Σάββατο, 23 Αυγούστου, 2025
Αρχική Blog Σελίδα 1097

Το Σάββατο 3 Φεβρουαρίου, στη Ρόδο, η Γενική Συνέλευση του ΦΟΔΣΑ Νοτίου Αιγαίου

0

Στο Διοικητικό Συμβούλιο οι δύο Χωρικοί Αντιπεριφερειάρχες, Γιώργος Λεονταρίτης και Χρήστος Ευστρατίου, με απόφαση του Περιφερειάρχη και Προέδρου του ΔΣ, Γιώργου Χατζημάρκου

Το Σάββατο, 3 Φεβρουαρίου 2024 και ώρα 10:45 π.μ θα πραγματοποιηθεί στην Αίθουσα του Περιφερειακού Συμβουλίου στην Ρόδο, η Έκτακτη Γενική Συνέλευση των Μελών του ΦΟΔΣΑ Νοτίου Αιγαίου.

Ο Ειδικός Περιφερειακός Διαβαθμιδικός Φορέας Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων ή ΦΟΔΣΑ Νοτίου Αιγαίου είναι ένας Διαβαθμιδικός Φορέας στον οποίο συμμετέχουν οι 34 Δήμοι της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου με ποσοστό 60% και η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου με ποσοστό 40%.

Ο ΦΟΔΣΑ Νοτίου Αιγαίου έχει κοινωφελή και μη κερδοσκοπικό χαρακτήρα με τα έσοδα του να αποτελούν αποκλειστικά οι εισφορές των Δήμων μελών του και έσοδα από επιχορηγήσεις-χρηματοδοτήσεις Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων.

Όργανα διοίκησης του Ειδικού Περιφερειακού Διαβαθμιδικού ΦΟ.Δ.Σ.Α. είναι η Γενική Συνέλευση και το Διοικητικό Συμβούλιο. Στην Γενική Συνέλευση συμμετέχουν όλοι οι Δήμοι της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και η Περιφέρεια ενώ το Διοικητικό Συμβούλιο του ΦΟΔΣΑ Νοτίου Αιγαίου αποτελείται από επτά (7) μέλη.

Το πρώτο θέμα της Ημερήσιας Διάταξης αφορά την Μείωση και Επικαιροποίηση της Τιμολογιακής Πολιτικής του Φο.Δ.Σ.Α Νοτίου Αιγαίου Α.Ε, οικονομικού έτους 2024 κατά 2.740.536,25€ λαμβάνοντας υπόψη την υπ αρ. πρωτ. 108153/15-12-2023 απόφαση του αναπληρωτή Υπουργού Εσωτερικών, με την οποία το Υπουργείο θα παρακρατήσει από την τακτική επιχορήγηση των δήμων δλδ τους ΚΑΠ των Δήμων το τέλος ταφής του έτους 2022 και του α΄ εξαμήνου έτους 2023 για να το αποδώσει στον Ελληνικό Οργανισμό Ανακύκλωσης (ΕΟΑΝ).

Τονίζεται πως στην ‘Έκτακτη Γενική Συνέλευση των μελών του ΦΟΔΣΑ που πραγματοποιήθηκε τον Ιούλιο του 2023 στην Αθήνα λήφθηκε ανάλογη ομόφωνη απόφαση μείωσης της Τιμολογιακής Πολιτικής του Φο.Δ.Σ.Α Νοτίου Αιγαίου Α.Ε, οικονομικού έτους 2023 ως προς το καταβληθέν Τέλος Ταφής από τους Δήμους κατά 1.616.384,40 € σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 110 του Ν. 5043/2023 (ΦΕΚ 91/Α/13.4.2023).

Το δεύτερο Θέμα προς συζήτηση στην Γενική Συνέλευση αφορά τις αρχαιρεσίες των εκπροσώπων των Δήμων για την ψήφιση και Εκλογή των τεσσάρων εκπροσώπων των Δήμων στο Διοικητικό Συμβούλιο του Φορέα.

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Φορέα θα αποτελείται από τον Περιφερειάρχη, Πρόεδρο Διοικητικού Συμβουλίου, Γιώργο Χατζημάρκο, τους δύο χωρικούς Αντιπεριφερειάρχες, Γιώργο Λεονταρίτη και Χρήστο Ευστρατίου, οι οποίο έχουν οριστεί μετά από σχετική απόφαση του Περιφερειάρχη καθώς και από τέσσερα μέλη των Δήμων που θα εκλεγούν αποκλειστικά και μόνο από τους εκπροσώπους των Δήμων που θα συμμετέχουν στη Γενική Συνέλευση.

Την ίδια ημέρα θα πραγματοποιηθεί και η Πρώτη Συνεδρίαση του νέου Διοικητικού Συμβουλίου του Φορέα με θέμα εκτός των άλλων την Συγκρότηση σε σώμα του Διοικητικού Συμβουλίου, την Εκλογή Αντιπροέδρου και Γραμματέα και την Ανάθεση δικαιωμάτων και εξουσιών σε έναν ή περισσότερους Συμβούλους του Διοικητικού Συμβουλίου.

 

TO ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΕΙΔΙΚΟΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΣ ΔΙΑΒΑΘΜΙΔΙΚΟΣ
ΦΟΡΕΑΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΤΕΡΕΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ
«ΦΟΔΣΑ ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε»

Ένωση Κυκλαδικού Τύπου: Έκοψε την πίτα της στην κορυφή του Παρνασσού

0

Η Ένωση Κυκλαδικού Τύπου οργάνωσε με επιτυχία τη κοπή της βασιλόπιτάς της στην κορυφή του Παρνασσού , το Σάββατο 27 Ιανουαρίου 2024. Η εκδήλωση συνδυάστηκε με εκδρομική απόλαυση στα ορεινά μέρη του υπερήφανου και «ποιητικού» βουνού.

