Τρίτη, 13 Μαΐου, 2025
Αρχική Blog Σελίδα 875

Γρεβενά: Άγνωστοι πυροβόλησαν, σκότωσαν και τεμάχισαν άλογα

0

Αποτροπιασμός… Απίστευτη είδηση που έρχεται από τα Γρεβενά και με την ελπίδα ότι αυτή τη φορά δεν θα μπλέξουμε σε τίποτα αγέλες … αλόγων που έφαγαν το ένα το άλλο.

Τι θέλουμε να πούμε; Οτι σύμφωνα με την ΕΡΤ άγνωστοι πυροβόλησαν και σκότωσαν πέντε άλογα στην περιοχή Χελιμόδι της Σαμαρίνας Γρεβενών. Μάλιστα τα άτυχα ζώα ήταν τεμαχισμένα με πολλά κομμάτια.

Πώς εντοπίστηκαν τα άλογα

Τα άλογα βρέθηκαν νεκρά το απόγευμα της Τετάρτης (17/01) από τον ιδιοκτήτη τους, ο οποίος κι ειδοποίησε την αστυνομία, ενώ αυτήν την ώρα δίνει κατάθεση στο Αστυνομικό Τμήμα Πολυνερίου.

Τα άλογα έφεραν τραύματα απ’ όπλο, ενώ ήταν τεμαχισμένα με πολλά κομμάτια. Στο σημείο εντοπίστηκαν ροδιές από ελαστικά αυτοκινήτου και φυσίγγια όπλου.

Τράπεζες: Ερχεται μηνιαίο “πάγιο” από 0,6 έως 10 ευρώ για συναλλαγές

0

Μηνιαίες πάγιες χρεώσεις αντί των ad hoc επιβαρύνσεων ανά συναλλαγή προωθούν οι τράπεζες, υπό το βάρος των προστίμων από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, των αντιδράσεων των πελατών τους και των πιέσεων της κυβέρνησης.

Οι τράπεζες υιοθετούν ένα μοντέλο που χρησιμοποιούν τα πιστωτικά ιδρύματα στην Ευρώπη και στο οποίο ανάλογα με το πακέτο που θα επιλέξει ο πελάτης μπορεί έναντι μιας μηνιαίας χρέωσης να κάνει συγκεκριμένο αριθμό συναλλαγών στη διάρκεια του μήνα. Στα πακέτα περιλαμβάνονται πλέον και συναλλαγές που μέχρι τώρα παρέχονταν έτσι κι αλλιώς δωρεάν, όπως η μεταφορά χρημάτων με την υπηρεσία IRIS, η συμμετοχή σε προγράμματα επιβράβευσης με χρήση χρεωστικής κάρτας ή οι ειδοποιήσεις μέσω μηνύματος στο κινητό για αγορές σε εμπόρους.

Το μοντέλο προβλέπει ελάχιστη χρέωση που ξεκινάει από 60 λεπτά και φθάνει έως 10 ευρώ τον μήνα ανάλογα με την τράπεζα, τη χρήση του λογαριασμού και τον αριθμό των συναλλαγών που πραγματοποιούν οι κάτοχοι των λογαριασμών, και σηματοδοτεί την αλλαγή της πολιτικής στον τομέα των πληρωμών με πακέτα υπηρεσιών, όπως π.χ. συμβαίνει στην κινητή τηλεφωνία.

Αυτή η πολιτική, που έχει ξεκινήσει ήδη από την προηγούμενη χρονιά, αποκτά μαζικότερο χαρακτήρα με τη μετατροπή των καταθετικών λογαριασμών σε λογαριασμούς πληρωμών που χρεώνονται ανάλογα με τον αριθμό των συναλλαγών που κάνει ο κάτοχος του λογαριασμού.

Την αρχή κάνει η Eurobank, η οποία με επιστολή προς τους πελάτες της τους ενημερώνει για τη μετατροπή των λογαριασμών σε λογαριασμούς πληρωμών. Το βασικό πακέτο με την επωνυμία My Blue Advantage και χρέωση 0,60 ευρώ τον μήνα, που προτείνει η τράπεζα στους πελάτες της, δίνει τη δυνατότητα δωρεάν έκδοσης χρεωστικής κάρτας και δωρεάν 5ετούς ανανέωσης χωρίς επιβάρυνση για τον πρώτο δικαιούχο του λογαριασμού, συμμετοχής της χρεωστικής κάρτας στο πρόγραμμα επιβράβευσης καρτών της τράπεζας «Eπιστροφή», δωρεάν εκτέλεσης μίας πάγιας εντολής τον μήνα για αυτόματες πληρωμές οργανισμών και δωρεάν αποστολών χρημάτων έως 500 ευρώ με την υπηρεσία IRIS, δηλαδή τη μεταφορά χρημάτων μέσω κινητού. Για κάθε ξεχωριστή συναλλαγή πέραν των παραπάνω ο πελάτης θα επιβαρύνεται με την ανάλογη χρέωση της υπηρεσίας που προβλέπει ο τιμοκατάλογος της τράπεζας.

