Δευτέρα, 14 Ιουλίου, 2025
Αρχική Blog Σελίδα 501

Διαχείριση Νερού: Τι είναι η ΤΕΥΑ που αναλαμβάνει κυρίαρχο ρόλο στις Κυκλάδες

0

Το σχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος για τις συγχωνεύσεις των Δημοτικών Εταιρειών Υδρευσης Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ) και την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου, το οποίο έχει προκαλέσει σφοδρότατες αντιδράσεις από την Τοπική Αυτοδιοίκηση, παρουσιάζει η «Καθημερινή».

Στοχεύει στον «εξορθολογισμό του διοικητικού και οικονομικού κόστους διαχείρισης, με την υιοθέτηση κοινών κανόνων λειτουργίας για τους παρόχους υπηρεσιών ύδρευσης, αποχέτευσης και διαχείρισης δικτύου ομβρίων υδάτων της χώρας».

Η κυβέρνηση από την πλευρά της υποστηρίζει ότι δεν είναι δυνατόν η διαχείριση του νερού, σε συνθήκες μάλιστα λειψυδρίας, να γίνεται άναρχα και αποσπασματικά. Οι μικροί οργανισμοί διαχείρισης που υπάρχουν διάσπαρτοι σε όλη τη χώρα, σύμφωνα με το υπουργείο Περιβάλλοντος, δεν έχουν τη δυνατότητα πραγματοποίησης έργων υποδομής ούτε μπορούν να λάβουν χρηματοδότηση, με αποτέλεσμα να υπάρχουν σπατάλη νερού και πολλά χρέη από ανείσπρακτους λογαριασμούς. Πρέπει να σημειωθεί, ωστόσο, ότι η αλλαγή που προτείνεται αφορά το πόσιμο νερό το οποίο αποτελεί το 15%, ενώ την ίδια στιγμή τα αρδευτικά δίκτυα βρίσκονται σε άσχημη κατάσταση.

Ως προς τo σχέδιο: χωρίζει τις 126 υπάρχουσες ΔΕΥΑ σε τρεις κατηγορίες, χωρίς εμφανή κριτήρια. Προβλέπει ότι κατά τη διαδικασία των συγχωνεύσεων οι ληξιπρόθεσμες οφειλές θα παραμείνουν στους δήμους. Οι εταιρείες ΕΥΔΑΠ Α.Ε., ΕΥΑΘ Α.Ε. και η ΕΥΔΑΠ Νήσων Αναπτυξιακή Α.Ε. (ανενεργή μέχρι σήμερα) θα μπορούν να λειτουργήσουν ως μηχανισμός είσπραξης των οφειλομένων από τους καταναλωτές για λογαριασμό των δήμων, λαμβάνοντας σχετική προμήθεια. Οσον αφορά το ενεργειακό κόστος, με το οποίο έχουν επιβαρυνθεί υπέρμετρα οι ΔΕΥΑ τα τρία τελευταία χρόνια, εφόσον η λειτουργία των εγκαταστάσεών τους γίνεται με τις τιμές του οικιακού ρεύματος, προβλέπεται η δανειοδότηση των δήμων –των οποίων οι ΔΕΥΑ θα συγχωνευθούν– με συνολικά 250 εκατ. ευρώ. Τα χρήματα θα παρακρατούνται τα επόμενα χρόνια από την τακτική επιχορήγηση του κράτους προς τους οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Oπως προβλέπεται επίσης στο σχέδιο του ΥΠΕΝ, το οποίο διέρρευσε προς τους αυτοδιοικητικούς (επισήμως δεν έχει δοθεί) η πλειονότητα των ΔΕΥΑ της ηπειρωτικής Ελλάδας θα συγχωνευθεί δημιουργώντας τις ΜεΔΕΥΑ (Μείζονες Δημοτικές Επιχειρήσεις Υδρευσης Αποχέτευσης). Οι ΜεΔΕΥΑ μπορούν επίσης στη συνέχεια να συγχωνευθούν και εφόσον γειτνιάζουν με περιοχή αρμοδιότητας της ΕΥΔΑΠ Α.Ε. ή της ΕΥΑΘ Α.Ε. μπορούν να ζητήσουν την απορρόφησή τους από αυτές.

Στα νησιά των Κυκλάδων θα συσταθούν οι ΤΕΥΑ (Τοπική Επιχείρηση Υδρευσης και Αποχέτευσης), δημοτικές επιχειρήσεις με τη μορφή νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου, στις οποίες θα ενταχθούν όλοι οι υφιστάμενοι ΔΕΥΑ Κυκλάδων. Στα διοικητικά συμβούλια των ΤΕΥΑ την πλειοψηφία θα έχει η ΕΥΔΑΠ Νήσων Αναπτυξιακή Α.Ε., σύμφωνα πάντα με τις διατάξεις του σχεδίου.

Ωστόσο, αρκετοί δήμοι θα εξακολουθήσουν να είναι αυτόνομοι ως προς τη διαχείριση του δικτύου ύδρευσης. Η εξαίρεση αφορά δήμους των Περιφερειών Βορείου Αιγαίου (Ικαρίας, Φούρνων – Κορσέων, Λήμνου, Αγίου Ευστρατίου, Ανατολικής Σάμου, Δυτικής Σάμου, Οινουσσών, Ηρωικής Νήσου Ψαρών), Νοτίου Αιγαίου (Καρπάθου, Ηρωικής Νήσου Κάσου, Αγαθονησίου, Λειψών, Λέρου, Πάτμου, Νισύρου, Μεγίστη, Τήνου, Χάλκης) και Περιφέρειας Κρήτης (Αρχανών – Αστερουσίων, Βιάννου, Γόρτυνας, Ιεράπετρας, Οροπεδίου Λασιθίου, Αγίου Βασιλείου, Αμαρίου, Ανωγείων, Αποκορώνου, Γαύδου, Κισσάμου και Σφακίων).

