Τετάρτη, 27 Αυγούστου, 2025
Αρχική Blog Σελίδα 923

Λογαριασμοί ρεύματος: Έρχεται και το πορτοκαλί τιμολόγιο

0

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι προετοιμασίες του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας προκειμένου να «μπει στη ζωή» και το τέταρτο σκέλος της χρωματιστής παλέτας τιμολογίων μετά τα πράσινα, κίτρινα και μπλε.

Ο λόγος γίνεται για τα πορτοκαλί ή δυναμικά τιμολόγια, που εσχάτως έχουν βρεθεί υψηλά στην ατζέντα του υπουργείου ως ένα μέτρο αντιστάθμισης στο οξυμένο πρόβλημα των περικοπών «πράσινης» ενέργειας, αλλά και της μεγάλης ανισορροπίας των τιμών ενέργειας μέσα στη μέρα.

Σύμφωνα με ανώτατες πηγές του ΥΠΕΝ, η πρόθεση του υπουργείου είναι να προχωρήσει το αμέσως επόμενο διάστημα στην ανακοίνωση ενός «πακέτου» μέτρων που θα περιλαμβάνει όλες τις αναγκαίες ρυθμίσεις προκειμένου να καταστούν λειτουργικά τα πορτοκαλί τιμολόγια με ορίζοντα το φθινόπωρο.

Οι έξυπνοι μετρητές

Σημειώνεται ότι ο εν λόγω τύπος τιμολόγησης προβλέπεται νομοθετικά, παρά τις επιμέρους ρυθμιστικές εκκρεμότητες που τείνουν προς διευθέτηση, ωστόσο το βασικό εμπόδιο για την εφαρμογή τους έγκειται στην έλλειψη έξυπνων μετρητών.

Το «roll-out» του ΔΕΔΔΗΕ για την εγκατάσταση 7,3 εκατ. έξυπνων μετρητών αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας. Βέβαια, ο ΔΕΔΔΗΕ έχει «τρέξει» και έναν μικρό διαγωνισμό για 360.000 έξυπνους μετρητές, πράγμα που θα αποτελέσει τη βάση για την επέκταση της δυναμικής τιμολόγησης.

Αξίζει να σημειωθεί, όπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες, ότι η «σπουδή» του υπουργείου για τα δυναμικά τιμολόγια έχει διττή στόχευση.

Από τη μία επιδιώκει να διαμορφώσει όρους για τη μετατόπιση της ζήτησης ώστε αυτή να αντιστοιχηθεί καλύτερα με την υπερπροσφορά που προκύπτει κατά τις μεσημεριανές ώρες λόγω της παραγωγής των φωτοβολταϊκών και από την άλλη να δώσει τη δυνατότητα στους καταναλωτές να επωφεληθούν από τις χαμηλότερες τιμές που καταγράφονται στην αγορά κατά τις ώρες υπερπαραγωγής των ΑΠΕ, δηλαδή τις μεσημβρινές ώρες.

Αλλαγές στο νυχτερινό ρεύμα

Μάλιστα, σε αυτή την κατεύθυνση, όπως έχει γράψει σε προηγούμενο ρεπορτάζ της η «Ν», το ΥΠΕΝ σχεδιάζει την τροποποίηση του «νυχτερινού» τιμολογίου, ώστε αυτό να αντιστοιχηθεί με τα νέα δεδομένα της αγοράς, που υπαγορεύουν ως συμφέρουσα χρονική ζώνη κατανάλωσης τις μεσημβρινές ώρες έναντι των βραδινών ωρών ως ίσχυε μέχρι πρότινος.

Σύμφωνα με υπολογισμούς του ΥΠΕΝ, το μέτρο της δυναμικής τιμολόγησης αναμένεται να επιτρέψει τη μετατόπιση έως και του 65% της ζήτησης αν αναλογιστούμε ότι το 10% αφορά την υψηλή τάση, που ήδη εφαρμόζει δυναμική τιμολόγηση, το 45% μεγάλους καταναλωτές σε μέση και χαμηλή τάση και το 10% καταναλωτές που διαθέτουν παλιούς μετρητές δύο ζωνών (ημερήσιο και νυχτερινό τιμολόγιο).

Μάλιστα, τα νυκτερινά τιμολόγια υπολογίζονται σε 1,7 εκατ. ρολόγια, εκ των οποίων τα 300.000 μη ενεργά. Οι προαναφερόμενες κατηγορίες καταναλωτών δύναται να «κάνουν την αλλαγή» στη συμπεριφορά του ηλεκτρικού συστήματος.

Πηγές του ΥΠΕΝ ανέφεραν στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ότι οι παρεμβάσεις προβλέπεται να τεθούν σε εφαρμογή το φθινόπωρο και αφορούν δύο κατηγορίες καταναλωτών:

Περί το 1,5 εκατ. οικιακούς καταναλωτές που έχουν διζωνικό μετρητή κατανάλωσης (το γνωστό ως “νυχτερινό” μετρητή) που παρέχει τη δυνατότητα εφαρμογής δύο διαφορετικών τιμολογίων στη διάρκεια του 24ώρου. Το μειωμένο τιμολόγιο εφαρμόζεται από ετών κυρίως τις νυχτερινές ώρες αλλά και εποχιακά το μεσημέρι. Με τα μέτρα που προωθούνται η χαμηλή χρέωση θα εφαρμόζεται τις ώρες που υπάρχει υπερβάλλουσα παραγωγή από τις ΑΠΕ (π.χ. τα μεσημέρια όταν μεγιστοποιείται η παραγωγή των φωτοβολταϊκών) ώστε να υπάρχει κίνητρο για τους καταναλωτές να μεταφέρουν τα φορτία στις περιόδους αυτές.

Τις μεγάλες και μεσαίες επιχειρήσεις που ηλεκτροδοτούνται από τα δίκτυα υψηλής και μέσης τάσης, αλλά και μεγάλους καταναλωτές στη χαμηλή τάση που διαθέτουν “έξυπνους” μετρητές κατανάλωσης οι οποίοι επιτρέπουν την εφαρμογή περισσότερων τιμολογίων στη διάρκεια του 24ωρου, δυναμικών ή πολυζωνικών. Σε βάθος χρόνου το σύνολο των καταναλωτών θα διαθέτουν έξυπνους μετρητές, οπότε τα πολυζωνικά τιμολόγια θα επεκταθούν σε όλη την αγορά. Προϋπόθεση είναι να ολοκληρωθεί η σχετική προετοιμασία από τους παρόχους και να ξεκινήσει η διάθεση των δυναμικών τιμολογίων στους πελάτες με έξυπνους μετρητές (πρόκειται για τα τιμολόγια που θα επισημαίνονται με πορτοκαλί χρώμα, στο πλαίσιο της χρωματικής σήμανσης που εφαρμόζεται από φέτος).

