.

Ετσι δικαιολογείται και η δημιουργία της τεράστιας πετρελαιοκηλίδας, αφού προκλήθηκε ζημιά και στη δεξαμενή των καυσίμων, ενώ έτσι εξηγείται και το ότι το φορτηγό-ψυγείο που βρέθηκε δεν είχε εμφανείς ζημιές. Συμπληρώνοντας ότι η πλευρική μπουκαπόρτα του γκαράζ ήταν σχετικά ψηλά και δεν θα μπορούσαν από εκεί να εισέλθουν μεγάλες ποσότητες νερού που θα οδηγούσαν στη ραγδαία ανατροπή του.

 

My Coast: Τα πρώτα πρόστιμα για παρανομίες στις παραλίες έρχονται από τον …ουρανό

0

Από την Χαλκιδική έως τις … Κυκλάδες.

Με ελέγχους «εξ ουρανού» σκοπεύει το υπουργείο Οικονομικών να διερευνήσει τις καταγγελίες που κατά δεκάδες υποβάλλονται στην ηλεκτρονική εφαρμογή MyCoast.

Η αρχή έγινε τις προηγούμενες ημέρες σε δύο παραλίες της Χαλκιδικής με τη χρήση drones – πρόκειται για παραλίες στις οποίες υπάρχει πλήθος καταγγελιών πολιτών όχι μόνο για τεράστιες υπερβάσεις στις παραχωρημένες για ομπρελοκαθίσματα εκτάσεις, αλλά και για εκφοβιστική συμπεριφορά από τους υπευθύνους των επιχειρήσεων. Θα ακολουθήσουν έλεγχοι μέσω δορυφορικών φωτογραφιών στη Ρόδο και στις Κυκλάδες, με στόχο να επεκταθούν σύντομα σε όλη τη χώρα.

Το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών ανακοίνωσε χθες την πραγματοποίηση ελέγχων με drones στις παραλίες Πευκοχώρι και Πολύχρονο. Οι εικόνες που «τραβήχτηκαν» από τα drones θα συγκριθούν με τις συντεταγμένες των παραχωρήσεων, ώστε να διαπιστωθεί η έκταση των παραβάσεων.

«Οι δύο παραλίες επελέγησαν επειδή υπήρχε πολύ μεγάλος αριθμός καταγγελιών πολιτών», εξηγεί στην «Καθημερινή» η γενική γραμματέας Δημόσιας Περιουσίας, Νάγια Κόλλια. «Μάλιστα οι καταγγελίες δεν αφορούν μόνο μεγάλες υπερβάσεις των μισθώσεων, αλλά και επιθετική συμπεριφορά από πλευράς των επιχειρήσεων. Σε λίγες ημέρες θα έχουμε πλήρη εικόνα. Συμπεριφορές τύπου bullying σε πολίτες δεν θα γίνουν ανεκτές».

Να σημειωθεί ότι οι έλεγχοι πραγματοποιήθηκαν με δύο τύπους drones, συμβατικά και τύπου e-bee (σταθερής πτέρυγας). Αφορούσαν υφιστάμενες μισθώσεις (που έγιναν τα προηγούμενα δύο έτη και εξακολουθούν να βρίσκονται εν ισχύι και φέτος), καθώς οι δημοπρατήσεις νέων μισθώσεων στις ακτές της Χαλκιδικής δεν έχουν ολοκληρωθεί.

Το υπουργείο με διευκρινιστική εγκύκλιο πρόκειται μέσα στις επόμενες ημέρες να ξεκαθαρίσει ότι, σύμφωνα με τη νέα νομοθεσία, μπορούν να επιβληθούν κυρώσεις βάσει στοιχείων που αποκτήθηκαν με αεροφωτογραφίες ή δορυφορικές εικόνες. Τα στοιχεία θα διασταυρώνονται βάσει ειδικών ψηφιακών εφαρμογών που έχει αναπτύξει το Πανεπιστήμιο Αιγαίου (η σύμβαση βρίσκεται στο Ελεγκτικό Συνέδριο και αναμένεται να υπογραφεί μέσα στις επόμενες ημέρες). Δορυφορικές εικόνες θα λαμβάνονται και από το Ελληνικό Κέντρο Διαστήματος, με το οποίο έχει ήδη ξεκινήσει συνεργασία.