Πρώτη η Eurobank περνάει ολοκληρωτικά στο μοντέλο των χρεώσεων ανά μήνα.
Η Eurobank δίνει τη δυνατότητα ο πελάτης να μην επιβαρυνθεί με τη χρέωση των 0,60 ευρώ εάν λαμβάνει τη μισθοδοσία του ή τη σύνταξή τους στην τράπεζα, ή αν διαθέτει τουλάχιστον 10.000 ευρώ σε καταθετικά, ασφαλιστικά και επενδυτικά προϊόντα στην τράπεζα. Εναλλακτικά η Eurobank προτείνει για όσους δεν επιθυμούν να χρεωθούν με τη συγκεκριμένη προμήθεια να μετατρέψουν τον λογαριασμό τους σε αποταμιευτικό, μέσω του οποίου όμως θα μπορούν να κάνουν μόνο αναλήψεις και μεταφορές χρημάτων σε λογαριασμούς εντός της τράπεζας (χωρίς δηλαδή άλλες συναλλαγές, όπως πληρωμές), ή να τον μετατρέψουν σε λογαριασμό εξυπηρέτησης δανείου.

Η Eurobank εμπλουτίζει το βασικό πακέτο My Advantage με πρόσθετες υπηρεσίες μέσω των πακέτων My Silver, My Gold και My Platinum με κόστος που ξεκινάει από 2 ευρώ και φθάνει έως και τα 10 ευρώ τον μήνα, και τα οποία προσφέρουν, π.χ., μεταφορές χρημάτων σε άλλη τράπεζα του εσωτερικού (υπηρεσία που στοιχίζει 3,5 ευρώ ανά συναλλαγή), πάγιες εντολές για πληρωμή λογαριασμών (υπηρεσία που στοιχίζει 0,50 λεπτά ανά συναλλαγή), πιστωτική κάρτα χωρίς συνδρομή (υπηρεσία που στοιχίζει κανονικά 30 ευρώ τον χρόνο) κ.ά., σε συνδυασμό με εκπτώσεις σε συγκεκριμένους εμπόρους για την πραγματοποίηση αγορών. Τα συγκεκριμένα πακέτα, σύμφωνα με υπολογισμούς της τράπεζας, αποφέρουν όφελος από 7 έως και 44 ευρώ τον μήνα για κάποιον που θα έκανε πλήρη χρήση των υπηρεσιών που περιλαμβάνονται σε αυτά, εάν πλήρωνε για την κάθε υπηρεσία ξεχωριστά.

Παρόμοια πακέτα, χωρίς όπως υποχρεωτική μετάπτωση των λογαριασμών των πελατών τους, προσφέρουν τόσο η Εθνική Τράπεζα (πακέτο Value) όσο και η Alpha Bank (πακέτο myAlpha Benefit) με κόστος που ξεκινάει από 2 ευρώ και φθάνει έως και τα 10 ευρώ τον μήνα, ανάλογα με το πακέτο. Ακόμη όμως και αν η ένταξη πελατών σε ένα από τα παραπάνω πακέτα συναλλαγών δεν έχει πάρει μαζικό χαρακτήρα στην Εθνική, την Alpha ή την Πειραιώς, η τάση είναι η σταδιακή υιοθέτηση του μοντέλου της μηνιαίας χρέωσης του λογαριασμού προκειμένου οι πελάτες να πραγματοποιούν μια σειρά συναλλαγών που σήμερα χρεώνονται ad hoc.

Το μοντέλο αυτό εξυπηρετεί όσους είναι συστηματικοί χρήστες των ηλεκτρονικών τραπεζικών εργασιών και αναγκάζει ακόμη και αυτούς που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις ψηφιακές συναλλαγές να προσαρμοστούν στο νέο μοντέλο, στον βαθμό που πολλές από αυτές τις υπηρεσίες δεν εξυπηρετούνται πλέον από το γκισέ των τραπεζών.

Πηγή kathimerini.gr

ΚΕΚ Γ. Γεννηματάς: Ξεκινάει νέος κύκλων σεμιναρίων

0

Το Κέντρο Επαγγελματικής Κατάρτισης Γ. Γεννηματάς της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, ανακοινώνει την έναρξη του πρώτου κύκλου δωρεάν εξ’ αποστάσεως σεμιναρίων για το 2024, για τους κατοίκους των Δωδεκανήσων και των Κυκλάδων.

Τα σεμινάρια υλοποιούνται στο πλαίσιο των έργων «Δράσεις Ενημέρωσης Επιμόρφωσης και Κατάρτισης» με χρηματοδότηση από ίδιους πόρους της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, κι έχουν στόχο τη διενέργεια εκατοντάδων εκπαιδευτικών δράσεων κάθε χρόνο με τη συμμετοχή χιλιάδων ωφελούμενων.

Τα σεμινάρια που θα ξεκινήσουν άμεσα καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα θεματικών ενοτήτων όπως: Τουρισμός & Ξένες Γλώσσες, Αναβάθμιση Γενικών & Ψηφιακών Δεξιοτήτων, Οικονομία & Επιχειρηματικότητα και σχεδιάστηκαν για να ανταποκριθούν στα αρχικά αιτήματα εκπαίδευσης από θεσμικούς φορείς και συλλόγους που δραστηριοποιούνται στο Νότιο Αιγαίο.

Οι ενδιαφερόμενοι και ενδιαφερόμενες καλούνται να δηλώσουν έγκαιρα τη συμμετοχή τους, στην ιστοσελίδα του ΚΕΚ www.kek-gennimatas.gr, με μέγιστο αριθμό δηλώσεων τα 3 σεμινάρια.

Υπενθυμίζεται ότι τα εν λόγω επιμορφωτικά προγράμματα απευθύνονται στο γενικό ενήλικο πληθυσμό των νησιών, ηλικίας 16+, ανεξαρτήτου φύλου, καταγωγής, εκπαιδευτικού επιπέδου ή επαγγελματικής κατάστασης.

