Τετάρτη, 27 Νοεμβρίου, 2024
Αρχική Blog Σελίδα 307

Ταξίδι στην νησιωτική Ελλάδα: Πόσο κοστίζει το ταξίδι; (πίνακας)

0
Ταξίδι
Ταξίδι

Αυξημένα λειτουργικά και μισθολογικά κόστη διατηρούν τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων σε υψηλά επίπεδα, απρόσιτα για πολλούς Ελληνες που θέλουν να ταξιδέψουν προς τα νησιά. Είναι ίσως χαρακτηριστικό ότι για να ταξιδέψει μία τετραμελής οικογένεια με δύο ανήλικα παιδιά τον Αύγουστο στη Σύρο και να επιστρέψει στον Πειραιά χρειάζεται 231 ευρώ με συμβατικό πλοίο και 508 ευρώ με ταχύπλοο. Η ίδια οικογένεια για να πάει στο Ηράκλειο με καμπίνα χρειάζεται 642 ευρώ, ενώ αν πάρει μαζί και το Ι.Χ., το κόστος μετάβασης με επιστροφή ξεπερνάει τον κατώτατο καθαρό μισθό στην Ελλάδα.

Τα κόστη εν τω μεταξύ εκτοξεύονται στα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια με ταχύπλοα. Το απλό δρομολόγιο χωρίς επιστροφή από τη Μήλο στην Αμοργό σε οικονομική θέση κοστίζει 105 ευρώ το άτομο, ενώ από τη Μήλο προς τη Σαντορίνη 93,70 ευρώ. Το ταξίδι για ένα άτομο χωρίς επιστροφή από τη Νάξο στη Φολέγανδρο με ταχύπλοο τον Αύγουστο κοστολογείται στα 76,70 ευρώ, ενώ με συμβατικό πλοίο που εκτελεί άγονη γραμμή με πολλές στάσεις και μπορεί να εξυπηρετήσει αυτή τη μετάβαση, μόλις 10 ευρώ. Και κάπου εδώ φαίνεται και το όφελος που μπορεί να έχει η ορθολογική χρήση των επιδοτήσεων των συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας, των λεγομένων άγονων γραμμών.

Αν και για τους νησιώτες το υψηλό κόστος μετριάζεται από τις επιδοτήσεις του μεταφορικού ισοδυνάμου, και για τον ευρύτερο πληθυσμό από την ύπαρξη εκπτώσεων και προσφορών από πλευράς των ακτοπλοϊκών, γεγονός παραμένει ότι το κόστος μετάβασης προς τη νησιωτική χώρα είναι κατά πολύ μεγαλύτερο από αυτό που ίσχυε προ πενταετίας. Το πρόβλημα είναι πανευρωπαϊκό και σε αυτό το πλαίσιο μάλιστα η Ελλάδα είναι η χώρα με τα φθηνότερα κόστη ακτοπλοϊκών μεταφορών στη Μεσόγειο και 11η στη λίστα με το μέσο κόστος ακτοπλοϊκής μεταφοράς ανά 100 χιλιόμετρα στην Ευρώπη των «27».

Αυτό προκύπτει από πανευρωπαϊκή έρευνα της Vivanoda, μια γαλλική διαδικτυακή πλατφόρμα που ειδικεύεται στην αναζήτηση ακτοπλοϊκών, λεωφορειακών, σιδηροδρομικών και αεροπορικών εισιτηρίων. Η ελληνική ακτοπλοΐα παραμένει η φθηνότερη στη Μεσόγειο, παρά το γεγονός ότι οι συντελεστές ΦΠΑ βρίσκονται στο 24% για τα Ι.Χ. και τα φορτηγά και στο 13% για τους επιβάτες –προσωρινά–, ενώ άλλες μεσογειακές χώρες έχουν ενιαίο συντελεστή από 6% έως 10% στην ακτοπλοΐα. Επιπλέον, μια προσεκτική ματιά στους δημοσιευμένους ισολογισμούς των μεγάλων ελληνικών ακτοπλοϊκών ομίλων δείχνει πως τα περιθώρια καθαρού κέρδους τους κινούνται στο 6,5% ή και χαμηλότερα, την ώρα που τα αντίστοιχα περιθώρια σε άλλες μορφές μεταφορών, συμπεριλαμβανομένων των αεροπορικών, είναι κατά πολύ υψηλότερα, επισημαίνουν από τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ).

Προκειμένου να μπορέσουν να γίνουν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φθηνότερα θα πρέπει κατ’ αρχάς να παγιωθεί ο χαμηλός συντελεστής ΦΠΑ στους επιβάτες ή και να μειωθεί περαιτέρω και να εξισωθεί στα νέα αυτά χαμηλότερα επίπεδα και ο συντελεστής για τα Ι.Χ. και τα φορτηγά, εξηγεί μιλώντας στην «Καθημερινή» ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ Διονύσης Θεοδωράτος.

Αν τα λειτουργικά κόστη και οι συντελεστές ΦΠΑ κρατούν τα εισιτήρια ακριβά στα συμβατικά πλοία που δουλεύουν όλο τον χρόνο, τότε γιατί είναι ακριβά και τα εισιτήρια των ταχυπλόων που δρομολογούνται μόλις για λίγους μήνες το καλοκαίρι; Για την περίπτωση αυτή οι ακτοπλοϊκές που δραστηριοποιούνται κυρίως με τέτοια πλοία, προτάσσουν την αυξημένη ζήτηση των καλοκαιρινών μηνών και, οξύμωρο ίσως, το γεγονός ότι είναι ιδιαίτερα περιορισμένη η σεζόν τους.

«Με συνολικό δείκτη μέσης τιμής ακτοπλοϊκής μετάβασης 62 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα, η Ελλάδα έχει μέτριο κόστος σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες», εξηγεί στην «Κ» ο ιδρυτής και επικεφαλής της γαλλικής πλατφόρμας Vivanoda, Νικολά Πελιέ. Η Ελλάδα αντιπροσωπεύει σχεδόν το 40% των διελεύσεων πλοίων στην Ευρώπη (προηγείται της Ιταλίας, που έχει περίπου το 27%). Καταγράφονται επίσης κάποιες ακραίες καταστάσεις, όπως το γεγονός ότι η γραμμή Ιος – Κουφονήσια με ταχύπλοο έχει τον υψηλότερο δείκτη τιμών στη χώρα, ενώ η γραμμή Μύκονος – Λήμνος έχει τον χαμηλότερο, επισημαίνει.

Παράλληλα, συμβαίνουν διάφορα παράδοξα: τα εισιτήρια προς την Κρήτη, στη μία εκ των δύο εταιρειών που εξυπηρετεί τη γραμμή –Μινωικές Γραμμές– είναι φθηνότερα από ό,τι τα εισιτήρια για τη Μήλο, την οποία προσεγγίζει το ίδιο πλοίο πριν φτάσει στην Κρήτη. Να σημειωθεί πως ο ενδιάμεσος σταθμός στη Μήλο απαλλάσσει το πλοίο από την υποχρέωση αγοράς δικαιωμάτων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που επιβάλλεται για τα ταξίδια προς την Κρήτη, όπως και προς την Ιταλία. Στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα στα τέλη Μαΐου το υπουργείο Ναυτιλίας για την επιβατική κίνηση του Πάσχα, έδειξαν μειώσεις στις τιμές των εισιτηρίων έως και στο 6,6% και αφορούν κυρίως δρομολόγια προς τα Δωδεκάνησα και τις Κυκλάδες.

