Τρίτη, 26 Νοεμβρίου, 2024
Αρχική Blog Σελίδα 330

Αμοργός: Το μικρό ελληνικό νησί που εκθειάζει ο βρετανικός Τύπος

0
Κυκλάδες - Αμοργός
Κυκλάδες - Αμοργός

Να ξεχάσουν τους δημοφιλείς προορισμούς της Ελλάδας, όπως είναι τα νησιά της Σαντορίνης, της Μυκόνου και της Κρήτης και να επιλέξουν πιο… ψαγμένους προορισμούς προτρέπει τους αναγνώστες της η βρετανική εφημερίδα «The Mirror», σε πρόσφατό της δημοσίευμα.

Συγκεκριμένα, η εφημερίδα προτείνει την «υποτιμημένη Αμοργό, το πιο ανατολικό νησί των Κυκλάδων και κυρίως γνωστό μέσα από τη γαλλική ταινία ‘Le Grand Bleu’, που γυρίστηκε στο νησί το 1988».

 

Αλλά και η βρετανική εφημερίδα «The Telegraph», χαρακτηρίζει την Αμοργό ως «εντυπωσιακά ανεξερεύνητη», τονίζοντας ότι ο προορισμός προσφέρεται για εναλλακτικές διακοπές.

Ένα ακόμα μεγάλο πλεονέκτημα του νησιού, σύμφωνα με το βρετανικό τύπο, είναι οι προσιτές του τιμές, ειδικά όσον αφορά την διαμονή. Πράγματι, μέσα από μια γρήγορη αναζήτηση στις γνωστές πλατφόρμες βραχυχρόνιας μίσθωσης, θα δείτε ότι οι τιμές ξεκινούν από τα 50 ευρώ τη βραδιά για δίκλινο δωμάτιο με ιδιωτικό μπάνιο στα 200 μέτρα από το λιμάνι του νησιού για τις ημερομηνίες 1 – 9 Ιουνίου.

Γιατί να επιλέξετε την Αμοργό για τις διακοπές σας

Όπως τα περισσότερα ελληνικά νησιά, η Αμοργός προσφέρει πληθώρα επιλογών για όσους θέλουν να κάνουν μια δροσερή βουτιά στη θάλασσα και να χαλαρώσουν σε μια όμορφη παραλία.

Από την παραλία της Αγίας Άννας, μέχρι την παραλία της Γραμβούσσας και φυσικά το Ναυάγιο της Ολυμπίας, οι επισκέπτες έχουν την ευκαιρία να δουν μια σειρά από διαφορετικά τοπία, με φόντο πάντα το γαλάζιο της θάλασσας και του ουρανού.

Οι πιο περιπετειώδεις θα έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους στην κατάδυση και σε άλλα θαλάσσια σπορ, ενώ οι λάτρεις της πεζοπορίας θα έχουν την ευκαιρία να περιηγηθούν στα αμέτρητα μονοπάτια του νησιού και να απολαύσουν την εντυπωσιακή θέα από τους λόφους του.

Η παραδοσιακή κυκλαδίτικη αρχιτεκτονική, σε συνδυασμό με την ιστορικότητα των ιερών ναών της Αμοργού, όπως το Μοναστήρι Παναγίας Χοζοβιώτισσας του 11ου αιώνα μ.Χ. και το βενετσιάνικο κάστρο του 13ου αιώνα, εντυπωσιάζουν Έλληνες και ξένους και συνθέτουν μια καρτποσταλική εικόνα.

Στη Χώρα θα βρείτε όλα όσα χρειάζεστε! Δεν πρόκειται να σας λείψουν τα καφέ, τα μπαράκια, οι ταβέρνες και τα εστιατόρια, ενώ το σίγουρο είναι ότι η κουζίνα του νησιού θα σας καλύψει πλήρως.

 

Σέριφος: Ο Δήμος ετοιμάζει το project μαρίνα

0

Αδειοδότηση μαρίνας στη Σέριφο.. Εντάξει κάποιοι θα μιλήσουν για τουριστικό καταφύγιο αλλά η ουσία είναι ότι έρχεται μία υποδομή που σίγουρα αξίζει να γίνει πραγματικότητα. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι η Ελλάδα έχει τεράστιο πρόβλημα σ’ αυτόν τον τομέα τη στιγμή που άλλες χώρες – ανταγωνιστικές στο θέμα του τουρισμού – με μικρότερη ακτογραμμή έχει περισσότερες μαρίνες προσελκύοντας υψηλού επιπέδου τουρίστες…

Η σχετική είδηση έρχεται μέσω της σελίδας του δήμου Σερίφου στα social media και η ανακοίνωση αφορά την διευθέτηση του χωροταξικού και την επικείμενη αδειοδότηση της μαρίνας στο λιμάνι του νησιού (Λιβάδι). Θέματα που θα συζητηθούν αναλυτικά στο επόμενο Δημοτικό Συμβούλιο, που όπως καταλαβαίνουμε θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Τι αναφέρει η ανάρτηση; 

“Το συζητάμε για χρόνια, προχωράμε στην υλοποίηση (βήμα βήμα) και αδειοδότηση της μαρίνας, μακριά απ’ τους λαϊκισμούς & τους πολιτικούς συσχετισμούς που καθυστέρησαν το έργο την προηγούμενη τετραετία.»
Βασικά στοιχεία του νέου χωροταξικού:
👉Το ύψος της δόμησης θα είναι οριακά πιο πάνω από της υπάρχουσας δεξαμενής.
👉Τα συνολικά τ.μ είναι τα ελάχιστα δυνατά για την ορθή λειτουργία της μαρίνας.
👉ΔΕΝ προβλέπεται άνοιγμα καταστημάτων & ανάπτυξη τραπεζοκαθισματων.
👉Δημιουργία των υποχρεωτικών υποδομών (ντους, WC, χώροι διοίκησης κτλ)
👉Χώροι σκίασης & στάθμευσης
Η αναλυτική παρουσίαση του νέου χωροταξικού θα γίνει στο επόμενο ΔΣ”.

