Τετάρτη, 27 Νοεμβρίου, 2024
Αρχική Blog Σελίδα 987

Blue Star 2: Αναχωρεί σήμερα από Ρόδο μέσω Σύρου για Πειραιά

0

Αγιο Πάσχα… Εκτακτες προσεγγίσεις και δρομολογήσεις..

Και το Blue Star 2 από σήμερα Μεγάλη Πέμπτη 13 Απριλίου μπαίνει σε μία νέα λογική για αυτές τις ημέρες ώστε να καλύψει τις ανάγκες στο Νότιο Αιγαίο αλλά και στις Κυκλάδες με επίκεντρο την Σύρο.

Με τη βοήθεια της ιστοσελίδας ellinikiaktoploia.net έχουμε το πρόγραμμα των ημερών..

ΜΕΓΑΛΗ ΠΕΜΠΤΗ 13/4: Αναχώρηση από το λιμάνι της Ρόδου στις 16:00, για Κω (18:45-19:15), Κάλυμνο (20:00-20:20), Λέρο (21:15:21:35), Πάτμο (22:30-22:45), Σύρο (02:15 επομένης-02:35), Πειραιά 06:10

ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 14/4: Αναχώρηση από το λιμάνι του Πειραιά στις 09:00, για Σύρο (12:40-12:55),  Μύκονο (13:45-14:15), Σύρο (15:00-15:30), Πειραιά 19:15

ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 14/4: Αναχώρηση από το λιμάνι του Πειραιά στις 23:00, για Σύρο (02:25 επομένης-02:45), Πάτμο (06:40-07:00), Λέρο (08:05-08:25), Κάλυμνο (09:25-09:45), Κω (10:30-11:00), Ρόδο 14:00

ΔΕΥΤΕΡΑ ΠΑΣΧΑ 17/4: Αναχώρηση από το λιμάνι της Ρόδου στις 07:00, για Κω (09:45-10:15) , Κάλυμνο (11:00-11:20), Λέρο (12:10-12:30), Πάτμο (13:20-13:40), Σύρο (17:20-17:35), Πειραιά 21:05

ΔΕΥΤΕΡΑ ΠΑΣΧΑ 17/4: Αναχώρηση από το λιμάνι του Πειραιά στις 23:30, για Σύρο (02:50 επομένης-03:05), Πάτμο (06:25-06:40), Λέρο (07:35-07:50), Κω (09:15-09:45), Ρόδο 12:15

Sky Express: Θα μεταφέρει το Αγιο Φως σε Μύκονο και Σαντορίνη

0

Η SKY express, η μεγάλη ελληνική αεροπορική εταιρεία, πιστή τόσο στις αξίες, τα ήθη και τα έθιμα της χώρας όσο και στη δέσμευσή της να είναι πάντα δίπλα στους προορισμούς που καλύπτει σε όλη την Ελλάδα, θα μεταφέρει για άλλη μία χρονιά το Αγιο Φως σε οκτώ προορισμούς της Ελλάδας.

Έχοντας θέσει και φέτος τους ανθρώπους και τα αεροσκάφη της στη διάθεση της ελληνικής πολιτείας, η Sky Express θα μεταφέρει με τις πτήσεις της το Άγιο φως της ελπίδας και της αγάπης σε κάθε γωνιά της Ελλάδας και πιο συγκεκριμένα στη Θεσσαλονίκη, το Ηράκλειο, τη Ρόδο, την Κω, τη Μυτιλήνη, τη Χίο, τη Μύκονο και τη Σαντορίνη.

Η διαδικασία της μεταφοράς του Αγίου Φωτός προς όλους τους παραπάνω προορισμούς αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί νωρίς το βράδυ του Μεγάλου Σαββάτου.

Αναλυτικότερα, το πρόγραμμα των δρομολογίων της SKY express διαμορφώνεται ως εξής:

  • Αθήνα – Θεσσαλονίκη (GQ388)

Αναχώρηση 20:20 – Άφιξη 21:15

  • Αθήνα – Ηράκλειο (GQ216)

Αναχώρηση 20:20 – Άφιξη 21:10

  • Αθήνα – Ρόδος (GQ282)

Αναχώρηση 19:15 – Άφιξη 20:15

  • Αθήνα – Κως (GQ224)

Αναχώρηση 20:45 – Άφιξη 21:45

  • Αθήνα – Μύκονος (GQ234)

Αναχώρηση 20:35 – Άφιξη 21:20

  • Αθήνα – Μυτιλήνη (GQ304)

Αναχώρηση 20:15 – Άφιξη 21:20

  • Αθήνα – Σαντορίνη (GQ356)

Αναχώρηση 20:55 – Άφιξη 21:50

  • Αθήνα – Χίος (GQ244)

Αναχώρηση 20:35 – Άφιξη 21:25

Αξίζει να σημειωθεί ότι, ήδη από το 2017 η SKY express διαθέτει ανελλιπώς τα αεροσκάφη της για το σκοπό της μεταφοράς του Αγίου Φωτός και του χαρμόσυνου μηνύματος της Αναστάσεως.

