Τετάρτη, 1 Φεβρουαρίου, 2023
ΑρχικήΠαλιές κατηγορίεςΑρθρογράφοιΑποφασίστε επιτέλους τι θέλετε

Αποφασίστε επιτέλους τι θέλετε

|

Μέσα από την εβδομαδιαία εφημερίδα “η Μάσκα” δίνεται αφορμή για σκέψεις σχετικά με το θέμα της πολιτικής που ακολουθείτε ως προς τις κινήσεις του Δήμου για τους κοινόχρηστους χώρους της Χώρας Νάξου 

Νοέμβριος 2015…. Ο καιρός δυστυχώς θυμίζει έντονα καλοκαίρι… δεν είναι λίγοι αυτοί που συνεχίζουν με μετρούν με καλοκαιρινή …ορολογία. 76 Αυγούστου και πάμε. Και δεν έχουν άδικο με αυτό που βλέπουν καθημερινά. Όμως, αυτό δεν σημαίνει ότι το 2015 δεν φεύγει… Σε κάτι λιγότερο πλέον από δύο μήνες, σε πενήντα μέρες θα έχουμε πει αντίο στη χρονιά που φεύγει και θα υποδεχτούμε το νέο χρόνο με χαμόγελο και ευχολόγια. Ναι. Γιατί τα ευχολόγια είναι τα μοναδικά για τα οποία είμαστε ικανοί σ’ αυτό το νησί. Πρόσφατα φίλος της στήλης βρέθηκε στην Μύκονο και τι είδε; Τα μηχανήματα του Δήμου να καθαρίζουν τις παραλίες του νησιού. Και έμεινε… παγωτό. Γιατί; Μα πολύ απλά γιατί εμείς εδώ στη Νάξο όταν – κι εάν – βγάζουμε τα μηχανήματα αυτά είναι στα μέσα της καλοκαιρινής περιόδου και κυρίως για να δείξουμε στους «κακούς» και στους «αντιφρονούντες» ότι εδώ στο νησί παράγουμε έργο και ενδιαφερόμαστε για τον τουρισμό…

Η Νάξος είναι ένα παράξενο …μαγαζί. Και αυτό οφείλετε στο γεγονός ότι όσοι εμπλέκονται με τα κοινά επιλέγουν να ασχοληθούν επιλεκτικά με οτιδήποτε καταπιαστούν. Και κυρίως με έναν τρόπο υποκριτικό και επιλεκτικό. Θέλετε παραδείγματα; Αποφασίσαμε να κάνουμε αλλαγές στο κυκλοφοριακό. Ξεκινήσαμε με τις καλύτερες προθέσεις αλλά στο τέλος κάπου χάλασε η συνταγή και έτσι βρεθήκαμε μετά από τρία χρόνια να είμαστε το μοναδικό νησί ή και πόλη σε όλη την Ελλάδα που προτιμούμε το μοντέλο ¨Ανοιχτή πόλη», την ώρα που όλοι επιλέγουν να τις κλείσουν…. Κι αυτό γιατί επιλέξαμε να μην το συζητήσουμε, να μην είμαστε περισσότερο διαλλακτικοί, ώστε να ακούσουμε και τις προτάσεις των άλλων, αλλά προτιμήσαμε (ως δημοτική αρχή) έναν δογματικό τρόπο επιβολής του προγράμματος, με αποτέλεσμα να «λύνετε» το κυκλοφοριακό σήμερα στις δικαστικές αίθουσες.

