Σάββατο, 23 Νοεμβρίου, 2024
Αρχική Blog Σελίδα 103

Σαντορίνη: Βραδιά με καντάδες στο οινοποιείο «Canava Roussos»

0

Βραδιά με καντάδες στο οινοποιείο «Canava Roussos»

Ο Δήμος Θήρας θα πραγματοποιήσει στα πλαίσια των πολιτιστικών του εκδηλώσεων τη Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου 2024 στις 20:00 στο οινοποιείο «Canava Roussos» μία μουσική παράσταση με το «Resonantia Vocal Ensemble» και τον Γιώργο Ρούσσο στο πιάνο με καντάδες από τα Επτάνησα και την Αθήνα.

Το «Resonantia Vocal Ensemble» είναι ένα μουσικό φωνητικό σύνολο που αποτελείται από οκτώ λυρικούς τραγουδιστές οι οποίοι είναι: η Ιωάννα Καραμολέγκου, η Σοφία Καρβουνά, η Ιωάννα Βασιλική Κοράκη, η Σοφία Μαυρίκου, ο Αστέριος Τσέτσιλας, ο Παναγιώτης Παντούλιας, ο Ιωάννης Κοντέλης και ο Αλέξανδρος Λούτας.

 

 

Η είσοδος στην εκδήλωση είναι δωρεάν.

Διοργάνωση: Δήμος Θήρας – ΤΑΠ Θήρας

 

Νάξος – Σαγκρί: Έρχεται επένδυση σε συγκρότημα κατοικιών με πισίνες

0
Σαγκρί - Νάξος Christos Drazos Photography
Σαγκρί - Νάξος Christos Drazos Photography

Μία ακόμη επένδυση έρχεται… Με επίκεντρο το Σαγκρί της Νάξου. Στο κέντρο του νησιού..

Με βάση την ενημέρωση, η Υπηρεσία Δόμησης του Δήμου Νάξου & Μικρών Κυκλάδων, προχώρησε στην έκδοση οικοδομικής άδειας για την ανέγερση συγκροτήματος 5 κατοικιών με πισίνες στην περιοχή Σαγκρί.

Μάλιστα, η συγκεκριμένη επένδυση θα πραγματοποιηθεί εκτός οικισμού στη θέση Περγάδι – Καμάρι σε σημείο που συνδέεται με αγροτικό δρόμο, ενώ έχει διασφαλισθεί και η έγκριση της Εφορείας Αρχαιοτήτων Κυκλάδων.

Το νέο κτιριακό συγκρότημα θα ανεγερθεί σε οικόπεδο συνολικού εμβαδού 5.904,23 τ.μ. με δυνατότητα δόμησης 219,83 τ.μ.

Με πληροφορίες από τη σελίδα kykladiki.gr

 

Κυκλάδες – Δ. Παπαδημητρίου: “250 είναι τα κενά εκπαιδευτικών σε Γυμνάσια και Λύκεια”

0
Νάξος - σχολείο
Νάξος - σχολείο

Αντιμέτωποι με εκατοντάδες κενά στα Γυμνάσια και Λύκεια των νησιών των Κυκλάδων έχουν έρθει αντιμέτωποι 15 ημέρες μετά την έναρξη της νέας χολικής χρονιάς, οι μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του νομού.

Οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό σε γενική και ειδική αγωγή που παρουσιάστηκαν με το χτύπημα του πρώτου “κουδουνιού”, κυρίως λόγω παραιτήσεων, αλλά και αδειών που υποβλήθηκαν από τους καθηγητές κατά τη διάρκεια της α’ φάσης των διορισμών, ανέρχονται στα 250, αριθμός που προβληματίζει και δημιουργεί έντονες ανησυχίες.

“Δηλώνω απαισιόδοξος, καθώς δεν είμαι σίγουρος, λόγω των παραιτήσεων των εκπαιδευτικών, που παρατηρούνται, εάν πληρωθούν έστω και τα μισά κενά που υπάρχουν”, δηλώνει στην “Κοινή Γνώμη” ο πρόεδρος της Α’ ΕΛΜΕ Κυκλάδων, Δημήτρης Παπαδημητρίου.

Παράλληλα, και σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας, από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου συνεχίζεται η διαδικασία καταγραφής των κενών που υπάρχουν στα Γυμνάσια και Λύκεια του νομού, προκειμένου να υπάρξει η ανάλογη αναπλήρωση που θα γίνει κατά τη διάρκεια της β’ φάσης προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών.

