Θεωρητικά αυτές τις ημέρες θα έπρεπε να έχει συμπληρωθεί το50% του έργου (βλ Φράγμα Τσικαλαριού) και ο αρμόδιος υπουργός κος Γεωργαντάς να έχει επισκεφθεί τη Νάξο για να το δει από κοντά..
Αυτός ήταν ο προγραμματισμός με βάση τις δηλώσεις του κου Γεωργαντά τον περασμένο Νοέμβριο.
Αντ’ αυτού, σήμερα ο Γιάννης Βρούτσης – βουλευτής Κυκλάδων της Νέας Δημοκρατίας – μας ενημερώνει ότι την Μεγάλη Δευτέρα 10 Απριλίου θα ξεκινήσουν εκ νέου τα έργα καθότι το υπουργείο έδωσε 1,1 εκατ. ευρώ στην ανάδοχη εταιρεία… Οπότε; έχουμε και πάλι νέο ξεκίνημα
Αναλυτικά, το δελτίο ενημέρωσης από τον κο Βρούτση αναφέρει:
Στην τελική ευθεία μπαίνει, σύμφωνα με το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, η ολοκλήρωση του έργου Φράγμα Τσικαλαριού Νάξου. Μετά από την καταβολή ποσού 1,1 εκατ. ευρώ στην ανάδοχο εταιρεία για τις ζημιές που είχαν προκληθεί, οι εργασίες για την ολοκλήρωση του φράγματος ξεκινούν επίσημα στις 10 Απριλίου 2023.
Πρόκειται για μια πολύ θετική εξέλιξη, η οποία αποτελεί συνέχεια και αποτέλεσμα της επίσημης επίσκεψης που πραγματοποίησαν στη Νάξο στις 30 Νοεμβρίου 2022 ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Γεώργιος Γεωργαντάς και ο Γενικός Γραμματέας Ενωσιακών Πόρων και Υποδομών κ. Δημήτριος Παπαγιαννίδης, μετά από παρέμβαση του Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου και Βουλευτή Κυκλάδων Ν.Δ.κ. Ιωάννη Βρούτση.
Η δήλωση του κου Βρούτση αναφέρει “«Στις 10 Απριλίου επανεκκινούν επίσημα οι εργασίες ολοκλήρωσης του έργου Φράγμα Τσικαλαριού Νάξου. Ένα έργο υψίστης και ζωτικής σημασίας για το μέλλον του νησιού γίνεται επιτέλους πραγματικότητα!»
Υπενθυμίζεται, ότι το έργο φράγμα Τσικαλαριού, εντάχθηκε μετά από ενέργειες του κ. Βρούτση στο ΕΣΠΑ 2007-2013 (Πρόγραμμα ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΜΠΑΛΤΑΤΖΗΣ) τον Ιούλιο του 2009 και αποτελεί το μεγαλύτερο φράγμα που έχει κατασκευαστεί ποτέ στις Κυκλάδες, καθώς και ένα από τα μεγαλύτερα στο Αιγαίο.
Πρόκειται για ένα έργο υψίστης και ζωτικής σημασίας για τηβιώσιμη ανάπτυξη και το μέλλον της Νάξου, η οποία διαθέτει τον μεγαλύτερο πρωτογενή τομέα (Γεωργία – Κτηνοτροφία) στο Νομό Κυκλάδων. Ο ταμιευτήρας του φράγματος, χωρητικότητας 3 εκατ. κυβικών μέτρων, θα συμβάλλει αποφασιστικά στην ενίσχυση των διατιθέμενων υδάτινων πόρων, στον εμπλουτισμό του υπόγειου υδροφόρου ορίζοντα και κατ’ επέκταση στην αντιμετώπιση του οξύτατου προβλήματος της ανάγκης για νερό στο νησί”.
Η νέα ξενοδοχειακή μονάδα Avant Mar στη Νάουσα της Πάρου και συγκεκριμένα στην παραλία Πιπέρι, έρχεται να αναβαθμίσει τον τουριστικό και γαστρονομικό χάρτη του νησιού και των Κυκλάδων. Το νέο project της Grivalia Hospitality θα καλωσορίσει για πρώτη φορά τους επισκέπτες του το καλοκαίρι του 2023 συστήνοντάς τους μια νέα εποχή κυκλαδίτικης φιλοξενίας αλλά και τη γαστρονομική κουλτούρα του Nobu Matsuhisa.
Με όνομα που πηγάζει από τo ρεύμα του μετα-μοντερνισμού «Avant Garde», αλλά και την εξαιρετική τοποθεσία του πάνω στη θάλασσα, το Avant Mar βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής από την κοσμοπολίτικη Νάουσα. Χτισμένο σε μία έκταση 6,1 στρεμμάτων, το ξενοδοχείο διαθέτει δυναμικότητα 38 δωματίων, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται επτά πολυτελείς σουίτες με ιδιωτική plunge pool, καθώς και η «The Avant Mar Premium Sea View Suite» που διακρίνονται για την εκλεπτυσμένη αισθητική που προσφέρουν.
Στο ευρύ φάσμα υπηρεσιών υψηλής ποιότητας συμπεριλαμβάνονται μία μπουτίκ, ένα ζαχαροπλαστείο με παραδοσιακό χαρακτήρα, χώροι ευεξίας, καθώς και ένα υπαίθριο θέατρο που θα λειτουργούν ως σημεία αναζωογόνησης νου και σώματος. Την εμπειρία διαμονής συμπληρώνει η αμμώδης και με γαλαζοπράσινα νερά παραλία Πιπέρι που εκτείνεται μπροστά από το ξενοδοχείο.
Ο Nobu Matsuhisa στην Πάρο
Η γαστρονομία βρίσκεται στο επίκεντρο της ταυτότητας του Avant Mar που υποδέχεται τον διάσημο σεφ Nobu Matsuhisa για πρώτη φορά στην Πάρο με το διεθνές brand «Matsuhisa» να αναλαμβάνει το fine dining εστιατόριο του ξενοδοχείου. H Nobu-Style cuisine συστήνεται στην Πάρο, με την ιαπωνική κουζίνα με επιρροές από το Περού δίνει δυναμικό «παρών» στο εστιατόριο όπου γεύσεις και θεά κλέβουν τις εντυπώσεις.
