Σάββατο, 23 Νοεμβρίου, 2024
Αρχική Blog Σελίδα 624

Ανοια: Μπορεί να νικηθεί με την βοήθεια της φράουλας;

0

Η καθημερινή κατανάλωση φράουλας στη μέση ηλικία θα μπορούσε να βοηθήσει στη μείωση του κινδύνου άνοιας. Αυτό μάλιστα ισχύει ιδιαίτερα για άτομα με αντίσταση στην ινσουλίνη ή προδιαβήτη.

Αυτό προκύπτει από έρευνα του Πανεπιστημίου του Σινσινάτι, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Nutrients.

«Τόσο οι φράουλες όσο και τα βατόμουρα περιέχουν αντιοξειδωτικά που ονομάζονται ανθοκυανίνες, που εμπλέκονται σε μια σειρά από οφέλη για την υγεία, όπως μεταβολικές και γνωστικές βελτιώσεις», σημειώνει ο καθηγητής Robert Krikorian, επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης.

«Μια επιδημιολογική ανάλυση των δεδομένων δείχνει ότι οι άνθρωποι που καταναλώνουν τακτικά φράουλες ή βατόμουρα έχουν πιο αργό ρυθμό γνωστικής έκπτωσης καθώς γερνούν».

Τα ευρήματα
Συνολικά 30 υπέρβαροι ασθενείς ηλικίας μεταξύ 50 και 65 ετών που παραπονέθηκαν για «ήπια γνωστική έκπτωση» συμμετείχαν στην έρευνα.

Σε μια περίοδο 12 εβδομάδων, ζητήθηκε από τους συμμετέχοντες να απέχουν από την κατανάλωση μούρων οποιουδήποτε είδους, εκτός από ένα ημερήσιο πακέτο συμπληρώματος σε σκόνη που αναμιγνύεται με νερό και καταναλώνεται για πρωινό. Οι μισοί από τους συμμετέχοντες έλαβαν σκόνες που περιείχαν το ισοδύναμο ενός φλιτζανιού ολόκληρες φράουλες (η τυπική μερίδα), ενώ οι άλλοι μισοί έλαβαν εικονικό φάρμακο.

Στη συνέχεια, οι συμμετέχοντες υποβλήθηκαν σε τεστ που μέτρησαν ορισμένες γνωστικές ικανότητες όπως η μακροπρόθεσμη μνήμη.

Αποδείχθηκε ότι εκείνοι στην ομάδα που κατανάλωναν σκόνη φράουλας είχαν μείωση στις παρεμβολές στη μνήμη, κάτι που οι ειδικοί λένε ότι συνάδει με μια συνολική βελτίωση στις εκτελεστικές δεξιότητες.

Όχι μόνο αυτό: αυτή η ομάδα συμμετεχόντων στη μελέτη έδειξε επίσης σημαντική μείωση των συμπτωμάτων κατάθλιψης, η οποία σύμφωνα με τους μελετητές μπορεί να ερμηνευθεί ως αποτέλεσμα «καλύτερης εκτελεστικής ικανότητας που θα παρείχε μεγαλύτερο συναισθηματικό έλεγχο και ίσως καλύτερη επίλυση προβλημάτων».

Κείμενο που δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα in.gr 

 

Η τουριστική Αθήνα διαφημίζεται στην πλατεία Times Square της Νέας Υόρκης

0

Η Εταιρεία Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής Αθηνών αποφάσισε την απευθείας ανάθεση εκτέλεσης σύμβασης στην εταιρεία CLEAR CHANNEL OUTDOOR, LLC, που εδρεύει στη πόλη της Νέας Υόρκης, η οποία αφορά στην παροχή υπηρεσιών προβολής και ανάδειξης του τουριστικού και πολιτιστικού προϊόντος της Αθήνας με προωθητικό μήνυμα σε κεντρική διαφημιστική πινακίδα στην πλατεία Times Square της Νέας Υόρκης.

Η σχετική δράση προβλέπεται σε δράση της Εταιρείας για την Ανάπτυξη και Προβολή της Τουριστικής και Πολιτιστικής Ταυτότητας της Αθήνας στην μετά CoVid εποχή που είναι ενταγμένη στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αττική 2014-2020.  Το κόστος υλοποίησης της σύμβασης ανέρχεται στο ποσό των 21.000 δολαρίων.

