Τρίτη, 26 Αυγούστου, 2025
Αρχική Blog Σελίδα 179

Τραγωδία στο Κουφονήσι: 88χρονη ανασύρθηκε νεκρή από τη θάλασσα

0
1_pnigmos

Μια τραγική είδηση συγκλόνισε χθες τη μικρή κοινωνία του Κουφονησίου και της Νάξου. Τις μεσημβρινές ώρες της Δευτέρας 16 Ιουνίου, η Λιμενική Αρχή Νάξου ενημερώθηκε ότι μια 88χρονη ημεδαπή γυναίκα ανασύρθηκε χωρίς τις αισθήσεις της από τη θαλάσσια περιοχή της παραλίας «Άμμος» στο Κουφονήσι.

Άμεσα κινητοποιήθηκε ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ, το οποίο παρέλαβε τη γυναίκα και τη μετέφερε στο Ιατρείο Κουφονησίου, όπου και διαπιστώθηκε ο θάνατός της.

Για το περιστατικό διενεργείται προανάκριση από το Λιμεναρχείο Νάξου, ενώ μέχρι στιγμής δεν έχουν γίνει γνωστά τα ακριβή αίτια του θανάτου της άτυχης γυναίκας.

Η επίσημη ενημέρωση από το Λιμενικό Σώμα – Ακτοφυλακή αναφέρει: 

Τις μεσημβρινές ώρες χθες, ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή της Νάξου ότι μια 88χρονη ημεδαπή ανασύρθηκε χωρίς τις αισθήσεις της, από τη θαλάσσια περιοχή της παραλίας «ΑΜΜΟΣ» Κουφονησίου. Η 88χρονη παρελήφθη από ασθενοφόρο όχημα του ΕΚΑΒ και μεταφέρθηκε στο Ιατρείο Κουφονησίου, όπου διαπιστώθηκε ο θάνατός της. Προανάκριση διενεργείται από το Λιμεναρχείο Νάξου.

Ζητείται αρτοποιός ή βοηθός αρτοποιού για τη σεζόν στη Νάξο

0

Η δουλειά μυρίζει… φρέσκο ψωμί! Αν έχεις εμπειρία ή αγάπη για την αρτοποιία και θέλεις να περάσεις το καλοκαίρι σου σε ένα από τα πιο όμορφα νησιά της Ελλάδας, τότε αυτή η αγγελία είναι για σένα. Οικογενειακή επιχείρηση στη Νάξο (βλ Αρτος Λαγογιάννη) προσφέρει εργασία, διαμονή και θετικό περιβάλλον σε όσους ξέρουν τι θα πει προζύμι και… ξύπνημα νωρίς!

📣 Αγγελία Εργασίας:

Γνωστή οικογενειακή επιχείρηση στη Νάξο αναζητά:

  • Αρτοποιό ή

  • Βοηθό αρτοποιού

για την υπόλοιπη καλοκαιρινή σεζόν 2025.

✅ Προσφέρονται:

  • Διαμονή

  • Ευχάριστο, οικογενειακό κλίμα

  • Σταθερή εργασία με υποστήριξη και συνέπεια

📍 Τοποθεσία:

Νάξος, Κυκλάδες

📞 Επικοινωνία:

694 653 0916

📌 Μια θέση εργασίας με άρωμα Κυκλάδων και γεύση παράδοσης σε περιμένει!

Απογειώνεται η Νάξος: Άνοδος 31% στις αφίξεις του αεροδρομίου τον Μάιο, ρεκόρ και στο 5μηνο

0

Η Νάξος συνεχίζει να καταγράφει θεαματικές επιδόσεις στον τουριστικό τομέα, και τα πιο πρόσφατα στοιχεία του αεροδρομίου επιβεβαιώνουν το ανοδικό ρεύμα.

Σύμφωνα με τα επίσημα νούμερα (σ.σ. ευχαριστούμε για μία ακόμη φορά τον αερολιμενάρχη κο Ερωτόκριτο Καϊδατζή), τον Μάιο του 2025 διακινήθηκαν 11.702 επιβάτες, έναντι 8.930 επιβατών τον Μάιο του 2024, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 31%.

Ένα ποσοστό που δεν αφήνει περιθώριο παρερμηνείας: η ζήτηση για το νησί αυξάνεται και η Νάξος ανεβαίνει σταθερά στις τουριστικές επιλογές, τόσο για τους Έλληνες όσο και για τους ξένους επισκέπτες.

Αλλά η θετική εικόνα δεν περιορίζεται μόνο στον Μάιο. Στο πρώτο πεντάμηνο του 2025 (Ιανουάριος – Μάιος), το αεροδρόμιο της Νάξου εξυπηρέτησε 24.734 επιβάτες, σε σύγκριση με 20.652 επιβάτες το ίδιο διάστημα το 2024μια συνολική αύξηση 19,7%. Μια συνεχής, σταθερή πρόοδος που καταδεικνύει ότι η άνοδος δεν είναι συγκυριακή, αλλά αποτέλεσμα ορθού σχεδιασμού και στρατηγικής ενίσχυσης της συνδεσιμότητας.

