Πέμπτη, 21 Αυγούστου, 2025
Αρχική Blog Σελίδα 836

Ιος: Επενδύει στον τουρισμό πολυτελείας με υπέροχα luxury ξενοδοχεία

0

Υπάρχει ένα νησί στις Κυκλάδες που τα τελευταία χρόνια έχει σημειώσει απίστευτη επιτυχία στην ανάπτυξή του αλλά και στον τουρισμό που προσελκύει όσο κανένα άλλο στην Ελλάδα. Το συγκεκριμένο έχει κάνει στροφή στο luxury τουρισμό και έχει αλλάξει έντονα το τουριστικό προφίλ του τα τελευταία χρόνια.

Οι μεγαλύτεροι μπορεί να το θυμάστε ως ένα νησί για εναλλακτικούς και για κάμπιινγκ. Οι νεότεροι μπορεί να το έχετε στο μυαλό σας ως το νησί με τα περισσότερα μπαρ στην Ελλάδα και με τα ατελείωτα πάρτι μέχρι το πρωί. Ωστόσο, το νησί αυτό έχει σημειώσει τεράστια ανάπτυξη στον πιο ελιτιστικό τουρισμό.

Η Ίος κερδίζει έδαφος φέτος στη μάχη του τουρισμού. Άρθρα όπως αυτά των Times και του ιταλικού Greenme.it, προκαλούν αισιοδοξία για ακόμα περισσότερες αφίξεις. Είναι ιδιαίτερα γνωστή για τις εκπληκτικές και παρθένες παραλίες της, μεταξύ των οποίων ξεχωρίσουν ο Μυλοπότας και το Μαγγανάρι. 

«Η Ελλάδα είναι το μοναδικό μέρος στον κόσμο, που μαζί με την εξαιρετική ιστορική και πολιτιστική κληρονομιά, διαθέτει υπέροχες παραλίες και μια γαλάζια θάλασσα, “πλαισιωμένη” από την ελληνική αρχιτεκτονική με τα λευκά σπίτια και τα μπλε παράθυρα», αναφέρει στην αρχή του εγκωμιαστικού αφιερώματός του το Greenme.it, η εξειδικευμένη ταξιδιωτική ιστοσελίδα της Ιταλίας με εκατομμύρια φίλους της φυσιολατρίας και της αειφορίας.

Ανάμεσα στα εκατοντάδες ελληνικά νησιά ο δημοφιλής ιστότοπος ξεχωρίζει τις δέκα καλύτερες παραλίες με κριτήρια τη φυσική ομορφιά, την σπανιότητα και την ανταπόκριση του ταξιδιωτικού κοινού. Σύμφωνα με την καλοκαιρινή αυτή έρευνα, η Ίος αναδεικνύεται «πρωταθλήτρια» με την παραλία Μαγγανάρι που προσφέρεται για θαλάσσια σπορ, διασκέδαση ή απομόνωση και διανθίζεται με μια σειρά από μικρούς κολπίσκους οι οποίοι σχηματίζουν ένα μοναδικό φωτογενές τοπίο.

Παράλληλα οι βρετανικοί Times θεωρούν το μαγευτικό νησί των Κυκλάδων ως ένα από τα δέκα ιδανικά μέρη της Ελλάδας για ζευγάρια στο νέο κατάλογο που δημοσίευσαν. Για τους Times, η γοητευτική Χώρα της Ίου προσφέρεται για ρομαντικές περιπλανήσεις σε σοκάκια και επισκέψεις σε εκκλησίες στην κορυφή του λόφου με θέα το ηλιοβασίλεμα του Αιγαίου.

«Το αφήγημά μας διευρύνεται χωρίς όμως να αγνοούμε τη μαγευτική φύση του νησιού και τις εξωτικές παραλίες. Η αίσθηση απομόνωσης σε πολλές τοποθεσίες, το Ios Festival, οι άλλες εκδηλώσεις πολιτισμού, η γαστρονομία και η καταλληλότητα για γάμους εκτός σεζόν είναι στοιχεία που προσελκύουν τον ρομαντικό τουρισμό και τους νεόνυμφους. Η Ίος κερδίζει κάθε χρόνο όλο και περισσότερο το στοίχημα για επιμήκυνση της σεζόν με τα ζευγάρια να συμβάλλουν σημαντικά σε αυτό», σχολιάζει ο πρόεδρος της Επιτροπής Τουρισμού Δήμου Ιητών, Αντώνης Μέττος.

Εκτός από τα φυσικά του τοπία, το νησί έχει αποκτήσει και μια high luxury εικόνα, χάρη στις ξενοδοχειακές μονάδες-resorts που έχουν εμφανιστεί αθρόες την τελευταία 3ετία, σε βαθμό που η Ίος είναι μετά τη Μύκονο και τη Σαντορίνη, το νησί που προσφέρει τις περισσότερες επιλογές υψηλής διαμονής.

Το οξύμωρο είναι ότι διατηρεί τη φήμη ως το μέρος όπου μπορείς να πιεις σφηνάκι με 1 ευρώ και ταυτόχρονα έχει αποκτήσει μια πολύ πιο πολυτελή εικόνα.

Με πληροφορίες από τη σελίδα intronews.gr 

 

Δωδεκάνησα – Λέρος: Υδροφόρα έφερε νερό για να καλυφθούν οι ανάγκες κατοίκων και επισκεπτών

0

Μπαράζ αποφάσεων με τις οποίες κηρύσσονται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης Δήμοι, κατά βάση στα νησιά του Αιγαίου και την Κρήτη, εκδίδονται το τελευταίο διάστημα, καθώς, όπως όλα δείχνουν, η λειψυδρία οξύνεται όλο και περισσότερο, λόγω απουσίας βροχοπτώσεων, αλλά και τουρισμού.

Μπορεί να βρισκόμαστε στις αρχές Ιουλίου και να έχουμε κάτι παραπάνω από το μισό καλοκαίρι να διανύσουμε -ημερολογιακά τουλάχιστον, καθώς ο καιρός επιφυλάσσει εκπλήξεις και τον Σεπτέμβριο– ήδη όμως έχουν εκδοθεί αποφάσεις για συνολικά έξι περιοχές.

Η αρχή έγινε στις 20 Ιουνίου με τον Δήμο Σίφνου, με το νησί να κηρύσσεται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης με απόφαση του γενικού γραμματέα Πολιτικής Προστασίας, Βασίλη Παπαγεωργίου.