Πηγή: https://www.tornosnews.gr

 

Αναφορά σχετικά με τις δικαστικές δομές στις Κυκλάδες κατέθεσε ο Βουλευτής Κυκλάδων Μ. Καφούρος

0

Με αφορμή επιστολή της 13/11/2023 του δικηγορικού συλλόγου Νάξου με θέμα πιθανολογούμενη κατάργηση δικαστικών δομών στις Κυκλάδες, ο βουλευτής Κυκλάδων της Νέας Δημοκρατίας κος Μάρκος Εμμ. Καφούρος στο πλαίσιο άσκησης κοινοβουλευτικού ελέγχου κατάθεσε την 14/11/2023 αναφορά προς το κο υπουργό δικαιοσύνης επιζητώντας αποσαφηνίσεις σχετικά με το αναφερόμενο πρόβλημα τονίζοντας τον πολλαπλό αρνητικό αντίκτυπο που θα είχε μια απόφαση συρρίκνωσης των δικαστικών δομών στη καθημερινότητα των νησιωτών στις Κυκλάδες.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 15.11.2023 - ΑΝΑΦΟΡΑ ΠΡΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ

Αμοργός – Φεστιβάλ Κινηματογράφου: Από 20 χώρες του κόσμου οι συμμετοχές στο νησί του απέραντου γαλάζιου

0

Με επιτυχία διεξάγεται το 14ο`Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αμοργού, το 20ο ΥΠΕΡΙΑ για τον Πολιτισμό, και η 6η Ακαδημία Κινηματογράφου στην Αμοργό, που ξεκίνησαν στην Αμοργό στις 13 Νοεμβρίου, 2023, και είναι μια συνδιοργάνωση του Πολιτιστικού Συλλόγου Γυναικών Αμοργού, του Δήμου Αμοργού,  και της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, με την υποστήριξη του ΕΟΤ, της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, του Κέντρου Ελληνικού Κινηματογράφου, της Αιγέας ΑΜΚΕ, της Μotor Oil, της Blue Star, και της Action Art.

 

Οι συμμετέχοντες που προέρχονται από 20 χώρες του κόσμου, ακόμη και από το μακρινό Los Angeles, ξεναγούνται καθημερινά στα αξιοθέατα της Αμοργού, και δοκιμάζουν τα ιδιαίτερα εδέσματα της, προκειμένου να γνωρίσουν την ιδιαίτερη γαστρονομία του νησιού, η οποία είναι και θέμα του ΥΠΕΡΙΑ.

Ταινίες από 50 χώρες του κόσμου διαγωνίζονται και θα βραβευτούν οι επιλεγμένες από την διεθνή επιτροπή του Φεστιβάλ, κατά την τελετή λήξης στις 16 Νοεμβρίου.

Στο πλαίσιο της Ακαδημίας Κινηματογράφου, έγιναν και γίνονται σεμινάρια και εργαστήρια σε όλα τα σχολεία της Αμοργού (Δημοτικά, Γυμνάσιο, Λύκειο και ΕΠΑΛ) από ειδικούς στο χώρο της φωτογραφίας και του σινεμά.

Σημαντικοί ομιλητές, παρουσίασαν ενδιαφέροντα θέματα για την επίδραση του Κινηματογράφου στον Τουρισμό (Καθηγητής Δημήτρης Κούτουλας), την επίδραση της Πολιτιστικής διπλωματίας στην διασύνδεση των πληθυσμών (Πρέσβυς κ. Ανδρέας Παπασταύρου), για την ψηφιακή διανομή διεθνών παραγωγών (Γιάννης Κουτσομύτης), για τον Πόλεμο και το σινεμά (Πώλ Βιτωρούλης – Κινηματογραφιστής Πολέμων) για την «Αόρατη Αναπηρία» και τις δυνατότητες αλλά & τα δικαιώματα ατόμων με ειδικές ανάγκες ακόμη και στο σινεμά (Παρασκευή Σαλαβγιά).

Καθημερινές προβολές 13, 14, 15 & 16 Νοεμβρίου 16-18 μμ, με είσοδο ελεύθερη για το κοινό στην αίθουσα «ΕΛΥΣΙΑ» του ξενοδοχείου Αιγιαλίς!