Πόσο κοστίζει το ταξίδι στα νησιά-1

 

Η εκτίναξη του λειτουργικού κόστους περνάει στις τιμές των ναύλων

Διερευνώντας τους λόγους για τους οποίους τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια παραμένουν ακριβά σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν, διαπιστώνεται πως πέραν των καυσίμων, μια σειρά ολόκληρη από δεδομένα του λειτουργικού κόστους έχει αυξηθεί, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στην «Καθημερινή» ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας.

Κατ’ αρχάς, οι μισθοί και οι υπόλοιπες παροχές προς τους εργαζομένους έχουν αυξηθεί κατά 24% από το 2021. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι ο μισθός ενός επίκουρου (βοηθός θαλαμηπόλου) ανέρχεται το 2024 στα 2.404 ευρώ καθαρά, από 1.931 ευρώ το 2021. Παράλληλα οι τιμές ανταλλακτικών των μηχανών των πλοίων έχουν αυξηθεί κατά 8%, των αναλωσίμων των μηχανών κατά 25%, των ηλεκτρονικών ανταλλακτικών κατά 30% ενώ τα αναλώσιμα γέφυρας και καταστρώματος 16%, όσο και τα ανταλλακτικά και αναλώσιμα του ξενοδοχειακού τμήματος. Συνολικά το κόστος των ανταλλακτικών, των επισκευών και των συντηρήσεων στην ακτοπλοΐα εμφανίζεται αυξημένο κατά 14% την τελευταία τριετία.

Παράλληλα, οι 10 αυξήσεις επιτοκίων των τελευταίων ετών έχουν οδηγήσει τα χρηματοοικονομικά κόστη, δηλαδή το κόστος δανεισμού, 43% υψηλότερα. Αναφορικά με το κρίσιμο στοιχείο κόστους, αυτό των τιμών των καυσίμων, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας επισημαίνει πως με βάση τα στοιχεία του Απριλίου οι προβλέψεις για το 2024 σε σχέση με το 2023 παρουσιάζουν αύξηση 5,8% για το βαρέλι Brent, αύξηση 9% για τους τύπους καυσίμου HSFO και VLSFO (είναι οι τύποι καυσίμων που χρησιμοποιούν τα συμβατικά πλοία) και σταθερή ίδια τιμή για το MGO (ο τύπος καυσίμου που χρησιμοποιούν τα ταχύπλοα). Ωστόσο, σε έναν χρόνο από σήμερα και ειδικότερα από την 1η Μαΐου 2025 βάσει ευρωπαϊκού κανονισμού θα επιβληθεί η υποχρεωτική χρήση καυσίμων με μειωμένη μέγιστη περιεκτικότητα σε θείο 0,1% (MGO και ULSFO) στη Μεσόγειο, δηλαδή αύξηση σε σημερινές τιμές της τάξης του 35%.

Στην εξίσωση του κόστους των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων πρέπει να προστεθεί και η προοπτική ένταξης ολόκληρης της νησιωτικής χώρας στο ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων στα τέλη του 2028. Ηδη τα δρομολόγια προς Ιταλία επιβαρύνονται με αυτό το κόστος, μέρος του οποίου περνάει στους επιβάτες και τους μεταφορείς, όπως άλλωστε και στην Κρήτη. Η κυβέρνηση διά του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής επιχειρεί να μετριάσει κατά το δυνατόν τα κόστη μεταφοράς των νησιωτών, αλλά και των επισκεπτών της νησιωτικής χώρας, αφενός με την αύξηση τα τελευταία χρόνια των ποσών που χρηματοδοτούν συμβάσεις εκτέλεσης δημόσιας υπηρεσίας, των επιδοτήσεων δηλαδή για την εκτέλεση άγονων εμπορικά δρομολογίων, αλλά και με το μεταφορικό ισοδύναμο που δικαιούνται οι νησιώτες και οι νησιωτικές επιχειρήσεις, το οποίο έχει τη μορφή επιστροφής επί του καταβληθέντος τιμήματος του εισιτηρίου.

Απαιτείται ωστόσο –και η σχετική εργασία έχει ξεκινήσει– ο εξορθολογισμός των άγονων γραμμών, όπως έχει δηλώσει ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης, καθώς εκτιμάται ότι ένα σημαντικό μέρος των επιχορηγήσεων αυτών δεν χρησιμοποιείται όσο αποδοτικά θα μπορούσε. Σε περιπτώσεις μάλιστα στο παρελθόν εμφανίστηκαν επιδοτήσεις σε γραμμές που ήταν εμπορικά βιώσιμες, αναφέρουν χαρακτηριστικά από το υπουργείο, οι οποίες πλέον καταργήθηκαν.
Με πληροφορίες από τη σελίδα kathimerini.gr 

Πρόταση ημέρας: Xοιρινά κεφτεδάκια, με ψαρονέφρι και δυόσμο

0

Πώς γίνεται τα κεφτεδάκια να είναι light; Με δύο τρόπους: αφενός επιλέγουμε κιμά από το πιο άπαχο μέρος του χοιρινού, το ψαρονέφρι, αφετέρου, φουρνίζουμε τους κεφτέδες αντί να τους τηγανίσουμε.

Ενα πολύ πιο υγιεινό πιάτο με 62 Kcal/τεμάχιο που θα μας εφοδιάσει με αρκετές πρωτεΐνες, σημαντικές βιταμίνες του συμπλέγματος Β, όπως είναι η βιταμίνη Β12, καθώς και με απαραίτητα ιχνοστοιχεία, όπως είναι ο ψευδάργυρος και το σελήνιο.

Με την αρωγή του Χριστόφορου Πέσκια και του “Γαστρονόμου” κάνουμε αυτό το υπέροχο γαστρονομικό ταξίδι…

Χρόνος: 15′ προετοιμασία, 10′ ψήσιμο, 20′ αναμονή / Σύνολο: 45′

Υλικά

Μερίδες: 4

Διαδικασία 

  1. Για να ετοιμάσουμε τα χοιρινά κεφτεδάκια στον φούρνο, με ψαρονέφρι και δυόσμο σε ένα βαθύ μπολ ρίχνουμε όλα τα υλικά για τους κεφτέδες και 80 ml παγωμένο νερό και ζυμώνουμε με τα χέρια μας για 2-3 λεπτά, μέχρι να σχηματιστεί ένα αφράτο μείγμα.
  2. Στρώνουμε ένα μέτριο ταψί με λαδόκολλα.
  3. Πλάθουμε το μείγμα σε περίπου 20 μικρούς κεφτέδες, τους βάζουμε στο ταψί και τους αφήνουμε στο ψυγείο για περίπου 20 λεπτά.
  4. Αν το μείγμα κολλάει στα χέρια μας κατά το ζύμωμα και το πλάσιμο, τα βουτάμε σε κρύο νερό και συνεχίζουμε.
  5. Προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 250°C.
  6. Φουρνίζουμε και ψήνουμε για 4-5 λεπτά από κάθε πλευρά, μέχρι τα κεφτεδάκια να γίνουν και να ροδίσουν.

