Σάββατο, 23 Αυγούστου, 2025
Αρχική Blog Σελίδα 16

Κ. Τσίγκας: 242 πυρκαγιές σε 4 ημέρες – «Ο μηχανισμός έφτασε στα όριά του»

0

Για το δύσκολο έργο της Πυροσβεστικής και τις καταστροφικές πυρκαγιές που σάρωσαν τη χώρα μίλησε στην ΕΡΤ ο πρόεδρος της Ένωσης Αξιωματικών Πυροσβεστικού Σώματος, Κώστας Τσίγκας, αποκαλύπτοντας πως μέσα σε μόλις τέσσερις ημέρες ξέσπασαν 242 φωτιές.

«Το τελευταίο πενθήμερο ήταν ένα δύσκολο διάστημα για το Πυροσβεστικό Σώμα, για όλον τον πυροσβεστικό μηχανισμό, ο οποίος από την πρώτη στιγμή απασχολήθηκε και επιχείρησε ειδικά για τις τέσσερις ημέρες που είχαμε πολλές πυρκαγιές σε 242 μέτωπα» τόνισε χαρακτηριστικά.

Οι λόγοι της ταχείας εξάπλωσης

Όπως εξήγησε, οι φωτιές πήραν μεγάλες διαστάσεις εξαιτίας των παρατεταμένων ανέμων, της υψηλής θερμοκρασίας και των χαμηλών ποσοστών υγρασίας, που σε συνδυασμό με την ξηρασία δημιούργησαν εκρηκτικές συνθήκες.

«Το Πυροσβεστικό Σώμα, οι πυροσβέστες, τα στελέχη του έπρεπε να πάρουν κρίσιμες αποφάσεις τις στιγμές όπου η ώρα της μάχης ήταν σε υψηλή δυναμική και να μπορέσουν να απομακρύνουν τον πληθυσμό σε συνεργασία με την Ελληνική Αστυνομία, τις Ένοπλες Δυνάμεις, τους εθελοντές και την Τοπική Αυτοδιοίκηση», υπογράμμισε ο κ. Τσίγκας.

Συλλήψεις για εμπρησμούς

Ο πρόεδρος της Ένωσης Αξιωματικών Πυροσβεστικού Σώματος ανέφερε επίσης ότι έγιναν συλλήψεις σε Πάτρα, Ζάκυνθο και Ιωάννινα, ενώ συνολικά από την αρχή του έτους έχουν καταγραφεί 320 συλλήψεις για πρόκληση πυρκαγιάς και χρήση φλόγας στην ύπαιθρο, εκ των οποίων οι 40 για εμπρησμό με πρόθεση.

Δεν δίστασε μάλιστα να χαρακτηρίσει τις λεγόμενες θερμές εργασίες στην ύπαιθρο «εγκληματικές» και «καταστροφικές».

«Η κλιματική κρίση ενισχύει τις φωτιές»

Ο κ. Τσίγκας κατέληξε λέγοντας: «Η κλιματική κρίση έχει επηρεάσει όλον τον πλανήτη και τη χώρα μας, όπου αυτές οι θερμοκρασίες, αυτές οι συνθήκες, όχι μόνο επεκτείνουν και ενισχύουν τις πυρκαγιές, αλλά δυστυχώς θέτουν σε κίνδυνο ζωές, κόπους μιας ζωής, περιουσίες συνανθρώπων μας και το δασικό περιβάλλον της πατρίδας μας».

Δείτε το σχετικό video


 

#Πυρκαγιές #Ελλάδα #Πυροσβεστική #Εμπρησμοί #ΚλιματικήΚρίση #ΚώσταςΤσίγκας #naxospress

Νάξος: H “βασίλισσα των Κυκλάδων” αύριο (17/08) θα μας μαγέψει …χωρίς πυξίδα (video)

0

Δεν χρειάζεσαι … πυξίδα για να βρεις την καρδιά της Νάξου. Σε βρίσκει εκείνη. Μόλις το καράβι μπαίνει στο λιμάνι, η Πορτάρα στέκει απέναντι σαν παλιά αγάπη που σε περίμενε καιρό. Η Πηνελόπη Πλάκα και ο Γιάννης Φραγκίσκος δεν αντιστέκονται: οι φωτογραφίες πολλές, τα χαμόγελα ακόμη περισσότερα.

Οπότε; Συντονιζόμαστε. Κυριακή 17 Αυγούστου, ΕΡΤ1 στις 9 το πρωί και ξεκινά το ταξίδι. Παραλίες που μοιάζουν ζωγραφισμένες – άλλες γεμάτες ζωή, άλλες ήσυχες σαν να θέλουν να τις μοιραστείς μόνο με τον ήλιο. Σπηλιές κρυφές, νερά διάφανα, διαδρομές που περνούν από το βουνό και καταλήγουν στη θάλασσα. Στη Νάξο, η εναλλαγή τοπίου είναι σαν ταινία που αλλάζει σκηνές χωρίς να προλάβεις να βαρεθείς.

Το φαγητό; Ιστορία από μόνο του. Ρόστο που μυρίζει παράδοση, τυριά ΠΟΠ που λιώνουν στο στόμα, κίτρο που σε ταξιδεύει σε άλλες εποχές. Η Πηνελόπη και ο Γιάννης δοκιμάζουν, γελάνε, ρωτούν τους ανθρώπους που καλλιεργούν και φτιάχνουν αυτά τα προϊόντα με μεράκι – και κάπου εκεί καταλαβαίνεις ότι η γεύση έχει ψυχή.

