Δευτέρα, 14 Ιουλίου, 2025
Αρχική Blog Σελίδα 701

Μύκονος: Αντιδράσεις για τα ιδιωτικά πάρτι με είσοδο 1200 ευρώ (!!!)

0

Η Μύκονος βρίσκεται για άλλη μια φορά στο επίκεντρο της επικαιρότητας, λόγω της έντονης αντιπαράθεσης που έχει ξεσπάσει τις τελευταίες μέρες μεταξύ των καταστηματαρχών και των διοργανωτών παράνομων πάρτι σε πολυτελείς βίλες.

Οι καταστηματάρχες κατέθεσαν μήνυση στην Υποδιεύθυνση Αστυνομίας Μυκόνου, ισχυριζόμενοι ότι την 1η Αυγούστου σε βίλα του νησιού αναμένεται να πραγματοποιηθεί ένα ακόμα παράνομο event με εισιτήρια που κυμαίνονται από 200 έως 1.200 ευρώ.

Στη μήνυση τους επισυνάπτουν τα αποδεικτικά στοιχεία για τις αμφιλεγόμενες συναλλαγές μεταξύ των διοργανωτών και των ενδιαφερομένων να παραβρεθούν στο πάρτι.

Οι διοργανωτές υπόσχονται ένα εντυπωσιακό ξεφάντωμα με τη συμμετοχή 40 DJs σε μια μεγάλη βίλα, η οποία έχει απασχολήσει στο παρελθόν τις αρχές λόγω αντίστοιχων πάρτι κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού.

Οι προσκλήσεις διατίθενται μέσω μιας συγκεκριμένης εφαρμογής, αφού οι ενδιαφερόμενοι ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες της εκδήλωσης μέσω Instagram.

 

IMG_5357

 

Τα παράνομα πάρτι στη Μύκονο δεν είναι κάτι καινούργιο. Τα τελευταία χρόνια, πολλές βίλες έχουν μετατραπεί σε νυχτερινά κλαμπ με σκοπό το εύκολο και γρήγορο κέρδος. Οι διοργανωτές, για να προσελκύσουν τους πλούσιους τουρίστες, συνεργάζονται με σερβιτόρους και πορτιέρηδες από τα ακριβά beach bars και κλαμπ, ενώ οι κρατήσεις γίνονται με ελάχιστη κατανάλωση που φτάνει έως και τα 5.000 ευρώ.

Η Αστυνομία, αν και γνωρίζει την κατάσταση, αντιμετωπίζει δυσκολίες στον έλεγχο αυτών των εκδηλώσεων λόγω της ιδιωτικής φύσης των βιλών. Οι διοργανωτές έχουν βρει τρόπους να παρακάμπτουν το νόμο, πραγματοποιώντας τα πάρτι μέσα στους εσωτερικούς χώρους των βιλών για να αποφεύγουν τους ελέγχους .

Η ένταση μεταξύ καταστηματαρχών και διοργανωτών παράνομων πάρτι αναμένεται να κλιμακωθεί, καθώς οι πρώτοι υποστηρίζουν ότι οι εκδηλώσεις αυτές πλήττουν τον τουρισμό και την οικονομία του νησιού, ενώ οι δεύτεροι συνεχίζουν να αναζητούν τρόπους να παρακάμπτουν τις αρχές για να αποκομίζουν τεράστια κέρδη.

Με πληροφορίες από το protothema.gr 

Ολυμπιακοί Αγώνες 2024: Χάλκινος ο Τσελίδης, το πρώτο ελληνικό μετάλλιο

0

Το πρώτο μετάλλιο για την Ελλάδα στους Ολυμπιακούς Αγώνες κατέκτησε ο τζουντόκα Θοδωρής Τσελίδης, στην κατηγορία των 90 κιλών.

Αντίπαλος του Τσελίδη στον αγώνα για το χάλκινο μετάλλιο στα ρεπεσάζ στα -90 κιλά, ήταν ο Ισπανός, γεωργιανής καταγωγής, Τριστάνι Μοσαχλισβίλι.

Πρόκειται για το τρίτο μετάλλιο που κατακτά στο τζούντο η χώρα μας, στην ιστορία των Αγώνων.

O 27χρονος τζουντόκα μπήκε αποφασισμένος και με βαζάρι πήρε το προβάδισμα (1-0 στα 40″). Διαχειρίστηκε με ψυχραιμία το υπόλοιπο της αναμέτρησης, χωρίς να αμφισβητηθεί σε κανένα σημείο η υπεροχή του.

