Κυριακή, 10 Αυγούστου, 2025
Αρχική Blog Σελίδα 610

ΠΝΑι: Πρόταση για 3ο πλοίο στην ενδοεπικοινωνία με σκοπό να συνδέει Κυκλάδες – Δωδεκάνησα

0
Αγονες
Αγονες

Η ακτοπλοϊκή συνεδρίαση των νησιών της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου μεταξύ τους και με τον κεντρικό κορμό της χώρας απασχόλησε τη συνεδρίαση του πρόσφατου περιφερειακού συμβουλίου.

Συμπωματικά, ενώ η συνεδρίαση επρόκειτο να πραγματοποιηθεί δια ζώσης στη Σύρο, λόγω της απεργίας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, πραγματοποιήθηκε για μία ακόμη φορά διαδικτυακά.

Εισηγητής του θέματος με τίτλο «Κατάθεση Πρότασης στο Υπουργείο για την αναβάθμιση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των νησιών της ΠΝΑι», ήταν ο χωρικός αντιπεριφερειάρχης Κυκλάδων Γιώργος Λεονταρίτης, ο οποίος τόνισε ότι η παραχώρηση των άγονων γραμμών θα πρέπει να είναι μακροχρόνια και όχι ετήσια, έτσι ώστε οι πλοιοκτήτριες εταιρείες να μπορούν να επενδύουν σε πιο σύγχρονα και αξιόπιστα πλοία.

«Οι επόμενες παραχωρήσεις των άγονων γραμμών θα πρέπει να είναι πολυετείς (για 12 ή 15 χρόνια) και να προβλέπουν την δρομολόγηση πλοίων σε συγκεκριμένες γραμμές και με συγκεκριμένες προδιαγραφές.

Καμία εταιρεία δεν θα επενδύσει, δεν θα αγοράσει ή θα μετασκευάσει τα πλοία της εάν πρόκειται να πάρει τις γραμμές αυτές για ένα χρόνο. Μπορεί λ.χ. μία ναυτιλιακή εταιρεία να επενδύσει εκατομμύρια ευρώ για να φέρει ένα αξιόπλοο πλοίο και την επόμενη χρονιά να χάσει το διαγωνισμό. Γι’ αυτό και πρέπει να είμαστε ρεαλιστές και να καταλήγουμε σε ρεαλιστικές προτάσεις.

Η πρότασή μας είναι οι επόμενοι διαγωνισμοί και οι παραχωρήσεις των άγονων γραμμών να είναι πολυετείς και να προβλέπουν τη δρομολόγηση συγκεκριμένου τύπου πλοίων σε συγκεκριμένες γραμμές. Εκτός από τη μεταφορά ανθρώπων να εξασφαλίζουν και τη μεταφορά εμπορευμάτων.

Τα πλοία ενδοεπικοινωνίας προβλέπεται να είναι τρία στις Κυκλάδες και έχουμε μόνο ένα. Στις επόμενες παραχωρήσεις άγονων γραμμών το τρίτο πλοίο των Κυκλάδων πρέπει να συνδέει τα νησιά μας με τα Δωδεκάνησα. Αν γίνουν αυτά η βελτίωση θα είναι μεγάλη», δήλωσε ο κ. Λεονταρίτης.

Από την πλευρά του ο επικεφαλής της παράταξης «Νέα Εποχή στο Νότιο Αιγαίο» Νικηφόρος Παπανικόλας δήλωσε ότι: «Με χαρά περιελήφθη στην ημερήσια διάταξη το θέμα αυτό. «Είναι ένα κορυφαίο ζήτημα. Θετικό να μη περιχαρακωνόμαστε πίσω από τις ιδιότητες αλλά να εκφράζουμε θέσεις και προτάσεις για ζητήματα που απασχολούν το νησιωτικό χώρο. Θα ήθελα μία ειδική συνεδρίαση για να ενημερωθούμε για όλες τις αντίστοιχες πρωτοβουλίες που έχουν παρθεί, όπως π.χ. τη διεκδίκηση του 75% του τέλους ανθεκτικότητας».

Ο αντιπεριφερειάρχης Δημόσιας Υγείας Κυκλάδων Χαράλαμπος Δαρζέντας συνεχάρη τον περιφερειάρχη Γιώργο Χατζημάρκο για τη συζήτηση του θέματος, επισημαίνοντας ότι το περιφερειακό συμβούλιο παρεμβαίνει σε θέματα που απασχολούν τα νησιά ακόμη και αν δεν ανήκουν στις στενές του αρμοδιότητες. Χαρακτήρισε την πρόταση του κ. Λεονταρίτη ρεαλιστική.

ΠΝΑι – Περιφερειακό Συμβούλιο: Ομόφωνη πρόταση για αναβάθμιση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης

Σε δελτίο τύπου που εκδόθηκε χθες αναφέρονται τα εξής:

“Ομόφωνα ψηφίστηκε από το Περιφερειακό Συμβούλιο, το οποίο συνεδρίασε σήμερα, Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2024, η πρόταση του Χωρικού Αντιπεριφερειάρχη Κυκλάδων κ. Γιώργου Λεονταρίτη για την αναβάθμιση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των νησιών της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.

