Σάββατο, 23 Αυγούστου, 2025
Αρχική Blog Σελίδα 565

ΥΠΑ: Εως το 2027 σε ιδιώτες τα αεροδρόμια, μεταξύ αυτών Πάρου, Νάξου και Σύρου

0
Αεροδρόμιο Νάξος
Αεροδρόμιο Νάξος

Καιρός δεν ήταν; Στα μέσα του 2025 αναμένεται να ολοκληρωθεί η διαδικασία αξιοποίησης των 22 περιφερειακών αεροδρομίων, τα οποία θα παραχωρηθούν ως ενιαίο «πακέτο» μέσω διαγωνισμού.

Πρόκειται για μια στρατηγική πρωτοβουλία που έχει δρομολογηθεί από το Υπερταμείο, με στόχο την ενίσχυση της περιφερειακής ανάπτυξης, τη βελτίωση των υποδομών και τη μεγιστοποίηση της αξίας αυτών των κρίσιμων περιουσιακών στοιχείων.

Όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του Υπερταμείου, κ. Γρηγόρης Δημητριάδης, κατά την παρουσίαση του στρατηγικού σχεδίου για την περίοδο 2025-2027, τα αεροδρόμια αυτά αποτελούν «στρατηγικά περιουσιακά στοιχεία που μπορούν να μετατραπούν σε βασικούς πυλώνες ανάπτυξης για την ελληνική οικονομία».

Η επιλογή της παραχώρησης «πακέτο» στοχεύει στη δημιουργία οικονομιών κλίμακας και στην προσέλκυση επενδύσεων μεγάλης κλίμακας, οι οποίες θα διασφαλίσουν την αναβάθμιση των υποδομών και την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών. Αυτή η στρατηγική, σύμφωνα με τον κ. Δημητριάδη, συνδέεται άμεσα με τη δέσμευση του Υπερταμείου να αξιοποιήσει τη δημόσια περιουσία ως μοχλό ανάπτυξης, ενισχύοντας τόσο την εθνική όσο και την τοπική οικονομία.

Ο κ. Δημητριάδης σημείωσε ότι «η διαδικασία προχωρά σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, και μέχρι το 2025 τα αεροδρόμια θα είναι έτοιμα να παραχωρηθούν σε εξειδικευμένους διαχειριστές που θα αναλάβουν την περαιτέρω ανάπτυξη και λειτουργία τους».

Το 2027 ορίζεται ως το επόμενο «ορόσημο», αφού μέχρι τότε αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες αναβάθμισης των υποδομών, να έχουν τεθεί σε πλήρη λειτουργία τα επενδυτικά σχέδια και να έχει διασφαλιστεί η βιωσιμότητα των νέων δομών. «Στόχος μας είναι να δούμε αυτά τα αεροδρόμια να λειτουργούν ως σύγχρονα κέντρα εξυπηρέτησης και ανάπτυξης, ενισχύοντας την τοπική οικονομία και δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας», πρόσθεσε ο κ. Δημητριάδης, υπογραμμίζοντας τη σημασία της μακροπρόθεσμης στρατηγικής.

Η διοίκηση προσανατολίζεται στη σταδιακή απεμπλοκή του Υπερταμείου από τις μονάδες που μπορούν να αξιοποιηθούν καλύτερα από εξειδικευμένους ιδιώτες. «Η στρατηγική μας είναι ξεκάθαρη: θέλουμε να παραδώσουμε τη διαχείριση των αεροδρομίων σε φορείς που έχουν την τεχνογνωσία και την εμπειρία να τα αναπτύξουν και να επενδύσουν σε αυτά», δήλωσε ο κ. Δημητριάδης. «Προτεραιότητά μας είναι η σωστή προετοιμασία για να επιτύχουμε το καλύτερο αποτέλεσμα», εξήγησε, υπογραμμίζοντας τη σημασία της λεπτομερούς αξιολόγησης και του σχεδιασμού.

Ο λόγος για τα περιφερειακά αεροδρόμια της Καρπάθου, της Χίου, της Αλεξανδρούπολης, του Αράξου, της Λήμνου, των Ιωαννίνων, της Μήλου, της Νάξου, της Πάρου, της Ικαρίας, των Κυθήρων, της Λέρου, της Σητείας, της Νέας Αγχιάλου, της Καλύμνου, της Σκύρου, της Σύρου, της Αστυπάλαιας, του Καστελλόριζου, της Καστοριάς, της Κάσου και της Κοζάνης. Τα περισσότερα από αυτά τα αεροδρόμια απαιτούν σημαντικές επενδύσεις, σε τερματικούς σταθμούς και διαδρόμους προσγείωσης και στον ηλεκτρονικό και μηχανολογικό εξοπλισμό τους. Ο εκσυγχρονισμός τους αναμένεται να συμβάλει καθοριστικά στην ενίσχυση του τουρισμού στις συγκεκριμένες περιοχές.

Η Καλαμάτα πήγε σε κοινοπραξία 

Με εξαίρεση το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, αφού που βγήκε πρώτο και μόνο του σε διαγωνισμό. Υπενθυμίζεται πως πριν λίγες ημέρες έγινε αποδεκτή η προσφορά της κοινοπραξίας Fraport – Delta – Πηλέας για το αεροδρόμιο Καλαμάτας. Τα συνολικά έσοδα για το Δημόσιο από την παραχώρηση θα ανέλθουν στα 71,2 εκατ. ευρώ. Βάσει της συμφωνίας παραχώρησης, προβλέπεται προκαταβολή ύψους 45 εκατ. ευρώ από το επενδυτικό σχήμα. Την είδηση γνωστοποίησε ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, στο συνέδριο του Υπερταμείου, την Τετάρτη (4/12). «Πρόκειται για μια προσφορά εξαιρετικά συμφέρουσα και μάλιστα κατά πολύ ψηλότερη από την ανεξάρτητη αποτίμησή, καθώς τα συνολικά έσοδα θα ανέλθουν σε 71,2 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 45 εκατ. ευρώ αποτελούν προκαταβολή παραχώρησης», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο αναπληρωτής CEO στο Υπερταμείο Στέφανος Γιουρέλης τόνισε τη στρατηγική σημασία του έργου για την τοπική ανάπτυξη: «Η Καλαμάτα θα αποκτήσει ένα σύγχρονο αεροδρόμιο που δεν θα εξυπηρετεί μόνο τις αυξημένες τουριστικές ανάγκες αλλά θα συμβάλει γενικότερα στην οικονομική ανάπτυξη της περιοχής. Αυτό το έργο αποτελεί υπόδειγμα για το πώς μπορούν να αξιοποιηθούν τα δημόσια περιουσιακά στοιχεία με στόχο τη δημιουργία αξίας και την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας».

Τα υπόλοιπα 22 περιφερειακά αεροδρόμια θεωρούνται οικονομικά λιγότερο ελκυστικά όταν εξετάζονται μεμονωμένα γι’ αυτό και αναμένεται ο διαγωνισμός να τρέξει με την παραχώρησή τους en bloc. Η αναβάθμιση και αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων θα έχει πολλαπλά οφέλη, σύμφωνα με τη διοίκηση. Θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας, θα ενισχύσει τις τοπικές οικονομίες και θα προσφέρει καλύτερες υπηρεσίες στους πολίτες και τους τουρίστες. «Η ανάπτυξη των περιφερειακών αεροδρομίων είναι ένα έργο που θα φέρει άμεσα και μακροπρόθεσμα οφέλη στην οικονομία και την κοινωνία», κατέληξε ο κ. Δημητριάδης.

