Παρασκευή, 8 Αυγούστου, 2025
Αρχική Blog Σελίδα 875

ΕΟΚ – “Healthy Hoops 4 ALL”: Τριήμερο μπασκετικής δράσης για τα παιδιά της Νάξου

0

Απρίλιος 2024 και … Από την Χίο ξεκίνησε η εφαρμογή των προγραμμάτων της ΕΟΚ για τα παιδιά στη νησιωτική Ελλάδα.

Το “Τρίποντα στα σχολεία” (σ.σ. υπό την αιγίδα της ΕΟΚ και Healthy Hoops 4 all), έχει ως στόχο να δώσει το δικαίωμα στα παιδιά από όλα τα δημοτικά σχολεία, των τάξεων Δ’, Ε’ και ΣΤ’ να απολαύσουν το μπάσκετ

Τι περιλαμβάνει το πρόγραμμα; Εκπαιδευτικό σεμινάριο μικρών ηλικιών σε καθηγητές φυσικής αγωγής σχολείων, τουρνουά Jamboree MiniBasket, Festival FunBasket, Σεμινάριο προπονητών U18 και φιλικοί αγώνες επίλεκτων αγοριών U13 και κοριτσιών U14 …

Ζητούμενο; η εξέλιξη της καλαθοσφαίρισης σε επίπεδο βάσης, η ενημέρωση των εν ενεργεία προπονητών, η εκπαίδευση των νέων, αλλά και η ουσιαστική και δια ζώσης επικοινωνία με την μπασκετική κοινότητα των νησιών.

Χίος, Σάμος, Ικαρία, Λέσβος, Ρόδος, Κως (σ.σ. η κεντρική φωτογραφία από το τριήμερο που ολοκληρώθηκε την περασμένη εβδομάδα) και τώρα Νάξος . Από 30 Μαϊου έως 2 Ιουνίου στο “Δημ. Περιστεράκης” αλλά και στους ανοιχτούς χώρους όπου γυμνάζονται τα παιδιά.

Δείτε τι περιλαμβάνει το πρόγραμμα με βάση τη σχετική αφίσα (συνδιοργάνωση Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων με την ΕΣΚ Κυκλάδων) 

Η διοίκηση της Ομοσπονδίας μπάσκετ θέλει να φέρει τα παιδιά όλης της χώρας κοντά στο άθλημα μέσα από προγράμματα καταρτισμένα από ειδικούς και διασκεδαστικά γι’ αυτές τις ηλικίες και με περίπου 100.000 παιδιά σε όλη τη χώρα, αφού είχαν προηγηθεί επισκέψεις σε 26 πόλεις της ηπειρωτικής Ελλάδας, να τα απολαμβάνουν μέχρι το τέλος της περιόδου.

 

Τα 6 κορυφαία χαρακτηριστικά του iPhone 13 που πρέπει να γνωρίζετε

0

Το iPhone 13 είναι η τελευταία προσθήκη της Apple στη ναυαρχίδα της σειράς smartphone, γεμάτη με προηγμένη τεχνολογία και νέα χαρακτηριστικά που το καθιστούν ένα από τα καλύτερα smartphone της αγοράς. Είτε σκέφτεστε να κάνετε αναβάθμιση είτε είστε νέοι στο οικοσύστημα της Apple, είναι σημαντικό να κατανοήσετε τι ξεχωρίζει το iPhone 13.

Εδώ είναι τα έξι (6) κορυφαία χαρακτηριστικά του iPhone 13 που πρέπει να γνωρίζετε.

1. A15 Bionic Chip

Στην καρδιά του iPhone 13 βρίσκεται το τσιπ A15 Bionic, το οποίο είναι ο πιο ισχυρός επεξεργαστής που έχει δημιουργήσει ποτέ η Apple. Αυτό το τσιπ ενισχύει σημαντικά την απόδοση, την αποδοτικότητα και τις δυνατότητες του τηλεφώνου, καθιστώντας το ιδανικό για οτιδήποτε, από καθημερινές εργασίες έως απαιτητικές εφαρμογές, όπως παιχνίδια και επαυξημένη πραγματικότητα.

  • Απόδοση CPU και GPU: Το τσιπ A15 Bionic διαθέτει CPU 6 πυρήνων με δύο πυρήνες υψηλής απόδοσης και τέσσερις πυρήνες υψηλής απόδοσης, μαζί με μια GPU 4 πυρήνων που προσφέρει έως και 30% ταχύτερα γραφικά από τις προηγούμενες γενιές.
  • Neural Engine: Το Neural Engine 16 πυρήνων μπορεί να εκτελέσει 15,8 τρισεκατομμύρια λειτουργίες ανά δευτερόλεπτο, ενισχύοντας εργασίες μηχανικής μάθησης όπως η επεξεργασία εικόνας και η μετάφραση γλώσσας σε πραγματικό χρόνο.
  • Ενεργειακή απόδοση: Παρά την ισχύ του, το A15 Bionic έχει σχεδιαστεί για να είναι ενεργειακά αποδοτικό, συμβάλλοντας στη βελτιωμένη διάρκεια ζωής της μπαταρίας του iPhone 13.

2. Οθόνη Super Retina XDR

Το iPhone 13 διαθέτει οθόνη Super Retina XDR, η οποία προσφέρει εκπληκτικά γραφικά με υψηλή φωτεινότητα, αντίθεση και ακρίβεια χρωμάτων.

  • Φωτεινότητα και Αντίθεση: Με τυπική φωτεινότητα 800 nits και φωτεινότητα HDR έως 1200 nits, η οθόνη παρέχει εξαιρετική ορατότητα ακόμη και σε έντονο ηλιακό φως. Η υψηλή αναλογία αντίθεσης 2.000.000:1 εξασφαλίζει βαθύ μαύρο και ζωντανά χρώματα.
  • Ανάλυση και ακρίβεια χρώματος: Η οθόνη 6,1 ιντσών έχει ανάλυση 2532 x 1170 pixel, προσφέροντας ευκρινείς και λεπτομερείς εικόνες. Υποστηρίζει επίσης την ευρεία γκάμα χρωμάτων P3 και την τεχνολογία True Tone, η οποία προσαρμόζει τη θερμοκρασία χρώματος της οθόνης ώστε να ταιριάζει με το φως του περιβάλλοντος για μια πιο φυσική εμπειρία θέασης.
  • Ανθεκτικότητα: Το μπροστινό κάλυμμα Ceramic Shield παρέχει τέσσερις φορές καλύτερη απόδοση πτώσης, καθιστώντας την οθόνη πιο ανθεκτική στη φθορά.

