Πέμπτη, 15 Μαΐου, 2025
Αρχική Blog Σελίδα 141

Υπουργείο Περιβάλλοντος – Λειψυδρία: Προμήθεια μονάδων αφαλάτωσης σε Νάξο, Κέα και Τήνο

0

Με Απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Θόδωρου Σκυλακάκη, εκδίδεται πρόσκληση για την υλοποίηση σειράς παρεμβάσεων που αποσκοπούν στην αντιμετώπιση της λειψυδρίας.  Ο πρώτος κύκλος της πρωτοβουλίας αφορά σε τουλάχιστον 25 έργα που θα πραγματοποιηθούν σε 19 Δήμους της χώρας, κυρίως νησιωτικούς. 

 Ο συνολικός προϋπολογισμός τους προσεγγίζει τα 18 εκατ. ευρώ και καλύπτεται από το Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, που υλοποιείται στο πλαίσιο του Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης 2021-2025.

Πρόκειται  για παρεμβάσεις που εντάσσονται στην ευρύτερη στρατηγική που έχει εξαγγείλει η κυβέρνηση για τη διαχείριση των υδάτινων πόρων, δεδομένης της κλιματικής κρίσης.

Η επιλογή των πρώτων 19 δυνητικών δικαιούχων έγινε, κατόπιν συνεργασίας του Γενικού Γραμματέα Φυσικού Περιβάλλοντος και Υδάτων, κ. Πέτρου Βαρελίδη με τον Γενικό Γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Μανώλη Κουτουλάκη, με βασικό κριτήριο την αναγκαιότητα που παρουσιάζεται στους συγκεκριμένους δήμους για άμεση λήψη μέτρων αντιμετώπισης της λειψυδρίας.

Μεταξύ άλλων, τα έργα που προτεραιοποιούνται αφορούν σε: προμήθεια και εγκατάσταση μονάδων αφαλάτωσης, γεωτρήσεις για την ενίσχυση της ύδρευσης, εμπλουτισμό ζώνης υδροδότησης μέσω αγωγών, κ.ά.

Αναλυτικά τα έργα αντιμετώπισης της λειψυδρίας (α’ κύκλος)

Περιοχή ΔΥΝΗΤΙΚΟΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ ΕΙΔΟΣ ΕΡΓΟΥ
Φούρνοι Δήμος Φούρνων Κορσεών Προμήθεια και εγκατάσταση μονάδας αφαλάτωσης κεντρικού οικισμού Φούρνων δυναμικότητας 300 m3/d.
Λέρος Δήμος Λέρου Προμήθεια και εγκατάσταση μονάδας αφαλάτωσης δυναμικότητας 1.000 m3/d.
Τήνος Δήμος Τήνου Δύο μονάδες αφαλάτωσης δυναμικότητας 300 m3/d έκαστη.
Πάτμος Δήμος Πάτμου Προμήθεια και εγκατάσταση μονάδας αφαλάτωσης δυναμικότητας 600 m3/d.
Αλόννησος Δήμος Αλοννήσου 1.       Προμήθεια και εγκατάσταση δεξαμενής αποθήκευσης νερού χωρητικότητας 500 m3.
2.       Προμήθεια και εγκατάσταση μονάδας αφαλάτωσης δυναμικότητας 200 m3/d (ΒΑ τμήμα).
3.       Προμήθεια και εγκατάσταση μονάδας αφαλάτωσης δυναμικότητας 600 m3/d.
Κέα Δήμος Κέας 1.       Προμήθεια και εγκατάσταση μονάδας αφαλάτωσης δυναμικότητας 200 m3/d.
2.       Ανόρυξη γεωτρήσεων.
Ιθάκη Δήμος Ιθάκης Προμήθεια και εγκατάσταση μονάδας αφαλάτωσης δυναμικότητας 500 m3/d.
Λειψοί Δήμος Λειψών Προμήθεια και εγκατάσταση μονάδας αφαλάτωσης δυναμικότητας 300 m3/d.
Παξοί Δήμος Παξών Προμήθεια και εγκατάσταση μονάδας αφαλάτωσης δυναμικότητας 300 m3/d.
Κάρπαθος Δήμος Καρπάθου 1. Προμήθεια και εγκατάσταση δύο μονάδων αφαλατώσεις δυναμικότητας 1.000 m3/d έκαστη.
2. Προμήθεια και εγκατάσταση μονάδας αφαλάτωσης στον οικισμό ΑΠΕΡΙ δυναμικότητας 300 m3/d.
Μεγανήσι Δήμος Μεγανησίου Προμήθεια και εγκατάσταση μονάδας αφαλάτωσης δυναμικότητας 600 m3/d.
Νάξος Δήμος Νάξου Προμήθεια και εγκατάσταση μονάδας αφαλάτωσης δυναμικότητας 2.000 m3/d.
Σπέτσες Δήμος Σπετσών Προμήθεια και εγκατάσταση μονάδας αφαλάτωσης δυναμικότητας 600 m3/d.
Πόρος Δήμος Πόρου Προμήθεια και εγκατάσταση μονάδας αφαλάτωσης 1.200 m3/d.
Ύδρα Δήμος Ύδρας Αγωγός για σύνδεση μονάδων αφαλάτωσης με το δίκτυο ύδρευσης.
Νότια Κέρκυρα Διαδημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης Αποχέτευσης Δήμων Κέρκυρας (ΔΙΑΔΕΥΑΚ) Νότια Κέρκυρα: ανόρυξη γεωτρήσεων, σωληνώσεις, προμήθεια και εγκατάσταση μονάδων αποσιδήρωσης, ανακαίνιση δεξαμενής, για την ύδρευση περιοχών του Δήμου Νότιας Κέρκυρας.
Λειβαδιά ΔΕΥΑ Λιβαδειάς Ανόρυξη τριών γεωτρήσεων για την ενίσχυση της ύδρευσης του οικισμού Αγίας Άννας.
Κύμη – Αλιβέρι ΔΕΥΑ Κύμης – Αλιβερίου Εμπλουτισμός ζώνης υδροδότησης Αλιβερίου μέσω καταθλιπτικού αγωγού από πηγή Παραμεριτών.
Βέλο Βόχα Δήμος Βέλου Βόχας 1. Διυλιστήριο  δυναμικότητας 300 m3/ώρα.
2. Αγωγός 5 χλμ. προς το διυλιστήριο παροχής 300 m3/ώρα (διατομή 200 – 240 mm)