 

 

 

Ιταλία: Η Κυβέρνηση ναύλωσε το “Mykonos Magic” του Μάριου Ηλιόπουλου

0

Το κρουαζιερόπλοιο Costa Magica, που ανήκει στον στόλο του Μάριου Ηλιόπουλου, θα καταπλεύσει στο λιμάνι του Μπρίντιζι από τις 9 Ιουνίου, λειτουργώντας ως πλωτό ξενοδοχείο για την αστυνομική δύναμη που θα συμμετέχει κατά τη διάρκεια των G7 που θα γίνει στην περιοχή της Απουλίας.

Σύμφωνα με τη ναυτική μεσιτική εταιρεία Ferrando & Massone:

«Ναυλώθηκε απευθείας στο Υπουργείο Εσωτερικών το πλοίο Mykonos Magic, που πρόκειται για το πρώην Costa Magica, από εταιρεία που ανήκει στον όμιλο Seajets. Οι αστυνομικές δυνάμεις θα φιλοξενούνται στο πλοίο για ολόκληρη την περίοδο της G7.

Πριν από περίπου δύο μήνες, εκπρόσωποι του Υπουργείου και της Αστυνομίας είχαν επιθεωρήσει το πλοίο μαζί με μια άλλη μονάδα κρουαζιέρας, αλλά τελικά επέλεξαν το μεγαλύτερο.

Το πλοίο θα φτάσει στο Μπρίντιζι νωρίς το πρωί της 9ης Ιουνίου και θα παραμείνει εκεί μέχρι το απόγευμα της 17ης Ιουνίου στο τέλος όλων των επιχειρήσεων που σχετίζονται με το G7.

Κάθε καμπίνα θα έχει το πολύ δύο επιβάτες. θα παρέχονται τρία ημερήσια γεύματα, πάλι με έξοδα του πλοιοκτήτη, για περίπου 2.600 άτομα την ημέρα».

Με πληροφορίες από τη σελίδα mononews.gr

 

Νάξος – ΓΕΛ Τραγαίας: Εύφημος μνεία στην φιλόλογο Μαρία Καλτσά, ποιος ο λόγος

0

Οι περισσότεροι από εμάς γνωρίζουμε τους πρωταγωνιστές. Αυτούς που είναι στη πρώτη γραμμή. Είτε μιλάμε για τον αθλητισμό (βλ αθλητές), τον πολιτισμό (βλ ηθοποιοί) είτε την εκπαίδευση (βλ μαθητές)… Είναι αυτοί που παίρνουν τα εύσημα, το χειροκρότημα, το “μπράβο”, την λάμψη… Ομως, υπάρχουν κι αυτοί που βρίσκονται στο παρασκήνιο. Πίσω από τους πρωταγωνιστές, ας μου επιτραπεί η έκφραση.

Είναι αυτοί που έλεγαν παλαιότερα οι “προγυμναστές”, οι “προπονητές”, οι εκπαιδευτικοί. Αυτοί που χάνονται στο παρασκήνιο, συνήθως από επιλογή τους. Αρνούνται οι περισσότεροι να αποδεχτούν τα εύσημα και την τιμή που τους αναλογεί. Το χειρότερο, είναι ότι το μεγαλύτερο ποσοστό αυτών των … προπονητών (σ.σ. στη δική μας περίπτωση μιλάμε για τους εκπαιδευτικούς) η όποια μνεία γίνεται όταν αφήνουν τη θέση τους και περνούν το όριο της σύνταξης.

Μήπως όμως να το αλλάξουμε; Παίρνουμε το θάρρος από τη πρόσφατη διάκριση των μαθητών του ΓΕΛ Τραγαίας. Των πέντε μαθητριών που έλαβαν την 1η θέση στον 2ο σχολικό διαγωνισμό συγγραφής σεναρίου από την Ενωση Σεναριογράφων Ελλάδας. Οι μαθήτριες μέσω skype έλαβαν την ανώτατη διάκριση στην εκδήλωση που έγινε στο Δήμο Ηλιούπολης αλλά αυτό που κρατάμε είναι το … όνομα στο skype: Μαρία Καλτσά. Η φιλόλογος που βρέθηκε πίσω από τα πέντε κορίτσια που έφτασαν στην κορυφή.

Μάλιστα όπως διαβάζουμε “Η καθηγήτρια του Λυκείου Τραγαίας Νάξου Μαρία Καλτσά, είναι μέλος της Συντονιστικής Επιτροπής της Λέσχης Τέχνης και Πολιτισμού Νάξου της Ένωσης Σεναριογράφων Ελλάδος. Οργάνωσε διαδικτυακό σεμινάριο συγγραφής σεναρίου εκ διασκευής για τις μαθήτριες του Λυκείου ενόψει της συμμετοχής των παιδιών στο 2ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Συγγραφής Σεναρίου εκ Διασκευής Ελληνικού Διηγήματος. Διοργανώθηκε από τη Λέσχη Τέχνης και Πολιτισμού Ηλιούπολης της Ε.Σ.Ε. και διεξήχθει υπό την επίβλεψη της διευθύντριας του 11ου Δημοτικού Σχολείου Ηλιούπολης Φωτεινής Σωτήρχου.  Το σεμινάριο παρέδωσε στις μαθήτριες, διαδικτυακά, ο Πρόεδρος της Ένωσης Σεναριογράφων Ελλάδος Αλέξανδρος Κακαβάς”.

Στο διά ταύτα; Την περασμένη Πέμπτη 23 Μαϊου έγινε η τελετή  απονομής των βραβείων του 2ου Σχολικού Διαγωνισμού συγγραφής σεναρίου εκ διασκευής Ελληνικού (διδαχθέντος) διηγήματος έλαβε χώρα στο Δημαρχείο της Ηλιούπολης.

