Τετάρτη, 27 Νοεμβρίου, 2024
Αρχική Blog Σελίδα 990

Ατομα με Αναπηρία: Υποδομές πρόσβασης σε 287 παραλίες

0

Η προσβάσιμη παραλία δεν είναι ένα ακόμη «τουριστικό προϊόν» ή μια «παροχή» προς ειδικές ομάδες, αλλά έκφραση πολιτισμού, δημοκρατικό δικαίωμα και υποχρέωση της πολιτείας προς όλους και όλες. Αυτό τονίστηκε, μεταξύ άλλων, από τον υπουργό Τουρισμού Βασίλη Κικίλια και την πρόεδρο του ΕΟΤ Αντζελα Γκερέκου, σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου για την παρουσίαση της δράσης «Δημιουργία ολοκληρωμένων τουριστικών προσβάσιμων θαλάσσιων προορισμών».

Στόχος του έργου είναι η διασφάλιση της προσβασιμότητας στη θάλασσα ατόμων με αναπηρία και λοιπών εμποδιζόμενων ατόμων, όπως ηλικιωμένοι, έγκυοι, άτομα με κινητικές δυσκολίες κ.ά., καθώς και η προβολή της Ελλάδας ως προσβάσιμου θαλάσσιου τουριστικού προορισμού.

Η Ελλάδα διαθέτει 250 προσβάσιμες παραλίες. Θα μπορούσαν να είναι πολύ περισσότερες, υπήρξαν παλιότερα καθυστερήσεις, αλλά εδώ και αρκετά χρόνια γίνονται βήματα. Το έργο αφορά την προμήθεια και εγκατάσταση, σε 287 παραλίες σε όλη την Ελλάδα, μη μόνιμων υποδομών για την αυτόνομη πρόσβαση στη θάλασσα ατόμων με αναπηρία ή με περιορισμένη κινητικότητα. Εως σήμερα έχουν ήδη διαμορφωθεί 147 παραλίες στο πλαίσιο αυτής της δράσης. 

Αλήθεια, πόσες θα δούμε στις Κυκλάδες;

Εγκαταστάσεις
Το έργο προβλέπει ολοκληρωμένες εγκαταστάσεις στις προσβάσιμες παραλίες, όπου τα άτομα με αναπηρία ή με δυσκολία μετακίνησης θα μπορούν να μπαίνουν ανεξάρτητα στη θάλασσα (χρησιμοποιώντας κυρίως το ελληνικής δημιουργίας σύστημα seatrack) αλλά όχι μόνον: Θα υπάρχει δυνατότητα για στάθμευση, μετακίνηση, αποδυτήρια, πρόσβαση σε ξαπλώστρα και αναψυκτήριο, δηλαδή όροι για μια πλήρη εμπειρία, όπως τόνισε η γενική γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης, Ολυμπία Αναστασοπούλου.

Για την ευρύτερη γνωστοποίηση των προσβάσιμων παραλιών το υπουργείο Τουρισμού έχει διαμορφώσει ειδικό ιστότοπο με όλες τις σχετικές πληροφορίες (www.accessiblebeaches.gr), καθώς και βίντεο, τα οποία έχουν ανέβει στις σχετικές με τον ελληνικό τουρισμό ιστοσελίδες.

«Ασφάλεια και αξιοπρέπεια»
«Αυτό που συζητάμε τώρα είναι το αυτονόητο, αλλά τρέφω ελπίδα πως θα προχωρήσουμε. Η κοινωνία και οι συνθήκες που επικρατούν μάς κάνουν ανάπηρους. Οταν δεν υπάρχουν ράμπες ή τις φράζουν αυτοκίνητα», είπε ο Αντώνης Τσαπατάκης, «χρυσός» παγκόσμιος πρωταθλητής και «χάλκινος» παραολυμπιονίκης κολύμβησης. Η Αναστασία Πυργιώτη, «χάλκινη» παραολυμπιονίκης, υπογράμμισε την ανάγκη για ασφάλεια και αξιοπρέπεια, και σημείωσε πόσο σημαντικό είναι να μπορεί να μπει μόνη της στη θάλασσα.

Ο ευρωβουλευτής Στέλιος Κυμπουρόπουλος τόνισε πως είναι σημαντικό να συνειδητοποιούμε ότι δεν κάνουμε κάτι μόνο για λίγους, αλλά για όλους μας. «Δεν αφορά μόνο τα αμαξίδια, αλλά πρέπει να δούμε και άλλες πλευρές όπως για παράδειγμα την πρόσβαση σε τυφλούς. Σήμερα υπάρχουν τεχνολογίες που μάς βοηθούν, για παράδειγμα καθοδηγούν με ηχητικά σήματα τους ανθρώπους με προβλήματα όρασης», συμπλήρωσε.

Για το πρωτοπόρο στον τομέα αυτό έργο των δήμων τους μίλησαν ο δήμαρχος Γλυφάδας Γεώργιος Παπανικολάου και η δήμαρχος Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων, Μερόπη Υδραίου. «Δεν θα ξεχάσω μια μητέρα από τη Γαλλία, η οποία με δάκρυα στα μάτια μάς ευχαριστούσε γιατί το παιδί της μπήκε για πρώτη φορά στη θάλασσα πέρυσι το καλοκαίρι στην Κέρκυρα», είπε η κ. Υδραίου. Στον Δήμο Κεντρικής Κέρκυρας λειτουργούν 10 συσκευές seatrack, ενώ στον Δήμο Γλυφάδας υπάρχουν ολοκληρωμένες υπηρεσίες.

Με πληροφορίες από τη σελίδα kathimerini.gr

Cycladic IFLY: Σταμάτησαν οι ενδοκυκλαδικές πτήσεις, ποιος ο λόγος

0
Cycladic IFLY
Cycladic IFLY

Ονειρο ήταν και πάει;

Οι ενδοκυκλαδικές πτήσεις ή πιο σωστά οι πτήσεις στο Νότιο Αιγαίο από την Cycladic IFLY αναστέλλονται.  Ο λόγος; Η αδυναμία απόκτησης slots την καλοκαιρινή περίοδο.  Και το ερώτημα που τίθεται είναι ξεκάθαρο: θα τα δούμε και πάλι στον αέρα ή όχι;

Με πέντε προορισμούς εντός Κυκλάδων και με έδρα τη Πάρο, η αλήθεια είναι ότι η εν λόγω εταιρεία δικαιολογούσε την ονομασία της…

Ας δούμε το σχετικό δημοσίευμα από τη σελίδα newmoney.gr 

“Η Cycladic IFLY είναι η πρώτη ελληνική ενδο-νησιωτική αερογραμμή. Από τον Οκτώβριο του 2022 η μικρή αεροπορική του εφοπλιστή Νίκου Λυκιαρδόπουλου, με έδρα το νησί της Πάρου, χρησιμοποιεί 3 νέα αεροσκάφη τύπου Cessna Grand Caravan 208, χωρητικότητας 8 και 12 επιβατών, για να συνδέει γρήγορα τα ελληνικά νησιά μεταξύ τους.

Μέχρι σήμερα εξυπηρετούσε 8 προορισμούς (Μύκονο, Σαντορίνη, Πάρο, Σύρο, Νάξο, Χανιά Ηράκλειο και Ρόδο), οι πέντε στις Κυκλάδες. Ειδικά τον χειμώνα, η εξυπηρέτηση αυτών των νησιών με τα μικρά αεροσκάφη της Cycladic IFLY αποδείχθηκε καταλυτική.

