Η Ελλάδα είναι γνωστή για την ομορφιά των τοπίων της, αλλά και για την εφευρετικότητα των κατοίκων της. Πρόσφατα, μια απλή, χειροποίητη πινακίδα κοντά σε μια ειδυλλιακή ελληνική παραλία έχει γίνει viral στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προκαλώντας γέλιο αλλά και θαυμασμό για την εφευρετικότητά της.
Η πινακίδα αυτή, η οποία έχει μέχρι και σχέδιο και είναι γραμμένη στα ελληνικά και τα αγγλικά, κάνει έκκληση στους οδηγούς να παρκάρουν σωστά, δηλαδή κοντά στην άκρη του δρόμου, λέγοντας χαρακτηριστικά “Παρακαλώ παρκάρετε σωστά άκρη-άκρη”.
Ωστόσο, αυτό που κεντρίζει το ενδιαφέρον είναι η απόδοση των αγγλικών λέξεων που έχουν μεταφραστεί σχεδόν κατά γράμμα από τα ελληνικά, με αποτέλεσμα η φράση “please park properly edge-edge” να αποκτά έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα, προσθέτοντας μια δόση αυθεντικότητας στο μήνυμα.
Πέρα από το κωμικό της υπόθεσης, η ανάγκη για τέτοιου είδους πινακίδες έρχεται να αναδείξει ένα σημαντικό ζήτημα: το πρόβλημα του παράνομου και άναρχου παρκαρίσματος σε παραλίες και περιοχές κοντά σε αυτές τους καλοκαιρινούς μήνες.
Όταν οι επισκέπτες δεν ακολουθούν τις οδηγίες στάθμευσης, μπορεί να προκαλέσουν κυκλοφοριακή συμφόρηση και δυσκολίες στην κίνηση των άλλων οχημάτων, κάτι που μπορεί να αποβεί ιδιαίτερα κρίσιμο σε συνθήκες έκτακτης ανάγκης. Επιπλέον, το παρκάρισμα σε σημεία που δεν είναι κατάλληλα μπορεί να προκαλέσει φθορά στο φυσικό τοπίο, καταστρέφοντας τη βλάστηση της περιοχής.
Η συγκεκριμένη πινακίδα, με την αμεσότητά της και τη χιουμοριστική προσέγγιση, καταφέρνει να τραβήξει την προσοχή των οδηγών και να τους υπενθυμίσει να είναι πιο προσεκτικοί.
H μετάφραση στα αγγλικά ενισχύει την πρωτοτυπία της και την καθιστά αξιομνημόνευτη. Είναι ένα παράδειγμα του πώς η καθημερινότητα και η ανάγκη για σωστή οδική συμπεριφορά μπορούν να συνδυαστούν με το χιούμορ, δημιουργώντας ένα αποτέλεσμα που όχι μόνο ενημερώνει, αλλά και ψυχαγωγεί.
Σύμφωνα με τα στοιχεία επιβατικής κίνησης πλοίων για κρατήσεις μέσω του Ferryhopper, οι παρακάτω τάσεις διαμορφώθηκαν σε σχέση με τις επιλογές των Ελλήνων και ξένων ταξιδιωτών στα νησιά της Ελλάδας για την περίοδο του Δεκαπενταύγουστου 2024*:
Τα νησιά των Κυκλάδων βρέθηκαν στην κορυφή των προτιμήσεων των ταξιδιωτών για την περίοδο του Δεκαπενταύγουστου 2024. Η Πάρος, η Νάξος, η Μύκονος, η Σαντορίνη και η Τήνος ήταν τα νησιά που δέχτηκαν το μεγαλύτερο όγκο επιβατικής κίνησης. Αξίζει να σημειωθεί πως αν και η Σαντορίνη παρέμεινε στους δημοφιλέστερους προορισμούς, παρατηρήθηκε σχετική μείωση συγκριτικά με πέρυσι.
Κοιτώντας πιο συγκεκριμένα τα αγαπημένα νησιά των Ελλήνων ταξιδιωτών, εδώ το τοπ 10 διαφέρει σημαντικά σε σχέση με τις επιλογές των ξένων τουριστών. Οι Έλληνες προτίμησαν τα παρακάτω νησιά για τον Δεκαπενταύγουστο φέτος: Τήνος, Αίγινα, Νάξος, Σύρος, Πάρος, Κρήτη, Άνδρος, Κέρκυρα, Μύκονος και Κύθνος.
Συγκεκριμένα, οι Έλληνες GenZers και Millennials, προτίμησαν τη Νάξο, την Τήνο, την Πάρο, τη Σύρο και την Κρήτη. Η Σαντορίνη δεν είναι πλέον στα πιο δημοφιλή νησιά των Ελλήνων, κάτι το οποίο παρατηρήθηκε και την περίοδο του Πάσχα αλλά και του Αγίου Πνεύματος φέτος.
Τον φετινό Δεκαπενταύγουστο φάνηκε να ανεβαίνουν στις λίστες με τις προτιμήσεις νέα νησιά. Σε σχέση με το 2023, οι παρακάτω προορισμοί σημείωσαν μεγάλη αύξηση: Λευκάδα (1124%), Κεφαλονιά (665%), Σκόπελος (274%), Χανιά (130%), Ικαρία (91%), Λέσβος (80%).