Η οργανώτρια και παρουσιάστρια της εκδήλωσης Φωτεινή Σωτήρχου, μέλος της Καλλιτεχνικής Επιτροπής της Λέσχης Τέχνης και Πολιτισμού Ε.Σ.Ε. Ηλιούπολης ευχαρίστησε τα Γυμνάσια που συμμετείχαν, 4ο και 7ο Ηλιούπολης και 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο Χανίων και τα Λύκεια 1ο, 2ο , 3ο, 5ο Ηλιούπολης, 5ο Βύρωνα, Ιδιωτικό Λύκειο Θεομήτορος, Λύκειο Τραγαίας Νάξου καθώς και το εκτός διαγωνισμού 11ο ΓΕΛ Ηρακλείου, καθώς και τις φιλολόγους των εν λόγω σχολείων: Μαρία Καλτσά (Νάξος), Ελένη Φουντά (Χανιά), Ειρήνη Ξαγοράρη (Ηλιούπολη), Νόρα Καπετοπούλου (Ηλιούπολη) που έλαβαν εύφημο μνεία από την Ένωση Σεναριογράφων Ελλάδος και τη Λέσχη Τέχνης και Πολιτισμού της Ε.Σ.Ε. Ηλιούπολης εις αναγνώριση της συμβολής τους στη διάκριση των προσπαθειών των μαθητών τους, αλλά και τις Δώρα Κλαπάκη, Γεωργία Αρχανιώτη, Κυριακή Λογοθέτη, Αγγελική Δρακοπούλου, Αθηνά Ψαροπούλου και Βιβή Ζεάκη που μετέσχον με ζήλο στον εν λόγω διαγωνισμό υποστηρίζοντας την προσπάθεια των μαθητών τους.

ΒΡΑΒΕΙΑ

Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 

Ρέας Γαλανάκη “Ελένη ή ο κανένας” (απόσπασμα)

1ο Βραβείο  Μαρία Στάππα (7ο Γυμνάσιο Ηλιούπολης) Απενεμήθη από τον Δήμαρχο Ηλιούπολης Στάθη Ψυρρόπουλο

2ο Βραβείο Φώτης Μαμούδης (7ο Γυμνάσιο Ηλιούπολης) Απενεμήθη από τον συνθέτη Δημήτρη Μαραγκόπουλο, μέλος της Λέσχης Τέχνης και Πολιτισμού Ε.Σ.Ε. Ηλιούπολης

3o  Βραβείο Κατερίνα Ελληνιτάκη, Θάνος Ηλίας, Μιχαέλα Αγγελοπούλου  (1ο Πειραματικό Γυμνάσιο Χανίων) Απενεμήθη από την σεναριογράφο/συγγραφέα Τζένη Κοσμίδου, Γενική Γραμματέα της Ε.Σ.Ε

ΛΥΚΕΙΟ

Γιώργου Θεοτοκά “Αργώ” (απόσπασμα)

1ο Βραβείο Στέλλα Καρποντίνη – Στέλλα Καμπίτη – Ειρήνη Παγίδα – Σάρα Μέμο – Ειρήνη Μωρίση (Λύκειο Τραγαίας Νάξου) Απενεμήθη από τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων Γιάννη Κατσαρό.  

2ο  Βραβείο  Μαρία Βρεττού – Κλειώ Δαφνή (2ο Λύκειο Ηλιούπολης) Απενεμήθη από τον Πρόεδρο της Ένωσης Σεναριογράφων Ελλάδος Αλέξανδρο Κακαβά.

3ο Βραβείο Ηλέκτρα Παπακωνσταντίνου – Νεφέλη Νοβοσέλα – Στέβη Πετράκου (2ο Λύκειο Ηλιούπολης ) Απονεμήθηκε από τον Πρόεδρο της Ομοσπονδίας Κινηματογραφικών Λεσχών Ελλάδος Δημήτρη Καλαντίδη, μέλος της Λέσχης Τέχνης και Πολιτισμού της Ε.Σ.Ε. Ηλιούπολης.

Οι εύφημες μνείες απενεμήθησαν στις φιλολόγους Μαρία Καλτσά, Νόρα Καπετοπούλου, Ειρήνη Ξαγοράρη και Ελένη Φουντά από τη Σύμβουλο του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Ελένη Μπούντα.

Περισσότερες πληροφορίες στη σελίδα senariografoi.gr

 

Νότιο Αιγαίο: Με καθυστέρηση η αναχώρηση του “Πρέβελης” από τον Πειραιά

0
Πρέβελης
Πρέβελης

Λίγο πριν τις 8 το πρωί της Τρίτης 28 Μαϊου και το “Πρέβελης” έχει αφήσει την Σαντορίνη για την Ανάφη…

Θεωρητικά τέτοια ώρα θα έπρεπε να βρίσκεται κάπου κοντά στα Δωδεκάνησα. Ο λόγος της καθυστέρησης; Το γεγονός ότι υπήρξε το απόγευμα της Δευτέρας (σ.σ. αντί για τις 6 το απόγευμα στις 10 το βράδυ) πρόβλημα στην αναχώρησή του από τον Πειραιά με αποτέλεσμα να υπάρξει προσωρινή απαγόρευση απόπλου.

Τι συνέβη; Παρουσιάστηκε δυσλειτουργία του αριστερού εργάτη άγκυρας. Τέθηκε σε αναμονή λύσης του θέματος, έλευση νηογνώμονα για να δώσει το “καλώς” μπορεί να κινηθεί και λίγο αργότερα έφυγε… (σ.σ. στις 10 το βράδυ)

Να σημειώσουμε ότι το πλοίο εκτελεί το δρομολόγιο από Πειραιά για Θήρα, Ανάφη, Κάσο, Κάρπαθο, Διαφάνι, Χάλκη, Ρόδο μεταφέροντας 117 επιβάτες, 63 ΕΙΧ, 35 φορτηγά, ένα Λ/Φ και 7 Δ/Κ.

Η ανακοίνωση από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά αναφέρει:

“Τις απογευματινές ώρες σήμερα, ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή του Τζελέπη από τον Πλοίαρχο του Ε/Γ-Ο/Γ ¨ΠΡΕΒΕΛΗΣ¨ Ν.Ρ. 06, ότι πριν τον απόπλου του πλοίου παρουσιάστηκε δυσλειτουργία στον αριστερό εργάτη της άγκυρας.