Με πληροφορίες από τη σελίδα energygame.gr

 

“Κυκλαδίτισσες”: Η πρώτη πανκυκλαδική έκθεση ξεκινά από την Αθήνα και μεταφέρεται στη Σαντορίνη

0

Κυκλαδίτισσες: Άγνωστες ιστορίες γυναικών των Κυκλάδων…

Ίσιδα, Νεικώ, Παρθενίκα, Αλίνη, Μαγία Πούλχρα, Ερμιόνη, Αλεξιβώλα, Άρτεμις, Αθηνά, Θεοκτίστη, Μαξιμίλλα, Ευπορία…

Αυτές είναι μόνο μερικές από τις Κυκλαδίτισσες που θα αφηγηθούν την ιστορία τους στην αρχαιολογική έκθεση με τίτλο Κυκλαδίτισσες: Άγνωστες ιστορίες γυναικών των Κυκλάδων που διοργανώνουν το Υπουργείο Πολιτισμού, μέσω της Εφορείας Αρχαιοτήτων Κυκλάδων και το  Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, από τις 12 Δεκεμβρίου 2024 έως τις 4 Μαΐου 2025. Η  έκθεση, που θα φιλοξενηθεί στο Μέγαρο Σταθάτου, θα παρουσιαστεί  στη συνέχεια αυτούσια στο ανακαινισμένο Αρχαιολογικό Μουσείο Θήρας, το οποίο θα ανοίξει επίσημα τις πύλες του με αυτήν. Επιμελητές της έκθεσης είναι ο Δρ Δημήτρης Αθανασούλης, Διευθυντής Εφορείας Αρχαιοτήτων Κυκλάδων και οι Επιστημονικοί Διευθυντές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης Δρ Παναγιώτης Ιωσήφ, Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Radboud της Ολλανδίας και Δρ Ιωάννης Φάππας, Επίκουρος Καθηγητής Προϊστορικής Αρχαιολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Η πρώτη πανκυκλαδική έκθεση που έχει διοργανωθεί ποτέ, παρουσιάζει την ιστορία μέσα από τα μάτια των γυναικών των Κυκλάδων, από την αρχαιότητα μέχρι το 19ο αιώνα. Μια έκθεση που συγκεντρώνει στην Αθήνα 180 μοναδικά αριστουργήματα από όλα σχεδόν τα μουσεία των νησιών των Κυκλάδων: την Αμοργό, την Άνδρο, τη Δήλο, τη Θήρα, την Ίο, την Κέα, την Κύθνο, τη Μήλο, τη Μύκονο, τη Νάξο, την Πάρο, τη Σέριφο, τη Σίκινο, τη Σίφνο, τη Σύρο, την Τήνο και τη Φολέγανδρο. Ta εκθέματα χρονολογούνται από την πρώιμη προϊστορία μέχρι και τη γέννηση του ελληνικού κράτους. Έργα μοναδικά, τα περισσότερα από αυτά δεν έχουν ταξιδέψει ποτέ εκτός Κυκλάδων και εκτός του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης, ενώ ορισμένα δεν έχουν παρουσιαστεί ποτέ στο κοινό. Δίπλα στα μαρμάρινα κυκλαδικά ειδώλια της πρωτοκυκλαδικής περιόδου του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης, ο επισκέπτης θα δει 135 εκθέματα από τις συλλογές της Εφορείας Αρχαιοτήτων Κυκλάδων  και εκθέματα από το Μουσείο Κανελλοπούλου, το Επιγραφικό Μουσείο Αθηνών, την Εφορεία Παλαιοναθρωπολογίας και Σπηλαιολογίας και σημαντικές ιδιωτικές συλλογές.

Η έκθεση αποτελεί την πρώτη κοινή δράση του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης και της Εφορείας Αρχαιοτήτων Κυκλάδων, σε εφαρμογή του Μνημονίου Συνεργασίας που υπογράφτηκε στις 17 Μαΐου 2024 από την Υπουργό Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη και την Πρόεδρο και Διευθύνουσα Σύμβουλο του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης, Σάντρα Μαρινοπούλου, με στόχο τη μελέτη, ανάδειξη και προβολή του κυκλαδικού πολιτισμού στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Όπως αναφέρει η Υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη: «Η έκθεση ”Κυκλαδίτισσες: Άγνωστες ιστορίες γυναικών των Κυκλάδων” προσπαθεί να συγκεράσει δύο πάρα πολύ επίκαιρα πράγματα. Το ένα είναι η θέση της γυναίκας διεθνώς και διαχρονικά στην ιστορία και τον  πολιτισμό. Το δεύτερο είναι η νησιωτικότητα. Η νησιωτικότητα είναι αυτή που προσδιορίζει -και προσδιόριζε από την προϊστορική περίοδο μέχρι και τις μέρες μας – την πορεία και το ιστορικό γίγνεσθαι των συγκεκριμένων νησιών. Η γυναίκα είναι αυτή η οποία έχει μία ξεχωριστή θέση στη νησιωτική κοινωνία και αυτό αποτυπώνεται είτε μέσω των λατρειών, σε συγκεκριμένες θεότητες είτε στις γραπτές μαρτυρίες, τις επιγραφές των Κυκλάδων, που ακριβώς έχουν διασώσει το ρόλο της γυναίκας, στον ιδιωτικό χώρο -μέσα από πληθώρα κειμένων- είτε στη δημόσια παρουσία της. Ακόμα και από τον τρόπο του πένθους, έτσι όπως το βιώνουν και έτσι όπως εκδηλώνονται, είναι δηλωτικό της θέσης της γυναίκας σε αυτές τις αρχαίες νησιωτικές κοινωνίες. Η γυναίκα, στη συγκεκριμένη έκθεση, είναι η πρωταγωνίστρια στην ιδιωτική και τη δημόσια σφαίρα: Στην οικογένεια, τη θρησκεία, την οικονομία, την πολιτική. Το δίπολο μεταξύ του περιορισμού και της δυναμικής παρουσίας αντανακλά ταυτόχρονα την ανθεκτικότητα, την προσαρμοστικότητα και την ικανότητα των γυναικών των Κυκλάδων να επανακαθορίζουν την ταυτότητα και το ρόλο τους με βάση τις συνθήκες της εκάστοτε εποχής».

Όπως αναφέρει η Πρόεδρος του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης, Σάντρα Μαρινοπούλου: «Είμαστε περήφανοι που η πρώτη συνεργασία με το Yπουργείο Πολιτισμού και την Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων, είναι μια μεγάλη αρχαιολογική έκθεση που αφορά τη Γυναίκα. Τη Γυναίκα του Αιγαίου και την ιστορία της, όπως αυτή εξελίχθηκε στο πέρασμα των αιώνων.  Η συνδιοργάνωση αυτή με το Υπουργείο σηματοδοτεί την έναρξη μιας σειράς  κοινών δράσεων όπως  ερευνητικά προγράμματα, συνέδρια,  εκπαιδευτικές δραστηριότητες, επιστημονικές εκδόσεις, ψηφιακές εφαρμογές αλλά  και το πρώτο Corpus  μαρμάρινων ειδωλίων και αγγείων της πρωτοκυκλαδικής περιόδου που βρίσκονται σε μουσεία και ιδιωτικές συλλογές ανά τον κόσμο.  Οι Κυκλαδίτισσες είναι μια “ιστορική” διακυκλαδική έκθεση καθώς συγκεντρώνει για πρώτη φορά τόσα αριστουργήματα των Κυκλάδων μαζί. Για τον λόγο αυτό αποφασίσαμε  με το Υπουργείο Πολιτισμού να συνεχίσει το ταξίδι της στις Κυκλάδες, για να εγκαινιάσει το ανακαινισμένο Αρχαιολογικό Μουσείο της Θήρας. Είναι και αυτός ένας τρόπος να συμβάλλουμε έμπρακτα στη διάδοση του κυκλαδικού πολιτισμού και να προσφέρουμε πίσω στις Κυκλάδες, καθώς αυτές αποτελούν τον λόγο ύπαρξης του Μουσείου μας».

