Τρίτη, 15 Ιουλίου, 2025
Αρχική Blog Σελίδα 308

Τέμπη – Πόρισμα: Tα θύματα που αίτια θανάτου τη φωτιά είναι περίπου 5-7

0

Το πόρισμά του για τις συνθήκες της τραγωδίας από τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη παρουσιάζει αυτήν την ώρα ο Εθνικός Οργανισμός Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ).

Όπως είπε ο πρόεδρος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ ξεκινώντας την παρουσίαση το πόρισμα της Επιτροπής είναι κάτι που γράφει η επιτροπή με απόλυτη ανεξαρτησία με το συμβούλιο του οργανισμού να το υιοθετεί χωρίς να αλλάξει ούτε κόμμα. Σύμφωνα με τον ίδιο, «η έλλειψη του οργανισμού οδήγησε σε απώλεια σοβαρών στοιχείων το βράδυ του δυστυχήματος. Ζήτησε, επίσης, μια μεγάλη συγγνώμη στους συγγενείς των θυμάτων που έπρεπε να υποκαταστήσουν τον οργανισμό που δεν υπήρχε στη συλλογή στοιχειών.

Εθνικό άγος τα Τέμπη που όπως κάθε τραγωδία πρέπει να έχει κάθαρση που όμως δεν αποτελεί το αντικείμενο της έρευνας μας. Στόχος μας να καταδείξουμε τις αβελτηρίες και τα εγκληματικά λάθη που οδήγησαν δύο τρένα στην ίδια γραμμή με αποτέλεσμα να συγκρουστούν, συνέχισε ο πρόεδρος του Οργανισμού».

Όπως εξήγησε «ασχοληθήκαμε με τη σύμβαση 717 αλλά δεν αποτέλεσε το κύριο αντικείμενο της διερεύνησης. Το ότι η καθυστέρηση της υλοποίησης συνεισέφερε στο δυστύχημα είναι δεδομένο. «Στο δυστύχημα συνεισέφεραν το ότι το ελληνικό κράτος δεν στήριζε για χρόνια τον σιδηρόδρομο και η αποψίλωση του ΟΣΕ από προσωπικό ασφαλείας επί Μνημονίων. Σκοπός της διερεύνησης είναι να γίνουν οι συστάσεις ασφαλείας που πρέπει» κατέληξε ο πρόεδρος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ.

Κωνσταντίνος Καπετανιδης: Πολιτικός Μηχανικός Προσταμενος Μονάδας Διερευνήσεως Ατυχημάτων ΕΟΔΑΣΑΑΜ:

# Οι ταχύτητες των τρένων ήταν σημαντικές. Από το αποτέλεσμα δημιουργήθηκε μία τεράστια πυρόσφαιρα.

# Ο Σταθμάρχης Λάρισας δεν χρησιμοποίησε -κατά λάθος, θεωρούμε- την αυτόματη χάραξη, άφησε κατά λάθος την αλλαγή 118 στη διαγώνιο. Ηταν ένα μεγάλο λάθος χειρισμού.

# Ο οδηγός έπρεπε να επαναλάβει την εντολή, αλλά δεν την επανέλαβε, είπε ευχαριστώ και συνέχισε.

# Οι υποκείμενοι παράγοντες είναι η διαχρονική έλλειψη προσωπικού (κατά μέσον όρο ανά χιλιόμετρο σιδηροδρομικής γραμμής η Ευρώπη έχει δύο εργαζομένους, στην Ελλάδα υπήρχαν 0,5 εργαζόμενοι αντιστοίχως, έλλειψη επαρκούς σηματοδότησης, η διαχείριση των σταθμαρχών του ΟΣΕ (δεν ήταν κατηρτισμένοι στον βαθμό που έπρεπε να εκτελούν τα καθήκοντά τους με ασφάλεια), έλλειψη μηχανισμού παρακολούθησης και επιθεώρησης των σταθμαρχών.

# Η έρευνά μας καταλήγει πως τα θύματα που αίτια θανάτου τη φωτιά είναι περίπου 5-7.

# Πιθανή παρουσία ενός αγνώστου προς το παρόν καυσίμου που προκάλεσε την πυρόσφαιρα.

Αναλυτικά η σύνοψη του Πορίσματος

Το ατύχημα στις 28 Φεβρουαρίου 2023

1. Το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου 2023, η επιβατική αμαξοστοιχία IC-62, με 352 επιβαίνοντες, που εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, αναχώρησε από το σταθμό της Λάρισας στις 23:05, με καθυστέρηση 48 λεπτών. Σχεδόν την ίδια ώρα, η εμπορευματική αμαξοστοιχία 63503 αναχώρησε από το σταθμό των Νέων Πόρων με κατεύθυνση τη Λάρισα, επίσης με καθυστέρηση στο προγραμματισμένο πρόγραμμα.

2 Λίγο μετά τις 23:18 οι δύο αμαξοστοιχίες συγκρούστηκαν μετωπικά, με την εμπορική αμαξοστοιχία να καταγράφει ταχύτητα σχεδόν 90 km/h, ενώ η επιβατική αμαξοστοιχία ταξίδευε με εκτιμώμενη ταχύτητα 150 km/h, αμφότερες πολύ εντός των επιτρεπόμενων περιορισμών ταχύτητας. Η κρούση ήταν σφοδρή και ενώ οι δύο μηχανές της εμπορικής αμαξοστοιχίας ωθήθηκαν στη διπλανή γραμμή για να έρθουν σε σύγκρουση με τον κατακόρυφο τοίχο αντιστήριξης, η μηχανή και το επιβατικό βαγόνι πρώτης θέσης της επιβατικής αμαξοστοιχίας εκτοξεύτηκαν στην άλλη πλευρά της γραμμής, όπου προσγειώθηκαν στο έδαφος κάτω από αυτήν, καταστραμμένα ολοσχερώς.