3. Βελτιωμένο σύστημα κάμερας

Το σύστημα κάμερας του iPhone 13 έχει αναβαθμιστεί σημαντικά, προσφέροντας βελτιωμένες δυνατότητες φωτογραφίας και βίντεο που θα ενθουσιάσουν τόσο τους απλούς χρήστες όσο και τους λάτρεις της φωτογραφίας.

  • Ρύθμιση διπλής κάμερας: Το iPhone 13 διαθέτει κάμερα ευρείας 12 MP και εξαιρετικά ευρεία κάμερα 12 MP. Η ευρεία κάμερα διαθέτει μεγαλύτερο αισθητήρα και διάφραγμα f/1,6, επιτρέποντας καλύτερη απόδοση σε χαμηλό φωτισμό και πιο λεπτομερείς εικόνες. Η εξαιρετικά ευρεία κάμερα καταγράφει ένα οπτικό πεδίο 120 μοιρών, ιδανικό για τοπία και στενούς χώρους.
  • Sensor-Shift Optical Image Stabilization: Αυτή η τεχνολογία, που προηγουμένως ήταν διαθέσιμη μόνο στο iPhone 12 Pro Max, περιλαμβάνεται τώρα στο iPhone 13. Σταθεροποιεί τον αισθητήρα αντί για τον φακό, με αποτέλεσμα πιο ευκρινείς εικόνες και πιο ομαλά βίντεο, ειδικά σε χαμηλό φωτισμό.
  • Cinematic Mode: Μια νέα δυνατότητα που επιτρέπει στους χρήστες να εγγράφουν βίντεο με μικρό βάθος πεδίου και αυτόματες αλλαγές εστίασης, παρόμοια με αυτά που βλέπετε στις ταινίες. Αυτό προσθέτει μια επαγγελματική πινελιά στα βίντεό σας, καθιστώντας τα πιο ελκυστικά και δυναμικά.

4. Συνδεσιμότητα 5G

Το iPhone 13 υποστηρίζει συνδεσιμότητα 5G, παρέχοντας ταχύτερες ταχύτητες λήψης και μεταφόρτωσης, χαμηλότερη καθυστέρηση και βελτιωμένη απόδοση σε πολυσύχναστες περιοχές.

  • Παγκόσμια υποστήριξη 5G: Το iPhone 13 είναι συμβατό με ένα ευρύ φάσμα ζωνών 5G, διασφαλίζοντας ότι οι χρήστες μπορούν να επωφεληθούν από μεγαλύτερες ταχύτητες σε περισσότερα μέρη σε όλο τον κόσμο.
  • Έξυπνη λειτουργία δεδομένων: Για να εξοικονομηθεί η διάρκεια ζωής της μπαταρίας, το iPhone 13 αλλάζει αυτόματα σε LTE όταν δεν είναι απαραίτητες οι ταχύτητες 5G, όπως κατά τη ροή μουσικής ή την περιήγηση στον Ιστό.

5. Βελτιωμένη διάρκεια ζωής της μπαταρίας

Μία από τις πιο αξιοσημείωτες βελτιώσεις στο iPhone 13 είναι η βελτιωμένη διάρκεια ζωής της μπαταρίας του, χάρη στην αποτελεσματικότητα του τσιπ A15 Bionic και τη μεγαλύτερη χωρητικότητα της μπαταρίας.

  • Διάρκεια ζωής μπαταρίας: Το iPhone 13 προσφέρει έως και 19 ώρες αναπαραγωγής βίντεο, που είναι 2,5 ώρες περισσότερο από το iPhone 12. Αυτό το καθιστά ένα από τα iPhone με τη μεγαλύτερη διάρκεια ζωής ποτέ.
  • Γρήγορη φόρτιση: Το iPhone 13 υποστηρίζει γρήγορη φόρτιση, παρέχοντας έως και 50% φόρτιση σε μόλις 30 λεπτά με έναν προσαρμογέα 20 W ή μεγαλύτερο (πωλείται χωριστά).

6. iOS 15

Το iPhone 13 έρχεται προφορτωμένο με το iOS 15, την πιο πρόσφατη έκδοση του λειτουργικού συστήματος της Apple, η οποία εισάγει μια σειρά από νέες δυνατότητες και βελτιώσεις.

  • Βελτιώσεις FaceTime: Το iOS 15 φέρνει χωρική απομόνωση ήχου και φωνής στο FaceTime, κάνοντας τις συνομιλίες πιο φυσικές και μειώνοντας το θόρυβο του περιβάλλοντος. Υπάρχει επίσης μια νέα προβολή πλέγματος και η δυνατότητα κοινής χρήσης συνδέσμων για κλήσεις FaceTime.
  • Λειτουργία εστίασης: Αυτή η λειτουργία επιτρέπει στους χρήστες να προσαρμόζουν τις ειδοποιήσεις με βάση την τρέχουσα δραστηριότητά τους, όπως η εργασία, ο προσωπικός χρόνος ή ο ύπνος, συμβάλλοντας στη μείωση των περισπασμών.
  • Ζωντανό κείμενο: Με το Ζωντανό κείμενο, μπορείτε να αλληλεπιδράσετε με κείμενο σε φωτογραφίες και εικόνες. Για παράδειγμα, μπορείτε να αντιγράψετε και να επικολλήσετε κείμενο, να πραγματοποιήσετε μια κλήση ή να αναζητήσετε οδηγίες απευθείας από μια φωτογραφία.

Το iPhone 13 είναι μια σημαντική αναβάθμιση σε σχέση με τους προκατόχους του, προσφέροντας μια σειρά από νέες δυνατότητες και βελτιώσεις που βελτιώνουν την απόδοση, τη λειτουργικότητα και την εμπειρία χρήστη. Από το ισχυρό τσιπ A15 Bionic και την εκπληκτική οθόνη Super Retina XDR μέχρι το βελτιωμένο σύστημα κάμερας και τη μεγαλύτερη διάρκεια ζωής της μπαταρίας, το iPhone 13 έχει σχεδιαστεί για να ανταποκρίνεται στις ανάγκες ενός ευρέος φάσματος χρηστών.