Γ. Βλασερός: Επίσκεψη στα φράγματα της Νάξου και η λειψυδρία

0

“… Μια επίσκεψη μου προ ημερών στο φράγμα της Φανερωμένης στη Νάξο με θορύβησε βλέποντας πόσο χαμηλά στο εν λόγω φράγμα έχει φθάσει η κοίτη του νερού και επιπλέον με απογοήτευσε η εν συνεχεία επίσκεψη μου στη θέση του υπό κατασκευή φράγματος του Τσικαλαριού όπου τα έργα έχουν σταματήσει στην αρχική τους φάση…”

Η εικόνα που αποκόμισε ο Γιάννης Βλασερός, υποψήφιος βουλευτής του ΠΑΣΟΚ στις Κυκλάδες, κατά τη διάρκειά επίσκεψής του τόσο στο Φράγμα Τσικαλαριού / Ποταμιάς όσο και στο φράγμα της Φανερωμένης.. Με την απουσία βροχοπτώσεων αναμένεται δύσκολο καλοκαίρι.

Ο κος Βλασερός στην τοποθέτησή του με τίτλο ” “Η λειψυδρία καραδοκεί στα νησιά μας” σημειώνει ότι ” Η λειτουργία ισχυρής μονάδας αφαλάτωσης για να καλύψει άμεσες ανάγκες του καλοκαιριού για την Νάξο είναι απολύτως αναγκαία”.

Αναλυτικά 

“Το πρόβλημα λειψυδρίας στα νησιά μας είναι ζωτικής σημασίας για τους κατοίκους τους. Πρέπει να του δώσουμε ιδιαίτερη έμφαση καθώς εν όψει του καλοκαιριού καθίσταται ακόμη πιο επίκαιρο και αναμένεται να επιταθεί λόγω της επερχόμενης τουριστικής περιόδου και της αυξημένης προσέλευσης τουριστών.

Μάλιστα, όπως υποστηρίζουν οι επιστήμονες μέχρι το 2030 αναμένεται να διπλασιαστεί η ζήτηση.

Οι εκτεταμένες γεωτρήσεις μεγάλου βάθους δεν μπορούν να αποτελέσουν βιώσιμη λύση. Επιπλέον, δεν αποτελούν ένα φιλικό προς το περιβάλλον μέτρο καθώς συνεπάγονται με διάφορες επιπτώσεις (εξάντληση αποθεμάτων, υφαλμύρινση του υδροφόρου ορίζοντα κ.α..)

Οι πολίτες θα πρέπει να επιδείξουμε μεγαλύτερη σύνεση στην κατανάλωση νερού αποφεύγοντας τη σπατάλη του πολύτιμου αυτού αγαθού μέσω αλόγιστης χρήσης.

Την μεγαλύτερη ευθύνη βέβαια την φέρει η πολιτεία, η οποία πρέπει να μεριμνήσει για την αντιμετώπιση του προβλήματος αυτού μέσω της ενημέρωσης των κατοίκων, της δημιουργίας περισσοτέρων μονάδων αφαλάτωσης, της κατασκευής φραγμάτων ή μέσων αποθήκευσης του ύδατος κλπ.

Μια επίσκεψη μου προ ημερών στο φράγμα της Φανερωμένης στη Νάξο με θορύβησε βλέποντας πόσο χαμηλά στο εν λόγω φράγμα έχει φθάσει η κοίτη του νερού και επιπλέον με απογοήτευσε η εν συνεχεία επίσκεψη μου στη θέση του υπό κατασκευή φράγματος του Τσικαλαριού όπου τα έργα έχουν σταματήσει στην αρχική τους φάση.

Αποτελεί αναγκαιότητα για το μέλλον της ύδρευσης του νησιού το έργο αυτό άμεσα να επαναλειτουργήσει αποτελεσματικά και όχι ευκαιριακά λόγω προεκλογικών αναγκών. Το έχει ανάγκη το νησί.

Η λειτουργία ισχυρής μονάδας αφαλάτωσης για να καλύψει άμεσες ανάγκες του καλοκαιριού για την Νάξο είναι απολύτως αναγκαία.

Το πρόβλημα της λειψυδρίας στα νησιά είναι μεγάλο και η σοβαρότητα του δεν επιτρέπει εφησυχασμό”.

Γ. Πλακιωτάκης από λιμάνι Πειραιά: “Προτεραιότητα η ασφάλεια των επιβατών”

0
Plakiotakis - limani
Limani - plakiotakis

Το Λιμάνι του Πειραιά και συγκεκριμένα την Πύλη Ε7 επισκέφθηκε το πρωί ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης, στο πλαίσιο της μεγάλης εξόδου των εκδρομέων του Πάσχα.

«Έχουν ελεγχθεί και επιθεωρηθεί, οχι μονο με τακτικούς, αλλα και με έκτακτους ελέγχους, ολα τα πλοία της ακτοπλοιας», δήλωσε ο κ. Πλακιωτάκης και συνέχισε: «Η ασφάλεια των δεκάδων χιλιάδων επιβατων, αλλά και των πληρωμάτων, ειναι παντα σταθερη μας προτεραιοτητα».