3 Εν τω μεταξύ, σημειώθηκε μια δεύτερη, σχεδόν μετωπική σύγκρουση μεταξύ του βαγονιού εστιατορίου της επιβατικής αμαξοστοιχίας και του πρώτου επίπεδου βαγονιού, φορτωμένου με χαλύβδινες πλάκες, τα οποία ήταν τα πρώτα επόμενα οχήματα της επιβατικής και της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας αντίστοιχα. Ακολουθώντας την κατεύθυνση των προπορευόμενων οχημάτων, το βαγόνι εστιατορίου και το επόμενο βαγόνι δεύτερης κατηγορίας της επιβατικής αμαξοστοιχίας κατέληξαν επίσης στο χαμηλότερο έδαφος. Εν τω μεταξύ, είχε σχηματιστεί μια τεράστια μπάλα φωτιάς που φαινόταν να κινείται μαζί με το επιβατικό τρένο. Στις πυρκαγιές που προέκυψαν στο χαμηλότερο επίπεδο, το εστιατόριο και το βαγόνι δεύτερης θέσης κάηκαν ολοσχερώς.

4 Συνολικά, 57 άτομα, εκ των οποίων 11 μέλη του προσωπικού ή υπεργολάβοι που εργάζονταν για την Hellenic Train, έχασαν τη ζωή τους στο ατύχημα, 81 άτομα τραυματίστηκαν σοβαρά και 99 είχαν ελαφρές σωματικές βλάβες. Σημαντικός αριθμός ατόμων, άμεσα ή έμμεσα εμπλεκομένων στο ατύχημα, υπέστησαν σοκ ή/και συναισθηματικό τραύμα.

Δείτε σε εξέλιξη η παρουσίαση του πορίσματος

Συστάσεις ασφαλείας

  • Ο ΟΣΕ πρέπει να κάνει σημαντική αξιολόγηση κινδύνων, να διαχειρίζεται τους κινδύνους ασσφαλείας των στοιχείων υποδομής, να αξιολογεί τακτικά την ικανότητα του προσωπικού του, να εξάγει διδάγματα από περιστατικά και ατυχήματα.
  • Η Hellenic Train να διασφαλίσει ότι οι μηχανοδηγοί αξιολογούνται τακτικά και να αναπτύξει ένα σύσστημα παρακολούθησης απόδοσης των μηχανοδηγών.
  • Η ΡΑΣ να αναπτύξει ένα εναιίο σύστημα αναφοράς περιστατικών για όλους τους φορείς και να ενισχύσει την ικανότητα εποπτείας των σιδηροδρομικών φορέων.
  • Η Ευρωπαϊκή επιτροπή να εφαρμόσει ένα πλαίσιο για να επιβάλει στα κράτη μέλη την ικανοποίηηση των απαιτήσεων της ΕΕ για να παρακολουθεί το σύστημα εθνικών κανόνων των κρατών μελών της.
  • Το υπουργείο Κλιματικής Κρίσης να αναπτύξει οδηγίες για ένα σχέδιο αντιμετώπισης έκτακτης ανάγκης και να συμπεριλάβει τον ΕΟΔΑΣΑΑΑΜ στα σχέδια αυτά.

Bart Accou – (Επικεφαλής ασφαλείας και επιχειρήσεων της Ευρωπαϊκής Ενωσης Σιδηροδρόμων – μέλος της επιτροπής διερεύνησης του ΕΟΔΑΣΑΑΜ). 

  • Οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι θα είναι βιώσιμοι αν εφαρμοστούν όσα είπαμε. Δεν μπορώ να πω αν είναι ασφαλείς τώρα, δεν ήταν το αντικείμενο της έρευνας.
  • Ζητήσαμε τις επικοινωνίες ανάμεσα στην εταιρία και στους μηχανοδηγούς.  Οσον αφορά την επιλογή του προσωπικού του ΟΣΕ, στο τέλος της έκθεσής μας έχουμε μία αυστηρή σύσταση ασφαλείας για το θέμα.
  • Η αυτοψία στον τόπο του δυστυχήματος δεν έγινε με τον τροπο που έπρεπε ώστε να μπορέσουμε να αναγνωρίσουμε στη συνέχεια τον τύπο του καυσίμου που μεταφερόταν και προξένησε την πυρόσφαιρα. Εγιναν προσομοιώσεις ώστε να προσδιοριστεί. Στο μόνο που μπορούμε να καταλήξουμε είναι πως αυτό που επίσημα μεταφερόταν στο τρένο, δεν μπορεί να δικαιολογήσει την πυρόσφαιρα.
  • Δεν μπορούμε να το απαντήσουμε σε αυτό (αν μπορεί να επαναληφθεί κάποιο δυστύχημα και αν είναι ασφαλείς οι σιδηρόδρομοι). Αυτό που μπορώ να σας πω είναι πως οι άνθρωποι που εργάζονται σε υπηρεσιακό επίπεδο στους σιδηροδρόμους είναι πάρα πολύ αφοσιωμένοι. Για να φτάσουμε σε ένα επαρκώς ασφαλή σιδηρόδρομο, πρέπει να εφαρμοστούν οι συστάσεις που δημοσιεύουμε σήμερα.
  • Στο τελικό κομμάτι της διερεύνησης προσπαθήσαμε να έχουμε feedback από όλο τους φορείς στους οποίους παρουσιάσαμε τα ευρήματά μας. Η διαβούλευση έγινε στο κομμάτι όπου είχε αρμοδιότητα ο κάθε φορέας. To Yπουργείο Μεταφορών δεν συμμετείχε σ’ αυτή τη διαδικασία. Το ζητήσαμε αλλά προτίμησαν να μην συμμετέχουν.
  • Συγκρίνοντας τα στοιχεία στην έκθεση των εμπειρογνωμόνων, καταλήξαμε πως είναι εξαιρετικά απίθανο τα έλαια σιλικόνης να έπαιξαν ρόλο στην πρόκληση της πυρόσφαιρας. Και με αυτό συμφωνούν περαιτέρω αναλύσεις ειδικών που διαθέτουμε και επιβεβαιώνουν τα ευρήματά μας.
  • Σχετικά με τη σηματοδότηση, ο ΟΣΕ πρέπει να λάβει υπ’όψιν πιο σωστά τις συστάσεις για την κυκλοφορία και δεύτερον τη σύσταση για τη διαρκή συντήρηση των υποδομών του.
  • Επικεντρωθήκαμε στη διερεύνηση της ασφάλειας του σιδηροδρόμου και αυτό δικαιολογεί την ομάδα διερεύνησης. Για ό,τι κρίναμε πως η απαραίτητη εμπειρογνωμοσύνη δεν βρισκόταν στην ομάδα, αναζητήσαμε βοήθεια από εξωτερικούς ειδικούς εγνωσμένου κύρους, πανεπιστήμια κ.ο.κ.