Είτε είστε απλός χρήστης που εκτιμά την ευκολία χρήσης και την αξιοπιστία, είτε επαγγελματίας που χρειάζεται ένα ισχυρό εργαλείο για την εργασία σας είτε δημιουργικός που απαιτεί την καλύτερη κάμερα και οθόνη, το iPhone 13 έχει κάτι να προσφέρει. Ο συνδυασμός τεχνολογίας αιχμής, προσεκτικής σχεδίασης και περιβαλλοντικής ευθύνης το καθιστούν ένα από τα καλύτερα smartphone που διατίθενται σήμερα.

 

Γερμανία: Ρεκόρ Υπερτουρισμού για Μύκονο – Σαντορίνη

0

“Πουθενά αλλού στην ΕΕ δεν είναι τόσο έντονος ο υπερτουρισμός όσο στα ελληνικά νησιά του Νοτίου Αιγαίου”, γράφει η tagesschau, επικαλούμενη στοιχεία της Eurostat, τα οποία δημοσίευσε η Γερμανική Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία.

Στην περιοχή με νησιά όπως η Σαντορίνη και η Μύκονος καταγράφηκαν το 2022 κατά μέσο όρο 110 διανυκτερεύσεις ανά κάτοικο – καμία άλλη περιοχή δεν μπόρεσε να πλησιάσει μία τέτοια αναλογία. Στα νησιά του Ιονίου, όπως στην Κέρκυρα, ο αντίστοιχος αριθμός ήταν 81 διανυκτερεύσεις ανά κάτοικο, ενώ στις κροατικές ακτές της Αδριατικής 66. Συγκριτικά, στην περιοχή του Μεκλεμβούργου-Δυτικής Πομερανίας, την περιοχή της Γερμανίας με τον υψηλότερο τουρισμό, καταγράφηκαν μόλις 18 διανυκτερεύσεις ανά κάτοικο”.

Βέβαια, όπως παρατηρεί η γερμανική ιστοσελίδα, “σε απόλυτους αριθμούς την κορυφή κατακτά η περιοχή των Κανάριων Νήσων στην Ισπανία, όπου καταγράφηκαν 89,3 εκατομμύρια διανυκτερεύσεις – κατά μέσο όρο διανυκτέρευαν δηλαδή περίπου 245.000 άνθρωποι ημερησίως σε ένα από τα νησιά”.

Σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της Eurostat “για το 2022 και μεταξύ των κρατών της ΕΕ η Ελλάδα ήταν η χώρα στην οποία ο κλάδος των καταλυμάτων είχε το μεγαλύτερο μερίδιο στην ακαθάριστη προστιθέμενη αξία με 7,1%. Ακολουθούν η Κροατία, η Πορτογαλία και η Ισπανία”. Το αντίστοιχο ποσοστό για τη Γερμανία τοποθετείται στο 1,4%, το οποίο είναι αρκετά κάτω από τον μέσο όρο σε επίπεδο ΕΕ που φτάνει στο 2,5%.

Όπως επισημαίνει και η ZEIT Online αναφορικά με τον υπερτουρισμό, “παρά τη σημασία του τουρισμού για την οικονομία, είναι πολλές οι περιοχές διακοπών ανά την Ευρώπη που βιώνουν τις επιπτώσεις του μαζικού τουρισμού. Ιδίως στις Βαλεαρίδες Νήσους και στα Κανάρια Νησιά έλαβαν προσφάτως χώρα και διαδηλώσεις από τους ντόπιους κατοίκους, οι οποίοι ανησυχούν μεταξύ άλλων και για τις αυξανόμενες τιμές στην αγορά κατοικίας”.

Διαβάστε τη συνέχεια στη DW

 

Αμοργός: Αποστολή προσφοράς του “Ναυτίλου”

0

Η Αμοργός ήταν ο προορισμός της 32ηςΑποστολής «Σταγόνα Αγάπης» στο Αιγαίο που πραγματοποίησε με επιτυχία η Φυσιολατρική Λέσχη Φίλων Φουσκωτού Σκάφους «Ναυτίλος» το διάστημα 15-19 Μαΐου 2024

Στην αποστολή συμμετείχαν 16 γιατροί διαφόρων ειδικοτήτων όπου πραγματοποίησαν εξετάσεις στο Κέντρο Υγείας Αμοργού  σε εκατοντάδες πολίτες ενώ πραγματοποιήθηκαν και επισκέψεις σε οικίες  ασθενών που δεν μπορούσαν να μεταφερθούν στα ιατρεία.

Επιπλέον παραχωρήθηκαν χώροι για χρήση από τους ιατρούς από την PansionChorα όπου ο Δήμος Αμοργού ευχαριστεί τους ιδιοκτήτες.

Παράλληλα, με τις ιατρικές εξετάσεις η αποστολή του «Ναυτίλου» διοργάνωσε σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών για ενήλικες και παιδιά.

Ο δήμαρχος Αμοργού Ελευθέριος Καραΐσκος δήλωσε, «Με ιδιαίτερη χαρά υποδεχθήκαμε τους ανθρώπους του Ναυτίλου και τους ευχαριστούμε που έβαλαν την Αμοργό μας στο χάρτη και στη διαδρομή τους. Τέτοιες πρωτοβουλίες, από ανθρώπους που αφιερώνουν μέρος της ζωής τους στον εθελοντισμό,  μας γεμίζουν ελπίδα και αισιοδοξία. Μας κάνουν να νιώθουμε πως δεν είμαστε μόνοι.

Ευρωεκλογές – SKY express: 50% έκπτωση για τη μετακίνηση δικαστικών αντιπροσώπων

0

Η SKY express προσφέρει έκπτωση 50% σε όλες τις πτήσεις της στο δίκτυο εσωτερικού, για όλους τους δικαστικούς αντιπροσώπους και ένα συνοδό μέλος, που θα ταξιδέψουν για την άσκηση των καθηκόντων τους ενόψει των εκλογών της 9ης Ιουνίου 2024.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, η SKY express διαθέτει το μεγαλύτερο δίκτυο με 33 εγχώριους προορισμούς (Αθηνά, Αλεξανδρούπολη, Αστυπάλαια, Βόλος, Ζάκυνθος, Ηράκλειο, Θεσσαλονίκη, Ικαρία, Κάλυμνος, Κάρπαθος, Καστοριά, Κέρκυρα, Κεφαλλονιά, Κοζάνη, Κύθηρα, Κως, Λέρος, Λήμνος, Μήλος, Μύκονος, Μυτιλήνη, Νάξος, Πάρος, Πρέβεζα, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σητεία, Σκιάθος, Σκύρος, Σύρος, Χανιά, Χίος) .