Να σημειώσουμε εδώ ότι η αύξηση θα ήταν μεγαλύτερη αλλά τον περασμένο Μάρτιο το αεροδρόμιο της Νάξου ήταν κλειστό λόγω εργασιών…

📈 Πίσω από τους αριθμούς…

Τι οδήγησε σε αυτήν την εκτόξευση; Οι λόγοι είναι πολλοί, αλλά καθοριστικοί:

  • Η βελτίωση της αεροπορικής συνδεσιμότητας, με περισσότερες πτήσεις από Αθήνα, Θεσσαλονίκη και –για πρώτη φορά– Ηράκλειο. Η εικόνα έως τώρα για την Θεσσαλονίκη είναι κάτι περισσότερο από ικανοποιητική ενώ και για το Ηράκλειο τα στοιχεία είναι πολύ καλά.

  • Η αυξημένη πληρότητα πτήσεων, καθώς και η προσθήκη περισσότερων καθημερινών δρομολογίων.

  • Την παρούσα περίοδο, το αεροδρόμιο της Νάξου εξυπηρετεί 12 πτήσεις ημερησίως, με τον αριθμό αυτό να αυξάνεται σύντομα σε 14, δίνοντας σαφές σήμα πως το νησί μπαίνει δυναμικά στον χάρτη του εγχώριου αερομεταφερόμενου τουρισμού.

  • Να σημειώσουμε ότι έχουμε και κινήσεις βελτίωσης με την τοποθέτηση πέργκολας για τους επιβάτες στην αναμονή, τη προσθήκη τουαλέτας για ΑμεΑ ενώ για πρώτη φορά είδαμε και τη διαδικασία derubberization, δηλαδή την απομάκρυνση των αποθέσεων καουτσούκ από τον διάδρομο προσγείωσης και απογείωσης.
  • Παραμένει βέβαια το ζήτημα της βελτίωσης όσον αφορά τη παραλαβή αποσκευών ενώ αναμένουμε και την ενεργοποίηση της υπόσχεσης για παρουσία Λεωφορείου που θα μεταφέρει τους επιβάτες από το αεροδρόμιο στη πόλη.

Ένα καλοκαίρι με θετικές προοπτικές

Η τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει με ισχυρές ενδείξεις για ρεκόρ. Οι αφίξεις μέσω του αεροδρομίου αποτυπώνουν τη στροφή των επισκεπτών σε έναν προορισμό που συνδυάζει αυθεντικότητα, φυσική ομορφιά και αναβαθμισμένες υποδομές.

Η Νάξος πλέον δεν είναι απλώς μια εναλλακτική – είναι προορισμός πρώτης γραμμής.

Και με τέτοια στοιχεία, δεν το λέμε εμείς. Το λένε οι αριθμοί. Και… τα αεροπλάνα που γεμίζουν!

«Μειώστε Ταχύτητα»: Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις περνάει το δικό του κοινωνικό μήνυμα (video)

0

Με όχημα τη δημοφιλία του και την ισχυρή του ταυτότητα, το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις «τρέχει» φέτος μια διαφορετική, αλλά εξίσου σημαντική διαδρομή: εκείνη της ευαισθητοποίησης για την οδική ασφάλεια.

Η νέα καμπάνια, με τον λιτό αλλά ηχηρό τίτλο «Μειώστε Ταχύτητα», εστιάζει στα νέα, χαμηλότερα όρια ταχύτητας στον αστικό ιστό – τα 30 χλμ./ώρα, όπως προβλέπει ο επικαιροποιημένος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας. Η εφαρμογή αυτού του ορίου συνδέεται διεθνώς με σημαντική μείωση της πιθανότητας τροχαίων ατυχημάτων, αλλά και της σοβαρότητας των συνεπειών τους.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο κίνδυνος θανατηφόρας σύγκρουσης μεταξύ οχήματος και πεζού μειώνεται σχεδόν πέντε φορές όταν η ταχύτητα περιορίζεται από τα 50 στα 30 χλμ./ώρα, ενώ, σύμφωνα με εκτιμήσεις, η καθολική εφαρμογή του μέτρου θα μπορούσε να σώσει έως και 100 ζωές ετησίως στους δρόμους της χώρας.

Η φετινή καμπάνια τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και εντάσσεται στο σταθερό πλαίσιο δράσεων «ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις Road Safety», που ξεκίνησε με την επιστροφή του αγώνα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ της FIA, το 2021, με την αρωγή της ΕΚΟ. Μέσα από αυτό το νέο εγχείρημα, ο αγώνας ενισχύει ακόμη περισσότερο τον κοινωνικό του ρόλο, αξιοποιώντας την απήχησή του για την καλλιέργεια μιας σωστής οδηγικής κουλτούρας.

Την παραγωγή του τηλεοπτικού και ψηφιακού υλικού ανέλαβε η Boo Productions, λαμβάνοντας όλα τα απαραίτητα μέτρα κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων. Ενδεικτικά, στα πλάνα όπου η οδηγός φαίνεται να χάνει τον έλεγχο του οχήματος, το αυτοκίνητο μεταφερόταν με ειδική πλατφόρμα. Όλες οι λήψεις πραγματοποιήθηκαν στον Δήμο Παπάγου – Χολαργού (επί της οδού Κύπρου, μπροστά από το 1ο Γυμνάσιο και Λύκειο Παπάγου), με την άδεια του δημάρχου, Ηλία Αποστολόπουλου και τη συνδρομή της Τροχαίας Ανατολικής Αττικής όσον αφορά στην οριοθέτηση της κυκλοφορίας. Ο Δήμος Παπάγου – Χολαργού είναι από τους πρώτους στη χώρα που εφαρμόζουν τον νέο ΚΟΚ σχετικά με το όριο των 30 χλμ./ώρα εντός πόλης, ιδίως σε περιοχές με διέλευση ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου.