Λίγες ημέρες μετά, στις 25 του ίδιου μήνα, ακολούθησε ο Δήμος Λέρου. Μάλιστα, έγινε γνωστό από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού, κατόπιν αιτήματος του δήμου Λέρου, το Πολεμικό Ναυτικό έχει διαθέσει υδροφόρα πλοία για την υδροδότηση του νησιού.

Σε βίντεο που ανήρτησε ο Δήμος στα social media καταγράφεται η σύνδεση υδροφόρου πλοίου με το δίκτυο του νησιού. Η υδροφόρα έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει 600 m3 σε κάθε ταξίδι της και έχει ήδη κάνει τέσσερα (!!!)

Και η Κρήτη 

Στις 2 Ιουλίου εκδόθηκε απόφαση για τον Δήμο Σερίφου, ενώ το νησί δοκιμαζόταν από τη μεγάλη φωτιά που έκαψε και περιοχή Natura.

Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης λόγω λειψυδρίας κηρύχτηκε και μία περιοχή του Ιονίου, η μοναδική έως τώρα. Πρόκειται για τον Δήμο Σάμης, στην Κεφαλονιά, για τον οποίο εκδόθηκε απόφαση στις 3 Ιουλίου «για την διαχείριση των συνεπειών που ενδέχεται να προκύψουν από την εκδήλωση φαινομένων λειψυδρίας στην παραπάνω περιοχή».

Παράλληλα, στις 5 Ιουλίου ήρθε η σειρά για τον Δήμο Βιάννου, στο Ηράκλειο Κρήτης, ενώ στις 9 του μήνα ακολούθησε και ο Δήμος Μίνωα Πεδιάδας, στην ίδια Περιφερειακή Ενότητα.

Όλες οι παραπάνω αποφάσεις έχουν αναρτηθεί στη Διαύγεια και έχουν ισχύ ενός μήνα. Μένει πλέον να διαπιστωθεί το αμέσως επόμενο διάστημα σε ποια κατάσταση θα βρίσκονται τα νησιά και αν θα απαιτηθεί παράταση.

Θέμα στα διεθνή μέσα η λειψυδρία στα νησιά της Ελλάδας
«Τα ελληνικά νησιά αντιμετωπίζουν κρίση νερού ενώ κορυφώνεται η τουριστική περίοδος», είναι ο τίτλος δημοσιεύματος του Reuters, με το διεθνές πρακτορείο να αναφέρεται σε επιπλέον νησιά που αντιμετωπίζουν πρόβλημα.

Συγκεκριμένα, το δημοσίευμα κάνει λόγο για τον μεγαλύτερο ταμιευτήρα νερού στη Νάξο που έχει σχεδόν στερέψει και για τις απαγορεύσεις σχετικά με το γέμισμα πισίνων στην Κάρπαθο. Μάλιστα, σύμφωνα με το Reuters, στη Θάσο οι τοπικές αρχές διερευνούν το ενδεχόμενο εγκατάστασης μονάδας αφαλάτωσης.

Το δημοσίευμα συσχετίζει τη λειψυδρία σε πολλές περιοχές τόσο με την κλιματική αλλαγή, την απουσία βροχοπτώσεων κλπ, όσο και με τον υπερτουρισμό που οδηγεί στα άκρα τα μικρά ελληνικά νησιά.

Αλλά και σε δημοσίευμα του Indepedent με τίτλο «Τα ελληνικά νησιά των διακοπών αντιμετωπίζουν νέα κρίση την ώρα που κορυφώνεται η τουριστική περίοδος» κινείται σε παρόμοια λογική:

«Η Ελλάδα ετοιμάζεται να φιλοξενήσει αριθμό ρεκόρ επισκεπτών ακριβώς τη στιγμή που αντιμετωπίζει μια νέα κρίση που σχετίζεται με τον καιρό», σημειώνει χαρακτηριστικά το βρετανικό μέσο, τονίζοντας παράλληλα ότι «το μεγαλύτερο μέρος της χώρας έχει δει λίγες ή καθόλου βροχές εδώ και μήνες».

«Τώρα, καθώς τα νησιά προετοιμάζονται να φιλοξενήσουν τουρίστες, η πίεση στα αποθέματα νερού σπάνια ήταν μεγαλύτερη, σύμφωνα με αξιωματούχους, αγρότες και επιστήμονες», αναφέρεται στη συνέχεια του σχετικού άρθρου.

Με πληροφορίες από τη σελίδα reader.gr 

Sky Express: Ταξίδια από 20 ευρώ σε προορισμούς εντός Ελλάδας

0

Εξερευνήστε την Ελλάδα με την SKY express και πετάξτε από 20€*!

Πάρτε μαζί ΚΑΙ χειραποσκευή ΚΑΙ προσωπικό αντικείμενο, ΔΩΡΕΑΝ.

Κλείστε θέση έως 18/7
και ταξιδέψτε από 15/09 έως 14/3/2025.

Δείτε περισσότερες πληροφορίες εδώ.

Η προσφορά ισχύει για περιορισμένο αριθμό θέσεων και για κρατήσεις θέσεων έως 18/07/2024 στις 23:59, για πτήσεις από 01/09/2024 έως 14/03/2025.

– Η έκπτωση εμφανίζεται στον ναύλο με τον τίτλο “Offer”.

– Ισχύει μόνο για απευθείας πτήσεις.

– Η προσφορά δεν εφαρμόζεται συνδυαστικά με άλλες προωθητικές ενέργειες.

– Στην αναζήτηση πτήσεων, οι τιμές που εμφανίζονται στον ναύλο “Offer” είναι ήδη υπολογισμένες με την έκπτωση της προσφοράς.

– Σε περίπτωση αλλαγής εισιτηρίου, ισχύουν οι όροι της εκάστοτε κατηγορίας ναύλου χωρίς την έκπτωση.

– Η προσφορά αφορά μόνο το ναύλο του εισιτηρίου, ενώ οι χρεώσεις των φόρων ισχύουν κανονικά.

 

Πρόταση ημέρας από Σαντορίνη: Πως να φτιάξουμε (και να απολαύσουμε) μελιτίνια

0

Τα μελιτίνια είναι ένα μοναδικό γλυκάκι της ένδοξης συνομοταξίας των κυκλαδίτικων τυρογλυκών. Ταξιδέψαμε – μέσω του “Γαστρονόμου” – μέχρι τη Σαντορίνη για να γνωρίσουμε την κ. Μαρία Ματσάντου, που συντηρεί τις μνήμες των γεύσεων με τα μοναδικά γλυκά και φαγητά της. Μια μόνο από τις 95 συνταγές που καταγράψαμε στο μεγάλο αφιέρωμα του Γαστρονόμου «Οι μαγείρισσες των Κυκλάδων». Κυκλοφορεί την Κυριακή 14 Ιουλίου με την Καθημερινή.