Η εισήγηση και οι προτάσεις του κ. Αντιπεριφερειάρχη κινήθηκαν σε τρεις (3) βασικούς άξονες :

1. Μεταφορικό Ισοδύναμο

Να καταβάλλεται έγκαιρα (το αργότερο εντός τριμήνου) και παράλληλα να διεκδικηθεί η αλλαγή του τρόπου καταβολής του προτείνοντας η έκπτωση επί της τιμής του εισιτηρίου να γίνεται την στιγμή της έκδοσής του.

2. Ενδονησιωτική επικοινωνία με επιδοτούμενα πλοία

Ο κ. Λεονταρίτης πρότεινε να γίνεται πολυετής (τουλάχιστον 12ετής) παραχώρηση των επιδοτούμενων γραμμών με πλοία, τα οποία θα πληρούν συγκεκριμένες προδιαγραφές, π.χ. ηλικία πλοίου, πράσινη ενέργεια, ταχύτητα πλεύσης, χωρητικότητα επιβατών, δυνατότητα μεταφοράς οχημάτων, κ.ά.

Επίσης, για τις Κυκλάδες, ο αριθμός των πλοίων πρέπει να είναι τρία (3) και το ένα από αυτά να εξασφαλίζει τη διασύνδεση των Κυκλάδων και με τα Δωδεκάνησα όλο τον χρόνο.

3. Να υπάρχει γραμμή κορμός, η οποία θα συνδέει Πειραιά – Σύρο – Πάρο – Νάξο – Σαντορίνη καθημερινά.

Επίσης, η σύνδεση με τα Δωδεκάνησα που σήμερα γίνεται με τρία (3) δρομολόγια την εβδομάδα, να γίνεται καθημερινά.

Στην τελική πρόταση που θα κατατεθεί στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας θα συμπεριληφθούν και οι προτάσεις που κατέθεσαν οι Δήμαρχοι που ήταν παρόντες στη συνεδρίαση, καθώς και οι γραπτές προτάσεις που εστάλησαν με επιστολές από τους υπόλοιπους Δημάρχους Κυκλάδων και Δωδεκανήσου”.

Με πληροφορίες από τη σελίδα “Δημοκρατική” 

Naxos Islands Tours: Εκδρομή στη Θεσσαλονίκη, γνωριμία με περιοχές της Βορείου Ελλάδας

0
agio_oros
Εκδρομή στο Αγιο Ορος διοργανώνει το Εκκλησιαστικό Συμβούλιο του Ιερού Ναού Ζωοδόχου Πηγής Νάξου

Θέλετε να γνωρίσετε την Βόρεια Ελλάδα με επίκεντρο την Θεσσαλονίκη; Τότε, δεν έχετε παρά να εμπιστευτείτε την ομάδα του Naxos Island Tours, που διοργανώνει μία υπέροχη εκδρομή το χρονικό διάστημα από 10 έως 15 Νοεμβρίου… Αναχώρηση από τη Νάξο και μία υπέροχη, ξεχωριστή εκδρομή στη Βόρεια Ελλάδα.

Η βάση όπως αναφέραμε είναι η Θεσσαλονίκη κι από εκεί και πέρα, εξορμήσεις σε ιστορικά μνημεία όπως η Βεργίνα, το Μοναστήρι του Αγίου Ιωάννου Σουρωτής και ο τάφος του Αγίου Παϊσίου. Περιηγήσεις σε Λιτόχωρο, Παλαιό Παντελεήμονα και κρουαζιέρα στο Αγιο Ορος. 

Με δεδομένο ότι βρισκόμαστε στη Βόρεια Ελλάδα είναι δεδομένο ότι θα γευτούμε την τοπική γαστρονομία ενώ το πιο σημαντικό είναι ότι θα συνοδεύσουν την εκδρομή πιστοποιημένοι ξεναγοί..

Εσείς τι έχετε να κάνετε; Να επικοινωνήσετε τηλεφωνικά με τους Μανώλη Κορακίτη (6977432204) Βαγγέλη Κορακίτη (6981078020) και Ειρήνη Πλέσσα ( 6942662660) αλλά και μέσα από τα social media και τη σελίδα Naxos Island Tours

Δείτε τις λεπτομέρειες για την εκδρομή στη Θεσσαλονίκη από 10 έως 15 Νοεμβρίου

Περιλαμβάνονται:

• Μεταφορές, εκδρομές με πολυτελές κλιματιζόμενο πούλμαν

• Φόρτωση αποσκευών και pick up εκδρομέων από κεντρικά σημεία της Νάξου

• Ακτοπλοϊκά εισιτήρια ΝΑΞΟ-ΠΕΙΡΑΙΑ και ΠΕΙΡΑΙΑ-ΝΑΞΟ

• Διαμονή στο ΕL GRECO 3*, επί της Εγνατίας οδού, 5 λεπτά από την Πλ. Αριστοτέλους και το λιμάνι

• Μπουφέ πρωινό και δείπνο καθημερινά (ημιδιατροφή)

