Ποια είναι η ικανότητα μίας ικανής μαγείρισσας ή σεφ; Να εκμεταλλεύονται κάθετι που υπάρχει στο ψυγείο. Οπότε; Με την αρωγή του “Γαστρονόμου” έχουμε μία ιδιαίτερα απλή γρήγορη πρόταση. Ποια είναι;
Περίσσεψε στο ψυγείο πανσέτα; Τη βάζουμε στη σάλτσα αυτής της μακαρονάδας και αυτόματα η νοστιμιά του πιάτου απογειώνεται.
Για να φτιάξουμε τη μακαρονάδα με πανσέτα και ρίγανη, ξεκινάμε ζεσταίνοντας σε μια φαρδιά κατσαρόλα το λάδι σε δυνατή φωτιά και σοτάρουμε την πανσέτα για περίπου 3 – 4 λεπτά, μέχρι να ροδίσει από όλες τις πλευρές.
Ρίχνουμε το κρεμμύδι και συνεχίζουμε το σοτάρισμα για άλλα 2 λεπτά, μέχρι να μαραθεί.
Σβήνουμε με το κρασί, αφήνουμε 2 – 3 λεπτά να εξατμιστεί το αλκοόλ και ρίχνουμε την ντομάτα, 100 ml νερό, τη ρίγανη, το σουμάκ και αλατοπίπερο.
Ανακατεύουμε απαλά, μετριάζουμε τη φωτιά και μαγειρεύουμε για περίπου 20 λεπτά, μέχρι να μαλακώσει η πανσέτα και να δέσει ελαφρώς η σάλτσα.
Παράλληλα, σε μια βαθιά κατσαρόλα με άφθονο αλατισμένο νερό που κοχλάζει βράζουμε τα ζυμαρικά για 1 – 2 λεπτά λιγότερο από ό,τι λένε οι οδηγίες της συσκευασίας.
Τα στραγγίζουμε και τα ρίχνουμε στη σάλτσα.
Ανακατεύουμε να απορροφήσουν μέρος των υγρών της σάλτσας και αποσύρουμε.
Σερβίρουμε με το τριμμένο τυρί σε μπολ, για να βάλει ο καθένας όσο θέλει.
Συνοδεύουμε τη μακαρονάδα με πανσέτα και ρίγανη με πράσινη σαλάτα με ελιές και κάππαρη.
«Πάγωσαν» οι εταιρείες κρουαζιέρας μετά την ανακοίνωση του πρωθυπουργού ότι θα επιβληθεί έκτακτο τέλος ανά επιβάτη στα λιμάνια προορισμούς για τα κρουαζιερόπλοια.
Το σοκ, όπως οι ίδιοι το αποκαλούν, ήρθε από το ύψος του τέλους το οποίο για τη Μύκονο και τη Σαντορίνη θα είναι 20 ευρώ.
Υπενθυμίζεται, ότι, σύμφωνα με την εξαγγελία του πρωθυπουργού, το ειδικό τέλος θα είναι υψηλότερο σε Σαντορίνη και Μύκονο και χαμηλότερο στα υπόλοιπα λιμάνια που δεν αντιμετωπίζουν τα ίδια προβλήματα υπερτουρισμού ενώ θα κλιμακώνεται ανά χρονική περίοδο.
«Περιμέναμε την επιβολή του τέλους αφού είχαμε ενημερωθεί αλλά πιστεύαμε, από τα συμφραζόμενα, ότι θα είναι έως 10 ευρώ. Μας αιφνιδίασε το 20άρικο» επεσήμανε στο newmoney στέλεχος της θαλάσσιας τουριστικής βιομηχανίας:
«Σκεφτείτε ότι δεν είναι μόνο τα δύο νησιά των Κυκλάδων. Έκτακτο τέλος θα επιβάλλεται και σε άλλους προορισμούς οπότε το κόστος της κρουαζιέρας θα ανέβει πολύ και θα μετακυλιστεί στον επιβάτη».
Στη συνέχεια μας έδωσε παραδείγματα για προσεγγίσεις σε Μύκονο και Σαντορίνη νησιά τα οποία οι μεγάλες εταιρείες έχουν στο ίδιο δρομολόγιο.
Μεγάλος όμιλος αμερικανικών συμφερόντων έχει ήδη προγραμματίσει για το 2025 έξι πλοία του μεταφορικής ικανότητας 5.000 επιβατών το καθένα, να προσεγγίζουν τη Μύκονο και τη Σαντορίνη.
