Δευτέρα, 25 Αυγούστου, 2025
Αρχική Blog Σελίδα 98

Αυξάνουν τις πιθανότητες νίκης τα υψηλότερα στοιχήματα; τι λένε οι αριθμοί;

0

Τα online καζίνο βασίζονται σε πιθανότητες, ωστόσο πολλοί παίκτες πιστεύουν ότι το μεγαλύτερο στοίχημα μπορεί να επιφέρει καλύτερα αποτελέσματα. Η συγκεκριμένη αντίληψη, είτε μέσω ταχύτερων ξεκλειδώματος μπόνους, πρόσβασης σε αποκλειστικά παιχνίδια, είτε υψηλότερων πληρωμών, είναι ένα «καυτό» ζήτημα. Πόση αλήθεια ενέχει, όμως;

Σε αυτό το άρθρο, αναλύουμε τους μηχανισμούς πίσω από το ποντάρισμα και εξετάζουμε αν τα στοιχήματα υψηλών αποδόσεων όντως μεταβάλλουν τις πιθανότητές προς όφελός σας ή αν απλώς, αυξάνουν το διακύβευμα και το ρίσκο.

Βασικά Στοιχεία Στοιχηματισμού στα Online Καζίνο

Κάθε παιχνίδι καζίνο, από τους κουλοχέρηδες μέχρι τα τραπέζια παιχνιδιών, διέπεται από σταθερά μοντέλα πιθανοτήτων. Αυτά καθορίζουν την επιστροφή στον παίκτη (RTP), τη μεταβλητότητα και τα μακροπρόθεσμα μοτίβα αποτελεσμάτων.

Ο στοιχηματισμός αναφέρεται στο ποσό των χρημάτων που ποντάρετε σε μία μόνο περιστροφή, συνδυασμό χαρτιών ή γύρο παιχνιδιού. Σε πλατφόρμες όπως το Slotexo Casino, τα στοιχήματα μπορούν να ποικίλλουν ευρέως ανάλογα με το παιχνίδι — από ελάχιστες περιστροφές $0,10 έως τραπέζια υψηλών πονταρισμάτων $100+.

Αυτό που συχνά παραβλέπουν οι παίκτες είναι πως, ενώ η δυνατότητα πληρωμής μπορεί να κλιμακώνεται με το μέγεθος του στοιχήματος, οι πιθανότητες νίκης συνήθως δεν ακολουθούν την ίδια πορεία.

RTP και Μέγεθος Στοιχήματος: Δεν Συνδέονται Άμεσα

Το ποσοστό επιστροφής στον παίκτη (RTP) είναι μία από τις πιο παρεξηγημένες μετρήσεις. Ένα RTP 96% δεν σημαίνει ότι θα κερδίσετε το 96% των φορών που θα παίξετε. Αντίθετα, σημαίνει ότι σε κάποιες χιλιάδες παιχνίδια, το παιχνίδι θα επιστρέψει στατιστικά 96 σεντς για κάθε δολάριο που ποντάρεται.

Τα υψηλά στοιχήματα δεν αυξάνουν το RTP. Μια περιστροφή του $1 και μια περιστροφή των $10 συνήθως έχουν τις ίδιες πιθανότητες να κερδίσουν, απλά διαφέρουν σε μέγεθος. Η νίκη στην περιστροφή των $10 επιστρέφει περισσότερα χρήματα,  χωρίς όμως να έχουν αυξηθεί οι πιθανότητες της νίκης.

Μεταβλητότητα Κουλοχέρηδων και Ρίσκο

Εκεί που το μέγεθος του στοιχήματος έχει σημασία είναι στο πώς εκδηλώνεται η μεταβλητότητα. Τα παιχνίδια υψηλής μεταβλητότητας τείνουν να παράγουν μεγαλύτερες νίκες, λιγότερο συχνές όμως. Οι κουλοχέρηδες χαμηλότερης μεταβλητότητας προσφέρουν μικρότερες, συχνότερες νίκες.

Όταν ποντάρετε μεγαλύτερα ποσά, η μεταβλητότητα γίνεται πιο ισχυρή. Μια σειρά απωλειών, σας κοστίζει περισσότερο. Αλλά η επικείμενη επιτυχία θα μπορούσε να πολλαπλασιάσει σημαντικά το ποντάρισμά σας.

Έτσι, ενώ οι πιθανότητές σας δεν αλλάζουν, αλλάζει η εμπειρία σας, ειδικά σε παιχνίδια με κλιμακούμενους πολλαπλασιαστές ή ενεργοποιήσεις τζάκποτ.

Μηχανισμοί Μπόνους και Μεγάλα Στοιχήματα

Οι όροι των μπόνους συχνά περιλαμβάνουν το μέγεθος του στοιχήματος. Ορισμένες προσφορές ενεργοποιούνται μόνο με ένα ελάχιστο στοίχημα. Άλλες δίνουν περισσότερους πόντους επιβράβευσης ή επιστροφή χρημάτων (cashback) στους παίκτες που κάνουν υψηλά πονταρίσματα.

Στο https://slotexo-gr.com, πολλές προσφορές επιβραβεύουν το σταθερό παιχνίδι με υψηλά στοιχήματα, παρέχοντας τα εξής:

  • Ενισχυμένα προγράμματα VIP
  • Προτεραιότητα στην επεξεργασία αναλήψεων
  • Μεγαλύτερα μπόνους σε καταθέσεις (reload bonuses)

Αυτά τα οφέλη δεν αλλάζουν τις πιθανότητες ανά περιστροφή, αλλά βελτιώνουν σταδιακά τη θέση του παίκτη, ειδικά για όσους διαθέτουν μεγάλα χρηματικά υπόλοιπα.

Προοδευτικά Τζάκποτ και Προαπαιτούμενα Στοιχήματα

Εδώ το μέγεθος του στοιχήματος επηρεάζει πραγματικά τις πιθανότητες: την επιλεξιμότητα για προοδευτικό τζάκποτ.

Πολλοί προοδευτικοί κουλοχέρηδες απαιτούν ένα ελάχιστο στοίχημα για να ενεργοποιήσουν γύρους τζάκποτ ή να ξεκλειδώσουν μεγάλες πληρωμές. Ορισμένοι μάλιστα επιτρέπουν την πλήρη πρόσβαση στο τζάκποτ, στα μεγάλα στοιχήματα.

Σε αυτήν την περίπτωση, τα μικρότερα στοιχήματα μπορεί να κερδίσουν, αλλά το πλήρες έπαθλο δεν θα απονεμηθεί εκτός εάν πληρούνται ορισμένα όρια. Οπότε ναι, αν είστε «κυνηγός τζάκποτ», το να στοιχηματίζετε περισσότερα μπορεί όντως να «αγοράσει» την πρόσβαση σε μεγαλύτερες πιθανές νίκες.