• Συμμετοχή στην Κρουαζιέρα Αγίου Όρους

• Πιστοποιημένος ξεναγός στον αρχαιολογικό χώρο της Βεργίνας

• Αρχηγός / Συνοδός

• Ασφάλεια Αστικής ευθύνης και ταξιδιωτική στους εκδρομείς με πούλμαν έως 75 ετών

• ΦΠΑ

• φόρος διαμονής ανά δωμάτιο/διανυκτέρευση (τέλος ανθεκτικότητας στην Κλιματική Κρίση)

Δεν περιλαμβάνονται

• Προσωπικά έξοδα

• Είσοδος σε Αρχαιολογικούς χώρους (Βεργίνα)

 

Μόλις 19 νησιά τα τελευταία εβδομήντα χρόνια είδαν αύξηση πληθυσμού

0
Κάρπαθος
Κάρπαθος

Εντονο προβληματισμό προκαλούν τα στοιχεία για τις διαστάσεις του δημογραφικού προβλήματος στη νησιωτική Ελλάδα, καθώς με βάση τα συγκριτικά στοιχεία μεταξύ της απογραφής πληθυσμού το 1951 και της απογραφής του 2021, καθώς σε περισσότερα από 100 κατοικημένα νησιά παρατηρήθηκε είτε τεράστια μείωση μόνιμου πληθυσμού, είτε απόλυτος μηδενισμός, δηλαδή έπαψαν εντελώς να κατοικούνται!

Μάλιστα, οι ηλικιωμένοι αποτελούν σημαντικό ποσοστό του πληθυσμού, με πολλά νησιά να έχουν πάνω από το 30% των κατοίκων τους, σε ηλικίες που ξεπερνούν τα 65 έτη.

Από την απογραφή του 1951 μέχρι και εκείνη του 2021, μόλις 19 κατοικημένα νησιά αύξησαν τον πληθυσμό τους, ανάμεσα στα οποία η Κρήτη, η Ρόδος, η Κέρκυρα, η Εύβοια.

Τα στοιχεία αυτά, που παρουσίασε ο πρόεδρος της Επιτροπής Νήσων & Πολιτικής Συνοχής, δήμαρχος Κυθήρων Ευστράτιος Χαρχαλάκης κατά την προσυνεδριακή διαδικασία της ΚΕΔΕ με τη συμμετοχή των ΠΕΔ Νοτίου και Βορείου Αιγαίου, προκαλούν έντονο προβληματισμό για το μέλλον των νησιών αλλά και για τις πρωτοβουλίες που πρέπει να αναληφθούν όχι μόνο από τους δημάρχους αλλά κυρίως από το κράτος προκειμένου να δημιουργηθεί ένα πλαίσιο στήριξης και υποστήριξης των κατοίκων.

«Δυστυχώς, οι αριθμοί δεν είναι με το μέρος μας. Ακόμα και αν όλες αυτές οι προτάσεις αρχίσουν να υλοποιούνται σήμερα, η πιθανότητα ανάσχεσης της δημογραφικής κατάρρευσης της χώρας, δεν θα αποδώσει πριν από το 2035-40! Από την πρόχειρη έρευνα που έχω κάνει, ειδικά για τα νησιά, προκύπτουν τα εξής: από την απογραφή του 1951 μέχρι και εκείνη του 2021 (με όποιο – σωστό ή λάθος τρόπο – έγινε), μόλις 19 κατοικημένα νησιά αύξησαν τον πληθυσμό τους, ανάμεσα στα οποία η Κρήτη, η Ρόδος, η Κέρκυρα, η Εύβοια.

Αντίθετα, σε περισσότερα από 100 κατοικημένα κατά το 1951 νησιά, παρατηρήθηκε είτε τεράστια μείωση μόνιμου πληθυσμού, είτε απόλυτος μηδενισμός, δηλαδή έπαψαν εντελώς να κατοικούνται! Η ΚΕΔΕ πρέπει να είναι στην πρώτη γραμμή των εθνικών ενεργειών για το δημογραφικό. Γι’ αυτό πρέπει να επιμείνουμε στην ανάγκη σύστασης εθνικής επιτροπής δημογραφικού, με επικεφαλής τον ίδιο τον πρωθυπουργό και ενεργό συμμετοχή τόσο της ΚΕΔΕ όσο και της ΕΝΑΕ.

Οι Δήμοι θέλουν να εφαρμόσουν πολιτικές, όπως για παράδειγμα η κοινωνική στέγαση ή το επίδομα γέννας. Δυστυχώς, η κείμενη νομοθεσία όχι μόνο δημιουργεί σκιές αναφορικά με τη νομιμότητα της άσκησης αυτών των πολιτικών από τους Δήμους, αλλά ουσιαστικά τις παρεμποδίζει, καθώς έχουμε σειρά αποφάσεων του Ελεγκτικού Συνεδρίου που έκριναν π.χ. την επιδότηση ενοικίου στους γιατρούς ή τους εκπαιδευτικούς παράνομη. Γι΄ αυτό έχουμε προτείνει ως Επιτροπή την ψήφιση τροπολογίας που με ρητό και κατηγορηματικό τρόπο θα δίνει το δικαίωμα στους Δήμους να εφαρμόζουν άφοβα τέτοιες κοινωνικές πολιτικές, όπως το επίδομα γέννησης, χωρίς τον κίνδυνο μελλοντικού καταλογισμού για αιρετούς και υπαλλήλους», ανέφερε ο πρόεδρος της Επιτροπής Νήσων & Πολιτικής Συνοχής.