Το κάθε πλοίο θα κάνει 22 προσεγγίσεις το καλοκαίρι. Ήτοι 22χ5.000 επιβάτες = 110.000 επιβάτες. Επί 20 ευρώ το άτομο = 2,2 εκατομμύρια ευρώ για ένα και μόνο κρουαζιερόπλοιο με προορισμό τη Σαντορίνη. Άλλα τόσα θα είναι για την Μύκονο. Σύνολο 4,4 εκατομμύρια ευρώ για ένα και μόνο πλοίο που θα προσεγγίσει τα δύο αυτά νησιά χωρίς να υπολογίζεται η χρέωση και για τους υπόλοιπους προορισμούς.
Με έξι συνολικά πλοία, το κόστος για τον αμερικανικό όμιλο εκτινάσσεται στα 26,4 εκατομμύρια ευρώ μέσα σε μία σεζόν.
Στελέχη της αγοράς έθεσαν ένα ερώτημα: «Μέρος των εισπράξεων θα πάει στα λιμάνια. Θα θέλαμε να ξέρουμε που θα πάνε τα υπόλοιπα ποσά;».
Δονούσα… Κέρδος… Η ιστορία του ντοκιμαντέρ ξεκίνησε το 1972, όταν ο Γιώργος Κολόζης πήγε για πρώτη φορά στη Δονούσα με μια 8άρα κινηματογραφική μηχανή κι έμεινε μόνος του στην παραλία του Κέδρου. Δεν υπήρχε ηλεκτρικό ρεύμα και η λέξη τουρισμός ήταν άγνωστη στους κατοίκους του νησιού. Μένοντας μόνος του στην παραλία του Κέδρου και πηγαίνοντας κάθε χρόνο ως το 1978 απέκτησε το παρατσούκλι «Ο Γιώργος του Κέδρου».
Η δημιουργία ενός ντοκιμαντέρ στη Δονούσα έγινε ένα όνειρο που δεν κατάφερε να ολοκληρώσει κι έτσι το όνειρο ήρθε στα χέρια του γιου του, Γιάννη που από το 2010 ξεκίνησε το δικό του προσωπικό ταξίδι στο νησί με σκοπό την τελική ολοκλήρωση του ντοκιμαντέρ, μιας ιστορίας στην οποία ο χρόνος αντιμετωπίζεται ως μια αναθεώρηση της παρούσας στιγμής.
Και σήμερα, Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου έχουμε την προβολή του ντοκιμαντέρ για μία ακόμη φορά την Δονούσα. Αυτή τη φορά στον παραδοσιακό οικισμό της Μεσαριάς.
Η προβολή θα ξεκινήσει στις 20.30μμ.
Θα υπάρχει έκτακτο δρομολόγιο του λεωφορείου στις 20.00μμ Λιμάνι- Μεσαριά και στις 22.40μμ επιστροφή.
Το έργο γυρίστηκε από το 1972 έως το 2018 σε 8mm, 16mm, αναλογικό & ψηφιακό βίντεο, ενώ χρηματοδοτήθηκε αποκλειστικά από crowdfunding. Δεν είναι απλώς ένα ντοκιμαντέρ, αλλά ένα προσωπικό ταξίδι στον χρόνο, μια μελέτη στην έννοια της μνήμης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΛΟΖΗΣ
Ο Γιάννης Κολόζης έχει δουλέψει ως σκηνοθέτης, μοντέρ και διευθυντής φωτογραφίας. Το πρώτο του ντοκιμαντέρ «Un Condor» γυρίστηκε στη Χιλή, ενώ το δεύτερο «O Γιώργος του Κέδρου» γυρίστηκε από τη δεκαετία του ’70 ως σήμερα από τον ίδιο και τον πατέρα του.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΛΟΖΗΣ(1953-2009)
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1953, σπούδασε οικονομικά, φωτογραφία και σκηνοθεσία κινηματογράφου. Από νωρίς πίστεψε στην ιδέα του ανεξάρτητου κινηματογραφιστή και στράφηκε στο ντοκιμαντέρ. Το 1985 ίδρυσε την εταιρεία παραγωγής ταινιών Φωτοκίνηση.
Αυτό είναι “Ο Γιώργος του Κέδρου” ένα απολύτως προσωπικό ντοκιμαντέρ.