“Τα κενά των εκπαιδευτικών είναι πολλά και σημαντικά”

Σε 250 ανέρχονται τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό γενικής και ειδικής αγωγής που παρουσιάζονται στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των Κυκλάδων, σύμφωνα με τα όσα δηλώνει στην εφημερίδα ο πρόεδρος της Α’ ΕΛΜΕ Κυκλάδων, Δημήτρης Παπαδημητρίου.

Στην ερώτηση εάν υπάρχει ένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την πλήρωση των συγκεκριμένων θέσεων, ο κ. Παπαδημητρίου σημείωσε χαρακτηριστικά ότι σύμφωνα με την ενημέρωση που υπάρχει, η β΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών, αναμένεται αρχές Οκτωβρίου.

“Αρχές Οκτώβρη έχει εξαγγελθεί ότι θα είναι η επόμενη φάση των προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Δεν γνωρίζουμε εάν αυτή η διαδικασία θα είναι στις 5 ή στις 10 του επόμενου μήνα και δηλώνω απαισιόδοξος, καθώς δεν είμαι σίγουρος, λόγω των παραιτήσεων των εκπαιδευτικών που παρατηρούνται, εάν πληρωθούν έστω και τα μισά κενά που υπάρχουν. Αναλόγως φυσικά και με τον αριθμό αναπληρωτών που θα προσλάβει το Υπουργείο Παιδείας. Πάντως η εμπειρία μας έχει μάθει ότι πολύ δύσκολα κλείνουν, συμπληρώνονται δηλαδή τα κενά που δημιουργούνται”, υποστήριξε.

“Απουσιάζουν καθηγητές βασικών ειδικοτήτων και πανελληνίων μαθημάτων”

Όπως είπε, είναι ένα πολύ σημαντικό θέμα, καθώς τα κενά που παρουσιάζονται αφορούν βασικές ειδικότητες και κυρίως πανελλαδικών μαθημάτων, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται εύλογες ανησυχίες, κυρίως στους μαθητές, που θα κληθούν να συμμετάσχουν στον γραπτό διαγωνισμό για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

“Λείπουν καθηγητές βασικών ειδικοτήτων και πανελληνίων μαθημάτων. Είναι μεγάλα τα κενά. Ήδη έχουμε 25 Σεπτεμβρίου και δεν έχουμε μπει καν στην κανονική ροή των μαθημάτων. Ενδεικτικό είναι το παράδειγμα του Γενικού Λυκείου Μυκόνου, όπου οι μαθητές παρακολουθούν από μία έως και τρεις ώρες μάθημα. Και μιλάμε ότι στην συγκεκριμένη περίπτωση υπάρχουν 100 μαθητές που θα λάβουν μέρος στις πανελλήνιες εξετάσεις του 2025. Το θέμα είναι ότι δυστυχώς για ένα μήνα, μέχρι τις 11 Οκτωβρίου που θα έχουμε συνολική εικόνα των αναπληρώσεων, θα πορευθούμε με πάρα πολλά κενά και κυρίως νευραλγικά”, τόνισε ο κ. Παπαδημητρίου.

Κλείνοντας έκανε γνωστό ότι η Α’ ΕΛΜΕ Κυκλάδων θα πραγματοποιήσει την επόμενη εβδομάδα παράσταση διαμαρτυρίας τόσο στα γραφεία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όσο και στον Δήμο Μυκόνου, καθώς, όπως τόνισε, υπάρχουν σειρά εκπαιδευτικών προβλημάτων στο νησί.

Κυκλάδες – Α’ ΕΛΜΕ: Δέκα (10) Καθηγητές για 330 μαθητές στο ΓΕΛ Μυκόνου

10 καθηγητές για 300 μαθητές

Ενδεικτικό παράδειγμα για την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί από την απουσία των καθηγητών, είναι το Γενικό Λύκειο Μυκόνου, όπου 15 ημέρες μετά το άνοιγμα των σχολείων, υπηρετούν 10 καθηγητές μαζί με τον διευθυντή της σχολικής μονάδας, για 14 τμήματα με 330 μαθητές.

Όπως ανέφερε ο κ. Παπαδημητρίου, ο οποίος υπηρετεί στη συγκεκριμένη σχολική μονάδα, τα κενά στο Λύκειο ανέρχονται σε 12, κάτι που οδηγεί στην απώλεια 250 εκπαιδευτικών ωρών εβδομαδιαίως.

