Σάββατο, 10 Μαΐου, 2025
Αρχική Blog Σελίδα 970

Τουριστική περίοδος 2024: Εναρξη στην Ρόδο την 28η Μαρτίου

0
thumbnail_aerodromio-diagoras-rodos

Στις 28 Μαρτίου αναμένεται να ανοίξει η νέα τουριστική σεζόν το 2024. Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, οι πρώτες πτήσεις τσάρτερ προς τη Ρόδο θα πραγματοποιηθούν τη συγκεκριμένη ημερομηνία από αεροδρόμια της Μ. Βρετανίας.

Η έναρξη της σεζόν τοποθετείται χρονικά κοντά στο Πάσχα των Καθολικών που είναι στις 31 Μαρτίου. Είθισται κάθε χρόνο η τουριστική περίοδος να συμπίπτει με το Καθολικό Πάσχα και όπως όλα δείχνουν ο κανόνας αυτός θα ισχύσει και αυτή τη φορά. Μόνη εξαίρεση η φετινή σεζόν που άνοιξε στις 11 Μαρτίου (νωρίτερα από κάθε άλλη φορά) ενώ το Πάσχα ήταν στις 9 Απριλίου.

Στόχος των τουριστικών παραγόντων της Ρόδου είναι να ξεκινήσουν νωρίτερα οι πτήσεις τσάρτερ προς τη Ρόδο και στο πλαίσιο των συναντήσεων που πραγματοποιήθηκαν με στελέχη των αεροπορικών εταιρειών στη διεθνή έκθεση τουρισμού στο Λονδίνο, που έκλεισε χθες τις πύλες της, εξετάστηκαν οι πιθανότητες για την επανεκκίνηση του τουρισμού όσο τον δυνατόν νωρίτερα (10-15 Μαρτίου).

Σύμφωνα με πληροφορίες, εκφράστηκε ενδιαφέρον από τις αεροπορικές εταιρείες και τους τουρ οπερέιτορς και οι διαπραγματεύσεις με τους τοπικούς παράγοντες συνεχίζονται. Γενικότερα, το μεγάλο στοίχημα για το 2024 είναι η παράταση της διάρκειας της τουριστικής περιόδου, καθώς η Ρόδος έχει κάνει σημαντικά βήματα προς την κατεύθυνση αυτή στα τελευταία χρόνια.

Η τόνωση της κίνησης στα άκρα της τουριστικής σεζόν, στην αρχή και στο τέλος, αποτελεί το νέο στοίχημα που καλείται να κερδίσει η Ρόδος με τις προοπτικές να είναι πραγματικά θετικές, σύμφωνα με τους τοπικούς παράγοντες. Η ζήτηση για τη Ρόδο στην βρετανική τουριστική αγορά είναι μεγάλη.

Από το Μάρτιο μέχρι και τον Σεπτέμβριο επισκέφθηκαν το νησί περίπου 602.000 Βρετανοί τουρίστες, ενώ όλο το 2022 η Ρόδος δέχθηκε 583.812 επισκέπτες από τη Μ. Βρετανία. Εκτιμάται ότι και του χρόνου οι αφίξεις θα κινηθούν ανοδικά από την βρετανική τουριστική αγορά που δείχνει σταθερά την προτίμησή της στη Ρόδο.

Η σεζόν κλείνει επίσημα την προσεχή Κυριακή 12 Νοεμβρίου, καθώς τότε αναχωρούν οι τελευταίοι επισκέπτες της σεζόν. Θα συνεχίσουν βέβαια να έρχονται μέχρι και τα μέσα Δεκεμβρίου αλλοδαποί τουρίστες (κυρίως από τη Γερμανία) στο πλαίσιο ειδικού χειμερινού προγράμματος που ξεκίνησε από τον περασμένο Οκτώβριο.

Η δεύτερη φάση του συγκεκριμένου προγράμματος που απευθύνεται κυρίως σε ευρωπαίους συνταξιούχους, θα ξεκινήσει από τα μέσα Φεβρουαρίου και θα ολοκληρωθεί στα μέσα Ιουνίου. Συνολικά, προβλέπεται να φιλοξενηθούν στο νησί 20.000 τουρίστες στην β’ φάση του προγράμματος, ενώ ήδη έχει πωληθεί το μεγαλύτερο μέρος των θέσεων.

