Σάββατο, 10 Μαΐου, 2025
Αρχική Blog Σελίδα 972

Νάξος: Εφυγε από τη ζωή ο Χριστόδουλος Φραγκουδάκης

0

Ο Χριστόδουλος Φραγκουδάκης δεν είναι πια κοντά μας.. Έφυγε σήμερα το πρωί σε ηλικία 93 ετών. Η Νάξος θα αποχαιρετήσει ένα πρόσωπο που έπαιξε καταλυτικό ρόλο στην οικονομία του νησιού, αύριο Πέμπτη 9 Νοεμβρίου στις 3 το μεσημέρι στον Ιερό Ναό Παντανάσσης Νάξου.

Ποιος ήταν ο Χριστόδουλος Φραγκουδάκης; Θα μπορούσα να πω κι εγώ μία δική μου ιστορία καθότι είχα την τιμή να τον γνωρίσω, αλλά ας αφήσουμε καλύτερα τον Στράτο Φουτάκογλου να μας μιλήσει για τον εκλιπόντα μέσα από τη σελίδα του στα social media…

“Έφυγε σήμερα από κοντά μας ένας ξεχωριστός Ναξιώτης, ένας μποέμ Χωραΐτης, ο Χριστόδουλος Φραγκουδάκης. Πάντα δραστήριος, πάντα με το ευφυές χιούμορ που τον διέκρινε, γέμιζε με τον πληθωρικό του χαρακτήρα, τη ζωή της πόλης και του νησιού.

Η Νάξος είναι από σήμερα φτωχότερη… πολύ πιο φτωχή.

Διετέλεσε για πολλά χρόνια δημοτικός σύμβουλος και δραστήριο μέλος σε πολλούς μαζικούς φορείς. Ασχολήθηκε με τον αθλητισμό όπου υπήρξε ιδρυτικό μέλος του Πανναξιακού Α.Ο. ενώ ήταν και ο ίδιος σπουδαίος αθλητής στίβου. Μέλος διοικητικών συμβουλίων σε πολιτιστικούς και μορφωτικούς συλλόγους έδινε το παρόν σε κάθε συλλογική προσπάθεια.

Ναυτικός στο επάγγελμα εγκατέλειψε νωρίς τη θάλασσα για να ασχοληθεί μαζί με τον αδελφό του Μανώλη με το γενικό εμπόριο, κυρίως σε αγροτικά προϊόντα αλλά και εμπορία ποτών και αναψυκτικών όπως και πρατήριο καυσίμων στο ιδιόκτητο κατάστημα της οικογένειας Φραγκουδάκη στην παραλία της Χώρας.

Διαχειρίστηκε και ανέπτυξε μαζί με την οικογένειά του την ιστορική ποτοποιία Βαλληνδρά με το μοναδικό και πολυβραβευμένο Κίτρο Νάξου.

Άξιοι συνεχιστές της επιχειρηματικής του δράσης η σύζυγος του Ειρήνη και τα παιδιά του.

Η Κατερίνα, η Γιάννα και η Φούλη θα είναι πάντα περήφανες για τον πατέρα τους καθώς και τα εγγόνια για τον παππού τους. Θερμά συλλυπητήρια σε όλη την οικογένεια. Καλό σου ταξίδι Χριστόδουλε”.

Η οικογένεια του Naxospress.gr εκφράζει τα θερμά συλλυπητήρια στην οικογένεια του Χριστόδουλου Φραγκουδάκη.

 

Κυκλάδες – Λεονταρίτης: Συνάντηση με Ζώρζο και συζήτηση για διαχείριση απορριμμάτων

0

Το Χωρικό Αντιπεριφερειάρχη Κυκλάδων κ. Γιώργο Λεονταρίτη επισκέφθηκε σήμερα, Τετάρτη 8 Νοεμβρίου 2023, ο νεοεκλεγείς Δήμαρχος Σαντορίνης κ. Νίκος Ζώρζος.

Στην αρχή της συνάντησης, η οποία πραγματοποιήθηκε σε πολύ καλό κλίμα, ο κ. Αντιπεριφερειάρχης συνεχάρη τον κ. Ζώρζο και του ευχήθηκε καλή δύναμη και κάθε πρόοδο στην επερχόμενη θητεία.

Κατά τη διάρκεια της εκτενούς συζήτησης μεταξύ των δύο ανδρών, τέθηκαν επί τάπητος όλα τα θέματα που αφορούν τη Σαντορίνη, με προεξάρχοντα τα θέματα της διαχείρισης των απορριμμάτων και της συνέχισης των εργασιών αποκατάστασης του επαρχιακού οδικού δικτύου του νησιού.

Σε δήλωση που προέβη ο κ. Αντιπεριφερειάρχης στο τέλος της συνάντησης ανέφερε: “Εύχομαι στον κ. Ζώρζο και στο νέο δημοτικό συμβούλιο καλή επιτυχία στο έργο τους. Η άριστη συνεργασία μεταξύ Περιφερειακής Αρχής και Δήμου Σαντορίνης είναι βέβαιο ότι θα συνεχιστεί προκειμένου από κοινού να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα του νησιού”.

 

Hellenic Seaplanes: Μία στροφή πριν την αποθαλάσσωση το πρώτο υδροπλάνο

0

Το πρώτο επιβατικό υδροπλάνο είναι μία στροφή πριν την αποθαλάσσωσή του, με τη Hellenic Seaplanes να ξεκινά άμεσα την εφαρμογή του δυναμικού της πλάνου για πτήσεις, ανεβάζοντας τον πήχη στις μεταφορές της χώρας.