 

Τήνος: Ποντάρει στην γαστρονομία της και προσελκύει επισκέπτες

0

Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρίσκεται το τελευταίο διάστημα ο γαστρονομικός πλούτος της Τήνου. Τα γυρίσματα στη «Μούσα του Αιγαίου» που γίνονται για λογαριασμό της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και αφορούν στη δημιουργία ενός βίντεο τουριστικής προβολής με επίκεντρο την τοπική γαστρονομία συμπεριλαμβανομένης της οινογνωσίας, αλλά και η ταξιδιωτική εκπομπή του Άκη Πετρετζίκη που επέλεξε την Τήνο ως μοναδικό προορισμό από τις Κυκλάδες, αναμένεται να αναδείξουν το υπέροχο γαστρονομικό ταξίδι που υπόσχεται στους επισκέπτες του το νησί.

Το Akis’ Food Tour” θα έχει συνοδοιπόρους τους θεατές που προτείνουν τα μέρη που επισκέπτεται αλλά και τους ντόπιους κατοίκους που τον βοηθούν να ανακαλύψει τι πραγματικά σημαίνει «υψηλή κουζίνα» στην τοπική κουζίνα αλλά και τα αξιοθέατα που πλαισιώνουν κάθε γαστρονομική απόλαυση.

«Η Τήνος ανέκαθεν αποτελούσε ένα άκρως γαστρονομικό προορισμό, λόγω της αυτάρκειάς της τόσο σε γεωργικά όσο και σε κτηνοτροφικά προϊόντα, γεγονός που δε συναντάς τόσο εύκολα στα βραχώδη και άνυδρα κυκλαδονήσια» έγραψε πριν λίγες μέρες η Κατερίνα Βάμβουκα, κλινική διαιτολόγος διατροφολόγος στο medNutrition.gr που είναι το πρώτο portal διατροφής στην Ελλάδα και στην Κύπρο.

Και όντως, όπως έγραψε πρόσφατα το εξειδικευμένο στη γαστρονομία Μέσο Flaginlife, «μπορεί μέχρι πριν από μερικά χρόνια η Τήνος να προσέλκυε κυρίως θρησκευτικό τουρισμό, αλλά αυτό ανήκει πλέον στο παρελθόν. Η κοντινή απόσταση από την Αθήνα, τα γραφικά της χωριά, αλλά και οι επενδύσεις που έγιναν στον τομέα της γαστρονομίας, έβαλαν την Τήνο στον τουριστικό χάρτη και όχι μόνο. Τα μοναδικά προϊόντα που παράγει το νησί, όπως το τυρί καρίκι, η παλαιωμένη γραβιέρα του Συνεταιρισμού, η λούζα και άλλα αλλαντικά, αναδεικνύονται με τον καλύτερο τρόπο στα εστιατόρια του νησιού».

Τήνος: Οι καλύτερες στάσεις για φαγητό

 

Άλλωστε, η Τήνος, όπως έγραψε το Travelgo, “είναι ένα νησί που αξίζει τον κόπο να το γυρίσετε ολόκληρο για να ανακαλύψετε την κρυμμένη μαγεία του. Φύση, τέχνη, πολιτισμός και γαστρονομία συνδυάζονται μοναδικά σε αυτό το ξεχωριστό κυκλαδονήσι που τα τελευταία χρόνια έχει καταφέρει να αλλάξει το τουριστικό προφίλ του, προσελκύοντας όλο και περισσότερο ένα «ανήσυχο» κοινό που αναζητά αυθεντικές εμπειρίες διακοπών”.

 

 

Σαντορίνη: Το Πρόγραμμα του Παγκράτιου Πολιτιστικού Περιβαλλοντικού Συλλόγου Καμαρίου

0

Ο Παγκράτιος Πολιτιστικός και Περιβαλλοντικός Σύλλογος Καμαρίου σας προσκαλεί σε μαθήματα παραδοσιακών χορών και θεάτρου!

Ελάτε να διδαχθούμε αλλά και να διασκεδάσουμε εκφράζοντας την διάθεση και την προσωπικότητα μας.

Τα μαθήματα χορού επιβλέπει η κ. Γιάννα Μαυρομάτη ενώ το Θεατρικό Εργαστήρι επιμελείται η κ. Στέλλα Καραμπελοπούλου.

Τα σταθερά τμήματα διαμορφώνονται ως εξής….

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΓΚΡΑΤΙΟΣ 2324

Για τις επιπλέον έκτακτες δράσεις και εκδηλώσεις θα σας ενημερώνουμε ξεχωριστά.