Παρά την επιχειρησιακή επιτυχία και τη μεγάλη κοινωνική αποδοχή, το πρόγραμμα Cycladic IFLY αντιμετωπίζει σήμερα σοβαρό πρόβλημα στη συνέχισή του για λόγους καθαρά γραφειοκρατικούς.

Ενώ από τον Οκτώβριο του 2022 η εταιρεία έχει υποβάλλει, όπως ορίζει ο νόμος, το πρόγραμμα των πτήσεων της θερινής περιόδου 2023 και από τον Νοέμβριο του ίδιου έτους έχει ζητήσει την απόδοση Διαθέσιμου Χρόνου Πτήσης (Starting and Landing Operation Time – SLOTs) στα «συντονισμένα» αεροδρόμια των νησιών, μέχρι σήμερα δεν έχει λάβει καμία απάντηση από τις Αρχές (SLOT coordinator).

Από τις 24 Μαρτίου έχουν σταματήσει οι προγραμματισμένες πτήσεις της εταιρείας. Η μη απόδοση slots κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου είναι βέβαιο ότι θα φέρει σοβαρό πλήγμα στο (μη επιδοτούμενο!) business plan της εταιρείας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για μια εταιρεία που στην πλήρη ανάπτυξή της τους καλοκαιρινούς μήνες προβλέπεται να απασχολεί 75 ανθρώπους.

Επίσης θα αφήσει ένα κενό στην αεροπορική σύνδεση μεταξύ των ελληνικών νησιών με ό,τι αυτό σημαίνει για την καθημερινότητα των τοπικών πληθυσμών που έχουν ήδη στηρίξει τις μετακινήσεις τους σε αυτή.

 

“Blue Star Naxos”: Πέρασε το φράγμα των 11.500 προσεγγίσεων στην Πάρο

0
Blue Star Naxos
Blue Star Naxos

Οσοι βρέθηκαν σήμερα, απόγευμα Μεγάλης Δευτέρας (10/04) στο λιμάνι του Πειραιά με σκοπό να αναχωρήσουν για Παροναξία – Αγονη Γραμμή και Αμοργό θα παρατήρησαν ότι στη συγκεκριμένη γραμμή έχει δρομολογηθεί το “Blue Star Paros”...

Και το “Blue Star Naxos”; Στην άκρη του λιμανιού. Από αύριο Μεγάλη Τρίτη (11/04) και για μία εβδομάδα μπαίνει στη πρωϊνή γραμμή Πειραιάς – Σύρος – Τήνος – Μύκονος και επιστροφή (σ.σ. αντί του “Blue Star Chios“) και στη συνέχεια (19/04) θα πάρει το δρόμο για την πλατφόρμα όπου και θα πραγματοποιήσει την ετήσια ακινησία του…

Θα το δούμε πάλι στη κλασσική του γραμμή το απόγευμα της Πέμπτης 4 Μαϊου..

Ομως, ο λόγος της αναφοράς εδώ είναι για το … ρεκόρ (milestone… όπως λένε και στο χωριό του φίλου Μιχάλη Ρούσσου) που σημείωσε το περασμένο Σάββατο 8 Απριλίου.

Ποιο είναι αυτό; Το πλοίο της Blue Star Ferries συμπλήρωσε 11.500 προσεγγίσεις στο λιμάνι της Πάρου. Και θεωρούμε ότι έχει ανάλογη προσέγγιση και για τη Νάξο με δεδομένο ότι εμπλέκεται στη γραμμή της Παροναξίας…

Η σχετική αναφορά από τον μετρ των στατιστικών Μιχάλη Ρούσσου (σ.σ. υπεύθυνος στατιστικής στο Λιμεναρχείο Πάρου) όπου αναφέρει με ιδιαίτερα γλαφυρό τρόπο

“Σάββατο 8 Απριλίου του 2023, το Blue Star Naxos έφτασε τις 11.500 αφίξεις στο λιμάνι της Πάρου!!

🌟🌟 Το πλοίο που από το 2002, ανελλιπώς, εξυπηρετεί το νησί μας!
Το πλοίο που έχει δέσει τις περισσότερες φορές στο λιμάνι της Πάρου, από αρχή της ανθρωπότητας 💪💪💪. Ας το γιορτάσουμε όπως του αρμόζει! Εάν με διαβάζουν από τα Κεντρικά, εκεί στη Καλλιθέα, περιμένω πρόσκληση για το event 🙃😁😐..

⛴️ Τη χρονιά που μας πέρασε, το Νάξος μας, τα πήγε περίφημα! Διακίνησε πάνω από 160.000 επιβάτες στο λιμάνι της Πάρου, ενώ τα οχήματα ξεπέρασαν τα 26.000.. Εξαιρετικά αδέλφια μου 🙏.

❤️ Από νεαρά παιδιά, μας έχει ταξιδέψει ουκ ολίγες φορές! Μια καρδούλα για το Νάξος μας, που έχουμε μεγαλώσει μαζί του και κοντεύουμε να βγούμε στη σύνταξη και αυτό ακόμα εκεί. Στο μεροκάματο 👏👏👏”

# Να σημειώσουμε ότι όταν την πρωταπριλιά το “Blue Star Naxos”  έπιασε Πάρο,  συμπληρώθηκαν 33.000 προσεγγίσεις από την εν λόγω εταιρεία στο γειτονικό νησί…

Μαρία Χανιώτη από Νάξο για το Φράγμα Τσικαλαριού “Αποτελεί ανάγκη που πρέπει να γίνει πράξη”

0

Η υποψήφια βουλευτής Κυκλάδων του ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ., Μαρία Χανιώτη επισκέφτηκε την Νάξο το διάστημα 7 Απριλίου έως 9 Απριλίου.

Συνοδευόμενη από την συντονίστρια της Ο.Μ. Νάξου, Παρή Μανιού, τον αναπληρωτή συντονιστή, Στέλιο Μαρινάκη και μέλη – φίλες και φίλους του κόμματος, επισκέφτηκαν την ορεινή Νάξο, πραγματοποίησε συναντήσεις με εκπροσώπους φορέων και συλλόγων καθώς και αυτοδιοικητικούς παράγοντες.

Την ίδια περίοδο επισκέφτηκε την Νάξο και ο υποψήφιος βουλευτής Κυκλάδων κος Γιώργος Μαραγκός ο οποίος συμμετείχε στην πλειονότητα των συναντήσεων και δράσεων.

Την Παρασκευή, 7 Απριλίου, επισκέφτηκε την Κωμιακή, συναντήθηκε με τον πρόεδρο της κοινότητας, Αντώνη Αλιμπέρτη και συνομίλησε με κατοίκους του χωριού. Η συζήτηση περιστράφηκε κυρίως στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν αλλά και στο σχέδιο του ΣΥΡΙΖΑ για την επόμενη μέρα .

