Κυριακή, 20 Απριλίου, 2025
Αρχική Blog Σελίδα 17

Μ. Κόνσολας: Το πρώτο βήμα για τη συγκράτηση των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια έγινε

0
konsolas1

Ο Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας ήταν αυτός που ανέδειξε εμφατικά το ζήτημα της αύξησης της τιμής των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, ζητώντας να απορροφηθεί μέρος αυτής της αύξησης και να μην επιβαρυνθούν οι νησιώτες, αλλά και οι πολίτες που ταξιδεύουν με τα πλοία της ακτοπλοΐας.

Η πρώτη κίνηση για τη συγκράτηση των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια έγινε με την τροπολογία που προβλέπει μείωση κατά 50% των περιβαλλοντικών τελών που πρόκειται να επιβληθούν στην ακτοπλοΐα από την 1η Μαΐου, γεγονός που μειώνει το λειτουργικό κόστος των πλοίων.

Ταυτόχρονα, δίνεται η δυνατότητα μείωσης των δημοτικών τελών χωρίς να πλήττονται τα έσοδα των Λιμενικών Ταμείων, αφού το ποσό που θα προκύψει από τη μείωση θα καλυφθεί με πόρους του Πράσινου Ταμείου.

Όπως επισήμανε ο κ. Κόνσολας: «είναι ένα θετικό βήμα αλλά μπορούν να γίνουν και άλλα προκειμένου να μην επιβαρυνθούν οι πολίτες από την αύξηση της τιμής των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων.

Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Κόνσολας κατέθεσε τρεις προτάσεις που περιλαμβάνουν:

1ον: Την επιδότηση της διαφοράς κόστους στο νέο καύσιμο προκειμένου να μην υπάρξουν αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων ή εναλλακτικά η παροχή έκπτωσης, στο επίπεδο απορρόφησης της αύξησης, για τους κατοίκους των νησιών.

2ον:Τη μείωση του ΦΠΑ στα εισιτήρια είτε οχημάτων είτε επιβατών.

Σήμερα, ο ΦΠΑ στο ακτοπλοϊκό εισιτήριο ενός επιβάτη είναι στο 13%, ενώ στην Ιταλία είναι στο 10% και σε άλλες χώρες είναι ακόμα χαμηλότερος, φτάνοντας και ως το 5%. Ένα τέτοιο μέτρο θα ενισχύσει τον εσωτερικό τουρισμό προς τα νησιά αλλά και την τουριστική κίνηση στα νησιά που εξυπηρετούνται με ακτοπλοϊκή συγκοινωνία.

3ον: Ένταξη της έννοιας της διπλής νησιωτικότητας στο πλαίσιο των κρατικών ενισχύσεων για να μπορεί να επιδοτηθούν τα εισιτήρια ενδονησιωτικών ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών για τους μονίμους κατοίκους των νησιών.

 

Η Αίγλη του Ζαφειριού

0

Τα ζαφείρια έχουν μακρά ιστορία ως σύμβολα βασιλικής κομψότητας και διαχρονικής ομορφιάς. Στον κόσμο του Χόλιγουντ, αυτά τα πολύτιμα πετράδια έχουν πρωταγωνιστήσει σε εμβληματικές ιστορίες αγάπης και λάμψης.​

Μία από τις πιο γνωστές ιστορίες αφορά την πριγκίπισσα Νταϊάνα και το περίφημο δαχτυλίδι αρραβώνων της. Όταν ο πρίγκιπας Κάρολος της προσέφερε πρόταση γάμου το 1981, της έδωσε ένα δαχτυλίδι με ένα 12-καρατίων οβάλ μπλε ζαφείρι από τη Σρι Λάνκα, περιτριγυρισμένο από 14 διαμάντια, το οποίο δημιουργήθηκε από τον οίκο Garrard.

Αυτό το δαχτυλίδι, αν και αρχικά δεν ήταν μοναδικό, απέκτησε τεράστια δημοτικότητα και έγινε σύμβολο βασιλικής κομψότητας. Αργότερα, ο πρίγκιπας Ουίλιαμ το προσέφερε στην Κέιτ Μίντλετον κατά την πρότασή του, συνεχίζοντας την κληρονομιά.

Στον χώρο του Χόλιγουντ, η Βικτόρια Μπέκαμ έχει επιδείξει την αγάπη της για τα ζαφείρια, προσθέτοντας στη συλλογή της ένα δαχτυλίδι με οβάλ μπλε ζαφείρι, το οποίο φορά σε διάφορες εμφανίσεις της. ​

Τα ζαφείρια συνεχίζουν να μαγεύουν με το βαθύ μπλε χρώμα τους και την αίσθηση πολυτέλειας που αποπνέουν, αποτελώντας αγαπημένη επιλογή για κοσμήματα υψηλής αισθητικής.