Αυτό όμως που με ενοχλεί περισσότερο είναι το περίφημο θέμα με την παραλία, τις πέργκολες και τα …δεύτερα καταστήματα που όλοι – ή σχεδόν όλοι – έχουν ανοίξει. Και τι είναι αυτό που με ενοχλεί; Η αδυναμία της εκάστοτε δημοτικής αρχής (σ.σ. το πρόβλημα είναι διαχρονικό) να πάρει μία απόφαση που να είναι ολοκληρωτική και να μην ασκείτε μέσω επιλεκτικής πολιτικής και κυρίως ανάλογα με το πρόσωπο ή και τους ψήφους που μπορεί να έχει κάποιος επιχειρηματίας. Και τα παραδείγματα τα τελευταία χρόνια είναι νομίζω αρκετά. Ξεκινώντας από το θέμα της επιχείρησης που ήθελε να αναπτύξει τραπεζοκαθίσματα στην «πλατεία πρώην Δημαρχείου» και συνάντησε οργίλη αντίδραση έως το …σήμερα όπου έφτασε ο ίδιος ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου να κατέβη από το γραφείου του και να ζητήσει από συγκεκριμένο επιχειρηματία να ακυρώσει την επένδυση που ήθελε να κάνει. Σε μία επιχείρηση που ενδεχομένως από την αρχή θα μπορούσε κάποιος να ορίσει τις συντεταγμένες ανάπτυξής της. Όμως, δεν το έκανε κανείς και τώρα τρέχουν και δεν φτάνουν. Το άκρως άωτον της αλλοφροσύνης; Στην άλλη πλευρά της παραλίας επιχειρηματίας προχώρησε στην αντίστοιχη κίνηση καταλαμβάνοντας όλο το πεζοδρόμιο και δημιουργώντας ένα ακόμη μαγαζί…

Και για να μην παρεξηγηθώ γιατί θα αρχίσουν κάποιοι να λένε ότι τα λέω για τους μεν και δεν τα λέω για τους δε ή φωτογραφίζω αυτόν και όχι τον άλλο… Το πρόβλημά μου ως…. γεροπαράξενος είναι ότι δεν γουστάρω τις διακρίσεις. Θέλω εάν είναι δυνατόν να λυθεί το πρόβλημα με τις πέργκολες ή γενικότερα με την κατάληψη του δημόσιου – κοινόχρηστου – χώρου με ένα τρόπο που να είναι οριζόντιος. Έστω κι εάν ακούγεται λίγο δικτατορικό. Όμως, είναι μία κίνηση που δεν θα επιτρέψει σε κάποιον να κοιτάξει το γείτονα με μισό μάτι, θεωρώντας ότι είναι ο ευνοούμενος της πολιτείας.  

Οπότε ο νόμος θα πρέπει να ισχύει για όλους. Και όταν λέμε «για όλους» εννοούμε «όλους». Επιχείρησε πριν από δύο χρόνια επιχειρηματίας να βάλει …πέργκολα και του είπαν όχι. Γιατί ρε παλικάρια; Τι έκανε αυτός;  «Κατούρησε» σε διαφορετικό πηγάδι από τους άλλους; Ή θα χαλάσει την πανέμορφη εικόνα του νησιού; Του απάντησαν ότι δεν είναι νόμιμο. Επιχείρησε κάποιος άλλος να «κλείσει» το πεζοδρόμιο πέρυσι. Του είπαν «όχι». Γιατί λέει δεν είναι σωστό και είναι παράνομο. Τι να κάνει κι αυτός; Επέλεξε μία διαφορετική λύση που δεν θα πρόσβαλε την… αισθητική και συνέχισε την ζωή του. Όμως, φέτος που είδε ότι άλλοι επιχειρηματίες έκαναν κατάληψη στο περίφημο πεζοδρόμιο δεν θα πρέπει να νιώθει ηλίθιος που δεν άκουσε τους γνωστούς του και να κάνει του κεφαλιού του; Μα έτσι κι αλλιώς, σ αυτό το νησί κυριαρχεί ο νόμος του … «ανάλογα τη φάτσα σου θα σου δώσουμε και το δικαίωμα να είσαι …νόμιμος». Κάποιος μου είπε ότι η ιδανική λύση θα ήταν να αφήσουν τα πάντα στο …Νόμο της αγοράς. Είναι ίσως ο μοναδικός που μπορεί να λειτουργήσει αξιοκρατικά και να ρυθμίσει την μικρή κοινωνία της Νάξου… Αλλιώς; Όσο διατηρείται αυτό το καθεστώς της επιλεκτικής πολιτικής τότε τίποτα δεν θα φέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα…

