Τρίτη, 13 Μαΐου, 2025
Αρχική Blog Σελίδα 869

Νάξος: “Πράσινο” φως για νέο ξενοδοχείο

0
hotels-760x500
Τα πολυτελή ξενοδοχεία αποκαλύφθηκαν για τη φοροδιαφυγή τους μέσω ταξιδιωτικών ιστοσελίδων (φωτό Holidaynews.gr)

Μία ακόμη άδεια κατασκευής νέου ξενοδοχείου στη Νάξο. Και μάλιστα την περιοχή του Αγίου Αρσενίου... Η σχετική είδηση μας έρχεται μέσα από την αρμόδια ιστοσελίδα bizness.gr που ασχολείται με θέματα υποδομών…

Κι αναφέρει: 

“Πράσινο φως δόθηκε για νέο ξενοδοχείο στη Νάξο.

Το έργο αφορά στην ανέγερση ξενοδοχείου κλασικού τύπου 4 αστέρων.

Το νέο ξενοδοχείο θα γίνει σε έκταση 4,56 περίπου στρεμμάτων στην περιοχή Λάκκοι Αγίου Αρσενίου, στη Νάξο.

Για το οποίο έχει ήδη εκδοθεί η οικοδομική άδεια από την Υπηρεσία Δόμησης του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων.

Σύμφωνα με την άδεια, φορέας της επένδυσης είναι η εταιρεία PLAKA BEACH IKE, που είναι και ο μισθωτής του ακινήτου”.

 

Υποθηκοφυλακεία: Λουκέτα στα γραφεία της Κέας, Ανάφης, Ιού και Σικίνου

0

Κλείνουν, με απόφαση του Ελληνικού Κτηματολογίου, 139 υποθηκοφυλακεία σε όλη τη χώρα. Οι υπηρεσίες τους μεταφέρονται στο πλησιέστερο σε αυτά υποκατάστημα ή γραφείο του κτηματολογίου. Οι αποφάσεις δημοσιεύθηκαν την ημέρα λήξης της προθεσμίας, ενώ προηγήθηκαν ανάλογες τις προηγούμενες ημέρες, με αποτέλεσμα πλέον να απομένει το κλείσιμο λιγότερων από 26 υποθηκοφυλακείων. Το στοίχημα για το Ελληνικό Κτηματολόγιο είναι τώρα η ομαλή τους ενσωμάτωση, καθώς «μεταφέρονται» και περίπου 150.000 εκκρεμείς υποθέσεις.

Οταν το 2018 (με τον νόμο 4512) αποφασίστηκε η μετατροπή του Ελληνικού Κτηματολογίου από ανώνυμη εταιρεία του Δημοσίου σε νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου, τέθηκε και ένα πρώτο χρονοδιάγραμμα μετάβασης από το σύστημα των 392 έμμισθων και άμισθων υποθηκοφυλακείων στη νέα δομή του κτηματολογίου (92 κτηματολογικά γραφεία και υποκαταστήματα του κτηματολογίου). Η πρώτη προθεσμία ήταν στις 17 Ιανουαρίου 2020 και αποδείχθηκε μη ρεαλιστική στην πράξη, καθώς μέχρι τα μέσα του 2019 είχαν κλείσει μόλις δύο υποθηκοφυλακεία. Ακολούθησαν ακόμη δύο παρατάσεις, με την τελευταία να έχει μεταθέσει το κλείσιμο των υποθηκοφυλακείων στις 17 Ιανουαρίου 2024, δηλαδή πριν από τρεις ημέρες.

Προκειμένου το κλείσιμο των υποθηκοφυλακείων να επιταχυνθεί, έγιναν πέρυσι δύο βασικές τροποποιήσεις της νομοθεσίας: πρώτον, αποφασίστηκε ότι τα γραφεία μπορούν να καταργηθούν χωρίς να έχουν διεκπεραιώσει όλες τις αποφάσεις τους που βρίσκονται σε εκκρεμότητα (λ.χ. συμβόλαια που δεν έχουν καταχωρισθεί), με τα κτηματολογικά γραφεία στα οποία θα υπαχθούν να αναλαμβάνουν αυτή την υποχρέωση. Δεύτερον, η χωρική αρμοδιότητα των υποθηκοφυλακείων να «αναληφθεί» από το κοντινότερο γεωγραφικά γραφείο του κτηματολογίου (υπενθυμίζεται ότι σε κάποιες περιοχές, λ.χ. στη νότια Πελοπόννησο, υπάρχει μεγάλος αριθμός υποθηκοφυλακείων ανά περιφερειακή ενότητα, ενώ αντίθετα στη Μακεδονία είναι περιορισμένος). Να σημειωθεί ότι όπως έχει αναφέρει ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης (αρμόδιος για το κτηματολόγιο) Κώστας Κυρανάκης, οι εκκρεμείς υποθέσεις των υποθηκοφυλακείων αγγίζουν τις 150.000. Οπως εξήγησε, ο βασικός λόγος των καθυστερήσεων είναι ο νομικός έλεγχος των πράξεων, που σε κάποια γραφεία εκκρεμεί έως και τρία χρόνια.