Πολλά τα κενά και στο Γυμνάσιο-Λύκειο Κορθίου

Άλλο ένα παράδειγμα υποστελέχωσης, λόγω απουσίας εκπαιδευτικών είναι και το Γυμνάσιο-Λύκειο Κορθίου Άνδρου, όπου παρουσιάζει κενά σε βασικές ειδικότητες μαθημάτων.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση διαμαρτυρίας που εξέδωσε ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων, η σχολική μονάδα βρίσκεται σε πλήρη εγκατάλειψη, ζητώντας την άμεση παρέμβαση του δημάρχου Άνδρου προς το Υπουργείο Παιδείας, για την ανεπίτρεπτη, όπως τονίζει, εκπαιδευτική κατάσταση που επικρατεί στο Κόρθι.

Συγκεκριμένα, ο Σύλλογος αναφέρει ότι ολοκληρώνεται ο πρώτος μήνας της νέας σχολικής χρονιάς και οι μαθητές της Γ’ τάξης του Λυκείου παρακολουθούν μόνο εννέα, αντί 32, ώρες μάθημα την εβδομάδα.

“Το σχολείο μας αυτή τη στιγμή υπολειτουργεί, έχοντας πέντε σημαντικά λειτουργικά κενά σε μαθήματα που καλύπτουν εξ’ ολοκλήρου τις κατευθύνσεις θετικής και υγείας. Συγκεκριμένα, έχουμε ελλείψεις σε μαθηματικούς, φυσικό, χημικό, βιολόγο, φιλόλογο, γυμναστή, καθώς και σε καθηγητή πληροφορικής. Διαμαρτυρόμαστε, καθώς οι μαθητές μας θεωρητικά έχουν ισονομία με τους υπόλοιπους μαθητές ανά την Ελλάδα και πρόκειται να εξεταστούν σε ύλη που δε θα προλάβουν να καλύψουν στις επερχόμενες πανελλήνιες και προαγωγικές εξετάσεις”, αναφέρει χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση διαμαρτυρίας, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων.

Με πληροφορίες από τη σελίδα “Κοινή Γνώμη”

Αλεξανδρούπολη: Καταγγελία για σεξουαλική κακοποίηση 5χρονου από συμμαθητές του (!!!)

0
Κακοποίηση
κακοποίηση

Ολοκληρώθηκε το απόγευμα της Παρασκευής (27/09) ενώπιον του εισαγγελέα στην Αλεξανδρούπολη η διαδικασία με τους τέσσερεις γονείς δύο πεντάχρονων παιδιών που υπέδειξε ο πατέρας ενός άλλου πεντάχρονου, σχετικά με το βιασμό του γιου του σε νηπιαγωγείο όπου φοιτούν και τα τρία παιδιά, όπως και οι δύο εκπαιδευτικοί του σχολείου, που παρουσιάστηκαν σήμερα το πρωί στο Δικαστικό Μέγαρο.

Όπως μεταδίδει η δημοσιογράφος της ΕΡΤ Δήμητρα Παρασκευοπούλου η καταγγελία έγινε το απόγευμα της περασμένης Πέμπτης, ενώ στη συνέχεια συνελήφθησαν οι τέσσερις γονείς των δύο παιδιών συνολικά τέσσερα άτομα και οι δύο νηπιαγωγοί.

Από την εισαγγελέα άρθηκε τη Παρασκευή η κράτηση τους και οι γονείς και νηπιαγωγοί θα παρουσιαστούν στην δικάσιμο που έχει οριστεί για την Δευτέρα το πρωί στις 11.

Οι κατηγορίες που αντιμετωπίζουν είναι για τις μεν δύο νηπιαγωγούς η παραμέληση εποπτείας ανηλίκων και έκθεση ανηλίκου σε κίνδυνο, ενώ για τους τέσσερις γονείς παραμέληση εποπτείας ανηλίκων.

Πρόκειται για μία πολύ σοκαριστική υπόθεση δύσκολη και πρωτοφανής καθώς εμπλέκονται παιδιά τόσο μικρής ηλικίας και αναμένονται οι εξελίξεις της υπόθεσης στις δικαστικές αίθουσες.

Οι δικηγόροι υπεράσπισης των δύο εκπαιδευτικών σε δηλώσεις τους ανέφεραν ότι θα μελετήσουν την υπόθεση μόλις πάρουν την δικογραφία οπότε θα αποκτήσουν μια πολύ πιο ξεκάθαρη εκτίμηση και εικόνα για το περιστατικό.