Με πληροφορίες από το ΑΠΕ – ΜΠΕ

Ελλάδα: Στην 4η θέση σε ευρωπαϊκό επίπεδο σχετικά με “Καθαρά νερά”

0

Εξαιρετικής ποιότητας ύδατα διαθέτει η συντριπτική πλειονότητα των περιοχών κολύμβησης της Ευρώπης, όπως ανακοίνωσε ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Περιβάλλοντος, παρουσιάζοντας τη σχετική ετήσια έκθεσή του.

Συγκεκριμένα, έπειτα από εξέταση το 2023 περίπου 22.000 τοποθεσιών από τον Ατλαντικό και τη Βαλτική Θάλασσα μέχρι τη Μεσόγειο για συγκεκριμένες παραμέτρους σχετικές με την υγεία, 85% των υδάτων που προορίζονται για κολύμβηση χαρακτηρίστηκαν ως έχοντα άριστη ποιότητα. Σε αυτά περιλαμβάνονται θαλάσσια ύδατα, λίμνες και ποτάμια.

Η Ελλάδα, με το 95,8% (1.659) των 1.731 παραλιών που εξετάστηκαν να χαρακτηρίζονται εξαιρετικής κατάστασης όσον αφορά τις παραμέτρους υγείας, βρισκόταν στην 4η θέση της ευρωπαϊκής κατάταξης, πίσω μόνο από την Κύπρο (96,7%), την Αυστρία (96,9%) και την Κροατία (96,7%). Στην Ελλάδα δεν καταγράφηκε ούτε ένας τόπος κολύμβησης φτωχής ποιότητας, 17 ήταν καλής ποιότητας, 4 ικανοποιητικής, ενώ 51 δεν ταξινομήθηκαν.

Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, το 96% των υδάτων πληρούσε το ελάχιστο επίπεδο των συνθηκών για τη συμμόρφωση με την ευρωπαϊκή οδηγία για τα ύδατα κολύμβησης (του 2006), καταγράφοντας μια ελαφρά αύξηση σε σύγκριση με πέρυσι.

Ωστόσο, το 1,5% των υδάτων κολύμβησης της Ε.Ε. παραμένει κακής ποιότητας, με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος (ΕΟΠ) να σημειώνει πως αυτό υποδηλώνει πως «τα διαχειριστικά μέτρα δεν είναι πάντα επαρκή ή δεν εφαρμόζονται».

Τα κριτήρια

Η ποιότητα των υδάτων στη συγκεκριμένη έκθεση εξετάζεται για πολύ συγκεκριμένα πράγματα και κυρίως σχετικά με την παρουσία ή όχι των βακτηρίων Escherichia coli (E. coli) και των εντερόκοκκων, που μπορεί να δημιουργήσουν σοβαρά προβλήματα στην υγεία. Πρόκειται για παράγοντες που σχετίζονται με τη διαχείριση των αστικών λυμάτων και των βιολογικών καθαρισμών. Πέρα από το Ε. coli και τους εντερόκοκκους, εξετάζονται ακόμη τα κυανοβακτηρίδια καθώς και η χημική ρύπανση.

Οι Αρχές κάθε χώρας οφείλουν να πάρουν τέσσερα δείγματα από κάθε περιοχή κολύμβησης, ένα πριν από την κολυμβητική περίοδο και τρία κατά τη διάρκειά της. Με βάση τα επίπεδα βακτηρίων που ανιχνεύθηκαν, η ποιότητα των υδάτων κολύμβησης ταξινομείται ως άριστη, καλή, επαρκής ή φτωχή. Από τις αναφερόμενες 22.081 περιοχές κολύμβησης στην Ευρώπη το 2023, περίπου το 85% ήταν εξαιρετικής ποιότητας.

Σε τέσσερις χώρες (Κύπρος, Αυστρία, Κροατία και Ελλάδα), πάνω από το 95% των υδάτων κολύμβησης ήταν εξαιρετικής ποιότητας. Σε Αυστρία, Βέλγιο, Βουλγαρία, Μάλτα, Λουξεμβούργο και Ρουμανία, όλα τα νερά κολύμβησης πληρούσαν τουλάχιστον τα ελάχιστα πρότυπα ποιότητας. Ωστόσο, σε πέντε χώρες (Αλβανία, Βέλγιο, Εσθονία, Ουγγαρία και Πολωνία), λιγότερο από το 70% ήταν εξαιρετικής ποιότητας.

Ενας από τους βασικούς στόχους της αρχικής οδηγίας για τα νερά κολύμβησης ήταν να διασφαλίσει πως όλα τα σημεία θα ήταν τουλάχιστον επαρκούς ποιότητας έως το 2015. Το 2023, τον στόχο αυτό ικανοποιούσε το 96% των υδάτων κολύμβησης.

Τοποθεσίες με προβλήματα

Συγκεκριμένα, 321 σημεία κολύμβησης στην Ε.Ε. ήταν κακής ποιότητας, το 1,5% του συνόλου, σε σύγκριση με 1,9% το 2009. Οπως σημειώνει ο ΕΟΠ, «ενώ ο αριθμός των περιοχών με κακής ποιότητας ύδατα έχει σταθεροποιηθεί τα τελευταία χρόνια, τα προβλήματα εξακολουθούν να υφίστανται σε ορισμένες τοποθεσίες που επηρεάζονται από βραχυπρόθεσμη ρύπανση, όπως για παράδειγμα κατά τη διάρκεια έντονων βροχοπτώσεων, που η δυναμικότητα των μονάδων επεξεργασίας λυμάτων ξεπερνιέται και απελευθερώνονται ακατέργαστα λύματα».

Οι χώρες με τις περισσότερες περιοχές κολύμβησης με κακή ποιότητα υδάτων είναι η Σουηδία (5,1% του συνόλου), η Ολλανδία (4,3%), η Ιρλανδία (3,4%) και η Εσθονία (3,1%). Σύμφωνα με την οδηγία, εάν μια περιοχή βρεθεί πως έχει φτωχής ποιότητας ύδατα, πρέπει να παραμείνει κλειστή για κολύμπι και για τις επόμενες περιόδους, μέχρι να αντιμετωπιστούν οι κίνδυνοι για την υγεία των λουομένων. Από τις περίπου 50 περιοχές που έκλεισαν τα προηγούμενα χρόνια στην Ευρώπη, μόλις δύο άνοιξαν ξανά για κολύμπι το 2023.