Απευθυνόμενος στο επιβατικό κοινό, πρόσθεσε: «Καλο ταξίδι, καλή Ανάσταση και καλό Πάσχα σε όλες και όλους».

Μαζί με τον κ. Πλακιωτάκη, στο Λιμάνι του Πειραιά, βρέθηκαν ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Κώστας Κατσαφάδος και ο Αρχηγός του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, Αντιναύαρχος Λ.Σ. Γεώργιος Αλεξανδράκης.

 

Plakiotakis - limani
Plakiotakis – limani
Plakiotakis - limani
Plakiotakis – limani

Απείρανθος – Μουτσούνα: Καθαρίζουμε τις παραλίες μας

0
moutsouna9

Οι πολιτιστικοί σύλλογοι αποτελούν πάντα τον πυρήνα της αναπαραγωγής των παραδόσεων και των χαρακτηριστικών συγκεκριμένων τόπων αφήνοντας το κοινωνικό τους αποτύπωμα στην ιστορία τους.

Στόχος μας μέσα από τη συμμετοχή στους Πολιτιστικούς Συλλόγους είναι να επαναφέρουμε στην επικαιρότητα την ανάγκη της συμμετοχής, σε μια εποχή που οι αρχές της αλληλεγγύης και τις συμμετοχής δέχονται πλήγμα.

Υπό αυτό το πρίσμα, αποφασίσαμε να συνδράμουμε στις ανάγκες του χωριού μας ξεκινώντας μια σειρά από εξωστρεφείς δράσεις καλώντας τους νέους και τις νέες του χωριού μας – και όχι μόνο – να συμμετέχουν.

Οι παραλίες που μας προσφέρουν στιγμές ξεγνοιασιάς και ευχαρίστησης είναι στο χέρι μας να διατηρηθούν καθαρές και λειτουργικές για να εξασφαλίσουμε ότι θα συνεχίσουμε να τις χαιρόμαστε και στο μέλλον.

Την Πέμπτη 13/4 και ώρα 9:30 δίνουμε ραντεβού έξω από το δημοτικό σχολείο Απειράνθου ώστε να μεταβούμε στις παραλίες μας για να τις καθαρίσουμε ακολουθώντας πορεία από Άη Δημήτρη προς Μουτσούνα – Πάνερμο.

Απεραθίτικος Σύλλογος Νάξου
Απεραθίτικος Πολιτιστικός Σύλλογος «Τα Φανάρια»
Εξωραϊστικός Εκπολιτιστικός Σύλλογος Μουτσούνας «ΤΑ ΚΑΠΟΝΙΑ»

Μεγάλη Τετάρτη και αρκετές νέες αφίξεις πλοίων (video)

0

Τετάρτη 12 Απριλίου… Μεγάλη Τετάρτη για την ακρίβεια.

Και στο λιμάνι της Νάξου η προετοιμασία από νωρίς..  Ολοι στα πόστα τους.

Οπως και ο φίλος μας Μιχάλης Ρώτας που αποθανατίζει με τον δικό του ξεχωριστό τρόπο τις αφίξεις – προσεγγίσεις νέων και παλιών πλοίων.

Ακόμη και με διαφορετικές ώρες..

Εν αρχή, το “Champion Jet 2″, της SeaJets λίγο πριν τις 12 το μεσημέρι. Ο Cpt θανάσης Ιωάννου στο τιμόνι και ο απαραίτητος χαιρετισμός. Από τον Πειραιά για Σύρο – Μύκονο – Νάξο – Ιο – Σαντορίνη και επιστροφή

Αμέσως μετά το “Super Runner” από την Κρήτη με τον cpt Ιωάννη Παπαμπάρκο. Από το Ηράκλειο για Σαντορίνη – Νάξο –  Μύκονο και επιστροφή με εμβόλιμη την Πάρο για Κρήτη.

Εκεί είχαμε συνάντηση με το “Super Jet” και λογικό να έχουμε έναν ακόμη χαιρετισμό. Στο τιμόνι του “τζετ” της SeaJets o Μιχάλης Μακρής.

Ομως, είδαμε και το “Blue Star Chios” με τον cpt Γιάννη Φυτρολάκη. Που όμως δεν έρχονταν από τον Πειραιά αλλά ήταν έτοιμο να φύγει από Νάξο για Πειραιά…

Κι αυτό γιατί εγκαινιάζει τη βραδινή γραμμή από το μεγαλύτερο λιμάνι της Ελλάδας προς Πάρο – Νάξο – Σαντορίνη.. Κάτι που είδαμε χρόνια να δούμε και θα το δούμε έως και την Τρίτη του Πάσχα.