Με πληροφορίες από τη σελίδα ertnews.gr

Πάρος – ΚΤΕΛ: Εκπτώσεις στις μετακινήσεις των εκπαιδευτικών

0

“… Από τη νέα σχολική χρονιά, οι εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων του νησιού θα απολαμβάνουν έκπτωση 50% σε όλες τις διαδρομές καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Μέχρι πρότινος, η εταιρεία παρείχε έκπτωση 25% για τις διαδρομές από και προς τα σχολεία. Με τη νέα αυτή πρωτοβουλία, η ΚΤΕΛ ΠΑΡΟΥ Α.Ε. προσφέρει στους εκπαιδευτικούς τη δυνατότητα να επωφελούνται από μειωμένο κόμιστρο σε κάθε τους μετακίνηση, συμβάλλοντας έτσι στη βελτίωση της καθημερινότητάς τους…”

Ποιος το αναφέρει; Η Διοίκηση του ΚΤΕΛ Πάρου ΑΕ με επίκεντρο τους εκπαιδευτικούς. Κι όπως σημειώνει μέσω της ανάρτησης στα social media ” μια σημαντική αναβάθμιση των παροχών μας προς τους εκπαιδευτικούς του νησιού, στο πλαίσιο της δέσμευσής μας για τη στήριξη της εκπαιδευτικής κοινότητας της Πάρου“.

Αναλυτικά η ανακοίνωση αναφέρει:

“Η ΚΤΕΛ ΠΑΡΟΥ Α.Ε., στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης και αναγνωρίζοντας την πολύτιμη προσφορά των εκπαιδευτικών στην τοπική κοινωνία της Πάρου, προχωρά σε σημαντική ενίσχυση της έκπτωσης στις μετακινήσεις τους.

Από τη νέα σχολική χρονιά, οι εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων του νησιού θα απολαμβάνουν έκπτωση 50% σε όλες τις διαδρομές καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Μέχρι πρότινος, η εταιρεία παρείχε έκπτωση 25% για τις διαδρομές από και προς τα σχολεία. Με τη νέα αυτή πρωτοβουλία, η ΚΤΕΛ ΠΑΡΟΥ Α.Ε. προσφέρει στους εκπαιδευτικούς τη δυνατότητα να επωφελούνται από μειωμένο κόμιστρο σε κάθε τους μετακίνηση, συμβάλλοντας έτσι στη βελτίωση της καθημερινότητάς τους.

Οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να επωφεληθούν από την προσφορά θα πρέπει να προσκομίσουν μία βεβαίωση από τη σχολική τους κοινότητα, η οποία θα επιβεβαιώνει την ιδιότητά τους για το τρέχον σχολικό έτος. Με την προσκόμιση της βεβαίωσης και μιας φωτογραφίας θα εκδίδεται άμεσα μια κάρτα που θα ενεργοποιεί την έκπτωση για όλες τις μετακινήσεις τους.

Η ΚΤΕΛ ΠΑΡΟΥ Α.Ε. συνεχίζει να στηρίζει ενεργά την τοπική κοινωνία και ιδιαίτερα τον τομέα της εκπαίδευσης, αναγνωρίζοντας το έργο τους για την εκπαίδευση των παιδιών του νησιού και θεωρώντας τους εκπαιδευτικούς έναν από τους πιο σημαντικούς πυλώνες για το μέλλον της Πάρου”.

 

Ψηφιακό Φροντιστήριο: Μαθητές υπάρχουν, που είναι οι καθηγητές;

0

Γεμίζουν, όπως υποστηρίζει η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, οι «αίθουσες» του ψηφιακού φροντιστηρίου από μαθητές, ωστόσο ακόμη αναζητούνται οι εκπαιδευτικοί που θα διδάξουν σε αυτό. Το ψηφιακό φροντιστήριο έχει βγει στον αέρα εδώ και δέκα ημέρες, και ακόμη να συμπληρωθούν όλες οι θέσεις των διδασκόντων. Παράλληλα, ΟΛΜΕ αλλά και ειδικότητες εκπαιδευτικών διαμαρτύρονται, ζητώντας το δημόσιο φροντιστήριο να οργανωθεί διά ζώσης.