Στον αντίποδα, επισκέπτες από τις ΗΠΑ και τη Γαλλία που έκαναν έντονη την παρουσία τους το φετινό καλοκαίρι στα νησιά, φάνηκε να προτιμούν τους παραδοσιακά πιο τουριστικούς προορισμούς όπως την Πάρο, τη Μύκονο, τη Σαντορίνη, τη Νάξο και τη Μήλο.
Από τα στοιχεία αυτά, καθώς και από τις επιλογές των ταξιδιωτών όλο το 2024 φαίνεται να δημιουργείται μια τάση για ταξίδια σε λιγότερο τουριστικούς προορισμούς και για συνολική διεύρυνση των επιλογών των ταξιδιωτών.
Ειδικά σε ό,τι έχει να κάνει με τους Έλληνες ταξιδιώτες αυτό αποτυπώνεται και στο μέσο κόστος ανά κράτηση που κινήθηκε στο -3%, καταδεικνύοντας μια τάση για πιο οικονομικά ταξίδια.
Στη Βόρεια Ελλάδα, τα δρομολόγια με την υψηλότερη επιβατική κίνηση ήταν: Καβάλα – Λήμνος, Αλεξανδρούπολη – Σαμοθράκη, Βόλος – Σκιάθος, Μαντούδι – Σκόπελος και Θεσσαλονίκη – Σκόπελος.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως η επιβατική κίνηση για τα δρομολόγια μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, επίσης, κινήθηκε αυξητικά τον φετινό Δεκαπενταύγουστο. Συγκεκριμένα σημειώθηκε άνοδος στις γραμμές: Μαρμαρίδα – Ρόδος, Αϊβαλί – Λέσβος, Φετίγιε – Ρόδος και Τσεσμέ – Χίος.
*Τα στοιχεία αφορούν κρατήσεις για ταξίδια που πραγματοποιήθηκαν μεταξύ 14-18 Αυγούστου 2024.
Σχετικά με το Ferryhopper: Το Ferryhopper είναι η μεγαλύτερη πλατφόρμα ακτοπλοϊκών στην Ελλάδα με παρουσία σε 26 χώρες στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αφρική. Μετρώντας περισσότερα από 2 εκατομμύρια downloads παγκοσμίως και σκορ αξιολογήσεων 4.6/5 με πάνω από 20.000 κριτικές, είναι η πιο δημοφιλής εφαρμογή αναζήτησης και κράτησης ακτοπλοϊκών στον κόσμο.
Εξεύρεση μοντέλου χρηματοδότησης, πιθανότατα και κρατικής, για την επέκταση και την αναβάθμιση των υποδομών των 22 περιφερειακών αεροδρομίων που δεν έχουν ιδιωτικοποιηθεί και λειτουργούν από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), έχει δρομολογήσει το Υπερταμείο σε συνεργασία με την κυβέρνηση προκειμένου να προσελκύσει αυξημένο επενδυτικό ενδιαφέρον για την παραχώρησή τους.
Ωστόσο παρουσιάσεις έχουν ζητηθεί, και έχουν γίνει, από μεγάλους ξένους επενδυτικούς οίκους, όπως από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και την Ινδία, ενώ δεδομένο θεωρείται και το ενδιαφέρον όσων εμπλέκονται ήδη στις ελληνικές υποδομές αερομεταφορών, όπως τα σχήματα που συμμετέχουν στη διεκδίκηση του διαγωνισμού παραχώρησης του αεροδρομίου της Καλαμάτας.
Ο λόγος για τα αεροδρόμια σε Πάρο, Νάξο, Ιωάννινα, Αλεξανδρούπολη, Λήμνο, Αστυπάλαια, Χίο, Κοζάνη, Καστοριά, Κάρπαθο, Κύθηρα, Μήλο, Σκύρο, Νέα Αγχίαλο, Σύρο, Αραξο, Κάλυμνο, Ικαρία, Καστελλόριζο, Κάσο, Λέρο και Σητεία. Από αυτά, κάποια έχουν ήδη ξεχωρίσει για τις επιδόσεις και τις ισχυρές προοπτικές τους, όπως της Πάρου, της Νάξου και των Ιωαννίνων. Υπενθυμίζεται ότι ο διαγωνισμός για την Καλαμάτα βρίσκεται σε εξέλιξη, ενώ το υπό κατασκευήν νέο αεροδρόμιο στο Ηράκλειο έχει παραχωρηθεί σε σχήμα της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την ινδική GRM.
Ο διαγωνισμός για την παραχώρησή τους αναμένεται έως τις αρχές του 2025.
Οι παρωχημένες σε πολλές περιπτώσεις υποδομές, τόσο σε επίπεδο διαδρόμων απογείωσης και προσγείωσης, όσο και σε επίπεδο κτιριακών εγκαταστάσεων και εξοπλισμού, των 22 υπολοίπων αεροδρομίων αδυνατούν πλέον να εξυπηρετήσουν ικανοποιητικά τις αυξημένες τουριστικές ροές. Ηδη κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024 η επιβατική κίνηση σε αυτά αυξήθηκε κατά 6,34%, σε 4.032.909 επιβάτες, αγγίζοντας συχνά τα όρια των υποδομών. Εκτιμάται πως η αύξηση αυτή θα ήταν πολύ μεγαλύτερη εάν υπήρχε η δυνατότητα να εξυπηρετήσουν περισσότερα αεροσκάφη μια και η ζήτηση είναι ισχυρή.
