Τετάρτη, 27 Νοεμβρίου, 2024
Αρχική Blog Σελίδα 983

Τι κάνει ο Πρόδρομος του Big Brother 1 στη Νάξο;

0

Αγιο Πάσχα και ο Ματθαίος Γιαννούλης βρίσκεται ήδη στο νησί του, τη Νάξο αλλά σίγουρα δεν περιμέναμε τη συνάντηση που θα είχε εκεί και που πραγματικά μας εξέπληξε!

«With my Batzanaki Prodromos Kathiniotis A this year Easter together in Naxos! Beer on the MEZE MEZE…. family friendly and beautiful!!» έγραψε σε… τέλεια ελληνικά ο Ματθαίος Γιαννούλης ο οποίος πόζαρε με τον Πρόδρομο Καθηνιώτη, φιναλίστ του πρώτου Big Brother τσουγκρίζοντας τα ποτήρια τους καθώς απολάμβαναν παραδοσιακούς νησιώτικους μεζέδες.

Το πιθανότερο είναι ότι η λέξη «μπατζανάκης» που υποδηλώνει πιθανή συγγένεια -είναι δύο γαμπροί που έχουν παντρευτεί δύο αδελφές- αναφέρθηκε με μεγάλη διάθεση χιούμορ και τίποτα παραπάνω όμως σημασία έχει πως ο γνωστός τραγουδιστής και ο άλλοτε reality παίκτης έχουν κάνει καλή παρέα και περνούν καλά αν κρίνουμε από τη φωτογραφία που ανέβασε ο Ματθαίος Γιαννούλης.

Η αλήθεια είναι ότι είχαμε πολύ καιρό να δούμε δημόσια τον Πρόδρομο ο οποίος τα τελευταία χρόνια ζει μόνιμα στο νησί του, τη Σκόπελο, καθώς θεώρησε πως η πορεία του στην Αθήνα και στα media, είχε ολοκληρωθεί. Έτσι, πήρε την απόφαση να επιστρέψει στο νησί του.

Η τελευταία φορά που τον είχαμε δει στην τηλεόραση ήταν όταν καλεσμένος στον Γρηγόρη Αρναούτογλου, ο πρώην παίκτης του Big Brother είχε αναφερθεί στα απίστευτα χρηματικά ποσά που εξασφάλιζε μετά το ριάλιτι, αλλά και στις ευκαιρίες που του δόθηκαν, σε μια εποχή, η οποία φυσικά δεν θυμίζει σε τίποτα την τωρινή.

Με πληροφορίες από τη σελίδα gossip-tv.gr

Είναι αμαρτία τα τυχερά παιχνίδια;

0

Η ηθική πλευρά των τυχερών παιχνιδιών έχει τεθεί σε ουκ ολίγες δοκιμασίες στη διάρκεια των χιλιετιών, κάτι που συνέβαινε μάλιστα από την αρχή της ανθρώπινης ιστορίας.

Η ανθρωπότητα αναρωτιέται ακόμα και σήμερα και μάλιστα συχνά αν ο τζόγος αποτελεί πραγματικά αμαρτία.

Στο άρθρο που έχετε ανοίξει θα ρίξουμε μια προσεκτική ματιά σε αυτό το φιλοσοφικό αίνιγμα, προσπαθώντας να καταλήξουμε στο αν τελικά είναι αμαρτία τα τυχερά παιχνίδια;

Παράλληλα, θα εξετάσουμε τη θέση των δημοφιλέστερων θρησκειών ως προς το πως ερμηνεύουν τον τζόγο. 

 

Διαβάστε επίσης: Στοιχιμαν 2023 – Αναλυτική αξιολόγηση

 

Είναι ο τζόγος αμαρτία σύμφωνα με τη Βίβλο;

Η εύκολη απάντηση στο ερώτημα αυτό είναι πως όχι, η Βίβλος δεν αναφέρει ότι ο τζόγος είναι πραγματική αμαρτία. Η Αγία Γραφή παρέχει λεπτομερείς εξηγήσεις για την αμαρτία και τα τυχερά παιχνίδια δεν αποτελούν μέρος της εξίσωσης. Αυτό θα μπορούσε να οφείλεται στο γεγονός ότι τα τυχερά παιχνίδια δεν ήταν διαδεδομένα εκείνη την εποχή. Ωστόσο, με βάση την Αγία Γραφή, ως αμαρτία χαρακτηρίζεται η φιλαργυρία, η αγάπη δηλαδή για τα χρήματα. 

Η «ρίψη κλήρου» είναι μια άλλη δραστηριότητα που αναφέρεται στη Βίβλο και έχει να κάνει με τον διαμοιρασμό της γης από τον Ιησού του Ναυή. Πρόκειται για μια διαδικασία για την οποία φέρεται να δόθηκε εντολή στον Ισραηλινό από τον ίδιο τον Θεό, προκαλώντας μια ενδιαφέρουσα φιλοσοφική συζήτηση. Αναζητώντας ωστόσο μια ξεκάθαρη απάντηση στο καίριο ερώτημα, μπορούμε να πούμε πως αμαρτία δεν είναι η ίδια η δραστηριότητα του τζόγου, αλλά η ανάπτυξη υπέρμετρης αγάπης για τα χρήματα και αυτή η διάκριση είναι ιδιαίτερα σημαντική. 

 

Ίσως τελικά ο τζόγος δεν είναι μεγάλη αμαρτία

Πολλοί άνθρωποι ελπίζουν ότι αποκλειστικά και μόνο επειδή ο τζόγος μπορεί να είναι αμαρτία, δεν είναι τουλάχιστον από τις μεγαλύτερες και πιο σοβαρές. Ο συγκεκριμένος τρόπος προσέγγισης ωστόσο είναι λανθασμένος. Στην πραγματικότητα, μπορούμε να υποστηρίξουμε πως τα τυχερά παιχνίδια δεν ήταν ποτέ αμαρτία. Σίγουρα μπορεί να αποτελέσει πειρασμό που οδηγεί σε προβληματικό τζόγο, αλλά ακόμη και αυτό δεν μπορεί να θεωρηθεί αμαρτία. Αντιθέτως, πρόκειται για μια κατάσταση ψυχικής υγείας που ως κοινωνία έχουμε αναγνωρίσει και καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε. 

Η πνευματική και θρησκευτική ερμηνεία του τζόγου ως αμαρτία δεν προέρχεται απαραίτητα από την κατανόηση της εθιστικής συμπεριφοράς. Αλλά ακόμα κι έτσι, τα στοιχεία που υποστηρίζουν τον ισχυρισμό ότι τα τυχερά παιχνίδια είναι αμαρτία είναι ελάχιστα. Συνεπώς, αντί να συναινούμε στο χαρακτηρισμό του τζόγου ως αμαρτία, θα πρέπει να είμαστε έτοιμοι για τις σοβαρές συνέπειες που θα μπορούσε να επιφέρει ο υπέρμετρος και χωρίς έλεγχο τζόγος.