Η ελληνική κουζίνα κατέχει επίσης σημαντική θέση με τον βραβευμένο Executive Chef, Δημήτρη Κατσάνο να επιμελείται συνολικά το γαστρονομικό concept του Avant Mar που περιστρέφεται γύρω από τη φιλοσοφία του bistronomy, τιμώντας τις ντόπιες γεύσεις και του τοπικούς παραγωγούς.
Ο κύριος Γιώργος Χρυσικός, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Grivalia Hospitality, δήλωσε: «Είμαστε ευτυχείς για την ολοκλήρωση του δεύτερου υπερπολυτελούς έργου τουριστικής ανάπτυξης από την εταιρεία μας. To Avant Mar εντάσσεται στο πλαίσιο των στρατηγικών μας επενδύσεων στους πιο σημαντικούς τουριστικούς προορισμούς της χώρας, με την Πάρο να αποτελεί ίσως τον πιο δυναμικά αναπτυσσόμενο τη δεδομένη στιγμή. Ως Grivalia Hospitality, θα συνεχίσουμε να επενδύουμε σε αναπτύξεις υψηλών προδιαγραφών, συνδυάζοντας την πολυτέλεια με τις βέλτιστες πρακτικές αειφορίας, θέλοντας να καταστήσουμε την Ελλάδα σημείο αναφοράς για premium επισκέπτες από όλο τον κόσμο».
Η κυρία Άννα Ασημακοπούλου, General Manager του Avant Mar, δήλωσε σχετικά: «Το Avant Mar δεν αποτελεί ένα ακόμα πολυτελές ξενοδοχείο σε ένα ελληνικό, κυκλαδίτικο νησί, αλλά μια μονάδα που δημιουργήθηκε με στόχο να απαντήσει όλα τα ζητούμενα των ταξιδιωτών που αναζητούν την πεμπτουσία της πολυτέλειας: την tailor made εξυπηρέτηση. Και όλα αυτά σε έναν προορισμό που συνδυάζει μοναδικά τον αυθεντικό χαρακτήρα των Κυκλάδων με τον κοσμοπολιτισμό».
Φρένο στις περαιτέρω αυξήσεις στα επιτόκια των στεγαστικών δανείων βάζουν οι τράπεζες, «παγώνοντας» τον χρόνο για τα επιτόκια σε ημερομηνία που, σύμφωνα με πληροφορίες, θα είναι η 31η Μαρτίου. Αυτό σημαίνει ότι οι όποιες αυξήσεις έγιναν μετά την 31η Μαρτίου ή πρόκειται να γίνουν εφεξής στα επιτόκια, που αποτελούν τη βάση αναφοράς για τα στεγαστικά δάνεια, δεν θα εφαρμοστούν.
Το «πάγωμα» αφορά τα ενήμερα στεγαστικά δάνεια που είναι με κυμαινόμενο επιτόκιο και έχουν βάση αναφοράς είτε το euribor 1 μηνός ή το euribor 3μήνου είτε το βασικό επιτόκιο της ΕΚΤ ή το libor, βάσει του οποίου υπολογίζεται η δόση των στεγαστικών δανείων σε ελβετικό νόμισμα.
Στόχος είναι να σταθεροποιηθούν οι δόσεις των δανείων στα σημερινά επίπεδα, χωρίς δηλαδή να υπάρξει περαιτέρω επιβάρυνση από τις νέες αυξήσεις επιτοκίων που εκτιμάται ότι θα γίνουν το προσεχές διάστημα.
Εφόσον η ημερομηνία αναφοράς είναι η 31η Μαρτίου, το euribor 3μήνου θα σταθεροποιηθεί κοντά στο 3,030%, ενώ εφόσον το δάνειο είναι συνδεδεμένο με το επιτόκιο της ΕΚΤ, αυτό θα σταθεροποιηθεί στο 3,50%. Πάνω στο εκάστοτε επιτόκιο κάθε τράπεζα θα υπολογίζει το περιθώριο (spread) που έχει συμφωνηθεί με τον δανειολήπτη και έτσι θα προκύπτει η δόση του δανείου.
Σύμφωνα με πηγές από τράπεζες, το μέτρο ουσιαστικά μετατρέπει σε σταθερά όλα τα επιτόκια των στεγαστικών δανείων για συγκεκριμένο διάστημα, που σύμφωνα με τις πληροφορίες θα είναι οι 12 μήνες.
Με τον τρόπο αυτό επιδιώκεται να επιβραβευθούν οι συνεπείς δανειολήπτες, όσοι δηλαδή δεν έχουν καθυστερήσει τη δόση του δανείου τους. Συνολικά τα στεγαστικά δάνεια που έχουν στα χαρτοφυλάκιά τους οι τράπεζες, δηλαδή που δεν έχουν πωληθεί σε funds, ανέρχονται σε 24,5 δισ. ευρώ, αλλά με δεδομένο ότι κάποια από αυτά παραμένουν κόκκινα και κάποια είναι ούτως ή άλλως με σταθερό επιτόκιο, το μέτρο εκτιμάται ότι θα καλύψει περί τα 20 δισ. ευρώ. Διευκρινίζεται ότι αν στο προσεχές διάστημα υπάρξει αποκλιμάκωση των επιτοκίων τότε η μείωση θα εφαρμοσθεί προς όφελος του πελάτη.
Παράδειγμα
Το κόστος του μέτρου θα βαρύνει τις τράπεζες και σύμφωνα με υπολογισμούς θα φθάσει περί τα 100 εκατ. ευρώ, εφόσον οι προσεχείς αυξήσεις επιτοκίων περιοριστούν περίπου στη μισή μονάδα, ενώ εφόσον δεν τιθασευθεί ο πληθωρισμός και η ΕΚΤ προχωρήσει σε αυξήσεις πέραν της μισής μονάδας το κόστος θα είναι μεγαλύτερο.
Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, η ΕΚΤ αναμένεται να προχωρήσει το προσεχές διάστημα σε δύο ακόμη αυξήσεις επιτοκίων κατά 50 μονάδες βάσης συνολικά. Οι εκτιμήσεις ανεβάζουν το euribor 3μήνου στο 3,60% έως τα τέλη του χρόνου, ενώ εάν επαληθευθούν οι εκτιμήσεις για δύο ακόμη αυξήσεις επιτοκίων από την ΕΚΤ (0,25 η κάθε μία), το βασικό επιτόκιο της Κεντρικής Τράπεζας θα διαμορφωθεί τους προσεχείς μήνες στο 4%.
Αυτό σημαίνει ότι για ένα δάνειο π.χ. 100.000 ευρώ με τελικό επιτόκιο 6,5% (δηλαδή spread 2,5%+4%) και διάρκεια αποπληρωμής τα 20 έτη, η δόση θα αυξηθεί κατά 217 ευρώ τον μήνα, ενώ εφόσον το τελικό επιτόκιο συγκρατηθεί στο 6% (spread 2,5% + βασικό επιτόκιο 3,5%), η αύξηση της δόσης θα συγκρατηθεί στα 188 ευρώ και άρα το όφελος θα διαμορφωθεί στα 29 ευρώ τον μήνα ή στα 348 ευρώ τον χρόνο για το ίδιο δάνειο.
Το όφελος μπορεί να μεγιστοποιηθεί ανάλογα με το αν το ύψος του δανείου είναι μεγαλύτερο ή αν η διάρκεια αποπληρωμής είναι μεγαλύτερη, ενώ μικρότερο θα είναι το όφελος για κάποιον που έχει αποπληρώσει το μεγαλύτερο μέρος του δανείου του.
Επιδότηση δόσης
Το μέτρο έρχεται σε συνέχεια της διεύρυνσης κατά 30% των κριτηρίων για τα ευάλωτα νοικοκυριά που αποφασίστηκε από το υπουργείο Οικονομικών σε συνεργασία με τις τράπεζες για την προστασία της πρώτης κατοικίας και το οποίο προβλέπει την επιδότηση αναδρομικά από τον περασμένο Ιούλιο του 50% της αύξησης της δόσης λόγω της ανόδου των επιτοκίων.
Μετά και τη διεύρυνση των κριτηρίων, που αφορά όμως αποκλειστικά όσους έχουν συγκεκριμένα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια, έτσι ώστε να θεωρηθούν ευάλωτοι, το μέτρο εκτιμάται ότι θα καλύψει 45.000 δανειολήπτες που έχουν δάνειο με υποθήκη την πρώτη τους κατοικία. Μετά τη διεύρυνση τα εισοδηματικά κριτήρια αυξάνονται έως τα 27.300 ευρώ ανάλογα με τη σύνθεση του νοικοκυριού, από 21.000 ευρώ που ισχύει σήμερα, ενώ τα περιουσιακά κριτήρια αυξάνονται έως τα 234.000 ευρώ ανάλογα με τη σύνθεση του νοικοκυριού, από 180.000 ευρώ που ισχύει σήμερα.
Στη νέα αύξηση των τιμών στα καύσιμα και ιδιαίτερα στην τιμή της αμόλυβδης βενζίνης, αναφέρεται με παρέμβαση του ο υπ. Βουλευτής Κυκλάδων και αν. Τομεάρχης Νησιωτικής Πολιτικής του ΠΑΣΟΚ κ. Γιάννης Πολυχρονάκος:
«Την ακριβότερη βενζίνη πληρώνουν οι κάτοικοι των Κυκλάδων, καθώς η τιμή της αμόλυβδης έχει ξεπεράσει κατά πολύ τα 2 ευρώ το λίτρο και κατά μέσο όρο κυμαίνεται στα 2,150 ευρώ το λίτρο.
Αυτό που πρέπει να αντιληφθούν όλοι είναι ότι οι τιμές αυτές δεν έχουν επιπτώσεις μόνο στην καθημερινή ζωή των πολιτών, αλλά και στην οικονομική και κοινωνική ζωή των νησιών μας. Το Νότιο Αιγαίο μάλιστα, κατατάσσεται στις ευρωπαϊκές περιφέρειες με την ακριβότερη βενζίνη και αυτό έχει αρνητικές επιπτώσεις στον τουρισμό μας.
Υπενθυμίζω ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση συνέστησε στα κράτη-μέλη της να προχωρήσουν στη μείωση του ΦΠΑ και του ειδικού φόρου στα καύσιμα. Μάλιστα η Γαλλία προχώρησε στη μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης, μειώνοντας την τιμή κατά 15 με 20 λεπτά το λίτρο και η Ιρλανδία προχώρησε στη μείωση των ειδικών φόρων κατανάλωσης που επιβάλλονται στη βενζίνη και το ντίζελ. Το ίδιο έκαναν η Ιταλία και άλλες 5 χώρες.
Στην Ελλάδα, η κυβέρνηση αρνείται να αποδεχτεί το αυτονόητο. Προφανώς γιατί μέσα από τους υψηλούς φόρους στα καύσιμα, εισπράττει μεγάλα ποσά απαραίτητα στη δημιουργία αφηγήματος περί αύξησης των δημοσίων εσόδων.
Δεν μπορούμε όμως απλώς να παρακολουθούμε κάθε φορά, την ανεξέλεγκτη πορεία της τιμής των καυσίμων, που ιδιαίτερα στα νησιά μας είναι περισσότερο ορατή και επώδυνη για όλους μας.
Άμεσα, πρέπει να ενεργοποιηθούν μέτρα, όπως:
Η μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα.
Η προσωρινή μείωση του ΦΠΑ, μέχρι να ομαλοποιηθεί η κατάσταση.
Οι έλεγχοι στην αγορά καυσίμων, που σήμερα απλά δεν υπάρχουν.