Το πλοίο είχε προγραμματισμένο δρομολόγιο από το λιμάνι του Πειραιά προς τα λιμάνια Θήρας-Ανάφης-Κάσου-Καρπάθου-Διαφανίου-Χάλκης και Ρόδου, με 117 επιβάτες, 63 Ε.Ι.Χ., 35 Φ/Γ, 1 Λ/Φ και 7 Δ/Κ.

Από το Α΄ Λιμενικό Τμήμα Τζελέπη του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά, αρχικά απαγορεύτηκε ο απόπλους του ¨ΠΡΕΒΕΛΗΣ¨ και κατόπιν προσκόμισης βεβαιωτικού διατήρησης κλάσης από τον νηογνώμονα που παρακολουθεί το πλοίο, επετράπη η συνέχιση των πλόων του”.

 

 

Donoussa-Energy Project: Κλιματική κρίση – Τι κόσμο ετοιμάζουμε για τα παιδιά μας;

0

Την στιγμή που η κλιματική κρίση κάνει πρόβα τζενεράλε πριν την μεγάλη πρεμιέρα στον πλανήτη μας, φιγουράροντας τρομακτικά στα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων και των ειδησεογραφικών δελτίων, οι μαθητές της Δονούσας προβληματίζονται έντονα για το μέλλον που καλούνται να αντιμετωπίσουν. Οπλισμένοι με τα χαρακτηριστικά της ώριμης νιότης όπως το θάρρος έκφρασης, το πείσμα και την ελπίδα, την 10η Απριλίου 2024 έστειλαν το δικό τους μοναδικό μήνυμα (βλ σχετικό άρθρο) στην κοινωνία των Κυκλάδων.

Αυτή τη φορά τη σκυτάλη από τους μαθητές της Δονούσας παίρνουν οι εκπαιδευτικοί του Γυμνασίου-ΛΤ Δονούσας που με τη δύναμη του γραπτού λόγου προωθούν προς την κορυφή της πυραμίδας τους προβληματισμούς των νέων. Χρησιμοποιώντας πρώτο πληθυντικό πρόσωπο και το σύνθημα «τι κόσμο ετοιμάζουμε για τα παιδιά μας;», προτάσσουν τις ευθύνες της δικής μας γενιάς απέναντι στους νέους και προτείνουν λύσεις για την αντιμετώπιση του προβλήματος. Πηγές έμπνευσης για να αντλήσουν τους στοχασμούς τους αποτελούν η μοναδική ομορφιά της Δονούσας, ο απλός και ήρεμος τρόπος ζωής που απολαμβάνουν στο νησί και οι σχέσεις αλληλεγγύης και ενσυναίσθησης που αναπτύσσουν με τους κατοίκους της Δονούσας.

Το άρθρο γράφηκε στα πλαίσια της Δράσης DONOUSSA-ENERGY PROJECT για την Αξιολόγηση Σχολικής Μονάδας 2023-24. Ας παρακολουθήσουμε τους εκπαιδευτικούς της Δονούσας να αναπτύσσουν τις σκέψεις και τις προτάσεις τους σε ένα άρθρο που ίσως είναι το εφαλτήριο για πολλούς ανθρώπους να επανατοποθετηθούν απέναντι στην κλιματική κρίση. 

Κλιματική κρίση το 2024. Σε καθημερινή πλέον βάση είμαστε μάρτυρες στα βραδινά δελτία ειδήσεων και στο διαδίκτυο για πλημμύρες, καύσωνες, ανεμοστρόβιλους, χιονοκαταιγίδες, δασικές πυρκαγιές, καταστροφές καλλιεργειών και περιουσιών, λιώσιμο των πάγων, θέρμανση των ωκεανών, μετανάστευση υδρόβιων οργανισμών, ανθρώπινες απώλειες. Στις 6 Σεπτεμβρίου 2021 το Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας μετονομάστηκε σε Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, διατρανώνοντας αναντίρρητα και με τον πλέον επίσημο τρόπο ότι η κλιματική κρίση είναι παρούσα.

Ας δούμε μερικές μονάχα δυσοίωνες προβλέψεις των επιστημόνων:

  • Μετατόπιση των εύκρατων ζωνών προς Βορρά στο Βόρειο ημισφαίριο, ξηρασία έως ερημοποίηση στη Μεσόγειο.
  • Το κλίμα της Ελλάδας θα αποκτήσει τροπικά έως ερημικά χαρακτηριστικά, δηλαδή εναλλαγή χειμώνα-καλοκαίρι, με ακραία καιρικά φαινόμενα, τροπικές μπόρες, καταρρακτώδεις βροχές και συχνούς καύσωνες.
  • Επισιτιστικές και οικονομικές κρίσεις, λειψυδρία ή και ανομβρία, μαζική μετανάστευση πληθυσμών, κλιματικοί μετανάστες, πιθανώς δε και κλιματικοί πόλεμοι.

Λιώσιμο των πάγων στην Αρκτική, Ανταρκτική και Γροιλανδία που θα οδηγήσει στην άνοδο της στάθμης της θάλασσας κατά 80 εκατοστά αρχικά και ως 70 μέτρα σε βάθος δεκαετιών, μεταβάλλοντας τον παγκόσμιο χάρτη και βέβαια τον χάρτη της Ελλάδας

Ακούγονται εφιαλτικά αλλά είναι αληθινά σενάρια. Με πρώτη το πυρηνικό ολοκαύτωμα, η κλιματική κρίση είναι η δεύτερη μεγαλύτερη απειλή που αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα. Αλλά ας μείνουμε στη κλιματική κρίση: λέγεται ότι το 2050 είναι το σημείο μη επιστροφής. Ότι μετά η κλιματική αλλαγή θα είναι εξαιρετικά δύσκολα αναστρέψιμη. Κοντολογίς, έχουμε μόλις 20 περίπου χρόνια για να σώσουμε τον πλανήτη μας. Ο χρόνος ήδη κυλάει αντίστροφα!