Το Σάββατο, 8 Απριλίου, επισκέφτηκε τον Κυνίδαρο, όπου η υποδοχή και εκεί από τους κατοίκους του ήταν εξαιρετικά θερμή. Συνομίλησε με τον πρόεδρο της κοινότητας Κώστα Κλουβάτο ο οποίος την ενημέρωσε για την τρέχουσα κατάσταση. Τέθηκαν τα βασικά προβλήματα που απασχολούν τους κατοίκους του χωριού με πρώτα την υγεία, τη ακρίβεια στα καύσιμα, τις ζωοτροφές και τα είδη πρώτης ανάγκης αλλά και άλλα ζητήματα καθημερινότητας.

Κύριο χαρακτηριστικό ήταν η αγωνία των κατοίκων για την εγκατάλειψη των ορεινών χωριών. Η Νάξος είναι από τα νησιά που αντιμετωπίζει θέματα ορεινότητας εκτός από αυτά της νησιωτικότητας.

Επίσης, στη Χώρα Νάξου, η υποψήφια βουλευτής συναντήθηκε με εκπροσώπους κύριων φορέων της Νάξου, όπως τον πρόεδρο του συλλόγου ενοικιαζόμενων δωματίων, Γιώργο Κάβουρα, τον πρόεδρο του εμπορικού συλλόγου, Νίκο Κουτελιέρη και τον πρόεδρο της ένωσης ξενοδόχων, Μανώλη Μπαρδάνη.

Η κ. Χανιώτη πραγματοποίησε σύντομη συνάντηση με τον πρόεδρο της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Νάξου, Δημήτρη Καπούνη με αφορμή τα τρέχοντα ζητήματα του αγροτοκτηνοτροφικού τομέα που απασχολούν την δημοσιότητα τις τελευταίες ημέρες.

Την Κυριακή των Βαΐων (9/4), η υποψήφια βουλευτής Κυκλάδων, Μαρία Χανιώτη εκκλησιάστηκε στη Μητρόπολη Παροναξίας, ενώ στη συνέχεια συνοδευόμενη από στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ και μηχανικούς επισκέφτηκαν το φράγμα του Τσικαλαριού, όπου διαπιστώθηκε η πλήρης εγκατάλειψη του έργου,

Τέλος, η κ. Χανιώτη για όσα είδε στο φράγμα Τσικαλαριού, δήλωσε:

«Υπάρχει πλήρης εγκατάλειψη του έργου, χωρίς κανένα σημάδι επανεκκίνησης όπως μας «ενημέρωνε» δελτίο Τύπου κυβερνητικού βουλευτή… Ακόμη, από τον Δεκέμβριο του 2022 ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Γιώργος Γεωργαντάς -κατά την επίσκεψή του στο νησί- μας είχε υποσχεθεί ότι η κατασκευή του φράγματος θα ξεκινούσε τον Φεβρουάριο! Προφανώς, όλα αυτά, αποτελούν προεκλογικές υποσχέσεις κενές περιεχομένου όπως τόσες άλλες.

Επειδή λοιπόν δεν είμαστε όλοι ίδιοι, να θυμίσω ότι όποιες εργασίες έχουν γίνει στο φράγμα πραγματοποιήθηκαν την περίοδο 2017 -2019, δηλαδή, επί κυβέρνησης του Αλέξη Τσίπρα. Οι εργασίες έχουν διακοπεί από το 2021 με ευθύνη και υπογραφή του του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης λόγω ελλείψεων και τεχνικών θεμάτων .

Η κατασκευή όμως του φράγματος –για τη Νάξο- αποτελεί το σημαντικότερο έργο δημοσίου συμφέροντος των τελευταίων τουλάχιστον 20 ετών! Πρόκειται για το μεγαλύτερο νησιωτικό φράγμα, χωρητικότητας 3 εκατ. κυβικών μέτρων νερού, το οποίο θα λύσει το πρόβλημα άρδευσης της Νάξου. Είναι ζητούμενο απ’ όλους τους αγρότες και τους κτηνοτρόφους της περιοχής. Αποτελεί ανάγκη που πρέπει να γίνει πράξη. Δικαιοσύνη παντού!».

Απούλητα 3.000 αμνοερίφια στη Νάξο, στη Φολέγανδρο δεν πήγαν καν οι έμποροι (video)

0

Για την αντίθεση των κτηνοτρόφων της Νάξου στην ένταξη του αρνιού και του κατσικιού στο «καλάθι του Πάσχα» και τα προβλήματα που αυτή τους δημιουργεί μίλησε, στις εκπομπές «Ώρα Ελλάδος» (Open) και «Συνδέσεις» (ΕΡΤ), ο Πρόεδρος της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Νάξου, Δημήτρης Καπούνης, μαζί με Ναξιώτες παραγωγούς.

Στον «αέρα» του «Ώρα Ελλάδος», ο Δ. Καπούνης τόνισε, μεταξύ άλλων: «Οι τιμές συμπιέστηκαν. Εμείς, ως Ένωση, μπήκαμε μέσα, ενώ ο κτηνοτρόφος δεν έβγαλε τίποτα. Δεν χωράει το αρνί στο… καλάθι! Τα κόστη των κτηνοτρόφων είναι κατά πολύ αυξημένα ενώ εκείνοι δεν έχουν στηριχθεί. Από τις επιδοτήσεις που δόθηκαν πήραν πολύ λίγα χρήματα που δεν αρκούν. Έχουν μείνει και στη Νάξο και σε άλλα γύρω νησιά 3 χιλιάδες αμνοερίφια απούλητα. Στη Φολέγανδρο δεν πήγαν καν οι έμποροι να πάρουν τα αρνιά. Έχουν καταστραφεί όλοι οι κτηνοτρόφοι. Ζητάμε από το Υπουργείο την επιδότηση του σφαγμένου αρνιού και κατσικιού κατά 2 ευρώ το κιλό στον κτηνοτρόφο».

Τον λόγο πήρε και ο Ναξιώτης παραγωγός και Πρόεδρος του Αγροτικού Συνεταιρισμού Φιλοτίου, Γιάννης Βάβουλας, που είπε: «Δεν είμαστε βιομήχανοι. Δεν είναι βιομηχανικά παραγόμενο το κρέας μας. Είναι κρέας μεγάλης ποιότητας, αλλά τα κόστη μας είναι μεγάλα για τη συντήρηση του ζωικού μας κεφαλαίου όλον τον χρόνο. Εμείς θέλαμε, ως τιμή, να πιάναμε τα 9 ευρώ».

Στην εκπομπή «Συνδέσεις», τώρα, ο Δ. Καπούνης επεσήμανε: «Με την τιμή των 9,90 ευρώ, με την οποία βγήκαν το αρνί και το κατσίκι στο καλάθι του Πάσχα, εμείς έχουμε πρόβλημα αυτή τη στιγμή. Οι κτηνοτρόφοι δεν θα μπορούν να ανταπεξέλθουν αύριο, με τις τιμές αυτές. Θα κλείσουν μάντρες και δραστηριότητες και θα τα παρατήσουν. Η τιμή των 9,90 σημαίνει, για εμάς εδώ στη Νάξο, ότι οι κτηνοτρόφοι θα πουλήσουν στην Αθήνα στα 5,5 και 6 ευρώ (γιατί υπάρχουν και τα διάφορα επιπλέον έξοδα, όπως μεταφορικά, σφαγείου, κλπ). Εμείς, ως Ε.Α.Σ., αγοράσαμε από τον κτηνοτρόφο στα 8 ευρώ το αρνί και στα 8,60 το κατσίκι, ενώ οι υπόλοιποι έμποροι έχουν αγοράσει πολύ φθηνότερα γιατί η τιμή συμπιέζεται, με αυτό το 9,90. Τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα. Κτηνοτροφία και πρωτογενής τομέας θα τελειώσουν, με όλες αυτές τις συμπεριφορές και τα κόστη που έχουμε. Η Πολιτεία δεν φέρθηκε σωστά».