Τηλ. Επικοινωνίας κ.Αγάπη Ρούσσου 6972420640 και κ.Μιχαήλ Κουτουλάκης 6987214883

Το ΔΣ του συλλόγου

ΠΝΑι – Κως: Συνεχίζεται η χρηματοδότηση της λειτουργίας της Τοπικής Ομάδας Υγείας (ΤΟΜΥ)

0
Χατζημάρκος
Χατζημάρκος

Η απρόσκοπτη λειτουργία της Τοπικής Ομάδας Υγείας (ΤΟΜΥ) Κω, η οποία γινόταν μέσα από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Νοτίου Αιγαίου 2014-2020, προβλέπεται να συνεχιστεί και κατά τη νέα προγραμματική περίοδο, μέσα από το ΠΕΠ Νοτίου Αιγαίου 2021-2027.

Για τον σκοπό αυτό, ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, Γιώργος Χατζημάρκος, απευθύνει πρόσκληση με τίτλο «Συνέχιση λειτουργίας Τοπικών Ομάδων Υγείας (ΤΟΜΥ) στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου», για την υποβολή προτάσεων έργων (πράξεων), προκειμένου να ενταχθούν και χρηματοδοτηθούν στο πλαίσιο του Προγράμματος «Νότιο Αιγαίο», με τη συγχρηματοδότηση του ΕΚΤ+, στο πλαίσιο της Δράσης «Δ.5.15- «Ενίσχυση Υπηρεσιών Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας».

Δυνητικοί δικαιούχοι της πρόσκλησης είναι:

· Η Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ του Υπουργείου Υγείας και

· Η 2η Υγειονομική Περιφέρεια Πειραιώς και Νήσων

Ο αριθμός των ωφελούμενων της ΤΟΜΥ Κω ανέρχεται σε 2.225 άτομα.

Συγκεκριμένα, η πρόσκληση αφορά στη συνέχιση της συγχρηματοδότησης της λειτουργίας της Τοπικής Ομάδας Υγείας (ΤΟΜΥ) Κω, η οποία χρηματοδοτούνταν από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Νοτίου Αιγαίου 2014-2020 και θα ενταχθεί στο Περιφερειακό Πρόγραμμα «Νότιο Αιγαίο» 2021-2027 η συνέχιση της λειτουργίας της μέχρι το τέλος του 2025.

Οι προτάσεις υποβάλλονται μέσω του ΟΠΣ στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://logon.ops.gr από την 15/11/2023 (ημερομηνία έναρξης υποβολής προτάσεων), ώρα 08:00 έως, αποκλειστικά, την 31/12/2023 (ημερομηνία λήξης υποβολής προτάσεων), ώρα 16:00,

Για αναλυτικότερες πληροφορίες σχετικά με την υποβολή των προτάσεων, τη συμπλήρωση του ΤΔΠ και άλλες διευκρινίσεις αρμόδιοι είναι η κα Αγάπη Αδαμοπούλου, τηλέφωνο: 2281360824, e-mail: aadamopoulou@mou.gr και η κα Αγγελική Παλαιολόγου, τηλέφωνο: 2281360819, e-mail: agelpale@mou.gr και για τεχνικά θέματα ο κ. Μανώλης Σιγάλας, τηλέφωνο 2281360832 e-mail: msigalas@mou.gr (Υπεύθυνος ΟΠΣ της ΕΥΔ).

Περαιτέρω πληροφορίες για το Πρόγραμμα «Νότιο Αιγαίο», το Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου, το θεσμικό πλαίσιο υλοποίησης των πράξεων που εντάσσονται στο εν λόγω Πρόγραμμα, τους κανόνες επιλεξιμότητας των δαπανών των πράξεων, καθώς και οποιαδήποτε πληροφορία για την υποβολή των προτάσεων (όπως οδηγίες για τη συμπλήρωση ΤΔΠ/Υ, δεικτών παρακολούθησης, εξειδίκευση κριτηρίων αξιολόγησης προτάσεων και άλλα έγγραφα αναγκαία για την εξέταση της πρότασης) βρίσκονται στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.pepna.gr.

Ο ανωτέρω δικτυακός τόπος αποτελεί βασικό εργαλείο επικοινωνίας της ΕΥΔ με το σύνολο των ενδιαφερομένων για το Πρόγραμμα και ανακοινώνεται σε αυτόν κάθε σχετική πληροφορία.