Στοίχημα
Στοίχημα

Σε ποια θρησκεία είναι αμαρτία ο τζόγος;

Η απάντηση στο ερώτημα αυτό θα μπορούσε αναμφίβολα να είναι μονολεκτική: στο Ισλάμ. Σύμφωνα με το Κοράνι, όποιος ασπάζεται τη συγκεκριμένη θρησκεία απαγορεύεται να παίζει τυχερά παιχνίδια. Η εξήγηση είναι στην πραγματικότητα πολύ καλά διατυπωμένη και ενώ μπορεί να μπούμε στον πειρασμό να κατηγορήσουμε το Κοράνι για θρησκευτική προκατάληψη, το πραγματικό κείμενο είναι πολύ καλά διατυπωμένο και παρουσιάζει ένα ισχυρό επιχείρημα κατά του τζόγου:

«Η συμφωνία μεταξύ των συμμετεχόντων βασίζεται σε ανήθικα κίνητρα που παρέχονται από εντελώς ευσεβείς ελπίδες στο μυαλό τους ότι θα κερδίσουν βασιζόμενοι στην τύχη, χωρίς να λαμβάνουν υπόψη την πιθανότητα της απώλειας»

Ακόμα και σε αυτή την περίπτωση ωστόσο, πρέπει να καταλάβουμε πως η έννοια της αμαρτίας είναι εν μέρει υποκειμενική. Μπορεί δηλαδή κάποιος να αισθάνεται αμαρτωλός απλά και μόνο επειδή συμμετέχει σε τυχερά παιχνίδια ρισκάροντας μικρά χρηματικά ποσά, την ώρα που κάποιος άλλος μπορεί να μην διακατέχεται από τις ίδιες ηθικές τύψεις ακόμη κι αν ξοδεύει μια μικρή περιουσία στη δραστηριότητα του τζόγου. 

Επειδή μια θρησκεία υποστηρίζει ότι ο τζόγος είναι αμαρτία, δεν σημαίνει ότι αυτό ισχύει απαραίτητα. Επίσης, το να υποθέσουμε ότι οι άνθρωποι μπορούσαν να γνωρίζουν το θέλημα του Θεού είναι εξίσου αλαζονικό και όχι απόλυτα ακριβές. Η ευσέβεια και η πίστη δεν πρέπει να ταυτίζονται με μία μόνο ενασχόληση, καθώς συνήθως αποτελεί μια πιο περίπλοκη ανάγνωση των επιθυμιών ενός ατόμου και του τρόπου με τον οποίο τις εκτελεί. Το Ισλάμ ωστόσο, εξακολουθεί να παρουσιάζει τον τζόγο ως μια αμαρτωλή δραστηριότητα.

 

Πως βλέπει η Καθολική Εκκλησία τον τζόγο;

Η Καθολική Εκκλησία δεν έχει καταδικάσει ρητά τον τζόγο και έχει υιοθετήσει μια διαφορετική προσέγγιση. Ενώ ο Χριστιανισμός διαχωρίζεται μεταξύ του Προτεσταντισμού, της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας και των επισκοπών της Καθολικής Εκκλησίας, η κοινή συνισταμένη είναι ότι ο τζόγος δεν αποτελεί αμαρτία.

Η Καθολική Εκκλησία για παράδειγμα, δεν έχει κάνει καμία δήλωση, δημόσια ή ιδιωτική, σχετικά με το αν καταδικάζει τον τζόγο, παρόλο που όταν καταλήγει να είναι κοινωνικό πρόβλημα, η Εκκλησία παρεμβαίνει παρέχοντας τις απαραίτητες συμβουλές. Ουσιαστικά λοιπόν η Εκκλησία λειτουργεί ως πηγή καθοδήγησης και όχι απόλυτης απαγόρευσης.

Εκτός από τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα, δεν υπάρχουν πολλά ακόμη που η εκκλησία προσπάθησε να προσθέσει και ο τζόγος σίγουρα δεν είναι ένα από αυτά. Για να είμαστε όμως απόλυτα σαφείς, ο τζόγος μπορεί αποτελέσει αμαρτία όταν οδηγεί στην απληστία, το φθόνο και την οργή. Με απλά λόγια, μπορεί ο τζόγος να μην είναι αμαρτία, αλλά μπορεί εύκολα να οδηγήσει σε αυτήν. 

 

Ευλογεί ο Θεός τον τζόγο;

Δεν υπάρχει κανένα στοιχείο που να υποστηρίζει αυτόν τον ισχυρισμό. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι ο Θεός καταδικάζει τον τζόγο. Η θρησκεία άλλωστε ερμηνεύεται κυρίως από τον ίδιο τον άνθρωπο και θα ήταν αλαζονικό να υποθέσουμε ότι κάποιος κατανοεί τη Θεϊκή προδιάθεση για οποιαδήποτε δραστηριότητα δεν περιλαμβάνεται στη Βίβλο ή το Κοράνι.

Είναι πιθανό ωστόσο και τα δύο κείμενα να έχουν επηρεαστεί από την ανθρωπότητα και από τη δική μας κατανόηση κάθε έννοιας. Υπό αυτή τη σκοπιά, ο Θεός μπορεί να μας έχει δώσει μόνο σημάδια ως προς το τι εννοεί (και ως προς το τι δεν εννοεί), αλλά τελικά η δική μας ερμηνεία είναι αυτή που τελικά μένει. Για να επανέλθουμε λοιπόν στο αρχικό ερώτημα, θα ήταν περίεργο αν ο Θεός αντιτάχθηκε στον τζόγο. Ο Θεός άλλωστε έχει δώσει στον άνθρωπο την ελεύθερη βούληση και το δικαίωμα να την ασκεί.

 

Πως αλλάζει η αντίληψή μας για τον τζόγο

Έχοντας αναφέρει πως η ερμηνεία του τζόγου είναι υποκειμενική για την ανθρωπότητα, ας θυμηθούμε και το δημοφιλές λατινικό ρητό «O Tempora, O Mores» που ουσιαστικά σημαίνει ότι τα πράγματα αλλάζουν.

Για παράδειγμα, θεωρείται αδύνατο να υπήρχαν λαχεία στον αραβικό κόσμο μέχρι πριν από μερικούς αιώνες. Οι λαχειοφόροι αγορές όμως υπάρχουν σήμερα σε πολλές χώρες όπου το Ισλάμ είναι η κύρια θρησκεία. Με αυτά τα δεδομένα, μπορούμε σήμερα να χαρακτηρίσουμε κάτι ως αμαρτωλό, όπως για παράδειγμα το αλκοόλ και το κάπνισμα. Ενώ πρόκειται για επιβλαβείς συνήθειες, θεωρούνται απόλυτα φυσιολογικές και σε καμία περίπτωση δεν χαρακτηρίζονται ως αμαρτία. 

Ολοκληρώνοντας, αξίζει να επαναλάβουμε πως ο τζόγος από μόνος του δεν αποτελεί αμαρτία, αλλά μπορεί να οδηγήσει σε «αμαρτωλά» συναισθήματα όπως η απληστία, η οργή και ο φθόνος. Το βασικό που πρέπει να έχει κατά νου κάθε τζογαδόρος, είναι η πιθανότητα ένταξης του στο φάσμα του εθισμού στο τζόγο, μια κατάσταση που θα επιφέρει καταστροφικές συνέπειες στη ζωή του σε όλα τα επίπεδα (οικονομικά, εργασιακά, οικογενειακά).

Βρείτε εδώ: Έλα στο telegram για προγνωστικά και πολλά ταμεία με ένα κλικ» 

Σαντορίνη: Αυτοκίνητο κόλλησε σε ριμίδι της Μεσαριάς

0

Απρόσεκτος; Απειρος; Οδηγός που νομίζει ότι τα ξέρει όλα;

Οπως κι εάν είναι, ο οδηγός του εικονιζόμενου αυτοκινήτου γράφει ιστορία..