Υπενθυμίζεται ότι με βάση την απογραφή το 2021, η Περιφερειακή Ενότητα Κω καταγράφει την μεγαλύτερη αύξηση στα Δωδεκάνησα έπειτα από την απογραφή πληθυσμού με 10,6% και ακολουθούν η Περιφερειακή Ενότητα Ρόδου με +7,8%, η Περιφερειακή Ενότητα Καλύμνου με +6,6% και η Περιφερειακή Ενότητα Καρπάθου – Ηρωικής νήσου Κάσου με αύξηση 4,5%.

Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου είναι η μοναδική στην Ελλάδα που κατέγραψε αύξηση πληθυσμού από 309.000 κατοίκους σε 324.000, όταν ο πληθυσμός της Ελλάδας παρουσιάζει μείωση 3,5% σε σχέση με την απογραφή του 2011, οπότε και είχαν καταγραφεί 10.816.286 άτομα στην Ελλάδα.

«Η διαρκής όδευση του οικονομικά ενεργού και παραγωγικού πληθυσμού προς τις πόλεις, σε συνδυασμό με το πανευρωπαϊκό πρόβλημα της ραγδαίας μείωσης των γεννήσεων, οδηγούν στο σημαντικότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει σήμερα ο νησιωτικός χώρος, που δεν είναι άλλο από το δημογραφικό.

Παχιά λόγια έχουν ακουστεί πολλά. Για ακόμα μια φορά, όμως, η Αυτοδιοίκηση είναι εκείνη που παρουσίασε πριν λίγες μέρες στην Ξάνθη, την τόσο εμπεριστατωμένη μελέτη για το δημογραφικό που εκπονήθηκε από την επιστημονική ομάδα του καθηγητή κ. Ψυχάρη, εκ μέρους του Ινστιτούτου Τοπικής Αυτοδιοίκησης της ΚΕΔΕ, στο ΔΣ του οποίου είχα την τιμή να συμμετέχω στην προηγούμενη δημοτική θητεία.

Εκτιμώ ότι για πρώτη φορά έγινε τόσο σημαντική εις βάθος πρωτογενής έρευνα και ανάλυση σειράς επιστημονικών και κοινωνικών δεδομένων, σε επίπεδο Δήμου, με αποτέλεσμα να διαθέτουμε πλέον στα χέρια μας ένα σημαντικό επιστημονικό εργαλείο, που δεν εξαντλείται απλά στη στεγνή εξαγωγή συμπερασμάτων, αλλά προχωρά ακόμα πιο πέρα προτείνοντας συγκεκριμένες και κυρίως εφαρμόσιμες πολιτικές για την ανάσχεση του προβλήματος», ανέφερε ο κ. Ευστράτιος Χαρχαλάκης, σημειώνοντας ότι η περαιτέρω ανάπτυξη του θέματος θα γίνει στο ετήσιο συνέδριο της ΚΕΔΕ στη Ρόδο.

Νάξος: Τριήμερο 28ης Οκτωβρίου με γευστικές εξορμήσεις στον “Φάρο του Αλυκού”

0

Αχ αυτό το καλεντάρι. Εφερε την 28η Οκτωβρίου να είναι ημέρα Δευτέρα, κάτι που σημαίνει ότι όλοι σχεδόν θα απολαύσουν ένα υπέροχο τριήμερο ξεκούρασης.

Και στη Νάξο είναι μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για εξόρμηση στην .. επαρχία και δη στη Νότια Νάξο και δη στο Αλυκό. Εκεί όπου “βασιλεύει” ο Φάρος του Αλυκού, ένα εστιατόριο που εδώ και αρκετά χρόνια γράφει τη δική του ιστορία στο χώρο της Εστίασης.

Φτάνοντας στις τελευταίες ημέρες του Οκτωβρίου και στο τέλος της τουριστικής περιόδου, ο καιρός προκαλεί αυτή τη μίνι απόδραση. Οχι μόνο για τους κατοίκους της Νάξου αλλά και τους επισκέπτες του τριημέρου.

Μην ξεχνάμε ότι ο “Φάρος του Αλυκού” προκαλεί με παραδοσιακές ναξιώτικες γεύσεις, τοπικά προϊόντα και πολύ αγάπη σε κάθε πιάτο που βρίσκεται στο πιάτο του τραπεζιού…

Νάξος – “Φάρος του Αλυκού”: Ολοκληρώνεται το γευστικό ταξίδι τέλος Οκτωβρίου

Με βάση την σχετική ενημέρωση ο “Φάρος” ανάβει το ..πράσινο φως από τη μία το μεσημέρι έως και αργά το βράδυ με το χαμόγελο των εργαζομένων της επιχειρήσεις να είναι το μεγαλύτερο πλεονέκτημα…

Ααα και να μην ξεχάσουμε..