 

Να σημειώσουμε ότι από τις περιοχές οι επτά είναι στο Νότιο Αιγαίο, τρεις εκ των οποίων στις Κυκλάδες: Σε Τήνο, Κέα και τη Νάξο. Τα έργα αυτά αφορούν στην προμήθεια και εγκατάσταση μονάδων αφαλάτωσης και στην περίπτωση της Κέας και ανόρυξη γεώτρησης!

 

Κυκλάδες – Επιμελητήριο: Παρέδωσε πρόταση με επίκεντρο τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια

0

Παραδόθηκε στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και αναμένεται η επεξεργασία του προκειμένου να ακολουθήσουν τα επόμενα βήματα, το σχέδιο για τη βελτίωση των ενδοκυκλαδικών δρομολογίων, όπως είχε ανακοινώσει το Επιμελητήριο Κυκλάδων.

Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με προηγούμενη δέσμευση, μετά τη σχετική προετοιμασία το Επιμελητήριο Κυκλάδων θα οργανώσει διευρυμένη συνάντηση εργασίας στη Σύρο, με τη συμμετοχή του συνόλου της πολιτικής ηγεσίας και των αρμοδίων υπηρεσιών του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, των βουλευτών, καθώς και των εκπροσώπων Α’ και Β’ βαθμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης, των τοπικών Φορέων καθώς και των ακτοπλοϊκών εταιρειών και όλων των αρμοδίων ώστε να εξασφαλιστεί η μέγιστη δυνατή συναίνεση που θα οδηγήσει σε υιοθέτηση του νέου μοντέλου ενδοκυκλαδικής διασυνδεσιμότητας, προκειμένου να προχωρήσει η υλοποίηση από το Υπουργείο.

Για την κατάρτιση του σχεδίου αυτού ζητήσαμε τη γνώμη των Δημάρχων όλων των νησιών του Νομού, άλλων επαγγελματικών φορέων, του Δικηγορικού Συλλόγου, της Ένωσης Ποδοσφαιρικών Σωματείων Κυκλάδων, αλλά και δημόσια τη γνώμη κάθε ενδιαφερόμενου για το θέμα αυτό.

Διευκρινίζεται ότι το συγκεκριμένο σχέδιο αφορά τις γραμμές δημοσίου συμφέροντος (άγονες γραμμές) για τις Κυκλάδες και όχι τις κύριες γραμμές που ελεύθερα επιλέγουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες. Προφανώς όμως λαμβάνονται υπόψη οι κύριες γραμμές τόσο για τα συμβατικά πλοία που δραστηριοποιούνται όλο το χρόνο όσο και για τα ταχύπλοα που δραστηριοποιούνται λιγότερους μήνες.

Στο σημείο αυτό είναι σημαντικό να σας παραθέσουμε μερικούς από τους βασικότερους παράγοντες που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην εκπόνηση του σχεδίου αυτού.

Πιο συγκεκριμένα, για την εκπόνηση του σχεδίου έχουμε λάβει υπόψη τα παρακάτω:

# την ανάγκη αποκατάστασης της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των νησιών με στόχο τη βελτιστοποίηση του μεταφορικού έργου,

# την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων και όσων έχουν ανάγκη μετακίνησης (π.χ. δικηγόροι, δημόσιοι υπάλληλοι) των Κυκλάδων,

# την εξυπηρέτηση των κατοίκων των νησιών και εν μέρει και των επισκεπτών,

# την καλύτερη εξυπηρέτηση των κατοίκων σε ό,τι αφορά θέματα υγείας,

# την εξυπηρέτηση των Αθλητικών Σωματείων των Κυκλάδων και ιδιαίτερα τη βελτίωση των συνθηκών μετακίνησης των Ακαδημιών και των μικρών αθλητών,

# την ελλιπή σύνδεση των Δυτικών και Ανατολικών Κυκλάδων με τη Σύρο,

# τη δυνατότητα σύνδεσης των μικρών νησιών, μέσω ανταπόκρισης, με τον Πειραιά,

# την καλύτερη εξυπηρέτηση και την ποιοτικότερη σύνδεση των μικρών νησιών, που μονίμως βρίσκονται σε μειονεκτική θέση, μέσω αξιόπλοων πλοίων,

# την έλλειψη κατάλληλων πλοίων, με αποτέλεσμα ο σχεδιασμός να γίνει με δύο πλοία. Είναι προφανές ότι αν υπήρχαν διαθέσιμα τρία πλοία, οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις θα ήταν απείρως καλύτερες.