Ο δρόμος προς έναν νέο, πιο γρήγορο και ασφαλή τρόπο να ταξιδεύουμε στην Ελλάδα ανοίγει ορθάνοιχτα μέσα από τα υδροπλάνα και τις επιβατικές τους πτήσεις. Το νέο επιχειρηματικό μοντέλο μεταφοράς παρότι έχει περάσει χίλια κύματα τα τελευταία δέκα χρόνια μέχρι την εκκίνησή του, «πετάει» από πάνω του την ταμπέλα του φιλόδοξου project και γίνεται πλέον άμεσα εφαρμόσιμο, αρχής γενομένης από την τουριστική σεζόν του 2024.

Πρωτεργάτης σε αυτήν την καινούργια αρχή των υδροπλάνων στην Ελλάδα είναι η Hellenic Seaplanes και ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλός της, Νικόλας Χαραλάμπους. Αν και η αγορά των υδροπλάνων αποτέλεσε μήλον της έριδος από ξένους και Έλληνες επενδυτές στο πέρασμα των χρόνων, η αεροπορική εταιρεία έγινε η πρώτη που φέρνει τη νέα εποχή στην αεροπλοΐα της Ελλάδας, προσγειώνοντας στη χώρα το πρώτο υδροπλάνο του στόλου της, στις αρχές του περασμένου Αυγούστου.

Το νεοαφιχθέν επιβατικό υδροπλάνο που πλέον στεγάζεται στη βάση υποστήριξής της Ifly στα Μέγαρα, πρόκειται για ένα Caravan C-208, της αμερικάνικης κατασκευάστριας εταιρείας, CESSNA περιμένει την νηολόγηση του από την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας. To συγκεκριμένο υδροπλάνο πρόκειται για αμφίβιο τύπο αεροσκάφους που θα δραστηριοποιηθεί στο δίκτυο υδατοδρομίων της Ελλάδας με τη χρήση πλωτήρων σε συνδυασμό με το υπάρχον δίκτυο αεροδρομίων.

Το Cessna Caravan C-208 είναι ιδανικό για οργανωμένα-τακτικά αεροπορικά δρομολόγια, ναυλωμένες (charter) ιδιωτικές πτήσεις καθώς και ταξίδια περιηγητικού-τουριστικού περιεχομένου.

Το πολυτελές υδροπλάνο διαθέτει χωρητικότητα 8-12 θέσεων και με μέση ταχύτητα τα 300 χλμ./ώρα, προορίζεται να δώσει έξυπνες λύσεις για γρήγορη μετακίνηση ντόπιων αλλά και τουριστών επιβατών μέσα σε λίγα μόλις λεπτά.

Η Hellenic Seaplanes προχώρησε πρόσφατα στο ντύσιμο του πρώτου της αεροσκάφους, «περνώντας» την εταιρική της ταυτότητα και τα χρώματά της στο εξωτερικό και στο εσωτερικό μέρος του, με το σύνθημα της εταιρείας Ενώνουμε την Ελλάδα – Connecting Greece να κυριαρχεί και να υπενθυμίζει την αποστολή της για πτήσεις από λιμάνι σε λιμάνι, σε όλη την Ελλάδα!

Η άφιξη του πρώτου επιβατικού υδροπλάνου στην Ελλάδα αποτελεί μόνο την αρχή καθώς όπως προκύπτει από την εταιρεία στόχος είναι η ενίσχυση του στόλου της με άλλα δύο υδροπλάνα μέσα στο επόμενο έτος ώστε βάσει του επιχειρησιακού της σχεδιασμού να είναι έτοιμη να ικανοποιήσει πολλαπλές πτήσεις στους τουριστικούς προορισμούς και τα νησιά!

Το «ζήτημα» για τις πρώτες πτήσεις των υδροπλάνων το 2024

Παράλληλα με τις προετοιμασίες για τα εναρκτήρια δρομολόγια με υδροπλάνα, γίνεται αγώνας δρόμου ώστε να είναι εξίσου έτοιμες οι λειτουργικές συνθήκες που θα επιτρέψουν τις πρώτες αποθαλασσώσεις.

Στο κέντρο του ενδιαφέροντος αυτών είναι η προσπάθεια που γίνεται για την εξασφάλιση των απαραίτητων αδειών όπως επίσης και η επιχειρησιακή ετοιμότητα των πρώτων υδατοδρομίων που θα ανοίξουν τις πύλες τους για να υποδεχτούν επιβάτες.

Τα τελευταία νέα σχετικά με την αδειοδότηση των υδροπλάνων φέρνουν στο προσκήνιο την έντονη κινητικότητα της Hellenic Seaplanes για τη νηολόγηση του πρώτου αεροσκάφους της ώστε να ακολουθήσουν και τα επόμενα υδροπλάνα, όπου εκτελείται από την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (Α.Π.Α.).

Παρότι δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία έως τώρα, η πλευρά των υδροπλάνων ευελπιστεί ότι θα λάβει εγκαίρως όλες τις απαραίτητες εγκρίσεις, για να δραστηριοποιηθεί τους πρώτους μήνες του 2024 στο δίκτυο υδατοδρομίων που έχει δημιουργήσει.

Υδροπλάνα και Κρουαζιέρα: Μια Τέλεια Συνεργασία!!

