Ενας από τους πιο γνωστούς Πολιτιστικούς Συλλόγους, αυτός που ακούει στο όνομα “ΠΝΟΕΣ”με έδρα το Σαγκρί της Νάξουπροχωρεί σε έκτακτη γενική Συνέλευση, κάτι που θα φέρει και αλλαγές στο ΔΣ καθότι πάμε σε εκλογές
Η σχετική ενημέρωση μας αναφέρει:
ΘΕΜΑ: ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΕΚΤΑΚΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ – ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΕΚΛΟΓΩΝ
Τα μέλη του πολιτιστικού συλλόγου ΠΝΟΕΣ καλούνται την Κυριακή 7 Απριλίου και ώρα 11 π.μ. στην αίθουσα του παλαιού νηπιαγωγείου για την διεξαγωγή της έκτακτης γενικής συνέλευσης με θέματα:
1) Ενημέρωση σχετικά με την κατάσταση που επικρατεί στον σύλλογο ΠΝΟΕΣ.
2) Διάλυση του συλλόγου ή ανασύσταση του.
3) Σε περίπτωση απόφασης ανασύστασης θα ακολουθήσει διαδικασία για αρχαιρεσίες.
Τα μέλη για να συμμετάσχουν στις διαδικασίες της γενικής συνέλευσης πρέπει να είναι ταμειακώς ενήμερα. Η συνδρομή είναι 10 ευρώ το άτομο για 2 χρόνια και μπορεί να εξοφλείται από τα μέλη έως και πριν την διαδικασία της ψηφοφορίας.
Ερωτας ζωής. Η Καθηγήτρια του Τμήματος Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος Νίκη Ευελπίδου, για μία ακόμη φορά δείχνει με τον δικό της ιδιαίτερο τρόπο την αγάπη της για τη Νάξο. Με βάση την σχετική ενημέρωση που έχουμε, θα βάλει το νησί των Κυκλάδων στο επίκεντρο της επιστήμης.
Κλιματική Αλλαγή και Τοπική Ανάπτυξη στην Μεσόγειο με την Νάξοστη πρώτη γραμμή του ενδιαφέροντος. Από την 1η Οκτωβρίου 2024 και για ένα μήνα όλη η Ευρώπη θα βλέπει Νάξο. Τι περιλαμβάνει το πρόγραμμα;
Περιλαμβάνει την κατανόηση του τρόπου με τον οποίο η κλιματική αλλαγή επηρεάζει το τοπίο, το πώς εξελίσσεται η κλιματική αλλαγή από τη βόρεια στη νότια Ευρώπη, εξέλιξη παράκτιου περιβάλλοντος και νέες δεξιότητες στις παράκτιες γεωμορφολογικές μεθόδους και τεχνικές.
Οι συμμετέχοντες θα είναι μεταπτυχιακοί φοιτητές και υποψήφιοι διδάκτορες σε θέματα επιστημών Γης από όλη την Ευρώπη. Οι διδάσκοντες θα είναι καθηγητές από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, το Πανεπιστήμιο της Στοκχόλμης, το Πανεπιστήμιο Aix-Marseille της Γαλλίας, το Πανεπιστήμιο Βουκουρεστίου της Ρουμανίας και το Πανεπιστήμιο Σάλτσμπουργκ της Αυστρίας.
Το πρόγραμμα ξεκινάει με εκπαίδευση που θέτει τις θεωρητικές βάσεις για έναν μήνα και στη συνέχεια για μια εβδομάδα όλη η ομάδα θα έρθει στο φυσικό γεωλογικό εργαστήρι, τη Νάξο, για δει στην πράξη και να κάνει πράξη όλα όσα θα έχουν συζητηθεί στα αμφιθέατρα του Πανεπιστημίου.
Ήδη στο Ευρωπαικό Πανεπιστήμιο φιγουράρει η Γρόττα και τα Απλώματα, μια εμβληματική περιοχή με ιδιαίτερα γεωλογικά/περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά.
Με απόφαση του Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου Γιώργου Χατζημάρκου, στις 1 Απριλίου 2024, το έργο «Αναβάθμιση Υποδομών Ύδρευσης Πάρου», εντάσσεται στο Περιφερειακό Πρόγραμμα «Νότιο Αιγαίο 2021 – 2027», στην προτεραιότητα «Αειφορική ανάπτυξη και βιώσιμη διαχείριση των πόρων». Το έργο, συνολικής δημόσιας δαπάνης 5.056.700,00 €, συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης.
Θα εκτελεστούν κατόπιν δημόσιας διαγωνιστικής διαδικασίας τα παρακάτω:
Α) Μια νέα πλήρως λειτουργική μονάδα αφαλάτωσης, δυναμικότητας 2.500 κυβικά/ημέρα, στον Παρασπόρο της Πάρου. Στο ίδιο οικόπεδο λειτουργούν ήδη από το 2019, οι υπάρχουσες δύο μονάδες αφαλάτωσης, δυναμικότητας 2×1.250 κυβικά/ημέρα και οι υποστηρικτικές τους εγκαταστάσεις.