Θέτοντας στο επίκεντρο τη γυναίκα όπως αυτή αναδεικνύεται μέσα από τις μαρτυρίες του παρελθόντος των Κυκλάδων, η έκθεση επιχειρεί να προσεγγίσει τη θέση των γυναικών στις νησιωτικές κοινωνίες, μέσα από μικρές ή μεγαλύτερες «ανείπωτες» ιστορίες που μας αφηγούνται οι ίδιες, είτε μέσα από τα λόγια τους είτε μέσα από τα υλικά τους κατάλοιπα, σχεδόν πάντα όμως μέσα από τα μάτια των ανδρών της εποχής τους. Η έκθεση φέρνει έτσι στο φως άγνωστους ρόλους των γυναικών στο πέρασμα του χρόνου και πώς οι ρόλοι αυτοί επηρεάστηκαν από τη νησιωτικότητά τους. Θεότητες και μητέρες, ιέρειες, εταίρες, έμποροι, μαχήτριες, διανοούμενες, θρηνωδοί, μάγισσες, μετανάστριες, πρωταγωνιστούν στην έκθεση.

Ο επισκέπτης θα γνωρίσει τις Κυκλαδίτισσες τόσο στο δημόσιο βίο όσο και στην ιδιωτική σφαίρα, στην κοινωνική, πολιτική, θρησκευτική και οικογενειακή ζωή. Μέσα στις δώδεκα ενότητες, παρουσιάζεται η σχέση τους με τον ερωτισμό, τον θάνατο και τον θρήνο, η συμμετοχή τους σε θρησκευτικά δρώμενα και διονυσιακές εορτές, η βία και οι περιορισμοί που τους επέβαλε η κοινότητα.

Ειδώλια και μεγάλου μεγέθους γλυπτά, αγγεία, κοσμήματα, νομίσματα, επιτύμβιες στήλες και επιγραφές με νομικά κείμενα, τοιχογραφίες, ψηφιδωτά, χαρακτικά, χειρόγραφα και εικόνες που χρονολογούνται από τα προϊστορικά έως τα μεταβυζαντινά χρόνια, συνθέτουν το μωσαΪκό της έκθεσης.

Από τα εκθέματα, πολλά από τα οποία θα μπορούσαν να αποτελέσουν αντικείμενα έκθεσης από μόνα τους, τρία έργα ξεχωρίζουν λόγω μοναδικότητας και μεγέθους:  η κολοσσική Κόρη της Θήρας (2,48 μ. ύψος), ένα από τα ελάχιστα σχεδόν ακέραια αρχαϊκά αγάλματα, το οποίο  θα εκτεθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα, η εμβληματική τοιχογραφία από το Ακρωτήρι της Σαντορίνης που παρουσιάζει τις «Γυναίκες στο Άδυτο», έργο μοναδικό και μνημειακών διαστάσεων (μήκους σχεδόν 4 μ.), αλλά και το ελληνιστικό άγαλμα της Ελαφηβόλου Αρτέμιδος από τη Δήλο, το οποίο για πρώτη φορά θα εκτεθεί εκτός του νησιού.

Η έκθεση Κυκλαδίτισσες: Άγνωστες ιστορίες γυναικών των Κυκλάδων είναι η δεύτερη της νέας σειράς αρχαιολογικών εκθέσεων «Ανθρώπινες Ιστορίες» του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης, που προσεγγίζει ιστορίες για τον βίο, τα ήθη και τα έργα θνητών, τα οποία επηρέασαν τη ζωή, τις αντιλήψεις και τη σκέψη των μεταγενέστερων γενεών.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ

Οι Κυκλαδίτισσες διαθέτουν ιστορικά το δυναμισμό που επιβάλει το τοπίο τους: άνυδρο, πετρώδες, απομονωμένο και συνάμα συνδεδεμένο με τα άλλα νησιά, γοητευτικό, μοναδικό. Γυναίκες τολμηρές που συνάπτουν οικονομικές συναλλαγές ή ευεργετούν την κοινότητά τους, ταξιδεύουν από τα πέρατα του κόσμου για να συναντήσουν τη μοίρα τους στην καρδιά του Αρχιπελάγους, δοκιμάζουν τη σχέση τους με το θείο, μεταμορφώνονται σε οσίες και αγίες οι ίδιες. Πάντοτε, επηρεασμένες από τη θάλασσα την ίδια: είτε λόγω των απειλών και των κινδύνων που αυτή εκπροσωπεί, είτε λόγω του πλούτου και της ελευθερίας που προσφέρει.

Γιατί, όμως, οι γυναικείες μορφές από τις Κυκλάδες; Το νησιωτικό σύμπλεγμα προσφέρει πληθώρα πηγών που σχετίζονται με τις γυναίκες και τους πολλαπλούς ρόλους που κλήθηκαν να παίξουν στα νησιά και τις τοπικές κοινωνίες. Ποτέ μέχρι σήμερα δεν επιχειρήθηκε να ειπωθεί η ιστορία τους μέσα από την ανάλυση των αρχαιολογικών, ιστορικών και εθνολογικών τεκμηρίων με τρόπο συνεχή και εύληπτο, ιδιαιτέρως στο πλαίσιο μιας έκθεσης που να απευθύνεται και στο ευρύ κοινό. Η έκθεση θέτει τη γυναίκα των Κυκλάδων στο επίκεντρο όχι μόνο γιατί μπορεί να διηγηθεί την ιστορία των νησιών με έναν διαφορετικό τρόπο σε σχέση με την ιστορία «των ανδρών», αλλά και γιατί οι Κυκλαδίτισσες παρουσιάζουν ενδιαφέρουσες ομοιότητες και διαφοροποιήσεις στους ρόλους τους μέσα στον χρόνο. Είναι αυτές που θεοποιούνται στην προϊστορία και αποτελούν τις θηλυκές και κυρίαρχες εκφράσεις του θείου.

Οι γυναίκες που περιθωριοποιούνται στα πρώιμα ιστορικά χρόνια πριν αρχίσουν να καταλαμβάνουν σημαντική έως και κυρίαρχη θέση στην ελληνιστική και ρωμαϊκή περίοδο. Είναι εκείνες οι γυναίκες που ταξιδεύουν, που συναντούν την ευτυχία ή τη μοίρα τους στις Κυκλάδες. Οι θεές και αγίες των θρησκειών των νησιών που προσφέρουν ανακούφιση και γιατρειά, θεραπεύτριες, αντικείμενα λατρείας από την μακρινή προϊστορία μέχρι τις μέρες μας. Αυτές που από θεές της φύσης και της μητρότητας μετατρέπονται σε προστάτιδες της θάλασσας και των ναυτικών. Είναι, τέλος, αυτές που επηρέασαν όσο λίγες τη διαμόρφωση του σύγχρονου ελληνικού κράτους και συνέβαλαν τα μέγιστα στην Ελληνική Επανάσταση ορμώμενες και επηρεασμένες από τη νησιωτικότητα του τόπου τους.

Η έκθεση περιλαμβάνει 12 ενότητες:

  1. Ισορροπώντας μεταξύ δύο φύλων
    2. Η προέλευση του κόσμου
    3. Θεές των Νήσων
    4. Θηλυκά Αποτρόπαια
    5. Στα Ιερά
    6. Θεές της θάλασσας
    7. Ταυτότητες γυναικών
    8. Από την Οικουμένη στο Αρχιπέλαγος
    9. Ερωτισμός
    10. Βία
    11. Ο θάνατος με τα δικά τους μάτια
    12. Πρόσωπα

Η μουσειογραφική μελέτη της έκθεσης εκπονήθηκε από τους τρεις επιμελητές, ενώ για τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό υπήρξε στενή συνεργασία τους με την αρχιτέκτονα Δέσποινα Τσάφου και την Κατερίνα Αποστόλου.