Live Παιχνίδια: Μέγεθος Στοιχήματος και Επιρροή

Τα live τραπέζια καζίνο συχνά έχουν μεγαλύτερο στοιχηματικό φάσμα, από μικρά πονταρίσματα έως δωμάτια όπου παίζουν αποκλειστικά για VIP. Επηρεάζει το μεγαλύτερο στοίχημα, τις πιθανότητες, εδώ;

Τεχνικά όχι. Στο blackjack, τη ρουλέτα και το μπακαρά, οι αποφάσεις σας και οι υπολογισμοί πιθανοτήτων παραμένουν σταθεροί. Ένα ποντάρισμα $5 και ένα ποντάρισμα $100 θα παίξουν με τις ίδιες πιθανότητες.

Ωστόσο, τα υψηλότερα στοιχήματα μπορεί να παρέχουν πρόσβαση σε ιδιωτικά δωμάτια με λιγότερους παίκτες, ταχύτερους γύρους ντίλερ και περιστασιακά καλύτερα παράπλευρα στοιχήματα.

Το Ψυχολογικό Αποτύπωμα του Υψηλού Στοιχήματος

Το μεγαλύτερο στοίχημα έχει μια λιγότερο απτή αλλά πολύ αληθινή επίδραση και αυτή, είναι η μεταβολή που προκαλεί στο συναίσθημα.

Τα μεγάλα στοιχήματα ενισχύουν τα κέρδη και τις απώλειες. Αυξάνουν το ρίσκο και μεγεθύνουν την αντίδραση. Έτσι, μπορεί να συμβούν τα εξής:

  • Οι παίκτες να κάνουν “tilt” (ψυχολογική κατάρρευση) πιο γρήγορα
  • Να εξαντληθεί ταχύτερα το χρηματικό υπόλοιπο
  • Να ληφθούν κακές αποφάσεις υπό πίεση

Κάπως έτσι, ενώ οι πιθανότητες είναι ίδιες, το ψυχολογικό πλαίσιο αλλάζει.

Διαχείριση Υπολοίπου και Στρατηγική Υψηλού Στοιχήματος

Το ποντάρισμα μεγάλων ποσών δεν είναι εγγενώς επικίνδυνο, αν το χρηματικό σας διαθέσιμο σας το επιτρέπει. Μια περιστροφή $100 με ένα λογαριασμό $10.000 είναι ασφαλέστερη από μια περιστροφή $10 σε σύνολο $100.

Οι παίκτες με υψηλά πονταρίσματα στο Slotexo Casino συχνά τηρούν αυστηρές παραμέτρους stop-loss και take-profit. Έτσι, κεφαλαιοποιούν μεγάλες νίκες χωρίς να εκτίθενται υπερβολικά.

Αν σκοπεύετε να παίξετε μεγάλα ποσά, λάβετε υπόψη:

  • Τον καθορισμό ορίων ανά συνεδρία
  • Τη χρήση παιχνιδιών με σαφείς μετρήσεις μεταβλητότητας
  • Την παρακολούθηση του RTP σε βάθος χρόνου, όχι ανά περιστροφή

Περισσότερα Χρήματα Δεν Σημαίνουν Περισσότερες Πιθανότητες

Παρά τους μύθους, το μεγαλύτερο ποντάρισμα σπάνια αλλάζει τη στατιστική πιθανότητα νίκης. Αλλάζει την κλίμακα, τη διακύμανση και μερικές φορές την επιλεξιμότητα, όχι όμως τα βασικά μαθηματικά.

Αυτό που κερδίζετε είναι η εμπειρία, η ταχύτητα του παιχνιδιού και ενδεχομένως οι καλύτερες προσφορές επιβράβευσης. Αυτό που διακινδυνεύετε είναι μεγαλύτερες απώλειες, σε μικρότερο χρονικό διάστημα.

Η κατανόηση αυτής της διαφοράς είναι αυτό που ξεχωρίζει τους έμπειρους παίκτες από αυτούς που απλά, τρέφουν ελπίδες

Πότε Έχει Νόημα το Υψηλό Στοίχημα

Το υψηλό στοίχημα είναι ένα εργαλείο και όχι κάποιο τέχνασμα. Λειτουργεί καλύτερα όταν:

  • Κυνηγάτε προοδευτικά τζάκποτ
  • Στοχεύετε στην ενεργοποίηση μεγάλων γύρων μπόνους
  • Συμμετέχετε σε προσφορές που επιβραβεύουν τον όγκο πονταρίσματος

Αλλά είναι μια κακή επιλογή όταν:

  • «Κυνηγάτε» τις απώλειές σας
  • Ο προϋπολογισμός σας δεν υποστηρίζει εκτεταμένο παιχνίδι
  • Έχετε την ψευδαίσθηση των βελτιωμένων πιθανοτήτων

Οι έμπειροι χρήστες του Slotexo Casino γνωρίζουν τη διαφορά. Δεν ποντάρουν πολλά επειδή πιστεύουν ότι έτσι θα αυξηθεί η τύχη τους, αλλά το κάνουν επειδή έχουν προνοήσει για τις τυχόν διακυμάνσεις.

Οι Προοπτικές του Στοιχήματος Υψηλών Αποδόσεων

Το στοίχημα υψηλών αποδόσεων μπορεί να μην αλλάζει τα μαθηματικά, αλλά σίγουρα αναδιαμορφώνει το ταξίδι στον κόσμο των τυχερών παιχνιδιών. Κατανοώντας πώς οι πιθανότητες αλληλεπιδρούν με το μέγεθος του στοιχήματος, βοηθά στον καθορισμό πιο έξυπνων ορίων και πιο πραγματικών προσδοκιών.

Μην ξεχνάτε:  η επίγνωση του γιατί στοιχηματίζετε έχει τόση σημασία, όσο και το πόσο στοιχηματίζετε.

Μια βραδιά που είδαμε… με άλλα μάτια στην Αμοργό

0

Μια βραδιά γεμάτη συναίσθημα, αναμνήσεις και μουσική έζησαν όσοι παρευρέθηκαν στη μοναδική συναυλία-αφιέρωμα στον αξέχαστο ερμηνευτή Γιάννη Πουλόπουλο, που διοργάνωσε η Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία «Με Άλλα Μάτια», στο θεατράκι των Καταπόλων, σε  συνδιοργάνωση του Δήμου Αμοργού και της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου

Τα κομμάτια αποδόθηκαν από την Ορχήστρα των Ονείρων και νέους λαϊκούς τραγουδιστές, ενώ συμμετείχαν και οι αμοργιανοί μαθητές του μαέστρου Γιάννη Γαβρά, προσθέτοντας τη δική τους δυναμική παρουσία.

Η εκδήλωση ήταν ανοιχτή και δωρεάν για το κοινό, και είχε στόχο την ευαισθητοποίηση γύρω από τη διαφορετικότητα, την προσβασιμότητα και τη συμπερίληψη.

Το πρόγραμμα περιλάμβανε μουσική, τραγούδι και stand-up comedy, με τη συμμετοχή δύο τυφλών ατόμων, του Βαγγέλη Αυγουλά και της Άννας-Μαρίας Φωσκόλου, που μοιράστηκαν με το κοινό τα δικά τους προσωπικά μηνύματα.