Γυρισμένο με όλα τα φορμά του ανεξάρτητου κινηματογραφιστή, φιλμ 8μμ, 16μμ, video BETA, miniDV, DVCPRO, HDV, DSLR HD, 4K, με γυρίσματα από το 1972 ως το 1978, το 1999 και από το 2007 ως το 2018 και χρηματοδοτημένο μόνο από μια καμπάνια crowdfunding ώστε να εξασφαλιστεί η ολοκλήρωσή του, “Ο Γιώργος του Κέδρου” δεν είναι απλώς ένα ντοκιμαντέρ αλλά ένα προσωπικό ταξίδι στον χρόνο, μια μελέτη στην έννοια της μνήμης.
Βραβεία:
Υποψηφιότητα για Καλύτερο Ντοκιμαντέρ – Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου, 2021
Καλύτερο Ντοκιμαντέρ – Balkan New Film Festival, Σουηδία, 2020
Καλύτερο Ντοκιμαντέρ – Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Χαλκίδας, 2020
Καλύτερο Ντοκιμαντέρ – Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Ιεράπετρας, 2020
Βραβείο Σκηνοθεσίας – Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Ιεράπετρας, 2020
Βραβείο Μοντάζ – Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Ιεράπετρας, 2020
2ο Καλύτερο Ντοκιμαντέρ – Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Ηπείρου 2021
Εύφημος Μνεία – London Greek Film Festival, 2021
Εύφημος Μνεία – Deep Focus Film Festival, 2021
Εύφημος Μνεία – Πέρα από τα Σύνορα, Καστελλόριζο, 2020
Εύφημος Μνεία – AegeanDocs, 2020
Φεστιβάλ:
Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης / 19 – 28.5.2020 (online)
Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Ιεράπετρας / 1 – 10.8.2020 (online)
Πέρα από τα Σύνορα Καστελλόριζο / 23 – 30.8.2020
Νύχτες Πρεμιέρας / 23.9 – 4.10.2020
Aegean Docs / 1 – 6.10.2020
Houston Greek Film Festival / 13 – 15.11.2020 (online)
Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Χαλκίδας / 24 – 29.11.2020 (online)
Balkan New Film Festival Stockholm / 7 – 8.12.2021 (online)
Signs of Night Portugal (Ταινία Έναρξης) / 27 – 31.12.2020 (online)
Travel Film Festival Russia / 10 – 14.3.2021
Berlin Greek Film Festival / 2 – 6.6.2021
Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου / 6.6.2021
Ciné-Club Hellénique de Luxembourg / 15 – 16.6.2021
Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου / 18.6 – 27.7.2021
Aegean Film Festival / 18 – 25.7.2021
Bobritsa Film Festival / 24 – 25.7.2021
West Side Mountains Doc Festival / 4 – 20.8.2021
Σοβαρές αντιδράσεις προκαλούν στην Αμοργό τα σχέδια ακραίας τουριστικοποίησης που φέρνει ο σχεδιασμός κατασκευής νέου λιμανιού στα Κατάπολα. Η συζήτηση για την αύξηση της δυναμικότητας του λιμανιού κρατά εδώ και αρκετά χρόνια καθώς πράγματι οι επισκέπτες του νησιού έχουν πολλαπλασιαστεί σε σχέση με τις προηγούμενες δεκαετίες.
Πιο δυναμικά όμως το θέμα ήρθε στο προσκήνιο από το 2021, όταν ανακοινώθηκε από την κυβέρνηση η χρηματοδότηση μελετών για την αναβάθμιση λιμενικών εγκαταστάσεων σε αρκετά νησιά των Κυκλάδων και της Δωδεκανήσου, μεταξύ των οποίων ήταν και η Αμοργός. Ωστόσο, το σχέδιο που παρουσίασε για το λιμάνι των Καταπόλων ο μελετητής που προσέλαβε ο Δήμος Αμοργού (Υδροεξυγιαντική Α.Ε.) είναι, όπως καταγγέλλεται, έξω και πέρα από το μέγεθος του οικισμού (ο οποίος έχει χαρακτηριστεί παραδοσιακός με προεδρικό διάταγμα από το 2003) και από εκεί άρχισαν οι αντιδράσεις.
Το προτεινόμενο σχέδιο μετατρέπει στην ουσία όλο το παραλιακό μέτωπο του οικισμού σε ένα μεγάλο λιμάνι
Το σχέδιο περιλαμβάνει την κατασκευή ενός θηριώδους λιμανιού, που θα επεκταθεί και στην παραλία «Κάτω Ακρωτήρι», στην ουσία εξαφανίζοντάς τη, αφού θα περιληφθεί όλη η έκτασή της μέσα στο νέο λιμάνι. Το έργο σχεδιάζεται ώστε να μπορούν να ελλιμενιστούν ταυτόχρονα δύο πλοία της γραμμής (αντί για ένα που μπορεί να δέσει σήμερα), ενώ προβλέπεται και έκταση που θα διατεθεί για κατασκευή υδατοδρομίου.