Παράλληλα, με τη συνεργασία της «Σταθερές Συγκοινωνίες» το σύνθημα «Μειώστε Ταχύτητα» έχει ήδη ντύσει τον συρμό του Τραμ που εκτελεί το δρομολόγιο «Πικροδάφνη – Φιξ», δύο από τους κεντρικότερους σταθμούς του Μετρό (Σύνταγμα και Ευαγγελισμός), καθώς και συρμούς των γραμμών 2 και 3 του Μετρό, μεταφέροντας καθημερινά το μήνυμα ζωής στους πολίτες.

Στο πλαίσιο της καμπάνιας «Μειώστε Ταχύτητα», την Τετάρτη 18, την Πέμπτη 19 και την Κυριακή 22 Ιουνίου, στελέχη του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις θα βρεθούν στη Λάρισα, την Άμφισσα και το Αθλητικό Πάρκο Φωκιανού στην Αθήνα αντίστοιχα, διοργανώνοντας –σε συνεργασία με τις κατά τόπους αρχές– συζήτηση με θέμα: «Εσύ τι λάθος κάνεις στην οδήγηση;»

Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, ένας αγώνας που συνδέεται με την ταχύτητα και τον έλεγχο, αναδεικνύει τον συμβολισμό της υπευθυνότητας πίσω από το τιμόνι. Γιατί η οδική ασφάλεια δεν είναι υπόθεση αγωνιστική – είναι υπόθεση όλων μας

 

Hellenic Seaplanes: Σε εξέλιξη η ανάπτυξη του δικτύου υδροπλάνων – Δονούσα & Οινούσσες τα νέα μέλη στο δίκτυο προορισμών

0

Σημαντικές εξελίξεις καταγράφονται στην πορεία ανάπτυξης των υδροπλάνων στην Ελλάδα, καθώς προχωρούν οι διαδικασίες τόσο σε θεσμικό όσο και σε επιχειρησιακό επίπεδο.

Πρόσφατα πραγματοποιήθηκε, με πρωτοβουλία του Διοικητή της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ) κ. Χρήστο Τσίτουρα, ευρεία συνάντηση εργασίας με τη συμμετοχή όλων των συναρμόδιων διευθύνσεων της ΑΠΑ. Η σύσκεψη αποτέλεσε σταθμό στον συντονισμό των διαδικασιών για την επιτάχυνση και την ορθολογική ρύθμιση του πλαισίου λειτουργίας των υδροπλάνων στη χώρα μας.

Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης συζητήθηκαν οι εκκρεμότητες που υπάρχουν στο θεσμικό και λειτουργικό πλαίσιο και αποφασίστηκαν συντονισμένες ενέργειες ώστε να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες αδειοδότησης και να τεθεί σύντομα σε πλήρη λειτουργία το δίκτυο των υδροπλάνων.

Παράλληλα, η Hellenic Seaplanes ανακοινώνει την αδειοδότηση δύο νέων προορισμών την Δονούσα στις Κυκλάδες  και τις Οινούσσες στο Β. Αιγαίο, τα οποία προστίθενται στο διευρυνόμενο δίκτυο για τα υδροπλάνα, προσφέροντας νέες δυνατότητες μετακίνησης σε κατοίκους και επισκέπτες των νησιών.

Μετά την συνάντηση ο Διοικητής της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας, κ. Χρήστος Τσίτουρας, δήλωσε:

«Η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας στηρίζει έμπρακτα την αναπτυξιακή προσπάθεια για τα υδροπλάνα, διασφαλίζοντας ότι όλες οι διαδικασίες υλοποιούνται με ασφάλεια, διαφάνεια και απόλυτη τήρηση των διεθνών και ευρωπαϊκών προδιαγραφών. Στόχος μας είναι να συνεισφέρουμε, σε συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, ώστε η Ελλάδα να αποκτήσει ένα σύγχρονο και αξιόπιστο δίκτυο υδροπλάνων που θα ενισχύσει τις νησιωτικές μεταφορές και την τουριστική ανάπτυξη.»

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Seaplanes, κ. Νικόλας Χαραλάμπους, ανέφερε:

«Η πρωτοβουλία της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας να συντονίσει τους εμπλεκόμενους  φορείς αποτελεί ένα αποφασιστικό βήμα ώστε το εγχείρημα των υδροπλάνων να περάσει στο στάδιο της πλήρους λειτουργίας. Η Hellenic Seaplanes, έχοντας ηγηθεί επί σειρά ετών αυτής της προσπάθειας, συνεχίζει να διευρύνει το επιχειρησιακό της πλάνο, με τις νέες αδειοδοτήσεις σε Δονούσα και Οινούσσες να αποτελούν ακόμη ένα καθοριστικό βήμα προς την υλοποίηση του στρατηγικού μας στόχου: τη δημιουργία ενός ασφαλούς, ευέλικτου και ποιοτικού δικτύου υδροπλάνων που θα υπηρετεί τη νησιωτική Ελλάδα και θα ενισχύει το εθνικό τουριστικό προϊόν.»

