Σάββατο, 23 Νοεμβρίου, 2024
Αρχική Blog Σελίδα 247

Formula 1: Με ποια ομάδα θα αγωνιστεί ο Μπραντ Πιτ; (video)

0

Πριν από δύο χρόνια ο Τζόζεφ Κοζίνσκι ένωσε τις δυνάμεις του με τον Τομ Κρουζ, προκειμένου να αναβιώσει τον μύθο του «Top Gun». Το έκανε δε με τρόπο εντυπωσιακό, κερδίζοντας τόσο τους «ειδικούς» –και ένα Οσκαρ– όσο και το κοινό, που πήγε μαζικά στις αίθουσες για να δει την ταινία του.

Ενας άλλος υπέρλαμπρος χολιγουντιανός αστέρας, ο Μπραντ Πιτ, είναι ο πρωταγωνιστής του καινούργιου φιλμ του Κοζίνσκι, ο οποίος αυτή τη φορά θα μας ταξιδέψει στον μαγικό κόσμο της Formula 1.

 

Το πρώτο τρέιλερ του «F1», που κυκλοφόρησε πρόσφατα, είναι τουλάχιστον αξιοπρόσεκτο. Εκεί βλέπουμε τον Πιτ στον ρόλο του Σόνι Χέιζ, ενός πρώην πιλότου της Formula 1, ο οποίος επιστρέφει πίσω από το τιμόνι για χάρη μιας φιλόδοξης (επινοημένης) ομάδας.

Στον ρόλο του συμπρωταγωνιστή τον Ντάμσον Ίμπρις. Ενώ, μέρος του καστ είναι ο Κέρυ Κόντον, ο Χαβιέρ Μπέρντεμ, ο Τομπάϊας Μενχίες, η Σάρα Νιλς και η Κιμ Μπότνια.

Ο ανταγωνισμός, ωστόσο, είναι πολύ αληθινός και τρομερά υψηλού επιπέδου: ήδη στο τρέιλερ αναφέρονται οι Ferrari, Red Bull, Aston Martin, Mercedes, ενώ σε ένα άλλο πλάνο βλέπουμε παραταγμένους δίπλα στον Αμερικανό ηθοποιό τους παγκόσμιους πρωταθλητές Φερνάντο Αλόνσο και Μαξ Φερστάπεν.

Αλλωστε, κομμάτια της ταινίας έχουν γυριστεί κατά τη διάρκεια του περυσινού βρετανικού Γκραν Πρι και άλλων αγώνων ταχύτητας. Αυτό το πάντρεμα του κινηματογράφου με την τεχνολογία αιχμής, το οποίο είδαμε σε μεγάλο βαθμό και στο «Top Gun: Maverick» του Κοζίνσκι, είναι σίγουρα πολύ γοητευτικό.

Το «F1» λέγεται ότι θα κοστίσει κοντά στα 300 εκατ. δολάρια, με την Apple TV να επενδύει περίπου 160-170 εκατ. από αυτά. Η ταινία αναμένεται να κυκλοφορήσει το επόμενο καλοκαίρι, στις 25 Ιουνίου.

δείτε το τρέιλερ 

 

ΠΑΣΟΚ – Ακτοπλοϊα: 27 βουλευτές ζητούν εξηγήσεις για τα ναύλα …

0
Πλοία
Πλοία

Τις τεράστιες αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια που σημειώθηκαν επί κυβερνήσεως της Ν.Δ. και την πλήρη ανυπαρξία πολιτικών και μέτρων για των περιορισμό τους φέρνει στη Βουλή ως επισπεύδον Βουλευτής ο Γιώργος Νικητιάδης. Την κοινή ερώτηση και το αίτημα κατάθεσης εγγράφων υπογράφουν επιπλέον 27 Βουλευτές του ΠΑΣΟΚ. Η ερώτηση – αίτηση κατάθεσης εγγράφων κατατέθηκαν την Πέμπτη 11 Ιουλίου και απευθύνεται στους Υπουργούς Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Χρήστο Στυλιανίδη και Ανάπτυξης κ. Τάκη Θεοδωρικάκο.

Συμφώνως με το κείμενο της ερώτησης οι τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια έχουν εκτοξευτεί και η Κυβέρνηση είναι απλός παρατηρητής όπως άλλωστε και στο κύμα της ακρίβειας που μαστίζει τους πολίτες. Ο Έλληνας θέλει ένα ολόκληρο μισθό, για να πάει με την οικογένεια του ειδικώς σε νησιά του ανατολικού Αιγαίου όπως η Ρόδος, η Κως, η Νίσυρος, η Πάτμος, η Λέρος, η Κάσο, το Καστελόριζο, η Χίος, η Λέσβος και άλλα νησιά.

Πρόσφατη έρευνα της OnLine πλατφόρμας κράτησης ακτοπλοϊκών εισιτηρίων ferryroute.com η οποία σύγκρινε την εξέλιξη των τιμών από το 2019 μέχρι το 2024, περίοδος δηλαδή διακυβέρνησης της χώρας από τη Ν.Δ., οι τιμές των ναύλων έχουν αυξηθεί έως και 60%. Η τιμή για παράδειγμα ενός απλού εισιτήριου προς τα Χανιά αυξήθηκε από 49€ σε 79€, δηλαδή πάνω από 60%. Άλλη έρευνα δείχνει πως οι τιμές αυτές είναι ως και 60% υψηλότερες από τις τιμές για αντίστοιχες διαδρομές στην Βόρεια Ευρώπη. Για παράδειγμα στην διαδρομή Όσλο – Κοπεγχάγη που είναι οριακά μεγαλύτερη από την διαδρομή Πειραιάς – Ρόδος, μια τετραμελής οικογένεια με εσωτερική καμπίνα και αυτοκίνητο ταξιδεύει με 696 όταν στην Ελλάδα για την αντίστοιχη διαδρομή το κόστος ανέρχεται σε 1105,50 ευρώ. Με άλλα λόγια στην Ελλάδα πληρώνουμε 58,8% ακριβότερα από ότι οι Βορειοευρωπαίοι για μια διαδρομή μάλιστα, οριακά έστω, μικρότερη!

Η Κυβέρνηση, που για μία ακόμη φορά ζει σε ένα παράλληλο σύμπαν, σε μία κατάσταση που η ίδια έχει δημιουργήσει, απαντάει με «nonpaper» στο οποίο υιοθετεί την γραμμή των ακτοπλόων περί ελάχιστων αυξήσεων και ψελλίζει μια προσχηματική κριτική για τις ενδονησιωτικές συνδέσεις και τις συνδέσεις με ταχύπλοα σκάφη στα οποία παραδέχεται διψήφιες αυξήσεις όπως για παράδειγμα 11,76% στη Μύκονο και 32,8% στην γραμμή Πάρος-Νάξος με ταχύπλοο. Ταυτοχρόνως η Ν.Δ. δεν λέει τίποτα για το γεγονός που ανέδειξε και ο τομέας Ναυτιλίας του ΠΑΣΟΚ με πρόσφατη ανακοίνωση του, ότι οι τιμές στις ακτοπλοϊκές γραμμές τις μέρες που υπάρχει μόνο μια εταιρία σε μια γραμμή, οι τιμές αυξάνονται και τις μέρες που εισέρχεται και δεύτερη εταιρία στο δρομολόγιο οι τιμές ως δια μαγείας μειώνονται!