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα, θέτει την όλη προσπάθεια για την πρόωρη έναρξη της σεζόν σε πιο γερές βάσεις, καθώς δεν αποκλείεται να βρει μιμητές η προσπάθεια αυτή. Δεδομένης της μεγάλης ανταπόκρισης που υπάρχει για το συγκεκριμένο ειδικό τουριστικό προϊόν, πιθανολογείται ότι και άλλοι τουρ οπερέιτορς θα επιχειρήσουν να σχεδιάσουν και να διαθέσουν προς πώληση αντίστοιχα προγράμματα.

Με πληροφορίες από την εφημερίδα “Δημοκρατική” 

Κόρωνος καλεί ΕΚΑΒ, τι γίνεται με το ασθενοφόρο;

0

Ιούλιος 2019 και διεξάγεται σεμινάριο στην Κόρωνο για την εκπαίδευση κατοίκων της ορεινής Νάξου, προκειμένου να λειτουργήσουν επικουρικά με το ΕΚΑΒ για την χρήση ασθενοφόρου, που θα σταθμεύει στην Κόρωνο.

Μάλιστα, το μικρό ασθενοφόρο – κατάλληλο για μετακινήσεις στην Ορεινή Νάξο – ήταν ήδη στη Νάξο όπου θα έχει αρχικά βάση τη Κόρωνο ώστε να καλύψει ανάγκες όλης της περιοχής.

Αξιοσημείωτο ήταν ότι εκείνες τις ημέρες βρίσκονταν στο νησί και ο τότε πρόεδρος του ΕΚΑΒ, Παναγιώτης Τζανετής (με καταγωγή από τη Νάξο και δη το Φιλώτι) όπου είχε μιλήσει για την συγκεκριμένη κίνηση.

Νοέμβριος 2023 σχεδόν τέσσερα χρόνια μετά και ο απερχόμενος πρόεδρος της Κοινότητας Κορώνου, Γιάννης Κωνσταντάνης σε ανοιχτή επιστολή με παραλήπτη τον νυν πρόεδρο του ΕΚΑΒ και κοινοποίση σε Υπουργό Υγείας, Βουλευτές Κυκλάδων, Δήμαρχο, Επαρχο και Τοπικό Τύπο, μιλάει για την απουσία του Ασθενοφόρου και εξηγεί τους λόγους για τους οποιους πρέπει να έρθει πίσω…

Αναλυτικά (στο τέλος του άρθρου η επιστολή) .. 

Αξιότιμε κύριε πρόεδρε, σας γνωρίζω ότι στο χωριό που εκπροσωπώ την Κόρωνο της Νάξου είχαμε μόνιμο ασθενοφόρο το οποίο χρησιμοποιούσαμε για όλη την Ορεινή Νάξο και εδώ και αρκετό καιρό το πήρε το ΕΚΑΒ για να το επισκευάσουν, το έφτιαξαν αλλά δεν μας το επέστρεψαν!

Επειδή έχω εξαντλήσει όλα τα χρονικά περιθώρια απευθυνόμενος στους τοπικούς υπαλλήλους του ΕΚΑΒ και το αίτημά μας δεν έχει υλοποιηθεί, σας παρακαλούμε όπως επιληφθείτε του θέματος ώστε να δοθεί λύση!

Επιπλέον σας θέτω υπόψη σας και τα παρακάτω:

Α) Για να βρίσκεται το ασθενοφόρο στην Κόρωνο της Νάξου, το έχει αποφασίσει το Υπουργείο Υγείας και το ΕΚΑΒ.

Β) Η συγκεκριμένη τοποθεσία έχει επιλεχτεί μετά από περίσκεψη, για τους παρακάτω λόγους:

1) Βρισκόμαστε στο κέντρο της Ορεινής Νάξου.

2) Δεύτερον, ειδικά η Βόρεια Νάξος απέχει 40 χιλιόμετρα από το Νοσοκομείο της Χώρας της Νάξου και είχαμε χάσει ανθρώπους μέχρι να έρθει από την Χώρα ασθενοφόρο!

3) Στην περιοχή μας έχουμε τα περισσότερα ορυχεία σμύριδας με τους περισσότερους σμυριδεργάτες.

4) Όπως και το Κλιμάκιο του Ναυτικού.