Υψηλές πτήσεις για την επιβατική κίνηση στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια
Η αναβάθμιση των αεροδρομίων θεωρείται επιτακτική ανάγκη αλλά και εργαλείο με το οποίο μπορεί να διαχυθεί ο τουρισμός και σε νέους προορισμούς, επιτυγχάνοντας τον στόχο της διεύρυνσης των περιφερειών που ωφελούνται από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα. Το επιτυχημένο μοντέλο της ιδιωτικοποίησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, που πλέον έχουν περάσει στη διαχείριση της Fraport Greece, έχει τύχει διεθνούς αναγνώρισης και ενισχύει έτσι τα επιχειρήματα περί ιδιωτικοποίησης και των υπολοίπων 22 αεροδρομίων της ΥΠΑ. Καθώς όμως πολλά από αυτά έχουν πολύ περιορισμένο οικονομικό αντικείμενο, λόγω του μεγέθους τους και του ύψους της επιβατικής κίνησης, αποφασίστηκε να δοθούν συνολικά σε ένα πακέτο και όχι σε επιμέρους ομάδες όπως έγινε με τα πρώτα 14. Θα επιδιωχθεί να ενισχυθεί η δυναμικότητά τους προκειμένου να μπορούν να εξυπηρετήσουν περισσότερα αεροπλάνα, έτσι ώστε να γίνουν κερδοφόρα.
Στο μεσοδιάστημα όμως θα πρέπει να δοθούν σοβαρά κίνητρα, όπως ενδεχομένως φοροαπαλλαγές και σίγουρα κρατικές επιδοτήσεις και χρηματοδοτήσεις, προκειμένου να ολοκληρωθούν τα απαραίτητα έργα, αναφέρουν αρμόδιες πηγές. «Εκτιμάται ότι το κράτος θα πρέπει να συμμετάσχει στην επενδυτική δαπάνη για την ανάπτυξη και αναβάθμιση των υποδομών και να κρατήσει μειοψηφική συμμετοχή στα σχήματα διαχείρισης», προσθέτουν. Αυτά τα σενάρια και χρηματοδοτικά μοντέλα οριστικοποιεί αυτή την περίοδο το Υπερταμείο σε συνεργασία με τους συμβούλους του, με βάση και τα επιτρεπόμενα στο ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο.
Ηδη έχει επικαιροποιηθεί η μελέτη με την προβλεπόμενη ανάπτυξη της επιβατικής κίνησης και οριστικοποιούνται οι μελέτες για την καταγραφή των απαραίτητων επεκτάσεων για τη βελτίωση των υποδομών και του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού. Αναζητούνται τώρα τα κίνητρα προκειμένου ο διαγωνισμός, ο οποίος αναμένεται είτε αργότερα φέτος είτε στις αρχές του 2025, να προσελκύσει το μέγιστο δυνατόν ενδιαφέρον.
Ενδιαφέρον από Εμιράτα, Ινδία και Ευρώπη
Ενδιαφέρον για τα αεροδρόμια της ΥΠΑ έχει εκδηλώσει ο ινδικός όμιλος Adani Group, στον απόηχο της σύσφιγξης των ελληνοϊνδικών σχέσεων μετά τις επίσημες επισκέψεις των πρωθυπουργών Κυριάκου Μητσοτάκη και Ναρέντρα Μόντι σε Ινδία και Ελλάδα αντίστοιχα. Ομοίως ενδιαφέρον εκδηλώθηκε και από το κρατικό επενδυτικό ταμείο των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, Abu Dhabi Developmental Holding Company (ADQ).
Εν τω μεταξύ, στις 15 Οκτωβρίου έχει προσδιοριστεί η καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή δεσμευτικών οικονομικών προσφορών για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας.
Στον διαγωνισμό αυτό έχουν προκριθεί και συμμετέχουν κοινοπραξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την ινδική GMR Airports (που αναπτύσσει και το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι του Ηρακλείου), κοινοπραξία της γαλλικής Egis Airport Operation με την Ακτωρ Παραχωρήσεις και την Aéroports de la Cote d’Azur, άλλη κοινοπραξία, της Fraport AG με την Delta Airport Investments (συμφερόντων του ομίλου Κοπελούζου) και την Pileas (συμφερόντων του ομίλου Κωνσταντακόπουλου), και, τέλος, κοινοπραξία της Mytilineos με την Corporation America Airports.
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια θα έχουν οι νεοδιορισθέντες εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσηςγια το διδακτικό έτος 2024-2025, προκειμένου αυτοί να μεταβούν στην περιοχή τοποθέτησης και ανάληψης υπηρεσίας.
Ειδικότερα:
Ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Με κοινή πρωτοβουλία των Υπουργείων Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ανακοινώνονται εκπτώσεις έως και 50% στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια των νεοδιορισθέντων εκπαιδευτικών.