Ο Δήμαρχος Αμοργού Ελευθέριος Καραΐσκος δήλωσε:« Η Αμοργός ανοίγει την καρδιά της σε κάθε δράση που προάγει τον πολιτισμό, την κοινωνική ευαισθητοποίηση και την ισότητα. Η συναυλία – αφιέρωμα στον Γιάννη Πουλόπουλο μας ταξίδεψε σε υπέροχα μουσικά μονοπάτια αλλά και μας υπενθύμισε πως ο πολιτισμός πρέπει να είναι προσβάσιμος σε όλους, χωρίς εξαιρέσεις.

Ευχαριστώ θερμά την ΑΜΚΕ Με Άλλα Μάτια για την επιλογή της Αμοργού ως τόπο διεξαγωγής αυτής της ξεχωριστής εκδήλωσης και την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου που στέκεται πάντα δυναμικός υποστηρικτής στην προσπάθεια μας για πολιτιστική αναβάθμιση του νησιού μας. Όλοι νιώσαμε υπερήφανοι με τον συμπατριώτη μας μαέστρο Γιάννη Γαβρά και τα αμοργιανόπουλα μας που συνεχίζουν την μακρά μουσική παράδοση της Αμοργού.  

Ο Δήμος Αμοργού θα συνεχίσει να στηρίζει έμπρακτα τέτοιες πρωτοβουλίες που μας εμπνέουν να δούμε τον κόσμο… με άλλα μάτια»

Δελτίο Τύπου Δήμου Αμοργού

Πλοία γεμάτα, πορτοφόλια άδεια: Το κόστος διακοπών «βυθίζει» τις οικογένειες

0

Πλοία γεμάτα, πορτοφόλια άδεια: Πόσο κοστίζει τελικά το να «πας διακοπές» στην Ελλάδα του 2025;

Μπορεί να βλέπεις εικόνες από το λιμάνι του Πειραιά με πλοία που αναχωρούν γεμάτα και τουρίστες να στριμώχνονται με βαλίτσες και σακίδια. Μπορεί να διαβάζεις για πληρότητες που φτάνουν το 100% ή για αναβαθμίσεις στόλου από τις ακτοπλοϊκές.

Όμως πίσω από αυτή την «εικόνα ευμάρειας» κρύβεται μια άλλη, λιγότερο λαμπερή αλήθεια: οι διακοπές για τον μέσο Έλληνα φέτος είναι είδος πολυτελείας.

Οικογενειακές διακοπές… μόνο με δάνειο

Σύμφωνα με στοιχεία του Flash.gr, το κόστος ακτοπλοϊκών εισιτηρίων για μια τετραμελή οικογένεια που θέλει να ταξιδέψει από τον Πειραιά σε νησιά του Αιγαίου μπορεί να ξεπεράσει ακόμα και τα 700 ευρώ – και αυτό μόνο για το πλοίο. Συγκεκριμένα:

  • Ίος: 731€ (3κλινη καμπίνα μετ’ επιστροφής)
  • Ρόδος: 730,50€ (καμπίνα + αριθμημένες θέσεις)
  • Πάρος: 647€
  • Σύρος: 645€
  • Νάξος: 592,50€
  • Χανιά: 712€ (με αυτοκίνητο)

Το ζήτημα είναι ότι το κόστος αυτό δεν αφορά πενθήμερες αποδράσεις με πολυτέλειες αλλά τις απολύτως βασικές επιλογές: αριθμημένες θέσεις και μια απλή καμπίνα για τα παιδιά.

Και αν είσαι ζευγάρι;

Ακόμα και τα ζευγάρια ή οι δύο ταξιδιώτες δεν γλιτώνουν. Όπως εξηγεί ο πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Ελλάδος, Απόστολος Ραυτόπουλος, «το κόστος είναι εξίσου απαγορευτικό και για δύο άτομα. Παρόλο που υπάρχουν κάποιες προσφορές για οικογένειες, τα μικρότερα σχήματα πληρώνουν το ακτοπλοϊκό τίμημα… ακριβά».

Και παρόλο που η φετινή χρονιά είχε λιγότερες αυξήσεις απ’ την περσινή, οι ειδικοί προειδοποιούν ότι τίποτα δεν αποκλείει νέα αύξηση τιμών μέσα στον Αύγουστο ή τον Σεπτέμβριο.

Η άλλη όψη της πληρότητας

Παρά το υψηλό κόστος, η ζήτηση παραμένει ισχυρή. Οι τουριστικοί πράκτορες αναφέρουν ότι το περασμένο σαββατοκύριακο η πληρότητα στα πλοία από Πειραιά ξεπέρασε το 85%, ενώ τις επόμενες εβδομάδες αναμένεται να φτάσει το 100%. Όμως, όπως επισημαίνει ο κ. Ραυτόπουλος, «πολλοί επιλέγουν τελικά ηπειρωτικούς προορισμούς, αποφεύγοντας τα νησιά λόγω κόστους».

Με λίγα λόγια, η μαζική έξοδος που βλέπουμε, δεν είναι για όλους. Οι αριθμοί δείχνουν ότι μόνο το 60% των Ελλήνων μπορεί να κάνει διακοπές, ενώ ο ένας στους δύο δεν αντέχει να πληρώσει ούτε για μία συνεχόμενη εβδομάδα μακριά από το σπίτι του (σύμφωνα με έρευνα της Eurostat για το 2024).

Η «πράσινη μετάβαση» ως επιχείρημα για τις αυξήσεις

Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες χρησιμοποιούν τη μετάβαση σε πιο οικολογικά καύσιμα και «πράσινες τεχνολογίες» ως βασικό επιχείρημα για τις αυξήσεις στα εισιτήρια. Το πρόβλημα; Η πλήρης πράσινη μετάβαση αναμένεται να ολοκληρωθεί… το 2032. Μέχρι τότε, οι επιβάτες καλούνται να πληρώσουν «πράσινο» εισιτήριο χωρίς το αντίστοιχο «πράσινο» πλοίο.

Και η Νάξος;

Η Νάξος, ένας από τους πιο δημοφιλείς και πολυπληθείς προορισμούς των Κυκλάδων, δεν εξαιρείται. Το κόστος μετάβασης και επιστροφής για μια οικογένεια τεσσάρων ατόμων αγγίζει τα 600 ευρώ, χωρίς αυτοκίνητο, χωρίς πολυτέλειες. Και αν προσθέσεις διαμονή, φαγητό και μετακινήσεις στο νησί, τότε οι διακοπές στην όμορφη Νάξο παύουν να είναι «απόδραση» και γίνονται οικονομικό βάρος.

Σχόλιο του NaxosPress:

“Σε μια χώρα όπου το τουριστικό brand «πουλάει» παγκοσμίως, η εσωτερική αγορά δείχνει να στραγγαλίζεται. Οι τιμές στα πλοία θυμίζουν πλέον αεροπορικά για εξωτερικό. Οι νησιώτες επιχειρηματίες που περιμένουν τον Έλληνα τουρίστα, βλέπουν χρόνο με τον χρόνο την πρόσβαση να γίνεται δυσκολότερη.

Και το χειρότερο; Κανείς δεν δείχνει να μιλάει για δίκαιη πρόσβαση στον τουρισμό. Όλα θυσιάζονται στο βωμό της αγοράς.