# την ταχύτητα με 15 μίλια (εννοείται ότι αν υπάρξουν πλοία μεγαλύτερης ταχύτητας, θα μειωθεί ο χρόνος ταξιδιού),

# την προσθήκη ενός τρίτου πλοίου (ταχύπλοου) ώστε να μειωθεί ο χρόνος ταξιδιών για τα μικρά νησιά, κάτι που οφείλει η Πολιτεία στην περιοχή μας, αλλά και να καλυφθούν ελλείψεις του ακτοπλοϊκού δικτύου,

# τη βιωσιμότητα των πλοίων που θα δρομολογηθούν στις γραμμές σύμφωνα με τα νέα δρομολόγια.

Με το προτεινόμενο σχέδιο του Επιμελητηρίου Κυκλάδων εξασφαλίζονται τα εξής:

1) Για πρώτη φορά στην ιστορία των ενδοκυκλαδικών δρομολογίων η πρωτεύουσα των Κυκλάδων θα έχει σύνδεση κάθε μέρα, όλο το χρόνο, από και προς την Πάρο και τη Νάξο.
Επιπλέον η Δονούσα, η Σχοινούσα και η Ηρακλειά θα συνδέονται καθημερινά, μέσω Νάξου, με τη Σύρο (επιπλέον των τριών [3] απευθείας συνδέσεων την εβδομάδα).

2) Λύνεται το χρόνιο πρόβλημα της έλλειψης σύνδεσης εκτός σεζόν των διεθνών αεροδρομίων των νησιών, ειδικότερα της Μυκόνου και της Νάξου, με την προσέγγιση στα νησιά αυτά κάθε Τετάρτη και Σάββατο, καθώς και μέσω της Νάξου με Ίο και Σαντορίνη με το πλοίο της κύριας γραμμής.

3) Για πρώτη φορά από τη γραμμή της Ραφήνας συνδέεται η Μύκονος, η Τήνος και η Άνδρος με τη Σύρο βελτιώνοντας ουσιαστικά καθόλη τη διάρκεια του χρόνου την επικοινωνία των κατοίκων των νησιών αυτών με τη Σύρο και λύνοντας με τον τρόπο αυτό χρόνια προβλήματα που τους απασχολούν, όπως ανάγκη πρόσβασης στο νοσοκομείο της Σύρου και μείωση διανυκτερεύσεων.

4) Δυνατότητα αυθημερόν μετακίνησης όλων των Αθλητικών Σωματείων και των Ακαδημιών στο νομό με σημαντική μείωση του κόστους ταξιδιού αλλά κυρίως και του πολύτιμου χρόνου των μαθητών.

5) Για πρώτη φορά υπάρχει η δυνατότητα σύνδεσης της Σικίνου και της Φολεγάνδρου με τον Πειραιά από τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια:
# μέσω Νάξου την Τετάρτη και το Σάββατο και
# μέσω Σαντορίνης την Κυριακή

6) Τρίτη γραμμή σύνδεσης με ταχύπλοο 7μηνης διάρκειας, με την οποία επιτυγχάνεται:

# σύνδεση της Κύθνου, της Ανάφης, της Σικίνου και της Φολεγάνδρου με τον Πειραιά,

# σύνδεση Κύθνου-Σύρου-Ανατολικών Κυκλάδων

# σύνδεση Δυτικών Κυκλάδων με Σύρο

# μείωση του χρόνου ταξιδίων

# χαμηλότερο κόστος εισιτηρίου λόγω επιδοτήσεων

# σύνδεση Σερίφου-Σίφνου-Κιμώλου-Μήλου μέσω Σύρου με Ανατολικές Κυκλάδες το καλοκαίρι.

7) Εφόσον επιτευχθεί τρίτη γραμμή σύνδεσης με ταχύπλοο, τότε λύνεται και το ακτοπλοϊκό πρόβλημα σύνδεσης της Κύθνου με τον Πειραιά και τις υπόλοιπες Κυκλάδες.

8) Εάν τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια παραμείνουν με δύο συμβατικά πλοία, με το νέο σχεδιασμό μειώνεται σε ορισμένες μέρες η διάρκεια του ταξιδιού, ιδιαίτερα σε απομακρυσμένα νησιά (όπως η Θήρα και η Μήλος), παρότι συνδέονται όλα τα νησιά συχνότερα όλο το χρόνο.

Το Επιμελητήριο Κυκλάδων ασχολείται συστηματικά εδώ και πολλά χρόνια με το θέμα της διασύνδεσης των άγονων γραμμών με στόχο τη βελτίωση της καθημερινότητας τόσο των επιχειρήσεων, όσο και όλων των επαγγελματιών, των πολιτών και των επισκεπτών των Κυκλάδων και ευελπιστούμε ότι το σχέδιο αυτό θα τύχει της έγκρισης και της αποδοχής που χρειάζεται προκειμένου να δρομολογηθούν άμεσα οι αλλαγές της ενδοκυκλαδικής σύνδεσης.

 

Νότιο Αιγαίο: Απαγόρευση καύσης από 11 έως 18 Μαρτίου

0

Η Αυτοτελής Διεύθυνση Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου ενημερώνει ότι από το Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας και Κλιματικής Κρίσης ανακοινώθηκε απαγόρευση καύσης στις Π.Ε. Κυκλάδων και Δωδεκανήσου από χθες Τρίτη 11/3 έως και Τρίτη 18/3 λόγω της εκδήλωσης ισχυρών νοτίων ανέμων και υψηλών θερμοκρασιών (για την εποχή).

Παρακαλούμε τους πολίτες, τους αγρότες, κτηνοτρόφους και μελισσοκόμους των νησιών του Νότιου Αιγαίου (Κυκλάδων και Δωδεκανήσου) να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, να αποφεύγουν οποιαδήποτε ενέργεια ή εργασία στο ύπαιθρο που είναι δυνατόν να προκαλέσει πυρκαγιά από αμέλεια και να ειδοποιούν άμεσα την Πυροσβεστική Υπηρεσία για οποιοδήποτε γεγονός υποπέσει στην αντίληψη τους.