Αρχικά, οι εκδρομείς επισκέφθηκαν την ιστορική Μονή Δαδιού, όπου ξεναγήθηκαν από τηνμοναχή Θεοδούλη.

Ακολούθως, με διαδρομή, δια μέσου των χιονοσκεπασμένων πευκόφυτων δασών, αφίχθηκαν στην κορυφή, όπου και το μεγάλο σαλέ της Φτερόλακκας. Εκεί, τους υποδέχθηκε ο έχων την επιχείρηση, κύριος Αλέξης Βλαβιανός (εκ Κιμώλου),ο οποίος και διέθεσε το μέγα σαλέ στη διάθεση των Μελών της Ε.ΚΥ.Τ προσφέροντας, με πνεύμα ευγενούς φιλοξενίας, κεράσματα αφεψημάτων.

Ακολούθησε η κοπή της πίτας από τον Πρόεδρο της Ε.ΚΥ.Τ κ. Γεράσιμο-Θεόδωρο Μαγκανιώτη. Το τυχερό νόμισμα ευρέθη στην πίτα της κ. Μ.Μανούσου στην οποία δόθηκε ογκώδης Τόμος λαογραφικού περιεχομένου, για τα Σπάτα Αττικής , προσφορά του Κέντρου Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών, δια του Διευθυντού του, κ. Ευαγγέλου Καραμανέ, τον οποίο και ευχαριστούμε.

Μετά την πίτα, οι εκδρομείς απήλαυσαν το χιονισμένο τοπίο, με τις καθιερωμένες, στην περίπτωση αυτή, φωτογραφίσεις.

Στη συνέχεια ακολούθησε η επίσκεψη στα Μουσεία Άρτου και Επαγγελμάτων στην Αμφίκλεια και ευχαριστούμε τον κ. Παναγιώτη Καμηλάκη για την πλούσια επιστημονική ενημέρωση των Μελών μας.

Στη συνέχεια, τα Μέλη γευμάτισαν σε παραδοσιακή ταβέρνα της Αμφίκλειας με τοπικά εδέσματα και με την ευγενή τιμολογιακή φροντίδα του κ. Αλέξη Βλαβιανού, τον οποίο ευχαριστούμε και πάλι.

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ε.ΚΥ.Τ., εύχεται προς άπαντα τα Μέλη της Ένωσής μας, καλή χρονιά και ατομική και οικογενειακή υγεία και ευτυχία!

Συντόμως θα βρεθούμε όλοι μαζί στην Γενική Συνέλευση και τις εκλογές της Ε.ΚΥ.Τ., για τα οποία θα ειδοποιηθείτε εγκαίρως!

 

Αμοργός: Το ΣτΕ αναλαμβάνει δράση για τις …ξαπλωτές πολυκατοικίες (!!!)

0
Νάξος - Αμοργός
Νάξος - Αμοργός

Στην κρίση του ανώτατου ακυρωτικού δικαστηρίου τίθεται (εκτός απροόπτου) σήμερα (31/01) η απόφαση του Υπουργείου Περιβάλλοντος να επιτρέψει τις «ξαπλωτές πολυκατοικίες» στην Αμοργό. Η υπόθεση παρουσιάζει τεράστιο ενδιαφέρον, καθώς στην περίπτωση που το δικαστήριο δεχθεί ότι ο γενικός οικοδομικός κανονισμός είναι ισχυρότερος από τα ειδικά διατάγματα για την προστασία των νησιών, αυτό θα ανοίξει τον ασκό του Αιόλου για την αύξηση καθ’ ύψος υφιστάμενων και νέων κτιρίων.

Η Αμοργός είναι ένα από τα νησιά του Αιγαίου που έχουν ειδικό πολεοδομικό καθεστώς για την προστασία της φυσιογνωμίας τους, το οποίο εγκρίθηκε με Προεδρικό Διάταγμα περίπου πριν από 20 χρόνια (το 2003). Η συγκεκριμένη υπόθεση, που λόγω του ειδικού πολεοδομικού καθεστώτος της Αμοργού αφορά ολόκληρο το νησί, ξεκίνησε το 2018 με την έκδοση οικοδομικής άδειας δύο κτιρίων με υπόγειο στην περιοχή Ξυλοκερατίδι Καταπόλων. Επειτα από καταγγελία ιδιώτη για υπέρβαση ύψους του κτιρίου, η πολεοδομία Νάξου διέκοψε το 2019 τις εργασίες. Οπως διαπίστωσε μετά από αυτοψία και τον επανέλεγχο του φακέλου, το ένα από τα δύο κτίρια υπερέβαινε το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος.

Οι ιδιοκτήτες των κτιρίων προσέφυγαν στο Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (ΣΥΠΟΘΑ) Σύρου, που τους δικαίωσε, ενώ με την εκτίμηση αυτή συνέκλινε το καλοκαίρι του 2021 και το Κεντρικό ΣΥΠΟΘΑ (γνωμοδοτικό όργανο του υπουργείου Περιβάλλοντος). Το ζήτημα στο οποίο συγκρούονται οι δύο πλευρές είναι το πώς μετρείται τελικά το ανώτατο επιτρεπόμενο ύψος ενός κτιρίου, που στην Αμοργό είναι 8,5 μέτρα: η πολεοδομία υποστηρίζει ότι αυτό μετρείται σε προβολή στην όψη του κτιρίου, ενώ το ΣΥΠΟΘΑ ότι αυτό μετρείται σε κάθε σημείο της τομής του κτιρίου με το φυσικό έδαφος.

