Σάββατο, 23 Νοεμβρίου, 2024
Αρχική Blog Σελίδα 246

ΠΑΣΟΚ – Σύρος: Επίσκεψη αύριο από τον Νίκο Ανδρουλάκη

0

Στις Κυκλάδες ο Νίκος Ανδρουλάκης κι ενώ βρισκόμαστε σε .. προεκλογική περίοδο ενόψει των εκλογών της 6ης Οκτωβρίου για την εκλογή νέου προέδρου στο Κίνημα του ΠΑΣΟΚ...

Επίσημη διήμερη επίσκεψη στη Σύρο, θα πραγματοποιήσει το Σάββατο 13 και την Κυριακή 14 Ιουλίου, ο Νίκος Ανδρουλάκης.

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, θα φθάσει στην πρωτεύουσα των Κυκλάδων το πρωί του Σαββάτου, όπου θα πραγματοποιήσει σειρά επαφών με τους φορείς του νησιού. Στη συνέχεια θα επισκεφτεί το Γενικό Νοσοκομείο της Σύρου προκειμένου να συναντηθεί με τους εργαζόμενους, τους νοσηλευτές και τους γιατρούς. Και αμέσως μετά  θα πραγματοποιήσει και περιοδεία σε επιχειρήσεις της Σύρου.

Το απόγευμα (ώρα έναρξης 19:30) θα μιλήσει σε ανοιχτή εκδήλωση στο καφέ Ocean, στον ισόγειο χώρο του ξενοδοχείου “Ακταίον”, στην παραλία της Ερμούπολης.

Και την Κυριακή 14 Ιουλίου θα επισκεφτεί το Αποστακτήριο Μακρυωνίτη στη Βάρη.

 

ΔΕΔΔΗΕ – Νάξος: Μία ακόμη (13/07) πρωινή διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος

0
Νάξος - ΔΕΔΔΗΕ
Νάξος - ΔΕΔΔΗΕ

Μία ακόμη διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος….  Τα θέματα που αφορούν την ορθή λειτουργία του συστήματος σχετικά με την κατανομή του ηλεκτρικού ρεύματος συνεχίζονται.

Και οι αρμόδιοι κάνουν ότι μπορούν για να τα λύσουν. Παράλληλα, όμως οι διακοπές αυτές του ρεύματος έχουν να κάνουν και με ζητήματα έξω από την αρμοδιότητά τους. Οπως η ενεργοποίηση των αφαλατώσεων, αλλά και η επέκταση του αεροδρομίου…

Επιστροφή στο .. .αύριο και Σάββατο 13 Ιουλίου έχουμε διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος και …αξημέρωτα σε περιοχές της ορεινής και πεδινής Νάξου

Με βάση την σχετική ανακοίνωση από το γραφείο Νάξου του ΔΕΔΔΗΕ έχουμε και λέμε…

Διακοπή Ηλεκτρικού Ρεύματος Νο 1: «Λόγω εκτέλεσης των απαραίτητων τεχνικών εργασιών θα γίνει διακοπή του ηλεκτρικού ρεύματος το Σάββατο 13 Ιουλίου από τις 06:10 έως τις 07:00 περίπου στις εξής περιοχές: Αγιος Θαλέλλαιος, Μέλανες, Κινίδαρος, Μονή, Κόρωνος, Κεραμωτή, Λυώνας, Αργοκοίλι, Κωμιακή, Σκαδό, Μέση, Απόλλωνας, Αγιά, Χίλια Βρύση, Εγγαρές, Γαλήνη, Ξηρόκαμπος Γαλήνης, ΚΤΕΟ, Περιοχή Αγιος Ιωάννης, Παρατρέχος Γαλανάδου, Αγιος Προκόπιος, Στελίδα, Βάγιες Αγίου Αρσενίου και Μάραγκας”

Παράλληλα, όπως σημειώνεται … η επανατροφοδότηση θα γίνει χωρίς προειδοποίηση, ενδεχομένως και πριν από την προγραμματισμένη ώρα ολοκλήρωσης των εργασιών. Και μην ξεχνάτε ότι πρέπει να έχουμε εκτός ρεύματος τις ηλεκτρικές συσκευές για την αποφυγή τυχόν ατυχημάτων με την ενεργοποίηση και πάλι του ηλεκτρικού ρεύματος

Επίσης για λόγους ασφαλείας απαγορεύεται η προσέγγιση στους αγωγούς ή σε άλλα στοιχεία του δικτύου, έστω κι αν βρίσκονται στο έδαφος.

 

Δ. Λιανός σε Naftemporiki TV: “Κινούμαστε φέτος βάση σχεδιασμού, ανησυχούμε για τη νέα χρονιά” (video)

0

«Καμπανάκι» για λειψυδρία έχει σημάνει σε περιοχές της χώρας, κυρίως σε νησιά, εν όψει της κορύφωσης της τουριστικής σεζόν και με φόντο τις ελάχιστες βροχοπτώσεις των τελευταίων μηνών. Ήδη, η Σίφνος, Σέριφος, Λέρος και δήμοι στην Κρήτη έχουν κηρύξει κατάσταση έκτακτης ανάγκης, ενώ και στην Αττική, καταγράφεται μείωση των αποθεμάτων.