Σαντορίνη – ΕΑΓΜΕ: Στην Νέα Καμένη για μετρήσεις

0

Και οι παρατηρήσεις καλά κρατούν από τις επιστημονικές ομάδες που βρίσκονται αυτή τη περίοδο ή έχουν μόνιμη βάση στην Σαντορίνη και τις περιοχές που έχουν ενεργοποιηθεί λόγω της σεισμικής ακολουθίας…

Επιστημονικό κλιμάκιο της ΕΑΓΜΕ, αποτελούμενο από τον Δρ. Ηφαιστειολόγο Γεώργιο Βουγιουκαλάκη και τον Γεωλόγο Μάρκο Ξενάκη, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Μελέτης και Παρακολούθησης του Ηφαιστείου Σαντορίνης (ΙΜΠΗΣ) και με τη στήριξη της Ένωσης Λεμβούχων Θήρας, εκτέλεσε μετρήσεις στα αέρια των ατμίδων και στα αέρια που εκλύονται από το έδαφος στην κορυφή του νησιού στο κέντρο της καλδέρας της Σαντορίνης.

Ολοκλήρωσε μετρήσεις για τη φυσικοχημική κατάσταση της περιοχής και αποτυπώθηκε η θερμική κατάσταση του χώρου με τη χρήση υπέρυθρων εικόνων υψηλής ευκρίνειας.

Η ομάδα επιστημόνων της ΕΑΓΜΕ θα συνεχίσει τις φυσικοχημικές παρατηρήσεις και μετρήσεις έως ότου καλύψει όλο το νησιώτικο σύμπλεγμα της Σαντορίνης (Παλαιά Καμένη, Θήρα και Θηρασία).

Αμερική: Νεκροί στο σπίτι τους βρέθηκαν ο ηθοποιός Τζιν Χάκμαν και η σύζυγός του

0

Σοκ… Ο θρυλικός ηθοποιός του Χόλιγουντ Τζιν Χάκμαν βρέθηκε νεκρός στο σπίτι του στη Σάντα Φε στο Νέο Μεξικό των ΗΠΑ μαζί με τη σύζυγό του, την κλασική πιανίστρια Μπέτσι Αρακαουά, σύμφωνα με την εφημερίδα Santa Fe New Mexican, η οποία επικαλείται την αστυνομία.

Η αστυνομία της κομητείας Σάντα Φε εντόπισε τις σορούς του 95χρονου, βραβευμένου δύο φορές με Οσκαρ και της 63χρονης Αρακαουά -της επί 34 χρόνια συζύγου του και του σκύλου τους- το απόγευμα της Τετάρτης.

Δεν έχει ανακοινωθεί η αιτία θανάτου τους μέχρι στιγμής, ωστόσο, οι τοπικές αστυνομικές Αρχές επιβεβαίωσαν την είδηση σήμερα Πέμπτη, επισημαίνοντας ότι δεν υπάρχουν ενδείξεις εγκληματικής ενέργειας.

Δύο Οσκαρ και τρεις Χρυσές Σφαίρες

Ο Χάκμαν ήταν από τους πιο καταξιωμένους ηθοποιούς όλων των εποχών, χάρη στις πρωταγωνιστικές του εμφανίσεις στις ταινίες «Ο άνθρωπος από τη Γαλλία», «Μπόνι και Κλάιντ» και «Οικογένεια Τενενμπάουμ».

Το πλούσιο βιογραφικό του ηθοποιού περιλαμβάνει δύο Οσκαρ, τρεις Χρυσές Σφαίρες και το τιμητικό βραβείο Σέσιλ Ντε Μιλ, που του απονεμήθηκε το 2003.

Γεννήθηκε στην Καλιφόρνια στις 30 Ιανουαρίου 1930 του. Οι γονείς του μετακόμιζαν από πόλη σε πόλη και τελικά εγκαταστάθηκαν στο Ντάνβιλ του Ιλινόις.

Ο Χάκμαν θυμόταν τον πατέρα του να αποχαιρετά την οικογένεια με ένα νεύμα του χεριού όταν ήταν 13 ετών.

«Δεν είχα συνειδητοποιήσει πόσα πολλά μπορεί να σημαίνει μια μικρή χειρονομία», είχε δηλώσει σε συνέντευξή του το 2011, προσθέτοντας: «Ισως γι’ αυτό έγινα ηθοποιός».

Από τους πεζοναύτες στην Καλιφόρνια

Ο Χάκμαν κατατάχθηκε στους πεζοναύτες στα 16 του χρόνια, υπηρετώντας τεσσεράμισι χρόνια στην Κίνα, την Ιαπωνία και τη Χαβάη, προτού ξεκινήσει σπουδές δημοσιογραφίας και τηλεοπτικής παραγωγής στο Πανεπιστήμιο του Ιλινόις.

Εγκατέλειψε όλες τις παραπάνω επαγγελματικές προοπτικές για να ακολουθήσει καριέρα ηθοποιού. Στα 27 του γράφτηκε στο Pasadena Playhouse στην Καλιφόρνια, όπου γνώρισε τον 19χρονο τότε, Ντάστιν Χόφμαν.

«Υπήρχε κάτι πάνω του που. Απλά ήξερες ότι θα έκανε κάτι», θυμόταν ο Χάκμαν στο Vanity Fair το 2004.

Δημιούργησαν στενή σχέση με τον Ρόμπερτ Ντιβάλ και προσπάθησαν να ξεκινήσουν καριέρ στη Νέα Υόρκη.