Κι ύστερα τα γλέντια. Οι ντόπιοι πιάνουν την τσαμπούνα, στήνουν χορό και τραγούδι σε χρόνο μηδέν. Οι επισκέπτες μπαίνουν στο χορό, και ξαφνικά όλοι γίνονται μια παρέα. Κανείς δεν κοιτάει ρολόι, γιατί το ρολόι εδώ δεν έχει σημασία.

Για όσους θέλουν δράση, η Νάξος δεν απογοητεύει. Σέρφ στα κύματα, jet ski, καταδύσεις που θυμίζουν Ζακ Κουστώ, ακόμη και ιππασία δίπλα στο κύμα.

 

Η αλήθεια; Όσο κι αν μείνεις, δεν φτάνει. Κάθε φορά που φεύγεις, ξέρεις πως θα ξανάρθεις. Γιατί η Νάξος δεν είναι μόνο τοπίο – είναι αίσθηση, είναι μνήμη, είναι έρωτας που δεν τελειώνει.

Δείτε το σχετικό video 

 

Οι συντελεστές

Παρουσίαση: Πηνελόπη Πλάκα, Γιάννης Φραγκίσκος
Αρχισυνταξία: Χρύσα Σαραντοπούλου
Σκηνοθεσία – Κινηματογράφηση: Έκτωρ Σχηματαριώτης
Εναέριες λήψεις: Βασίλης Τσακωνιάτης
Ηχοληψία: Γιάννης Χαρανάς
Κείμενα αφήγησης: Δήμητρα Καρακωνσταντή
Γραφικά: Grid Fox
Οργάνωση παραγωγής: Δημήτρης Συλιόγκας
Βοηθοί παραγωγής: Θανάσης Δημητρίου, Αλέξανδρος Νικολούζος
Παραγωγή: Artistic Essence Productions
Εκτέλεση παραγωγής – Post production: Projective 15
(*) Διάρκεια εκπομπής 40 Λεπτά

#Νάξος #ΧωρίςΠυξίδα #ΒασίλισσαΤωνΚυκλάδων #Ελλάδα #Ταξίδι #Γεύσεις #Παράδοση #Καλοκαίρι

Αποχωρεί το Ελ Νίνιο, έρχεται η Λα Νίνια: Προειδοποίηση μετεωρολόγων

0

Το Ελ Νίνιο αποχωρεί δίδοντας τη θέση του στην εξίσου επικίνδυνη αδελφή του, που αποτελεί ένα ψυχρό καιρικό φαινόμενο που οδηγεί σε αντιστροφή των παγκόσμιων μετεωρολογικών μοτίβων – Στην Ευρώπη συνδέεται με ψυχρότερους χειμώνες

Με την αποδυνάμωση του «μικρού αγοριού» των Ωκεανών, του Ελ Νίνιο, η παγκόσμια μετεωρολογική κοινότητα ετοιμάζεται για την έλευση της Λα Νίνια, που σε αντίθεση με τον αδελφό της αποτελεί την ψυχρή φάση του κλιματικού φαινομένου που μεταβάλει τη θερμοκρασία των υδάτων στον τροπικό Ειρηνικό ανατρέποντας τις καιρικές συνθήκες κυριολεκτικά σε όλο τον πλανήτη.

Οι μετεωρολόγοι του Κέντρου Πρόγνωσης Κλίματος των ΗΠΑ εξέδωσαν προειδοποίηση για δημιουργία της Λα Νίνια, γεγονός που σημαίνει ότι η επιφάνεια του Ειρηνικού Ωκεανού αναμένεται να ψυχρανθεί.

Αυτό αμέσως-αμέσως αυξάνει τον κίνδυνο καταιγίδων στον Ατλαντικό, καθώς μάλιστα πλησιάζει η κορύφωση της περιόδου των τυφώνων.

Η αμερικανική υπηρεσία ανέφερε ότι υπάρχει 53% πιθανότητα το κλιματικό φαινόμενο να σχηματιστεί κάποια στιγμή μεταξύ Σεπτεμβρίου, Οκτωβρίου και Νοεμβρίου, δηλαδή τους τρεις τελευταίους μήνες της περιόδου των τυφώνων. Ένα μήνα νωρίτερα, οι πιθανότητες για το ίδιο διάστημα ήταν στο 47%.

Αν και οι πρώτες προβλέψεις κάνουν λόγο για πιθανό ασθενές πέρασμα της Λα Νίνια, η πτώση της θερμοκρασίας της επιφάνειας της θάλασσας στην κρίσιμη περιοχή του Ειρηνικού κατά τουλάχιστον 0,5 βαθμούς Κελσίου κάτω από τα κανονικά επίπεδα, θα φέρει ντόμινο ανατροπών στα καιρικά μοτίβα διεθνώς.

Εκτός από την ενίσχυση των καταιγίδων και των τυφώνων, η Λα Νίνια μπορεί να φέρει μεγαλύτερη ξηρασία στη Νότια Καλιφόρνια και σε αγροτικές περιοχές της Βραζιλίας και της Αργεντινής και αντιθέτως αυξημένες βροχοπτώσεις σε περιοχές της Ασίας (όπως την Ινδονησία) και της βόρειας Αυστραλίας.