«Τις επόμενες ημέρες ξεκινάμε ελέγχους με δορυφορικές εικόνες στη Ρόδο και στις Κυκλάδες, ενώ σύντομα θα ακολουθήσει και η υπόλοιπη χώρα», λέει η κ. Κόλλια. «Η εφαρμογή που έχει αναπτύξει το Πανεπιστήμιο Αιγαίου θα είναι σε θέση όχι μόνο να εντοπίζει τις υπερβάσεις στις μισθώσεις, αλλά και να τις επιμετρά, επομένως να μας παρέχει απευθείας τη διαφορά στα τετραγωνικά. Με βάση την πληροφορία αυτή θα επιβάλλονται κυρώσεις, χωρίς να χρειάζεται η φυσική παρουσία υπαλλήλων της κτηματικής υπηρεσίας».

Κλιμάκωση ποινών

Οπως υπενθύμισε στη χθεσινή ανακοίνωσή του το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, οι ποινές κλιμακώνονται ανάλογα με τη βαρύτητα της παράβασης και ιδίως με το εάν υπάρχει σύμβαση και ο παραχωρησιούχος έχει κάνει υπέρβαση της παραχώρησης ή δεν υπάρχει οπότε πρόκειται για αυθαίρετη κατάληψη. Σε κάθε περίπτωση οι ομπρέλες και οι ξαπλώστρες απομακρύνονται και κατεδαφίζονται παράνομες κατασκευές. Πιο αναλυτικά προβλέπονται τα εξής:

• Αυθαίρετη κατάληψη: επιβάλλεται σφράγιση και διακοπή λειτουργίας της επιχείρησης στον χώρο που έχει καταληφθεί, ο χώρος σφραγίζεται με ταινία και απαγορεύεται η είσοδος και οποιαδήποτε οικονομική δραστηριότητα σε αυτόν. Επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το τετραπλάσιο του ανταλλάγματος της παραχώρησης και αποκλεισμός του παραβάτη από κάθε διαδικασία παραχώρησης αιγιαλού και παραλίας για πέντε χρόνια.

• Υπέρβαση παραχώρησης: οι ποινές ξεκινούν από πρόστιμα και κλιμακώνονται σε απαγόρευση συμμετοχής σε δημοπρασίες καθώς και αναστολή λειτουργίας της επιχείρησης. Πιο αναλυτικά, οι πιο σοβαρές κυρώσεις (αποκλεισμός από νέες παραχωρήσεις και αναστολή λειτουργίας) επιβάλλονται όταν η υπέρβαση είναι μεγαλύτερη από το 30% της παραχώρησης (αντί για το 50% που προβλεπόταν αρχικά).

• Παρεμπόδιση ελεύθερης πρόσβασης του κοινού στη θάλασσα, στον αιγιαλό και στην παραλία: προβλέπονται πρόστιμα από 2.000 έως 60.000 ευρώ.

• Μεταβολές στο περιβάλλον (με ή χωρίς άδεια ή καθ’ υπέρβαση αυτής ή με άδεια που εκδόθηκε παράνομα): προβλέπονται ποινικές κυρώσεις.

 

 

Αιγαίο – ΚΚΕ: Σοβαρές ελλείψεις σε προσωπικό στα περιφερειακά αεροδρόμια

0
Νάξος - Αεροδρόμιο
Νάξος - Αεροδρόμιο

“… το προσωπικό που στελεχώνει τους Πύργους Ελέγχου στα περιφερειακά αεροδρόμια είναι αναντίστοιχο με τις ανάγκες, με αποτέλεσμα εκτός από τα εξοντωτικά ωράρια να υπάρχουν και περιπτώσεις με αεροδρόμια που κλείνουν εξαιτίας ασθένειας του μοναδικού υπάλληλου που υπάρχει. Σε αρκετά αεροδρόμια δεν υπηρετεί κανένας AFISO υπάλληλος που ασκεί καθήκοντα στον πύργο ελέγχου και η υπηρεσία εξυπηρετείται με μετακίνηση από αλλά αεροδρόμια. Στους περισσοτέρους υπάλληλους δεν χορηγούνται ρεπό, ενώ δουλεύουν 7 ημέρες την εβδομάδα παραβιάζοντας ακόμα και τα προβλεπόμενα ωράρια….”

Αυτό αναφέρει ανάμεσα στα άλλα ερώτηση που κατέθεσαν βουλευτές του ΚΚΕ προς τους αρμόδιους Υπουργούς Υποδομών & Μεταφορών και Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής και με τίτλο “σοβαρές ελλείψεις που υπάρχουν στα περιφερειακά αεροδρόμια στα νησιά του Αιγαίου”. Την ερώτηση υπογράφουν οι βουλευτές οι: Μαρία Κομνηνάκα, Χρήστης Κατσώτης, Διαμάτων Μανωλάκου και Μανώλης Συντυχάκης 

Αναλυτικά

“Τεράστιες είναι οι ελλείψεις προσωπικού και εξοπλισμού στα κρατικά περιφερειακά αεροδρόμια, ιδιαίτερα στα νησιά του Αιγαίου, που αφορούν την ασφάλεια των πτήσεων, των επιβατών και προσωπικού.