Μείζον ζήτημα (και αιτία πολέμου) αποτελεί ο σχεδιασμός για φιλοξενία και κρουαζιερόπλοιων, για τα οποία ο μελετητής υπόσχεται πως «θα αποβιβάζουν στο νησί επισκέπτες υψηλής στάθμης». Για να προσεγγίσουν κρουαζιερόπλοια απαιτείται να κατασκευαστεί και αποκλειστικός χώρος ελέγχου των διαβατηρίων, χωρίς ελεύθερη πρόσβαση για τους υπόλοιπους ταξιδιώτες, κάτι που συνεπάγεται ακόμα μεγαλύτερες εγκαταστάσεις και υποδομές στη χερσαία ζώνη του λιμένα. Το όλο έργο συνοδεύεται και από την πρόβλεψη για τη διάνοιξη μεγάλου δρόμου που θα συνδέει το νέο λιμάνι με το οδικό δίκτυο του νησιού.
Ο δήμαρχος της Αμοργού, Λευτέρης Καραΐσκος, υποστηρίζει πως το έργο «θα εναρμονίζεται πλήρως με τον παραδοσιακό οικισμό των Καταπόλων, του οποίου κομμάτι είναι και το λιμάνι, θα αναβαθμίσει τον οικισμό, προσφέροντας μεγαλύτερη ασφάλεια σε κατοίκους και επισκέπτες των Καταπόλων και διαμορφώνοντας ένα καλύτερο περιβάλλον για την άσκηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας»
Ο ίδιος αναφέρει πως η οριστική μελέτη που παραλήφθηκε προέκυψε από την εξέταση και αξιολόγηση 6 εναλλακτικών προτάσεων όπως κατατέθηκαν σε δύο συνελεύσεις, στη διαδικτυακή διαβούλευση και στις προτάσεις των ακτοπλόων, και πλέον εκκρεμεί η αρχιτεκτονική μελέτη, η μελέτη Η/Μ και η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων. «Από εκεί και πέρα θα προχωρήσουμε στην αδειοδότηση του έργου, που θα χρηματοδοτηθεί από το Τομεακό Πρόγραμμα του υπουργείου Ναυτιλίας» αναφέρει ο κ. Καραΐσκος.
Λευτέρης Καραΐσκος, δήμαρχος Αμοργού. Η δημοτική σύμβουλος Ελευθερία Ψυχογιού
Από την πλευρά της η Ελευθερία Ψυχογιού, δημοτική σύμβουλος Αμοργού με την παράταξη «Νέα Πνοή», τονίζει πως «είναι οξύμωρο το γεγονός ότι ο δήμαρχος επικαλείται ότι έγινε διαβούλευση για το έργο, καθώς το αποτέλεσμά της ήταν αρνητικό για το σχέδιο και ο ίδιος δεν έλαβε υπόψη του καμία από τις σοβαρές ενστάσεις που διατυπώθηκαν».
«Εμείς ποτέ δεν είπαμε ότι το λιμάνι δεν χρειάζεται έργα για την αναβάθμισή του. Ομως όλο αυτό το σχέδιο δεν είναι σε αρμονία με το μέγεθος του οικισμού. Εμείς ως παράταξη θα καταθέσουμε τον Οκτώβριο αντιπρόταση επεξεργασμένη από λιμενολόγο και συγκοινωνιολόγο, που θα δίνει λύσεις στα προβλήματα, χωρίς όμως να προσβάλλει την κλίμακα του τόπου και τον παραδοσιακό οικισμό» αναφέρει η ίδια στην «Εφ.Συν.».
Ειδικότερα για το θέμα των κρουαζιερόπλοιων, από την πλευρά του δήμου υποστηρίζεται πως ο σχεδιασμός δεν αφορά μεγάλα αλλά μικρότερης δυναμικότητας πλοία από 50 έως 200 επισκέπτες. Πάντως φέτος, την 1η και την 28η Αυγούστου στο νησί κατέπλευσε το γιγαντιαίο MSC Explora I, χωρητικότητας 1.473 επιβατών και μήκους 248 μέτρων, γεγονός που υπερβαίνει κατά πολύ τα όρια που έχει θέσει ήδη από πέρυσι το Δημοτικό Συμβούλιο του νησιού.