Η περίοδος κράτησης εκτείνεται από τις 27 Μαΐου έως τις 8 Ιουνίου 2024 για πτήσεις που θα πραγματοποιηθούν από τις 06/06/2024 έως τις 11/06/2024.

 

Πανελλαδικές εξετάσεις 2024: Περισσότεροι από 1000 υποψήφιοι σε 30 εξεταστικά κέντρα των Κυκλάδων

0
rsz-panellad1-1024x597

Στη μάχη των πανελληνίων εξετάσεων ρίχνονται από σήμερα οι μαθητές των Επαγγελματικών Λυκείων, ενώ αύριο τη “σκυτάλη” θα πάρουν οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων.

Για την ομαλή διεξαγωγή των εξετάσεων έχουν δημιουργηθεί συνολικά 30 εξεταστικά κέντρα στις Κυκλάδες, εκ των οποίων και στα μικρά νησιά του νομού, ενώ παράλληλα έχουν στηθεί και ανάλογες δομές για εκείνους που αντιμετωπίζουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Συνολικά, 1.193 μαθητές των Κυκλάδων, θα δώσουν την προσωπική τους μάχη για μία θέση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, 721 από τα ΓΕΛ και 472 από τα ΕΠΑΛ.

“Πρεμιέρα” με τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ

Αρχίζουν σήμερα Πέμπτη οι πανελλήνιες εξετάσεις με τους μαθητές των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ) να εξετάζονται στα Νέα Ελληνικά. Στη συνέχεια, την 1η Ιουνίου, οι υποψήφιοι θα εξεταστούν στα Μαθηματικά (Άλγεβρα). Θα ακολουθήσουν, από τις 3 έως και τις 17 Ιουνίου οι εξετάσεις σε μαθήματα ειδικότητας, με ενδιάμεσο κενό, λόγω των ευρωεκλογών, μεταξύ 5 και 11 Ιουνίου.

Αύριο, Παρασκευή, την “σκυτάλη” θα πάρουν οι μαθητές των Γενικών Λυκείων, με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και της Λογοτεχνίας. Στη συνέχεια, την Τρίτη 4 Ιουνίου θα διεξαχθούν οι εξετάσεις για τα Αρχαία Ελληνικά (Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών), τα Μαθηματικά (Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής) και τη Βιολογία (Ο.Π. Σπουδών Υγείας). Την Πέμπτη 6 Ιουνίου, οι υποψήφιοι θα εξεταστούν στα Λατινικά (Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών), τη Χημεία (Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας) και την Πληροφορική (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής). Θα μεσολαβήσει ένα κενό εξετάσεων, λόγω της διεξαγωγής των ευρωεκλογών στις 9 Ιουνίου και έτσι, οι εξετάσεις των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων θα ολοκληρωθούν την Τετάρτη 12 Ιουνίου, με τα μαθήματα: Ιστορία (Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών), Φυσική (Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας), Οικονομία (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).

Εξεταστικά κέντρα και στελεχιακό δυναμικό στις Κυκλάδες

Σύμφωνα με ρεπορτάζ της “Κοινής Γνώμης”, όλα είναι έτοιμα για τη διεξαγωγή των εξετάσεων στις Κυκλάδες, τόσο με τη δημιουργία των εξεταστικών κέντρων, όσο και με τη στελέχωση σε εκπαιδευτικό προσωπικό.

Συγκεκριμένα, για την ομαλή διεξαγωγή των πανελληνίων, τόσο με ενέργειες της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων, όσο και της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου, δημιουργήθηκαν συνολικά 30 εξεταστικά κέντρα στα νησιά.

Τα 18 κέντρα αφορούν στους υποψηφίους του Γενικού Λυκείου, σε αντίθεση με τα 16 της περσινής χρονιάς και με τα 15 του 2022. Σε αυτά θα πρέπει να προστεθούν και τα 12 για τους μαθητές των ΕΠΑΛ.

Μάλιστα, με επίκεντρο τη νησιωτικότητα και τα προβλήματα που απορρέουν από αυτή και προς αποφυγή της ταλαιπωρίας των μαθητών, δημιουργήθηκαν φέτος εξεταστικά κέντρα και σε μικρότερα πληθυσμιακά νησιά, όπως στη Σέριφο, την Κύθνο και τη Φολέγανδρο. Παρ’ όλα αυτά υπάρχουν ακόμη περιοχές όπως η Ανάφη, η Θηρασιά, η Σίκινος και οι Μικρές Κυκλάδες, που οι μαθητές θα πρέπει να μπουν στη διαδικασία της μετακίνησης σε άλλο νησί, προκειμένου να συμμετάσχουν στις πανελλήνιες εξετάσεις.

Εκτός από τις εξεταστικές δομές, έχει ήδη μετακινηθεί και το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό τόσο από την Αθήνα, όσο και από άλλα σημεία των Κυκλάδων.

Εξεταστικά κέντρα και για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

Εκτός από τα παραπάνω έχουν δημιουργηθεί και κέντρα υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Ειδικότερα, στη Σύρο – πλην εκείνων των μαθητών που επιθυμούν λόγω οικονομικών και άλλων συγκυριών να ταξιδέψουν στην Αθήνα – υπάρχουν τρία εξεταστικά κέντρα, ενώ ανάλογα υπάρχουν στην Πάρο και τη Σαντορίνη.

Να σημειωθεί ότι οι 36 μαθητές από το Πρότυπο Επαγγελματικό Λύκειο της Σύρου θα δώσουν προφορικές εξετάσεις στην Αθήνα, καθώς τα ειδικά αυτά εξεταστικά κέντρα δύναται να λειτουργούν μόνο στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.

1.193 μαθητές των Κυκλάδων συμμετέχουν στις πανελλήνιες εξετάσεις

Φέτος στα νησιά των Κυκλάδων πρόκειται να δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις 721 παιδιά προερχόμενα από τα Γενικά Λύκεια και 472 προερχόμενα από τα Επαγγελματικά, σύνολο 1.193 υποψήφιοι.

Στη Σύρο τώρα, διαγωνίζονται 89 μαθητές από το Πρότυπο Επαγγελματικό και αντίστοιχα 70 από το Γενικό Λύκειο.