Κατάφερε – γιατί περί κατορθώματος πρόκειται – να σφηνώσει το αυτοκίνητό του σε ριμίδι (σ.σ. έτσι λέγονται τα στενά σοκάκια) στη Μεσαριά Σαντορίνης.

Η είδηση έγινε γνωστή μέσω ανάρτησής από την Δημοτική Κοινότητα Μεσαριάς

“Παρακαλούμε πολύ την προσοχή σας! Στο στενό – ριμιδι του “Αγίου Κωνσταντίνου” έχει σφηνώσει το εικονιζόμενο αυτοκίνητο – Επικοινωνήσαμε με το γραφείο ενοικιάσεων και αναμένεται η απομάκρυνση του. Λόγω της ημέρας και του εξαιρετικά δύσκολου σημείου ίσως δεν είναι εφικτή η άμεση απομάκρυνση του. Παρακαλούμε για την προσοχή σας. Ευχαριστούμε πολύ και Καλή Ανάσταση!”

Οπως ήταν λογικό, τα σχόλια έδωσαν και πήραν…

Ανάμεσά τους εντοπίσαμε αρκετα με χιούμορ

“Και όμως, αν το πάρει λίγο δεξιά και καπάκι αμέσως αριστερά, θα το ξεκολλήσει!! Και με ένα σκεπάρνι, να «τρώει» λίγο το σοβά στα σημεία που βρίσκει!!”

“Αλφαδιας ο οδηγος. Και το πρωτο τιμονι. Ας μεινει εκει, σαν μνημειο”.

“Συναγερμοί και μ@λ@κ@@ς…για κλέψτε το να σας δω..”

“Είναι τέτοια η λύσσα να πηγαίνουν κάποιοι παντού με το αυτοκίνητο,να μην θέλουν καθόλου να περπατήσουν ,αν μπορούσαν θα παρκάραν μέσα στο σπίτι ανάμεσα στα δωμάτια για να μην περπατήσουν!!!!”

Προσαρμογή στα νέα δεδομένα ή εξαφάνιση… Ααα και μεταγραφές αεροδρομίου έχουμε

0

Το μεγαλύτερο «γεράκι» της αμερικανικής πολιτικής σκηνής και πρώην υπουργός Εξωτερικών, Χένρι Κίσινγκερ, έλεγε: «Θα πρέπει να προσαρμόζουμε τα γεγονότα σε ένα πλαίσιο αρχών»! Μήπως αυτό δεν βιώνουμε στη χώρα; Αυτήν την εβδομάδα, άλλωστε, το… τερματίσαμε. Ο Τάκης Θεοδωρικάκος προσαρμόζει το… πιστολίδι αστυνομικού στην ΑΣΟΕΕ με τον νόμο, την τάξη και αρκετό ΣΥΡΙΖΑ! Ο κύριος Άδωνις τη διαφορά στις τιμές με την… άτιμη κοινωνία. Ο πρωθυπουργός τα πάντα όλα. Ο… δημαρχανεψιός της πρωτεύουσας τα πλατάνια με την ανάγκη αναβάθμισης της καθημερινότητας. Ο Μάκης Βορίδης τις… νομικές παρεμβάσεις με την απαίτηση υπεράσπισης της δημοκρατίας! Όσο για την Αριστερά, τις… μεταγραφές αεροδρομίου ως αξίωση κοινωνικής διεύρυνσης. Και η ζωή συνεχίζεται…

* Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Τάκης Θεοδωρικάκος, ξεπέρασε σε αθλιότητα και ξεδιαντροπιά ακόμη και τα πιο διεστραμμένα μυαλά. Μιλώντας στο OPEN, δήλωσε: «Κάποιοι μπαχαλάκηδες, οι οποίοι είναι καθοδηγούμενοι -γιατί έχουμε μπει πραγματικά και ουσιαστικά σε προεκλογική περίοδο– θέλουν να τινάξουν στον αέρα το πολιτικό κλίμα. Μερικοί θέλουν και νεκρό»! Όταν οι παρουσιαστές επισήμαναν πως αυτό που αναφέρει είναι πολύ βαρύ και να διευκρινίσει αν εννοεί τον ΣΥΡΙΖΑ, αυτός ξεκαθάρισε ότι όντως αναφέρεται στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης! Το γεγονός πως ο αστυνομικός έβγαλε κουμπούρι στην ΑΣΟΕΕ δεν τον ένοιαξε και πολύ. Αντί να συνετίσει τους… λεγεωνάριούς του, μας κουνάει το δάκτυλο, κάνοντάς μας υποδείξεις. Έχει ξεφύγει η κατάσταση προ πολλού, αλλά ποιος να τον μαζέψει; Ποιος;

* Είναι η μοναδική φορά στη ζωή μου -Θεέ μου, συχώρα με- που συμφωνώ με δήλωση που έκανε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Άδωνις Γεωργιάδης! «Υπάρχουν τα αρνιά Porsche στα χασάπικα και τα αρνιά Fiat στα σούπερ μάρκετ. Όποιος θέλει το ακριβότερο θα το πληρώσει»! Μπορεί να ειπώθηκε με ωμό, ψυχρό, κυνικό τρόπο, αλλά εξέφρασε τη ρεαλιστική απεικόνιση της πραγματικότητας. Το πρόβλημα, σε μια καπιταλιστική κοινωνία ακραίων ταξικών αντιθέσεων, δυστυχώς, δεν αφορά μόνο τη διατροφή. Ακριβώς το ίδιο ισχύει παντού. Porsche Παιδεία, Fiat Παιδεία. Porsche Υγεία, Fiat Υγεία και πάει λέγοντας. Το θέμα είναι να ανατρέψουμε τη δυνατότητα οι λίγοι να διαθέτουν το πλούσιο Porsche και οι πολλοί το φτωχό Fiat. Γιατί κανείς δεν γεννήθηκε με περισσότερες ανάγκες από τον διπλανό του! Ας διαμορφώσουμε μια κοινωνία αλληλεγγύης και όχι ανθρωπόμορφων τεράτων. Κατανοητό ελπίζω. Έτσι;

* Αν θέλετε πραγματικές δημοσιογραφικές συνεντεύξεις, αυτή του πρωθυπουργού στον Γιώργο Αυτιά αποτελεί το πρότυπο. Όχι όπως κάτι στημένες που σε πιάνει αηδία! Ο κυρ Γιώργης τίμησε το λειτούργημα, ωστόσο, υπήρξε και άψογος οικοδεσπότης. Τώρα, ότι δεν είναι ακόμη υποψήφιος με τη Νέα Δημοκρατία, προφανώς, δεν έχει καμιά σημασία. Ή κάνεις άψογα τη δουλειά σου ή είσαι ακατάλληλος. Εύγε στον άνθρωπο, με όλη μου την καρδιά. Και ξανά εύγε… Τέτοιους επαγγελματίες χρειαζόμαστε, προκειμένου να πάει μπροστά ο τόπος. Τέτοιους…

* Ο κύριος Μητσοτάκης μάς υπενθύμισε για ακόμη μία φορά πόσο συναισθηματικός και ανθρώπινος είναι! Μιλώντας στην εκπομπή της κύριας Μελέτη, στο MEGA, είπε για την τραγωδία των Τεμπών: «Αισθάνθηκα μεγάλη πίεση, ιδιωτικά μπορεί και να έκλαψα. Πρέπει να διαχειριστώ την κρίση την επόμενη μέρα, την επόμενη ώρα»! Αυτά, και να μην ακούσω αηδίες για τον συμπαθέστατο Κυριάκο, ο οποίος στέκεται δίπλα μας και συμπάσχει μαζί μας. Εσείς να τα βλέπετε, μίζεροι, κακορίζικοι και γκρινιάρηδες…