Η έκθεση συνοδεύεται από δίτομο κατάλογο ο οποίος περιλαμβάνει δοκίμια σημαντικών μελετητών και εκτενή λήμματα των αντικειμένων της έκθεσης, πολλά από τα οποία δημοσιεύονται για πρώτη φορά. Ο πρώτος τόμος του καταλόγου αποτελείται από 520 σελίδες και παρουσιάζει όλα τα αντικείμενα της έκθεσης ανά ενότητα. Επίσης, με στόχο την προαγωγή της έρευνας για τις γυναίκες στις Κυκλάδες,  θα διοργανωθεί σχετικό επιστημονικό συνέδριο την Άνοιξη.


ΔΑΝΕΙΣΤΕΣ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ

Αρχαιολογικό Μουσείο Δήλου
Αρχαιολογικό Μουσείο Πάρου
Μουσείο Προϊστορικής Θήρας
Αρχαιολογικό Μουσείο Θήρας
Αρχαιολογικό Μουσείο Ίου
Αρχαιολογική Συλλογή Σερίφου
Αρχαιολογική Συλλογή Αμοργού
Μονή Παναγιάς Χοζοβιώτισσας – Αμοργός
Αρχαιολογικό Μουσείο Άνδρου
Αρχαιολογική Συλλογή Κύθνου
Αρχαιολογικό Μουσείο Μυκόνου
Αρχαιολογικό Μουσείο Νάξου
Αρχαιολογικό Μουσείο Σίφνου
Αρχαιολογικό Μουσείο Τήνου
Αρχαιολογικό Μουσείο Κέας
Αρχαιολογικό Μουσείο Μήλου
Αρχαιολογικό Μουσείο Σύρου
Αρχαιολογική Συλλογή Φολεγάνδρου
Αρχαιολογική Συλλογή Σικίνου
Καϊρειος Βιβλιοθήκη – Άνδρος
Μουσείο Παύλου και Αλεξάνδρας Κανελλοπούλου
Επιγραφικό Μουσείο
Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος
Γενικά Αρχεία του Κράτους
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Λασκαρίδη
Μουσείο Μπενάκη
Εφορεία Παλαιοανθρωπολογίας – Σπηλαιολογίας

«Κυκλαδίτισσες: Άγνωστες ιστορίες γυναικών των Κυκλάδων»

12 Δεκεμβρίου 2024 μέχρι 4 Μαΐου 2024
Μέγαρο Σταθάτου

 

Ξεναγήσεις κοινού:
Aπό 21/12 και κάθε Πέμπτη, 18:00 – 19:00 και κάθε Σάββατο και Κυριακή, 13:00 – 14:00
20 άτομα ανά ξενάγηση
Οι κρατήσεις για τις ξεναγήσεις πραγματοποιούνται μόνο ηλεκτρονικά στο cycladic.gr

Ώρες λειτουργίας:
Δευτέρα, Τετάρτη, Παρασκευή, Σάββατο: 10.00-17.00
Πέμπτη: 10.00-20.00
Κυριακή: 11.00-17.00
Τρίτη: Κλειστή

Εορταστικό Ωράριο από τις 17/12
Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη, Σάββατο: 10:00-17:00
Πέμπτη, Παρασκευή: 10:00-20:00
Κυριακή: 11:00-17:00
* Την Τρίτη 17/12 οι Μόνιμες Εκθέσεις, το Cycladic Shop και το Cycladic Café δεν θα είναι προσβάσιμα.

*Κλειστά τις αργίες: 25/12, 26/12 και 1/1
Το εορταστικό ωράριο ισχύει έως 6/1


Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Μέγαρο Σταθάτου/ Βασιλίσσης Σοφίας & Ηροδότου 1
106 74, Αθήνα
Τηλ.: (+30) 210 7228321-3
W: www.cycladic.gr
Facebook: @CycladicArtMuseum
Instagram: @cycladic_museum

LinkedIn: The Museum of Cycladic Art

 

Αυστραλία: Αναψε “Πράσινο” για απαγόρευση των social media σε ανήλικους (-16 ετών)

0

Το κοινοβούλιο της Αυστραλίας έδωσε σήμερα το «πράσινο φως» στο νομοσχέδιο με το οποίο θα απαγορευτεί η πρόσβαση των ανηλίκων κάτω των 16 ετών στους ιστοτόπους κοινωνικής δικτύωσης (social media). Το σχέδιο νόμου θα συζητηθεί τώρα στη Γερουσία.

Με βάση την πρόταση, την οποία προώθησε ο πρωθυπουργός Aντονι Αλμπανέζι, οι πλατφόρμες όπως το X, το TikTok, το Facebook και το Instagram θα πρέπει να λάβουν μέτρα για να εμποδίσουν τους νέους κάτω των 16 ετών να αποκτήσουν πρόσβαση. Εάν δεν τηρήσουν την υποχρέωσή τους θα τους επιβληθούν πρόστιμα που μπορεί να φτάσουν ακόμη και τα 31 εκατομμύρια ευρώ.

Πολλές πλατφόρμες κατήγγειλαν μια «βιαστική» απόφαση, εκφράζοντας «σοβαρές ανησυχίες» για τις «απρόβλεπτες συνέπειες» που μπορεί να έχει. Ωστόσο, το νομοσχέδιο εγκρίθηκε με 102 ψήφους υπέρ έναντι 13 κατά. Δεν έχει καθοριστεί ακόμη το πότε θα συζητηθεί στη Γερουσία.

Πριν από την ψηφοφορία ο Αλμπανέζι είπε ότι τα κοινωνικά δίκτυα είναι «μια πλατφόρμα που ευνοεί τις κοινωνικές πιέσεις, μια μηχανή άγχους, ένας δίαυλος για τους απατεώνες και, το χειρότερο όλων, ένα εργαλείο για τα αρπακτικά στο διαδίκτυο».

Η Αυστραλία είναι στην πρωτοπορία των χωρών που λαμβάνουν μέτρα για να προστατεύσουν τα παιδιά στο διαδίκτυο. Το όριο ηλικίας που προτείνεται είναι από τα αυστηρότερα παγκοσμίως, όμως ο τρόπος που θα εφαρμοστούν οι προτάσεις παραμένει ασαφής.

Το κείμενο, μετά την τροποποίησή του από το κοινοβούλιο, απαιτεί στο εξής από τους κολοσσούς της τεχνολογίας να ζητούν από τους νέους χρήστες τους ένα έγγραφο ταυτότητας που θα αποδεικνύει την ηλικία τους.

Εάν εγκριθεί τελικά το νομοσχέδιο, οι εταιρείες θα έχουν περιθώριο ενός έτους για να εφαρμόσουν τα μέτρα.

Κάποιοι αναλυτές ωστόσο εκφράζουν αμφιβολίες για το κατά πόσο είναι τεχνικά δυνατή μια απαγόρευση πρόσβασης με βάση την ηλικία. Ο καθηγητής ψηφιακής επικοινωνίας στο Πανεπιστήμιο του Σίδνεϊ Τέρι Φλιού είπε ότι ενδέχεται το νομοσχέδιο να καταλήξει μια «συμβολική κίνηση».

Με πληροφορίες από ΑΠΕ, AFP

Αντώνης Καλομοιράκης: “Το γέλιο δίνει ζωή” (video)

0

Ο Αντώνης Καλομοιράκης μας χαρίζει αρκετές στιγμές γέλιου μέσα από τους ρόλους που υποδύεται, αλλά και τις κωμωδίες που γράφει ο ίδιος.