Μια σεζόν ακόμη τελειώνει με τις γαστρονομικές επιλογές να είναι στα καλύτερα της, αφού και φέτος έσπασε ρεκόρ πελατών με το πήχη να τοποθετείται ακόμη ψηλότερα και τους παραγωγούς της Νάξου να τροφοδοτούν τη “Κουζίνα του Φάρου” ασταμάτητα όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού.

Ενα – εάν όχι το μεγαλύτερο – πλεονέκτημα της επιχείρησης στο χώρο της Εστίασης.

Η Κουζίνα που εξελίσσεται χρόνο με το χρόνο με βάση τις αρχές και την οικογενειακή παράδοση της Νάξου (σ.σ. από την 5η Ιουλίου 1992 με τον Ηλία και την Ειρήνη σε ρόλο πρωταγωνιστών) και δη της Ορεινής, βασίζεται στα καλύτερα προϊόντα (είτε μιλάμε για τυροκομικά, είτε για κρεατικά ή ακόμη και τα περίφημα ζαρζαβατικά) που μπορεί κανείς να βρει στο νησί μας.

Delicious Turkish food “Kokorec” is ready to eat…

Οπότε αρπάζετε την ευκαιρία. Ο καιρός είναι καλός και μία επίσκεψη στο Αλυκό για ένα υπέροχο – τελευταίο – γεύμα είναι απαραίτητη…  Εάν πάλι δεν τα καταφέρετε; Τότε, υπομονή έως τον Απρίλιο του 2025.

 

Νάξος – Plaza Beach Hotel: Ζητείται Μάγειρας για όλη τη σεζόν

0
plaza-beach-hotel

Δεν έχει τελειώσει καν η σεζόν και η διεύθυνση του ξενοδοχείου Plaza Beach Hotel στη Πλάκα της Νάξου, πριν .. πεινάσει προσπαθεί να μαγειρέψει…

Και ζητάει μάγειρα για τη νέα τουριστική περίοδο..

Οπως διαβάζουμε στη σχετική αγγελία 

“Ζητείται ΜΑΓΕΙΡΑΣ με εμπειρία και γνώση της ελληνικής κουζίνας για παραδοσιακή ταβέρνα  για την καλοκαιρινή σεζόν 2025. 

Ικανοποιητικός μισθός, ασφάλιση.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν  να στείλουν το βιογραφικό τους στο info@plazabeachhotel.gr  ή να καλέσουν στο 6974633114″.

ΠΑΣΟΚ: Η ευκαιρία χάθηκε;

0

Το ερώτημα που τέθηκε σχετικά με την ευκαιρία που είχε το ΠαΣοΚ να ανακάμψει σαν ένα φορέας με κυβερνητική προοπτική πριν τις προεδρικές εκλογές δεν έχει απαντηθεί ακόμα και σήμερα. Η απάντηση δεν ήρθε για τον λόγο ότι υπήρξε επανεκλογή του προέδρου του ΠαΣοΚ.

Του Μανώλη Κρητικού (#)

Δεν θα μπορούσε να δοθεί απάντηση σε ένα τέτοιο προεκλογικό ερώτημα αφού η δυναμική της θετικής απάντησης του είναι εγκλωβισμένη σε μια τρέχουσα αρνητική πραγματικότητα. Δυστυχώς το ερώτημα και η μη απάντηση του δείχνουν το μέγεθος της μικροπολιτικής, των πολιτικών σκοπιμοτήτων και της κρίσης που υπάρχει στο πολιτικό σύστημα.

Το πολιτικό σύστημα είναι σε κρίση, δεν είναι τυχαίο ότι οι πολίτες σε μεγάλο ποσοστό αισθάνονται απογοητευμένοι και με κάθε ευκαιρία δείχνουν την πρόθεσή τους να απέχουν. Αυτό δείχνει την απογοήτευση και την αποστροφή τους από την πολιτική αλλά και την ανάγκη που υπάρχει να αναστηθεί το πολιτικό σύστημα και κυρίως ο δεύτερος πυλώνας του συστήματος της προοδευτικής παράταξης και των μη προνομιούχων Ελλήνων.

Δηλαδή, της πλειοψηφίας του Ελληνικού λαού η οποία έχει οδηγηθεί σε αναγκαστική πτώχευση από τις κυβερνήσεις των τελευταίων χρόνων, της πλειοψηφίας που πολιτικές των τελευταίων ετών επιδοματικού χαρακτήρα την εκπαιδεύουν σε αναγκαστικό  περιορισμό των εισοδημάτων της. Θα περάσουν πολλά χρόνια με τις πολιτικές που εφαρμόζονται σήμερα ο μέσος Έλληνας να αποκτήσει την οικονομική δυνατότητα αγοράς ιδιοκτησίας όπως ίσχυε πριν 2-3 δεκαετίες με προοδευτικές κυβερνήσεις.