«Αυτά τα μεγαλόπνοα σχέδια παραπέμπουν σε μια μορφή τουριστικής ανάπτυξης που είναι ήδη αποτυχημένη. Τη βλέπουμε σε άλλα νησιά, έχει αποδειχτεί ότι προσβάλλει τους πόρους κάθε τόπου, προσβάλλει κατάφωρα την ποιότητα ζωής των κατοίκων και είναι καταστροφική στο διηνεκές για το τοπίο των νησιών. Και τουρισμός χωρίς τοπίο απλά δεν υφίσταται» λέει η κ. Ψυχογιού.
Ο ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia έχει μετακομίσει για τα καλά στην Αττική. Προπονείται σε γήπεδα της Αττικής και προετοιμάζεται για τη παρουσία της στην National League 1 με στόχο τι άλλο από την ανάλογη πορεία με τα προηγούμενα χρόνια.
Ο Περικλής Ταυρόπουλος έχει σηκώσει μανίκια και όπως διαβάζουμε μέσα από τη σελίδα basketa.gr το ρόστερ για τη νέα αγωνιστική περίοδο ολοκληρώθηκε. Δεν απάντησε τελικά θετικά ο Σπανός που θα αποτελούσε μία δυνατή λύση στη περιφέρεια.
Οπότε περιμένουμε και τις επίσημες ανακοινώσεις ενώ στο πρώτο φιλικό με το Αιγάλεω το περασμένο Σάββατο υπήρξαν συμπεράσματα που κρατάει ο προπονητής του ΑΠΑΣ ενόψει της συνέχειας και βέβαια έρχεται το κύπελλο.
Ας δούμε τα νέα πρόσωπα …
Ο Περικλής Ταυρόπουλος εκτός από τον Κωνσταντίνο Οικονομόπουλο θα έχει στο ρόστερ της και τον αδελφό του, Άγγελο (1,93 – 27 ετών) που την τελευταία φορά τον συναντήσαμε στο Αιγάλεω.
Αποκτήθηκε ο Γιώργος Τσάμης (2,01 – 21 ετών) που ολοκλήρωσε την περσινή σεζόν ως πρωταθλητής στον 2ο όμιλο της National League 1 με τη Νήαρ Ηστ, ο Δημήτρης Νάνος (1,95 – 22 ετών) που την τελευταία διετία αγωνίζονταν στην Elite League με τον Χαρίλαο Τρικούπη, ο Αλέξανδρος Αρκουμάνης (1,93 – 35 ετών) που μετά τον Ηλυσιακό αγωνίστηκε στους Αγίους Αναργύρους, και ο Μάνος Βαφειάδης (1,92 – 21 ετών) που ήταν αρχική επιλογή του coach Ταυρόπουλου πέρυσι στον Πανιώνιο, και έκανε αίσθηση με τα τρία τρίποντα στο ντέρμπι με τον Μίλωνα.
Ηταν όλοι εκεί και συνεπείς.. Κατατέθηκαν και επίσημα τη Δευτέρα οι υποψηφιότητες για την ηγεσία του ΠΑΣΟΚ, με τους υποψηφίους να δηλώνουν ότι έχουν συγκεντρώσει τις απαραίτητες υπογραφές, σύμφωνα με το καταστατικό του κόμματος.
Η προθεσμία για την κατάθεση των απαιτούμενων υπογραφών ολοκληρώθηκε στις 9 το βράδυ. Το επόμενο στάδιο περιλαμβάνει την ανακήρυξη των υποψηφιοτήτων, καθώς και την επίλυση του ζητήματος με το συμβίβαστο του δημάρχου Αθηναίων, Χάρη Δούκα.
Στα «24.810 μέλη του ΠΑΣΟΚ και τα 170 μέλη της Κεντρικής Πολιτικής Επιτροπής που υπέγραψαν για την ανανέωση της εμπιστοσύνης τους», αναφέρθηκε νωρίτερα ο πρόεδρος του κόμματος, Νίκος Ανδρουλάκης, σημειώνοντας πως «στις 6 και 13 Οκτώβρη θα είναι ο πρώτος σταθμός στην πορεία νίκης που έχουμε χαράξει με ορίζοντα τις επόμενες εθνικές εκλογές».