Με τις τελευταίες αυτές εξελίξεις, οι συνεχείς προσπάθειες όλων των εμπλεκομένων φορέων, ο πολύπλοκος διοικητικός διάλογος και ο επίμονος επενδυτικός μαραθώνιος παίρνουν πλέον σάρκα και οστά, οδηγώντας σταδιακά στην έναρξη ενός νέου κεφαλαίου στις αεροπορικές και νησιωτικές μεταφορές της χώρας μας.

Η Hellenic Seaplanes προχωρά με συνέπεια στην υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου εθνικού δικτύου προορισμών για υδροπλάνα, το οποίο φιλοδοξεί να προσφέρει:

  • νέες επιλογές μετακίνησης σε κατοίκους, επισκέπτες και τουρίστες,
  • ενίσχυση της διασύνδεσης δυσπρόσιτων νησιωτικών περιοχών,
  • υποστήριξη σε έκτακτες ανάγκες (υγειονομικές μεταφορές, πολιτική προστασία κ.ά.),
  • αναβάθμιση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, διαφοροποιώντας το προς νέες μορφές εμπειρίας και ποιότητας.
  • Νέες θέσεις εργασίας

Η πορεία υλοποίησης του έργου αντικατοπτρίζει το μέγεθος της επένδυσης και τη στρατηγική δέσμευση της Hellenic Seaplanes, η οποία επί 11 συνεχόμενα χρόνια διατηρεί το εγχείρημα ενεργό στην ατζέντα της δημόσιας συζήτησης, διαφυλάσσοντας το επενδυτικό ενδιαφέρον και προωθώντας σταθερά την ανάγκη ανάπτυξης του δικτύου υδροπλάνων στη χώρα. Παράλληλα, έχει ήδη προχωρήσει σε σημαντικές τοποθετήσεις κεφαλαίων για την απόκτηση και τον εξοπλισμό αεροσκαφών, την ολοκλήρωση απαιτητικών αδειοδοτικών διαδικασιών, την ανάπτυξη υποδομών και την πιστοποιημένη εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού.

Η Δήλος αποκαλύπτει τα υδάτινα μυστικά της: Περιβαλλοντική αποστολή του ΕΛΚΕΘΕ στο Ιερό Νησί

0

Κατά το διάστημα 13-15 Ιουνίου, επιστήμονες του ΕΛΚΕΘΕ, ο Νικόλαος Σκουλικίδης γεωλόγος διδάκτορας βιογεωχημείας του Πανεπιστημίου του Αμβούργου και Δ/ντής Ερευνών του Ινστιτούτου Θαλάσσιων Βιολογικών Πόρων και Εσωτερικών Υδάτων (ΙΘΑΒΙΠΕΥ) και η Αναστασία Λάμπου περιβαλλοντολόγος υποψήφια διδάκτωρ στη βιογεωγραφία του Αιγαίου επισκέφτηκαν το νησί της Δήλου με σκοπό την προκαταρκτική καταγραφή και τον ποιοτικό χαρακτηρισμό των σημείων ύδατος και της σχετικής πανίδας.

Την ομάδα του ΕΛΚΕΘΕ φιλοξένησε η Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων και ειδικότερα ο αρχαιολόγος Θέμης Βάκουλης, η ψυχή του ιερού αυτού τόπου. Στο πλαίσιο των εργασιών διαπιστώθηκε πλούσια υδροφορία υπόγειων υδάτων εντός του αρχαιολογικού χώρου (υδραγωγεία, ομβροσυλλέκτες και πηγάδια) και εντοπίστηκαν αρκετές εποχικές υδατοσυλλογές επιφανειακού νερού σε τεχνητά βυθίσματα που έχουν κατασκευαστεί από κτηνοτρόφους για τις ανάγκες των ζώων ελεύθερης βοσκής.

Ταυτοποιήθηκε ψάρι του γλυκού νερού του είδους Gambusia holbrooki (Eastern mosquitofish) -το οποίο έχει εισαχθεί στις αρχαίες υδατοσυλλογές- και συλλέχθηκαν δείγματα βενθικών ασπονδύλων για ταυτοποίηση. Η σύσταση του νερού θα προσδιοριστεί με βάση τα κύρια στοιχεία και τις θρεπτικές ενώσεις και η προέλευση του με την εφαρμογή σταθερών ισοτόπων. Τα τελικά αποτελέσματα αυτής της έρευνας θα δημοσιοποιηθούν μετά το πέρας των αναλύσεων.

Τα τελευταία χρόνια, το ΙΘΑΒΙΠΕΥ ευαισθητοποιημένο από τις περιβαλλοντικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα άνυδρά νησιά του Αιγαίου έχει υλοποιήσει ερευνητικά προγράμματα, μεταξύ των οποίων το πρόγραμμα Water Matters (https://water-matters.hcmr.gr) του Χρηματοδοτικού Μηχανισμού του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου, στο πλαίσιο του οποίου εκδόθηκε και διαμοιράστηκε «Οδηγός καλών πρακτικών για την αειφορική διαχείριση του νερού σε νησιά του Αιγαίου».