Για τα πρώτα δρομολόγια των υδροπλάνων τα οποία θα μπορούν να εξυπηρετούν με περιηγητικές πτήσεις (sightseeing) τους επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων παρέχοντάς τους ένα μοναδικό τρόπο να δουν και να κρατήσουν στη μνήμη τους τα αξιοθέατα του προορισμού τους, αναφέρθηκε ο CEO της Hellenic Seaplanes Νικόλας Χαραλάμπους, κατά τις δηλώσεις του όπου η Hellenic Seaplanes «ανοίγει φτερά» και στο Ιόνιο. Η εταιρεία έχει ήδη ενημερώσει την διοίκηση του Οργανισμού Λιμένα Κέρκυρας για την πρόθεση της να επιχειρεί στο Ιόνιο Πέλαγος με βάση το υδατοδρόμιο της Κέρκυρας. Όπως αναφέρει ο κ. Νικόλας Χαραλάμπους, επίκεινται συνέργειες με έναν άλλο τομέα με ιδιαίτερο τουριστικό ενδιαφέρον για την Ελλάδα και την οικονομία, την Κρουαζιέρα. Μια σύμπραξη αξίας πολλών εκατομμυρίων ευρώ.

Η Κέρκυρα και τα γύρω νησιά με τις ομορφιές του Ιονίου Πελάγους προσελκύουν κάθε χρόνο εκατοντάδες δρομολόγια με κρουαζιερόπλοια. Υπολογίζεται ότι ετησίως στην Κέρκυρα «δένουν» περί τα 500 κρουαζιερόπλοια κατά μέσο όρο με περίπου 750.000 επιβάτες που «κατεβαίνουν» για αρκετές ώρες στο νησί. Δεδομένου ότι η Κέρκυρα συνήθως λειτουργεί και ως home port για εταιρείες κρουαζιέρας αλλά και ότι οι εγκαταστάσεις του υδατοδρομίου είναι στον ίδιο χώρο με τις εγκαταστάσεις λειτουργίας των κρουαζιερόπλοιων, γίνεται σαφές ότι οι δύο αυτές δραστηριότητες, υδροπλάνα και κρουαζιέρα, πληρούν όλες τις προϋποθέσεις για μια κερδοφόρα σύμπραξη.

Οι επιβάτες συνήθως αποβιβάζονται στην Κέρκυρα για οκτώ ώρες, όπου θα έχουν την ευκαιρία να επιβιβαστούν σε ένα υδροπλάνο και είτε να κάνουν περιήγηση δια αέρος με χαμηλή πτήση για να απολαύσουν και με αυτόν τον τρόπο το νησί, είτε μέσα σε 15-20 λεπτά να βρεθούν στις μοναδικές ομορφιές των Παξών ή ακόμα και στα Διαπόντια νησιά. Με αυτόν τον τρόπο δημιουργούνται πρόσθετα οικονομικά οφέλη για όλη την περιοχή με ένα νέο τουριστικό προϊόν ενώ ο επισκέπτης βλέπει στην ουσία περισσότερη Ελλάδα. Υδροπλάνα και κρουαζιέρα θα μπορούν να παρέχουν στους επιβάτες ένα μοναδικό πακέτο υπηρεσιών «μοντέλου Καραϊβικής» που θα τους μείνει αξέχαστο.

Ο επιχειρησιακός σχεδιασμός για τα υδατοδρόμια στην Ελλάδα εάν όλα κυλήσουν ομαλά, περιλαμβάνει και την ενεργοποίηση του δικτύου υδατοδρομίων Πελοποννήσου και Σποράδων, αξιοποιώντας τις αδειοδοτημένες υποδομές σε Καλαμάτα, Κυλλήνη, Πάτρα, Σκύρο, Σκοπέλο, Βόλο και Αλόννησο .

Όπως υποστηρίζεται τα δρομολόγια των υδροπλάνων σχεδιάζονται να είναι καθημερινά, επιτρέποντας την χρήση των αεροσκαφών και για charter πτήσεις κατόπιν διαθεσιμότητάς τους, ενώ ο προγραμματισμός της εταιρείας για το προσεχές καλοκαίρι θα περιλαμβάνει και πακέτα περιηγητικών πτήσεων πάνω από δημοφιλή θέρετρα και νησιωτικούς και παραθαλάσσιους προορισμούς.

Αντί επιλόγου, η άφιξη του πρώτου επιβατικού υδροπλάνου στην Ελλάδα, αντιπροσωπεύει έναν σημαντικό σταθμό στην ανάπτυξη του μεταφορικού κλάδου στη χώρας μας. Με την δυνατότητά του να συνδέει αρκετούς προορισμούς της Ελλάδας αεροπορικώς αξιοποιώντας το υδάτινο στοιχείο και τα πολυάριθμα νησιά μας, τα υδροπλάνα αποτελούν κλειδί για την δημιουργία νέων αναπτυξιακών ευκαιριών που στηρίζονται σε άμεσα και εφαρμόσιμα πλάνα, έτοιμα να ανοίξουν τον δρόμο στις αναπτυξιακές προοπτικές της χώρας.

 

Σύρος – Νοσοκομείο: Ουδέν νεώτερον για προσλήψεις και ελικόπτερο του ΕΚΑΒ

0
Νοσοκομείο Σύρου
Νοσοκομείο Σύρου

“…. Σχετικά με την πρόσληψη γιατρών, ανέφερε ότι θα θεσπιστούν κίνητρα για την προσέλκυσή τους αλλά δεν μπορεί να μας τα ανακοινώσει την παρούσα χρονική στιγμή.

Τέλος, όσον αφορά την απουσία του ελικοπτέρου του ΕΚΑΒ από την Σύρο, ανέφερε ότι όλα τα περιστατικά που απαιτούσαν αεροδιακομιδή από νησί, αντιμετωπίστηκαν επαρκώς και δεν έδωσε καμία απολύτως πληροφορία για την επιστροφή του ελικοπτέρου στην Σύρο...”.

Ουσιαστικά αυτό είναι το συμπέρασμα με βάση την τοποθέτηση του Συλλόγου Εργαζομένων του Νοσοκομείου Σύρου μετά την συνάντηση (βλ Δευτέρα 6/11) με τον Υφυπουργό Υγείας Μάριο Θεμιστοκλέους στα βασικά θέματα που απασχολούν τις Κυκλάδες.. Κι όπως τονίζεται “Συμπερασματικά, δε δόθηκε καμία ουσιαστική και συγκεκριμένη δέσμευση”.