Αρχιπέλαγος: Παρουσιάζοντας τις Ναυτικές Τέχνες των Κυκλάδων

0
Αιγαίο - Καϊκια
Αιγαίο - Καϊκια

Το Δίκτυο Αρχιπέλαγος παρουσιάζει τις Ναυτικές Τέχνες των Κυκλάδων προσκαλώντας σας να γνωρίσετε τις Κυκλάδες από διαφορετική οπτική και να φανταστείτε ένα εναλλακτικό για αυτές μέλλον. Περιηγηθείτε στην Αμοργό, τα Κουφονήσια, την Πάρο, τη Σαντορίνη και τη Σύρο μέσα από έναν διαδραστικό ψηφιακό χάρτη και εξερευνήστε εικόνες, ήχους και αφηγήσεις καθώς συναντάτε τους καραβομαραγκούς, τους ψαράδες και τους ναυτικούς των νησιών.

Στη διασταύρωση Ευρώπης και Ασίας, το αρχιπέλαγος του Αιγαίου αποτελεί διαχρονικά σταυροδρόμι για ναυτικούς, ταξιδιώτες και μεταναστευτικούς πληθυσμούς, διαμορφώνοντας διαφορετικές κοινότητες και πολιτισμικές πρακτικές. Η ξυλοναυπηγική, η αλιεία μικρής κλίμακας και η ναυτιλία συνδέονται στενά με την κυκλαδική ταυτότητα και κουλτούρα.

Τα ξύλινα σκάφη λειτουργούσαν, καθ’ όλη τη διάρκεια της ιστορίας, ως συνδετικοί κρίκοι μεταξύ των νησιών και της γύρω περιοχής. Με την πάροδο του χρόνου, εξελίχθηκαν σε μια μορφή παραδοσιακής αρχιτεκτονικής του Αιγαίου, που συνδέεται με ένα ξεχωριστό σύστημα τεχνικής δεξιοτεχνίας. Η αλιεία μικρής κλίμακας, μια διαχρονική πηγή διατροφής και οικονομικής δραστηριότητας, περιλαμβάνει πληθώρα τεχνικών και συμβολικών γνώσεων για το θαλάσσιο περιβάλλον. Τέλος, η ναυτιλία αποτελούσε επί αιώνες τον κύριο αγωγό στην περιοχή για τη μετακίνηση ανθρώπων, αλλά και την ανταλλαγή αγαθών και ιδεών.

Σήμερα η Ελλάδα βιώνει μια ταχεία μείωση της ναυπήγησης και της χρήσης παραδοσιακών ξύλινων σκαφών. Μία από τις μεγαλύτερες απειλές αποτελεί η καταστροφή ξύλινων αλιευτικών σκαφών που πραγματοποιείται με επιδοτήσεις από την ελληνική κυβέρνηση, μία ευρωπαϊκή ρύθμιση που αποσκοπεί στη μείωση του αλιευτικού στόλου και των περιβαλλοντικών επιπτώσεών του. Μέσω της τεκμηρίωσης και της προάσπισης, αυτό το έργο στοχεύει να ευαισθητοποιήσει για αυτή τη ζωντανή παράδοση και να συμμετάσχει σε μια εκστρατεία για τον τερματισμό αυτών των επιδοτήσεων, ενώ παράλληλα επιδιώκει εναλλακτικές, βιώσιμες μεθόδους αλιείας.

Μέσω της επιτόπιας ψηφιοποίησης αρχειακών συλλογών, καθώς και της παραγωγής εκτενούς υλικού οπτικοακουστικής τεκμηρίωσης, οι Ναυτικές Τέχνες των Κυκλάδων παρέχουν ένα ψηφιακό αρχείο που μαρτυρά τις τεχνικές και εμπειρικές γνώσεις αυτών των κοινοτήτων, καθώς και σχετικές πολιτισμικές πρακτικές και πεποιθήσεις. Για περισσότερο από δώδεκα μήνες, στο πλαίσιο αυτού του έργου παρήχθησαν χιλιάδες φωτογραφίες τεκμηρίωσης ταξινομημένες σε 43 διακριτές συλλογές, δεκάδες ώρες επιτόπιων ηχογραφήσεων και ψηφιοποιημένων ηχογραφήσεων, τρισδιάστατα μοντέλα επιλεγμένων εργαλείων επεξεργασίας ξυλείας, καθώς επίσης πάνω από 500 ψηφιοποιημένες φωτογραφίες και σπάνια αρχειακά έγγραφα, που παρουσιάζονται σε 19 αρχειακές συλλογές, και μια σειρά ντοκιμαντέρ 12 επεισοδίων.

Το αποτέλεσμα αυτού του διεπιστημονικού ερευνητικού έργου συμπυκνώνει τις διασυνδεδεμένες ναυτικές παραδόσεις της ξυλοναυπηγικής, της αλιείας μικρής κλίμακας και της ναυσιπλοΐας στην Αμοργό, τα Κουφονήσια, την Πάρο, τη Σαντορίνη και τη Σύρο, ανιχνεύοντας τη διαχρονική τους σχέση με τον οικονομικό και πολιτισμικό ιστό της περιοχής, αλλά και τον ρόλο τους στην κλιματική προσαρμογή, την κοινωνική συνοχή και τη διαμόρφωση ενός ανθεκτικού μέλλοντος για τις παράκτιες περιοχές των Κυκλάδων και του Αιγαίου συνολικά.