Β) Ένα πλήρως λειτουργικό νέο δίκτυο ύδρευσης, μήκους αγωγών 27,5 χλμ. στην Δημοτική Κοινότητα Αρχιλόχου (οικισμοί Προδρόμου, Μαρμάρων και Μώλου).
Ως ημερομηνία έναρξης της Πράξης ορίζεται η 10/01/2025 και λήξης η 31/12/2026. Δικαιούχος του έργου είναι η Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης Αποχέτευσης Πάρου.
Ο Δήμαρχος Πάρου κ. Κώστας Μπιζάς με σχετική δήλωση του αναφέρει:
«Ευχαριστώ τον Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου κ. Γιώργο Χατζημάρκο για την σχετική του απόφαση που θα συμβάλει στην εξασφάλιση των υδρευτικών αναγκών στο νησί μας, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν απαιτείται ορθή διαχείριση των υδάτινων αποθεμάτων μας.
Επίσης ευχαριστώ τον Πρόεδρο, τον Διευθυντή και τα Στελέχη της ΔΕΥΑΠ για την συνεργασία και την εργατικότητά τους που φέρνουν θετικά αποτελέσματα στο νησί μας».
Όλα τα στοιχεία και οι ενδείξεις που υπάρχουν στα γραφεία των ακτοπλοϊκών εταιρειών, από τις κρατήσεις και το ενδιαφέρον των Ελλήνων και αλλοδαπών τουριστών, μας οδηγούν στην πρόβλεψη ότι κατά το εφετινό καλοκαίρι θα υπερβούμε τους 20 εκατομμύρια επιβάτες που θα διακινηθούν με τα επιβατηγά πλοία προς τα νησιά.
Οι τιμές των εισιτηρίων διατηρούνται σε αρκετές γραμμές στα ίδια επίπεδα με την περσινή σαιζόν, ενώ σε ορισμένες έχουν μειωθεί. Βεβαίως, υπάρχουν γραμμές, κυρίως εκείνες που εξυπηρετούνται από τα ταχύπλοα σκάφη, που έχουν αυξηθεί οριακά.
Τα επιτελεία των ακτοπλοϊκών εταιρειών καταβάλλουν προσπάθειες να διατηρήσουν τις τιμές στα ίδια επίπεδα, δεδομένου ότι οι τιμές των καυσίμων έχουν αυξηθεί, σε σύγκριση με την περσινή περίοδο.
Ειδικότερα:
Το καύσιμο VLSFO, που χρησιμοποιούν τα συμβατικά πλοία, στις 25 Μαρτίου του 2024 στον, Πειραιά, το έδιναν οι πετρελαϊκές εταιρείες στα 655 ευρώ, ενώ στις 25 Μαρτίου του 2023 στα 548 ευρώ.
– Το καύσιμο MGO, που χρησιμοποιούν τα ταχύπλοα πλοία, στις 25 Μαρτίου του 2024 δίδονταν στον Πειραιά 791 ευρώ και στις 25 Μαρτίου του 2023 στα 742 ευρώ.
Με αυτές τις δυσμενείς εξελίξεις στις τιμές των καυσίμων, υπάρχει και άλλο ένα πρόβλημα, που ενέχει κίνδυνο αύξησης των εισιτηρίων. Τον προσεχή Ιούνιο, λήγει η απόφαση της κυβέρνησης για μειωμένο ΦΠΑ στα εισιτήρια των επιβατών, που είχε θεσπίσει στην περίοδο της πανδημίας.
Να υπενθυμίσουμε ότι σήμερα τα εισιτήρια επιβαρύνονται με ΦΠΑ 13% και ενδέχεται, αν η κυβέρνηση δεν παρατείνει το προσωρινό αυτό μέτρο, σε δύο μήνες, τα εισιτήρια των επιβατών να αυξηθούν κατά 11%, αφού ο ΦΠΑ θα διαμορφωθεί και πάλι στο 24%.
Η πάγια θέση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) είναι και η μείωση του ΦΠΑ και στα Ι.Χ. από 24% σε 13%, εκτός από το γεγονός ότι ζητούν να διατηρηθεί ο μειωμένος ΦΠΑ για τους επιβάτες, που είναι στο 13%.
Η κυβέρνηση, για αυτό το θέμα, δεν έχει ανοίξει τα χαρτιά της, αλλά η πίεση από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες είναι μεγάλη και έχουν διατυπωθεί σοβαρά επιχειρήματα προς τους συναρμόδιους υπουργούς για την ωφέλεια της εθνικής και τοπικής οικονομίας από τη μείωση του ΦΠΑ.