5) Επίσης, έχουν εκπαιδευτεί  από το ΕΚΑΒ άτομα από την Βόρεια Νάξου για να μεταφέρουν τους ασθενείς στο Νοσοκομείο της πρωτεύουσας της Νάξου.

Για όλους τους προαναφερόμενους λόγους, σας παρακαλούμε όπως κάνετε παρέμβαση για να επιστρέψει στην έδρα του το ασθενοφόρο.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΟΥ ΣΤΗΝ ΚΟΡΩΝΟ

 

Πανναξιακός ΑΟΚ: Στέλνει μήνυμα για σωστή χρήση κράνους στην οδήγηση μηχανής

0

Κάθε εντός έδρας αγώνας για τον Πανναξιακό ΑΟΚ και γιορτή.

Παράλληλα όμως μία θαυμάσια ευκαιρία για να “περάσουν” τα μέλη της διοίκησης και οι παίκτες ένα μήνυμα προς την τοπική κοινωνία.

Μην ξεχνάμε ότι ο αθλητισμός είναι προέκταση της καθημερινότητάς μας.

Πριν από μερικές εβδομάδες είδαμε τον Σπύρο Μάκαρη να βάζει …καλάθι στα απορρίμματα, τώρα σε θέση … μοντέλου ο Παναγιώτης Πολίτης.

Ο Πανναξιακός ΑΟΚ σε συνεργασία με την Λέσχη Μοτοσυκλετιστών Νάξου (ΛΕ.ΜΟ.Ν) στέλνει νέο μήνυμα που οφορά την σωστή οδήγηση.

Και στη πρόσκληση για το παιχνίδι κόντρα στον Ικαρο Καλλιθέας για την 4η αγωνιστική της National League 2 (12/10, 14:30) τονίζει ” Η σωστή χρήση κράνους μειώνει κατά 40% της πιθανότητες θανατηφόρου ατυχήματος! Φοράμε πάντα ΚΡΑΝΟΣ όταν οδηγαμε μηχανή! ΒΑΛΤΟ ΚΑΛΑ ΣΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΣΟΥ!”

Αναλυτικά, η πρόσκληση αναφέρει: 

“Την Κυριακή επιστρέφουμε στην έδρα μας!

Αντιμετωπίζουμε την ιστορική ομάδα του Ίκαρου Καλλιθέας!

Στις 14:30 στο ΔΑΚ Νάξου!

Χρειαζόμαστε όλο τον κόσμο στο πλευρό μας ώστε όλοι μαζί να πετύχουμε την δεύτερη συνεχόμενη νίκη με την ομάδα μας!

Ωστόσο όσοι είναι να μετακινηθείτε με μηχανή δεν ξεχνάμε να φορέσουμε το κράνος μας!

Η σωστή χρήση κράνους μειώνει κατά 40% της πιθανότητες θανατηφόρου ατυχήματος!

Φοράμε πάντα ΚΡΑΝΟΣ όταν οδηγαμε μηχανή!

ΒΑΛΤΟ ΚΑΛΑ ΣΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΣΟΥ! ”

ΕΦΕΤ: Ανακαλεί γνωστά μπισκότα

0

Ενα από τα πιο γνωστά μπισκότα – επώνυμης εταιρείας – μπαίνει στο πάγο για την ώρα… Ο λόγος;

Σύμφωνα με τον ΕΦΕΤ, «Καλούνται οι καταναλωτές, που είναι αλλεργικοί στο αυγό, να μην καταναλώσουν τα φυτικά μπισκότα VEGANO ΜΕ ΒΡΩΜΗ & ΧΑΡΟΥΠΙ, της Βιολάντα ΑΕ, ημ. ελάχ. διατηρησιμότητας 13-5-24, αρ. παρτ. LOT051306, καθώς, κατά την διάρκεια ελέγχων του ΕΦΕΤ, διαπιστώθηκε αλλεργ. ουσία (αυγό)».

Επειδή το εν λόγω προϊόν δεν φέρει σχετική με το αυγό ένδειξη στην επισήμανση, ο ΕΦΕΤ απαίτησε την άμεση ανάκληση του συνόλου της συγκεκριμένης παρτίδας από την εσωτερική αγορά και ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη οι σχετικοί έλεγχοι.