Αναλυτικά… (φέρει την υπογραφή των Αικ. Καλογεράκη – πρόεδρος και Αννα Καμπάνη – γραμματέας) 

“Την Δευτέρα 6-11-23 πραγματοποιήθηκε συγκέντρωση σωματείων και φορέων των νησιών του Αιγαίου στο Υπουργείο Υγείας στην Αθήνα. Στο πλαίσιο της κινητοποίησης έγινε συνάντηση εκπροσώπων από Νοσοκομεία νησιών του Αιγαίου (Σάμος, Σύρος, Χίος, Κως, Λήμνος) καθώς και εκπροσώπων των Διοικήσεων των εργατικών κέντρων που πρωτοστάτησαν στην διοργάνωση της παραπάνω κινητοποίησης, με τον υφυπουργό υγείας Μάριο Θεμιστοκλέους ενώ παρευρίσκονταν και η Γενική Γραμματέας Υγείας.

Εκ μέρους του συλλόγου του Γ.Ν. ΣΥΡΟΥ παραβρέθηκε η Γεν. Γραμματέας του συλλόγου Α. Καμπάνη. Στην συνάντηση τέθηκαν συνολικά τα προβλήματα υποστελέχωσης και υποχρηματοδότησης των μονάδων υγείας των νησιών, καθώς και τα ειδικότερα προβλήματα του κάθε Νοσοκομείου.

Από την πλευρά του ο υφυπουργός Μ. Θεμιστοκλέους υποστήριξε ότι το σύστημα υγείας χρηματοδοτείται περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά, ενώ δεσμεύτηκε για προσλήψεις 6.500 ατόμων μέσα στο 2024 για όλη την Ελλάδα (όπου τα κενά ξεπερνούν τις 30.000) χωρίς να αναφερθεί καν πόσοι εξ΄αυτών αναλογούν στα νησιά.

Ζητήσαμε μονιμοποίηση των συμβασιούχων (Επικουρικών, ΣΟΧ, ΟΑΕΔ οι οποίοι ξεπερνούν τους 20.000 πανελλαδικά), δεδομένου ότι καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες. Μας απάντησε ότι δεν μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο και μας παρέπεμψε πάλι στην μελλοντική προκήρυξη των 6.500 θέσεων ως μέσω μονιμοποίησης μέρους των συμβασιούχων.

Σχετικά με την πρόσληψη γιατρών, ανέφερε ότι θα θεσπιστούν κίνητρα για την προσέλκυσή τους αλλά δεν μπορεί να μας τα ανακοινώσει την παρούσα χρονική στιγμή.

Τέλος, όσον αφορά την απουσία του ελικοπτέρου του ΕΚΑΒ από την Σύρο, ανέφερε ότι όλα τα περιστατικά που απαιτούσαν αεροδιακομιδή από νησί, αντιμετωπίστηκαν επαρκώς και δεν έδωσε καμία απολύτως πληροφορία για την επιστροφή του ελικοπτέρου στην Σύρο.

Συμπερασματικά, δε δόθηκε καμία ουσιαστική και συγκεκριμένη δέσμευση.

Είμαστε σε αναμονή για την επικείμενη συνάντηση με τον Υπουργό Υγείας στη Σύρο μετά από πρωτοβουλία του προεδρού του Επιμελητηρίου Κυκλάδων”.

 

Copernicus: Στη Νάξο ο φετινός Οκτώβριος ήταν θερμότερος κατά 1,5 βαθμό σε σχέση με το 2022

0

Τα ρεκόρ θερμοκρασιών συνεχίζουν να σπάνε το ένα πίσω από το άλλο φέτος. O Οκτώβριος ήταν ο θερμότερος που έχει καταγραφεί ποτέ στον πλανήτη Γη, που σημαίνει ότι, για πέμπτο συνεχόμενο μήνα, συνεχίστηκε η τάση κατάρριψης ιστορικών υψηλών, που εκδηλώθηκε τον Ιούνιο, σύμφωνα με δεδομένα που δημοσιοποιεί σήμερα το ευρωπαϊκό παρατηρητήριο Copernicus, προειδοποιώντας πως το 2023 είναι πλέον «πρακτικά βέβαιο» πως θα αποδειχθεί η θερμότερη χρονιά των τελευταίων 125.000 ετών. ξεπερνώντας το προηγούμενο ετήσιο ρεκόρ του 2016.

Οι νέες μετρήσεις, που μεταφράζονται σε ξηρασίες, συνώνυμες λιμών, καταστροφικές πυρκαγιές και ενισχυμένους τυφώνες, επιβεβαιώνουν τις προειδοποιήσεις επιστημόνων, ενόψει της 28ης διάσκεψης των μερών της σύμβασης – πλαισίου των Ηνωμένων Εθνών για την κλιματική αλλαγή (COP28) στο Ντουμπάι των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων (30ή Νοεμβρίου – 12η Δεκεμβρίου).

«Μπορούμε να πούμε με σχεδόν απόλυτη βεβαιότητα ότι το 2023 θα είναι το θερμότερο έτος στα χρονικά» και «η αίσθηση του επείγοντος για τη λήψη φιλόδοξων μέτρων για το κλίμα καθώς πλησιάζει η COP28 δεν ήταν ποτέ τόσο ισχυρή», υπογράμμισε η Σαμάνθα Μπέρτζες, υποδιευθύντρια της υπηρεσίας κλιματικής αλλαγής Copernicus (C3S), σύμφωνα με το δελτίο Τύπου που δόθηκε στη δημοσιότητα.

