Σάββατο, 23 Νοεμβρίου, 2024
Αρχική Blog Σελίδα 248

Κύπρος: Δεκατρία χρόνια από την έκρηξη στο Μαρί

0

Τα καλοκαίρια της Κύπρου είναι σπαρμένα με τραγωδίες και επετείους. Όταν τα ημερολόγια γυρίσουν την τελευταία μέρα του Ιουνίου, σαν κάτι να σκοτεινιάζει ακόμα και τον ήλιο που λούζει το νησί. Άλλωστε και να ήθελε κάποιος να ξεχάσει, δεν τον αφήνουν οι πινακίδες που γράφουν: «Αλτ. Προς τουρκοκρατούμενη περιοχή».

Το πραξικόπημα και η εισβολή του Ιούλη του 1974, δεν ήταν οι τελευταίες τραγωδίες. Μόλις χθες, ήταν η επέτειος της πτώσης του στρατιωτικού ελικοπτέρου, το οποίο στις 10 Ιουλίου 2002 πήρε τη ζωή του τότε αρχηγού της Εθνικής Φρουράς αντιστράτηγου Ευάγγελου Φλωράκη και ακόμα τεσσάρων αξιωματικών.

Τραγική σύμπτωση, σαν σήμερα το 2011 στη ναυτική βάση που ονομάστηκε «Ευάγγελος Φλωράκης» στην περιοχή Μαρί, εις μνήμη του στρατηγού, καταγράφηκε ακόμα μια τραγωδία. Μια έκρηξη η οποία σκόρπισε θάνατο και καταστροφή. Μια έκρηξη που θα μπορούσε να μην γίνει.

Kypros-10-kideia
Η κηδεία των νεκρών από την έκρηξη

Ο τότε Πρόεδρος Δημήτρης Χριστόφιας αποφάσισε να κρατήσει στο νησί, ένα τεράστιο φορτίο με εκρηκτικά που είχαν κατασχεθεί σε πλοίο που τα μετέφερε από το Ιράν στη Συρία. Το πλοίο είχε εντοπιστεί από τους Αμερικανούς οι οποίοι ενημέρωσαν την Λευκωσία, ότι θα έπρεπε να ερευνηθεί και να κατασχεθεί το φορτίο του αν παραβίαζε τις κυρώσεις που είχαν επιβληθεί από τον ΟΗΕ.

Έτσι και έγινε. Ωστόσο κάθε πρόταση για καταστροφή ή απομάκρυνση του φορτίου αντιμετώπιζε μια άρνηση ή ένα πρόβλημα. Ο τότε Πρόεδρος Δημήτρης Χριστόφιας, είχε υποσχεθεί στον Άσαντ ότι δεν θα κατέστρεφε τα εκρηκτικά και αν δεν έβρισκε τρόπο να πάνε στη Συρία θα τα επέστρεφε στο Ιράν.

Τα εκρηκτικά «αποθηκεύτηκαν», (ουσιαστικά στοιβάχτηκαν) σε εξωτερικό χώρο στη ναυτική βάση «Ευάγγελος Φλωράκης» στο Μαρί, σε εντελώς ακατάλληλες συνθήκες. Ακόμα και όταν τα εμπορευματοκιβώτια άρχιζαν να παρουσιάζουν αλλοιώσεις και γίνονταν μικρές εκρήξεις, οι οδηγίες των πάνσοφων στρατιωτικών ήταν να τα ραντίζουν με νερό για να πέσει η θερμοκρασία!

Kypros-9-katasxesi


«Σεισμός και λάβα»

Γύρω στις 4:00 τα ξημερώματα της 11ης Ιουλίου 2011, η σείστηκε από ένα τεράστιο «μπουμ». Κανείς δεν μπορούσε να καταλάβει τι είχε συμβεί. Η πρώτη σκέψη όσων αισθάνθηκαν την έκρηξη ήταν πως ίσως έγινε κάποιος σεισμός. Η αλήθεια ήταν ότι ήταν πραγματικός «σεισμός» αφού η έκρηξη καταγράφηκε από τα Σεισμολογικά Ινστιτούτα.

Μετά από αρκετές ώρες και ενώ σχεδόν όλη η Κύπρος είχε βυθιστεί στο σκοτάδι, λόγω διακοπής της ηλεκτροδότησης, άρχισε να κυκλοφορεί η πληροφορία για έκρηξη στη ναυτική βάση στο Μαρί. Η έκρηξη ισοπέδωσε τον ηλεκτροπαραγωγό σταθμό που βρισκόταν δίπλα στη βάση.

Οι πληροφορίες έφταναν στα ΜΜΕ με το σταγονόμετρο αφού κανείς αρχικώς δεν είχε καθαρή εικόνα για το τι συνέβη. Αυτοί που ήξεραν… ήταν όλοι νεκροί.

Kypros-12-polyviou
Όταν ο καπνός και η σκόνη κατακάθισαν διαπιστώθηκε ότι 12 άνθρωποι είχαν χαθεί και 60 άλλοι τραυματιστεί. Λίγες μέρες αργότερα υπέκυψε και ακόμα ένας τραυματίας.

Το συγκλονιστικότερο όλων ήταν η αποκάλυψη ότι επρόκειτο για μια τραγωδία που όσοι γνώριζαν την ανέμεναν. Φωτογραφίες που παρουσιάστηκαν και είχαν ληφθεί λίγα 24ωρα πριν την έκρηξη, παρουσίαζαν τα εμπορευματοκιβώτια με τα εκρηκτικά αλλοιωμένα, ενώ κάποιοι «χόρευαν» πάνω σε αυτά για να αποδείξουν ότι δήθεν δεν υπήρχε κίνδυνος. Οι εντολές ήταν: «Να τα ραντίζετε με νερό για να πέφτει η θερμοκρασία». Όταν τα ξημερώματα της 11ης Ιουλίου 2011 παρατηρήθηκε ανάφλεξη, αντί να διαταχθεί εκκένωση της βάσης, κλήθηκε η Πυροσβεστική για κατάσβεση. Στις 4:00 τα ξημερώματα και ενώ στο χώρο βρισκόντουσαν αρκετά άτομα τα 96 εμπορευματοκιβώτια εξερράγησαν.
Βρισκόντουσαν στοιβαγμένα σε εξωτερικό χώρο από το 2009.

Ο τότε υπουργός άμυνας Κώστας Παπακώστας, εμπιστευόμενος τους στρατιωτικούς, διαβεβαίωνε ότι το φορτίο είναι ακίνδυνο και θα μπορούσε να τοποθετηθεί ακόμα και στην αυλή του σπιτιού του.

 

Kypros-8-katastrofi
Μια λάμψη και χάθηκαν 13 ψυχές

Από την έκρηξη, έχασαν την ζωή τους άνθρωποι που προσπαθούσαν ματαίως να την αποτρέψουν:

· Πλοίαρχος Ιωαννίδης Ανδρέας, Διοικητής Ναυτικού

· Αντιπλοίαρχος Λάμπρου Λάμπρος, Διοικητής της Ναυτικής Βάσης

· Αρχικελευστής Κλεάνθους Κλεάνθης

· Κελευστής Ηρακλέους Μιχάλης

· Ναύτης Χριστοφόρου Μιλτιάδης

· Ναύτης Χριστοφόρου Χριστάκης

· Αρχιλοχίας Πυροσβεστικής Ανδρέας Παπαδόπουλος

· Πυροσβέστης Βασίλης Κρόκος

· Πυροσβέστης Σπύρος Τταντής

· Πυροσβέστης Παναγιώτης Θεοφίλου

· Αρχιπυροσβέστης Γιώργος Γιακουμής

· Πυροσβέστης Αδάμος Αδάμου

Ναύτης Αντώνης Χαραλάμπους (πέθανε τρεις μέρες μετά το ατύχημα)Σάρκες και αποκαΐδια

Οκτώ χρόνια μετά την τραγωδία, ήρθαν στο φως δύο συγκλονιστικά βίντεο τα οποία αποτύπωναν το μέγεθος του «εγκλήματος». Τα ανάρτησε στο Facebook ο πατέρας του πυροσβέστη Παναγιώτη Θεοφίλου, ο οποίος έχασε την ζωή του μαζί με ακόμα 12 στρατιωτικούς και πυροσβέστες.
Στο ένα βίντεο, σύμφωνα με την ανάρτηση του Μιχάλη Θεοφίλου, φαίνεται ο γιος του να κατεβαίνει από το πυροσβεστικό όχημα και να εφαρμόζει μια προσωπίδα στο κεφάλι του, την ώρα που η πυρκαγιά στα εμπορευματοκιβώτια μαίνεται.