Επίσης, η χωρική αρμοδιότητα της ΕΥΔΑΠ Α.Ε. επεκτείνεται στους Δήμους Κέας, Κύθνου, καθώς και στο σύνολο των δήμων των Περιφερειών Αττικής, Βοιωτίας, Φωκίδας και Κορινθίας, συμπεριλαμβανομένων των Δήμων Αίγινας, Τροιζηνίας, Κυθήρων, Αγκιστρίου, Σπετσών, Υδρας και Πόρου της Περιφερειακής Ενότητας Νήσων της Περιφέρειας Αττικής. Η χωρική αρμοδιότητα της ΕΥΑΘ Α.Ε. επίσης επεκτείνεται στο σύνολο των δήμων των περιφερειακών ενοτήτων Θεσσαλονίκης και Χαλκιδικής. Στις περιοχές τώρα όπου οι ΔΕΥΑ μεταφέρονται στην ΕΥΔΑΠ Α.Ε. ή στην ΕΥΑΘ Α.Ε., όπως προβλέπεται στο σχέδιο, «η κυριότητα των υφισταμένων παγίων περιουσιακών στοιχείων, καθώς και τα χρέη των εντασσομένων δημοτικών υπηρεσιών ύδρευσης, αποχέτευσης, διαχείρισης δικτύων ομβρίων υδάτων και άρδευσης, παραμένουν στον αρμόδιο δήμο». Με λίγα λόγια, μεταβιβάζεται μόνο το διαχειριστικό κομμάτι και όχι τα χρέη ή άλλα διοικητικά βάρη.

Το σχέδιο του ΥΠΕΝ προβλέπει επίσης μεταφορά προσωπικού για την κάλυψη των αναγκών στις δύο εταιρείες, ενώ υπάρχουν και διατάξεις που αφορούν την τιμολογιακή πολιτική των ΜεΔΕΥΑ, ΔΕΥΑ και ΤΕΥΑ (Κυκλάδες), η οποία καταρτίζεται υποχρεωτικά «σύμφωνα με τα καθοριζόμενα στην κοινή απόφαση των υπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Εσωτερικών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων».

Αντιδράσεις

Το σχέδιο του ΥΠΕΝ έχει προκαλέσει μεγάλες αντιδράσεις από το σύνολο σχεδόν της τοπικής αυτοδιοίκησης, αλλά και από το προσωπικό. Σε έκτακτη συνέλευση που πραγματοποιήθηκε χθες σε κεντρικό ξενοδοχείο στην Αθήνα, ο δήμαρχος Ρεθύμνου Γιώργος Μαρινάκης, και πρόεδρος της Ενωσης Δημοτικών Επιχειρήσεων Υδρευσης και Αποχέτευσης, τόνισε ότι «το υπουργείο Περιβάλλοντος επεξεργάστηκε ένα νομοσχέδιο χωρίς να έχει κάνει ακτινογράφηση και καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης». Ενα σχέδιο για τους δήμους χωρίς τους δήμους και χωρίς το καθ’ ύλην αρμόδιο για την τοπική αυτοδιοίκηση υπουργείο Εσωτερικών. Αξίζει να τονιστεί ότι ο υπουργός Εσωτερικών Θοδωρής Λιβάνιος παραβρέθηκε στην έκτακτη συνέλευση, χωρίς ωστόσο να πάρει θέση κατά αλλά ούτε και υπέρ του σχεδίου.

Ο κ. Μαρινάκης αναφέρθηκε και στο θέμα της χαμηλής εισπραξιμότητας των ΔΕΥΑ, στοιχείο το οποίο χρησιμοποιείται από το υπουργείο Περιβάλλοντος ως επιχείρημα υπέρ των αναγκαίων συγχωνεύσεων. «Η εισπραξιμότητα όντως είναι ένα σοβαρό ζήτημα που απασχολεί τις ΔΕΥΑ. Με βάση μελέτη που κάναμε για 88 ΔΕΥΑ καταγράψαμε εισπραξιμότητα περίπου 68%. Και θα ήταν μεγαλύτερη αν η ΑΑΔΕ αναλάμβανε να βοηθήσει εισπράττοντας τις ληξιπρόθεσμες οφειλές των δημοτών προς τις ΔΕΥΑ. Ωστόσο, όταν ζητήσαμε βοήθεια από την ΑΑΔΕ για βελτίωση της εισπραξιμότητας, εισπράξαμε άρνηση», τόνισε.

«Είμαστε υπέρ των εθελοντικών συγχωνεύσεων που γίνονται με μελέτη και με συγκεκριμένα κριτήρια και προϋποθέσεις, ώστε να εγγυώνται την επιτυχία του εγχειρήματος», κατέληξε.

Με πληροφορίες από την “Καθημερινή” 

 

ΕΣΗΕΑ – Απεργία: Χωρίς ενημέρωση την 19η Νοεμβρίου

0
apergia-mme_1
Οπως είναι γνωστό όταν υπάρχει μία απεργία, τα ΜΜΕ είναι σε απεργιακή κινητοποίηση μία ημέρα νωρίτερα ώστε την επόμενη να καλύψουν την δράση… Οπότε;  Την προκήρυξη 24ωρης απεργίας σε όλα τα ΜΜΕ την Τρίτη (19/11), ανακοίνωσαν οι Ομοσπονδίες και οι Ενώσεις των εργαζομένων στο χώρο του Τύπου και των ΜΜΕ.