Στην μεικτή ζώνη, μετά την κατάκτηση του χάλκινου μεταλλίου εμφανίστηκε με καλή διάθεση και ανάμεσα στα άλλα ανέφερε: “Το νιώθω σαν να είναι θαύμα, σαν σε παραμύθι. Ίσως να ξυπνήσω αύριο και να είναι ένα όνειρο.  Ήξερα ότι στους Ολυμπιακούς Αγώνες όλα είναι πιθανά και αν προσπαθήσεις μπορείς να πάρεις ένα μετάλλιο. Έτσι είχα κάποιες ελπίδες”.

Αναφέρθηκε στους .. πανηγυρισμούς “Κάλεσα την μητέρα μου και τους φίλους μου. Δεν είναι εδώ η μαμά μου είναι στην Αθήνα. Θα γυρίσω να πανηγυρίσω. Δεν πίνω, αλλά αυτή τη φορά θα πιω”.

Και κατέληξε “ονειρευόμουν το μετάλλιο, δεν με νοιάζει το χρώμα, είναι σαν να πήρα χρυσό. Δεν με νοιάζει αν ήταν χρυσό, ασημένιο, χάλκινο. Ευτυχώς το πήρα“.

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, συνεχάρη τον Ελληνα ολυμπιονίκη με ανάρτησή του στα social media. «Ο Θοδωρής Τσελίδης είναι χάλκινος Ολυμπιονίκης στην κατηγορία των 90 κιλών στο τζούντο, κατακτώντας το πρώτο μετάλλιο για την πατρίδα μας στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού! Θερμά συγχαρητήρια Θοδωρή, είμαστε όλοι πολύ υπερήφανοι!»

Ο αναπληρωτής υπουργός Αθλητισμού, συνεχάρη με ανάρτησή του στο X, τον Ελληνα αθλητή και τον προπονητή του. «Η Ελλάδα πανηγυρίζει το πρώτο μετάλλιο στους Ολυμπιακούς Αγώνες στο Παρίσι. Συγχαρητήρια Θοδωρή, υπερήφανοι για την επιτυχία σου, σε ευχαριστούμε. Μπράβο στον προπονητή σου, Νίκο Ηλιάδη και στην Ομοσπονδία».

Νότιο Αιγαίο – Hellenic Seaplanes: Δημιουργούνται 54 υδάτινα πεδία

0

Η Hellenic Seaplanes, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, ανακοινώνει με υπερηφάνεια την κατάθεση 54 νέων υδάτινων πεδίων, καθιστώντας το Αιγαίο πρωτοπόρο στη χρήση υδροπλάνων για τη διασύνδεση των νησιών.

Η πρωτοβουλία αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο του οράματος του Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου, κ. Γεώργιου Χατζημάρκου, να δημιουργήσει ένα εκτενές δίκτυο υδροπλάνων που θα συνδέει όλα τα νησιά του Αιγαίου, ενισχύοντας την τοπική οικονομία και τον τουρισμό.

Η Πορεία προς την Ολοκλήρωση του Δικτύου

Η Hellenic Seaplanes έχει ως στόχο να προσφέρει έναν εναλλακτικό και γρήγορο τρόπο μετακίνησης από νησί σε νησί. Σε συνεργασία με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, η εταιρεία προχωρά με την αδειοδότηση και δημιουργία 54 νέων υδάτινων πεδίων, επεκτείνοντας το ήδη υπάρχον δίκτυο των 30 υδατοδρομίων που βρίσκονται σε εξέλιξη.

Η Επίδραση στην Τοπική Οικονομία και τον Τουρισμό

Η ολοκλήρωση του δικτύου υδροπλάνων θα προσφέρει σημαντικά οφέλη στην τοπική οικονομία, δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας και ενισχύοντας τις τοπικές επιχειρήσεις. Τα υδροπλάνα θα συμβάλουν στη δημιουργία νέων τουριστικών προϊόντων και θα επιτρέψουν τη διεξαγωγή εναέριων περιηγήσεων, προσφέροντας μια μοναδική εμπειρία στους επισκέπτες.

Η Συνεργασία και η Υλοποίηση των Πτήσεων

Η Hellenic Seaplanes έχει ήδη ξεκινήσει τη διαδικασία αδειοδότησης και ανάπτυξης των υδάτινων πεδίων. Οι τεχνικοί φάκελοι για την έγκριση των υδάτινων πεδίων έχουν υποβληθεί στις παρακάτω περιοχές: Αμοργός, Ανάφη, Άνδρος, Αντίπαρος, Σύρος, Θήρα, Ίος, Κάλυμνος, Κέα, Κίμωλος, Κύθνος, Κως, Λειψοί, Λέρος, Μήλος, Μύκονος, Νάξος, Νίσυρος, Πάρος, Ρόδος, Σέριφος, Σίκινος, Σύμη, Τήνος και Χάλκη.