* Κατά τα άλλα, η συνέντευξη στην κυρία Μελέτη μάς ξύπνησε σοφότερους, καθώς πληροφορηθήκαμε επίσης: «Θα έκανα τατουάζ ένα δελφίνι»! Ή το άλλο αθλητικό: «Δεν μπορώ να επιστρέψω το δεύτερο σερβίς της Σάκαρη»! Τώρα, σοβαρά, θέλετε σχόλιο; Αλήθεια, δηλαδή;

* Μιας και πιάσαμε τα ανθρώπινα, τα πολύ… ανθρώπινα, να πούμε ότι η… ιέρεια του σοσιαλισμού, Εύα Καϊλή, θα κάνει Πάσχα σπίτι της, με «βραχιολάκι». Η κοπέλα μπορεί να κακοπέρασε κάμποσους μήνες στης φυλακής τα σίδερα, αλλά απεδείχθη καλό και φιλότιμο κορίτσι. Ήρθε η ώρα, λοιπόν, όλοι μα όλοι να στηρίξουμε αυτό το καταταλαιπωρημένο και κατασυκοφαντημένο πλάσμα. Με την Ανάσταση του Κυρίου, ας χειροκροτήσουμε τη δική της Ανάσταση, μετά την προσωπική -αλλά πολύ άδικη- Σταύρωσή της. Αμήν…

* Πέρασε περίπου ενάμισης μήνας από την τραγωδία των Τεμπών για την επανεκκίνηση των δρομολογίων. Σωστά; Σωστά. Έλα όμως που το Intercity, λίγο έξω από τη Λάρισα, ακινητοποιήθηκε, λόγω προβλήματος στο ηλεκτροδοτικό δίκτυο του ΟΣΕ! Κατά τα λοιπά, η αμαξοστοιχία ολοκλήρωσε το δρομολόγιό της, έστω και με κάποια καθυστέρηση, παρόλο που οι επιβάτες δεν ενημερώθηκαν τι συμβαίνει και πότε θα φτάσουν στον προορισμό τους! Σημασία έχει, ασφαλώς, ότι αποβιβάστηκαν υγιείς, αρτιμελείς και κυρίως ψύχραιμοι. Γιατί στην Ελλάδα του 21ου αιώνα αυτά έχουν τη μεγαλύτερη αξία και όχι οι γκρίνιες των απανταχού πλεμπαίων, οι οποίοι βλέπουν τα πάντα γύρω τους στραβά και δεν εκτιμούν τις προσπάθειες της αριστείας και του πολυχρονεμένου μας ηγέτη. Δυστυχώς…

* Ο κύριος Μητσοτάκης διαβεβαίωνε ότι «Τον Απρίλιο του 2023 το μετρό της Θεσσαλονίκης θα βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία»! Αυτήν την εβδομάδα δήλωσε στους πολίτες της συμπρωτεύουσας ότι «έγινε επιτυχώς η πρώτη δοκιμαστική λειτουργία» και πως «στις αρχές του 2024 θα ξεκινήσουν οι ουσιαστικές δοκιμαστικές λειτουργίες (σαν να τα μπέρδεψε λίγο με τις δοκιμαστικές λειτουργίες), ώστε εντός του έτους να παραδοθεί το έργο στους κατοίκους»! Για να ξέρετε τι σημαίνει επιτελικό κράτος και έγκαιρο χρονοδιάγραμμα. Ο τόπος είναι φανερό ότι έχει εκτοξευθεί. Δεσμεύτηκε άλλωστε ο πρωθυπουργός της χώρας, οπότε δέσαμε τον γάιδαρό μας. Καταλάβατε;

* Ο «Μεγάλος Περίπατος» του δημάρχου Αθηναίων, Κώστα Μπακογιάννη, άφησε εποχή! Οι καινοτομίες του ανδρός θα διδάσκονται σε όσους ασχολούνται με την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής, στον γιδότοπό μας. Βεβαίως, τα… ευρώπουλα ήταν πολλά. Ο κύριος Κώστας, λοιπόν, αποφάσισε να ξηλώσει τους φοίνικες που έβαλε μέσα σε ζαρντινιέρες και στη θέση τους να τοποθετήσει πλατάνια. Οι αρχαίοι ημών πρόγονοι έλεγαν: «Τα παιδία παίζει». Όπως φαίνεται, όμως, ο «Περίπατος» γίνεται «Περίδρομος», αδέλφια, γιατί είναι πολλά τα λεφτά, αν με εννοείτε. Ποιος πληρώνει; Τα κορόιδα οι δημότες να είναι καλά και θα βρεθεί τρόπος να γίνει η αφαίμαξη. Ποιος θα εισπράξει όλα αυτά, με τα πρωτοποριακά μέτρα του ανδρός; Μη με ρωτάτε τέτοια πράγματα, γιατί αυτό είναι δουλειά του ρεπορτάζ, όχι δική μου. Το έριξα στα χωρατά τελευταία. Δεν ξέρω τι ακριβώς μου δίνουν και πίνω, γι’ αυτό…

* Στα άλλα νέα, είχαμε την τροπολογία Βορίδη για την αντιμετώπιση του φασιστικού κινδύνου. Επαναλαμβάνω, διά μίαν εισέτι φορά. Τροπολογία Βορίδη για την αντιμετώπιση του φασιστικού κινδύνου! Μιας και ξεκινήσαμε με Κίσινγκερ, ο τύπος έλεγε κάτι το οποίο ταιριάζει γάντι στην περίπτωση: «Το παράνομο το κάνουμε αμέσως. Το αντισυνταγματικό χρειάζεται κάπως περισσότερο χρόνο»! Τώρα γυρίστε πλευρό και συνεχίστε ό,τι κάνατε. Και καλά ξεμπερδέματα…

* Επιπροσθέτως, ο αρεοπαγίτης, Χ. Τζανερίκος, δήλωσε: «Μου ζήτησαν να αποκλείσω το κόμμα Κασιδιάρη από τις εκλογές, με αντάλλαγμα θέση στις Αρχές»! Να θυμίσω πως όταν ο κύριος Παπαγγελόπουλος παρενέβαινε στους αρεοπαγίτες, είχαμε Ειδικό Δικαστήριο. Τώρα όμως είναι απλώς Μεγάλο Σάββατο…

* Επιπλέον, η Αριστερά περνάει τη νιρβάνα της. Ειδικά ο ΣΥΡΙΖΑ κυριαρχεί στα… ανατρεπτικά σχέδια. Η ανακοίνωση του Ευάγγελου Αντώναρου στα ψηφοδέλτιά του δεν αποτέλεσε δα και μεγάλη έκπληξη. Άλλωστε, η αντιπολίτευση που ασκεί ο κύριος Αντώναρος τη λες πολύ αριστερότερη απ’ αυτήν της Κουμουνδούρου… Σύντροφοι, τον νου σας στον Κύρτσο, μην πέσει στα χέρια της αντίδρασης, γιατί το ΠΑΣΟΚ καραδοκεί και προσπαθεί να σας χαλάσει τον… γάμο. Τον νου σας…

* Στα αυτοδιοικητικά, μάθαμε ότι ο δήμαρχος Περιστερίου, Ανδρέας Παχατουρίδης, έχει και τη στήριξη του Αλέξη Τσίπρα! Γιατί το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης θεωρεί ότι ο άνθρωπος είναι πετυχημένος και έχει να επιδείξει έργο. Άντε να το φας, παρότι ένας δήμαρχος, ειδικά από θέσεις της Αριστεράς, δεν κρίνεται μόνο για τις λακκούβες, τα σκουπίδια και τις πλατείες. Κρίνεται κυρίως για τις πολιτικές και κοινωνικές παρεμβάσεις του υπέρ των κατώτερων λαϊκών τάξεων και στρωμάτων. Είπαμε, όμως, άντε να το φας. Γιατί, βρε παλικάρια, δεν στηρίζετε και στην Πάτρα τον Κώστα Πελετίδη; Δεν είναι πετυχημένος αυτός; Εκτός αν σας ενοχλεί ότι ανήκει στον χώρο του ΚΚΕ, οπότε πάσο.