Νάξος – Αεροδρόμιο: Ξεκίνησε η υπογειοποίηση των γραμμών μέσης τάσης

0

Καιρός δεν ήταν; Και μακάρι να δούμε και τις υπόλοιπες περιοχές της Νάξου απαλλαγμένες από τα καλώδια μέσης τάσης όσον αφορά την μεταφορά του ηλεκτρικού ρεύματος.

Σήμερα, Πέμπτη 9 Νοεμβρίου και ξεκίνησε η υπογειοποίηση των γραμμών μέσης τάσης στην περιοχή του αεροδρομίου. Με βάση μάλιστα το σχετικό χρονοδιάγραμμα, αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του δεύτερου εξαμήνου του 2024.

Είδηση που έδωσε ο Δήμαρχος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων Δημήτρης Λιανός μέσα απο τη σελίδα του στα social media όπου και ανσφέρει:

Ξεκίνησε σήμερα η υπογειοποίηση των γραμμών μέσης τάσης στην περιοχή του αεροδρομίου, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του δεύτερου εξαμήνου του 2024.

Ευχαριστούμε θερμά τη Διοίκηση του ΔΕΔΔΗΕ, που στο πλαίσιο της κοινωνικής ευαισθησίας και της περιβαλλοντικής ευθύνης υλοποιεί το έργο αυτό, το οποίο θα συμβάλει ώστε να μην δούμε ξανά ανάλογες εικόνες νεκρών πουλιών…”

 

Μήλος: Πλήρη εναρμονισμός με τα νέα δεδομένα της ταξιδιωτικής αγοράς

0

Εναρμονισμένες με τα νέα δεδομένα της αγοράς αλλά και με την επικαιροποιημένη στρατηγική του ήταν οι επαφές του Δήμου Μήλου στο πλαίσιο της συμμετοχής του στη διεθνή τουριστική έκθεση World Travel Market που ολοκληρώθηκε στο Λονδίνο.

Οι συναντήσεις του Προέδρου της Τουριστικής Επιτροπής κ. Αβέρκιου Γαϊτανή ήταν εστιασμένες στο γαμήλιο τουρισμό, τη γαστρονομία, τα οικογενειακά ταξίδια και τον τουρισμό πολυτελείας με στόχευση στην εκτός βασικής περιόδου προσέλκυση επισκεπτών στο Νησί των Χρωμάτων.

Εκπρόσωποι ταξιδιωτικών γραφείων, δημοσιογράφοι, φωτογράφοι και bloggers από το Ηνωμένο Βασίλειο, τις ΗΠΑ, την Ισπανία και το Βέλγιο είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν από τον κ. Γαϊτανή για τις εναλλακτικές δυνατότητες που προσφέρει η Μήλος, πέρα από τις βραβευμένες παραλίες της που την κατέστησαν δημοφιλή σε όλο τον κόσμο.

Και επειδή το τοπίο προσφέρεται και για τέλεση ή επετείους γάμων και γαμήλια ταξίδια ο σχεδιασμός των επαφών αποτέλεσε συνέχεια της επιτυχημένης παρουσίασης που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο στην πρεσβευτική κατοικία στο Λονδίνο με προσκεκλημένους ταξιδιωτικούς πράκτορες και δημοσιογράφους με εξειδίκευση στη συγκεκριμένη μορφή ταξιδιών.

Αρκετοί από τους συμμετέχοντες στην προωθητική ενέργεια που είχε τότε οργανωθεί από το γραφείο ΕΟΤ Ηνωμένου Βασιλείου και Ιρλανδίας σε συνεργασία με την MTC GROUP εταιρία συμβούλων του Δήμου είχαν και πάλι την ευκαιρία να συναντηθούν με τον εκπρόσωπο της Μήλου, ενώ μια ακόμα συνάντηση πραγματοποιήθηκε , στη συνέχεια και στην Αθήνα.

Σε ότι αφορά τα ταξίδια πολυτελείας, υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα η Μήλος ήταν ο μοναδικός ελληνικός προορισμός που συμπεριλήφθηκε στα καλύτερα μέρη για ταξίδια το 2024. Το αποκάλυψε το Forbes δημοσιεύοντας τη λίστα του συμβούλου ταξιδιών πολυτελείας Ovation Network.