Τον περασμένο μήνα, με τη μέση θερμοκρασία να φθάνει τους 15,38° Κελσίου στην επιφάνεια της υφηλίου, ξεπεράστηκε το προηγούμενο μηνιαίο ρεκόρ (Οκτώβριος του 2019) κατά 0,4° Κελσίου, σύμφωνα με την υπηρεσία Copernicus. Η ανωμαλία είναι «εκπληκτική» και η δεύτερη υψηλότερη που έχει καταγραφεί μέχρι σήμερα, πίσω μόνο από αυτήν του φετινού Σεπτεμβρίου.

Η μέση θερμοκρασία του Οκτωβρίου ήταν κατά «1,7° Κελσίου πιο θερμή από οποιονδήποτε Οκτώβριο την περίοδο 1850-1900», δηλαδή την προβιομηχανική περίοδο αναφοράς, προτού αρχίσει το ανθρωπογενές φαινόμενο του θερμοκηπίου, συμπληρώνει το παρατηρητήριο.

Από τον Ιανουάριο, η μέση θερμοκρασία είναι η υψηλότερη που έχει καταγραφεί ποτέ τους πρώτους δέκα μήνες οποιασδήποτε χρονιάς και κατά 1,43° Κελσίου ανώτερη από αυτές της περιόδου 1850-1900.

Τι γίνεται στη Νάξο; 

Εαν νομίζετε ότι η Ελλάδα και η Νάξος αποτελούν εξαίρεση, είστε γελασμένοι. Με βάση την ενημέρωση από τον αγαπημένο φίλο Naxos Weather (σ.σ. Μιχάλης Σκανδάλης) στην σελίδα του στα social media “Με καλοκαιρία, αυξημένες θερμοκρασίες και δυστυχώς πάλι με ανομβρία, πέρασε φίλοι μου ο Οκτώβρης στη Παρονοξία!

Βροχοπτώσεις δεν καταγράφηκαν, στο Γαλανάδο Νάξου για Οκτώβρη 0.0 mm και στην Αλυκή Πάρου για Οκτώβρη 0.5 mm, η μέση θερμοκρασία του μήνα στη πεδινή Νάξο 21.3°C (υψηλότερη κατά τουλάχιστον 1,5 βαθμό Κελσίου, από τον κλιματικά μέσο όρο για Οκτώβριο!), η μέση σχετική υγρασία στο 71%, καλές ακόμα και οι θερμοκρασίες της θάλασσας γύρω στους 22°C.  Η υψηλότερη θερμοκρασία στους 28,2 βαθμούς (23/10) και η χαμηλότερη στους 16,8 (15/10) για τη Νάξο και δη το Γαλανάδο”

Χαρακτηριστικό της όλης εικόνας είναι ότι τον περασμένο Ιούλιο για πρώτη φορά η θερμοκρασία – σε επίπεδο θαλάσσης –  έκλεισε στους 27,5 βαθμούς (έναντι 25 πέρυσι την ίδια περίοδο) και ο Οκτώβριος του 2023 στους 21,6 έναντι 20,1 δείγμα της κατάστασης που βιώνουμε στα νησιά μας και με την βροχόπτωση να είναι λέξη άγνωστη..

 

Τι έκανε η οργάνωση “All For Blue” στη Νάξο;

0

Τι έκανε η οργάνωση για το περιβάλλον «All For Blue» στη Νάξο; Τα μέλη της οργάνωσης που έχει δημιουργήσει η Κατερίνα Τοπούζογλου, βρέθηκαν στη Νάξο μετά από πρόσκληση της IASIS NGO και στο πλαίσιο του προγράμματος #Youthreaction.

Το πρόγραμμα, με πλήρη τίτλο: YOUTH in REmote areas become ACTive citizens and take actION, έχει ως στόχο την εκπαίδευση και ενδυνάμωση των νέων που κατοικούν σε απομακρυσμένες περιοχές, και την προώθηση της ενεργούς συμμετοχής τους στα κοινά, μέσω δημοκρατικών διαδικασιών.

Οι εθελοντές της «All For Blue» υλοποίησαν στις 26 Οκτωβρίου, ένα βιωματικό σεμινάριο με θέμα την προστασία του θαλάσσιου οικοσυστήματος που παρακολούθησαν 15 μαθητές της Β’ Λυκείου του ΓΕ.Λ. Νάξου «Μανώλης Γλέζος». Οι μαθητές γνώρισαν τον υποβρύχιο κόσμο, έμαθαν πληροφορίες για τα είδη που ζουν σε αυτόν και τις απειλές που αντιμετωπίζουν.

Τέλος, οι μαθητές συζήτησαν με τους εθελοντές για τους τρόπους με τους οποίους ο κάθε ένας από εμάς μπορεί να συμβάλει στην προστασία του περιβάλλοντος.

Τη θεωρητική ενημέρωση ακολούθησε μια βιωματική δραστηριότητα, κατα την οποία οι μαθητές κλήθηκαν να θέσουν σε εφαρμογή όλες τις γνώσεις που αποκόμισαν από το σεμινάριο και να σχεδιάσουν την δική τους δράση παράκτιου και υποβρύχιου καθαρισμού.

Και όπως σημειώνεται «Μέσα από την δραστηριότητα είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε σχετικά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει το νησί και να βρούμε λύσεις».