Ενημερώνουμε επίσης ότι θα πραγματοποιείται εκτεταμένος έλεγχος και περιπολίες από την Πυροσβεστική Υπηρεσία για την τήρηση της απαγόρευσης καύσης και σε περίπτωση μη τήρησης των παραπάνω θα επιβάλλονται τα προβλεπόμενα διοικητικά πρόστιμα σύμφωνα με την υπ’ αρ. 19/2020 Πυροσβεστική Διάταξη «Διαδικασία επιβολής διοικητικών προστίμων για παραβάσεις επί κανονιστικών διατάξεων νομοθεσίας πυροπροστασίας» (ΦΕΚ 2233/Β.2020) και σύμφωνα με την Πυροσβεστική διάταξη 9/2024 (ΦΕΚ 2387/Β/2024).

Τέλος, στην ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας (http://civilprotection.gr/el) Οδηγίες προστασίας- Δασικές Πυρκαγιές) καθώς επίσης και στην ιστοσελίδα της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου  (https://www.pnai.gov.gr/archives/16891) – Ενημερώσεις της  Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας) υπάρχουν αναρτημένες Οδηγίες Προστασίας από Δασικές πυρκαγιές.

ΜΜΕ: Συμμετοχή του “NaxosPress” στην σημερινή (11/03) απεργία των δημοσιογράφων

0
apergia-mme_1

Για δεύτερη φορά σε λιγότερο από έναν μήνα… Τα Διοικητικά Συμβούλια της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συντακτών (ΠΟΕΣΥ) και των δημοσιογραφικών Ενώσεων – μελών της (ΕΣΗΕΑ, ΕΣΗΕΜΘ, ΕΣΗΕΠΗΝ, ΕΣΗΕΘΣτΕΕ και ΕΣΠΗΤ) συναποφάσισαν την πραγματοποίηση νέας εικοσιτετράωρης απεργίας για όλους τους δημοσιογράφους, σε όλα τα ΜΜΕ της χώρας…

Πότε; Από τις 5 το πρωί της Τρίτης, 11 Μαρτίου μέχρι τις 5 το πρωί της Τετάρτης, 12 Μαρτίου 2025. Οι δημοσιογράφοι του NaxosPress σεβόμενοι τις συλλογικές αποφάσεις συμμετέχουν στην 24ωρη απεργία… 

ΜΜΕ – Δημοσιογράφοι: Κατεβαίνουν σε απεργία την 11η Μαρτίου, ποιοι οι λόγοι;

Όπως αναφέρεται σε σε κοινή ανακοίνωση:

Η ΠΟΕΣΥ και οι Ενώσεις Συντακτών, προσηλωμένες με συνέπεια και σταθερότητα στην κεντρική διεκδίκηση του δικαιώματος όλων των δημοσιογράφων για αξιοπρεπείς μισθούς και αυξήσεις που κατοχυρώνονται μέσα από Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, στοιχείο αναμφισβήτητο και για την ανεξαρτησία του Τύπου, απαιτούν από τους εργοδότες να εγκαταλείψουν την αδιάλλακτη στάση τους, να ανταποκριθούν στα μηνύματα της εποχής και να προσέλθουν στη διαδικασία των ελεύθερων συλλογικών διαπραγματεύσεων.

Οι δημοσιογράφοι όλης της χώρας, στους τηλεοπτικούς και τους ραδιοφωνικούς σταθμούς, τις εφημερίδες, τα περιοδικά και τις ιστοσελίδες, διεκδικούμε μισθολογικές αυξήσεις, βελτίωση των εργασιακών συνθηκών και κατοχύρωση όλων των θεσμικών αιτημάτων μας.

Διεκδικούμε τα εξής 11+1 αιτήματα :

# Έναρξη ουσιαστικών και γόνιμων συλλογικών διαπραγματεύσεων με στόχο να μπει ένα τέλος στην ομηρία των ατομικών συμβάσεων εργασίας

# Εισαγωγικό μισθό 1.250 ευρώ σε όλα τα ΜΜΕ

# Αυξήσεις 10% με βάση τις τελευταίες Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας

# Κατοχύρωση των αμοιβών για την εργασία τα Σαββατοκύριακα (+25% και ρεπό για το Σάββατο και 100% για την Κυριακή) και αύξηση των αποζημιώσεων για αποστολές εκτός έδρας

# Ημερήσια αποζημίωση 350 ευρώ για αποστολές σε εμπόλεμες περιοχές και 250 ευρώ για τις περιοχές που πλήττονται από φυσικές καταστροφές

# Ενσωμάτωση των θεσμικών μας αιτημάτων στις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας –

# Ενσωμάτωση των Αρχών Δεοντολογίας στις συμβάσεις – Συμφωνία για anti-Slapps ρυθμίσεις-Δεσμευτικοί κανόνες για την χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης στην Ενημέρωση

# Δίκαιη αμοιβή για τα πνευματικά δικαιώματα των δημοσιογράφων στον έντυπο Τύπο, τους ραδιοτηλεοπτικούς σταθμούς και τις ιστοσελίδες

# Έκτακτη οικονομική βοήθεια για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, κατ’ αναλογία με τα δημόσια ΜΜΕ

# Άρση των περιορισμών για την υπογραφή ενιαίας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας για τα δημόσια ΜΜΕ, με θεσμικούς και οικονομικούς όρους. Η ΣΣΕ στα ΜΜΕ του Δημοσίου και η ΚΥΑ για τις αποδοχές των δημοσιογράφων, ως ένα βαθμό, στήριξαν τους συναδέλφους την περίοδο της κρίσης. Σήμερα επιβάλλεται η αύξηση, με εισαγωγικό μισθό πρώτης διετίας, στα 1250 ευρώ, ώστε να συμπαρασύρει και τα υπάρχοντα κλιμάκια. Επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού στα δημόσια ΜΜΕ και της 13ης και 14ης σύνταξης για τους συνταξιούχους .