“Με προσοχή και συγκέντρωση θα έχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα”

Οδηγίες όχι μόνο επιβίωσης σε αυτή τη σκληρή μάχη που θα έρθουν αντιμέτωποι οι μαθητές των Λυκείων, αλλά και για μία θετική έκβαση, δίνει μέσω της “Κοινής Γνώμης”, ο διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων, Ξενοφώντας Βαμβακερός.

Όπως επισημαίνει το τρίπτυχο της επιτυχίας, εκτός από την σωστή προετοιμασία, είναι η ηρεμία, η προσοχή και η συγκέντρωση που πρέπει να επιδείξουν οι υποψήφιοι κατά τη διάρκεια της εξεταστικής περιόδου.

“Όλα θα πάνε καλά με ηρεμία, προσοχή και συγκέντρωση. Οι εξεταζόμενοι σε αυτό που θα πρέπει να επικεντρωθούν είναι οι εκφωνήσεις των ερωτημάτων. Πρέπει να προσέξουν τι διαβάζουν και να επανέλθουν σε αυτές. Θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν το χρονικό περιθώριο των τριών ωρών που τους δίνεται, ώστε να μπορέσουν να εντοπίσουν τυχόν λάθη στις απαντήσεις. Ακόμα τα θέματα της πολλαπλής επιλογής θα πρέπει να ελεγχθούν πολλές φορές, διότι είναι κρίμα να χάσουν μόρια από ένα λάθος της στιγμής. Συμβουλεύω επίσης τους μαθητές να κατανείμουν το τρίωρο σε 20λεπτα, ώστε να μπορέσουν όχι μόνο να επανέλθουν σε μία απάντηση που δεν γνωρίζουν, αλλά και να έχουν το χρονικό περιθώριο να διορθώσουν με ηρεμία τα γραπτά τους. Καλή επιτυχία σε όλα τα παιδιά”, σημειώνει χαρακτηριστικά.

 

2ο CIVINET Forum: Μόνο με μείωση της κίνησης ΙΧ θα υπάρξει ουσιαστική βιώσιμη ανάπτυξη

0
Νάξος - Πάρκινγκ

Στη Νάξο, τα πάρκινγκ που βρίσκονται στην είσοδο της Χώρας φρακάρουν από το απόγευμα και όσοι επιθυμούν να την επισκεφθούν το βράδυ καταλήγουν μποτιλιαρισμένοι, να περιφέρονται ολοένα και πιο μακριά αναζητώντας σημείο να σταθμεύσουν. Στην Πάρο, μπορεί να χρειαστείς μία ώρα για να διασχίσεις τα μόλις δύο χιλιόμετρα της περιφερειακής οδού της πόλης, τις ώρες που φθάνει καράβι. Στη Μύκονο και στη Σαντορίνη, το κυκλοφοριακό είναι σοβαρό πρόβλημα όλες τις ώρες της ημέρας.

Δεν είναι όμως μόνο τα πιο τουριστικά νησιά και μόνο οι Κυκλάδες που αντιμετωπίζουν πρόβλημα. Κάθε καλοκαίρι ο πολλαπλασιασμός του πληθυσμού των νησιών (έως και κατά επτά φορές, στην πιο ακραία περίπτωση) συνεπάγεται τον πολλαπλασιασμό Ι.Χ. και μοτοσικλετών, σε σημείο που… μεταφέρεται η πόλη και τα προβλήματά της στα νησιά. Καταστάσεις που προκαλούν εκνευρισμό στους ντόπιους, καθώς κάνουν τη ζωή τους δύσκολη και υποβαθμίζουν την ταξιδιωτική εμπειρία. Περαιτέρω, πολλαπλασιάζουν και τα ατυχήματα: το 45% των τροχαίων συμβαίνει στα νησιά τους θερινούς μήνες, ποσοστό που ανεβαίνει στο 60% σε περιπτώσεις όπως η Πάρος και η Κεφαλονιά.

Τα προβλήματα αυτά είναι προφανώς συνυφασμένα με τον υπερβολικό αριθμό των επισκεπτών που δέχονται κάθε χρόνο τα νησιά. Θα μπορούσαν όμως να αμβλυνθούν μέσα από τον κατάλληλο κυκλοφοριακό σχεδιασμό. Αύριο, στην τελευταία ημέρα του 2ου Civinet Forum (που ξεκίνησε χθες στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων), θα παρουσιαστεί ένας οδηγός εκπόνησης «Σχεδίων Βιώσιμης Νησιωτικής Κινητικότητας». Πρόκειται για μια ειδική μεθοδολογία που δημιουργήθηκε από ομάδα επιστημόνων του δικτύου Civinet Ελλάδας – Κύπρου (οι συγκοινωνιολόγοι Κοσμάς Αναγνωστόπουλος και Χρήστος Γιολδάσης και η κοινωνική επιστήμονας Κατερίνα Νικολοπούλου) και του Πανεπιστημίου Αιγαίου (καθηγητές Γιάννης Σπιλάνης, Αμαλία Πολυδωροπούλου, επίκουρη καθηγήτρια Ιωάννα Παγώνη). Αφορά τον σχεδιασμό της βιώσιμης κινητικότητας σε νησιά κάτω των 50.000 κατοίκων.

Μπορεί κάθε νησί να έχει μια… Αττική Οδό; «Τα νησιά δεν έχουν τον μόνιμο πληθυσμό που να δικαιολογεί αστικές υποδομές. Ως αποτέλεσμα, όταν ο πληθυσμός τους πολλαπλασιάζεται το καλοκαίρι, είναι αδύνατον οι υποδομές τους να ανταποκριθούν», εξηγεί ο κ. Αναγνωστόπουλος. «Αυτό συνεπάγεται όξυνση του κυκλοφοριακού προβλήματος, της έλλειψης στάθμευσης και των τροχαίων δυστυχημάτων. Η κατάσταση αυτή δυσχεραίνει την καθημερινότητα των μόνιμων κατοίκων και υποβαθμίζει την ταξιδιωτική εμπειρία των επισκεπτών. Οι μόνοι που ωφελούνται είναι όσοι θησαυρίζουν από τον υπερτουρισμό».