Κυρίως χρειάζεται να δημιουργηθεί μια νέα Αρχή Προστασίας Καταναλωτή, με ενισχυμένες αρμοδιότητες, που θα αποτελεί έναν ισχυρό, αυτόνομο και αποτελεσματικό θεσμό για την προστασία των πολιτών.
Δεν είναι πλέον ανεκτό να αποδεχόμαστε τακτικές που επιβαρύνουν το οικογενειακό εισόδημα και γενικότερα την οικονομική ζωή της χώρας.
Δεν είναι ανεκτό στο βωμό της όποιας πολιτικής σκοπιμότητας να καταστρατηγούνται κατοχυρωμένα δικαιώματα των πολιτών, ιδιαιτέρως στα νησιά μας που καλούνται να ανταπεξέλθουν στις δυσκολίες που δημιουργεί η νησιωτικότητα.
Ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση των ελέγχων στη Μύκονο. Το κλιμάκιο επέστρεψε χθες στην Αθήνα έχοντας πλούσιο υλικό μετά τους πολεοδομικούς και φορολογικούς ελέγχους που πραγματοποιήθηκαν σε πολύ γνωστά καταστήματα του νησιού. Οσον αφορά το πολεοδομικό – περιβαλλοντικό σκέλος, μέσα στις επόμενες ημέρες θα ξεκινήσει η σύνταξη αρχικά της έκθεσης ελέγχου και στη συνέχεια της έκθεσης αυτοψίας, η οποία θα καταλήξει στην επιβολή προστίμων και στην έκδοση πρωτοκόλλων κατεδάφισης.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Καθημερινής», στο νησί μετέβησαν οκτώ επιθεωρητές Περιβάλλοντος και Δόμησης, τρεις υπάλληλοι από τη Διεύθυνση Χωροταξίας του υπουργείου Περιβάλλοντος, δύο στελέχη της Οικονομικής Αστυνομίας και ακόμη δύο από το Τμήμα Δίωξης Εκβιαστών. Οι υπάλληλοι εργάστηκαν παράλληλα, χωρισμένοι σε τρεις ομάδες, σε διαφορετικά καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος του νησιού (μπιτς μπαρ, μπαρ, εστιατόρια), χωρίς να συναντήσουν αντιδράσεις από τους ελεγχομένους.
Χάρη σε ρύθμιση που εντάχθηκε στο πρόσφατο πολυνομοσχέδιο, οι επιθεωρητές Περιβάλλοντος και Δόμησης θα «υποκαταστήσουν» στους συγκεκριμένους ελέγχους την τοπική πολεοδομία (Υπηρεσία Δόμησης Σύρου). Μέχρι σήμερα σε ανάλογες περιπτώσεις (ακόμη και στη Μύκονο) οι επιθεωρητές περιορίζονταν σε περιβαλλοντικές παραβάσεις, ενώ για την καταγραφή των πολεοδομικών παρανομιών ζητείτο η συνδρομή της εκάστοτε πολεοδομίας. Η υποκατάσταση αυτή δεν είναι μόνιμη, αλλά γίνεται κατά περίπτωση, έπειτα από απόφαση της ηγεσίας του υπουργείου Περιβάλλοντος. Είναι η δεύτερη φορά που οι επιθεωρητές αναλαμβάνουν αυτό το έργο – η πρώτη είχε δοθεί με τροπολογία ειδικά για την περιοχή του Ματιού, μετά τη γνωστή καταστροφή.
Πόσο γρήγορα αναμένονται οι εξελίξεις; Μέσα στις επόμενες ημέρες οι επιθεωρητές Περιβάλλοντος θα κληθούν να συντάξουν την πρώτη έκθεση ελέγχου. Με βάση αυτή, οι ιδιοκτήτες των επιχειρήσεων (ή μισθωτές, ανάλογα με την περίπτωση) που είχαν παρανομίες θα κληθούν σε απολογία, δηλαδή να καταθέσουν τις απόψεις τους.
Παράλληλα θα συνταχθούν και οι εκθέσεις αυτοψίας, στις οποίες θα καταγράφονται αναλυτικά οι πολεοδομικές – περιβαλλοντικές παρανομίες που έχουν εντοπιστεί. Στην έκθεση αυτοψίας θα γίνεται και υπολογισμός του προστίμου ανέγερσης και διατήρησης των αυθαίρετων κατασκευών και του προστίμου για τις περιβαλλοντικές παραβάσεις.
Σύμφωνα με τη νομοθεσία, από τη στιγμή που θα συνταχθεί η έκθεση αυτοψίας, αμέσως ειδοποιείται το τοπικό αστυνομικό τμήμα, που επιβάλλει διακοπή εργασιών. Ο ενδιαφερόμενος μπορεί να καταθέσει ένσταση σε διάστημα 30 ημερών, είτε για τη νομιμότητα του κτίσματος είτε για το ύψος του προστίμου. Η ένσταση εξετάζεται από το τοπικό Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (ΣΥΠΟΘΑ). Η διαδικασία αυτή μπορεί να καθυστερήσει από μήνες έως… χρόνια, μέχρι η κάθε περίπτωση να εισαχθεί προς συζήτηση στο συμβούλιο.
Αν η ένσταση απορριφθεί, τότε το αυθαίρετο μπορεί να κατεδαφιστεί μέσα σε 10 ημέρες (εκδίδεται πρωτόκολλο κατεδάφισης) και τα πρόστιμα οριστικοποιούνται και βεβαιώνονται από την αρμόδια οικονομική υπηρεσία. Αν ο ιδιοκτήτης του αυθαιρέτου το κατεδαφίσει μόνος του, τότε ειδοποιείται η αρμόδια πολεοδομική υπηρεσία (εν προκειμένω οι επιθεωρητές) για τη διαγραφή του υπολειπόμενου προστίμου. Να σημειωθεί ότι στο υπουργείο Περιβάλλοντος έχει συσταθεί ήδη από το 2011 Ειδική Υπηρεσία Κατεδαφίσεων, η οποία έχει το δικαίωμα να αναθέτει η ίδια την εκτέλεση κατεδαφίσεων ή να συντονίζει τις κατεδαφίσεις από τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις (για αιγιαλούς, παραλίες και δάση) και τις κατά τόπους υπηρεσίες δόμησης (λοιπές πολεοδομικές παραβάσεις).