Ερευνητές και ευρύ κοινό μπορούν να πλοηγηθούν στο αρχειακό και πρωτότυπο οπτικοακουστικό υλικό μέσω ενός ψηφιακού χάρτη που σχεδιάστηκε από το Δίκτυο Αρχιπέλαγος ειδικά για το έργο. Οι συλλογές θα εμπλουτιστούν με πρόσθετο υλικό κατά τη διάρκεια του 2024. Παράλληλα, προγραμματίζονται μία σειρά από δημόσιες δράσεις στα εν λόγω νησιά, όπως εκθέσεις, προβολές και ομιλίες, με στόχο να τιμήσουμε αυτές τις πρακτικές και να υπερασπιστούμε τη συνέχιση και την εξέλιξή τους.

Όλες οι συλλογές διατίθενται με άδεια Creative Commons, ώστε να διαδίδονται και να χρησιμοποιούνται ελεύθερα για κάθε ερευνητική, δημιουργική ή άλλη ανάγκη.

Περιηγηθείτε στον ψηφιακό χάρτη εδώ.

popaganda_kaikia_1.jpg

Οι «Ναυτικές Τέχνες των Κυκλάδων» πραγματοποιούνται υπό την αιγίδα και την οικονομική υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού με κύρια δωρεά του Costas M. Lemos Foundation και με την υποστήριξη του Goethe-Institut Athen.

Το έργο υλοποιείται σε συνεργασία με το Αρχείων Τάξις, τον Σύλλογο Φίλων Μουσείου Ναυτικών και Ναυπηγικών Τεχνών του Αιγαίου, το Association of Moving Image Archivists (AMIA) και το Motherland, καθώς επίσης και με τοπικούς φορείς, όπως o Δήμος Σύρου-Ερμούπολης, η Δημοτική Κοινότητα Κουφονησίων, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου στη Σύρο, το Ιστορικό Αρχείο Σύρου, το Santorini Archive Project – Ψηφιακό Αρχείο Θήρας, το Βιομηχανικό Μουσείο Σύρου, το Ναυτικό Μουσείο Σαντορίνης,  το Λαογραφικό Μουσείο Νάουσας (Συλλογή Όθωνα Κάπαρη), ο Επαγγελματικός Αλιευτικός Σύλλογος Αμοργού, το Πάρκο Πάρου και το Atlantis Oia Dive Centre.

 

Minoan Lines: Και με τη βούλα μακρόχρονη ναύλωση του “Santorini Palace” στη SeaJets

0
Santorini Palace και ... βλάβη
Santorini Palace και ... βλάβη

Η φήμη για την αλλαγή σημάτων και χρωμάτων του ταχύπλοου “Santorin Palace” έγινε πραγματικότητα. Με μία μικρή διαφορά. Δεν μιλάμε για πώληση αλλά για μακρόχρονη ναύλωση από την Minoan Lines (Μινωαϊκές Γραμμές) στην SeaJets  Το ενδιαφέρον πλέον μεταφέρεται στην γραμμή που θα δρομολογηθεί το εν λόγω ταχύπλοο.

Η σχετική ανακοίνωση από την εταιρεία που είχε το ταχύπλοο αναφέρει:

“Σε συνέχεια μιας επιτυχημένης χρονιάς και στα πλαίσια της εταιρικής επιχειρηματικής στρατηγικής, η ΜΙΝΟΑΝ LINES ανακοινώνει πως ολοκληρώθηκε συμφωνία με τη Sea Jets για τη μακρόχρονη ναύλωση του πλοίου High-speed Catamaran SANTORINI PALACE.

Η ΜΙΝΟΑΝ LINES έχει θέσει ως στρατηγική προτεραιότητα την ανάπτυξη της γραμμής ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΗΡΑΚΛΕΙΟ, όπου όλα ξεκίνησαν, καθώς και την ανανέωση του στόλου της, σε συνδυασμό με την αναμενόμενη ανάθεση και εκμετάλλευση του λιμένος Ηρακλείου, σε κοινοπραξία με την Grimaldi Euromed SpA, στοχεύοντας να συνεχίσει να προσφέρει τις υψηλού επιπέδου υπηρεσίες της.

Ακόμη, σημαντική παράμετρο της στρατηγικής ανάπτυξης της εταιρείας αποτελεί η παρουσία της στην Αδριατική, μέσω του Kydon Palace, στη Γραμμή Ηγουμενίτσα – Μπρίντιζι, με ελληνική σημαία και ελληνικά πληρώματα, σε συνδυασμό με την πρόσφατη ανάθεση της εκμετάλλευσης του λιμένος Ηγουμενίτσας στην κοινοπραξία των εταιρειών Grimaldi Euromed SpA – Μινωικές Γραμμές ΑΝΕ και Επενδυτική Κατασκευαστική Εμπορική και Βιομηχανική ΑΕ.

Η παραγωγή ωφελειών στην τοπική κοινωνία, η ενίσχυση των θέσεων εργασίας, η παροχή άριστων υπηρεσιών στους επιβάτες και οι υψηλές προδιαγραφές ασφαλείας των πλοίων, υπήρξαν εξ αρχής και συνεχίζουν να αποτελούν τους ακρογωνιαίους λίθους, που διαμόρφωσαν την εταιρική κουλτούρα και την ιστορία της MINOAN LINES για πάνω από 50 έτη.