# Προώθηση μέτρων για την καταπολέμηση της κερδοσκοπικής ακρίβειας σε είδη διατροφής, στην ενέργεια, τα ενοίκια

# Άρση των περιορισμών για την μονομερή προσφυγή στη διαδικασία της διαιτησίας

+ Μέτρα στήριξης του έντυπου Τύπου για να διασωθούν οι θέσεις εργασίας

Με την πεποίθηση ότι τα 11+1 αιτήματα απηχούν τις ανάγκες όλων των συναδέλφων καλούμε το δημοσιογραφικό κόσμο να συμμετάσχει στην απεργία το ίδιο μαζικά, όπως έκανε και στις 18 Φεβρουαρίου, στέλνοντας προς όλους τους αποδέκτες, εργοδότες σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, το μήνυμα της αταλάντευτης θέσης ότι η Ενημέρωση δεν αντέχει και δεν ανέχεται αναξιοπρεπείς μισθούς.

Σαντορίνη: Στον Μονόλιθο το νέο λιμάνι, τι γίνεται με το καλώδιο του ΑΔΜΗΕ

0
Σαντορίνη
Σαντορίνη

Η Σαντορίνη, ένα από τα μεγαλύτερα τουριστικά διαμάντια της Ελλάδας, βρίσκεται μπροστά σε μια μεγάλη αλλαγή. Με απόφαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, προχωρούν οι διαδικασίες για την κατασκευή νέου λιμανιού, έργο που πλέον αποτελεί ύψιστη εθνική προτεραιότητα.

Η απόφαση έχει ήδη δημοσιευθεί σε ΦΕΚ, επιβεβαιώνοντας τη δέσμευση της Πολιτείας να δώσει λύση στα χρόνια προβλήματα των λιμενικών υποδομών του νησιού.

Η εκρηκτική αύξηση των τουριστικών αφίξεων τα τελευταία χρόνια έχει καταστήσει προβληματική τη λειτουργία του λιμένα του Αθηνιού, που παρουσιάζει σοβαρά ζητήματα συμφόρησης, ασφάλειας και πρόσβασης. Ο στενός δρόμος που οδηγεί στο λιμάνι δεν μπορεί να βελτιωθεί για τεχνικούς και περιβαλλοντικούς λόγους, ενώ η αυξημένη κίνηση δημιουργεί καθυστερήσεις και κινδύνους. Επιπλέον, η πρόσφατη σεισμική δραστηριότητα έχει εντείνει την ανάγκη για σύγχρονες και ασφαλείς λιμενικές υποδομές.

Το νέο λιμάνι αναμένεται να λύσει αυτά τα προβλήματα, αποσυμφορώντας τον Αθηνιό και προσφέροντας μεγαλύτερες δυνατότητες ασφαλούς πρόσδεσης και πρόσβασης στους οικισμούς της Σαντορίνης. Η κατασκευή του έχει ανατεθεί στην Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Έργων Κατασκευής Υδραυλικών και Λιμενικών Υποδομών (Ε.Υ.Δ.Ε. Κ.Υ.Λ.Υ.), η οποία θα επιβλέπει τη διαδικασία των μελετών και της δημοπράτησης, ενώ θα αναλάβει και την κατασκευή των συνοδών έργων στη θαλάσσια και χερσαία ζώνη.

Αρχικά, εξετάστηκαν τρεις πιθανές τοποθεσίες για τη χωροθέτηση του νέου λιμανιού: η θέση δυτικά του αλιευτικού καταφυγίου Βλυχάδας, η περιοχή του Μονόλιθου (βόρεια της υπάρχουσας πλαζ) και η θέση Κολούμπος, σε επαφή και νότια της Άκρας Κολούμπος. Οι τοπικοί φορείς, συμπεριλαμβανομένου του Δήμου Θήρας, κατέθεσαν τις απόψεις τους για τις υποψήφιες τοποθεσίες, και τελικά προτάθηκε ως καταλληλότερη η θέση του Μονόλιθου. Για την επιλογή αυτή έδωσε τη θετική του γνώμη και το Υπουργείο Πολιτισμού, τονίζοντας ότι η κατασκευή του λιμανιού σε αυτή την τοποθεσία «δεν θα επέλθει βλάβη στο προστατευόμενο ιστορικό τοπίο της Θήρας».

Παράλληλα, ο ΑΔΜΗΕ γνωστοποίησε πως η μετακίνηση τμήματος της υφιστάμενης καλωδιακής διασύνδεσης Θήρας-Νάξου και της μελλοντικής καλωδιακής διασύνδεσης Φολεγάνδρου-Θήρας μπορεί να υλοποιηθεί υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, εφόσον το έργο χωροθετηθεί και αδειοδοτηθεί στη συγκεκριμένη περιοχή.

Η διαδικασία υλοποίησης ακολουθεί το θεσμικό πλαίσιο περί δημοσίων συμβάσεων (ν. 4412/2016), ενώ από τον Οκτώβριο του 2023 είχε ήδη ανατεθεί η προκαταρκτική μελέτη, η προμελέτη και η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ).