Η Έναρξη των Πτήσεων

Η εταιρεία έχει προγραμματίσει την έναρξη πτήσεων με υδροπλάνο το φθινόπωρο του 2024, με τις πρώτες πτήσεις να πραγματοποιούνται από και προς την Πάτμο. Η Hellenic Seaplanes είναι υπερήφανη που ξεκινά τις πτήσεις της στην Ελλάδα, φέρνοντας την εμπειρία των υδροπλάνων πιο κοντά στους κατοίκους και τους επισκέπτες των νησιών του Αιγαίου.

Το Όραμα του Περιφερειάρχη Γεώργιου Χατζημάρκου γίνεται Πραγματικότητα

Ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, κ. Γεώργιος Χατζημάρκος, που ηγείται αυτής της πρωτοβουλίας, εξέφρασε την ευχαρίστηση του για την εξέλιξη αυτή, δηλώνοντας:

“Το όραμά μας για ένα Αιγαίο που θα συνδέεται πλήρως μέσω υδροπλάνων γίνεται πραγματικότητα. Με την συνεργασία της Hellenic Seaplanes, προχωράμε στην υλοποίηση ενός έργου που θα βελτιώσει την ποιότητα ζωής των κατοίκων των νησιών μας και θα ενισχύσει τον τουρισμό, καθιστώντας το Αιγαίο πιο ελκυστικό και εύκολα προσβάσιμο από ποτέ.”

Ο κ. Νικόλαος Χαραλάμπους, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Seaplanes,σε σχετική αναφορά δήλωσε: “Η συνεργασία μας με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και τον κ. Χατζημάρκο φέρνει μια νέα εποχή στις μετακινήσεις στο Αιγαίο. Η αποφασιστικότητά μας να δημιουργήσουμε ένα δίκτυο υδροπλάνων που θα καλύπτει κάθε νησί, κάνει το Αιγαίο πιο προσβάσιμο από ποτέ και προσφέρει στους κατοίκους και τους επισκέπτες τη δυνατότητα γρήγορης και άνετης μετακίνησης. Το κοινό μας όραμα με τον κ. Χατζημάρκο θα κάνουν το Αιγαίο καλύτερο από τις Μαλδίβες…! Η συνεργασία μας όχι μόνο θα βελτιώσει τις μετακινήσεις αλλά θα αναβαθμίσει συνολικά την εμπειρία των ταξιδιωτών και των κατοίκων, ενισχύοντας την τουριστική δυναμική της περιοχής.””

Με την εμπειρία της Hellenic Seaplanes στην αδειοδότηση και κατασκευή υποδομών υδροπλάνου και έχοντας ήδη στο χαρτοφυλάκιό της πάνω από 150 projects υδατοδρομίων και υδάτινων πεδίων, δόθηκαν σημαντικές κατευθύνσεις ώστε η επιχειρηματική πρωτοβουλία να προχωρήσει στα επόμενα βήματα…

Η Hellenic Seaplanes και η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου δεσμεύονται να συνεχίσουν τη στενή συνεργασία τους για την επιτυχή ολοκλήρωση αυτού του σημαντικού έργου που θα μεταμορφώσει τις μετακινήσεις και τον τουρισμό στο Αιγαίο.

 

ΑΑΔΕ – Ταξί: Υποχρεωτική σήμανση για πληρωμή με κάρτα

0

Τα ταξί υποχρεούνται να έχουν επικολλήσει την ταμπέλα στο όχημα εντός τριών εβδομάδων από την παραλαβή της από την Πανελλήνια Ομοσπονδία ΤΑΞΙ. Σε περίπτωση μη επικόλλησης της σήμανσης προβλέπεται πρόστιμο 1.000 ευρώ

Την υποχρέωση των ταξί να αναρτούν ειδική σήμανση με την οποία οι πελάτες ενημερώνονται για την υποχρέωση αποδοχής πληρωμών με κάρτα και τη μορφή αυτής, καθορίζει απόφαση του υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Χρίστου Δήμα, κατόπιν πρότασης του διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, Γιώργου Πιτσιλή.