Ειδικότερα, στο ψηφιακό φροντιστήριο οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών Εξετάσεων θα προετοιμάζονται ζωντανά σε 45 εξεταζόμενα μαθήματα (19 των Γενικών Λυκείων και 26 των Επαγγελματικών Λυκείων). Επιπλέον, για τα Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια και Λύκεια θα διδάσκονται και 10 μαθήματα Ειδικής Αγωγής. Οι τηλε-διδασκαλίες ξεκίνησαν τη Δευτέρα 17 Σεπτεμβρίου και, σύμφωνα με τον σχεδιασμό, κατά την πρώτη εβδομάδα επρόκειτο να διδαχθούν πιλοτικά 11 μαθήματα, και κατόπιν να αρχίσει η διδασκαλία και των 45 μαθημάτων. Κάθε διδακτική ώρα διαρκεί 45 λεπτά, οι παραδόσεις είναι συνολικά τρίωρες και γίνονται τα απογεύματα, και οι μαθητές πρέπει να εγγραφούν στην πλατφόρμα digitalschool.gov.gr. για να αποκτήσουν πρόσβαση.

Την πρώτη ζωντανή μετάδοση παρακολούθησαν ταυτόχρονα περί τους 4.000 μαθητές. Ο αριθμός παραμένει στα ίδια επίπεδα, στοιχείο που θεωρείται πολύ ικανοποιητικό από το υπουργείο Παιδείας, με δεδομένο ότι συνήθως στην αρχή υπάρχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον, το οποίο κατόπιν μειώνεται. «Αρα φαίνεται ότι τα ψηφιακά μαθήματα κέρδισαν τους μαθητές», ανέφερε στην «Καθημερινή» υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου. Βεβαίως, το σύνολο των τελειοφοίτων λυκείου είναι φέτος περίπου 120.000, άρα το ποσοστό όσων παρακολουθούν το ψηφιακό φροντιστήριο είναι σχεδόν 3,5%. Πάντως, το ίδιο στέλεχος επισήμανε στην «Κ» ότι το πρόγραμμα είναι καινούργιο, άρα η μαθητική κοινότητα δεν έχει εξοικειωθεί με αυτό. Επίσης, η ελληνική κοινωνία έχει μάθει εδώ δεκαετίες το συμβατικό φροντιστήριο.

Παράλληλα, το υπουργείο Παιδείας παραδέχεται ότι έως τώρα δεν υπήρξε η προσδοκώμενη ανταπόκριση από τους εκπαιδευτικούς να διδάξουν στο ψηφιακό φροντιστήριο. Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων για την πρόσληψη προσωρινών αναπληρωτών έληγε στις 21 Αυγούστου. Αφού ολοκληρώθηκε η προθεσμία, λόγω του χαμηλού ενδιαφέροντος το υπ. Παιδείας αναγκάστηκε με τροπολογία σε ν/σ του υπ. Δικαιοσύνης να επιτρέψει να δηλώσουν συμμετοχή και εκπαιδευτικοί που έχουν διδάξει σε φροντιστήρια και ιδιωτικά σχολεία, με την προϋπόθεση να έχουν ενταχθεί στους καταλόγους του ΑΣΕΠ για διορισμό ή πρόσληψη στη δημόσια εκπαίδευση.

Μάλιστα, το υπουργείο έδωσε σε όσους ενδιαφερθούν μπόνους διπλά μόρια προϋπηρεσίας ή εξαπλά μόρια μετάθεσης (αναλόγως της σχέσης εργασίας). «Αναγκαστήκαμε να βάλουμε μεγάλη κινητροδότηση», παρατηρεί το ίδιο στέλεχος, αποδίδοντας το μειωμένο ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών στους εντατικούς ρυθμούς εργασίας που απαιτεί το ψηφιακό φροντιστήριο, αλλά και στη μη εξοικείωση – έκθεση των εκπαιδευτικών με την κάμερα. «Στη ζωντανή μετάδοση το κάθε λάθος μετράει», τονίζει.

Η ΟΛΜΕ από την πλευρά της θεωρεί ότι θα πρέπει να οργανωθεί εκ νέου –σταμάτησε τα χρόνια της δημοσιονομικής κρίσης– το πρόγραμμα της πρόσθετης διδακτικής στήριξης, στο οποίο τα μαθήματα ήταν διά ζώσης και είχαν στόχο την προετοιμασία των μαθητών για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις.

«Τα τηλε-μαθήματα σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να αντικαταστήσουν, μόνιμα, τη διά ζώσης εκπαίδευση, ιδίως για τέτοιες ηλικίες μαθητών», δήλωσε στην «Κ» η κ. Στέλλα Μανουσογιωργάκη, αντιπρόεδρος της ΟΛΜΕ. Η ίδια προσθέτει, ως επιχείρημα υπέρ των διά ζώσης μαθημάτων, ότι ένας μεγάλος αριθμός μαθητών δεν έχει σύνδεση στο Ιντερνετ. Η Ενωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων βάζει ακόμη μία παράμετρο – ένσταση στην οργάνωση ψηφιακών μαθημάτων.