 

Kypros-1-containers

Στο δεύτερο βίντεο, που ελήφθη λίγη ώρα μετά τη φονική έκρηξη, καταγράφεται η αγωνιώδης προσπάθεια στρατιωτών ΟΥΚ για εντοπισμό τραυματιών ή επιζώντων.

Ο Μιχάλης Θεοφίλου έγραψε:

«Οκτώ χρόνια από την έκρηξη στο Μαρί. Η φιγούρα που βλέπετε στο βίντεο είναι ο γιός μου ο Παναγιώτης Θεοφίλου ο Πυροσβέστης 3520 της ΕΜΑΚ. Κατεβαίνει από το δεκάτονο και εφαρμόζει μια προσωπίδα στο κεφάλι του 25 λεπτά πριν το μεγάλο μπάμ. Κοιτάξετε στο βάθος σε απόσταση 60 μέτρων την πυρκαγιά οροφής στα εμπορευματοκιβώτια των οποίων οι οροφές έχουν ήδη διαρρηχθεί από τις εκρήξεις και την πυρκαγιά. Ήταν θέμα χρόνου να θερμανθούν τα υπόλοιπα 79 εμπορευματοκιβώτια με 850 τόνους πυρίτιδα και να εκραγούν. Το δεκάτονο (όχημα) μετά την έκρηξη, η φωτογραφία μιλά από μόνη της.
Λυπάμαι πολύ τέτοιες μέρες η ψυχή μου σπαράζει.

Μεγάλες οι ευθύνες στην ηγεσία της Εθνικής Φρουράς και στην ΔΥΠ του ΓΕΕΦ για την απαράδεκτη, αντικανονική και ενάντια στις πάγιες διαταγές αποθήκευσης εκρηκτικών της ΕΦ. Στοίβασαν 850 τόνους εκρηκτικών από τον Μάρτιο 2009 μέχρι τον Ιούλιο 2011 εκτεθιμένα στις καιρικές συνθήκες της Κύπρου.

Μεγάλες οι ευθύνες στην Διοίκηση της Πυρ. Υπηρεσίας που τοποθέτησε οχήματα και προσωπικό μπροστά από 850 τόνους εκρηκτικά για πυρόσβεση ενάντια στις επιχειρησιακές διαδικασίες και κανονισμούς. Δεν κάνεις πυρόσβεση σε εκρηκτικά, αλλά εκκενώνεις την περιοχή, και καθορίζεις ζώνη ασφαλείας ανάλογα με τον όγκο (850 τόνους) και το είδος των εκρηκτικών, γιατί πολύ απλά επίκειται έκρηξη.

Το 2ο βίντεο είναι τα πρώτα λεπτά μετά την έκρηξη από στρατιώτες ΟΥΚ που μπήκαν στην σκηνή. Στο βάθος φαίνεται το δεκάτονο να μισοκαίεται στα συντρίμμια».

Ούτε συγνώμη και μπαλάκι οι ευθύνες

Το τεράστιο κόστος σε ανθρώπινες ζωές από την έκρηξη, δεν άφησε πολλά περιθώρια στους τότε υπουργούς εξωτερικών και άμυνας Μάρκο Κυπριανού και Κώστα Παπακώστα. Υπέβαλλαν τις παραιτήσεις τους μαζί με τον αρχηγό της Εθνικής Φρουράς αντιστράτηγο Πέτρο Τσαλικίδη. Ο υπαρχηγός της Εθνικής Φρουράς αντιστράτηγος Σάββας Αργυρού αρνούμενος να παραιτηθεί παύθηκε από το υπουργικό συμβούλιο. Ωστόσο, η οργή του κόσμου είχε ως στόχο τον τότε Πρόεδρο της Δημοκρατίας Δημήτρη Χριστόφια, ο οποίος στις πρώτες του δηλώσεις δεν ανέλαβε καμία ευθύνη και δεν ζήτησε συγνώμη για τη τραγωδία.

Για πολλές μέρες, χιλιάδες άνθρωποι διαδήλωναν έξω από το Προεδρικό Μέγαρο στη Λευκωσία ζητώντας την παραίτηση του και τη τιμωρία όσων ευθύνονταν. Αντί παραιτήσεως ο Δημήτρης Χριστόφιας διόρισε τον νομικό Πόλυ Πολυβίου, ως μονομελή ερευνητική επιτροπή, δεσμευόμενος ότι θα σεβαστεί το πόρισμα της έρευνας. Όταν το πόρισμα κατέληξε σε βαρύτατες ευθύνες του Δημήτρη Χριστόφια, ο ίδιος το απέρριψε και το απέδωσε σε κακοβουλία.

Τότε ανέθεσε στην Αστυνομία νέα έρευνα βάζοντας ως επικεφαλής, ανώτατο αξιωματικό, ο οποίος δεν εντόπισε καμία ευθύνη στον Δημήτρη Χριστόφια. Αμέσως μετά, ο Δημητρης Χριστόφιας, κάνοντας χρήση του συνταγματικού του δικαιώματος, διόρισε τον κ. Α. Ιατρόπουλο, υπαρχηγό της Αστυνομίας παρά το ότι μετά από λίγους μήνες έβγαινε σε σύνταξη!

Kypros-3-iatropoulos

Δίκη αλλά όχι για όλους

Η δίκη που ακολούθησε προκάλεσε με την έναρξη της την οργή των συγγενών των θυμάτων, καθώς δεν κάθισε στο εδώλιο ο συνταγματάρχης Γ. Γεωργιάδης, ο οποίος είχε χειριστεί το φορτίο των 96 εμπορευματοκιβωτίων. Με απόφαση του τότε Γενικού Εισαγγελέα Πέτρου Κληρίδη, από κατηγορούμενος μετατράπηκε σε μάρτυρα κατηγορίας, χωρίς να προσφέρει καμία ουσιαστική μαρτυρία, αφού το Δικαστήριο τον έκρινε παντελώς αναξιόπιστο.

Επίσης ο αντιστράτηγος Πέτρος Τσαλικίδης, αν και βρισκόταν στο κατηγορητήριο «δραπέτευσε» από τη Κύπρο και επέστρεψε στην Ελλάδα, αρνούμενος να παρουσιαστεί στο Δικαστήριο επικαλούμενος την ιδιότητα του ως αξιωματικού του ελληνικού στρατού, κάτι που δεν επέτρεπε την δίκη του σε άλλη χώρα. Δικάστηκε το 2016 στην Ελλάδα και καταδικάστηκε σε επτά χρόνια φυλάκιση. Ωστόσο δεν φυλακίστηκε, καθώς παρέμεινε ελεύθερος με αναστολή!

Το Δικαστήριο καταδίκασε τον τότε υπουργό άμυνας Κώστα Παπακώστα και τρεις αξιωματικούς της Πυροσβεστικής σε ποινές φυλάκισης από τρία έως πέντε χρόνια. Κατά την έφεση αθωώθηκε ο διοικητής της Πυροσβεστικής Ανδρέας Νικολάου. Ο Κώστας Παπακώστας άφησε την τελευταία του πνοή ως κατάδικος, νοσηλευόμενος υπό φρούρηση στο Γενικό Νοσοκομείο Λευκωσίας.

Kypros-6-diadilwsi
Διαδήλωση συγγενών θυμάτων
Kypros-5-diadilwsi
Kypros-4-diadilwsi

Οικονομία στον αέρα

Όταν συνέβη η έκρηξη, η οικονομία της Κύπρου βρισκόταν στο χείλος της κατάρρευσης αφού είχε ξεκινήσει η μεγάλη τραπεζική κρίση που οδήγησε στο κούρεμα καταθέσεων το 2013. Και ενώ η Οικονομία ψυχορραγούσε, ήρθε η τραγωδία να δώσει τη χαριστική βολή.