Δήμος Σύρου-Ερμούπολης: Μηνιαίο επίδομα 300 ευρώ στους γιατρούς του Νοσοκομείου Σύρου

0

Θετικές, αν μη τι άλλο, χαρακτηρίζει η νέα διοίκηση του Γενικού Νοσοκομείου Σύρου, τις εξελίξεις που σημειώνονται για το “Βαρδάκειο και Πρώιο”, αναφορικά με την πρόσφατη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, που καθιερώνει μηνιαία οικονομική ενίσχυση για το ιατρικό και λοιπό επικουρικό προσωπικό που απασχολείται και θα απασχοληθεί στο νοσοκομείο. Η μηνιαία οικονομική ενίσχυση θα ανέρχεται στα 300 € με μήνα έναρξης τον προσεχή Μάιο.

Η ενίσχυση αυτή θα αφορά:

1. Ιατρικό και λοιπό επικουρικό προσωπικό

2. Ιατρικό και λοιπό προσωπικό το οποίο θα αποσπασθεί στο νοσοκομείο κατά την καλοκαιρινή περίοδο για την ενίσχυση των κλινικών αλλά και των λοιπών υπηρεσιών

3. Ειδικευόμενους σε ιατρικές ειδικότητες

“Πρόκειται για μια πρωτοβουλία του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης που έρχεται να στηρίξει έμπρακτα τους ανθρώπους που κρατούν όρθια την υγειονομική μονάδα των Κυκλάδων, δίνοντας οικονομική ανάσα και μειώνοντας τα κόστη διαβίωσης”, τονίζεται στην ανακοίνωση του Νοσοκομείου. 

Αναλυτικά, η ανακοίνωση που φέρει την υπογραφή του νέου διοικητή κου Σωτήρη  Λαμπρόπουλου αναφέρει:

“Θετικές εξελίξεις σημειώνονται όσον αφορά στο Γ.Ν. Σύρου, δευτεροβάθμιο νοσοκομείο των Κυκλάδων. Ο Δήμος Σύρου-Ερμούπολης με πρόσφατη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου καθιερώνει μηνιαία οικονομική ενίσχυση για το ιατρικό και λοιπό επικουρικό προσωπικό που απασχολείται και θα απασχοληθεί στο νοσοκομείο.

Η μηνιαία οικονομική ενίσχυση θα ανέρχεται στα 300 € με μήνα έναρξης τον προσεχή Μάιο. Η ενίσχυση αυτή θα αφορά:

Ιατρικό και λοιπό επικουρικό προσωπικό
Ιατρικό και λοιπό προσωπικό το οποίο θα αποσπασθεί στο νοσοκομείο κατά την καλοκαιρινή περίοδο για την ενίσχυση των κλινικών αλλά και των λοιπών υπηρεσιών
Ειδικευόμενους σε ιατρικές ειδικότητες

Πρόκειται για μια πρωτοβουλία του Δήμου Σύρου-Ερμούπολης που έρχεται να στηρίξει έμπρακτα τους ανθρώπους που κρατούν όρθια την υγειονομική μονάδα των Κυκλάδων, δίνοντας οικονομική ανάσα και μειώνοντας τα κόστη διαβίωσης.

Η πρωτοβουλία αυτή θα συνεχιστεί, στόχος δε του Δήμου είναι η μηνιαία οικονομική ενίσχυση να αυξηθεί με τον νέο χρόνο. Ελπίζουμε η απόφαση αυτή να δώσει ανάσα στην στελέχωση του νοσοκομείου, ιδιαίτερα σε κρίσιμες ειδικότητες και ιατρικές υπηρεσίες, κατά την διάρκεια της θερινής περιόδου”.

 

Νάξος: Δύο όρνεα πετούν ξανά ελεύθερα στον ουρανό (video)

0

Μετά από πολύμηνη φροντίδα, τα δύο πτηνά απελευθερώθηκαν στον Άγιο Τρύφωνα παρουσία μαθητών, δασοφυλάκων και αστυνομικών.

Τα μέλη του Συλλόγου Προστασίας Άγριας Ζωής, συνόδευσαν χθες τα δύο όρνεα στον προορισμό τους για απελευθέρωση. Μαζί τους ήταν μαθητές και μαθήτριες του Δημοτικού Σχολείου Φιλωτίου, συνοδευόμενοι από εκπαιδευτικούς, καθώς και στελέχη του Αστυνομικού Σταθμού Φιλωτίου και δασοφύλακες του Δασονομείου Νάξου.

Τα παιδιά, μετά από μια σύντομη εκπαιδευτική ενημέρωση για τα πτηνά, είχαν την ευκαιρία να ανοίξουν τα κλουβιά, αφήνοντας τα όρνεα να πετάξουν ελεύθερα στον ουρανό, προσφέροντας στιγμές συγκίνησης σε όλους τους παρευρισκόμενους.