Παρότι δεν έχει ανακοινωθεί συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, στόχος είναι η επιτάχυνση των διαδικασιών, με το επόμενο βήμα να είναι η ολοκλήρωση των μελετών και η προκήρυξη των διαγωνισμών για την κατασκευή.

Πηγή:newsit.gr

Αμοργός – Καραϊσκος: “Προτεραιότητα μας η υγειονομική θωράκιση”

0

Επίσκεψη στην Αμοργό πραγματοποίησε το διήμερο  3-4 Μαρτίου, ο Διοικητής της 2ηςΥγειονομικής Περιφέρειας Πειραιώς και Αιγαίου Χρήστος Ροϊλός.

Κατά την παραμονή του κ.Ροϊλού στο νησί, πραγματοποιήθηκε σύσκεψη που συγκάλεσε ο Δήμαρχος Αμοργού Ελευθέριος Καραΐσκος και συμμετείχαν αντιδήμαρχοι, δημοτικοί σύμβουλοι, η διοικούσα επιτροπή του Κέντρου Υγείας Αμοργού και η επιτροπή υγείας του Δήμου Αμοργού.

Στο επίκεντρο της συνάντησης τέθηκαν τα καίρια ζητήματα της υγειονομικής κάλυψης του νησιού. Ο κ. Καραΐσκος ενημέρωσε τον Διοικητή της 2ης ΥΠΕ για την υποστελέχωση του ΚΥ Αμοργού και ζήτησε την ανάληψη άμεσων πρωτοβουλιών από την Πολιτεία για την ενίσχυση του ιατρικού και νοσηλευτικού δυναμικού και υπενθύμισε την έλλειψη βασικών ειδικοτήτων που είναι κρίσιμες για την κάλυψη του κατοίκων και των επισκεπτών.

Έγινε εκτενής αναφορά στα σημαντικά οικονομικά κίνητρα που έχει ψηφίσει το Δημοτικό Συμβούλιο αλλά και η στήριξη της τοπικής κοινωνίας προς τους υγειονομικούς ενώ εξετάστηκε και το ζήτημα αλλαγής στο πρωτόκολλο των διακομιδών.

Ο Δήμαρχος Ελευθέριος Καραΐσκος δήλωσε, « Η συνεργασία μας με το Υπουργείο Υγείας είναι συνεχής και στόχο έχει να θωρακίσουμε την υγειονομική κάλυψη του νησιού μας. Είναι προτεραιότητα μας και εργαζόμαστε καθημερινά για αυτό. Ευχαριστώ τον Διοικητή της 2ης ΥΠΕ για την επίσκεψη του στην Αμοργό και την αντίδραση του σε ζητήματα που του θέσαμε. Θα συνεχίζουμε να διεκδικούμε όσα αξίζουν οι πολίτες της Αμοργού».

Αμοργός – Κ. Υγείας: Ενίσχυση δυναμικού με ιδιώτη γιατρό που πιάνει άμεσα.. δουλειά

Δελτίο Τύπου Δήμου Αμοργού

 

Νάξος: Σκουπίδια, Τουρισμός και Άγρια Επιχειρηματικότητα

0

Για έναν ολόκληρο χρόνο, ο αντιδήμαρχος Βιτζηλαίος δίνει μάχη να ανεβάσει το επίπεδο καθαριότητας στη Χώρα Νάξου και τις γύρω κοινότητες. Ένας αγώνας σαν το γεφύρι της Άρτας—το πρωί καθαρίζουν, το βράδυ η σαβούρα ξαναμαζεύεται. Όχι γιατί κάνει κάτι λάθος, το αντίθετο! Δουλεύει με ωράρια εφημερεύοντος νοσοκομείου.

Κείμενο: Λεωνίδας Μαγκανάρης

Όμως, απέναντί του στέκεται ένας ανίκητος αντίπαλος: η επιχειρηματική “κουλτούρα” του τουρισμού. Ή αλλιώς, το τρίπτυχο της ναξιακής εξέλιξης που περιέγραψε πριν ένα χρόνο ο αντιδήμαρχος Παντελιάς με τρεις λέξεις-φωτιά: “Αλάτι – Πατάτα – Τουρισμός“.

Κάποτε, οι ντόπιοι έβγαζαν το ψωμί τους μαζεύοντας αλάτι από την αλυκή (που μετά έγινε αεροδρόμιο). Μετά, κατάλαβαν ότι η πατάτα είναι πιο προσοδοφόρα. Και τελικά, συνειδητοποίησαν ότι δεν υπάρχει τίποτα πιο κερδοφόρο από έναν τουρίστα με φουσκωμένη τσέπη. Από εκεί και πέρα, όλα πήραν τον δρόμο τους:
# Σκουπίδια στους δρόμους.
# Παραλίες κατειλημμένες.
# Natura 2000; Άγνωστη λέξη.
# Νερό; Πρόβλημα για τις επόμενες γενιές.
# Φέρτε τουρίστες τώρα, λεφτά τώρα! Το αύριο ας το φροντίσει… ο επόμενος δήμαρχος.

Και μέσα σε αυτό το πανηγύρι της “ανάπτυξης”, γεννήθηκαν και μερικές παράνομες βοηθητικές υπηρεσίες, εις βάρος των δημοτών και του δήμου.