«Επικρατούσε ‘ατμόσφαιρα Τζακ Κέρουακ’ εκείνη την εποχή – ‘On the Road’ – παιδιά που απλά ήθελαν να περάσουν καλά και να ζήσουν εμπειρίες. Δεν είχε καμία σχέση με την επιτυχία – απλά ήθελαν να δοκιμάσουν», είχε δηλώσει ο Χάκμαν στο Vanity Fair.

Μπρόντγκουεϊ και μεγάλη οθόνη

Το 1964, στα 34 χρόνια του, είχε τη μεγάλη του επιτυχία στο Μπρόντγουεϊ στο «Any Wednesday».

Στο καστ για την ταινία «Bonnie and Clyde» το 1967, ο Χάκμαν επιλέχθηκε για να υποδυθεί τον μεγαλύτερο αδελφό του. Κέρδισε υποψηφιότητα για Οσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου, μία από τις πέντε υποψηφιότητες που της καριέρας του.

Το 1972, κέρδισε το Οσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου για την ταινία «The French Connection», ταινία που εδραίωσε τη θέση του ως πρωταγωνιστή. Το αστυνομικό θρίλερ διαθέτει μια από τις καλύτερες σκηνές καταδίωξης όλων των εποχών, με ακροβατικά στο κέντρο του Μπρούκλιν – όλα παράνομα.

Παραδόξως, όλοι φάνηκε να βγαίνουν από τα γυρίσματα χωρίς ούτε μια γρατζουνιά.

«Η δημιουργία ταινιών ήταν πάντα επικίνδυνη – τόσο σωματικά όσο και συναισθηματικά – αλλά επιλέγω να θεωρώ αυτή την ταινία ως μια στιγμή σε μια καριέρα γεμάτη επιτυχίες και αποτυχίες», δήλωσε ο Χάκμαν στην εφημερίδα The Post το 2021 σε σπάνια συνέντευξη, για να γιορτάσει την 50ή επέτειο της ταινίας.

«Σίγουρα με βοήθησε στην καριέρα μου και είμαι ευγνώμων γι’ αυτό», είχε αναφέρει.

Μετά το «The French Connection», το οποίο υποστήριξε ότι έχει δει μόνο μία φορά, ο Χάκμαν συνέχισε να πρωταγωνιστεί στο «Young Frankenstein» (1974), στο «Night Moves» (1975), στο «Bite the Bullet» (1975), στο «Superman» (1978), ακόμα και στο «Unforgiven» (1992) του Κλιντ Ιστγουντ, το οποίο του χάρισε το Οσκαρ καλύτερου β’ ανδρικού ρόλου.

Επίσης, πρωταγωνίστησε σε κινηματογραφικές επιτυχίες υποδυόμενος έναν δύστροπο αιδεσιμότατο στην ταινία «Η περιπέτεια του Ποσειδώνα» (1972), έναν άτυχο προπονητή μπάσκετ σε λύκειο στην ταινία «Hoosiers» (1986), έναν ύπουλο δικηγόρο φοροτεχνικών στην ταινία «The Firm» (1993) και έναν εκκεντρικό πατέρα στην ταινία «The Royal Tenenbaums» (2001).

«Υπεράνθρωπος»

Απονέμοντάς του το βραβείο Cecil B. DeMille το 2003, ο Μάικλ Κέιν χαρακτήρισε τον Χάκμαν ως «κορυφαίο ηθοποιό».

«Είτε πρόκειται για κωμωδία είτε για δράμα, είσαι ο πιο ταλαντούχος ηθοποιός στην Αμερική. Είσαι επίσης ένα πραγματικά υπεράνθρωπο ον», πρόσθεσε ο Ρόμπιν Γουίλιαμς, ο οποίος συν-παρουσίασε το βραβείο.

Επειτα από περισσότερες από 100 ταινίες, ο Χάκμαν συμμετείχε για τελευταία φορά σε ταινία το 2004 και πιο συγκεκριμένα, στην ταινία. Στη συνέχεια αποσύρθηκε στο Νέο Μεξικό.

«Η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι αποτέλεσε στην πραγματικότητα τεστ κοπώσεως στη Νέα Υόρκη», δήλωσε στο Empire το 2009. «Ο γιατρός με διαβεβαίωσε ότι δεν θα έπρεπε να υποβάλλω την καρδιά μου θα έπρεπε να την υποβάλλω σε οποιαδήποτε πίεση», είχε αναφέρει.

Στη συνέχεια αφοσιώθηκε στη συγγραφή μυθιστορημάτων. «Είναι πολύ χαλαρωτικό για μένα», είχε πει για το γράψιμο ο Χάκμαν. «Δεν φαντάζομαι τον εαυτό μου ως σπουδαίο συγγραφέα, αλλά μου αρέσει πολύ η διαδικασία» είχε αναφέρει. Είναι «διαφορετικό είδος άγχους», είχε παραδεχθεί.

Ο Χάκμαν έμενε με τη σύζυγό του, τη συνταξιούχο πιανίστρια Μπέτσι Αρακάουα με την οποία παντρεύτηκαν το 1991. Είχε τρία παιδιά, τον Κρίστοφερ, την Ελίζαμπεθ Τζιν και τη Λέσλι Αν, την οποία είχε αποκτήσει με την αείμνηστη πρώην σύζυγό του, Φέι Μαλτέζε.

Με πληροφορίες από τη σελίδα kathimerini.gr

Ψηφιακή Κάρτα: Περίοδος ανοχής έως το Πάσχα σε τουρισμό και εστίαση

0

Μικρή παραμένει η συμμετοχή των επιχειρήσεων στο καθεστώς της ψηφιακής κάρτας εργασίας, μόλις δύο ημέρες πριν την επίσημη πρεμιέρα του μέτρου την 1η Μαρτίου στους εν λόγω κλάδους.

Γι’ αυτό το λόγο αναμένεται να δοθεί μια άτυπη περίοδο χάριτος έως το Πάσχα κατά την οποία οι επιθεωρητές εργασίας δε θα εξαντλούν την αυστηρότητά τους επιβάλλοντας πρόστιμα στην περίπτωση που εντοπίζουν παραβίαση του ωραρίου, προκειμένου οι επιχειρήσεις να ενταχθούν ομαλά στη διαδικασία.