Καταργήσεις 

Καθώς η προθεσμία για την κατάργηση των υποθηκοφυλακείων πλησίαζε, ο αριθμός των σχετικών αποφάσεων πολλαπλασιάστηκε. Χαρακτηριστικό είναι ότι μόνο στις 17 Ιανουαρίου δημοσιεύθηκαν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως 27 αποφάσεις για το κλείσιμο 139 υποθηκοφυλακείων. Ετσι, σε συνδυασμό με τα 227 υποθηκοφυλακεία που έχουν ήδη κλείσει από το 2019 (σύμφωνα με στοιχεία από την ιστοσελίδα του κτηματολογίου) συνάγεται ότι απομένει το κλείσιμο 26 υποθηκοφυλακείων. Ανάμεσα στα υποθηκοφυλακεία που καταργήθηκαν την τελευταία ημέρα της προθεσμίας είναι εκείνα του Ζωγράφου (μεταφέρεται στο κτηματολογικό γραφείο Αθήνας), της Κέας (μεταφέρεται στο κτηματολογικό γραφείο Αττικής), της Ιου, της Ανάφης και της Σικίνου (μεταφέρονται στο γραφείο Θήρας), των Σφακίων, του Κολυμβαρίου, του Βάμου και του Αλικιανού (μεταφέρονται στο γραφείο Χανίων). Σε κάποιες περιπτώσεις ο αριθμός των μεταφερόμενων αρμοδιοτήτων δεν είναι αμελητέος. Για παράδειγμα, στο υποκατάστημα του κτηματολογίου στην Καλαμάτα μεταφέρθηκαν την Τρίτη εννέα υποθηκοφυλακεία (Εύας, Θουρίας, Οιχαλίας, Αλαγονίας, Αρίου, Καρδαμύλης, Καστανίων, Αμφείας, Λεύκτρου), ενώ στο κτηματολογικό γραφείο Κρήτης στο Ηράκλειο οκτώ υποθηκοφυλακεία (Αρκαλοχωρίου, Αρχανών, Βιάννου, Βώρρων, Χερσονήσου, Καστελίου- Πεδιάδας, Πύργου, Μοιρών).

«Μακρά διαδικασία»

Η διαδικασία μετάβασης, βέβαια, δεν είναι απλή υπόθεση. Περιλαμβάνει το καθαρά διοικητικό κομμάτι (λ.χ. παραλαβή αρχείου), τη μεταφορά του προσωπικού στο Ελληνικό Κτηματολόγιο και βέβαια το σκέλος των εκκρεμοτήτων. «Επρεπε η υπόθεση αυτή να έχει τελειώσει εδώ και δύο χρόνια. Είναι μια δύσκολη μετάβαση γιατί τα υποθηκοφυλακεία δεν αφήνουν πίσω τους ψηφιοποιημένα αρχεία όπως προέβλεπε νόμος του 1993, αλλά εκατοντάδες βιβλία που δεν μπορούν απλά να μετακινηθούν. Γι’ αυτό και τα καταργούμενα υποθηκοφυλακεία παραμένουν ως “δορυφόροι” προκειμένου να εξυπηρετούν για ένα διάστημα τους δικηγόρους, μέχρι να ολοκληρωθεί η ψηφιοποίηση των αρχείων. Αλλά και η εκκαθάριση των υποθηκοφυλακείων απαιτεί και αυτή μια μακρά διαδικασία», λέει στην «καθημερινή» ο Απόστολος Τσούτσας, πρόεδρος του ΠΑΝΣΕΚΤ (Πανελλήνιος Σύλλογος Εργαζομένων Κτηματολογίου). «Οσο για τους υπαλλήλους, οι περισσότεροι ανυπομονούν να ολοκληρωθεί η μετάβαση στο Ελληνικό Κτηματολόγιο, καθώς σε πολλά υποθηκοφυλακεία υπήρχαν οικονομικές εκκρεμότητες απέναντί τους».

Με πληροφορίες από τη σελίδα Kathimerini.gr

 

ΑΟ Θήρας: “Σίφουνας” στην Θεσσαλονίκη (3-1 σετ τον ΠΑΟΚ) και περιμένει τον ΑΟ Λαμίας

0

Εχει βρει ρυθμό… Ο λόγος για τον ΑΟ Θήρας, ο οποίος πανηγύρισε χθες Σάββατο το «3 στα 3» του Β’ γύρου του πρωταθλήματος στην Θεσσαλονίκη. Μάλιστα έχει 4 νίκες σε ισάριθμα παιχνίδια απέναντι σε ομάδες της Θεσσαλονίκης.

Επικράτησε με 3-1 σετ (13-25, 25-16, 11-25, 20-25) στο πρώτο εκτός έδρας ματς της νέας χρονιάς, καθώς ούτε ο ισχυρός ΠΑΟΚ κατάφερε να… αναχαιτίσει τα επιθετικά «όπλα» του Ματέο Φρέσκι, στον αγώνα της 14ης αγωνιστικής της Volleyleague. Παραμένει στην 3η θέση της βαθμολογίας με 32 βαθμούς, στο -3 από την κορυφή και στο +3 από την 4η ΑΕΚ!