Στο ποτήρι μας: Δροσερές, ελαφριές μπίρες lager και weiss.

Διατροφικά σχόλια: Μαρία Μπίζιου, MSc Κλινική Διατροφολόγος

Πηγή: Gastronomos.gr

Ευρωεκλογές 2024: Κυριαρχία Αυτιά, οι 21 ευρωβουλευτές που ταξιδεύουν στις Βρυξέλλες

0

Και έχουμε τους νικητές…. Νέοι και παλιοί…. Παίρνουν το αεροπλάνο για τις Βρυξέλλες…

Στελέχη από το σύνολο των κομμάτων που κατάφεραν να ξεπεράσουν το 3% θα έχει η σύνθεση της ελληνικής αντιπροσωπείας στην επόμενη ευρωβουλή μετά τις Ευρωεκλογές της Κυριακής.

Σύμφωνα με την κατανομή των ποσοστών στο 99,99% της ενσωμάτωσης των ψήφων η ΝΔ καταλαμβάνει 7 έδρες, ο ΣΥΡΙΖΑ 4 έδρες, το ΠΑΣΟΚ 3 έδρες, η Ελληνική Λύση παίρνει 2 έδρες όσες και το ΚΚΕ, ενώ από μια έδρα παίρνουν ΝίκηΠλεύση Ελευθερίας και Φωνή Λογικής.

Από τους 21 ευρωβουλευτές των 7 πρώτων σε ψήφους κομμάτων, οι 9 εκπροσωπούσαν ήδη τη χώρα. Ο δικηγόρος και πρώην υπουργός και πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, Βαγγέλης Μεϊμαράκης, δεύτερος σε σταυρούς, είναι ευρωβουλευτής από το 2019. Χθες ήταν η τρίτη φορά που η δικηγόρος και πρώην βουλευτής Ελίζα Βόζεμπεργκ-Βρυωνίδη, ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας από το 2014, εκλέγεται επιτυχώς, όπως και ο πρώην βουλευτής Μανώλης Κεφαλογιάννης. Οπως συνέβη το 2019, έτσι και τώρα, εκλέγεται και πάλι στην Ευρωβουλή ο δημοσιογράφος και υποψήφιος του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ., Κώστας Αρβανίτης, ο οποίος αποσπά τις περισσότερες ψήφους του κόμματος, ενώ τη θέση της στην Ευρωβουλή, την οποία επίσης κατέχει από το 2019, διατηρεί και η υποψήφια του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην υπουργός Τουρισμού, Ελενα Κουντουρά.

δη ευρωβουλευτής ήταν και ο κτηνίατρος Μανώλης Φράγκος της Ελληνικής Λύσης, ο οποίος το 2019 αντικατέστησε στην Ευρωβουλή τον Κυριάκο Βελόπουλο και εκλέγεται εκ νέου, και μαζί με την κτηνοτρόφο Γαλάτω Αλεξανδράκη καταλαμβάνουν τις δύο έδρες του κόμματος. Τις θέσεις τους στην Ευρωβουλή από το ΚΚΕ διατηρούν οι Κωνσταντίνος Παπαδάκης και Λευτέρης Νικολάου-Αλαβάνος, ο οποίος ήταν ένας από τους μόλις 13 ευρωβουλευτές που αρνήθηκαν να καταδικάσουν την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία το 2022.

Ξεκάθαρα πρώτος για τη Νέα Δημοκρατία είναι ο Γιώργος Αυτιάς καθώς συγκεντρώνει 305.670 σταυρούς. Ακολουθεί με σχεδόν 50.000 ψήφους διαφορά ο Ευάγγελος Μεϊμαράκης (256.703) ενώ η τριάδα κλείνει με την Ελίζα Βόζεμπεργκ (243.402). Στην 4η θέση είναι ο Φρέντι Μπελέρης  (234.945) ενώ ακολουθούν Ελεονώρα Μελέτη (170.830), Μανώλης Κεφαλογιάννης (159.705) και Δημήτρης Τσιόδρας (155.129). Έκτος ευρωβουλής φαίνεται ότι μένουν οι νυν ευρωβουλευτές Στέλιος Κιμπουρόπουλος και Μαρία Σπυράκη.

nd-stavroi

Πρώτος και με διαφορά σε σταυρούς για τον ΣΥΡΙΖΑ είναι ο Κώστας Αρβανίτης  (152.101) ενώ ακολουθεί ο Νίκος Φαραντούρης (134.563). Η τετράδα των εδρών που φαίνεται να δικαιούται ο ΣΥΡΙΖΑ κλείνει με τον μπασκετμπολίστα Νίκο Παππά (125.893) και την Έλενα Κουντούρα (112.964). Η Σοφία Μπεκατώρου μένει αρκετά πίσω στην 5η θέση με 93.294 σταυρούς

siriza-stavroi

Από το ΠΑΣΟΚ προηγείται ο Νίκος Παπανδρέου (121.221) ακολουθεί ο πρώην υπουργός Γιάννης Μανιάτης (106.568) και ο γνωστός μετεωρολόγος Σάκης Αρναούτογλου (90.620). Μένει εκτός εδρών ο πρώην υπουργός Φίλιππος Σαχινίδης ενώ ο στενός συνεργάτης του κ. Ανδρουλάκη και γραμματέας του κόμματος Ανδρέας Σπυρόπουλος κατετάγη 7ος.

pasok-stavroi

Η Ελληνική Λύση εκλέγει δύο ευρωβουλευτές, τον Εμμανουήλ Φράγκο και την Γαλάτω Αλεξανδράκη.

lisi-stavroi

Οι δυο ευρωβουλευτές του ΚΚΕ Λευτέρης Αλαβάνος και Κώστας Παγαδάκης επανεκλέγονται.

kke-stavroi

Την έδρα της Νίκης καταλαμβάνει ο ηθοποιός Νίκος Αναδιώτης, της Πλεύσης Ελευθερίας η Μαρία Ζαχαράκη και της Φωνής Λογικής η Αφροδίτη Λατινοπούλου.

niki-stavroi
plefsi-stavroi
logiki-stavroi

Με πληροφορίες από τη σελίδα … Protothema.gr 

 

Ευρωεκλογές 2024: “Πύρρειος” νίκη για Νέα Δημοκρατία, άνοδος για “Ελληνική Λύση” και ΚΚΕ

0

Ηχηρό μήνυμα προς τη Νέα Δημοκρατία, καταγραφή της αδυναμίας του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ να εκμεταλλευθούν την κυβερνητική φθορά, μεγάλη άνοδο των δυνάμεων στο δεξιό άκρο του πολιτικού φάσματος και πρωτοφανή επίπεδα αποχής που «δοκιμάζουν» το πολιτικό σύστημα εμπεριείχε το αποτέλεσμα της χθεσινής ευρωκάλπης.