Κυκλάδες - Αμοργός
Κυκλάδες – Αμοργός

Κατά των γνωμοδοτήσεων του ΣΥΠΟΘΑ και του ΚΕΣΥΠΟΘΑ προσέφυγαν τόσο ο καταγγέλλων ιδιώτης όσο και ο Δήμος Νάξου (η πολεοδομία του οποίου εξυπηρετεί και την Αμοργό). Το 2021, το Διοικητικό Εφετείο Πειραιά (αρ. απόφ. Α228-Α229/2021) δικαίωσε τους προσφεύγοντες και ακύρωσε τις δύο γνωμοδοτήσεις που επέτρεπαν τις «ξαπλωτές πολυκατοικίες». Οπως επισημαίνεται και στις δύο αποφάσεις, το Προεδρικό Διάταγμα που προστατεύει τους παραδοσιακούς οικισμούς της Αμοργού από το 2003 εκδόθηκε για να περιορίσει τα ύψη των κτιρίων, «δεδομένου ότι παρατηρήθηκε στους παραδοσιακούς οικισμούς των Κυκλάδων το φαινόμενο νόμιμα κτίρια κατά τον τότε ισχύοντα γενικό οικοδομικό κανονισμό να προκύπτουν πολυώροφα κτίρια σε προβολή». Οι ιδιοκτήτες των δύο κτιρίων από την πλευρά τους είχαν υποστηρίξει ότι η μέτρηση του ύψους της οικοδομής σύμφωνα με τον οικοδομικό κανονισμό είναι νόμιμη και, εφόσον δεν διαφοροποιείται στο Προεδρικό Διάταγμα της Αμοργού πρέπει να υπερισχύσει, επιχείρημα που δεν έγινε δεκτό από το δικαστήριο.

Η παρέμβαση

Και ενώ η υπόθεση φαινόταν να έχει λήξει, τον Φεβρουάριο του 2022 ο υφυπουργός Περιβάλλοντος Νίκος Ταγαράς με απόφασή του παρενέβη, υιοθετώντας την ερμηνεία που έδωσε το ΣΥΠΟΘΑ Σύρου και το ΚΕΣΥΠΟΘΑ, αγνοώντας τη δικαστική απόφαση. Ως αποτέλεσμα, η πολεοδομία έπρεπε να επιλέξει εάν θα εφαρμόσει την υπουργική ή τη δικαστική απόφαση. Κατά της απόφασης του κ. Ταγαρά κατατέθηκαν δύο προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας (έχουν προγραμματιστεί να εκδικαστούν αύριο), από τους Δήμους Αμοργού και Νάξου. «Δεν συμφωνούμε με την ερμηνεία που έκανε το υπουργείο Περιβάλλοντος. Ολοι στην Αμοργό γνωρίζουν εδώ και 20 χρόνια ότι δεν μπορείς να χτίσεις τριώροφα ή τετραώροφα σπίτια», λέει ο δήμαρχος Αμοργού, Λευτέρης Καραΐσκος. «Το διάταγμα είχε εκδοθεί το 2003 για να μας προστατεύσει από την καταστροφή, γιατί είχαν ξεκινήσει τότε να χτίζονται “ξαπλωτές πολυκατοικίες” σε πλαγιές με μεγάλη κλίση. Αν τελικά αυτό επιτραπεί, θα γεμίσει το νησί».

ΕΟΔΥ - κρούσματα Αμοργός
ΕΟΔΥ – κρούσματα Αμοργός

«Τα προεδρικά διατάγματα προστασίας των νησιών έγιναν με πολύ μεγάλο κόστος. Οι αντιδράσεις ήταν τεράστιες. Νομίζω όμως ότι τώρα όλοι αναγνωρίζουν ότι διέσωσαν τους παραδοσιακούς οικισμούς των νησιών», εκτιμά ο Νίκος Σηφουνάκης, που ως υπουργός Αιγαίου δημιούργησε πριν από 20 χρόνια αυτό το προστατευτικό πλαίσιο. «Δεν υπάρχει καμία διχογνωμία για τον τρόπο μέτρησης του ύψους των κτιρίων στην Αμοργό. Αυτό που έκανε το υπουργείο Περιβάλλοντος είναι μια απαράδεκτη μεθόδευση. Ολοι γνωρίζουν ότι τα ειδικά πολεοδομικά διατάγματα υπερισχύουν των νόμων και των υπουργικών αποφάσεων. Πόσο μάλλον όταν ο νέος οικοδομικός κανονισμός έχει διάταξη που το ορίζει και ρητά. Αν επιτραπεί η έμμεση αύξηση του ύψους των κτιρίων στην Αμοργό, σύντομα θα αλλοιωθεί η αρχιτεκτονική της φυσιογνωμία – ενώ θα πάρουν σειρά και τα υπόλοιπα νησιά με ειδικά διατάγματα».

Με πληροφορίες από τη σελίδα kathimerini.gr 

Λέσβος: Δυο νεκροί μετανάστες και ένας αγνοούμενος

0
Λιμενικό Σώμα
Λιμενικό Σώμα

Δυο νεκροί πρόσφυγες – μετανάστες εντοπίστηκαν χθες το βράδυ στην περιοχή του Παληού στο Μανταμάδο Λέσβου από σκάφος της FRONTEX, το οποίο βρισκόταν σε προγραμματισμένη περιπολία, και ενημερώθηκε για την ύπαρξη λέμβου με ικανό αριθμό επιβαινόντων στην περιοχή, πάρα τους θυελλώδεις βοριάδες που έπνεαν στην περιοχή.

Σύμφωνα με το λιμενικό σώμα , «η λέμβος έφτασε στην ακτή με τους επιβαίνοντες να διαφεύγουν σε ορεινή περιοχή, ενώ λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών δεν κατέστη δυνατή η προσέγγιση από βοηθητικό σκάφος της δύναμης FRONTEX.

Αμέσως, ενημερώθηκε η Αστυνομική Διεύθυνση Λέσβου και τις πρωινές ώρες σήμερα, εντοπίστηκαν συνολικά πενήντα επτά (57) αλλοδαποί στην ορεινή περιοχή Παληού Λέσβου καθώς και δύο (02) σοροί πλησίον της ακτής από στελέχη της ΕΛ.ΑΣ.