Καλοκαίρι για λίγους. Καθόλου για πολλούς”.

Πάρος: Ο Κ. Μπιζάς για την απένταξη του έργου του αεροδρομίου – Επιτροπή αγώνα συστήνει ο Δήμος (video)

0

Συνέντευξη παραχώρησε ο Δήμαρχος Πάρου, κ. Κώστας Μπιζάς, στη συχνότητα της Ραδιοφωνίας Κυκλάδων 101,3 και στην εκπομπή “Cyclades On Air”, όπου αναφέρθηκε σε όλα τα κρίσιμα ζητήματα που απασχολούν το νησί, από το αεροδρόμιο και τα λιμάνια, μέχρι τη διαχείριση της τουριστικής ανάπτυξης και την ανάγκη προστασίας της ταυτότητας της Πάρου.

Αεροδρόμιο Πάρου: Ένα έργο σε σταυροδρόμι

Ο Δήμαρχος έκανε ιστορική αναδρομή στο έργο του αεροδρομίου, τονίζοντας ότι η προσπάθεια ξεκίνησε ήδη από τα μέσα της δεκαετίας του ’90. Αν και υπήρξε πρόοδος με την κατασκευή του αρχικού διαδρόμου των 1.400 μέτρων και ενός κτηρίου 700 τ.μ., η ολοκλήρωση του έργου για επέκταση του διαδρόμου και των κτηριακών υποδομών παραμένει μετέωρη. Το έργο είχε ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2014-2020 με προϋπολογισμό 46 εκατ. ευρώ, όμως μετά από ενστάσεις και γραφειοκρατικές καθυστερήσεις, ήρθε η απόφαση απένταξής του από το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας στις 15 Ιουλίου.

«Δεν υπάρχει άλλο περιθώριο παράτασης, στο νέο ΕΣΠΑ δεν προβλέπονται χρηματοδοτήσεις για αεροδρόμια», δήλωσε ο κ. Μπιζάς. Ωστόσο, τόνισε ότι γίνεται προσπάθεια για εξεύρεση χρηματοδότησης του έργου από εθνικούς πόρους. Το Δημοτικό Συμβούλιο που συνεδρίασε την 17η Ιουλίου πάντως, αποφάσισε τη σύσταση Επιτροπής Αγώνα για να εξεταστούν τα επόμενα βήματα.

Λιμάνι – Διεκδικήσεις και αναμονή

Αναφερόμενος στο λιμάνι, ο Δήμαρχος υπενθύμισε τη μακρά πορεία για την κατασκευή εμπορικού λιμένα στη θέση Καμινάκι, η οποία προσέκρουσε στην αρνητική γνωμοδότηση ΟΦΥΠΕΚΑ και ΕΣΑΛ. Δήλωσε ότι η Δημοτική Αρχή επιδιώκει την επαναφορά του θέματος στο τραπέζι, ενώ με την πρόσφατη επίσκεψη του Υφυπουργού Ναυτιλίας κ. Γκίκα στην Πάρο, ανοίγει ξανά η συζήτηση για τις απαραίτητες ενέργειες.

Όσον αφορά το νέο επιβατικό λιμάνι στη θέση Κορακιές, ο κ. Μπιζάς τόνισε ότι οι μελέτες βρίσκονται σε εξέλιξη στο πλαίσιο του νέου master plan, επισημαίνοντας τα προβλήματα που προκαλεί η σημερινή θέση του λιμανιού εντός του οικιστικού ιστού, παρόμοια με αυτά της Νάξου.

Προστασία της ταυτότητας και βιώσιμη ανάπτυξη

Ο Δήμαρχος αναφέρθηκε επίσης σε μια σειρά από άλλα ζητήματα που αγγίζουν την καθημερινότητα των πολιτών και τη βιωσιμότητα του νησιού. Τη διαχείριση του χώρου του παλιού αεροδρομίου, την κατάσταση των δομών υγείας, το ζήτημα στέγασης δημοσίων υπαλλήλων, την πορεία της τουριστικής περιόδου και την ανάγκη που οδήγησε στην απόφαση να μπουν κανόνες στις οικοδομικές δραστηριότητες κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

Με ιδιαίτερη έμφαση μίλησε για την ανάγκη διατήρησης της ταυτότητας της Πάρου, μέσα από ορθολογική διαχείριση των φυσικών πόρων (όπως το νερό) και υποδομών, όπως το οδικό δίκτυο και η καθαριότητα. «Πρέπει να μπουν όρια και φραγμοί ώστε να διασφαλίσουμε το μέλλον του νησιού», υπογράμμισε.

Γαλλική Εθνική Εορτή & “Le Superbe”

Επιπλέον, ο Δήμαρχος αναφέρθηκε και στην τελετή μνήμης για τους ναυαγούς της γαλλικής φρεγάτας Le Superbe στην Παροικία, με αφορμή την Εθνική Εορτή της Γαλλίας στις 14 Ιουλίου, αναδεικνύοντας τους ιστορικούς και πολιτιστικούς δεσμούς της Πάρου με τη Γαλλία.

Ακούστε ολόκληρη τη συνέντευξη του Δημάρχου Κώστα Μπιζά στο βίντεο που ακολουθεί.

Με πυξίδα τη νησιωτικότητα: Ο Στέφανος Γκίκας σε Πάρο και Αντίπαρο

0

Με σεβασμό στην παράδοση και το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον, ξεκίνησε την περιοδεία του στις Κυκλάδες ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Στέφανος Γκίκας, κάνοντας την πρώτη στάση σε Αντίπαρο και Πάρο – δύο νησιά που συνδυάζουν ατόφια κυκλαδίτικη ομορφιά με σύγχρονες ανάγκες και απαιτήσεις.

Από τη Θεία Λειτουργία… στα θέματα υποδομής

Το πρωί της Πέμπτης 17 Ιουλίου, ο Υφυπουργός παρακολούθησε την Αρχιερατική Θεία Λειτουργία στον Ιερό Ναό Αγίας Μαρίνας Αντιπάρου, συμμετέχοντας στο τοπικό πανηγύρι, αντλώντας – όπως τόνισε ο ίδιος – «ευλογία και δύναμη για τις υποχρεώσεις που ακολουθούν».

Στην Αντίπαρο είχε συνάντηση με τον Δήμαρχο Τάσο Φαρούπο και επίσκεψη στον τοπικό Λιμενικό Σταθμό. Θέματα καθημερινότητας, ασφάλειας και νησιωτικής συνέχειας μπήκαν στο τραπέζι.

Στην Πάρο, εκεί όπου το νερό είναι παράδειγμα

Περνώντας στην Πάρο, ο κ. Γκίκας είχε συνάντηση εργασίας στο Δημαρχείο με τον Δήμαρχο Κωνσταντίνο Μπιζά, τον Έπαρχο Πέτρο Βαζαίο και Αντιδημάρχους. Στο επίκεντρο: υποδομές, τουριστική πίεση και ζητήματα λιμενικών αρχών εν μέσω τουριστικής αιχμής.