Την ίδια στιγμή που οι διεθνείς τιμές των καυσίμων μειώνονται, στην Ελλάδα οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων αυξάνονται. Μήπως δεν φταίνε οι διεθνείς τιμές των καυσίμων αλλά η ολιγοπωλιακή διάρθρωση μιας αγοράς που ουσιαστικά ελέγχουν μόλις δύο εταιρίες;

Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής πολιτικής με επιστολή του στην Επιτροπή Ανταγωνισμού ζητάει έρευνα στον κλάδο της ακτοπλοΐας, συμφώνως με δημοσιεύματα. Το περιεχόμενο αυτής της επιστολής δεν δόθηκε ποτέ στη δημοσιότητα. Αξίζει να σημειωθεί πως η Επιτροπή Ανταγωνισμού έχει να ερευνήσει τον συγκεκριμένο κλάδο από τον Νοέμβριο του 2010. Τον δρόμο της απόκρυψης ενημέρωσης επέδειξε το Υπουργείο Ναυτιλίας και σε πρόσφατους ελέγχους που έκανε από 07/06/2024 έως και 16/06/2024.

Όπως μας ενημερώνει με σχετικό ΔΤ, πραγματοποιήθηκαν από τις κατά τόπους Λιμενικές Αρχές 377 έλεγχοι σε επιβατηγά και επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία της ακτοπλοΐας και βεβαιώθηκαν επτά παραβάσεις για παράλειψη ενημέρωσης της αρμόδιας Αρχής σχετικά με μεταβολές των τιμών των εισιτηρίων για τις οποίες ποτέ δεν υπήρξε αναλυτική ενημέρωση. Επίσης το πολυδιαφημισμένο παρατηρητήριο τιμών στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες αναμένεται εδώ και τουλάχιστον έναν χρόνο ενώ η Κυβέρνηση και παρά την πίεση του ΠΑΣΟΚ αρνείται να εξετάσει μια σειρά από μέτρα όπως την μείωση του ΦΠΑ, παρατηρητήριο στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων και κρατική επιδότηση στις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες που κατοικούν στα νησιά μας έως ότου επανέλθουν οι τιμές στα επίπεδα του 2020.

Ο κ. Νικητιάδης και οι 27 Βουλευτές του ΠΑΣΟΚ ερωτούν τους αρμόδιους Υπουργούς.

1. Πότε θα λειτουργήσει το παρατηρητήριο τιμών στις ακτοπλοϊκές γραμμές και γιατί δεν έχει λειτουργήσει μέχρι σήμερα;

2. Γιατί δεν έχουν δοθεί στη δημοσιότητα τα αποτελέσματα των πρόσφατων ελέγχων και των 7 παραβάσεων που εντόπισε το Υπουργείο;

3. Γιατί δεν έχει δοθεί στη δημοσιότητα η επιστολή του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής πολιτικής προς την Επιτροπή Ανταγωνισμού;

4. Ποιες είναι οι ενέργειες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής πολιτικής και του Υπουργείου Ανάπτυξης για να καταπολεμήσουν φαινόμενα αισχροκέρδειας στον κλάδο;

5. Πόσο έχουν αυξηθεί οι τιμές των εισιτηρίων τα τελευταία 5 χρόνια διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας; Παρακαλούμε όπως μας δώσετε αναλυτικά στοιχεία ανά δρομολόγιο και τιμές τα τελευταία 5 χρόνια.

6. Σκοπεύει η Κυβέρνηση όπως προχωρήσει στον προσδιορισμό συντελεστών των στοιχείων του κόστους των μεταφορών καθώς και τα επίπεδα συνδεσιμότητας και ανεκτού ναύλου για τα νησιά;

Ανδρος – Σουσούδης: Βασική μας προτεραιότητα η διαχείριση των απορριμμάτων

0

H διαχείριση των απορριμμάτων είναι η βασική προτεραιότητα για τη δημοτική Αρχή Άνδρου, καθώς όπως τονίζει ο δήμαρχος, Θεοδόσης Σουσούδης, για πολλά χρόνια, το νησί αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα στο συγκεκριμένο θέμα. «ΧΥΤΥ δεν υπάρχει ακόμη, η διαχείριση γίνεται μέσω δεματοποιητή, τον οποίο βρήκαμε καμένο και εκτός λειτουργίας όταν αναλάβαμε, με τα απορρίμματα σκορπισμένα στο χώρο του δεματοποιητή».

 Ποια έργα έχουν χαρακτηρίσει το πρώτο εξάμηνο της διοίκησής σας;

Η διαχείριση προβλημάτων της καθημερινότητας ήταν η πρώτη προτεραιότητα μας αυτό το εξάμηνο. Η Άνδρος, όπως και όλα σχεδόν τα νησιά, αντιμετωπίζει σοβαρά θέματα έλλειψης νερού, λόγω της παρατεταμένης λειψυδρίας, γι΄ αυτό φροντίσαμε να προετοιμάσουμε το νησί ενόψει του καλοκαιριού. Ελέγχθηκαν, καθαρίστηκαν και διορθώθηκαν προβλήματα σε πηγές και δεξαμενές ύδρευσης, αντικαταστάθηκαν φθαρμένες σωλήνες και δίκτυα ύδρευσης, επισκευάστηκαν γεωτρήσεις, ενισχύθηκαν τα αντλιοστάσια και σε συνδυασμό με την τηλεμετρία που εφαρμόζεται σε μεγάλο μέρος του δικτύου, μας επιτρέπει να ελέγχουμε τις απώλειες.

Παράλληλα καταθέσαμε πρόταση για τη δημιουργία μονάδας αφαλάτωσης και «έξυπνων» υδρομετρητών. Προετοιμάσαμε το νησί για την αντιπυρική περίοδο, οργανώσαμε την Πολιτική Προστασία. Επισκευάσαμε-ανακατασκευάσαμε τις δύο παραλιακές πεζογέφυρες σε Χώρα και Μπατσί, καθαρίσαμε με ειδικό μηχάνημα 16 παραλίες του νησιού μας. Εξωραΐσαμε το κεντρικό λιμάνι με απαραίτητα έργα. Εκτελούμε ένα εκτεταμένο πρόγραμμα ασφαλτοστρώσεων και ταυτόχρονα προχωρούμε τις διαδικασίες για μεγάλα έργα πνοής, όπως ο Βιολογικός της Υδρούσας, Λιμενικά έργα και το Κλειστό Γήπεδο Μπάσκετ.

Η διαχείριση των απορριμμάτων αποτελεί προτεραιότητα για τη Δημοτική Αρχή;

Θα έλεγα πως αποτελεί την πρώτη προτεραιότητα. Δυστυχώς, για πολλά χρόνια, το νησί αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα στο συγκεκριμένο θέμα. ΧΥΤΥ δεν υπάρχει ακόμη, η διαχείριση γίνεται μέσω δεματοποιητή, τον οποίο βρήκαμε καμένο και εκτός λειτουργίας όταν αναλάβαμε, με τα απορρίμματα σκορπισμένα χύδην στο χώρο του δεματοποιητή. Βρήκαμε επίσης ένα τελεσίγραφο από τις υπερκείμενες αρχές για την οριστική παύση της λειτουργίας του δεματοποιητή. Η ανακύκλωση τα τελευταία δυο χρόνια δεν λειτουργούσε στον βαθμό που θα έπρεπε και η κατάσταση έμοιαζε αδιέξοδη. Σήμερα, έξι μήνες μετά, υπάρχουν σημάδια αισιοδοξίας. Η κατασκευή ΧΥΤΥ και μονάδας κομποστοποίησης από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου πρόκειται να ξεκινήσει πολύ σύντομα, ενώ ξεκινήσαμε εντατικοποίηση και επέκταση της ανακύκλωσης, ώστε να μειωθεί ο όγκος των απορριμμάτων. Σύντομα θα ανακοινώσουμε περισσότερα για το θέμα.