* Είπα ΚΚΕ και πρέπει να αναφέρω ότι και αυτό επιδίδεται στη μόδα των καιρών: τις μεταγραφές. Ειλικρινά, δεν ξέρω τι είναι πιο χοντρό; Ο Ευάγγελος Αντώναρος στον ΣΥΡΙΖΑ ή η Ασημίνα Ξηροτύρη στο ΚΚΕ; Σε όσους δεν ενθυμούνται -γιατί σ’ αυτόν τον τόπο η αμνησία είναι συχνό φαινόμενο- η κυρία Ασημίνα εκλέχτηκε με τη ΔΗΜΑΡ και τον ΣΥΡΙΖΑ και ένα θεματάκι με τη στήριξη των μνημονίων, όπως και αν το δεις, το είχε! Πάντως, τώρα μπορώ να αισθάνομαι ανακουφισμένος, γιατί η νέα Πασιονάρια -έστω και αργά- ανακάλυψε το κόμμα της εργατικής τάξης και τα αγαθά του σοσιαλιστικού μέλλοντος που προπαγανδίζει σαν ευαγγέλιο ο Περισσός. Βεβαίως, να μην ξεχάσω και την κυρία Κούνεβα, η οποία από τον ΣΥΡΙΖΑ βρέθηκε στο κόμμα. Και αυτή προφανώς συμφώνησε με τα οράματα του χώρου και άνοιξε τα φτερά της για άλλες πολιτείες. Ωραία πράγματα. Όντως ωραία…

* Στα παράξενα της νομικής επιστήμης τώρα, γνωστός δικηγόρος ανέλαβε να εκπροσωπήσει την οικογένεια του Άλκη Καμπανού, ο οποίος δολοφονήθηκε από χούλιγκαν στη Θεσσαλονίκη, γιατί υποστήριζε διαφορετική ομάδα. Ο ίδιος όμως δικηγόρος ανέλαβε την εκπροσώπηση των χούλιγκαν, οι οποίοι επιχείρησαν να δολοφονήσουν τέσσερα παιδιά, στα Γιάννινα, γιατί και αυτά υποστήριζαν διαφορετική ομάδα από τους δράστες! Ξέρετε πώς το έλεγαν οι παλιότεροι, οι οποίοι είχαν φάει το κυνηγητό της αρκούδας, σε μαύρες εποχές; «Και με τον αστυφύλαξ και με τον χωροφύλαξ»! Ελπίζω να μη με ρωτήσετε το όνομα του δικηγόρου, καθώς θεωρώ ότι απευθύνομαι σε νοήμονες ανθρώπους και όχι σε τίποτα ελεεινά ταγάρια. Εντάξει;

* Η 12χρονη αναγνώρισε τον καναλάρχη, ο οποίος τη βίαζε σε ξενοδοχείο. Όνομα; Πάτε καλά; Θέλετε να ξεσπάσει Τρίτος Παγκόσμιος Πόλεμος; Αφήστε το άλλο; Θα παραβιάσουμε τα προσωπικά δεδομένα του ανθρώπου; Γίνονται αυτά στη χώρα που η Δημοκρατία λειτουργεί άψογα; Ε, γίνονται;

Η Μεγάλη Εβδομάδα -η Εβδομάδα των Παθών- λίαν συντόμως ολοκληρώνεται. Δυστυχώς, όμως, η Εβδομάδα των Παθών έχει μετατραπεί σε Μήνες των Παθών, Χρόνια των Παθών για το μεγαλύτερο τμήμα της ελληνικής κοινωνίας. Τα δεκατρία, τουλάχιστον, μνημονιακά χρόνια ζούμε πρωτόγνωρα πράγματα: μισθωτοί, συνταξιούχοι, άνεργοι, ηλικιωμένοι, γυναίκες, νεολαίοι, μετανάστες βιώνουν μια απίστευτη τραγωδία, η οποία, όπως όλα δείχνουν, δεν έχει τελειωμό. Καθημερινά οι μισθοί -όσοι είναι τυχεροί και διαθέτουν απ’ αυτό- και οι συντάξεις εξανεμίζονται. Τα πολιτικά και κοινωνικά δικαιώματα διαρκώς εξαϋλώνονται, στο όνομα της σωτηρίας της χώρας. Ζώντας όλα αυτά -που καλά δεν τα λες- εύχομαι να παλέψουμε και για τη δική μας Ανάσταση, μαζί με εκείνη του Κυρίου. Καλό Πάσχα σε όλους και όλες…

Μαν. Σέργης: Η επιβεβαίωση του αδημοσίευτου κειμένου έρχεται από τα λόγια του ίδιου του κου Λεβογιάννη

0
Νάξος - Κωμιακή
Νάξος - Κωμιακή

Θα αρκούσαν ΜΟΝΟΝ τα ίδια τα λόγια του κ. Λεβογιάννη ως απάντηση στην (αγωνιώδη του αλλά μάταιαη όπως θα σας αποδείξω) προσπάθεια να μάς πείσει ότι αγνόησα την μέχρι σήμερα συνεισφορά του κ. Λεβογιάννη στη μελέτη του Λαϊκού Αλφαβηταρίου που παρουσίασα.

Κείμενο του Μανώλη Σέργη, Ομότιμου καθηγητή Λαογραφίας

Τα λόγια του επιστολογράφου σας είναι τα εξής, ως απόδειξη τού ότι το δικό μου κείμενο δεν είναι αδημοσίευτο: «Αλλά εκείνο που δημοσιεύεται για πρώτη φορά είναι το συγκεκριμένο χειρόγραφο που το περιέχει».

Συλλαμβάνει δηλαδή ο κ. επιστολογράφος σας επακριβώς τη δική μου σκέψη, την οποία οφείλω να ομολογήσω ότι έπρεπε να την έχω εξ αρχής ξεδιαλύνει, για να μην είναι αναγκασμένος τώρα ο κ. Λεβογιάννης να ασχολείται με πράγματα που γνώριζα, αλλά δεν τα είχα ανάγκη στην εξυπηρέτηση του ΣΚΟΠΟΥ του άρθρου μου. Άρα, ως επιστήμων οφείλω να παραδεχθώ ότι δεν διευκρίνισα ότι όταν έγραφα στον τίτλο του άρθρου μου ανέκδοτο/αδημοσίευτο εννοούσα το χειρόγραφο ΠΟΥ ΕΓΩ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΑ, ως ΠΡΩΤΗ, όπως πιστεύω, μορφή του πασίγνωστου αργότερα (μετά το 1879) στην Κωμιακή τραγουδιού.