Τέλος, η οργάνωση μέσα από τη σελίδα της στα social media αναφέρει: «Ευχαριστούμε την IASIS NGO για την πρόσκληση και το ΓΕ.Λ. Νάξου «Μανώλης Γλέζος» για την φιλοξενία στον χώρο τους. Ευχαριστούμε τέλος, όλους τους μαθητές που παρακολούθησαν το σεμινάριο και τους εθελοντές μας που βοήθησαν στην υλοποίηση του»

Κυκλάδες – Δ’ φάση ηλεκτρικής διασύνδεσης: Μπήκαν οι υπογραφές για υποσταθμούς σε Μήλο, Σέριφο

0
admie_naxos_1_0

Σε ΤΕΡΝΑ και Nari – Electromec περνάει και επίσημα η υλοποίηση του έργου των υποσταθμών σε Φολέγανδρο, Μήλο και Σέριφο, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του ypodomes.com, ενώ θα έχουν ολοκληρωθεί σε 22 – 24 μήνες.

Οι σχετικές υπογραφές, όπως επισημαίνουν οι ίδιες πηγές, «έπεσαν» στις 12 Σεπτεμβρίου και αφορούν συγκεκριμένα το έργο: Μελέτη, προμήθεια εξοπλισμού και εγκατάσταση («έργο με το κλειδί στο χέρι») των νέων Υποσταθμών: GIS 150kV/ΜΤ Φολεγάνδρου και Μήλου στα πλαίσια της Δ’ φάσης Διασύνδεσης των Κυκλάδων.

Συνολικά κατέθεσαν προσφορά τρία σχήματα.

Αναλυτικότερα, στο πρώτο σκέλος του διαγωνισμού, το οποίο αφορά την κατασκευή των υποσταθμών σε Φολέγανδρο και Μήλο, ανάδοχος είναι η ΤΕΡΝΑ με συνολική αξία τα 40,9 εκατ. ευρώ και ορίζοντα ολοκλήρωσης τους 24 μήνες. Στο δεύτερο σκέλος που περιλαμβάνει την κατασκευή του υποσταθμού στη Σέριφο, ανάδοχος αναδείχθηκε η κοινοπραξία των εταιρειών Nari και Electromec. Η συνολική αξία της συγκεκριμένης σύμβασης είναι 20,2 εκατ. ευρώ και έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης τους 22 μήνες. Η αξία της σύμβασης ανέρχεται συνολικά στα 61,12 εκατ. ευρώ + ΦΠΑ.

Προαίρεση

Η Εταιρεία (ή ο ΔΕΔΔΗΕ κατά περίπτωση) διατηρεί το δικαίωμα να αναθέσει στον Ανάδοχο την παράταση εγγύησης Η/Μ εξοπλισμού, εντός του υποβληθέντος χρονοδιαγράμματος του έργου. Η Εταιρεία (ή ο ΔΕΔΔΗΕ) ειδοποιεί τον Ανάδοχο έως την ημερομηνία βεβαίωσης πέρατος ενός ή περισσότερων Υ/Σ του έργου, να επεκτείνει το χρόνο εγγύησης όλου του Η/Μ εξοπλισμού του ή των υπόψη Υ/Σ, πέραν της συμβατικά προβλεπόμενης ημερομηνίας της Οριστικής Παραλαβής του/τους, κατά πλήθος μηνών της επιλογής του ΑΔΜΗΕ/ΔΕΔΔΗΕ και το ανώτερο έως 24 μήνες για κάθε Υ/Σ.

Ο Ανάδοχος δεσμεύεται να αναλάβει να υλοποιήσει το αντικείμενο της παρούσας προαίρεσης του Έργου, ως περιγράφεται στην Τεχνική Περιγραφή και στους σχετικούς Πίνακες Τιμημάτων. Η εκτιμώμενη αξία προαίρεσης ανέρχεται σε 2.046.054,21 €, χωρίς ΦΠΑ, ήτοι 5% του προϋπολογισμού του έργου.

Η ηλεκτρική διασύνδεση Κυκλάδων

Σε φάση ολοκλήρωσης βρίσκεται η διασύνδεση των Κυκλάδων, δεδομένου ότι έχουν ολοκληρωθεί οι πρώτες τρεις φάσεις και βρίσκεται σε εξέλιξη η τέταρτη. Η Δ’ φάση, ύψους 524 εκατ. ευρώ, ξεκίνησε το 2021 και περιλαμβάνει τη διασύνδεση των νησιών Θήρας, Μήλου, Φολεγάνδρου και Σερίφου με το ηπειρωτικό Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΕΣΜΗΕ).

Τα έργα συγχρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης, με 165 εκατ. ευρώ, όπως επίσης και από την ΕΤΕπ. Με την ολοκλήρωσή της, θα μειωθούν οι ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά περίπου 150 χιλιάδες τόνους, ενώ θα δημιουργηθεί περιθώριο έως 730 MW για την ανάπτυξη νέων ΑΠΕ. Παράλληλα, θα υπάρξει σημαντική εξοικονόμηση στα κονδύλια που σε ετήσια βάση πρέπει να συγκεντρώνονται μέσω των ΥΚΩ.

Η Δ’ Φάση της ηλεκτρικής διασύνδεσης των Κυκλάδων ολοκληρώνει ένα πολυσύνθετο και μεγαλεπήβολο έργο με στόχο την ενεργειακή ενσωμάτωση του νησιωτικού συμπλέγματος στο ηπειρωτικό σύστημα, με οφέλη τόσο για τα νησιά όσο και για την εθνική οικονομία γενικότερα. Ο σχεδιασμός του έργου βασίσθηκε στα συμπεράσματα διερεύνησης εναλλακτικών ηλεκτροδότησης των Μη Διασυνδεδεμένων Νήσων (ΜΔΝ), από Επιτροπή αποτελούμενη από αρμόδια στελέχη των ΡΑΕ, ΑΔΜΗΕ, ΔΕΔΔΗΕ και ΔΕΣΦΑ.