Οι πελάτες έχουν δικαίωμα να αρνηθούν να πληρώσουν για την κούρσα αν ο οδηγός δεν δεχτεί πληρωμή μέσω κάρτας. Η σήμανση πρέπει να βρίσκεται στα ταξί εντός τριών εβδομάδων από την παραλαβή της, διαφορετικά προβλέπεται πρόστιμο 1.000 ευρώ.

Σύμφωνα με τη σημερινή απόφαση, η σχετική σήμανση είναι ένα ειδικό αυτοκόλλητο το οποίο τοποθετείται στο τζάμι της πίσω δεξιάς πόρτας του οχήματος και αναγράφει στα ελληνικά και στα αγγλικά τα εξής:

Ο οδηγός υποχρεούται:

# Να εκδίδει απόδειξη στο τέλος της διαδρομής.

# Να δέχεται πληρωμή με κάρτα.

Ο πελάτης ΔΕΝ υποχρεούται:

# Να πληρώσει με μετρητά.

# Να πληρώσει πριν λάβει τη νόμιμη απόδειξη.

Η παραγωγή του αυτοκόλλητου γίνεται από την ΑΑΔΕ, με δαπάνες που καλύπτονται από τον προϋπολογισμό της και την διαθέτει στην Πανελλήνια Ομοσπονδία ΤΑΞΙ, ώστε αυτή να μεριμνήσει για την εφαρμογή της απόφασης.

Το αυτοκόλλητο:

Τα ΤΑΞΙ υποχρεούνται να έχουν επικολλήσει την ταμπέλα στο όχημα εντός τριών εβδομάδων από την παραλαβή της από την Πανελλήνια Ομοσπονδία ΤΑΞΙ.

Σε περίπτωση μη επικόλλησης της σήμανσης προβλέπεται πρόστιμο 1.000 ευρώ.

Σύμφωνα με όσα έγραφε χθες το MR, η απόφαση έρχεται σε συνέχεια της τροπολογίας που ψηφίστηκε πρόσφατα στη Βουλή και η οποία προέβλεπε ότι «Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών που εκδίδεται μετά από εισήγηση του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.) δύναται να προσδιορίζεται ο μορφότυπος της αναγραφής της παρ. 1, τα σημεία εντός της επιχείρησης στα οποία τίθεται η αναγραφή αυτή για τις εκάστοτε δραστηριότητες, ο τρόπος παραγωγής και διάθεσης των αναγραφών αυτών, ο τρόπος κάλυψης της δαπάνης και κάθε άλλο θέμα σχετικό με την εφαρμογή του παρόντος».

Πηγή: MoneyReview

 

Πάρος: Σύσκεψη στο Δημαρχείο για το θέμα του λιμανιού στο Καμινάκι

0

Σύσκεψη πραγματοποιήθηκε σήμερα, 31 Ιουλίου του 2024, στο Γραφείο του Δημάρχου Πάρου κ. Κωνσταντίνου Μπιζά, με θέμα το Εμπορικό Λιμάνι στη θέση Καμινάκι στην γειτονική Πάρο..

Παρόντες ήταν, ο Δήμαρχος Πάρου κ. Κωνσταντίνος Μπιζάς, ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας κ. Μάρκος Κωβαίος, ο επικεφαλής της ελάσσονος μειοψηφίας κ. Κώστας Ροκονίδας, ο Πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πάρου – Αντιπάρου κ. Αλέξης Γκόκας, ο Δημοτικός Σύμβουλος της παράταξης Λαϊκή Συσπείρωση κ. Αθανάσιος Μαρινόπουλος και ο Προϊστάμενος της Δ/νσης Περιβάλλοντος του Δήμου Πάρου κ. Ιωάννης Ραγκούσης.

Κατά τη διάρκεια της Σύσκεψης, διατυπώθηκε η ομόθυμη απόφαση των Δημοτικών Παρατάξεων για την αναγκαιότητα υλοποίησης του νέου Εμπορικού Λιμένα Πάρου, καθώς και η βούληση να πραγματοποιηθεί στο άμεσο μέλλον συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, όπου θα αποφασιστούν οι κινήσεις για την υλοποίηση του έργου.