Ο Χάρης Δούκας συγκέντρωσε 100 υπογραφές μελών της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής, ενώ, σύμφωνα με τον ΣΚΑΪ, ο Παύλος Γερουλάνος παρουσίασε 8.000 υπογραφές ο Μιχάλης Κατρίνης συγκέντρωσε 14.000 υπογραφές, η Αννα Διαμαντοπούλου πάνω από 7.000 ενώ αντίστοιχο αριθμό συγκέντρωσε και η Νάντια Γιαννακοπούλου.
«Καταθέσαμε σήμερα 100 υπογραφές μελών της Κεντρικής Πολιτικής Επιτροπής», σημειώνει σε ανακοίνωσή του ο Χάρης Δούκας. «Οι υπογραφές αυτές είναι διπλάσιες του ορίου 15% των μελών της ΚΠΕ, που προβλέπει το άρθρο 28 του καταστατικού του ΠΑΣΟΚ», πρόσθεσε.
Σε θέση μάχης οι διεκδικητές στο ΠΑΣΟΚ
Παράλληλα, μηνύματα ενότητας προς τον κόσμο του ΠΑΣΟΚ απευθύνουν οι υποψήφιοι. Ο Παύλος Γερουλάνος προτείνει το σχέδιο «Αναγέννηση» για την αναμόρφωση του κόμματος, ενώ η Νάντια Γιαννακοπούλου υποστηρίζει ότι το ΠΑΣΟΚ πρέπει να επανακαθορίσει τη φυσιογνωμία του ως μεταρρυθμιστικό και αντιλαϊκιστικό κόμμα.
Η Αννα Διαμαντοπούλου τονίζει την ανάγκη το ΠΑΣΟΚ να «κάνει την έκπληξη», να διεκδικήσει την πρωθυπουργία και να επανακάμψει σε πολιτικό επίπεδο, ενώ ο Χάρης Δούκας κάλεσε τους πολίτες να συνδιαμορφώσουν τις προτάσεις του μέσω του διαδικτύου.
Τέλος, ο Μιχάλης Κατρίνης αναφέρθηκε στη συμμετοχή του κόσμου, κάνοντας λόγο για «τη δύναμη του ΠΑΣΟΚ».
Επικύρωση και παρουσίαση
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της ΕΔΕΚΑΠ «η κατάθεση των συνολικά άνω των 62.000 υπογραφών προμηνύει τη μαζική συμμετοχή στην επερχόμενη εκλογική διαδικασία, που θα ενισχύσει τον ρόλο του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής στην πολιτική ζωή του τόπου.
Η Επιτροπή Δεοντολογίας Εφαρμογής Καταστατικού και Πιστοποίησης (ΕΔΕΚΑΠ) άμεσα θα προχωρήσει στον έλεγχο των υπογραφών και στην ανακήρυξη των υποψηφίων τις αμέσως επόμενες ημέρες».
Η ΕΔΕΚΑΠ θα συγκεντρώσει τα ονόματα που υπογράφουν υπέρ του κάθε υποψηφίου και θα ξεκινήσει τον τελικό έλεγχο, ο οποίος αναμένεται να ολοκληρωθεί τα επόμενα 24ωρα. Μόλις γίνει ο τελικός έλεγχος θα επικυρωθούν οι υποψηφιότητες και θα κληθούν να συμμετάσχουν στην ΕΔΕΚΑΠ ένας εκπρόσωπος από κάθε υποψήφιο.
Εκεί θα κληθούν από το αρμόδιο όργανο να δηλώσουν αν συμφωνούν ομόφωνα με την ανακήρυξη των υποψηφιοτήτων και εκεί αναμένεται να λυθεί και το θέμα του ασυμβίβαστου για τον Χάρη Δούκα.
Οι υποψήφιοι θα παρουσιαστούν στην Κεντρική Επιτροπή την Κυριακή 15 Σεπτεμβρίου, σηματοδοτώντας την επίσημη έναρξη της προεκλογικής μάχης.
Το Επαρχείο Νάξου, Μικρών Κυκλάδων και Αμοργού ενημερώνει – για μία ακόμη φορά – μέσω του αρμόδιου τμήματος Αγροτικού Τμήματος για την συνέχιση των δολωματικών ψεκασμών, που μπαίνουν πλέον στην 3η φάση.. Κάλυψαν στις δύο πρώτες φάσεις το σύνολο των περιοχών στην κεντρική και ορεινή Νάξο και τώρα πάμε εκ νέου από την αρχή και δη από το Φιλώτι
Αναλυτικά το δελτίο ενημέρωσης
Από το Τμήμα Αγροτικής Οικονομίας της Περιφερειακής Ενότητας Νάξου ανακοινώθηκε η έναρξη του 3ου δολωματικού ψεκασμού των ελαιοδέντρων για την καταπολέμηση του δάκου της ελιάς στη Δ.Κ. Φιλωτίου.