Ακτοπλοϊα
Οι τιμές των εισιτηρίων
Κατά την περσινή χρονιά, η επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά 6,7%, δεδομένου ότι διακινήθηκαν 18,7 εκατομμύρια επιβάτες, σε σύγκριση με το 2022, που διακινήθηκαν 17,8 εκατομμύρια επιβάτες.
Οι επιβάτες που θέλουν να ταξιδέψουν με πλοία έχουν να επιλέξουν διαφορετικές διαδρομές και τιμές. Αυτοί που δεν έχουν επιλογές είναι οι μόνιμοι κάτοικοι των νησιών και εκείνοι που διαθέτουν εξοχικές κατοικίες στα κοντινά, αλλά και στα απομακρυσμένα νησιά.
Το φθηνότερο εισιτήριο εντοπίζεται στην πορθμειακή γραμμή, Γαλατάς – Πόρος, που είναι 1,30 ευρώ. Στην ακτοπλοϊκή γραμμή, που διακινούνται χιλιάδες επιβάτες κάθε ημέρα, για λόγους εργασίας, από την Σαλαμίνα προς τον Πειραιά και αντίστροφα, ο επιβάτης με το Ι.Χ. πληρώνει 6,20 ευρώ.
Από τον Πειραιά για την Αίγινα, ο επιβάτης, με συμβατικό πλοίο, πληρώνει 12 ευρώ, για το Ι.Χ του 29 ευρώ, ενώ για την Σουβάλα, το άλλο λιμάνι της Αίγινας, το εξασφαλίζει το εισιτήριο με 10 ευρώ και για το Ι.Χ., με 25 ευρώ.
Για το Αγκίστρι το ατομικό εισιτήριο είναι 13,50 ευρώ και για το Ι.Χ. 32 ευρώ. Για τα Μέθανα, ο επιβάτης πληρώνει 14,80 ευρώ και για το Ι.Χ. άλλα 34 ευρώ.
Για τον Πόρο, ο επιβάτης πληρώνει 17 ευρώ και για το Ι.Χ. 35 ευρώ και για το μηχανάκι του 9 ευρώ.
Από το Καστελόριζο για την Ρόδο και αντίστροφα, με πλοίο, το ατομικό εισιτήριο το εξασφαλίζει με 15 ευρώ και για να πάρεις και το Ι.Χ., συνολικά θα πληρώσεις 40 ευρώ.
Με την εταιρεία Dodekanisos Seaways, από την Ρόδο για να μεταβείς στην Κάλυμνο πληρώνεις 44 ευρώ, για την Κω, 39 ευρώ, για την Λέρο, 48 ευρώ, για την Νίσυρο, 35 ευρώ.
Για να έχετε μια ολοκληρωμένη εικόνα και για τις τιμές που πληρώνουν οι επιβάτες για να μεταβούν από τα ελληνικά νησιά προς τις ακτές της Τουρκίας, οι τιμές έχουν ως εξής:
Από την Χίο προς το Τσεσμέ, το εισιτήριο κυμαίνεται από 25,62 έως και 30 ευρώ, ανάλογα με το πλοίο και από τα λιμάνια της Σάμου, Καρλόβασι και Πυθαγόρειο, προς το Κουσάντασι, κυμαίνεται από 20 έως 36 ευρώ.
Το εισιτήριο από τον Πειραιά για την Φολέγανδρο, ο επιβάτης με συμβατικό πλοίο πληρώνει 48 ευρώ.
Στα ταχύπλοα υπάρχει αύξηση μόνο στη γραμμή Πειραιάς – Μύκονος, καθώς και Μύκονος – Αμοργός και Μύκονος – Νάξος.
Οι προτάσεις του προέδρου του ΣΕΕΝ
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Διονύσης Θεοδωράτος, συνεχώς διατυπώνει προτάσεις για την ενίσχυση των εταιρειών και των θαλάσσιων συγκοινωνιών στο Αιγαίο και στο Ιόνιο.
Οι προτάσεις του Συνδέσμου συνοψίζονται κυρίως σε τέσσερις θεματικές ενότητες εφαρμογής δέσμης μέτρων αντιμετώπισης των άμεσων προκλήσεων της ακτοπλοΐας:
• Χρηματοδότησης των επενδύσεων απανθρακοποίησης του ακτοπλοϊκού στόλου.
Η σημαντικότερη πρόκληση που αντιμετωπίζει η ελληνική ακτοπλοΐα στο πλαίσιο της πράσινης μετάβασης είναι αυτή της ανανέωσης του στόλου, καθώς ακόμη αναμένουμε να ανοίξουν κύκλοι χρηματοδότησης. Οι επενδύσεις απανθρακοποίησης με στόχο τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και τη μείωση του αποτυπώματος του στόλου της επιβατηγού ναυτιλίας θα πρέπει να αφορούν κυρίως έργα ναυπήγησης νέων πλοίων ή εκσυγχρονισμού υφιστάμενων πλοίων με μηχανές χρήσης διπλού εναλλακτικού καυσίμου.