Στην Ευρώπη, η Λα Νίνια συνδέεται με ψυχρότερους χειμώνες.

Credit: NOAA/JPL-Caltech

Το Ελ Νίνιο παρατηρήθηκε για πρώτη φορά από ψαράδες στις ακτές του Περού και του Ισημερινού πριν από αιώνες, πριν καταλήξει να εντοπιστεί και να μελετηθεί επισταμένως (από τη δεκαετία του ’50) από τους διεθνείς μετεωρολόγους ως ένα σημαντικότατο καιρικό φαινόμενο με διεθνείς επιπτώσεις. Οι ψαράδες της περιοχής το ονόμασαν Ελ Νίνιο, ήτοι μικρό αγόρι, ως αναφορά στον Χριστό, καθώς ξεκινούσε να εμφανίζεται γύρω στα Χριστούγεννα.

Η Λα Νίνια ακολουθεί, όταν καταλαγιάζει η επιρροή του αδελφού της, φέρνοντας ωστόσο την ακριβώς αντίθετη επίδραση στα μετεωρολογικά μοτίβα.

Κατά τη διάρκεια του Ελ Νίνιο, τα επιφανειακά νερά στον κεντρικό και ανατολικό τροπικό Ειρηνικό θερμαίνονται περισσότερο από το κανονικό, ενώ οι εμπορικοί άνεμοι εξασθενούν ή ακόμη και αντιστρέφονται. Αυτές οι μεταβολές προκαλούν έντονες βροχοπτώσεις και πλημμύρες στη Νότια Αμερική, ξηρασία στην Αυστραλία και την Ινδονησία, καθώς και ηπιότερους χειμώνες στη Βόρεια Αμερική. Επιπρόσθετα εκτιμάται ότι συμβάλει στη συνολική άνοδο της μέσης θερμοκρασίας της Γης.

Το φαινόμενο εκδηλώνεται συνήθως κάθε δύο έως επτά χρόνια και διαρκεί από εννέα έως δώδεκα μήνες, αν και σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να παραταθεί για δύο χρόνια.

Η Λα Νίνια, αντίθετα, αποτελεί την ψυχρή φάση του ίδιου κλιματικού φαινομένου. Σε αυτή την περίπτωση, τα επιφανειακά νερά στον κεντρικό και ανατολικό τροπικό Ειρηνικό είναι ψυχρότερα από τον μέσο όρο, ενώ οι εμπορικοί άνεμοι ενισχύονται. Οι συνέπειες περιλαμβάνουν αυξημένο αριθμό τροπικών καταιγίδων και τυφώνων στον Ατλαντικό, μεγαλύτερη ξηρασία στη Νότια Καλιφόρνια και σε τμήματα της Νότιας Αμερικής, καθώς και ισχυρές βροχοπτώσεις στη βόρεια Αυστραλία και την Ινδονησία.

Τα δύο αδέλφια, αν και αντίθετα, είναι εξίσου επικίνδυνα έχοντας τεράστια επίδραση στην παγκόσμια γεωργία, την αλιεία, τις θαλάσσιες μεταφορές και την ενεργειακή ζήτηση και άρα συνολικά στην παγκόσμια οικονομία.

Πληροφορίες από: https://www.newmoney.gr/

 

Παροναξία – Υδρολογικό Ετος 2025: Σταθερά κάτω από τον μέσο όρο τα ύψη υετού (πίνακες)

0

Χαμηλές βροχοπτώσεις και φέτος στην Παροναξία – Σταθερά κάτω από τον μέσο όρο τα ύψη υετού.  Η εικόνα της φετινής υδρολογικής χρονιάς στην Παροναξία (2024-25) δεν αφήνει περιθώρια αισιοδοξίας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάζει ο αγαπημένος φίλος της ιστοσελίδας Μιχάλης Σκανδάλης μέσω του  NaxosWeather Naxos-Paros, οι βροχοπτώσεις παραμένουν και φέτος σε χαμηλά επίπεδα, πολύ κάτω από τον κλιματικό μέσο όρο, επιβεβαιώνοντας μια τάση που συνεχίζεται τα τελευταία χρόνια.

Ο Αύγουστος δείχνει να ολοκληρώνεται χωρίς ουσιαστικά φαινόμενα, ενώ η σύγκριση με προηγούμενες περιόδους αποκαλύπτει ότι η μόνη φωτεινή εξαίρεση ήταν το υδρολογικό έτος 2018-19, όταν σημειώθηκαν ιστορικά υψηλές ποσότητες βροχής.

Μετρήσεις από Γαλανάδο Νάξου και Αλυκή Πάρου

Οι ιδιωτικοί μετεωρολογικοί σταθμοί στις δύο περιοχές καταγράφουν με σαφήνεια την υδρολογική πορεία:

Γαλανάδο Νάξου:

  • 2024-25 → 332,7 mm

  • 2023-24 → 261,7 mm

  • 2022-23 → 308,1 mm

  • 2021-22 → 443,7 mm

  • 2018-19 → 640,3 mm

Αλυκή Πάρου:

  • 2024-25 → 347,1 mm

  • 2023-24 → 254,2 mm

  • 2022-23 → 294,9 mm

  • 2021-22 → 452,4 mm

  • 2018-19 → 618,1 mm

Οι αριθμοί αποτυπώνουν μια πραγματικότητα που γίνεται πλέον μόνιμη: η Παροναξία βρίσκεται σταθερά σε συνθήκες «φτωχού» υδρολογικού ισοζυγίου, με επιπτώσεις που επηρεάζουν άμεσα το περιβάλλον, τη γεωργία και την καθημερινότητα των κατοίκων.