Τα τυρογλυκά είναι ο κοινός παρονομαστής στη δωρική κυκλαδίτικη ζαχαροπλαστική. Με τα φρέσκα τυριά της άνοιξης και μέλι ετοίμαζαν τις μεγάλες πίτες, αλλά και μικρά κεντητά λυχναράκια και μισοφέγγαρα, με μικρές παραλλαγές από νησί σε νησί, ως προς τις αναλογίες, τα καρυκεύματα, τον τρόπο που τα σμίλευαν και τα ονόματά τους. Τα μελιτίνια της Σαντορίνης λοιπόν είναι ένα τέτοιο γλυκάκι της ένδοξης συνομοταξίας, στην οποία περιλαμβάνονται επίσης οι τυρόπιτες της Τήνου, τα μελιτερά της Ανάφης, τα ραφιόλια της Μυκόνου, τα λυχναράκια της Μήλου, τα τσιμπητά της Πάρου και άλλα. Της Σαντορίνης καρυκεύονται συνήθως με μαστίχα, όπως στη συνταγή της Μαρίας, ενώ κάποιοι προσθέτουν επίσης κανέλα και ζαφορά.

Χρόνος: 1 ώρα και 30′ προετοιμασία / 30′ ψήσιμο Σύνολο: 2 ώρες

Υλικά

Κομμάτια: 60 (περίπου)
Για τη ζύμη

  • 1 κιλό αλεύρι για όλες τις χρήσεις
  • 1/2 φλιτζ. τσαγιού ελαιόλαδο
  • περίπου 400 ml νερό χλιαρό

Για τη γέμιση

  • 1 κιλό φρέσκια μυζήθρα, ανάλατη
  • 1 κιλό ζάχαρη λευκή, κρυσταλλική
  • 1 αυγό
  • 4 κρόκοι αυγών
  • 20 γρ. μπέικιν πάουντερ
  • 6 καψάκια βανιλίνη
  • 1/2 κουτ. γλυκού κρυσταλλάκια μαστίχας, κοπανισμένα στο γουδί με ελάχιστη από τη ζάχαρη
  • 250 γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις

Διαδικασία

Ζύμη

  1. Για να ετοιμάσουμε τα μελιτίνια Σαντορίνης σε μια λεκάνη ή στον κάδο του μίξερ ανακατεύουμε το αλεύρι με το ελαιόλαδο, μέχρι το λάδι να απορροφηθεί.
  2. Προσθέτουμε το μισό χλιαρό νερό και συνεχίζουμε το ζύμωμα, μέχρι να φτιάξουμε μια ζύμη τραχιά.
  3. Συνεχίζουμε να ζυμώνουμε, προσθέτοντας όσο από το υπόλοιπο χλιαρό νερό χρειάζεται, μέχρι η ζύμη να γίνει λεία και ελαστική. Την αφήνουμε να ξεκουραστεί για 30 λεπτά.

Γέμιση

  1. Μέσα σε ένα μεγάλο μπολ λιώνουμε το τυρί με το πρες πουρέ ή το περνάμε από τον τρίφτη.
  2. Προσθέτουμε τη ζάχαρη, το αυγό, τους κρόκους, το μπέικιν πάουντερ, τις βανιλίνες, το αλεύρι και τη μαστίχα.
  3. Ανακατεύουμε πολύ καλά μέχρι να φτιάξουμε ένα τελείως ομοιογενές και μαλακό μείγμα.

Μελιτίνια

  1. Χωρίζουμε το ζυμάρι σε 4-5 κομμάτια.
  2. Σε ελαφρώς αλευρωμένη επιφάνεια ανοίγουμε το ένα κομμάτι με τον πλάστη σε πολύ λεπτό φύλλο, με πάχος 2-3 χιλιοστά το πολύ.
  3. Εναλλακτικά το ανοίγουμε στο μηχάνημα για ζυμαρικά, επιλέγοντας την πιο λεπτή ρύθμιση.
  4. Με στρογγυλό κουπάτ (ή με το στόμιο ενός ποτηριού) με διάμετρο 10 εκ. κόβουμε δισκάκια.
  5. Βάζουμε από 1 κουτ. γλυκού γέμιση στο κέντρο και γύρω της ανασηκώνουμε το φύλλο.
  6. Τσιμπάμε τις άκρες του με τα δάχτυλά μας σε πολλά πυκνά διαστήματα ίσα μεταξύ τους, για να φτιάξουμε ένα «καλαθάκι».
  7. Επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία με τα υπόλοιπα κομμάτια ζύμης.
  8. Ανοίγουμε τα περισσεύματα από τα κοψίματα σε εξίσου λεπτό φύλλο και κόβουμε κι άλλα δισκάκια.
  9. Συνολικά βγαίνουν περίπου 60 κομμάτια.
  10. Προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 180°C.
  11. Στρώνουμε με χαρτί ψησίματος 1-2 μεγάλα ταψιά και αραδιάζουμε εκεί τα μελιτίνια.
  12. Τα ψήνουμε για 25-30 λεπτά, μέχρι να ροδίσει απαλά η γέμιση και να ξανθύνει το φύλλο.

Η συνταγή πρωτοδημοσιεύτηκε στο περιοδικό Γαστρονόμος, τεύχος 221.

 

Formula 1: Με ποια ομάδα θα αγωνιστεί ο Μπραντ Πιτ; (video)

0

Πριν από δύο χρόνια ο Τζόζεφ Κοζίνσκι ένωσε τις δυνάμεις του με τον Τομ Κρουζ, προκειμένου να αναβιώσει τον μύθο του «Top Gun». Το έκανε δε με τρόπο εντυπωσιακό, κερδίζοντας τόσο τους «ειδικούς» –και ένα Οσκαρ– όσο και το κοινό, που πήγε μαζικά στις αίθουσες για να δει την ταινία του.

Ενας άλλος υπέρλαμπρος χολιγουντιανός αστέρας, ο Μπραντ Πιτ, είναι ο πρωταγωνιστής του καινούργιου φιλμ του Κοζίνσκι, ο οποίος αυτή τη φορά θα μας ταξιδέψει στον μαγικό κόσμο της Formula 1.