Σχετικά με τη MINOAN LINES

Η εταιρία ΜΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ Α.Ν.Ε. ιδρύθηκε στις 25 Μαΐου 1972, στο Ηράκλειο Κρήτης. Το 2022 συμπλήρωσε 50 έτη λειτουργίας και προσφοράς υψηλής ποιότητας υπηρεσιών στο επιβατικό κοινό και στις μεταφορές φορτηγών οχημάτων. Από το 2008 είναι μέλος του Ιταλικού Ομίλου Grimaldi, ενός εκ των μεγαλύτερων μεταφορέων οχημάτων και μηχανημάτων παντός τύπου (roll-on/roll-off), εμπορευματοκιβωτίων και επιβατών στον κόσμο. Ο Όμιλος Grimaldi εδρεύει στη Νάπολη Ιταλίας, με υποκαταστήματα σε περισσότερες από 25 χώρες, 17.000 υπαλλήλους και πάνω από 130 πλοία που προσεγγίζουν περισσότερα από 140 λιμάνια παγκοσμίως”.

 

SOS – Γροιλανδία: Χάνει 30 εκατ. τόνους πάγου την ώρα (!!!)

0

Το παγοκάλυμμα της Γροιλανδίας χάνει κατά μέσο όρο 30 εκατομμύρια τόνους πάγου την ώρα λόγω της κλιματικής κρίσης, όπως αποκαλύπτει νέα μελέτη. Πρόκειται για 20% περισσότερη απώλεια πάγου απ’ ό,τι θεωρούσε, μέχρι πρόσφατα, η επιστημονική κοινότητα.

Επιστήμονες έχουν εκφράσει στο παρελθόν έντονη ανησυχία για τo εν λόγω φαινόμενο καθώς αυτή η πρόσθετη πηγή γλυκού νερού που εισρέει στον βόρειο Ατλαντικό μπορεί να φέρει κατάρρευση των ωκεάνιων ρευμάτων, με σοβαρές συνέπειες για την ανθρωπότητα.

Στη μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Nature, οι επιστήμονες ανέλυσαν δορυφορικές φωτογραφίες για να προσδιορίσουν τη θέση των παγετώνων της Γροιλανδίας κάθε μήνα από το 1985 έως το 2022. Με τη βοήθεια τεχνητής νοημοσύνης χαρτογραφήθηκαν περισσότερες από 235.000 θέσεις των άκρων των παγετώνων κατά τη διάρκεια της περιόδου των 38 ετών. Η ανάλυση έδειξε ότι το στρώμα πάγου της Γροιλανδίας είχε χάσει μια έκταση περίπου 5.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων πάγου από το 1985, που ισοδυναμεί με ένα τρισεκατομμύριο τόνους πάγου.

«Παρέχουν [οι ερευνητές] ένα πραγματικά σημαντικό νέο σύνολο δεδομένων που αποτυπώνει την εναέρια έκταση ολόκληρου του στρώματος πάγου της Γροιλανδίας», δήλωσε η Λάουρα Λαρόκα, από το Κρατικό Πανεπιστήμιο της Αριζόνα, η οποία έχει επίσης μελετήσει τους παγετώνες της Γροιλανδίας, αλλά δεν συμμετείχε στη μελέτη.

Από την πλευρά του, ο επικεφαλής της έρευνας, καθηγητής Τσαντ Γκριν, από το Εργαστήριο Αεριοπροώθησης της NASA, τόνισε ότι «οι αλλαγές γύρω από τη Γροιλανδία είναι τεράστιες και συμβαίνουν παντού. Σχεδόν κάθε παγετώνας έχει υποχωρήσει τις τελευταίες δεκαετίες».

Αξίζει να σημειωθεί ότι σε πρόσφατες μετρήσεις, είχε διαπιστωθεί ότι περίπου 221 δισεκατομμύρια τόνοι πάγου χάνονταν κάθε χρόνο στη Γροιλανδία από το 2003. Η νέα μελέτη προσθέτει άλλους 43 δισ. τόνους ετησίως.

Με πληροφορίες από Guardian, NYT, Kathimerini.gr

 

Naxos Medical: Το Σάββατο (20/01) έχουμε… “Ιατρείο Μαστού”

0

Αποτελεί μέρος της καθημερινότητας των κατοίκων της Νάξου.  Βασικός στόχος η  κοινωνική προσφορά, η εξιδεικευμένη παροχή υπηρεσιών στον τομέα της Υγείας.

Αναφερόμαστε στο Naxos Medical, το πολυιατρείο το οποίο βρίσκεται στην πλατεία Πρωτοδικείου. “Ηρθε” με σκοπό να λειτουργήσει επικουρικά τόσο σε ζητήματα που έχουν σχέση με το Νοσοκομείο Νάξου, όσο και με τους υπόλοιπους γιατρούς στον ιδιωτικό τομέα.

Ιδιαιτερότητα; Το γεγονός ότι έρχεται για δεύτερη φορά το “Ιατρείο Μαστού”.   Πότε; Το Σάββατο 20 Ιανουαρίου με τον γιατρό Νικόλαο Κοτσιφόπουλο.

Η σχετική αναφορά μέσω των social media μας αναφέρει:

✔️ Σας ενημερώνουμε ότι το Σάββατο 20 Ιανουαρίου, στο Naxos Medical θα πραγματοποιήσει Ιατρείο ο διακεκριμένος Στρατιωτικός Ιατρός, Χειρουργός Μαστού – Μαστολόγος Dr. Νικόλαος Κοτσιφόπουλος.