 

Η επιστροφή των όρνεων στη φύση ξεκίνησε σταδιακά. Το καλοκαίρι του 2024, 12 όρνεα από την Κρήτη στάλθηκαν από το Δασαρχείο Ρεθύμνου στην Πάρο και τη Νάξο, αδυνατισμένα και αφυδατωμένα λόγω του παρατεταμένου καύσωνα, αλλά και της ξηρασίας που επικρατούσε. Η ανάγκη για βοήθεια ήταν άμεση. Έξι από αυτά φιλοξενήθηκαν στον Σύλλογο Προστασίας Άγριας Ζωής Νάξου, όπου δέχτηκαν πολύμηνη φροντίδα από τα μέλη του Συλλόγου.

 

 

Η μεγάλη στιγμή για την επιστροφή στη φύση ήρθε σταδιακά. Τέσσερα από τα όρνεα στάλθηκαν από τον σύλλογο πίσω στην Κρήτη, όπου επανεντάχθηκαν με απόλυτη επιτυχία μαζί με εκείνα της Πάρου στις 6 Απριλίου, ενώ τα υπόλοιπα δύο περίμεναν την σειρά τους ώστε να πετάξουν στον ουρανό της Νάξου.

Οπως διαβάζουμε μάλιστα στην ανάρτηση του Συλλόγου Προστασίας Αγριας Ζωής Νάξου, στην σελίδα τους στα social media:

“Οι “Σκανιάδες” της Νάξου παρακολουθούσαν από ψηλά περιμένοντας τις “Σκάρες” της Κρήτης, σαν να περίμεναν τους νέους τους φίλους. Τα παιδιά, μετά από μια σύντομη εκπαιδευτική ενημέρωση για τα πτηνά, είχαν την ευκαιρία να ανοίξουν τα κλουβιά, αφήνοντας τα όρνεα να πετάξουν στον ουρανό.

Η συγκίνηση ήταν διάχυτη σε μικρούς και μεγάλους που ξέσπασαν σε χειροκροτήματα, βλέποντας τα όρνεα να ανοίγουν με δύναμη και λαχτάρα τα φτερά τους, πετώντας πάνω από τα βουνά.

Αυτή ήταν και η στιγμή της μοναδικής ανταμοιβής για την προσπάθειά μας που για όλο αυτό το διάστημα δώσαμε όλη μας την αγάπη και ενέργεια για την αποκατάσταση της υγείας των πτηνών.
Προστατεύοντας την άγρια ζωή εξασφαλίζουμε το μέλλον μας σε αυτό τον πλανήτη, καθώς είμαστε αναπόσπαστο κομμάτι της.

Αμοργός: Ετοιμο για λειτουργία ενόψει Πάσχα το Δημοτικό σφαγείο

0
ÁÃÏÑÁ ÂËÁËÇ - ÊÁÐÁÍÉ

Το Πάσχα έρχεται, το κρέας έχει την τιμητική του και ο Δήμος Αμοργού ενημερώνει τους πολίτες και επιχειρηματίες ότι το Δημοτικό Σφαγείο (σ.σ. εγκαινιάστηκε το 2017) είναι έτοιμο να προσφέρει τις υπηρεσίες του ενόψει του Πάσχα.

Οι κτηνοτρόφοι και οι έμποροι κρέατος θα πρέπει να γνωρίζουν τα εξής απαραίτητα για αυτή την περίοδο:

1. Πριν τη διενέργεια αξιοποίησης των αμνοεριφίων θα πρέπει να υποδεικνύονται στον δημοτικό κτηνίατρο στοιχεία ιδιοκτησίας και ιχνηλασιμότητας των ζώων. Αυτό σημαίνει ότι τα αμνοερίφια θα πρέπει να διαθέτουν ενώτια με τον κωδικό της εκτροφής και οι παραγωγοί να προσκομίζουν το μητρώο της εκτροφής τους.

2. Η απόδοση στον Δήμο Αμοργού των απαραίτητων τελών χρήσης του σφαγείου θα λαμβάνει χώρα στο γραφείου του σφαγείου. Το τέλος αυτό είναι της τάξεως των 2,5€ ανά αμνοερίφιο, σύμφωνα με την απόφαση 182/2024 του δημοτικού συμβουλίου.

3. Μετά την απόδοση του τέλους, οι δικαιούχοι θα λαμβάνουν από το σφαγείο το τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών το οποίο είναι υποχρεωτικό για τη διακίνηση των προϊόντων σφαγής. Το διπλότυπο είσπραξης θα το λαμβάνουν από το ταμείο της οικονομικής υπηρεσίας του Δήμου (δεν είναι απαραίτητο για τη διακίνηση των προϊόντων).