Το πολιτικό σύστημα είναι σε κρίση και αυτό είναι προφανές από την διαχείριση του Ταμείου Ανάκαμψης και των έργων που έχουν συμπεριληφθεί σε αυτό καθώς και των ημετέρων που έχουν αναλάβει τα έργα του. Το ταμείο ανάκαμψης ήταν μια μεγάλη ευκαιρία να αλλάξουμε το παραγωγικό μοντέλο της χώρας με έργα που θα το βοηθούσαν και θα το είχαν εκσυγχρονίσει. Ένα  ολοκληρωμένο σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο που θα συνέδεε όλη την Ελλάδα θα ήταν μια επανάσταση στο χώρο των μεταφορών και των logistics για την Ελλάδα και για την ανάπτυξη της χώρας.

Η εκλογή Προέδρου του ΠαΣοΚ ήταν μια ευκαιρία για την δημοκρατική και θεσμική αναμόρφωση του πολιτικού συστήματος. Η πρώτη Κυριακή των εκλογών απέδειξε ότι οι υποψήφιοι για πρόεδροι στο ΠαΣοΚ δεν κατάφεραν να αυξήσουν την συμμετοχή των πολιτών σε βαθμό που να αποδεικνύει ότι η επίδραση στην κοινωνία της εκλογής προέδρου του ΠαΣοΚ ήταν μεγάλη.

Ο αριθμός 300.000 μόλις 30000 πάνω από την προηγούμενη εκλογή προέδρου, όπου το ΠαΣοΚ ήταν κάτω από 10% δεν είναι πολύ ενθαρρυντική αν λάβουμε υπόψη και την θετική πολιτική συγκυρία για το ΠαΣοΚ που υπήρχε. Η συμμετοχή την δεύτερη Κυριακή ήταν ακόμα περισσότερο αποθαρρυντική και σε αυτό συνέβαλαν οι μικροπολιτικές προσεγγίσεις από τους υποψήφιους που δεν πέρασαν στον δεύτερο γύρο. Αν όλη η διαδικασία αποδειχθεί στο μέλλον μια «φούσκα» τότε το ΠαΣοΚ θα βρεθεί ξανά σε περίοδο «χαμηλών πτήσεων» για μεγάλο χρονικό διάστημα και θα έχει χάσει οριστικά την ευκαιρία για ανάκαμψη των δυνάμεων του.

Τα εκλογικά αποτελέσματα της πρώτης Κυριακής στην εκλογή προέδρου του ΠαΣοΚ έδειξαν ότι η πλειοψηφία των πολιτών που ψήφισαν, επιζητούσε εκλογή νέου αρχηγού σε μια προσπάθεια να δημιουργηθεί μια  δυναμική στην κοινωνία και στην πολιτική. Η εκλογή νέου προέδρου θα ήταν μια πρόκληση για μια ουσιαστική νέα προσπάθεια που θα έφερνε με μεγάλη πιθανότητα ένα νικηφόρο αποτέλεσμα για την προοδευτική παράταξη.

Μένει να αποδειχθεί αν όλη η προσπάθεια της εκλογής νέου προέδρου στο ΠαΣοΚ δεν θα είναι αυτό που λέει ο λαός μας «πολύ κακό για το τίποτα» , αλλά θα αναβαθμίσει τη πολιτική, θα δώσει προοπτική στην προοδευτική παράταξη και θα βοηθήσει την κοινωνία να επανέλθει στα κοινά και να σπάσει την σιωπή του καναπέ. Αν και το τελικό αποτέλεσμα των εκλογών έδειξε ότι το ΠαΣοΚ δεν θέλει να αλλάξει, θα πρέπει οι αρχές και οι αξίες του  να το οδηγήσουν στην συγκρότηση μιας μεγάλης και ανοικτής προοδευτικής παράταξης που να μπορεί να κυβερνήσει.

(*) Ο Μανώλης Κρητικός – έχει καταγωγή από τη Νάξο – είναι Καθηγητής και Διευθυντής Μεταπτυχιακού Δημόσιας Πολιτικής και Διοίκησης Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

# Το άρθρο δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα “Το Βήμα”

Αμοργός: Στα ροζ οι ανεμόμυλοι της Χώρας για τον “Καρκίνο του Μαστού”

0

25 Οκτωβρίου 2024 Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καρκίνου του Μαστού🌸

Η ημέρα αυτή, έχει συνδεθεί με διάφορες δράσεις σε κάθε γωνιά της γης και έχει σκοπό να αφυπνίσει και να ευαισθητοποιήσει τη γυναίκα, να ενημερωθεί από τους λειτουργούς της υγείας και να. κάνει εξετάσεις, αυτοεξέταση-μαστογραφία-Υπερηχογράφημα μαστών,
ώστε να κερδίσει κατά ένα μεγάλο ποσοστό που αγγίζει το 96% την ίαση με έγκαιρη ανίχνευση του καρκίνου του μαστού!

Έτσι κι εδώ στην Αμοργό μας, με την άδεια του Δήμου Αμοργού να “ντύσω” ρόζ τους μύλους της Χώρας Αμοργού, σε μια συμβολική κίνηση υποστήριξης των γυναικών για την πρόληψη του καρκίνου του μαστού.