Η πιο εντυπωσιακή ίσως στάση, όμως, ήταν στη Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης και Αποχέτευσης Πάρου (ΔΕΥΑΠ) – έναν οργανισμό-πρότυπο, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά.

100.000 ευρώ από τη ΓΓΑΙΝΠ έχουν ήδη επιχορηγήσει τη μίσθωση μονάδας αφαλάτωσης, αλλά αυτό ήταν μόνο η αφορμή:
Ο Υφυπουργός ενημερώθηκε από τον πρόεδρο Γιώργο Μπαφίτη για ένα τεχνικό πρόγραμμα υψηλών προδιαγραφών, που διαχειρίζεται τους υδάτινους πόρους με τρόπο υποδειγματικό, φτάνοντας εισπραξιμότητα 99% – ποσοστό πρωτοφανές σε ελληνικά δεδομένα.

Ο ίδιος έκανε λόγο για ένα «μοντέλο που πρέπει να μελετηθεί και να ακολουθηθεί και σε άλλες νησιωτικές περιοχές που δοκιμάζονται από τη λειψυδρία και την κλιματική κρίση».

Λιμενικές Αρχές και μήνυμα αυστηρής εποπτείας

Επισκέψεις έγιναν και στις Λιμενικές Αρχές της Πάρου, όπου ο κ. Γκίκας συνομίλησε με το προσωπικό για ζητήματα ασφάλειας, μεταφορών και συντονισμού. Μετέφερε σαφώς τις κατευθύνσεις του Υπουργού Βασίλη Κικίλια, ζητώντας αυστηρή εφαρμογή των μέτρων και επιτήρηση σε όλα τα επίπεδα.

Κλείσιμο με προσκύνημα – άνοιγμα για νέες δράσεις

Η ημέρα έκλεισε με επίσκεψη – προσκύνημα στην Παναγία Εκατονταπυλιανή, εκεί όπου οι λέξεις, όπως έγραψε ο ίδιος στα κοινωνικά δίκτυα, «γίνονται ψίθυροι και ευχές».

Η περιοδεία συνεχίζεται σε άλλες Κυκλάδες, με συνοδεία της Βουλευτού Κυκλάδων Κατερίνας Μονογυιού, και στόχο την εμβάθυνση της νησιωτικής πολιτικής στην πράξη.

 

«Έσπασαν» το καρτέλ της Μυκόνου: Στη συμμορία και 4 αστυνομικοί!

0

Σε μία από τις μεγαλύτερες υποθέσεις διακίνησης ναρκωτικών των τελευταίων ετών, η Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων της ΕΛ.ΑΣ. εξάρθρωσε εγκληματική οργάνωση με πλοκάμια σε Μύκονο και Αττική, καταγράφοντας μάλιστα τη μεγαλύτερη κατάσχεση κοκαΐνης στην ιστορία του νησιού.

Η επιχείρηση κορυφώθηκε την Πέμπτη 17 Ιουλίου 2025, μετά από πολύμηνη έρευνα που βασίστηκε σε αυτοτελείς καταγγελίες και ειδικές ανακριτικές μεθόδους. Οκτώ συλλήψεις, εκ των οποίων τέσσερις αφορούν εν ενεργεία αστυνομικούς, προκαλώντας σοκ στο Σώμα και την κοινωνία.

Το κύκλωμα και ο τρόπος δράσης

Σύμφωνα με τις Αρχές, ο «εγκέφαλος» της οργάνωσης ήταν αστυνομικός σε διαθεσιμότητα, που από τον Οκτώβριο του 2023 συντόνιζε τη διακίνηση ναρκωτικών με συνεργούς του, τόσο από την ΕΛ.ΑΣ. όσο και από τον υπόκοσμο.

Συνεργοί του:

  • Αστυνομικός στη Μύκονο που μεσολαβούσε για τη χρηματοδότηση των αγορών,

  • Αστυνομικός στην Αττική που προμήθευε κοκαΐνη και παρείχε «συμβουλές»,

  • Αξιωματικός που υπεξαιρούσε ναρκωτικά από κατασχέσεις και τα διοχέτευε στην αγορά.

Οι ύποπτοι επικοινωνούσαν μέσω κρυπτογραφημένων εφαρμογών, χρησιμοποιούσαν τραπεζικούς λογαριασμούς τρίτων και επιδόθηκαν σε νομιμοποίηση εσόδων. Στην τελευταία πενταετία, σε δύο λογαριασμούς μόνο, εντοπίστηκαν σχεδόν 5 εκατομμύρια ευρώ!

Τα ευρήματα και οι κατασχέσεις

Η επιχείρηση πραγματοποιήθηκε σε Αττική και Μύκονο με τη συνδρομή της Υποδιεύθυνσης Αστυνομίας Μυκόνου. Κατά τις έρευνες βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:

  • 4,3 κιλά κοκαΐνης

  • Ζυγαριά ακριβείας

  • 20.900 ευρώ σε μετρητά

  • 14 κινητά τηλέφωνα

  • 13 φυσίγγια

Οι κατηγορίες που αντιμετωπίζουν οι εμπλεκόμενοι περιλαμβάνουν συγκρότηση και ένταξη σε εγκληματική οργάνωση, διακίνηση ναρκωτικών, νομιμοποίηση εσόδων, παράβαση καθήκοντος, δωροληψία και παραβίαση υπηρεσιακού απορρήτου.

Η δήλωση Χρυσοχοΐδη: «Δεν σχολιάζουμε – δρούμε»

Ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, με ανάρτησή του στα κοινωνικά δίκτυα συνεχάρη την Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων, λέγοντας χαρακτηριστικά:

«Το μήνυμα είναι σαφές: Άλλοι σχολιάζουν τον κόσμο, εμείς δίνουμε μάχες για να τον αλλάξουμε».

Επεσήμανε ότι όσο οι πολίτες εμπιστεύονται την Υπηρεσία, τόσο περισσότερες θα είναι οι επιτυχίες της, στέλνοντας μήνυμα μηδενικής ανοχής στη διαφθορά και τη διαπλοκή.

Η συνέχεια στη Δικαιοσύνη

Οι συλληφθέντες οδηγήθηκαν στην αρμόδια εισαγγελική Αρχή. Το κύκλωμα θεωρείται από τα πιο οργανωμένα και καλά καλυμμένα των τελευταίων ετών, και η εξάρθρωσή του θεωρείται κορυφαία επιτυχία της Αστυνομίας, τόσο για τη χτυπημένη εμπιστοσύνη της κοινωνίας όσο και για το κύρος του Σώματος.

Η SEAJETS εξασφαλίζει δωρεάν μετακίνηση από και προς Ηρακλειά για όλους τους επιβάτες

0

To TERA JET 2, μεταφορικής ικανότητας 1.350 επιβατών και 400 οχημάτων αποτελεί την τρίτη φετινή προσθήκη στο στόλο της SEAJETS το φετινό καλοκαίρι. Προηγήθηκαν οι δρομολογήσεις των EUROCHAMPION Jet και του SUPER STAR II με ένα στόλο που απαριθμεί πλέον πάνω από 35 πλοία.