Επόμενος αντίπαλος στο ΔΑΠΠΟΣ ο ΑΟ Λαμίας το επόμενο Σάββατο (27/01) με την ομάδα του Φρέσκι να ζητάει τι άλλο από τη συμπαράσταση του κόσμου που αποτελεί τον 7ο παίκτη της ομάδας του.. Χαρακτηριστικό είναι ότι στην Θεσσαλονίκη χθες βρέθηκαν περίπου 15 Σαντορινιοί μαζί με τους εκπροσώπους της διοίκησης του συλλόγου, τον πρόεδρο Γιώργο Σκοπελίτη και τον αντιπρόεδρο Ανδρέα Πατηνιώτη.

«Είναι η πρώτη μου φορά που βρίσκομαι σ’ αυτό το γήπεδο και είναι πολύ μεγάλη χαρά και τιμή για μένα. Όσον αφορά τον αγώνα ξέραμε ότι θα είναι ένα δύσκολο ματς, αφού ο ΠΑΟΚ έχει ανέβει, αλλά δουλέψαμε πάρα πολύ και πραγματικά νομίζω ότι κάναμε ένα σπουδαίο ματς» δήλωσε εμφανώς ικανοποιημένος ο Ιταλός προπονητής, Ματέο Φρέσκι

Τι έγινε στον αγώνα; 

Στην εκκίνηση του αγώνα ο ΠΑΟΚ με τρία μπλοκ προηγήθηκε με 5-2, ωστόσο ο ΑΟΘ με πίεση στο σερβίς έφερε γρήγορα το ματς στα ίσια (5-5) και λίγο αργότερα το 8-7 έγινε 8-12, με τον “Δικέφαλο του Βορρά” να μειώνει σε 11-13 με άσσο της Γουίλιαμς. Η Αμερικανίδα έχασε το επόμενο, η Χριστοδούλου χάλασε την υποδοχή των γηπεδούχων και με επιμέρους σκορ 12-2 οι φιλοξενούμενοι έφτασαν στο 1-0.

Στο δεύτερο (ο Ζάκοτς πέρασε διαγώνια την Οικονομίδου και είχε δίδυμο ακραίων τις Κλέπκου, Γουίλιαμς) και πάλι οι δύο ομάδες πήγαιναν πόντο με πόντο (με πολλά χαμένα σερβίς) στην αρχή με τον ΠΑΟΚ να βρίσκει λύσεις από το μπλοκ του για να ξεφύγει με 13-11 και να φτάσει στο 17-12. Κι ο ΑΟΘ δεν μπόρεσε να επιστρέψει ποτέ καθώς το σερβίς των γηπεδούχων του δημιούργησε πολλά προβλήματα για να λήξει το σετ με 25-16.

Ούτε στο τρίτο σετ υπήρχε σασπένς, καθώς με το “καλημέρα” ο ΑΟΘ (που εν τω μεταξύ είχε αλλάξει περιστροφή) ξέφυγε με 5-1 και ο ΠΑΟΚ επί της ουσίας δεν μπόρεσε να επιστρέψει στη διεκδίκηση του σετ με το 2-1 να γίνεται πολύ εύκολα.

Κάτι ανάλογο συνέβη και στο δ’ σετ όπου το 5-4 έγινε 8-4, με τον “Δικέφαλο” να πλησιάζει στον πόντο (9-8) με την Γουίλιαμς, ωστόσο ο ΑΟΘ με επιμέρους σκορ 11-2 ξέφυγε με 20-11. Κάπου εκεί οι φιλοξενούμενες χαλάρωσαν με τον ΠΑΟΚ να μετατρέπει το 23-15 σε 23-19, χωρίς όμως να πλησιάσει περισσότερο.

Με βάση τους … αριθμούς 

Τα σετ: 1-3 (13-25, 25-16, 11-25, 20-25) σε 83′

Διακύμανση:

1ο σετ: 8-7, 11-16, 12-21, 13-25

2ο σετ: 8-7, 16-12, 21-14, 25-16

3ο σετ: 5-8, 6-16, 9-21, 11-25

4ο σετ: 4-8, 10-16, 11-21, 20-25

ΠΑΟΚ (Ντάρκο Ζάκοτς): Πολυνοπούλου 14 (8/14 επ., 3 άσσοι, 3 μπλοκ), Κλέπκου 2 (1/13 επ., 1 άσσος, 38% υπ.-25% άριστες), Κυπαρίσση 5 (5/19 επ., 17% υπ.-08% άριστες), Ντέακ 2 (2 μπλοκ), Τσιόγκα 6 (4/11 επ., 2 μπλοκ), Γουίλιαμς 14 (11/33 επ., 1 άσσος, 2 μπλοκ, 26% υπ.-23% άριστες) / Ξανθοπούλου (λ, 55% υπ.-32% άριστες), Ηλιοπούλου, Οικονομίδου 4 (3/12 επ., 1 άσσος), Τερζόγλου.