Πέραν των απωλειών σε ανθρώπινες ζωές, η έκρηξη στο Μαρί έθεσε εκτός λειτουργίας το σύστημα ηλεκτροδότησης των ελευθέρων περιοχών της Κύπρου. Το καλοκαίρι του 2011 σε συνθήκες καύσωνα τα σπίτια και οι επιχειρήσεις έμειναν χωρίς ηλεκτρισμό και γινόταν παροχή λίγες ώρες κάθε μέρα εκ περιτροπής. Η λύση βρέθηκε με την αγορά ηλεκτρισμού από τα κατεχόμενα κάτι που εκτόξευσε τις τιμές στα ύψη με κόστος που το πλήρωσαν οι καταναλωτές, όχι μόνο στους λογαριασμούς του ηλεκτρικού ρεύματος αλλά και στα προϊόντα, οι τιμές των οποίων έφτασαν στα ύψη, ενώ η ανεργία είχε αρχίσει να δείχνει τα δόντια της, συνοδευόμενη με αποκοπές μισθών όσων ακόμα εργάζονταν.

Με πληροφορίες από την εφημερίδα “Πρώτο Θέμα” 

 

Εφορία: Εκκαθαριστικά με μέσο φόρο 1.380 ευρώ (!!!)

0

Αυξημένος κατά 20,5% είναι ο επιπλέον φόρος που καλούνται να πληρώσουν οι φορολογούμενοι με χρεωστικό σημείωμα σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Η εξέλιξη αυτή είναι αποτέλεσμα της αλλαγής του τρόπου φορολόγησης των επαγγελματιών και συγκεκριμένα του τεκμαρτού τρόπου υπολογισμού του φορολογητέου εισοδήματος. Τις επόμενες μέρες αναμένεται ο μέσος φόρος να αυξηθεί περαιτέρω καθώς θα προστεθούν περισσότερες δηλώσεις από τους επαγγελματίες.

Σημειώνεται ότι το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, δηλαδή 17 ημέρες πριν την εκπνοή της διαδικασίας είχε υποβληθεί σχεδόν ο ίδιος αριθμός δηλώσεων. Συγκεκριμένα, με βάση τα στοιχεία της ΑΑΔΕ, έχουν υποβληθεί 4,5 εκατ. δηλώσεις ενώ πέρυσι (17 ημέρες πριν την εκπνοή της προθεσμίας) είχαν υποβληθεί 4,46 εκατ. δηλώσεις. Μάλιστα, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών είχε κρίνει απαραίτητη την παράταση της προθεσμίας.

Λίγο, οι φορολογούμενοι, λίγο τα προβλήματα στο ηλεκτρονικό σύστημα οδηγούν παγίως κάθε χρόνο στην παράταση των προθεσμιών. Σε ό,τι αφορά τα προβλήματα, μετά τους λογιστές και τους φοροτεχνικούς και το Οικονομικό επιμελητήριο ζητά παράταση της προθεσμίας μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου επισημαίνοντας και τα ζητήματα που έχουν ανακύψει.

Όπως τονίζει το Επιμελητήριο, η πλατφόρμα υποβολής των φορολογικών δηλώσεων των φυσικών προσώπων άνοιξε στις 26 Απριλίου 2024 με ελλείψεις και δυσλειτουργίες. Με το νέο σύστημα της αυτόματης υποβολής των προσυμπληρωμένων δηλώσεων, μισθωτών-συνταξιούχων, σημειώνει το Επιμελητήριο, θα οδηγηθούν οι περισσότεροι φορολογούμενοι της κατηγορίας αυτής να υποβάλουν τροποποιητικές δηλώσεις, λόγω λανθασμένων στοιχείων ή μη ανάρτησης από δημόσιους οργανισμούς, των βεβαιώσεων αναδρομικών ή οικονομικών ενισχύσεων.

Από τα στοιχεία της ΑΑΔΕ προκύπτει επίσης ότι:

Το 47,94% των φορολογουμένων δεν πληρώνει επιπλέον φόρο στο ελληνικό Δημόσιο. Συγκεκριμένα, σε σύνολο 4.5102.65 δηλώσεων οι 2.161.221 είναι μηδενικές.

Για το 21,09 % των φορολογικών δηλώσεων προέκυψε επιστροφή φόρου που κατά μέσον όρο φθάνει τα 300 ευρώ. Με βάση τα στοιχεία της ΑΑΔΕ, επιστροφή φόρου δικαιούνται 951.215 φορολογούμενοι. Oσοι δεν έχουν οφειλές στο Δημόσιο ή τον ΕΦΚΑ και ποσά για συμψηφισμούς, λαμβάνουν άμεσα την επιστροφή φόρου που δικαιούνται.

• Το 30,97% των φορολογουμένων καλείται να πληρώσει επιπλέον φόρο για τα εισοδήματα που απέκτησε το προηγούμενο έτος. Συγκεκριμένα, για 1.396.829 δηλώσεις το αποτέλεσμα της εκκαθάρισης είναι χρεωστικό, με το συνολικό ποσό του φόρου να ανέρχεται σε 1,92 δισ. ευρώ (αυξημένο κατά 200 εκατ. σε σύγκριση με πέρυσι). Ο μέσος φόρος για τις δηλώσεις αυτές ανέρχεται στα 1.376 ευρώ.

Για όσους φορολογούμενους προκύψει χρεωστικό εκκαθαριστικό έχουν τη δυνατότητα να αποπληρώσουν τον φόρο με διάφορους τρόπους και σε περισσότερες από 8 δόσεις που παρέχει το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών. Η νομοθεσία παρέχει τη δυνατότητα στους οφειλέτες του Δημοσίου να κάνουν χρήση της πάγιας ρύθμισης του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, ενώ όσοι μπορούν να πληρώσουν εφάπαξ θα έχουν και έκπτωση.

Συγκεκριμένα ο φετινός φόρος εισοδήματος μπορεί να αποπληρωθεί:

– Εφάπαξ καταβολή. Αν ο λογαριασμός της Εφορίας εξοφληθεί ολόκληρος μέχρι τις 31 Ιουλίου, ο φορολογούμενος θα εξασφαλίσει έκπτωση 3%.

– Πάγια ρύθμιση. Η πάγια ρύθμιση προσφέρει έως 24 δόσεις οι οποίες όμως είναι έντοκες. Το επιτόκιο φτάνει στο 4,5% για τις 12 δόσεις και πάνω από το 6% για τις 24 δόσεις.

 

Γιαν. Κατσάμπας: Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 83 ετών

0

Ποιος δεν θυμάται τα “αδέλφια Κατσάμπα”, τα …Κσταμπάκια; Μία ιστορική σύμπραξη, ένα μουσικό συγκρότημα που έχει γράψει τη δική του ιστορία στην ελληνική μουσική σκηνή… Με την αρωγή δε του κινηματογράφου κι αργότερα της τηλεόρασης, μπήκε στα σπίτια μας…

Και τα ξημερώματα έγινε γνωστό ότι πέθανε σε ηλικία 83 χρόνων ο Γιάννης Κατσάμπας.

Μαζί με τον μικρότερο αδερφό του, τον τραγουδιστή Γιώργο Κατσάμπα, δημιούργησε το 1955 το συγκρότημα “Αδελφοί Κατσάμπα” γνωστοί και ως τα “Κατσαμπάκια”.

Γεννήθηκαν στο Αγρίνιο, στις 15 Ιουλίου του 1941 ο Γιάννης Κατσάμπας και την 1 Ιανουαρίου του 1944 ο Γιώργος Κατσάμπας. Κυκλοφόρησαν τον πρώτο τους δίσκο το 1968 για να ακολουθήσουν στη συνέχεια δεκάδες άλλοι.

Οι δυο τους έχουν επίσης συμμετάσχει σε δεκαπέντε κινηματογραφικές ταινίες με πρώτη τη συμμετοχή τους στην ταινία «Η Αλίκη στο Ναυτικό». Σε εκείνη την ταινία ο Μάνος Χατζιδάκις έγραψε τα περισσότερα τραγούδια, ενώ ο σκηνοθέτης της Αλέκος Σακελλάριος, έδωσε την ευκαιρία στους Γιάννη και Γιώργο να κάνουν το πρώτο τους ντουέτο στην μεγάλη οθόνη.