Αλήθεια, τι κόσμο, τι πλανήτη θα κληροδοτήσουμε στα παιδιά μας; Φανταζόμαστε, μετά από είκοσι χρόνια, τους μαθητές μας – ουσιαστικά τα παιδιά μας – να περιγράφουν πώς θα κατατρύχονται τότε από την κλιματική κρίση. Θα μεμψιμοιρούν δικαίως για τα δικά μας λάθη. Ποιος από μας θα τολμήσει να αναλάβει την ευθύνη που του αναλογεί; Να ζητήσει έστω μια συγνώμη;

Η κλιματική κρίση δεν ενέσκηψε ούτε μας απειλεί εξαπίνης. Αιτία της κλιματικής κρίσης είναι η εδώ και 160 χρόνια εξόρυξη και καύση των υπόγειων και υποθαλάσσιων υδρογονανθράκων και η απελευθέρωση τεράστιων όγκων των λεγόμενων αερίων του θερμοκηπίου. Σήμερα είμαστε στο σημείο μηδέν, είμαστε όλοι ενσυνείδητα προ των ευθυνών μας. Δεν υπάρχει η δικαιολογία ή πρόφαση της άγνοιας. Βέβαια, η μεγαλύτερη ευθύνη ανήκει στους λίγους και ισχυρούς ωστόσο οι συνέπειες απειλούν τους πολλούς και αδύναμους.

Με το βλέμμα σε ένα δυστοπικό μέλλον, διερωτόμαστε, δικαιούμαστε να αισθανόμαστε υπερήφανοι για τη διαχείριση των φυσικών πόρων; Τι κάνουμε για την κλιματική κρίση; Οι θετικές επιστήμες και η τεχνολογία δίνουν ως λύσεις την παραγωγή και χρήση καθαρής ενέργειας και τη γρήγορη απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα.

Τέτοιες άμεσα διαθέσιμα λύσεις είναι:

  • Οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας με την ανάπτυξη αιολικών και φωτοβολταϊκών πάρκων.
  • Η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από τη δύναμη των κυμάτων της θάλασσας.
  • Οι νέες τεχνολογίες αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας με την κατασκευή πράσινων μπαταριών, π.χ. νατρίου και στερεάς κατάστασης.
  • Η ανάπτυξη ηλεκτροκινητήρων για ηλεκτροκίνηση μεσαίου μεγέθους μεταφορικών μέσων (αυτοκίνητα, φορτηγά).
  • Η αξιοποίηση του υδρογόνου (πράσινου και λευκού) για την κίνηση βαρέων μεταφορικών μέσων όπως πλοίων και αεροπλάνων.
  • Οι τεχνολογίες δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα από την ατμόσφαιρα και η αποθήκευσή του σε υγρή κατάσταση ή η μετατροπή του σε ανακυκλώσιμα καύσιμα.
  • Η τεχνολογία των κυψελών υδρογόνου.
  • Η χρήση της πυρηνικής ενέργειας μέσω της πυρηνικής σχάσης και τέλος η πολυαναμενόμενη ψυχρή σύντηξη, που θα δώσει και την οριστική λύση στο ενεργειακό πρόβλημα της ανθρωπότητας.

Χρειάζονται όμως βούληση και αποφασιστικότητα ώστε τα παραπάνω τεχνολογικά επιτεύγματα να αποβούν λυσιτελή. Χρειάζονται τεχνογνωσία, κουλτούρα, νομοθεσία, πολιτικοί χειρισμοί και το κατάλληλο πνευματικό υπόβαθρο. Βεβαίως, υπάρχουν αξιόλογες προσπάθειες που γίνονται από εθνικούς, διεθνείς οργανισμούς και μη κερδοσκοπικές οργανώσεις, που εμπνέουν πολλούς ανθρώπους αλλά και εμάς για να γράψουμε αυτές τις γραμμές και να προτείνουμε κάποια μέτρα όπως τα παρακάτω:

  • Τα εκπαιδευτικά ιδρύματα να προωθήσουν σπουδές στις ΑΠΕ (Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας) και στην επιστήμη του περιβάλλοντος. Αυτήν την στιγμή εκατοντάδες θέσεις εργασίας στις ΑΠΕ αναζητούν εξειδικευμένους επαγγελματίες και υπάρχει έλλειψη εκπαιδευμένου δυναμικού. Είναι οξύμωρο να ερευνούμε γαλαξίες και μαύρες τρύπες δισεκατομμύρια έτη φωτός από την Γη και να μην εγκύπτουμε στον πλανήτη μας.
  • Στο επίπεδο σχολικής εκπαίδευσης είναι απαραίτητη η εισαγωγή μαθημάτων οικολογίας, γεωργίας και φυσικού περιβάλλοντος σε όλες τις τάξεις ανεξάρτητα από τη βιολογία, τη γεωγραφία ή τα εργαστήρια δεξιοτήτων, με στόχο την ανάπτυξη οικολογικής συνείδησης των μαθητών.
  • Πρέπει να αλλάξουν τα πρότυπα που καλλιεργήθηκαν στον 20τό αιώνα. Τον 21ο αιώνα να υιοθετήσουμε πρωτίστως το πρότυπο του ανθρώπου που σέβεται το φυσικό περιβάλλον. Ο υπεράνθρωπος που προβλήθηκε από την τηλεόραση να αντικατασταθεί από τον φυσιολάτρη-οικολόγο, που είναι διαχειριστής και υπεύθυνος για τη φύση. Οι πνευματικοί άνθρωποι να επιληφθούν επιτέλους του κλιματικού προβλήματος και οι καλλιτέχνες της μουσικής, του θεάτρου και του κινηματογράφου να συνδράμουν με τα δικά τους τάλαντα. Η τηλεόραση, ως πανίσχυρο μέσο επιρροής της κοινής γνώμης, αφού αποδράσει από τη ραστώνη της προβολής «lifestyle», να ενημερώσει για τις διαφαινόμενες συνέπειες και να διαφωτίσει για τις δυνατές λύσεις.
  • Πρέπει να δημιουργηθεί αυστηρή διεθνής περιβαλλοντική νομοθεσία και να θεσπιστούν επιπλέον νομοθετικά πλαίσια που να υποχρεώνουν εδώ και τώρα τις εταιρείες ή χώρες να εγκαταλείψουν τα ορυκτά καύσιμα και να επενδύσουν στις ΑΠΕ. Το εγχείρημα αυτό απαιτεί γενναίες οικονομικές χρηματοδοτήσεις. Αλλά αυτές οι πιστώσεις είναι ελάσσονες σε σύγκριση με τις οικονομικές μονάχα επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης. Να δοθούν αν χρειαστεί άυλα ή ηθικά κίνητρα και ηθικές ανταμοιβές, όπως έπαινοι, βραβεύσεις, τιμητικοί τίτλοι, αξιώματα. Επιπλέον, ας ορισθεί ποινολόγιο για τις εταιρείες ή χώρες που δε θα συμμορφώνονται με τις περιβαλλοντικές νομικές διατάξεις με τακτικές οικονομικού εμπάργκο και αποκλεισμού από υλικά ή πνευματικά αγαθά. Πιστεύουμε ότι η Ελλάδα μας ίσως θα έπρεπε να πρωτοστατεί σε διεθνή φόρα εναντίον της εξόρυξης και χρήσης των ορυκτών καυσίμων.
  • Πολιτικές γεωργίας, αναδάσωσης, αναβλάστησης, άρδευσης και χωροταξικών έργων κρίνονται απαραίτητες για την προσαρμογή της γεωργικής παραγωγής και οικονομίας στα νέα κλιματικά δεδομένα. Η αειφόρος-βιώσιμη γεωργία και η αναδάσωση είναι απαραίτητες και οικονομικές λύσεις για την απορρόφηση της περίσσειας του διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα. Να πραγματοποιηθούν δωρεάν διαδικτυακά σεμινάρια γεωργίας σε εθελοντές και ενδιαφερόμενους, ώστε η οικοπεδοποίηση και τσιμεντοποίηση να δώσουν τη θέση τους σε δάση, περιβόλια, μποστάνια και πράσινες ταράτσες.