Η ανακοίνωση της ΕΣΗΕΑ : 

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΝΩΣΕΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ (ΠΟΕΣΥ)

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ  ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΑΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ (ΠΟΣΠΕΡΤ)

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΝΩΣΕΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ ΚΑΙ ΜΜΕ  (ΠΟΕΠΤΥΜ)

ΕΝΩΣΗ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ ΑΘΗΝΩΝ (ΕΤΗΠΤΑ)

ΕΝΩΣΗ ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΕΡ ΕΛΛΑΔΟΣ (ΕΦΕ)

Τα Διοικητικά Συμβούλια της ΠΟΕΣΥ, της ΠΟΣΠΕΡΤ, της ΠΟΕΠΤΥΜ, της ΕΤΗΠΤΑ και της ΕΦΕ, με σχετικές αποφάσεις τους, προκηρύσσουν απεργία όλων των δημοσιογράφων, τεχνικών, διοικητικών και φωτορεπόρτερ σε όλα τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (έντυπα, ραδιοτηλεοπτικά, διαδικτυακά) στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, ΕΡΤ, ΓΓΕ, ΑΠΕ-ΜΠΕ, ΟΤΑ, Γραφεία Τύπου, ΕΔΟΕΑΠ και ιστοσελίδες, από τις 5 το πρωί της Τρίτης 19ης Νοεμβρίου 2024 έως τις 5 το πρωί της Τετάρτης 20ης Νοεμβρίου 2024, συμμετέχοντας με όλους τους εργαζόμενους της χώρας στην 24ωρη Πανελλαδική απεργία που έχει κηρύξει η ΓΣΕΕ.

Οι Ομοσπονδίες και οι Ενώσεις των εργαζομένων στο χώρο του Τύπου και των ΜΜΕ καταγγέλλουν την άρνηση εκ μέρους των οργανώσεων των εργοδοτών να προσέλθουν ακόμα και σε διάλογο για την κατάρτιση Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας στον ιδιωτικό τομέα. Άρνηση η οποία έχει ως αποτέλεσμα κακοπληρωμένους εργαζομένους, καθώς οι αποδοχές τους δεν επαρκούν για να καλύψουν τις στοιχειώδεις οικογενειακές και προσωπικές τους ανάγκες, σε μια περίοδο κατά την οποία η αυξανόμενη ακρίβεια έχει εξαφανίσει τα εισοδήματα των νοικοκυριών. Επίσης, δεν λαμβάνεται κανένα μέτρο που να αντιμετωπίζει την απορρύθμιση των εργασιακών σχέσεων και του Συλλογικού Εργατικού Δικαίου.

Παράλληλα, όχι μόνο οι εργαζόμενοι στα ΜΜΕ, αλλά το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας, βιώνουν μια σειρά αλλεπάλληλων εκρηκτικών αυξήσεων σε βασικά είδη πρώτης ανάγκης, την ηλεκτρική ενέργεια, το πετρέλαιο θέρμανσης κ.α., αυξήσεις οι οποίες δημιουργούν μία ασφυκτική κατάσταση για μισθωτούς αλλά και μεγάλο τμήμα των ελεύθερων επαγγελματιών που βλέπουν τα εισοδήματα και τους πόρους τους ουσιαστικά να εξανεμίζονται, χωρίς να λαμβάνεται κανένα μέτρο για την αντιμετώπιση του κύματος ακρίβειας.

Διατρανώνουμε τη διαμαρτυρία μας για τη συνεχιζόμενη και διαρκώς αυξανόμενη πίεση σε βάρος της δημοσιογραφίας και των δημοσιογράφων, και τελικά σε βάρος της αξιόπιστης και ελεύθερης ενημέρωσης, η οποία αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο της δημοκρατικής λειτουργίας.

Διεκδικούμε:

·  ΣΣΕ σε όλα τα ΜΜΕ στον ιδιωτικό τομέα και άμεσες και ουσιαστικές αυξήσεις στους ονομαστικούς μισθούς και τις συντάξεις. Επισημαίνεται ότι στην οδηγία της ΕΕ, καλούνται τα κράτη-μέλη να ενισχύσουν τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, ώστε να καλύπτονται από αυτές το 80% των εργαζομένων.

·  Αποτελεσματικά μέτρα για την αντιμετώπιση της ακρίβειας που εξανεμίζει τους μισθούς και οδηγεί τους εργαζόμενους στην εξαθλίωση.

· Φθηνή και ποιοτική στέγη για όλους, καθώς η εκτίναξη των ενοικίων καθιστά εξαιρετικά δύσκολη τη διαβίωση των εργαζομένων.

· Ουσιαστικά και αποτελεσματικά μέτρα αντιμετώπισης της ανεργίας.

· Εθνικά και ευρωπαϊκά μέτρα στήριξης για την προστασία των εισοδημάτων και των θέσεων εργασίας στον ιδιωτικό τομέα.

· Ξεπάγωμα των κλιμακίων 2016-2017 σε όλους τους συναδέλφους που εργάζονται στην ΕΡΤ, στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, στη ΓΓΕ και στα γραφεία Τύπου του στενού και ευρύτερου Δημόσιου τομέα.