Μιλώντας στον κανάλι της Ναυτεμπορικής, η υδρολόγος και διδάσκουσα στο πανεπιστήμιο της Δυτικής Αττικής, Ελισσάβετ Φελώνη, έκανε λόγο για «ιδιαίτερα δυσμενή υδρολογική συγκυρία» και στάθηκε στις υψηλές θερμοκρασίες των τελευταίων μηνών, συνδυαστικά με την ανομβρία του προηγούμενου διαστήματος. Ως προς τα νησιά, μίλησε για ανεπάρκεια υποδομών και έλλειψη συντήρησης των μονάδων αφαλάτωσης, αλλά και για τον υπερτουρισμό, συνδυαστικά με την αύξηση της οικοδόμησης και την ανεξέλεγκτη χρήση του νερού σε πισίνες.

Λιανός και διαχείριση νερού 

Εκ μέρους των εκπροσώπων της τοπικής αυτοδιοίκησης σε επίπεδο νησιωτικότητας μίλησε ο  Δήμαρχος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, Δημήτρης Λιανός, ο οποίος σημείωσε ότι η έλλειψη βροχών τα τελευταία δύο χρόνια προκάλεσε σημαντικό έλλειμμα στο νερό, με τους επιφανειακούς ταμιευτήρες του δήμου να έχουν πολύ λίγα αποθέματα “Από τα 1,8 εκατ. κυβικά που έχουν οι ταμιευτήρες, αυτή τη στιγμή έχουμε περίπου 200.000. Σημείωσε ότι επειδή διαπιστώθηκε νωρίς το πρόβλημα, δημιουργήθηκε ένα σχέδιο με παραγωγή νερού μέσω αφαλατώσεων “που μας δίνουν περίπου 3.600 κυβικά την ημέρα”. Σημείωσε, πάντως, ότι πρόκειται για κοστοβόρα μέτρα.

«Είναι σημαντικό ότι εμείς δεν θα αντιμετωπίσουμε κάποιο πρόβλημα, βάσει του σχεδιασμού που έχουμε κάνει για το 2024. Ανησυχούμε για το επόμενο έτος» υπογράμμισε. Σχετικά με τις Μικρές Κυκλάδες σημείωσε ότι όλα τα νησιά έχουν αφαλατώσεις, δεν έχουν άμεσο πρόβλημα, όμως Κουφονήσια και Σχοινούσα έχουν ήδη καταθέσει πρόταση για επέκταση της δυναμικότητας των αφαλατώσεων τους..

«Οι ανάγκες κάθε χρόνο μεγαλώνουν, και στον μόνιμο πληθυσμό, αλλά και λόγω του τουρισμού, και χρειάζεται σχεδιασμός» τόνισε. Ερωτηθείς σχετικά, είπε ότι δεν υπάρχουν περιοριστικά μέτρα στον σχεδιασμό.. “Στόχος μας είναι να μην μείνει ούτε ένα χωριό χωρίς νερό. Θέλουμε να προσφέρουμε ποιοτικό νερό σε όλους τους συμπολίτες μας” 

Σχολιάζοντας το ρεπορτάζ του Reuters, είπε ότι τα νερά στο Λιβάδι, όπου υπάρχει μεγάλη παραγωγή πατάτας, πράγματι έχουν υποχωρήσει. Ωστόσο, όπως τόνισε, παρά τα προβλήματα, η διαδικασία της παραγωγής πατάτας εξελίσσεται ομαλά κατά μεγάλο ποσοστό, αν και το κόστος έχει αυξηθεί για τους αγρότες. Πρόσθεσε δε ότι γίνονται στοχευμένες κινήσεις με γεωτρήσεις για την εξεύρεση νερού.

Ως προς τον τουρισμό, είπε ότι πρέπει να ολοκληρωθεί το τοπικό πολεοδομικό σχέδιο και το χωροταξικό για όλη τη χώρα. «Είναι σημαντικό να καθοριστούν οι χρήσης γης και τα όρια των οικισμών. Είναι το σημαντικότερο εργαλείο» επεσήμανε και πρόσθεσε ότι χρειάζονται συγκεκριμένες δράσεις για να περιοριστεί η υπερκατανάλωση του νερού.

δείτε την σχετική συνέντευξη

 

Νάξος – Γλινάδο: Η λαϊκή παράδοση για τη κόλαση και το παράδεισο

0

Υπάρχει ή όχι Παράδεισος και Κόλαση; Τι θα συμβεί στη Δευτέρα Παρουσία; Πως τα   αντιμετωπίζει η λαϊκή παράδοση του Γλινάδου της Νάξου; Η απάντηση μέσα από το βιβλίο του καθηγητή Λαογραφίας Μανώλη Σέργη και τη σελίδα του “Ορεινού Αξώτη”…

“’Ο Παράδεισος ήτανε, λέει, ένα μεγάλο πρεβόλι, που κατοικούσανε οι καλοί αθρώποι, αλλά δεν ηβλέπουντανε μεταξύ ντωνε, παρά ήτανε, λέει, οι ψυχές σα μπεταλούδα, και πετούσανε από δεδρό σε δεδρό. Η γνωρίζουντανε μόνο του Βαγιοφόρου. Γι’ αυτό οι αθρώποι εκάνανε καλές πράξεις, για να πάνε στο μπαράδεισο, τα πιστεύανε ευτά, γιατί τα γράφανε τα χαρτιά’’.

‘’Το μπαράδεισο τονε φαντάζουντανε ότι ήτανε ένα ωραίο παλάτι, και μπαίνανε μέσα οι καλοί. Η Κόλαση ήτανε ένας μεγάλος λάκκος με το διάολο, που εβάστανε ένα δαυλό με φωτιά και ήκαβγε τσι κακοί. Τσι ‘παιρνενε ο διάολος με τη ντραπάνα και τσι ριχτενε στο πυρ και βράζανε μεσ’ τσι καζάνες’’.