Οι ανάδοχοι για τα υποβρύχια καλώδια

Ο Όμιλος Hellenic Cables ανέλαβε το καλωδιακό τμήμα της διασύνδεσης Λαύριο-Σέριφος και Σέριφος-Μήλος (Τμήμα Α’), συνολικού μήκους 170 χλμ. και συμβατικού τιμήματος 195 εκατ. ευρώ.

Ταυτόχρονα, ο Όμιλος Prysmian ανέλαβε το καλωδιακό τμήμα της διασύνδεσης Μήλος-Φολέγανδρος και Φολέγανδρος-Σαντορίνη (Τμήμα Β’), συνολικού μήκους 127 χλμ. και συμβατικού τιμήματος 150 εκατ. ευρώ. Και τα τρία νησιά θα έχουν διασυνδεθεί μέχρι το 2025.

 

Cpt Μιχάλης Λυγνός: Γιορτάζει ο Φύλακας άγγελος των λιμανιών στις Δυτικές Κυκλάδες

0

Κάθε λιμάνι και … όχι καημός, αλλά ένας φύλακας – αγγελος. Ενας καπετάνιος που έχει την ικανότητα να μεταφέρει με ασφάλεια και ακρίβεια τους επιβάτες και το πλοίο του. Η Ελλάδα είναι γεμάτη από πλοιάρχους που έχουν αφήσει το στίγμα τους.

Ενας εξ αυτών είναι και ο cpt Μιχάλης Λυγνός, ο οποίος γνωρίζει σαν την παλάμη του τα λιμάνια στις Δυτικές Κυκλάδες, κρατώντας το τιμόνι του “Διονύσιος Σολωμός” της Zante Ferries.

Οι άγονες γραμμές είναι αυτές που έχουν ιδιαιτερότητες με τους νησιώτες να “αφήνονται” στα χέρια των πλέον ικανών, όπως του cpt Μιχάλη Λυγνού, ο οποίος σήμερα Τρίτη 8 Νοεμβρίου έχει την ονομαστική εορτή του.

Και μία φιλόλογος, η Ειρήνη Χρυσοβαλάντου – Μακαράτζη, η οποία έχει γυρίσει τα περισσότερα από τα μικρά νησιά εδώ στο Νομό μας (από Δονούσα έως Ιο και τώρα στην Σίκινο) μέσα από τη σελίδα του NaxosPress στέλνει το δικό της μήνυμα στον συγκεκριμένο – αγαπητό – πλοίαρχο και ανάμεσα στα άλλα αναφέρει “Πλοίαρχε, ο Αρχάγγελος Μιχαήλ να σας έχει υπό τη σκέπη του, γιατί νιώθουμε τυχεροί που σας είστε στη γραμμή των δυτικών Κυκλάδων και προσεγγίζετε στο λιμένα της Σικίνου”

Αναλυτικά το μήνυμά της με τίτλο “Χρόνια πολλά στον πλοίαρχο του “Διονύσιος Σολωμός” από Σίκινο”

“Με το παρόν email θα ήθελα να ευχηθώ δημόσια χρόνια πολλά γεμάτα υγεία και γαληνεμένες θάλασσες επ’ ευκαιρία της ονομαστικής του εορτής στον έμπειρο, δεξιοτέχνη πλοίαρχο του ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ ΚΑΠΕΤΑΝ ΜΙΧΑΛΗ ΛΥΓΝΟ που αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση για τους υπόλοιπους έλληνες ναυτικούς.

Συνάμα να τον συγχαρώ για την προφορά του στο νησί της ΣΙΚΙΝΟΥ αφού συνεπικουρούμενος από το ικανότατο πλήρωμα του συγκεκριμένου πλοίου προσεγγίζει πάντα ακόμα και υπό αντίξοες καιρικές συνθήκες με αυταπάρνηση πολλές φορές –ΑΝΕΜΟΙ ΕΝΤΑΣΕΩΣ 8 BF- το λιμάνι μεταφέροντας τα αναγκαία αγαθά και φάρμακα στο νησί έτσι ώστε οι κάτοικοι να μην αισθάνονται απομονωμένοι κατά τους χειμερινούς μήνες αφού η ακτοπλοϊκή σύνδεση είναι γραμμή ζωής για τους νησιώτες.

Πλοίαρχε ο αρχάγγελος Μιχαήλ να σας έχει υπό τη σκέπη του γιατί νιώθουμε τυχεροί που σας είστε στη γραμμή των δυτικών Κυκλάδων και προσεγγίζετε στο λιμένα της Σικίνου.

ΜΑΚΑΡΑΤΖΗ ΧΡΥΣΟΒΑΛΑΝΤΟΥ ΕΙΡΗΝΗ /  ΠΕ02-ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ

 

Λονδίνο – St. Pancras: Χριστουγεννιάτικο δέντρο φτιαγμένο από 3.800 βιβλία

0

Σε ρυθμούς Χριστουγέννων μπαίνει σιγά-σιγά το Λονδίνο με τα πρώτα χριστουγεννιάτικά δέντρα να παίρνουν τη θέση τους σε περίοπτα σημεία της πόλης, τραβώντας την προσοχή των Λονδρέζων.

Το χριστουγεννιάτικο δέντρο του St. Pancras, του μεγαλύτερου και πιο κεντρικού σιδηροδρομικού σταθμού στο Λονδίνο, αποκαλύφθηκε και είναι εντυπωσιακό. Μάλιστα, είναι η χαρά των βιβλιόφιλων καθώς είναι φτιαγμένο από 3.800 βιβλία!

Σε συνεργασία με το Hatchards, το παλαιότερο βιβλιοπωλείο στο Ηνωμένο Βασίλειο, ο σταθμός St. Pancras δημιούργησε ένα υπέροχο, χριστουγεννιάτικο δέντρο ύψους 12 μέτρων που διαθέτει μια ελικοειδή σκάλα, η οποία τυλίγεται γύρω από 270 ράφια βιβλίων και είναι φωτισμένη με φωτάκια.