Όπως και στην ιστορία με τις πλατείες… Θέλει ο Δήμος να προχωρήσει σε ανάπλαση, ξεκινώντας από την πλατεία Μανδηλαρά. Οκ. Να το κάνει. Αλλά να αποφασίσει να αφήσει πίσω το παρελθόν και να προχωρήσει σε μία πολιτική που δεν θα αδικήσει κανένα, ούτε και θα δώσει το δικαίωμα να νιώσουν κάποιοι επιχειρηματίες ότι λειτουργεί η Δημοτική Αρχή με δύο μέτρα και δύο σταθμά. Είναι σωστό οι πλατείες να απαλλαγούν από βαρίδια που τις έχουν εγκλωβίσει σε εικόνες που δεν είναι και οι καλύτερες δυνατές. Τόσο αισθητικά όσο και λειτουργικά. Όμως για να γίνει αυτό θα πρέπει να υπάρχει η πολιτική βούληση ότι οι όποιες κινήσεις θα γίνουν, θα πραγματοποιηθούν με γνώμονα την ισοτιμία και την αξιοκρατία. Και βέβαια θα υπάρχει συνέχεια. Δεν θα μείνουν σε μία πλατεία, αλλά θα ολοκληρωθεί αυτό το project μέχρι το τέλος του… Αυτό είναι άλλωστε και το σωστό. Να υπάρχει ολοκλήρωση σε οτιδήποτε και να μην μένει στη μέση… Η γυναίκα του Καίσαρα λέγεται ότι πρέπει όχι μόνο να είναι τίμια αλλά και αν δείχνει. Και δυστυχώς στον τομέα αυτό η δημόσια διοίκηση εκ μέρους της εκάστοτε δημοτικής αρχής του τόπου μας δεν το καταφέρνει, Αποτέλεσμα; Όλοι να νιώθουν απογοητευμένοι και να θεωρούν ότι η υποκρισία είναι αυτή που βασιλεύει στο νησί μας… Οπότε αποφασίστε… Αλλά κάντε το τώρα…  

Του Νικόδημου Λιανού     

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Αντ. Σιγάλας: “Πως θα μπορούσα να προσβάλω άτομα με ειδικές ανάγκες;”

Ο Δήμαρχος Θήρας Αντώνης Σιγάλας απαντάει ... σε όσους διαστρεβλώνουν την αλήθεια και λασπολογούν σε βάρος μου κάνοντας μικροπολιτική

Πανναξιακός ΑΟΚ: Επίσημοι καλεσμένοι οι μαθητές του ΕΝ. Ε. Ε. ΓΥ. -Λ. Νάξου

Οι μαθητές του ΕΝ. Ε. Ε. ΓΥ. -Λ. Νάξου βρέθηκαν την περασμένη Κυριακή στο ΔΑΚ Νάξου.. Ποιος ο λόγος της παρουσίας τους (photos)

Δωρεάν προληπτικές εξετάσεις στο Δήμο Αθηναίων

Δωρεάν εξετάσεις για την πρόληψη του καρκίνου του μαστού, του τραχήλου και του προστάτη - Δείτε το πρόγραμμα

Τα λιμάνια της … οργής, επιτακτική η ανάγκη για βελτίωση υποδομών

Γερασμένες, ελλιπείς ή κακοσυντηρημένες λιμενικές υποδομές θέτουν σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές

Στοίχημα – Euroleague: Αναμέτρηση απόδειξης για τον Ολυμπιακό

Ταμείο με γκολ στο «Μεάτσα», συνδυαστικό... αλήθειας σε Ολυμπιακό .. Η πρόταση από την Foxbet.gr

Σαντορίνη – Θηραϊκή Πολιτεία: “Να ζητήσει δημόσια συγγνώμη ο κ. Σιγάλας για τις δηλώσεις του”

"Όλοι οι πολίτες έχουν δικαίωμα στην εργασία και δεν πρέπει να υφίσταται κανενός είδους διαχωρισμός ανάμεσα τους".

Χ. Κόκκινος: “Κρίση των Ιμίων”… 27 χρόνια μετά: Τιμάμε τους ήρωες, επαγρυπνούμε για την ασφάλεια της πατρίδας μας!

"Οι τρεις(3)  ήρωες μας παραμένουν πάντα ζωντανοί  στη μνήμη μας και η θυσία τους στέλνει το μήνυμα της διαρκούς επαγρύπνησης και υπεράσπισης της πατρίδας μας".