Κάθε χρόνο από τα 40 έτη κάθε γυναίκα θα πρέπει να κάνει μαστογραφία και υπέρηχο μαστών💖

1 στις 8 γυναίκες δυστυχώς θα έρθει αντιμέτωπη με τη νόσο και ο σκοπός μας είναι να βγει νικήτρια η καθεμία!

Η φωτογράφηση στους μύλους έγινε με το φακό και την προσφορά της αγροτικής ιατρού Παχή Χριστίνας που σε αντίξοες συνθήκες αέρα κατάφερε να αποδώσει την εικόνα υπέροχα και την ευχαριστώ θερμά.

Η πρόληψη σώζει ζωές!!!

Με όλη μου την αγάπη και την εκτίμηση στις μαχήτριες-αγωνίστριες.

Μαία ΚΥ Αμοργού / Λεγάκη Στέλλα

Δείτε τις σχετικές φωτογραφίες 

 

Κατερίνα Μουστάκη για τις αυξήσεις στα Τέλη: “Ποιος έλεγε ψέματα στους δημότες;”

0

Υπάρχει ή όχι αύξηση στα Δημοτικά Τέλη; Η σχετική αύξηση πότε θα ενεργοποιηθεί; Και ποιο είναι το ποσοστό αύξησης; Κουβέντα που έγινε .. viral τον περασμένο Μάιο με την Δημοτική Αρχή να επιμένει ότι οι αυξήσεις δεν θα είναι μεγάλες και οι περισσότεροι θα τις δουν στο τέλος του χρόνου ή αρχές του επόμενου…

Η αντιπολίτευση είχε άλλη άποψη και σήμερα η Κατερίνα Μουστάκη – Δημοτική Σύμβουλος με την παράταξη “Δύναμη Αλλαγής” του Λεονάρδου Χατζηανδρέου, μέσω ανάρτησης στα social media προχώρησε σε μία σημαντική αποκάλυψη: Δημοσιοποίησε λογαριασμούς της ΔΕΗ από επιχείρηση της Ορεινής Νάξου, μέσα από τους οποίους φαίνεται ξεκάθαρα η πολύ μεγάλη διαφορά στα χρήματα που πρέπει να πληρώσουν κάτοικοι της Νάξου, μετά από την αύξηση των τελών από την Δημοτική Αρχή.

Σύμφωνα με τους δύο λογαριασμούς που δημοσιεύει, ο ιδιοκτήτης της επιχείρησης καλείται πληρώσει 175 ευρώ όταν στον προηγούμενο λογαριασμό πλήρωσε 46 ευρώ (!!!)

Ενδιαφέρον θα έχει η απάντηση της Δημοτικής Αρχής στην συγκεκριμένη καταγγελία

Διαβάστε τι αναφέρει η κα Μουστάκη στην ανάρτησή της:

“… Στις 13 Μαϊου 2024 ψηφίστηκαν ομόφωνα από την δημοτική παράταξη του Δήμαρχου Νάξου και μικρών Κυκλάδων κ. Λιανού τα υπέρογκα τέλη στα οικιακά-επαγγελματικά τιμολόγια ΔΕΗ και νερού.

Όλη η αντιπολίτευση τα καταψήφισε τότε κατηγορηθήκαμε από την Δημοτική αρχή ότι λαϊκίζουμε, μάλιστα δεν δίστασαν δημόσια να μας κατηγορήσουν ότι τα παραδείγματα των αυξήσεων που προσκομίσαμε στο δημοτικό συμβούλιο είναι ψευδή!

Σήμερα ήρθαν οι λογαριασμοί της ΔΕΗ με την νέα τιμολόγηση και τα νούμερα τους διαψεύδουν για μία ακόμη φορά. Ο παρακάτω λογαριασμός της ΔΕΗ αφορά μία επιχείρηση στην ορεινή νάξο που πλήρωνε μέχρι και χθες στον δήμο νάξου και μικρών κυκλάδων 46.25€ και τώρα 175.71€!!!

Κοντά τέσσερις φορές παραπάνω… Αυτή η επιχείρηση της ορεινής νάξου έχει επιβαρυνθεί μόνο με το πάγιο της ΔΕΗ ετησίως με το πόσο 776.76€ και λέω μόνο γιατί από τον καινούργιο χρόνο θα επιβαρυνθεί ακόμη περισσότερο μέσα από τα νέα τιμολόγια του νερού που θα έχουν αναδρομική ισχύ.

Ποιός έλεγε ψέματα στους δημότες αποτυπώνεται σε αυτούς τους δύο λογαριασμούς!!!

Το μέλλον φαντάζει ακόμα πιο τρομακτικό, αφού μοιάζει πλέον με απειλή το κλισέ … “και συνεχίζουμε” που γράφουν στις αναρτήσεις τους οι δημοτικοί άρχοντες!”

Με πληροφορίες από τη σελίδα kykladiki.gr

 

Προσοχή: Αλλάζει η ώρα τα ξημερώματα της Κυριακής

0
allagi-oras

Μία ακόμη αλλαγή ώρας. Θα είναι η τελευταία ή όχι;

Την Κυριακή 27 Οκτωβρίου 2024, λήγει η εφαρμογή του μέτρου της θερινής ώρας, σύμφωνα με την οδηγία 2000/84/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της Ε.Ε. της 19ης Ιανουαρίου 2001, σχετικά με τις διατάξεις για τη θερινή ώρα.