Οσον αφορά την πρόκληση της κλιματικής αλλαγής, η έκθεση του ΕΟΠ επισημαίνει πως ισχυρά γεγονότα βροχοπτώσεων (πάνω από 20 χιλιοστά σε μία ημέρα) αυξάνουν τον κίνδυνο κακής ποιότητας των υδάτων κολύμβησης, λόγω αυξημένης ρύπανσης και μόλυνσης από υπερχειλίσεις αποχετεύσεων, πλημμύρες ή επιφανειακή απορροή και μεταφορά στο νερό ρυπογόνων παραγόντων. Αναλύσεις του ΕΟΠ αποκάλυψαν μια θετική συσχέτιση μεταξύ των ισχυρών βροχοπτώσεων τριών ημερών και την αφθονία τόσο του E. coli όσο και του εντερόκοκκου. Αυτοί οι συσχετισμοί παρατηρούνται σε όλα τα ύδατα, αλλά περισσότερο στους ποταμούς. Καθώς η κλιματική αλλαγή αυξάνει τη συχνότητα ακραίων καιρικών φαινομένων, ενδέχεται φαινόμενα επιβάρυνσης των υδάτων να γίνουν πιο συχνά.

Για τον σκοπό αυτό απαιτείται εκπόνηση ολοκληρωμένων σχεδίων διαχείρισης των αστικών λυμάτων, τα οποία να περιλαμβάνουν μέτρα για αποτροπή της ρύπανσης από υπερχειλίσεις ομβρίων υδάτων, παρεμβάσεις για φυσική κατακράτηση νερού, αλλά και μέτρα για τη βελτίωση της διαχείρισης των υφιστάμενων υποδομών συλλογής, αποθήκευσης και επεξεργασίας των λυμάτων.

Με πληροφορίες από την ιστοσελίδα kathimerini.gr 

 

Εκτακτο – Λιμεναρχείο Νάξου: Κλειστό τμήμα παραλίας λόγω εργασιών, αμφιδρόμηση παραλιακής οδού

0
limani_naxou
Η παραλία της Νάξου κλείνει ...

Με τις εργασίες να έχουν μπει στην τελική τους ευθεία – όσον αφορά το αλιευτικό καταφύγιο στην Μυρτιδιώτισσα- , το Λιμεναρχείο Νάξου με σημερινή (29/05) που υπογράφει o Λιμενάρχης, Αντιπλοίαρχος Αλέξης Αποστολόπουλους προχωρεί σε δύο ενέργειες: 

# κλείνει το δρόμο μπροστά από την πάλαι ποτέ κεντρική πλατεία (απέναντι Μυρτιδιώτισσα) και προχωρεί σε

#αμφιδρόμηση (από τις 9.30 το πρωί και για όσο διαρκούν οι εργασίες) της παραλιακής οδού,  ήτοι το τμήμα από την είσοδο στην παραλιακή οδό έως την μικρή προβλήτα.

Η είσοδος στο λιμάνι της Νάξου θα γίνεται μόνο από τον Περιφερειακό και η είσοδος στην μικρή προβλήτα θα γίνεται από την Παπαβασιλείου και την παραλιακή οδό, η οποία θα είναι διπλής κατεύθυνσης.

Αναλυτικά 

Λόγω υλοποίησης έργων αποκατάστασης ζημιών κρηπιδώματος έναντι Μυρτιδιώτισσας λιμένα Νάξου και για την προστασία των χρηστών της παραλιακής οδού από επικείμενο κίνδυνο ατυχήματος, σας ενημερώνουμε ότι στο πλαίσιο προσωρινών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, θα παραμείνει κλειστό από 9:30 το πρωί μέχρι το πέρας των εργασιών την ίδια ημέρα το τμήμα της παραλιακής οδού έμπροσθεν του σημείου που εκτελούνται τα έργα, ήτοι από την πλατεία Κ.Τ.Ε.Λ. έως την είσοδο της μικρής προβλήτας, για όσο χρονικό διάστημα διαρκέσουν οι εργασίες.

Αντίστοιχα, αμφιδρομείται, για όσο χρονικό διάστημα διαρκέσουν οι εργασίες, το υπόλοιπο τμήμα της παραλιακής οδού, ήτοι το τμήμα από την είσοδο στην παραλιακή οδό έως την μικρή προβλήτα.

Ειδικότερα:
# Η πρόσβαση προς το λιμάνι θα πραγματοποιείται αποκλειστικά μέσω της περιφερειακής οδού.

# Η πρόσβαση προς την μικρή προβλήτα, για όσους προορίζονται στο Ε/Γ – Ο/Γ «ΕΞ. ΣΚΟΠΕΛΙΤΗΣ», είτε για τους χρήστες του τουριστικού-αλιευτικού καταφυγίου, θα πραγματοποιείται αποκλειστικά από την οδό Παπαβασιλείου και την παραλιακή οδό, η οποία θα είναι διπλής κατεύθυνσης.

Δείτε την ανακοίνωση και σε μορφή pdf  

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΔΙΠΛΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ 29-05-2024 (1)

 

Πρόταση Ημέρας: Τάρτα με φράουλες, κρέμα λεμονιού και μέλι

0

Θέλετε κάτι διαφορετικό; Οχι αλμυρό αλλά γλυκό. Με ταξίδι στο παρελθόν. Με την αρωγή του “Γαστρονόμος” που όπως αναφέρει: “Ο γλυκόξινος και απίθανα αρωματικός συνδυασμός φράουλας και λεμονιού είναι από τους πιο ταιριαστούς στη ζαχαροπλαστική. Τον θυμόμαστε και από τις αγαπημένες γρανίτες των παιδικών μας χρόνων. Τούτη η τάρτα είναι άλλο ένα παράδειγμα!”

Υλικά

Μερίδες: για ταρτιέρα διαμέτρου 25-26 εκ.