Και τέλος λίγο πριν τις 2 το μεσημέρι έκανε την εμφάνισή του και το “Αικατερίνη Π” της Fast Ferries…  Από Ραφήνα μέσω Ανδρου – Τήνου – Μυκόνου (με επιστροφή)…  κι αυτό ένα δρομολόγιο που το έχουμε ανάγκη για όλο το χρόνο και όχι μόνο για την καλοκαιρινή περίοδο…

Δείτε το σχετικό video

 

Ικανοποίηση Φίλιππου Φόρτωμα για την έγκριση καταβολής του Μεταφορικού Ισοδύναμου

0
Φόρτωμας
Φόρτωμας

Ο βουλευτής Κυκλάδων της Νέας Δημοκρατίας κ. Φίλιππος Φόρτωμας εκφράζει την ικανοποίηση του για την έγκριση των πιστώσεων του Μεταφορικού Ισοδυνάμου από το Υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών προς το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, καθώς προωθείται από τις 24/4/2023 η πληρωμή του στους δικαιούχους επιβάτες, για καύσιμα και επιχειρήσεις, συνολικού ύψους 40.000.000,00 ευρώ, για το διάστημα έως και 30/09/2022.

Κατόπιν της σχετικής ανακοίνωσης ο Φίλιππος Φόρτωμας δήλωσε: «Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας προχωρά στην καταβολή του Μεταφορικού Ισοδύναμου πιστή στις δεσμεύσεις της! Το συγκεκριμένο μέτρο βοηθά άμεσα τη νησιωτική μας κοινωνία.

Συνεχίζουμε ΜΑΖΙ!» 

 

Τράπεζες – Στεγαστικά δάνεια: Παγώνουν τα επιτόκια για 12 μήνες…. Θα κάνει τη διαφορά;

0

Μεταξύ 2,70% έως 3,30% –ανάλογα με το επιτόκιο αναφοράς– ορίστηκε το ανώτατο όριο με βάση το οποίο τιμολογείται ένα στεγαστικό δάνειο κυμαινόμενου επιτοκίου μετά την απόφαση «παγώματος» που ανακοίνωσαν οι τράπεζες.

Το πλαφόν ορίστηκε κατά 0,20 (20 μονάδες βάσης) χαμηλότερα σε σχέση την τιμή που είχε το επιτόκιο αναφοράς την 31η Μαρτίου, μεγιστοποιώντας το όφελος για όσους έχουν πάρει δάνειο με κυμαινόμενο επιτόκιο έως τις 31 Δεκεμβρίου 2022. Αυτά τα επιτόκια αποτελούν τη βάση αναφοράς πάνω στην οποία κάθε τράπεζα εφαρμόζει το δικό της περιθώριο (spread), το οποίο διαφοροποιείται ανά πελάτη και δεν μεταβάλλεται.

Ετσι, το συνολικό επιτόκιο κάθε στεγαστικού δανείου θα διαμορφωθεί με βάση το παραπάνω επιτόκιο, στο οποίο προστίθεται το αντίστοιχο περιθώριο που προβλέπεται στη δανειακή σύμβαση, καθώς και η προβλεπόμενη από τον νόμο εισφορά 0,12%. Με αυτόν τον τρόπο «παγώνουν» τα επιτόκια των στεγαστικών δανείων στα επίπεδα του Μαρτίου και οι δανειολήπτες προστατεύονται από τις νέες αυξήσεις επιτοκίων που αναμένονται από την ΕΚΤ το προσεχές διάστημα.

Το «πάγωμα» αφορά τα δάνεια που εκτοκίζονται με βάση το euribor 1 ή 3 μηνών, το βασικό επιτόκιο της ΕΚΤ και το επιτόκιο saron (πρώην libor) με βάση το οποίο τιμολογούνται τα δάνεια που έχουν συναφθεί σε ελβετικό νόμισμα.

Με βάση τις ανακοινώσεις των τραπεζών, τα επιτόκια «παγώνουν»:

• Στο 2,70%-2,72% για όσα δάνεια συνδέονται με το euribor 1 μήνα, από 2,915% που ήταν το αντίστοιχο επιτόκιο την 31η Μαρτίου.

• Στο 2,83%-2,85% για όσα δάνεια συνδέονται με το euribor 3 μηνών, από 3,038% που ήταν το αντίστοιχο επιτόκιο την 31η Μαρτίου.

• Στο 3,30% για όσα δάνεια συνδέονται με το βασικό επιτόκιο χρηματοδότησης της ΕΚΤ, από 3,50% που ήταν το αντίστοιχο επιτόκιο την 31η Μαρτίου.

• Στο 1,20% για όσα δάνεια συνδέονται με το saron (πρώην libor), από 1,4186% που ήταν το αντίστοιχο επιτόκιο την 31η Μαρτίου.

Πρόγραμμα Ανταμοιβής 

Οπως ανακοίνωσαν οι τράπεζες Alpha, Εθνική, Eurobank και Πειραιώς, το πρόγραμμα ανταμοιβής –όπως ονομάζεται– αφορά όλα τα στεγαστικά δάνεια των φυσικών προσώπων που είναι ενήμερα, δηλαδή αυτά που δεν εμφανίζουν ληξιπρόθεσμες οφειλές με ημερομηνία αναφοράς τη 2α Απριλίου για τη Eurobank ή την 28η Απριλίου 2023 για την Alpha Bank και την Εθνική Τράπεζα.