Με δεδομένο ότι η διαδικασία μπορεί να τραβήξει πολύ, το ζητούμενο στην περίπτωση της Μυκόνου είναι αν θα επιτραπεί ή όχι στα συγκεκριμένα καταστήματα να επαναλειτουργήσουν φέτος. Υπενθυμίζεται ότι από το 2017 τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος λειτουργούν υποβάλλοντας μια απλή γνωστοποίηση στον δήμο (την οποία δεν είναι απαραίτητο ο δήμος να ελέγξει, καθώς υποχρεούται να ελέγχει δειγματοληπτικά μόνο το 30%).
Ξεκίνημα με Σούπερ Λιγκ 2, εκεί όπου ο Ηρακλής Λάρισας δίνει μάχη για να αποφύγει τον υποβιβασμό. Προέρχεται από δύο σερί ήττες, χωρίς μάλιστα να σκοράρει και δεν θέλει σε καμία περίπτωση να τριτώσει το κακό. Δεν έχει εύκολο έργο απέναντι στην Αναγέννηση, μιας και η ομάδα της Καρδίτσας είναι ψηλά στη βαθμολογία και θεωρητικά κυνηγάει την άνοδο. Ευκαιρία να κερδίσει η φιλοξενούμενη και να μειώσει τη διαφορά από την κορυφή, μετά και την ήττα του Πανσερραϊκού. Δύσκολο ζευγάρι πάντως, «παγίδα» το διπλό, θα μείνουμε στη μέση, με το «Χ» να προσφέρεται στο 3.00.
Πάφος – Ομόνοια (19:00)
Πάμε στην Κύπρο, εκεί όπου υπάρχει ημιτελικός Κυπέλλου. Η Πάφος έχει δείξει καλά στοιχεία ως ομάδα τη φετινή σεζόν και θα ψάξει διάκριση μέσω της διοργάνωσης, αφού ο τίτλος στο πρωτάθλημα απομακρύνεται. Δεν είναι όμως σε καλή κατάσταση και μετράει 0-5-2 στα 7 τελευταία. Με νέο τεχνικό σήμερα τον Ισπανό Σαλγάδο. Η Ομόνοια κέρδισε λίγες μέρες πριν την Πάφο με 2-0 και θέλει να επαναλάβει τον θρίαμβο. Την καλύτερη δυνατή θα παρατάξει ο κόουτς Αυγουστή. Βλέπουμε να μη χάνει η Πάφος, ωστόσο δεν θεωρούμε πως το σκορ θα ανοίξει. Εναλλακτικά επιλέγουμε το συνδυαστικό 1 Χ & Under 3,5 σε απόδοση 1.80.
Φενέρμπαχτσε – Εφές (20:45)
Στην Ευρωλίγκα, υπάρχει η τουρκική μονομαχία, Φενέρ – Εφές. Η γηπεδούχος «τρέχει και δεν φτάνει» πλέον, καθώς κινδυνεύει να μείνει εκτός οκτάδας με τα τελευταία αποτελέσματα. Προέρχεται από νίκη επί της Γαλατάσαραϊ (86-64). Χωρίς τον Γουίλμπεκιν απόψε. Η Εφές έχει απολογισμό 16-16 και αν χάσει το σημερινό ματς, τότε θα πει αντί στην οκτάδα. Στο πρωτάθλημα κέρδισε 78-69 τη Μανίσα. Δεν μας αρέσει κάτι από τα κλασικά στοιχήματα, έτσι πάμε σε ειδικό και συγκεκριμένα στην επιλογή του να αγωνιστεί Over 24:00 λεπτά Τζόναθαν Μότλεϊ, το οποίο έχει απόδοση 1.87.
Μπασκόνια – Βιλερμπάν (22:00)
Συνεχίζουμε με την ίδια διοργάνωση. Η Μπασκόνια αντιμετωπίζει τη Βιλερμπάν και το κίνητρο είναι ισχυρό για την ίδια. Θέλει νίκη για να μπορεί να ελπίζει στην οκτάδα, τη στιγμή που έχει απολογισμό 18-16. Από την άλλη, η γαλλική ομάδα αγνοεί τη νίκη εδώ και 11 παιχνίδια στη διοργάνωση. Χωρίς κάποιο σημαντικό ενδιαφέρον, μιας και βρίσκεται στην τελευταία θέση της βαθμολογίας. Όλα υπέρ της γηπεδούχου,εφικτό το να καλύψει διαφορά 13 πόντων. Η συγκεκριμένη επιλογή βρίσκεται στο 1.91 και αξίζει να μπει στο δελτίο μας.
Μέλγκαρ – ΟλίμπιαΑσουνσιόν (7/4, 03:00)
Κλείνουμε με Κόπα Λιμπερταδόρες και το ματς της Μέλγκαρ απέναντι στην Ολίμπια Ασουνσιόν. Η ομάδα του Περού δεν έχει ξεκινήσει καλά το πρωτάθλημα και μετά από 8 ματς έχει απολογισμό 0-3-5. Δυσκολεύεται στο να βρει τον δρόμο προς τα αντίπαλα δίχτυα. Από την άλλη, το κλαμπ από την Παραγουάη ταξίδεψε με απουσίες που αναμένεται να παίξουν σημαντικό ρόλο. Δύσκολα θα πάρει ρίσκα στο παιχνίδι και θα προσπαθήσει να διαφυλάξει τα νώτα της. Σφιχτή αναμέτρηση προμηνύεται, έτσι το Under 2,5 στο 1.72 έχει προβάδισμα.