Αναλυτικότερα:

Όταν δημοσίευσα το Αλφαβητάρι είχα στο νου μου έναν σκοπό: Να καταστήσω στο ναξιακό και το ελληνικό κοινό, με επιστημονικόν τρόπο προσαρμοσμένον στις απαιτήσεις του κοινού μου, το θέμα των Λαϊκών Αλφαβηταρίων. Αυτό επιδιώκω με όλες τις αναρτήσεις μου στο NaxosPress.

Αντί για άλλο παράδειγμα (λοιπόν) Αλφαβηταρίου, από τα δεκάδες του Αρχείου μου, επέλεξα να χρησιμοποιήσω την ΠΡΩΤΗ ΤΟΥ(επαναλαμβάνω), κατά την άποψή μου, γραφή, αυτήν του Νικ. Χωριανόπουλου, του 1879. Εννοείται πως η πρώτη πηγή μου για να γνωρίσω τον συντάκτη του ήταν τα βιβλία του κ. Λεβογιάννη για την Κωμιακή, ο τόμοςΑ΄ συγκεκριμένα, όπου φυσικά είχα εντοπίσει ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ του δικού μου κειμένου, όχι όμως ως ΑΛΦΑΒΗΤΑΡΙΟΥ, αλλά ωςδημοτικού αποκριάτικου τραγουδιού, γεγονός που με εξέπληξε, όπως θα διαβάσετε εδώ παρακάτω. Άρα, το δημοσιευμένο από μένα κείμενο είναι το ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ, συνεπώς μπορεί να χαρακτηρισθεί ΠΡΩΤΟΔΗΜΟΣΙΕΥΟΜΕΝΟ. Συνεπώς, ουδόλως με ενδιέφεραν,ως βιβλιογραφία, οι εργασίες του κ. Λεβογιάννη, ως μεταγενέστερες και ως αναφερόμενες σε άλλο πλέον είδος δημοτικού τραγουδιού.

Και μια που μού έδωσε την ευκαιρία ο κ. Λεβογιάννης, θα σάς μεταφέρω τι έχω γράψει ήδη στον υπό έκδοσιν τόμο 6 της σειράς μου ΜΕΛΕΤΕΣ ΝΑΞΙΑΚΗΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑΣ, όπως ανέφερα σε μια υποσημείωση του άρθρου μου στο NaxosPress. Θα σας αποδείξω με τι ασχολείται ο λαογράφος επιστήμονας, ή αν θέλετε, θα σας κάνω, αγαπητοί μου αναγνώστες, ένα ακόμη μάθημα, μιας και δεν μπορώ πλέον να διδάσκω στην τάξη. Σας μεταφέρω αυτολεξεί μέρος των κειμένων που έχω ήδη συντάξει για τον τόμο μουαυτόν (θα έχει ως ειδικό του θέμα το ναξιακό λαϊκό θέατρο και τη λαϊκή ποίηση):

«… Η επιστημονική πρόταση που καταθέτω στη λαογραφική κοινότητα είναι αυτή: Θεωρώ ότι το χ/φο που παρουσιάζω εδώ [ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΑ στο NaxosPress] και φέρει την «υπογραφή» του Νικολάου Στεφ. Χωριανοπούλου αποτελεί την ‘πρώτη γραφή’για τη Νάξοκαι μάλιστα για την Κωμιακή, τού μετέπειτα πασίγνωστου στο νησί δημοτικού πλέον τραγουδιού που ο Ν. Λεβογιάννης έχει τιτλοφορήσει παλαιότερα ως ‘‘Άρχοντες και μεγιστάνοι’’.[1] Έχουμε λοιπόν ενώπιόν μας μια ακόμη θαυμαστή ευκαιρία να συμπληρώσουμε τον κατάλογο των ‘επωνύμων’ εκείνων δεκάδων ποιητών που είχε υπ’ όψιν του ο Νικόλαος Πολίτης στο έργο του ‘Γνωστοί ποιηταί δημοτικών ασμάτων’.[2] Σ’ αυτό που καταδείκνυε ότι τα πλείστα των δημοτικών μας τραγουδιών δεν είναι δημιουργία του λαού (γενικά) μιας κοινότητας, αλλά ενός ατόμου, προικισμένου…».[3]

Σε άλλο σημείο της εργασίας μου: «Ποιο είναι λοιπόν το εκπληκτικό με αυτό το Αλφαβητάρι; Ότι μάς αποδεικνύει άλλη μια φορά τι σημαίνει ο όρος κινητικότητα των δημοτικών μας τραγουδιών. Τι σημαίνει δηλαδή κάποιοι στίχοι ενός τραγουδιούή και ολόκληρο το τραγούδι να έχει περισσότερες της μιας χρήσης. Π.χ., μοιρολόγια τραγουδούσαν και σε γάμους, παραλογές τις ημέρες της Λαμπρής και σε γάμους, κ.λπ.[4] Ας θυμηθούμε ότι το πασίγνωστο ‘Σήμερα μαύρος ουρανός, σήμερα μαύρη μέρα’ της Μ. Παρασκευής ακουγόταν σε γαμήλια άσματα. Γράφει ο Ν. Λεβογιάννης: ‘‘Παλιότερα το τραγούδι αυτό το έλεγαν τις απόκριες χορεύοντάς το στο ρυθμό της ‘βλάχας’ πάνω στα δώματα’’.[5] Αυτό μού προξένησε τη μεγαλύτερη εντύπωση: Να χορεύεται τις Απόκριες, σε μια περίοδο της αντιστροφής των πάντων, σε μια περίοδο ‘ανάποδου κόσμου’ όπως τη χαρακτηρίζει η Λαογραφία, σε μια περίοδο που το σωματικό κάτω (γεννητικά όργανα) θέτει εκποδών το σωματικό άνω (νου, ψυχή) ένα κείμενο γραμμένο για την σωτηρία της ψυχής, για τις στερήσεις του σώματος, για τη διαρκή στέρηση και την συνεχή προσευχή, από ένα θρησκεύον υποψιάζομαι άτομο, τον Ν. Χωριανόπουλο, ...». Εξηγώ στα επόμενα γιατί μπορεί να συμβεί αυτή η παράλογη εκ πρώτης απόψεως κινητικότητα/μεταβολή.

Σε άλλο σημείο της εργασίας μου για το ίδιο φυσικά θέμα γράφω: «… Τελικά, όπως οφείλω να σημειώσω, το θέμα [της πρώτης πηγής του Αλφαβηταρίου, όσον αφορά στη Νάξο, και δη στην Κωμιακή, διότι δεν το συναντώ να επιχωριάζει αλλού στο νησί] δεν ισχυρίζομαι ότι λύθηκε με την επιστημονική πρόταση που κατέθεσα. Γνωρίζω ότι ‘παίζω με τη φωτιά’ όταν προσπαθώ να εντοπίσω την αρχική μορφή ή τις πηγές ενός τραγουδιού, ακόμη κι αν περιορίζω την έρευνά μου σε ένα νησί, τη Νάξο ή ακόμη και σε ένα χωριό της.Γιατί, αυτονοήτως, με την πρότασή μου αποκλείω την έξωθεν εισαγωγή του στιχουργήματος. Χρειάζεται περαιτέρω μελέτη, αλλά μέχρι στιγμής δεν έχω εντοπίσει παραλλαγές από άλλο διαμέρισμα του ελληνικού χώρου. Άρα, όπως συμβαίνει στην έρευνα, θα θεωρήσω προς το παρόν τη δική μου ως εν εξελίξει….».