** Ιδιωτικός σκουπιδιάρης χωρίς άδεια!

# “Με 20 ευρώ, παίρνουμε τα σκουπίδια του εστιατορίου σου, του σούπερ μάρκετ, ακόμα και τα μπάζα από τις ανακαινίσεις των Airbnb και τα πετάμε στους κάδους του Δήμου!”
#Αν οι κάδοι είναι γεμάτοι; Κανένα πρόβλημα! Τα αφήνουμε απ’ έξω, τα μοιράζουμε σε άλλα σημεία ή τα πετάμε στα ρέματα!
#Το ετησιο τέλος των 1.600€ για εισοδο στον ΧΥΤΑ; Αχρείαστο. Μην είμαστε και κορόιδα.

** Εκκενώσεις βόθρων!

# Με μόλις 20 ευρώ αδειάζουμε το βόθρο του ξενοδοχείου σας και αντί να πληρώνουμε ασκόπως χρήματα στον βιολογικό καθαρισμό… τα αδειάζουμε σε πηγάδι ιδιοκτησίας μας!
# Κι αν αναρωτιέστε πού καταλήγει το πολύτιμο υγρό φορτίο; Ποτίζει τις πατάτες σας!
#  Έτσι, η ναξιακή πατάτα γίνεται πεντανόστιμη από τον καθημερινό σας… κόπο!

Να και ένα πρόσφατο περιστατικό: Γνωστός επιχειρηματίας ενοικίασης σκούτερ, ανακαινίζοντας τον στόλο του, είχε ένα μικρό “πρόβλημα”. Τι να κάνει όλες αυτές τις συσκευασίες; Να καλέσει τον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων; Μπα… αυτό κοστίζει!

Έτσι, προτίμησε τη “δοκιμασμένη λύση”: τον ιδιωτικό σκουπιδιάρη! Πλήρωσε το 20ευρο, τα σκουπίδια φορτώθηκαν… και αδειάστηκαν δίπλα στους κάδους του Δήμου!

Ατυχία: Το άγρυπνο μάτι του κ. Βιτζηλαίου είδε την πράξη και ανάγκασε τον επιχειρηματία να τα μαζέψει πίσω!

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Το καλοκαίρι έρχεται και όλες οι τουριστικές επιχειρήσεις προετοιμάζονται!
# Έχετε τα μάτια σας ανοιχτά!
# Είναι υποχρέωσή μας να βοηθήσουμε τον Δήμο να διατηρήσει τη Νάξο καθαρή.
# Καταγγείλτε αυτά τα παρασιτικά επαγγέλματα και προστατέψτε τις υπηρεσίες του Δήμου που όλοι μας πληρώνουμε!

Είναι στο χέρι μας να μην είμαστε το νησί που παλεύει να ισορροπήσει ανάμεσα στον πολιτισμό και την απόλυτη… καφρίλα. Γιατί η καθαριότητα και η ποιότητα ζωής δεν είναι πολυτέλεια—είναι δικαίωμα!

 

Αμερική: Ο Τραμπ άναψε …κόκκινο σε παιδικό βιβλίο της Τζούλιαν Μουρ

0

Η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ με το καλημέρα «απαγόρευσε» την κυκλοφορία βιβλίου της Τζούλιαν Μουρ από ορισμένα σχολεία, σύμφωνα με ανάρτηση της δημοφιλούς ηθοποιούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Ειδικότερα, η Μουρ αναφέρει πως «σοκαρίστηκε» μαθαίνοντας πως το πρώτο της βιβλίο με τίτλο «Freckleface Strawberry» απαγορεύτηκε στα σχολεία τα οποία διαχειρίζεται το υπουργείο Αμυνας της Αμερικής Στην ανάρτησή της η Μουρ ανέβασε τη φωτογραφία εξωφύλλου του βιβλίου της με την επιγραφή «Banned».

Σύμφωνα με την ηθοποιό, το βιβλίο «Freckleface Strawberry» («Η Φράουλα με φακίδες») αποτελεί μια ημι-αυτοβιογραφική ιστορία στην οποία ένα 7χρονο κορίτσι το οποίο αρχικά μισεί τις φακίδες του, μαθαίνει τελικά να ζει με αυτές και συνειδητοποιεί ότι είναι διαφορετική «όπως διαφορετικοί είναι και όλοι οι άλλοι».

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Julianne Moore (@juliannemoore)


«Είναι ένα βιβλίο που έγραψα για τα παιδιά μου και για όλα τα παιδιά, για να τους υπενθυμίζω ότι όλοι αντιμετωπίζουμε δυσκολίες, αλλά μας ενώνουν η ανθρωπιά και η συλλογικότητα», σημειώνει η Μουρ και συνεχίζει σχολιάζοντας πως δεν μπορεί να αντιληφθεί «τι το τόσο αμφιλεγόμενο» ώθησε την αμερικανική κυβέρνηση να απαγορεύσει το βιβλίο. «Είμαι ξαφνιασμένη και ποτέ δεν θα μπορούσα να διανοηθώ να συμβαίνει κάτι τέτοιο σε μια χώρα στην οποία η ελευθερία του λόγου και της έκφρασης αποτελεί συνταγματικό δικαίωμα».

Σημειώνεται πως η Μουρ επικαλέστηκε τη μη κερδοσκοπική ομάδα ακτιβιστών λογοτεχνών Pen America η οποία και της έθεσε υπόψη τη φερόμενη απαγόρευση του βιβλίου.

Πηγή: Variety

Νήσος Ανυδρος: Ιπτάμενος δίσκος σε φάση προσγείωσης ή μετεωρολογικό φαινόμενο

0

Ένας ιπτάμενος δίσκος προσθαλασσώνεται νοτιοανατολικά της Αμοργού…

Τουλάχιστον, έτσι μοιάζει.