Τα νησιά έχουν επίσης ορισμένα ειδικά χαρακτηριστικά. «Κατ’ αρχάς, η γεωγραφική τους απομόνωση έχει ως αποτέλεσμα οι αφίξεις στα νησιά να γίνονται από περιορισμένες πύλες εισόδου (λιμάνι ή και αεροδρόμιο), με αποτέλεσμα να υπάρχει ανάγκη εξυπηρέτησης υψηλού μεταφορικού έργου σε ελάχιστο χρονικό διάστημα μέσα από άξονες μικρής χωρητικότητας. Το μικρό μέγεθος των νησιών σε συνδυασμό με τα περιβαλλοντικά και πολιτιστικά χαρακτηριστικά τους συνεπάγονται περιορισμένο χώρο για μεταφορικές υποδομές και αποτρέπει τα έργα μεγάλης κλίμακας.

Ο μικρός μόνιμος πληθυσμός είχε ως αποτέλεσμα σε πολλά νησιά να μην αναπτυχθούν μέσα μαζικής μεταφοράς – πολλά δεν διαθέτουν ούτε τον χειμώνα. Επιπλέον, η ιδιαίτερα υψηλή εξάρτηση από τον τουρισμό και η υψηλή εποχικότητα δεν επιτρέπει την ανάπτυξη συμβατικών λύσεων που να είναι επαρκείς το καλοκαίρι και οικονομικά βιώσιμες τον χειμώνα», εξηγεί ο κ. Αναγνωστόπουλος.

Στην πραγματικότητα, η λύση είναι μία: να μειωθούν τα Ι.Χ. «Στόχος είναι να καταφέρουμε ο τουρισμός να χρησιμοποιεί λιγότερα αυτοκίνητα, δηλαδή να έρχονται λιγότερα οχήματα από την ηπειρωτική Ελλάδα και να μισθώνονται λιγότερα οχήματα στα νησιά», εκτιμά ο κ. Αναγνωστόπουλος. «Αυτό είναι και το αντικείμενο διερεύνησης των “Σχεδίων Βιώσιμης Νησιωτικής Κινητικότητας”. Προφανώς αυτό δεν μπορεί να συμβεί χωρίς να παρέχεις εναλλακτικές».

Σύμφωνα με τον οδηγό που εκπόνησε το Civinet και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, ένα μεγάλο πλεονέκτημα των νησιών είναι ότι ανέκαθεν διέθεταν μεγάλες πεζοδρομημένες περιοχές, ενίοτε και ολόκληρους οικισμούς. Αυτό μπορεί να αποτελέσει το υπόβαθρο για την επέκταση των πεζοδρομημένων περιοχών και τον εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων ώστε να είναι προσβάσιμες από άτομα μειωμένης κινητικότητας και να επιτρέπουν την τροφοδοσία με έναν πιο αποτελεσματικό και πράσινο τρόπο.

Σαντορίνη
Σαντορίνη

Παράλληλα, πρέπει να αναπτυχθούν σύγχρονα συστήματα μεταφορών (σταθερή ή on demand) και να διερευνηθούν λύσεις shuttle bus (για δυσπρόσιτα σημεία που προσελκύουν πολλούς επισκέπτες). Ολα αυτά σε συνδυασμό με τη δημιουργία ποδηλατικών και πεζοπορικών διαδρομών, την επιβολή χαμηλών ταχυτήτων στα ιδιωτικά μέσα μεταφοράς (έως 30 χλμ./ώρα), την ενθάρρυνση των τοπικών θαλάσσιων μεταφορών. Και την αναζήτηση καινοτόμων λύσεων κινητικότητας, που να είναι κοινωνικά και περιβαλλοντικά χρήσιμες. Η διαχείριση της στάθμευσης, αναφέρει ο Οδηγός, θα πρέπει να έχει ως βασική κατεύθυνση τη μείωση της ζήτησης και όχι την εξυπηρέτησή της με νέες υποδομές.

Κρίσιμο κομμάτι του σχεδίου πρέπει να αποτελούν και οι εμπορευματικές μεταφορές και ιδιαίτερα η τροφοδοσία των τουριστικών επιχειρήσεων. Λύσεις με ηλεκτρικά μικροοχήματα και cargobikes, όπως σημεία μεταφόρτωσης/παραλαβής προϊόντων περιφερειακά των οικισμών, θα πρέπει να εξεταστούν.

«Ενα πολύ σημαντικό κομμάτι του σχεδιασμού είναι η συμμετοχή των πολιτών», καταλήγει ο κ. Αναγνωστόπουλος. «Από την εμπειρία μας κατά την εκπόνηση ανάλογων σχεδίων στην Κέα, στη Νάξο και στη Σίφνο, παρότι υπάρχουν πολλά και αντικρουόμενα συμφέροντα στις μετακινήσεις, υπάρχει και πραγματική δίψα για λύσεις, γιατί η κατάσταση σε πολλά νησιά είναι οριακή».

Πρακτικές που εφαρμόζονται εδώ και χρόνια με επιτυχία

Τα ελληνικά νησιά έχουν να επιδείξουν πολλά καλά παραδείγματα σε σχέση με μια διαφορετική, πιο βιώσιμη διαχείριση των μετακινήσεων. Ας δούμε μερικά παραδείγματα που αναφέρονται στον οδηγό.

Περιορισμός της χρήσης Ι.Χ.

Τα περισσότερα νησιά διαθέτουν οικισμούς των οποίων μέρος ή το σύνολο είναι πεζοδρομημένα. Η πιο χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της Υδρας (που είναι γνωστή ως νησί χωρίς αυτοκίνητα), στην οποία απαγορεύεται η κυκλοφορία τροχοφόρων, πλην ελαχίστων που εξυπηρετούν κοινωνικές και επαγγελματικές ανάγκες και η κυκλοφορία τους είναι εφικτή σε μικρό μέρος του οδικού δικτύου.

Ενα άλλο παράδειγμα είναι οι Σπέτσες, όπου υπάρχουν σημαντικοί περιορισμοί στη χρήση Ι.Χ. εντός του κύριου οικισμού. Ολα τα Ι.Χ. απαγορεύονται, ενώ δημότες, δημόσιοι υπάλληλοι, ιδιοκτήτες και μισθωτές οικιών επιτρέπεται να φέρουν αυτοκίνητο στο νησί (εφόσον έχουν αποκτήσει ειδική δημοτική κάρτα), αλλά απαγορεύεται να κυκλοφορούν στον οικισμό κατά την τουριστική περίοδο.

Επίσης στη Νίσυρο, στον κύριο οικισμό (Μανδράκι) επιτρέπεται μόνο η είσοδος μικρών τρικύκλων που τα τελευταία χρόνια σταδιακά αναβαθμίζονται σε ηλεκτρικά.