Αντιμετωπίζει η Άνδρος πρόβλημα εξαιτίας του υπερτουρισμού;

Δε θα το έλεγα. Υπάρχει, βεβαίως, μια περίοδος από τις 15 Ιουλίου μέχρι τις 25 Αυγούστου που το νησί «βουλιάζει» από κόσμο, ωστόσο τα περιθώρια ως προς τη διεύρυνση της τουριστικής περιόδου είναι σημαντικά. Έχουμε δώσει από την 1η Ιανουαρίου, μεγάλη έμφαση στην εικόνα και την προβολή του νησιού μας. Παρατηρείται ήδη μια αύξηση στον αριθμό των επισκεπτών, αφού η Άνδρος είναι ένας καταπληκτικός προορισμός πολύ κοντινός στην Αθήνα και το αεροδρόμιο και προσφέρει πολλές και διαφορετικές επιλογές στον επισκέπτη, σε τιμές απόλυτα λογικές. Οι εξαιρετικές παραλίες και το καλό φαγητό, σε συνδυασμό με τις μοναδικές εκδηλώσεις πολιτισμού, όπως το Φεστιβάλ Άνδρου που φέτος κλείνει τα 10 του χρόνια, τις εικαστικές προτάσεις του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, του Ιδρύματος Κυδωνιέως και της Καϊρείου Βιβλιοθήκης, τα πανηγύρια και τις εκδηλώσεις των συλλόγων, σε κάθε γωνιά του νησιού, όλα αυτά μαζί, κάνουν το καλοκαίρι στην Άνδρο να έχει κάθε μέρα γιορτή.

*Συνέντευξη στην Εύη Σαλτού για το ένθετο cityhub της εφημερίδας ΤΑ ΝΕΑ

Save Naxos Water: Συνάντηση σήμερα (12/07) στη Μονή με επίκεντρο το νερό

0

Η ώρα των αποφάσεων έφτασε. Ποιες θα είναι οι δράσεις από τα μέλη της Ανοιχτής Συνέλευσης Μονιατών Νάξου σχετικά με τη λειψυδρία; Τα βήματα που θα ακολουθήσουν κατά των “απαράδεκτων αυξήσεων” – όπως σημειώνουν – στο νερό από το Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων;

Απόψε θα γνωρίζουμε… Η πρόσκληση είναι ξεκάθαρη: “Καλούμε όλους όσους ενδιαφέρονται στο Πηγάδι της Μονής την Παρασκευή 12 Ιουλίου, ώρα 19:30, ώστε να προχωρήσουμε σε έναν συντονισμό των δράσεών μας”

Αναλυτικά… 

Το νερό είναι κοινωνικό αγαθό, δεν είναι εμπόρευμα

Απαράδεκτες αυξήσεις στο νερό από 2 εως 6 φορές πάνω.

Ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων αποφάσισε να πληρώσουμε εμείς για τη χρόνια κακοδιαχείριση, την απαράδεκτη σπατάλη που προκύπτει από την προώθηση του υπερτουρισμού και την εμπορευματοποίηση του νερού.

Λειψυδρία… ή σπατάλη;

Μας λένε ότι το πρόβλημα είναι η λειψυδρία. Είναι όμως; Η Νάξος, ακόμα και σε περιόδους παρατεταμένης ανομβρίας όπως αυτή που διανύουμε, έχει νερό. Έχει νερό για τους κάτοικους της, για τα φυτά της και τα ζώα της, για τον πρωτογενή τομέα που στηρίζει τη ζωή του νησιού. Για όλα αυτά που θαυμάζουν όλοι οι ξένοι επισκέπτες μας και με τον καθημερινό αγώνα και ιδρώτα μας συντηρούμε επειδή αγαπάμε αυτόν τον τόπο για αυτό που είναι κι όχι για το πόσες πισίνες έχει.

Ακόμη, με λίγη παραπάνω πρόληψη και σωστό σχεδιασμό, αυτός ο τόπος έχει νερό να φροντίσει και όσους επισκέπτες έρχονται να τον σεβαστούν, να τον θαυμάσουν και να ξεκουραστούν σε αυτόν χωρίς να τον καταστρέφουν. Όμως δεν έχει νερό για μια βιομηχανία μαζικού υπερτουρισμού όπου και η τελευταία σταγόνα στραγγίζεται από τους μπαξέδες και τις βρύσες μας και καταλήγει να είναι μορφή διασκέδασης, για όσους φυσικά έχουν αρκετά λεφτά να πληρώσουν για αυτήν.

Τι έγινε τώρα;

Έτσι ο Δήμος αποφάσισε με συνοπτικές διαδικασίες την επιβολή παράλογων αυξήσεων με αναδρομική ισχύ. Καλούμαστε όλα τα νοικοκυριά της Νάξου και των Μικρών Κυκλάδων, οι μικρές επιχειρήσεις και τα χωριά που έχουν αυτονομία και επάρκεια σε νερό να πληρώσουμε τις ανάγκες της τουριστικής βιομηχανίας.

Αρνούμαστε να δεχτούμε τις παράλογες αυξήσεις.

Οι καινούργιες αυξήσεις στα δημοτικά τέλη θα φανούν άμεσα στους λογαριασμούς του ρεύματος αλλά αυτές του νερού θα φανούν με τους λογαριασμούς που πιθανόν να μας έρθουν… του χρόνου! Μέχρι τότε η ζημιά μας και τα κέρδη τους θα είναι αρκετά μεγάλα αφού οι αυξήσεις υπολογίζονται αναδρομικά από την αρχή του 2024!

Μια πρώτη κίνηση

Η ομόφωνη απόφαση από την Γενική Συνέλευση Κατοίκων της Μονής στην οποία παρευρέθησαν πρόεδροι και από άλλα χωριά καθώς και τρεις Αντιδήμαρχοι, ήταν να παρθούν πίσω τα μέτρα και να ενώσουμε τις δυνάμεις μας με όλους τους κατοίκους του νησιού μέχρι να δικαιωθούμε.

Καλούμε όλους όσους ενδιαφέρονται στο Πηγάδι της Μονής την Παρασκευή 12 Ιουλίου, ώρα 19:30, ώστε να προχωρήσουμε σε έναν συντονισμό των δράσεών μας.

Αφίσα_gr_πλαίσιο (1)

 

 

Πάρος – Κίνηση Πολιτών: Ενημερωτική συζήτηση για τις συνέπειες του μαζικού τουρισμού

0

Τόπος: Πάρος – Παροικιά (Ανοιχτό Θεατράκι του Γενικού Λυκείου Πάρου)

Χρόνος: Παρασκευή 12 Ιουλίου (ώρα έναρξης 20:00)

Δράση: Συζήτηση με τον Κωστή Χατζημιχάλη και θέμα “Υφαρπαγή Νερού και Γης“.