Τα ορεινά… σώζουν την εικόνα

Αξίζει να σημειωθεί πως στα ορεινά τμήματα της Νάξου τα ποσά βροχής είναι σχεδόν διπλάσια, ανάλογα με το υψόμετρο και τη βροχοβαθμίδα. Ωστόσο, ακόμη κι αυτά δεν αρκούν για να αντισταθμίσουν τη συνολική υστέρηση.

Το μήνυμα του NaxosWeather είναι σαφές: η ανάγκη για μια πιο «πλούσια» υδρολογική χρονιά είναι πλέον επιτακτική. Όλοι ελπίζουν πως το φθινόπωρο θα φέρει επιτέλους τις βροχές που χρειάζονται τα νησιά μας.

#Νάξος #Πάρος #Παροναξία #Καιρός #Βροχοπτώσεις #NaxosWeather #ΥδρολογικόΈτος #ΚλιματικήΑλλαγή #naxospress

Νάξος: Εγγαρίτικο πανηγύρι με κέφι και παράδοση (video)

0

Χθες Παρασκευή 15 Αυγούστου 2025, ο Σύλλογος Εγγαριτών «Άγιος Τρύφων» διοργάνωσε για άλλη μια φορά ένα εντυπωσιακό πανηγύρι που κράτησε μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες και γέμισε χαρά, μουσική και χορό όλους όσοι παρευρέθηκαν.

Ρεπορτάζ: Στέλλα Νικολάκη

Η εκδήλωση προσέλκυσε πλήθος κόσμου από την περιοχή και όχι μόνο, επιβεβαιώνοντας για ακόμη μια φορά τη ζωντάνια και τη δύναμη της παράδοσης στην κοινότητα των Εγγαριτών.

Το πρόγραμμα ήταν πλούσιο και ξεχωριστό, με τον Νίκο Οικονομίδη, την Κυριακή Σπανού, τον Νίκο Τσαντάνη και τον Γιάννη Σιφναίο να ανεβαίνουν στη σκηνή και να ξεσηκώνουν το κοινό με αγαπημένα τραγούδια για χορό.

Η ατμόσφαιρα ήταν γεμάτη ενθουσιασμό: οι ρυθμοί της μουσικής και τα χειροκροτήματα του κόσμου δημιούργησαν ένα κύμα ενέργειας που απλωνόταν σε όλο τον χώρο.

Ο κόσμος χόρευε με αμείωτο κέφι, τραγουδώντας μαζί με τους καλλιτέχνες και απολαμβάνοντας κάθε στιγμή της βραδιάς.

Το πανηγύρι δεν ήταν απλά μια μουσική εκδήλωση, αλλά μια γιορτή της παράδοσης, της κοινότητας και της ζωντάνιας των ανθρώπων που αγαπούν να μοιράζονται τη χαρά τους.

Η βραδιά ολοκληρώθηκε με χαμόγελα, ευχές και την υπόσχεση όλων ότι θα υπάρχει συνέχεια σε τέτοιες αξέχαστες στιγμές.

Ο Σύλλογος Εγγαριτών «Άγιος Τρύφων» απέδειξε για ακόμη μια φορά ότι η παράδοση μπορεί να συνδυαστεί με την ψυχαγωγία, φέρνοντας κοντά μικρούς και μεγάλους σε μια γιορτή που μένει στη μνήμη

Δείτε video το οποίο επιμελήθηκε ο Δημήτρης Χατζόπουλος 

#Νάξος #Πανηγύρι #Εγγαρίτες #ΆγιοςΤρύφων #Παράδοση #Μουσική #Χορός #naxospress

Δονούσα: Πεζοπορία στον Φάρο της Καλοταρίτισσας για την Παγκόσμια Ημέρα Φάρων

0

Την Κυριακή 17 Αυγούστου, η Κοινότητα Δονούσας μάς προσκαλεί σε μια ξεχωριστή εμπειρία: μια πεζοπορία στη λιγότερο γνωστή βόρεια πλευρά του νησιού, με προορισμό τον ιστορικό Φάρο της Καλοταρίτισσας. Η δράση πραγματοποιείται με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Φάρων, τιμώντας αυτά τα μοναχικά «μάτια» της θάλασσας που επί δεκαετίες έδειχναν τον δρόμο στους ναυτικούς.

Σημείο συνάντησης: Εκκλησία Αγίου Γεωργίου, Καλοταρίτισσα
Ώρα: 17:45
Διάρκεια πεζοπορίας: περίπου 1,5 ώρα
Δυσκολία: μέτρια
Τι θα χρειαστείτε: κλειστά παπούτσια, καπέλο, νερό

Ο Φάρος της Καλοταρίτισσας και το μαγευτικό τοπίο

Ο φάρος βρίσκεται στο βορειοανατολικό άκρο της Δονούσας, κοντά στο ακρωτήρι της Καλοταρίτισσας. Ένα μονοπάτι μήκους δύο χιλιομέτρων οδηγεί στον μισοερειπωμένο φάρο, αποκαλύπτοντας στην πορεία ένα τοπίο σπάνιας ομορφιάς: κάθετους βράχους 150 μέτρων που καταλήγουν στο Αιγαίο και μπροστά μας το απέραντο γαλάζιο.