Ζύμη

  •  1 + 3/4 κούπας αλεύρι
  •  1 1⁄2 κουτ. γλυκού ζάχαρη λευκή, κρυσταλλική
  •  3/4 κουτ. γλυκού αλάτι
  •  1/2 κούπα βούτυρο αγελαδινό, από το ψυγείο, σε κυβάκια + λίγο ακόμα για την ταρτιέρα
  •  1 κουτ. γλυκού εκχύλισμα βανίλιας
  •  1/4 κούπας παγωμένο νερό

Κρέμα λεμονιού

  •  6 κουτ. σούπας βούτυρο αγελαδινό
  •  1 κούπα ζάχαρη λευκή, κρυσταλλική
  •  1/2 κούπα φρεσκοστυμμένος χυμός λεμονιού
  •  ξύσμα από 2 λεμόνια
  •  ελάχιστο αλάτι
  •  3 αυγά

Κρέμα μελιού

  •  2 αυγά
  •  2 κουτ. σούπας ζάχαρη λευκή, κρυσταλλική
  •  1 κουτ. γλυκού εκχύλισμα βανίλιας
  •  1 κούπα γιαούρτι αγελαδινό
  •  1 κουτ. σούπας μέλι
  •  2 κούπες λεπτές φέτες φράουλας

Διαδικασία

Κρέμα λεμονιού

  1. Για να ετοιμάσουμε την ιδιαίτερη τάρτα με φράουλες, κρέμα λεμονιού και μέλι σε ένα μεσαίο τηγάνι βάζουμε το βούτυρο, τη ζάχαρη, τον χυμό, το ξύσμα και το αλάτι.
  2. Τοποθετούμε σε χαμηλή φωτιά και ανακατεύ- ουμε, ρίχνοντας ένα ένα τα αυγά.
  3. Συνεχίζουμε το ανακάτεμα για 7-9 λεπτά, μέχρι να αρχίσει να πήζει η κρέμα.
  4. Αποσύρουμε από τη φωτιά και αφήνουμε να κρυώσει.
  5. Τη βάζουμε στο ψυγείο μέχρι να τη χρησιμοποιήσουμε.

Ζύμη

  1. Σε μεγάλο μπολ ανακατεύουμε το αλεύρι, τη ζάχαρη και το αλάτι.
  2. Προσθέτουμε το βούτυρο και τρίβουμε τα υλικά γρήγορα με τα δάχτυλά μας, ώστε να φτιάξουμε ένα μείγμα ψιχουλιαστό.
  3. Προσθέτουμε τη βανίλια και το παγωμένο νερό και ζυμώνουμε με το χέρι μας με γρήγορες κινήσεις (για να μη λιώσει το βούτυρο), μέχρι απλώς τα υλικά να ενωθούν σε μια τραχιά ζύμη.
  4. Την πλάθουμε σε μπάλα, την τυλίγουμε με διάφανη μεμβράνη και τη βάζουμε στο ψυγείο για 15 λεπτά.
  5. Προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 170-180°C.
  6. Σε ελαφρώς αλευρωμένη επιφάνεια ανοίγουμε τη ζύμη με τον πλάστη σε φύλλο με διάμετρο λίγο μεγαλύτερη από τη διάμετρο της ταρτιέρας (δηλαδή περίπου 30 εκ.).
  7. Βουτυρώνουμε την ταρτιέρα και στρώνουμε εκεί το φύλλο ζύμης, καλύπτοντας και τα τοιχώματα.
  8. Κόβουμε τα περισσεύματα με μαχαιράκι.
  9. Τρυπάμε με πιρούνι τη ζύμη σε διάφορα σημεία, στρώνουμε πάνω της μια λαδόκολλα και τη γεμίζουμε με όσπρια.
  10. Ψήνουμε 10-12 λεπτά, ξεφουρνίζουμε και πετάμε τη λαδόκολλα (τα όσπρια τα φυλάσσουμε για άλλο ψήσιμο).
  11. Αφήνουμε τη βάση να κρυώσει.

Κρέμα μελιού

  1. Σε ένα μπολ ανακατεύουμε τα αυγά, τη ζάχαρη και τη βανίλια, προσθέτουμε το μέλι και το γιαούρτι και ανακατεύουμε καλά.

Συναρμολόγηση

  1. Προθερμαίνουμε και πάλι τον φούρνο στους 170-180°C.
  2. Τακτοποιούμε τις φέτες φράουλας στην κρύα βάση της τάρτας και πάνω τους αδειάζουμε την κρέμα μελιού.
  3. Ψήνουμε για 30-35 λεπτά, μέχρι η βάση να πάρει χρυσαφένιο χρώμα και να ψηθεί η κρέμα.
  4. Ξεφουρνίζουμε και αφήνουμε την τάρτα να κρυώσει εντελώς.
  5. Απλώνουμε στην ψημένη κρέμα την κρέμα λεμονιού και ισιώνουμε την επιφάνεια.
  6. Εναλλακτικά, μπορούμε να απλώσουμε την κρέμα λεμονιού μόνο στην περιφέρεια – για πιο όμορφο αποτέλεσμα χρησιμοποιούμε κορνέ.
  7. Αν θέλουμε, διακοσμούμε με λίγες φράουλες και σερβίρουμε.

Πηγή: Γαστρονόμος

 

Μ. Βρετανία: Εξι προορισμοί στην Ελλάδα που κάνουν τη διαφορά (!!!)

0
Σαντορίνη
Σαντορίνη

Έξι προορισμούς για διακοπές που περιλαμβάνουν τα καλύτερα στοιχεία της Ελλάδας, διάρκειας 11 ημερών, παρουσιάζει η βρετανική εφημερίδα Telegraph.

Η Ελλάδα, αναφέρει η εφημερίδα, προσφέρει τη δυνατότητα στους επισκέπτες της να ανακαλύψουν όχι απλώς έναν αλλά περισσότερους προορισμούς μέσα σε ένα ταξίδι τους, από λιγότερο γνωστά σημεία της με αραιές ακτοπλοϊκές συνδέσεις μέχρι τα πιο γνωστά νησιά της τα οποία σε καθημερινή βάση υποδέχονται εκατοντάδες επισκέπτες.

Αθήνα, πολιτισμός και γαστρονομία

Για την 1η και δεύτερη ημέρα διακοπών, προτείνεται η «πολύχρωμη και χαοτική», όπως τη χαρακτηρίζει η Telegraph, Αθήνα. Προτείνεται διαμονή στο Divani Palace Acropolis, βόλτες στην Πλάκα, η δοκιμή μανιταρόπιτας, η επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο και το Μουσείο της Ακρόπολης, αλλά και τα παραδοσιακά καφενεία για μεζέ.

Η εφημερίδα αναφέρει ότι η Ελληνική πρωτεύουσα έχει γίνει δικαίως γνωστή για το νόστιμο και υγιεινό φαγητό της. Διαθέτει δε μια φανταστική ποικιλία εστιατορίων, από οικογενειακά κουτούκια και απλά ουζερί μέχρι μοντέρνα γκουρμέ εστιατόρια.