Fast Ferries: έκπτωση 30% για επιβάτες και 20% για τα οχήματά τους την περίοδο 18/8/2024-02/9/2024,
ΑΤΤΙCA GROUP: έκπτωση 50% για επιβάτες, τα Ι.Χ. οχήματά τους και τα δίκυκλα για το χρονικό διάστημα από 18/8/2024-04/9/2024,
Goutos Lines (Καρθαία Ναυτική Εταιρεία): έκπτωση 50% για επιβάτες και τα οχήματά τους την περίοδο 18/8/2024-02/9/2024,
Golden Star Ferries: έκπτωση 30% για επιβάτες και 20% για τα οχήματά τους την περίοδο 18/8/2024-02/9/2024,
Σκύρος Ναυτική Εταιρεία: έκπτωση 50% για επιβάτες και τα οχήματά τους την περίοδο 18/8/2024-02/9/2024,
Dodekanisos Sea Ways: έκπτωση 50% για επιβάτες,
Levante Ferries Group: έκπτωση 50% για επιβάτες και τα οχήματά τους την περίοδο 18/8/2024-02/9/2024,
Aegean Sea Lines: έκπτωση 50% για επιβάτες και τα οχήματά τους την περίοδο 18/8/2024-02/9/2024.
SeaJets: έκπτωση 30% για επιβάτες και 20% για τα οχήματά τους και τα δίκυκλα την περίοδο 18/8/2024-02/9/2024.
Τις επόμενες ημέρες ενδέχεται να προστεθούν και άλλες εταιρείες στον ανωτέρω πίνακα, οπότε και θα εκδοθεί νεότερη ενημέρωση.
Η έκπτωση θα αφορά στην κάλυψη των μετακινήσεων των εκπαιδευτικών από τους τόπους μόνιμης κατοικίας τους προς το τελικό νησί, στο οποίο αναλαμβάνουν υπηρεσία. Απαραίτητα δικαιολογητικά για την παροχή της έκπτωσης θα είναι το σχετικό ΦΕΚ διορισμού τους, καθώς και η Αστυνομική τους Ταυτότητα.
Αεροπορικά εισιτήρια από την εταιρεία SKYexpress:
H εταιρεία SKYexpress ανταποκρινόμενη στο αίτημα του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού παρέχει έκπτωση ύψους 30% για την έκδοση δύο (2) αεροπορικών εισιτηρίων ανά ενδιαφερόμενο, για τη μετακίνηση των νεοδιορισθέντων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στον τόπο ανάληψης υπηρεσίας.
Η διαδικασία για τη λήψη της εν λόγω έκπτωσης έχει ως ακολούθως:
Οι δικαιούχοι επισκέπτονται στη σελίδα https://www.skyexpress.gr/el/newsletter/ekpaideutikoi-august24 μετά τη συμπλήρωση των απαραίτητων στοιχείων (όνομα, επώνυμο, mail, τηλέφωνο και την υποβολή του ΦΕΚ διορισμού (PDF), θα λαμβάνουν στο e-mail τους τον σχετικό εκπτωτικό κωδικό, ώστε να τον εισάγουν κατά τη διαδικασία κράτησης/αγοράς του εισιτηρίου. O κωδικός ισχύει για 2 χρήσεις για εισιτήρια απλής μετάβασης ή μετ’ επιστροφής.
Ο κωδικός ισχύει για πτήσεις από 20/08/2024 έως 04/09/2024.
Ισχύει μόνο για όλες τις πτήσεις εσωτερικού.
Ισχύει για έναν επιβάτη ανά κράτηση.
Η προσφορά δεν εφαρμόζεται συνδυαστικά με άλλες προωθητικές ενέργειες.
Σε περίπτωση αλλαγής εισιτηρίου, υπάρχει χρέωση ανάλογη με την κατηγορία ναύλου.
Η έκπτωση αφορά στο ναύλο και δεν εφαρμόζεται στους φόρους εισιτηρίου.
Σε περίπτωση αλλαγής εισιτηρίου, ισχύουν οι όροι της εκάστοτε κατηγορίας ναύλου χωρίς την έκπτωση.
Όλες οι πτήσεις πρέπει να διεξαχθούν μεταξύ των ημερομηνιών ταξιδιού 20/08/2024 έως 04/09/2024
Στην περίπτωση παραβίασης των όρων και λανθασμένη υποβολή του ΦΕΚ η αεροπορική έχει το δικαίωμα ακύρωσης της κράτησης.
Ο Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκος Πιερρακάκης ευχαριστεί θερμά τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστο Στυλιανίδη καθώς και τις ακτοπλοϊκές εταιρείες και την αεροπορική εταιρεία SΚΥ express, για την άμεση ανταπόκρισή τους στο αίτημα του ΥΠΑΙΘΑ για την παροχή των ανωτέρω διευκολύνσεων.
Η πρωτοβουλία αποτελεί μέρος της διαρκούς μέριμνας αλλά και της ουσιαστικής αναγνώρισης του έργου των εκπαιδευτικών μας οι οποίοι στηρίζουν και συμβάλλουν τα μέγιστα στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Οι ανακοινώσεις στον Πανναξιακός ΑΟΚσυνεχίζονται.. Βασικός στόχος η κάλυψη του τεχνικού τιμ με τον Ανδρέα Καρακατσάνη στη θέση του προπονητή… Ομως, ζητούμενο είναι και η κάλυψη του ρόστερ με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι έχει σχεδόν κλείσει..