 

Πολυτεχνείο 1973 – 2023: Το 65% κρίνει αρνητικά τον ρόλο της γενιάς του Πολυτεχνείου στις εξελίξεις

0
Πολυτεχνείο - Ελλάδα
Πολυτεχνείο - Ελλάδα

Τη σημασία του Πολυτεχνείου για τους Έλληνες της σύγχρονης εποχής καταδεικνύει πανελλαδική έρευνα της Κάπα Research.

Η έρευνα, στα συμπεράσματά της, αναφέρει «μισό αιώνα μετά, η σημασία και ο καταλυτικός ρόλος του Πολυτεχνείου στην εξέλιξη της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας δεν αμφισβητούνται. Τα στοιχεία της έρευνας καταδεικνύουν ότι η εξέγερση θεωρείται ένα σημαντικό γεγονός για την πλειοψηφία των Ελλήνων. «Η φλόγα, λοιπόν, δεν έχει σβήσει» συμπεραίνει η έρευνα της Κάπα Research.

Ωστόσο, προσθέτει η έρευνα, «οι ελπίδες και τα οράματα της εξέγερσης έχουν απολέσει μέρος της δυναμικής τους», καθώς, όπως προσθέτει, σήμερα θεωρούνται περισσότερο ξεπερασμένα παρά επίκαιρα.

Σχετικά με τη γενιά του Πολυτεχνείου, η έρευνα συμπεραίνει: το 65% κρίνει αρνητικά πια τον ρόλο της στα πράγματα, ενώ, για το 60%, τα οράματά της έχουν κατά κύριο λόγο διαψευστεί.

Τα συμπεράσματα της έρευνας της Kapa Research για το Πολυτεχνείο
Μισό αιώνα μετά, η σημασία και ο καταλυτικός ρόλος του Πολυτεχνείου στην εξέλιξη της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας δεν αμφισβητούνται: για τη μεγάλη πλειοψηφία η εξέγερση θεωρείται ένα σημαντικό γεγονός (70%), που επηρέασε θετικά την πορεία της χώρας (72%). Η φλόγα, λοιπόν, δεν έχει σβήσει.

Ωστόσο, οι ελπίδες και τα οράματα της εξέγερσης, που άφησαν το στίγμα τους στη μεταπολιτευτική περίοδο, έχουν απολέσει μέρος της δυναμικής τους: σήμερα θεωρούνται -έστω και οριακά- περισσότερο ξεπερασμένα (51%), παρά επίκαιρα (47%).

Αντίστοιχα, ο μύθος που συνοδεύει τη γενιά του Πολυτεχνείου -κατόπιν της υπερ-εκμετάλλευσης από τη μία και της κατασυκοφάντησης από την άλλη- έχει φθαρεί: το 65% κρίνει αρνητικά πια τον ρόλο της στα πράγματα, ενώ, για το 60%, τα οράματά της έχουν κατά κύριο λόγο διαψευστεί. Οι ευθύνες που αποδόθηκαν στη γενιά αυτή για την οικονομική κρίση του 2010 φαίνεται να έχουν επιφέρει καίριο πλήγμα στην υστεροφημία της.

Με βάση την κομματική προέλευση των ερωτώμενων, προκύπτει εν τέλει πως η εξέγερση έχει μάλλον ενταχθεί στον διαχωρισμό Αριστεράς-Δεξιάς: πλήρως ευνοϊκά τοποθετούνται οι υποστηρικτές των κομμάτων της Αριστεράς και της Κεντροαριστεράς, πιο επιφυλακτικά οι ψηφοφόροι της Νέας Δημοκρατίας και των μικρότερων κομμάτων της Δεξιάς. Υπό αυτό το πρίσμα, πρόκειται για ένα ιστορικό γεγονός που δεν απέκτησε ποτέ «εθνικά» χαρακτηριστικά, ταυτίστηκε με τα πάθη της χώρας, και ενώνει και διχάζει, ταυτόχρονα.

Τέλος, είναι αξιοσημείωτο πως, παρά την πάροδο του χρόνου και την πρόσφατη αλληλουχία κρίσεων, η σημερινή νέα γενιά εμφανίζεται πιο ευαίσθητη απέναντι στο Πολυτεχνείο από τις γενιές που το βίωσαν. Ίσως, όπως οι νέοι του 1973, συγκινούνται και αυτοί περισσότερο από τα γεγονότα που γυρίζουν τον τροχό της ιστορίας μπροστά.