Ο Δήμαρχος Πάρου κ. Κωνσταντίνος Μπιζάς με σχετική δήλωσή του, αναφέρει:

«Η περιοχή της Παροικίας έχει υποστεί εδώ και πολλά χρόνια, από την λειτουργία του εμπορικού λιμένος, συνεχή πλήγματα στην αισθητική της παρουσία, στην τουριστική της κίνηση, στην αξιοποίηση του εν γένει δυναμικού της, στην οικονομία της, στην επαγγελματική της δραστηριότητα. Επιπλέον, η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Πάρου μέσω του κεντρικού της λιμένα έχει καταστεί πολύ προβληματική, λόγω της αδυναμίας του χερσαίου μέρους του να εξυπηρετήσει τον όγκο οχημάτων και επιβατών και λόγω της αδυναμίας του οδικού δικτύου της πόλεως να διαχειριστεί την κίνηση των οχημάτων από και προς το λιμάνι που σε μεγάλο ποσοστό αφορούν εμπορευματική μεταφορά. Η κατάσταση αναμένεται να επιδεινωθεί μετά την λειτουργία της επέκτασης του αεροδρομίου.

Η αποσυμφόρηση του κεντρικού λιμανιού του νήσου μας, κρίνεται αναγκαία. Σε συνεργασία με τις δημοτικές παρατάξεις και με όλους τους αρμόδιους φορείς, έχουμε ως στόχο να ολοκληρωθούν οι μελέτες για το νέο Εμπορικό Λιμάνι στο Καμινάκι και να εγκριθεί η χρηματοδότησή του, έτσι ώστε να μπει σε τροχιά υλοποίησης». 

 

Αθλητικά σχολεία: Επανέρχονται από το 2025

0

Η γυμναστική μπαίνει στα νηπιαγωγεία, ενώ αυξάνονται και οι ώρες της στο δημοτικό και το γυμνάσιο. Παράλληλα, τα αθλητικά σχολεία επιστρέφουν στην ελληνική εκπαίδευση, αλλά σε διαφορετικό πλαίσιο σε σχέση με το παρελθόν.

Αυτά προβλέπει το πόρισμα της επιτροπής που σύστησε η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, με στόχο την περαιτέρω εξοικείωση των παιδιών με την άθληση, το ευ ζην και τη στήριξη του σχολικού αθλητισμού. Πόσο μάλλον που, όπως ανέφερε χθες στην «Κ» αρμόδιο στέλεχος του υπουργείου Παιδείας, «μετά την πανδημία και τις περιόδους της καραντίνας, έχει παρατηρηθεί ότι τα παιδιά αθλούνται λιγότερο και δεν επιλέγουν φυσικές δραστηριότητες».

Ειδικότερα, ο σχεδιασμός του υπουργείου είναι να αυξηθούν, κατά τρεις την εβδομάδα, οι ώρες της φυσικής αγωγής στο νηπιαγωγεία. Ως προς το δημοτικό, σήμερα στη φυσική αγωγή δίνονται τρεις ώρες την εβδομάδα στις τέσσερις πρώτες τάξεις και από δύο στις δύο τελευταίες.

Το πόρισμα της αρμόδιας επιτροπής προτείνει εβδομαδιαία είτε να οργανώνεται ένα επιπλέον δίωρο στο πλαίσιο του ολοήμερου προγράμματος είτε μία ώρα στο πλαίσιο ενός ομίλου φυσικής αγωγής, όπως ονομάζονται οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες στα σχολεία που πλαισιώνουν τη διδασκαλία των μαθημάτων. Συνεπώς, η επιπλέον ενασχόληση των παιδιών με τη γυμναστική θα είναι προαιρετική.

Στο γυμνάσιο θα αυξηθούν οι ώρες της γυμναστικής κατά μία την εβδομάδα. Επίσης, στο γυμνάσιο και το λύκειο θα οργανώνεται δίωρο σχολικού αθλητισμού την εβδομάδα, στο οποίο η συμμετοχή θα είναι προαιρετική.

Με βασικό στόχο την περαιτέρω εξοικείωση των παιδιών με την άθληση και το ευ ζην, η γυμναστική μπαίνει στα νηπιαγωγεία, ενώ αυξάνονται και οι ώρες της στο δημοτικό και το γυμνάσιο.

Την ίδια στιγμή, στον εκπαιδευτικό χάρτη επιστρέφουν τα αθλητικά σχολεία. Να σημειωθεί ότι καταργήθηκαν το 2011 ύστερα από σχεδόν 30 έτη λειτουργίας και οι πάνω από 12.000 μαθητές τους απορροφήθηκαν σε άλλα σχολεία.