4. Μετά το πέρας της διαδικασίας σφαγής οι έμποροι κρέατος είναι υποχρεωμένοι εντός μίας εβδομάδας να προσκομίσουν στον Δήμο Αμοργού τα τιμολόγια πώλησης των ζώων που αξιοποιήθηκαν στο Δημοτικό Σφαγείο Αμοργού. Αυτό επιβάλλεται καθώς είναι κρίσιμο για τους κτηνοτρόφους να καταθέτονται έγκαιρα τα στοιχεία σφαγής στο σύστημα ΑΡΤΕΜΙΣ του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης , ώστε να αποδεικνύεται η κίνηση της εκτροφής τους.

Στην περίπτωση της καθυστερημένης υποβολής των στοιχείων σφαγής , οι κτηνοτρόφοι κινδυνεύουν με απώλεια κρατικών ενισχύσεων και ο Δήμος Αμοργού με πρόστιμο.

Στιγμές Ιστορίας: Το πορτοκαλί “Πάρος” και η σχέση του με την Παροναξία

0

“Νάξος”… “Πάρος” .. τα δύο πορτοκαλί πλοία στη γραμμή της Παροναξίας, τα οποία την δεκαετία του 80 έγραψαν ιστορία στα νησιά μας. Ποιος θυμάται όμως την πορεία του “Πάρος” που κατάφερε μέσα σε σχεδόν τριάντα χρόνια να αλλάξει μία ντουζίνα ονόματα, σχεδόν ισάριθμους ιδιοκτήτες και προορισμούς πριν το 2002 χαθεί στις φλόγες του διαλυτηρίου στην Τουρκία;

Με την αρωγή του “Ορεινού Αξώτη” κάνουμε μία ακόμη βουτιά στην ιστορία. Και βρίσκομαι πληροφορίες για το “Πάρος” που ήρθε με το …ζόρι να σταθεί στο πλευρό του “Νάξος” την δεκαετία του 80. Δεν αγαπήθηκε όπως το “αδελφάκι” του, ενώ για κακή του τύχη, ακόμη κι όταν βρέθηκε στα Επτάνησα, είχε ανάλογη τύχη… Ποια μοίρα το είχε σημαδέψει αλήθεια; Το παράδοξο; Στο σεισμό της Καλαμάτας το 1986 το “Πάρος” ταξίδεψε εκεί και λειτούργησε ως …ξενοδοχείο για εκατοντάδες κατοίκους ενώ αργότερα βρέθηκε στην Ανατολική Μεσόγειο για να μεταφέρει παλαιστίνιους από την πατρίδα τους στην Υεμένη.

Ας δούμε την ιστορία του.. 

Το ΠΑΡΟΣ ναυπηγήθηκε στο Πέραμα το 1972 . Το μήκος του ήταν 90,3 μ. το πλάτος 14,61 μ. και το βύθισμα του 4,09 μ. Είχε δυο μηχανές Ruston 5.885 kW που του έδιναν ταχύτητα 16 κόμβων. Τη ναυπήγησή του παρήγγειλε ο επιχειρηματίας Σπύρος Λάλης, με σκοπό να το ταξιδέψει στην Ιταλία και για το λόγο αυτό είχε 280 κρεβάτια. Πρωτοβαφτίστηκε ΦΟΙΒΟΣ και ξεκίνησε με πλοίαρχο τον Δημήτρη Δημόπουλο, για ένα μικρό διάστημα στην Παροναξία και στη συνέχεια από Πάτρα για Ηγουμενίτσα – Κέρκυρα – Brindisi. Αργότερα ξαναγύρισε στις Κυκλάδες στη γραμμή Πειραιά – Σύρο – Πάρο – Νάξο – Ίο – Σαντορίνη.

Το 1977 παίρνοντας δάνειο πολλών εκατομμυρίων δρχ από την ΕΤΒΑ, το αγόρασε ο ποντοπόρος πλοίαρχος του Ε.Ν. Γιώργος Κουτσοβίλης (ανιψιός του Σπ. Λάλη) και το μετονόμασε σε: ΧΡΥΣΟΒΑΛΑΝΤΟΥ για ταξίδια πάλι στο Ιόνιο από Πάτρα μέχρι το Brindisi εναλλάξ με το ΟΙΝΟΥΣΣΑΙ. Σε κάποιες παλιές καρτ ποστάλ της Πάτρας, εμφανίζεται να έχει ένα κόκκινο σταυρό στην τσιμινιέρα του καθώς συμμετείχε στη κοινοπραξία: Cross Ferry Line μαζί με το ΟΙΝΟΥΣΣΑΙ που ήταν ιδιοκτησία των Καρρά-Ποντικού.