Στο ίδιο πνεύμα και, ειδικά στην προσπάθεια επέκτασης της τουριστικής περιόδου, ήταν και το δημοσίευμα του παναμερικανικού ταξιδιωτικού Μέσου The Τravel με έδρα τον Καναδά που είχε συμπεριλάβει τη Μήλο στους προορισμούς που αξίζει να επισκεφτεί κανείς τον Οκτώβριο.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Δήμου, οι συναντήσεις δεν εξαντλήθηκαν στην εκθεσιακή συμμετοχή στο Λονδίνο. Θα συνεχιστούν, μέσω τηλεδιασκέψεων και με άλλους ταξιδιωτικούς πράκτορες και δημοσιογράφους από την Ιταλία ακόμα και τη Λατινική Αμερική που δεν επισκέφθηκαν το WTM, αλλά, έπειτα από σχετική αλληλογραφία, εξέφρασαν ενδιαφέρον για τη Μήλο.

Δελτίο Τύπου Δήμου Μήλου (Φωτο Αρχείου)

 

 

Νάξος – Αμπελώνας: Υποβολή αιτήσεων για το πρόγραμμα αναδιάρθρωσης

0
ampelia

Καιρός δεν είναι να αναβαθμίσουμε τον Αμπελώνα Νάξου; Μέσα από το Επαρχείο Νάξου, Μικρών Κυκλάδων και Αμοργού υπάρχει πλέον σχετικό πρόγραμμα. Είναι ιδανικό το timing από τη στιγμή που όλοι κοιτάζουν προς τα .. αμπέλια και την αξιοποίησή τους.

Από το Τμήμα Αγροτικής Οικονομίας της Περιφερειακής Ενότητας Νάξου ανακοινώνεται ότι ξεκίνησε η υποβολή αιτήσεων για το πρόγραμμα « Πρόγραμμα Αναδιάρθρωσης και Μετατροπής αμπελώνων 2023-2024», οι ενδιαφερόμενοι παραγωγοί υποβάλλουν ηλεκτρονικά την αίτηση τους στο ΥπΑΑΤ μέσω της ψηφιακής υπηρεσίας του, μέχρι τις 20-11-2023.

Το πρόγραμμα αφορά αποκλειστικά τα οινάμπελα και προβλέπει ενίσχυση για την αναδιάρθρωση υφιστάμενων αμπελώνων .

Περιλαμβάνει τις παρακάτω δράσεις:

1. Εκρίζωση – αναφύτευση στην ίδια ή σε άλλη θέση, 2. Βελτίωση τεχνικών διαχείρισης των αμπελουργικών εκτάσεων (υποστύλωση, κλπ.), 3. Επανεμβολιασμός (για την ποικιλιακή μετατροπή των αμπελώνων).

Το πρόγραμμα εφαρμόζεται μόνο σε εκτάσεις οι οποίες πληρούν τις παρακάτω προϋποθέσεις:

α) είναι φυτεμένες με οινοποιήσιμες ποικιλίες αμπέλου σύμφωνα με τις ισχύουσες ΥΑ.

β) είναι καταχωρημένες στο Αμπελουργικό Μητρώο

γ) έχουν υποβληθεί από τους παραγωγούς γι’ αυτές αλλά και για το σύνολο της αμπελουργικής τους εκμετάλλευσης, δηλώσεις συγκομιδής, για τις δύο τουλάχιστον αμπελουργικές περιόδους που προηγούνται της περιόδου ένταξης στην Παρέμβαση.

δ) έχει υποβληθεί γι’ αυτές Ενιαία Αίτηση Ενίσχυσης για το τρέχον ημερολογιακό έτος, ήτοι το έτος κατάθεσης της αίτησης

ε) η ελάχιστη έκταση αμπελοτεμαχίου για συμμετοχή στην Παρέμβαση καθορίζεται σε μισό (0,5) στρέμμα φυτεμένη έκταση

Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στο Τμήμα Αγροτικής Οικονομίας Νάξου τηλ. 2285361464 .

 

Υouth Pass: Ανοιξε η πλατφόρμα

0

Από σήμερα Πέμπτη 9 Νοεμβρίου μπορούν να υποβάλουν αιτήσεις για την καταβολή του Youth Pass οι νέοι 18 και 19 ετών. Η οικονομική ενίσχυση ύψους 150 ευρώ αφορά σε περίπου 200.000 νέους, ενώ υπογραμμίζεται ότι δεν προβλέπονται περιουσιακά ή εισοδηματικά κριτήρια.