 

Το πρώτο τρέιλερ του «F1», που κυκλοφόρησε πρόσφατα, είναι τουλάχιστον αξιοπρόσεκτο. Εκεί βλέπουμε τον Πιτ στον ρόλο του Σόνι Χέιζ, ενός πρώην πιλότου της Formula 1, ο οποίος επιστρέφει πίσω από το τιμόνι για χάρη μιας φιλόδοξης (επινοημένης) ομάδας.

Στον ρόλο του συμπρωταγωνιστή τον Ντάμσον Ίμπρις. Ενώ, μέρος του καστ είναι ο Κέρυ Κόντον, ο Χαβιέρ Μπέρντεμ, ο Τομπάϊας Μενχίες, η Σάρα Νιλς και η Κιμ Μπότνια.

Ο ανταγωνισμός, ωστόσο, είναι πολύ αληθινός και τρομερά υψηλού επιπέδου: ήδη στο τρέιλερ αναφέρονται οι Ferrari, Red Bull, Aston Martin, Mercedes, ενώ σε ένα άλλο πλάνο βλέπουμε παραταγμένους δίπλα στον Αμερικανό ηθοποιό τους παγκόσμιους πρωταθλητές Φερνάντο Αλόνσο και Μαξ Φερστάπεν.

Αλλωστε, κομμάτια της ταινίας έχουν γυριστεί κατά τη διάρκεια του περυσινού βρετανικού Γκραν Πρι και άλλων αγώνων ταχύτητας. Αυτό το πάντρεμα του κινηματογράφου με την τεχνολογία αιχμής, το οποίο είδαμε σε μεγάλο βαθμό και στο «Top Gun: Maverick» του Κοζίνσκι, είναι σίγουρα πολύ γοητευτικό.

Το «F1» λέγεται ότι θα κοστίσει κοντά στα 300 εκατ. δολάρια, με την Apple TV να επενδύει περίπου 160-170 εκατ. από αυτά. Η ταινία αναμένεται να κυκλοφορήσει το επόμενο καλοκαίρι, στις 25 Ιουνίου.

δείτε το τρέιλερ 

 

ΠΑΣΟΚ – Ακτοπλοϊα: 27 βουλευτές ζητούν εξηγήσεις για τα ναύλα …

0
Πλοία
Πλοία

Τις τεράστιες αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια που σημειώθηκαν επί κυβερνήσεως της Ν.Δ. και την πλήρη ανυπαρξία πολιτικών και μέτρων για των περιορισμό τους φέρνει στη Βουλή ως επισπεύδον Βουλευτής ο Γιώργος Νικητιάδης. Την κοινή ερώτηση και το αίτημα κατάθεσης εγγράφων υπογράφουν επιπλέον 27 Βουλευτές του ΠΑΣΟΚ. Η ερώτηση – αίτηση κατάθεσης εγγράφων κατατέθηκαν την Πέμπτη 11 Ιουλίου και απευθύνεται στους Υπουργούς Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Χρήστο Στυλιανίδη και Ανάπτυξης κ. Τάκη Θεοδωρικάκο.

Συμφώνως με το κείμενο της ερώτησης οι τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια έχουν εκτοξευτεί και η Κυβέρνηση είναι απλός παρατηρητής όπως άλλωστε και στο κύμα της ακρίβειας που μαστίζει τους πολίτες. Ο Έλληνας θέλει ένα ολόκληρο μισθό, για να πάει με την οικογένεια του ειδικώς σε νησιά του ανατολικού Αιγαίου όπως η Ρόδος, η Κως, η Νίσυρος, η Πάτμος, η Λέρος, η Κάσο, το Καστελόριζο, η Χίος, η Λέσβος και άλλα νησιά.

Πρόσφατη έρευνα της OnLine πλατφόρμας κράτησης ακτοπλοϊκών εισιτηρίων ferryroute.com η οποία σύγκρινε την εξέλιξη των τιμών από το 2019 μέχρι το 2024, περίοδος δηλαδή διακυβέρνησης της χώρας από τη Ν.Δ., οι τιμές των ναύλων έχουν αυξηθεί έως και 60%. Η τιμή για παράδειγμα ενός απλού εισιτήριου προς τα Χανιά αυξήθηκε από 49€ σε 79€, δηλαδή πάνω από 60%. Άλλη έρευνα δείχνει πως οι τιμές αυτές είναι ως και 60% υψηλότερες από τις τιμές για αντίστοιχες διαδρομές στην Βόρεια Ευρώπη. Για παράδειγμα στην διαδρομή Όσλο – Κοπεγχάγη που είναι οριακά μεγαλύτερη από την διαδρομή Πειραιάς – Ρόδος, μια τετραμελής οικογένεια με εσωτερική καμπίνα και αυτοκίνητο ταξιδεύει με 696 όταν στην Ελλάδα για την αντίστοιχη διαδρομή το κόστος ανέρχεται σε 1105,50 ευρώ. Με άλλα λόγια στην Ελλάδα πληρώνουμε 58,8% ακριβότερα από ότι οι Βορειοευρωπαίοι για μια διαδρομή μάλιστα, οριακά έστω, μικρότερη!

Η Κυβέρνηση, που για μία ακόμη φορά ζει σε ένα παράλληλο σύμπαν, σε μία κατάσταση που η ίδια έχει δημιουργήσει, απαντάει με «nonpaper» στο οποίο υιοθετεί την γραμμή των ακτοπλόων περί ελάχιστων αυξήσεων και ψελλίζει μια προσχηματική κριτική για τις ενδονησιωτικές συνδέσεις και τις συνδέσεις με ταχύπλοα σκάφη στα οποία παραδέχεται διψήφιες αυξήσεις όπως για παράδειγμα 11,76% στη Μύκονο και 32,8% στην γραμμή Πάρος-Νάξος με ταχύπλοο. Ταυτοχρόνως η Ν.Δ. δεν λέει τίποτα για το γεγονός που ανέδειξε και ο τομέας Ναυτιλίας του ΠΑΣΟΚ με πρόσφατη ανακοίνωση του, ότι οι τιμές στις ακτοπλοϊκές γραμμές τις μέρες που υπάρχει μόνο μια εταιρία σε μια γραμμή, οι τιμές αυξάνονται και τις μέρες που εισέρχεται και δεύτερη εταιρία στο δρομολόγιο οι τιμές ως δια μαγείας μειώνονται!