Συγκεκριμένα το προσωπικό που στελεχώνει τους Πύργους Ελέγχου στα περιφερειακά αεροδρόμια είναι αναντίστοιχο με τις ανάγκες, με αποτέλεσμα εκτός από τα εξοντωτικά ωράρια να υπάρχουν και περιπτώσεις με αεροδρόμια που κλείνουν εξαιτίας ασθένειας του μοναδικού υπάλληλου που υπάρχει.

Σε αρκετά αεροδρόμια δεν υπηρετεί κανένας AFISO υπάλληλος που ασκεί καθήκοντα στον πύργο ελέγχου και η υπηρεσία εξυπηρετείται με μετακίνηση από αλλά αεροδρόμια.

Στους περισσοτέρους υπάλληλους δεν χορηγούνται ρεπό, ενώ δουλεύουν 7 ημέρες την εβδομάδα παραβιάζοντας ακόμα και τα προβλεπόμενα ωράρια. Πιο απλά μιλάμε για 10ωρη, ακόμη και 16ωρη συνεχής εργασία. Υπάρχουν περιστατικά που υπάλληλοι έχουν μεταφερθεί σε νοσοκομεία από εξάντληση και απώλεια προσανατολισμού και σαν να μην έφτανε αυτό δεν τους χορηγούνται άδειες.

Επίσης όσο αφορά την πυρασφάλεια η κατάσταση είναι προβληματική αφού παραβιάζονται καθημερινά όλοι οι βασικοί κανόνες, που προβλέπονται από την ελληνική και διεθνή νομοθεσία και αφορούν την στελέχωση του προσωπικού και τα μέσα πυρασφάλειας.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Πιο συγκεκριμένα σε σχέση με τα παραπάνω :

Για τους πύργους ελέγχου (Π.Ε.Α.) το προσωπικό  που υπηρετεί στα αεροδρόμια είναι:

Στην Πάρο υπηρετεί ένας υπάλληλος μόνιμος και γίνονται μετακινήσεις. Απαιτούνται ωστόσο τρεις υπάλληλοι για τους χειμερινούς μήνες και πέντε τουλάχιστον για το καλοκαίρι.

Στην Σύρο υπηρετεί ένας υπάλληλος ενώ απαιτούνται τουλάχιστον τέσσερεις μόνιμοι υπάλληλοι για όλο το έτος. Επιπρόσθετα η Σύρος έχει το ελικόπτερο ΕΚΑΒ και έχει πολλές αεροδιακομιδές ασθενών από τα νησιά.

Στην Νάξο υπηρετούν δύο υπάλληλοι, ενώ θα έπρεπε να υπηρετούν τρεις τους  χειμερινούς μήνες και πέντε το εξάμηνο από Απρίλιο έως και Οκτώβρη.

Στα Κύθηρα υπηρετούν δύο ενώ απαιτούνται τέσσερεις για το καλοκαίρι.

Στο Καστελόριζο δεν υπάρχει κανένας υπάλληλος και η υπηρεσία λειτουργεί μόνο με μετακίνηση ενός εργαζομένου.

Στην Μήλο υπηρετούν δυο υπάλληλοι το καλοκαίρι ενώ απαιτούνται τέσσερεις

Στην Ικαρία υπηρετεί ένας υπάλληλος και αυτός είναι υπό μετάταξη (δηλαδή θα φύγει). Απαιτούνται δυο τον χειμώνα και τέσσερεις του καλοκαιρινούς μήνες.

Σχετικά με την πυρασφάλεια:

Στην Κάρπαθο αυτή την περίοδο υπηρετούν δυο πυροσβέστες με κατηγορία 6, που απαιτεί τουλάχιστον πέντε πυροσβέστες στη κάθε βάρδια.

Στην Μήλο, στην Αστυπάλαια, στην Λέρο, στη Νάξο και στο Καστελόριζο υπηρετεί ένας πυροσβέστης με κατηγορία 4, παρόλο που χρειάζονται δυο πυροσβέστες σε κάθε βάρδια.

Στην Κάλυμνο υπηρετούν δυο με κατηγορία 5 και απαιτούνται 3 στην κάθε βάρδια.