Οπότε; Ποιος θα είναι στο πλευρό του Ανδρέα Καρακατσάνη;Μα ποιος άλλος από τον Μάριο Ονάσογλου, ο οποίος θα έχει αναβαθμισμένο ρόλο: Ο ναξιώτης προπονητής εκτός τα τμήματα της ακαδημίας του συλλόγου θα είναι ο άμεσος συνεργάτης του Ανδρέα Καρακατσάνη στην ανδρική ομάδα.
Η ανακοίνωση του Πανναξιακού και οι πρώτες δηλώσεις του Μάριου Ονάσογλου:
Ο Πανναξιακός ΑΟΚ ανακοινώνει την ανανέωση της συνεργασίας με τον προπονητή Μάριο Ονάσογλου.
Ο Μάριος θεωρείται ”παιδί” του Πανναξιακού και όποτε και αν του ζητήθηκε ήταν εκεί για να βοηθήσει τον σύλλογο. Έχει προσφέρει τα μέγιστα στον Πανναξιακό είτε σαν αθλητής στο παρελθόν, είτε σαν προπονητής τα τελευταία χρόνια.
Φέτος, ο Μάριος θα είναι ο άμεσος συνεργάτης του προπονητή της ανδρικής μας ομάδας, Ανδρέα Καρακατσάνη στη National Leafue 2 και παράλληλα θα συνεχίσει την τεχνική καθοδήγηση και το σπουδαίο έργο που επιτελεί στα αναπτυξιακά τμήματα του συλλόγου μας.
Ο Μάριος όλα αυτά τα χρόνια έχει συμπληρώσει ένα σπουδαίο βιογραφικό, καθώς έχει εργαστεί σε: Τρεις Αστέρες Ακαδημίες (Παιδικό, Εφηβικό), ΑΕΚ (Ακαδημίες), ΓΣ Πατησίων (Ακαδημίες), ΆΠΑΣ Νάξου (Ακαδημίες, Βοηθός Β’ Εθνική), Πανναξιακος ΑΟΚ (Παιδικό. Εφηβικό, Ακαδημιες και Γ’ Εθνική βοηθός).
Στις πρώτες του δηλώσεις που παραχώρησε στην επίσημη σελίδα του Πανναξιακού ΑΟΚ, ο Μάριος Ονάσογλου είπε:
«Δεν είναι η πρώτη φορά που καλούμε να αναλάβω αυτόν τον ρόλο ωστόσο κάθε φορά είναι μια καινούργια πρόκληση. Εύχομαι πάνω από όλα να έχουμε υγεία και μέσα από την ομαδική δουλειά διοίκησης, προπονητών και παιχτών να πετύχουμε τους στόχους μας. Τα υπόλοιπα στο γήπεδο…»
Η Πρόεδρος και το Διοικητικό Συμβούλιο του Πανναξιακού ΑΟΚ ευχόμαστε στον Μάριο Χρόνια πολλά για την ονομαστική του εορτή, καλή επιτυχία στο έργο που αναλαμβάνει στην ομάδα μας και να έχει πολλές – πολλές επιτυχίες.
Άνοδο +5% παρουσίασε η διακίνηση επιβατών στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της ΥΠΑ, σύμφωνα με τα προσωρινά στατιστικά στοιχεία για το επτάμηνο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2024.
Ειδικότερα, το σύνολο των διακινούμενων επιβατών (αφίξεις και αναχωρήσεις επιβατών εξωτερικού και εσωτερικού) το πρώτο επτάμηνο του έτους έφτασε τους 6.054.816 επιβάτες, έναντι 5.768.484 επιβατών το αντίστοιχο διάστημα του 2023.
Παράλληλα, οι πιο σημαντικές αυξήσεις επιβατικής κίνησης στα αεροδρόμια διαχείρισης της ΥΠΑ τον Ιούλιο 2024 σε σχέση με πέρυσι, καταγράφηκαν στο αεροδρόμιο Κάσου +89,8%, στο αεροδρόμιο Μήλου με +33%, στο αεροδρόμιο Νάξου με +30%, και στο αεροδρόμιο Σητείας με +27,7%. Το κρατικό αεροδρόμιο Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης» εξυπηρέτησε φέτος τον Ιούλιο 1.618.073 επιβάτες, ήτοι ποσοστό αύξησης +3% σε σχέση με πέρυσι.
Διακίνηση επιβατών και κινήσεις αεροσκαφών για το σύνολο των 39 αεροδρομίων της χώρας – Στατιστικά στοιχεία επταμήνου Ιανουαρίου-Ιουλίου 2024: Άνοδος +9,5% στην επιβατική κίνηση και +6,9% στις κινήσεις αεροσκαφών.
Άνοδος +9,5% σε σχέση με πέρυσι προκύπτει και στην επιβατική κίνηση επταμήνου του έτους 2024 για το σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια: 24 ΥΠΑ, 14 FRAPORT GREECE, ΔΑΑ). Συγκεκριμένα το σύνολο των επιβατών το χρονικό διάστημα Ιανουαρίου – Ιουλίου 2024 έφτασε τα 42.538.219, έναντι 38.833.074 επιβατών το αντίστοιχο χρονικό διάστημα Ιανουαρίου – Ιουλίου του 2023.