Φέτος καταφέρνει στην κωμωδία των Ρέππα-Παπαθανασίου “Η Κατάρα της Τζέλας Δελαφράγκα” να “ανασύρει” το γέλιο από τους τηλεθεατές, κάτι το οποίο είναι αρκετά δύσκολο όπως λέει ο ίδιος μιλώντας στον Νίκο Σκορδιαλό για το NaxosPress.gr.

“Είναι σαν πάρτι” μας αποκαλύπτει περιγράφοντας μας το κλίμα των γυρισμάτων και μας εξηγεί πως προέκυψε η συνεργασία του με αυτό το άπαιχτο συγγραφικό δίδυμο.

“Είναι ο άνθρωπος που πίστεψε στις δυνατότητες μου” δηλώνει για τον Χάρη Ρώμα και μας μιλάει για την γνωριμία τους και τη συνεργασία τους αναφέροντας πως έχουν μια λατρεμένη σχέση.

“Το γέλιο δίνει ζωή” μας λέει προς το τέλος της συνέντευξης και μας προσκαλεί όλους στην παράσταση στην οποία πρωταγωνιστεί (βλ «ένας καταπληκτικός καταθλιπτικός» στο θέατρο Αλφα” και «Η αβάσταχτη ελαφρότητα της μύτης» στο θέατρο “Τόπος Αλλού”), αλλά μας δίνει και ένα μικρό σπόιλερ για την “Κατάρα της Τζέλας Δελαφράγκα”

Ακούστε τη συνέντευξη που έδωσε στον Νίκο Σκορδιαλό 

Βιογραφικό 

Ο Αντώνης Καλομοιράκης είναι ηθοποιός, σκηνοθέτης, συγγραφέας. Γεννήθηκε στο Ηράκλειο Κρήτης. Με σπουδές σε Δραματική Σχολή Το Θέατρο των Αλλαγών, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Σχολή Καλών Τεχνών Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.

Φοίτησε στη σχολή Καλών Τεχνών του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου στο Ναύπλιο καθώς και στη Δραματική Σχολή του Θεάτρου των Αλλαγών.

Δείγμα της δουλειάς του στο θέατρο είναι οι παραστάσεις Ο βαφτιστικός της Κυρίας (2018), Εμπενίζερ Σκρουτζ, η πιο χριστουγεννιάτικη ιστορία (2016), Ο άνδρας με την πουά γραβάτα (2016), Ο Φιάκας (2018). Νεφελοκουκοχώρα (2018-2019), Ο Κλέαρχος, η Μαρίνα κι ο κοντός (2020 – 2023), Της πατρίδας μου η σημαία έχει χρώμα γαλανό,  «Η αβάσταχτη ελαφρότητα της μύτης» και “Ενας καταπληκτικός καταθλιπτικός” 

Στην τηλεόραση συμμετείχε στη σειρά Το Καφέ της Χαράς (2020), στο “Εάν ήμουν Πλούσιος” και τώρα στην “Κατάρα της Τζέλας Δελαφράγκα”.. Και στον Κινηματογράφο “Καρδίτσα4ever (2020).

Ο Αντώνης Καλομοιράκης συμμετέχει επίσης ως τραγουδιστής στο μουσικό σχήμα «ήξεις αφίξεις» με τον Πάρι Σκαρτσολιά και τον Θανάση Καφενταράκη.

 

 

Α’ ΕΛΜΕ Κυκλάδων: Επτά χρόνια χωρίς καλλιτεχνικά και μουσική οι μαθητές στη Μήλο (!!!)

0
adikies-stis-adeies-metaksy-anapliroton-kai-monimon-ekpaideftikon

Για 80 κενά καθηγητών στα σχολεία των Κυκλάδων, τρεις μήνες μετά την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, κάνει λόγο με καταγγελία της, η Α’ ΕΛΜΕ Κυκλάδων. Σύμφωνα με την ίδια καταγγελία, δεν διδάσκονται φυσική σε πέντε σχολεία των Κυκλάδων! Οι μαθητές της Μήλου έχουν να διδαχθούν Μουσική και Καλλιτεχνικά επτά (7) χρόνια!!! Δεκάδες χαμένες ώρες μαθηματικών για τα παιδιά στο Γυμνάσιο Λ.Τ. Σερίφου Δεκάδες μαθητές χωρίς καθηγητές παράλληλης στήριξης.. Κι όλα αυτά εν έτη 2024…

Η καταγγελία

“Έχουν περάσει τρεις μήνες από έναρξη των σχολικών μαθημάτων και αντί η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας να στείλει καθηγητές στα σχολεία στέλνει σημειώματα για ΕΔΕ και πειθαρχικά στους εκπαιδευτικούς που αγωνίζονται για το δημόσιο σχολείο. Ειδικότερα τα σχολεία των Κυκλάδων παρουσιάζουν περίπου 80 κενά σε γενική και ειδική αγωγή, καθώς και σε ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, σε όλες τις ειδικότητες.

Όπως είναι λογικό πολλά από τα σχολεία της περιοχής μας δεν μπορούν να λειτουργήσουν κανονικά, κάτω από αυτές τις συνθήκες. Ενδεικτικά σε πέντε τουλάχιστον σχολεία στις Κυκλάδες δεν γίνεται καθόλου ή γινεται με περικοπές το μάθημα της Φυσικής, οι μαθητές στα σχολεία της Μήλου έχουν να διδαχθούν καλλιτεχνικά και μουσική επτά χρόνια και δεκάδες μαθητές με ειδικές ανάγκες παραμένουν χωρίς τον καθηγητής παράλληλης στήριξης.

Την ίδια στιγμή στα σχολεία των Κυκλάδων πολυάριθμα είναι τα κενά στα τμήματα ένταξης ενώ δεν έχουν προσληφθεί καθόλου καθηγητές παράλληλης στήριξης, με αποτέλεσμα δεκάδες μαθητές με ιδιαίτερες μαθησιακές ανάγκες να μένουν μόνοι και αβοήθητοι στη σχολική τάξη. Σε πολλά σχολεία δεν διδάσκονται καθόλου ή διδάσκονται ελάχιστα τα μαθήματα των καλλιτεχνικών, της μουσικής της πληροφορικής, της τεχνολογίας…

Δυστυχώς για άλλη μια χρονιά η εκπαίδευση και οι μαθητές μας στη νησιωτική Ελλάδα βιώνουν τον αποκλεισμό από τη πρόσβαση στη γνώση και ιδιαίτερα από τα ειδικά μαθήματα αυτά που προωθούν την ανάπτυξη ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων.

Τα χιλιάδες εκπαιδευτικά κενά και οι σοβαρές ελλείψεις στην εκπαίδευση μπορούν να λυθούν μόνο με ένα τρόπο. Με μόνιμους μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών άμεσα.

Οι εκπαιδευτικές ανάγκες δεν υπολογίζονται με βάση τις ανάγκες και τις συνθήκες της αγοράς ούτε με το διαθέσιμο εκπαιδευτικό προσωπικό αλλά με βάση τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης, του δημόσιου σχολείου και των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας.

Απέναντι σε όλους τους σχεδιασμούς για ένα “φτηνό” και υποβαθμισμένο δημόσιο σχολείο εμείς συνεχίζουμε στο δρόμο της αντίστασης. Ο κόσμος της εκπαίδευσης, οι εργαζόμενοι και οι γονείς θα υπερασπιστούμε το δημόσιο σχολείο. Θα ακυρώσουμε στην πράξη, όπως και τα προηγούμενα χρόνια, κάθε πολιτικό σχεδιασμό που υπονομεύει το μέλλον της νέας γενιάς.

Απαιτούμε:

# κάλυψη όλων των κενών και των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών μας και παιδιών μας και μόνιμους μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών για όλα τα πραγματικά κενά.