Όταν στα μέσα της δεκαετίας του 1980 οι εταιρείες λαϊκής βάσης Σάμου, Παροναξίας και Χίου παρουσίασαν οικονομικές ζημιές, η κυβέρνηση του Ανδρ. Παπανδρέου ίδρυσε την Ελληνική Ακτοπλοΐα Α.Ε, με κύριο χρηματοδότη την ΕΤΒΑ προκειμένου και να ορθοποδήσουν αλλά και στα πλαίσια μιας αναδιάρθρωσης της ελληνικής ακτοπλοΐας σε σωστότερες βάσεις. Σύμφωνα με το σχέδιο το ΠΑΡΟΣ μεταβιβάστηκε στην Α.Ν.Ε. Νάξου. Το δ.σ. της αντέδρασε τότε έντονα, υποστηρίζοντας ότι το καράβι αυτό θα την κατέστρεφε οικονομικά, εφόσον ήδη με το ΝΑΞΟΣ παρουσίαζε οικονομικές ζημιές. Με το πορτοκαλί χρώμα ταξίδεψε δίπλα στο ΝΑΞΟΣ για χρόνια, χωρίς ποτέ όμως να αποκτήσει τη δική του λάμψη, με πλοίαρχος πάντα τον  Ανδρ. Καπάκη.




Στις αρχές του ΄91 πουλήθηκε μαζί με το ομόσταυλό του ΝΑΞΟΣ στην Arkadia Lines του Κώστας Μουλόπουλου και ντύθηκαν και τα δυο στα λευκά. Το ΠΑΡΟΣ μετονομάστηκε σε: ΙΩΑΝΝΗΣ ΕΞΠΡΕΣ και ταξίδεψε στη γραμμή από Πειραιά για Σύρο-Πάρο-Νάξο-Ίο-Σαντορίνη-Ηράκλειο. Το 1992 και ενώ επρόκειτο να πουληθεί στη Κίνα, αγοράστηκε από τον Γ.Δ. Βεντούρη, αλλάζει όνομα σε: ΠΑΝΑΓΙΑ ΠΑΞΩΝ και δρομολογήθηκε στα Επτάνησα με το σινιάλο της Ventouris N.W. Ionian Lines, από Αμφιλοχία για Παξούς και Κέρκυρα. To πέρασμα του πλοίου από την Αμφιλοχία ήταν αποτυχημένο και χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα, αν και τα τοπικά ΜΜΕ πρόβαλαν την καινούργια γραμμή που άνοιγε συνδέοντας την Ελλάδα με την Ιταλία μέσω Πρέβεζας, Ηγουμενίτσας και Κέρκυρας. Εντούτοις ελάχιστα δρομολόγια έγιναν κι αυτά σε ακανόνιστες ώρες και με πολλές ταλαιπωρίες.

 


Θα περάσει για λίγο στην επιδοτούμενη γραμμή της Αλεξανδρούπολης αλλά τον Νοέμβρη του ΄96 κι ενώ ήταν δεμένο στα Αμπελάκια της Σαλαμίνας, τρεις άνδρες εισέβαλαν στο πλοίο κι άνοιξαν τους κρουνούς εισαγωγής νερού με σκοπό τη βύθισή του. Δυνάμεις της Πυροσβεστικής και του Λιμενικού κατόρθωσαν να αντλήσουν τα νερά και να σωθεί το πλοίο. Ξαναγύρισε για λίγο στο Ιόνιο, με το τελευταίο του όνομα: Παναγία Παξών, αλλά το καλοκαίρι του ΄98 βρίσκεται δεμένο στην Αμφιλοχία με επίσχεση εργασίας από το πλήρωμα. Το καλοκαίρι του 2002, μετά την άρση των 16 κατασχέσεών του, το έδιωξαν από τα Αμπελάκια για την Ελευσίνα, απ΄ όπου στις 27 Ιουλίου 2002 έφυγε ρυμουλκούμενο για την απέναντι ακτή (Aliaga) και τη φλόγα του διαλυτή.

Πληροφορίες από το  https://nautilia.gr

Με την υπογραφή: ΟΡΕΙΝΟΣ ΑΞΩΤΗΣ

Μ. Αεράκης: Η σπουδαία προσωπικότητα του Μανώλη Γλέζου και ο λεβέντης Δημήτρης Ημελλος (video)

0

Το πρωινό της περασμένης Κυριακής (06/04) , ο Μιχάλης Αεράκης, τον οποίο θυμόμαστε όλοι περισσότερο από τον ρόλο του παπα-Μιχάλη στον “Σασμό”, παραχώρησε συνέντευξη στο Naxospress.gr και στον Νίκο Σκορδιαλό μιλώντας με ειλικρίνεια, αγάπη και σεβασμό για τα νησιά μας, το επάγγελμα του αλλά και τους ανθρώπους που έχει γνωρίσει και συνεργαστεί.

“Οι ρίζες της Νάξου και της Κρήτης είναι βαθιές” δηλώνει και εκφράζει την αγάπη του για τα δύο νησιά κάνοντας αναφορά στα κοινά στοιχεία που έχουν.