Όσον αφορά τον αριθμό κινήσεων αεροσκαφών (αφίξεις και αναχωρήσεις αεροσκαφών εσωτερικού και εξωτερικού) στο επτάμηνο Ιανουαρίου-Ιουλίου του 2024, για το σύνολο των 39 αεροδρομίων της χώρας των οποίων τον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας ασκεί κυρίως η ΥΠΑ, σημειώθηκε αύξηση +6,9% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα Ιανουαρίου – Ιουλίου του 2023. Ειδικότερα πραγματοποιήθηκαν 328.272 πτήσεις, έναντι 306.982 πτήσεων το επτάμηνο του 2023.
Τα αεροδρόμια που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις ειναι (39 αεροδρόμια: 24 ΥΠΑ, 14 FRAPORT GREECE, ΔΑΑ), σύμφωνα με τα προσωρινά στατιστικά στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.
Ο ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxiaείναι σε μία μεταβατική περίοδο. Κάτι που άλλωστε παραδέχονται και οι διοικούντες της Ναξιώτικης ομάδας. Με την πρόσληψη του Περικλή Ταυρόπουλουθέλουν να δημιουργήσουν κάτι νέο.
“Σε μια μεταβατική περίοδο για την ομάδα μας, έχουμε την τιμή και την περηφάνια να ανακοινώσουμε την έναρξη της συνεργασίας μας με τους ακόλουθους αθλητές:
3. Ματέι Στογιάνοβιτς: Ο 27χρονος (20/06/1995), ύψους 1μ.90εκ. γκαρντ στο παρελθόν αγωνίστηκε στα τμήματα υποδομής του Πανιωνίου, στο εφηβικό του Παναθηναϊκού, και στις ομάδες: ΑΟ Γαλατσίου, Άρη Νίκαιας, Φάρο Κερατσινίου, Κεραυνό Αιγίου, Πανερυθραϊκό, Έσπερο Λαμίας, ΑΟ Αγρινίου, ΑΟΚ Χανίων, Παγκράτι και ΕΦΑΟΖ, όντας σταθερά, ένας από τους διακριθέντες στις ομάδες που αγωνίστηκε και
4. Κωνσταντίνο Οικονομόπουλο: ταλαντούχος αθλητής που στο παρελθόν έχει αγωνιστεί με μεγάλη επιτυχία σε Γαλάτσι, Αιγάλεω, Πανιώνιο, Τρίτωνα και Ηλυσιακό, με τον οποίο πέρυσι κατέκτησε την άνοδο στην Β’ εθνική και
Σας καλωσορίζουμε και σας ευχόμαστε υγεία, συλλογικές και ατομικές επιτυχίες!
Σας θέλουμε όλους και όλες δίπλα μας! Η ΝΑΞΟΣ ΠΑΙΖΕΙ ΜΠΑΣΚΕΤ!”
Η Σικελία, ένα νησί που παρήγε στο παρελθόν μεγάλο ποσοστό αγροτικών και κτηνοτροφικών προϊόντων εφοδιάζοντας ολόκληρη την Ιταλία, βρίσκεται αντιμέτωπο με το πρόβλημα της ξηρασίας και της λειψυδρίας. Η λειψυδρία, συνέπεια της κλιματικής κρίσης, εκτός από την αγροτική παραγωγή, απειλεί και το τουριστικό προϊόν του νησιού, παρά το γεγονός ότι ακόμη οι τουρίστες το επισκέπτονται σε μεγάλους αριθμούς.
Η Σικελία είναι το μεγαλύτερο και πολυπληθέστερο νησί στη Μεσόγειο. Το 2021 κατέγραψε υψηλό ευρωπαϊκό ρεκόρ θερμοκρασίας φτάνοντας τους 48,8 βαθμούς Κελσίου, και πλέον κινδυνεύει από ερημοποίηση. Τους τελευταίους έξι μήνες του 2023 έπεσαν μόνο 150 χιλιοστά βροχής και τον Μάιο η ιταλική κυβέρνηση κήρυξε τον νησί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης.
Σε εκτενές ρεπορτάζ του Guardian καταγράφονται οι συνέπειες των νέων αυτών συνθηκών στην οικονομία.
Στη φάρμα του Βίτο Αμάντια, στην Κατάνη, που κάθε χρόνο παρήγε 650 τόνους σιταριού, φέτος οι αλωνιστικές μηχανές σιώπησαν εξαιτίας της ξηρασίας. Η καλλιέργεια δεν άντεξε τη ζέστη και την ξηρασία και καταστράφηκε.
«Ενας έμπειρος αγρότης δεν χρειάζεται την πρόγνωση του καιρού για να καταλάβει πώς θα είναι ο καιρός», σύμφωνα με τον Βίτο Αμάντια, 68 ετών. «Ηδη τον περασμένο Ιανουάριο, ήξερα ότι θα ήταν μια καταστροφική χρονιά. Τα σπορόφυτα σιταριού που έφταναν κανονικά τα 80 εκατοστά σταμάτησαν να μεγαλώνουν στα 5 εκατοστά. Μετά ξεράθηκαν».