Στο σημείο έσπευσαν στελέχη του Γρ. Ασφαλείας της Λιμενικής Αρχής, ενώ παράλληλα ενημερώθηκαν το ΕΚΑΒ και η Πυροσβεστική Υπηρεσία Μυτιλήνης. Οι αλλοδαποί μεταφέρθηκαν σε χώρο καραντίνας Κ.Υ.Τ. Καρά Τεπέ “ΜΑΥΡΟΒΟΥΝΙ”, ενώ οι δύο σοροί μεταφέρθηκαν στην Ιατροδικαστική Υπηρεσία του Γενικού Νοσοκομείου Μυτιλήνης για τη διενέργεια νεκροψίας-νεκροτομής.

Κατά δήλωσή ενός εκ των διασωθέντων, ένας εκ των επιβαινόντων έπεσε στη θάλασσα όταν η λέμβος προσέκρουσε στην βραχώδη ακτή και έκτοτε αγνοείται. Προανάκριση διενεργείται από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Μυτιλήνης. Οι έρευνες συνεχίζονται, ενώ τυχόν εξελίξεις θα γνωστοποιηθούν με νεότερο δελτίο».

Ανακοίνωση

Τις βραδινές ώρες χθες, σκάφος της δύναμης FRONTEX, το οποίο βρισκόταν σε προγραμματισμένη περιπολία, ενημερώθηκε για την ύπαρξη λέμβου με ικανό αριθμό επιβαινόντων με κατεύθυνση προς τη θαλάσσια περιοχή “Παληού” της ν. Λέσβου.

Η λέμβος προσγειαλώθηκε στην ακτή με τους επιβαίνοντες να διαφεύγουν σε ορεινή περιοχή, ενώ λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών δεν κατέστη δυνατή η προσέγγιση από βοηθητικό σκάφος της δύναμης FRONTEX.

Αμέσως, ενημερώθηκε η Αστυνομική Διεύθυνση Λέσβου και τις πρωινές ώρες σήμερα, εντοπίστηκαν συνολικά πενήντα επτά (57) αλλοδαποί στην ορεινή περιοχή Παληού Λέσβου καθώς και δύο (02) σοροί πλησίον της ακτής από στελέχη της ΕΛ.ΑΣ.

Στο σημείο έσπευσαν στελέχη του Γρ. Ασφαλείας της Λιμενικής Αρχής, ενώ παράλληλα ενημερώθηκαν το ΕΚΑΒ και η Πυροσβεστική Υπηρεσία Μυτιλήνης.

Οι αλλοδαποί μεταφέρθηκαν σε χώρο καραντίνας Κ.Υ.Τ. Καρά Τεπέ «ΜΑΥΡΟΒΟΥΝΙ», ενώ οι δύο σοροί μεταφέρθηκαν στην Ιατροδικαστική Υπηρεσία του Γενικού Νοσοκομείου Μυτιλήνης για τη διενέργεια νεκροψίας-νεκροτομής.

Κατά δήλωσή ενός εκ των διασωθέντων, ένας εκ των επιβαινόντων έπεσε στη θάλασσα όταν η λέμβος προσέκρουσε στην βραχώδη ακτή και έκτοτε αγνοείται.

Προανάκριση διενεργείται από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Μυτιλήνης.

Ελλάδα: Ιπποδρομίες τέλος, ξεμείναμε από αναβάτες (!!!)

0

Εκατό χρόνια μετά.. τέλος.

Το τέλος των ιπποδρομιών στην Ελλάδα, μετά από πολλές δεκαετίες, ανακοίνωσε η Ιπποδρομίες ΑΕ, ενώ το ιπποδρομιακό στοίχημα θα συνεχιστεί με τις διεθνείς ιπποδρομίες.

Τη διακοπή της διοργάνωσης και διεξαγωγής ελληνικών ιπποδρομιών ανακοίνωσε η Ιπποδρομίες ΑΕ μετά τις 30 Ιανουαρίου, καθώς όπως αναφέρει οι εγγεγραμμένοι ιππείς στα μητρώα είναι κάτω από 300 για δεύτερη συνεχή χρονιά.

Η Ιπποδρομίες Α.Ε. ανακοινώνει τη διακοπή της διοργάνωσης και διεξαγωγής ελληνικών ιπποδρομιών, με ισχύ από τις 30 Ιανουαρίου 2024, καθώς – όπως προβλέπεται από τη Σύμβαση Παραχώρησης – ο μέσος πληθυσμός των εγγεγραμμένων στα μητρώα της Φιλίππου Ενώσεως Ελλάδος (ΦΕΕ) ενεργών ίππων είναι κάτω από 300 κατά τα τελευταία δύο συνεχόμενα έτη. Επιπλέον, η εταιρεία ασκεί το συμβατικό δικαίωμα της να καταγγείλει τη Σύμβαση Μίσθωσης του Ιπποδρόμου Αθηνών στο Μαρκόπουλο. Το ακίνητο θα επιστραφεί επισήμως στον ιδιοκτήτη του (ΟΔΙΕ Α.Ε. υπό ειδική εκκαθάριση) εντός δύο μηνών.

Η ελληνική ιπποδρομιακή δραστηριότητα υπήρξε για δεκαετίες εξαιρετικά ζημιογόνος. Παρά τις σημαντικές μακροχρόνιες προσπάθειες της Ιπποδρομίες Α.Ε. από τη στιγμή που ανέλαβε αυτή τη δραστηριότητα το 2016 και τις συνεχείς μεγάλες επενδύσεις της, οι ελληνικές ιπποδρομίες παρέμειναν ζημιογόνες και μη βιώσιμες. Για την ακρίβεια, οι συνολικές ζημίες της εταιρείας, από το 2016 μέχρι και το 2023, ανέρχονται σε €100,3 εκατομμύρια.