Θυμάται την τελευταία φορά που βρέθηκε στην Νάξο για παράσταση και μας μιλάει για την γνωριμία του με τον Ιάκωβο Καμπανέλλη αλλά και το έργο του στο οποίο έχει παίξει στο εθνικό θέατρο. Βέβαια κάνει αναφορά και σε μία ακόμη μεγάλη προσωπικότητα του νησιού, τον Μανώλη Γλέζο και την Απείρανθο όπου οι κάτοικοι της έχουν αρκετά κοινά με τους Κρητικούς. Μας μιλάει για τις φιλίες του στο νησί και τις εντυπώσεις του.

“Θα είναι πάντα στην καρδιά μου” αναφέρει για τον δικό μας Δημήτρη Ήμελλο που έφυγε νωρίς από τη ζωή. Μιλάει για την γνωριμία τους, την συνεργασία τους στον Σασμό, αλλά και για την συμπεριφορά του Δημήτρη στα γυρίσματα με το πρόβλημα υγείας που αντιμετώπιζε.

Μας αποκαλύπτει συζητήσεις που έκαναν μεταξύ τους και βέβαια τις συνεχές αναφορές που έκανε για την Νάξο. Βέβαια αναφέρεται και στο μεγάλο έργο του Δημήτρη και την σπουδαία του προσφορά στο θέατρο.

“Χάρηκα που συμμετείχα σε μία ταινία υψηλών προδιαγραφών” δηλώνει για την συμμετοχή του σε ταινία του Hollywood και μας αποκαλύπτει όσα μπορεί για την νέα σειρά που θα πρωταγωνιστήσει. Με σημείο αναφοράς τον Πειραιά, την δεκαετία του 60 και θα βγει στον .. αέρα τον ερχόμενο Οκτώβριο.

“Στο Σασμό συνέβη κάτι απίθανο” προσθέτει σχετικά με την συμμετοχή του στην σειρά και θυμάται το κλίμα στα γυρίσματα και τις σχέσεις που είχαν όλοι μεταξύ τους μπροστά και πίσω από τις κάμερες.

“Τον Θεό τον κουβαλάω βαθιά μέσα μου” εξομολογείται με αφορμή τον ρόλο του παπαμιχάλη και μας εξηγεί τους τρόπους με τους οποίους ο ίδιος πιστεύει και εκφράζει την πίστη του στον θεό.

“Η τηλεόραση είναι ένα τεράστιο θηρίο” αναφέρει και μας περιγράφει τους τρόπους με τους οποίους δουλεύει η τηλεόραση, σχολιάζει τις τηλεοπτικές δουλειές και μοιράζεται μαζί μας ποια σειρά του έχει τραβήξει το ενδιαφέρον φέτος.

Ακούστε τη συνέντευξη που έδωσε στον Νίκο Σκορδιαλό 

Μεγάλος υποστηρικτής μας, το οινοποιείο “Αξιος Οίνος” της οικογένειας Σέργη, εκεί όπου ο Αντώνης Σέργης μέσα από την αγάπη του για τον κλάδο προσπαθεί να βάλει το κρασί της Νάξου, στο χώρο της Οινοποίας αναδεικνύοντας την γεύση και τα αρώματα της Ναξιώτικης γης

Πρόταση Ημέρας: Ομελέτα φούρνου με σπαράγγια

0

Μία άλλη ομελέτα.. Μέσα από τη σελίδα του “Γαστρονόμου” και με τον Κώστα Ιωάννου στην ταβέρνα “Σταφυλόμελι” που βρίσκεται στην Κερατέα, έψησε αυτή τη διαφορετική ομελέτα στον γάστρο. Ομως, μας έδωσε τη συνταγή για να την φτιάξουμε στο σπίτι, με τρόπο ελαφρά διαφορετικό, προσαρμοσμένο για τα συνήθη οικιακά σκεύη. Αξίζει να τη δοκιμάσετε!

Το σημαντικό είναι να βρείτε άγρια σπαράγγια, κυρίως σε βιολογικές αγορές και σε καλά μανάβικα – αν μένετε εκτός πόλης είναι πιο εύκολο να τα πετύχετε σε τοπικές λαϊκές ή να τα παραγγείλετε από μανάβικο της περιοχής.

Διαφορετικά θα χρησιμοποιήσετε καλλιεργημένα, πράσινα, καλά καθαρισμένα από την σκληρή άκρη του κοτσανιού και από τις ίνες του υπόλοιπου βλαστού. Αν θέλετε, κόβετε τα κοτσάνια κατά μήκος στη μέση, για να προλάβουν να ψηθούν και να γίνουν ζουμερά και τρυφερά.

Η πατάτα είναι προαιρετική, αλλά δίνει σώμα και έξτρα νοστιμιά, αρκεί να μπει σε μικρή ποσότητα, ώστε να απορροφήσει τη γεύση των σπαραγγιών και να μην την εξουδετερώσει.