Επίσης, υλοποιείται μέρος της πρωτοβουλίας για την προστασία εμβληματικών ειδών πανίδας της Ελλάδας που συντονίζει το WWF Ελλάς που αφορά σε κινδυνεύοντα και τρωτά Τριχόπτερα της Πάρου, Νάξου και Ικαρίας. Τέλος, ολοκληρώνεται η διδακτορική διατριβή της Αναστασίας Λάμπου που εκπονείται σε συνεργασία μεταξύ ΕΛΚΕΘΕ και Πανεπιστημίου Βαρκελώνης με αντικείμενο τη Νησιωτική Βιογεωγραφια του Αιγαίου με βάση τα βενθικά μακροασπόνδυλα.

Το λεωφορείο της Καλαμάτας που “μιλάει” για την κλιματική αλλαγή

0

Το πρώτο λεωφορείο στην Ελλάδα που “μιλάει” για την κλιματική αλλαγή και την υπερθέρμανση του πλανήτη κυκλοφορεί στην Καλαμάτα εδώ και λίγες μέρες. Πρόκειται για μία ιδέα του πρεσβευτή του Ευρωπαϊκού Συμφώνου για το Κλίμα, Νάσου Μάκιου, σε συνεργασία με το Αστικό ΚΤΕΛ Καλαμάτας.

Το λεωφορείο “ντυμένο” με τις λωρίδες ή γραμμές θέρμανσης, παρουσιάζει την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας ανά έτος, από το 1860 έως το 2024. Οι αποχρώσεις του μπλε υποδεικνύουν χρονιές ψυχρότερες, ενώ οι βαθιές κόκκινες σε χρώμα λωρίδες, στο πίσω μέρος του λεωφορείου, καθώς και το έντονο κόκκινο χρώμα της πίσω όψης του, αντιστοιχεί χρονολογικά στο έτος 2024, δείχνοντας την ταχεία θέρμανση του πλανήτη μας τις τελευταίες δεκαετίες.

Όπως εξηγεί στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο φυσικός και πρεσβευτής του Ευρωπαϊκού Συμφώνου για το Κλίμα, Νάσος Μάκιος, η ιδέα προήλθε από το γραφικό σχέδιο που έχει δημιουργήσει ο καθηγητής στο Αγγλικό Πανεπιστήμιο του Reading, Ed Hawkins.

«Το λεωφορείο επελέγη καθώς είναι ένα μέσο το οποίο κινείται μέσα στην πόλη, το βλέπει πολύς κόσμος, οπότε το μήνυμα που περνάει θα μπορούσε να διαδοθεί σε όλο και περισσότερους ανθρώπους και να γίνει άμεσα αντιληπτό στους πολίτες», σημειώνει και προσθέτει ότι αυτό το απλό γράφημα ήταν κατανοητό και από μικρά παιδιά ακόμη «ώστε να διαπιστώσουν ότι από τις πιο ψυχρές εποχές έχουμε καταλήξει να είμαστε σε πολύ θερμότερες εποχές και αν συνεχίσουμε με τους ρυθμούς που ζούμε τώρα θα αυξάνεται όλο και πιο πολύ η θερμοκρασία του πλανήτη». Το ζητούμενο όπως επισημαίνει είναι να αντιληφθούν όλοι ότι χρειάζεται μια βιώσιμη ανάπτυξη που ναι μεν θα ικανοποιεί τις ανάγκες μας αλλά με τέτοιο τρόπο χωρίς να τίθενται σε κίνδυνο οι ανάγκες των επόμενων γενεών.

Με αυτό τον τρόπο, όπως επισημαίνει, φαίνεται ξεκάθαρα και με χαρακτηριστικό έντονο τρόπο, το πώς οι μέσες παγκόσμιες θερμοκρασίες έχουν αυξηθεί σε διάστημα σχεδόν δύο αιώνων.

Το συγκεκριμένο λεωφορείο θα διασχίζει όλο το καλοκαίρι και καθημερινά την πόλη της Καλαμάτας με σκοπό το μήνυμα να γίνεται ορατό στο ευρύ κοινό, ενισχύοντας τη συνειδητοποίηση και ενθαρρύνοντας τη συζήτηση γύρω από την κλιματική αλλαγή.

Παράλληλα, σύμφωνα με τον κ. Μάκιο, η επιλογή της Καλαμάτας δεν είναι τυχαία καθώς αποτελεί μία από τις 100 πόλεις που έχουν ως στόχο την κλιματική ουδετερότητα ενώ τονίζει ότι το μήνυμα στο αστικό ΚΤΕΛ έχει έναν ακόμη ιδιαίτερο συμβολισμό, ότι τα μέσα μαζικής μεταφοράς μπορούν να συμβάλουν στη μείωση της εκπομπής των ρύπων μέσω της λιγότερης κυκλοφορίας των ιδιωτικών οχημάτων στις πόλεις.