δείτε την έρευνα σε μορφή pdf

POLUTEXNEIO_EREUNA

Σαντορίνη: Οι Αμερικανοί επιλέγουν Ημεροβίγλι για χειμερινές διακοπές

0
Σαντορίνη
Σαντορίνη

Ένα Ελληνικό χωριό παρουσιάζεται ανάμεσα στους 10 ανερχόμενους προορισμούς για τις διακοπές των Αμερικανών αυτό το χειμώνα, σύμφωνα με το δείκτη της Tripadvisor «Winter Travel Index».

Συγκεκριμένα, πρόκειται για το Ημεροβίγλι Σαντορίνης, το οποίο εντοπίζεται στην 8η θέση ανερχόμενων προορισμών παγκοσμίως, βάσει στοιχείων αναζήτησης από τους Αμερικανούς ταξιδιώτες.

Παράλληλα, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Tripadvisor, το 58% των Αμερικανών θα ταξιδέψουν αυτή τη χειμερινή σεζόν έναντι 59% πέρυσι, ωστόσο το αντίστοιχο ποσοστό του 2023 για τις γενιές Millennial και GenZ ανεβαίνει στο 63% και 68% αντίστοιχα.

Στην πλειονότητά τους (91%) σχεδιάζουν ταξίδια για ειδικούς εποχιακούς λόγους, όπως χειμερινά φεστιβάλ (36%), χειμερινά σπορ και δραστηριότητες (30%), σχολικές διακοπές (30%) και εθνικές, πολιτιστικές και θρησκευτικές διακοπές (43%).

Η πλειονότητα επίσης (73%) αναφέρει ότι τα ταξίδια είναι εξαιρετικά σημαντικά για αυτούς και ότι θα τα έχουν ως προτεραιότητα αυτή τη σεζόν και το 2024.

Για το 40% η επιλογή ημερομηνίας διακοπών επηρεάζεται από τη διακύμανση των τιμών, ωστόσο ο παράγοντας του κόστους δεν είναι απαγορευτικός. Το 93% που σκοπεύει να ταξιδέψει αυτό το χειμώνα, θα πραγματοποιήσει τις ίδιες ή μεγαλύτερες δαπάνες σε σύγκριση με πέρυσι, ενώ το 57% θα ταξιδέψει σύμφωνα με τον προγραμματισμό του αυτή τη σεζόν ανεξάρτητα από τον οικονομικό παράγοντα.

Από το 34% που ανέφερε ότι θα αλλάξει τα ταξιδιωτικά σχέδια λόγω οικονομικών παραγόντων, δεν επηρεάζονται όλοι αρνητικά καθώς αναφέρουν ως λόγους για να αναβαθμίσουν τα σχέδια χειμερινών διακοπών τον χαμηλότερο πληθωρισμό και τις τιμές καυσίμων, την ισχύ της ισοτιμίας συναλλάγματος και τη θετική αλλαγή στην οικονομική συγκυρία.

Ο δείκτης της Tripadvisor καταγράφει επίσης ότι το ένα τέταρτο (25%) θα πραγματοποιήσει περισσότερα ταξίδια και το 30% μεγαλύτερα.

Ενώ το 76% θα κάνει 1-2 ταξίδια αυτό το χειμώνα, το 24% θα σχεδιάσει τρεις ή περισσότερες αποδράσεις, επάνω από το μέσο όρο των υπόλοιπων αγορών στις οποίες έγινε η έρεηυνα (14% για Αυστραλία, Ιταλία, Ιαπωνία, Σιγκαπούρη, Ην. Βασίλειο). Ιδιαίτερα οι Αμερικανοί της γενιάς GenZ θα πραγματοποιήσουν από 3 έως 5 ταξίδια.

Το 32% θα ταξιδέψει στο εξωτερικό, εκ των οποίων το 14% θα ταξιδέψει διεθνώς και το 19% διεθνώς και στο εσωτερικό της χώρας τους.

Τα ταξίδια τεσσάρων έως έξι ωρών από το σπίτι είναι τα πιο δημοφιλή (39%), όμως πάνω από το ένα τρίτο (36%) θα ταξιδέψουν πάνω από 7 ώρες για να φτάσουν στον προορισμό της επιθυμίας τους.

Το 71% θα επισκεφθούν προορισμό όπου δεν έχουν ταξιδέψει στο παρελθόν – ιδιαίτερα οι Boomers, ενώ το 29% θα ταξιδέψει σε νέο προορισμό και το 59% θα κάνει κράτηση δραστηριοτήτων για να αναβαθμίσει το ταξίδι.