Πρόκειται, σύμφωνα με περιπατητές και ντόπιους, για το ομορφότερο σημείο των διαδρομών της Δονούσας – μια εμπειρία που μένει αξέχαστη.

Η διαδρομή για τους πιο απαιτητικούς

Για όσους θέλουν να ζήσουν μια πληρέστερη εμπειρία, προτείνεται η διαδρομή που κάνει τον γύρο της χερσονήσου:

  • Ξεκινώντας από την παραλία της Τρυπητής, κινούμενοι κατά μήκος της ακτογραμμής με θέα το Σκουλονήσι.

  • Ανεβαίνοντας σιγά-σιγά βόρεια, ο περιπατητής φτάνει στον φάρο.

  • Η επιστροφή μπορεί να γίνει από την εσωτερική διαδρομή που περνά ψηλότερα από την Τρυπητή και καταλήγει στο μονοπάτι προς την Καλοταρίτισσα.

Συνολική απόσταση: 3.600 μέτρα
Μέγιστη υψομετρική διαφορά: 150 μέτρα
Χρόνος: περίπου 90 λεπτά

 

 

Μια γιορτή που γίνεται εμπειρία ζωής

Η πεζοπορία στον Φάρο της Καλοταρίτισσας δεν είναι μόνο μια υπαίθρια δραστηριότητα. Είναι ένας τρόπος να γνωρίσουμε τη Δονούσα μέσα από τα μονοπάτια της, να αγκαλιάσουμε το φυσικό της κάλλος και να συμμετάσχουμε σε μια παγκόσμια γιορτή με τοπικό χρώμα.

Η Κοινότητα Δονούσας μάς προσκαλεί να βαδίσουμε χωρίς βιασύνη, να απολαύσουμε τη διαδρομή και να αφήσουμε το τοπίο να μιλήσει στην ψυχή μας.

📌 Η συμμετοχή είναι ελεύθερη – και η εμπειρία ανεκτίμητη.

#Δονούσα #ΠαγκόσμιαΗμέραΦάρων #ΦάροςΚαλοταρίτισσας #Πεζοπορία #Cyclades #NaxosPress #Αιγαίο

Με ένα πρόβατο στην αγκαλιά: Η εικόνα που συγκίνησε όλη την Ελλάδα (video)

0

Μια εικόνα που έκανε τον γύρο της Ελλάδας έρχεται από τις πρόσφατες φωτιές στην Πάτρα. Ο 33χρονος εργάτης Ολσιέν Μουτσομπέγκα απαθανατίστηκε να μεταφέρει αγκαλιά ένα πρόβατο με το μηχανάκι του, σώζοντάς το από τις φλόγες. Η πράξη του, όπως και η διάσωση πολλών ακόμα ζώων την ίδια μέρα, ανέδειξε την πιο ανθρώπινη πλευρά σε μια στιγμή καταστροφής.

Ο 33χρονος Αλβανός εργάτης Ολσιέν Μουτσομπέγκα έγινε άθελά του σύμβολο ανθρωπιάς, όταν ο φωτογραφικός φακός τον απαθανάτισε μέσα στη φωτιά της Πάτρας να σώζει ένα πρόβατο, παίρνοντάς το αγκαλιά και μεταφέροντάς το με το μηχανάκι του. Η εικόνα έγινε viral, συγκίνησε το πανελλήνιο και ανέδειξε την πιο ανθρώπινη πλευρά σε μια μέρα καταστροφής.

Ωστόσο, αυτή δεν ήταν η μοναδική πράξη του. Όπως αποκαλύπτει ο ίδιος, την ίδια μέρα έσωσε κι άλλα ζώα — ανάμεσά τους και δεμένα σκυλιά που είχαν εγκαταλειφθεί. «Ξέρεις πόσα ζώα σώσαμε; Και σκυλιά, πολλά σκυλιά δεμένα. Τρελαίνομαι με αυτό που κάνει ο κόσμος, φεύγουν και αφήνουν τα σκυλιά δεμένα. Αυτό δεν είναι αμέλεια, είναι έγκλημα» δηλώνει χαρακτηριστικά.

Από το Τεπελένι στην Πάτρα

Ο Ολσιέν ήρθε στην Ελλάδα σε ηλικία μόλις 3 ετών, από το Τεπελένι της Αλβανίας. Ο πατέρας του ήταν οικοδόμος, η μητέρα του νοικοκυρά, κι εκείνος μεγάλωσε δουλεύοντας από μικρός. Στην πορεία της ζωής του εργάστηκε ως ελαιοχρωματιστής, ντελίβερι και τυλιχτής σε σουβλατζίδικο. Έχει παντρευτεί την Ελληνίδα Μαρία – Ελένη, με την οποία έχουν αποκτήσει δύο παιδιά, τη Γεωργιάννα και τον Ιάσονα. Παρά τις ρίζες του και την πολυετή παρουσία του στην Ελλάδα, παραμένει αντιμέτωπος με γραφειοκρατικά εμπόδια: «Έχω ένα θέμα με την Περιφέρεια, δεν μου δίνουν άδεια, ενώ κανονικά έπρεπε να πάρω διαβατήριο ελληνικό» λέει με πικρία.