Ν.Δ., ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ πέρασαν κάτω από τον εκλογικό πήχη που είχαν θέσει, με μερίδα ψηφοφόρων του κυβερνώντος κόμματος να στρέφονται είτε προς κόμματα στα δεξιά του –πρωτίστως στην Ελληνική Λύση που κατέγραψε ιδιαίτερα υψηλά ποσοστά κυρίως στη Βόρεια Ελλάδα– είτε ακόμη περισσότερο στην αποχή, που εκτιμάται πως είχε σε σημαντικό βαθμό «γαλάζιο» χρώμα.

Μόνο θετικό για το Μέγαρο Μαξίμου είναι πως από τις κάλπες δεν προέκυψε εναλλακτικός διεκδικητής της εξουσίας. Πλέον μένει να φανεί πώς ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης θα απαντήσει στα μηνύματα της κάλπης: εάν δηλαδή θα υπάρξουν αλλαγές σε πολιτικές ή και σε πρόσωπα.

ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ απέτυχαν να καρπωθούν την κυβερνητική φθορά, ενώ το γεγονός ότι η μεταξύ τους διαφορά κινείται στο επίπεδο των δύο ποσοστιαίων μονάδων διατηρεί ανοιχτό το ζήτημα της ηγεμονίας στον χώρο της Κεντροαριστεράς.

Ερώτημα αποτελεί ως εκ τούτου η «επόμενη ημέρα» σε Κουμουνδούρου και Χαριλάου Τρικούπη.

Εάν δηλαδή η συζήτηση για την ανασύνθεση του χώρου θα «ανοίξει» και με ποιον τρόπο, και κατά πόσον το χθεσινό αποτέλεσμα θα αποτελέσει αφετηρία –και τι έκτασης και έντασης– εσωστρέφειας, καθώς ο ΣΥΡΙΖΑ, που έκανε μια προεκλογική εκστρατεία επικεντρωμένη στον Στέφανο Κασσελάκη, βρέθηκε αρκετά κάτω από το ποσοστό των προηγούμενων εθνικών εκλογών, ενώ το ΠΑΣΟΚ απέτυχε να καταλάβει τη δεύτερη θέση, που είχε θέσει ως στόχο ο Νίκος Ανδρουλάκης.

Μεταξύ των κερδισμένων της κάλπης είναι, πέραν της Ελληνικής Λύσης, το ΚΚΕ, ενώ σημαντικό είναι ότι Νίκη και Πλεύση Ελευθερίας επέδειξαν ισχυρές αντοχές, καθώς μετά την είσοδο στη Βουλή, τον περασμένο Ιούνιο, πέτυχαν χθες να εκλέξουν και ευρωβουλευτή. Αντιθέτως, ιδιαίτερα αρνητικό ήταν το αποτέλεσμα για τη Νέα Αριστερά, που πλέον θα λάβει από ασθενή θέση μέρος στις όποιες διεργασίες στον χώρο της Κεντροαριστεράς.

Δείτε τα τελικά αποτελέσματα 

Με ενσωματωμένο το 100% τα αποτελέσματα είναι τα εξής:

ΝΔ 28,31% και 7 έδρες

ΣΥΡΙΖΑ 14,92% και 4 έδρες

ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής 12,79% και 3 έδρες

Ελληνική Λύση 9,30% και 2 έδρες

ΚΚΕ 9,25% και 2 έδρες

Νίκη 4,37% και 1 έδρα

Πλεύση Ελευθερίας 3,40% και 1 έδρα

Φωνή Λογικής 3,04% και 1 έδρα

ΜέΡΑ25 2,54%

Νέα Αριστερά 2,45%

Δημοκράτες 1,45%

Πατριώτες 1,41%

Κόσμος 1,08%

Ευρωεκλογές 2024: Τα τελικά αποτελέσματα και οι 21 που εκλέγονται-1

Με πληροφορίες από την εφημερίδα “Καθημερινή” 

 

Ευρωεκλογές 2024: Εξι στους δέκα Ελληνες γύρισαν τη πλάτη στην κάλπη, ρεκόρ στην Φλώρινα

0

Αδιαφορία; Αποστασιοποίηση; Απογοήτευση; Οποιος και να είναι ο λόγος, η αποχή σε αυτές τις εκλογές σημείωσε ποσοστά-ρεκόρ καθώς 6 στους 10 πολίτες γύρισαν την πλάτη στις κάλπες χθες, στέλνοντας καθαρό μήνυμα σε όλο τον πολιτικό κόσμο ανεξαρτήτως πολιτικής τοποθέτησης. Οι ψηφοφόροι δεν πείστηκαν ότι άξιζε να συμμετάσχουν στις ευρωεκλογές, παρά τις προσπάθειες των κομμάτων και των πολιτικών να προσεγγίσουν με νέες επικοινωνιακές τακτικές ευρύτερες ηλικιακές ομάδες και πληθυσμούς.

Η αποχή από τις Ευρωεκλογές 2024 άγγιξε το 60%, ενώ τόσο η Νέα Δημοκρατία (είχε θέσει ως στόχο το 33% – έπιασε 28,31%) όσο και ο ΣΥΡΙΖΑ (στόχος ήταν το 17% – έπιασε 14,92%) βγήκαν «λαβωμένοι» από το αποτέλεσμα της κάλπης, με τα κόμματα της ακροδεξιάς να βγαίνουν ενισχυμένα, μία εικόνα που καταγράφηκε και στις περισσότερες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, με αποκορύφωμα στη Γαλλία, αλλά και τη Γερμανία.

Εκεί φυσικά ο κόσμος πήγε να ψηφίσει με την προσέλευση των Γερμανών πολιτών να κυμαίνεται ανάμεσα σε 64 και 65%, καταγράφοντας την υψηλότερη επίδοση από το 1989 και την ενοποίηση της χώρας, μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου και την κατάρρευση του Σιδηρού Παραπετάσματος. Την ίδια ώρα στη Γαλλία η συμμετοχή ξεπέρασε το 51%.

Αντίθετα την Ελλάδα από το σύνολο των 9.605.244 εγγεγραμμένων στους εκλογικούς καταλόγους προσήλθαν για να ψηφίσουν μόλις 3.891.466 πολίτες με αποτέλεσμα η συμμετοχή να φτάσει μόλις το 41,38% και η αποχή να πλησιάσει στο ποσοστό ρεκόρ του 60%.

Οι ψηφοφόροι κλήθηκαν να ψηφίσουν και να αναδείξουν τους 21 Ελληνες ευρωβουλευτές του επόμενου Ευρωκοινοβουλίου, μεταξύ των υποψηφίων 31 κομμάτων.

Δικαίωμα του εκλέγειν σε αυτές τις εκλογές είχαν οι Ελληνες και οι Ελληνίδες πολίτες ηλικίας 17 ετών και άνω, δηλαδή όσοι είχαν γεννηθεί έως και το έτος 2007. Δικαιώματα ψήφου για πρώτη φορά, είχαν φέτος 111.500 εκλογείς.

Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι αρκετοί από εκείνους που έκαναν τον κόπο να φθάσουν στις κάλπες διάλεξαν μη συστημικά κόμματα, όπως η Ελληνική Λύση του Κυριάκου Βελόπουλου, το Δημοκρατικό Πατριωτικό Κίνημα Νίκη και η Φωνή Λογικής της Αφροδίτης Λατινοπούλου. Η αποχή εκτός των άλλων ενίσχυσε τον ακραίο λαϊκισμό.

Συγκεκριμένα, το ποσοστό της αποχής διαμορφώθηκε στο 60,28% και σε σύνολο 6.120.379 εκλογέων συμμετείχαν στις εκλογές μόνον οι 2.431.242. Στις ευρωεκλογές τον Μάιο του 2019, οι οποίες ωστόσο διεξήχθησαν μαζί με τις περιφερειακές και δημοτικές εκλογές, το ποσοστό της αποχής είχε διαμορφωθεί στο 41,31%. Στις εθνικές εκλογές τον Μάιο του 2023 η αποχή ήταν στο 38,24%, ενώ στις δεύτερες εθνικές εκλογές μόλις ένα μήνα αργότερα δεν ψήφισε το 53,74% του εκλογικού σώματος. Το χαμηλό ποσοστό συμμετοχής είχε φανεί από νωρίς, καθώς στις 2.30 το μεσημέρι η συμμετοχή βρισκόταν στο 26,1%, σε σχέση με 31,5% την ίδια ώρα τον περασμένο Ιούνιο. Στις 5.30 το απόγευμα, μόλις μιάμιση ώρα πριν κλείσουν οι κάλπες, η συμμετοχή ήταν στο 32,9%, ενώ την ίδια ώρα στις εθνικές εκλογές του Ιουνίου η συμμετοχή είχε φθάσει στο 48%.

Το υψηλότερο ποσοστό αποχής καταγράφεται στην εκλογική περιφέρεια της Φλώρινας με 74%, ενώ πάνω από 70% είναι και σε Κεφαλληνία και Λακωνία. Δεν προσήλθε επίσης στις κάλπες σχεδόν το 67% των εγγεγραμμένων σε Δωδεκάνησα, Λέσβο και Ευρυτανία, ενώ υψηλά είναι τα αντίστοιχα ποσοστά και σε Δυτική Αττική (62,55%) και Α’ Αθηνών (60,70%).

Οι νομοί με την μεγαλύτερη αποχή (πάνω από 60%)

Φλώρινας: 74,61%
Κεφαλληνίας: 72,06%
Λακωνίας: 70,55%
Δωδεκανήσου: 68,08%
Ευρυτανίας: 67,34%
Αρκαδίας: 66,81%
Λέσβου: 66,55%
Κέρκυρας: 66%
Θεσπρωτίας: 65,59%
Σερρών: 65,05%
Ροδόπης: 64,91%
Δράμας: 64,85%
Ξάνθης: 64,73%
Μεσσηνίας: 64,63%
Χίου 64,58%
Ζακύνθου: 64,37%
Λευκάδας: 64,35%
Σάμου: 63,79%
Ηλείας: 63,28%
Καστοριάς: 63,18%
Β’ Δυτικής Αττικής: 62,94%
Καβάλας: 62,53%
Κιλκίς: 61,87%
Έβρου: 61,58%
Κυκλάδων: 60,90%

Τα ποσοστά αποχής στις δύο προηγούμενες ευρωεκλογές, το 2019 και το 2014 ήταν 41,3% και 40,67% αντίστοιχα, αλλά τότε οι εκλογές ήταν διπλές, καθώς διεξήχθησαν ταυτόχρονα με τις αυτοδιοικητικές, οι οποίες έχουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την πλειοψηφία των εκλογέων.

Το δεύτερο υψηλότερο ποσοστό αποχής σε ευρωεκλογές στην Ελλάδα καταγράφεται το 2009 με 47,46%, που και τότε ήταν μονές.

Συγκεκριμένα, η εικόνα είχε ως εξής:

Ευρωεκλογές 2009 – Αποχή: 47,46%
Ευρωεκλογές 2014 – Αποχή: 40,67%
Ευρωεκλογές 2019 – Αποχή: 41,31%

Υπενθυμίζεται ότι στις τελευταίες εθνικές εκλογές, του Ιουνίου του 2023, η αποχή είχε διαμορφωθεί στο 46,3%.

Με πληροφορίες από τη σελίδα protothema.gr

 

Ευρωεκλογές 2024 – Κύπρος: 20% εξασφάλισε ο Youtuber Φειδίας Παναγιώτου και πάλι … Βρυξέλλες

0

Το απόλυτο σοκ στην Κύπρο και γιατί όχι στην Ευρώπη… Με έναν 20χρονο, ο οποίος αν και δεν έχει καν εκλογικό βιβλιάριο, διέλυσε το πολιτικό σύστημα και κέρδισε θέση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο..

Ο λόγος για τον 20χρονο Φειδία Παναγιώτου, TikToker – YouTuber, ο οποίος εκλέγεται ευρωβουλευτής στη Κύπρο.

Το εκπληκτικό είναι ότι, αν και μόνος του, πλησίασε τα ποσοστά των δυο μεγάλων κομμάτων ΔΗΣΥ και ΑΚΕΛ και άφησε πίσω του ιστορικά κόμματα της Μεγαλονήσου όπως το ΔΗΚΟ και την ΕΔΕΚ. Πίσω του έμειναν επίσης το ακροδεξιό ΕΛΑΜ, το Κίνημα Οικολόγων, η ΔΗΠΑ και άλλα μικρά κόμματα.

Η επιτυχία του Φειδία Παναγιώτου στέρησε την μία από τις δύο έδρες του ΑΚΕΛ και άφησε εκτός Ευρωκοινοβουλίου την ΕΔΕΚ η οποία είχε μία έδρα. Στην αλλαγή του πολιτικού χάρτη συνέβαλε και η άνοδος του ακροδεξιού ΕΛΑΜ, το οποίο μπαίνει για πρώτη φορά στη Ευρωβουλή.

Τα ποσοστά όπως διαμορφώθηκαν με καταμετρημένο το 80% των ψήφων είναι:

ΔΗΣΥ 24,7% (2 έδρες),
ΑΚΕΛ 21,7% (1 έδρα),
Φειδίας Παναγιώτου 19,4% (1 έδρα),
ΕΛΑΜ 11.2% (1 έδρα) και
ΔΗΚΟ 9,6% (1 έδρα).

Ο Φειδίας Παναγιώτου δήλωσε πως και ο ίδιος δεν περίμενε αυτό το ποσοστό, γιατί όταν αποφάσισε να θέσει υποψηφιότητα δεν πίστευε ότι θα μπορούσε να εκλεγεί, καθώς θα έπρεπε να κερδίσει κόμματα με μηχανισμούς και πλήρη ψηφοδέλτια. Έχει δηλώσει πως θα επιδιώξει να γίνει μέλος της Επιτροπής για τη Παιδεία στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και δεν θα ενταχθεί σε καμία πολιτική ομάδα, αλλά θα προσπαθήσει αν βρει και άλλος για να κάνει δική του πολιτική ομάδα.