Το χριστουγεννιάτικο δέντρο του St. Pancras

Τα σχεδόν 4.000 βιβλία στο δέντρο έχουν ζωγραφιστεί στο χέρι και περιλαμβάνουν εμβληματικούς χριστουγεννιάτικους τίτλους, όπως το «A Christmas Carol» του Charles Dickens και το «The Lion, The Witch and the Wardrobe» του C.S. Lewis.

Το εκπληκτικό, γιορτινό δέντρο είναι εμπνευσμένο από τη μαγική ικανότητα των βιβλίων και των ταξιδιών με τρένο να μεταφέρουν τους ανθρώπους σε συναρπαστικά νέα μέρη, είτε κυριολεκτικά είτε νοερά.

Στη βάση του δέντρου υπάρχουν οκτώ φιλόξενες «φωλιές», καθεμία από τις οποίες διαθέτει ένα σημείο, έναν αναπαυτικό, βελούδινο καναπέ σε μπορντώ ή πράσινο χρώμα, με ξύλινη επένδυση, όπου οι βιβλιόφιλοι μπορούν να σταματήσουν, να καθίσουν και να διαβάσουν.

Σε κάθε περίπτερο, οι επισκέπτες μπορούν να ακούσουν από τα ηχεία ένα πεντάλεπτο απόσπασμα ενός audiobook της Penguin Books από εμβληματικούς συγγραφείς όπως οι Charles Dickens, Beatrix Potter, Zadie Smith, Robin Stevens, Gabrielle Zevin, Alice Winn, Rick Riordan, Michael Morpurgo, Richard Osman και Tom Fletcher. Κάθε περίπτερο έχει δύο επιλογές και οι επισκέπτες θα μπορούν να επιλέξουν από 16 διαφορετικούς ήχους.

Το χριστουγεννιάτικο δέντρο του St. Pancras /Φωτογραφία: Instagram

Η Wendy Spinks, Εμπορική Διευθύντρια των St. Pancras and HS1 Ltd, δήλωσε: «Το φετινό Διεθνές Χριστουγεννιάτικο Δέντρο του St. Pancras είναι μια ωδή στον πλούτο της λογοτεχνίας που μας μεταφέρει σε συναρπαστικούς και μυθιστορηματικούς κόσμους. Από τις πραγματικές ταξιδιωτικές εμπειρίες μέχρι τις φανταστικές χώρες της φαντασίας μας, ελπίζουμε οι εορταστικοί επισκέπτες να νιώσουν τη μαγεία και να εμπνέονται να πάρουν ή να δωρίσουν στα αγαπημένα τους πρόσωπα το πιο διαχρονικό δώρο από όλα, τα βιβλία».

Αυτή η εορταστική έκθεση όχι μόνο γιορτάζει τη λογοτεχνία, αλλά ενθαρρύνει τους περαστικούς να κάνουν ένα διάλειμμα από τις οθόνες και να δημιουργήσουν μια βαθύτερη σύνδεση με τη χαρά της ανάγνωσης. Σε έναν κόσμο όπου οι τάσεις του BookTok και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχουν πυροδοτήσει μια αύξηση 25% στις αναγνωστικές συνήθειες των νέων, οι St. Pancras και Hatchards ελπίζουν να εμπνεύσουν μια επιστροφή στη μεταμορφωτική δύναμη των βιβλίων.

Μέσα όλη τη φασαρία της εορταστικής περιόδου, ένα χριστουγεννιάτικο δέντρο όπου οι άνθρωποι μπορούν να βρουν ένα ήσυχο μέρος για να απολαύσουν ένα βιβλίο, ακούγεται υπέροχο!

Με πληροφορίε από το ΑΠΕ – ΜΠΕ

Σύρος: Τραυματισμός 11χρονης, παρασύρθηκε από αυτοκίνητο

0
Σύρος - naxospress
Σύρος - naxospress

Απόγευμα Δευτέρας και ενεργοποίηση των σωμάτων ασφαλείας και δομών υγείας στη Σύρο. Ο λόγος; Τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε στην Ακτή Εθνικής Αντιστάσεως.

Στο προσκήνιο 11χρονο κορίτσι, το οποίο προσπαθούσε να διασχίσει κάθετα το δρόμο, όταν παρασύρθηκε από αυτοκίνητο που οδηγούσε 47χρονος. Η 11χρονη διακομίστηκε άμεσα στο νοσοκομείο, για τις πρώτες βοήθειες και μετά πήρε εξιτήριο.

Η σχετική ανακοίνωση από το Αρχηγείο Λιμενικού Σώματος – Ακτοφυλακής αναφέρει:

“Τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε, τις απογευματινές ώρες χθες, επί της παραλιακής οδού Ακτής Εθνικής Αντιστάσεως ν. Σύρου, όταν Ι.Χ.Ε. όχημα που οδηγούσε 47χρονος ημεδαπός παρέσυρε 11χρονη αλλοδαπή πεζή, η οποία επιχείρησε να διασχίσει κάθετα το οδόστρωμα.

Η 11χρονη μεταφέρθηκε άμεσα με το ανωτέρω όχημα στο Γενικό Νοσοκομείο Σύρου, από όπου εξήλθε αφού τις παρασχέθηκαν οι πρώτες βοήθειες.

Από το Λιμεναρχείο Σύρου που διενεργεί την προανάκριση, συνελήφθη ο οδηγός του Ι.Χ.Ε. για παράβαση του άρθρου 314 Π.Κ. (Σωματική βλάβη από αμέλεια)”.