«Είμαι τρελάκιας με τα ζώα»

Την ημέρα της φωτιάς βρέθηκε στο σημείο με φίλους του από τον σύνδεσμο της ΑΕΚ στην περιοχή, για να βοηθήσουν τους πυροσβέστες. Η διάθεση προσφοράς, η αγάπη του για τα ζώα και η αγωνία να σωθεί ό,τι σώζεται ήταν τα κίνητρα πίσω από την πράξη του. «Είμαι τρελάκιας με τα ζώα» δηλώνει ο ίδιος, τονίζοντας ότι όλα όσα έσωσαν ανήκαν σε έναν ηλικιωμένο κτηνοτρόφο, που εκείνες τις ώρες πάλευε να προστατεύσει την περιουσία του.

Ο Ολσιέν Μουτσομπέγκα δεν βλέπει τον εαυτό του ως ήρωα, παρότι για πολλούς είναι ακριβώς αυτό. Βλέπει έναν άνθρωπο που έκανε το αυτονόητο: να σταθεί δίπλα σε ό,τι είναι ζωντανό, σε μια στιγμή που όλα απειλούνταν από τις φλόγες.

Πληροφορίες από: https://www.protothema.gr

 

Ρόδος – Κρεμαστή: Τέσσερις άνθρωποι εκσφενδονίστηκαν από το «ταψί» (video)

0

Η βραδιά γιορτής στην Κρεμαστή της Ρόδου μετατράπηκε σε νύχτα τρόμου, όταν τέσσερα άτομα εκσφενδονίστηκαν από το παιχνίδι «ταψί» σε λούνα παρκ που λειτουργούσε στο πλαίσιο του πανηγυριού. Το περιστατικό, που έχει αποτυπωθεί σε συγκλονιστικό βίντεο, συγκλονίζει το πανελλήνιο και προκαλεί σοβαρά ερωτήματα για την τήρηση των μέτρων ασφαλείας.

Το ατύχημα

Το βράδυ της Παρασκευής, το λούνα παρκ ήταν κατάμεστο από κόσμο. Ξαφνικά, λόγω μηχανικής βλάβης, ένα από τα καθίσματα αποκολλήθηκε και τέσσερα άτομα εκσφενδονίστηκαν στο έδαφος. Αυτόπτες μάρτυρες μιλούν για σκηνές πανικού, με τον ενθουσιασμό να μετατρέπεται σε κραυγές τρόμου μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα.

Ευτυχώς, οι τραυματισμοί δεν αποδείχθηκαν σοβαροί, όμως η οργή και η αγωνία παραμένουν, καθώς όλοι συνειδητοποίησαν πόσο εύκολα θα μπορούσε να είχε χαθεί μια ανθρώπινη ζωή.

Η επέμβαση της Αστυνομίας

Το Αστυνομικό Τμήμα Ιαλυσού κινήθηκε άμεσα, λαμβάνοντας καταθέσεις από μάρτυρες και συγκεντρώνοντας στοιχεία. Συνελήφθησαν δύο άτομα: η ιδιοκτήτρια του λούνα παρκ (γεν. 1961) και ο υπεύθυνος λειτουργίας (γεν. 1983), συγγενής της.

Οι δύο κατηγορούνται για πρόκληση σωματικής βλάβης από αμέλεια, ενώ η υπόθεση έχει πάρει τον δρόμο της Δικαιοσύνης.

Δείτε το σχετικό video από την εφημερίδα “Δημοκρατική”

Ερωτήματα για την ασφάλεια

Το συμβάν αναζωπυρώνει τη συζήτηση γύρω από την ασφάλεια των λούνα παρκ, ειδικά όταν αυτά λειτουργούν στο πλαίσιο πανηγυριών χωρίς επαρκή ελέγχους. Οι πολίτες και οι τοπικές αρχές ζητούν πλέον αυστηρότερους ελέγχους και αυξημένη εποπτεία.

Η κοινωνική αντίδραση

Η κοινωνία της Ρόδου είναι σοκαρισμένη. Στα κοινωνικά δίκτυα, το θέμα έχει λάβει μεγάλη έκταση, με πολίτες να τονίζουν ότι «η ανθρώπινη ζωή δεν μπορεί να παίζεται σαν παιχνίδι».

Η υπόθεση πλέον θα κριθεί στις αίθουσες της Δικαιοσύνης, ενώ δεν αποκλείεται να ανοίξει ξανά τον φάκελο των νομοθετικών ρυθμίσεων για τη λειτουργία λούνα παρκ στην Ελλάδα.

#Ρόδος #Κρεμαστή #ΛούναΠαρκ #Ατύχημα #Ασφάλεια #Πανηγύρι #Δικαιοσύνη

Ο κρυμμένος θησαυρός του Χαϊδαρίου: Ο Βοτανικός Κήπος Διομήδους (video)

0

Στην Ιερά Οδό 403, στο Χαϊδάρι, κρύβεται ένας πραγματικός θησαυρός για την ψυχή και το σώμα. Ο λόγος για τον Βοτανικό Κήπο Ιουλίας και Αλεξάνδρου Διομήδους, που ανήκει στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και αποτελεί τον μεγαλύτερο βοτανικό κήπο όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε ολόκληρη την Ανατολική Μεσόγειο.