Μύκονος, απόδραση από την πόλη

Για την τρίτη ημέρα των διακοπών προτείνεται η Μύκονος, με την εφημερίδα να επισημαίνει ότι το λιμάνι αναχώρησης για το νησί, ο Πειραιάς, αξίζει μερικές ώρες εξερεύνησης χάρη στις γκαλερί του που στεγάζονται σε ανακαινισμένες αποθήκες.

Στη Μύκονο προτείνεται διαμονή στο Bill and Coo Suites, επίσκεψη στους διάσημους ανεμόμυλους, ηλιοβασίλεμα στη Μικρή Βενετία και νυχτερινή διασκέδαση μέχρι το πρωί δίπλα σε διασημότητες στην Ψαρού.

Ακολουθούν δύο ημέρες στη Σαντορίνη, με πρόταση διαμονής στο Canaves Oia Epitome ή στο νέο Santo Pure ή το πολυτελές συγκρότημα Magma.

Για την 6η και 7η ημέρα η Telegraph προτείνει επίσκεψη στα Χανιά της Κρήτης και διαμονή στο Samaria Hotel και περιήγηση στα Σφακιά και στο φαράγγι της Σαμαριάς.

Η 8η ημέρα είναι αφιερωμένη στο Ηράκλειο και στη Σητεία της Κρήτης, με διαμονή στο Porto Kaza.

Τέλος, για την 9η, 10η και 11η ημέρα προτείνεται η Κάρπαθος με ακτοπλοϊκή σύνδεση από τη Σητεία. Το νησί διαθέτει μερικές από τις καλύτερες παραλίες της Ελλάδας, όμως η πρόσβαση σε αυτές είναι δύσκολη.

Με πληροφορίες από τη σελίδα tornosnews.gr

Ευρωεκλογές – Νάξος: Η επίσκεψη Μιχαηλίδου και το θέμα των εργαζομένων στον τουρισμό

0

Στη Νάξο βρέθηκε την Δευτέρα 27 Μαϊου (στο πλαίσιο των επισκέψεων ελέω Ευρωεκλογών προερχόμενη από την Υδρα και με επόμενο σταθμό την Σύρο στις 3 Ιουνίου) η Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Δόμνα Μιχαηλίδου, για να συζητήσει το θέμα της εύρεσης εργαζομένων στον τουρισμό και στον κλάδο της εστίασης.

Όπως ανέφερε η υπουργός «το πρόβλημα εύρεσης εργαζομένων στον τουρισμό και στον κλάδο της εστίασης είναι υπαρκτό και ως Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης δεσμευόμαστε ότι θα κάνουμε τα αδύνατα δυνατά για να το αντιμετωπίσουμε. Στηρίζουμε τους εργαζόμενους και τις επιχειρήσεις προς όφελος της εθνικής οικονομίας».

Η κ. Μιχαηλίδου επισκέφθηκε τη Νάξο μαζί με τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Εργασίας, Νίκο Μηλαπίδη, τον Γενικό Γραμματέα του Ε.Ο.Τ., Δημήτρη Φραγκάκη, τον Διοικητή του e-ΕΦΚΑ, Αλέξανδρο Βαρβέρη, τον Διοικητή της ΔΥΠΑ, Σπύρο Πρωτοψάλτη και τον Διοικητή της 2ης ΔΥΠΕ Πειραιώς και Αιγαίου, Χρήστο Ροϊλό.

Η Δόμνα Μιχαηλίδου, με το κλιμάκιο του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης που βρέθηκε στη Νάξο και τον Γ.Γ. του ΕΟΤ, συναντήθηκε με τον Έπαρχο Νάξου, Αμοργού και Μικρών Κυκλάδων, Γιάννη Μαργαρίτη, τον Δήμαρχο Νάξου Δημήτρη Λιανό και τον Πρόεδρο της Τοπικής Νέας Δημοκρατίας Νάξου και Μικρών Κυκλάδων Αντώνη Μανιό.

Στα γραφεία του ΕΦΚΑ και της ΔΥΠΑ, στο νησί, η Δόμνα Μιχαηλίδου μαζί με το κλιμάκιο του Υπουργείου Εργασίας, είχε τη δυνατότητα να συζητήσει διεξοδικά με τους εργαζόμενους αλλά και πολίτες για τα θέματα που τους απασχολούν αλλά και τις προτάσεις τους για το πως θα βελτιωθούν οι παρεχόμενες υπηρεσίες.

Η Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, είχε την ευκαιρία να συναντηθεί και με την Διοικήτρια του Νοσοκομείου Νάξου, Καλίτσα Φραγκίσκου.

Εκεί η Δόμνα Μιχαηλίδου είδε τα σχέδια για τη νέα πτέρυγα του νοσοκομείου στο οποίο πλέον γίνονται και χειρουργεία κάτι που δεν συνέβαινε στο παρελθόν.

Η έλλειψη προσωπικού, που επηρεάζει βασικούς κλάδους της οικονομίας όπως τον τουρισμό, την εστίαση και την αγροτική παραγωγή, βρέθηκε στο επίκεντρο της ανοικτής συζήτησης που έγινε στο Δημαρχιακό Μέγαρο του νησιού παρουσία εκπροσώπων επαγγελματικών φορέων, επιχειρηματιών και εργαζομένων. Στη συνέχεια, η Δόμνα Μιχαηλίδου, είχε την ευκαιρία να περιδιαβεί στο κέντρο του νησιού και να συνομιλήσει με επιχειρηματίες και πολίτες.

«Με οργανωμένο σχέδιο έχουμε καταφέρει να αντιμετωπίσουμε τις στρεβλώσεις και τα κακώς κείμενα. Βρισκόμαστε δίπλα σε όλες και όλους από άκρη σε άκρη της χώρας. Ακούμε και πράττουμε πάντα με το συμφέρον των συμπολιτών μας», είπε η Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Δόμνα Μιχαηλίδου.

Δελτίο Τύπου Υπουργείου Εργασίας

 

ΕΚΑΒ για διασώστες στα νησιά: Στέλνουν ανειδίκευτους αποφοίτους ΙΕΚ (!!!)

0
ekav2-768x480

Με μεγάλα κενά όχι μόνο σε γιατρούς και νοσηλευτές, αλλά και σε διασώστες, οχήματα ΕΚΑΒ και βάσεις ιατρικών ελικοπτέρων ξεκινά και η φετινή τουριστική σεζόν, παρά τις περυσινές παραφουσκωμένες δεσμεύσεις της κυβέρνησης.

Υπενθυμίζεται ότι η κυβέρνηση και μάλιστα δια στόματος του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, είχε προαναγγείλει ριζικές αλλαγές στο ΕΚΑΒ, όμως ελάχιστα έχουν γίνει.