# 20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις κατευθύνσεις και 10 μαθητές ανά καθηγητή στα εργαστήρια!

# Προσλήψεις για τμήματα ένταξης και παράλληλης στήριξης!

# Ένας καθηγητής παράλληλης στήριξης για κάθε μαθητή!

# Κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών κενών και στα μικρά νησιά των Κυκλάδων!

# Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη και Ενισχυτική Διδασκαλία σε όλα τα σχολεία!

# Προσλήψεις εκπαιδευτικών για όλα τα τμήματα υποδοχής”.

 

Πρόταση Ημέρας: Φασολάδα αλά Τοσκάνα με μπόλικα αρωματικά

0

Μία συνταγή με την ντόπια ποικιλία φασολιού της Τοσκάνης, τα γλυκά και νόστιμα Canellini. Σύμφωνα με τον θεμελιωτή της ιταλικής κουζίνας, Pellegrino Artusi, στο πόνημά του La Scienza in cucina e l’arte di mangiar bene, που δημοσιεύθηκε το 1891, το όνομα της συνταγής –fagioli all’uccelletto– το άκουσε σε τρατορίες της Φλωρεντίας και ότι τα φασόλια αυτά συνοδεύονται ωραία με κρέας, αν δεν θέλει κάποιος να τα φάει σκέτα.

Στην Τοσκάνη, πράγματι, αυτό το πιάτο σερβίρεται με κρεατικά. Η λέξη «uccelletto» σημαίνει «πουλάκι», καθώς τα βασικά συστατικά της συνταγής (φασκόμηλο, σκόρδο και ντομάτα) χρησιμοποιούνταν για το μαγείρεμα μικρού φτερωτού κυνηγιού.

Το πιάτο – όπως το βλέπουμε στον “Γαστρονόμο” – σιγομαγειρεύεται υπομονετικά, μέχρι τα φασόλια να χυλώσουν καλά, ενώ σε κάποιες παραλλαγές σερβίρεται και ως zuppeta, δηλαδή σούπα.

Χρόνος: 15′ προετοιμασία / 2 ώρες και 15′ μαγείρεμα /  12 ώρες αναμονή /  Σύνολο: 14 ώρες και 30′

Υλικά

Μερίδες: 4

# 250 γρ. φασόλια Canellini ή Βανίλιες ΠΟΠ Φενεού, μουλιασμένα σε νερό αποβραδίς
#  1 φρέσκο κλωνάρι λεβάντα χωρίς τα άνθη (ή 1/2 κουτ. γλυκού ξερή, τριμμένη)
#  1 ξερό κρεμμύδι, ψιλοκομμένο
#  2 σκελίδες σκόρδο, σε φετάκια
#  10 μεγάλα φύλλα από φρέσκο φασκόμηλο
#  1 κουτ. γλυκού πολύ ψιλοκομμένο φρέσκο δεντρολίβανο
#  250 γρ. ντοματάκια από κονσέρβα, λιωμένα στον πολυκόφτη
#  καυτερό μπούκοβο (ή τσίλι), κατά βούληση
#  50 ml ελαιόλαδο
# αλάτι, φρεσκοτριμμένο πιπέρι

Για το σερβίρισμα

# ξύσμα και χυμός από 1 λάιμ
# μερικά φύλλα από φρέσκο θυμάρι

Διαδικασία

  1. Για να φτιάξουμε xυλωμένη φασολάδα με φασκόμηλο, ξεκινάμε ξεπλένοντας τα φασόλια και τα βάζουμε σε μια κατσαρόλα με άφθονο κρύο νερό.
  2. Ζεσταίνουμε σε δυνατή φωτιά μέχρι να αρχίσει να κοχλάζει, ξαφρίζοντας σχολαστικά.
  3. Μόλις το νερό καθαρίσει καλά, χαμηλώνουμε τη φωτιά, προσθέτουμε τη λεβάντα και σιγοβράζουμε για 1 1⁄2 ώρα ή μέχρι να μαλακώσουν καλά τα φασόλια.
  4. Λίγα λεπτά πριν αποσύρουμε από τη φωτιά, αλατίζουμε.
  5. Στραγγίζουμε τα φασόλια και κρατάμε στην άκρη περίπου 100 ml από το νερό τους.
  6. Στην (άδεια και καθαρή πλέον) κατσαρόλα ζεσταίνουμε το ελαιόλαδο σε μέτρια φωτιά και σοτάρουμε το κρεμμύδι για 3-4 λεπτά, μέχρι να μαλακώσει καλά.
  7. Προσθέτουμε τα σκόρδα, το φασκόμηλο και το δεντρολίβανο, σοτάρουμε για 1-2 λεπτά, μέχρι να σκορπίσουν το άρωμά τους, και ρίχνουμε τα φασόλια.
  8. Ανακατεύουμε απαλά για να μη διαλυθούν, προσθέτουμε την ντομάτα και το νερό που κρατήσαμε από το βράσιμο των φασολιών και αφήνουμε να πάρει μία βράση.
  9. Αλατοπιπερώνουμε, ρίχνουμε μπούκοβο (ή τσίλι) στην ποσότητα που θέλουμε και αντέχουμε, και χαμηλώνουμε τη φωτιά.
  10. Σιγοβράζουμε για 20-25 λεπτά με σκεπασμένη κατσαρόλα, μέχρι να χυλώσει ωραία η σάλτσα, αλλά να μη λιώσουν τα φασόλια.
  11. Σερβίρουμε το φαγητό σε πιάτα, σκορπίζουμε ξύσμα λεμονιού και φυλλαράκια θυμαριού και συνοδεύουμε με πιλάφι με σταφίδες και ζεστό ψωμί.

Η συνταγή πρωτοδημοσιεύτηκε στο περιοδικό Γαστρονόμος, τεύχος 215.

Γιαν. Πολυχρονάκος: “Χωρίς τέλος η κοροϊδία για το Μεταφορικό Ισοδύναμο”

0

“… αποδείχθηκε ότι κάθε δέσμευση της κυβέρνησης ισοδυναμεί με εμπαιγμό αφού αντί να εξοφληθεί το σύνολο των οφειλομένων του 2023 θα εξοφληθούν τα οφειλόμενα για το διάστημα 1 Ιουνίου 2023 έως 7 Ιουλίου 2023!!!…”

Ποιος το αναφέρει αυτό; Ο λόγος για τον Γιάννη Πολυχρονάκο, αναπληρωτή Τομεάρχη Νησιωτικής Πολιτικής του ΠΑΣΟΚ, ο οποίος σχολίασε τις τελευταίες εξελίξεις γύρω από το Μεταφορικό Ισοδύναμο και την υπόσχεση καταβολής οφειλομένων του 2023 έως τέλος του χρόνου…

Αναλυτικά η καταγγελία του κου Πολυχρονάκου αναφέρει: 

Ο αν. Τομεάρχης  Νησιωτικής Πολιτικής του ΠΑΣΟΚ κ.Γιάννης Πολυχρονάκος, με δήλωσή του, στηλιτεύει τον εμπαιγμό των νησιωτών από την κυβέρνηση σε ότι αφορά στην πληρωμή των οφειλομένων για το Μεταφορικό Ισοδύναμο:

“Το πως αντιλαμβάνεται η κυβέρνηση τη νησιωτική πολιτική αποδεικνύεται από την διάλυση και υποστελέχωση των δομών δημόσιας υγείας σε όλα τα νησιά.

Επιβεβαιώνεται όμως και από τον εμπαιγμό που υφίστανται οι νησιώτες σε ότι έχει σχέση με την καταβολή των οφειλομένων για το μεταφορικό ισοδύναμο.