«Υλοποιούμε αυτό το προτζεκτ σε μία πόλη που προσπαθεί να γίνει κλιματικά ουδέτερη. Οι φορείς και όλοι οι πολίτες θα πρέπει να συνεργάζονται και να κάνουν τέτοιες ενέργειες ώστε να αναδεικνύουν δράσεις που μας οδηγούν προς την κλιματική ουδετερότητα. Ο όρος “κλιματική ουδετερότητα” είναι μια φράση που δεν την κατανοεί ο πολίτης εύκολα οπότε θέλουμε να την απλοποιήσουμε και να περάσουμε το μήνυμα της καλύτερης ποιότητας ζωής σεβόμενοι το περιβάλλον. Η αστική συγκοινωνία της πόλης βοηθάει ουσιαστικά στο να μεταβούμε στην κλιματική ουδετερότητα καθώς δεν χρησιμοποιούμε τα ιδιωτικά μας αυτοκίνητα για να μετακινηθούμε μέσα σε μια πόλη, επιτυγχάνοντας και την αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας. Έτσι μέσω της δωρεάς που έκανε το Αστικό ΚΤΕΛ δίνεται η δυνατότητα κάθε πολίτης να ενημερώνεται για κάτι τόσο σημαντικό», επισημαίνει ο κ. Μάκιος στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Όπως υπογραμμίζει αυτή δράση συμβάλλει και στο κομμάτι της εκπαίδευσης γύρω από την κλιματική αλλαγή, κάτι το οποίο, όπως εξηγεί, αποτελεί καταλυτικό παράγοντα για την ευαισθητοποίηση των πολιτών. «Η εκπαίδευση από μικρή ηλικία, η συνεργασία των φορέων αλλά και η ενημέρωση, όλα είναι μία αλυσίδα».

Σχολιάζοντας ότι η Καλαμάτα είναι στο δίκτυο των 100 κλιματικά ουδέτερων και έξυπνων πόλεων, ο κ. Μάκιος τονίζει ότι απαιτείται η ενεργοποίηση όλων των ενδιαφερόμενων μερών δηλαδή οργανισμών, φορέων, κοινωνίας των πολιτών, επιχειρήσεων και “απλών πολιτών” προς αυτή την κατεύθυνση. «Ο στόχος πλέον είναι να μπορέσουμε να προσαρμοστούμε στην κλιματική αλλαγή γιατί ο μετριασμός των επιπτώσεών της στον πλανήτη μας σύμφωνα με τα επιστημονικά δεδομένα είναι αρκετά δύσκολος. Η κλιματική αλλαγή είναι μέσα στα προβλήματα φυσικά όχι μόνο της Ελλάδας αλλά και όλου του κόσμου. Η Ευρώπη κάνει προσπάθειες, το θέμα είναι τι κάνουν κι οι άλλες χώρες εκτός της ηπείρου μας, όπως οι ΗΠΑ, η Κίνα κλπ», υπογραμμίζει ο κ. Μάκιος.

Ο κ. Μάκιος, μαζί με άλλους 76 Έλληνες και συνολικά 1.132 πρεσβευτές και 50 οργανισμούς εταίρους στην Ευρωπαϊκή Ένωση έχουν αναλάβει εθελοντική δράση για την ενημέρωση, εκπαίδευση, προβολή καλών πρακτικών και λύσεων για τον μετριασμό ή/και την προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή αλλά και την προστασία του περιβάλλοντος.

Επισημαίνεται ότι σκανάροντας το QRcode που βρίσκεται πάνω στο λεωφορείο ή αν επισκεφτεί κανείς την ιστοσελίδα https://showyourstripes.info/ μπορεί να αντλήσει περισσότερες πληροφορίες.

*Οι φωτογραφίες παραχωρήθηκαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ από τον κ. Μάκιο.

Με πληροφορίες από: https://www.amna.gr

 

Το Karagoutis Training Camp επιστρέφει στην Πάρο για 4η χρονιά

0

Ο Δήμος Πάρου και η Περιφερειακή Ένωση Δήμων Νοτίου Αιγαίου διοργανώνουν, για τέταρτη συνεχή χρονιά στο νησί μας, το επιτυχημένο Karagoutis Training Camp, με επικεφαλής τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή στο μπάσκετ Γιώργο Καράγκουτη.

Η αθλητική διοργάνωση βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη και πραγματοποιείται με επιτυχία από τις 14 έως και τις 18 Ιουνίου 2025, στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων και αθλητικών εκδηλώσεων του Δημοτικού Σχολείου Αρχιλόχου – Μάρπησσας. Το camp υλοποιείται με την πολύτιμη συνεργασία των τοπικών αθλητικών σωματείων «Α.Ο. ΠΑΡΟΥ» και «Α.Μ.Ε.Σ. ΜΑΡΠΗΣΣΑΪΚΟΣ», τελώντας υπό την αιγίδα της Ένωσης Σωματείων Καλαθοσφαίρισης Κυκλάδων.

Στο camp συμμετέχουν αγόρια και κορίτσια ηλικίας 8 έως 17 ετών από διάφορα μέρη και χωριά του νησιού μας, τα οποία μέσα από ένα εντατικό καθημερινό πρόγραμμα τρίωρης εκπαίδευσης έχουν την ευκαιρία να προπονηθούν, να βελτιώσουν το επιθετικό τους παιχνίδι και τη φυσική τους κατάσταση, υπό την καθοδήγηση εξειδικευμένων και έμπειρων προπονητών. Το camp θα ολοκληρωθεί με την απονομή διπλωμάτων συμμετοχής, αφήνοντας θετικές εντυπώσεις σε όλους τους συμμετέχοντες.