Την ίδια στιγμή που οι διεθνείς τιμές των καυσίμων μειώνονται, στην Ελλάδα οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων αυξάνονται. Μήπως δεν φταίνε οι διεθνείς τιμές των καυσίμων αλλά η ολιγοπωλιακή διάρθρωση μιας αγοράς που ουσιαστικά ελέγχουν μόλις δύο εταιρίες;

Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής πολιτικής με επιστολή του στην Επιτροπή Ανταγωνισμού ζητάει έρευνα στον κλάδο της ακτοπλοΐας, συμφώνως με δημοσιεύματα. Το περιεχόμενο αυτής της επιστολής δεν δόθηκε ποτέ στη δημοσιότητα. Αξίζει να σημειωθεί πως η Επιτροπή Ανταγωνισμού έχει να ερευνήσει τον συγκεκριμένο κλάδο από τον Νοέμβριο του 2010. Τον δρόμο της απόκρυψης ενημέρωσης επέδειξε το Υπουργείο Ναυτιλίας και σε πρόσφατους ελέγχους που έκανε από 07/06/2024 έως και 16/06/2024.

Όπως μας ενημερώνει με σχετικό ΔΤ, πραγματοποιήθηκαν από τις κατά τόπους Λιμενικές Αρχές 377 έλεγχοι σε επιβατηγά και επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία της ακτοπλοΐας και βεβαιώθηκαν επτά παραβάσεις για παράλειψη ενημέρωσης της αρμόδιας Αρχής σχετικά με μεταβολές των τιμών των εισιτηρίων για τις οποίες ποτέ δεν υπήρξε αναλυτική ενημέρωση. Επίσης το πολυδιαφημισμένο παρατηρητήριο τιμών στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες αναμένεται εδώ και τουλάχιστον έναν χρόνο ενώ η Κυβέρνηση και παρά την πίεση του ΠΑΣΟΚ αρνείται να εξετάσει μια σειρά από μέτρα όπως την μείωση του ΦΠΑ, παρατηρητήριο στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων και κρατική επιδότηση στις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες που κατοικούν στα νησιά μας έως ότου επανέλθουν οι τιμές στα επίπεδα του 2020.

Ο κ. Νικητιάδης και οι 27 Βουλευτές του ΠΑΣΟΚ ερωτούν τους αρμόδιους Υπουργούς.

1. Πότε θα λειτουργήσει το παρατηρητήριο τιμών στις ακτοπλοϊκές γραμμές και γιατί δεν έχει λειτουργήσει μέχρι σήμερα;

2. Γιατί δεν έχουν δοθεί στη δημοσιότητα τα αποτελέσματα των πρόσφατων ελέγχων και των 7 παραβάσεων που εντόπισε το Υπουργείο;

3. Γιατί δεν έχει δοθεί στη δημοσιότητα η επιστολή του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής πολιτικής προς την Επιτροπή Ανταγωνισμού;

4. Ποιες είναι οι ενέργειες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής πολιτικής και του Υπουργείου Ανάπτυξης για να καταπολεμήσουν φαινόμενα αισχροκέρδειας στον κλάδο;

5. Πόσο έχουν αυξηθεί οι τιμές των εισιτηρίων τα τελευταία 5 χρόνια διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας; Παρακαλούμε όπως μας δώσετε αναλυτικά στοιχεία ανά δρομολόγιο και τιμές τα τελευταία 5 χρόνια.

6. Σκοπεύει η Κυβέρνηση όπως προχωρήσει στον προσδιορισμό συντελεστών των στοιχείων του κόστους των μεταφορών καθώς και τα επίπεδα συνδεσιμότητας και ανεκτού ναύλου για τα νησιά;

Ανδρος – Σουσούδης: Βασική μας προτεραιότητα η διαχείριση των απορριμμάτων

0

H διαχείριση των απορριμμάτων είναι η βασική προτεραιότητα για τη δημοτική Αρχή Άνδρου, καθώς όπως τονίζει ο δήμαρχος, Θεοδόσης Σουσούδης, για πολλά χρόνια, το νησί αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα στο συγκεκριμένο θέμα. «ΧΥΤΥ δεν υπάρχει ακόμη, η διαχείριση γίνεται μέσω δεματοποιητή, τον οποίο βρήκαμε καμένο και εκτός λειτουργίας όταν αναλάβαμε, με τα απορρίμματα σκορπισμένα στο χώρο του δεματοποιητή».

 Ποια έργα έχουν χαρακτηρίσει το πρώτο εξάμηνο της διοίκησής σας;

Η διαχείριση προβλημάτων της καθημερινότητας ήταν η πρώτη προτεραιότητα μας αυτό το εξάμηνο. Η Άνδρος, όπως και όλα σχεδόν τα νησιά, αντιμετωπίζει σοβαρά θέματα έλλειψης νερού, λόγω της παρατεταμένης λειψυδρίας, γι΄ αυτό φροντίσαμε να προετοιμάσουμε το νησί ενόψει του καλοκαιριού. Ελέγχθηκαν, καθαρίστηκαν και διορθώθηκαν προβλήματα σε πηγές και δεξαμενές ύδρευσης, αντικαταστάθηκαν φθαρμένες σωλήνες και δίκτυα ύδρευσης, επισκευάστηκαν γεωτρήσεις, ενισχύθηκαν τα αντλιοστάσια και σε συνδυασμό με την τηλεμετρία που εφαρμόζεται σε μεγάλο μέρος του δικτύου, μας επιτρέπει να ελέγχουμε τις απώλειες.

Παράλληλα καταθέσαμε πρόταση για τη δημιουργία μονάδας αφαλάτωσης και «έξυπνων» υδρομετρητών. Προετοιμάσαμε το νησί για την αντιπυρική περίοδο, οργανώσαμε την Πολιτική Προστασία. Επισκευάσαμε-ανακατασκευάσαμε τις δύο παραλιακές πεζογέφυρες σε Χώρα και Μπατσί, καθαρίσαμε με ειδικό μηχάνημα 16 παραλίες του νησιού μας. Εξωραΐσαμε το κεντρικό λιμάνι με απαραίτητα έργα. Εκτελούμε ένα εκτεταμένο πρόγραμμα ασφαλτοστρώσεων και ταυτόχρονα προχωρούμε τις διαδικασίες για μεγάλα έργα πνοής, όπως ο Βιολογικός της Υδρούσας, Λιμενικά έργα και το Κλειστό Γήπεδο Μπάσκετ.