Εμφανίστηκαν σε πολλές δημοφιλείς ελληνικές ταινίες ως τραγουδιστές ενώ το 1963 έπαιξαν και στην ξένη ταινία “Fun in Acapulco ” (ξεφάντωμα στο Μεξικό) με τον θρυλικό Έλβις Πρίσλεϊ.

Δισκογραφία
Ο πρώτος προσωπικός τους δίσκος κυκλοφόρησε το 1968 με τίτλο “Αδελφοί Κατσάμπα”, κερδίζοντας την γενική αναγνώριση. Ακολούθησαν οι δίσκοι (με πολλές ανατυπώσεις): “Αναμνήσεις” (1968, με Κώστα Τρογάδη), “Λες και ήταν χθες” (1968), “Στις αξέχαστες επιτυχίες του Νίκου Γούναρη” (1969), “Μελωδίες της Λατινικής Αμερικής” (1969), “Ό,τι τραγουδιέται’ (1969), “Ό,τι τραγουδιέται το `70” (1970), “Α/φοί Κατσάμπα 11+11” (1971), «Summer in Greece» (1971), «Τραγουδώντας» (1971), «Στη Ρόδο» (1972), «Ελλαδέξ» (1975, συμμετοχή), “Οι Κατσάμπα τραγουδούν Κατσάμπα” (1978), “Μας γυρίζουν στα παλιά” (1978), “Άσπρο γαρύφαλλο” (1979), “Χρόνια σου πολλά” (1980), “Κέφι & γλέντι” (1988), “Per amigos” (1989), “Κέφι & γλέντι, Νο 2” (1990), “Latin και άλλα/20 μεγάλες επιτυχίες” (1995), κ.λπ.

Έχουν ηχογραφήσει συνολικά 40 δίσκους με ελλ. ρεπερτόριο και 5 με λατινοαμερικάνικο (στα προσωπικά τους τραγούδια: “Πάμε στο ταβερνάκι μας”, “Νάτα τα καλά παιδιά”, κ.λπ.).

Έχουν επίσης συμμετοχή σε 15 κινηματογραφικές ταινίες (μεταξύ αυτών και σε μία με τον Έλβις Πρίσλεϋ: “Ξεφάντωμα στο Μεξικό”, ενώ η πρώτη ήταν στην ταινία “Η Αλίκη στο Ναυτκό”).

 

Υπουργείο Ναυτιλίας: Τι είναι η ηλεκτρονική εφαρμογή “e – Ναυλοσύμφωνο”;

0
Αμοργός
Αμοργός

Με στόχο την ψηφιοποίηση και τον εκσυγχρονισμό των διαδικασιών για την ψηφιοποίηση της διαδικασίας υποβολής του ναυλοσυμφώνου στις αρμόδιες ελεγκτικές Αρχές και των λοιπών διαδικασιών που εμπίπτουν στον κύκλο της εκμετάλλευσης επαγγελματικών πλοίων αναψυχής στην Ελλάδα, θεσπίζεται η ηλεκτρονική εφαρμογή “e – Ναυλοσύμφωνο”, με διευρυμένο πεδίο εφαρμογής περίπου 7.500 επαγγελματικά πλοία αναψυχής.

Οι διαδικασίες λειτουργίας και οι όροι χρήσης της νέας ηλεκτρονικής εφαρμογής που θα συμβάλλει στον ψηφιακό μετασχηματισμό του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, προβλέπονται στο πλαίσιο της Κοινής Υπουργικής Απόφασης των Υπουργών Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστου Στυλιανίδη, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστή Χατζηδάκη και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρη Παπαστεργίου (ΦΕΚ Β΄ 3798/ 1.7.2024).

Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, έχοντας θέσει φέτος σε παραγωγική λειτουργία την ηλεκτρονική εφαρμογή “e – CharterPermission” – το πρώτο ψηφιακό εργαλείο που αφορά αμιγώς στη δραστηριοποίηση των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής στη χώρα – προχώρησε στην ανάληψη και υλοποίηση της δεύτερης νομοθετικής πρωτοβουλίας.

Η Κ.Υ.Α. εκδόθηκε προς τον σκοπό επίτευξης, όχι μόνο της ψηφιοποίησης αλλά και της απλούστευσης και του εκσυγχρονισμού των διαδικασιών που προβλέπεται να διευθετούνται μέσω της εφαρμογής, προσφέροντας τη δυνατότητα της ομαλής μετάβασης από το έντυπο ναυλοσύμφωνο και την υποχρεωτικότητα για φυσική παρουσία στις Αρχές στον, σταδιακά, πλήρη ψηφιακό μετασχηματισμό τους.

Ειδικότερα, η εφαρμογή προβλέπει, ενδεικτικά, τα κάτωθι:

  • Να διαλειτουργεί, κατ’ αρχήν, με έξι πληροφοριακά συστήματα του Δημοσίου.
  • Αυτοματοποίηση της διαδικασίας υπολογισμού της διάρκειας ναύλωσης, η οποία μέχρι σήμερα υλοποιείται μέσω μιας εξαιρετικά σύνθετης γραφειοκρατικής διαδικασίας.
  • Ψηφιοποίηση – απλούστευση των διαδικασιών υποβολής στις αρμόδιες ελεγκτικές αρχές του Υ.ΝΑ.Ν.Π., του ΥΠ.ΕΘ.Ο.Ο. και της Α.Α.Δ.Ε. των απαιτούμενων στοιχείων (i) του ναυλοσυμφώνου ή (ii) της ιδιοχρησιμοποίησης πλοίου ή (iii) της εκτέλεσης μεμονωμένων κινήσεων πλοίου κενού επιβατών.
  • Κατάργηση υποχρέωσης υποβολής στις Λιμενικές Αρχές, με φυσική παρουσία του ενδιαφερόμενου, των ναυλοσυμφώνων, για τον έλεγχο και τη θεώρησή τους και της γνωστοποίησης, προς έγκριση, των κινήσεων της ιδιοχρησιμοποίησης του πλοίου ή των “empty runs”, ανά ταξίδι.
  • Ψηφιοποίηση της κατάστασης των επιβαινόντων και ψηφιακή τήρηση των απαιτούμενων στοιχείων.
  • Επιβεβαίωση, από τις Λιμενικές Αρχές, της λήψης άδειας απόπλου μέσω της εφαρμογής.
  • Εκσυγχρονισμός του προτύπου του έντυπου ναυλοσυμφώνου, το οποίο θα τηρείται μεταβατικά, παράλληλα με το ψηφιακό.
  • Η εφαρμογή αποτελεί τον “προπομπό” για την σύναψη σύμβασης ολικής ναύλωσης, πλήρως, με ψηφιακό τρόπο.

Η έναρξη ισχύος ταυτίζεται με την έναρξη της παραγωγικής λειτουργίας της εφαρμογής, δεδομένης της εν εξελίξει θερινής περιόδου. Για την διαμόρφωση του τελικού σχεδίου της Κ.Υ.Α. προηγήθηκε διαβούλευση με τα συναρμόδια Υπουργεία, το Ναυτικό Επιμελητήριο της Ελλάδος και τους ενδιαφερόμενους Φορείς.

Πανελλαδικές 2024: Ξεκίνησε η ηλεκτρονική υποβολή των μηχανογραφικών δελτίων για ΓΕΛ / ΕΠΑΛ και του Παράλληλου Μηχανογραφικού 2024

0
rsz-panellad1-1024x597

Έφτασε η κρίσιμη ώρα για τους υποψήφιους των Πανελληνίων να συμπληρώσουν το μηχανογραφικό τους δελτίο.  

Το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ανακοίνωσε την έναρξη των διαδικασιών για την υποβολή των Μηχανογραφικών Δελτίων (Μ. Δ.) για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και του Παράλληλου Μηχανογραφικού Δελτίου (Π.Μ.Δ.) για εισαγωγή σε Δημόσιες Σ.Α.Ε.Κ. (πρώην Ι.Ε.Κ.), για το έτος 2024.

Διαδικασία

Ας δούμε συνοπτικά τι περιλαμβάνει η διαδικασία υποβολής των μηχανογραφικών: 

  1. Προσωπικός Κωδικός Ασφαλείας

Αρχικά, ο υποψήφιος θα πρέπει να έχει τον προσωπικό του κωδικό ασφαλείας (password) για να μπορεί να μπει στο σύστημα.  