Από τη Δευτέρα 21 Ιουλίου το ταχύπλοο TERA JET 2  θα ταξιδεύει καθημερινά από τον Πειραιά προς Πάρο, Νάξο, Κουφονήσια και Μικρές Κυκλάδες.

Μετάβαση στην Ηρακλειά

Η SEAJETS πάντα πιστή στις αρχές της και έχοντας πάντα σαν πρώτο μέλημα την εξυπηρέτηση του επιβάτη σε συνδυασμό με την ασφάλεια του ταξιδιού, πραγματοποίησε δοκιμαστικό δρομολόγιο του TERAJET 2 στις 13 Ιουλίου. Κατά την πραγματοποίηση του δοκιμαστικού δρομολογίου του εν λόγω πλοίου στο λιμάνι της Ηρακλειάς, διαπιστώθηκε πως η κατάσταση των υφιστάμενων λιμενικών εγκαταστάσεων / υποδομών, δεν πληρούσε όλες τις απαιτούμενες προδιαγραφές για την ασφαλή προσέγγιση του πλοίου.

Η SEAJETS εμμένοντας στην εξυπηρέτηση της Ηρακλειάς προέβη στις 17 Ιουλίου σε 2ο δοκιμαστικό πλου και σε συνδυασμό με κάποιες βελτιώσεις στις υπάρχουσες υποδομές δημιούργησαν τις προϋποθέσεις ώστε το πλοίο να μπορεί να προσεγγίσει το λιμάνι με ευνοϊκές καιρικές συνθήκες.

Όλοι οι επιβάτες της Ηρακλειάς θα εξυπηρετηθούν από την SEAJETS δωρεάν

Οι ιδιαιτερότητες όμως του λιμανιού σε συνδυασμό με δυσμενείς καιρικές συνθήκες που δύναται να επικρατήσουν, ίσως να καταστήσουν τη προσέγγιση ανέφικτη. Προληπτικά και λαμβάνοντας υπόψη ότι από τα τέλη Ιουλίου και τον Αύγουστο τα αναμενόμενα Μελτέμια θα πνέουν στο Αιγαίο και επειδή θεωρούμε θεμελιώδη αρχή όλοι οι επιβάτες που έχουν προγραμματίσει διακοπές ή τη μετάβασή τους θα πρέπει να μεταβούν στον τελικό τους προορισμό, σχεδιάσαμε εναλλακτικές επιλογές δρομολογίων για την μετάβαση στην Ηρακλειά που αφορούν τους επιβάτες που έχουν ήδη αγοράσει εισιτήρια, καλύπτοντας όλες τις περιπτώσεις είτε με πλοία του στόλου μας είτε με πλοία άλλων εταιρειών με μετεπιβίβαση που θα γίνεται στη Νάξο ή στη Σχοινούσα.

Σε περίπτωση που οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες δεν επιτρέπουν την προσέγγιση του πλοίου στην Ηρακλειά, οι επιβάτες θα ενημερώνονται με ηλεκτρονικό μήνυμα εγκαίρως για τον εναλλακτικό τρόπο μετάβασης μερικές ημέρες πριν το ταξίδι τους.

Η SEAJETS αποδεδειγμένα – defacto είναι πάντα δίπλα στους επιβάτες και τις τοπικές κοινωνίες των νησιών, όποτε αυτό απαιτηθεί χωρίς να λαμβάνει υπόψιν της το κόστος. Αγαπάμε, προστατεύουμε και στηρίζουμε τα μικρά νησιά του Αιγαίου με πράξεις, ειδικά την Ηρακλειά την οποία ο ευρύτερος όμιλος είχε συνδέσει πριν 33 χρόνια και συγκεκριμένα το 1992 για πρώτη φορά με την Αττική με Ταχύπλοο Δελφίνι.

Η SEAJETS μαζί με το ίδρυμα Τάκης Ηλιόπουλος αποφάσισε στα πλαίσια προώθησης και στήριξης του πανέμορφου νησιού, όλοι οι επιβάτες που ήδη έχουν εκδώσει εισιτήριο έως τις 18 Ιουλίου ( οι οποίοι είναι σήμερα 10-20 επιβάτες την ημέρα) Από και Προς την Ηρακλειά να μεταφερθούν δωρεάν. Τις επόμενες ημέρες οι επιβάτες θα ενημερωθούν με ηλεκτρονικό μήνυμα για τον τρόπο που θα τους επιστραφεί το σύνολο της αξίας του εισιτηρίου που έχουν καταβάλει και δεν θα χρειαστεί να καταβάλουν οποιοδήποτε άλλο ποσό για τη μετάβαση τους Από ή Προς Πειραιά – Ηρακλειά (το όποιο κόστος θα καλυφθεί από τη SEAJETS και το ίδρυμα Τάκης Ηλιόπουλος).

Είναι καλό και κρίσιμο το ευρύτερο επιβατικό κοινό να γνωρίζει για τις Μικρές Κυκλάδες (συμπεριλαμβανομένου και της Ηρακλειάς) ότι η δρομολόγηση ταχύπλοου ήταν  αποκλειστικά νέα πρωτοβουλία της SEAJETS για την ανάπτυξη του τουρισμού αλλά και την ασφάλεια των κατοίκων της και θα εκτελείται χωρίς να έχει καμία υποχρέωση για αυτή την δρομολόγηση με ίδια κεφάλαια και όχι Κεφάλαια Τραπεζών.

Η SEAJETS λοιπόν Θα εκτελεί την εν λόγω σύνδεση χωρίς καμία επιδότηση όπως άλλες εταιρείες που για αυτή την σύνδεση από την Αττική επιδοτούνται με εκατομμύρια ευρώ από τον Εθνικό Προϋπολογισμό δεδομένου ότι μέχρι τώρα η σύνδεση Πειραιά – Ηρακλειάς εκτελείται μόνο από επιδοτούμενα δρομολόγια.

Τα παραπάνω είναι απάντηση σε μεμονωμένα, υποκινούμενα, στοχευμένα, παντελώς ψευδή και ανυπόστατα δημοσιεύματα που επί τούτου κυκλοφόρησαν από συγκεκριμένα ΜΜΕ με σκοπό να δημιουργήσουν σύγχυση και φόβο στο επιβατηγό κοινό για «δικούς τους λόγους» συκοφαντώντας και διασπείροντας ψευδείς ειδήσεις. Ως εκ τούτου η SEAJETS, για λόγους Αρχής θα κινηθεί νομίμως για να υποστούν τις συνέπειες του Νόμου, όλοι οι υπεύθυνοι, αυτουργοί ή ηθικοί αυτουργοί.

Αστυνομία: Δύο συλλήψεις στη Νάξο για οπλοκατοχή και παστούρωμα

0

Σε δύο διαφορετικά περιστατικά που σημειώθηκαν την Πέμπτη 17 Ιουλίου 2025, αστυνομικοί του Αστυνομικού Τμήματος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων προχώρησαν σε συλλήψεις που αφορούν τόσο τη δημόσια ασφάλεια όσο και την προστασία των ζώων.