Επενδύσεις 32 εκατ. από το 2026

Η Ιπποδρομίες Α.Ε., σημειώνει η σχετική ανακοίνωση, έκανε ό,τι ήταν δυνατόν για να αναστρέψει την αρνητική κατάσταση που παρέλαβε, καταβάλλοντας κάθε εύλογη και βέλτιστη δυνατή προσπάθεια για την αναβίωση και ανάπτυξη της ελληνικής ιπποδρομιακής δραστηριότητας. Ειδικότερα, από το 2016, η εταιρία επένδυσε περισσότερα από €32 εκατομμύρια για την ανάπτυξη μιας ελκυστικής προϊοντικής πρότασης, υπερβαίνοντας κατά πολύ τις συμβατικές υποχρεώσεις της σε διάφορους τομείς.

Μεταξύ άλλων, η Ιπποδρομίες Α.Ε. αναβάθμισε τις εγκαταστάσεις στο Μαρκόπουλο και ανέλαβε πλήρως τη συντήρηση τους. Επί σειρά ετών, παρείχε αυξημένα έπαθλα ιπποδρομιών, σε επίπεδο υπερδιπλάσιο των συμβατικών υποχρεώσεων της, καθώς και πλήθος κινήτρων για την αγορά ίππων από τους ιδιοκτήτες, συμπεριλαμβανομένων δημοπρασιών ίππων και δανείων με εξαιρετικά ευνοϊκούς όρους.

Ακόμη, θέσπισε διαδικασίες και υιοθέτησε διεθνή πρότυπα και βέλτιστες πρακτικές, με γνώμονα την ενίσχυση της διαφάνειας, της ακεραιότητας και της ανταγωνιστικότητας των ιπποδρομιών. Επίσης, εκσυγχρόνισε το στοιχηματικό προϊόν και το έκανε διαθέσιμο σε όλο το εύρος του δικτύου καταστημάτων ΟΠΑΠΟΠΑΠ -0,62%, ενώ υλοποίησε εκτενείς δραστηριότητες marketing, διαφήμισης, δημοσίων σχέσεων και προώθησης, ώστε να βελτιώσει την εικόνα των ελληνικών ιπποδρομιών και να προσελκύσει νέα κοινά και πελάτες.

Μόλις 172 οι ενεργοί δρόμωνες

Δυστυχώς, οι ελληνικές ιπποδρομίες και η στοιχηματική δραστηριότητα γύρω από αυτές συνέχισαν να φθίνουν σημαντικά, επιφέροντας μια μη αναστρέψιμη κατάσταση, γεγονός που επίσης αναδεικνύεται από τη δραματική μείωση του ενεργού ιππικού πληθυσμού. Σήμερα, ο αριθμός των ενεργών δρομώνων ίππων στο Μαρκόπουλου φτάνει τους 172. Συνεπώς, εκλείπουν οι συνθήκες για τη διασφάλιση της ομαλής διοργάνωσης και της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών ιπποδρομιών.

Με αίσθημα ευθύνης απέναντι στους εργαζόμενους της και τους επαγγελματίες που σχετίζονται άμεσα με τις ελληνικές ιπποδρομίες (ενεργοί αναβάτες και αναβάτες προπόνησης), οι οποίοι ανέρχονται συνολικά σε 75 άτομα, η Ιπποδρομίες Α.Ε. θα μεριμνήσει για τον περιορισμό του αντίκτυπου των εξελίξεων σε αυτούς.

Συγκεκριμένα, για τους εργαζόμενους της Ιπποδρομίες Α.Ε., η εταιρεία θα υλοποιήσει μια σειρά μέτρων στήριξης, βάσει της εργασιακής κατάστασης τους (μόνιμη ή μερική απασχόληση). Για τους ενεργούς αναβάτες και τους αναβάτες προπόνησης, η εταιρεία θα προσφέρει αποζημιώσεις που θα αντανακλούν τις δραστηριότητες τους κατά την προηγούμενη χρονιά, καθώς και δωρεάν πρόγραμμα ιδιωτικής ασφάλισης υγείας για έναν χρόνο.

Περαιτέρω, σημειώνεται ότι η ευζωία των ίππων που σταβλίζονται στις εγκαταστάσεις του Μαρκόπουλου παραμένει προτεραιότητα για την εταιρεία. Στο πλαίσιο αυτό, θα δοθεί η δυνατότητα δωρεάν παραμονής των ίππων στους στάβλους για ένα μήνα. Επιπλέον, όσον αφορά τη μεταφορά των ίππων σε άλλες ασφαλείς εγκαταστάσεις εντός της ελληνικής επικράτειας, η Ιπποδρομίες Α.Ε. θα επιδοτήσει μέρος του κόστους μεταφοράς για τους ιδιοκτήτες που διαθέτουν έως πέντε ίππους.

Περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τις παραπάνω δράσεις θα κοινοποιηθούν από την εταιρεία σε όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη εν ευθέτω χρόνω.

Η Ιπποδρομίες Α.Ε. έχει ήδη ενημερώσει σχετικά με τις παραπάνω εξελίξεις όλους τους εταίρους που εμπλέκονται με τη Σύμβαση Παραχώρησης, τη Σύμβαση Μίσθωσης και τις ελληνικές ιπποδρομίες. Για τους πελάτες και τους πράκτορες της εταιρείας, διευκρινίζεται ότι η παροχή αμοιβαίου ιπποδρομιακού στοιχήματος για τις ξένες ιπποδρομίες (από Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία και Νότιο Αφρική) συνεχίζεται κανονικά μέσω του δικτύου καταστημάτων ΟΠΑΠΟΠΑΠ -0,62%.