Διοργάνωση: Σύλλογος Φίλων της Πάρου και Αντιπάρου

Αναλυτικά

Ο Σύλλογος Φίλων της Πάρου και Αντιπάρου σας καλεί την Παρασκευή 12 Ιουλίου στις 8 μ.μ. στο Ανοιχτό Θεατράκι του Γενικού Λυκείου Πάρου στη Παροικιά για μια συζήτηση σχετικά με τις επιπτώσεις του μαζικού τουρισμού και της δόμησης που ακολουθεί στην Πάρο.

Καλεσμένος Ομιλητής θα είναι ο Πολεοδόμος (με καταγωγή από τη Νάξο) Κωστής Χατζημιχάλης και το θέμα της ομιλίας του είναι “Υφαρπαγή Νερού και Γης“.

Τα μέλη της Κίνησης Πολιτών Νικόλας Στεφάνου και Τόνια Παντελαίου θα παρουσιάσουν εικόνες από την σημερινή κατάσταση στο νησί και τις προοπτικές που διαφαίνονται σχετικά με την εξέλιξή του.

Γερμανία: Ερχεται “φόρος ζάχαρης” για την αντιμετώπιση της παχυσαρκίας

0
Παχυσαρκία
Παχυσαρκία

Η παχυσαρκία και ο διαβήτης αυξάνονται παγκοσμίως. Μόνο στη Γερμανία περίπου οι μισοί από τους ενήλικες είναι υπέρβαροι. Σχεδόν ένας στους πέντε είναι μάλιστα παχύσαρκος. Περισσότερο από το 7% του συνολικού πληθυσμού πάσχει από διαβήτη – και η τάση είναι αυξητική.

Επιμέλεια: Ειρήνη Αναστασοπούλου (από τη σελίδα dw.com)

Ωστόσο, η υπερβολική κατανάλωση ζάχαρης δεν αρρωσταίνει μόνο τους ανθρώπους, αλλά κοστίζει επίσης ακριβά στο κοινωνικό σύνολο είτε επειδή αυξάνει το κόστος ασφάλισης υγείας είτε επειδή προκαλεί έλλειψη εργατικού δυναμικού.

Στο επίκεντρο της συζήτησης βρίσκονται τα ποτά με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη. Η κατανάλωση αναψυκτικών, κόκα-κόλας, ενεργειακών ποτών και παρόμοιων θεωρείται μία από τις κύριες αιτίες της αύξησης του αριθμού των υπέρβαρων ανθρώπων παγκοσμίως. Γι’ αυτόν τον λόγο ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (Π.Ο.Υ.) συνιστά εδώ και καιρό να φορολογούνται ξεχωριστά τα εν λόγω ποτά. Ο υπουργός Διατροφής και Γεωργίας Τζεμ Έζντεμιρ από το κόμμα των Πρασίνων είναι επίσης υπέρ ενός τέτοιου μέτρου και έχει την υποστήριξη 9 από τα 16 γερμανικά ομόσπονδα κρατίδια, που καλούν την κυβέρνηση να εξετάσει την υιοθέτηση ενός τέτοιου φόρου.

Τι θα φέρει ένας “φόρος ζάχαρης”;

Υπέρβαροι ποδηλάτες
Χωρίς ζάχαρη και με άσκηση, ειδάλλως…Εικόνα: Lindsey Parnaby/AFP

 

Τον περασμένο Νοέμβριο το Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Μονάχου έδειξε σε μελέτη πόσο αποτελεσματικός θα ήταν ένας ειδικός φόρος στα ζαχαρούχα ποτά στη Γερμανία. Οι επιστήμονες υπολογίζουν ότι τα επόμενα 20 χρόνια θα μπορούσαν να αποφευχθούν έως και 240.000 περιπτώσεις διαβήτη τύπου 2. 17.000 έως 30.000 θάνατοι θα μπορούσαν να αποφευχθούν ή τουλάχιστον να καθυστερήσουν σημαντικά. Κατά την ίδια περίοδο, θα μπορούσαν να εξοικονομηθούν συνολικά έως και 16 δις ευρώ, 4 δις εκ των οποίων μόνο στο σύστημα υγειονομικής περίθαλψης, για παράδειγμα επειδή θα μπορούσαν να αποφευχθούν ασθένειες που σχετίζονται με την παχυσαρκία. Ο αριθμός των ημερών ασθενείας και των πρόωρων συνταξιοδοτήσεων λόγω υγείας θα μειωνόταν σημαντικά, όπως και ο αριθμός των θανάτων μεταξύ ατόμων σε ηλικία εργασίας. Αλλά και η οικονομία συνολικά θα  μπορούσε να ωφεληθεί τα μάλλα από έναν τέτοιο φόρο.

Μια πρόσφατη μελέτη που έγινε από το Πανεπιστήμιο της Ουάσιγκτον στο Σιάτλ με περίπου 6.000 πειραματόζωα οδήγησε στη διαπίστωση ότι η επιβολή φόρου στα ζαχαρούχα ποτά μειώνει τον δείκτη μάζας σώματος των παιδιών και των εφήβων ειδικότερα. Ερευνητές του Τεχνικού Πανεπιστημίου του Μονάχου επισημαίνουν επίσης ότι η κατανάλωση ζαχαρούχων ποτών είναι υψηλότερη στους εφήβους και ότι οι επιπτώσεις ενός τέτοιου φόρου στην υγεία θα ήταν επομένως ακόμη υψηλότερες σε αυτή την ηλικιακή ομάδα από ό,τι ο μέσος όρος.

Τι δείχνει η εμπειρία από άλλες χώρες

Χωρίς ζάχαρηΕικόνα: picture alliance / dpa

 

Πάνω από 50 χώρες παγκοσμίως έχουν πλέον θεσπίσει φόρο στα αναψυκτικά, όπως η Βρετανία, η Γαλλία, η Ισπανία και η Πολωνία, καθώς και η Ινδία, η Νότια Αφρική, η Χιλή και η Σαουδική Αραβία. Μερικά παραδείγματα: Η Νορβηγία έχει μια ιδιαίτερα μακρά ιστορία επιβολής φόρων στα γλυκά. Υπήρχε ήδη φόρος στη ζάχαρη το 1922, που ισχύει επίσης και για τα τεχνητά γλυκαντικά. Η γειτονική Σουηδία είναι επίσης ευτυχής γι’ αυτό, καθώς πολλοί Νορβηγοί αρέσκονται να περνούν τα σύνορα για να αγοράσουν σοκολάτα. Το 2018, η κυβέρνηση στο Όσλο αύξησε δραστικά τον φόρο για άλλη μια φορά, κατά περίπου 80%.  Το αποτέλεσμα ήταν η μείωση πωλήσεων αναψυκτικών στη Νορβηγία. Το μακρινό Μεξικό φορολογεί τα ζαχαρούχα αναψυκτικά με ένα πέσο (πέντε λεπτά) ανά λίτρο από το 2014. Αυτό αντιστοιχεί σε φορολογική επιβάρυνση περίπου κατά 10%.  Παρόλο που η αγορά κόκα-κόλας και αναψυκτικών μειώθηκε αισθητά το επόμενο έτος, το μοντέλο θεωρήθηκε επιτυχημένο για χρόνια. Ωστόσο, πολλοί καταναλωτές στράφηκαν στη συνέχεια σε χυμούς φρούτων και ζαχαρούχα γαλακτοκομικά προϊόντα, τα οποία δεν υπόκεινται στον φόρο ζάχαρης, γεγονός που ακύρωσε τουλάχιστον εν μέρει τα οφέλη ενός τέτοιου φόρου για την υγεία.