Ο χρόνος έναρξης της λειτουργίας τους τοποθετείται το σχολικό έτος 2025-2026. Βέβαια, εάν δεν έχει ολοκληρωθεί η προετοιμασία ώστε να λειτουργήσουν τα αθλητικά σχολεία στις 13 περιφέρειες, το πόρισμα προτείνει να λειτουργήσουν πιλοτικά δύο αθλητικά γυμνάσια κοντά στο ΟΑΚΑ στην Αθήνα και το Καυταντζόγλειο Στάδιο στη Θεσσαλονίκη, ώστε οι μαθητές να αξιοποιούν τις εγκαταστάσεις τους.

Εκτός από τα μαθήματα, ομοσπονδιακοί προπονητές θα βοηθούν τα παιδιά στην προπόνησή τους. Για την αύξηση των ωρών της γυμναστικής στα σχολεία, καθώς και για τα αμιγώς αθλητικά σχολεία θα προσληφθούν επιπλέον γυμναστές – πόσο μάλλον που οι ώρες φυσικής αγωγής στα νηπιαγωγεία θα ανατεθούν σε γυμναστές.

Πηγή kathimerini.gr

Αμοργός: Τελετή έναρξης λειτουργίας του Ψηφιακού Οπτικοακουστικού Αρχείου Παραδοσιακής Μουσικής

0

Το όραμα για την διάσωση, ψηφιοποίηση και διάδοση της Παραδοσιακής μουσικής της Αμοργού και των Μικρών Κυκλάδων γίνεται πραγματικότητα.

Μετά από έξι χρόνια έρευνας από τον καθηγητή στο Berklee College of Music, Πάνο Λιαρόπουλο το Ψηφιακό Οπτικοακουστικό Αρχείο Παραδοσιακής Μουσικής της Αμοργού και των Νησιών της είναι γεγονός.

Το καταπληκτικό μουσικό ταξίδι ξεκίνησε το Σεπτέμβριο του 2018, με τη χρηματοδότηση του Δήμου Αμοργού και δύο αμερικανικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και συνεχίστηκε από το 2020 με τη  δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.

Το πολύτιμο Έργο- Παρακαταθήκη για τις γενιές και τους ιστορικούς μέλλοντος παρουσιάζεται στην εκδήλωση «Αποκαλύπτοντας τους ήχους της Παράδοσης» την Κυριακή 4 Αυγούστου, στις 8.00μμ στην Πλατεία Λόζας, στη Χώρα Αμοργού.

Ομιλητής θα είναι ο Πάνος Λιαρόπουλος, αναπληρωτής καθηγητής στο Berklee College of Music, ενώ χαιρετισμό θα απευθύνουν ο Δήμαρχος Αμοργού Ελευθέριος Καραΐσκος, ο πρωτοπρεσβύτερος Θωμάς Συνοδινός, προϊστάμενος του Μητροπολιτικού Ναού Αθηνών και ο Ευάγγελος Καραμανές, διευθύνων του Κέντρου Έρευνας της Ελληνικής Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών.

Την εκδήλωση, που θα μεταδοθεί ζωντανά από το SYROS TV1, θα παρουσιάσει η δημοσιογράφος Μίνα Μαύρου και θα ολοκληρωθεί με μουσική εκδήλωση με τους μουσικούς Γιακουμή και Γιώργο Γαβρά 

 

Ο Δήμαρχος Αμοργού Ελευθέριος Καραΐσκος δήλωσε: «Είμαι υπερήφανος που σε συνεργασία με τον καθηγητή Πάνο Λιαρόπουλο και με τη δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, η  μουσική μας παράδοση θα ταξιδεύει στο μέλλον κρατώντας ζωντανή τη μνήμη και τις αξίες μας. Η διάσωση της παραδοσιακής μουσικής Αμοργού και Μικρών Κυκλάδων ξεπερνάει τα σύνορα της Ελλάδα. Είναι μια παγκόσμια κληρονομιά για τις επόμενες γενιές.»

 

«Φωτιά» τα καύσιμα στα νησιά, στα 2.3 ευρώ το λίτρο στην Μήλο (!!!)

0

Πολλοί συμπολίτες μας δυσκολεύονται ή και αδυνατούν να καλύψουν τα έξοδα (και) των φετινών καλοκαιρινών διακοπών. Στα υψηλά κόστη μετακινήσεων, με όλους τους δυνατούς τρόπους και κυρίως με τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, εάν μάλιστα ο ταξιδιώτης επιλέξει να μεταβεί με το αυτοκίνητό του, στον τελικό προορισμό, προστίθεται και αυτό του καυσίμου.