Ο κήπος δημιουργήθηκε με τη βοήθεια του Υπουργείου Γεωργίας και την καθοδήγηση του αείμνηστου καθηγητή Βοτανικής του Πανεπιστημίου Αθηνών, Κωνσταντίνου Μητράκου. Τα σχέδια φέρουν την υπογραφή της Γερμανίδας καθηγήτριας Αρχιτεκτονικής Κήπων και Τοπίου, Herta Hammerbacher. Άνοιξε για το κοινό το 1975 και από τότε υποδέχεται επισκέπτες κάθε ηλικίας.

Σύμφωνα με τον γεωπόνο κ. Νίκο Λιβανό, ο κήπος εκτείνεται σε 1.860 στρέμματα γεμάτα φυσική βλάστηση, φιλοξενώντας περισσότερα από 550 είδη φυτών. Ένα τοπίο που μοιάζει με όαση στην καρδιά του Χαϊδαρίου, γεμάτο χρώματα, αρώματα και ηρεμία.

Ο Βοτανικός Κήπος Διομήδους είναι πραγματικά ένα “κρυμμένο διαμάντι”. Ένα διαμάντι που λάμπει ανάμεσα στα δέντρα και τα μονοπάτια του, προσφέροντας σε όσους τον ανακαλύψουν μια ξεχωριστή εμπειρία επαφής με τη φύση.


Φεστιβάλ Νάξου: 25 χρόνια πολιτισμού στον Πύργο Μπαζαίου – ανάμεσα σε εμπόδια και επιτυχίες

0
Νάξος
Νάξος

Φέτος τον Αύγουστο το Φεστιβάλ Νάξου κλείνει 25 χρόνια διαρκούς παρουσίας στα πολιτιστικά πράγματα του νησιού, αλλά και ευρύτερα των Κυκλάδων.

Με δεκάδες παραστάσεις, συναυλίες, εικαστικές εκθέσεις και δρώμενα μέχρι σήμερα, με επίκεντρο τον πύργο Μπαζαίου, ένα επιβλητικό μεταβυζαντινό κτίσμα, το οποίο «κοιτάζει» τον κάμπο του Σαγκρίου, σχεδόν στο κέντρο της Νάξου, αλλά και με διάφορες παρεμβάσεις σε χαρακτηριστικά σημεία του νησιού, το φεστιβάλ αποτελεί σημείο αναφοράς για τα πολιτιστικά πράγματα του νησιού, αλλά και πέρα από αυτό, καθώς, ειδικά στον τομέα των εικαστικών – και όχι μόνο –, έχει καταφέρει να προσελκύσει καλλιτέχνες από διάφορες χώρες.

Ύστερα από 25 χρόνια αδιάλειπτης παρουσίας, ακόμα και την περίοδο της πανδημίας της COVID-19, θα περίμενε κάποιος ότι το βασικό μέλημα των διοργανωτών του φεστιβάλ θα ήταν ο αναστοχασμός πάνω στα όσα έχουν επιτευχθεί ως σήμερα και ο σχεδιασμός για το μέλλον της διοργάνωσης, από άποψη χαρακτήρα, ύφους, καλλιτεχνικής παραγωγής και στόχων. Ωστόσο, ο Στέλιος Κρασσανάκης και ο Μάριος Βαζαίος, οι «ψυχές» του φεστιβάλ και οι άνθρωποι που με προσωπική εργασία, κόπο και όραμα για το νησί, το έφεραν εκεί που βρίσκεται σήμερα, ασχολούνται σε καθημερινή βάση με πολύ πιο… πεζά πράγματα.

Όπως, για παράδειγμα, πότε οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Πολιτισμού θα δεήσουν να δώσουν άδεια λειτουργίας κυλικείου, ώστε οι επισκέπτες του φεστιβάλ να μπορούν να προμηθευτούν ένα μπουκαλάκι νερό, έναν καφέ ή ένα ποτό όταν πηγαίνουν στον πύργο για να δουν μια έκθεση ή να παρακολουθήσουν μια συναυλία. Η άδεια αυτή εκκρεμεί εδώ και μήνες και, μάλιστα, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο Μ. Βαζαίος, πρόσφατα δέχθηκαν και την επίσκεψη της αστυνομίας, η οποία πήγε στον πύργο για να διαπιστώσει ότι δεν υφίσταται λειτουργία κυλικείου.

Τα πράγματα δεν ήταν πάντα έτσι. Μέχρι το 2015, μαζί με την άδεια για τις εκδηλώσεις, η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου χορηγούσε και την άδεια για το κυλικείο, κάτι απολύτως λογικό, αν σκεφθεί κανείς ότι, για παράδειγμα, οι περισσότερες συναυλίες που δίδονται στον πύργο – από γνωστούς καλλιτέχνες της έντεχνης μουσικής, όπως η Μαρία Φαραντούρη, ο Διονύσης Σαββόπουλος ή ο Φοίβος Δεληβοριάς, ο Ορφέας Περίδης και η Σαβίνα Γιαννάτου πρόσφατα, μέχρι τζαζίστες από το εξωτερικό – είναι sold out, και στη γύρω περιοχή δεν υπάρχει κάποιο κατάστημα για να προμηθευτεί το κοινό ένα αναψυκτικό ή λίγο νερό.