Σημειώνουμε ότι μία στις τέσσερις παραβάσεις που κατέγραψε η επιθεώρηση εργασίας και το μήνα Ιανουάριο 2025 αφορούν την ψηφιακή κάρτα και συγκεκριμένα την ώρα άφιξης και αποχώρησης από τους χώρους εργασίας.

Tα πρόστιμα κυμαίνονται από 1.800 έως 10.500 ευρώ ανά εργαζόμενο , με το υψηλότερο να επιβάλλεται στις περιπτώσεις μη εφαρμογής της κάρτας καθώς και στις περιπτώσεις που οι απολογιστικές καταστάσεις δεν ταυτίζονται με τα «κτυπήματα» της κάρτας που σημαίνει ότι ο εργαζόμενος εργάστηκε πέραν του ωραρίου του. Το πλαφόν ανά παράβαση στην ελεγχόμενη επιχείρηση ορίζεται στα 50.000 ευρώ.

Υπενθυμίζουμε ότι από την 1η Μαρτίου από τις 750.000 των εργαζομένων που βρίσκονται ήδη υπό καθεστώς Ψηφιακής Κάρτας, θα προκύψει σχεδόν διπλασιασμός τους, με συνέπεια να ανέλθουν στα επίπεδα του 1,5 εκατ.. Ο αριθμός αυτός αντιστοιχεί σε περίπου 200 χιλ. επιχειρήσεις που θα πρέπει από την ίδια ημερομηνία να βρίσκονται εντός Ψηφιακής Κάρτας.

Σε ό,τι αφορά τα στοιχεία που προκύπτουν από τους 5.860 ελέγχους της επιθεώρησης εργασίας για το μήνα Ιανουάριο , οι 1.384 παραβάσεις που καταγράφηκαν, απέφεραν 3.531.702 ευρώ σε πρόστιμα.

Μόνο για τις εργασιακές σχέσεις οι 1.067 παραβάσεις του Ιανουαρίου, αντιστοιχούν σε πρόστιμα συνολικού ύψους 3.105.590 ευρώ. Οι 268 παραβάσεις που σχετίζονται με την Ψηφιακή Κάρτα, απέφεραν 664.700 ευρώ ως πρόστιμα στους παραβάτες.

Προέκυψαν επίσης, άλλες 295 παραβάσεις που αφορούσαν Πίνακες Προσωπικού (πρόστιμα 664.700 ευρώ), δηλαδή υποκρύπτουν υπερβάσεις ωραρίων, άρα μη καταγραφή υπερωριών.

Εντοπίστηκαν ακόμη, 47 παραβάσεις (πρόστιμα 567.000 ευρώ) για αδήλωτη εργασία και άλλες 35 (πρόστιμα 85.000 ευρώ) για υπέρβαση χρόνου εργασίας.

Ειδικά τον Ιανουάριο όμως, διαπιστώθηκε αύξηση στη μη καταβολή δεδουλευμένων, επιδομάτων εορτών και λοιπών αποδοχών (116 παραβάσεις, πρόστιμα 314.510 ευρώ), κυρίως λόγω μην καταβολής του δώρου Χριστουγέννων.

ΕΚΠΑ: Συλλογή δεδομένων με drones για τις κατολισθήσεις στη Σαντορίνη

0

Τις τελευταίες ημέρες ο Καθηγητής Μανώλης Βασιλάκης με τις υποψήφιες διδακτόρισες Εβελίνα Κότση και Αλίκη Κονσολάκη, μέλη του Εργαστηρίου Τηλεανίχνευσης του Τμήματος Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος του ΕΚΠΑ, βρίσκονται στη Σαντορίνη για τη συλλογή δεδομένων με εξοπλσμό Τηλεανίχνευσης μικρής εμβέλειας (close range remote sensing), με στόχο τη δημιουργία μοντέλων τριών διαστάσεων, μεγάλης λεπτομέρειας κα ακρίβειας.

Συγκεκριμένα, χρησιμοποιούνται Drones εφοδιασμένα με κάμερες υψηλής ευκρίνειας και αισθητήρες LiDAR, για την αποτύπωση απότομων πρανών, στα οποία έχουν εκδηλωθεί κατολισθήσεις κατά το παρελθόν.

Τα ψηφιακά μοντέλα που θα προκύψουν, θα χρησιμοποιηθούν ως υπόβαθρο σε λογισμικά προσομοίωσης καταπτώσεων βράχων, ώστε να εξεταστεί αν υπάρχει αναγκαιότητα βελτίωσης/συμπλήρωσης των μέτρων προστασίας που έχουν κατασκευαστεί. Εξετάζονται οι περιοχές Παλαιού Λιμένα, Αμμούδι, Αρμένη, Κόρφος και Αθηνιός, συλλέγοντας χιλιάδες αεροφωτογραφίες κάθε ημέρα, αλλά και εκατομμύρια σημεία αποτύπωσης με τον αερομεταφερόμενο αισθητήρα LiDAR.

Εικόνες: Επεξεργασμένες εικόνες από δεδομένα Lidar

Βασιλάκης 1
Αμμούδι

 

Βασιλάκης 2
Αρμένη

Νάξος – Δήμος: Η ώρα της πρώτης λογοδοσίας για το 2025, ποια τα θέματα συζήτησης

0

Η ώρα της πρώτης λογοδοσίας για το 2025 έφτασε…  Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου 2025 στις 19:00, είναι προγραμματισμένη και έχει ενδιαφέρον να ακούσουμε τις τοποθετήσεις της αντιπολίτευσης του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων και βέβαια τις απαντήσεις, που θα πρέπει να δώσουν οι αρμόδιοι αντιδήμαρχοι για τα ζητήματα που θα πέσουν στο.. τραπέζι.

Η ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, η οποία αφορά το διάστημα Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου 2025, θα λάβει χώρα στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου στις 19:00, με δυνατότητα συμμετοχής, τόσο με φυσική παρουσία, όσο και μέσω τηλεδιάσκεψης.