Στην Πάρο υπηρετεί 1 με κατηγορία 5, ενώ απαιτούνται 3 σε κάθε βάρδια.

Πρέπει να τονίσουμε ότι αυτό που προβλέπεται είναι οι βάρδιες να καλύπτονται σε όλα τα αεροδρόμια τουλάχιστον με δυο πυροσβέστες καθημερινά και να υπάρχει μια βάρδια σε ετοιμότητα για έκτακτα, π.χ. ΕΚΑΒ.

Σε κάποια αεροδρόμια η εταιρείες άρχισαν να δρομολογούν μεγαλύτερα αεροσκάφη από τα μέχρι τώρα (π.χ. αντί ATR42 το ATR72) χωρίς να έχουν αλλάξει τα τεχνικά χαρακτηριστικά των αεροδρομίων, π.χ. το μήκος του διαδρόμου, δημιουργώντας προβλήματα σε αρκετές πτήσεις που η προσγείωση και η απογείωση εξαρτάται από τον αέρα που έχει στα νησιά, ενώ το βάρος των αποσκευών παίζει κι αυτό τον ρόλο του όταν πρόκειται για τέτοιου είδους αεροσκάφη.

Ενδεικτικό της κατάστασης είναι η έκδοση διεθνούς αγγελίας προς τα πληρώματα αεροσκαφών ότι σε κάποια αεροδρόμια μπορεί να υπάρχουν ζώα (αμνοερίφια) στον διάδρομο αφού δεν υπάρχει περίφραξη. Αυτή την περίοδο είναι σε ισχύ στην Ικαρία.

ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ. Υπουργοί, ποια μέτρα θα πάρει η Κυβέρνηση για:

Να στελεχωθούν πλήρως με όλο το απαραίτητο μόνιμο προσωπικό όλων των ειδικοτήτων τα περιφερειακά αεροδρόμια των νησιών του Αιγαίου.

– Να παρθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την εξασφάλιση της υγείας και της ζωής των εργαζομένων και των επιβατών

Δείτε σε μορφή pdf την σχετική ερώτηση

ΝΑΥΤ ΣΟΒΑΡΕΣ ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΣΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΣΤΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ ΤΩΝ ΝΗΣΙΩΝ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

 

ΔΕΔΔΗΕ – Νάξος: Σε ποιες περιοχές αύριο Τετάρτη (29/05) θα υπάρχει διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος

0
Κυκλάδες - ΔΕΔΔΗΕ
Κυκλάδες - ΔΕΔΔΗΕ

Μία ακόμη προγραμματισμένη διακοπή ρεύματος στην ευρύτερη περιοχή της Νάξου…

Πρωινή πολύωρη διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος για 2η φορά σε τρεις ημέρες στο ίδιο σημείο…

Πότε και που; Τα συνεργεία του ΔΕΔΔΗΕ  θα βρίσκονται αύριο Τετάρτη 29 Μαϊου σε περιοχές έξω από τη πόλη της Νάξου προς τον Αγιο Προκόπιο.

Μην ξεχνάμε ότι μπαίνουμε στην τελική φάση υπογειοποίησης των καλωδίων του ΔΕΔΔΗΕ στο αεροδρόμιο..

Με βάση την σχετική ανακοίνωση από το γραφείο Νάξου του ΔΕΔΔΗΕ έχουμε και λέμε…

Διακοπή Ηλεκτρικού Ρεύματος : «Λόγω εκτέλεσης των απαραίτητων τεχνικών εργασιών θα γίνει διακοπή του ηλεκτρικού ρεύματος την Τετάρτη 29 Μαϊου από τις 08:30 έως τις 13:00 περίπου στις εξής περιοχές: Αγιος Γεώργιος (ξενοδοχείο PRINCESS OF NAXOS)  Στελίδα Αγίου Προκοπίου”   

Παράλληλα, όπως σημειώνεται … η επανατροφοδότηση θα γίνει χωρίς προειδοποίηση, ενδεχομένως και πριν από την προγραμματισμένη ώρα ολοκλήρωσης των εργασιών. Και μην ξεχνάτε ότι πρέπει να έχουμε εκτός ρεύματος τις ηλεκτρικές συσκευές για την αποφυγή τυχόν ατυχημάτων με την ενεργοποίηση και πάλι του ηλεκτρικού ρεύματος

Επίσης για λόγους ασφαλείας απαγορεύεται η προσέγγιση στους αγωγούς ή σε άλλα στοιχεία του δικτύου, έστω κι αν βρίσκονται στο έδαφος.