• Επικαιροποίησης της λιμενικής διακυβέρνησης και υλοποίησης των λιμενικών υποδομών στήριξης της πράσινης μετάβασης.
Είναι επιβεβλημένη η επικαιροποίηση του πλαισίου λιμενικής διακυβέρνησης για την επένδυση των λιμενικών τελών και των δικαιωμάτων που καταβάλλουν οι επιβάτες και οι πλοιοκτήτριες εταιρείες, βελτίωση της λειτουργικότητας, της ασφάλειας, της υποδομής εναλλακτικών καυσίμων και χρεώσεων ώστε να μην θέτουν εμπόδια στη νησιωτικότητα, στη βιώσιμη ακτοπλοϊκή κινητικότητα και στον τουρισμό.
• Η Ναυτική εκπαίδευση και προσέλκυση των νέων για στελέχωση των ακτοπλοϊκών πλοίων και ευρύτερα της Ναυτιλίας μας.
• Εφαρμογής δημοσιονομικών μέτρων στήριξης και αποκατάστασης της ανταγωνιστικότητας όπως:
Ισότιμης αντιμετώπισης της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού ακτοπλοϊκού στόλου με τις διεθνείς και εσωτερικές γραμμές των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με ανάλογες πολιτικές όπως και άλλων κρατών της Ε.Ε.
Διατήρηση του Φ.Π.Α. 13% στους επιβάτες καθώς και η επέκταση του στα Ι.Χ. αυτοκίνητα από 1/1/2025
Ο επαναπροσδιορισμός των όρων και προϋποθέσεων των προκηρύξεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας – μίσθωσης πλοίων – για την εξυπηρέτηση των γραμμών δημόσιας υπηρεσίας
Κανονισμός αρχών και λειτουργίας του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ)
Εφαρμογή κανονισμού 352/2017 – απελευθέρωση λιμενικών υπηρεσιών – στερεά απόβλητα και άλλες υπηρεσίες (καβοδεσίας, γενικών υπηρεσιών προς τους επιβάτες, ρυμούλκησης)
Ηλεκτρονικό Σύστημα Κράτησης Θέσεων στην Ακτοπλοΐα – ΗΣΚΘΕΕΑ.
Η δημοσίευση του επικαιροποιημένου σχεδίου του Π.Δ. με τις απόψεις του ΣΕΕΝ που ήδη έχει αποσταλεί στην αρμόδια υπηρεσία του ΥΝΑΝΠ/ΔΘΣ, αποτελεί την πλέον ώριμη απλουστευμένη διαδικασία για τη ρύθμιση του ζητήματος των ηλεκτρονικών κρατήσεων. Σημειώνεται ότι το υφιστάμενο από 20ετίας θεσμικό πλαίσιο θεωρείται ήδη τεχνολογικά παρωχημένο με βάση τις σύγχρονες εφαρμογές και εξελίξεις στον τομέα της πληροφορικής και της ψηφιοποίησης.
Τελευταία επικαιροποίηση (άυλης μορφής εισιτήρια) υπήρξε το έτος 2014 με τις διατάξεις του Π.Δ. αριθ. 12/19-1-2015.
Για να πετύχουμε αυτούς τους στόχους απαιτείται συντονισμός, εξορθολογισμός και μεταρρυθμιστική πολιτική.
Η συνεργασία, ο διάλογος, η διαβούλευση με το σύνολο της Ναυτιλίας μας είναι σταθερή επιλογή και ακλόνητη βούλησή μας.
Μετά την πετυχημένη διοργάνωση του “ExploretheAegean Ι”, που εγκαινίασε το καλοκαίρι του 2019, η Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης πρόκειται να επαναλάβει και φέτος τη δράση πληροφόρησης και επικοινωνίας στο πλαίσιο της καμπάνιας “EUinmyRegion”, με στόχο την προβολή των έργων που υλοποιούνται στα νησιά των Κυκλάδων και της Δωδεκανήσου με συγχρηματοδότηση από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Νοτίου Αιγαίου 2014-2020 και το Περιφερειακό Πρόγραμμα «Νότιο Αιγαίο» 2021-2027. Η ιδέα της ενέργειας βασίζεται στο project “Road Trip” (https://roadtriproject.eu) που υλοποιήθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Έξι νέοι και νέες, ηλικίας, μεταξύ 18 και 30 ετών, θα ταξιδέψουν στη Σαντορίνη, τη Σύρο,την Κω και τη Ρόδο, τον Ιούλιο του 2024, ακολουθώντας μια προκαθορισμένη διαδρομή που θα διαρκέσει 8-10 ημέρες.