Ακολούθως τα θέματα που έχουν τεθεί προς συζήτηση:

ΧΑΤΖΗΑΝΔΡΕΟΥ ΛΕΟΝΑΡΔΟΣ «Ενέργειες της Διοίκησης του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων για την σωστή εφαρμογή της από 2 Νοεμβρίου 1999 Σύμβασης του Δήμου με την ΑΙΟΛΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΝΑΞΟΥ Α.Ε».

ΚΟΡΡΕΣ ΙΩΑΝΝΗΣ «Αντισεισμική προστασία».

ΠΟΛΥΚΡΕΤΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ «Δράσεις για την ολοκληρωμένη διαχείριση Αστικών Αποβλήτων Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων».

ΓΡΥΛΛΑΚΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ «Ενημέρωση για μελέτες δικτύου Αποχέτευσης τμήματος οικισμού Μπλουμά και περιοχής Μύλου. Δημοτικής Ενότητας Βίβλου».

ΜΑΡΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ «Λειτουργία βιολογικού καθαρισμού Κουφονησίου, πρόθεση για νέο έργο και άμεση αποκατάσταση της υπάρχουσας υποδομής».

ΜΟΥΣΤΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ «Θα ήθελα να μου γνωστοποιήσετε τους λόγους για τους οποίους ενώ έχει ψηφιστεί η μείωση των δημοτικών τελών για τις ευπαθείς ομάδες (κοινωνικό τιμολόγιο) από 13 Μαϊου του 2024 δεν έχει εφαρμοστεί μέχρι σήμερα, εννέα μήνες αργότερα και πότε θα επιστραφούν τα χρήματα στους δικαιούχους δημότες».

ΠΙΤΤΑΡΑΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ «Ενημέρωση για τη λειτουργιά των επιτροπών του Δήμου Νάξου και μικρών Κυκλάδων».

Θέματα έχουν υποβληθεί και από προέδρους Δημοτικών Κοινοτήτων. Εφόσον ο αριθμός τους υπερβαίνει τα δύο, όπως προβλέπεται από τον κανονισμό, τα θέματα που θα συζητηθούν στη συνεδρίαση θα προκύψουν μετά από κλήρωση πριν από την έναρξη της συνεδρίασης…

 

ΠΝΑι: Πρόσκληση υποβολής προτάσεων για την Επιχορήγηση Φορέων Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας

0

Με στόχο την ενίσχυση υπό σύσταση και υφιστάμενων φορέων κοινωνικής επιχειρηματικότητας, τη μείωση της ανεργίας κυρίως ευάλωτων και ειδικών ομάδων του πληθυσμού και την ενίσχυση της απασχόλησης με τη δημιουργία ή/και τη διατήρηση θέσεων εργασίας σε φορείς Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας (ΚΑΛΟ), ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιώργος Χατζημάρκος απευθύνει πρόσκληση για την «Επιχορήγηση φορέων Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας  στη Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου», στο πλαίσιο του Περιφερειακού Προγράμματος «Νότιο Αιγαίο» 2021- 2027 και συγκεκριμένα στην προτεραιότητα 5 «Κοινωνική Ενσωμάτωση και Αντιμετώπιση της Φτώχειας (ΕΚΤ+).

Η Δημόσια Δαπάνη της πρόσκλησης, προϋπολογισμού 1.500.000 ευρώ,  χρηματοδοτείται από Εθνικούς Πόρους και από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο +(ΕΚΤ+) του Περιφερειακού Προγράμματος «Νότιο Αιγαίο» 2021-2027.

Ο προϋπολογισμός κάθε πρότασης μπορεί να κυμανθεί από 25.000 – 80.000 ευρώ.

Η διάρκεια υλοποίησης των πράξεων είναι 18 μήνες και οι επιλέξιμες δαπάνες αφορούν στο μισθολογικό κόστος νέων και υφιστάμενων θέσεων εργασίας.

Πιο συγκεκριμένα:

Η δράση στοχεύει στην ενίσχυση παραγωγικών εγχειρημάτων αυτοδιαχείρισης και συλλογικής κοινωνικής επιχειρηματικότητας, στη μείωση της ανεργίας κυρίως ευάλωτων και ειδικών ομάδων του πληθυσμού και στην ενίσχυση της απασχόλησης με τη δημιουργία ή/και τη δια-τήρηση θέσεων εργασίας σε φορείς ΚΑΛΟ.

Το κατώτατο όριο συνολικού προϋπολογισμού Δημόσιας Δαπάνης ανά έργο είναι 25.000€ και το ανώτατο 80.000€.

Δικαιούχοι, που δύνανται να τύχουν δημόσιας χρηματοδότησης στο πλαίσιο της παρούσας δράσης είναι υπό σύσταση και υφιστάμενοι φορείς ΚΑΛΟ του άρθρου 3 του Ν.4430/2016 (Α’ 205), όπως ισχύει.

Οι φορείς ΚΑΛΟ πρέπει να δραστηριοποιούνται ή να δραστηριοποιηθούν (έδρα και εγκατάσταση) στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου.

Ο προϋπολογισμός της δράσης κατανέμεται ως εξής:

1. ποσοστό 60% για υφιστάμενες επιχειρήσεις

2. ποσοστό 40% για υπό σύσταση επιχειρήσεις

με δυνατότητα μεταφοράς πόρων από τη μια κατηγορία στην άλλη εφόσον δεν καλυφθούν ο επιμέρους προϋπολογισμοί από τις εγκεκριμένες αιτήσεις κάθε κατηγορίας.

Η διάρκεια υλοποίησης των πράξεων είναι δεκαοκτώ (18) μήνες.

Οι επιλέξιμες δαπάνες αφορούν στο πλήρες μισθολογικό κόστος υφιστάμενων και νέων θέσεων απασχόλησης καθώς και λοιπές άμεσες και έμμεσες επιλέξιμες  δαπάνες οι οποίες θα αποζημιωθούν με την εφαρμογή απλοποιημένου κόστους σε ποσοστό 40% επί του επιλέξιμου μισθολογικού κόστους υφιστάμενων και νέων θέσεων.