Εποχικές τροποποιήσεις

Στην Αίγινα, στην Κέα, στη Σίφνο, στην Κύθνο και στους Λειψούς κατά τους θερινούς μήνες γίνονται προσωρινές πεζοδρομήσεις που σχετίζονται με το λιμάνι και την παραλιακή οδό του κύριου παραθαλάσσιου οικισμού. Οι πεζοδρομήσεις ισχύουν συνήθως τις νυχτερινές ώρες, αφότου έχουν σταματήσει τα δρομολόγια των πλοίων.

Στην Ερμούπολη της Σύρου και στη Χώρα της Νάξου εφαρμόζονται ειδικές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις (μονοδρομήσεις, αντιδρομήσεις, πεζοδρομήσεις) για την καλύτερη κυκλοφορία των οχημάτων ανάλογα με την ώρα της ημέρας ή την άφιξη των πλοίων.

monopatia_1

Ανάδειξη μονοπατιών

Σε πολλά νησιά τα τελευταία χρόνια έχουν αποκατασταθεί και σημανθεί δίκτυα μονοπατιών, μια σημαντική υποδομή για την ανάπτυξη μορφών τουρισμού που διευρύνουν την τουριστική σεζόν. Ως παραδείγματα αναφέρονται η Ανδρος που μέσω πρωτοβουλιών εθελοντών (Andros Routes κ.ά.) έχει αναδείξει ένα δίκτυο 160 χλμ., η Τήνος με 150 χλμ. μονοπατιών, η Σίφνος με 100 χλμ. μονοπατιών.

Σύγχρονη συγκοινωνία

Ο Δήμος Ρεθύμνης είναι ο πρώτος που λειτουργεί ηλεκτρικό mini bus για τις μετακινήσεις εντός της παλιάς πόλης. Αντιστοίχως το Ηράκλειο απέκτησε υπηρεσία park & ride με ηλεκτρικά mini buses που εξυπηρετούν τους χώρους στάθμευσης στο λιμάνι και στο Παγκρήτιο Στάδιο.

Ανάπτυξη ποδηλάτου

Η Κως θεωρείται το «νησί του ποδηλάτου», διαθέτοντας 12,3 χλμ. ποδηλατοδρόμων (το μεγαλύτερο δίκτυο σε ελληνικό νησί) και 6.500 ενοικιαζόμενα ποδήλατα. Συστήματα κοινόχρηστων ποδηλάτων έχουν αναπτύξει επίσης η Ρόδος και η Πάρος. Σε κάποια νησιά υπάρχουν επιχειρήσεις που προσφέρουν ποδηλατικές περιηγήσεις σε ασφάλτινες και χωμάτινες διαδρομές με ηλεκτρικά ποδήλατα, όπως στην Κέα.

Eυέλικτα δρομολόγια

Συγκοινωνία με ευέλικτα δρομολόγια που τροποποιούνται ανάλογα με τη ζήτηση εφαρμόζει σήμερα μόνο η Αστυπάλαια. Σε κάποια νησιά προσφέρονται ανάλογες υπηρεσίες για την εξυπηρέτηση ατόμων μειωμένης κινητικότητας (λ.χ. Νάξος).

Δύσκολο ανάγλυφο

Ισως το γνωστότερο παράδειγμα είναι το τελεφερίκ που λειτουργεί από το 1982 στη Σαντορίνη, στο λιμάνι των Φηρών, και εξυπηρετεί 1.200 άτομα την ώρα. Εκτός Ελλάδας έχουν δοκιμαστεί η τοποθέτηση προσωρινών ραμπών σε καλντερίμια για προσπέλαση από ηλεκτρικά οχήματα και αμαξίδια, ανελκυστήρες πλαγιάς κ.ά.

Θαλάσσιες μετακινήσεις

Σε πολλά νησιά (λ.χ. Αμοργός, Ικαρία, Κάρπαθος) υπάρχουν δύο λιμάνια στα οποία κάνει στάση το πλοίο της γραμμής. Η σύνδεση αυτή εξυπηρετεί και τοπικές ανάγκες. Τοπικές μετακινήσεις με τοπικά δρομολόγια γίνονται από Νάξο προς Μικρές Κυκλάδες και από Πάρο προς Αντίπαρο. Επίσης, θαλάσσιες μεταφορές και ταξί χρησιμοποιούνται στα νησιά του Αργοσαρωνικού και στη Σύμη.

Πηγή kathimerini.gr / Γιώργος Λιάλος

 

Εκτακτο – Λιμεναρχείο Νάξου: Σήμερα (30/05) κλειστός δρόμος και αμφιδρόμηση σε τμήμα παραλιακής οδού

0

Μία ακόμη ημέρα εργασιών… Αναφερόμαστε στις εργασίες που γίνονται στο αλιευτικό καταφύγιο (βλ. Μυρτιδιώτισσα) και το Λιμεναρχείο Νάξου με σημερινή (30/05) ανακοίνωσή του – υπογράφει o Λιμενάρχης, Αντιπλοίαρχος Αλέξης Αποστολόπουλος –  προχωρεί σε δύο ενέργειες: 

# κλείνει το δρόμο μπροστά από την πάλαι ποτέ κεντρική πλατεία (απέναντι Μυρτιδιώτισσα) και προχωρεί σε

#αμφιδρόμηση (από τις 8.30 το πρωί και για όσο διαρκούν οι εργασίες) της παραλιακής οδού,  ήτοι το τμήμα από την είσοδο στην παραλιακή οδό έως την μικρή προβλήτα.

Η είσοδος στο λιμάνι της Νάξου θα γίνεται μόνο από τον Περιφερειακό και η είσοδος στην μικρή προβλήτα θα γίνεται από την Παπαβασιλείου και την παραλιακή οδό, η οποία θα είναι διπλής κατεύθυνσης. 

Αναλυτικά 

Λόγω υλοποίησης έργων αποκατάστασης ζημιών κρηπιδώματος έναντι Μυρτιδιώτισσας λιμένα Νάξου και για την προστασία των χρηστών της παραλιακής οδού από επικείμενο κίνδυνο ατυχήματος, σας ενημερώνουμε ότι στο πλαίσιο προσωρινών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, θα παραμείνει κλειστό από 08:30 το πρωί μέχρι το πέρας των εργασιών την ίδια ημέρα το τμήμα της παραλιακής οδού έμπροσθεν του σημείου που εκτελούνται τα έργα, ήτοι από την πλατεία Κ.Τ.Ε.Λ. έως την είσοδο της μικρής προβλήτας, για όσο χρονικό διάστημα διαρκέσουν οι εργασίες.