Οι νέοι θα μπορούν να υποβάλουν τις αιτήσεις τους είτε μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας vouchers.gov.gr, είτε μέσω των Κ.Ε.Π. από την Πέμπτη 9 Νοεμβρίου έως και την Τρίτη 5 Δεκεμβρίου.

Το Youth Pass έχει τη μορφή ψηφιακής χρεωστικής κάρτας την οποία οι δικαιούχοι θα μπορούν να την χρησιμοποιούν σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους τομείς του πολιτισμού, του τουρισμού και των μεταφορών. Οι ενισχύσεις θα έχουν αποσταλεί στα πιστωτικά ιδρύματα έως και την Παρασκευή 8 Δεκεμβρίου και όλοι οι δικαιούχοι θα λάβουν την ενίσχυση έως και την Τετάρτη 13 Δεκεμβρίου.

Ο σχεδιασμός Youth Pass έγινε από του Υπουργούς Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστή Χατζηδάκη, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρη Παπαστεργίου, Εσωτερικών Νίκη Κεραμέως και τον Υφυπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Θάνο Πετραλιά, σύμφωνα με όσα ορίζοντα στην Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ Β’ 5420/14.09.2023). Η πλατφόρμα υλοποιήθηκε από την Κοινωνία της Πληροφορίας (ΚτΠ ΜΑΕ) σε συνεργασία με το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ Α.Ε. – GRNET), εποπτευόμενους φορείς του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, καθώς και τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Δικαιούχοι

Δικαιούχοι του Youth Pass είναι όλοι οι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδος που έχουν συμπληρώσει το 18ο ή 19ο έτος της ηλικίας τους εντός του προηγούμενου από την αίτηση έτους και υποβάλλουν αίτηση στην πλατφόρμα. Πιο αναλυτικά, για τη φετινή ενίσχυση δικαίωμα υποβολής αίτησης έχουν οι νέοι που συμπλήρωσαν είτε το 18ο έτος είτε το 19ο έτος της ηλικίας τους από 01.01.2022 έως και 31.12.2022. Η αίτηση υποβάλλεται άπαξ και δεν υποβάλλεται εκ νέου μετά και τη συμπλήρωση του 19ου έτους της ηλικίας του δικαιούχου. Επομένως, ένας νέος 18 ετών που υποβάλει έως τις 5 Δεκεμβρίου 2023 αίτηση για το Youth Pass θα λάβει 150 ευρώ φέτος και επιπλέον 150 ευρώ το 2024 χωρίς να υποβάλει νέα αίτηση. Σημειώνεται ότι, εάν για τον οποιοδήποτε λόγο, ένας νέος δεν υποβάλει την αίτησή του όταν είναι 18 ετών, μπορεί να το πράξει όταν γίνει 19 ετών, λαμβάνοντας βέβαια την ενίσχυση μόνο για το δεύτερο έτος και όχι αναδρομικά.

Το Youth Pass αποτελεί μόνιμο μέτρο ενίσχυσης των νέων. Συνεπώς, από το 2024 και εφεξής η ειδική εφαρμογή θα δέχεται τις αιτήσεις των ενδιαφερομένων από την 1η Απριλίου μέχρι και τη 15η Μαΐου κάθε έτους. Η ενίσχυση για όλους τους δικαιούχους θα καταβάλλεται μια φορά ετησίως μέχρι την 31η Μαΐου κάθε έτους.

Διαδικασία πίστωσης

Μετά την υποβολή της αίτησης, το πιστωτικό ίδρυμα ή ο χρηματοπιστωτικός οργανισμός ενημερώνει τον δικαιούχο για την πρώτη ενεργοποίηση της κάρτας και την πίστωση του χρηματικού ποσού μέσω γραπτού μηνύματος (sms) ή μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) με ενσωματωμένο σύνδεσμο για την ενεργοποίηση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας.

Οι ωφελούμενοι μπορούν να αξιοποιήσουν την ενίσχυση που θα λάβουν για την πραγματοποίηση αγορών ή τη λήψη υπηρεσιών από επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους τομείς του τουρισμού (π.χ. σε τουριστικά καταλύματα), του πολιτισμού (π.χ. για παρακολούθηση θεατρικών παραστάσεων ή συναυλιών, για την αγορά βιβλίων κ.ά.) και των μεταφορών (ταξί, λεωφορεία, τρένα, ακτοπλοϊκά – αεροπορικά εισιτήρια ή για την ενοικίαση ΙΧ ή σκαφών αναψυχής κ.ά.).