‘’Η ψυχή πάει στα ουράνια, άμα είναι καλός ο άθρωπος, άμα δεν είναι πάει στην Κόλαση και υποφέρει βασανιστήρια, πίκρες και πόνοι. Τσι κρεμούνε εκεί και θέλουνε να δροσίσουνε τη γλώσσα ντωνε και δε βρίσκεται άθρωπος. Ο Παράδεισος είναι σα μπου θα μπεις σ’ ένα περβόλι να το σεργιανίσεις, γεμάτο λουλούδια, μπαξέδες’’.

‘’Έχω ακούσει από τσι παλιοί ότι στο μπαράδεισο το καλό αντρόυνο συναντίζουνταινε μια φορά το χρόνο, το Πάσχα, που βγαίνουνε οι ψυχές και τσι ‘χουνε όξω σαράντα μέρες, όξω από τη Γκόλαση και όξω από το Μπαράδεισο, και συναντίζουνταινε όλοι. Οι καλί είναι με τσι καλοί και οι κακοί με τσι κακοί. Εκεί θα γνωρίσει ο ένας τον άλλο λιγάκι και θα λέει: που σε ‘δα, που σε συνάντησα.-Κάπου με ‘δες, κάπου σε δα’’.

‘’Τη μέρα εκείνη θα λέμενε: εβγάτε εσείς οι αποθαμένοι, να μπομενε εμείς οι ζωντανοί. Θα ‘ρθει η συντέλεια του κόζμου’’.

‘’Θα χαλάσει ο κόζμος, αλλά οι καλοί πάλι θα σταθούνε, δε θα χαθούνε όλοι, σα στη μπλημμύρα του Νώε. Ο κόζμος θα καταστραφεί με σειζμοί, καταποντισμοί και πολέμοι, ετότε θα γίνει η Δευτέρα Παρουσία’’.

‘’Έχω ακούσει από ο γέρο- Πέρρο ότι τη Δευτέρα Παρουσία θα τηνε δει η γεννιά του δεκατέσσερο. Τότε θα γίνει η συντέλεια του κόζμου’’.

‘’Θα χωριστούνε οι καλοί από δεξιά και οι κακοί από αριστερά, και θα στερέψουνε τα πηάδια, θα βρωμίσουνε τα ψάρια, δε θα ‘χομενε νερό να πιούμενε, θα βρέχει αίμα και νερό, και θα στερέψει η θάλασσα, και θα τρέμει ο άθρωπος σα ντο φύλλο του καλαμιού, και θα γυρεύγει σωτηρία και δε θα βρίσκει, και θα λέμενε: σηκωθήτε ‘σεις οι απεθαμένεοι, να μπομενε ‘μεις οι ζωντανοί, θα γίνει ο χαμός. Η μακαρίτισσα η μάνα μου δα μας σε ‘λεενε η καμένη τώρα που γίνουντανε οι πολέμοι: ω, η οργή του Θεού, το γράφει το χαρτί. Τώρα πάλι με την ανοβρία ήλεενε ότι ο Θεός μας σε ‘στερνενε σημάδια, μα εμείς δε ντα βλέπομενε. Ήλεενε ότι θα σκοτεινιάσει ο ήλιος, ότι θα χαθεί ο ήλιος από τον ουρανό, θα κάψει τη γης, θα πέσει ο ήλιος να κάψει τη γης. Ευτά δε γίνουνταινε σήμερα;’’.

Από το βιβλίο του καθηγητή Λαογραφίας του Πανεπιστημίου Θράκης Μανόλη Σέργη ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΑ ΚΑΙ ΕΘΝΟΓΡΑΦΙΚΑ ΑΠΟ ΤΟ ΓΛΙΝΑΔΟ ΝΑΞΟΥ.

Δημοσιεύτηκε στη σελίδα ΟΡΕΙΝΟΣ ΑΞΩΤΗΣ 

 

Ιος: Επενδύει στον τουρισμό πολυτελείας με υπέροχα luxury ξενοδοχεία

0

Υπάρχει ένα νησί στις Κυκλάδες που τα τελευταία χρόνια έχει σημειώσει απίστευτη επιτυχία στην ανάπτυξή του αλλά και στον τουρισμό που προσελκύει όσο κανένα άλλο στην Ελλάδα. Το συγκεκριμένο έχει κάνει στροφή στο luxury τουρισμό και έχει αλλάξει έντονα το τουριστικό προφίλ του τα τελευταία χρόνια.

Οι μεγαλύτεροι μπορεί να το θυμάστε ως ένα νησί για εναλλακτικούς και για κάμπιινγκ. Οι νεότεροι μπορεί να το έχετε στο μυαλό σας ως το νησί με τα περισσότερα μπαρ στην Ελλάδα και με τα ατελείωτα πάρτι μέχρι το πρωί. Ωστόσο, το νησί αυτό έχει σημειώσει τεράστια ανάπτυξη στον πιο ελιτιστικό τουρισμό.

Η Ίος κερδίζει έδαφος φέτος στη μάχη του τουρισμού. Άρθρα όπως αυτά των Times και του ιταλικού Greenme.it, προκαλούν αισιοδοξία για ακόμα περισσότερες αφίξεις. Είναι ιδιαίτερα γνωστή για τις εκπληκτικές και παρθένες παραλίες της, μεταξύ των οποίων ξεχωρίσουν ο Μυλοπότας και το Μαγγανάρι. 