Οπως λέει, «τέτοιες μέθοδοι τηλε-διδασκαλίας έρχονται σε σύγκρουση με τη φύση της διδασκαλίας των Τεχνών –και της διδασκαλίας εν γένει–, όπου απαιτούνται αλληλεπίδραση μαθητευόμενου – δασκάλου, διά ζώσης μετάδοση εμπειρίας, επιμονή στην εκμάθηση τεχνικής, διαρκείς πειραματισμοί και αυτοσχεδιασμοί, σχέση ανθρώπου προς άνθρωπο κι όχι βιντεο-μαθήματα από δασκάλους “ΤikΤokers”. Ενα τηλεοπτικό 45λεπτο δεν μπορεί να υποκαταστήσει 45 λεπτά εργαστηριακής ενασχόλησης με τον δάσκαλο στο πλάι του μαθητή».

Με πληροφορίες από τη σελίδα kathimerini.gr

 

Νάξος – Κυνηγετικός Σύλλογος: Απελευθέρωσαν περισσότερες από 400 πέρδικες (video)

0

Δυναμικές κινήσεις από τον Κυνηγετικό Σύλλογο Νάξου που είναι σε εγρήγορση και δείχνει δυναμικό χαρακτήρα σε μία προσπάθεια να βοηθήσει τους κυνηγούς στο νησί της Νάξου.

Πρόσφατα μέλος του συλλόγου ειδοποίησε τον Σύλλογο Προστασίας Άγριας Ζωής για έναν  τραυματισμένο πελαργό που είχε χαθεί από το “κοπάδι” του..

Ενώ πραγματοποιήθηκε και συνάντηση στο γραφείο του συλλόγου μεταξύ του Γ. Γραμματέα Νίκου Κουτελιέρη και του προέδρου του Σκοπευτικού Ομίλου Νάξου Γιώργου Κοντοπίδη στα πλαίσια της διεύρυνσης συνεργασιών μεταξύ σωματείων όπως είχε ανακοινωθεί.

Και τώρα; Οπως γίνεται γνωστό ο Κυνηγετικός Σύλλογος απελευθέρωσε περισσότερες από 400 νησιωτικές πέρδικες…

Η σχετική ανακοίνωση αναφέρει: 

“Στον εμπλουτισμό του πληθυσμού νησιωτικής πέρδικας προ ημερών προχώρησε ο Κυνηγετικός Σύλλογος Νάξου με πάνω από 400 άτομα τα οποία παρελήφθησαν δωρεάν από την Δ’  Κυνηγετική Ομοσπονδία Στερεάς Ελλάδας.

Οι πέρδικες αφού παρέμειναν σε κλωβούς εξοικείωσης με το τοπικό περιβάλλον υπό την επιμέλεια των μελών μας, απελευθερώθηκαν σε αρκετές περιοχές του νησιού μας παρουσία της θηροφύλακα κας Φωτεινής Ιγγλίζογλου καθώς και εκπρόσωπου του Δασονομείου Νάξου κο Ιωάννη Σέργη.

Σημειώνουμε ότι για την καλύτερη διαχείριση και παρακολούθηση των πουλιών τοποθετήθηκαν ειδικοί πράσινοι δακτύλιοι στα πόδια τους”.

Δείτε το σχετικό video

 

Η Λάμψη της 6ης Αυγούστου

0

Ο ελληνικός Αύγουστος δεν είναι μόνον ένας μήνας ξεγνοιασιάς των ελληνικών διακοπών. Είναι και ένας μήνας οδύνης και μνήμης καταστροφής για τον ανατολικό κόσμο. Και εμμέσως υπόμνησης για τον επικαλούμενο ανθρωπιστικό κόσμο της δυτικής κουλτούρας.

Της Αμαλίας Κουμπούρα (#)

Η Άλκη Κυριακίδου Νέστορος, στο μνημειώδες έργο της «H θεωρία της Ελληνικής Λαογραφίας», θέτει το ερώτημα της «εξελικτικής» πορείας του δυτικού πολιτισμού, δεδομένων των δύο μεγάλων παγκοσμίων πολέμων.

Όαση θεραπείας της μνημονικής κουλτούρας αποτελεί ο θερινός κινηματογράφος Studio New Star Art Cinema, στην πλατεία Αμερικής, Σπάρτης και Σταυροπούλου. Που κάποιοι αποκαλούν υποτιμητικά πλατεία Αφρικής, αρνητές της πολιτισμικής ιστορίας που κουβαλά αυτή η πλατεία. Σαν να μην υπήρχε χθες. Αλλά μόνον τώρα.