Οπλοκατοχή χωρίς άδεια και… 500 φυσίγγια

Το πρωί της ίδιας ημέρας, στη Χώρα Νάξου, συνελήφθη 33χρονος ημεδαπός όταν κατά τη διάρκεια ελέγχου βρέθηκε στην κατοχή του πιστόλι και 500 φυσίγγια, χωρίς να έχει προβεί στην ανανέωση της άδειας κατοχής του όπλου, όπως επιβάλλει η νομοθεσία.

Οι αρχές προχώρησαν στην κατάσχεση τόσο του πυροβόλου όπλου όσο και των φυσιγγίων, ενώ ο φάκελος της υπόθεσης έχει ήδη πάρει τον δρόμο προς την Εισαγγελία Πρωτοδικών Νάξου. Το περιστατικό εγείρει εκ νέου ανησυχίες για την οπλοκατοχή και τις ελλείψεις ελέγχου σε αγροτικές περιοχές.

Παστούρωμα αιγών και σύλληψη 51χρονης

Το απόγευμα της ίδιας ημέρας, η αστυνομία προχώρησε στη σύλληψη 51χρονης γυναίκας, η οποία διατηρούσε δύο παραγωγικά ζώα (αιγές) σε ιδιόκτητο αγροτεμάχιο, εφαρμόζοντας παράνομο περιορισμό κινητικότητας με τη μέθοδο του παστωρού.

Η πρακτική του παστωρού – δηλαδή το δέσιμο των ποδιών του ζώου ώστε να μην μπορεί να κινηθεί – είναι ρητά απαγορευμένη από τη νομοθεσία για την ευζωία των ζώων και τιμωρείται με αυστηρά πρόστιμα και ποινικές κυρώσεις.

Συνεχίζονται οι έλεγχοι

Τα δύο περιστατικά αναδεικνύουν την αυξημένη επιτήρηση των Αρχών στη Νάξο, εν μέσω καλοκαιρινής περιόδου, όπου παρατηρείται μεγαλύτερη κινητικότητα τόσο ντόπιων όσο και επισκεπτών.

Οι αστυνομικές αρχές επισημαίνουν ότι οι έλεγχοι θα συνεχιστούν εντατικά, με στόχο την εμπέδωση της ασφάλειας, της νομιμότητας και της προστασίας της ανθρώπινης και ζωικής ζωής.

Φ. Ζαννετίδης: «Υποστελεχωμένοι, αλλά θα βοηθήσουμε στους ελέγχους για τη βιολογική κτηνοτροφία»

0

Για πρώτη φορά, το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης ζητεί επισήμως τη συνδρομή των Περιφερειών της χώρας με εξειδικευμένο προσωπικό για τη διενέργεια ελέγχων που αφορούν τις κοινοτικές ενισχύσεις.

Οι έλεγχοι αυτοί θα πραγματοποιηθούν στους τομείς της βιολογικής μελισσοκομίας και της βιολογικής κτηνοτροφίας, και η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου έχει ενταχθεί στο δείγμα μόνο για τη βιολογική κτηνοτροφία, με οκτώ (8) περιπτώσεις προς έλεγχο στα νησιά Ρόδο, Νάξο και Κάλυμνο.

Ο Αντιπεριφερειάρχης Πρωτογενούς Τομέα Φιλήμονας Ζαννετίδης, με ανάρτησή του στα κοινωνικά δίκτυα, επισημαίνει τα εξής:

«Παρά την τραγική υποστελέχωση των υπηρεσιών μας, θα βοηθήσουμε το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης στους ελέγχους που μας ανατέθηκαν. Όμως, αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί σε μελλοντικές κλήσεις για περαιτέρω ελέγχους, καθώς οι υπάλληλοι της Διεύθυνσης Πρωτογενούς Τομέα της Περιφέρειάς μας έχουν ήδη επιφορτιστεί με αυξημένες υποχρεώσεις, ειδικά αυτή την περίοδο λόγω εποχικότητας και άλλων πρωτοβουλιών που έχουν αναπτυχθεί».

Ο κ. Ζαννετίδης απηύθυνε ξεκάθαρη έκκληση στο Υπουργείο για άμεσες προσλήψεις γεωτεχνικού προσωπικού, προκειμένου να μπορούν οι Περιφέρειες να ανταποκριθούν με συνέπεια στις ανάγκες και τις υποχρεώσεις που τους μεταβιβάζονται.

«Θα είναι δύσκολο και ειλικρινά στενάχωρο για εμάς να μην μπορέσουμε να ανταποκριθούμε στην επόμενη πρόσκληση συνδρομής σε προσωπικό. Ο πρωτογενής τομέας χρειάζεται ενίσχυση, όχι άλλες επιβαρύνσεις χωρίς μέσα», καταλήγει ο Αντιπεριφερειάρχης.

Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, παρά τις δυσκολίες, προτίθεται να συμβάλει στην υλοποίηση των ελέγχων που της αναλογούν, όμως το πάγιο πρόβλημα υποστελέχωσης αποτελεί βαρίδι για την επιτελική λειτουργία της και εν δυνάμει εμπόδιο για την αποτελεσματική εποπτεία στον αγροδιατροφικό τομέα.

Νάξος – Φράγμα Τσικαλαριού: 16 χρόνια αναμονής, ακόμα ούτε αξινιά

0
fragma_tsikalarioy_1

Μπορεί το Φράγμα του Τσικαλαριού να υποτίθεται πως αποτελεί «κομβικό έργο υποδομής» για την αγροτική Νάξο, ωστόσο η πραγματικότητα είναι αμείλικτη: ούτε ένα φτυάρι δεν έχει πέσει, δεκαέξι χρόνια μετά την ένταξή του στο Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης. Η Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Νάξου – ο θεσμός που γνωρίζει όσο κανείς τις ανάγκες της ντόπιας παραγωγής – απευθύνει νέα έκκληση προς την Πολιτεία, ζητώντας όχι άλλες εξαγγελίες, αλλά άμεση επανεκκίνηση των εργασιών.

Στην επιστολή της προς το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, η ΕΑΣ Νάξου κάνει λόγο για ολιγωρία, ασυνέπεια και απουσία ολοκληρωμένου σχεδίου, που επιτείνουν το υδρευτικό και αρδευτικό αδιέξοδο στο νησί. Όσο για το κρίσιμο θέμα των δικτύων που θα κάνουν λειτουργικό το έργο; Δεν υπάρχει καν μελέτη.

Την ώρα που το νερό γίνεται είδος εν ανεπάρκεια, η αγροτική παραγωγή φθίνει, το περιβάλλον υποφέρει και η ιστορική ταυτότητα της Νάξου αλλοιώνεται. Και όλα αυτά σε ένα νησί που ο Πρωθυπουργός – μόλις λίγους μήνες πριν – δεσμευόταν πως «το φράγμα θα ολοκληρωθεί». Οι κάτοικοι όμως δεν διψούν για υποσχέσεις, αλλά για πράξεις.