Η φωτογραφία που βλέπετε στην κεντρική σελίδα είναι από την όμορφη Αστυπάλαια και μαρτυρά ότι η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης, έχει πάρει την ανιούσα με την τιμή του λίτρου στα 2,22 ευρώ! Αργότερα, «έπεσε» στο 1,98, που είναι και ο χαμηλότερος μέσος όρος στα Δωδεκάνησα, κατά τον μήνα Ιούλιο.

Η τιμή προκαλεί αίσθηση, αλλά δεν είναι η υψηλότερη που έχει καταγραφεί στα Δωδεκάνησα. Στην Μεγίστη, στο ακριτικό Καστελόριζο, όπου τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν είναι ελάχιστα και από αυτά, τα περισσότερα είναι υπηρεσιακά, στις 24 Ιουλίου, η τιμή της αμόλυβδης έφτασε τα 2,27 ευρώ!

Παραλογισμός…

Στις -ακόμα πιο τουριστικές, σε σχέση με τα Δωδεκάνησα- Κυκλάδες, η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης έφτασε και σε ορισμένες περιπτώσεις ξεπέρασε, την περασμένη εβδομάδα, τα 2,31 ευρώ το λίτρο! Αυτό που κάνει αίσθηση είναι οι διαφορές ακόμη και στον ίδιο το Νομό. Οπως στις Κυκλάδες. Από το 1,80 της Σύρου στο 2,3 της Μήλου. Γίνεται; Κι όμως ναι…

Θέλετε εικόνα με βάση το Παρατηρητήριο Τιμών του Υπουργείου; Στη Μήλο η τιμή είναι στα 2.315 ευρώ, στη Σχοινούσα στα 2,310, στην Ανάφη, Κουφονήσι, Αντίπαρο στα 2,300 και στη Σέριφο στα 2,299. Στα 2,280 στην Σέριφο και στα 2,275 στη Φολέγανδρο. Στα “μεγάλα” νησιά στα 2,260 στην Σαντορίνη (Μεγαλοχώρι) στα 2,245 στη Νάξο (Σαγκρί). στα 2,240 στην Πάρο και 2,209 στην Μύκονο. Η χαμηλότερη τιμή ανάμεσα σε 134 πρατήρια των Κυκλάδων, το 1,80 στην Σύρο (!!)

Σε ανάλογα… φαρμακερές τιμές, κυμαίνονται τα νησιά του νομού Λέσβου, αλλά και τα Επτάνησα, που επίσης αποτελούν δημοφιλείς προορισμούς, ειδικά τον Αύγουστο, ενώ μόνο η Κρήτη, διατηρεί τις τιμές των καυσίμων στον (ούτως ή άλλως υψηλό) μέσο όρο.

Με πληροφορίες από τη σελίδα newsauto.gr

Ιταλία (Βενετία) – Υπερτουρισμός: Περιορίζονται στα 25 άτομα τα τουριστικά γκρουπ

0

Η Βενετία θα περιορίσει από σήμερα το μέγεθος των τουριστικών γκρουπ στα 25 άτομα σε μια ακόμα προσπάθεια να περιορίσει τον αντίκτυπο (σ.σ. υπερτουρισμός) από τα πλήθη επισκεπτών στην πόλη.

Οι τοπικές Αρχές θα απαγορεύσουν επίσης τη χρήση μεγαφώνων από ξεναγούς στο πλαίσιο μέτρων που στόχο έχουν να «προστατεύσουν την ηρεμία των κατοίκων» και να διασφαλίσουν ότι οι πεζοί μπορούν να κινηθούν με μεγαλύτερη ελευθερία.

Για όσους δεν συμμορφωθούν με αυτά τα νέα μέτρα, που αρχικά σχεδιαζόταν να τεθούν σε ισχύ τον Ιούνιο αλλά καθυστέρησαν έως τις αρχές Αυγούστου, θα βρεθούν αντιμέτωποι με πρόστιμα από 25 έως 500 ευρώ.

Οι περιορισμοί καλύπτουν το κέντρο της πόλης καθώς και τα νησιά Μουράνο, Μπουράνο και Τορτσέλο.

Τον Απρίλιο, η Βενετία έγινε η πρώτη πόλη στον κόσμο που εισήγαγε σύστημα πληρωμών για τους τουρίστες σε ένα πείραμα με στόχο να αποθαρρύνει τους ημερήσιους επισκέπτες από το φθάνουν εκεί κατά τις περιόδους αιχμής.

Το πιλοτικό πρόγραμμα, το οποίο παρακολούθησαν στενά άλλοι δημοφιλείς ευρωπαϊκοί προορισμοί, διήρκησε μόλις 29 ημέρες και έληξε τον Ιούλιο, ανοίγοντας τον δρόμο για μια περίοδο διαβούλευσης προκειμένου να αποφασιστεί πώς θα προχωρήσει το σχέδιο αυτό στο μέλλον.