«Η Ελλάδα είναι το μοναδικό μέρος στον κόσμο, που μαζί με την εξαιρετική ιστορική και πολιτιστική κληρονομιά, διαθέτει υπέροχες παραλίες και μια γαλάζια θάλασσα, “πλαισιωμένη” από την ελληνική αρχιτεκτονική με τα λευκά σπίτια και τα μπλε παράθυρα», αναφέρει στην αρχή του εγκωμιαστικού αφιερώματός του το Greenme.it, η εξειδικευμένη ταξιδιωτική ιστοσελίδα της Ιταλίας με εκατομμύρια φίλους της φυσιολατρίας και της αειφορίας.

Ανάμεσα στα εκατοντάδες ελληνικά νησιά ο δημοφιλής ιστότοπος ξεχωρίζει τις δέκα καλύτερες παραλίες με κριτήρια τη φυσική ομορφιά, την σπανιότητα και την ανταπόκριση του ταξιδιωτικού κοινού. Σύμφωνα με την καλοκαιρινή αυτή έρευνα, η Ίος αναδεικνύεται «πρωταθλήτρια» με την παραλία Μαγγανάρι που προσφέρεται για θαλάσσια σπορ, διασκέδαση ή απομόνωση και διανθίζεται με μια σειρά από μικρούς κολπίσκους οι οποίοι σχηματίζουν ένα μοναδικό φωτογενές τοπίο.

Παράλληλα οι βρετανικοί Times θεωρούν το μαγευτικό νησί των Κυκλάδων ως ένα από τα δέκα ιδανικά μέρη της Ελλάδας για ζευγάρια στο νέο κατάλογο που δημοσίευσαν. Για τους Times, η γοητευτική Χώρα της Ίου προσφέρεται για ρομαντικές περιπλανήσεις σε σοκάκια και επισκέψεις σε εκκλησίες στην κορυφή του λόφου με θέα το ηλιοβασίλεμα του Αιγαίου.

«Το αφήγημά μας διευρύνεται χωρίς όμως να αγνοούμε τη μαγευτική φύση του νησιού και τις εξωτικές παραλίες. Η αίσθηση απομόνωσης σε πολλές τοποθεσίες, το Ios Festival, οι άλλες εκδηλώσεις πολιτισμού, η γαστρονομία και η καταλληλότητα για γάμους εκτός σεζόν είναι στοιχεία που προσελκύουν τον ρομαντικό τουρισμό και τους νεόνυμφους. Η Ίος κερδίζει κάθε χρόνο όλο και περισσότερο το στοίχημα για επιμήκυνση της σεζόν με τα ζευγάρια να συμβάλλουν σημαντικά σε αυτό», σχολιάζει ο πρόεδρος της Επιτροπής Τουρισμού Δήμου Ιητών, Αντώνης Μέττος.

Εκτός από τα φυσικά του τοπία, το νησί έχει αποκτήσει και μια high luxury εικόνα, χάρη στις ξενοδοχειακές μονάδες-resorts που έχουν εμφανιστεί αθρόες την τελευταία 3ετία, σε βαθμό που η Ίος είναι μετά τη Μύκονο και τη Σαντορίνη, το νησί που προσφέρει τις περισσότερες επιλογές υψηλής διαμονής.

Το οξύμωρο είναι ότι διατηρεί τη φήμη ως το μέρος όπου μπορείς να πιεις σφηνάκι με 1 ευρώ και ταυτόχρονα έχει αποκτήσει μια πολύ πιο πολυτελή εικόνα.

Με πληροφορίες από τη σελίδα intronews.gr 

 

Δωδεκάνησα – Λέρος: Υδροφόρα έφερε νερό για να καλυφθούν οι ανάγκες κατοίκων και επισκεπτών

0

Μπαράζ αποφάσεων με τις οποίες κηρύσσονται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης Δήμοι, κατά βάση στα νησιά του Αιγαίου και την Κρήτη, εκδίδονται το τελευταίο διάστημα, καθώς, όπως όλα δείχνουν, η λειψυδρία οξύνεται όλο και περισσότερο, λόγω απουσίας βροχοπτώσεων, αλλά και τουρισμού.

Μπορεί να βρισκόμαστε στις αρχές Ιουλίου και να έχουμε κάτι παραπάνω από το μισό καλοκαίρι να διανύσουμε -ημερολογιακά τουλάχιστον, καθώς ο καιρός επιφυλάσσει εκπλήξεις και τον Σεπτέμβριο– ήδη όμως έχουν εκδοθεί αποφάσεις για συνολικά έξι περιοχές.

Η αρχή έγινε στις 20 Ιουνίου με τον Δήμο Σίφνου, με το νησί να κηρύσσεται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης με απόφαση του γενικού γραμματέα Πολιτικής Προστασίας, Βασίλη Παπαγεωργίου.

Λίγες ημέρες μετά, στις 25 του ίδιου μήνα, ακολούθησε ο Δήμος Λέρου. Μάλιστα, έγινε γνωστό από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού, κατόπιν αιτήματος του δήμου Λέρου, το Πολεμικό Ναυτικό έχει διαθέσει υδροφόρα πλοία για την υδροδότηση του νησιού.

Σε βίντεο που ανήρτησε ο Δήμος στα social media καταγράφεται η σύνδεση υδροφόρου πλοίου με το δίκτυο του νησιού. Η υδροφόρα έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει 600 m3 σε κάθε ταξίδι της και έχει ήδη κάνει τέσσερα (!!!)

Και η Κρήτη 

Στις 2 Ιουλίου εκδόθηκε απόφαση για τον Δήμο Σερίφου, ενώ το νησί δοκιμαζόταν από τη μεγάλη φωτιά που έκαψε και περιοχή Natura.

Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης λόγω λειψυδρίας κηρύχτηκε και μία περιοχή του Ιονίου, η μοναδική έως τώρα. Πρόκειται για τον Δήμο Σάμης, στην Κεφαλονιά, για τον οποίο εκδόθηκε απόφαση στις 3 Ιουλίου «για την διαχείριση των συνεπειών που ενδέχεται να προκύψουν από την εκδήλωση φαινομένων λειψυδρίας στην παραπάνω περιοχή».

Παράλληλα, στις 5 Ιουλίου ήρθε η σειρά για τον Δήμο Βιάννου, στο Ηράκλειο Κρήτης, ενώ στις 9 του μήνα ακολούθησε και ο Δήμος Μίνωα Πεδιάδας, στην ίδια Περιφερειακή Ενότητα.

Όλες οι παραπάνω αποφάσεις έχουν αναρτηθεί στη Διαύγεια και έχουν ισχύ ενός μήνα. Μένει πλέον να διαπιστωθεί το αμέσως επόμενο διάστημα σε ποια κατάσταση θα βρίσκονται τα νησιά και αν θα απαιτηθεί παράταση.

Θέμα στα διεθνή μέσα η λειψυδρία στα νησιά της Ελλάδας
«Τα ελληνικά νησιά αντιμετωπίζουν κρίση νερού ενώ κορυφώνεται η τουριστική περίοδος», είναι ο τίτλος δημοσιεύματος του Reuters, με το διεθνές πρακτορείο να αναφέρεται σε επιπλέον νησιά που αντιμετωπίζουν πρόβλημα.

Συγκεκριμένα, το δημοσίευμα κάνει λόγο για τον μεγαλύτερο ταμιευτήρα νερού στη Νάξο που έχει σχεδόν στερέψει και για τις απαγορεύσεις σχετικά με το γέμισμα πισίνων στην Κάρπαθο. Μάλιστα, σύμφωνα με το Reuters, στη Θάσο οι τοπικές αρχές διερευνούν το ενδεχόμενο εγκατάστασης μονάδας αφαλάτωσης.

Το δημοσίευμα συσχετίζει τη λειψυδρία σε πολλές περιοχές τόσο με την κλιματική αλλαγή, την απουσία βροχοπτώσεων κλπ, όσο και με τον υπερτουρισμό που οδηγεί στα άκρα τα μικρά ελληνικά νησιά.

Αλλά και σε δημοσίευμα του Indepedent με τίτλο «Τα ελληνικά νησιά των διακοπών αντιμετωπίζουν νέα κρίση την ώρα που κορυφώνεται η τουριστική περίοδος» κινείται σε παρόμοια λογική:

«Η Ελλάδα ετοιμάζεται να φιλοξενήσει αριθμό ρεκόρ επισκεπτών ακριβώς τη στιγμή που αντιμετωπίζει μια νέα κρίση που σχετίζεται με τον καιρό», σημειώνει χαρακτηριστικά το βρετανικό μέσο, τονίζοντας παράλληλα ότι «το μεγαλύτερο μέρος της χώρας έχει δει λίγες ή καθόλου βροχές εδώ και μήνες».

«Τώρα, καθώς τα νησιά προετοιμάζονται να φιλοξενήσουν τουρίστες, η πίεση στα αποθέματα νερού σπάνια ήταν μεγαλύτερη, σύμφωνα με αξιωματούχους, αγρότες και επιστήμονες», αναφέρεται στη συνέχεια του σχετικού άρθρου.

Με πληροφορίες από τη σελίδα reader.gr 

Sky Express: Ταξίδια από 20 ευρώ σε προορισμούς εντός Ελλάδας

0

Εξερευνήστε την Ελλάδα με την SKY express και πετάξτε από 20€*!

Πάρτε μαζί ΚΑΙ χειραποσκευή ΚΑΙ προσωπικό αντικείμενο, ΔΩΡΕΑΝ.

Κλείστε θέση έως 18/7
και ταξιδέψτε από 15/09 έως 14/3/2025.

Δείτε περισσότερες πληροφορίες εδώ.

Η προσφορά ισχύει για περιορισμένο αριθμό θέσεων και για κρατήσεις θέσεων έως 18/07/2024 στις 23:59, για πτήσεις από 01/09/2024 έως 14/03/2025.

– Η έκπτωση εμφανίζεται στον ναύλο με τον τίτλο “Offer”.

– Ισχύει μόνο για απευθείας πτήσεις.

– Η προσφορά δεν εφαρμόζεται συνδυαστικά με άλλες προωθητικές ενέργειες.

– Στην αναζήτηση πτήσεων, οι τιμές που εμφανίζονται στον ναύλο “Offer” είναι ήδη υπολογισμένες με την έκπτωση της προσφοράς.

– Σε περίπτωση αλλαγής εισιτηρίου, ισχύουν οι όροι της εκάστοτε κατηγορίας ναύλου χωρίς την έκπτωση.

– Η προσφορά αφορά μόνο το ναύλο του εισιτηρίου, ενώ οι χρεώσεις των φόρων ισχύουν κανονικά.

 

Πρόταση ημέρας από Σαντορίνη: Πως να φτιάξουμε (και να απολαύσουμε) μελιτίνια

0

Τα μελιτίνια είναι ένα μοναδικό γλυκάκι της ένδοξης συνομοταξίας των κυκλαδίτικων τυρογλυκών. Ταξιδέψαμε – μέσω του “Γαστρονόμου” – μέχρι τη Σαντορίνη για να γνωρίσουμε την κ. Μαρία Ματσάντου, που συντηρεί τις μνήμες των γεύσεων με τα μοναδικά γλυκά και φαγητά της. Μια μόνο από τις 95 συνταγές που καταγράψαμε στο μεγάλο αφιέρωμα του Γαστρονόμου «Οι μαγείρισσες των Κυκλάδων». Κυκλοφορεί την Κυριακή 14 Ιουλίου με την Καθημερινή.