Στους σταθμούς της περιπλάνησής τους, οι νέοι και οι νέες θα επισκέπτονται συγχρηματοδοτούμενα έργα και δράσεις (θα δοθούν αναλυτικές οδηγίες και πρόγραμμα από την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης) και θα έρχονται σε επαφή με την ιστορία των νησιών και τις πολιτιστικές παραδόσεις τους.
Σε όλη τη διάρκεια της πορείας τους θα φωτογραφίζουν, θα βιντεοσκοπούν, θα στέλνουν καθημερινά το υλικό στην Υπηρεσία μας και θα κάνουν καθημερινά δημόσιες αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, περιγράφοντας παράλληλα την εμπειρία τους. Όταν ολοκληρωθεί το ταξίδι, η ΕΥΔ θα συγκεντρώσει το υλικό και θα δημιουργήσει βίντεο μικρής διάρκειας, τα οποία θα μπορούν να παρουσιαστούν (πιθανά και από τους ίδιους τους συμμετέχοντες) σε εκδηλώσεις δημοσιότητας και σε συναντήσεις του δικτύου πληροφόρησης και επικοινωνίας.
Η Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης θα καλύψει τα έξοδα μετακίνησης, διαμονής και διατροφής των συμμετεχόντων.
Οι αιτήσεις συμμετοχής υποβάλλονται στο notioaigaio@mou.gr από σήμερα έως τις 30/4/2024 με ηλεκτρονικό μήνυμα (με τίτλο «Για τη δράση Explore the Aegean II»), στο οποίο θα αναφέρονται όνομα, επώνυμο, ηλικία, τόπος διαμονής, τηλέφωνο επικοινωνίας και προφίλ στα κοινωνικά δίκτυα (Facebook, Instagram, tik tok, X).
Το μήνυμα θα πρέπει να συνοδεύεται από ένα σύντομο βίντεο (διάρκειας έως 60 δευτερολέπτων το πολύ), στο οποίο οι ενδιαφερόμενοι και οι ενδιαφερόμενες θα παρουσιάζουν τον εαυτό τους και τα κίνητρά τους για να συμμετάσχουν στο Explore the Aegean ΙΙ, καθώς και από 3 ως 5 ενδεικτικές φωτογραφίες, ώστε να διαπιστωθεί η ευχέρεια στις ποιοτικές λήψεις.
Η τελική επιλογή μεταξύ των υποψηφιοτήτων θα γίνει από ειδική επιτροπή που θα συστήσει για αυτόν τον σκοπό η ΕΥΔ.
Τουλάχιστον τέσσερις άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και άλλοι 90 τραυματίστηκαν, σύμφωνα με τον πρώτο, ακόμα προκαταρκτικό, απολογισμό τον οποίο έδωσε στη δημοσιότητα το πυροσβεστικό σώμα, εξαιτίας του πολύ ισχυρού σεισμού, μεγέθους τουλάχιστον 7,2 βαθμών, που έπληξε σήμερα, Τετάρτη, το πρωί την Ταϊβάν.
Ο σεισμός προκάλεσε την κατάρρευση τουλάχιστον 26 κτιρίων, τα μισά από τα οποία στην περιφέρεια Χουάλιεν, και εξαιτίας του εκδόθηκαν έκτακτα προειδοποιητικά δελτία για τσουνάμι τόσο στη νήσο όσο και σε γειτονικές χώρες, ιδίως στη νότια Ιαπωνία και στις Φιλιππίνες.
Πλάνα που μεταδίδουν τηλεοπτικά δίκτυα της Ταϊβάν εικονίζουν κτίρια που πήραν επικίνδυνη κλίση, εδικά στην αραιοκατοικημένη περιφέρεια Χουάλιεν, στο ανατολικό τμήμα της χώρας, όπου και καταγράφονται προς το παρόν όλοι οι νεκροί.
Ο σεισμός προκάλεσε διακοπές της ηλεκτροδότησης σε τομείς της πρωτεύουσας Ταϊπέι όταν σημειώθηκε, στις 07.58 (τοπική ώρα· 02.58 ώρα Ελλάδας) σε βάθος 15,5 χλμ., σε θαλάσσια περιοχή κοντά στις ανατολικές ακτές της Ταϊβάν, σύμφωνα με τη μετεωρολογική και σεισμολογική υπηρεσία της νήσου.
Σύμφωνα με την Taipower, εταιρεία ηλεκτρικού ρεύματος, τουλάχιστον 87.000 νοικοκυριά δεν έχουν ρεύμα.
Κατά τη μετεωρολογική και σεισμολογική υπηρεσία της Ιαπωνίας, μικρά κύματα τσουνάμι, όχι μεγαλύτερα από μερικές δεκάδες εκατοστά, παρατηρήθηκαν στον νότιο νομό Οκινάουα. Οι Αρχές υποβάθμισαν τον κίνδυνο για τσουνάμι τριών και πλέον μέτρων και ήραν τη διαταγή εκκένωσης παράκτιων περιοχών.