Η Σικελία παλεύει με μια από τις πιο σοβαρές υδάτινες κρίσεις στην Ιστορία της. Το νησί, το μεγαλύτερο και πολυπληθέστερο στη Μεσόγειο, όπου το 2021 επιτεύχθηκε υψηλό ευρωπαϊκό ρεκόρ θερμοκρασίας 48,8 °C, κινδυνεύει από ερημοποίηση. Τους τελευταίους έξι μήνες του 2023 έπεσαν μόνο 150 χιλιοστά βροχής και τον Μάιο η κυβέρνηση της Ρώμης κήρυξε κατάσταση έκτακτης ανάγκης.
Ομως, ενώ αποτελεί υπαρξιακή απειλή για πολλούς ντόπιους, η κρίση του νερού δεν αποθαρρύνει τους τουρίστες. Οπως πολλά μέρη της νότιας Ευρώπης, η Σικελία βρίσκεται παγιδευμένη μεταξύ της λειψυδρίας και της αυξανόμενης εισροής επισκεπτών που, παρά την πρόσθετη πίεση που ασκούν στους πόρους, εξακολουθούν να εκτιμώνται ως ένας από τους κύριους μοχλούς της οικονομίας.
«Οι τουριστικοί προορισμοί στη νότια Ευρώπη, όπως η Ισπανία και η Σικελία, ήταν πάντα δημοφιλείς επιλογές μεταξύ των ταξιδιωτών», επισημαίνει στον Guardian ο Κρίστιαν Μούλντερ, καθηγητής οικολογίας και κλιματικής έκτακτης ανάγκης στο Πανεπιστήμιο της Κατάνης. «Ο μέσος τουρίστας αναζητά τον ήλιο, ανεξάρτητα από την έλλειψη νερού, και απαιτεί το νερό να είναι άμεσα διαθέσιμο. Ο υπερτουρισμός αυξάνει την πίεση στους ήδη λιγοστούς υδάτινους πόρους της Σικελίας, με αναπόφευκτες συνέπειες για το περιβάλλον».
Σύμφωνα με το Ιταλικό Εθνικό Συμβούλιο Ερευνας, ποσοστό 70% του εδάφους της Σικελίας κινδυνεύει από ερημοποίηση. Οι περισσότερες από τις λίμνες του νησιού είναι ήδη σχεδόν ξηρές και η τεχνητή λίμνη Φανάκο, στην κεντρική Σικελία, κάποτε είχε χωρητικότητα 20 κυβικών μέτρων νερού, αλλά σήμερα χωράει μόλις 300.000.
Εξαιτίας των περιορισμών στην κατανάλωση νερού, πολλές επιχειρήσεις αναγκάστηκαν να κλείσουν και χιλιάδες οικογένειες αποθηκεύουν νερό σε δοχεία στα σπίτια τους ώστε να έχουν απόθεμα για πλύσιμο ή μαγείρεμα. Σύμφωνα με την Εθνική Ενωση του Συμβουλίου Γεωργικών Υδάτων, ορισμένες δεξαμενές που προορίζονταν για πόσιμο νερό διέθεταν μόλις στο 10% της χωρητικότητάς τους τον Μάρτιο. «Πρόκειται για μια άνευ προηγουμένου κατάσταση έκτακτης ανάγκης λόγω ξηρασίας», δήλωσε ο κυβερνήτης της Σικελίας, Ρενάτο Σιφάνι.
Ακόμη ένας κίνδυνος είναι οι πυρκαγιές, που καταστρέφουν πολύτιμη βλάστηση. Το 2023 οι πυρκαγιές προκάλεσαν ζημιές αξίας άνω των 60 εκατ. ευρώ, κάνοντας στάχτη περισσότερα από 1.712 στρέμματα δασικής έκτασης, ενώ την περασμένη εβδομάδα τουλάχιστον 10 πυρκαγιές σε όλο το νησί κατέστρεψαν εκατοντάδες χιλιάδες στρέμματα δάσους και καλλιεργήσιμων εκτάσεων.
Πλήγμα και για την κτηνοτροφία
Στην ενδοχώρα της Σικελίας, οι μόνες ενδείξεις ζωής είναι μικρά κοπάδια σκελετωμένων βοοειδών που βοσκούν ό,τι βρίσκουν σε άνυδρους λόφους. Οι θερμοκρασίες ξεπερνούν τους 40 βαθμούς Κελσίου κατά τη διάρκεια της ημέρας και δεν υπάρχει πλέον νερό για τα ζώα. Σύμφωνα με την ένωση νέων αγροτικών επιχειρηματιών, η ξηρασία απομακρύνει τους νεαρούς αγρότες της Σικελίας από το νησί, ενώ δεκάδες κτηνοτρόφοι αναγκάστηκαν να πουλήσουν ή να σφάξουν τα ζώα τους.
«Χωρίς νερό, οι αγελάδες μου δεν παράγουν πλέον γάλα», λέει ο Λιμπόριο Μαγτζιαπάνε, 60χρονος κτηνοτρόφος στο Αγκριτζέντο. «Η γη σιγά σιγά ερημοποιείται. Ακόμη και στην οικογένειά μας, αναγκαζόμαστε να κάνουμε ντους και να μαγειρεύουμε χρησιμοποιώντας εμφιαλωμένο νερό, επειδή δεν υπάρχει τρεχούμενο νερό».