Τα τυρογλυκά είναι ο κοινός παρονομαστής στη δωρική κυκλαδίτικη ζαχαροπλαστική. Με τα φρέσκα τυριά της άνοιξης και μέλι ετοίμαζαν τις μεγάλες πίτες, αλλά και μικρά κεντητά λυχναράκια και μισοφέγγαρα, με μικρές παραλλαγές από νησί σε νησί, ως προς τις αναλογίες, τα καρυκεύματα, τον τρόπο που τα σμίλευαν και τα ονόματά τους. Τα μελιτίνια της Σαντορίνης λοιπόν είναι ένα τέτοιο γλυκάκι της ένδοξης συνομοταξίας, στην οποία περιλαμβάνονται επίσης οι τυρόπιτες της Τήνου, τα μελιτερά της Ανάφης, τα ραφιόλια της Μυκόνου, τα λυχναράκια της Μήλου, τα τσιμπητά της Πάρου και άλλα. Της Σαντορίνης καρυκεύονται συνήθως με μαστίχα, όπως στη συνταγή της Μαρίας, ενώ κάποιοι προσθέτουν επίσης κανέλα και ζαφορά.

Χρόνος: 1 ώρα και 30′ προετοιμασία / 30′ ψήσιμο Σύνολο: 2 ώρες

Υλικά

Κομμάτια: 60 (περίπου)
Για τη ζύμη

  • 1 κιλό αλεύρι για όλες τις χρήσεις
  • 1/2 φλιτζ. τσαγιού ελαιόλαδο
  • περίπου 400 ml νερό χλιαρό

Για τη γέμιση

  • 1 κιλό φρέσκια μυζήθρα, ανάλατη
  • 1 κιλό ζάχαρη λευκή, κρυσταλλική
  • 1 αυγό
  • 4 κρόκοι αυγών
  • 20 γρ. μπέικιν πάουντερ
  • 6 καψάκια βανιλίνη
  • 1/2 κουτ. γλυκού κρυσταλλάκια μαστίχας, κοπανισμένα στο γουδί με ελάχιστη από τη ζάχαρη
  • 250 γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις

Διαδικασία

Ζύμη

  1. Για να ετοιμάσουμε τα μελιτίνια Σαντορίνης σε μια λεκάνη ή στον κάδο του μίξερ ανακατεύουμε το αλεύρι με το ελαιόλαδο, μέχρι το λάδι να απορροφηθεί.
  2. Προσθέτουμε το μισό χλιαρό νερό και συνεχίζουμε το ζύμωμα, μέχρι να φτιάξουμε μια ζύμη τραχιά.
  3. Συνεχίζουμε να ζυμώνουμε, προσθέτοντας όσο από το υπόλοιπο χλιαρό νερό χρειάζεται, μέχρι η ζύμη να γίνει λεία και ελαστική. Την αφήνουμε να ξεκουραστεί για 30 λεπτά.

Γέμιση

  1. Μέσα σε ένα μεγάλο μπολ λιώνουμε το τυρί με το πρες πουρέ ή το περνάμε από τον τρίφτη.
  2. Προσθέτουμε τη ζάχαρη, το αυγό, τους κρόκους, το μπέικιν πάουντερ, τις βανιλίνες, το αλεύρι και τη μαστίχα.
  3. Ανακατεύουμε πολύ καλά μέχρι να φτιάξουμε ένα τελείως ομοιογενές και μαλακό μείγμα.

Μελιτίνια

  1. Χωρίζουμε το ζυμάρι σε 4-5 κομμάτια.
  2. Σε ελαφρώς αλευρωμένη επιφάνεια ανοίγουμε το ένα κομμάτι με τον πλάστη σε πολύ λεπτό φύλλο, με πάχος 2-3 χιλιοστά το πολύ.
  3. Εναλλακτικά το ανοίγουμε στο μηχάνημα για ζυμαρικά, επιλέγοντας την πιο λεπτή ρύθμιση.
  4. Με στρογγυλό κουπάτ (ή με το στόμιο ενός ποτηριού) με διάμετρο 10 εκ. κόβουμε δισκάκια.
  5. Βάζουμε από 1 κουτ. γλυκού γέμιση στο κέντρο και γύρω της ανασηκώνουμε το φύλλο.
  6. Τσιμπάμε τις άκρες του με τα δάχτυλά μας σε πολλά πυκνά διαστήματα ίσα μεταξύ τους, για να φτιάξουμε ένα «καλαθάκι».
  7. Επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία με τα υπόλοιπα κομμάτια ζύμης.
  8. Ανοίγουμε τα περισσεύματα από τα κοψίματα σε εξίσου λεπτό φύλλο και κόβουμε κι άλλα δισκάκια.
  9. Συνολικά βγαίνουν περίπου 60 κομμάτια.
  10. Προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 180°C.
  11. Στρώνουμε με χαρτί ψησίματος 1-2 μεγάλα ταψιά και αραδιάζουμε εκεί τα μελιτίνια.
  12. Τα ψήνουμε για 25-30 λεπτά, μέχρι να ροδίσει απαλά η γέμιση και να ξανθύνει το φύλλο.