👉Μεταξύ άλλων στο Ιατρείο θα πραγματοποιούνται οι ακόλουθες εξετάσεις:

⏺Κλινική εξέταση – ψηλάφηση μαστών

⏺Υπερηχογράφημα μαστών

⏺Αξιολόγηση εξετάσεων

⏺Παρακεντήσεις κυστικών και συμπαγών όγκων

ℹ️Για πληροφορίες και ραντεβού καλέστε μας στο: 22850 22200

ή στο email: info@naxosmedical.com

 

 

Γυμνάσιο Βίβλου: Δύο κορίτσια από το Γλινάδο θα συμμετάσχουν στο 3ο Διεθνές Μαθητικό Συνέδριο

0
gimnasio

Από που πάνε για την Πράγα; Τα παιδιά του Γυμνασίου Βίβλου ξέρουν το δρόμο… Τι θα κάνουν εκεί είναι το ερώτημα; Η απάντηση μας έρχεται μέσω ανάρτησης στην σελίδα του Προοδευτικού Ομίλου Γλινάδου…

Εκεί μαθαίνουμε ότι “Δύο Γλιναδιώτισσες μαθήτριες, που φοιτούν στο Γυμνάσιο της Βίβλου, η Βενιέρη Σταματία κι η Δημητροκάλλη Κατερίνα συμμετέχουν φέτος στο 3ο Διεθνές Μαθητικό Συνέδριο στην Πράγα!!! Κι είναι η δεύτερη συμμετοχή των συγκεκριμένων μαθητριών σε αντίστοιχο συνέδριο!!! Θα χορέψουν βλάχα Νάξου και θα μαγέψουν!!!

Στη βιβλιογραφία της εργασίας τους, σημειώσεις επιφανών Πανεπιστημιακών δασκάλων και στις αποσκευές τους, οι στολές τους κι η παράδοσή μας !!! Συνοδοί τους, η κυρία Αξαοπούλου κι η κυρία Παπαπούλιου. Συγχαρητήρια στους εκπαιδευτικούς και στα παιδιά για τις δράσεις τους και καλή τύχη στη συμμετοχή τους !!! Καλή η κατάρτιση, καλύτερη η διαπαιδαγώγηση!!!”

Εμείς να προσθέσουμε ότι δεν είναι μόνο δύο τα παιδιά. Είναι συνολικά δώδεκα προέρχονται κυρίως από Τρίποδες – Αγιο Αρσένιο και θα είναι η 3η φορά που το συγκεκριμένο σχολείο να βγει εκτός συνόρων. Είχε προηγηθεί πέρυσι ταξίδι στην Ιταλία με επίκεντρο την Φλωρεντία και το 2019 επίσης στην Ιταλία αλλά αυτή τη φορά στην Βενετία…

Πότε είναι το φετινό ταξίδι; Από την 1η έως την 5η Μαρτίου.  Το 3ο Διεθνές Μαθητικό Συνέδριο 2024 θα διεξαχθεί στην Πράγα, που υπήρξε μία από τις Πολιτιστικές Πρωτεύουσες της Ευρώπης το 2000. Πραγματοποιείται υπό την Αιγίδα του Συμβουλίου της Ευρώπη και την Αιγίδα του Οικουμενικού Πατριαρχείου.

Σκοπός του Συνεδρίου είναι η γνωριμία των Ελλήνων και Ευρωπαίων μαθητών με τον θεσμό της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης, η ευαισθητοποίησή τους στο τεράστιο θέμα της Κλιματικής Κρίσης και το ταξίδι της ανθρώπινης σκέψης από τον σκοταδισμό του Μεσαίωνα στις σύγχρονες ανακαλύψεις.

Κάθε μαθητική ομάδα που θα συμμετάσχει στο 3ο Διεθνές Μαθητικό Συνέδριο 2024 μπορεί να επιλέξει ένα από τα παρακάτω θέματα: Πολιτιστική Κληρονομιά, Περιβαλλοντική Συνείδηση και Επιστημονική Θεμελίωση

Το Συνέδριο θα λάβει χώρα στον πανέμορφο χώρο του Συνεδριακού Κέντρου Olšanka, το οποίο βρίσκεται μόλις σε απόσταση 10 λεπτών από το Ιστορικό Κέντρο της επιβλητικής Πράγας.

 

Υδροπλάνα: Η Τήνος τρέχει και αποκτά άμεσα υδάτινο πεδίο

0

Η ώρα των υδροπλάνων και των υδατοδρομίων έφτασε! Ο νέος χρόνος μπαίνει με το δεξί για τον κλάδο της αεροπλοΐας κα των υποδομών της, καθώς εντείνονται οι διεργασίες ώστε να ενεργοποιηθούν τα υδροπλάνα άμεσα.

Με στοίχημα την εκκίνηση των πτήσεων την Άνοιξη του 2024, τα υδροπλάνα προβλέπεται να αποτελέσουν την «έξυπνη» λύση που θα φέρει αποτελεσματικές αλλαγές στην μετακίνηση των επιβατών, αλλά και αέρα ανανέωσης στα προσφερόμενα τουριστικά προϊόντα.