Η ζωή των ανθρώπων στην αντιπολεμική ταινία «Μαύρη Βροχή» του Shohei Imamura κυλά, πορεύεται ανυποψίαστη. Ο κόσμος πάει στις δουλειές του. Και ο Β΄ παγκόσμιος πόλεμος εκτυλίσσεται. Και οι διοικητές αποφασίζουν.

Και μετά, η έκρηξη στον σιδηροδρομικό σταθμό. Η Λάμψη προκαλεί τρία γεγονότα κατά το φίλμ, που λειτουργεί και ως ιστορική αποθήκη.

Όταν εξερράγη η ατομική και «έλαμψε» ο τόπος, ο σκηνοθέτης απομονώνει ανάμεσα στα τόσα άλλα φρικαλέα και το γεγονός της Μαύρης Βροχής, ότι δηλαδή μετά την έκρηξη, έβρεξε μαύρα δάκρυα –εν κυριολεξία, που έπεσαν πάνω στα κεφάλια των κατοίκων της Χιροσίμα. Μετά την Λάμψη, θανατηφόρο κρύο. Όποιος έπινε νερό, αν και διψούσε, πέθαινε.

Αυτόματες απανθρακώσεις, λιώσιμο ανθρωπίνων σαρκών, που περιπλανώνται μέχρι να καταλήξουν, εν μέρει εγκαυματίες μέχρι θανάτου ή άτρωτοι, μέχρι να αρρωστήσουν αργότερα, μελλοθάνατοι, και μαχόμενοι να αναγνωρισθούν από τους οικείους συγγενείς, που ζητούν αποδεικτικά στοιχεία ταυτοποίησης.

Αυτό το ιστορικό γεγονός της «ασθενείας» της 6ης Αυγούστου 1945 στην Χιροσίμα, μετά το πυρηνικό έγκλημα, απασχολεί έντονα τον σκηνοθέτη, που τοποθετεί τα γεγονότα στο έτος 1950.

Μια κοπέλα, που προσπαθούν να την παντρέψουν οι θείοι της, για να εξασφαλίσουν το μέλλον της, δεν θα γίνει ποτέ νύφη. Εκείνη το ξέρει, αλλά όχι οι ονειροπόλοι συγγενείς της. Ένα «πιστοποιητικό υγείας» χρειάζεται για τον γάμο αυτόν, με πρόσκαιρη χρήση. Η κοπέλα ομολογεί την «ασθένειά» της στον υποψήφιο σύζυγο, διακόπτονται οι σχέσεις για να επανέλθουν εν μετανοία και να ομολογήσουν με την ιαπωνική υπόκλιση, την ανάγκη συγχώρεσης.

Τα δεινά του πολέμου: τύφλωση και τρέλα. Την τρέλλα την θεραπεύουν μιμούμενοι τον τρελλό, απομονώνοντας την σύνδεση σκέψης-αντικειμένων.

Εγκατάλειψη των παιδιών από τους γονείς τους.

Τα μαλλιά της νύφης πέφτουν. Ξαφνικά, όπως έπεσε και η βόμβα. Οι ήχοι των ιπτάμενων αεροπλάνων γίνονται παραήχοι. Η κοπέλα αυτή, ένα μικρό κορίτσι, εξετέθη στα μαύρα δάκρυα της βροχής. Και «ολοκληρώθηκαν τα όνειρα.»

Ο πυρετός δεν πέφτει. Οι αλιευμένοι κυπρίνοι είναι παρηγοριά στο χάος των Ιαπώνων. Και οι κυπρίνοι αήττητοι. Το αίμα τους είναι αντιπυρηνικό. Για αυτό και το προτιμούν οι άμοιροι.

Οι συνήθεις πρακτικές της καθημερινότητας συνεχίζονται. Γευματίζουν και γυρίζουν τους δείκτες του εντοίχιου ρολογιού χειροκίνητα, κάθε μέρα. Ο γραμμικός χρόνος μετρά άνισα, αντίστροφα. Και ακούνε τις ειδήσεις στο ραδιόφωνο, από το μέτωπο.

«Η άδικη ειρήνη είναι προτιμότερη από έναν πόλεμο δικαιοσύνης.» Αυτό λένε τα θύματα της αρρώστιας του κόσμου, που κάνουν εμετό μέσα στα σπίτια τους.

«Και οι τρανότεροι φόβοι γίνονται οικείοι δρόμοι.»