Ο κ. Λεβογιάννης παρέθεσε έναν σύνδεσμο με παραλλαγή του τραγουδιού από τον κυκλαδικό χώρο. Μού έδωσε μια ακόμη πηγή δηλαδή, την οποία δεν γνώριζα, και θα προσπαθήσω να εντοπίσω ποια είναι αυτή. Όμως, από τα ολίγα που κατέχω περί μουσικής, δεν μού μοιάζει για αποκριάτικος χορός και αντίστοιχη μουσική. Μού φαίνεται αντιθέτως πως η παραλλαγή παραπέμπει στην πρώτη λειτουργία του Αλφαβηταρίου, την παραινετική προς σωτηρίαν της ψυχής. Τον ευχαριστώ πάντως. Αν κάποιος/-α μπορεί να με βοηθήσει με το θέμα των ανά τον ελληνισμό παραλλαγών του Αλφαβηταρίου, τον παρακαλώ να το πράξει !

Αυτά τα ολίγα. Εννοείται πως δεν θα επανέλθω…

[1] Ν. Λεβογιάννης, Κωμιακή. Τόπου χρώματα…, τ. 1, ό.π., 108-109.

[2] Ν. Πολίτης, Γνωστοί ποιηταί δημοτικών ασμάτων, Ελεύθερη Σκέψις, Αθήνα 1992.

[3] Στο Μ. Γ. Μερακλής, Ελληνική Λαογραφία…, ό.π., 338.

[4] Μ. Γ. Μερακλής, Ελληνική Λαογραφία…, ό.π., 345.

[5] Ν. Λεβογιάννης, Κωμιακή. Τόπου χρώματα…, ό.π., 109.

Γαλλία – Συνταγματικό Συμβούλιο: Επικύρωσε την αύξηση ορίου ηλικίας συνταξιοδότησης

0

Tο Συνταγματικό Συμβούλιο της Γαλλίας επικύρωσε σήμερα τα βασικά σημεία του σχεδίου μεταρρύθμισης του συνταξιοδοτικού συστήματος, μια από τις εμβληματικές μεταρρυθμίσεις της δεύτερης θητείας του Εμανουέλ Μακρόν, κατά της οποίας συνδικάτα, κόμματα της αντιπολίτευσης και διαδηλωτές πραγματοποιούν κινητοποιήσεις διαμαρτυρίας εδώ και μήνες.

Τα μέλη του γαλλικού Συνταγματικού Συμβουλίου επέκριναν ορισμένες δευτερεύουσες πτυχές της μεταρρύθμισης, αλλά δεν απέρριψαν το κύριο μέτρο που αυξάνει τη νόμιμη ηλικία συνταξιοδότησης στα 64 έτη από 62 που είναι σήμερα, σύμφωνα με το δελτίο Τύπου του Συμβουλίου.

Σημειώνεται ότι ο Γάλλος πρόεδρος κάλεσε τα γαλλικά συνδικάτα να τον συναντήσουν την Τρίτη.

«Θα είναι απαραίτητα η αρχή ενός κύκλου που ο πρόεδρος και η κυβέρνηση θα συνεχίσουν τις επόμενες εβδομάδες με τους κοινωνικούς εταίρους. Η πόρτα του Ελιζέ θα παραμείνει ανοιχτή, χωρίς προϋποθέσεις, για τον διάλογο αυτό», ανέφερε το περιβάλλον του αρχηγού του γαλλικού κράτους.

Η κυβέρνηση Μακρόν ήλπιζε σε ένα πράσινο φως, καθώς θα μπορούσε να αποθαρρύνει τις διαμαρτυρίες και να της επιτρέψει να θεσπίσει το νομοσχέδιο αλλά και να προχωρήσει σε άλλες μεταρρυθμίσεις.

«Η χώρα πρέπει να συνεχίσει να προχωρά, να εργάζεται και να αντιμετωπίζει τις προκλήσεις που μας περιμένουν», δήλωσε ο πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν κατά τη διάρκεια επίσημης επίσκεψης στην Ολλανδία.

Ομως τα συνδικάτα και η αντιπολίτευση προειδοποιούν ότι πολύμηνες σπασμωδικές συζητήσεις και διαμαρτυρίες για το νομοσχέδιο για τις συντάξεις, το οποίο η κυβέρνηση προώθησε στο κοινοβούλιο χωρίς ψηφοφορία λόγω έλλειψης πλειοψηφίας, δεν θα περάσουν γρήγορα, ακόμα και με την έγκριση του Συμβουλίου.

Ο Γάλλος πρόεδρος πρέπει να αποσύρει αυτό το νομοσχέδιο «διαφορετικά δεν θα μπορέσει να κυβερνήσει αυτή τη χώρα», δήλωσε την Πέμπτη η νέα επικεφαλής του σκληροπυρηνικού συνδικάτου CGT, Σοφί Μπινέ, προειδοποιώντας για περισσότερες απεργίες που θα ακολουθήσουν.

Πολιτικοί παρατηρητές λένε ότι η εκτεταμένη δυσαρέσκεια για τη μεταρρύθμιση της κυβέρνησης θα μπορούσε να έχει μακροπρόθεσμες επιπτώσεις, συμπεριλαμβανομένης μιας πιθανής ώθησης για την ακροδεξιά.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ – ΜΠΕ, Reuters, AFP

Μεγάλη Παρασκευή στην Παναγία Δροσιανή και “η ζωή εν τάφω..”

0

Παναγία Δροσιανή, έξω από την Μονή στην ορεινή Νάξο.

Μεγάλη Παρασκευή…

Τα πένθιμα εγκώμια συνοδεία μουσικών οργάνων (βιολί – λαούτο και λύρα)…

Δεκάδες οι πιστοί που βρέθηκαν στο πάλαι ποτέ μοναστήρι, ένα από τα πιο σημαντικά κτίσματα της Ορθόδοξης Εκκλησίας στο Αιγαίο

Με το βυζαντινό Τυπικό να ακολουθείτε με θρησκευτικό ευλάβεια και τον Αρχιμανδρίτη Χρυσόστομο Κοττάκη να ευλογεί και τους “πούλους” ένα έθιμο που έρχεται από τα χρόνια του Βυζαντίου

Να ευχαριστήσουμε τους Νίκο Κάραλη (Λύρα), Γιάννης Τζανετής (λαούτο) και Μαρία Μαγκανάρη (Βιολί)

Επίσκεψη σε Νάξο και Πάρο για την Ολγα Πολίτη

0

Κυριακή των Βαϊών και Μεγάλη Δευτέρα και η Ολγα Πολίτη – υποψήφια βουλευτής στις Κυκλάδες με το ΠΑΣΟΚ στις εκλογές της 21ης Μαϊου – βρέθηκε σε Νάξο και Πάρο αντίστοιχα..