Η συνταγή πρωτοδημοσιεύτηκε στο περιοδικό Γαστρονόμος, τεύχος 221.

 

Formula 1: Με ποια ομάδα θα αγωνιστεί ο Μπραντ Πιτ; (video)

0

Πριν από δύο χρόνια ο Τζόζεφ Κοζίνσκι ένωσε τις δυνάμεις του με τον Τομ Κρουζ, προκειμένου να αναβιώσει τον μύθο του «Top Gun». Το έκανε δε με τρόπο εντυπωσιακό, κερδίζοντας τόσο τους «ειδικούς» –και ένα Οσκαρ– όσο και το κοινό, που πήγε μαζικά στις αίθουσες για να δει την ταινία του.

Ενας άλλος υπέρλαμπρος χολιγουντιανός αστέρας, ο Μπραντ Πιτ, είναι ο πρωταγωνιστής του καινούργιου φιλμ του Κοζίνσκι, ο οποίος αυτή τη φορά θα μας ταξιδέψει στον μαγικό κόσμο της Formula 1.

 

Το πρώτο τρέιλερ του «F1», που κυκλοφόρησε πρόσφατα, είναι τουλάχιστον αξιοπρόσεκτο. Εκεί βλέπουμε τον Πιτ στον ρόλο του Σόνι Χέιζ, ενός πρώην πιλότου της Formula 1, ο οποίος επιστρέφει πίσω από το τιμόνι για χάρη μιας φιλόδοξης (επινοημένης) ομάδας.

Στον ρόλο του συμπρωταγωνιστή τον Ντάμσον Ίμπρις. Ενώ, μέρος του καστ είναι ο Κέρυ Κόντον, ο Χαβιέρ Μπέρντεμ, ο Τομπάϊας Μενχίες, η Σάρα Νιλς και η Κιμ Μπότνια.

Ο ανταγωνισμός, ωστόσο, είναι πολύ αληθινός και τρομερά υψηλού επιπέδου: ήδη στο τρέιλερ αναφέρονται οι Ferrari, Red Bull, Aston Martin, Mercedes, ενώ σε ένα άλλο πλάνο βλέπουμε παραταγμένους δίπλα στον Αμερικανό ηθοποιό τους παγκόσμιους πρωταθλητές Φερνάντο Αλόνσο και Μαξ Φερστάπεν.

Αλλωστε, κομμάτια της ταινίας έχουν γυριστεί κατά τη διάρκεια του περυσινού βρετανικού Γκραν Πρι και άλλων αγώνων ταχύτητας. Αυτό το πάντρεμα του κινηματογράφου με την τεχνολογία αιχμής, το οποίο είδαμε σε μεγάλο βαθμό και στο «Top Gun: Maverick» του Κοζίνσκι, είναι σίγουρα πολύ γοητευτικό.

Το «F1» λέγεται ότι θα κοστίσει κοντά στα 300 εκατ. δολάρια, με την Apple TV να επενδύει περίπου 160-170 εκατ. από αυτά. Η ταινία αναμένεται να κυκλοφορήσει το επόμενο καλοκαίρι, στις 25 Ιουνίου.

δείτε το τρέιλερ 

 

ΠΑΣΟΚ – Ακτοπλοϊα: 27 βουλευτές ζητούν εξηγήσεις για τα ναύλα …

0
Πλοία
Πλοία

Τις τεράστιες αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια που σημειώθηκαν επί κυβερνήσεως της Ν.Δ. και την πλήρη ανυπαρξία πολιτικών και μέτρων για των περιορισμό τους φέρνει στη Βουλή ως επισπεύδον Βουλευτής ο Γιώργος Νικητιάδης. Την κοινή ερώτηση και το αίτημα κατάθεσης εγγράφων υπογράφουν επιπλέον 27 Βουλευτές του ΠΑΣΟΚ. Η ερώτηση – αίτηση κατάθεσης εγγράφων κατατέθηκαν την Πέμπτη 11 Ιουλίου και απευθύνεται στους Υπουργούς Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Χρήστο Στυλιανίδη και Ανάπτυξης κ. Τάκη Θεοδωρικάκο.

Συμφώνως με το κείμενο της ερώτησης οι τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια έχουν εκτοξευτεί και η Κυβέρνηση είναι απλός παρατηρητής όπως άλλωστε και στο κύμα της ακρίβειας που μαστίζει τους πολίτες. Ο Έλληνας θέλει ένα ολόκληρο μισθό, για να πάει με την οικογένεια του ειδικώς σε νησιά του ανατολικού Αιγαίου όπως η Ρόδος, η Κως, η Νίσυρος, η Πάτμος, η Λέρος, η Κάσο, το Καστελόριζο, η Χίος, η Λέσβος και άλλα νησιά.

Πρόσφατη έρευνα της OnLine πλατφόρμας κράτησης ακτοπλοϊκών εισιτηρίων ferryroute.com η οποία σύγκρινε την εξέλιξη των τιμών από το 2019 μέχρι το 2024, περίοδος δηλαδή διακυβέρνησης της χώρας από τη Ν.Δ., οι τιμές των ναύλων έχουν αυξηθεί έως και 60%. Η τιμή για παράδειγμα ενός απλού εισιτήριου προς τα Χανιά αυξήθηκε από 49€ σε 79€, δηλαδή πάνω από 60%. Άλλη έρευνα δείχνει πως οι τιμές αυτές είναι ως και 60% υψηλότερες από τις τιμές για αντίστοιχες διαδρομές στην Βόρεια Ευρώπη. Για παράδειγμα στην διαδρομή Όσλο – Κοπεγχάγη που είναι οριακά μεγαλύτερη από την διαδρομή Πειραιάς – Ρόδος, μια τετραμελής οικογένεια με εσωτερική καμπίνα και αυτοκίνητο ταξιδεύει με 696 όταν στην Ελλάδα για την αντίστοιχη διαδρομή το κόστος ανέρχεται σε 1105,50 ευρώ. Με άλλα λόγια στην Ελλάδα πληρώνουμε 58,8% ακριβότερα από ότι οι Βορειοευρωπαίοι για μια διαδρομή μάλιστα, οριακά έστω, μικρότερη!