Και η αληθινή ιστορία τελειώνει. Ένα πολύχρωμο ουράνιο τόξο ζητεί η ανθρωπότητα. Όχι ένα άχρωμο. Όχι την Μαύρη Βροχή.

Και οι πόλεμοι συνεχίζονται αδιαλείπτως…

 

(#) Η Αμαλία Κουμπούρα, Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Λαογραφίας ΕΚΠΑ

Κυκλάδες – Fraport: Σαντορίνη και Μύκονος χωρίς αεροπορική σύνδεση για 20 περίπου μέρες

0
αεροδρόμιο Μυκόνου
αεροδρόμιο Μυκόνου

Δύσκολος προβλέπεται ο χειμώνας για όσους προτιμούν τα αεροπορικά ταξίδια.

Αυτό γιατί οι εργασίες που πρόκειται να πραγματοποιήσει η Fraport θα κρατήσει κλειστούς τους αεροδιαδρόμους για περίπου 20 μέρες σε κάθε ένα από τα 14 αεροδρόμια που διαχειρίζεται, αλλά σε διαφορετικές ημερομηνίες.

Εξαίρεση αποτελούν η Ρόδος και η Μυτιλήνη (που θα παραμείνει κλειστός για μεγαλύτερο διάστημα) όπου θα υπάρχουν κάποιες πτήσεις την εβδομάδα που θα εξυπηρετούν τα δύο νησιά. Κλείνουν οι αεροδιάδρομοι των 14 περιφερειακών αεροδρομίων που διαχειρίζεται η Fraport, λόγω επικείμενων εργασιών.

Κλειστός θα παραμείνει και ο αεροδιάδρομος της Μυκόνου για 20 ημέρες μέσα στον χειμώνα και συγκεκριμένα από 25 Ιανουαρίου έως 15 Φεβρουαρίου 2025. Ανάλογη κίνηση και για τη Σαντορίνη από τις 8 Ιανουαρίου έως και τις 23 Ιανουαρίου…  Κατά την χρονική διάρκεια των εργασιών θα πραγματοποιούνται μόνο πτήσεις ελικοπτέρων για επείγοντα περιστατικά.

Συγκεκριμένα στο πλαίσιο του έργου της περαιτέρω πολυεπίπεδης αναβάθμισης των περιφερειακών αεροδρομίων και έχοντας ήδη ολοκληρώσει τη δεύτερη κατασκευαστική περίοδο, η Fraport Greece, φορέας διαχείρισης και λειτουργίας των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην Ελλάδα, θα προχωρήσει στην τρίτη φάση των επιμέρους εργασιών σε αυτά.

Συγκεκριμένα, οι ημερομηνίες για την αναστολή λειτουργίας των διαδρόμων, ανά αεροδρόμιο, παρουσιάζονται στον παρακάτω πίνακα:

 

 

 

Μήλος: Θάνατος 83χρονης Βρετανίδας σε κρουαζιερόπλοιο

0

Μια ηλικιωμένη, υπήκοος Βρετανίας, έχασε τη ζωή της την Παρασκευή, μέσα σε κρουαζιερόπλοιο με σημαία Μάλτας, που έπλεε στη θαλάσσια περιοχή της Μήλου.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Λιμενικού Σώματος, η 83χρονη έχασε τις αισθήσεις της καθώς βρισκόταν στην καμπίνα της, ενώ ο θάνατός της διαπιστώθηκε από τον ιατρό του πλοίου.

Και πλέον η σορός της θα μεταφερθεί στην Ιατροδικαστική Υπηρεσία Πειραιά, για διενέργεια νεκροψίας-νεκροτομής.

Ανακοίνωση του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος – Ακτοφυλακής 

«Τις πρωινές ώρες σήμερα (σ.σ. χθες), ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή της Μυκόνου από τον ναυτικό πράκτορα ενός κρουαζιερόπλοιου (Κ/Ζ) σημαίας Μάλτας ότι μία 83χρονη αλλοδαπή επιβάτιδα (υπήκοος Ηνωμένου Βασιλείου) έχασε τις αισθήσεις της καθώς βρισκόταν στην καμπίνα της, ενώ το Κ/Ζ έπλεε στη θαλάσσια περιοχή της Μήλου.

Ο θάνατός της διαπιστώθηκε από τον ιατρό του πλοίου. Η προανάκριση θα διενεργηθεί από το Λιμεναρχείο Μήλου, ενώ η σορός πρόκειται να μεταφερθεί στην Ιατροδικαστική Υπηρεσία Πειραιά για τη διενέργεια νεκροψίας-νεκροτομής».