Αυτό σημαίνει ότι στο πρόγραμμα εντάσσονται όλα τα ενήμερα δάνεια που έχουν στο χαρτοφυλάκιό τους οι τράπεζες, αλλά και όσα καταστούν ενήμερα, δηλαδή οι οφειλέτες φροντίσουν να αποπληρώσουν τα οφειλόμενα ποσά έως τη συγκεκριμένη ημερομηνία που ορίζει κάθε τράπεζα. Να σημειωθεί ότι η Eurobank εντάσσει στο πρόγραμμα και όλα τα δάνεια με υποθήκη ακίνητο (home equity), δηλαδή και τα καταναλωτικά δάνεια. Βασική προϋπόθεση είναι επίσης αυτά τα δάνεια να παραμείνουν ενήμερα για τη 12μηνη διάρκεια του προγράμματος. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς των τραπεζών πρόκειται για 500.000 δάνεια που βρίσκονται στα χαρτοφυλάκιά τους, ανεξάρτητα εάν η διαχείρισή τους έχει ανατεθεί σε servicers, ενώ το κόστος που θα βαρύνει εξ ολοκλήρου τις τράπεζες υπολογίζεται σε περίπου 200 εκατ. ευρώ.

Σταϊκούρας: “Προστασία στα συνεπή νοικοκυριά” 

Οπως δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, το πρόγραμμα «προστατεύει τα συνεπή νοικοκυριά από ενδεχόμενες μελλοντικές αυξήσεις επιτοκίων και σε αυτό εκτός από τις τέσσερις συστημικές τράπεζες αναμένεται να προσχωρήσουν και οι μη συστημικές τράπεζες, καθώς και οι διαχειριστές δανείων και απαιτήσεων». Οι ακριβείς όροι από την πλευρά των servicers που διαχειρίζονται στεγαστικά δάνεια ύψους 21,4 δισ. ευρώ για λογαριασμό των funds θα καθοριστούν εντός της εβδομάδας.

Το «πάγωμα» θα τεθεί σε ισχύ άμεσα από την Τράπεζα Πειραιώς, οι πελάτες της οποίας θα δουν το όφελος στη δόση του Μαΐου, ενώ με βάση την ανακοίνωση της Eurobank το όφελος θα αποτυπωθεί στη δόση του Ιουνίου. Οσοι είναι συνεπείς πελάτες με βάση τις ημερομηνίες που ανακοίνωσαν οι τράπεζες θα ενταχθούν αυτόματα στο πρόγραμμα, χωρίς δηλαδή να απαιτείται άλλη ενέργεια εκ μέρους τους, ενώ θα ενημερωθούν για το μειωμένο επιτόκιο του δανείου τους και την αντίστοιχη δόση μέσω των αντιγράφων λογαριασμών που λαμβάνουν σε τακτική βάση. Σύμφωνα με την ανακοίνωση των τραπεζών, εάν κατά τη 12μηνη διάρκεια του προγράμματος τα επιτόκια βάσης μειωθούν από τις κεντρικές τράπεζες σε επίπεδα χαμηλότερα από αυτά που προβλέπονται στο πρόγραμμα, τότε θα ισχύσει το χαμηλότερο επιτόκιο επ’ ωφελεία των πελατών.

Οπως διευκρινίζουν στην ανακοίνωσή τους η Eurobank και η Τράπεζα Πειραιώς, το πρόγραμμα δεν αφορά στεγαστικά δάνεια σταθερού επιτοκίου ή στεγαστικά δάνεια που το επιτόκιό τους διαμορφώνεται με βάση το βασικό επιτόκιο στεγαστικής πίστης, καθώς αυτά δεν επηρεάζονται από την άνοδο επιτοκίων αναφοράς που συντελέστηκε κατά τους τελευταίους μήνες.

Το πρόγραμμα ανταμοιβής συνεπών δανειοληπτών έρχεται σε συνέχεια του προγράμματος επιδότησης δόσεων των στεγαστικών δανείων ευάλωτων νοικοκυριών, μέσω του οποίου επιδοτείται το 50% της αύξησης της μηνιαίας δόσης στεγαστικών δανείων με ημερομηνία αναφοράς την 30ή Ιουνίου και για διάστημα 12 μηνών.

Για το συγκεκριμένο πρόγραμμα η περίοδος διαθεσιμότητας έχει επεκταθεί μέχρι τις 31 Ιουλίου 2023 (ημερομηνία μέχρι την οποία μπορούν να υποβάλλονται αιτήσεις), ενώ οι πρώτες επιδοτήσεις αναμένεται να δοθούν μέσα στον Απρίλιο. Σε αυτό το πλαίσιο αναμένεται σύντομα και η έκδοση υπουργικής απόφασης που θα αυξήσει τα σχετικά εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια κατά 30% (μόνο για τους σκοπούς του συγκεκριμένου προγράμματος), διευρύνοντας σημαντικά την περίμετρο των δικαιούχων.

Κάβο Ντόρο: Εντοπίστηκε το ναυάγιο του “Χρυσή Αυγή” (video)

0

Ενα σπάνιο ναυάγιο που βυθίστηκε πριν από 40 χρόνια στο Κάβο Ντόρο, παίρνοντας μαζί του τα μυστικά του και 28 ανθρώπινες ζωές, ήρθε στο «φως» από τον ερευνητή Κώστα Θωκταρίδη και την ομάδα του.