Αποτέλεσμα είναι σήμερα τα ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ να αντιμετωπίζουν σοβαρές ελλείψεις προσωπικού, ενώ το μεγαλύτερο πρόβλημα εξακολουθεί να υπάρχει στα νησιά όπου ναι μεν μπορεί να υπάρχουν ασθενοφόρα, αλλά δεν υπάρχει προσωπικό για να τα κινήσει.

Έτσι, η κυβέρνηση αποφάσισε να στείλει ανειδίκευτους τελειόφοιτους (όχι πτυχιούχους) ΙΕΚ για να αναλάβουν το δύσκολο έργο με τους πολυτραυματίες στα νησιά.

Αυτό προβλέπεται σε πρόσφατη του υπουργείου Ανάπτυξης που κατατέθηκε πρόσφατα στη Βουλή.

Σύμφωνα με την τροπολογία «σε περιόδους εκτάκτων ή αυξημένων υπηρεσιακών αναγκών, κατά τις οποίες το προσωπικό του ΕΚΑΒ δεν επαρκεί για τη στελέχωση των ασθενοφόρων του, επιτρέπεται, κατ’ εξαίρεση, με απόφαση του ΔΣ του ΕΚΑΒ η στελέχωση των πληρωμάτων του να συμπληρώνεται, ανά πλήρωμα, με έναν σπουδαστή του ΙΕΚ ΕΚΑΒ που πραγματοποιεί την πρακτική άσκησή του, υπό την προϋπόθεση ότι έχει ολοκληρώσει με επιτυχία το θεωρητικό σκέλος των σπουδών του. Εάν ο ως άνω σπουδαστής δεν διαθέτει την απαιτούμενη επαγγελματική άδεια οδήγησης Β΄κατηγορίας, εκτελεί υποχρεωτικά καθήκοντα συνοδηγού ασθενοφόρου».

Οι σπουδαστές θα συμμετέχουν στα πληρώματα ασθενοφόρων στο πλαίσιο πρακτικής άσκησης, κάτι που σημαίνει ότι δεν θα πληρώνονται.

Αξιοσημείωτο είναι πώς κάθε χρόνο η νησιωτική χώρα παρουσιάζει σοβαρά προβλήματα μεταφοράς των ασθενών, με συνέπεια να βλέπουμε εικόνες ακόμα και διακομιδής πασχόντων με αγροτικά αυτοκίνητα στις καρότσες.

«Για ένα ακόμη καλοκαίρι δεν έγινε καμία ενίσχυση με μόνιμο προσωπικό (διασώστες–Πληρώματα Ασθενοφόρων) στα νησιά. Παραμένει η ίδια εικόνα με τα προηγούμενα χρόνια. Το ΕΚΑΒ με συνεχείς μετακινήσεις από την υπόλοιπη Ελλάδα προσπαθεί να καλύψει τις κενές βάρδιες ακόμη και την 24ωρη λειτουργία ενός και μόνου ασθενοφόρου», δηλώνει ο Μιχάλης Γιαννάκος, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων στα Δημόσια Νοσοκομεία (ΠΟΕΔΗΝ).

Σύμφωνα με τον ίδιο, όπου υπάρχουν Κέντρα Υγείας που διαθέτουν ασθενοφόρο όχημα αντί για προσλήψεις μόνιμων ή επικουρικών πληρωμάτων ασθενοφόρων, συνεχίζεται η κάλυψη των κενών θέσεων με στρατιωτικούς και το πάσης φύσεως προσωπικό των κέντρων υγείας.

Ποιες ήταν οι εξαγγελίες Μητσοτάκη στη ΔΕΘ

Πάντως από πέρυσι τον Σεπτέμβριο ο Πρωθυπουργός είχε ανακοινώσει από τη ΔΕΘ ότι η κυβέρνηση θα προχωρήσει σε ριζική ανασυγκρότηση του ΕΚΑΒ.

Έκτοτε έχουν περάσει περισσότεροι από οκτώ μήνες και ελάχιστα έχουν προχωρήσει σε πρακτικό επίπεδο.

Πιο συγκεκριμένα, οι 2 βασικές δεσμεύσεις του Πρωθυπουργού για το ΕΚΑΒ που αφορούσαν και τα νησιά ήταν:

# 800 προσλήψεις στο ΕΚΑΒ και καινούργια ασθενοφόρα

# 6 βάσεις ιατρικών ελικοπτέρων για τις διακομιδές από απομακρυσμένα σημεία

Τι έχει γίνει από τις δεσμεύσεις του Πρωθυπουργού;

Όσον αφορά την πρώτη δέσμευση έχει βγει η προκήρυξη από τον ΑΣΕΠ για 255 διασώστες και είναι στο στάδιο της επεξεργασίας για τα προσωρινά αποτελέσματα.

Οι υπόλοιπες 545 θέσεις διασωστών έχουν αποσταλεί από το υπουργείο Υγείας στον ΑΣΕΠ και αναμένεται να προκηρυχθούν.

Ωστόσο, κανένας μόνιμος διασώστης δεν αναλάβει καθήκοντα μέχρι σήμερα.

Αναφορικά με τα ασθενοφόρα και σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του υπουργείου Υγείας, έχει γίνει η παραλαβή 7 ασθενοφόρων για Κέντρα Υγείας Βορείου και Νοτίου Αιγαίου.

Τα ασθενοφόρα αυτά προορίζονται για δομές Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας σε: Κέντρο Υγείας Πυργίου (Χίου), Κέντρο Υγείας Μυτιλήνης, Κέντρο Υγείας Καλλονής και Κέντρο Υγείας Πολυχνίτου, Κέντρο Υγείας Σύμης, Κέντρο Υγείας Πάτμου και Πολυδύναμο Περιφερειακό Ιατρείο Τήλου.

Όσον αφορά τη δεύτερη δέσμευση, δηλαδή τις 6 βάσεις ιατρικών ελικοπτέρων για τις διακομιδές από απομακρυσμένα σημεία, ο νόμος που τις προβλέπει (Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας) ψηφίστηκε τον Δεκέμβριο του 2023.

Ωστόσο, καμία από τις προβλεπόμενες βάσεις (Ελευσίνα, Καβάλα, Νέα Αγχίαλο, Ηράκλειο Κρήτης, Ιωάννινα και Ανδραβίδα), δεν έχει δημιουργηθεί.