Έτσι από σήμερα Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου 2024 έως τις 18 Σεπτεμβρίου 2024, οι παραγωγοί θα πρέπει να έχουν ανοιχτά τα αγροκτήματα τους, αλλά και να παρευρίσκονται σε αυτά όσοι το επιθυμούν, προκειμένου να αποφευχθούν τυχόν παράπονα.
Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στο Τμήμα Αγροτικής Οικονομίας Νάξου (τηλ. 22853-61464, 22853-61462).
Ποια είναι η επόμενη ημέρα για τον Στέφανο Κασσελάκη στον ΣΥΡΙΖΑ; Θα μείνει ή θα φύγει; Κι εάν μείνει ποιες οι επόμενες κινήσεις; Εάν φύγει; Τι θα κάνει; Απαντήσεις είναι σίγουρο ότι δεν υπάρχουν… Ο ίδιος μάλιστα όπως λένε έχει απενεργοποιήσει το κινητό του και σχεδιάζει με ηρεμία τα βήματά του…
Το σίγουρο είναι ένα. Το γραφείο του στον 70 όροφο της Κουμουνδούρου είναι πλέον άδειο. Αυτό αναφέρουν οι πληροφορίες του naxospress.gr μάλιστα ακολουθήθηκαν όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες, δηλαδή έκλεισε με λουκέτο ο 7ος όροφος της Κουμουνδούρου και άλλαξε και ο κωδικός ασφαλείας στην ηλεκτρονική κλειδαριά στο γραφείο του προέδρου.
Από εκεί και πέρα, είχαμε και τις παραιτήσεις των διευθυντών του Γραφείου Τύπου. Ο Μπάμπης Παπαδάκης και η Ευγενία Κουντούρη υπέβαλαν την παραίτησή τους από τον ΣΥΡΙΖΑ μετά την απόφαση της Κεντρικής Επιτροπής του κόμματος να κηρυχθεί έκπτωτος ο πρόεδρος Στέφανος Κασσελάκης. Χθες υπέβαλε την παραίτησή του ο Μπάμπης Παπαδάκης από διευθυντής του Γραφείου Τύπου προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ. Σήμερα παραιτήθηκε και η Ευγενία Κουντούρη, που ήταν επικεφαλής του Γραφείου Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ. Σύμφωνα με πληροφορίες, και οι δύο θα παραμείνουν συνεργάτες του Στέφανου Κασσελάκη.
Και περνάμε στον Στέφανο Κασσελάκη και την επόμενη ημέρα … Οι πληροφορίες του NaxosPress.gr μας δείχνουν δύο δρόμους: Ο πρώτος είναι αυτός της πάλης για την διεκδίκηση εκ νέου της προεδρίας του Κόμματος όταν κι εάν γίνουν οι εκλογές. Μάλιστα, κάποιοι αναφέρουν ότι οι εκλογές αναμένεται να γίνουν την προσεχή Ανοιξη (!!!) Κάτι που μοιάζει αρκετά απίθανο. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι τις τελευταίες ώρες έχουμε ανακοινώσεις για την διεκδίκηση της προεδρίας αλλά και κατηγορίες που αφορούν την σύσταση των οργάνων. Θα μπορέσουν όλα αυτά να λυθούν μέσα σε μερικές εβδομάδες;
Εϊναι δεδομένο πάντως ότι φάνηκε ενοχλημένος με βάση και την σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε όταν και αποχώρησε από τον Κεντρική Επιτροπή. και μην αποκλείσουμε να δούμε τον Κασσελάκη να προχωρεί ακόμη και σε ίδρυση δικού του κόμματος. Δεν είναι λίγοι αυτοί που διαδικτυακά τον προτρέπουν να το κάνει. Με δεδομένο ότι έχει στο μυαλό του ριζικές αλλαγές στον ΣΥΡΙΖΑ, γιατί αυτό να μην γίνει σε νέο κόμμα…
Το ζητούμενο βέβαια είναι ποιοι τον στηρίζουν ουσιαστικά και όχι απλά με μία ανακοίνωση. Μην ξεχνάμε ότι αυτή τη στιγμή αρκετοί είναι οι “αναλυτές” που μίλησαν για διπλό ρόλο του Νίκου Παππά. Οπότε; Οι επόμενες ημέρες είναι γεμάτες ουσία για το μέλλον του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος ακροβατεί με τις δημοσκοπήσεις να τον ρίχνουν στα τάρταρα…
Ακόμη δεν το είδαμε και έχουμε αντικαταστάσεις.. Αναφερόμαστε στο Blue Star Naxos που αύριο και μεθαύριο, δηλαδή Τρίτη και Τετάρτη 10 και 11 Σεπτεμβρίου θα είναι εκτός της δρομολογιακής γραμμής, στην οποία ξεκίνησε σήμερα Δευτέρα.