Α.Ο. ΘΗΡΑΣ (Ματέο Φρέσκι): Πόπιτς 2 (2/8 επ.), Σαβάρ 16 (13/27 επ., 3 μπλοκ, 38% υπ.-33% άριστες), Μερκάδο 15 (11/22 επ., 2 άσσοι, 2 μπλοκ), Χριστοδούλου 8 (6/9 επ., 1 άσσος, 1 μπλοκ), Φίγιοκ 13 (10/29 επ., 2 άσσοι, 1 μπλοκ, 50% υπ.-40% άριστες), Κιουτσιούκη 12 (7/12 επ., 1 άσσος, 4 μπλοκ) / Γεωργιάδου (λ, 46% υπ.-12% άριστες), Τσοχατζή.//Λ.

Διαιτητές: Γεωργιάδης, Δημητρίου, Παρατηρητής: Καραμπαλάσης, Επόπτες: Δρούκα, Σταυρίδου, Γραμματεία: Παναγιωτίδου.
* Οι πόντοι του ΠΑΟΚ προήλθαν από 6 άσσους, 32 επιθέσεις, 9 μπλοκ και 22 λάθη αντιπάλων και του ΑΟ Θήρας προήλθαν από 6 άσσους, 49 επιθέσεις, 11 μπλοκ και 25 λάθη αντιπάλων.

 

Πανναξιακός ΑΟΚ: Ζητάει νίκη και …τρίποντο κόντρα στον ΑΣ Δούκα

0

Μπορεί η ένταση του ανέμου σήμερα να έχει αγγίξει τα 80 χιλιόμετρα ανά ώρα στη Νάξο, όμως μπάσκετ έχουμε κανονικά... Πανναξιακός ΑΟΚ – ΑΣ Δούκας στο μεγάλο ντέρμπι της 12ης αγωνιστικής για τον 2ο όμιλο της National League 2..

Στη 1 το μεσημέρι στο ΔΑΚ Νάξου όπου ζητούμενο για τους οικοδεσπότες του Καρατζά δεν είναι άλλο από το ροζ φύλλο αγώνα και το …τρίποντο της διαφοράς. Οι οικοδεσπότες θέλουν και το +3 ώστε να καλύψουν την ήττα του πρώτου γύρου (72-70) και να έχουν το πλεονέκτημα στην ισοβαθμία των δύο ομάδων.

Κανένας από τους μονομάχους του “Δημ. Περιστεράκης” δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα με απουσίες, οι φιλοξενούμενοι είναι στη Νάξο από χθες το απόγευμα και όπως ανέφερε ο team manager της ομάδας, Σάββας Νικητάκης : «Παίζουμε με μια δυνατή ομάδα που η βαθμολογική της θέση την αδικεί. Έχει καλό ρόστερ και έμπειρο προπονητή ενώ ενισχύθηκε στη μεταγραφική περίοδο. Κατά την άποψη μου είναι μια από τις ομάδες που θα διεκδικήσει το εισιτήριο της ανόδου. Εμείς από την πλευρά μας έχουμε μπροστά μας ένα δύσκολο παιχνίδι στο οποίο ο στόχος είναι ένας. Θέλουμε να είμαστε ανταγωνιστικοί και να διεκδικήσουμε το θετικό αποτέλεσμα”.

Οσο για τον Πανναξιακό; Προχώρησε από προχθές στο κάλεσμα των φίλων της ομάδας και του μπάσκετ μέσα από ένα ακόμη κοινωνικό μήνυμα. Ποιο είναι αυτό;  Να προσέχουμε στη χρήση νερού. Εϊναι πολύτιμο και δεν υπάρχει λόγος να το σπαταλάμε”.

Αναλυτικά το πρόγραμμα της αγωνιστικής έχει ως εξής:

Κυριακή 21/1

12η Αγωνιστική (2ος Όμιλος)

Βυζαντινό 17.00 Πέρα-Ίκαρος Καλλιθέας Τζιμινίδης-Σίμα-Μπερέτσος (Θωμάς)

Διώνης 17.00 Πικέρμι-ΑΚ Μπάσκετ Ελευσίνας Βαγγάλης-Διόλατζης -Ρώτας (Φιλίππου Χριστ.)

Γεωργία Λαούδη 17.00 ΚΑΠ-Ηλυσιακός Δημουλάς-Αλεξόπουλος Χρ.-Χρήστου (Τασούλας)

Δ. Περιστεράκης 13.00 Πανναξιακός-Δούκας Μπαβέλας-Σπυρόπουλος Αντ.-Βομπίρης (Καραμπίνης)

Αγ. Δημητρίου (Ν) 17.00 Κρόνος Αγ. Δημητρίου-ΚΑΟΚ Παλαίμων Πετράκης Γεωρ.-Γεωργιλάκης (Λιμνιάτης)