Αν δεν έχει προλάβει να αποκτήσει password ή το έχει χάσει, τότε μπορεί να απευθυνθεί στο λύκειό του τις προγραμματισμένες ημέρες εφημερίας ή τις δύο επιπλέον ημέρες, που θα λειτουργήσουν τα Λύκεια μέσα στον Ιούλιο για να βοηθήσουν τους υποψήφιους με τα μηχανογραφικά. Αυτές είναι η Παρασκευή 12-7-2024 και η Πέμπτη 18-7-2024.

Εναλλακτικά, αν ο υποψήφιος που έχει ξεχάσει τον κωδικό του, είχε δηλώσει αρχικά το προσωπικό του email, μπορεί να ορίσει καινούργιο password μέσα από την εφαρμογή του Μ.Δ., αρκεί να πατήσει στην επιλογή «Ξέχασα τον Κωδικό Ασφαλείας».  

Είσοδος στην Εφαρμογή 

Η είσοδος του υποψηφίου στην εφαρμογή είναι πάρα πολύ εύκολη, σαν να πραγματοποιεί Hellspin login. Το μόνο που έχει να κάνει είναι να συμπληρώσει τον 8-ψήφιο Κωδικό Εξετάσεων και τον Κωδικό Ασφαλείας (password) που είχε ορίσει στην εφαρμογή της Σχολικής του Μονάδας.

Παράλληλο Μηχανογραφικό 

Στην εφαρμογή για την είσοδο στα Δημόσια Σ.Α.Ε.Κ. μπορούν να συμμετέχουν: 

  • οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών Εξετάσεων του έτους 2024
  • οι τελειόφοιτοι που απέκτησαν απολυτήριο Λυκείου το 2024, ανεξάρτητα από το αν συμμετείχαν ή όχι στις Πανελλαδικές Εξετάσεις του ίδιου έτους,

Αν κάποιος δεν εμπίπτει στις παραπάνω κατηγορίες, έχει τη δυνατότητα να υποβάλει αίτηση για εγγραφή στα Δημόσια Σ.Α.Ε.Κ. του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., στο σύστημα Επιλογής Υποψηφίων Καταρτιζομένων σε Δημόσιες Σ.Α.Ε.Κ. του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του Παράλληλου Μηχανογραφικού.

Εξαιρέσεις 

Αν κάποιος είναι υποψήφιος για το 10% των θέσεων των Α.Ε.Ι., δυστυχώς δεν μπορεί να υποβάλει παράλληλο μηχανογραφικό, αφού δεν συμμετείχε στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2024.

Αν πάλι κάποιος είναι απόφοιτος ΕΠΑ.Λ. και θέλει να συνεχίσει σε ειδικότητα ίδιου τομέα, για την οποία υπάρχει αντίστοιχο τμήμα και μπορεί να εγγραφεί στο Γ’ εξάμηνο, τότε ΔΕΝ χρειάζεται να συμπληρώσει παράλληλο μηχανογραφικό. Το μόνο που απαιτείται είναι μία αίτηση απ’ ευθείας στη Σ.Α.Ε.Κ. στην οποία λειτουργεί σε Γ’ εξάμηνο η ειδικότητα που θέλει.  

Όσοι απόφοιτοι ΕΠΑ.Λ. δεν θέλουν να εγγραφούν απευθείας στο Γ’ εξάμηνο κάποιας αντίστοιχης ειδικότητας, τότε μπορούν να συμπληρώσουν το Παράλληλο Μηχανογραφικό Δελτίο για να επιλέξουν οποιαδήποτε ειδικότητα επιθυμούν σε Α’ εξάμηνο. 

Γενικές Πληροφορίες 

Ας δούμε παρακάτω μερικές χρήσιμες πληροφορίες: 

  1. Πριν την οριστική υποβολή του μηχανογραφικού δελτίου, ο υποψήφιος μπορεί να το αποθηκεύσει στην εφαρμογή.  Προσοχή, όμως, η οριστικοποίησή του θα πρέπει να γίνει πριν την καταληκτική ημερομηνία.  
  2. Καλό θα είναι ο υποψήφιος να εκτυπώσει ή/και να αποθηκεύσει στον υπολογιστή του το οριστικοποιημένο μηχανογραφικό, αφού αυτό διαθέτει αυτόματα αριθμό πρωτοκόλλου. Επίσης, έτσι θα μπορεί να ανατρέξει σε αυτό, όποτε το επιθυμεί.  
  3. Αν κάποιος υποψήφιος θα συμμετέχει στις Επαναληπτικές Πανελλαδικές Εξετάσεις του Σεπτεμβρίου 2024, τότε αυτός θα καταθέσει το Μηχανογραφικό του Δελτίο μετά τις επαναληπτικές εξετάσεις και τότε θα αποκτήσει προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password).
 
Βεβαίωση Συμμετοχής για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ 2024
Τέλος, όποιος υποψήφιος συμμετείχε στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις των ΓΕΛ ή των ΕΠΑΛ, από την Τρίτη 9-7-2024 θα μπορεί να παραλάβει τη βεβαίωση συμμετοχής του από το ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ, στο οποίο υπέβαλε την Αίτηση-Δήλωση για τις πανελλαδικές εξετάσεις.

Στη βεβαίωση συμμετοχής αναφέρονται οι γραπτοί βαθμοί όλων των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων:

  • Γενικής Παιδείας
  • Προσανατολισμού ή Ειδικότητας  
  • Ειδικά-Μουσικά Μαθήματα 

Όσον αφορά την υποβολή του μηχανογραφικού σας δελτίου, μην αφήνετε τίποτα στην τύχη. 

 

Ν. Μαρτάκης: “Η αλήθεια είναι ότι ο “ξερολισμός” περισσεύει στη χώρα μας”

0

Διανύουμε μια εποχή έντονου προβληματισμού σε ότι αφορά τον τουρισμό στην Ελλάδα. Κάποιοι ανησυχούν για την υπερφόρτωση του προορισμού τους εκπέμποντας μηνύματα του τύπου “γεμίσαμε, δεν αντέχουμε άλλους” και κάποιοι άλλοι εφησυχάζουν πιστεύοντας ότι κάτι θα “εισπράξουν” από το γενικότερο θετικό κλίμα, παραμένοντας άπραγοι.

Κείμενο: Νότης Μαρτάκης (*)

Το σημερινό μου σημείωμα έχει σκοπό να αφυπνίσει και τις δύο πλευρές, δεδομένου ότι ουδείς μπορεί να θεωρεί ότι “έχει τους τουρίστες στο τσεπάκι του”.

Αρκεί να κοιτάξουμε λίγο πέρα από το προφανές για να αντιληφθούμε ότι μια χώρα όπως η Ελλάδα με ελλειπή παραγωγική βάση οφείλει να λάβει σοβαρά υπόψη της τη συμβολή του τουρισμού στο ΑΕΠ της χώρας. Και όπως κάνει κάθε παραγωγική δραστηριότητα, θα πρέπει να αντιληφθεί ότι μαζί με τις προσελεύσεις των επισκεπτών πρέπει να μεριμνήσει για την ασφαλή και απρόσκοπτη υποδοχή και φιλοξενία τους.

Αυτό σημαίνει να λάβει τα αναγκαία μέτρα ώστε κάτοικοι και επισκέπτες να συμβιώνουν ομαλά και να μη φτάσουμε στο φαινόμενο της Ισπανίας που κυνηγάνε τους τουρίστες με τα νεροπίστολα για να τους διώξουν.

Και μπορεί οι Ισπανοί να έχουν αυτή την πολυτέλεια, εμείς οφείλουμε να κοιτάξουμε τον περίγυρό μας, που αρχίζει να γεμίζει από ανταγωνιστικούς “παίκτες”, όπως η Αίγυπτος, η Κροατία , ακόμα και η Αλβανία.

Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα, η Αίγυπτος στοχεύει μεσοπρόθεσμα να φτάσει τα 30 εκατομμύρια επισκέπτες, η Κροατία έφτασε το 2023 τα 20,6 εκατομμύρια, ενώ η Αλβανία έκανε “ηχηρή” την παρουσία της στις διεθνείς αγορές τα τελευταία χρόνια.