Η Hellenic Seaplanes, έχοντας ήδη διαμορφώσει ένα εκτεταμένο δίκτυο υδατοδρομίων και υδάτινων πεδίων, με κάθε project υποδομής να είναι σε διαφορετικό στάδιο ετοιμότητας, επισπεύδει τα βήματα που χρειάζονται για να εγκαινιάσει το υδροπλάνο της με τις πιλοτικές πτήσεις να είναι προ των πυλών. Οι δοκιμαστικές πτήσεις θα είναι το πρώτο βήμα που θα φέρει τα υδροπλάνα ξανά στους αιθέρες, μέσω οργανωμένων και charter (ναυλωμένων) πτήσεων από το υδατοδρομίο της Κέρκυρας προς τους Παξούς και τα άλλα συνεργαζόμενα αεροδρόμια και υδατοδρόμια.

Μαζί με τις επιβατικές πτήσεις αερομεταφοράς θα ξεκινήσουν και οι περιηγητικές πτήσεις, με εναέρια περιήγηση πάνω από αξιοθέατα της Κέρκυρας, των Παξών, των Αντίπαξων και των Διαπόντιων νησιών (Οθωνοί), προσφέροντας νέες τουριστικές εμπειρίες στους επισκέπτες του Βορείου Ιονίου και της Δυτικής Ελλάδας.

Λεπτομέρειες για την ανακοίνωση νέων αδειοδοτημένων υδατοδρομίων!

Η εκκίνηση των πτήσεων στα Επτάνησα φέρνει ντόμινο εξελίξεων με τα πιο κοντινά υδατοδρόμια να παίρνουν προτεραιότητα ώστε να αποκτήσουν άμεσα ρόλο. Το υδατοδρόμια Πάτρας έχοντας στην κατοχή του άδεια λειτουργίας αποκτάει κεφάλι στην κούρσα αυτή, ενώ το υδατοδρόμιο Κυλλήνης και Καλαμάτας που πρόσφατα απέκτησε χερσαίες εγκαταστάσεις είναι οι επόμενοι σταθμοί που θα φέρουν τα υδροπλάνα στην Πελοπόννησο. Στο εν λόγω δίκτυο θα προστεθούν σύντομα τα λιμάνια της Ερμιονίδας, Μονεμβασιάς, Ναυπλίου, Νέας Κίου και Γυθείου ώστενα είναι βιώσιμο, προσφέροντας πολλαπλές επιλογές αερομεταφορών.

Στις Σποράδες και στη Στερεά το πλάνο προχωράει σταθερά ώστε τα υδατοδρόμια Σκύρου, με ολοκληρωμένες χερσαίες και υδάτινες εγκαταστάσεις καθώς και Σκοπέλου και Αλοννήσου να μπαίνουν σε σειρά για απόκτηση άδειας λειτουργίας, ενώ τον ίδιο δρόμο ακολουθούν οι Τήνος, και Πάτμος.

Στο χαρτοφυλάκιο έργων έκδοσης άδειας ίδρυσης που έχει αναλάβει η Hellenic Seaplanes, μετά και τις αδειοδοτήσεις σε Βόλο, Κύμη, Αλιβέρι και Αιδηψό, θέση παίρνουν τα υδατοδρόμια σε Σητεία, Αμφιλοχία, Χίο, Ψαρά, Οινούσσες, Κάρυστο και Χαλκίδα για τα οποία το μόνο που εκκρεμεί είναι η σύνταξη της ΚΥΑ από τα αρμόδια υπουργία, ενώ ζήτημα παραμένει η περίπτωση της Σίφνου.

Υδάτινα Πεδία παντού!

Η υποδομή των υδάτινων πεδίων επιτρέπει μέσα από εγκεκριμένους θαλασσοδιαδρόμους να πετούν τα υδροπλάνα σε περιοχές που δεν έχουν ακόμα εγκαταστάσεις υδατοδρομίου, επεκτείνοντας τον αριθμό των αεροπορικών δρομολογίων και των ευκαιριών διασύνδεσης μεταξύ προορισμών.

Η Hellenic Seaplanes, έχει ήδη συμπεριλάβει στο χαρτοφυλάκιό της πρόσφατα τη Σητεία και τα υδάτινα πεδία σε Ψαρά, Πέτρα Λέσβου και Χίο στα νησιά Βορείου Αιγαίου. Ιδιαίτερα ενισχυμένη είναι η παρουσία της και στις Σποράδες, με αδειοδοτημένους σταθμούς υδροπλάνων σε Σκόπελο και Αλόννησο, βάζοντας γερή υποψηφιότητα να φιλοξενήσουν τις πρώτες οργανωμένες πτήσεις στο Αιγαίο!

Παράλληλα για την εταιρεία η Πάτμος είναι το πρώτο εγκεκριμένο υδάτινο πεδίο στα Δωδεκάνησα, ενώ η αντίστοιχη υποδομή της Αμφιλοχίας είναι έτοιμη από καιρό να εξυπηρετήσει τη διασύνδεση με την Πάτρα και τα νησιά Ιονίου.

Οι Κυκλάδες παρελαύνουν και πάλι στο Αιγαίο, με την Τήνο να αποκτάει επίσημα υδάτινο πεδίο. Ειδικότερα,η έγκριση της υποδομής αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο για τη Hellenic Seaplanes, καθώς η γνωμοδότησηε νεργοποιεί την αεροπορική λειτουργία των υδροπλάνων στο νησί, σε έναν προορισμό που δεν διαθέτει αεροδρόμιο και ήδη τα αιτήματα επιβατών για αερομεταφορά είναι εκατοντάδες!