Ο Γ. Βάβουλας έκανε δηλώσεις και στην εν λόγω εκπομπή: «Για να θρέψουμε ένα αρνί πρέπει να συντηρούμε όλον τον χρόνο το ζωικό μας κεφάλαιο και αυτό απαιτεί ένα τεράστιο κόστος. Τα ζώα μας, επίσης, είναι ελευθέρας βοσκής, δεν ζουν σε ένα βιομηχανοποιημένο περιβάλλον, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Με τα μεγάλα κόστη που έχουμε δεν μπορούμε να πουλάμε σε μία τιμή ίδια με αυτή του βιομηχανικού κρέατος, δεν μπορούμε να ανταγωνιστούμε αυτές τις τιμές. Τα κόστη μας σε βασικά για εμάς είδη, όπως λιπάσματα, ζωοτροφές, κλπ, έχουν τριπλασιαστεί. Με 5 ή 5,5 ή 6 ευρώ εμείς δεν βγαίνουμε, δεν μπορούμε να καλύψουμε τα έξοδά μας».

Τέλος, ο Ναξιώτης κτηνοτρόφος Ηλίας Κύλης δήλωσε: «Δεν συγκρίνονται τα κόστη από έτος σε έτος. Πέρυσι, για 50 τόνους ζωοτροφές, θέλαμε 20 χιλιάδες ευρώ και τώρα, για την ίδια ποσότητα, 40 χιλιάδες. Πέρυσι η τιμή των αμνοεριφίων ήταν 7 ευρώ και τώρα τα παίρνουν με 6. Πάμε κάτω αντί για επάνω. Όλα πάνε πάνω, ο κτηνοτρόφος πάει κάτω. Ζητάμε κάποια επιδότηση από την Πολιτεία, γιατί θα τα πουλήσουμε τα ζώα μας και θα φύγουμε».

Φόρτωμας στα “Παραπολιτικά”: “Αποδείξαμε ότι μπορούμε να κρατάμε το τιμόνι της χώρας σταθερό”

0
Φόρτωμας - Κυκλάδες
Φόρτωμας - Κυκλάδες

Οι εκλογές αυτές ήρθαν στο τέλος της τετραετίας καθώς είναι η μεγάλη ευκαιρία να αξιολογηθεί συνολικά η περίοδος διακυβέρνησης της χώρας από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας με πρωθυπουργό τον Κυριάκο Μητσοτάκη.

Άρθρο του Φίλιππου Φόρτωμα στα “Παραπολιτικά” (*)

Επειδή ο ελληνικός λαός θα έχει τη δυνατότητα και να συγκρίνει με το παρελθόν της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ και του Αλέξη Τσίπρα, προκειμένου να βγάλει τα συμπεράσματά του. Εμείς, ως Νέα Δημοκρατία δεν τη φοβόμαστε αυτή τη σύγκριση. Και γι αυτό ζητάμε την ψήφο για την αυτοδύναμη πορεία της χώρας.

Τα τέσσερα αυτά χρόνια, βρεθήκαμε αντιμέτωποι με πρωτοφανείς προκλήσεις: υβριδική μεταναστευτική εισβολή, έναν επιθετικό γείτονα, μια πανδημία, ένα πόλεμο στην Ουκρανία, φυσικές καταστροφές, μια μεγάλη ενεργειακή κρίση, μια κρίση πληθωρισμού. Αποδείξαμε, όμως, ότι μπορούμε να κρατάμε το τιμόνι της χώρας σταθερό, ακολουθώντας πιστά και το πρόγραμμά μας, χωρίς να πάψουμε ποτέ να προσαρμοζόμαστε στις κρίσεις.

Μειώσαμε πάνω από 50 φόρους και τις εισφορές, ελαφρύνοντας τα βάρη των φορολογουμένων κατά 7 δις. Μειώσαμε τον ΕΝΦΙΑ κατά 35%. Η εισφορά αλληλεγγύης είναι πια παρελθόν για όλες τις Ελληνίδες και για όλους τους Έλληνες. Καταργήσαμε τη φορολόγηση στις γονικές παροχές έως τις 800.000 ευρώ. Μειώσαμε τις ασφαλιστικές εισφορές κατά 4 μονάδες.

Αυξήσαμε τον κατώτατο μισθό με ρυθμό διπλάσιο της αύξησης του Α.Ε.Π. από τα 650 ευρώ στα 780 ευρώ σήμερα. Για πρώτη φορά έχουμε μόνιμες αυξήσεις σχεδόν 8% στους συνταξιούχους ύστερα από 12 ολόκληρα χρόνια. Προσελκύσαμε επενδύσεις, αποκαταστήσαμε αδικίες στις συντάξεις, αυξήσαμε τους μισθούς, ψηφιοποιήσαμε το μεγαλύτερο μέρος του κράτους και το συνεχίζουμε, διασφαλίσαμε την ενεργειακή λειτουργία της χώρας, διασώζοντας και αποκρατικοποιώντας τη ΔΕΗ.

Και αυτή τη στιγμή η χώρα βρίσκεται να έχει ανάπτυξη στην Ευρωζώνη, 6% για το 2022, όταν η Ευρωζώνη αναπτύσσεται με λίγο παραπάνω από 3%. Η Ελλάδα καταγράφει πολλαπλά ρεκόρ επενδύσεων, εξαγωγών, εσόδων από τον τουρισμό. Ενώ η ανεργία μειώθηκε κατά 7 μονάδες και ο πληθωρισμός αποκλιμακώνεται σταθερά.

Και είναι πολύ σημαντικό πως αποδείξαμε επίσης ότι μπορούμε να επιστρέφουμε αυτό το πλεόνασμα της ανάπτυξης πίσω σε αυτούς που το έχουν περισσότερο ανάγκη. Δώσαμε 9 δισ. για να στηρίξουμε τους λογαριασμούς του ηλεκτρικού ρεύματος, για επιχειρήσεις και για νοικοκυριά.

Δώσαμε παραπάνω από 40 δισ. για να στηρίξουμε την κοινωνία, στη διάρκεια της πανδημίας. Και τώρα που η οικονομία αναπτύσσεται μπορούμε να υλοποιούμε το υπόλοιπο μέρος του προεκλογικού μας προγράμματος.

Για τα νησιά μας και ιδιαίτερα για τις Κυκλάδες που έχω την τιμή να εκπροσωπώ, μετατρέψαμε τη συνταγματική διακήρυξη της προστασίας της νησιωτικότητας, από τα λόγια, σε πράξη. Με τη νομοθέτηση της ολοκληρωμένης θαλάσσιας πολιτικής για το νησιωτικό χώρο και την κύρωση της ενιαίας θαλάσσιας στρατηγικής, η οποία έδωσε τη δυνατότητα για την θεσμοθέτηση και επέκταση του Μεταφορικού Ισοδύναμου.