Οι εταιρείες ποντάρουν κυρίως στον τουρισμό και όχι στους ντόπιους που χρειάζονται έναν μισθό ο καθένας για διακοπές 2-3 ημερών, αν κρίνουμε από τις υψηλότατες τιμές για ένα ταξίδι, ακόμη και για έναν πολύ κοντινό για την Κρήτη προορισμό όπως είναι η Σαντορίνη.
Να αναφέρουμε ενδεικτικά, όπως μας είπαν τουριστικοί πράκτορες, ότι η τιμή του εισιτηρίου για Σαντορίνη είναι 96 ευρώ για να πας και άλλα τόσα για να γυρίσεις, δηλαδή το συνολικό ποσό φθάνει τα 192 ευρώ.
Το δρομολόγιο για Πάρο και Νάξο με επιστροφή, στοιχίζει 200 το άτομο, για Ίο τα 196 ευρώ και για Μύκονο και Σύρο τα 236 ευρώ το άτομο.
Γίνεται αντιληπτό ότι αυτές οι τιμές είναι πραγματικά απαγορευτικές για ένα ζευγάρι ή μια μέση ελληνική οικογένεια.
Ένα ζευγάρι που θα αποφασίσει να πάει αυτή την περίοδο ένα τετραήμερο στη Σαντορίνη πρέπει να πληρώσει μόνο για τη μεταφορά περίπου 400 ευρώ, άλλα τόσα για ένα δίκλινο χωρίς πρωινό και στην καλύτερη περίπτωση άλλα τόσα για πρωινό, καφέδες, φαγητό, αλλά και τη μετακίνησή του στο ακριβό αυτό νησί.
Το κόστος για μια τετραμελή οικογένεια «εκτοξεύεται» ακόμη και με τους πιο συντηρητικούς προϋπολογισμούς. Θα πρέπει πάντως να αναφέρουμε ότι υπάρχει ζήτηση για ταξίδια το Πάσχα, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό.
Ποια είναι τα δρομολόγια
1) Το Santorini Palace θα αναχωρεί στις 9 το πρωί και θα συνδέει το Ηράκλειο με τη Σαντορίνη, την Πάρο, τη Μύκονο και κάποιες ημέρες της εβδομάδας με τη Νάξο και τη Σύρο.
2)Το Hellenic Highspeed θα αναχωρεί καθημερινά στις 9 π.μ. από Ηράκλειο για Σαντορίνη, Ίο, Πάρο, Μύκονο.
3)Το Power Jet θα αναχωρεί επίσης κάθε μέρα στις 8 π.μ. για Σαντορίνη, Ίο, Νάξο, Μύκονο, Πάρο.
4)Το Super Runner Jet καθημερινά στις 10 το πρωί θα φεύγει από Ηράκλειο για Σαντορίνη, Νάξο, Μύκονο, Πάρο.
5)To Naxos Jet θα αναχωρεί στις 8.45 π.μ. από Ηράκλειο και θα κάνει το δρομολόγιο Σαντορίνη, Πάρο, Μύκονο.
6) Την 1η Μαΐου αρχίζει τα δρομολόγιά του το πλοίο Santa Irini, το οποίο θα αναχωρεί στις 8.30 το πρωί από Ηράκλειο και θα πηγαίνει στη Σαντορίνη
7) Δρομολόγια από το λιμάνι του Ηρακλείου θα κάνει για πρώτη φορά φέτος από τις 26 Μαΐου το πλοίο Thunder. Θα φεύγει στις 7 το πρωί και θα ταξιδεύει για Σαντορίνη, Ίο, Πάρο, Μύκονο, Σύρο.
και τέλος Το RapidLink Jet της SEAJETS θα ταξιδεύει από 27 Μάϊου στη γραμμή Ρεθύμνου – Σαντορίνης.
Με πληθώρα αγωγών βρίσκεται αντιμέτωπη η Johnson & Johnson μετά από καταγγελίες πολιτών που ισχυρίζονται ότι τα προϊόντα ταλκ της προκάλεσαν καρκίνο.
Ανακοίνωσε την Τρίτη ότι συμφώνησε να καταβάλει 8,9 δισεκατομμύρια δολάρια σε δεκάδες χιλιάδες ανθρώπους, που ισχυρίστηκαν ότι τα προϊόντα ταλκ της εταιρείας προκάλεσαν καρκίνο, μια πρόταση που οι δικηγόροι των εναγόντων χαρακτήρισαν «σημαντική νίκη» σε έναν δικαστικό αγώνα που διήρκεσε περισσότερο από μια δεκαετία.
Ο προτεινόμενος διακανονισμός θα καταβληθεί σε διάστημα 25 ετών μέσω μιας θυγατρικής εταιρείας, η οποία κατέθεσε αίτηση πτώχευσης, όπως σημειώνει η εφημερίδα The New York Times, για να καταστεί δυνατή η καταπίστευση των 8,9 δισ. δολαρίων, σύμφωνα με την Johnson & Johnson.
Εάν το πτωχευτικό δικαστήριο την εγκρίνει, η συμφωνία θα επιλύσει όλες τις τρέχουσες και μελλοντικές αξιώσεις που αφορούν προϊόντα της Johnson & Johnson τα οποία περιέχουν ταλκ, όπως η παιδική πούδρα, δήλωσε η εταιρεία.
Σε ανακοίνωσή της, μια ομάδα δικηγόρων, που εκπροσωπούν σχεδόν 70.000 ενάγοντες, συμπεριλαμβανομένων οικογενειών ανθρώπων που πέθαναν από καρκίνο των ωοθηκών και μεσοθηλίωμα, χαρακτήρισε τη συμφωνία «ορόσημο» και «σημαντική νίκη για τις δεκάδες χιλιάδες γυναίκες που πάσχουν από γυναικολογικό καρκίνο, που προκλήθηκε από τα προϊόντα της J&J με βάση το ταλκ».