·  Αποκατάσταση του 13ου και του 14ου μισθού των συναδέλφων στα Δημόσια ΜΜΕ καθώς και 13η και 14η σύνταξη.

·  Ενημέρωση με αξιοπιστία και πλουραλισμό.

Τα Δ.Σ. των Ομοσπονδιών και των Ενώσεων

 

Blue Star Ferries – Απεργία: Αλλαγές στα δρομολόγια, τι ώρα αναχωρούν Blue Star Paros και Αρτεμις

0
Πλοία - Απεργία
Πλοία - Απεργία

Τετάρτη 20 Νοεμβρίου και όπως είναι γνωστό έχουμε απεργία των πλοίων σε συμπαράσταση στην απεργιακή κινητοποίηση που κάνουν τα μέλη της ΑΔΕΔΥ και ΓΣΕΕ. Πως θα κινηθούν τα πλοία; Η Blue Star Ferries προχώρησε σε ανακοίνωση σχετικά με τις αλλαγές στα δρομολόγια.

Για τις Κυκλάδες, το Delos θα παραμείνει δεμένο (για Παροναξία – Σαντορίνη) όπως και το Naxos (για Σύρο – Τήνο – Μύκονο) ενώ το Paros θα αναχωρήσει λίγο πριν τα μεσάνυχτα για Παροναξία και Μικρές Κυκλάδες. Αργά το βράδυ της Τετάρτης θα αναχωρήσει και το Αρτεμις στα ενδοκυκλαδικά (Τήνο – Ανδρο) ..

Αναλυτικά, η κίνηση των δρομολογίων στα πλοία της Blue Star Ferries 

“Σας ενημερώνουμε ότι λόγω της 24ωρης απεργίας την Τετάρτη 20/11/2024, τα δρομολόγια των πλοίων μας θα διαμορφωθούν, ως ακολούθως:

BLUE STAR DELOS
Τα δρομολόγια του πλοίου την Τετάρτη 20/11/2024, από Πειραιά 07:25, για Πάρο-Νάξο-Θήρα-Ίο-Νάξο-Πάρο- Πειραιά, δεν θα πραγματοποιηθούν.

BLUE STAR NAXOS

Τα δρομολόγια του πλοίου την Τετάρτη 20/11/2024, από Πειραιά 07:30, για Σύρο-Τήνο-Μύκονο και επιστροφή, δεν θα πραγματοποιηθούν.

BLUE STAR PAROS

Το πλοίο θα αναχωρήσει από Πειραιά την Τετάρτη 20/11/2024 και ώρα 23:30, για Πάρο 03:40-04:00, Νάξο 04:50-05:10, Δονούσα 06:20-06:30, Αιγιάλη 07:10-07:20, Δονούσα 08:00-08:10, Νάξο 09:20-10:00, Πάρο 10:45-11:15, Πειραιά 15:30. Η προσέγγιση στην Αστυπάλαια δεν θα πραγματοποιηθεί.

ΑΡΤΕΜΙΣ

Το δρομολόγιο του πλοίου από Σύρο 07:00 την Τετάρτη 20/11/24, για Σέριφο, Σίφνο, Κίμωλο, Μήλο, δεν θα πραγματοποιηθεί. Το πλοίο θα αναχωρήσει από Σύρο την Τετάρτη 20/11/2024 και ώρα 23:59, για Τήνο 00:50-01:00, Άνδρο 03:00 και εν συνεχεία όπως εγκεκριμένα.

BLUE STAR 2

Το πλοίο θα αναχωρήσει από Πειραιά την Τετάρτη 20/11/2024 και ώρα 23:45, για Σύρο 03:35-03:50, Πάτμο 07:10-07:25, Λέρο 08:20-08:35, Κάλυμνο 09:35-09:55, Κω 10:40-11:10, Ρόδο 14:00 και κατόπιν ως εγκεκριμένα.

ΝΗΣΟΣ ΣΑΜΟΣ

Το πλοίο θα αναχωρήσει από Πειραιά την Τετάρτη 20/11/2024 και ώρα 23:59, για Χίο 08:15-09:15, Μυτιλήνη 12:15 και κατόπιν ως εγκεκριμένα.

ΔΙΑΓΟΡΑΣ

Το πλοίο θα αναχωρήσει από Μυτιλήνη την Τετάρτη 20/11/2024 και ώρα 23:59, για Χίο 03:00-03:45, Πειραιά 12:45 και κατόπιν ως εγκεκριμένα.

PREVELIS

Το πλοίο θα αναχωρήσει από Λαύριο την Τετάρτη 20/11/2024 και ώρα 23:30, για Λήμνο 08:10-08:40, Καβάλα 12:55-17:00, Λήμνο 21:15-21:45, Λαύριο 06:25 και κατόπιν ως εγκεκριμένα.

BLUE STAR CHIOS

Το πλοίο θα αναχωρήσει από Πειραιά την Τετάρτη 20/11/2024 και ώρα 23:59 και τα δρομολόγια μέχρι το Σάββατο 23/11/2024, θα διαμορφωθούν σύμφωνα με τον παρακάτω πίνακα και κατόπιν ως εγκεκριμένα.