Οι δαπάνες θα είναι επιλέξιμες για την επιχείρηση από την ημερομηνία πρόσληψης του κάθε ωφελούμενου (εφόσον πρόκειται για νέα θέση εργασίας) και από την ημερομηνία δημοσίευσης της πρόσκλησης (εφόσον πρόκειται για θέσεις που διατηρούνται).

Στην περίπτωση που το επιχειρηματικό σχέδιο έχει προϋπολογισμό μεγαλύτερο της μέγιστης επι-χορήγησης (είτε ανά ωφελούμενο είτε συνολικά ως έργο) το ποσό πέραν της Δημόσιας Χρηματοδότησης για την κάλυψη του συνολικού προϋπολογισμού θα θεωρείται ιδιωτική συμμετοχή για την υλοποίηση του σχεδίου.

Η Δράση υλοποιείται σε όλα τα στάδια (υποβολή, αξιολόγηση, ενστάσεις, υπαγωγή, έλεγχος, πιστοποίηση, τροποποίηση, πληρωμή, έλεγχος μακροχρονίων υποχρεώσεων κ.λπ.) μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Κρατικών Ενισχύσεων (Ο.Π.Σ.Κ.Ε.), η πρόσβαση στο οποίο δίνεται στους δικαιούχους των ενισχύσεων μέσω της ιστοσελίδας (www.opske.gr) και στο οποίο υποχρεωτικά οι δικαιούχοι των ενισχύσεων υποβάλλουν το σύνολο των αιτημάτων προς την ΕΥΔ ΠΝΑ/ΕΦΕΠΑΕ (π.χ. αιτήματα υποβολών, ενστάσεις, αιτήματα ελέγχου, αιτήματα τροποποίησης κ.λπ.).

Η αξιολόγηση των αιτήσεων χρηματοδότησης γίνεται με τη μέθοδο της συγκριτικής αξιολόγησης σύμφωνα με τα εγκεκριμένα κριτήρια.

Η πρόσκληση της Δράσης θα δημοσιευθεί στο πρόγραμμα ΔΙΑΥΓΕΙΑ και θα αναρτηθεί στις ιστοσελίδες του ΕΦΕΠΑΕ www.efepae.gr , της ΕΛΑΝΕΤ www.elanet.gr , της ΕΥΔ Προγράμματος «Νότιο Αιγαίο» www.pepna.gr  και του ΕΣΠΑ www.espa.gr |.

Για περαιτέρω πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στην ΕΛΑΝΕΤ, τηλ. 2130166100 και email kalo@elanet.gr

 

Νάξος – Εσπερινό Λύκειο: Συμμετοχή στην αυριανή (28/02) κινητοποίηση (video)

0

Εσπερινό ΓΕΛ Νάξου : Με σύνθημα «Δικαιοσύνη» θα συμμετέχουν στην πορεία μνήμης για την τραγωδία των Τεμπών

Οι μαθητές και μαθήτριες του Εσπερινού ΓΕ.Λ. Νάξου εξέφρασαν με το δικό τους τρόπο την συμπαράστασή τους στις οικογένειές των θυμάτων της τραγωδίας των Τεμπών 28-2-2023.

Με σύνθημα «Δικαιοσύνη» θα συμμετέχουν στην συγκέντρωση/πορεία μνήμης  για την τραγωδία των Τεμπών, που θα λάβει χώρα στη Νάξο στις 28-2-2025,  με αίτημα τους να αποδοθεί δικαιοσύνη χωρίς εξαιρέσεις.

Δείτε το σχετικό video

 

Σεισμοί – Αναστολή Συμβάσεων Εργασίας: Σε λειτουργία η πλατφόρμα για τις δηλώσεις

0

Σε λειτουργία τέθηκε από τη περασμένη Τρίτη 25 Φεβρουαρίου, η ψηφιακή πλατφόρμα supportemployees.services.gov.gr στο πλαίσιο εφαρμογής των έκτακτων μέτρων στήριξης εργαζομένων και επιχειρήσεων που έχουν ληφθεί για τους Δήμους Θήρας, Αμοργού, Ανάφης και Ιητών, για την αντιμετώπιση των συνεπειών της σεισμικής δραστηριότητας.

Συγκεκριμένα, οι εργοδότες μπορούν να υποβάλουν τις υπεύθυνες δηλώσεις τους στο Πληροφοριακό Σύστημα “ΕΡΓΑΝΗ“, ενώ οι εργαζόμενοι, των οποίων οι συμβάσεις τέθηκαν σε αναστολή, μπορούν να υποβάλουν τις υπεύθυνες δηλώσεις τους, μέσω της πλατφόρμας supportemployees.services.gov.gr.

Όπως αναφέρει το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης σε ανακοίνωσή του, όλες οι επιχειρήσεις-εργοδότες του ιδιωτικού τομέα, ανεξαρτήτως κλάδου και δραστηριότητας, που δραστηριοποιούνται στις πληγείσες περιοχές, έχουν τη δυνατότητα να θέσουν σε αναστολή τις συμβάσεις εργασίας των εργαζομένων τους, σύμφωνα με τα παρακάτω κριτήρια:

– Δήμος Θήρας (Π.Ε. Θήρας): Οι εργαζόμενοι που είχαν προσληφθεί έως την 1η Φεβρουαρίου 2025 μπορούν να τεθούν σε αναστολή από την 1η Φεβρουαρίου έως την 3η Μαρτίου 2025.

– Δήμος Αμοργού (Π.Ε. Νάξου-Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου): Οι εργαζόμενοι που είχαν προσληφθεί έως την 11η Φεβρουαρίου 2025 μπορούν να τεθούν σε αναστολή από την 11η Φεβρουαρίου έως την 11η Μαρτίου 2025.

– Δήμος Ανάφης (Π.Ε. Θήρας): Οι εργαζόμενοι που είχαν προσληφθεί έως την 13η Φεβρουαρίου 2025 μπορούν να τεθούν σε αναστολή από την 13η Φεβρουαρίου έως την 13η Μαρτίου 2025.