Και ενώ οι Γερμανοί ετοιμάζονται και πάλι να επανακάψουν στην Αίγυπτο που διεκδικεί σημαντικό μερίδιο και από άλλους ταξιδιώτες χάρη σε μια μεγάλη εκστρατεία μάρκετινγκ παράλληλα με νέες επενδύσεις στις υποδομές και στον ξενοδοχειακό κλάδο, οι Αμερικανοί συνεχίζουν να επιλέγουν την Κροατία, με την πλειονότητα των τουριστών να προέρχεται από τη Γερμανία, την Ιταλία, τη Σλοβενία, την Αυστρία, τη Σλοβακία και την Ουγγαρία.

Την ίδια στιγμή το βλέμμα των διεθνών αγορών είναι στραμένο στην Αλβανία, που το 2023 κατέλαβε την 4η θέση παγκοσμίως για τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση των διεθνών τουριστικών αφίξεων, καταγράφοντας αύξηση 56%, σε σχέση με το 2019. Σύμφωνα με όσα αναφέρει ρεπορτάζ της Βίκης Βαμιεδάκη στο news247.gr, “τα τελευταία χρόνια, αθόρυβα και ήρεμα η χώρα της Αλβανίας, ξεκίνησε να αναπτύσσει τον τουριστικό της τομέα οργανωμένα και συντεταγμένα. Μακριά από τον κόσμο για σχεδόν 50 χρόνια, η Αλβανία εργάζεται σκληρά για την εικόνα της, σε μια προσπάθεια να προσελκύσει τουρισμό. Και το καταφέρνει”.

Η γειτονική μας χώρα έφτασε μάλιστα να προσελκύει ακόμα και Έλληνες επισκέπτες χάρη στις προσιτές τιμές αλλά και στην εγγύτητα με τη βόρεια Ελλάδα.

Όλα τα παραπάνω παρατίθενται ως τροφή για σκέψη όσων εδώ στην Ελλάδα φροντίζουν με τον τρόπο τους να εκπέμπουν αρνητικά μηνύματα, αναδεικνύοντας με τη βοήθεια και κάποιων Μέσων Ενημέρωσης κάθε τι στραβό που συμβαίνει στον τόπο τους.

Και δεν είναι οι μόνοι. Υπάρχουν και άλλοι που, αντί να δούνε σοβαρά το θέμα της τουριστικής ανάπτυξης και προβολής, εστιάζουν σε ενέργειες εσωτερικής κατανάλωσης χωρίς σκέψη, ουσία και προοπτική.

Η αλήθεια είναι ότι ο “ξερολισμός” περισσεύει στη χώρα μας. Και σε κάποιες περιπτώσεις “αγγίζει” και κάποιους που έχουν αναλάβει θέσεις ευθύνης σε τοπικό επίπεδο, αγνοώντας προφανώς ότι οι κίνδυνοι από τη γειτονιά μας καραδοκούν.

(#) Ο Νότης Μαρτάκης είναι Πρόεδρος της εταιρείας παροχής συμβουλών για τον τουρισμό MTC Group 

Νάξος: Το νέο …cool στέκει του νησιού ακούει στο όνομα “Fine August”

0

Στην καρδιά της Νάξου, στον ζωντανό πεζόδρομο μπροστά από το λιμάνι, ο Αύγουστος δε διαρκεί μόνο έναν μήνα, αλλά όλο το καλοκαίρι! Το Fine August, το νέο all day μαγαζί που κάνει φέτος την πρώτη του εμφάνιση στο νησί, προσκαλεί τους επισκέπτες να ζήσουν την ξέγνοιαστη αύρα του Αυγούστου κάθε στιγμή.

Είναι το νέο κουλ στέκι της Νάξου, όπου η αισθητική και η ζεστασιά της κυκλαδίτικης φιλοξενίας συναντιούνται και δημιουργούν το απόλυτο σημείο για να απολαύσετε είτε ένα πλούσιο πρωινό πριν από τις βουτιές σας στη θάλασσα, είτε ένα εκλεπτυσμένο βραδινό/cocktail μετά από τη βόλτα σας στο λιμάνι.

Βάλτε, λοιπόν, pin στο στο gps και ανακαλύψτε μοντέρνες μεσογειακές γεύσεις από τοπικά ναξιώτικα προϊόντα και ποτά που έχουν μέσα παντζάρι ή πιπεριά φλωρίνης-και είναι πεντανόστιμα.

.

 

Η τοποθεσία του Fine August είναι αξεπέραστη, μπροστά στην περατζάδα του λιμανιού,προσφέροντας μαγευτική θέα του Αιγαίου. Όταν καθίσετε, θα αισθανθείτε αμέσως ζεστασιά χάρη στον Θανάση και τον Μιχάλη, οι οποίοι θα σας υποδεχθούν πολύ φιλόξενα.

Αυτό που κάνει το Fine August να ξεχωρίζει πραγματικά είναι η κουλτούρα και η νοοτροπία των ανθρώπων του, οι οποίοι με την όμορφη προσωπικότητά τους και την αυθεντικότητα τους, θα σας κάνουν να νιώσετε αμέσως σαν στο σπίτι σας. Το μαγαζί αποπνέει μια απλότητα και γοητεία που σας καλεί να ρίξετε τόνους κάτω από το ζεστό πρωινό ήλιο ή το καλαίσθητο Ναξιώτικο ηλιοβασίλεμα.

.

 

ΠΡΩΙΝΟ

Breakfast & brunch lovers, ακούστε προσεκτικά! Στο Fine Augustt θα βρείτε τα πιο λαχταριστά πιάτα πρωινού και brunch, βασισμένα σε κλασικές συνταγές με μια μοναδική ναξιώτικη πινελιά. Ομελέτες, open sandwich, club sandwich και scrambled eggs, όλα τα πιάτα είναι φτιαγμένα με ένα τουίστ και τα πιο φρέσκα τοπικά προϊόντα, συνδυάζοντας αρμονικά την παράδοση με την καινοτομία.

Είτε προτιμάτε κάτι αλμυρό, είτε κάτι γλυκό, το Fine August έχει κάτι για όλα τα γούστα. Αγαπήσαμε τη Naxian omelette με φρέσκια γραβιέρα Νάξου και ντόπιες πατάτες που συναντούν τα πιο αφράτα αυγά (το απόλυτο πρωινό boost των διακοπών).

.

Για τους γλυκατζήδες, το tsoureki french toast μετατρέπει το απλό τσουρέκι σε ένα απίστευτα αφράτο και γλυκό εδέσμα που συνοδεύεται από σιρόπι και φρέσκα φρούτα—ένας πραγματικός παράδεισος στο πιάτο σας!

.

 

Sunset dinner

Η θέα στο λιμάνι και η δροσιά του απογεύματος συνδυάζονται αρμονικά με την εξαιρετική κουζίνα του μαγαζιού, δημιουργώντας την τέλεια ατμόσφαιρα για ένα sunset dinner που θα σας μείνει αξέχαστο. Μπορείτε να επιλέξετε ανάμεσα σε πίτσες, όπως pizza margherita ή zucchini pizza, handmade chicken nuggets με τηγανητές πατάτες, double burger με cheddar ή αν προτιμάτε κάτι πιο ελαφρύ, η σαλάτα με πλιγούρι – είναι και vegan επιλογή, αλλιώς μπορείτε να προσθέσετε έξτρα κοτόπουλο- ή η chicken caesars με twist από πράσινο μήλο αποτελούν ιδανικές επιλογές.

.

 

FINE AUGUST ΠΟΤΑ

Αν σας λέγαμε ότι το νεγκρόνι έχει σχέση με το παντζάρι και η παλόμα με μωβ καρότο και την πιπεριά φλωρίνης, τι θα πιστεύατε; Μάλλον ότι έχουμε μπερδέψει το μενού του εστιατορίου με αυτό των ποτών. Κι όμως, η αλχημεία των ποτών αποτελεί τέχνη για τους δημιουργούς του Fine August, οι οποίοι ψάχνουν και ανακαλύπτουν αυτά τα συστατικά που αναπάντεχα, αλλά αρμονικά θα δέσουν μεταξύ τους.