ΤΕΤΑΡΤΗ 20/11  ΠΕΜΠΤΗ 21/11 ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 22/11 ΣΑΒΒΑΤΟ 23/11
ΛΙΜΑΝΙ ΩΡΑ ΛΙΜΑΝΙ ΩΡΑ ΛΙΜΑΝΙ ΩΡΑ ΛΙΜΑΝΙ ΩΡΑ
ΑΦ ΑΝ ΑΦ ΑΝ ΑΦ ΑΝ ΑΦ ΑΝ
ΠΕΙΡΑΙΑΣ 23:59 ΘΗΡΑ 06:05 06:50 ΠΗΓΑΔΙΑ ΚΑΡΠ. 03:35 04:05 ΘΗΡΑ 06:05 06:45
ΗΡΑΚΛΕΙΟ 10:00 11:00 ΚΑΣΟΣ 05:10 05:25 ΑΝΑΦΗ 08:05 08:15
ΣΗΤΕΙΑ 13:25 14:00 ΣΗΤΕΙΑ 07:25 08:00 ΗΡΑΚΛΕΙΟ 11:15 12:15
ΚΑΣΟΣ 16:05 16:20 ΗΡΑΚΛΕΙΟ 10:15 11:15 ΣΗΤΕΙΑ 14:30 15:00
ΠΗΓΑΔΙΑ ΚΑΡΠ. 17:30 18:00 ΘΗΡΑ 14:10 14:40 ΚΑΣΟΣ 17:00 17:15
ΡΟΔΟΣ 21:45 23:59 ΠΕΙΡΑΙΑΣ 20:20 23:59 ΠΗΓΑΔΙΑ ΚΑΡΠ. 18:20 19:05
ΔΙΑΦΑΝΙ ΚΑΡΠ. 19:50 20:00
ΧΑΛΚΗ 21:30 21:45
ΡΟΔΟΣ 23:20

 

ΑΣΤΕΡΙΩΝ ΙΙ

Το πλοίο θα αναχωρήσει από Πειραιά την Τετάρτη 20/11/2024 και ώρα 23:00, με άφιξη στο Ηράκλειο την 08:00 της επομένης.

ΕΛΥΡΟΣ

Το πλοίο θα αναχωρήσει από Πειραιά την Τετάρτη 20/11/2024 και ώρα 23:00, με άφιξη στα Χανιά την 07:00 της επομένης.

AERO HIGHSPEEDS & FLYINGCATS
Τα παρακάτω δρομολόγια δεν θα πραγματοποιηθούν:
Τετάρτη 20/11/2024
από Πειραιά 06:30 για Αίγινα και επιστροφή
από Πειραιά 08:30 για Αίγινα-Αγκίστρι και επιστροφή
από Πειραιά 09:00 για Πόρο-Ύδρα-Ερμιόνη-Σπέτσες-Πόρτο Χέλι και επιστροφή
από Πειραιά 10:40 για Αίγινα και επιστροφή
από Πειραιά 11:30 για Αίγινα-Αγκίστρι και επιστροφή
από Πειραιά 12:30 για Αίγινα-Αγκίστρι και επιστροφή
από Πειραιά 14:40 για Αίγινα και επιστροφή
από Πειραιά 16:30 για Αίγινα-Αγκίστρι και επιστροφή
από Πειραιά 17:00 για Πόρο-Ύδρα-Ερμιόνη-Σπέτσες-Πόρτο Χέλι και επιστροφή
Πέμπτη 21/11/2024
από Πόρτο Χέλι 06:00 για Σπέτσες-Ερμιόνη-Ύδρα-Πόρο-Πειραιά

Global DMC Partners: Η Μήλος ανάμεσα στους κορυφαίους προορισμούς στο κόσμο

0

Στους κορυφαίους προορισμούς για τη διοργάνωση συνεδρίων, εκδηλώσεων και ταξιδιών κινήτρων σε παγκόσμια κλίμακα, περιλαμβάνεται η Μήλος, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Δείκτη Προορισμών 2024, που συνέταξε το μεγαλύτερο παγκόσμιο δίκτυο ανεξάρτητων Εταιριών Διαχείρισης Προορισμών (DMCs) και εξειδικευμένων παρόχων υπηρεσιών εκδηλώσεων, Global DMC Partners.

Η κατάταξη της Global DMC Partners βασίστηκε σε αναφορές και Αιτήσεις Υποβολής Προτάσεων(RFPs), που ελήφθησαν για προγράμματα που πραγματοποιούνται εντός του 2024 στο δίκτυο συνεργατών της DMC παγκοσμίως.

Σύμφωνα με τη λίστα προορισμών, η Αθήνα συναντάται στην 6η θέση στη δεκάδα με τους πιο δημοφιλείς προορισμούς συνεδρίων και ταξιδιών κινήτρων, με το Παρίσι να βρίσκεται στην κορυφή, τη Βαρκελώνη να ακολουθεί στη δεύτερη θέση, το Άμστερνταμ στην τρίτη, το Λονδίνο στην τέταρτη και την πρώτη πεντάδα να συμπληρώνει η Λισαβόνα. Ενώ, τη δεκάδα ολοκληρώνουν, η Μαδρίτη, η Βιέννη, η Ρώμη και το Βερολίνο.

Η Ελλάδα έχει παρουσία και με τα νησιά της, όπως η Μήλος, Κέρκυρα και η Αίγινα τα οποία περιλαμβάνονται μεταξύ των 7 κορυφαίων, δευτερευόντων προορισμών για το 2024. Σε αυτή τη λίστα, στην πρώτη θέση βρίσκεται η Ιαπωνία και ακολουθούν η Χαβάη, η Κόστα Ρίκα, η Αγία Λουκία, η Περιφέρεια Εμίλια-Ρομάνια της Ιταλίας (Μπολόνια, Πάρμα και Μόντενα), τα ελληνικά νησιά (Κέρκυρα, Αίγινα, Μήλος) και οι πόλεις των δυτικών ΗΠΑ, όπως η Μινεάπολη, το Κάνσας και το Λούισβιλ.