– Δήμος Ιητών (Π.Ε. Θήρας-Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου): Οι εργαζόμενοι που είχαν προσληφθεί έως την 14η Φεβρουαρίου 2025 μπορούν να τεθούν σε αναστολή από την 14η Φεβρουαρίου έως την 14η Μαρτίου 2025.

Τέλος, επισημαίνεται ότι, για την προστασία των εργαζομένων, οι επιχειρήσεις, οι οποίες κάνουν χρήση του μέτρου της αναστολής, δεν επιτρέπεται να προβούν σε απολύσεις κατά το χρονικό διάστημα της αναστολής.

Τυχόν καταγγελίες συμβάσεων θεωρούνται αυτοδικαίως άκυρες.

Οι επιχειρήσεις υποχρεούνται να διατηρήσουν τον ίδιο αριθμό θέσεων εργασίας και το ίδιο είδος σύμβασης για χρονικό διάστημα ίσο με την αναστολή, εκτός αν οι εργαζόμενοι αποχωρούν οικειοθελώς, συνταξιοδοτούνται, αποβιώνουν ή έχουν σύμβαση ορισμένου χρόνου που λήγει μέσα σε αυτό το διάστημα.

Αναλυτικές οδηγίες για τη διαδικασία υποβολής των δηλώσεων αναστολής είναι διαθέσιμες στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://ypergasias.gov.gr/anakoinosi-gia-tin-efarmogi-tou-metrou-tis-anastolis-ton-symvaseon-ergasias-ergazomenon-stous-dimous-thiras-amorgou-anafis-iiton/.

Σίφνος: Επίσκεψη σε Υπουργείο Παιδείας και … νέα σχολική υποδομή στο βάθος

0

Ταξίδι στην Αθήνα και στόχος δεν ήταν άλλος από την αναβάθμιση των σχολικών και αθλητικών υποδομών της Σίφνου… Μαρία Ναδάλη – δήμαρχος και Γιάννης Ραφελάτος – αντιδήμαρχος για θέματα Παιδείας βρέθηκαν πριν από δύο ημέρες στο Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Θρησκευμάτων και σκοπός δεν ήταν άλλος από την ενημέρωση για τις διαδικασίες και τις προϋποθέσεις ενίσχυσης των εκπαιδευτικών και αθλητικών υποδομών του νησιού.

Σε ανακοίνωσή της μέσω της σελίδας του Δήμου Σίφνου στα social media, η δήμαρχος Σίφνου, Μαρία Ναδάλη ανέφερε ότι “Με ενδιαφέρον και ανοιχτό πνεύμα, άκουσαν τις προτάσεις και τις ανάγκες μας, προσφέροντας πολύτιμες κατευθύνσεις και προτείνοντας συγκεκριμένες λύσεις για τα ζητήματα που τέθηκαν. Η ανταπόκρισή τους μας γέμισε αισιοδοξία και επιβεβαίωσε την κοινή πρόθεση για την προώθηση έργων που θα ωφελήσουν την εκπαιδευτική και αθλητική κοινότητα του νησιού”.

Επίσης, έγινε επίσκεψη και … “στη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, αναγνωρίζοντας τη σημασία της στενής συνεργασίας ανάμεσα στην εκπαίδευση και τον αθλητισμό. Η ανάπτυξη ολοκληρωμένων λύσεων που αφορούν τόσο τη σχολική κοινότητα, όσο και την προώθηση του αθλητικού ιδεώδους αποτελεί βασική μας προτεραιότητα”.

Αναλυτικά.. 

“Με τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο Παιδείας του Δήμου Σίφνου, κ. Γιάννη Ραφελέτο, επισκεφτήκαμε χθες το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Θρησκευμάτων, όπου πραγματοποιήσαμε μια ιδιαίτερα εποικοδομητική συνάντηση με αρμόδια υπηρεσιακά στελέχη. Στόχος μας ήταν η πλήρης και αναλυτική ενημέρωση για τις προϋποθέσεις και τις διαδικασίες που αφορούν στην ενίσχυση και βελτίωση των εκπαιδευτικών και αθλητικών δομών του νησιού μας, με προτάσεις που θα αναβαθμίσουν συνολικά το επίπεδο της παιδείας και του αθλητισμού στη Σίφνο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα στελέχη των υπηρεσιών που συναντήσαμε επέδειξαν ιδιαίτερη προθυμία και διάθεση συνεργασίας. Με ενδιαφέρον και ανοιχτό πνεύμα, άκουσαν τις προτάσεις και τις ανάγκες μας, προσφέροντας πολύτιμες κατευθύνσεις και προτείνοντας συγκεκριμένες λύσεις για τα ζητήματα που τέθηκαν. Η ανταπόκρισή τους μάς γέμισε αισιοδοξία και επιβεβαίωσε την κοινή πρόθεση για την προώθηση έργων που θα ωφελήσουν την εκπαιδευτική και αθλητική κοινότητα του νησιού.

Στο πλαίσιο αυτής της πρωτοβουλίας, επισκεφτήκαμε επίσης τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, αναγνωρίζοντας τη σημασία της στενής συνεργασίας ανάμεσα στην εκπαίδευση και τον αθλητισμό. Η ανάπτυξη ολοκληρωμένων λύσεων που αφορούν τόσο τη σχολική κοινότητα όσο και την προώθηση του αθλητικού ιδεώδους αποτελεί βασική μας προτεραιότητα. Μέσα από αυτόν τον διάλογο, αναδείξαμε τις ανάγκες της Σίφνου και καταθέσαμε προτάσεις που στοχεύουν στη δημιουργία ενός δυναμικού και υποστηρικτικού περιβάλλοντος για τους μαθητές και τους νέους του νησιού.

Με υπευθυνότητα και όραμα, συνεχίζουμε να εργαζόμαστε για τη διαμόρφωση ουσιαστικών λύσεων που θα συμβάλουν στην πρόοδο και την ανάπτυξη της τοπικής κοινωνίας. Ενωμένοι, με συνεργασία και αποφασιστικότητα, μπορούμε να χτίσουμε ένα καλύτερο αύριο για τη Σίφνο”.