Ως εκ τούτου, τα ξημερώματα της Κυριακής, οι δείκτες των ρολογιών θα πρέπει να μετακινηθούν μία ώρα πίσω, δηλαδή από 04:00 σε 03:00.

Μια νέα δημοσκόπηση της Talker Research σε 2.000 άτομα διαπιστώνει ότι 2 στους 5 (40%) θα βιώσουν «daylight saving scaries», ένα είδος μελαγχολίας από τη μείωση του ηλιακού φωτός εξαιτίας της αλλαγής της ώρας.

Σύμφωνα με τα νέα δεδομένα, το άγχος της αλλαγής αυτής ξεκινά περίπου 11 ημέρες νωρίτερα και διαρκεί για τουλάχιστον δύο εβδομάδες μετά την καθιέρωση της νέας ώρας.

Η δημοσκόπηση αποκαλύπτει ότι το 59% των ανθρώπων θα προτιμούσε να υπάρξει μια μόνιμη λύση, που θα καταργεί την αλλαγή της ώρας δύο φορές το χρόνο, υπογραμμίζοντας έτσι την ευρέως διαδεδομένη δυσφορία των ανθρώπων για το ζήτημα αυτό.

ΠΝΑι – Περιφερειακό Συμβούλιο: Ομόφωνη πρόταση για αναβάθμιση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης

0
ΠΝΑΙ - Λεονταρίτης - Αντιπεριφερειάρχης - Εκπαίδευση

Εν μέσω της απεργίας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) έρχεται το Περιφερειακό Συμβούλιο Νοτίου Αιγαίου να ψηφίσει ομόφωνα τη πρόταση που κατέθεσε ο κος Γιώργος Λεονταρίτης (Χωρικός Αντιπεριφερειάρχης Κυκλάδων) για το θέμα της αναβάθμισης στην ακτοπλοϊκή σύνδεση μεταξύ των νησιών.

Σε μία εποχή όπου έχουμε ένα (αντί για δύο) πλοία στα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια, όπου δεν υπάρχει πλοίο ασφαλείας όταν γίνεται απεργία ή το Μεταφορικό Ισοδύναμο δεν πληρώνεται, έρχεται η Περιφέρεια να πιέσει για άμεσες κινήσεις. Τι θα κάνει αλήθεια η Κυβέρνηση; Θα ξεχάσει τη πρόταση σε κάποιο συρτάρι;

Αναλυτικά, η πρόταση που ψηφίστηκε ομόφωνα; 

“Ομόφωνα ψηφίστηκε από το Περιφερειακό Συμβούλιο, το οποίο συνεδρίασε σήμερα, Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2024, η πρόταση του Χωρικού Αντιπεριφερειάρχη Κυκλάδων κ. Γιώργου Λεονταρίτη για την αναβάθμιση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των νησιών της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.

Η εισήγηση και οι προτάσεις του κ. Αντιπεριφερειάρχη κινήθηκαν σε τρεις (3) βασικούς άξονες:

  1. Μεταφορικό Ισοδύναμο

Να καταβάλλεται έγκαιρα (το αργότερο εντός τριμήνου) και παράλληλα να διεκδικηθεί η αλλαγή του τρόπου καταβολής του προτείνοντας η έκπτωση επί της τιμής του εισιτηρίου να γίνεται την στιγμή της έκδοσής του.

  1. Ενδονησιωτική επικοινωνία με επιδοτούμενα πλοία

Ο κ. Λεονταρίτης πρότεινε να γίνεται πολυετής (τουλάχιστον 12ετής) παραχώρηση των επιδοτούμενων γραμμών με πλοία, τα οποία θα πληρούν συγκεκριμένες προδιαγραφές, π.χ. ηλικία πλοίου, πράσινη ενέργεια, ταχύτητα πλεύσης, χωρητικότητα επιβατών, δυνατότητα μεταφοράς οχημάτων, κ.ά.

Επίσης, για τις Κυκλάδες, ο αριθμός των πλοίων πρέπει να είναι τρία (3) και το ένα από αυτά να εξασφαλίζει τη διασύνδεση των Κυκλάδων και με τα Δωδεκάνησα όλο τον χρόνο.

  1. Να υπάρχει γραμμή κορμός, η οποία θα συνδέει Πειραιά – Σύρο – Πάρο – Νάξο – Σαντορίνη καθημερινά.

Επίσης, η σύνδεση με τα Δωδεκάνησα που σήμερα γίνεται με τρία (3) δρομολόγια την εβδομάδα, να γίνεται καθημερινά.

Στην τελική πρόταση που θα κατατεθεί στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας θα συμπεριληφθούν και οι προτάσεις που κατέθεσαν οι Δήμαρχοι που ήταν παρόντες στη συνεδρίαση, καθώς και οι γραπτές προτάσεις που εστάλησαν με επιστολές από τους υπόλοιπους Δημάρχους Κυκλάδων και Δωδεκανήσου”.