Φιλ. Φόρτωμας: Γιατί ο Σκοπελίτης έφτασε στη …βουλή;

0
Express Scopelitis
Express Scopelitis

Παρέμβαση του βουλευτή Κυκλάδων, Φίλιππου Φόρτωμα, στην Βουλή με αίτημα την αύξηση των δρομολογίων του πλοίου Express Scopelitis για Δονούσα έλαβε χώρα χθες στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου.

Ο κ. Φόρτωμας κατέθεσε στην Βουλή ως αναφορά την από 11.11.2024 επιστολή του Συλλόγου Επαγγελματιών Δονούσας, με αίτημα την επαναφορά των 6 προσεγγίσεων του Express Scopelitis ανά εβδομάδα στην Δονούσα.

Δονούσα: Κάτοικοι και επιχειρηματίες ζητούν περισσότερες προσεγγίσεις του “Σκοπελίτη”

Στην αναφορά του, ο βουλευτής Κυκλάδων επισημαίνει ότι σύμφωνα με τον Σύλλογο Επαγγελματιών Δονούσας στην από 15.10.2024 προκήρυξη ανοικτού δημόσιου διεθνούς μειοδοτικού διαγωνισμού για την εξυπηρέτηση δρομολογιακών γραμμών με σύναψη σύμβασης ή συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας δρομολογιακής περιόδου 2024-2025, στην δρομολογιακή γραμμή Κατάπολα Αμοργού -Αιγιάλη Αμοργού -Δονούσα- Κουφονήσι – Σχοινούσα – Ηρακλειά – Νάξος, προβλέπεται μόνο 3 φορές προσέγγιση του πλοίου στην Δονούσα ενώ στα γειτονικά νησιά Κουφονήσι, Σχοινούσα, Ηρακλειά, προβλέπεται ο διπλάσιος αριθμός, δηλαδή 6.

Τέλος, ο κ. Φόρτωμας κάλεσε τον αρμόδιο Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Χρήστο Στυλιανίδη να παράσχει ενημέρωση στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου για τις ενέργειές του Υπουργείου στην κατεύθυνση της επαναφοράς των 6 προσεγγίσεων πλοίου ανά εβδομάδα στην Δονούσα.

Δείτε την σχετική αναφορά

ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΚΟΠΕΛΙΤΗΣ

 

Λειψυδρία: Τι συμβαίνει στα νησιά των Κυκλάδων; πως αντιμετωπίζεται;

0

Η λειψυδρία αποτελεί ένα από τα σοβαρότερα περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα της Ελλάδας. Πρόκειται για μια κατάσταση που επηρεάζει δραστικά την καθημερινότητα, τη γεωργία, τη βιομηχανία και την τουριστική οικονομία, ενώ συνδέεται στενά με τις κλιματικές αλλαγές που οδηγούν σε πιο έντονες και παρατεταμένες περιόδους ξηρασίας.

Στην Ελλάδα, η λειψυδρία γίνεται εμφανής κυρίως σε περιοχές με υψηλή ζήτηση νερού και περιορισμένους υδάτινους πόρους.

Περιοχές με λειψυδρία στην Ελλάδα

Οι περιοχές που αντιμετωπίζουν τη μεγαλύτερη πίεση από τη λειψυδρία είναι κυρίως οι εξής:

Νησιά του Αιγαίου: Τα νησιά των Κυκλάδων (Σαντορίνη, Μύκονος, Πάρος, κ.ά.) και των Δωδεκανήσων εξαρτώνται από την αφαλάτωση ή τη μεταφορά νερού, ιδιαίτερα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες που αυξάνεται η ζήτηση λόγω τουρισμού (κεντρική φωτογραφία: Φράγμα Φανερωμένης Νάξου – photo credit Βάλια Γιαννέλη)

Κρήτη: Η ανατολική Κρήτη αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα λειψυδρίας, με τις ανάγκες για άρδευση και κατανάλωση να αυξάνονται σε πολλές περιοχές.

Θεσσαλία: Η πεδιάδα της Θεσσαλίας, μια από τις σημαντικότερες αγροτικές περιοχές της Ελλάδας, έχει φτάσει στα όριά της λόγω της υπεράντλησης των υδάτων. Τα υπόγεια υδάτινα αποθέματα εξαντλούνται, γεγονός που δημιουργεί σημαντικούς κινδύνους για την αγροτική παραγωγή.

Πελοπόννησος: Περιοχές όπως η Αργολίδα και η Λακωνία επηρεάζονται σοβαρά, ιδιαίτερα λόγω της ανάγκης για αρδευτικό νερό και των περιορισμένων αποθεμάτων κατά τη διάρκεια των ξηρών καλοκαιριών.

Αττική: Η Αττική μπορεί να έχει πρόσβαση σε υδάτινους πόρους μέσω των φραγμάτων Μαραθώνα, Υλίκης και Μόρνου, όμως, κατά περιόδους έντονης κατανάλωσης ή μακρών ξηρών περιόδων, ενδέχεται να αντιμετωπίσει πίεση στην επάρκεια νερού.

Επιπτώσεις της λειψυδρίας σε αγρότες και παραγωγούς

Η λειψυδρία έχει σοβαρές συνέπειες για τους αγρότες και τους παραγωγούς, οι οποίοι βασίζονται άμεσα στο νερό για την καλλιέργεια των προϊόντων τους. Οι περιοχές με έντονη αγροτική δραστηριότητα, όπως η Θεσσαλία και η Πελοπόννησος, έχουν επηρεαστεί ιδιαίτερα.