Δεν είναι πολλές οι κυβερνήσεις της Μεταπολίτευσης, οι οποίες έχουν πράξει τέτοιο έργο και σε ποσότητα αλλά και σε ποιότητα, όσο η σημερινή. Γι αυτό μπορούμε να κοιτάμε τις Ελληνίδες και τους Έλληνες στα μάτια στις εκλογές της 21ης Μαϊου.

(*) Ο Φίλιππος Φόρτωμας είναι βουλευτής Κυκλάδων της Νέας Δημοκρατίας. 

Κέντρο Υγείας Μήλου: Τι απαντάει ο Κωνσταντίνος Μακρής στον βουλευτή Νίκο Συρμαλένιο

0

Το Κέντρο Υγείας Μήλου για μία ακόμη φορά στο επίκεντρο πολιτικής και δη κομματικής αντιπαράθεσης… Πριν μερικές ημέρες είχαμε ερώτηση του βουλευτή Κυκλάδων Νίκου Συρμαλένιου στη Βουλή για το θέμα της υποστελέχωσης του Κέντρου Υγείας, εκφράζοντας την ανησυχία του για την ασφαλή λειτουργία του..

Στη συνέχεια, είχαμε την απάντηση από τον Πρόεδρο της Διοικούσας Επιτροπής του Κέντρου Υγείας Μήλου, Κωνσταντίνου Μακρή (κεντρική φωτογραφία mileika nea), ο οποίος προχωρεί σε αντιπαράθεση των χρόνων όπου ο κος Συρμαλένιος ήταν στην … Κυβέρνηση (2015-19) με το σήμερα…

Και καταλήγει λέγοντας “ καταγγέλλουμε ότι όλα τα ανωτέρω επετεύχθησαν μέσα σε ένα κλίμα κομματικού πολέμου από τοπικούς παράγοντες της Μήλου, με συνεχείς καταγγελίες και βιαιοπραγίες κατά του υπογράφοντος, με αποκορύφωμα τη σύλληψη του κατόπιν εντολής του Δημάρχου Μήλου”.

Αναλυτικά, η τοποθέτησή του 

“Για την αποκατάσταση της αλήθειας σχετικά με την πρόσφατη αναφορά του Βουλευτή του Σύριζα, κ. Νίκου Συρμαλένιου, βασιζόμενος σε επιστολή του Ιατρού, κ. Ηλία Αποστολόπουλου, η οποία βρίθει ανακριβειών και δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, μόνο στόχο έχει λόγω των επικείμενων εθνικών εκλογών να δημιουργήσει κλίμα ανασφάλειας στους κάτοικους της Μήλου, απαντούμε τα εξής:

Κατά το διάστημα 2015 – 2019, το Κέντρο Υγείας Μήλου λειτουργούσε μόνο με ένα Ιατρό Ειδικότητας, συνεπικουρούμενος περιστασιακά από μια Παιδίατρο μέχρι το 2018 και παρόλα αυτά, καμία διαμαρτυρία δεν υπήρξε από τον κ. Συρμαλένιο, το Δήμο Μήλου, τα Σωματεία ή τους Συλλόγους. Ούτε υπήρξε οποιαδήποτε αντίστοιχη αντίδραση κατά την οικιοθελή αποχώρηση του Ιατρού κ. Ηλία Αποστολόπουλου με μετάθεση στην Πύλο τον Οκτώβριο του 2020, αφήνοντας το Κ.Υ.Μ. να λειτουργεί μόνο με μια Αγροτική Ιατρό.

Είναι απορίας άξιον το γεγονός ότι ο κ. Συρμαλένιος, ως κυβερνητικός Βουλευτής την περίοδο 2015 – 2019, δεν έκανε καμία παρέμβαση για τις ανάγκες του Κ.Υ.Μ, ενώ τα δυο τελευταία χρόνια έχει καταθέσει έξι (6) συνεχόμενες επερωτήσεις στη Βουλή κατά του Κ.Υ.Μ.

Τον ενημερώνουμε λοιπόν ότι το Κ.Υ.Μ. διαθέτει σήμερα τέσσερις (4) Ιατρούς Ειδικότητας και έξι (6) Ιατρούς Υπαίθρου, ενώ τις δύο τελευταίες θερινές περιόδους υποστηρίχτηκε από 24 Ιατρούς Ειδικότητας, που αποτελεί ρεκόρ προσέλευσης Ιατρών σε Κέντρο Υγείας των Κυκλάδων, ενώ διπλασιάστηκαν και τα πληρώματα ασθενοφόρου από τέσσερεις (4) σε οκτώ(8) .

Αντίστοιχα δε, κατά το ίδιο διάστημα στο Πολυδύναμο Περιφερειακό Ιατρείο (Π.Π.Ι.) Κίμωλου, υπερδιπλασιάστηκε το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, όπου από τρία (3) άτομα που υπηρετούσαν στο παρελθόν, σήμερα διαθέτει επτά (7).

Περάν τούτου, υπενθυμίζουμε ότι έγινε επίσης μια σειρά σημαντικών ενεργειών στις υποδομές του Κ.Υ.Μ. Ενδεικτικά αναφέρουμε τη γενική επισκευή του κτηρίου, του φωτισμού, των δικτύων θέρμανσης και υδροδότησης , την εγκατάσταση μονάδας παροχής οξυγόνου, την επαναλειτουργία της μονάδας Τηλεϊατρικής και τον εκσυγχρονισμό όλων των Ιατρείων με σύγχρονο ιατρικό εξοπλισμό.

Επίσης ολοκληρώνεται εντός του μήνα η μελέτη της ενεργειακής αναβάθμισης και ανακαίνισης του κτηρίου μέσω του Υπουργείου Υγείας και του ΤΑΙΠΕΔ, με παράδοση του έργου εντός του 2024, ενώ προχωρούν παράλληλα και οι απαραίτητες διαδικασίες για την επέκταση του Κ.Υ.Μ. μέσω του ταμείου ανάκαμψης.

Αντιμετωπίσαμε με απόλυτη επιτυχία το πρόγραμμα εμβολιασμών και τη διαχείριση κρουσμάτων κατά την διάρκεια της πανδημίας.

Ως εκ τούτου και βάσει των ανωτέρω αδιάψευστων στοιχείων, δεν τίθεται θέμα σύγκρισης με το παρελθόν ως προς την αποδοτικότητα της Διοικούσας Επιτροπής, με αποτέλεσμα το Κ.Υ.Μ. να χαίρει της καθολικής εκτίμησης των κατοίκων της Μήλου.

Επισημαίνουμε όμως, παρότι υπάρχει έντονο ενδιαφέρον από Ιατρούς Ειδικοτήτων, λόγω των σοβαρών οικονομικών κινήτρων που παρέχει το Υπουργείο Υγείας, να καλύψουν το Κ.Υ.Μ. για τη θερινή περίοδο.

Εξαιτίας όμως της διαχρονικής αδυναμίας όλων των Δημοτικών Αρχών να επιλύσουν το πρόβλημα της στέγασης των Ιατρών, είναι πολύ πιθανό να μην μπορέσουν να έρθουν.

Τέλος, καταγγέλλουμε ότι όλα τα ανωτέρω επετεύχθησαν μέσα σε ένα κλίμα κομματικού πολέμου από τοπικούς παράγοντες της Μήλου, με συνεχείς καταγγελίες και βιαιοπραγίες κατά του υπογράφοντος, με αποκορύφωμα τη σύλληψη του κατόπιν εντολής του Δημάρχου Μήλου”.