Ρεπό: Αργοναύτης Τριλγίας

Η βαθμολογία

ΒΑΘ. ΑΓ Ν ΗΤ ΥΠ. ΚΑΤ. ΔΙΑΦ
1 ΗΛΥΣΙΑΚΟΣ 19 10 9 1 821 728 93
2 ΠΙΚΕΡΜΙ 17 10 7 3 786 715 71
3 ΑΣΕ ΔΟΥΚΑ 17 10 7 3 773 740 33
4 ΠΑΝΝΑΞΙΑΚΟΣ 16 10 6 4 756 690 66
5 ΑΚ. ΜΠ. ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ 16 10 6 4 716 702 14
6 ΚΡΟΝΟΣ ΑΓ. ΔΗΜ. 16 10 6 4 792 783 9
7 ΙΚΑΡΟΣ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ 15 10 5 5 812 772 40
8 ΚΑΠ 14 10 4 6 710 739 -29
9 ΠΕΡΑ 12 10 2 8 722 786 -64
10 ΑΡΓΟΝΑΥΤΗΣ ΤΡΙΓΛΙΑΣ 12 10 2 8 645 786 -141
11 ΚΑΟΚ 11 10 1 9 726 818 -92

Θέσεις 1-2: Β’ φάση play off
Θέσεις 3-6: Α’ φάση play off
Θέσεις 7-10: play outs
Θέσεις 11-12: υποβιβασμός

Νάξος – Αεροδρόμιο: Ερωτικό βοήθημα λίγο έλειψε να προκαλέσει πρόβλημα σε επιβάτες

0
αεροδρόμιο Νάξου
αεροδρόμιο Νάξου

Χειροπέδες… Ενα αντικείμενο που είναι χρήσιμο για την Αστυνομία. Ενίοτε όμως χρησιμεύει και ως ερωτικό βοήθημα. Τι συμβαίνει όμως όταν εντοπίζεται από μηχάνημα σε αεροδρόμιο;

Σε εξαιρετικά άβολη στιγμή ήρθε ένα ζευγάρι αλλοδαπών στο αεροδρόμιο της Νάξου. Σύμφωνα με το cyclades24,gr, το ζευγάρι λίγο πριν επιβιβαστεί στο αεροπλάνο με προορισμό την Αθήνα, πέρασε τις βαλίτσες του από τον ειδικό έλεγχο που βρίσκεται στην αίθουσα επιβίβασης.

Κατά τη διάρκεια του ελέγχου των αποσκευών, φάνηκε από τη βαλίτσα ένα ζευγάρι με χειροπέδες, με αποτέλεσμα.

Τότε το ζευγάρι κλήθηκε να ανοίξει τη βαλίτσα, ενώπιων των αστυνομικών.

Αυτό που είδαν τελικά οι αστυνομικοί που έλεγξαν την βαλίτσα, βρήκαν γούνινες χειροπέδες.

Αμέσως ο συναγερμός έληξε και το ζευγάρι επιβιβάστηκε κανονικά στο αεροπλάνο και αναχώρησε από το νησί.

Skiathos Express: “Πάλη” με τα κύματα (video)

0

Εντυπωσιακό είναι το βίντεο που κυκλοφορεί τις τελευταίες ώρες στο διαδίκτυο και δείχνει τη μάχη που δίνει ο καπετάνιος και το πλήρωμα του “Skiathos Express” με τα πελώρια κύματα ανοιχτά της Σκοπέλου, το πρωί του Σαββάτου 20 Ιανουαρίου.

Το πλοίο μόλις έχει αφήσει το λιμάνι “Γλώσσα” στην Σκόπελο και ετοιμάζεται να ολοκληρώσει το δρομολόγιό του…

Το video του Νίκου Τριανταφύλλου, έγινε γρήγορα viral και αποτυπώνει τις προκλήσεις των ναυτικών καθημερινά στις θάλασσες και ειδικότερα κάτω από αντίξοες συνθήκες, όπως όταν υπάρχουν θυελλώδεις άνεμοι.

Υπενθυμίζεται ότι στο Αιγαίο υπάρχουν θυελλώδεις άνεμοι 8 με 9 μποφόρ με αποτέλεσμα τα πλοία σήμερα και αύριο να παραμένουν δεμένα στα λιμάνια της χώρας.

Blue Star Ferries: Δεμένα τα πλοία Κυριακή και Δευτέρα σε Πειραιά και Σύρο

0

Ηταν λίγο πολύ αναμενόμενο. Μας έκανε κι εντύπωση που δεν υπήρξε νωρίτερα η σχετική ανακοίνωση για απαγορευτικό απόπλου πλοίων από τον Πειραιά και τη Σύρο (ενδοκυκλαδικά) όσον αφορά τα δρομολόγια που εκτελούν Blue Star Ferries και Hellenic Seaways… Κι αυτό γιατί ήδη για Δωδεκάνησα έχουμε τροποποιήσεις από χθες…

Οπότε Κυριακή και Δευτέρα τα πλοία μένουν Πειραιά. Ισως το “Blue Star Naxos” θα το δούμε να φεύγει το απόγευμα (17:30) για Παροναξία – Μικρές Κυκλάδες – Αμοργό 

Ας δούμε τις τροποποιήσεις και ακυρώσεις 

“Σας ενημερώνουμε ότι λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών που αναμένονται στο ΝΑ Αιγαίο, σύμφωνα με δελτίο της ΕΜΥ, τα δρομολόγια των πλοίων θα διαμορφωθούν ως ακολούθως:

ΚΥΡΙΑΚΗ 21/01/24

BLUE STAR 1
Το δρομολόγιο του πλοίου από Πειραιά 07:25 για Πάρο – Νάξο – Ίο – Σαντορίνη και επιστροφή δεν θα πραγματοποιηθεί.