Ο Δήμαρχος Πάρου, κ. Κωνσταντίνος Μπιζάς, δήλωσε σχετικά:

«Είναι μεγάλη μας χαρά που για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά φιλοξενούμε στην Πάρο το Karagoutis Training Camp, μια διοργάνωση που αναδεικνύει τη σημασία του αθλητισμού, της συνεργασίας και της ενότητας. Μέσα από την άρτια προετοιμασία και την υψηλού επιπέδου προπονητική καθοδήγηση, δίνεται στους νεαρούς αθλητές μια πολύτιμη εμπειρία που συνδυάζει την αγάπη για το άθλημα με την προσωπική εξέλιξη.

Ευχαριστούμε θερμά τον Γιώργο Καράγκουτη και την ομάδα του για τη συνεχή παρουσία και στήριξή τους στο νησί μας, και τους ευχόμαστε κάθε επιτυχία στα επόμενα camp ανά την Ελλάδα».

Η Κατερίνα Μονογυιού για τη γονιμότητα: «Η επιστήμη μας δίνει επιλογές, η Πολιτεία οφείλει στήριξη»

0

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Γονιμότητας, η βουλευτής Κυκλάδων της Νέας Δημοκρατίας, Κατερίνα Μονογυιού, συμμετείχε με ιδιαίτερη συγκίνηση και αίσθημα ευθύνης στην επιστημονική ημερίδα με τίτλο “Γονιμότητα, Υπογεννητικότητα και Στήριξη της Οικογένειας – Μια Εθνική Στρατηγική”, η οποία πραγματοποιήθηκε στο Ίδρυμα Τηνιακού Πολιτισμού.

Κατά την τοποθέτησή της, η κ. Μονογυιού μίλησε ανοιχτά για τη δική της εμπειρία με την κρυοσυντήρηση ωαρίων, μια επιλογή που έκανε ώστε να διατηρήσει το δικαίωμα της μητρότητας, εν μέσω επαγγελματικών και προσωπικών προκλήσεων. Η εμπειρία αυτή την έφερε αντιμέτωπη με αναχρονιστικές νομοθετικές διατάξεις, όπως την απαίτηση συναίνεσης του συζύγου, η οποία πλέον έχει καταργηθεί.

Η βουλευτής τόνισε τη σημασία του εκσυγχρονισμού του νομικού πλαισίου για την υποβοηθούμενη αναπαραγωγή, μια μεταρρύθμιση που επετεύχθη χάρη στη συνεργασία της ίδιας με τον πρώην Υπουργό Υγείας Θάνο Πλεύρη, τον καθηγητή Θέμη Μαντζαβίνο, Πρόεδρο της Ελληνικής Εταιρείας Ιατρών Υποβοηθούμενης Αναπαραγωγής (ΕΕΙΥΑ) και την Νομική Σύμβουλο της ΕΕΙΥΑ κα Μαίρη Νικολακοπούλου και άλλους φορείς. Όπως δήλωσε:
“Η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη κατήργησε τις παρωχημένες απαιτήσεις και έδωσε σε κάθε γυναίκα το δικαίωμα να επιλέγει ελεύθερα για το σώμα και το μέλλον της”.

Ωστόσο, επεσήμανε πως το κόστος εξακολουθεί να αποτελεί σοβαρό εμπόδιο για πολλές γυναίκες και πρότεινε να καλύπτεται η εξέταση ΑΜΗ από τα ασφαλιστικά ταμεία. Παράλληλα, υπογράμμισε ότι απαιτούνται και άλλες ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις στον τομέα της υποβοηθούμενης αναπαραγωγής. Το κράτος θα πρέπει να στηρίζει τις νέες οικογένειες όχι μόνο σε ζητήματα όπως η ΑΜΗ, αλλά ευρύτερα, καθώς η όλη διαδικασία είναι ιδιαίτερα κοστοβόρα και συχνά απαγορευτική για πολλά νέα ζευγάρια. Η κα Μονογυιού εξέφρασε την πεποίθηση ότι ο Υπουργός Υγείας κ. Άδωνις Γεωργιάδης θα δει θετικά όλες αυτές τις προτάσεις, συμβάλλοντας στη διαμόρφωση μιας ολοκληρωμένης και αποτελεσματικής εθνικής πολιτικής για τη γονιμότητα και την οικογένεια.

Τέλος η Βουλευτής Κυκλάδων ευχαρίστησε για την πρόσκληση να συμμετάσχει σε μία τόσο σημαντική εκδήλωση, τον Μαιευτήρα-Γυναικολόγο και Γενικό Γραμματέα της Ελληνικής Εταιρείας Αναπαραγωγικής Ιατρικής κ. Κωνσταντίνο Πάντο.

Η κ. Μονογυιού έκλεισε με ένα μήνυμα προς κάθε γυναίκα:
“Μην αφήνετε φόβους ή κοινωνικά στερεότυπα να καθορίζουν τις επιλογές σας. Η επιστήμη προσφέρει πλέον λύσεις και δυνατότητες για να κατακτήσουμε την ισορροπία ανάμεσα στην καριέρα και τη μητρότητα με τους δικούς μας όρους”.