Στα 40 ευρώ ανά μεγαβατώρα η επιδότηση για τον Φεβρουάριο

Επιδότηση ρεύματος μόνο για καταναλώσεις έως 500 κιλοβατώρες ανακοίνωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας

Αποκτά (επιτέλους) η Ελλάδα Εθνικό Δίκτυο Μονοπατιών

Χρηματοδότηση 30 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία εθνικού δικτύου μονοπατιών και διαδρομών πεζοπορίας - Τι λένε οι αρμόδιοι υπουργοί

Eurovision 2023: Πάμε Λίβερπουλ με τον 16χρονο Βίκτωρα Βερνίκο

Ο 16χρονος Βίκτωρας Βερνίκος (καταγωγή από τις Κυκλάδες) θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στον φετινό διαγωνισμό με το «What They Say»

Πρέβελης: Στο δρόμο για την Μήλο και τον Πειραιά

Το επιβατικό πλοίο "Πρέβελης" ταξιδεύει προς Μήλο - Πειραιά - δεν μπόρεσε να πιάσει Κάσο

Ανεκτέλεστο το σημερινό (26/01) δρομολόγιο του “Blue Star Naxos”

Οι καιρικές συνθήκες αλλάζουν τα δρομολόγια... Ποιες αλλαγές δρομολογήθηκαν από την Blue Star Ferries

Γ. Βρούτσης: Από την Κυριακή ενεργοποιείται η γραμμή Νάξος (Αγία Αννα) – Πάρος (Πίσω Λιβάδι)”

Γ. Βρούτσης: “ Υπογράφτηκε και ξεκινάει άμεσα η ακτοπλοϊκή σύνδεση Νάξου - Πίσω Λιβάδι Πάρου για τους Νεφροπαθείς Πάρου-Αντιπάρου” - Ποιο πλοίο αναλαμβάνει

Λειψοί: Αλλαξαν το λιμάνι και πήραν … βραβείο

Ο Δήμος Λειψών στο πλαίσιο του θεσμού των Best City Awards 2023 τιμήθηκε για τη ριζική ανάπλαση του λιμένα του νησιού

Αλλαγή στο αυριανό (27/01) δρομολόγιο του “Blue Star Naxos” από Πειραιά

Λόγω καιρικών συνθηκών έχουμε τροποποίηση σε δρομολόγια της Blue Star Ferries

Εξασφάλιση χρηματοδότησης για την CaptainBook

CaptainBook: Το success story της startup που εξασφάλισε χρηματοδότηση €250.000 από κορυφαίο ευρωπαϊκό επενδυτικό Δίκτυο

Δονούσα – Ειρ. Πρασίνου: “Η ΕxcellenSeas αποτελεί πλέον μια δεύτερη οικογένεια”

Υποτροφίες ExcellenSeas: Η θάλασσα ως μέσο ώθησης και όχι ως εμπόδιο - Τι λένε Ευγενία Τζαννίνη, η Ειρήνη Πρασίνου από τη Δονούσα και η Μάλαμα Γιάννου από τον Αγιο Ευστράτιο

Springer Reisen: Επιστρέφει και φέτος στη Πάρο με απευθείας πτήση από τη Βιέννη

Ο Αυστριακός τουρ οπερέιτορ Springer Reisen έρχεται και φέτος στη Πάρο (και Νάξο) με απευθείας πτήσεις από τη Βιέννη - Από 27 Μαϊου έως τέλη Σεπτεμβρίου

Κάλεσμα αύριο (27/01) στο Δημαρχειακό Μέγαρο για τις εκδηλώσεις των Αποκριών

Πρόσκληση για κατάθεση προτάσεων αύριο Παρασκευή για το Διονυσιακό δρώμενο που παραδοσιακά γίνεται την Παρασκευή, πρώτη ημέρα του τριημέρου των Αποκριών

Blue Star Ferries: Οι αλλαγές στα δρομολόγια του διημέρου 8-9 Φεβρουαρίου

Η 48ωρη απεργία αλλάζει τα δεδομένα στην ακτοπλοϊκή σύνδεση των Κυκλάδων - Τι προβλέπει η ανακοίνωση από την Blue Star Ferries