Πάντως, έμπειρα στελέχη του ΕΚΑΒ εκτιμούν ότι οι βάσεις θα πρέπει να γίνουν μέσα σε μεγάλα νοσοκομεία αναφοράς, καθώς υπάρχουν πολλές περισσότερες δυνατότητες να σωθούν ζωές.

Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες από τις ίδιες πηγές, στο ΚΑΤ υπήρχε ελικοδρόμιο, όμως πλέον έχει γίνει χώρος στάθμευσης για αυτοκίνητα.

Υπενθυμίζεται ότι ο ετήσιος αριθμός των αεροδιακομιδών τα τελευταία χρόνια είναι περίπου 2.000 ανά έτος και μάλιστα είναι ένας αριθμός που αυξάνεται κάθε χρόνο.

Πηγή news247.gr

 

Κουφονήσια: Αμεση απομάκρυνση ογκωδών αντικειμένων

0

“… Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος (σ.σ. Γιάννης Βιτζηλαίος) μετέβη προσωπικά στο Κουφονήσι συνοδευόμενος από Δυο οδηγούς και δυο Δημοτικά φορτηγά οχήματα και με την υποστήριξη εξωτερικού συνεργάτη με μηχανήματα έργου και προσωπικό του τομέα καθαριότητας της Κοινότητας Κουφονησίων αυτά φορτώθηκαν στα οχήματα και μεταφέρθηκαν στην Νάξο…”

Ποιος το αναφέρει και γιατί; Ο λόγος για τον Αντιδήμαρχο Κουφονησίων, Αντώνης Κωβαίος, όπου μέσω ανάρτησης στα social media και στη προσωπική του σελίδα, ενημερώνει για το γεγονός ότι φορτηγά του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, βρέθηκαν στο νησί των Μικρών Κυκλάδων σε μία … καταδρομική και μετέφεραν με το “Σαόνησος” ογκώδη αντικείμενα προς τον ΧΥΤΑ Νάξου…  Με την αρωγή και καθοδήγηση του αρμόδιου αντιδημάρχου Γιάννη Βιτζηλαίου… 

Η σχετική ανάρτηση αναφέρει: 

Την Δευτέρα 26/5 στα πλαίσια διαχείρισης του Σταθμού Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων προβήκαμε με πρωτοβουλίες και ενέργειες του αρμόδιου Αντιδημάρχου Καθαριότητας κ Βιτζηλαίου και σε αγαστή συνεργασία με την Κοινότητα και την Πρόεδρο της Κατερίνα Πρασίνου, σε συντονισμένες ενέργειες απομάκρυνσης των ογκωδών αντικειμένων – απορριμμάτων που είχαν συγκεντρωθεί προσωρινά στον περιφραγμένο προθάλαμο χώρο (έξω από τον ΣΜΑ).

Ο αρμόδιος αντιδημαρχος μετέβη προσωπικά στο Κουφονήσι συνοδευόμενος από Δυο οδηγούς και δυο Δημοτικά φορτηγά οχήματα και με την υποστήριξη εξωτερικού συνεργάτη με μηχανήματα έργου και προσωπικό του τομέα καθαριότητας της Κοινότητας Κουφονησίων αυτά φορτώθηκαν στα οχήματα και μεταφέρθηκαν στην Νάξο.

Με την επιδίωξη μας για καλύτερη διαχείρηση του ΣΜΑ ο Αντιδήμαρχος μερίμνησε τάχιστα και παράλληλα μας παρέδωσε ειδικό μηχάνημα έργου κλαδοτεμαχιστή που θα συμβάλει τα μέγιστα στη διαχείρηση των κλαδεμένων κλαδιών και των ξερών αποξηλωμένων χόρτων.

Ο Αντιδημαρχος από την ανάληψη των καθηκόντων του, έχει πέσει νυχθημερόν πάνω από τα προβλήματα του νευραλγικού αυτού τομέα, στο σύνολο του Δημου μας, με ιδιαίτερη μέριμνα και για τις Μικρές Κυκλάδες και το Κουφονήσι.

Με την στενή και καθημερινή μεταξύ μας συνεργασία αλλά και με την άξια και δραστήρια Πρόεδρο Κουφονησίων επιδιώκουμε, προγραμματίζουμε και πετυχαίνουμε στοχευμένα την επίλυση ζωτικών θεμάτων στον ευαίσθητο και απαιτητικό αυτόν τομέα, ιδιαίτερα την θερινή περίοδο.

Προσωπικά και η Πρόεδρος Κουφονησίων εκ μέρους των κατοίκων και επισκεπτών, εκφράζουμε τις θερμότερες ευχαριστίες μας στο Αξιότιμο Δήμαρχο κ Λιανό και στον Αντιδήμαρχο κ Βιτζηλαίο για την αγαστή συνεργασία μας και την πολύτιμη και ουσιαστική βοήθεια τους στο σύνολο του Δήμου μας και προς τα Κουφονήσια αλλά και στους υπηρεσιακούς παράγοντες για την συνεργασία και τις ενέργειες τους, ευελπιστώντας να συνεχιστεί με αμείωτη ένταση η προσπάθεια όλων μας και να αποδώσει ακόμη καλύτερα αποτελέσματα.

 

 

Νάξος – “Παρά θίν αλός”: Πρεμιέρα Φεστιβάλ με “Ο Ραφτάκος και η κόρη των παραμυθιών”

0

Χρόνος: Τετάρτη 29 Μαϊου (ώρα έναρξης 20:00)

Τόπος: Νάξος – Θέατρο “Ιάκ. Καμπανέλλης”

Εκδήλωση: 13ο Φεστιβάλ Θεάτρου – Παράσταση: “Ο Ραφτάκος και η κόρη των παραμυθιών”

Είσοδος ελεύθερη 

Διοργάνωση: Θεατρική Ομάδα “Παρά Θιν αλός”  (Χρήστου Ζέλα”)

Τι θα δούμε;  

“Για 13η χρονιά το φεστιβάλ θεάτρου «Παρά θίν αλός», πιστό στο ραντεβού του μαζί σας, υπόσχεται να σας χαρίσει και φέτος ένα μοναδικό θεατρικό δεκαήμερο!!!

Τέσσερις παραστάσεις από τα τέσσερα τμήματα της σχολής !!! 

θα μας ξεναγήσουν το καθένα στην φετινή καλλιτεχνική διαδρομή τους, χρησιμοποιώντας πάντα την ίδια συνταγή!

Αφοσίωση, εμπιστοσύνη και αγάπη γι’ αυτή την υπέροχη τέχνη!

Παράσταση πρώτη σήμερα.. Τετάρτη 29 Μαϊου και ώρα έναρξης 20:00 με ελεύθερη είσοδος..