BLUE STAR PAROS
Το δρομολόγιο του πλοίου από Πειραιά 07:30 για Σύρο – Τήνο – Μύκονο και επιστροφή δεν θα πραγματοποιηθεί.

BLUE STAR NAXOS
Το δρομολόγιο του πλοίου αύριο από Πειραιά 17:30 για Σύρο – Πάρο – Νάξο – Ηρακλειά – Σχοινούσα – Κουφονήσι – Αμοργός (Κατάπολα) και επιστροφή δεν θα πραγματοποιηθεί.

HELLENIC HIGHSPEED
Το δρομολόγιο του πλοίου από Σύρο 07:00 για Πάρο – Σέριφο – Σίφνο – Κίμωλο – Μήλο και επιστροφή δεν θα πραγματοποιηθεί.

ΔΕΥΤΕΡΑ 22/01/24

BLUE STAR 1
Το δρομολόγιο του πλοίου από Πειραιά 07:25 για Πάρο – Νάξο – Σαντορίνη και επιστροφή δεν θα πραγματοποιηθεί.

BLUE STAR PAROS
Το δρομολόγιο του πλοίου από Πειραιά 07:30 για Σύρο – Τήνο – Μύκονο και επιστροφή δεν θα πραγματοποιηθεί.

HELLENIC HIGHSPEED
Το δρομολόγιο του πλοίου από Σύρο 07:00 για Κύθνο – Κέα – Λαύριο και επιστροφή δεν θα
πραγματοποιηθεί. Το πλοίο θα παραμείνει στο λιμάνι της Σύρου και εφόσον βελτιωθούν οι καιρικές συνθήκες θα αναχωρήσει την Τρίτη στις 07:00 για το προγραμματισμένο του δρομολόγιο.

Η Εταιρεία μας θα ενημερώσει το επιβατικό κοινό για τα ανωτέρω.

 

Απαγορευτικό: Δεμένα τα πλοία από Ραφήνα Κυριακή – Δευτέρα

0

Μπορεί σήμερα ο καιρός να είναι …ευχάριστος και να μην προδιαθέτει εικόνα χειμώνα, όμως όπως όλα δείχνουν αύριο Κυριακή η ένταση του ανέμου να εκτιναχθεί… Ακόμη και απαγορευτικό απόπλου θα έχουμε για τα πλοία. Τουλάχιστον από τη Ραφήνα προς Ανδρο – Τήνο – Μύκονο για το Fast Ferries Andros και το Andros Queen…

Με βάση την σχετική ενημέρωση από την Fast Ferries 

“Σας ενημερώνουμε ότι λόγω της πρόβλεψης της Ε.Μ.Υ. για επικράτηση δυσμενών καιρικών συνθηκών στις περιοχές πλόων του πλοίου μας Ε/Γ-Ο/Γ FAST FERRIES ANDROS για την Κυριακή 21/1 και τη Δευτέρα 22/1/2024, ακυρώνονται τα ακόλουθα δρομολόγια:

# Κυριακή 21/1 & Δευτέρα 22/1 από τη Ραφήνα ώρα 07:50 για Άνδρο – Τήνο – Μύκονο.

# Κυριακή ώρα 14:45 και Δευτέρα ώρα 13:45 από Μύκονο για Τήνο – Άνδρο – Ραφήνα.

Επιβάτες με εκδοθέντα εισιτήρια ενημερώνονται με κάθε πρόσφορο τρόπο.

Με την προϋπόθεση βελτίωσης καιρικών συνθηκών το πλοίο θα αποπλεύσει την Τρίτη 22/1 στο εγκεκριμένο του δρομολόγιο από Ραφήνα ώρα 07:50 για Άνδρο – Τήνο – Μύκονο”.

Η ανακοίνωση της Golden Star Ferries

“Σας ενημερώνουμε ότι λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών που θα επικρατήσουν την Κυριακή 21/01/24 και την Δευτέρα 22/01/24 στις περιοχές πλόων και των καιρικών Δελτίων της Ε.Μ.Υ. για επιδείνωση του καιρού, τα δρομολόγια του Ε/Γ – Ο/Γ ΑΝΔΡΟΣ ΚΟΥΙΝ ΝΑ 633 από Μύκονο, Τήνο, Άνδρο, Ραφήνα και από Ραφήνα προς Άνδρο, Τήνο, Μύκονο τις εν λόγω ημέρες δεν θα πραγματοποιηθούν. Οι επιβάτες ενημερώνονται ήδη με μέριμνα της εταιρείας”.

 

Sky Express: Προσέγγιση (για πρώτη φορά) στη Νάξο με αεροσκάφος Αtr 72

0

Χρόνος: Σάββατο 20 Ιανουαρίου 2024. Τόπος; Αεροδρόμιο Νάξου και λίγο πριν τις 10 το πρωί, ακουμπάει στον διάδρομο ένα αεροσκάφος τύπου Atr 72 της Sky Express.