Μέχρι πριν λίγο καιρό για οι πολίτες των νησιών που ταξίδεψαν με πλοίο, δεν είχαν πάρει τα οφειλόμενα των τελευταίων 7 μηνών  του 2023 αλλά και ολόκληρου του 2024.

Η κυβέρνηση, μέσα από δηλώσεις κυβερνητικών στελεχών, δεσμεύτηκε ότι τις επόμενες μέρες θα καταβληθούν τα χρήματα  για την εξόφληση τουλάχιστον των οφειλομένων, τουλάχιστον του 2023.

Τελικά αποδείχθηκε ότι κάθε δέσμευση της κυβέρνησης ισοδυναμεί με εμπαιγμό αφού αντί να εξοφληθεί το σύνολο των οφειλομένων του 2023 θα εξοφληθούν τα οφειλόμενα για το διάστημα 1 Ιουνίου 2023 έως 7 Ιουλίου 2023!!!

Σε ότι αφορά στις επιχειρήσεις των νησιών για το 2023 και το 2024 δεν έχουν πάρει ούτε ένα ευρώ ενώ τα οφειλόμενα του 2022 καταβλήθηκαν πριν από ένα περίπου μήνα.

Όλα αυτά σε μια περίοδο που οι επιχειρήσεις έχουν υψηλό λειτουργικό κόστος και χρειάζονται ρευστότητα για να επιβιώσουν.

Αυτή είναι η συνετή δημοσιονομική διαχείριση και ο προγραμματισμός της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας….

Με αυτούς τους ρυθμούς , στο τέλος της τετραετίας θα υπάρχουν οφειλές ετών για το Μεταφορικό Ισοδύναμο”.

Νάξος – Κοιμητήριο: Εικόνες που σοκάρουν στις τουαλέτες… (photos)

0

“Αθλιες Εικόνες στο νέο Κοιμητήριο της Χώρας. Εικόνες που μόνο ντροπή προκαλούν¨… Ο τίτλος της ανάρτησης στα social media από τον Σύμβουλο της Κοινότητας Νάξου, Στράτο Φουτάκογλου…

Τι αναφέρει; Αναδεικνύει ένα ιδιαίτερο θέμα, αυτού των χώρων υγιεινής στο κοιμητηρίου της Χώρας Νάξου, που βρίσκεται στο δρόμο Νάξου – Εγγαρών, και όπως βλέπετε στις σχετικές φωτογραφίες είναι σε κάκιστο χάλι.  Και το ερώτημα είναι ποιος ευθύνεται; Θα υπάρξει απάντηση;

Η ανάρτηση του κου Φουτάκογλου

🥶 Κι ενώ η παράταξη του Δημάρχου συνεχίζει τον ύπνο του δικαίου στον τομέα της κατασκευής των έργων, έρχεται η περίοδος των Χριστουγέννων να “φωτίσει” .. λίγο με πολύχρωμα λαμπιόνια, την εορταστική ατμόσφαιρα … εν μέσω πανηγυρισμών και αλαλαγμων …. “ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ” .!!

😡 Ωστόσο σε πρόσφατη επίσκεψη μου στο νέο κοιμητήριο της Χώρας, το οποίο λειτουργεί από το 2010, ήρθα αντιμέτωπος με άθλιες εικόνες.., εικόνες ντροπής που μόνο οι υπεύθυνοι της πλειοψηφούσας δημοτικής παράταξης θα μπορούσαν να ανεχθούν…. και πάλι αμφιβάλλω γιατί υπάρχουν ανάμεσα τους άνθρωποι που μάλλον δεν γνωρίζουν ή ακόμη δεν έχουν καταλάβει σε τι κατήφορο κατρακυλάμε ..😢

Στους υπάρχοντες χώρους υγιεινής λοιπόν που φαίνεται ότι έχουν να καθαριστούν προ δεκαετίας…. αντικρίσαμε αυτό που αντίκρυσε και μια ηλικιωμένη κυρία η οποία όπως έμαθα προ ημερών ήθελε να κάνει την ανάγκη της, βρισκόμενη στον χώρο του κοιμητηρίου. Βέβαια όχι μόνο δεν μπορούσε να κάνει χρήση των χώρων αλλά η καημένη το έβαλε στα πόδια και ακόμα τρέχει…

🤬 ΕΛΕΟΣ. Έλεος, Δήμαρχε… γιατί εσύ έχεις την ευθύνη της απαράδεκτης αυτής τριτοκοσμικής εικόνας που μας προσβάλει όλους, όπως προσβάλει και υποβαθμίζει το επίπεδο του πολιτισμού μας… ένα επίπεδο που βρίσκεται βαθύτερα από το φυσικό επίπεδο που βρίσκονται οι νεκροί μας. Τουλάχιστον σκέψου αυτούς… είναι οι μόνοι που δεν αξίζουν τέτοια αντιμετώπιση..!!!

 

 

 

Η επίδραση της τεχνητής νοημοσύνης στα παιχνίδια καζίνο

0

Τα διαδικτυακά παιχνίδια καζίνο για πολλούς παίκτες έχουν αυξηθεί μαζικά τα τελευταία χρόνια. Καθώς όλο και περισσότεροι παίκτες μπαίνουν σε online τραπέζια για πόκερ, μπλακτζάκ ή ρουλέτα, τα καζίνο χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη (AI) για να αναβαθμίσουν την εμπειρία με τρόπους που δεν θα ήταν δυνατοί πριν από μια δεκαετία. 

Η τεχνητή νοημοσύνη μεταμορφώνει τον τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδρούν οι παίκτες, τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν τα παιχνίδια και τον τρόπο με τον οποίο τα καζίνο διασφαλίζουν τη δικαιοσύνη και τη διασκέδαση. Ακολουθεί μια ματιά στους διάφορους τρόπους με τους οποίους η Τεχνητή Νοημοσύνη βελτιώνει τα παιχνίδια καζίνο για πολλούς παίκτες – και γιατί είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένα εντυπωσιακό νέο χαρακτηριστικό.

Βελτίωση της εμπειρίας των παικτών 

Οι αλγόριθμοι παρακολουθούν τον τρόπο με τον οποίο οι παίκτες αλληλεπιδρούν με τα παιχνίδια – τα πάντα, από τα είδη των παιχνιδιών που παίζουν μέχρι τον χρόνο που ξοδεύουν στο καθένα. Αυτές οι πληροφορίες επιτρέπουν στις πλατφόρμες καζίνο, όπως το Ice casino, να προτείνουν παιχνίδια που ευθυγραμμίζονται περισσότερο με τις προτιμήσεις κάθε παίκτη, αυξάνοντας την ικανοποίηση και μειώνοντας τον χρόνο που ξοδεύουν οι παίκτες για να βρουν κάτι που θα τους αρέσει πραγματικά. Σκεφτείτε το σαν την ενότητα «Recommended for You» του Netflix, αλλά με μπλάκτζακ, πόκερ και ρουλέτα προσαρμοσμένα στο στυλ σας.

Δημιουργία ενός ασφαλέστερου περιβάλλοντος παιχνιδιού με ασφάλεια με τεχνητή νοημοσύνη

Η ασφάλεια και η δικαιοσύνη είναι τεράστιοι παράγοντες στον κόσμο του καζίνο, ειδικά όταν διακυβεύονται πραγματικά χρήματα. Η τεχνητή νοημοσύνη αναλαμβάνει το κρίσιμο έργο της παρακολούθησης της εξαπάτησης και της επιβολής της δικαιοσύνης με τρόπους που οι ανθρώπινοι συντονιστές απλά δεν μπορούν.