Κι όπως αναφέρει ο κος Ζέλας ” Οι θρυλικοί «Naxos Junior» ανοίγουν αυλαία και σκορπάνε από σκηνής μηνύματα ζωής!!!

….Τελικά πίσω από ένα παιδί που πιστεύει στον εαυτό του, βρίσκεται ένας ενήλικας που πίστεψε σ αυτό! Εμείς….γονείς και εγώ, πιστέψαμε στις δυνατότητες τους και εκείνοι το επιστρέφουν σε όλους μας, την Τετάρτη 29 Μαίου!!!
Με καμάρι και εμπιστοσύνη :
«Ο Ραφτάκος και η κόρη των παραμυθιών», από τους «Naxos Junior», στις 8:00 μ.μ, στο θέατρο Ιάκωβος Καμπανέλλης, με είσοδο ελεύθερη!!!

Μετακίνηση υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων, απαγορεύσεις και υψηλό κόστος

0
fast ferries
fast ferries

Μετά το αλαλούμ που επικράτησε τις ημέρες του Πάσχα σχετικά με την ρύθμιση για το 40% φόρτισης των ηλεκτρικών που πρόκειται να ταξιδέψουν με τα πλοία της γραμμής, έρχεται μία ακόμα απόφαση για να προβληματίσει όσους προετοιμάζονται για τις καλοκαιρινές τους διακοπές.

Όπως φαίνεται κάποιες εταιρείες έχουν αποφασίσει να χρεώνουν έξτρα τα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά, επιβαρύνοντας με ένα «καπέλο» 10 ευρώ τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα σε σχέση με τα αντίστοιχου μεγέθους συμβατικά.

Συγκεκριμένα, στην φωτογραφία βλέπουμε τη φόρμα για την κράτηση ενός ταξιδιού προς την Τήνο, όπου το συμβατικό κοστίζει 67 ευρώ ενώ τα ηλεκτρικά και τα υβριδικά υποχρεώνονται να πληρώσουν 77 ευρώ.

Σε επικοινωνία που είχαμε με την Fast Ferries που δραστηριοποιείται με δρομολόγια από την Ραφήνα για τα νησιά του Αιγαίου, πληροφορηθήκαμε ότι το ποσό αυτό αφορά τα έξοδα που έχει κάνει η πλοιοκτήτρια εταιρεία ώστε να εξασφαλίσει υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας τα οποία απαιτούνται για την μεταφορά ηλεκτρικών οχημάτων. Χωρίς όμως να ξεκαθαριστεί ποια είναι αυτά.

Στην ίδια φόρμα παρατηρούμε επίσης ότι έχει «κλειδώσει» και το μέτρο του 40% φόρτισης ως υποχρεωτικό για την μεταφορά τέτοιου τύπου οχημάτων από τα φέρι-μποτ της χώρας μας.

Ως προς το τελευταίο, πληθαίνουν τα δημοσιεύματα στο εξωτερικό, τα οποία αναφέρονται σε αυτή την μάλλον παράλογη απόφαση. Και επισημαίνουν στους ξένους επισκέπτες της χώρας μας ότι πιθανόν θα αντιμετωπίσουν σημαντικά προβλήματα αν ταξιδέψουν στην Ελλάδα με το ηλεκτρικό τους.

Συγκεκριμένα, ο μεγάλος γερμανικός οργανισμός ADAC, ο οποίος έχει μεγάλη επιρροή στους ταξιδιώτες της χώρας και όχι μόνο, επισημαίνει σε ανάρτηση στην επίσημη ιστοσελίδα του ότι «αν θέλετε να επιβιβαστείτε με ηλεκτρικό αυτοκίνητο, δεν έχετε άλλη επιλογή από το να προγραμματίσετε το ταξίδι σας και τις διαδικασίες φόρτισης έτσι ώστε να φτάσετε στον τερματικό σταθμό του πλοίου με επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας 30-40%».

Και σημειώνει ακόμα κάτι που πρέπει να προβληματίσει όλους. Ότι δηλαδή ο νέος κανονισμός είναι ενοχλητικός για τους Γερμανούς ταξιδιώτες με ηλεκτρικό αυτοκίνητο, καθώς το δίκτυο φόρτισης στην Ελλάδα είναι ακόμη συγκριτικά μικρό, καθώς υπάρχουν σήμερα περίπου 2.000 δημόσιοι σταθμοί φόρτισης.

Αυτοί βρίσκονται κυρίως στα νότια της χώρας, κατά μήκος των κύριων συγκοινωνιακών οδών και γύρω από τις μεγαλύτερες πόλεις, με τις περισσότερες επιλογές φόρτισης στην Αθήνα. Το δίκτυο είναι πολύ λιγότερο πυκνό στα νησιά.

Όμως το πιο σημαντικό είναι ότι οι εμπειρογνώμονες της ADAC δεν βλέπουν κανένα στοιχείο που να αποδεικνύει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πιθανότερο να αποτελούν κίνδυνο πυρκαγιάς από ό,τι τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Φυσικά, ποτέ δεν μπορεί να αποκλειστεί εντελώς το ενδεχόμενο να αναφλεγεί ένα αυτοκίνητο λόγω ελαττώματος, αλλά αυτό ισχύει για όλους τους τύπους κίνησης.

Παρ’ όλα αυτά, η ADAC βλέπει ότι υπάρχει ανάγκη για δράση: Τα σενάρια πυρκαγιάς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και των κινητήρων εσωτερικής καύσης διαφέρουν σημαντικά και πολλά πληρώματα πλοίων είναι άπειρα σε αυτό το θέμα. Ειδικά οι ασφαλιστές επισημαίνουν επανειλημμένα ότι εδώ πρέπει να γίνουν ακόμη πολλά.

Σε κάθε περίπτωση η κατάσταση που επικρατεί στα πλοία με τα ηλεκτρικά και τα υβριδικά πρέπει να προβληματίσει τα αρμόδια υπουργεία, καθώς όπως φαίνεται όλο αυτό κάνει κακό στην εικόνα της χώρας μας εν όψει της τουριστικής περιόδου.

Ενώ προβληματίζει και το γεγονός ότι ενώ σε άλλα σημεία τα ηλεκτρικά τυγχάνουν ελαφρύνσεων (όπως για παράδειγμα στη γέφυρα Ρίο-Αντίρριο), τα πλοία φαίνεται να ακολουθούν εντελώς αντίθετη πολιτική, κόντρα στις επιδιώξεις της κυβέρνησης για ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης.

Πηγή newsauto.gr