 

Ευρωεκλογές: Ο Ανδρέας Λοβέρδος ιδρύει κόμμα, δεν παίρνει μεταγραφή για άλλο κόμμα

0
Λοβέρδος
Λοβέρδος

Την πρόθεσή του να συμμετάσχει στις ευρωεκλογές με δικό του κόμμα, εξέφρασε ο πρώην υπουργός και βουλευτής, Ανδρέας Λοβέρδος.

Μιλώντας στην ΕΡΤ, ο κ. Λοβέρδος ανέφερε πως θα ιδρύσει δικό του κόμμα και θα θέσει υποψηφιότητα ως ευρωβουλευτής.

Ερωτηθείς αν θα πάει στις Βρυξέλλες, σε περίπτωση που εκλεγεί, απάντησε με σαφήνεια «βεβαίως και θα πάω».

Παράλληλα, εξήγησε πως το κόμμα θα τοποθετείται στο χώρο του Κέντρου, επιβεβαιώνοντας πως θα βρίσκεται «ανάμεσα στη Νέα Δημοκρατία και το ΠΑΣΟΚ».

Πρόσθεσε πως ήδη έχει αποφασίσει το όνομα του νέου κόμματος, χωρίς ωστόσο να αποκαλύψει περισσότερα, παρά μόνο κάνοντας αναφορά στο σύνθημα «Εμπρός».

«Σας απαντώ γιατί θέλω να τελειώνει και μια φιλολογία», υπογράμμισε, αναφερόμενος σε όσα έχουν ακουστεί περί συνεργασίας του με τη ΝΔ. «Αυτό κράτησε τρεις μήνες έντονα, άρχισε να κοπάζει και τώρα ξαναρχίζει», πρόσθεσε, τονίζοντας πως αυτό το θέμα «δεν υπήρχε ποτέ».

Πηγή: ΕΡΤ

 

Καναδάς: “Εμφανίστηκε” μυστηριώδες ναυάγιο σε παραλία

0

Η ξαφνική, αλλά κυρίως ανεξήγητη, εμφάνιση ενός παλιού ναυαγίου στην αμμώδη παραλία του Νιουφάουντλαντ, στον Καναδά, προκάλεσε, όπως ήταν αναμενόμενο κατάπληξη στη ντόπια κοινότητα.

Ο Γκόρντον Μπλάκμορ, ένας κάτοικος της περιοχής, κυνηγούσε θαλασσοπούλια στην ακτή του Κέιπ Ρέι, όταν είδε μια μεγάλη μαύρη σκιά στα θολά νερά που δεν υπήρχε την προηγούμενη φορά που βρέθηκε στην ίδια παραλία. Πήγε σπίτι του τρέχοντας και φωνάζοντας για την ανακάλυψή του. Η μητέρα του ενημέρωσε την τοπική εφημερίδα και έτρεξε στην παραλία για να δει και εκείνη το κουφάρι στα ρηχά. «Είναι απίθανο, δεν υπάρχει άλλη λέξη να το περιγράψεις» λέει.

Το Cape Ray, μια κοινότητα 350 κατοίκων στη νοτιοδυτική ακτή του Newfoundland, είναι ο τόπος όπου τουλάχιστον οκτώ πλοίων που έπεσαν θύματα εχθρικών καιρικών συνθηκών, της κακής ναυσιπλοΐας ή απλώς της ατυχίας.

Ανεξήγητο και ξεχωριστό

Όμως, αυτό που διαφοροποιεί το τελευταίο αυτό ναυάγιο από τα άλλα, είναι πως εμφανίστηκε από το πουθενά και κανείς -προσώρας- δεν ξέρει πώς, πότε και πού ναυάγησε.

Σύμφωνα με τον Νιλ Μπέργκες, πρόεδρο της Εταιρείας Διατήρησης Ναυαγίων του Newfoundland and Labrador, το κουφάρι αυτό αιώνων μετακινήθηκε αφενός λόγω της διάβρωσης που είχε υποστεί, αλλά της τρομακτικής δύναμης της τροπικής καταιγίδας Φιόνα που είχε πλήξει με καταστροφική ορμή την περιοχή πέρυσι. Τα πανίσχυρα ωκεάνια κύματα προφανώς ολοκλήρωσαν το «ταξίδι» του, ωθώντας το ναυάγιο στα ρηχά προς την ακτή.


Η σελίδα της κοινότητας στο Facebook έχει μετατραπεί σε φόρουμ εικασιών και έρευνας σχετικά με την πιθανή προέλευση του ναυαγίου, με τους κατοίκους της περιοχής να ψάχνουν παλιά αρχεία και μαρτυρίες από γηραιότερους για παλιότερα ναυτικά δυστυχήματα.

Τα μέχρι στιγμής ευρύματα, πάντως, τα μεγάλα ξύλινα δοκάρια και οι σανίδες που έχουν ξεβραστεί στην αμμουδιά, υποδηλώνουν, σύμφωνα με τους ντόπιους, πως το πλοίο αυτό ήταν του 19ου αιώνα, οπότε και χρησιμοποιούνταν οι ξύλινοι πείροι και τα χάλκινα καρφιά.

Η ξαφνική εμφάνιση του ναυαγίου λειτουργεί ως υπενθύμιση στην κοινότητα της άγριας και εύθραυστης σχέσης ανθρώπων και ωκεανού.

«Είναι ένα κομμάτι της ιστορίας μας που μόλις ξύπνησε. Κάποιοι άνθρωποι εξακολουθούν να θέλουν να γνωρίζουν τα ονόματα και τα μέρη όπου οι πρόγονοί τους χάθηκαν σε παγωμένα νερά, ανοικτά των ακτών μας. Θα ήταν ωραίο αν μπορούσαμε να μοιραστούμε κάποια ιστορία που γνωρίζουμε και έναν τόπο μνήμης. Τουλάχιστον ένα στοιχείο. Αυτή είναι η ιστορία μας, ας την ανακαλύψουμε» έγραψε η Ελίζαμπεθ Γκόβερ, κάτοικος της περιοχής.