Ποια είναι; Μα αυτή του Πειραιά – Σύρος – Τήνος – Μύκονος και επιστροφή.. Στη θέση του θα εμφανιστεί το επόμενο διήμερο, το High Speed 4…
Αναλυτικά, η ενημέρωση μέσω της σελίδας ellinikiaktoploia.net αναφέρει: “Το HIGHSPEED 4 θα αντικαταστήσει το “BLUE STAR NAXOS”, την Τρίτη 10/9 και την Τετάρτη 11/9, στην γραμμή Πειραιάς – Σύρος – Τήνος – Μύκονος. Αναχώρηση από το λιμάνι του Πειραιά στις 09:30 το πρωί, για Σύρο (12:20-12:35), Τήνο (13:00-13:15), Μύκονο (13:40-14:15), Τήνο (14:40-15:00), Σύρο (15:30-16:00), Πειραιά 19:00″.
Πως αλλάζουν οι καιροί ε; Πριν από δέκα χρόνια στον απολογισμό που είχαμε κάνει για το πρώτο οκτώμηνο του 2014 είχαμε αναφέρει ότι η κίνηση του αεροδρομίου Νάξου είχε ξεπεράσει τους 16.000 επιβάτες συνολικά… Και πανηγυρίζαμε.
Σήμερα; Δέκα χρόνια αργότερα, το αεροδρόμιο της Νάξου σπάει το φράγμα των 16.500 επιβατών για τον μήνα Αύγουστο και δημιουργεί ένα ιδιαίτερο ρεκόρ για τους λάτρεις των αριθμών. Δεύτερο σερί μήνα με περισσότερους από 16.500 επιβάτες στο αεροδρόμιο “Απόλλων”…
Με βάση την σχετική ενημέρωση που είχαμε σήμερα από τον Ερωτόκριτο Καϊδατζής – προϊστάμενος αεροδρόμιου και αερολιμενάρχης – για δεύτερο σερί μήνα .. σπάμε τα κοντέρ…
Οπως μας ανέφερε, τον φετινό Αύγουστο διακινήθηκαν 16.568 επιβάτες, κάτι που μεταφράζεται σε άνοδο της τάξης του + 31% σε σχέση με τον περσινό Αύγουστο, όταν και διακινήθηκαν 12.632 επιβάτες.
Και επειδή νωρίτερα μιλήσαμε για τον δεύτερο σερί μήνα, να υπενθυμίσουμε ότι τον Ιούλιο που μας πέρασε, στο αεροδρόμιο βρέθηκαν 16.981 επιβάτες έναντι 13.043 του περσινού Ιουλίου με την αύξηση στο +30% (!!!)
Ο βασικός στην αύξηση, οφείλεται στα νέα μεγαλύτερα αεροσκάφη (ATR 72), που μπορεί να μην έχουν πληρότητα στο 100% όπως προβλέπεται αλλά και με μειωμένη πληρότητα (στο 80%) κυρίως στην απογείωση, η διαφορά είναι αισθητή
Επίσης, έχουμε και 14 πτήσεις την ημέρα από και προς την Αθήνα -για πρώτη φορά έχουμε και σύνδεση με την Θεσσαλονίκη και δη τέσσερις φορές – αλλά από την 22η Σεπτεμβρίου μειώνονται κατά δύο γιατί έχουμε το .. φως της ημέρας που χάνεται..
Οπότε; Περιμένοντας και τον Σεπτέμβριο θα έχουμε μία ολοκληρωμένη εικόνα για το αεροδρόμιο της Νάξου και την κίνησή του, ενώ ελπίζουμε ότι από το 2026 με την ολοκλήρωση των έργων (σ.σ. περιμένουμε το θέμα της μελέτης για τις κτηριακές υποδομές) όσον αφορά τον διάδρομο, η επιβατική κίνηση θα εκτιναχθεί…