Παράλληλα, η ιαπωνική σεισμολογική υπηρεσία αναθεώρησε προς τα πάνω την εκτίμησή της για τον σεισμό, κάνοντας λόγο για δόνηση 7,7 βαθμών (από 7,5).
Οι αρχές του αεροδρομίου στη Νάχα, τη μεγαλύτερη πόλη στην Οκινάουα, ανέστειλαν τα δρομολόγια μετά την προειδοποίηση για τσουνάμι. Η κίνηση των αεροσκαφών έχει ανασταλεί από τις 09.25 (03.25 ώρα Ελλάδας) προληπτικά, διευκρίνισε εκπρόσωπος του υπουργείου Μεταφορών στη Νάχα, στη νοτιοδυτική Ιαπωνία, προσθέτοντας πως «οι πτήσεις που θα προσγειώνονταν (στη Νάχα) θα εκτραπούν».
Η σεισμολογική υπηρεσία των Φιλιππίνων επίσης εξέδωσε επίσης έκτακτο προειδοποιητικό δελτίο για τσουνάμι, καλώντας κατοίκους παραθαλάσσιων περιοχών να σπεύσουν σε τοποθεσίες με μεγαλύτερο υψόμετρο.
Ανησυχία και στην Κίνα
Ο σεισμός έγινε αισθητός έως τη Σαγκάη της Κίνας, καθώς και –πολύ περισσότερο– σε περιοχές της νότιας Κίνας.
Το Πεκίνο, εκφράζοντας την ανησυχία του, προσφέρθηκε να στείλει βοήθεια στην Ταϊπέι. Βοήθεια προσφέρει και η Ιαπωνία, διά στόματος του πρωθυπουργού Φουμίο Κισίντα.
A view from behind a window as debris falls from a building, during an earthquake just off the eastern coast of Taiwan, according to Taiwan’s Central Weather Administration, in New Taipei City, Taiwan, April 3, 2024, in this still image obtained from a social media video. Wang/via REUTERS THIS IMAGE HAS BEEN SUPPLIED BY A THIRD PARTY. MANDATORY CREDIT. NO RESALES. NO ARCHIVES.
Δεκάδες μετασεισμοί έγιναν αισθητοί στην Ταϊπέι –τουλάχιστον 25–, οι πέντε περίπου 5 βαθμών, την πρώτη ώρα μετά τον κύριο σεισμό.
Πρόκειται για την ισχυρότερη σεισμική δόνηση στη νήσο «εδώ και είκοσι πέντε χρόνια», κατά την εκτίμηση του διευθυντή του Σεισμολογικού Κέντρου της Ταϊπέι, του Γου Τσιεν-φου.
«Ο σεισμός έγινε κοντά στην ακτή και σε μικρό εστιακό βάθος. Εγινε αισθητός σ’ όλη την Ταϊβάν και σε γειτονικές περιοχές (…) Είναι ο ισχυρότερος εδώ και 25 χρόνια, από τον σεισμό του 1999», είπε ο κ. Γου σε δημοσιογράφους, αναφερόμενος στην καταστροφή του Σεπτεμβρίου εκείνης της χρονιάς, όταν σεισμός ισχύος 7,6 βαθμών στοίχισε τη ζωή σε περίπου 2.400 ανθρώπους και κατέστρεψε ή προκάλεσε σοβαρές ζημιές σε περίπου 50.000 κτίρια.
Τόπος:Νάξος – Χώρα (Δημοτικό Θέατρο Νάξου – Ιακ. Καμπανέλλης)
Χρόνος: Παρασκευή 5 Απριλίου (ώρα έναρξης 18:00)
Θέμα εκδήλωσης: Ενημερωτική διάλεξη με θέμα «Δημογραφικό πρόβλημα – Υπογεννητικότητα – Υπογονιμότητα. Σύγχρονη προσέγγιση και αντιμετώπιση».
Διοργάνωση: Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων σε συνεργασία με την Μονάδα Ιατρικώς Υποβοηθούμενης Αναπαραγωγής του Ναυτικού Νοσοκομείου Αθηνών
Τι αναφέρει η πρόσκληση:
Στις 5 Απριλίου 2024 ώρα έναρξης 18:00, θα πραγματοποιηθεί ενημερωτική διάλεξη από τη Μονάδα Ιατρικώς Υποβοηθούμενης Αναπαραγωγής του Ναυτικού Νοσοκομείου Αθηνών με θέμα: «Δημογραφικό πρόβλημα – Υπογεννητικότητα – Υπογονιμότητα. Σύγχρονη προσέγγιση και αντιμετώπιση».