Η πρώτη φορά… Το είχαμε δει και το περασμένο καλοκαίρι αλλά με τα …χρώματα της Olympic Air.

Τώρα, το βλέπουμε και με τα χρώματα της Sky Express. Αποβιβάζονται σχεδόν 50 άνθρωποι. Δεν έχει τη πλήρη κάλυψη χωρητικότητας του αεροσκάφους. Για να γίνει αυτό θα πρέπει να μεγαλώσει λίγο ακόμη περισσότερο ο διάδρομος. Μην ξεχνμάμε ότι γίνονται αυτές τις ημέρες οι εργασίες για την επέκταση του αεροδρομίου..

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι τον συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους θα τον ξαναδούμε σύντομα. Και από τις δύο εταιρείες. Τα μικρότερα άλλωστε αποτελούν παρελθόν.

Πάντα όμως στην μέση της κάλυψης όσον αφορά την χωρητικότητα του αεροσκάφους. Στα 40-45 – 48 άτομα ανάλογα και με τις καιρικές συνθήκες.

Τα χαμόγελα από την πρώτη πετυχημένη προσέγγιση πάντως δεδομένα. Κι ευχαριστούμε το φίλο της ιστοσελίδας Μιχάλη Ρώτα για την φωτογραφία… 

Τι είναι αυτά τα Atr 72?

Τον Ιούνιο του 2021, η Sky Express έφερε τη νέα γενιά αεροσκαφών ATR 72-600 στην Ελλάδα με σκοπό να ενισχύσει την κάλυψη του εσωτερικού δικτύου της. Η πρώτη παρουσίασή του μάλιστα, έγινε στην Πάρο ένα μήνα αργότερα.

Το συγκεκριμένο είδος αεροσκάφους ανταποκρίνεται στις ιδιαιτερότητες και τις απαιτήσεις της εγχώριας αεροπλοΐας. Προσφέρει μια ξεχωριστή εμπειρία πτήσης, ενώ την ίδια στιγμή διακρίνεται παγκοσμίως για το φιλικό προς το περιβάλλον χαρακτήρα του, την τεχνολογία και την υψηλή εξοικονόμηση καυσίμων.

Η επιλογή του έγινε στο πλαίσιο της συστηματικής επένδυσης της SKY express στoν εμπλουτισμό του ήδη “πράσινου” στόλου (green fleet) της, που την κατατάσσει πρώτη αυτή τη στιγμή στη χώρα επί του συνόλου των αεροσκαφών της.

Σχετικά με τα νέα ATR 72-600

Το σύγχρονο ATR 72-600 της SKY express αποτελεί ένα από τα δημοφιλέστερα αεροσκάφη στην κατηγορία τους. Διακρίνονται για τα φιλικά προς το περιβάλλον χαρακτηριστικά τους, τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, την αυξημένη αυτονομία, την προσαρμογή σε συνθήκες ζέστης ή κρύου και τις σημαντικά χαμηλότερες εκπομπές ρύπων διοξειδίου του άνθρακα (40% λιγότερα CO2 σε κάθε πτήση).

Δείτε εδώ το virtual tour στο εσωτερικό και στο cockpit του ATR 72-600.

Οι ταξιδιώτες, εκτός από τα “πράσινα” αεροσκάφη, έχουν στη διάθεσή τους προσιτούς και άκρως ανταγωνιστικούς ναύλους, προσωποποιημένες ψηφιακές υπηρεσίες και ευέλικτες επιλογές ταξιδιού. Παράλληλα, η εταιρεία εφαρμόζει ολοκληρωμένο πλάνο μέτρων για τη διασφάλιση της υγείας και της ασφάλειας επιβατών και προσωπικού με το πρόγραμμα ενισχυμένης φροντίδας και υγιεινής “CarePlane”.

Σχετικά με την ATR

Η ATR είναι ο κορυφαίος κατασκευαστής περιφερειακών αεροσκαφών με τα ATR 42 και 72 να σημειώνουν τις μεγαλύτερες πωλήσεις παγκοσμίως στην κατηγορία της αγοράς με λιγότερες από 90 θέσεις. Το 2019 ο κύκλος εργασιών της εταιρείας ανήλθε στα 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια. Κοινό όραμα των εργαζομένων της ATR είναι να βοηθούν όλους, ανεξάρτητα από την τοποθεσία που βρίσκονται, να συνδέονται και να αναπτύσσονται με υπεύθυνο τρόπο. Χάρη στην αποτελεσματικότητα της τεχνολογίας turboprop και τον προσανατολισμό της εταιρείας στην καινοτομία, τα ATR δημιουργούν περισσότερες από 100 νέες διαδρομές κάθε χρόνο, καταναλώνοντας έως και 40% λιγότερα καύσιμα και εκπέμποντας έως και 40% λιγότερο CO2 από τα περιφερειακά αεροσκάφη.

Για όλους αυτούς τους λόγους, τα επιλέγουν περισσότερες από 200 εταιρείες σε 100 χώρες σε όλο τον κόσμο.

Η ATR είναι κοινοπραξία μεταξύ Airbus και Leonardo.