 

Σε ηλικία 73 ετών έφυγε ο Χρήστος Μπίρος

0

Μας άφησε όμορφες στιγμές μέσα από δεύτερους ρόλους σε τηλεόραση και θέατρο…

Ο γνωστός ηθοποιός Χρήστος Μπίρος άφησε την τελευταία του πνοή σήμερα και ο Πολιτισμός μετράει ακόμη μία δυσβάσταχτη απώλεια.

Ο σπουδαίος καλλιτέχνης έφυγε από την ζωή στην ηλικία των 73 ετών, με την συνάδελφό του Κάκια Ιγερινού να ανακοινώνει την είδηση σκορπώντας θλίψη στο καλλιτεχνικό στερέωμα.

«Μεγάλη Δευτέρα 2023 αποχαιρετούμε τον πολυαγαπημένο φίλο και συνεργάτη Χρήστο Μπίρο», έγραψε στον προσωπικό της λογαριασμό στο Instagram.

Μίνι βιογραφικό 

Γεννηθείς στις 5 Φεβρουαρίου του 1950 στην Εράτυρα Κοζάνης, ο Χρήστος Μπίρος μεγάλωσε στην Θεσσαλονίκη. Σπούδασε στην Δραματική Σχολή του Μακεδονικού Ωδείου της πόλης του και παντρεύτηκα την Ρέα Παταλίδου, κτηνίατρο.

Μαζί απέκτησαν μία κόρη την Κατερίνα. Ζούσε στην Γλυφάδα από το 1982 και η παρουσία του στο θεατρικό σανίδι ήταν τεράστια.

Για πολλά χρόνια συνεργάστηκε στο θέατρο με τον Μίνω Βολανάκη. Μία συνεργασία που σφραγίστηκε από την μετατροπή των νταμαριών του Βύρωνα, της Κοκκινιάς και της Πετρούπολης σε Θέατρα το 1981. Οι δύο εγκαινίασαν μαζί τις γιορτές των βράχων.

Ο Χρήστος Μπίρος είχε μακρά πορεία και στην τηλεόραση. Συμμετείχε σε πάνω από 40 αυτοτελείς σειρές και σήριαλ που τον έκαναν ευρέως γνωστό, όπως: Περί Ανέμων και υδάτων Ο συμβολαιογράφος, Οικογένεια Ζαρντή, Ζωή πατίνι, Η αγία τετράδα, Οι ιερόσυλοι, Δέκα μικροί Μήτσοι, Όλα του γάμου δίς-κολα, Επτά θανάσιμες Πεθερές κ.ά.

Iδιαίτερα αγαπητός στο ευρύτερο κοινό μέσα από τη σειρά του Mega «Περί ανέμων και υδάτων» το 2000, υποδυόμενος το ρόλο του Μπάμπη, του συμπαθέστατου επτανήσιου κουρέα.

Με τη διαφήμιση ασχολήθηκε από το 1969, γυρίζοντας περισσότερα από 10 σποτ, για την τηλεόραση και τον κινηματογράφο, συνεργαζόμενος με μεγάλες διαφημιστικές εταιρείες.

Υπόθεση “Sea Diamond”: Την άμεση ανέλκυση ζητεί το ΚΚΕ με ερώτηση στη Βουλή

0
Σαντορίνη - Sea Diamond
Σαντορίνη - Sea Diamond

Να εφαρμοστούν οι δικαστικές αποφάσεις και να ανελκυστεί το ναυάγιο του πλοίου «Sea Diamond» από τη θαλάσσια περιοχή της καλντέρας Σαντορίνης από την πλοιοκτήτρια εταιρεία, αλλά και να εισπραχθούν τα πρόστιμα που έχουν επιβληθεί, ζητά με Ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή, προς τους υπουργούς Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Οικονομικών, Δικαιοσύνης και Περιβάλλοντος και Ενέργειας, το ΚΚΕ.

Το κείμενο της Ερώτησης, που υπογράφουν οι βουλευτές του Κόμματος Διαμάντω Μανωλάκου, Μαρία Κομνηνάκα και Μανώλης Συντυχάκης, έχει ως εξής:

«Πριν από 16 χρόνια στις 6/4/2007 το κρουαζιερόπλοιο “SEA DIAMOND” της εταιρείας “LOUIS” προσέκρουσε σε σηματοδοτημένο ύφαλο και βυθίστηκε στην καλντέρα της Σαντορίνης, 500 μόλις μέτρα από το μοναδικό λιμάνι του νησιού (Αθηνιός) όπου και παραμένει μέχρι σήμερα.

Παρά τη συγκεκριμένη και ξεκάθαρη υπάρχουσα νομοθεσία στην Ελλάδα (νόμος 2881/2001 και άρθρο 24 του Ελληνικού Συντάγματος), καμία κυβέρνηση δεν έχει ακόμη εφαρμόσει τον νόμο, ώστε να υποχρεώσει την πλοιοκτήτρια και τον ασφαλιστικό της οργανισμό να ανελκύσουν και να απομακρύνουν το ρυπογόνο ναυάγιο από τον βυθό του πλέον τουριστικού νησιού της χώρας, που κατατάσσεται κάθε χρόνο ανάμεσα στους πρώτους παγκοσμίως προορισμούς.

Η απόφαση 515/2016 του Αρείου Πάγου, με την οποία αποφασίστηκε τελεσίδικα η ενοχή του πλοιάρχου του κρουαζιερόπλοιου και του διευθυντή επιχειρήσεων της συνδιαχειρίστριας εταιρείας, που φέρουν και την πλήρη ποινική ευθύνη της πρόσκρουσης και της βύθισης του πλοίου, ταυτόχρονα αποδέχεται ότι υπάρχει σοβαρή και εξακολουθητική θαλάσσια ρύπανση που συνέβη και συνεχίζεται μέχρι και σήμερα στη θαλάσσια περιοχή της Σαντορίνης και κατ’ επέκταση υπάρχει ανάγκη ανέλκυσης του ναυαγίου.

Οι δικαστικές πραγματογνωμοσύνες του 2020, που διατάχθηκαν με την απόφαση 51/2017 του Αστικού Εφετείου Πειραιά, αποδεικνύουν ότι το ναυάγιο του “Sea Diamond” συνεχίζει να ρυπαίνει τη θαλάσσια περιοχή της Σαντορίνης και θα συνεχίσει για 420 χρόνια ακόμη, εφόσον δεν ανελκυθεί. Ταυτόχρονα οι πραγματογνώμονες απεφάνθησαν ότι η ανέλκυσή του είναι εφικτή με τις σύγχρονες μεθόδους και τεχνικές.

Η απόφαση 1820/2019 του Συμβουλίου της Επικρατείας ορίζει ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας έχει άμεση και αυτοτελή υποχρέωση να κινήσει τις διαδικασίες ανέλκυσης του “Sea Diamond”, καθώς “το βυθισμένο ναυάγιο αποτελεί αυτοτελώς πηγή ρύπανσης για το θαλάσσιο περιβάλλον λόγω της έκλυσης τοξικών και επικίνδυνων ουσιών και απειλείται μεγαλύτερη οικολογική υποβάθμιση του θαλάσσιου περιβάλλοντος στο μέλλον λόγω της προϊούσας διάβρωσής του”.