Η διαχείριση των απορριμμάτων αποτελεί προτεραιότητα για τη Δημοτική Αρχή;

Θα έλεγα πως αποτελεί την πρώτη προτεραιότητα. Δυστυχώς, για πολλά χρόνια, το νησί αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα στο συγκεκριμένο θέμα. ΧΥΤΥ δεν υπάρχει ακόμη, η διαχείριση γίνεται μέσω δεματοποιητή, τον οποίο βρήκαμε καμένο και εκτός λειτουργίας όταν αναλάβαμε, με τα απορρίμματα σκορπισμένα χύδην στο χώρο του δεματοποιητή. Βρήκαμε επίσης ένα τελεσίγραφο από τις υπερκείμενες αρχές για την οριστική παύση της λειτουργίας του δεματοποιητή. Η ανακύκλωση τα τελευταία δυο χρόνια δεν λειτουργούσε στον βαθμό που θα έπρεπε και η κατάσταση έμοιαζε αδιέξοδη. Σήμερα, έξι μήνες μετά, υπάρχουν σημάδια αισιοδοξίας. Η κατασκευή ΧΥΤΥ και μονάδας κομποστοποίησης από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου πρόκειται να ξεκινήσει πολύ σύντομα, ενώ ξεκινήσαμε εντατικοποίηση και επέκταση της ανακύκλωσης, ώστε να μειωθεί ο όγκος των απορριμμάτων. Σύντομα θα ανακοινώσουμε περισσότερα για το θέμα.

Αντιμετωπίζει η Άνδρος πρόβλημα εξαιτίας του υπερτουρισμού;

Δε θα το έλεγα. Υπάρχει, βεβαίως, μια περίοδος από τις 15 Ιουλίου μέχρι τις 25 Αυγούστου που το νησί «βουλιάζει» από κόσμο, ωστόσο τα περιθώρια ως προς τη διεύρυνση της τουριστικής περιόδου είναι σημαντικά. Έχουμε δώσει από την 1η Ιανουαρίου, μεγάλη έμφαση στην εικόνα και την προβολή του νησιού μας. Παρατηρείται ήδη μια αύξηση στον αριθμό των επισκεπτών, αφού η Άνδρος είναι ένας καταπληκτικός προορισμός πολύ κοντινός στην Αθήνα και το αεροδρόμιο και προσφέρει πολλές και διαφορετικές επιλογές στον επισκέπτη, σε τιμές απόλυτα λογικές. Οι εξαιρετικές παραλίες και το καλό φαγητό, σε συνδυασμό με τις μοναδικές εκδηλώσεις πολιτισμού, όπως το Φεστιβάλ Άνδρου που φέτος κλείνει τα 10 του χρόνια, τις εικαστικές προτάσεις του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, του Ιδρύματος Κυδωνιέως και της Καϊρείου Βιβλιοθήκης, τα πανηγύρια και τις εκδηλώσεις των συλλόγων, σε κάθε γωνιά του νησιού, όλα αυτά μαζί, κάνουν το καλοκαίρι στην Άνδρο να έχει κάθε μέρα γιορτή.

*Συνέντευξη στην Εύη Σαλτού για το ένθετο cityhub της εφημερίδας ΤΑ ΝΕΑ

Save Naxos Water: Συνάντηση σήμερα (12/07) στη Μονή με επίκεντρο το νερό

0

Η ώρα των αποφάσεων έφτασε. Ποιες θα είναι οι δράσεις από τα μέλη της Ανοιχτής Συνέλευσης Μονιατών Νάξου σχετικά με τη λειψυδρία; Τα βήματα που θα ακολουθήσουν κατά των “απαράδεκτων αυξήσεων” – όπως σημειώνουν – στο νερό από το Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων;

Απόψε θα γνωρίζουμε… Η πρόσκληση είναι ξεκάθαρη: “Καλούμε όλους όσους ενδιαφέρονται στο Πηγάδι της Μονής την Παρασκευή 12 Ιουλίου, ώρα 19:30, ώστε να προχωρήσουμε σε έναν συντονισμό των δράσεών μας”

Αναλυτικά… 

Το νερό είναι κοινωνικό αγαθό, δεν είναι εμπόρευμα

Απαράδεκτες αυξήσεις στο νερό από 2 εως 6 φορές πάνω.

Ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων αποφάσισε να πληρώσουμε εμείς για τη χρόνια κακοδιαχείριση, την απαράδεκτη σπατάλη που προκύπτει από την προώθηση του υπερτουρισμού και την εμπορευματοποίηση του νερού.

Λειψυδρία… ή σπατάλη;

Μας λένε ότι το πρόβλημα είναι η λειψυδρία. Είναι όμως; Η Νάξος, ακόμα και σε περιόδους παρατεταμένης ανομβρίας όπως αυτή που διανύουμε, έχει νερό. Έχει νερό για τους κάτοικους της, για τα φυτά της και τα ζώα της, για τον πρωτογενή τομέα που στηρίζει τη ζωή του νησιού. Για όλα αυτά που θαυμάζουν όλοι οι ξένοι επισκέπτες μας και με τον καθημερινό αγώνα και ιδρώτα μας συντηρούμε επειδή αγαπάμε αυτόν τον τόπο για αυτό που είναι κι όχι για το πόσες πισίνες έχει.

Ακόμη, με λίγη παραπάνω πρόληψη και σωστό σχεδιασμό, αυτός ο τόπος έχει νερό να φροντίσει και όσους επισκέπτες έρχονται να τον σεβαστούν, να τον θαυμάσουν και να ξεκουραστούν σε αυτόν χωρίς να τον καταστρέφουν. Όμως δεν έχει νερό για μια βιομηχανία μαζικού υπερτουρισμού όπου και η τελευταία σταγόνα στραγγίζεται από τους μπαξέδες και τις βρύσες μας και καταλήγει να είναι μορφή διασκέδασης, για όσους φυσικά έχουν αρκετά λεφτά να πληρώσουν για αυτήν.

Τι έγινε τώρα;

Έτσι ο Δήμος αποφάσισε με συνοπτικές διαδικασίες την επιβολή παράλογων αυξήσεων με αναδρομική ισχύ. Καλούμαστε όλα τα νοικοκυριά της Νάξου και των Μικρών Κυκλάδων, οι μικρές επιχειρήσεις και τα χωριά που έχουν αυτονομία και επάρκεια σε νερό να πληρώσουμε τις ανάγκες της τουριστικής βιομηχανίας.