Δεν «έπιασε» ο ελιγμός της εταιρείας για να αποφύγει την αποζημίωση
Για να καταστεί οριστική η συμφωνία, το δικαστήριο θα πρέπει πρώτα να αποδεχθεί μια νέα αίτηση πτώχευσης από τη θυγατρική της Johnson & Johnson, την LTL Management, και τον ίδιο τον διακανονισμό – η εταιρεία πρέπει επίσης να πείσει αρκετούς ενάγοντες να υποστηρίξουν το σχέδιο διακανονισμού.
Η Johnson & Johnson δημιούργησε την LTL το 2021, σε έναν ελιγμό για να προστατευθεί από την αγωγή για το ταλκ, αλλά μια προηγούμενη αίτηση πτώχευσης της μονάδας αμφισβητήθηκε από τους ενάγοντες και απορρίφθηκε φέτος από αμερικανικό Εφετείο, το οποίο έκρινε ότι η πτώχευση δεν ήταν ο σωστός τρόπος για την επίλυση του θέματος.
Εάν εγκριθεί, ο διακανονισμός θα τερματίσει ένα μακροχρόνιο νομικό δράμα, που επιβάρυνε την εικόνα της Johnson & Johnson.
Η παιδική της πούδρα, αν και δεν είναι κορυφαία σε πωλήσεις, είναι ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα εμπορικά σήματα της εταιρείας και πολλοί από τους ενάγοντες ισχυρίστηκαν ότι το ταλκ που χρησιμοποιείται στο προϊόν ήταν μολυσμένο με αμίαντο, που είναι γνωστό καρκινογόνο.
Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 4ου Δημοτικού Σχολείου Νάξου, σας προσκαλεί στο διήμερο πασχαλινό bazaar που θα πραγματοποιήσει το Σάββατο 08/04/2023 και την Κυριακή 09/04/2023 από τις 10:00΄ έως τις 15:00΄ στον εξωτερικό χώρο του εστιατορίου “ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ”, στην παλιά αγορά της Χώρας Νάξου.
Η οικονομική σας στήριξη και η ενεργή σας συμμετοχή στις δράσεις του συλλόγου μας, είναι τα μόνα έσοδα που έχουμε για να μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε με επάρκεια στην κάλυψη των αναγκών των μαθητών και μαθητριών του σχολείου μας, για τη δημιουργία ενός σχολικού περιβάλλοντος προς όφελος των παιδιών μας.
Η δυναμική σας παρουσία στο φετινό Πασχαλινό Μπαζάρ θα μας δώσει τη δύναμη και την όρεξη να συνεχίσουμε να κάνουμε προσπάθειες για το καλό του σχολείου μας, και φυσικά των παιδιών μας.
Γι’ αυτό σας καλούμε μικρούς και μεγάλους, να προσέλθετε και να ενισχύσετε στο βαθμό που μπορείτε, τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας. Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την άμεση ανταπόκρισή σας στο κάλεσμά μας!!
Στο «καλάθι του Πάσχα», το οποίο κάνει σήμερα πρεμιέρα, συμπεριελήφθησαν τελικά το αρνί και το κατσίκι, κάτι που προκάλεσε την αντίδραση των κτηνοτρόφων σε όλη τη χώρα, με τον Πρόεδρο της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Νάξου, Δημήτρη Καπούνη και Ναξιώτες παραγωγούς να αναφέρονται στο ζήτημα μιλώντας στην ελληνική τηλεόραση.
Αρχικά, ο Δ. Καπούνης και ο Κώστας Κοττάκης αναφέρθηκαν στην αντίθεση των κτηνοτρόφων στο να συμπεριληφθούν στο «καλάθι του Πάσχα» το αρνί και το κατσίκι στην εκπομπή «Σήμερα» του ΣΚΑΪ.
«Η κατάσταση είναι χάλια. Δεν υπάρχει σωτηρία, αν δεν μας βοηθήσουν κάπως. Πρέπει οπωσδήποτε να διατεθούν από εμάς, τους παραγωγούς, στα 9 ευρώ τα αμνοερίφια, αλλιώς πάμε για κλείσιμο! Δεν το ζητάμε αυτό για να βγάλουμε κέρδος. Εδώ στη Νάξο δεν μας έχουν πει ακόμη σε ποια τιμή θα αγοραστεί το προϊόν, αλλά ζητούν εξευτελιστικές τιμές. Εμείς έχουμε κόστος στο κιλό 6,5 με 7 ευρώ, αφήστε τον κόπο μας. Αν δεν βγάλουμε και 1,5 ευρώ στο κιλό, έχουμε πρόβλημα.
Έχουμε ένα σωρό έξοδα για να μεγαλώσουμε τα ζώα μας και τα κόστη είναι κατά πολύ αυξημένα. Στη μονάδα μου έχω πάνω από 500 ζώα. Ετησίως χρειάζομαι περίπου 200 τόνους ζωοτροφές για αυτά και πέρυσι τις πλήρωσα γύρω στις 50 χιλιάδες. Φέτος, που ζωοτροφές και μεταφορικά είναι αυξημένα, θέλω πάνω από 100 χιλιάδες. Αυτή η διαφορά από πού θα βγει; Εκτός αυτών, έχω κι άλλα έξοδα», είπε ο Κ. Κοττάκης.
Από την πλευρά του, ο Δ. Καπούνης υπογράμμισε ότι «εάν ο κτηνοτρόφος δεν πουλήσει το προϊόν τουλάχιστον στα 9 ευρώ, για να βγάλει ένα κέρδος στο 1,5 με 2 ευρώ, μπαίνει μέσα. Με το αρνί και το κατσίκι στα 9,90 με 10 ευρώ στο καλάθι, που για μένα δεν είναι σωστό, κάπου μας αδικεί ο κ. Άδωνις Γεωργιάδης, δεν γίνεται. Δεν είναι βιομηχανική λαμπάδα το ζώο, να μπει στο καλάθι!».