Στην Ινδία ισχύει επίσης το μέτρο. Τα ποτά με πρόσθετη ζάχαρη περιλαμβάνονται στην υψηλότερη φορολογική κατηγορία, δηλαδή στο 28%, γεγονός που τα τοποθετεί στην ίδια φορολογική κλίμακα με τα πολυτελή αυτοκίνητα και τα προϊόντα καπνού. Σε αυτήν υπόκεινται όλα τα ποτά στα οποία προστίθεται ζάχαρη κατά την παραγωγή. Το αποτέλεσμα είναι οι τιμές αυτών των ποτών να έχουν αυξηθεί, γεγονός που επέφερε μείωση της κατανάλωσης. Ωστόσο, δεν δόθηκε κανένα κίνητρο στους παρασκευαστές να μειώσουν την ποσότητα ζάχαρης στα ποτά που συνεχίζουν να πωλούνται.

Λύση ο κλιμακωτός φορολογικός συντελεστής;

 

Κοκτέιλ πινκ παλόμα
Κοκτέιλ πινκ παλόμα με τεκίλα και γκρέιπφρουτ.Εικόνα: picture alliance/Zoonar

 

Πρότυπο για τη Γερμανία θα μπορούσε να αποτελέσει το Ηνωμένο Βασίλειο. Το 2018 η κυβέρνηση του Λονδίνου εισήγαγε έναν κλιμακωτό φορολογικό συντελεστή ζάχαρης. Από 5 γραμμάρια ζάχαρης ανά 100 χιλιοστόλιτρα και άνω χρεώνονται με 18 πένες ανά λίτρο, και 24 πένες για οκτώ γραμμάρια ή περισσότερο. Αυτό δεν έχει οδηγήσει μόνο σε σημαντική μείωση της κατανάλωσης αλλά δημιουργεί επίσης κίνητρο για τους παρασκευαστές να μειώσουν σημαντικά την περιεκτικότητα των αναψυκτικών τους σε ζάχαρη, προκειμένου να εξοικονομήσουν φόρους. Πολλοί παρασκευαστές το έχουν ήδη κάνει αυτό ως απότοκο της νέας νομοθεσίας.

Στη Γερμανία υπήρξε μέχρι στιγμής δέσμευση των παρασκευαστών να μειώσουν τη ζάχαρη στα ποτά τους σε εθελοντική βάση με λίγες συνέπειες. Κατά μέσο όρο, η περιεκτικότητα σε ζάχαρη στα αναψυκτικά και τα ενεργειακά ποτά έχει μειωθεί μόνο κατά 2% από τότε. Οι χώρες με κλιμακωτό φορολογικό συντελεστή στη ζάχαρη έχουν πολύ καλύτερα ποσοστά επιτυχίας. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, για παράδειγμα, η περιεκτικότητα σε ζάχαρη στα αναψυκτικά, τις κόκα-κόλες και τα συναφή μειώθηκε κατά μέσο όρο κατά 29% τα πρώτα τρία χρόνια. Και η προαναφερθείσα προσομοίωση του Τεχνικού Πανεπιστημίου του Μονάχου το αποδεικνύει επίσης αυτό: Εάν οι παρασκευαστές φορολογούνται ανάλογα με την ποσότητα της ζάχαρης, τα αποτελέσματα είναι μεγαλύτερα.

 

Βρεφονηπιακοί σταθμοί: Ανοιξε η πλατφόρμα για υποβολή αιτήσεων

0
paidikos_stathmos

Άνοιξε σήμερα, Πέμπτη 11 Ιουλίου 2024, η πλατφόρμα  για την υποβολή των αιτήσεων από τους δικαιούχους των voucher για την ένταξη σε βρεφονηπιακούς σταθμούς και για την πρόσβαση παιδιών σχολικής ηλικίας, εφήβων και ατόμων με αναπηρία, σε υπηρεσίες δημιουργικής απασχόλησης της περιόδου 2024-2025, κατόπιν έκδοσης της σχετικής κοινής απόφασης  των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Εσωτερικών, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Τo πρόγραμμα αφορά περισσότερα από 173 χιλιάδες παιδιά, ενώ υπάρχει αυξημένη μοριοδότηση στις πολύτεκνες, τρίτεκνες και μονογονεϊκές οικογένειες.

Η υποβολή των αιτήσεων και των αντίστοιχων, κατά περίπτωση, δικαιολογητικών γίνεται μόνο μέσω της ειδικής εφαρμογής στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Εταιρίας Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (ΕΕΤΑΑ Α.Ε) www.eetaa.gr, www.paidikoi.eetaa.gr, από σήμερα, 11 Ιουλίου 2024 έως την 1η Αυγούστου 2024, με βάση το τελευταίο ψηφίο του ΑΦΜ, ξεκινώντας ως ακολούθως:

11/7/2024 – 14/7/2024 για τα ΑΦΜ που λήγουν σε 0, 1, 2.
15/7/2023 – 17/7/2024 για τα ΑΦΜ που λήγουν σε 3, 4, 5.
18/7/2023 – 20/7/2024 για τα ΑΦΜ που λήγουν σε 6, 7, 8, 9.
21/7/2023 – 01/8/2024 για όλα τα ΑΦΜ.

Η Υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Σοφία Ζαχαράκη, δήλωσε:  «Μέριμνα μας είναι και φέτος να μην μείνει κανένα παιδί – με πλήρη αίτηση – εκτός βρεφονηπιακού σταθμού. Γι’ αυτό το Υπουργείο μας πληρώνει ποσό μεγαλύτερο των 360 εκ. ευρώ για την κάλυψη 173.000 vouchers, για βρεφονηπιακούς σταθμούς, ΚΔΑΠ τυπικής ανάπτυξης και ΚΔΑΠ Ατόμων με Αναπηρία. Λύσαμε και το πρόβλημα με τα vouchers για τα άτομα με  αναπηρία  άνω των 22 ετών και τη συμμετοχή τους στα ΚΔΑΠ Ατόμων με Αναπηρία. Προβλέψαμε αυξημένη μοριοδότηση για πολύτεκνους, τρίτεκνους και  μονογονεϊκές οικογένειες.

Πίσω από κάθε παιδί που βρίσκει τη θέση του, στον παιδικό σταθμό, στα ΚΔΑΠ και στα ΚΔΑΠ Ατόμων με Αναπηρία υπάρχει μια οικογένεια στην οποία επιλύουμε ένα ουσιαστικό πρόβλημα φροντίδας και εκπαίδευσης. Βοηθάμε έτσι και στηρίζουμε τους εργαζόμενους γονείς, αλλά και άνεργους  γονείς να διεκδικήσουν την επιστροφή τους στην εργασία με λιγότερο άγχος που θα αφήσουν τα παιδιά τους.  Η υποστήριξη της οικογένειας είναι η δική μας αποστολή ως Υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας.  Από σήμερα έως και την 1η Αυγούστου καλώ τους γονείς να μπουν και να κάνουν εγκαίρως τις αιτήσεις τους.»