Κορυφαίοι προορισμοί τους για το χειμώνα είναι η Νέα Υόρκη, το Ορλάντο και το Λας Βέγκας, ενώ διεθνώς κυριαρχούν το Μεξικό και η Καραϊβική.

Η δημοφιλέστερη εβδομάδα στα ταξίδια των Αμερικανών θα είναι η 25-31 Δεκεμβρίου, ενώ η 26η Δεκεμβρίου είναι η ημέρα κορύφωσης τσεκ ιν σε ξενοδοχείο.

Οι δημοφιλέστερες δραστηριότητές τους είναι οι υπαίθριες δραστηριότητες (33%), τα food and wine tours (30%) και τα ψώνια (29%), σε αντιδιαστολή με τις άλλες εθνικότητες που συμμετείχαν στην έρευνα οι οποίες προκρίνουν τα πολιτιστικά tour και τα αξιοθέατα. Το 36% δήλωσε μάλιστα ότι θα δώσει προτεραιότητα στην περιπέτεια, συμμετέχοντας σε δραστηριότητες υπαίθρου.

Βασικοί τους στόχοι για τις χειμερινές διακοπές είναι η περιπέτεια (30%), έναντι 23% του διεθνούς μέσου όρου, και με ιδιαίτερη τάση από τις γενιές Millennials και GenZ.

Το 32% θα κάνει κράτηση ή έχει ήδη κάνει για μία έως δύο δραστηριότητες στον προορισμό διακοπών, το 56% θα κάνει κράτηση για 3-5 (άνω του διεθνούς μέσου όρου που κυμαίνεται στο 44%) και το 12% για 6-8 (έναντι 7% διεθνούς μέσου όρου).

Για το 2024 η έρευνα έδειξε ότι το 77% των Αμερικανών σκοπεύουν να ταξιδέψουν, με το 94% εξ αυτών να ταξιδεύουν το ίδιο ή περισσότερο από το 2023.

Δημοφιλέστεροι ταξιδιωτικοί μήνες, προς το παρόν, φαίνεται να είναι ο Ιούνιος και ο Ιούλιος.

 

Ιταλία: Super Market χωρίς ταμίες;

0

Ονομάζεται Tuday Conad και χάρη στις κάμερες, την τεχνητή νοημοσύνη και τους αισθητήρες που είναι τοποθετημένοι στα ράφια θέλει να κάνει τις αγορές πιο γρήγορες και ασφαλείς.

Κείμενο: Γιώργος Μαζιάς (in.gr)

Μπαίνεις, επιλέγεις τα προϊόντα και μετά βγαίνεις από το σούπερ μάρκετ χωρίς να περάσεις από το ταμείο. Ονομάζεται Tuday Conad, εγκαινιάστηκε πριν από λίγες μέρες στη Βερόνα και θέλει να γίνει το κατάστημα του μέλλοντος με τις κάμερες και την τεχνητή νοημοσύνη που καταγράφει τη συσκευασία που επιλέγεται από το ράφι.

Μάλιστα, στο κατάστημα υπάρχουν εγκατεστημένοι αισθητήρες για την αναγνώριση αντικειμένων και την προσθήκη τους σε μια εικονική λίστα. Δεν χρειάζεστε καν τρόλεϊ καροτσάκι για να τα μεταφέρετε.

Τα προϊόντα τοποθετούνται απευθείας στην τσάντα. Μόλις ολοκληρωθεί η αγορά, ο πελάτης προβάλλει τις επιλεγμένες αγορές στην οθόνη του ραφιού και πληρώνει σαρώνοντας έναν κωδικό QR.

Οι πελάτες παρακολουθούνται κατά την είσοδο και την έξοδο, μπορούν να πληρώσουν με πιστωτική, χρεωστική ή προπληρωμένη κάρτα ή με την εφαρμογή «Tuday Grab & Go».

Το υπόλοιπο πραγματοποιείται αποκλειστικά ψηφιακά. Στόχος του σούπερ μάρκετ υψηλής τεχνολογίας είναι να κάνει πιο γρήγορες αγορές, Αλλά τα πλεονεκτήματα δεν είναι μόνο για τους καταναλωτές. Στην πραγματικότητα οι αισθητήρες που καταγράφουν τα προϊόντα θα μπορούσαν επίσης να μειώσουν τις κλοπές και η αυτοματοποίηση θα βοηθήσει την εταιρεία να κατανοήσει τις διατροφικές συνήθειες των πελατών.