Αρνούμαστε να δεχτούμε τις παράλογες αυξήσεις.

Οι καινούργιες αυξήσεις στα δημοτικά τέλη θα φανούν άμεσα στους λογαριασμούς του ρεύματος αλλά αυτές του νερού θα φανούν με τους λογαριασμούς που πιθανόν να μας έρθουν… του χρόνου! Μέχρι τότε η ζημιά μας και τα κέρδη τους θα είναι αρκετά μεγάλα αφού οι αυξήσεις υπολογίζονται αναδρομικά από την αρχή του 2024!

Μια πρώτη κίνηση

Η ομόφωνη απόφαση από την Γενική Συνέλευση Κατοίκων της Μονής στην οποία παρευρέθησαν πρόεδροι και από άλλα χωριά καθώς και τρεις Αντιδήμαρχοι, ήταν να παρθούν πίσω τα μέτρα και να ενώσουμε τις δυνάμεις μας με όλους τους κατοίκους του νησιού μέχρι να δικαιωθούμε.

Καλούμε όλους όσους ενδιαφέρονται στο Πηγάδι της Μονής την Παρασκευή 12 Ιουλίου, ώρα 19:30, ώστε να προχωρήσουμε σε έναν συντονισμό των δράσεών μας.

Αφίσα_gr_πλαίσιο (1)

 

 

Πάρος – Κίνηση Πολιτών: Ενημερωτική συζήτηση για τις συνέπειες του μαζικού τουρισμού

0

Τόπος: Πάρος – Παροικιά (Ανοιχτό Θεατράκι του Γενικού Λυκείου Πάρου)

Χρόνος: Παρασκευή 12 Ιουλίου (ώρα έναρξης 20:00)

Δράση: Συζήτηση με τον Κωστή Χατζημιχάλη και θέμα “Υφαρπαγή Νερού και Γης“.

Διοργάνωση: Σύλλογος Φίλων της Πάρου και Αντιπάρου

Αναλυτικά

Ο Σύλλογος Φίλων της Πάρου και Αντιπάρου σας καλεί την Παρασκευή 12 Ιουλίου στις 8 μ.μ. στο Ανοιχτό Θεατράκι του Γενικού Λυκείου Πάρου στη Παροικιά για μια συζήτηση σχετικά με τις επιπτώσεις του μαζικού τουρισμού και της δόμησης που ακολουθεί στην Πάρο.

Καλεσμένος Ομιλητής θα είναι ο Πολεοδόμος (με καταγωγή από τη Νάξο) Κωστής Χατζημιχάλης και το θέμα της ομιλίας του είναι “Υφαρπαγή Νερού και Γης“.

Τα μέλη της Κίνησης Πολιτών Νικόλας Στεφάνου και Τόνια Παντελαίου θα παρουσιάσουν εικόνες από την σημερινή κατάσταση στο νησί και τις προοπτικές που διαφαίνονται σχετικά με την εξέλιξή του.

Γερμανία: Ερχεται “φόρος ζάχαρης” για την αντιμετώπιση της παχυσαρκίας

0
Παχυσαρκία
Παχυσαρκία

Η παχυσαρκία και ο διαβήτης αυξάνονται παγκοσμίως. Μόνο στη Γερμανία περίπου οι μισοί από τους ενήλικες είναι υπέρβαροι. Σχεδόν ένας στους πέντε είναι μάλιστα παχύσαρκος. Περισσότερο από το 7% του συνολικού πληθυσμού πάσχει από διαβήτη – και η τάση είναι αυξητική.

Επιμέλεια: Ειρήνη Αναστασοπούλου (από τη σελίδα dw.com)

Ωστόσο, η υπερβολική κατανάλωση ζάχαρης δεν αρρωσταίνει μόνο τους ανθρώπους, αλλά κοστίζει επίσης ακριβά στο κοινωνικό σύνολο είτε επειδή αυξάνει το κόστος ασφάλισης υγείας είτε επειδή προκαλεί έλλειψη εργατικού δυναμικού.

Στο επίκεντρο της συζήτησης βρίσκονται τα ποτά με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη. Η κατανάλωση αναψυκτικών, κόκα-κόλας, ενεργειακών ποτών και παρόμοιων θεωρείται μία από τις κύριες αιτίες της αύξησης του αριθμού των υπέρβαρων ανθρώπων παγκοσμίως. Γι’ αυτόν τον λόγο ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (Π.Ο.Υ.) συνιστά εδώ και καιρό να φορολογούνται ξεχωριστά τα εν λόγω ποτά. Ο υπουργός Διατροφής και Γεωργίας Τζεμ Έζντεμιρ από το κόμμα των Πρασίνων είναι επίσης υπέρ ενός τέτοιου μέτρου και έχει την υποστήριξη 9 από τα 16 γερμανικά ομόσπονδα κρατίδια, που καλούν την κυβέρνηση να εξετάσει την υιοθέτηση ενός τέτοιου φόρου.

Τι θα φέρει ένας “φόρος ζάχαρης”;

Υπέρβαροι ποδηλάτες
Χωρίς ζάχαρη και με άσκηση, ειδάλλως…Εικόνα: Lindsey Parnaby/AFP

 

Τον περασμένο Νοέμβριο το Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Μονάχου έδειξε σε μελέτη πόσο αποτελεσματικός θα ήταν ένας ειδικός φόρος στα ζαχαρούχα ποτά στη Γερμανία. Οι επιστήμονες υπολογίζουν ότι τα επόμενα 20 χρόνια θα μπορούσαν να αποφευχθούν έως και 240.000 περιπτώσεις διαβήτη τύπου 2. 17.000 έως 30.000 θάνατοι θα μπορούσαν να αποφευχθούν ή τουλάχιστον να καθυστερήσουν σημαντικά. Κατά την ίδια περίοδο, θα μπορούσαν να εξοικονομηθούν συνολικά έως και 16 δις ευρώ, 4 δις εκ των οποίων μόνο στο σύστημα υγειονομικής περίθαλψης, για παράδειγμα επειδή θα μπορούσαν να αποφευχθούν ασθένειες που σχετίζονται με την παχυσαρκία. Ο αριθμός των ημερών ασθενείας και των πρόωρων συνταξιοδοτήσεων λόγω υγείας θα μειωνόταν σημαντικά, όπως και ο αριθμός των θανάτων μεταξύ ατόμων σε ηλικία εργασίας. Αλλά και η οικονομία συνολικά θα  μπορούσε να ωφεληθεί τα μάλλα από έναν τέτοιο φόρο.