Ανίχνευση απάτης και πρόληψη εξαπάτησης

Οι αλγόριθμοι AI σαρώνουν συνεχώς τη δραστηριότητα των παικτών για ασυνήθιστα μοτίβα που θα μπορούσαν να υποδηλώνουν εξαπάτηση. Για παράδειγμα, εάν ένας παίκτης πόκερ κερδίσει έναν ασυνήθιστο αριθμό παρτίδων με τρόπο που είναι στατιστικά απίθανος, η ΤΝ μπορεί να επισημάνει τον λογαριασμό για επανεξέταση. Αυτό συμβάλλει στη διατήρηση δίκαιων και ειλικρινών παιχνιδιών, κάτι που είναι ιδιαίτερα σημαντικό σε ρυθμίσεις πολλαπλών παικτών όπου οι παίκτες βασίζονται στο δίκαιο παιχνίδι.

Προστασία από τα bots

Στα παιχνίδια πολλαπλών παικτών, ορισμένοι παίκτες προσπαθούν να παίξουν το σύστημα χρησιμοποιώντας bots ή συνεργαζόμενοι για να χειραγωγήσουν τα αποτελέσματα. Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να ανιχνεύσει αυτές τις πρακτικές αναλύοντας μοτίβα παιχνιδιού που αποκαλύπτουν bots ή συντονισμένη συμπεριφορά μεταξύ παικτών. Η ΤΝ χρησιμοποιεί αναλύσεις συμπεριφοράς για να εντοπίζει ανεπαίσθητα σημάδια συμπαιγνίας, διασφαλίζοντας ότι οι παίκτες μπορούν να εμπιστεύονται ότι παίζουν σε ένα ασφαλές και δίκαιο περιβάλλον.

Εργαλεία συνομιλίας και αλληλεπίδρασης με βάση την τεχνητή νοημοσύνη

Χρησιμοποιώντας την επεξεργασία φυσικής γλώσσας (NLP), η ΤΝ μπορεί να διαχειρίζεται τις συνομιλίες σε πραγματικό χρόνο, διατηρώντας τις αλληλεπιδράσεις φιλικές και με σεβασμό. Ανοίγει επίσης νέους τρόπους επικοινωνίας για τους παίκτες με λειτουργίες που βασίζονται στην ΤΝ. Για παράδειγμα, οι εικονικοί βοηθοί μπορούν να απαντούν σε ερωτήσεις παικτών απευθείας μέσα στο παιχνίδι, παρέχοντας συμβουλές ή εξηγώντας κανόνες χωρίς να διακόπτουν τη ροή. Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί ακόμη και να βοηθήσει στη μετάφραση των συνομιλιών σε διεθνή τραπέζια, επιτρέποντας σε παίκτες με διαφορετικό υπόβαθρο να συνδεθούν.

Βελτιστοποίηση ανταμοιβών και κινήτρων

Τα συστήματα ανταμοιβής είναι ζωτικής σημασίας στα παιχνίδια καζίνο και η ΤΝ βοηθά τους προγραμματιστές να δημιουργήσουν κίνητρα που κάνουν τους παίκτες να επιστρέφουν. Αναλύοντας ποιες ανταμοιβές παρακινούν τους παίκτες να παραμείνουν ή να αυξήσουν τη δέσμευσή τους, η ΤΝ βοηθά τους προγραμματιστές να σχεδιάσουν κίνητρα που απευθύνονται σε διαφορετικούς τύπους παικτών. Για παράδειγμα, ορισμένοι παίκτες μπορεί να ανταποκρίνονται καλά στις ανταμοιβές εντός του παιχνιδιού, όπως τα μπόνους ή οι πόντοι αφοσίωσης, ενώ άλλοι μπορεί να έλκονται περισσότερο από τις ειδικές προκλήσεις. Η ΤΝ βοηθά στην προσαρμογή αυτών των επιλογών ώστε να διασφαλιστεί ότι όλοι αισθάνονται ανταμοιβή και δέσμευση.

Γιατί η AI αλλάζει το παιχνίδι για τα παιχνίδια καζίνο για πολλούς παίκτες

Η τεχνητή νοημοσύνη είναι κάτι περισσότερο από μια φανταχτερή προσθήκη στα παιχνίδια καζίνο για πολλούς παίκτες. Είναι ένα ισχυρό εργαλείο που χρησιμοποιούν τα καζίνο για να δημιουργήσουν πιο καθηλωτικές, δίκαιες και ευχάριστες εμπειρίες για τους παίκτες σε όλο τον κόσμο. Ακολουθεί μια σύντομη ανασκόπηση του τρόπου με τον οποίο η Τεχνητή Νοημοσύνη αναβαθμίζει τα online παιχνίδια καζίνο για πολλούς παίκτες:

  • Εξατομικευμένες εμπειρίες: Η ΤΝ προσαρμόζει τις προτάσεις παιχνιδιών και τα επίπεδα δυσκολίας με βάση τις προτιμήσεις των παικτών.
  • Ενισχυμένη ασφάλεια: Η ΤΝ ανιχνεύει την εξαπάτηση, τα bots και τη συμπαιγνία για να διατηρείται ο αγωνιστικός χώρος δίκαιος.
  • Καλύτερη κοινωνική αλληλεπίδραση: Οι εικονικοί ντίλερ και η συνομιλία με τεχνητή νοημοσύνη κάνουν τα παιχνίδια να μοιάζουν πιο διαδραστικά και φιλικά.
  • Έξυπνος σχεδιασμός παιχνιδιών: Η τεχνητή νοημοσύνη βοηθά τους προγραμματιστές να δοκιμάζουν τα χαρακτηριστικά και να βελτιστοποιούν τα συστήματα ανταμοιβής για διαφορετικούς τύπους παικτών.

Με λίγα λόγια, η AI μεταμορφώνει τα online παιχνίδια καζίνο δημιουργώντας μια πιο προσωπική, ασφαλή και ελκυστική εμπειρία. Για τους παίκτες, αυτό σημαίνει περισσότερη διασκέδαση και λιγότερη ανησυχία για τη δικαιοσύνη ή την ασφάλεια. Καθώς, λοιπόν, η τεχνολογία AI συνεχίζει να εξελίσσεται, το μέλλον των παιχνιδιών καζίνο για πολλούς παίκτες φαίνεται λαμπρό – και πιο διαδραστικό από ποτέ.

Money Drop: Οι Ναξιώτες Μιχάλης και Ιάκωβος Μαρούλης διεκδικούν απόψε 200.000 ευρώ (!!!)

0

Money Drop. Μην μου πείτε ότι δεν το έχετε ακούσει; Διάσημο παιχνίδι γνώσεων! Έχει μεταδοθεί σε πολλές χώρες και έχει αποκτήσει φανατικό τηλεοπτικό κοινό. Το πλεονέκτημά του σε σχέση με τα άλλα τηλεπαιχνίδια;  Οι παίκτες ξεκινούν έχοντας ήδη στα χέρια τους το έπαθλο, τα 200.000 ευρώ όπως διαφημίζει ο Φάνης Μουρατίδης, ο οικοδεσπότης του τηλεπαιχνιδιού στον Alpha…

Τι το ιδιαίτερο έχει το σημερινό επεισόδιο; Πολύ απλά πρωταγωνιστές είναι δύο Ναξιώτες με καταγωγή από τη Γαλήνη. Ο Μιχάλης και ο Ιάκωβος Μαρούλης. Θα κληθούν να συνεργαστούν άψογα με σκοπό να απαντήσουν σωστά σε οκτώ ερωτήσεις ώστε να κερδίσουν τα χρήματα του επάθλου, τα 200.000 ευρώ.

Θα τα καταφέρουν; Η απάντηση λίγο μετά τα μεσάνυχτα με δεδομένο ότι το παιχνίδι προβάλλεται για άγνωστο λόγο μετά τις 11.30 το βράδυ (!!!)

Δείτε το σχετικό trailer μέσα από τη σελίδα του facebook