Στις 29 Μαρτίου, επέτειο του θανάτου του Ιάκωβου Καμπανέλλη, ο Δήμος Βύρωνα και η Ένωση Σεναριογράφων Ελλάδος τίμησαν τη μνήμη του εκλιπόντος προβάλλοντας ένα ντοκιμαντέρ για τη ζωή του και το έργο του, παραγωγής της Ένωσης Σεναριογράφων Ελλάδος σε σενάριο Θάνου Τσάμπρα και σκηνοθεσία Αλέξανδρου Κακαβά και Αδαμάντιου Πετρίτση.
Παρουσιαστής της βραδιάς ο ανιψιός του Ιάκωβου, Γιώργος Καμπανέλλης.
Αφού ανεγνώσθησαν οι χαιρετισμοί του Υφυπουργού Σύγχρονου Πολιτισμού Χρίστου Δήμα και της κόρης του Ιάκωβου Κατερίνας Καμπανέλλη, απηύθυναν χαιρετισμό οι οικοδεσπότες της εκδήλωσης Αλέξης Σωτηρόπουλος, Δήμαρχος Βύρωνα και Αλέξανδρος Κακαβάς, Πρόεδρος της Ένωσης Σεναριογράφων Ελλάδος. Έλαβαν επίσης το λόγο ο Αντιπρόεδρος της Ε.Σ.Ε. Κώστας Παπαπέτρος και ο ομότιμος καθηγητής Ανδρέας Αθηναίος.
Παρέστησαν ο Δήμαρχος Βύρωνα Αλέξης Σωτηρόπουλος, ο Πρόεδρος της Ένωσης Σεναριογράφων Ελλάδος Αλέξανδρος Κακαβάς, ο ανιψιός του Ιάκωβου, Γιώργος Καμπανέλλης, μέλος της Λέσχης Τέχνης και Πολιτισμού της Ε.Σ.Ε. μετά της συζύγου του, ο Εντεταλμένος Σύμβουλος της Περιφέρειας Αττικής, Χρήστος Γώγος, ο Αντιδήμαρχος Πολιτισμού Αθανάσιος Κλειάσιος, ο Αντιδήμαρχος Βασίλης Πέτσας, η Γενική Γραμματέας της Ε.Σ.Ε. Τζένη Κοσμίδου, ο Γενικός Διευθυντής Σύγχρονου Πολιτισμού του ΥΠ.ΠΟ Δρ Γεώργιος Κακαβάς, ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Βύρωνα Νεκτάριος Αποστολάκης, οι Δημοτικοί Σύμβουλοι Βύρωνα Ελένη Βιδάλη, Αριστείδης Γώγος, Ιουλία Κιούπη, Λεμονιά Κλωνάρη, Μίλτος Μπαντής, Αντώνης Μποζιαρης, Πάνος Τριγάζης, το μέλος της Ε.Σ.Ε. Κλεοπάτρα Σβανά, τα μέλη της Λέσχης Τέχνης και Πολιτισμού της Ε.Σ.Ε. Κατερίνα Καταμπελίση και Αρίσταρχος Παπαδανιήλ ο ομότιμος καθηγητής Ανδρέας Αθηναίος μετά της συζύγου του, ο πρώην Γενικός Γραμματέας Δήμου Ηλιούπολης Χρήστος Σωτηρόπουλος, το μέλος Δ.Σ. θεάτρου Βραχων Σοφία Δημητρίου, η Αντιπρόεδρος του Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης Σταυρούλα (Ρούλα) Μακρή, η Έφη Αλεξανδρή, ο Εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος Νίκος Δεληγιάννης, η Σοφία Λόη, ο Αλέξανδρος Βορτελίνας, η Έφη Καποδίστρια, η τραγουδίστρια Έφη Ροδά, ο ηθοποιός Σταύρος Νικολαίδης, η ηθοποιός Αθηνά Δόμβρου, η Σαλώμη Χρήστου, η Πέπη Τσεσμελή μετά του πατρός της, κ.ά.
Το πρόβλημα της μεταφοράς των ασθενών στα νοσοκομεία, η ελλιπής ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού κατά τους χειμερινούς μήνες και η διαχείριση των απορριμμάτων είναι μαζί με την έλλειψη προσωπικού τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει η Σίφνος, σύμφωνα με τη δήμαρχο του νησιού, Μαρία Ναδάλη.
Ποιες από τις προτεραιότητες της Δημοτικής Αρχής έχουν δρομολογηθεί στις πρώτες 90 ημέρες;
Στο πρώτο τρίμηνο, στοχεύσαμε στην αναδιοργάνωση των υπηρεσιών του Δήμου και στην υλοποίηση έργων ιδιαίτερα σημαντικών για την όσο το δυνατόν ομαλή λειτουργία του νησιού κατά τη θερινή περίοδο. Σκοπός μας η αντιμετώπιση των αυξημένων αναγκών ύδρευσης & καθαριότητας και η εύρεση νέων χώρων στάθμευσης.