Ωστόσο, είναι η νήσος Άνυδρος, η οποία βρέθηκε στο επίκεντρο της σεισμικής δραστηριότητας και της δημοσιότητας το τελευταίο διάστημα.

Το μετεωρολογικό φαινόμενο, που την δείχνει να… ίπταται, ονομάζεται Fata Morgana και οφείλεται σε θερμοκρασιακή αναστροφή.

Όταν ο καιρός είναι ήπιος, η απρόσκοπτη αλληλεπίδραση μεταξύ του ζεστού υπερκείμενου αέρα και του πυκνότερου ψυχρού αέρα κοντά στην επιφάνεια του εδάφους μπορεί να δράσει ως διαθλαστικός φακός, δημιουργώντας ένα κατακόρυφα αντεστραμμένο είδωλο, επί του οποίου φαίνεται να αιωρείται το απομακρυσμένο ευθύ είδωλο.

Κείμενο – Φωτογραφία: Μανώλης Λυκουρόπουλος

Κυκλάδες: Μετά τη Σύρο και στη Πάρο έρχεται υποκατάστημα της αλυσίδας Jysk

0
xr:d:DAEokEIpvv8:82,j:33168631469,t:22081811

Διευρύνει περαιτέρω την παρουσία της στην ελληνική αγορά η δανέζικη αλυσίδα επίπλων και οικιακού εξοπλισμού Jysk, δρομολογώντας το άνοιγμα νέων σημείων σε περιοχές όπου δεν διαθέτει σήμερα παρουσία.

Έτσι, μετά το άνοιγμα του πρώτου καταστήματος στις Κυκλάδες, και συγκεκριμένα στη Σύρο τον Δεκέμβριο, η αλυσίδα θα εγκαινιάσει ένα νέο σημείο στο νησί της Πάρου τον Μάιο, επεκτείνοντας τις δραστηριότητες της στην νησιωτική Ελλάδα, όπου διαβλέπει σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης.

Θα προηγηθεί ωστόσο μέσα στον Μάρτιο το άνοιγμα του τρίτου καταστήματος Jysk στην Πάτρα, ενώ ακόμη τρία καταστήματα σχεδιάζεται να λειτουργήσουν στην χώρα μας, κατά βάση στην περιφέρεια, πριν την λήξη του τρέχοντος οικονομικού έτους τον Αύγουστο.

JYSK: Ερχεται Κυκλάδες, σε ποιο νησί ανοίγει κατάστημα;

Έτσι, όπως αναφέρει στο ΒD ο διευθυντής Μάρκετινγκ της εταιρείας στη χώρα μας, κ. Κ. Δημόπουλος, το σύνολο των καταστημάτων της δανέζικης αλυσίδας θα προσεγγίσει τα 70 στην χώρα μας μέχρι το φθινόπωρο, οπότε και συμπληρώνονται 10 χρόνια παρουσίας της Jysk στην Ελλάδα. Ο ίδιος επισημαίνει ότι δεν υπάρχει συγκεκριμένο όριο στον αριθμό των σημείων που δύνανται να αναπτυχθούν εντός των ελληνικών συνόρων, με τον σχεδιασμό να ακολουθεί την ζήτηση.

Τζίρος 111,1 εκατ. ευρώ

Σε ό,τι αφορά τις οικονομικές επιδόσεις της εταιρείας στην χώρα μας, οι πωλήσεις «τρέχουν» με πολύ ικανοποιητικό ρυθμό, στον απόηχο μάλιστα ενός πολύ θετικού πρώτου τριμήνου (Σεπτέμβριος-Δεκέμβριος), με τον στόχο για περαιτέρω ενίσχυση του τζίρου σε ποσοστό 10% φέτος να έχει ήδη εν πολλοίς προεξοφληθεί.

Σημειώνεται ότι η Jysk ΑΕ ολοκλήρωσε την περσινή δωδεκάμηνη χρήση (στις 31 Αυγούστου 2024) με αυξημένο τζίρο ύψους 111,1 εκατ ευρώ, από 97,5 εκατ ευρώ την προηγούμενη χρήση, ενώ τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 12,7 εκατ ευρώ από 10,6 εκατ ευρώ το προηγούμενο έτος. Σημαντικά ενισχυμένα ήταν επίσης τα κέρδη EBITDA κατά την χρήση που πέρασε, αγγίζοντας τα 16,4 εκατ ευρώ, από 13,7 εκατ ευρώ την χρήση του 2023, με το σύνολο των καταστημάτων της αλυσίδας να ανέρχεται σε 65.

Σύμφωνα με τον κ. Δημόπουλο, οι ανακαινίσεις παλαιότερων σημείων έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί, ωστόσο γίνονται διαρκώς αναβαθμίσεις όπου αυτό απαιτείται, τόσο σε είδη που απευθύνονται στον καταναλωτή όσο και στις δραστηριότητες Β2Β, προκειμένου η εταιρεία να παραμένει ανταγωνιστική.

Οι δραστηριότητες της αλυσίδας στην χώρα μας έχουν επίσης ευνοηθεί από την λειτουργία των νέων αποθηκών της Jysk στη Βουλγαρία, αντικαθιστώντας για την Ελλάδα το κέντρο διανομής της Πολωνίας, γεγονός που έχει συμβάλει στον εκμηδενισμό τυχόν ελλείψεων στα είδη της αλυσίδας.

Τέλος, η σχετική εξομάλυνση στις διεθνείς μεταφορές έχει επίσης συνεισφέρει στην εφαρμογή μίας θετικότερης εμπορικής πολιτικής, με τις αναπροσαρμογές προς τα κάτω στις τιμές σε μία σειρά προϊόντων της να είναι συνεχείς.