Ο Φειδίας Παναγιώτου από την πρώτη στιγμή ξεκαθάρισε πως δεν έχει ψηφίσει ποτέ του, δεν έχει εκλογικό βιβλιάριο και δεν έχει ιδέα από πολιτική και ΕΕ. Κατά την διάρκεια της προεκλογικής περιόδου δεν διατύπωσε καμία θέση σε κανένα πολιτικό θέμα, δηλώνοντας πως όταν εκλεγεί θα μάθει και κυρίως για ότι χρειάζεται συμβουλεύεται το YouTube και τα social media.

«Σήμερα είναι ιστορική ημέρα όχι μόνο για την Κύπρο, αλλά και για τον κόσμο όλο» ανέφερε ο YouTuber μετά την ανακοίνωση των exit polls στην Κύπρο. «Το σημερινό γεγονός κυρίες και κύριοι των κομμάτων, θέλω να το πάρετε ως ένα “καμπανάκι” που χτυπά για να εκσυγχρονιστείτε, για να θυμηθείτε πως υπηρετείτε τον λαό και όχι τα προσωπικά και κομματικά σας συμφέροντα» τόνισε.

«Εγώ θα είμαι ευρωβουλευτής για όλο τον λαό της Κύπρου αλλά και της Ευρώπης» δήλωσε επίσης, προσθέτοντας: «Θα προσπαθήσω να είμαι ο καλύτερος και πιο χρήσιμος Κύπριος ευρωβουλευτής».

Με πληροφορίες από τη σελίδα protothema.gr

 

ΔΕΔΔΗΕ – Νάξος: Πρωινή διακοπή ρεύματος σε αρκετές περιοχές

0
Νάξος - ΔΕΔΔΗΕ
Νάξος - ΔΕΔΔΗΕ

Διακοπή ρεύματος..  Προγραμματισμένες διακοπές είτε μικρές, είτε μεγάλες ώστε να υπάρξει η κατάλληλη αντιμετώπιση από τα συνεργεία…

Πότε και που; Τα συνεργεία του ΔΕΔΔΗΕ  θα βρίσκονται σήμερα 10 Ιουνίου σε εγρήγορση καθότι θα έχουμε πολύωρη πρωινή διακοπή ρεύματος σε περιοχές της ορεινής και πεδινής Νάξου

(σ.σ. να σημειώσουμε ότι η διακοπή ήταν προγραμματισμένη για τη Παρασκευή 7 Ιουνίου αλλά λόγω της φωτιάς στην Αμοργό, η διακοπή γίνεται σήμερα)

Με βάση την σχετική ανακοίνωση από το γραφείο Νάξου του ΔΕΔΔΗΕ έχουμε και λέμε…

Διακοπή Ηλεκτρικού Ρεύματος : «Λόγω εκτέλεσης των απαραίτητων τεχνικών εργασιών θα γίνει διακοπή του ηλεκτρικού ρεύματος τη Παρασκευή 7 Ιουνίου από τις 07:30 έως τις 09:30 περίπου στις εξής περιοχές: Αγιος Θαλάλλαιος, Μέλανες, Κυνίδαρος, Μονή, Κόρωνος, Κεραμωτή, Λυώνας, Αργοκοίλη, Κωμιακή, Σκαδό, Μέση, Απόλλωνας, Αγιά, Χίλια Βρύση, Εγγαρές, Γαλήνη, Ξηρόκαμπος Γαλήνης, ΚΤΕΟ αλλά και σε Αγιος Ιωάννης, Παρατρέχος Γαλανάδου, Αγιος Προκόπιος, Στελίδα, Βάγιες Αγίου Αρσενίου και Μάραγκας”  

Παράλληλα, όπως σημειώνεται … η επανατροφοδότηση θα γίνει χωρίς προειδοποίηση, ενδεχομένως και πριν από την προγραμματισμένη ώρα ολοκλήρωσης των εργασιών. Και μην ξεχνάτε ότι πρέπει να έχουμε εκτός ρεύματος τις ηλεκτρικές συσκευές για την αποφυγή τυχόν ατυχημάτων με την ενεργοποίηση και πάλι του ηλεκτρικού ρεύματος

Επίσης για λόγους ασφαλείας απαγορεύεται η προσέγγιση στους αγωγούς ή σε άλλα στοιχεία του δικτύου, έστω κι αν βρίσκονται στο έδαφος.

Κέα – “The Love Van”: Οι μαθητές μαγείρεψαν και το πιάτο ήταν για καλό σκοπό

0

Η δράση “The Love Van goes to school” πραγματοποίησε το παρθενικό της ταξίδι σε νησί, με πρώτο προορισμό να είναι η γραφική Κέα. Συγκεκριμένα, τις προηγούμενες ημέρες το νησί είχε τη χαρά να φιλοξενήσει την εθελοντική ομάδα “The Love Van” και τους αθλητές Λευτέρη Παρασκευά και Μάκη Καλαρά με αφορμή τη δράση που κάνουν σε διάφορα μέρη της Ελλάδας.

Οι μαθήτριες και οι μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Κορησσίας ένωσαν τις δυνάμεις τους, μαγείρεψαν ένα νόστιμο γεύμα και το συσκεύασαν σε μερίδες, οι οποίες διατέθηκαν στην Κοινωνική Υπηρεσία, ενώ με όσες περίσσεψαν έδωσαν χαρά στα οικεία τους πρόσωπα.

Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν με τους αθλητές για τις αθλητικές δραστηριότητες που έχουν στο νησί και τη σημαντικότητα της αυτονομίας ατόμων με αναπηρία. Επίσης ενημερώθηκαν για τη δράση της εθελοντικής ομάδας, την αξία της αλληλεγγύης και την σημασία της κοινωνικής προσφοράς. Αξίζει να σημειωθεί πως τέτοιες δράσεις προσφέρουν πολύτιμα μαθήματα ζωής και ενισχύουν τα αισθήματα ενσυναίσθησης.

Τα ξεχωριστά ευχαριστώ του Δήμου Κέας

Ο Δήμος Κέας επιθυμεί να εκφράσει ξεχωριστές ευχαριστίες στις ναυτιλιακές εταιρείες ΚΑΡΥΣΤΙΑ ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ και TRITON FERRIES που έκαναν δωρεά την μεταφορά των συντελεστών της δράσης, στον κ. Δημήτρη Κοντοπίδη, ιδρυτή της εταιρείας GREECE NO LIMITS για την φιλοξενία των συντελεστών στο ειδικά διαμορφωμένο κατάλυμα του Greece no limits – Kea experience, στη διευθύντρια, τους εκπαιδευτικούς, το προσωπικό του Δημοτικού Σχολείου Κορησσίας, στην εταιρεία Λεωφορειακές Γραμμές Κέας για την μεταφορά των μαθητών από το σχολείο τους στην Ιουλίδα την δεύτερη μέρα της δράσης, στους εκπαιδευτικούς που συνόδευσαν τα παιδιά στην δράση: Μπασιούρη Αλεξάνδρα και Τσιτιρίδου Χαρά, στις μεγαλύτερες μαθήτριες Ευαγγελία Βρεττού και Σταβάρη Ελευθερία που συμμετείχαν και στον Σύλλογο Γυναικών Κέας “Η Μελίτη” για την παρουσία του στην δράση στον εντεταλμένο Δημοτικό Σύμβουλο, Σίμο Μορφωνιό, για τη διοργάνωση.