Αναλυτικά, η επιστολή, με τίτλο “Το φράγμα του Τσικαλαριού πότε θα ξεκινήσει και πότε θα ολοκληρωθεί;” αναφέρει: 

Η Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Νάξου υπέβαλε επιστολή στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, επισημαίνοντας την ανάγκη άμεσης επανεκκίνησης της κατασκευής της υδατολεκάνης του Φράγματος του Τσικαλαριού και παράλληλα τη σύνταξη μελέτης και κατασκευής των δικτύων, για να είναι το έργο άρτιο και λειτουργικό.

Συγκεκριμένα, τονίζει ότι, παρά τις επανειλημμένες διαβεβαιώσεις από πολλές κυβερνητικές πλευρές, ότι το υπό κατασκευή εδώ και 16 χρόνια Φράγμα θα ξεκινήσει εκ νέου αυτόν τον μήνα, ακόμα δεν έχει πέσει αξινιά. Υπενθυμίζουμε, ότι ο Πρωθυπουργός, κατά την επίσκεψή του Νάξο στις 21 Νοεμβρίου 2024, στο πλαίσιο της τελετής υπογραφής τής σύμβασης για τη σύσταση του Ταμείου Απανθρακοποίησης Νησιών, είπε επί λέξει: «Δεν γίνεται να έχουμε στη Νάξο εδώ ένα φράγμα το οποίο είναι ημιτελές τόσα χρόνια. Είναι δέσμευσή μου το φράγμα αυτό επιτέλους να ολοκληρωθεί και να προκηρυχθούν και οι μελέτες, ώστε να έχουμε τα σχετικά δίκτυα άρδευσης».

Η Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Νάξου (Ε.Α.Σ. Νάξου) έχει επισημάνει εδώ και χρόνια τις συνέπειες της λειψυδρίας, κυρίως λόγω της ανομβρίας, της υπεράντλησης υπόγειων υδάτων και της κλιματικής κρίσης, προτάσσοντας την κατασκευή του Φράγματος αυτού και των δικτύων του, αλλά και δέσμη μέτρων για την άμεση και μεσοπρόθεσμη αντιμετώπιση του προβλήματος στα νησιά του Δήμου μας και της αρμοδιότητάς της.

Δυστυχώς δεν εισακουστήκαμε ούτε από τις κυβερνήσεις ούτε από τον Δήμο. Έτσι λήφθηκαν εσπευσμένες, πανάκριβες και ελέγξιμες λύσεις, όπως η αφαλάτωση, ενώ η ανθηρή αγροτική Νάξος απο-αγροτικοποιείται, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την οικονομία, το περιβάλλον, την ιστορία και τον πολιτισμό της. Μόλις πέρυσι ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων αποφάσισε, απελπιστικά καθυστερημένα, την εκπόνηση Γενικού Σχεδίου ((Masterplan) Ύδρευσης για τη Νάξο και τις Μικρές Κυκλάδες με την τεχνική υποστήριξη του Δικτύου Αειφόρων Νήσων (ΔΑΦΝΗ) και προοπτική να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους. Έγινε η πρώτη δημόσια διαβούλευση στις 6 Μαρτίου 2025, ερήμην της Ε.Α.Σ. και του αγροτικού κόσμου. Φαίνεται πως η άρδευση, εκτός του ότι περιέρχεται σε δεύτερη μοίρα, δεν απασχολεί σοβαρά τη μελέτη.

Υπενθυμίζουμε, ότι το Φράγμα Τσικαλαριού εντάχθηκε για πρώτη φορά στο Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης 2007-2013 στις 30/7/2009, πριν από 16 ακριβώς χρόνια. Τότε προβλεπόταν η συλλογή στο Φράγμα 3 εκατ. κυβικών μέτρων νερού. Τώρα με την κλιματική κρίση είναι πολύ πιο δύσκολα τα πράγματα. Υπήρχε επίσης η πρόβλεψη κατασκευής αρδευτικών δικτύων που θα καλύπτουν 10.500 στρέμματα γεωργικών εκτάσεων του Λιβαδιού, τα οποία σήμερα αρδεύονται σε μικρό βαθμό και έκταση με γεωτρήσεις και πηγάδια που έχουν υφαλμυριστεί.

Ο προϋπολογισμός του ήταν τότε 37,5 εκατ. ευρώ, από τα οποία τα 25 περίπου προορίζονταν για τα δίκτυα και 12,5 για την υδατολεκάνη. Τώρα είναι πολύ μεγαλύτερος ο προϋπολογισμός. Μόνο με βάση τη γενική αύξηση του τιμαρίθμου τα 25 εκατ. έχουν γίνει 32 και τα 12,5 έχουν γίνει 15,5, δηλαδή 47 εκατ. ευρώ τουλάχιστον.

Από τότε, πολλοί υπουργοί, υφυπουργοί, γενικοί γραμματείς και τοπικοί παράγοντες επισκέφθηκαν τον χώρο, συμμετέχοντας σε τελετές εγκαινίων της υδατολεκάνης. Για τα δίκτυα άρδευσης, που είναι, όπως είναι ευνόητο, βασικός πυλώνας για τη χρησιμότητα του έργου, για να είναι αυτό άρτιο και λειτουργικό, δεν υπάρχει καν μελέτη, που θα αναζητήσει χρηματοδότηση. Δεν υπάρχει σχέδιο και χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης. Μόνο γενικές και αόριστες υποσχέσεις, που δεν πτοούν ή καθησυχάζουν την κρίση του νερού και την κλιματική κρίση στο νησί μας.

Αν το Φράγμα είναι η καρδιά και οι πηγές οι φλέβες, τα δίκτυα είναι οι αρτηρίες της αγροτοκτηνοτροφικής ζωής της Νάξου.

Χρειάζεται, έστω και τώρα, ένα ολοκληρωμένο και αποτελεσματικό σχέδιο ύδρευσης και άρδευσης με στόχους, προτεραιότητες, χρηματοδοτικούς πόρους, χρονοδιάγραμμα έργων και παρεμβάσεων για την ορθολογική διαχείριση των υδάτινων πόρων και τη διατηρήσιμη, αειφόρα ανάπτυξη. Φαίνεται πως έχουμε χάσει και το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Ήδη καταργήθηκε το μέτρο για τα αρδευτικά φράγματα και απεντάχθηκε η κατασκευή και η λειτουργία επτά αρδευτικών έργων.

Απευθύνουμε έκκληση για την επίσπευση και γρήγορη ολοκλήρωση του έργου, δεδομένου ότι η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων και Αγροτικών Υποδομών  υπήχθη στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και αυτό μπορεί να αποτελέσει άλλον ένα γραφειοκρατικό σκόπελο.

Χρειάζεται, έστω και τώρα, άμεση ΟΛΙΣΤΙΚΗ λύση για να είναι άρτιο και λειτουργικό το Φράγμα (άμεση έναρξη εργασιών και παράλληλη μελέτη και γρήγορη κατασκευή των δικτύων), καθώς και ΟΛΙΣΤΙΚΗ αντιμετώπιση του υδρευτικού και αρδευτικού προβλήματος των νησιών μας, μήπως σώσουν «οτιδήποτε αν σώζεται» για να μη «γυρίσουν την πλάτη στο μέλλον».