Χρόνος: 40′ προετοιμασία /  25′ ψήσιμο Σύνολο: 1 ώρα και 5

Υλικά
Μερίδες: 4

# 1 πατάτα, καθαρισμένη και κομμένη σε μπαστουνάκια, για τηγανητή
# 1 λεπτό μάτσο φρέσκα άγρια σπαράγγια (ή 1 μάτσο καλλιεργημένα, πλυμένα και καθαρισμένα)
# 10 αυγά
# ½ φλιτζ. τσαγιού γάλα, κατά προτίμηση εβαπορέ
# 1 κουτ. σούπας κορν φλάουρ
# πάπρικα γλυκιά ή καυτερή, κατά βούληση
# αλάτι, φρεσκοτριμμένο πιπέρι
# ελαιόλαδο για το τηγάνισμα της πατάτας + λίγο επιπλέον, για την ομελέτα

Διαδικασία

Για να φτιάξουμε ομελέτα φούρνου με σπαράγγια, αρχικά ζεσταίνουμε, σε ένα απλό τηγάνι, 2-3 εκ. ελαιόλαδο σε μέτρια φωτιά.

Στη συνέχεια, μισοτηγανίζουμε την πατάτα, μέχρι να μεγαλώσει (να διαλύεται με το πιρούνι), αλλά να μην ροδίσει.

Τη στραγγίζουμε καλά και την αφήνουμε στην άκρη.

Προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 180°C.

Σε μια ρηχή κατσαρόλα ρίχνουμε 2 εκ. νερό και λίγο αλάτι και ζεσταίνουμε μέχρι να αρχίσει να κοχλάζει ήπια.

Ρίχνουμε τα σπαράγγια, καπακώνουμε την κατσαρόλα και τα αχνίζουμε σε χαμηλή φωτιά, για 10-15 λεπτά, μέχρι να μαλακώσουν οι βλαστοί.

Αποσύρουμε από τη φωτιά.

Στραγγίζουμε τα σπαράγγια και κρατάμε στην άκρη το λιγοστό ζουμί τους.

Σε ένα μπολ ανακατεύουμε καλά με το σύρμα τα αυγά, το γάλα, το κορν φλάουρ, την πάπρικα και αλατοπίπερο.

Λαδώνουμε καλά ένα μέτριο πυρίμαχο ταψί.

Στρώνουμε εκεί τις μισοτηγανισμένες πατάτες.

Τις αλατίζουμε ελαφρά.

Αδειάζουμε πάνω τους το μείγμα αυγών.

Έπειτα, πάνω του σκορπίζουμε τα αχνισμένα σπαράγγια.

Ραντίζουμε με το ζουμί που αφήσαμε στην άκρη από το άχνισμά τους.

Αλατοπιπερώνουμε ελαφρά.

Βάζουμε το σκεύος στον φούρνο και ακουμπάμε πάνω του χαλαρά, ένα κομμάτι αλουμινόχαρτο.

Ψήνουμε την ομελέτα για 10 λεπτά.

Αφαιρούμε το αλουμινόχαρτο και συνεχίζουμε το ψήσιμο για άλλα 10 λεπτά περίπου, μέχρι να στερεοποιηθεί η επιφάνεια της ομελέτας, να πάρει χρυσαφένιο χρώμα και να φουσκώσει καλά.

Σερβίρουμε την ομελέτα με σπαράγγια αμέσως.

Πηγή: Γαστρονόμος

Εκτακτο – Νάξος: Κλειστή η οδός Σχοινούσας (κοντά στο Δημαρχείο) λόγω εργασιών

0
Νάξος
Νάξος

Περιοχή “Αγκαθάκια”… Οδός Σχοινούσας στη πόλη της Νάξου. Κλειστή λόγω εργασιών. Και νομίζω ότι αρκετοί απορήσαμε με την είδηση… Η ουσία είναι ότι μιλάμε για τον δρόμο που βρίσκεται λίγο πριν την είσοδο στον τεράστιο χώρο, κάτι σαν παιδική χαρά προς το Δημαρχείο Νάξου. Και ο οποίος θα μείνει κλειστός για τα οχήματα λόγω αναγκαίων εργασιών αποκατάστασης του δικτύου αποχέτευσης

Αναλυτικά, η ενημέρωση από το Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων αναφέρει: 

Λόγω αναγκαίων εργασιών αποκατάστασης του δικτύου αποχέτευσης στην περιοχή Αγκαθάκια, η οδός Σχοινούσας θα παραμείνει κλειστή καθ’ όλη τη διάρκεια των εργασιών, για λόγους ασφαλείας και για την απρόσκοπτη ολοκλήρωση του έργου. Παρακαλούμε για την κατανόηση και τη συνεργασία όλων, για την όσο το δυνατόν ταχύτερη και ασφαλή ολοκλήρωση των εργασιών.