Στον τομέα της ύδρευσης οι εργασίες συνεχίζονται ακόμα και σήμερα με εντατικούς ρυθμούς, ενώ παράλληλα είμαστε πολύ κοντά στην ολοκλήρωση του διαγωνισμού για την ανάδειξη αναδόχου που θα αναλάβει την αποκομιδή των απορριμμάτων και ανακυκλώσιμων υλικών καθώς και τον καθαρισμό των κοινόχρηστων χώρων, γεγονός πολύ σημαντικό, με δεδομένο ότι το προσωπικό του Δήμου, παρά τις εντατικές προσπάθειες, είναι αριθμητικά ελάχιστο για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των καιρών.
Επισκεφτήκαμε με τους Αντιδημάρχους Υπηρεσίες και Υπουργεία, για τη δρομολόγηση ενεργειών που συνδέονται με την επίλυση προβλημάτων που προκαλούνται από έντονες παράκτιες διαβρώσεις. Εκτός των άλλων, συναντηθήκαμε με τον Υπουργό Υγείας και τη Γενική Γραμματέα Υπηρεσιών Υγείας για την προώθηση λύσεων στα σοβαρά προβλήματα που συνδέονται με την περαιτέρω στελέχωση του Ιατρείου μας και τον τρόπο μεταφοράς όσων ασθενών χρήζουν άμεσης νοσοκομειακής περίθαλψης. Επισκεφτήκαμε τον Αναπληρωτή Υπουργό Εσωτερικών και συναντηθήκαμε με την Υπουργό στα γραφεία της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου στη Σύρο, όπου θέσαμε παρουσία του Αντιπεριφερειάρχη Κυκλάδων και άλλων συναδέλφων τα σοβαρό πρόβλημα της υποστελέχωσης των Δήμων μας και την ανάγκη αλλαγής του νομοθετικού πλαισίου για τη διακομιδή ασθενών και με πτητικά μέσα ιδιωτικών εταιρειών, στην περίπτωση που το ΕΚΑΒ αδυνατεί να ανταποκριθεί. Επιπλέον, ολοκληρώσαμε τους φακέλους για την κατασκευή δύο γηπέδων, ενός γηπέδου 5Χ5 στον Αρτεμώνα και ενός γηπέδου ποδοσφαίρου στη θέση «Θόλος», δυο πολύ σημαντικά έργα για τη νεολαία του νησιού μας. Συντάξαμε φάκελο και υποβάλαμε πρόταση για τη χρηματοδότηση νέων ψηφιακών εφαρμογών για την τουριστική προβολή και προώθηση του πολιτιστικού αποθέματος του Δήμου Σίφνου.
Ποια είναι τα προβλήματα που επιμένουν;
Το μεγαλύτερο πρόβλημα που συνδέεται με τη λειτουργία του Δήμου και των υπηρεσιών του παραμένει η έλλειψη προσωπικού και γενικά εργατικών χεριών, αλλά και οι αργοί ρυθμοί στην έγκριση της πρόσληψης προσωπικού στις ανταποδοτικές υπηρεσίες. Στα σοβαρά προβλήματα ξεχωρίζουμε το πρόβλημα της μεταφοράς των ασθενών στα νοσοκομεία, την ελλιπή ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού κατά τους χειμερινούς μήνες και τη διαχείριση των απορριμμάτων.
Κυκλάδες – Σίφνος
Τουρισμός και γαστρονομία: Είναι τα δύο «ατού» της Σίφνου;
Φυσικά είναι πολύ σημαντικό συγκριτικό πλεονέκτημα της Σίφνου και στοιχείο της τουριστικής της εικόνας η γαστρονομία. Το νησί μας, που έχει συνδέσει το όνομά του με τον Τσελεμεντέ και το ομώνυμο Φεστιβάλ Κυκλαδικής Γαστρονομίας, φημίζεται για το καλό φαγητό, τα ιδιαίτερα τοπικά προϊόντα και τις μοναδικές γεύσεις. Δεν είναι, όμως, το μόνο πλεονέκτημα. Η σιφναίικη κεραμική, τα πολυάριθμα μονοπάτια, που δίνουν την ευκαιρία στον επισκέπτη να ανακαλύψει και να απολαύσει πτυχές του ανέπαφου φυσικού τοπίου, τα ξωκλήσια, τα παραδοσιακά σοκάκια και η ιδιαίτερη αρχιτεκτονική είναι μερικά από τα στοιχεία που κάνουν τη Σίφνο να ξεχωρίζει. Στα παραπάνω έρχεται φυσικά να προστεθεί η φιλόξενη διάθεση των κατοίκων και επαγγελματιών, οι ευκαιρίες και η δυνατότητα που έχει ο επισκέπτης να διαμορφώσει το πρόγραμμα των διακοπών του έτσι όπως επιθυμεί.