Για περισσότερες πληροφορίες: www.atr-aircraft.com

 

Vodafone Posidonia: Χαρτογράφηση στον βυθό Πάρου και Αντιπάρου

0

Μετά την επιτυχημένη πρώτη ερευνητική αποστολή στη Σύρο, σειρά είχε ο βυθός της Πάρου και της Αντιπάρου που “βγήκε στην επιφάνεια” μέσα από την υψηλής ανάλυσης και ακρίβειας χαρτογράφηση των υποθαλάσσιων λιβαδιών Ποσειδωνίας, έναν από τους σημαντικότερους Πνεύμονες της Μεσογείου, στο πλαίσιο του προγράμματος Vodafone Posidonia του Ιδρύματος Vodafone.

Το Ίδρυμα Vodafone, σε συνεργασία με το Oceanus Lab του Πανεπιστημίου Πατρών, και υπό την επιστημονική επίβλεψη του Καθηγητή Περιβαλλοντικής και Γεωλογικής Ωκεανογραφίας, Γιώργου Παπαθεοδώρου έχουν ήδη ξεκινήσει να διαμορφώνουν έναν πλήρη χάρτη υποθαλάσσιων λιβαδιών Ποσειδωνίας. Σκοπός είναι η συλλογή επιπρόσθετων επιστημονικών δεδομένων, που θα συμβάλλουν στην προστασία ενός ιδιαίτερα πολύτιμου και συνάμα άγνωστου οικοσυστήματος, καθοριστικής σημασίας για την υγεία των υδάτων και της ατμόσφαιρας, για τη μείωση της διάβρωσης των ακτών και την επιβίωση πολλών θαλάσσιων οργανισμών.

Στο πλαίσιο της αποστολής στην Πάρο και την Αντίπαρο, χαρτογραφήθηκαν συνολικά 174,57 τετραγωνικά χιλιόμετρα έκτασης βυθού, βάθους έως 50 μέτρων περίπου, μέσα από 58 υποθαλάσσιες λήψεις, συνολικής διάρκειας 20,3 ωρών, περιμετρικά των νησιών.

Με τη βοήθεια εξελιγμένων ηχοβολιστικών και ρομποτικών συστημάτων και υποβρύχιων ερευνητικών σκαφών, η χαρτογράφηση αποκάλυψε εκτεταμένα λιβάδια Ποσειδωνίας σε όλο το παράκτιο σύμπλεγμα της Πάρου και της Αντιπάρου. Παράλληλα, εντοπίστηκαν σημάδια αλλοίωσης και εκτεταμένης υποβάθμισης των λιβαδιών στους κόλπους της Παροικιάς και της Νάουσας, όπου τα λιβάδια έχουν αντικατασταθεί σε μεγάλο βαθμό από φύκη καθώς και ουλές από την αγκυροβολία σκαφών. Το βαθύτερο λιβάδι με την πιο εντυπωσιακή εικόνα Ποσειδωνίας βρέθηκε στα δυτικά της Αντιπάρου και γύρω από τις νησίδες Δεσποτικό και Στρογγυλό, ενώ εκτεταμένα πεδία εντοπίστηκαν, επίσης, στις νότιες ακτές της Πάρου.

Αποκαλύψεις 

Η ανάλυση της τοπογραφίας του πυθμένα αποκάλυψε την ύπαρξη ξενικών ειδών φυκών, καθώς και την παρουσία του ξενικού είδους Caulerpa racemosa σε διάφορες θέσεις περιμετρικά των νησιών, ενώ επιπλέον εντοπίστηκε το είδος Scorpaenidae Pterois (Λεοντόψαρο). Στο πλαίσιο της θαλάσσιας έρευνας, πραγματοποιήθηκε εκτίμηση του ύψους των φυλλωμάτων της Ποσειδωνίας, μελετήθηκε ο τύπος βυθού (λάσπη, άμμος, βράχος), καθώς και το πάχος ιζήματος στις περιοχές όπου φύεται η Ποσειδωνία, ενώ αποτυπώθηκε λεπτομερώς το ναυάγιο “Εξπρές Σάμινα”.

Όπως δήλωσε η Αλεξάνδρα Παπανικολάου, Υπεύθυνη του Ιδρύματος Vodafone: “Συνδυάζοντας την τεχνολογική τεχνογνωσία της Vodafone με την ακαδημαϊκή και ερευνητική τεχνογνωσία του Πανεπιστημίου Πατρών, πλέον βρισκόμαστε πολύ κοντά στην ολοκλήρωση της συλλογής των στοιχείων που είναι απαραίτητα για την εξαγωγή συμπερασμάτων σχετικά με τη συνολική έκταση της Ποσειδωνίας στον ελληνικό χώρο, την τρωτότητα αυτών των ιδιαίτερα σημαντικών οικοσυστημάτων και την ανάδειξη της σημασίας διασφάλισης της ακεραιότητάς τους προς όφελος του φυσικού περιβάλλοντος αλλά και της οικονομίας και κοινωνίας της χώρας μας”.

Επόμενοι σταθμοί των ερευνητικών αποστολών χαρτογράφησης του Vodafone Posidonia είναι τα νησιά Μύκονος και Δήλος.