Μεταξύ των υδάτινων πεδίων που έχουν ήδη πάρει το πράσινο φως για χρήση, υπάρχουν και άλλοι φάκελοι προορισμών για τους οποίους η Hellenic Seaplanes προχωρά τη διαδικασία αδειοδότησης και η λίστα αυτών περιλαμβάνει τους λιμένες σε Οινούσσες, Τήνο, Σίφνο, Άλιμο, Πλωμάρι Λέσβου, Ερέτρια, Κύμη, Χαλκίδα, Κάρυστο και Αιδηψό στην Εύβοια, Σάμη στην Κεφαλονιά.

Στην ανατολική Κρήτη, η έγκριση του υδάτινου πεδίου στη Σητεία δίνει την ώθηση που χρειαζόταν το δίκτυο υδατοδρομίων της μεγαλονήσου,ώστε να μπορεί να υποστηρίξει εν καιρό τις πτήσεις με υδροπλάνα.

Η χωροθέτηση των θαλασσοδιαδρόμων στη Σητεία επιτρέπει τη διασύνδεση με άλλες εγκαταστάσεις, μεταξύ άλλων την Ιεράπετρα και την Κίσσαμο ενώ αναμένεται να αυξηθεί η κινητικότητα για δρομολόγια προς τις υποδομές σε Δωδεκάνησα και άλλους προορισμούς του Αιγαίου με την ολοκλήρωση και του υδατοδρομίου της Σητείας.

Γερές βάσεις για το μέλλον των υδροπλάνων!

Από τα νέα γραφεία της Hellenic Seaplanes, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, κ. Νικόλας Χαραλάμπους δήλωσε: «Με τις αδειοδοτήσεις υδατοδρομίων και υδάτινων πεδίων έχουν μπει τα θεμέλια ώστε φέτος να έρθει η εποχήτης εκκίνησης των υδροπλάνων, πετώντας σε ένα δίκτυο που θα είναι καταρχήν βιώσιμο και θα έχει ο επιβάτης τη δυνατότητα να πάει σε περιοχές που είναι είτε πολύ δύσκολο να μετακινηθεί οδικώς είτε πολύ χρονοβόρο με το πλοίο.

Έχουμε όλες τις δυνατότητες ως Hellenic Seaplanes να προσφέρουμε ένα αξιόπιστο αποτέλεσμα πετώντας από λιμάνι σε λιμάνι και δίνοντας μια ποιοτική εμπειρία μετακίνησης που θα κάνει ντόπιους και τουρίστες να υποστηρίξουν τις δυνατότητες της αεροπλοΐας στη χώρα μας. Το 2024 είναι η χρονιά που τα υδροπλάνα στην Ελλάδα θα πάρουν την αίγλη που τους αξίζουν, σε ένα project που έχει να προσφέρει πολλά προς τη χώρα και τους επιβάτες». 

 

ΑΝΠΟ Αμοργού: Τιμή στον cpt Μιχάλη Θεολογίτη

0

Σε εορταστικό και αθλητικό κλίμα πραγματοποιήθηκε η κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας του ΑΝΠΟ Αμοργού, την Παρασκευή 12 Ιανουαρίου 2004, στην αίθουσα του Συλλόγου στο  Ξυλοκερατίδι Καταπόλων.

Ο ΑΝΠΟ Αμοργού υποδέχτηκε το 2024 δυναμικά και ελπιδοφόρα καθώς με την αλλαγή του καταστατικού του και με τη τήρηση όλων των νόμιμων διαδικασιών, πολύ σύντομα θα μπει στο Μητρώο της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού με στόχο την ανάπτυξη του αθλητισμού και τη διάδοση των αξιών του στην Αμοργό.

Η εκδήλωση είχε συγκινητικό χαρακτήρα καθώς η διοίκηση του ΑΝΠΟ Αμοργού βράβευσε τον καπετάν Μιχάλη Θεολογίτη για την προσφορά του στην ναυτιλία, στην Αμοργό και τη νέα γενιά του νησιού. Την τιμητική πλακέτα παρέδωσε ο Δήμαρχος Αμοργού Ελευθέριος Καραΐσκος.

 

 

Τον παρόν στην εκδήλωση έδωσαν ο αιδεσιμολογιότατος πατήρ Παρασκευάς Δεσποτίδης ο Δήμαρχος Αμοργού Ελευθέριος Καραΐσκος , οι Αντιδήμαρχοι Αμοργού Σταμάτης Σίμος και  Πόπη Δεσποτίδη, η πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Αμοργού Δήμητρα Νομικού-Ψακή, εκπρόσωποι συλλόγων, φορέων , της ΕΔΟΚ Αμοργού και δεκάδες πολίτες.

Ο Δήμαρχος Αμοργού Ελευθέριος Καραΐσκος δήλωσε, «Εύχομαι στον ΑΝΠΟ Αμοργού και τα μέλη του καλή χρονιά, με υγεία και  αθλητικές διακρίσεις. Το 2024 είναι μια σημαντική χρονιά για τον Όμιλο καθώς γυρίζει σελίδα και ενισχυμένος θα προάγει και θα προβάλλει τις αξίες του αθλητισμού. Συγχαρητήρια για την πρωτοβουλία να τιμηθεί ο καπετάν Μιχάλης Θεολογίτης. Τον ευχαριστώ για την ανιδιοτελή του προσφορά στην νεολαία του νησιού και την ανεκτίμητη αγάπη του για την ιδιαίτερη πατρίδα του»