Πρόκειται για το «Χρυσή Αυγή», ένα πλοίο που είχε αγοραστεί το 1976 από την εταιρεία «Γραμμή Ηπείρου ΕΠΕ» του Αυγουστή Πολέμη και ταξίδευε από τη Ραφήνα στις Κυκλάδες, ως επιβατηγό – οχηματαγωγό.

Ο εντοπισμός του ξύπνησε μνήμες αλλά και ανάμεικτα συναισθήματα στους οικείους των θυμάτων: «Είναι σημαντικό το γεγονός της εύρεσης του βυθισμένου Χρυσή Αυγή, όμως οι άνθρωποί μας που χάθηκαν μαζί του δεν θα γυρίσουν ποτέ πίσω», δήλωσε συγκινημένη στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Κ. Τσουμέζη, σύζυγος του πλοιάρχου που χάθηκε εκείνη τη μοιραία μέρα.

Το ιστορικό

Ηταν Τετάρτη 23 Φεβρουαρίου 1983 και ώρα 16:06 όταν η «Χρυσή Αυγή» απέπλευσε από το λιμάνι της Ραφήνας με προορισμό την Άνδρο και άλλα νησιά των Κυκλάδων, μεταφέροντας 5 φορτηγά και 9 βυτιοφόρα με καύσιμα συνολικού βάρους 298 τόνων. Στο πλοίο επέβαιναν 21 άτομα ως πλήρωμα, 16 οδηγοί φορτηγών και 5 επιβάτες, ανάμεσά τους και η Μ. Λάβδα με τα δύο της παιδιά. Εκείνο το απόγευμα ο καιρός ήταν κρύος, έβρεχε και έπνεαν ισχυροί άνεμοι.

Βρέθηκε «χαμένο» ναυάγιο 40 ετών στο Κάβο Ντόρο-1
Το «Χρυσή Αυγή» στη Ραφήνα. Φωτογραφία: Βαλάκης από την συλλογή Γ. Κωβαίου

 

Στις 18:20 το πλοίο, ενώ έπλεε στο Κάβο Ντόρο, πήρε επικίνδυνη δεξιά κλίση 160 μοιρών. Ο πλοίαρχος Αντώνης Γαρδέλης αντιλαμβανόμενος την κρισιμότητα της κατάστασης έκανε αλλαγή πορείας με προορισμό το λιμάνι της Καρύστου και αμέσως μετά εξέπεμψε σήμα κινδύνου στο ραδιοτηλέφωνο, το οποίο έλαβε ο παράκτιος σταθμός του Λαυρίου.

Η βύθιση

Περίπου 15 λεπτά μετά μία έκρηξη συγκλόνισε τη «Χρυσή Αυγή» κατά πάσα πιθανότητα λόγω διαρροής καυσίμων από τα βυτιοφόρα. Στο πλοίο ξέσπασε πυρκαγιά. Ακολούθησε δεύτερη ακόμα πιο ισχυρή έκρηξη και το πλοίο ανετράπη. Τότε, αποσπάστηκε τμήμα της υπερκατασκευής και τα φορτηγά που βρίσκονταν στο γκαράζ κατέληξαν στο βυθό.

Στην περιοχή έσπευσαν για να βοηθήσουν τους ναυαγούς, το επιβατηγό/οχηματαγωγό «Χρυσή Άμμος ΙΙΙ» από τη Ραφήνα, το επιβατηγό/οχηματαγωγό «Καστριανή Κέας» από την Κάρυστο, το ρωσικό ωκεανογραφικό πλοίο Γιάκοβ Γκάκελ ( Yakov Gakkel – Яков Гаккель) το οποίο βρισκόταν στην περιοχή για υδρογραφικές έρευνες, το ρουμανικό «Μπολντέιν», η φρεγάτα «Λήμνος», το αντιτορπιλικό «Σφενδόνη» του Πολεμικού Ναυτικού και παραπλέοντα σκάφη.

Βρέθηκε «χαμένο» ναυάγιο 40 ετών στο Κάβο Ντόρο-2
Ο άγνωστος πρωταγωνιστής της διάσωσης το ρωσικό ωκεανογραφικό Yakov Gakkel (Яков Гаккель) και το πλήρωμα του που κατάφερε και περισυνέλεξε 12 ναυαγούς. Το Yakov Gakkel εκτελούσε υδρογραφικές έρευνες στην περιοχή και έλαβε άμεσα στο σήμα κινδύνου από τον παρακτιο σταθμό Λαυρίου, ήταν το πρώτο πλοίο που έσπευσε στην περιοχή. Είχε ναυπηγηθεί στην Οδησσό το 1975 και στην συνέχεια παροπλίστηκε ως ουκρανικό το 2010.