Φεστιβάλ χωρίς κυλικείο

Ωστόσο, από το 2015 και εντεύθεν, η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου κωλυσιεργεί, χωρίς προφανή εξήγηση, με αποτέλεσμα φέτος το φεστιβάλ να πλησιάζει στο τέλος του και ακόμη η άδεια να μην έχει δοθεί.

Έτσι, στην καθημερινή ρουτίνα των διοργανωτών, εκτός από το αμιγώς οργανωτικό κομμάτι του φεστιβάλ – πότε θα έλθουν οι καλλιτέχνες, πού θα μείνουν, πότε θα κάνουν πρόβα, κ.λπ. – πλέον περιλαμβάνονται και απειράριθμα τηλεφωνήματα στο υπουργείο μήπως και οι αρμόδιοι υπάλληλοι αποφασίσουν να κινητοποιηθούν και να δώσουν το «πράσινο φως» για τη λειτουργία του κυλικείου.

«Είναι μια ψυχοφθόρα κατάσταση, που αντανακλά αρνητικά και στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων, τη στιγμή, μάλιστα, που το ίδιο το υπουργείο Πολιτισμού παρέχει την αιγίδα του στο φεστιβάλ και το επιχορηγεί αδιαλείπτως ήδη από την ίδρυσή του» λέει ο Κρασσανάκης, ο οποίος προσθέτει ότι αυτό δεν είναι καν το μοναδικό πρόβλημα που η διοργάνωση καλείται να αντιμετωπίσει.

«Ευτυχώς έχουμε νερό από γεώτρηση», σημειώνει ο Μ. Βαζαίος, του οποίου η οικογένεια αγόρασε τον πύργο από το Ελληνικό Δημόσιο τον 19ο αιώνα και ο ίδιος φρόντισε για την αναστήλωσή του. «Ειδάλλως ο Δήμος Νάξου δεν δείχνει διατεθειμένος να συνδέσει τον πύργο στο δίκτυο ύδρευσης» προσθέτει με νόημα.

Θα περίμενε κάποιος η δημοτική αρχή να στηρίζει ένα εγχείρημα υψηλού κύρους και μείζονος προστιθέμενης αξίας για το νησί, όμως ο Κρασσανάκης και ο Βαζαίος σημειώνουν με νόημα ότι «θα ήμασταν ικανοποιημένοι αν ο δήμος δεν μας έφερνε εμπόδια, ας μην μας στηρίζει, δεν πειράζει. Άλλωστε τόσα χρόνια το φεστιβάλ δέχεται την υποστήριξη και την αρωγή των φίλων και χορηγών του, αλλά κυρίως την αγάπη του κόσμου και έτσι έχει φτάσει ώς εδώ. Απλώς, ας μην μας κάνουν τη ζωή δύσκολη».

Οι βαθύτεροι λόγοι

Ωστόσο, σύμφωνα με τους διοργανωτές του φεστιβάλ, πίσω από όλα αυτά κρύβεται κάτι πιο βαθύ: η προσπάθεια της Εκκλησίας να έχει λόγο και να παρεμβαίνει στη λειτουργία του πύργου, ο οποίος μέχρι το τέλος του 19ου αιώνα ήταν μοναστήρι, μέχρι που οι τελευταίοι μοναχοί το εγκατέλειψαν και περιήλθε στην ιδιοκτησία του νεοσύστατου τότε ελληνικού κράτους. Μάλιστα, στα τέλη του 19ου αιώνα, με βασιλικό διάταγμα δημοπρατήθηκε από το Ελληνικό Δημόσιο και αγοράστηκε από την οικογένεια Μπαζαίου (Baseggio), στους απογόνους της οποίας ανήκει έως σήμερα.

Όπως εξηγούν οι Κρασσανάκης και Μπαζαίος, η δικαστική προσπάθεια της Εκκλησίας να αποκτήσει δικαιώματα στον πύργο έπεσε στο κενό, καθώς οι τίτλοι ιδιοκτησίας του πύργου είναι σαφείς, επίσημοι και δεν επιδέχονται αμφισβήτησης, παρά τα επιχειρήματα περί του αντιθέτου. Ωστόσο, υποστηρίζουν, η προσπάθεια αυτή έχει λάβει διάφορες άλλες μορφές, λιγότερο φανερές, εικάζοντας ότι και το ζήτημα του κυλικείου εντάσσεται σε αυτές. Οι ίδιοι δηλώνουν, πάντως, ότι δεν προτίθενται να το βάλουν κάτω και να υποχωρήσουν.

«Όταν αρχίσαμε την προσπάθεια με το φεστιβάλ, αναδεικνύοντας υποδειγματικά ένα μνημείο, το κάναμε με δικά μας μέσα, το ίδιο θα συνεχίσουμε και τώρα, πόσο μάλλον αφού δίπλα μας έχουμε πλέον την αμέριστη συμπαράσταση του πνευματικού και καλλιτεχνικού χώρου, την αγάπη ενός διεθνούς κοινού, την αποδοχή της τοπικής κοινωνίας και των ΜΜΕ» υπογραμμίζουν.

Με πληροφορίες από τη σελίδα topontiki.gr 

#ΦεστιβάλΝάξου #ΠύργοςΜπαζαίου #Νάξος #Πολιτισμός #Συναυλίες #Εικαστικά #naxospress