Ποιο είναι το «Love Van»

Το «The Love Van» είναι μια ιδέα που γεννήθηκε από τον αθλητή Λευτέρη Παρασκευά, όταν το 2018 βρέθηκε εθελοντικά στην καταστροφική φωτιά στο Μάτι. Η ανάγκη για γρήγορη και άμεση βοήθεια, ενέπνευσε την ιδέα ενός οχήματος το οποίο θα έχει εύκολη και γρήγορη πρόσβαση, όπου αυτό είναι απαραίτητο. Έτσι λοιπόν, στις αρχές του 2020 και μετά από αρκετές προσπάθειες το βαν ξεκίνησε την μηχανή του.

Στόχος της ομάδας είναι η αρωγή και η ενίσχυση των ευπαθών πολιτών. Σύμφωνα με τον δημιουργό της ομάδας “σκοπός του Love Van τότε ήταν να γίνει ένα κινητό μαγειρείο. Η κατάληξη είναι το van αυτή τη στιγμή να βοηθάει ευπαθείς ομάδες.

Μεταφέρει ρούχα και ό,τι χρειάζεται ένας άνθρωπος για να επιβιώσει. Μπορεί επίσης να βοηθήσει σε καθαρισμούς, σε ένα θέμα που αφορά κάποιο ζώο και γενικότερα στο περιβάλλον”. Επίσης συμμετέχει στην ενίσχυση ανθρωπιστικής βοήθειας σε κρίσιμες καταστάσεις όπως σε πολέμους, πυρκαγιές, σεισμούς, πλημμύρες μαγειρεύοντας φαγητό για τους ευπαθείς αλλά και για τους εθελοντές πυροσβέστες, γιατρούς κλπ.

Με πληροφορίες από το Δήμο Κέας (ιστοσελίδα) και την εφημερίδα “Κοινή Γνώμη” 

Αμοργός: Το μοναδικό πυροσβεστικό όχημα και ο μοναδικός υπάλληλος του ΔΕΔΔΗΕ

0
fotia-anatoliki-attiki11

Την περασμένη Τετάρτη το ξημέρωμα οι κάτοικοι της Αμοργού είδαν τη Χώρα του νησιού τους πνιγμένη στους καπνούς. Είχε ξεσπάσει φωτιά σε κοντινή απόσταση, η οποία έκαιγε γι’ αρκετές ώρες τα πουρνάρια στις άνυδρες πλαγιές που την περιβάλλουν, καψαλίζοντας την παραδοσιακή άγρια ομορφιά τους. Από τις φλόγες δεν έφτασαν να απειληθούν κατοικίες ούτε υπήρξαν καταστροφές σε καλλιέργειες. Ήρθαν, όμως, ξανά στην επιφάνεια τα γνωστά προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα νησιά και ιδιαίτερα όσα είναι πιο απομακρυσμένα.

Το νησί είναι εφοδιασμένο μόλις μ’ ένα κανονικό πυροσβεστικό όχημα και ένα αγροτικό με αντλία. Στην προκειμένη περίπτωση το πυροσβεστικό όχημα (σ.σ. φωτιά αρχείου) δε μπόρεσε καν να πάρει θέση μάχης, καθώς έχει πάθει βλάβη από καιρό και δεν έχουν γίνει ενέργειες προκειμένου να επισκευαστεί. Η ειρωνεία της περίστασης υπογραμμίζεται, μάλιστα, από το γεγονός ότι είχε προγραμματιστεί να πάει το όχημα για σέρβις στη Νάξο την ίδια ημέρα που έπιασε η φωτιά.

Τη σύμπτωση αποκαλύπτει στην ΑΥΓΗ ο Λευτέρης Βεκρής, ο οποίος, εκτός από επικεφαλής της αντιπολιτευτικής παράταξης στον δήμο, είναι και ναυτικός πράκτορας: «Με είχαν ειδοποιήσει την Παρασκευή και θα έφευγε το πλοίο τη μέρα της φωτιάς. Τελικώς, δεν εμφανίστηκε ο οδηγός του, ο οποίος προφανώς είχε σταλεί στο συμβάν».

Ευτυχώς δεν είχε μποφόρ
Στην πραγματικότητα, όπως τονίζει, το νησί είναι εκτεθειμένο στην περίπτωση μιας φωτιάς και αφημένο στο έλεος της τύχης, που αυτή καθορίζεται από την ένταση των ανέμων, καθώς η Αμοργός ως γνήσιο κυκλαδονήσι χαρακτηρίζεται και για την ισχύ τους και για τη συχνότητα εκδήλωσής τους. Αυτή τη φορά η τύχη υπήρξε ευνοϊκή, οι άνεμοι που έπνεαν ήταν χαμηλοί. Ακόμη κι έτσι, ωστόσο, η φωτιά έκαψε μεγάλο μέρος του βουνού της Χώρας, ενώ η καταστροφή θα μπορούσε να είναι πολύ μεγαλύτερη αν δεν υπήρχαν διαμαρτυρίες από τους κατοίκους με βίντεο στα social media. «Αν δεν ακολουθούσε ο ξεσηκωμός των κατοίκων για το μέγεθος της ζημιάς με το οποίο απειληθήκαμε, ίσως να μην είχαν έρθει τα αεροσκάφη» επισημαίνει ο κύριος Βεκρής.

Εκτός της έλλειψης οχημάτων, το μόνιμο προσωπικό του νησιού εξαντλείται σε έναν και μόνο πυροσβέστη, τον οποίο βοηθά ένας εθελοντής Αμοργιανός, όπως επιβεβαιώνει ο δήμαρχος του νησιού Λευτέρης Καραΐσκος. Η κατάσβεση σε μια έκτακτη ανάγκη στην πραγματικότητα επαφίεται στο φιλότιμο και στην εγρήγορση των Αμοργιανών, οι οποίοι συνδράμουν με δικά τους αγροτικά και αυτοσχέδιες υδροφόρες. Χάρη στη δική τους εν πολλοίς προσπάθεια σβήστηκε και σε πρώτο χρόνο η φωτιά της Τετάρτης. Ωστόσο, οι αρμόδιες Αρχές, αψηφώντας το βασικότερο πρωτόκολλο προστασίας, που είναι η παραμονή δυνάμεων στον χώρο για ένα επαρκές διάστημα προκειμένου να εξασφαλιστεί ότι δεν θα υπάρξει αναζωπύρωση, αποφάσισαν να αποχωρήσουν. Έτσι δύο ώρες μετά το σβήσιμο της πυρκαγιάς, περίπου στις 12.00, η φωτιά το μεσημέρι ξαναφούντωσε. Κι εκτός από περισσότερη καμένη γη, με την οποία θα πρέπει να συμβιώσουν οι Αμοργιανοί μέσα στον καύσωνα και τουλάχιστον μέχρι την επόμενη άνοιξη, καθώς η έκταση βρίσκεται δίπλα στον δρόμο, χτύπησε κι ένα καμπανάκι για το μέλλον σε σχέση με την ηλεκτροδότηση. Κατά την αναζωπύρωση κάηκαν αυτή τη φορά και πέντε ξύλινες κολόνες του ΔΕΔΔΗΕ. Το αποτέλεσμα ήταν να πέσει το ρεύμα σχεδόν σε όλο το βόρειο τμήμα του νησιού από τις 2.30 το μεσημέρι μέχρι τις 7.50 το απόγευμα.