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τη σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ/τ.Β΄/αρθ.φ.4056/10-07-2024), ο προϋπολογισμός είναι φέτος αυξημένος και ανέρχεται στα 361,2 εκατ. ευρώ. Το πρόγραμμα απευθύνεται σε περισσότερους από 173.500 δικαιούχους γονείς όλων των δομών, όπως βρεφονηπιακών σταθμών (ηλικίας από 2 μηνών έως 4 ετών), Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης και για παιδιά με Αναπηρία.

Ειδικότερα, το voucher σε βρεφικούς, βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς ολοκληρωμένης φροντίδας, ενισχύεται κατά 1,5 εκατ. ευρώ και ανέρχεται στα 51,5 εκατ. ευρώ με αποτέλεσμα περίπου 1.100 επιπλέον βρέφη και παιδιά να μπορέσουν να λάβουν voucher για τους σταθμούς και 750 παιδιά για τις δομές ΚΔΑΠ τυπικής ανάπτυξης. Για Άτομα με Αναπηρία  άνω των 22 ετών διατηρείται η κάλυψη του συνόλου των αιτήσεων και εκτιμάται ότι επιπλέον 1,7 εκατ. ευρώ θα διατεθεί σε voucher ΚΔΑΠ.

Ο συνολικός προϋπολογισμός του Προγράμματος ανέρχεται στο ποσό των 361,2 εκατ. ευρώ ως εξής:

# 291.200.000 € από το εθνικό και συγχρηματοδοτούμενο σκέλος ΠΔΕ

# 70.000.000 € τακτικός προϋπολογισμός Υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας (έναντι των 50 εκ. + 18,5 εκ της περασμένης περιόδου)

Ο παραπάνω συνολικός προϋπολογισμός θα καλύψει περίπου 173.500 ωφελούμενους όλων των δομών, ως εξής:

# Το σύνολο των αιτήσεων σε βρεφικούς, βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς
καθώς και βρεφονηπιακούς σταθμούς ολοκληρωμένης φροντίδας (που πληρούν τις προϋποθέσεις συμμετοχής του προγράμματος): εκτίμηση 110.000 ωφελούμενα βρέφη και παιδιά όλων των κατηγοριών
# Το σύνολο των αιτήσεων Ατόμων με Αναπηρία  για δομές ΚΔΑΠΑμεΑ: εκτίμηση 9.500 ωφελούμενων

# Περί τις 54.000 παιδιά σε δομές ΚΔΑΠ.

Όσον αφορά στο εισοδηματικό κριτήριο, σύμφωνα με την απόφαση, προβλέπεται:

α) Έως 36.000€ για τους σκοπούς κάλυψης συμμετοχής όλων των κατηγοριών Δομών, προκειμένου για τη λήψη πλήρους voucher, ως εξής:

# Έως 27.000€ για οικογένειες που έχουν έως δύο (2) παιδιά,
# Έως 30.000€ για οικογένειες που έχουν έως τρία (3) παιδιά,
# Έως 33.000€ για οικογένειες που έχουν έως τέσσερα (4) παιδιά, και τις
# Έως 36.000€ για οικογένειες που έχουν από πέντε (5) παιδιά και άνω.

β) Έως 42.000€ ΜΟΝΟ για τη συμμετοχή στις κατηγορίες δομών βρεφικών, βρεφονηπιακών και παιδικών σταθμών και βρεφονηπιακών σταθμών ολοκληρωμένης φροντίδας (Α1, Α2, Β1 και Β2) προκειμένου για τη λήψη voucher μειωμένης αξίας, ως εξής:

# Έως 36.000€ για οικογένειες που έχουν έως τρία (3) παιδιά,
# Έως 39.000€ για οικογένειες που έχουν έως τέσσερα (4) παιδιά, και τις
# Έως 42.000€ για οικογένειες που έχουν από πέντε (5) παιδιά και άνω.

Σύστημα μοριοδότησης
Επίσης, φέτος, για πρώτη φορά προσφέρονται αυξημένα μόρια στην τρίτεκνη, πολύτεκνη και μονογονεϊκή οικογένεια και αντί για 40 μόρια που λάμβαναν πέρυσι, φέτος θα λάβουν 50 μόρια. Αναλυτικότερα, οι ενδιαφερόμενοι που πληρούν το παραπάνω εισοδηματικό κριτήριο μοριοδοτούνται με βάση:

Πηγή: skai.gr

Νάξος – Μικρή Βίγλα: Λαφιάτης εγκλωβίστηκε σε σπίτι, τι συνέβη

0

Δεν είναι παράξενο.. Λόγω της κλιματικής κρίσης θα δούμε αρκετές φορές πλέον ανάλογα φαινόμενα.. Νερό και σκιά το ζητούμενο για τα ζώα.

Τι σημαίνει σε σπίτι στην Μικρή Βίγλα της Νάξου; Οι ένοικοι βρήκαν μπροστά τους έναν λαφιάτη, είδος ακίνδυνου φιδιού που ζει στην ύπαιθρο..

Αμέσως κάλεσαν τον Σύλλογο “Προστασίας Άγριας Ζωής Νάξου”, ενημερώνοντας τους ειδικούς για την ύπαρξη του φιδιού.

Ο Λαφιάτης αφού ολοκληρώθηκε με ασφάλεια η περισυλλογή του, ξεδίψασε και οδηγήθηκε σε μέρος μακριά από σπίτια της περιοχής..

Λίγα λόγια για τον Λαφιάτη

Ο Λαφιάτης ή Λαφίτης είναι μη-δηλητηριώδες φίδι της οικογένειας των Καινοφιίδων. Ο Λαφιάτης είναι το μεγαλύτερο είδος φιδιού που συναντάται στην Ελλάδα.

Έχει μήκος γύρω στα 150 εκατοστά, σπανίως όμως μπορεί να φτάσει και να ξεπεράσει τα 200 εκατοστά. Τα ενήλικα έχουν ένα κιτρινωπό καφέ ή μαύρο χρώμα και τέσσερις μαύρες γραμμές που ξεκινούν από τον λαιμό του και φτάνουν μέχρι την ουρά. Τα ανήλικα άτομα έχουν διαφορετικό χρωματισμό και είναι γκρίζα-ασημί με καφέ ή μαύρες κηλίδες κατά μήκος της ράχης.

Κυνηγά κυρίως στο έδαφος αλλά σκαρφαλώνει συχνά σε δέντρα και θάμνους. Κολυμπά επιδέξια. Τρέφεται με μικρά θηλαστικά όπως αρουραίους και άλλα τρωκτικά, μικρά κουνέλια, πτηνά, σαύρες, αμφίβια, και αβγά. Ζευγαρώνει την άνοιξη και τα θηλυκά γεννούν 3-18 αυγά. Δεν είναι καθόλου επιθετικό φίδι, ακίνδυνο για τον άνθρωπο, όμως μπορεί να δαγκώνει αν αρπαχτεί.