Με μια εντυπωσιακή γκάμα από ποτά που χαρακτηρίζονται από τον εύκολο αλλά συναρπαστικό χαρακτήρα τους, κάθε cocktail σας ταξιδεύει σε μια απίθανη γευστική περιπέτεια. Όλα είναι προσεγμένα και περιποιημένα, ακόμη και η πιο μικρή λεπτομέρεια ( μέχρι και το ποτήρι του αναψυκτικού είναι πάντα παγωμένο για να το απολαύσετε, όπως πρέπει). Η εμπειρία, το μεράκι και το πάθος των δημιουργών φαίνεται στα πάντα.

.

 

Αν βρίσκεστε στη Νάξο και αναζητάτε το ιδανικό μέρος για να απολαύσετε εξαιρετικό φαγητό, μοναδικά κοκτέιλ και μια ατμόσφαιρα που αποπνέει την απόλυτη χαλάρωση του Αυγούστου, τότε το Fine August είναι για εσάς! Με την εκπληκτική θέα του λιμανιού, την αυθεντική φιλοξενία και τις γεύσεις που συνδυάζουν την παράδοση με την καινοτομία, αυτό το μαγαζί θα γίνει το αγαπημένο σας στέκι στη Νάξο.

Ανακαλύψτε το μαγαζί Fine August εδώ.

Με πληροφορίες από τη σελίδα huffingtonpost.gr

Φολέγανδρος – Πρόταση ημέρας: Ματσάτα με κόκορα κοκκινιστό

0

Ταξιδέψαμε στη Φολέγανδρο και τρυπώσαμε στην κουζίνα της κ. Ρηνιώς Δεκαβάλλα, της Χωραΐτισσας που φτιάχνει τα καλύτερα ματσάτα (χειροποίητες νεροχυλοπίτες) μαζί με ζουμερό κόκορα σε κόκκινη σάλτσα. Μια μόνο από τις 95 συνταγές που καταγράψαμε στο μεγάλο αφιέρωμα του Γαστρονόμου «Οι μαγείρισσες των Κυκλάδων». Κυκλοφορεί την Κυριακή 14 Ιουλίου με την Καθημερινή.

Παραδοσιακά, τα ματσάτα, δηλαδή τις φαρδιές νεροχυλοπίτες της Φολεγάνδρου, τα σερβίρουν μαζί με κοκκινιστό κόκορα ή κουνέλι. «Είναι από τα πιο περιζήτητα φαγιά και το ζητάνε πολύ και οι τουρίστες. Δεν τα αφήνω καθόλου να στεγνώσουν τα ματσάτα, τα βράζω φρέσκα, για πολύ λίγο. Αν ξεραθούν, δεν γίνονται ωραία. Με το που βράσουν, πρέπει να τα φας κατευθείαν, δεν θέλουν βουτύρωμα, αρκεί η σάλτσα από το κρέας και ιδανικά δεν θέλουν ούτε ξαναζέσταμα», λέει η κυρία Ρηνιώ. 

30′ προετοιμασία
1 ώρα και 30′ μαγείρεμα
30′ αναμονή
Σύνολο: 2 ώρες και 30′

 

Υλικά

Μερίδες: 6-8

Για τον κόκορα

Για τα ματσάτα

Διαδικασία

Κόκορας

  1. Για να ετοιμάσουμε τα ματσάτα με τον κόκορα κοκκινιστό, αλατοπιπερώνουμε καλά τον κόκορα.
  2. Σε μια φαρδιά κατσαρόλα ζεσταίνουμε το λάδι σε δυνατή φωτιά και σοτάρουμε τα κομμάτια του κόκορα για 4-5 λεπτά, μέχρι να ροδίσουν καλά.
  3. Ρίχνουμε το κρεμμύδι και συνεχίζουμε το σοτάρισμα για άλλα 3-4 λεπτά, μέχρι να ροδίσει ελαφρώς.
  4. Ρίχνουμε το κρασί, αφήνουμε 2 λεπτά να εξατμιστεί το αλκοόλ και προσθέτουμε την ντομάτα, λίγο αλατοπίπερο ακόμα και τη ρίγανη.
  5. Ρίχνουμε τόσο νερό ώστε να καλύψει τα υλικά και μαγειρεύουμε για 1-2 λεπτά, μέχρι να αρχίσουν τα υγρά να κοχλάζουν.
  6. Μετριάζουμε τη φωτιά, μισοσκεπάζουμε την κατσαρόλα με το καπάκι και μαγειρεύουμε για περίπου 1 ώρα, μέχρι να μαλακώσει ο κόκορας και να δέσει η σάλτσα.

Ματσάτα

  1. Σε ένα μεγάλο μπολ βάζουμε το αλεύρι, το ελαιόλαδο, το νερό και το αλάτι, και ζυμώνουμε με τα χέρια μας μέχρι να γίνει μια ζύμη απαλή, που να μην κολλάει στα χέρια.
  2. Καλύπτουμε με καθαρή πετσέτα κουζίνας και την αφήνουμε για 30 λεπτά, να ξεκουραστεί.
  3. Τη χωρίζουμε σε 4 κομμάτια και ανοίγουμε το καθένα σε στρογγυλό φύλλο διαμέτρου περίπου 30 εκ.
  4. Αλευρώνουμε κάθε φύλλο και το τυλίγουμε σε ρολό.
  5. Το κόβουμε με το μαχαίρι σε λωρίδες πλάτους περίπου 1 εκ., σαν ταλιατέλες.
  6. Σε μπόλικο αλατισμένο νερό που κοχλάζει βράζουμε τα ματσάτα για περίπου 15 λεπτά.
  7. Τα στραγγίζουμε και τα ξεπλένουμε με κρύο νερό.
  8. Τα στραγγίζουμε και τα αδειάζουμε σε μεγάλη πιατέλα.
  9. Από πάνω τακτοποιούμε τα κομμάτια του κόκορα, περιχύνουμε με τη σάλτσα και σερβίρουμε.
Η συνταγή πρωτοδημοσιεύτηκε στο περιοδικό Γαστρονόμος, τεύχος 221.

 

Ξεναγοί: Απεργούν αύριο Πέμπτη – Συγκέντρωση διαμαρτυρίας και στη Μύκονο

0

Η ώρα της απεργίας έφτασε. Και μάλιστα οι Κυκλάδες μέσω Μυκόνου αναμένεται να στείλουν ηχηρό μήνυμα…

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξεναγών (ΠΟΞΕΝ) κήρυξε απεργία για αύριο Πέμπτη (11/7), από τις 06:00 μέχρι τις 20:00 της ίδιας ημέρας, αντιδρώντας στην ψήφιση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Τουρισμού με τίτλο «Ενίσχυση των τουριστικών υποδομών και της τουριστικής εκπαίδευσης, επικαιροποίηση του πλαισίου άσκησης του επαγγέλματος των ξεναγών και των χρονομεριστικών μισθώσεων, ρυθμίσεις τουριστικών φορέων και άλλες διατάξεις για την ενίσχυση του τουρισμού».

Συγκεκριμένα, σε σχετική ανακοίνωση της ΠΟΞΕΝ – μεταξύ άλλων – αναφέρονται τα εξής: «Οι ξεναγοί όλης της χώρας από την πρώτη στιγμή εκφράσαμε την αντίθεση και αντίρρησή μας σε αυτό τον “εκσυγχρονισμό” και παρά τις αλλεπάλληλες συζητήσεις με το Υπουργείο Τουρισμού, παρά την ανάπτυξη των θέσεων μας στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, παρά τις όποιες απόπειρες σύγκλισης, υπάρχουν σημαντικά σημεία απόκλισης, με αποτέλεσμα, στο παρά πέντε της ψήφισης του νομοσχεδίου, οι ξεναγοί να βρίσκονται σε αναβρασμό, καθώς δεν υπάρχει καμιά διασφάλιση για την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών ξενάγησης και για το μέλλον του επαγγέλματος του ξεναγού. Εκσυγχρονισμός της νομοθεσίας περί ξεναγών, σε μία χώρα με δεκάδες εκατομμύρια τουριστών κάθε χρόνο, δεν μπορεί να σημαίνει υποβάθμιση του έργου τους. Δεν μπορεί στο όνομα της “ανταγωνιστικότητας” να υποκαθίσταται η ξενάγηση από τη “συνοδεία”. Ξενάγηση, χωρίς σοβαρή εκπαίδευση, χωρίς παιδεία, χωρίς εμπειρία, χωρίς προστασία της έννοιας και του επαγγέλματος δεν νοείται».