Το πρώτο σούπερ μάρκετ χωρίς ταμείο
Ο διευθύνων σύμβουλος του Dao, ενός συνεταιρισμού που σχετίζεται με την Conad για τις επαρχίες Trento, Bolzano, Verona, Vicenza και Belluno, Alessandro Penasa, εξήγησε: «Το άνοιγμα του πρώτου ιταλικού αυτόνομου καταστήματος είναι για εμάς στο Dao, τον μικρότερο από τους συνεταιρισμούς στο Conad. Είναι πηγή μεγάλης ικανοποίησης και υπερηφάνειας».

Για να το δημιουργήσουν συνεργάστηκαν με μια πορτογαλική εταιρεία τεχνολογίας που έχει ήδη διαχειριστεί το άνοιγμα αυτόνομων καταστημάτων στην Ευρώπη και τη Νότια Αμερική, και με τη Nexi, η οποία, όπως εξηγεί ο Penasa, κατέστησε δυνατή για την κατασκευή του συστήματος πληρωμών για το κατάστημα χωρίς ταμείο.

Ο Dirk Pinamonti, επικεφαλής ηλεκτρονικού εμπορίου για την Ιταλία και την Ελλάδα στη Nexi, εξήγησε: «Αυτό το έργο είναι άλλη μια συγκεκριμένη απόδειξη της ικανότητάς μας να προσφέρουμε πρακτικές και καινοτόμες εμπειρίες αγορών, των οποίων η πληρωμή γίνεται όλο και πιο άνετη και γρήγορη, καθώς και ασφαλής».

Πώς θα λειτουργήσει το κατάστημα
Χάρη στην τεχνολογία υπολογιστικής όρασης, το σούπερ μάρκετ είναι σε θέση να παρακολουθεί τον πελάτη από τη στιγμή που μπαίνει στο κατάστημα μέχρι την έξοδο του και μπορεί να αναγνωρίσει το προϊόν που επιλέγει χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη. Όχι μόνο αυτό, σε κάθε ράφι υπάρχουν αισθητήρες που αποκαλύπτουν την αλλαγή του βάρους κάθε φορά που λαμβάνεται ένα προϊόν.

Όπως εξήγησε ο Penasa, ο στόχος είναι ο ίδιος με ένα κατάστημα γειτονιάς «σχεδιασμένο τόσο για έναν τακτικό πελάτη, ο οποίος χρησιμοποιεί κυρίως την εφαρμογή, όσο και για έναν περιστασιακό πελάτη, ο οποίος αντί αυτού χρησιμοποιεί ηλεκτρονικές κάρτες πληρωμής, χωρίς να χρειάζεται να κατεβάσει τίποτα στο δικό του τηλέφωνο».

Παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχουν ταμεία, το προσωπικό θα παραμείνει μέσα στο σούπερ μάρκετ για να βοηθήσει τους πελάτες κατά τις αγορές.

Το πείραμα στις Ηνωμένες Πολιτείες
Ηδη αρκετά καταστήματα χωρίς ταμείο έχουν δοκιμαστεί σε όλο τον κόσμο. Τα πρώτα ήταν της Amazon στις Ηνωμένες Πολιτείες και της Tesco στο Λονδίνο. Τα καταστήματα είχαν ήδη τεθεί υπό έλεγχο από νομοθέτες το 2020, καθώς κινδυνεύουν να κάνουν διακρίσεις σε βάρος ατόμων χαμηλού εισοδήματος που ενδέχεται να μην έχουν πιστωτική κάρτα ή τραπεζικό λογαριασμό.

Όχι μόνο αυτό, τα σούπερ μάρκετ χωρίς ταμείο θα μειώσουν δραστικά την προσφορά εργασίας για ταμίες. Μάλιστα, αν και έχουν εγκατασταθεί αυτόματα ταμεία στα περισσότερα καταστήματα, προς το παρόν παραμένουν μια εναλλακτική λύση ενσωματωμένη στα παραδοσιακά συστήματα πληρωμών.

Τα σούπερ μάρκετ του μέλλοντος, ωστόσο, θα μπορούσαν να εξαλείψουν εντελώς ένα ακόμη επάγγελμα…