Αντίστοιχα, αμφιδρομείται, για όσο χρονικό διάστημα διαρκέσουν οι εργασίες, το υπόλοιπο τμήμα της παραλιακής οδού, ήτοι το τμήμα από την είσοδο στην παραλιακή οδό έως την μικρή προβλήτα.

Ειδικότερα:
# Η πρόσβαση προς το λιμάνι θα πραγματοποιείται αποκλειστικά μέσω της περιφερειακής οδού.

# Η πρόσβαση προς την μικρή προβλήτα, για όσους προορίζονται στο Ε/Γ – Ο/Γ «ΕΞ. ΣΚΟΠΕΛΙΤΗΣ», είτε για τους χρήστες του τουριστικού-αλιευτικού καταφυγίου, θα πραγματοποιείται αποκλειστικά από την οδό Παπαβασιλείου και την παραλιακή οδό, η οποία θα είναι διπλής κατεύθυνσης

Δείτε σε μορφή pdf

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΔΙΠΛΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ 30-05-2024 (1)

 

Πρόταση Ημέρας: Σαλάτα με κοτόπουλο και κατίκι

0

Με 442 Kcal/μερίδα, μπορεί άνετα να σταθεί ως ένα ελαφρύ γεύμα. Και μιλάμε για κοτόπουλο ως βάση για μία χορταστική σαλάτα…

Με την αγωγή του “Γαστρονόμου και της Μαρίας Μπίζιου – MSc κλινική διατροφολόγο- που αναφέρει: «Η γλιστρίδα και τα φασολάκια αποτελούν καλές πηγές βιταμίνης Α, απαραίτητης για την υγεία των ματιών, τη λειτουργία του ανοσοποιητικού και την υγεία του δέρματος, ενώ αποτελούν εξαιρετική πηγή ω3 λιπαρών οξέων και βιταμίνης C. Μαζί με τα υπόλοιπα λαχανικά συνεισφέρουν σε φλαβονοειδή και επιπλέον αντιοξειδωτικά, απαραίτητα για την καταπολέμηση των ελεύθερων ριζών.

Το κατίκι, το κοτόπουλο και το παξιμάδι συμπληρώνουν το γεύμα με πρωτεΐνη χαμηλών λιπαρών και δημητριακά, καθιστώντας αυτή την απλή σαλάτα ένα πλήρες και ισορροπημένο γεύμα!».

Χρόνος: 20′ προετοιμασία, 15′ μαγείρεμα, Σύνολο: 35′.

Υλικά

Μερίδες: 4-6

Για τη μαρινάδα

Για την κρέμα κατίκι

Διαδικασία

  1. Για να ετοιμάσουμε την σαλάτα με κοτόπουλο και κατίκι σε ένα βαθύ μπολ ανακατεύουμε όλα τα υλικά της μαρινάδας και σε άλλο μπολ ανακατεύουμε καλά όλα τα υλικά για την κρέμα κατίκι.
  2. Ρίχνουμε το κοτόπουλο στο μπολ με τη μαρινάδα και το ανακατεύουμε μέχρι να καλυφθεί καλά.
  3. Προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 200°C και στρώνουμε ένα ρηχό ταψί με λαδόκολλα.
  4. Απλώνουμε το κοτόπουλο σε μία στρώση μαζί με τη μαρινάδα και ψήνουμε για 7-8 λεπτά, μέχρι να γίνει.
  5. Ξεφουρνίζουμε και αφήνουμε για λίγο να κρυώσει.
  6. Παράλληλα, σε μια κατσαρόλα με μπόλικο νερό που κοχλάζει, βράζουμε τα φασολάκια για περίπου 6-8 λεπτά ή μέχρι να μαλακώσουν όσο μας αρέσει.
  7. Τα σουρώνουμε και τα ρίχνουμε σε ένα μπολ γεμάτο με κρύο νερό, για να κρυώσουν και να διατηρήσουν το πράσινο χρώμα τους.
  8. Ανακατεύουμε όλα τα υλικά σε πιατέλα, περιχύνουμε με τη σάλτσα κατίκι, σκορπίζουμε το κοτόπουλο και σερβίρουμε.

Πηγή: Γαστρονόμος 

 

Συγκλόνισε ο “Μικρός Γιαννάκης” στον τελικό του Conference League: “Είμαι ο Γιάννης όλων των ομάδων!”

0

Ο μικρός Γιαννης Παπαστεφανάκης και το μήνυμά του ήταν από τις στιγμές που ξεχώρισαν χθες στον τελικό του Conference League και στο τέλος μάλιστα σήκωσε και αυτός το τρόπαιο.

Ο μικρός Γιαννάκης ήταν καλεσμένος του Ολυμπιακού και μετά τη μεγάλη νίκη σήκωσε την ευρωπαϊκή κούπα δηλώνοντας… «Είμαι ο Γιάννης όλων των ομάδων».

«Χάρηκα που πήρε το Κύπελλο ο Ολυμπιακός. Είχα πει πως θα πάρει το πρωτάθλημα ο ΠΑΟΚ, τη Euroleague ο Παναθηναϊκός και το Conference ο Ολυμπιακός, και βγήκαν οι προβλέψεις μου. Δεν είμαι ο Γιάννης του ΠΑΟΚ, είμαι ο Γιάννης όλων των ομάδων», ανέφερε και μιλώντας για τη φανέλα του Ελ Κααμπί σημείωσε:

«Την ήθελα αυτή τη φανέλα, είναι μεγάλη μου καψούρα ο Ελ Κααμπί από τον Ολυμπιακό. Θα την κρατήσω είναι συλλεκτική».

Αναφορικά με την κατάκτηση του τροπαίου από τον Ολυμπιακό ο μικρός Γιαννάκης συμπλήρωσε: «Μπορεί να είχα πει πως θα πάρει το τρόπαιο ο ΠΑΟΚ αλλά τον πήρε άλλη ελληνική ομάδα και το χάρηκα εξίσου όπως και αν το έπαιρνε η ΠΑΟΚάρα».

Μάλιστα, ο νεαρός φίλαθλος έκλεισε τις δηλώσεις του τραγουδώντας: «Περαία μου, Περαία μου με τον Σαρώνικο σου, που έχεις για καμάρι σου τον Ολυμπιακό σου».