Ας ξεκινήσουμε από τη Νάξο 

“Τη Νάξο επισκέφθηκε την Κυριακή των Βαΐων η υποψήφια Βουλευτής των Κυκλάδων με το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής Όλγα Πολίτη, όπου είχε την ευκαιρία να συναντηθεί με τον Δήμαρχο του νησιού κ. Δημήτρη Λιανό και να συνομιλήσει με δημοτικούς συμβούλους του νησιού αλλά και τον επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης κ. Λεονάρδο Χατζηανδρέου, προκειμένου να τονιστούν βασικά ζητήματα που απασχολούν την περιοχή.

Η κα. Πολίτη βρέθηκε και στο Νοσοκομείο της Νάξου όπου και συναντήθηκε με τον υπηρεσιακό γιατρό διευθυντή και ορθοπαιδικό κ. Βασίλη Ραπτάκη, κάνοντας αναφορά στις ελλείψεις προσωπικού, ιατροφαρμακευτικού και μηχανολογικού υλικού, καθώς και την κατάσταση των κτιριακών εγκαταστάσεων στη συγκεκριμένη μονάδα υγείας αλλά και γενικότερα στα νησιά των Κυκλάδων.

Η υποψήφια Βουλευτής δεν παρέλειψε να επισκεφθεί επίσης το Φιλότι και το Αγερσανί, όπου παρέστη στη Θεία Λειτουργία στον Ιερό Ναό του Αγ. Σπυρίδωνος, υπό τον σεβαστό πατέρα Συμεών. Η κ. Πολίτη είχε επίσης, συνάντηση με μέλη του τοπικού εξωραϊστικού Συλλόγου, με κατοίκους για το λιμάνι της Νάξου καθώς και με τοπικούς παράγοντες”.

Και στην Πάρο 

Η υποψήφια Βουλευτής Κυκλάδων Όλγα Πολίτη με το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής, βρέθηκε τη Μ. Δευτέρα στην Πάρο, όπου και συναντήθηκε με Δημοτικούς συμβούλους, μεταξύ των οποίων και η δικηγόρος Γρηγορία Πρωτολάτη, η οποία διεκδικεί την ψήφο των Παριανών, έχοντας θέσει υποψηφιότητα για Δήμαρχος του νησιού.

Στην Παροικιά και τη Νάουσα, η κα. Πολίτη συναντήθηκε με πολλούς τοπικούς παράγοντες, καταστηματάρχες αλλά και εργαζόμενους σε επιχειρήσεις της Πάρου, οι οποίοι ήδη έχουν ξεκινήσει να υποδέχονται εκείνους που επέλεξαν την Πάρο, για να περάσουν τις Άγιες Ημέρες του Πάσχα.

Η υποψήφια Βουλευτής, είχε ενδιαφέρουσες συνομιλίες επίσης, με τον Πρόεδρο των αλιέων Πάρου, αγρότες και κτηνοτρόφους στο χωριό Πρόδρομος, ενώ συναντήθηκε επίσης, και με στελέχη του τοπικού ΠΑΣΟΚ του νησιού.

Ιδιαίτερη στιγμή στα πλαίσια της επίσκεψης της Όλγας Πολίτη στην Πάρο, ήταν η παρακολούθηση της θείας λειτουργίας στην Παναγία την Εκατονταπυλιανή, όπου και έλαβε την Ευχή από τον Σεβασμιότατο Μητροπολίτη Καλλίνικο”.

 

Κρήτη – Ηράκλειο: Πρόστιμο 40.000 ευρώ στην οδηγό που χτύπησε σκύλο

0
Κρήτη - Σκύλος
Κρήτη - Σκύλος

Πρόστιμο 40.500 ευρώ επιβλήθηκε σε μία γυναίκα 63 ετών η οποία συνελήφθη διότι πάτησε εκούσια με το αυτοκίνητό της ένα σκυλί στο Ηράκλειο της Κρήτης.

Πρόστιμο επιβλήθηκε και στην ιδιοκτήτρια του σκύλου για παράβαση της νομοθεσίας περί ευζωίας ζώων συντροφιάς.

Η ανακοίνωση της ΕΛ.ΑΣ. για το περιστατικό:

«Συνελήφθη 63χρονη αλλοδαπή για εκούσιο τραυματισμό και πρόκληση σωματικών βλαβών σε ζώο συντροφιάς, πράξη που έλαβε χώρα απογευματινές ώρες της 13.04.2023 στο Ηράκλειο και της επιβλήθηκε διοικητικό πρόστιμο ύψους 40.500 ευρώ για παραβάσεις της Νομοθεσίας περί ευζωίας ζώων συντροφιάς.

Επίσης διοικητικό πρόστιμο 200 ευρώ επιβλήθηκε στην ιδιοκτήτρια του ζώου για παράβαση της ανωτέρω Νομοθεσίας.

Η προανάκριση διενεργείται από το Α΄ Αστυνομικό Τμήμα Ηρακλείου και η συλληφθείσα με τη σχηματισθείσα σε βάρος της δικογραφία θα οδηγηθεί στον κ. Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Ηρακλείου».

Στοίχημα – Γερμανία: Η παράδοση λέει .. Σάλκε

0
Στοίχημα
Στοίχημα

Σάλκε – Χέρτα Βερολίνου (ώρα έναρξης 21:30)

Με τη Σάλκε τελευταία στη γερμανική Bundesliga και στο -1 από τη Χέρτα, η σημασία του αγώνα στην προσπάθεια παραμονής αμφοτέρων δεν χρειάζεται ιδιαίτερη ανάλυση.

Διαβάστε επίσης: Οι τζίροι στοιχημάτων της ημέρας

Πρόκειται για δύο από τα χειρότερα σύνολα στη μεγάλη κατηγορία, που, όμως, έχουν ρεαλιστικές πιθανότητες παραμονής αν πράξουν τα αυτονόητα από εδώ και πέρα. Αυτονόητα θεωρούνται οι επιτυχίες σε τέτοια βαθμολογικά ντέρμπι, που θα κρίνουν πολλά.

Οι «βασιλικοί μπλε» έχουν 4 ματς δίχως νίκη (0-2-2), αλλά η απόδοσή τους δεν είναι τόσο κακή. Ακόμα και στο πρόσφατο 2-0 από τη Χόφενχαϊμ εκτός, είχαν ευκαιρίες και θα μπορούσαν ακόμα και να προηγηθούν.

Στα 5 παιχνίδια δίχως «τρίποντο» είναι οι Βερολινέζοι (0-2-3), οι οποίοι, επιπροσθέτως, κρίνονται κάκιστοι ως φιλοξενούμενοι (0-2-8 στα 10 τελευταία ματς Bundesliga εκτός). Προέρχονται από ήττα στο «Ολίμπιασταντιον» από τη Λειψία (0-1).

Έχουν να αντιμετωπίσουν και εναντίον τους παράδοση στο Γκενζελκίρχεν, όπου σε 5/10 πρόσφατα ματς εκεί έχασαν από τη Σάλκε και στο ημίχρονο και στο τέλος.

Από τα αγωνιστικά νέα δεν προκύπτει κάτι, επομένως η έδρα και η παράδοση βγάζουν σημείο. Θα πονταριστεί η Σάλκε, με συμπληρωματική παράμετρος υπέρ της να είναι η αδυναμία της Χέρτα εκτός έδρας για αποτέλεσμα σε όλη τη διάρκεια της φετινής σεζόν.

Βρείτε εδώ: Έλα στο telegram για προγνωστικά και πολλά ταμεία με ένα κλικ»

Διαβάστε περισσότερα Προγνωστικά Στοιχήματος στο Foxbet!

*Ισχύουν όροι και προϋποθέσεις | 21+