 

Αεροσκάφος C130 της Πολεμικής Αεροπορίας έριχνε φωτιστικές φωτοβολίδες για να διευκολύνει τις έρευνες. Δυστυχώς, όμως, από τους 42 συνολικά επιβαίνοντες μόνο 14 διασώθηκαν, 12 άτομα από το ρωσικό ωκεανογραφικό, ένα άτομο από το ρουμανικό φορτηγό και 1 από το «Χρυσή Αμμος ΙΙΙ». Ανάμεσα στους 14 επιζήσαντες ήταν μόνο τρία μέλη του πληρώματος.

Εν τω μεταξύ, το πλοίο παρέμενε στην επιφάνεια ανεστραμμένο και παρασυρόταν από τα ρεύματα για τουλάχιστον 3 ώρες, μέχρι τη στιγμή που χάθηκε για πάντα στο βυθό του Αιγαίου.

Ο εντοπισμός

Σαράντα χρόνια μετά την τραγική του απώλεια, η ομάδα του ερευνητή Κώστα Θωκταρίδη εντοπίζει το βυθισμένο «Χρυσή Αυγή» σε βάθος -110 μέτρων. Όπως σημειώνει ο ίδιος, «οι πρώτες εικόνες από το ναυάγιο προκαλούν δέος. Εντυπωσιάζει το γεγονός ότι από την πυρκαγιά και τις εκρήξεις αποκολλήθηκε μόνο τμήμα της υπερκατασκευής ενώ όλο το υπόλοιπο πλοίο παραμένει ακέραιο στο βυθό».

Βρέθηκε «χαμένο» ναυάγιο 40 ετών στο Κάβο Ντόρο-3
Οι χαρακτηριστικές τσιμινιέρες του ναυαγίου Χρυσή Αυγή που πάρα την έκρηξη και την πυρκαγιά που ακλούθησε κατά την βύθιση του πλοίου 40 χρόνια πριν ακόμη και σήμερα διακρίνονται τα χρώματα ¨σινιάλα¨ της τότε πλοιοκτήτριας εταιρείας.

 

Αξίζει να σημειωθεί πως κατά το παρελθόν είχαν εντοπιστεί κάποια από τα φορτηγά και τμήμα της υπερκατασκευής αλλά όχι το ναυάγιο του «Χρυσή Αυγή», που δεν βρίσκεται στο ίδιο σημείο.

Το ναυάγιο στον βυθό

Μετά τις εκρήξεις και την ανατροπή το πλοίο – όπως προκύπτει από την αυτοψία – κατά τη διάρκεια της βύθισης, έχοντας νωρίτερα απαλλαγεί από το φορτίο των φορτηγών, επανήλθε λόγω του χαμηλού μεσοκεντρικού βάρους των μηχανών και των δεξαμενών στην ορθή θέση και επικάθισε στον αμμώδη βυθό με την τρόπιδα και με δεξιά κλίση 8 μοιρών.

Ξεχωρίζουν τα χαρακτηριστικά φουγάρα κίτρινου χρώματος με το ασπροκόκκινο λογότυπο της πλοιοκτήτριας εταιρείας, το γράμμα «Π».

Βρέθηκε «χαμένο» ναυάγιο 40 ετών στο Κάβο Ντόρο-4
Η δεξιά τσιμινιέρα (φουγάρο) με τα χρώματα ακόμη και σήμερα να διακρίνονται

 

Για την επιχείρηση εντοπισμού και ταυτοποίησης χρησιμοποιήθηκε ειδικό υποβρύχιο τηλεκατευθυνόμενο όχημα ROV (Remote Operated Vehicle). Ο καταπέλτης της πρύμνης είναι κλειστός και ασφαλισμένος, οι άγκυρες είναι στη θέση τους στα όκια του πλοίου, ενώ παρατηρείται μετατόπιση ελασμάτων προς τα δεξιά. Πάνω στο ναυάγιο υπάρχουν αλιευτικά εργαλεία, όπως το δίχτυ δίπλα στη σκάλα που οδηγούσε στο ανώτερο κατάστρωμα της πρύμνης.

Βρέθηκε «χαμένο» ναυάγιο 40 ετών στο Κάβο Ντόρο-5
Αν και έχουν περάσει 40 χρόνια από την βύθιση του πλοίου, μικρή διαρροή καύσιμων συνεχίζεται μέχρι και σήμερα…

 

Στην πρύμνη διακρίνεται και το βίντσι που χρησιμοποιείτο για τη διαχείριση των κάβων όταν το πλοίο έδενε σε λιμάνι. Στη πρυμναία δεξιά πλευρά φαίνεται καθαρά ο διάδρομος που ακόμα και σήμερα έχει τα δύο χαρακτηριστικά παγκάκια. Εκεί υπάρχει μισάνοιχτη η ανθρωποθυρίδα που οδηγούσε στο μηχανοστάσιο…

Με πληροφορίες από τη εφημερίδα “Καθημερινή” 

Μύκονος: Από τη Τούμπα στο “Νησί των Ανέμων” ο νέος αστυνομικός διευθυντής

0
Μύκονος
Μύκονος

Εντονο παρασκήνιο συνοδεύει τους χειρισμούς της ηγεσίας της ΕΛ.ΑΣ. για την κάλυψη της θέσης του επικεφαλής της υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Μυκόνου, ιδιαίτερα μετά τα όσα αποκαλύφθηκαν με αφορμή τον ξυλοδαρμό του αρχαιολόγου Μανώλη Ψαρρού στις αρχές Μαρτίου.