Η Κυβέρνηση, που για μία ακόμη φορά ζει σε ένα παράλληλο σύμπαν, σε μία κατάσταση που η ίδια έχει δημιουργήσει, απαντάει με «nonpaper» στο οποίο υιοθετεί την γραμμή των ακτοπλόων περί ελάχιστων αυξήσεων και ψελλίζει μια προσχηματική κριτική για τις ενδονησιωτικές συνδέσεις και τις συνδέσεις με ταχύπλοα σκάφη στα οποία παραδέχεται διψήφιες αυξήσεις όπως για παράδειγμα 11,76% στη Μύκονο και 32,8% στην γραμμή Πάρος-Νάξος με ταχύπλοο. Ταυτοχρόνως η Ν.Δ. δεν λέει τίποτα για το γεγονός που ανέδειξε και ο τομέας Ναυτιλίας του ΠΑΣΟΚ με πρόσφατη ανακοίνωση του, ότι οι τιμές στις ακτοπλοϊκές γραμμές τις μέρες που υπάρχει μόνο μια εταιρία σε μια γραμμή, οι τιμές αυξάνονται και τις μέρες που εισέρχεται και δεύτερη εταιρία στο δρομολόγιο οι τιμές ως δια μαγείας μειώνονται!

Την ίδια στιγμή που οι διεθνείς τιμές των καυσίμων μειώνονται, στην Ελλάδα οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων αυξάνονται. Μήπως δεν φταίνε οι διεθνείς τιμές των καυσίμων αλλά η ολιγοπωλιακή διάρθρωση μιας αγοράς που ουσιαστικά ελέγχουν μόλις δύο εταιρίες;

Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής πολιτικής με επιστολή του στην Επιτροπή Ανταγωνισμού ζητάει έρευνα στον κλάδο της ακτοπλοΐας, συμφώνως με δημοσιεύματα. Το περιεχόμενο αυτής της επιστολής δεν δόθηκε ποτέ στη δημοσιότητα. Αξίζει να σημειωθεί πως η Επιτροπή Ανταγωνισμού έχει να ερευνήσει τον συγκεκριμένο κλάδο από τον Νοέμβριο του 2010. Τον δρόμο της απόκρυψης ενημέρωσης επέδειξε το Υπουργείο Ναυτιλίας και σε πρόσφατους ελέγχους που έκανε από 07/06/2024 έως και 16/06/2024.

Όπως μας ενημερώνει με σχετικό ΔΤ, πραγματοποιήθηκαν από τις κατά τόπους Λιμενικές Αρχές 377 έλεγχοι σε επιβατηγά και επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία της ακτοπλοΐας και βεβαιώθηκαν επτά παραβάσεις για παράλειψη ενημέρωσης της αρμόδιας Αρχής σχετικά με μεταβολές των τιμών των εισιτηρίων για τις οποίες ποτέ δεν υπήρξε αναλυτική ενημέρωση. Επίσης το πολυδιαφημισμένο παρατηρητήριο τιμών στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες αναμένεται εδώ και τουλάχιστον έναν χρόνο ενώ η Κυβέρνηση και παρά την πίεση του ΠΑΣΟΚ αρνείται να εξετάσει μια σειρά από μέτρα όπως την μείωση του ΦΠΑ, παρατηρητήριο στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων και κρατική επιδότηση στις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες που κατοικούν στα νησιά μας έως ότου επανέλθουν οι τιμές στα επίπεδα του 2020.

Ο κ. Νικητιάδης και οι 27 Βουλευτές του ΠΑΣΟΚ ερωτούν τους αρμόδιους Υπουργούς.

1. Πότε θα λειτουργήσει το παρατηρητήριο τιμών στις ακτοπλοϊκές γραμμές και γιατί δεν έχει λειτουργήσει μέχρι σήμερα;

2. Γιατί δεν έχουν δοθεί στη δημοσιότητα τα αποτελέσματα των πρόσφατων ελέγχων και των 7 παραβάσεων που εντόπισε το Υπουργείο;

3. Γιατί δεν έχει δοθεί στη δημοσιότητα η επιστολή του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής πολιτικής προς την Επιτροπή Ανταγωνισμού;

4. Ποιες είναι οι ενέργειες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής πολιτικής και του Υπουργείου Ανάπτυξης για να καταπολεμήσουν φαινόμενα αισχροκέρδειας στον κλάδο;

5. Πόσο έχουν αυξηθεί οι τιμές των εισιτηρίων τα τελευταία 5 χρόνια διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας; Παρακαλούμε όπως μας δώσετε αναλυτικά στοιχεία ανά δρομολόγιο και τιμές τα τελευταία 5 χρόνια.

6. Σκοπεύει η Κυβέρνηση όπως προχωρήσει στον προσδιορισμό συντελεστών των στοιχείων του κόστους των μεταφορών καθώς και τα επίπεδα συνδεσιμότητας και ανεκτού ναύλου για τα νησιά;