Πηγή: Guardian

 

Ηλεκτρικό Ρεύμα: Η Κιλοβατώρα θα πέσει κάτω από τα 11 λεπτά

0
Ηλεκτρικό ρεύμα
Ηλεκτρικό ρεύμα

Ούριος άνεμος θα φυσήξει για τους καταναλωτές ηλεκτρικού ρεύματος τον Φεβρουάριο, καθώς η συνεχιζόμενη αποκλιμάκωση των τιμών φυσικού αερίου και χονδρεμπορικής ρεύματος και η ένταση του ανταγωνισμού που δρομολόγησε η παρέμβαση του αρμόδιου υπουργού Θόδωρου Σκυλακάκη με το «πράσινο» ειδικό τιμολόγιο, σπρώχνουν προς τα κάτω τις τιμές, σε όλη την γκάμα των χρωματιστών τιμολογίων.

Εν αναμονή και της νέας παρέμβασης του ΥΠΕΝ, με την τροποποίηση της υπουργικής απόφασης για τη χρωματική κατηγοριοποίηση των τιμολογίων, που θα ανοίξει τον δρόμο για τη διάθεση στην αγορά και σταθερών «μπλε» τιμολογίων χρονικής διάρκειας μικρότερης των 12 μηνών, οι πάροχοι καταρτίζουν ήδη τιμολόγια 6μηνης και 8μηνης διάρκειας για τον Φεβρουάριο, σε τιμές ακόμη και κάτω από τα 11 λεπτά η κιλοβατώρα.

Τον δρόμο για σταθερά τιμολόγια μικρότερης διάρκειας του 12μηνου άνοιξε, ύστερα από μια μεγάλη αναταραχή που προκάλεσε στην αγορά, το τιμολόγιο της Φυσικό Αέριο, με τιμή στα 12,3 λεπτά ανά κιλοβατώρα (και πάγιο στα 9 ευρώ), η ζήτηση του οποίου εξαντλήθηκε μέσα στις πρώτες τρεις εβδομάδες διάθεσής του.

Ο ανταγωνισμός στα σταθερά τιμολόγια αναμένεται να ενταθεί τον Φεβρουάριο καθώς τα προθεσμιακά συμβόλαια φυσικού αερίου και χονδρεμπορικής ρεύματος διαμορφώνονται σε τιμές που μπορούν να στηρίξουν λιανική τιμή γύρω στα 11 λεπτά η κιλοβατώρα. Για κάποιους δε παρόχους που θα επιλέξουν επιθετική πολιτική η τιμή μπορεί να βρεθεί ακόμη και πολύ κάτω από τα 11 λεπτά, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της αγοράς.

Η τιμή του φυσικού αερίου στον κόμβο του ΤΤF κινείται το τελευταίο διάστημα σταθερά κάτω από τα 29 ευρώ/μεγαβατώρα, επίπεδα χαμηλότερα κατά 58,45% από την τιμή των 69,77 ευρώ/μεγαβατώρα στις 31 Ιανουαρίου 2023 και κατά 37,7% χαμηλότερα από την τιμή στις 31 Ιανουαρίου του 2022. Σε πορεία συνεχιζόμενης αποκλιμάκωσης βρίσκεται και η χονδρεμπορική τιμή ρεύματος η οποία τον Ιανουάριο δείχνει να κλείνει κοντά στα 93 ευρώ/μεγαβατώρα από τα 102,2 ευρώ του Δεκεμβρίου και με τις εκτιμήσεις της αγοράς να βλέπουν περαιτέρω υποχώρηση στα 84 ευρώ/μεγαβατώρα τον Φεβρουάριο.

Η σημαντική αποκλιμάκωση της χονδρεμπορικής τιμής τον Φεβρουάριο αναμένεται να ενισχύσει τον ανταγωνισμό και στα «πράσινα» και «κίτρινα» τιμολόγια. Στα «πράσινα» τιμολόγια, ο ανταγωνισμός αφορά στις εκπτώσεις που θα δώσουν οι πάροχοι, αφού οι τιμές παραμένουν σταθερές για ένα εξάμηνο και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της αγοράς οι τελικές τιμές για τις καταναλώσεις του Φεβρουαρίου αναμένεται να κινηθούν γύρω στα 13 λεπτά ανά κιλοβατώρα και για κάποιους παρόχους αρκετά κάτω από τα 13 λεπτά.

Μένει να φανεί εάν κάποιοι πάροχοι θα επιλέξουν να αυξήσουν το περιθώριο κέρδους από το να παρέχουν μεγάλες εκπτώσεις και ανταγωνιστικές τιμές, κάτι που είδαμε να συμβαίνει τον Ιανουάριο τουλάχιστον από δύο παρόχους. Ενταση του ανταγωνισμού αναμένεται και στα κυμαινόμενα «κίτρινα» τιμολόγια, με τις εκτιμήσεις να δείχνουν τιμές ακόμη και κάτω από τα 10 λεπτά η κιλοβατώρα έναντι εύρους 12-14 λεπτά τον Ιανουάριο (χωρίς τις διάφορες εκπτώσεις συνέπειας κλπ).

Ο ανταγωνισμός από πλευράς των παρόχων φαίνεται να επικεντρώνεται από τον Φεβρουάριο στα «μπλε» και «κίτρινα» τιμολόγια, με στόχο να μετακινήσουν προς τα εκεί και το πελατολόγιό τους που σε ποσοστό πάνω από το 90% σήμερα βρίσκεται στα «πράσινα» τιμολόγια.