Παρ’ όλη αυτή την κρίση, τα ξενοδοχεία, τα θέρετρα και τα ενοικιαζόμενα δωμάτια στη Σικελία έχουν πολύ κόσμο, οι δρόμοι των πόλεων γεμίζουν με τουρίστες, τα εστιατόρια είναι γεμάτα, όπως και οι παραλίες. Στα μουσεία, οι τουρίστες περιμένουν σε μεγάλες ουρές για να τα επισκεφθούν.
Σύμφωνα με τον Τζεράρντο Σούλερ, πρόεδρο της κύριας ένωσης ξενοδοχείων, Federalberghi, στην Ταορμίνα, η οποία έχει γίνει ένας από τους πιο περιζήτητους τοπικούς τουριστικούς προορισμούς μετά την προβολή που είχε από την τηλεοπτική εκπομπή The White Lotus, είπε ότι στα ξενοδοχεία στην πόλη η πληρότητα φτάνει το 95%.
«Δεν υπήρξαν ακυρώσεις ή μεγάλα κενά», σύμφωνα με τον πρόεδρο της Federalberghi Sicilia και διευθύνοντα σύμβουλο των αεροδρομίων Κατάνης και Κομίσο στα ανατολικά. «Αλλά είναι σαφές ότι ορισμένες εγκαταστάσεις αντιμετωπίζουν δυσκολίες, ειδικά στο Αγκριρζέντο, όπου ορισμένοι ιδιοκτήτες ενοικιαζόμενων δωματίων αντιμετώπισαν προβλήματα με την παροχή νερού. Το πρόβλημα είναι ότι στη Σικελία το κλίμα αλλάζει εδώ και χρόνια και πρέπει να συνηθίσουμε το γεγονός ότι κάθε καλοκαίρι θα έχουμε υπερβολική ζέστη και ξηρασία».
Παραδοσιακά, το πόσιμο νερό στο νησί προέρχεται από πηγάδια που εφοδιάζονται από υπόγεια αποθέματα νερού που βρίσκονται ανάμεσα σε στρώματα βράχων, ενώ το νερό για τη γεωργία αποθηκεύεται σε μεγάλες δεξαμενές που κατασκευάστηκαν μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Η επάρκεια του νερού βασίζεται στις βροχές του χειμώνα, οι οποίες είναι ολοένα και πιο σπάνιες. Και για τρεις δεκαετίες, η βασική συντήρηση του αρδευτικού δικτύου έχει παραμεληθεί.
Τα μεγάλα ξενοδοχεία διαθέτουν υποδομές για την παροχή νερού στους επισκέπτες τους, αλλά οι μικρότερες επιχειρήσεις βασίζονται σε δεξαμενές νερού, τις οποίες γεμίζουν με φορτηγά-υδροφόρες.
Τον Νοέμβριο, ανακαλύφθηκε ένας υπόγειος υδάτινος πόρος κάτω από τα βουνά Ιμπλέι στην επαρχία Ραφκουσάμου, που θεωρείται ότι περιέχει 17 δισ. κυβικά μέτρα νερού, αναπτερώνοντας την ελπίδα για μερική έστω επίλυση του προβλήματος.
«Εάν η ανάλυση επιβεβαιώσει τη χρηστικότητά του, αυτή η τεράστια δεξαμενή θα μπορούσε να αντιπροσωπεύει έναν εξαιρετικό πόρο μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα», δήλωσε ο Ρενάτο Σιφάνι. «Πρέπει να βιαστούν. Πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι αυτή είναι μια ωρολογιακή βόμβα».
Συνελήφθη στην Κέα 51χρονοςαπ΄τις Αρχές για ενδοοικογενειακή βία και επικίνδυνη οδήγηση, μεταξύ των κατηγοριών που τον βαραίνουν.
Ο 51χρονος που δεν είχε δίπλωμα, επί δύο ώρες, οδηγούσε επικίνδυνα με ιλιγγιώδη ταχύτητα το αυτοκίνητο που δεν είχε πινακίδες καθώς είχαν αφαιρεθεί στις αρχές Αυγούστου. Επίσης, έμπαινε στο αντίθετο ρεύμα της κυκλοφορίας.
Σύμφωνα με το protothema.gr οι αστυνομικοί του έκαναν νόημα να σταματήσει, εκείνος αγνόησε το σήμα τους και στη συνέχεια πήγε σπίτι του, όπου κλείστηκε μέχρι τις πρωινές ώρες της Δευτέρας 19/8 όταν το αστυνομικό τμήμα του νησιού δέχθηκε κλήση από τον πατέρα του δράστη ο οποίος καλούσε σε βοήθεια.
Άμεσα αστυνομικοί μετέβησαν στο σημείο, μπήκαν στο σπίτι και μετά από επιχείρηση η οποία διήρκεσε παραπάνω από μία ώρα, συνέλαβαν τον δράστη, ο οποίος κατά τη διάρκεια αυτής απείλησε τους αστυνομικούς με περίστροφο, πατώντας την σκανδάλη του τρεις φορές χωρίς το όπλο να εκπυρσοκροτήσει, καθώς και με μαχαίρι κουζίνας, τα οποία και κατασχέθηκαν.
Επίσης, το όχημα μεταφέρθηκε στο ΑΤ Κέας και κατασχέθηκε.