 

 

Ευρωπαϊκό μητρώο απειλεί τις βραχυχρόνιες μισθώσεις στην Ισπανία

0

Ανησυχία επικρατεί στον κλάδο των βραχυχρόνιων μισθώσεων στην Ισπανία, καθώς από την 1η Ιουλίου τίθενται σε ισχύ οι νέοι κανονισμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι κανονισμοί προβλέπουν τη δημιουργία ενός Ενιαίου Ψηφιακού Μητρώου για όλα τα καταλύματα αυτού του τύπου, κάτι που σύμφωνα με την Ισπανική Ομοσπονδία Ενώσεων Τουριστικών Κατοικιών και Διαμερισμάτων (Fevitur) ενδέχεται να οδηγήσει στον αποκλεισμό έως και του 70% της υφιστάμενης προσφοράς στην αγορά.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Fevitur τη Δευτέρα, η ενδεχόμενη απόσυρση μεγάλου μέρους των καταλυμάτων από τις πλατφόρμες θα μπορούσε να έχει σοβαρές οικονομικές επιπτώσεις, με εκτιμώμενες απώλειες που φθάνουν τα 13,737 δισ. ευρώ για την ισπανική οικονομία κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2025. Ειδικότερα, τα 8,57 δισ. ευρώ αντιστοιχούν στους μήνες Ιούλιο έως Σεπτέμβριο – την καρδιά της τουριστικής περιόδου – ενώ άλλα 5,167 δισ. ευρώ υπολογίζονται για το διάστημα Οκτωβρίου – Δεκεμβρίου.

Κίνδυνος για τις κρατήσεις χιλιάδων οικογενειών

Η πρόεδρος της Fevitur, Σίλβια Μπλάσκο, εξέφρασε έντονη ανησυχία για το άμεσο μέλλον του κλάδου, τονίζοντας ότι «χιλιάδες οικογένειες που έχουν ήδη κάνει κράτηση σε διαμερίσματα ή εξοχικές κατοικίες κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς στέγη, καθώς μεγάλο μέρος της νομίμως προσφερόμενης διαμονής δεν θα μπορέσει να εγγραφεί στο νέο ψηφιακό σύστημα και θα εξαφανιστεί από τις πλατφόρμες».

Η Fevitur καταγγέλλει πως το νέο πλαίσιο παραβλέπει τις τουριστικές αρμοδιότητες των αυτόνομων περιφερειών της Ισπανίας, πολλές από τις οποίες διαθέτουν ήδη δικά τους μητρώα τουριστικών καταλυμάτων. Αντί να λειτουργήσει συμπληρωματικά, το ευρωπαϊκό μητρώο θεωρείται από την Ομοσπονδία ως ένα «εργαλείο κεντρικοποίησης που διπλασιάζει τις υπάρχουσες δομές και προσθέτει περιττή πολυπλοκότητα στο σύστημα».

Ιδιαίτερα επικριτική εμφανίζεται η Fevitur για το γεγονός ότι η εφαρμογή του κανονισμού γίνεται με αυθαίρετο και μη ενιαίο τρόπο, με αποτέλεσμα διαφορετικές ερμηνείες και διαδικασίες ανά περιφέρεια. Όπως αναφέρει, ακόμα και τουριστικά καταλύματα που είναι ήδη εγγεγραμμένα στα περιφερειακά μητρώα αντιμετωπίζουν εμπόδια, όπως απαίτηση για νέα δικαιολογητικά ή και απορρίψεις χωρίς τεκμηρίωση.

Αύξηση της παραοικονομίας και της παράνομης δραστηριότητας

Ένα από τα βασικά επιχειρήματα της Fevitur είναι πως η υπερβολική γραφειοκρατία και οι ασάφειες του νέου συστήματος ενδέχεται να ενισχύσουν την παραοικονομία, ενθαρρύνοντας τη λειτουργία μη καταγεγραμμένων ή παράνομων καταλυμάτων. «Η πολυπλοκότητα οδηγεί πολλούς να επιλέγουν τον μη τυπικό δρόμο», σημειώνει η Ομοσπονδία, καλώντας τις αρχές σε διάλογο.

Παράλληλα, επισημαίνεται πως η διαδικασία θεσπίστηκε χωρίς επαρκή διαβούλευση, τόσο με τις επαγγελματικές ενώσεις όσο και με τις ίδιες τις περιφέρειες. «Αγνοήθηκε πλήρως η γνώση και η εμπειρία των ανθρώπων του κλάδου, που συμμετέχουν ενεργά στη ρύθμιση και την επαγγελματοποίηση του τομέα», τονίζει η Fevitur.

Ένα μέτρο με ευρωπαϊκή διάσταση και ισπανικό “πονοκέφαλο”

Ο νέος ευρωπαϊκός κανονισμός αποτελεί μέρος της προσπάθειας της Ε.Ε. να διασφαλίσει τη διαφάνεια, τη φορολογική συμμόρφωση και την καταπολέμηση των παράνομων καταλυμάτων στην ευρωπαϊκή αγορά βραχυχρόνιας μίσθωσης. Ωστόσο, στην Ισπανία – μια χώρα με υψηλό ποσοστό τουρισμού και ισχυρό αποκεντρωμένο σύστημα διακυβέρνησης – η εφαρμογή του έχει προκαλέσει πολιτικές και επιχειρηματικές αντιδράσεις.

Καθώς πλησιάζει η ημερομηνία εφαρμογής, η Fevitur καλεί επειγόντως σε διάλογο για την εξεύρεση λύσεων που θα επιτρέψουν την ομαλή ένταξη των επιχειρήσεων στο νέο σύστημα, χωρίς να απειλείται η τουριστική προσφορά και η οικονομία της χώρας.

Πληροφορίες από: https://www.tornosnews.gr