Στις πλάτες ενός ανθρώπου η ηλεκτροδότηση
«Εδώ οι επιχειρήσεις είναι μικρές. Το να πάθει κάποιος 10.000 ευρώ ζημιά γιατί σταμάτησε να δουλεύει το ψυγείο σημαίνει ότι καταστρέφεται. Τα ζαχαροπλαστεία ό,τι είχαν στη βιτρίνα τους τα πέταξαν. Και όλα τα εστιατόρια ό,τι είχαν στη βιτρίνα τους τα πετάξανε. Σε πέντε ώρες με 40 βαθμούς δεν μένει τίποτα» λέει κάτοικος του νησιού. Μετέφερε, επίσης, την παρατήρηση ότι τα σημεία γύρω από τις κολόνες που κάηκαν δεν είχαν ξεχορταριαστεί προηγουμένως, ακόμη και μετά την αντιμετώπιση της πρώτης φωτιάς. Για να επανέλθει το ρεύμα προσωρινά χρειάστηκε η σωτήρια παρέμβαση του μοναδικού εναερίτη που βρίσκεται μόνιμα στο νησί. «Όταν ήρθα στην Αμοργό ήμασταν τρεις εναερίτες και τώρα είμαι ο μοναδικός» λέει ο ίδιος στην ΑΥΓΗ. Το μεγαλύτερο διάστημα ανεβαίνει στην κολόνα μόνος του, μ’ εξαίρεση τις περιόδους που πηγαίνουν λιγότερο έμπειροι εργαζόμενοι με ολιγόμηνες συμβάσεις. Εύλογα προκύπτει το ερώτημα τι θα συνέβαινε σε μια πιο ακραία συνθήκη, με δυνατά μποφόρ και μεγαλύτερη ζέστη. «Το ότι είμαστε λίγες μέρες πριν τις ευρωεκλογές και ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης είναι ο μόνος που έχει επισκεφτεί το νησί, κανείς άλλος δεν έχει έρθει, μα κανείς, δείχνει το μέγεθος της αδιαφορίας της Πολιτείας» υπογραμμίζει ο Λ. Βεκρής.

Δεν εξετάστηκαν ενδεχόμενες ευθύνες του στρατού
Στο μεταξύ, εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι δεν διερευνώνται διεξοδικά οι καταγγελίες κατοίκων του νησιού που αναφέρουν ότι η φωτιά ξεκίνησε μετά από άσκηση του Πολεμικού Ναυτικού και σωστική φωτοβολίδα που κατέληξε στη Χώρα. Ο δήμαρχος Λευτέρης Καραΐσκος ανέφερε στην ΑΥΓΗ ότι οι αναφορές για υπαιτιότητα του στρατού συνιστούν παραπληροφόρηση, ωστόσο παραδέχτηκε πως γίνονταν ασκήσεις κοντά στο σημείο και ότι δεν θα μπορούσε να αποκλείσει παντελώς την πιθανότητα. Σε σχετικό ερώτημα που απηύθυνε η ΑΥΓΗ στο γραφείο Τύπου της Πυροσβεστικής μετά την κατάσβεση, μας απάντησαν ότι δεν είχαν διαπιστωθεί ακόμη οι λόγοι που προκάλεσαν τη φωτιά. Όπως επισημαίνουν, πάντως, οι κάτοικοι, αν το λάθος είχε γίνει από κάποιον βοσκό ή μελισσοκόμο, στην περίπτωση που η φωτιά όντως μπήκε κατά λάθος, αυτός θα βρισκόταν ήδη στο κρατητήριο.

Με πληροφορίες από τη σελίδα Avgi.gr

 

Ευρωεκλογές 2024 – Exit Poll: Πρωτιά Νέας Δημοκρατίας, 2ος ΣΥΡΙΖΑ, στο όριο 4 κόμματα

0

Αγωνία στο κόκκινο. Πόσα κόμματα θα εκλέξουν βουλευτή; Η Νέα Δημοκρατία θα έχει οκτώ; Πόση θα είναι η διαφορά από το ΣΥΡΙΖΑ; Το ΠΑΣΟΚ θα μειώσει κι άλλο την ψαλίδα; Τι γίνεται με την Ελληνική Λύση; Η αποχή τελικά θα περάσει το 55%;

Ολα αυτά ενώ ανακοινώθηκαν τα πρώτα αποτελέσματα των exit poll για τις Ευρωεκλογές της 9ης Ιουνίου.

Συγκεκριμένα η Νέα Δημοκρατία συγκεντρώνει ποσοστό από 28% έως 32% (Mέσος Όρος 30%) και αναμένεται να εκλέξει 7-8 ευρωβουλευτές.

Ακολουθούν:

  • – ο ΣΥΡΙΖΑ που συγκεντρώνει από 15,2% έως 18,2% (M.O. 16,7%) και 4 ευρωβουλευτές,
  • – το ΠΑΣΟΚ από 10,9% έως 13,9% (M.O. 12,4%) και 3 ευρωβουλευτές
  • – το ΚΚΕ από 7,9% έως 10,3% (M.O.9,1%) και δύο ευρωβουλευτές
  • – η Ελληνική Λύση από 7,6% έως 10% (M.O. 8,8%) και δύο ευρωβουλευτές
  • – η Νίκη από 2,9% έως 4,9% (M.O. 3,9%) και δύο ευρωβουλευτές
  • – η Πλεύση Ελευθερίας από 2,6% έως 4,6% (M.O. 3,6%) και έναν ευρωβολευτή
  • – το ΜεΡΑ25 από 2% έως 3,4% (M.O. 2,7%) και παραμένει ανοιχτό αν θα εκλέξει έναν ευρωβουλευτή
  • – Η Φωνή Λογικής από 2,2% έως 3,6% (MO 2,9%) και παραμένει ανοιχτό αν θα εκλέξει έναν ευρωβουλευτή
  • – η Νέα Αριστερά από 1,3% έως 2,7% (MO 2%)
  • – οι Πατριώτες από 1,4% έως 2,8% (MO 2,1%)
  • – οι Δημοκράτες από 0,7% έως 1,7% (MO 1,2%)
  • – ο Κόσμος από 0,5% έως 1,5% (MO 1%)
  • – Άλλο από 2,6% έως 4,6% (ΜΟ 3,6%)