  • Σημαντικό μέτρο είναι να εφαρμοσθούν περιβαλλοντικά τέλη κυκλοφορίας – και ήδη συζητούνται – σε ταξίδια με αεροπλάνα, ως ανασταλτικός παράγοντας για όσους επιθυμούν να ταξιδεύουν για διακοπές (όχι όμως για επαγγελματικούς λόγους). Τα αεροπλάνα είναι ιδιαιτέρως ενεργοβόρα και ρυπογόνα και έχουν σημαντικό μερίδιο στην εκπομπή αερίων του θερμοκηπίου. Τα πλοία είναι επίσης ενεργοβόρα όμως έχουν μεγάλη χωρητικότητα επιβατών και ικανότητα μεταφοράς οχημάτων και φορτίων σε σύγκριση με τα αεροπλάνα.

  • Και τέλος, πρέπει να εδραιωθεί η αντίληψη ότι οι προηγούμενες γενεές δανειστήκαμε αλόγιστα μέσα σε διακόσια χρόνια την πλειονότητα των φυσικών πόρων του πλανήτη για χάρη μιας εφήμερης ευημερίας. Όμως, έτσι βάλαμε υποθήκη την κλιματική ευστάθεια και αρμονία που επικρατούσε στη Γη επί σειρά χιλιετιών. Ότι μέρος της επίλυσης της κλιματικής κρίσης είναι η εγκατάλειψη της ματαιόδοξης υλικής και τεχνολογικής ευδαιμονίας, η απλοποίηση του τρόπου ζωής μας και η προσήλωση σε λησμονημένες αξίες, παραδόσεις και ιδανικά.

Πώς όμως να γίνει αυτό την στιγμή που πολλές χώρες φιλοδοξούν να πάρουν τα πρωτεία της παγκόσμιας κυριαρχίας στο υλικό, οικονομικό, τεχνολογικό, ενεργειακό και στρατιωτικό πεδίο, εγείροντας έναν ατέρμονα ψυχροπολεμικό ανταγωνισμό εθνών και υπερδυνάμεων; Εδώ βρίσκεται η ιστορική ευθύνη και αποστολή της Ελλάδας ως το λίκνο του δυτικού πολιτισμού, της δημοκρατίας, της φιλοσοφίας και της Ορθοδοξίας ώστε να δώσει ωσάν φάρος το φως της στην οικουμένη.

Η Ελλάδα, ως η πλανητική υπερδύναμη του πνεύματος, δικαιούται και οφείλει να αρθρώσει το λόγο της σε πολιτικό, διπλωματικό, οικονομικό, πολιτιστικό και οικολογικό επίπεδο, για την κλιματική κρίση και τις άλλες μεγάλες απειλές της ανθρωπότητας, προβάλλοντας το δικό της όραμα για το παρόν και το μέλλον, ώστε να παραδώσουμε στα παιδιά μας έναν καλύτερο κόσμο.

Οι εκπαιδευτικοί του Γυμνασίου – ΛΤ Δονούσας,

Δρ. Παναγιώτης Αλούκος, ΠΕ04.01 (Συντονιστής),  Κωνσταντίνα Αλεξανδρή, MSc, ΠΕ03,  Αναστασία Δημητρίου, MSc, ΠΕ11, και Γεώργιος Γεωργίου, MSc, ΠΕ80

 

Σαντορίνη: Επίσκεψη Στυλιανίδη και “στόχος μας το καλό της Σαντορίνης και του ελληνικού τουρισμού”

0

«Έχουμε ευθύνη να στηρίξουμε τη ναυαρχίδα του ελληνικού τουρισμού, την Σαντορίνη, και οφείλουμε όλοι να βρούμε κοινές λύσεις στη βάση της σύγκλισης των συμφερόντων με ένα μοναδικό στόχο, το καλό της Σαντορίνης και το καλό του ελληνικού τουρισμού», υπογράμμισε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης, κατά την επίσκεψη που πραγματοποίησε σήμερα στη Σαντορίνη συνοδευόμενος από τον Γενικό Γραμματέα Ναυτιλίας και Λιμένων κ. Ευάγγελο Κυριαζόπουλο.

Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε με εντολή του Πρωθυπουργού μετά την έκδοση της Διυπουργικής απόφασης “Λήψη μέτρων ελεγχόμενης πρόσβασης των επισκεπτών και των κατοίκων σε επιμέρους σημεία των νήσων Θήρας και Θηρασιάς” για την αποφυγή έκθεσης σε κατολισθητικό κίνδυνο.

Στις συναντήσεις που είχε με τον Δήμαρχο κ. Νικόλαο Ζώρζο και την Έπαρχο κα Ιουλία Καραμολέγκου συζήτησαν εκτενώς τα ζητήματα που αφορούν στην τοπική κοινωνία και στις υποδομές του νησιού, όπως προφανώς και τα θέματα των κατολισθήσεων και της πρόληψης σε θέματα ασφάλειας και άκουσε τις τοποθετήσεις και τις ανησυχίες τους για τα μείζονα θέματα που απασχολούν το νησί.

Ο κ. Στυλιανίδης πραγματοποίησε αυτοψία στις υποδομές και εγκαταστάσεις του λιμένα Αθηνιού και στον οικισμό Αμμούδι, ενώ στη συνέχεια επισκέφθηκε το Λιμενικό Φυλάκιο Αθηνιού, όπου παρουσία και του Διοικητή της 6ης Περιφερειακής Διοίκησης του Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ. Αρχιπλοιάρχου Λ.Σ. Κωνσταντίνου Παρδάλη ενημερώθηκε από την Λιμενάρχη Θήρας Αντιπλοίαρχο Λ.Σ. Παναγιώτα Κούτρα για θέματα που αφορούν στην δραστηριότητα του Λιμεναρχείου. Επισκέφθηκε, επίσης, το δημοτικό ακίνητο που παραχωρήθηκε πέρυσι ως δωρεά από τον Δήμο Θήρας στο Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή για την κάλυψη των στεγαστικών αναγκών του.

Σε δήλωση του στα τοπικά μέσα ο κ. Υπουργός επεσήμανε χαρακτηριστικά ότι «Η Σαντορίνη είναι το καμάρι μας, είναι ένα μοναδικό φαινόμενο στον κόσμο και οφείλουμε όλοι να βρούμε το συντομότερο λύσεις για να κρατηθεί ψηλά, στο πιο ψηλό σημείο του ελληνικού τουρισμού». Και συνέχισε: «Μαγικές λύσεις δεν έχουμε. Οι λύσεις με την βοήθεια του κράτους θα βρεθούν εδώ στη Σαντορίνη. Οι άνθρωποι που ξέρουν τις λύσεις είναι εδώ γιατί ξέρουν την καθημερινότητα και για τις μεταβατικές και για τις στρατηγικές λύσεις της αειφορίας της Σαντορίνης».

Ο κ. Υπουργός τόνισε επίσης ότι «Έχουμε πολλά να κάνουμε στη Σαντορίνη για να αναπτύξουμε τις υποδομές που χρειάζεται έτσι ώστε να παραμείνει η ναυαρχίδα του ελληνικού τουρισμού». Και πρόσθεσε: «είναι ένα πράγμα τα επιστημονικά δεδομένα και άλλο πράγμα οι αποφάσεις για να δώσουμε μεταβατικές λύσεις. Η Διυπουργική Επιτροπή δίνει κατευθύνσεις και εξειδικεύονται τα πρακτικά μέτρα από τους τοπικούς άρχοντες».

Σύρος (Βάρη) – Λεονταρίτης: “Καλύπτουμε ένα τεράστιο κενό στο χώρο του κλασικού αθλητισμού”

0

Ολοκληρώθηκε το πολυαναμενόμενο Στάδιο Κλασικού Αθλητισμού στη Βάρη με το αποτέλεσμα να ξεπερνά κάθε προσδοκία.

Τι δήλωσε ο Χωρικός Αντιπεριφερειάρχης Κυκλάδων κ. Γ. Λεονταρίτης.

Μετά από 25 χρόνια έλλειψης αυτής της απαραίτητης αθλητικής υποδομής, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου κάλυψε αυτή την μεγάλη ανάγκη χρηματοδοτώντας και υλοποιώντας αυτό το έργο – παρακαταθήκη για τη Σύρο, η οποία σήμερα αποκτά για πρώτη φορά στάδιο με συνθετικό ταρτάν με την εικόνα του να είναι άκρως εντυπωσιακή.

Οι εργασίες που απομένουν λίγο πριν ανοίξει τις πόρτες του για να υποδεχτεί τόσο τους λάτρεις του κλασικού αθλητισμού, όσο και όλους τους Συριανούς είναι η διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου, όπου θα γίνει φύτευση περιμετρικά του σταδίου καθώς και κάποιες παρεμβάσεις στα αποδυτήρια κάτω από την εξέδρα.

Το Στάδιο κλασικού αθλητισμού μπορεί να φιλοξενήσει όλα τα αθλήματα, εκτός από αυτά της σφυροβολίας, του ακοντίου και της δισκοβολίας, τα οποία θα φιλοξενηθούν σε χώρο εκτός του Σταδίου όπου θα μπορούν να διεξάγονται με ασφάλεια.

Επίσης έχει τη δυνατότητα να φιλοξενήσει θεματικά μίτινγκ αθλητισμού, Πανελλήνιου, Πανευρωπαϊκού και Παγκόσμιου βεληνεκούς συμβάλλοντας με αυτόν τον τρόπο και στην τουριστική προβολή της Σύρου μέσω του αθλητικού τουρισμού.

Ο Χωρικός Αντιπεριφερειάρχης Κυκλάδων Γιώργος Λεονταρίτης σε δήλωσή του για το έργο αναφέρει :

«Αισθάνομαι μεγάλη ικανοποίηση που καλύπτουμε ένα τεράστιο κενό στο χώρο του αθλητισμού, καθώς για 25 χρόνια η Σύρος στερούνταν Σταδίου Κλασικού Αθλητισμού.

Με σχέδιο, πείσμα και υπομονή ολοκληρώσαμε το έργο παρά τις πολλές δυσκολίες που προέκυπταν συνεχώς.