Όταν ρωτήθηκε, δε, από τους παρουσιαστές της εκπομπής ποιο μήνυμα στέλνει στον Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων για το θέμα, ο Δ. Καπούνης απάντησε: «Κατ’ αρχάς, ενώ έλεγε προηγουμένως ότι δεν θα συμπεριλάβει το αρνί και το κατσίκι στο “καλάθι του Πάσχα”, είναι άδικο να τα βάζει σε αυτό στο… και πέντε! Δεύτερον, ας βάλει στο καλάθι τα μη ελληνικά αμνοερίφια και ας κρατήσει έξω τα ελληνικά. Πρέπει να γίνουν εντατικοί έλεγχοι από το Υπουργείο τώρα το Πάσχα και όχι να εφαρμόζουμε… καλάθι! Τρίτον, γιατί δεν δημιούργησε και ένα καλάθι για τον κτηνοτρόφο που να έχει μέσα λιπάσματα, ζωοτροφές, αναλώσιμα, φυτοφάρμακα, ρεύμα, πετρέλαιο, κλπ και να πει ότι σε αυτά τα είδη οι τιμές δεν θα αυξηθούν;».
Δείτε το απόσπασμα:
Καταστροφή η κίνηση να μπει στο καλάθι
Λίγο αργότερα, ο Δ. Καπούνης και ο Ναξιώτης παραγωγός, Πέτρος Αμοργινός, αναφέρθηκαν στο ίδιο ζήτημα στο «News Room» της ΕΡΤ. Μάλιστα, μαζί τους στον «αέρα» της εκπομπής βρισκόταν ο ίδιος ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, με τον οποίο συνομίλησε ο Δ. Καπούνης.
«Αυτό που έγινε, δηλαδή να δημιουργηθεί ένα καλάθι και να μπει στο… και πέντε μέσα το αρνί και το κατσίκι με 9,90 και 10 ευρώ, δεν είναι σωστό. Πώς γίνεται κάτι τέτοιο την τελευταία στιγμή, ενώ έχουμε κλείσει σχεδόν όλοι ήδη τις τιμές για τα κρέατα; Με αυτό πάμε πίσω. Η Ε.Α.Σ. Νάξου φέτος αγόρασε 8 ευρώ το αρνί και 8,60 το κατσίκι. Πώς θα πουληθεί στα 9 ευρώ το προϊόν, όταν με τα συνοδά έξοδα (σφαγείο, μεταφορικά, κλπ) πάει τουλάχιστον στα 10; Στο καλάθι θα μπει πιο κάτω χωρίς να κερδίζει άλλος; Θα αλλάξουν όλα, θα καταστραφούμε και θα καταστραφεί και ο κτηνοτρόφος. Είναι μια λογική τιμή για τον κτηνοτρόφο να διαθέσει το προϊόν του στα 9 ευρώ και να το βρει έπειτα ο καταναλωτής στα 12-13, όπως συμβαίνει κάθε χρόνο. Επίσης, έχουμε αυξήσεις σε όλα τα είδη και στο κατσίκι και το αρνί δεν θα έχουμε; Γιατί; Εδώ είμαστε κτηνοτρόφοι, όχι βιομήχανοι!», ήταν το αρχικό σχόλιο του Δ. Καπούνη.
Στο αυξημένο κόστος παραγωγής ανά κιλό, που στρέφει τους παραγωγούς της Νάξου (και άλλων περιοχών) στο να ζητούν συγκεκριμένη τιμή (9 ευρώ) για να διαθέσουν το προϊόν τους, αναφέρθηκε, έπειτα, ο Π. Αμοργινός, λέγοντας μεταξύ άλλων: «Το κόστος μου για δύο μηνών αρνί είναι ύψους 6,5 ευρώ. Αν δεν το πουλήσω 9 ευρώ, πώς θα ζήσω;».
Από την πλευρά του, ο κ. Αναγνωστόπουλος επεσήμανε: «Οι τιμές στις οποίες αγοράζει τελικά ο καταναλωτής το αρνί και το κατσίκι προκύπτουν από τις δυνάμεις του ανταγωνισμού και όχι από το πόσο παράγεται το προϊόν ή το πόσο θέλει ο καθένας να έχει κέρδος. Σε μία ελεύθερη αγορά δεν μπορεί η Κυβέρνηση να ορίσει την τιμή κανενός προϊόντος. Αυτό που κάνει η Κυβέρνηση με το καλάθι είναι να αυξάνει τον ανταγωνισμό, προκειμένου ο καταναλωτής να απολαμβάνει τις χαμηλότερες δυνατές τιμές. Έτσι λειτουργεί η ελεύθερη οικονομία και ο ανταγωνισμός σε ένα κράτος δικαίου».
Το σχόλιο αυτό προκάλεσε την αντίδραση του Δ. Καπούνη, ο οποίος δήλωσε ότι «δεν υπήρχε καλάθι για άλλα βασικά, για τους κτηνοτρόφους, είδη, όπως ρεύμα, πετρέλαιο, ζωοτροφές, λιπάσματα, κ.ά.», με τον κ. Αναγνωστόπουλο να παραδέχεται το δίκαιο αυτής της παρατήρησης και να επισημαίνει πως οι πολιτικοί φορείς θα πρέπει να συζητήσουν και να συμφωνήσουν με τους παραγωγούς σε συγκεκριμένα πράγματα, με τον Δ. Καπούνη να τονίζει πως πριν τη δημιουργία του «καλαθιού του Πάσχα» θα έπρεπε να έχει υπάρξει συνεννόηση με τους κτηνοτρόφους.
Τέλος, ο Δ. Καπούνης ζήτησε για άλλη μια φορά εντατικούς ελέγχους από την Πολιτεία ώστε να αποφευχθούν οι ελληνοποιήσεις ξένων αμνοεριφίων, με τον κ. Αναγνωστόπουλο να διαβεβαιώνει πως «ήδη τα κλιμάκια ελέγχου διαφόρων υπουργείων (ΥΠΑΑΤ, Επενδύσεων) βρίσκονται επί ποδός και μέχρι και την Κυριακή του Πάσχα θα είμαστε κυριολεκτικά παντού, θα είμαστε άτεγκτοι και τα πρόστιμα θα είναι πάρα πολύ υψηλά».