Υπάρχουν, ωστόσο, εξαιρέσεις στους κανόνες για τα τουριστικά γκρουπ. Παιδιά έως 2 ετών δεν περιλαμβάνονται στην καταμέτρηση και ο περιορισμός αίρεται για τους φοιτητές που επισκέπτονται την πόλη ή βρίσκονται σε εκπαιδευτικό ταξίδι.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

2η ΥΠΕ: Παραμένει διοικητής ο Χρήστος Ροϊλός

0

Πράσινο φως από τη Βουλή παίρνουν και επισήμως οι 7 νέοι Διοικητές ΥΠΕ που επελέγησαν από τον υπουργό Υγείας Άδωνι Γεωργιάδη και οι οποίοι συμμετείχαν στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.

Τα επτά νέα πρόσωπα μοριοδοτήθηκαν έπειτα από γραπτές εξετάσεις αλλά κι από προσωπική συνέντευξη, ενώ η λίστα με τους τρεις επικρατέστερους απεστάλη στον υπουργό Υγείας, Αδωνις Γεωργιάδης ο όποιος και επέλεξε τους επτά νέους διοικητές των Υγειονομικών Περιφερειών.

Το ευχάριστο για τις Κυκλάδες και το Νότιο Αιγαίο είναι ότι ο Χρήστος Ροϊλός παραμένει στη θέση του, ως διοικητής της 2ης ΥΠΕ αν και οι αρχικές προβλέψεις τον ήθελαν στο Νο 3 της λίστας για τη συγκεκριμένη θέση..  Και πλέον περιμένουμε να μάθουμε τι θα γίνει με το διοικητή και τον υποδιοικητή του Γενικού Νοσοκομείου Σύρου καθότι αφορά και τη Νάξο..

Συνεδριάζει η επιτροπή κοινωνικών υποθέσεων της Βουλής

Αύριο το πρωί θα συνεδριάσει η επιτροπή κοινωνικών υποθέσεων της Βουλής για να δώσει και τυπικά την έγκριση για τον διορισμό τους . Αξιοσημείωτο είναι πάντως ότι οι 5 στους 7 που επιλέγονται, είναι τα ίδια πρόσωπα που υπηρετούσαν και στο παρελθόν, ενώ αλλαγές υπάρχουν μόνο στην 1η Υγειονομική Περιφέρεια αλλά και στην 5η ΥΠΕ, καθώς οι δύο που υπηρετούσαν μέχρι προσφάτως απερρίφθησαν από το ΑΣΕΠ καθώς δεν είχαν συνάφεια με τον τομέα της υγείας τα πτυχία τους. Κάτι που προβλεπόταν από το νόμο Κεραμέως.

Ανταλλαγή προσώπων σε 3η και 4η ΥΠΕ

Να σημειωθεί επίσης ότι όπως είχε γράψει το ethnos.gr στην 3η και 4η ΥΠΕ υπάρχει «ανταλλαγή» προσώπων αφού οι Τσαλικάκης και Μπογιατζίδης υπηρετούσαν αντίστροφα στις Υγειονομικές Περιφέρειες.

Ο Δημήτριος Τσαλικάκης ήταν Διοικητής στη 4η και πλέον θα είναι στην 3η ενώ ο Παναγιώτης Μπογιατζίδης ήταν στην 3η και μετακινείται στην 4η.

Οι 7 νέοι Διοικητές είναι οι εξής

1ης Υγειονομικής Περιφέρειας (Υ.ΠΕ.), κυρία Όλγα Μπαλαούρα
2ης Υγειονομικής Περιφέρειας (Υ.ΠΕ.), κ. Χρήστος Ροϊλός
3ης Υγειονομικής Περιφέρειας (Υ.ΠΕ.), κ. Δημήτριος Τσαλικάκης
4ης Υγειονομικής Περιφέρειας (Υ.ΠΕ.), κ. Παναγιώτης Μπογιατζίδης
5ης Υγειονομικής Περιφέρειας (Υ.ΠΕ.), κ. Φώτιος Σερέτης
6ης Υγειονομικής Περιφέρειας (Υ.ΠΕ.), κ. Ηλίας Θεοδωρόπουλος
7ης Υγειονομικής Περιφέρειας (Υ.ΠΕ.), κ. Νεκτάριος Παπαβασιλείου

Πηγή ethnos.gr