Είναι υπέροχο να κοιτάς τους συμπολίτες σου στα μάτια γνωρίζοντας ότι υλοποιούνται όλες οι υποσχέσεις – δεσμεύσεις που δόθηκαν προς αυτούς.

Κλείνοντας, καλώ όλους τους χρήστες αυτού του αθλητικού «στολιδιού» που τόσα χρόνια στερηθήκαμε, να το διαφυλάττουν ως «κόρην οφθαλμού. Καλορίζικο! »

 

 

 

ΔΕΔΔΗΕ: Πρωινή πολύωρη διακοπή ρεύματος έρχεται σε περιοχές Νάξου, Ηρακλειά και Σχοινούσα

0
ΔΕΔΔΗΕ - Νάξος
ΔΕΔΔΗΕ - Νάξος

Μία ακόμη διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος.

Τρίτη 28 Μαϊου και υπάρχει προγραμματισμένη πολύωρη πρωινή διακοπή που περιλαμβάνει περιοχές Νάξου, την Ηρακλειά και την Σχοινούσα…

Πότε και που; Τα συνεργεία του ΔΕΔΔΗΕ  θα βρίσκονται αύριο Τρίτη 28 Μαϊου σε εγρήγορση σε περιοχές της νότιας Νάξου αλλά και στα δύο νησιά των Μικρών Κυκλάδων…

Με βάση την σχετική ανακοίνωση από το γραφείο Νάξου του ΔΕΔΔΗΕ έχουμε και λέμε…

Διακοπή Ηλεκτρικού Ρεύματος: «Λόγω εκτέλεσης των απαραίτητων τεχνικών εργασιών θα γίνει διακοπή του ηλεκτρικού ρεύματος την  Τρίτη 28 Μαϊου από τις 10:00 έως τις 14:00 περίπου στις εξής περιοχές: Αγιασσός, Καλαντός, Ηρακλειά, Σχοινούσα”. 

Παράλληλα, όπως σημειώνεται … η επανατροφοδότηση θα γίνει χωρίς προειδοποίηση, ενδεχομένως και πριν από την προγραμματισμένη ώρα ολοκλήρωσης των εργασιών. Και μην ξεχνάτε ότι πρέπει να έχουμε εκτός ρεύματος τις ηλεκτρικές συσκευές για την αποφυγή τυχόν ατυχημάτων με την ενεργοποίηση και πάλι του ηλεκτρικού ρεύματος

Επίσης για λόγους ασφαλείας απαγορεύεται η προσέγγιση στους αγωγούς ή σε άλλα στοιχεία του δικτύου, έστω κι αν βρίσκονται στο έδαφος.

Νάξος – Λύκειο Τραγαίας: Πέντε μαθήτριες πήραν το 1ο Βραβείο στο 2ο εφηβικό διαγωνισμό σεναρίου

0

Η μία διάκριση μετά την άλλη για το Γενικό Λύκειο Τραγαίας.. Πριν από δύο εβδομάδες περίπου έγινε γνωστό ότι το σχολείο της Νάξου έλαβε μέρος και φέτος στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού «EU CodeWeek» με τρεις ομάδες. Η ομάδα της Γ’ Ανθρωπιστικών Σπουδών που συμμετείχε στο πρόγραμμα με θέμα «Η Τέχνη των Fractal» και υπεύθυνη καθηγήτρια την κα Γώγου, έλαβε πιστοποιητικό αριστείας Certificate of Excellence in Coding skills.

Τώρα έρχεται μία ακόμη διάκριση σε διαγωνισμό εντός συνόρων. Αναφερόμαστε στον 2ο Εφηβικό διαγωνισμό σεναρίου που διοργάνωσε η Λέσχη Τέχνης και Πολιτισμού της Ένωσης Ελλήνων Σεναριογράφων. Και το Λύκειο Τραγαίας με πενταμελή ομάδα πήρε την 1η θέση (!!!)

Με βάση την σχετική ενημέρωση μέσα από τη σελίδα του Λυκείου μαθαίνουμε ότι: “Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 23 Μαΐου 2024 στο Δημαρχιακό Μέγαρο Ηλιούπολης με την αρωγή του Δήμου. Απονεμήθηκαν τα βραβεία γυμνασίων και λυκείων που συμμετείχαν στον διαγωνισμό (Ηλιούπολης, Βύρωνα, Χανίων και Νάξου).

Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2023-24 πραγματοποιήθηκε στο ΓΕΛ. Τραγαίας Νάξου σχολικό πρόγραμμα με τίτλο “Ορεξάτες σεναριογράφοι” και το σχολείο μας εντάχθηκε στο διαγωνισμό σεναρίου διασκευής λογοτεχνικού έργου Ελλήνων πεζογράφων σε σενάριο για ταινία μικρού μήκους.

Το έργο το οποίο διασκεύασαν – υπό την αρωγή της φιλολόγου Μαρίας Καλτσά – οι μαθήτριες της πενταμελούς ομάδας μας (Στέλλα Καρποντίνη, Στέλλα Καμπύτη, Ειρήνη Παγίδα, Σάρα Μέμο και Ειρήνη Μωρίση) ήταν η Αργώ του Θεοτοκά που προβλεπόταν για επεξεργασία απο τα Λύκεια. Τα Γυμνάσια δούλεψαν πάνω στο κείμενο “Η μεταμφίεση” της Ρέας Γαλανάκη.

Στην εκδήλωση απονομής βραβείων η ομάδα δράσης του σχολείου μας παρίστατο διαδικτυακά μέσω της πλατφόρμας webex λόγω εξεταστικής περιόδου.

Ας σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια της χρονιάς παραδόθηκε σχετικό σεμινάριο από τον πρόεδρο της Ένωσης Ελλήνων Σεναριογράφων κ.Αλέξανδρο Κακαβά στην ομάδα των μαθητριών που συνέγραψαν το σενάριο.

Απορίες λύθηκαν από την κ.Φωτεινή Σωτήρχου, εκπαιδευτικό, μέλος της καλλιτεχνικής επιτροπής και διδάκτορα θεατρολογίας.