Οι καταναλωτές πάντως, επιλέγοντας «μπλε» τιμολόγια θα πρέπει να γνωρίζουν ότι απαλλάσσονται από τον πονοκέφαλο της αναζήτησης του φθηνότερου τιμολογίου ανά μήνα, αλλά ταυτόχρονα αναλαμβάνουν το ρίσκο να μην επωφεληθούν από μια περαιτέρω αποκλιμάκωση των τιμών αφού για να μετακινηθούν θα πρέπει να πληρώσουν ρήτρα πρόωρης αποχώρησης.

Οι εκτιμήσεις αναλυτών για υποχώρηση της τιμή του φυσικού αερίου κάτω από τα 20 ευρώ/μεγαβατώρα και για κάποιους ακόμη και στα 12 ευρώ/μεγαβατώρα τους επόμενους μήνες, καθιστούν υψηλού ρίσκου την επιλογή «κλειδώματος» μιας τιμής από τώρα ακόμη και για ένα εξάμηνο. Στην περίπτωση των «πράσινων» και «κίτρινων» τιμολογίων οι καταναλωτές θα πρέπει να δώσουν ιδιαίτερη προσοχή στις εκπτώσεις συνέπειας, αφού, αν ο λογαριασμός δεν πληρωθεί στην ώρα του, η τιμή που θα κληθεί να πληρώσει θα είναι πολύ υψηλότερη από αυτή που προκύπτει μετά την έκπτωση.

Στο μεταξύ, σε ισχύ θέτει η ΡΑΑΕΥ από αύριο το νέο εργαλείο του Ενεργειακού Διαμεσολαβητή, με σκοπό να διευκολύνει την εξωδικαστική επίλυση διαφορών μεταξύ καταναλωτών ηλεκτρικής ενέργειας ή φυσικού αερίου και προμηθευτών και διαχειριστών δικτύων ηλεκτρικής ενέργειας ή φυσικού αερίου.

Αντικείμενο ενεργειακής διαμεσολάβησης μπορούν να αποτελέσουν, ενδεικτικά, οι αμφισβητήσεις χρεώσεων, ρήτρας, ύψους της κατανάλωσης, η ασάφεια λογαριασμού κ.τ.λ. Η υποβολή αίτησης του καταναλωτή για διαμεσολάβηση γίνεται μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας ENOMOS (Energy Ombudsman Operating System) που έχει αναπτύξει η ΡΑΑΕΥ για τον σκοπό αυτό.

Με πληροφορίες από τη σελίδα kathimerini.gr 

 

Express Skopelitis: Παραμένει Κατάπολα, την Κυριακή (04/02) το ανεκτέλεστο δρομολόγιο

0

Μπορεί να βρισκόμαστε στο πέρας της κακοκαιρίας Avgi όμως το απαγορευτικό απόπλου πλοίων παραμένει σε ισχύ για 48 ώρες, οπότε και σήμερα Τετάρτη (31/01) τα πλοία είνα δεμένα στα λιμάνια.

Ανάμεσά τους και το Express Skopelitis όπου για 3η ημέρα δεν θα δώσει το “παρών” στο κλασικό του δρομολόγιο στα νησιά των Μικρών Κυκλάδων.

Απολαμβάνει την ηρεμία και την ασφάλεια που του προσφέρει το λιμάνι στα Κατάπολα της Αμοργού (η φωτογραφία από την επίσημη σελίδα του express Skopelitis στα social media). Κι αναμένεται να το δούμε αύριο το πρωί και πάλι στη … ρουτίνα του.

Οσο για τα ανεκτέλεστα; Με βάση την ενημέρωση από το ταξιδιωτικό πρακτορείο Zas Travel στη Νάξο, ο Skopelitis θα βρεθεί και την Κυριακή (04/02) στο ..δρόμο πραγματοποιώντας το κλασικό του δρομολόγιο ώστε να καλύψει ανάγκες κατοίκων και επιχειρηματίων με βάση τη Νάξο…

 

Κακοκαιρία – Agvi: Μία συνηθισμένη ημέρα στον Απόλλωνα (video)

0

Για όσους βλέπουν την εικόνα ή το video που έχει αναρτήσει στην σελίδα του ο Γιώργος Χωριανόπουλος – κάτοικος του Απόλλωνα – σοκάρεται.

Δεν μπορεί να καταλάβει τι σημαίνει “να μένεις στον Απόλλωνα το χειμώνα”. Τα σχόλια που συνοδεύουν τη φωτογραφία εκφράζουν θαυμασμό, τρόμο, απογοήτευση.

Για τους κατοίκους του Απόλλωνα; Μία συνηθισμένη ημέρα τον χειμώνα με κακοκαιρία.

Από το 2014 και μετά η ίδια ιστορία τον χειμώνα. Οι άνεμοι έντασης άνω των οκτώ μποφόρ διαλύουν ότι έχει απομείνει από τον πάλαι ποτέ λιμενοβραχιώνα του Απόλλωνα.

Οι λιγοστοί κάτοικοι του βορειότερου οικισμού της Νάξου βλέπουν τη θάλασσα να μπαίνει στα σπίτια τους.

Κάτι μπαλώματα που έχουν γίνει από τότε καλύπτουν τα όποια προβλήματα αλλά ουσιαστική παρέμβαση δεν έχει γίνει

Ομως όλοι απλά κοιτάζουν. Απολαμβάνουν τα άγρια στοιχεία της φύσης και ελπίζουν…

Ξέρετε, η ελπίδα είναι που κρατάει ακόμη τους λιγοστούς κατοίκους στο πανέμορφο αυτό χωριό.

Κάθε τέλος τουριστικής περιόδου, οι πιο νέοι λένε “θα φύγουμε και δεν θα γυρίσουμε”. Οι μεγαλύτεροι απλά κουνάνε το κεφάλι και περιμένουν να περάσει ο χειμώνας..

Ολοι όμως εκεί… Και ελπίζουν ότι κάποια στιγμή θα βρεθεί μία δημοτική Αρχή που θα τους δώσει ουσιαστική χείρα βοηθείας…

Μαζί τους κι εμείς…