Χρυσοπληρώνει τη στέγαση ο Ελληνας

0

Οπως προκύπτει από την Εκθεση Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, το ποσοστό του εισοδήματος που ξοδεύουν οι Ελληνες για στέγαση είναι το υψηλότερο στην Ε.Ε. και έφτασε το 2022 στο 34,2% (ακολουθούν η Ολλανδία, η Δανία και η Γερμανία), όταν οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι ξοδεύουν κατά μέσο όρο το 19,9%.

Ακόμη μία αρνητική πρωτιά είναι αυτή της υπερβολικής επιβάρυνσης λόγω κόστους στέγασης. Το 2022 το 27% του πληθυσμού της χώρας επωμίστηκε κόστος στέγασης που αναλογούσε σε ποσοστό άνω του 40% του διαθέσιμου εισοδήματός του, όταν το αντίστοιχο ποσοστό πληθυσμού στη Ζώνη του Ευρώ διαμορφώθηκε σε 9,4%.

Περιθώρια περαιτέρω ανόδου των τιμών

Αναφορικά με τις τιμές των ακινήτων, η Τράπεζα της Ελλάδος εκτιμά ότι υπάρχουν περιθώρια περαιτέρω ανόδου, παρά τη σημαντική αύξησή τους τα τελευταία χρόνια. Και τούτο διότι οι τιμές των κατοικιών στην Ελλάδα απέχουν ακόμη από το ιστορικό υψηλό που είχε καταγραφεί πριν από τη δημοσιονομική κρίση του 2008. Η υψηλότερη τιμή του δείκτη παρατηρήθηκε το έτος 2008 (101,7) και στη συνέχεια ακολούθησε σταθερά καθοδική πορεία, για να καταγραφεί η χαμηλότερη τιμή το 2017 (59).

Αντίστοιχη είναι και η εξέλιξη του επιπέδου των ενοικίων, με τον σχετικό δείκτη να διαμορφώνεται σε 98,5 με βάση τα στοιχεία του γ΄ τριμήνου του 2023, έναντι 94,8 το δ΄ τρίμηνο του 2022. Ο δείκτης ενοικίων, σε αντίθεση με τον δείκτη τιμών κατοικιών, παραμένει σημαντικά χαμηλότερα από την υψηλότερη τιμή που έχει λάβει ιστορικά (124,3 το γ΄ τρίμηνο του 2011).

Το β΄ τρίμηνο του 2023 οι τιμές των νέων διαμερισμάτων (ηλικίας έως 5 ετών) αυξήθηκαν με μέσο ετήσιο ρυθμό 13,8%, ενώ οι τιμές των παλαιών διαμερισμάτων κατά 14,1%. Οι αυξήσεις στα αστικά κέντρα είναι βέβαια μεγαλύτερες, αφού στη Θεσσαλονίκη (16,4%) και σε άλλες μεγάλες πόλεις (14,6%) ο ετήσιος ρυθμός αύξησης των τιμών διαμερισμάτων ξεπέρασε τον αντίστοιχο μέσο ρυθμό αύξησης για το σύνολο της χώρας.

Συγκρατημένη η αύξηση της ζήτησης για στεγαστικά δάνεια

Παρά τη συνεχιζόμενη αύξηση των τιμών, συγκρατημένη παραμένει η αύξηση της ζήτησης για στεγαστικά δάνεια. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΤτΕ, οι εκταμιεύσεις δανείων με εξασφάλιση οικιστικά ακίνητα διαμορφώθηκαν το πρώτο εξάμηνο του 2023 σε 507,8 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 1,8% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, και παραμένουν χαμηλές τόσο ως απόλυτο μέγεθος όσο και σε σύγκριση με τo επίπεδο προ της παγκόσμιας κρίσης.

Οι εκταμιεύσεις δανείων με εξασφάλιση οικιστικά ακίνητα ανήλθαν σε 241,5 εκατ. ευρώ, μειωμένες κατά 10,7% σε σχέση με το β΄ τρίμηνο του 2022, και υπεγράφησαν 3.097 νέες δανειακές συμβάσεις. Το φετινό β΄ τρίμηνο η μέση εκταμίευση δανείου ανήλθε σε 78.000 ευρώ.