Εκτός από τα παραπάνω, το ναυάγιο του “Sea Diamond” παραμένει βυθισμένο δίπλα στην περιοχή Natura 2000 της Παλιάς και Νέας Καμμένης εδώ και δεκαέξι χρόνια και η παράλειψη ανέλκυσής του συνιστά παραβίαση των αντίστοιχων διεθνών υποχρεώσεων της χώρας.

Πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη ότι σύμφωνα με το Πράσινο Διαβατήριο του κρουαζιερόπλοιου, εντός του ναυαγίου περιέχονται εκατοντάδες τόνοι υγρών καυσίμων (μαζούτ) και λιπαντικών μηχανής, χιλιάδες κυβικά μέτρα μονωτικών υλικών, όπως πετροβάμβακας και υαλοβάμβακας, εκατοντάδες κιλά ανόδια που περιέχουν βαρέα μέταλλα όπως μόλυβδο, κάδμιο και ψευδάργυρο, χιλιάδες μέτρα καλωδιώσεων που περιέχουν χαλκό, εκατοντάδες λίτρα ηλεκτρολύτη στις μπαταρίες του πλοίου που περιέχουν ισχυρά οξέα, μόλυβδο και κάδμιο, πολλά επικίνδυνα για τη δημόσια υγεία χημικά, όπως χρώματα, αντισκωριακά, σταθεροποιητές βαφών, βρωμιούχες επιβραδυντικές χημικές ενώσεις, αλλά και πολλές ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές στα όργανα, στις εγκαταστάσεις, στα σαλόνια και στις καμπίνες του πλοίου που περιέχουν υδράργυρο και άλλα επικίνδυνα βαρέα μέταλλα, συνιστώντας συνολικά μία τοξική βόμβα που συνεχώς διαβρώνεται απειλώντας με σοβαρότατη οικολογική καταστροφή το θαλάσσιο οικοσύστημα της Σαντορίνης.

Έπειτα από προσφυγή των κατοίκων Θήρας στην Επιτροπή Συμμόρφωσης του ΣτΕ, επεβλήθη με το Πρακτικό 21/2022, πρόστιμο στο Υπουργείο Ναυτιλίας, καθώς δεν αιτιολογήθηκε επαρκώς η στάση της Διοίκησης. Σύμφωνα με το σκεπτικό του Δικαστηρίου “η κεντρική διοίκηση, αν και κατέληξε στην τεχνική λύση της ανελκύσεως ως βέλτιστης για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων του ναυαγίου, δεν προκύπτει ότι έχει ενεργοποιήσει τις προβλεπόμενες από το ν. 2881/2001 διαδικασίες, απευθύνοντας, και μάλιστα αζημίως για το Δημόσιο, έγγραφη πρόσκληση στον κύριο του ναυαγίου για την άμεση ανέλκυση και απομάκρυνση αυτού. Το Συμβούλιο διαπιστώνει πλημμελή συμμόρφωση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προς την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας”.

Αποδεδειγμένα, η πολιτεία δεν έχει εφαρμόσει τη νομοθεσία και τις αποφάσεις δικαστηρίων.

Για άλλη μία φορά οι κάτοικοι της Σαντορίνης αναγκάζονται να προσφύγουν εναντίον της πλοιοκτήτριας και του αλληλοασφαλιστικού της οργανισμού διεκδικώντας την ανέλκυση του ναυαγίου.

ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ. Υπουργοί, ποια μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση έτσι ώστε:

– Να εφαρμοστούν οι δικαστικές αποφάσεις και να ανελκυστεί το ναυάγιο του πλοίου “Sea Diamond” από τη θαλάσσια περιοχή της καλντέρας Σαντορίνης από την πλοιοκτήτρια εταιρεία.

– Να εισπραχθούν από την πλοιοκτήτρια εταιρεία και την ασφαλιστική της τα χρηματικά ποσά που έχουν επιβληθεί ως πρόστιμο από αποφάσεις δικαστηρίων».

Παροναξίας Καλλίνικος για Αγιο Πάσχα: “Μα τι άλλο; Καλή Ανάσταση παιδί μου!”

0
Παροναξίας Καλλίνικος - Δημήτρης Δεουδές
Παροναξίας Καλλίνικος - Δημήτρης Δεουδές

Ὁ ἄνθρωπος πού πιστεύει στόν Τριαδικό Θεό καί ζεῖ ὡς μέλος τῆς Ἑκκλησίας Του, ἀγωνιζόμενος μέ τά πνευματικά μέσα πού Ἐκείνη προσφέρει, δέν φοβᾶται οὔτε τόν διάβολο γιατί εἶναι ἰσχυρότερός του, οὔτε καί τόν θάνατο, διότι δέν εἶναι τό τέλος ἀλλά «ἡ μετάστασις ἀπό τῶν λυπηροτέρων ἐπί τά χρηστότερα καί θυμηδέστερα καί ἀνάπαυσις καί χαρά», γι΄ αὐτό καί ὅλοι μας πανηγυρικά ψάλλουμε «Θανάτου ἑορτάζομεν νέκρωσιν, Ἅδου τήν καθαίρεσιν…».

Μέρος της ποιμαντορικής εγκυκλίου από τον Μητροπολίτη Παροναξίας κκ Καλλίνικο ενόψει του Αγίου Πάσχα… Κι απευθύνεται στα μέλη της Εκκλησίας σε Πάρο, Νάξο και Αντίπαρο.

Αναλυτικά η ποιμαντορική εγκύκλιος αναφέρει:

Τέκνα ἐν Κυρίω ἀγαπητά,

Ζώντας ὅλοι μας μέσα στό γενικότερο βαρύ κλίμα ἀπό τό τραγικό δυστύχημα τῶν Τεμπῶν πού συνέβη τήν πρώτη ἡμέρα τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς καί στό ὁποῖο ἔχασαν τήν ζωή τους 57 ἀδελφοί μας, νεώτατοι στήν ἡλικία οἱ περισσότεροι, ἤδη φθάσαμε στήν πανευφρόσυνη ἡμέρα τοῦ Ἁγίου Πάσχα πού ἀποτελεῖ τήν κορυφαία ἔκφραση τῆς νίκης τοῦ Ἀναστηθέντος Σωτῆρος καί Λυτρωτοῦ ἐπί τοῦ θανάτου.

Καί ἔρχεται στόν νοῦ μου ἡ μεγαλειώδης καί συγκλονιστική ἀπάντηση τοῦ εὐλαβοῦς Κυπρίου Ἱερέως π. Χριστοδούλου στήν ἐρώτηση δημοσιογράφου τί θά ἔλεγε ἄν ἔβλεπε μπροστά του τόν 23χρονο γιό του Κυπριανό πού ἦταν ἀναμεσα στά θύματα: «Μά τί ἄλλο; Καλή Ἀνάσταση παιδί μου!». Τί μεγαλεῖο ψυχῆς! Οὔτε ἴχνος γογγυσμοῦ ἤ πικρίας! Ἀλλά καί πόση πίστη! Πίστη σέ ὅ,τι σπουδαιότερο μπορεῖ νά μᾶς προσφέρει ἡ Ἐκκλησία μας! Πίστη στόν Ἀναστημένο Χριστό μας καί κατ΄ ἀκολουθίαν στήν κοινή μας Ἀνάσταση.