Οι γεωργοί αναγκάζονται να χρησιμοποιούν υπόγεια ύδατα ή να εγκαθιστούν συστήματα αφαλάτωσης, κάτι που συνεπάγεται υψηλό κόστος. Αυτή η πίεση στο νερό όχι μόνο αυξάνει τα έξοδα παραγωγής, αλλά οδηγεί σε μείωση των αποδόσεων των καλλιεργειών και, κατά συνέπεια, σε μείωση του εισοδήματος των αγροτών.

Η έλλειψη επαρκούς ποσότητας νερού επηρεάζει, επίσης, την ποιότητα των παραγόμενων προϊόντων και μπορεί να οδηγήσει σε περιορισμό των καλλιεργούμενων εκτάσεων, αφού οι αγρότες στρέφονται σε φυτά που χρειάζονται λιγότερο νερό. Αυτό αλλάζει τη σύνθεση των αγροτικών προϊόντων στην Ελλάδα και μπορεί να προκαλέσει ελλείψεις ή αύξηση τιμών σε βασικά αγαθά, όπως τα φρούτα, τα λαχανικά και τα δημητριακά.

agrotes-1-e1500655543774

Οικονομικές επιπτώσεις της λειψυδρίας

Η λειψυδρία έχει άμεσες και έμμεσες οικονομικές επιπτώσεις. Οι αυξημένες ανάγκες για μεταφορά νερού, η εγκατάσταση αφαλατωτήρων, και τα συστήματα αποθήκευσης οδηγούν σε υψηλότερα κόστη για τις τοπικές κυβερνήσεις και τις επιχειρήσεις.

Επιπλέον, η μείωση της αγροτικής παραγωγής μειώνει το ΑΕΠ της χώρας και επηρεάζει τις εξαγωγές, ιδιαίτερα στα αγροτικά προϊόντα που αποτελούν κύριες εξαγωγές, όπως το ελαιόλαδο και τα φρούτα.

Οι μειωμένες εξαγωγές σε αγροτικά προϊόντα όχι μόνο επηρεάζουν τις τοπικές οικονομίες αλλά έχουν και ευρύτερες επιπτώσεις στην εθνική οικονομία.

Η λειψυδρία επιβαρύνει και τον τουριστικό τομέα, ειδικά στα νησιά που βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στον τουρισμό. Οι περιοχές με έλλειψη νερού αντιμετωπίζουν αυξημένα έξοδα για την κάλυψη των αναγκών των τουριστών, κάτι που μπορεί να πλήξει τη βιωσιμότητα του τουρισμού και να οδηγήσει σε απώλειες θέσεων εργασίας και εισοδήματος.

Προτάσεις για την αντιμετώπιση της λειψυδρίας

Η αντιμετώπιση της λειψυδρίας απαιτεί μια ολοκληρωμένη στρατηγική που θα ενσωματώνει την αειφόρο διαχείριση των υδάτινων πόρων, την καινοτομία και την εκπαίδευση. Οι παρακάτω προτάσεις μπορούν να συμβάλουν στη μείωση του προβλήματος:

Βελτίωση των υποδομών: Η αναβάθμιση των δικτύων ύδρευσης, ώστε να μειωθούν οι απώλειες νερού, είναι απαραίτητη. Σε πολλές περιοχές, οι σωληνώσεις είναι πεπαλαιωμένες και παρουσιάζουν σημαντικές διαρροές.

Επενδύσεις στην αφαλάτωση και την ανακύκλωση νερού: Η αφαλάτωση, ιδιαίτερα στα νησιά, μπορεί να αποτελέσει λύση για την παροχή πόσιμου νερού, ενώ η ανακύκλωση του νερού για αγροτικές και βιομηχανικές χρήσεις μπορεί να μειώσει τη συνολική ζήτηση για γλυκό νερό.

Προώθηση βιώσιμων αγροτικών πρακτικών: Η υιοθέτηση συστημάτων άρδευσης υψηλής απόδοσης, όπως η σταγόνα, μπορεί να μειώσει τη χρήση νερού στη γεωργία. Παράλληλα, οι αγρότες μπορούν να στραφούν σε καλλιέργειες ανθεκτικές στην ξηρασία.

Εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση: Είναι σημαντικό οι πολίτες και οι αγρότες να ενημερωθούν για την αξία της εξοικονόμησης νερού και να κατανοήσουν την αναγκαιότητα της ορθής διαχείρισης των υδάτινων πόρων.

Αναβάθμιση της παρακολούθησης των υδάτινων πόρων: Η χρήση τεχνολογιών, όπως τα συστήματα παρακολούθησης με αισθητήρες και οι δορυφορικές εικόνες, μπορεί να βοηθήσει στην καλύτερη διαχείριση των υδάτινων αποθεμάτων και στην άμεση αντίδραση σε περιπτώσεις λειψυδρίας.

Κίνητρα για επιχειρήσεις και τοπικές αρχές: Η παροχή κινήτρων για την εξοικονόμηση και την αειφόρο χρήση νερού, όπως επιδοτήσεις για βιώσιμες υποδομές και τεχνολογίες, μπορεί να ενισχύσει τις προσπάθειες για την εξοικονόμηση νερού.

Η λειψυδρία αποτελεί μια σοβαρή απειλή για την Ελλάδα, επηρεάζοντας τόσο την οικονομία όσο και την ποιότητα ζωής των πολιτών. Η ορθολογική διαχείριση των υδάτινων πόρων, η επένδυση σε νέες τεχνολογίες και η εκπαίδευση της κοινωνίας είναι κρίσιμα στοιχεία για την αντιμετώπιση του προβλήματος.