Επειτα από παλινωδίες εβδομάδων, οριστικοποιήθηκε χθες στο κρίσιμο πόστο του επικεφαλής της Ασφάλειας Μυκόνου να τοποθετηθεί ο αστυνομικός υποδιευθυντής Νίκος Μπογατίνης.

Υπηρετούσε επί σειρά ετών στο Α.Τ. Τούμπας – Τριανδρίας στη Θεσσαλονίκη, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι είχε εκφράσει ενδιαφέρον να αποσπαστεί στο νησί. Οι συνάδελφοί του τον περιγράφουν ως αδιάφθορο αξιωματικό, ενώ εκτιμάται ότι προσωπική άποψη γι’ αυτόν έχει ο προερχόμενος από τη Βόρεια Ελλάδα νέος αρχηγός της ΕΛ.ΑΣ., Λάζαρος Μαυρόπουλος.

Προηγουμένως, πάντως, στη συγκεκριμένη θέση είχε γίνει προσπάθεια να αποσπαστεί ένας άλλος αξιωματικός, που φέρει τον βαθμό του αστυνόμου Β’ και έχει διατελέσει για πάνω από δέκα χρόνια διοικητής σε αστυνομικό τμήμα των Κυκλάδων (σ.σ. εκτός Μυκόνου).

Η διαταγή για την απόσπασή του εκδόθηκε την 21η Μαρτίου, είχε την ένδειξη «επείγον» και έφερε την υπογραφή του επικεφαλής της Αστυνομικής Διεύθυνσης Κυκλάδων. Η απόσπαση επρόκειτο να ξεκινήσει την 23η Μαρτίου, ωστόσο η μετακίνηση ουδέποτε υλοποιήθηκε, με ορισμένες πληροφορίες να αναφέρουν ότι ανακλήθηκε εξαιτίας αντιδράσεων που προκλήθηκαν από παράγοντες της Μυκόνου

Παράπονα και υπόνοιες
Η θητεία του συγκεκριμένου αξιωματικού ως διοικητή αστυνομικού τμήματος των Κυκλάδων μόνο ανέφελη δεν ήταν. Καλά ενημερωμένες πηγές της «Κ» αναφέρουν ότι παράγοντες της αυτοδιοίκησης του νησιού στο οποίο υπηρετούσε αλλά και βουλευτές της περιφέρειας Κυκλάδων είχαν ζητήσει από τον πρώην υπουργό Προστασίας του Πολίτη Μιχάλη Χρυσοχοΐδη τη μετακίνησή του, εκφράζοντας σοβαρά παράπονα για τα πεπραγμένα του.

Τις υπόνοιες εις βάρος του ήρθε να ενισχύσει εσωτερική έρευνα που διεξάγεται από τις αρχές του έτους στο Α.Τ. όπου υπηρετούσε. Ξεκίνησε ύστερα από αναφορά που συνέταξε στα τέλη Φεβρουαρίου ένας νεαρός αστυφύλακας, ο οποίος διαπίστωσε ότι από το 2013 μέχρι πρόσφατα είχαν εκδοθεί εκατοντάδες άδειες κυνηγετικών όπλων δίχως τα απαραίτητα δικαιολογητικά.

Από το περιεχόμενο της αναφοράς προκύπτει ότι προβλήματα και ελλείψεις διαπιστώθηκαν ούτε λίγο ούτε πολύ σε 224 φακέλους. Από ορισμένους λείπουν, π.χ., οι ιατρικές γνωματεύσεις, ενώ σε άλλες περιπτώσεις διαπιστώθηκε ότι οι φάκελοι δεν είχαν κανένα απαραίτητο δικαιολογητικό.

Υπάρχουν επίσης περιπτώσεις που οι ψυχίατροι γνωμάτευσαν ότι «η κατάσταση του αιτούντος δεν τον καθιστά ικανό προς οπλοχρησία κυνηγετικού όπλου» και παρά ταύτα το Α.Τ. προχώρησε στην έκδοση άδειας

Παρότι για τα πεπραγμένα της συγκεκριμένης αστυνομικής υπηρεσίας διεξάγεται εσωτερικός, πειθαρχικός έλεγχος, ο αξιωματικός που διετέλεσε για πάνω από δέκα χρόνια επικεφαλής της επελέγη στις 23 Μαρτίου να αποσπαστεί στη Μύκονο και να τοποθετηθεί προσωρινά στη θέση του διοικητή της Ασφάλειας.

Πάντως, η μετακίνησή του τελικά στο νησί των Ανέμων δεν υλοποιήθηκε, με τις πληροφορίες να αποδίδουν αυτή την εξέλιξη όχι σε απόφαση της διοίκησης, αλλά σε αντιδράσεις που προκλήθηκαν στο άκουσμα της είδησης περί μετακίνησης του αξιωματικού στο νησί.

Με πληροφορίες από τη σελίδα Kathimerini.gr