«Προσδοκῶ Ἀνάστασιν νεκρῶν» εἶναι ἡ συνεχής ὁμολογία μας στό Σύμβολο τῆς πίστεως πού συχνά ἴσως τό ἐπαναλαμβάνουμε μέ τά χείλη μας ἀλλά συνήθως σπάνια μέ τόν νοῦ καί τήν καρδιά μας. Καί ὅμως! Ὅλη ἡ διδασκαλία τῆς Ἑκκλησίας μας σ΄ αυτή τήν μεγάλη ἀλήθεια στηρίζεται˙ στό γεγονός τῆς Ἀναστάσεως «εἰ δὲ Χριστὸς οὐκ ἐγήγερται, ματαία ἡ πίστις ὑμῶν·…» (Α΄ Κορ. 15, 17), διακηρύσσει ὁ Ἀπόστολος Παῦλος.

Ἀλλά καί ἡ Ἀναστάσιμη ὑμνολογία τῆς Ἐκκλησίας μέ πόσο ἀριστοτεχνικό τρόπο συμπλέκει καί συνθέτει, τό γεγονός τῆς ἐπί τοῦ θανάτου νίκης τοῦ Θεανθρώπου Ἰησοῦ διά τῆς Ἀναστάσεως, μέ κορυφαῖο τόν ὑπέροχο παιάνα τῆς πίστεώς μας «Χριστός Ἀνέστη ἐκ νεκρῶν θανάτῳ θάνατον πατήσας καί τῆς ἐν τοῖς μνήμασι ζωήν χαρισάμενος».  Μέ ἀπαράμιλλη λιτότητα καί μέ τόσο λίγες λέξεις περιγράφεται τό πιό συγκλονιστικό γεγονός τῆς ἀνθρώπινης ἱστορίας. Ἡ Ἀνάσταση τοῦ Θεανθρώπου πού χαρίζει στό πλάσμα Του τό μεγαλύτερο δῶρο: Τήν δική του ἀνάσταση!

Γι΄ αὐτό καί σέ λίγο ὅλοι μας, μαζί μέ τόν Ἱερό ὑμνωδό θά ψάλουμε: «Ἀναστάσεως ἡμέρα λαμπρυνθῶμεν Λαοί, Πάσχα Κυρίου, Πάσχα· ἐκ γὰρ θανάτου πρὸς ζωήν, καὶ ἐκ γῆς πρὸς οὐρανόν, Χριστὸς ὁ Θεός, ἡμᾶς διεβίβασεν…».

Προσφιλέστατοι ἀδελφοί μου,

Ὁ Χριστός, ἡ ὄντως Ζωή, ἔρχεται καί διαλύει μέ τό Ἀνέσπερον Φῶς Του τό σκοτάδι τοῦ θανάτου, ἀφοῦ οὐσιαστικά συνέπεια τῆς ἐν νεκρῶν Ἀναστάσεως τοῦ Κυρίου εἶναι ἡ ζωοποίηση τῶν νεκρῶν. Ὁ Χριστός μας μέ τόν θάνατό Του καί τήν Ἀνάστασή Του δέν ἐξαφάνισε οὔτε τόν θάνατο, οὔτε τόν διάβολο. Κατήργησε ὅμως τήν ἀπόλυτη κυριαρχία τους πάνω στόν ἄνθρωπο.

Σαφέστατα μᾶς βεβαιώνει ὁ ἴδιος Ἀπόστολος ὅτι ὁ Κύριός μας ἔγινε ἄμθρωπος, ἔπαθε, ἀπέθανε καί ἀνέστη «ἵνα διὰ τοῦ θανάτου καταργήσῃ τὸν τὸ κράτος ἔχοντα τοῦ θανάτου, τοῦτ᾿ ἔστι τὸν διάβολον,» (Ἑβρ. 2, 14).

Θάνατος καί διάβολος εἶναι δηλαδή ἄρρηκτα συνδεδεμένοι. Καταργεῖται ὅμως ἡ παντοδυναμία τοῦ διαβόλου στόν θάνατο καί κατ΄ ἐπέκτασιν καί στόν ἄνθρωπο, ὁ ὁποῖος ἀπαλλάσεται ἀπό τόν ὑπερβολικό φόβο τοῦ θανάτου καί συγχρόνως καλεῖται νά ἀντιμετωπίσει ἕνα ἀνίσχυρο πλέον διάβολο, μέ πολύ περιορισμένη δύναμη. Ὁ ἄνθρωπος πού πιστεύει στόν Τριαδικό Θεό καί ζεῖ ὡς μέλος τῆς Ἑκκλησίας Του, ἀγωνιζόμενος μέ τά πνευματικά μέσα πού Ἐκείνη προσφέρει, δέν φοβᾶται οὔτε τόν διάβολο γιατί εἶναι ἰσχυρότερός του, οὔτε καί τόν θάνατο, διότι δέν εἶναι τό τέλος ἀλλά «ἡ μετάστασις ἀπό τῶν λυπηροτέρων ἐπί τά χρηστότερα καί θυμηδέστερα καί ἀνάπαυσις καί χαρά», γι΄ αὐτό καί ὅλοι μας πανηγυρικά ψάλλουμε «Θανάτου ἑορτάζομεν νέκρωσιν, Ἅδου τήν καθαίρεσιν…».

Εὔχομαι ἀπό τά βάθη τῆς καρδιᾶς μου πρός ὅλους ἀνεξαιρέτως, μάλιστα δέ πρός τούς ἀδελφούς μας τούς ἀσθενεῖς (ἰδιαιτέρως ὅσους ὑποφέρουν ἀπό ἐπώδυνες ἤ ἀνίατες άσθένειες) καθώς καί τούς δοκιμαζομένους ἀπό πένθος (ἰδιαιτέρως ὅσους ἔχασαν τούς ἀνθρώπους τους στά Τέμπη), τούς ἀποδήμους ἤ τούς ταξιδεύοντες στίς θάλασσες, τούς ἐγγύς καί μακράν καί τούς ἁπανταχοῦ τῆς γῆς  Ναξίους, Παρίους καί Ἀντιπαρίους, αὐτή ἡ γιορτή γιά τήν νέκρωση τοῦ θανάτου, γιά τήν κατάργηση τῆς παντοδυναμίας τοῦ διαβόλου, γιά τήν κυριαρχία τῆς Ὄντως Ζωῆς στόν κόσμο, νά μήν ἀποτελεῖ μόνο ἕνα ὡραῖο, παρήγορο καί ἐλπιδοφόρο στοιχεῖο αὐτῶν τῶν πασχαλίων ἡμερῶν, ἀλλά ἕνα βαθύ, ἐσωτερικό καί ἀδιάλειπτο βίωμα καί ἕνα τρόπο ζωῆς γιά ὅλους μας, ὥστε αὐτή ἡ ζωή νά ἔχει νόημα, προοπτική καί ἀτελεύτητη διάρκεια στήν Βασιλεία τῶν Οὐρανῶν.

Χριστός Ἀνέστη ἀδελφοί μου! 

Ὁ Ἐπίσκοπός σας

Ο ΠΑΡΟΝΑΞΙΑΣ ΚΑΛΛΙΝΙΚΟΣ