Με πληροφορίες από τη σελίδα kykladiki.gr

 

 

Νάξος – Β. Παπαδόπουλος: Παράγουμε τρούφα, είναι μοναδική και είναι …χάλκινη

0

Τρούφα (ιταλ. tartufo, αγγλ. truffle)  ένα σχετικά σπάνιο είδος υπόγειου μανιταριού, που συμβιώνει και αναπτύσσεται στις ρίζες ορισμένων ειδών δένδρων ή και θάμνων. Οι τρούφες είναι οι καρποφορίες υπόγειων μυκήτων του γένους Tuber (Ασκομύκητες) και Terfezia. Έχει σχήμα κονδύλου, μεγέθους 2-7 συνήθως εκατοστών γκριζόμαυρα έως ωχρόλευκα, που παράγεται μέσα στο έδαφος σε βάθος 6-15 περίπου εκατοστών. Η υπόγεια καρποφορία των τρουφών θεωρείται ότι οφείλεται στην προσαρμογή τους στις δασικές πυρκαγιές, ξηρές ή εποχές παγετού στις οποίες τα υπέργεια μανιτάρια θα ήταν εκτεθειμένα.

Ποια είναι τα είδη τρούφας; Αυτά που έχουν εντοπιστεί μέχρι στιγμής στην Ελλάδα είναι τα εξής: Οίδημα του μπορχ (tuber borchii), Καλοκαιρινή τρούφα (Tuber aestivum), Λευκή τρούφα η πολύτιμη (Tuber magnatum) και η Μαύρη χειμερινή (Tuber brumale)

Εδώ και μερικές εβδομάδας όμως έχουμε και τη “χάλκινη τρούφα” ή τρούφα της Νάξου. Απίστευτο; Κι όμως αληθινό. Το χεράκι του έχει βάλει ο γνωστός σεφ (φυσιολάτρης και άνθρωπος του τουρισμού) Βαγγέλης Παπαδόπουλος και μέσω ανάρτησης που έγινε από τον Ηλία Πολέμη έχουμε την ανάδειξη της συγκεκριμένης είδησης..

“Κατά τη διάρκεια υλοποίησης του έργου “Truffles of Greece” («Οι τρούφες της Ελλάδας»), το οποίο χρηματοδοτήθηκε από το Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας στο πλαίσιο της Δράσης «2η Προκήρυξη ερευνητικών έργων ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ. για την ενίσχυση Μεταδιδακτορικών Ερευνητών/τριών» (Αριθμός Έργου:1057), με επιστημονικό υπεύθυνο τον Ηλία Πολέμη, συλλέχθηκαν εκατοντάδες δείγματα τρούφας από όλη την Ελλάδα και μελετήθηκαν από τον υποψήφιο Διδάκτορα του Εργαστηρίου Γενικής και Γεωργικής Μικροβιολογίας του Γεωπονικού Πανεπιστημίου της Αθήνας (ΕΓΓΜ-ΓΠΑ) Βασίλη Δασκαλόπουλο και υπό την επίβλεψη του Καθηγητή Γεωργίου Ι. Ζερβάκη.

Μεταξύ άλλων μας ήρθαν και αρκετά δείγματα από τη Νάξο, όπου δραστηριοποιείται στη συλλογή τρουφών ο φίλος και ο συνεργάτης της ομάδας μας Βαγγέλης Παπαδόπουλος. Ο Βαγγέλης είναι επαγγελματίας στον τουρισμό, φυσιολάτρης και βεβαίως μανιταρόφιλος. Ασχολείται εδώ και χρόνια με την αναζήτηση τρουφών στη Νάξο, έχοντας αγοράσει τρουφόσκυλο, και τα αποτελέσματα των εξερευνήσεων του στο νησί είναι εντυπωσιακά, όπως έχουν δείξει ώς τώρα τα ευρήματά μας.

Έτσι, λοιπόν, μια σειρά δειγμάτων του Βαγγέλη τα οποία μελετήσαμε ενδελεχώς στο ΕΓΓΜ-ΓΠΑ, προέκυψε πως αποτελούν ένα νέο είδος τρούφας για την επιστήμη και, με μεγάλη μου χαρά, ανακοινώνω πως ήδη περιγράφτηκε και δημοσιεύτηκε πρόσφατα σε έγκριτο μυκητολογικό περιοδικό. Και το νέο είδος αυτό το «βαφτίσαμε» Tuber aereum (aereus λατ. = χάλκινος), που παραπέμπει στη χαλκόχρωμη εξωτερική επιφάνεια των τρουφών. Η μοναδική (για την ώρα) στον κόσμο «χάλκινη τρούφα της Νάξου» είναι γεγονός! Μάλιστα, η τρούφα αυτή είναι και ενδιαφέρουσα από γαστρονομική άποψη, με μυρωδιά καπνιστού, ενώ κατά τον Βαγγέλη μπορεί να θεωρηθεί μάλλον κοινή στη Νάξο, όπου έχει ώς τώρα βρεθεί σε συμβίωση με πουρνάρια.

Εκφράζω τις θερμές μου ευχαριστίες στον Βαγγέλη Παπαδόπουλο πρωτίστως και στους συνεργάτες μου Βασίλη Δασκαλόπουλο και Γεώργιο Ι. Ζερβάκη για την άψογη συνεργασία.

Από τη πλευρά του ο Βασίλης Δασκαλόπουλος μέσω της προσωπικής του ιστοσελίδας ανέφερε:  “Θα ήθελα κι εγώ με την σειρά μου να πω, εκ μέρους και των συνάδελφων και συνεργατών μου, ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όσους συνέβαλαν στην περιγραφή ενός νέου είδους για την επιστήμη, του Tuber aereum από την όμορφη Νάξο!

Το Tuber aereum, ή αλλιώς «η χάλκινη τρούφα της Νάξου», ονομάστηκε έτσι από την μορφή και τα χρώματά της, τα οποία ομοιάζουν με τσαλακωμένο φύλλο χαλκού! Είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον είδος, με πολύ καλά οργανοληπτικά στοιχεία, όπως το χαρακτηριστικό καπνιστό της άρωμα. Eίναι μάλλον κοινή στο νησί της Νάξου στα δάση με πουρνάρια και ασβεστόλιθο και καρποφορεί το Φθινόπωρο και τον Χειμώνα.

Για περισσότερες γαστρονομικές πληροφορίες, απευθυνθείτε στον άνθρωπο που την ανακάλυψε Vaggelis Papadopoulos , τον οποίο υπερευχαριστούμε.

Η καταγραφή της ποικιλότητας του γένους Tuber στην Ελλάδα υλοποιείται από το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών με την πολύτιμη συμβολή των Μανιταρόφιλοι Ελλάδας (με πρωτεργάτες στα υπόγεια μανιτάρια τους Γιώργος Κωνσταντινίδης, Vasileios Kaounas και Nikos Tsilis, χωρίς την βοήθεια των οποίων δεν θα μπορούσε να έχει αυτά τα αποτελέσματα).

Αποτελεί αντικείμενο της διδακτορικής διατριβής μου (Δ.Δ.), η οποία πραγματοποιείται υπό την επιστημονική καθοδήγηση των Γιώργου Ζερβάκη (Καθηγητή ΓΠΑ, επιβλέπων Δ.Δ.) και Δρ. Ηλία Πολέμη (ερευνητή στο ΓΠΑ, Επιστημονικού Υπευθύνου στο έργο “Truffles of Greece”, που υποστηρίχτηκε από το Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας στο πλαίσιο της Δράσης «2η Προκήρυξη ερευνητικών έργων ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ. για την ενίσχυση Μεταδιδακτορικών Ερευνητών/τριών», Αριθμός Έργου: 1057).

Καθώς έχουν ήδη μελετηθεί εκατοντάδες δείγματα τρούφας από όλη την Ελλάδα, τα πολύ ενδιαφέροντα ευρήματα που έχουν προκύψει, αναμένεται να βγουν στο φως της δημοσιότητας σταδιακά στο προσεχές διάστημα. Πάμε λοιπόν και για τα υπόλοιπα τώρα!”