Μια πρόσφατη μελέτη που έγινε από το Πανεπιστήμιο της Ουάσιγκτον στο Σιάτλ με περίπου 6.000 πειραματόζωα οδήγησε στη διαπίστωση ότι η επιβολή φόρου στα ζαχαρούχα ποτά μειώνει τον δείκτη μάζας σώματος των παιδιών και των εφήβων ειδικότερα. Ερευνητές του Τεχνικού Πανεπιστημίου του Μονάχου επισημαίνουν επίσης ότι η κατανάλωση ζαχαρούχων ποτών είναι υψηλότερη στους εφήβους και ότι οι επιπτώσεις ενός τέτοιου φόρου στην υγεία θα ήταν επομένως ακόμη υψηλότερες σε αυτή την ηλικιακή ομάδα από ό,τι ο μέσος όρος.

Τι δείχνει η εμπειρία από άλλες χώρες

Χωρίς ζάχαρηΕικόνα: picture alliance / dpa

 

Πάνω από 50 χώρες παγκοσμίως έχουν πλέον θεσπίσει φόρο στα αναψυκτικά, όπως η Βρετανία, η Γαλλία, η Ισπανία και η Πολωνία, καθώς και η Ινδία, η Νότια Αφρική, η Χιλή και η Σαουδική Αραβία. Μερικά παραδείγματα: Η Νορβηγία έχει μια ιδιαίτερα μακρά ιστορία επιβολής φόρων στα γλυκά. Υπήρχε ήδη φόρος στη ζάχαρη το 1922, που ισχύει επίσης και για τα τεχνητά γλυκαντικά. Η γειτονική Σουηδία είναι επίσης ευτυχής γι’ αυτό, καθώς πολλοί Νορβηγοί αρέσκονται να περνούν τα σύνορα για να αγοράσουν σοκολάτα. Το 2018, η κυβέρνηση στο Όσλο αύξησε δραστικά τον φόρο για άλλη μια φορά, κατά περίπου 80%.  Το αποτέλεσμα ήταν η μείωση πωλήσεων αναψυκτικών στη Νορβηγία. Το μακρινό Μεξικό φορολογεί τα ζαχαρούχα αναψυκτικά με ένα πέσο (πέντε λεπτά) ανά λίτρο από το 2014. Αυτό αντιστοιχεί σε φορολογική επιβάρυνση περίπου κατά 10%.  Παρόλο που η αγορά κόκα-κόλας και αναψυκτικών μειώθηκε αισθητά το επόμενο έτος, το μοντέλο θεωρήθηκε επιτυχημένο για χρόνια. Ωστόσο, πολλοί καταναλωτές στράφηκαν στη συνέχεια σε χυμούς φρούτων και ζαχαρούχα γαλακτοκομικά προϊόντα, τα οποία δεν υπόκεινται στον φόρο ζάχαρης, γεγονός που ακύρωσε τουλάχιστον εν μέρει τα οφέλη ενός τέτοιου φόρου για την υγεία.

Στην Ινδία ισχύει επίσης το μέτρο. Τα ποτά με πρόσθετη ζάχαρη περιλαμβάνονται στην υψηλότερη φορολογική κατηγορία, δηλαδή στο 28%, γεγονός που τα τοποθετεί στην ίδια φορολογική κλίμακα με τα πολυτελή αυτοκίνητα και τα προϊόντα καπνού. Σε αυτήν υπόκεινται όλα τα ποτά στα οποία προστίθεται ζάχαρη κατά την παραγωγή. Το αποτέλεσμα είναι οι τιμές αυτών των ποτών να έχουν αυξηθεί, γεγονός που επέφερε μείωση της κατανάλωσης. Ωστόσο, δεν δόθηκε κανένα κίνητρο στους παρασκευαστές να μειώσουν την ποσότητα ζάχαρης στα ποτά που συνεχίζουν να πωλούνται.

Λύση ο κλιμακωτός φορολογικός συντελεστής;

 

Κοκτέιλ πινκ παλόμα
Κοκτέιλ πινκ παλόμα με τεκίλα και γκρέιπφρουτ.Εικόνα: picture alliance/Zoonar

 

Πρότυπο για τη Γερμανία θα μπορούσε να αποτελέσει το Ηνωμένο Βασίλειο. Το 2018 η κυβέρνηση του Λονδίνου εισήγαγε έναν κλιμακωτό φορολογικό συντελεστή ζάχαρης. Από 5 γραμμάρια ζάχαρης ανά 100 χιλιοστόλιτρα και άνω χρεώνονται με 18 πένες ανά λίτρο, και 24 πένες για οκτώ γραμμάρια ή περισσότερο. Αυτό δεν έχει οδηγήσει μόνο σε σημαντική μείωση της κατανάλωσης αλλά δημιουργεί επίσης κίνητρο για τους παρασκευαστές να μειώσουν σημαντικά την περιεκτικότητα των αναψυκτικών τους σε ζάχαρη, προκειμένου να εξοικονομήσουν φόρους. Πολλοί παρασκευαστές το έχουν ήδη κάνει αυτό ως απότοκο της νέας νομοθεσίας.

Στη Γερμανία υπήρξε μέχρι στιγμής δέσμευση των παρασκευαστών να μειώσουν τη ζάχαρη στα ποτά τους σε εθελοντική βάση με λίγες συνέπειες. Κατά μέσο όρο, η περιεκτικότητα σε ζάχαρη στα αναψυκτικά και τα ενεργειακά ποτά έχει μειωθεί μόνο κατά 2% από τότε. Οι χώρες με κλιμακωτό φορολογικό συντελεστή στη ζάχαρη έχουν πολύ καλύτερα ποσοστά επιτυχίας. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, για παράδειγμα, η περιεκτικότητα σε ζάχαρη στα αναψυκτικά, τις κόκα-κόλες και τα συναφή μειώθηκε κατά μέσο όρο κατά 29% τα πρώτα τρία χρόνια. Και η προαναφερθείσα προσομοίωση του Τεχνικού Πανεπιστημίου του Μονάχου το αποδεικνύει επίσης αυτό: Εάν οι παρασκευαστές φορολογούνται ανάλογα με την ποσότητα της ζάχαρης, τα αποτελέσματα είναι μεγαλύτερα.