Έτσι, λοιπόν, η ΠΟΞΕΝ διατυπώνει τρία αιτήματα προς το Υπουργείο Τουρισμού που είναι η αναγνώριση του σημαντικά πολυδιάστατου και πολύπλευρου ρόλου του ξεναγού, μέσα από τις προτάσεις μας για τον ορισμό του, η ποιοτική εκπαίδευση και κατάρτιση των ξεναγών: Αναβάθμιση των Σχολών Ξεναγών, μείωση του ετήσιου μέγιστου δυνατού αριθμού διεξαγωγής των δίμηνων ταχύρρυθμων σεμιναρίων και την κατάργηση της δυνατότητας διεξαγωγής αυτών από τα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης, καθώς και η πάταξη του φαινομένου των παράνομων ξεναγήσεων.

Εμείς να σημειώσουμε ότι μέσω του φίλου της ιστοσελίδας μας, Αντώνη Ποθητού (με καταγωγή από τη Νάξο), ο οποίος εργάζεται ως ξεναγός στην Μύκονο, έγινε γνωστό ότι ” αύριο στις 11 στην Πλατεία Μαντώς Μαυρογένους θα θέλαμε την παρουσία σας στο πλευρό μας! Στα πλαίσια της Πανελλήνιας απεργίας των ξεναγών θα προχωρήσουμε σε μια συμβολική κίνηση διαμαρτυρίας ενάντια στο νομοσχέδιο που καταργεί το επάγγελμα του ξεναγού, περιορίζοντας το μόνο σε οργανωμένους αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία!”

Η ανακοίνωση της ΠΟΞΕΝ

«Το Υπουργείο Τουρισμού εισηγείται προς τη Βουλή για ψήφιση νομοσχέδιο με το οποίο επιχειρεί “εκσυγχρονισμό” του επαγγέλματος του ξεναγού. Ανάμεσα σε άλλα με τον προτεινόμενο ορισμό του ξεναγού περιορίζει το έργο του σε κλειστούς και περίκλειστους χώρους, παρά το γεγονός ότι η ιστορία, τα αξιοθέατα και ο πολιτισμός της Ελλάδας δεν είναι “περιχαρακωμένα”. Ταυτόχρονα, οι προσπάθειες και προτάσεις των ξεναγών για ενίσχυση του ελέγχου των παρανόμων ξεναγήσεων δεν εισακούονται ενώ ακόμη και το έργο της Σχολής Ξεναγών υποβαθμίζεται.

Οι ξεναγοί όλης της χώρας από την πρώτη στιγμή εκφράσαμε την αντίθεση και αντίρρησή μας σε αυτό τον “εκσυγχρονισμό” και παρά τις αλλεπάλληλες συζητήσεις με το Υπουργείο Τουρισμού, παρά την ανάπτυξη των θέσεων μας στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, παρά τις όποιες απόπειρες σύγκλισης, υπάρχουν σημαντικά σημεία απόκλισης, με αποτέλεσμα, στο παρά πέντε της ψήφισης του νομοσχεδίου, οι ξεναγοί να βρίσκονται σε αναβρασμό, καθώς δεν υπάρχει καμιά διασφάλιση για την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών ξενάγησης και για το μέλλον του επαγγέλματος του ξεναγού.

Εκσυγχρονισμός της νομοθεσίας περί ξεναγών, σε μία χώρα με δεκάδες εκατομμύρια τουριστών κάθε χρόνο, δεν μπορεί να σημαίνει υποβάθμιση του έργου τους. Δεν μπορεί στο όνομα της “ανταγωνιστικότητας” να υποκαθίσταται η ξενάγηση από τη “συνοδεία”.

Ξενάγηση, χωρίς σοβαρή εκπαίδευση, χωρίς παιδεία, χωρίς εμπειρία, χωρίς προστασία της έννοιας και του επαγγέλματος δεν νοείται.

Συνεπώς διατρανώνουμε την αντίθεσή μας στην υποβάθμιση του επαγγέλματός μας και στην υποκατάστασή του από υπηρεσίες μη καταλλήλων προς τούτο προσώπων και ζητούμε:

Την αναγνώριση του σημαντικά πολυδιάστατου και πολύπλευρου ρόλου του ξεναγού, μέσα από τις προτάσεις μας για τον ορισμό του

Την ποιοτική εκπαίδευση και κατάρτιση των ξεναγών: Αναβάθμιση των Σχολών Ξεναγών, μείωση του ετήσιου μέγιστου δυνατού αριθμού διεξαγωγής των δίμηνων ταχύρρυθμων σεμιναρίων και την κατάργηση της δυνατότητας διεξαγωγής αυτών από τα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης.

Την πάταξη του φαινομένου των παράνομων ξεναγήσεων

Έστω και την τελευταία στιγμή, καλούμε το Υπουργείο, την Κυβέρνηση, τη Βουλή των Ελλήνων να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και να αναγνωρίσουν έμπρακτα τη σημασία του επαγγέλματος του ξεναγού, ο οποίος αποτελεί τον – κυριολεκτικά – ζωντανό εκπρόσωπο της Ελλάδας στους επισκέπτες της».

Πάρος: Αντιδήμαρχος οδηγεί όχημα καθαριότητας γιατί δεν υπάρχουν υπάλληλοι

0

Το έχουμε δει σε δήμους των Κυκλάδων όπου η απουσία υπαλλήλων είναι γνωστή σε όλους. Οπως στο Δήμο Σικίνου ή Φολεγάνδρου με το Δήμαρχο να κάνει ακόμη και τον τραυματιοφορέα ή τον οδηγό ασθενοφόρου και οχήματος καθαριότητας. Αλλά να το δούμε και στο Δήμο Πάρου;

Κι όμως συνέβη… Οπως αναφέρει ο αντιδήμαρχος Καθαριότητας Χριστόδουλος Μαούνης σε δήλωσή του “λόγω της μεγάλης έλλειψης προσωπικού στον τομέα καθαριότητας που αντιμετωπίζει ο Δήμος μας, ωθήθηκα στο να ζητήσω από τον Δήμαρχο Πάρου να εγκρίνει την κατ΄ εξαίρεση άδεια οδήγησης οχημάτων του δήμου από αιρετούς”.

Οπερ κι εγένετο… Η σχετική ανακοίνωση του Δήμου Πάρου αναφέρει: 

Ο Δήμαρχος Πάρου κ. Κώστας Μπιζάς, σύμφωνα με την υπ’ αρ. 647/2024 απόφαση του, συμπληρώνει την υπ’ αρίθμ. 263/2024 (ΑΔΑ: ΨΣΤΒΩΞΓ-77Λ) απόφαση Δημάρχου, που αφορά την έγκριση κατ’ εξαίρεση άδεια οδήγησης οχημάτων του Δήμου Πάρου, από υπαλλήλους και αιρετούς του Δήμου.

Με αφορμή την απόφαση του Δημάρχου, ο Αντιδήμαρχος Καθαριότητας κ. Χριστόδουλος Μαούνης, με σχετική δήλωσή του, αναφέρει:

 «Για να ανταποκριθούμε στην μεγάλη πίεση των καλοκαιρινών μηνών, λόγω της μεγάλης έλλειψης προσωπικού στον τομέα καθαριότητας που αντιμετωπίζει ο Δήμος μας, ωθήθηκα στο να ζητήσω από τον Δήμαρχο Πάρου, κ. Κώστα Μπιζά, μιας και είμαι κάτοχος διπλώματος οδήγησης Γ’ κατηγορίας, φορτηγού οχήματος, να εγκρίνει την κατ΄ εξαίρεση άδεια οδήγησης οχημάτων του δήμου από αιρετούς, όπως προβλέπεται από την νομοθεσία.

 Θα είμαι στις επάλξεις όποτε το ζητήσει η Υπηρεσία, προκείμενου να προσφέρω τις υπηρεσίες μου αμισθί και να διευκολύνω τον υπεράνθρωπο αγώνα που δίνουν καθημερινά οι υπάλληλοι της υπηρεσίας καθαριότητας του Δήμου μας.

 Όλοι μαζί μπορούμε να συμβάλουμε στην προστασία και αναβάθμιση της αισθητικής του νησιού μας, ώστε να επιτύχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα γιατί η καθαριότητα της Πάρου είναι υπόθεση όλων μας!».