Λειψυδρία – Μ. Ναδάλη (Σίφνος): Το ότι έχουμε αφαλατώσεις, δεν σημαίνει ότι έχουμε επάρκεια νερού (!!!)

0
nero-744x497

Τεράστιες προσπάθειες καταβάλλονται από όλους τους συναρμόδιους φορείς, προκειμένου να μη μείνουν χωρίς νερό, πάνω στο πικ της τουριστικής περιόδου, κοσμοπολίτικα νησιά μας. Η παρατεταμένη ανομβρία αλλά και η αλόγιστη χρήση νερού από ντόπιους, παραθεριστές και τουρίστες έχουν μειώσει σημαντικά τα υδάτινα αποθέματα, με αποτέλεσμα να υπάρχει σοβαρός κίνδυνος νησιά να βρεθούν αντιμέτωπα με το… «μαρτύριο της σταγόνας».

Μιλώντας στο ethnos.gr δήμαρχοι νησιών των Κυκλάδων, εκφράζουν τη σιγουριά ότι μπορεί να μην στερέψουν τελείως οι βρύσες σπιτιών και επιχειρήσεων, με εξαίρεση μετά από κάποια βλάβη στο δίκτυο ύδρευσης, ωστόσο, θεωρούν ως πολύ πιθανό από εδώ και στο εξής να είναι χαμηλή ή ακόμα και πολύ χαμηλή η πίεση του νερού, ιδίως σε ώρες αιχμής.

Κατά τους δημάρχους, μία πολύ βασική αιτία που φτάσαμε εδώ, είναι το γεγονός ότι έχει πάρα πολύ καιρό να ρίξει ικανοποιητική ποσότητα βροχής. Ωστόσο, η κατάσταση εντείνεται από την αδιαφορία των πολιτών (ντόπιων και επισκεπτών), οι οποίοι, αν και γνωρίζουν το πρόβλημα, συνεχίζουν να πλένουν τα αυτοκίνητά τους και τις αυλές τους και να ποτίζουν ασύστολα κήπους και χώρους πρασίνου στα σπίτια και τις επιχειρήσεις τους.

Σίφνος gallery

Δήμαρχος Σίφνου: Χτυπήσαμε καμπανάκι κινδύνου

Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης κηρύχθηκε το νησί της Σίφνου εξαιτίας της λειψυδρίας, με την δήμαρχο, Μαρία Ναδάλη, να αναφέρει στο ethnos.gr ότι ζήτησε να γίνει κάτι τέτοιο περισσότερο για προληπτικούς λόγους αλλά και για συνετισμό όλων στη χρήση του νερού, αφού σε διαφορετική περίπτωση το πρόβλημα θα είναι τεράστιο.

 

Η ίδια δηλώνει κατηγορηματικά ότι το νησί δεν πρόκειται να μείνει χωρίς νερό κατά τη διάρκεια του φετινού καλοκαιριού, ωστόσο, θεωρεί ως πιθανό το ενδεχόμενο να τρέχει με χαμηλές πιέσεις από τις βρύσες.

«Δεν κινδυνεύει το νησί μας να μείνει τελείως χωρίς νερό το φετινό καλοκαίρι, ωστόσο, ενδεχομένως να υπάρχουν χαμηλές πιέσεις. Διαπιστώσαμε το προηγούμενο διάστημα ότι είχαμε πολύ χαμηλότερα αποθέματα σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Παράλληλα, τον Ιούνιο σημειώθηκε και μία βλάβη κατά τη διάρκεια αντικατάστασης αγωγών του δικτύου ύδρευσης, με αποτέλεσμα να μείνουν χωρίς νερό 2-3 οικισμοί. Αυτά μας οδήγησαν στη σκέψη ότι πρέπει να χτυπήσουμε καμπανάκι του κινδύνου.

Καταθέσαμε το αίτημα έκτακτης ανάγκης, για να προλάβουμε τα χειρότερα. Πρέπει να είμαστε όλοι πολύ προσεκτικοί με το νερό. Δυστυχώς, καταγράφουμε αλόγιστη χρήση. Δεν έχουμε νερό αλλά ποτίζουμε κήπους και πλένουμε αυλές και αυτοκίνητα. Θα μπλέξουμε πολύ, αν τα συνεχίσουμε αυτά», λέει στο ethnos.gr η κ. Ναδάλη.

Η ίδια σημειώνει ακόμα ότι κινείται σε απολύτως λανθασμένη κατεύθυνση η αίσθηση πολλών ότι, επειδή γίνονται αφαλατώσεις, υπάρχει επάρκεια νερού. Μάλιστα, όπως λέει, κάποιοι απαιτούν να έχουν πάντοτε άφθονο νερό.

Να σημειωθεί ότι το καλοκαίρι έως και πενταπλασιάζεται ο πληθυσμός του νησιού της Σίφνου. Από περίπου 3.000 το χειμώνα, φτάνει κατά μέσο όρο τις 12.000 – 15.000 το καλοκαίρι.

 

Τήνος
Δήμαρχος Τήνου: Το 15αύγουστο να βάλει η Παναγία το χέρι της

Έντονα προβληματική, εξαιτίας της έλλειψης νερού, είναι η κατάσταση και στο νησί της Τήνου, όπου τα πολύ δύσκολα έπονται, μια και κάθε χρόνο το 15αύγουστο βουλιάζει από επισκέπτες, λόγω του εορτασμού της Παναγίας. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στο ethnos.gr ο δήμαρχος Τήνου, Παναγιώτης Κροντηράς, αναφορικά με το νερό εκείνη την περίοδο, «η Παναγία να βάλει το χέρι της».

Κατά τον κ. Κροντηρά, το μεγαλύτερο πρόβλημα λειψυδρίας στο νησί εντοπίζεται στους οικισμούς της ενδοχώρας. Η Χώρα της Τήνου βρίσκεται σε καλύτερη κατάσταση, λόγω των αφαλατώσεων που εκτελούνται.

«Όπως σε όλα τα νησιά έτσι και σε εμάς είναι δύσκολη η κατάσταση. Το πρόβλημα είναι εντονότερο στην ενδοχώρα, όπου η προμήθεια νερού στηρίζεται κυρίως σε πηγές και γεωτρήσεις. Στην πόλη της Τήνου αντιμετωπίζουμε το πρόβλημα με αφαλατώσεις και είναι καλύτερη η κατάσταση, αν και το δίκτυο ύδρευσης είναι πολύ παλιό. Γενικώς προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα με εξοικονόμηση νερού και με μεταφορά του από οικισμό σε οικισμό. Δε θα φτάσουμε στο σημείο να μην έχουμε νερό, εκτός κι αν προκύψει κάποια βλάβη. Χαμηλή πίεση νερού μπορεί να βλέπουμε στις βρύσες, ιδιαίτερα στους οικισμούς και όχι στην πόλη», λέει ο κ. Κροντηράς.

Κατά τον δήμαρχο Τήνου, σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία ενοικίασης δύο αφαλατώσεων, προκειμένου να αντιμετωπιστεί σε κάποιο βαθμό το πρόβλημα της έλλειψης νερού για φέτος. Η διαδικασία αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στις επόμενες 15 μέρες.