Κικίλιας: Μείωση 50% των λιμενικών τελών σε προσπάθεια συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά

0

«Η κυβέρνηση και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, καταβάλλουν κάθε προσπάθεια στήριξης των πολιτών, της μέσης ελληνικής οικογένειας και σε αυτό το πλαίσιο κατατέθηκε τροπολογία που προβλέπει μείωση των λιμενικών τελών κατά 50%, κίνηση που αναμένεται να συγκρατήσει τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων», δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, στην ομιλία του στη Βουλή.

«Η κοινοτική νομοθεσία από 1/5/2025 επιβάλλει, δυστυχώς, στην ακτοπλοΐα όλης της Ευρώπης, ειδικά τέλη και πρόσθετα κόστη σε ό,τι έχει να κάνει με την στροφή στο πράσινο καύσιμο. Δημιουργείται, έτσι, στον κλάδο της ακτοπλοΐας, μια επιβάρυνση αναφορικά με τα κόστη. Με αυτή την τροπολογία, η κυβέρνηση περιορίζει για ένα χρόνο τα λιμενικά τέλη κατά 50% (εκτός κρουαζιέρας) προς όφελος των επιβατών, διότι παρέχει μία πρόσθετη δυνατότητα στις ακτοπλοϊκές εταιρείες να συγκρατήσουν την τιμολογιακή τους πολιτική σε μια περίοδο δυσχερών οικονομικών συνθηκών» εξήγησε ο υπουργός.

Ο κ. Κικίλιας τόνισε ότι «η εξίσωση, προκειμένου να βρεθεί νομικά ένας τρόπος στήριξης των συμπατριωτών και των συμπολιτών μας, δεν ήταν καθόλου εύκολη υπόθεση» και δεν θα λυνόταν χωρίς την εξαιρετική συνεργασία με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης, Κωστή Χατζηδάκη, που έχει και την ευθύνη του συντονισμού της οικονομικής πολιτικής, τον υπουργό Ενέργειας και Περιβάλλοντος, Σταύρο Παπασταύρου, τον υπουργό Εσωτερικών Θοδωρή Λιβάνιο, καθώς και τους αρμόδιους υφυπουργούς Οικονομικών, Θάνο Πετραλιά και ΥΠΕΝ, Νίκο Τσάφο, τους οποίους και ευχαρίστησε.

Τέλος, σε ό,τι έχει να κάνει με την αντιστάθμιση της μείωσης των λιμενικών τελών, τόνισε ότι αυτή θα επιτευχθεί με ισόποση ενίσχυση που θα δοθεί μέσω του Πράσινου Ταμείου, για την υλοποίηση πράσινων και περιβαλλοντικών δράσεων, με παράλληλο στόχο την περιβαλλοντική αναβάθμιση των λιμένων.

Θετικοί οι ακτοπλόοι 

Τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών από 1 Μαΐου του 2025 προβλέπει άρθρο τροπολογίας που κατατέθηκε στη Βουλή. Η ρύθμιση του Υπουργείου Ναυτιλίας αποσκοπεί στην αναχαίτιση πιθανών αυξήσεων των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων και έχει διάρκεια 12 μηνών.

Σύμφωνα με τον Διονύση Θεοδωράτο, πρόεδρο του συνδέσμου επιχειρήσεων επιβατηγού ναυτιλίας, τα μέτρα είναι προς προς τη σωστή κατεύθυνση, αφού θα μειωθεί το λειτουργικό κόστος των εταιρειών, αλλά και η τιμή του εισιτηρίου. Η μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών μειώνει την τιμή του εισιτηρίου, ενώ η μείωση των λιμενικών εξόδων για ένα πλοίο μειώνει το λειτουργικό κόστος της πλοιοκτήτριας εταιρείας.

Σύμφωνα με πηγές της ακτοπλοϊκής αγοράς, η παρέμβαση αυτή της κυβέρνησης σε συνδυασμό με την διεθνή πτώση των τιμών των καυσίμων εκτιμάται ότι θα έχουν ως αποτέλεσμα να μην αυξηθούν οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου 2025, όταν και θα αρχίσει η ισχύ των νέων περιβαλλοντικών κανονισμών που θέτει η Ευρωπαϊκή Ενωση για μείωση της εκπομπής θείου στην Μεσόγειο.

Η συνολική μείωση θα ανέλθει στο 5%, ενώ, αν υπολογιστεί και η πτώση διεθνώς της τιμής των καυσίμων, μπορεί να φτάσει στο 10%-12%, άρα θα καλύψει την αύξηση που σκόπευαν να κάνουν από 1/5/2025 οι ακτοπλοϊκές εταιρείες στα εισιτήρια.