Σημειωτέον ότι το μερίδιο αγοράς των τεσσάρων σημαντικών πιστωτικών ιδρυμάτων όσον αφορά τις εκταμιεύσεις δανείων με εξασφάλιση οικιστικά ακίνητα ανήλθε σε 91,5%.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Νότια Κορέα: Ρομπότ συνέθλιψε εργαζόμενο, ποιος ο λόγος;

0
This photo provided by the South Korea Gyeongsangnam-do Fire Department shows the interior of a vegetable packaging plant after a robot's deadly crush with a worker was reported, in Goseong, South Korea, Wednesday, Nov. 8, 2023. An industrial robot crushed a worker to death at a vegetable packaging plant in South Korea, police said Thursday, as they investigate whether the machine was unsafe or had potential defects. (South Korea Gyeongsangnam-do Fire Department via AP)

Ενα βιομηχανικό ρομπότ συνέθλιψε έως θανάτου έναν εργαζόμενο σε εργοστάσιο συσκευασίας λαχανικών στη Νότια Κορέα, ανακοίνωσε η αστυνομία που διερευνά το ενδεχόμενο το μηχάνημα να ήταν ελαττωματικό ή μη ασφαλές.

Σύμφωνα με αστυνομικές πηγές, οι ρομποτικοί βραχίονες του μηχανήματος άρπαξαν τον άνδρα, πιέζοντάς τον πάνω σε ιμάντα μεταφοράς, με αποτέλεσμα εκείνος να υποστεί σοβαρές κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις και τραύματα στον κορμό, υποκύπτοντας λίγο αργότερα στο νοσοκομείο όπου είχε μεταφερθεί.

Τα στοιχεία του άνδρα δεν δόθηκαν στη δημοσιότητα, ωστόσο, σύμφωνα με την αστυνομία επρόκειτο για τεχνικό εταιρείας εγκατάστασης βιομηχανικών ρομπότ που είχε σταλεί στο εργοστάσιο για τον έλεγχο του μηχανήματος.

«Δεν ήταν ένα εξελιγμένο, με λειτουργία τεχνητής νοημοσύνης ρομπότ, αλλά ένα μηχάνημα που απλώς συνέλεγε κιβώτια, τοποθετώντας τα σε παλέτες» εξηγεί ο Κανγκ Τζιν-γκι, επικεφαλής της αστυνομικής έρευνας, επιβεβαιώνοντας πως οι αρμόδιες υπηρεσίες προσπαθούν να διαπιστώσουν αν το μηχάνημα είχε τεχνικά ελαττώμαστα ή ζήτημα ασφάλειας.

Όπως αναφέρει και το πρακτορείο Yonhap επικαλούμενο επίσης αστυνομικές πηγές, το ρομπότ προφανώς εμφάνισε δυσλειτουργία, αναγνωρίζοντας τον άνθρωπο σαν κιβώτιο.

Οι αισθητήρες του ρομπότ ήταν σχεδιασμένοι για να αναγνωρίζουν κιβώτια και, όπως καταγράφηκε από τις κάμερες ασφαλείας του χώρου, ο τεχνικός στα 40 του πλησίασε το μηχάνημα κρατώντας ένα κιβώτιο στα χέρια, κάτι που ενδέχεται να πυροδότησε λάθος ενεργοποίησή του.

Σύμφωνα με άλλη αστυνομική πηγή που μίλησε σε καθεστώς ανωνυμίας, η αστυνομία διερευνά το ενδεχόμενο ανθρώπινου λάθους.

Δεν είναι η πρώτη φορά που σημειώνονται δυστυχήματα σε εργοστασιακές εγκαταστάσεις μετά από σφάλματα ασφαλείας. Τον Μάρτιο, ένα ρομπότ κατασκευής συνέθλιψε και τραυμάτισε σοβαρά έναν εργαζόμενο που εξέταζε το μηχάνημα σε ένα εργοστάσιο ανταλλακτικών αυτοκινήτων στην Gunsan. Πέρυσι, ένα ρομπότ που είχε εγκατασταθεί κοντά σε έναν ιμάντα μεταφοράς συνέθλιψε θανάσιμα έναν εργαζόμενο σε εργοστάσιο γάλακτος στην Pyeongtaek.

Πηγή: Associated Press