Με την εφαρμογή αυτών των μέτρων, η Ελλάδα μπορεί να προστατεύσει τους πολύτιμους υδάτινους πόρους της και να εξασφαλίσει μια αειφόρο μελλοντική διαχείριση, υποστηρίζοντας την αγροτική παραγωγή και τον τουρισμό και ενισχύοντας την οικονομική της βιωσιμότητα.

Πηγή: newsbomb.gr

Ρόδος: Μέσω ΔΕΥΑΡ θα δώσει νερό στα άλλα νησιά των Δωδεκανήσων

0
ydrofora_2

Την ανάθεση προμήθειας πόσιμου νερού από την Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης Αποχέτευσης Δήμου Ρόδου (ΔΕΥΑΡ) κατά την διάρκεια του έτους 2024 για την μεταφορά και παράδοση αυτού σε άνυδρα νησιά του Αιγαίου από υδροφόρα πλοία του Πολεμικού Ναυτικού λόγω λειψυδρίας, βλαβών, ή άλλων εκτάκτων αναγκών, ενέκρινε το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και υπεγράφη η σχετική σύμβαση μεταξύ των δυο οργανισμών.

Αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια έως 12.000 κ.μ. πόσιμου νερού από την ΔΕΥΑΡ, προκειμένου αυτό να παραληφθεί σταδιακά από υδροφόρα πλοία του Πολεμικού Ναυτικού από το λιμάνι της Ρόδου, με σκοπό την μεταφορά και παράδοσή του σε άνυδρα νησιά και ειδικότερα στην Ιερά Μονή Πανορμίτη Σύμης, στην Πάτμο (περιοχή Γροίκος), ή και σε άλλα νησιά εάν απαιτηθεί.

Στα 12.000 κ.μ. πόσιμου νερού περιλαμβάνεται και η ποσότητα η οποία έχει διατεθεί από 01.01.2024 μέχρι σήμερα (πχ Λέρος) και η τιμολόγηση και εξόφληση της οποίας (ποσότητας) διέπεται από τους όρους της παρούσας σύμβασης.

Η ΔΕΥΑΡ δικαιούται να μειώνει την ανωτέρω ποσότητα σε περιπτώσεις λειψυδρίας, θεομηνιών ή άλλων σημαντικών γεγονότων που θα επηρεάζουν την απρόσκοπτη δυνατότητα της παροχής της ανωτέρω ποσότητας νερού προς την Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής (ΓΓΑΙΝΠ).

Η σύμβαση έχει χρονική διάρκεια μέχρι 31-12-2024, εκτός και αν συμπληρωθεί νωρίτερα η συνολική ποσότητα των 12.000 κ.μ. πόσιμου νερού, οπότε επέρχεται λήξη της σύμβασης και πρέπει να συνταχθεί νέα ή να παραταθεί η ισχύς της μέχρι την συμπλήρωση του χρονικού ορίου. Παράταση δύναται να λάβει χώρα μόνο με γραπτή συμφωνία μεταξύ των συμβαλλόμενων μερών.

Η αξία της παρούσας σύμβασης ανέρχεται συνολικά έως του ποσού 11.640 χιλ. ευρώ πλέον ΦΠΑ 9%. Η ανά κυβικό μέτρο τιμή του προμηθευόμενου νερού θα είναι η ισχύουσα τιμή της κατηγορίας «Ειδικοί Καταναλωτές- Υδροφόρα πλοία τροφοδότησης άνυδρων νήσων», η οποία σήμερα είναι 0,97€ ανά κυβικό μέτρο (πλέον του ΦΠΑ 9%), σύμφωνα με την αριθ. 271/14.05.2024 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΔΕΥΑΡ που αφορά την μερική τροποποίηση της τιμολογιακής πολιτικής της.

Η δαπάνη της προμήθειας νερού βαρύνει τις πιστώσεις του έργου «Υδροδότηση Άνυδρων Νησιών και Έργα Βελτίωσης Υποδομών Ύδρευσης των Νησιών» του Τομεακού Προγράμματος Ανάπτυξης 2021-2025 του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής /Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής.

Η πληρωμή της δαπάνης θα γίνεται τμηματικά, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, με την εξόφληση των σχετικών τιμολογίων της ΔΕΥΑΡ, κατόπιν αποστολής των αποδείξεων παραλαβής του προμηθευόμενου νερού από το υδροφόρο πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού και την παραλαβή αυτών από την Κεντρική Επιτροπή Παραλαβής Πόσιμου Νερού της ΓΓΑΙΝΠ.

Υπουργείο Αμυνας: Δεν κλείνουν στρατόπεδα (ή κολλέγια) στα νησιά του Αιγαίου

0

Μπαίνει «λουκέτο» σε μια σειρά από στρατόπεδα, δημιουργείται «ατσάλινος» και αδιαπέραστος αντι-drone θόλος και επίκεται συγχώνευση μονάδων και σχηματισμών, στη μεγαλύτερη μεταρρύθμιση που έχει γίνει στη Δομή των Ενόπλων Δυνάμεων, σύμφωνα με όσα παρουσίασε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας, σε συνεδρίαση της Επιτροπής Εξωτερικών και Άμυνας της Βουλής.

Πιο συγκεκριμένα, ο υπουργός σηματοδότησε την εισαγωγή των Ενόπλων Δυνάμεών μας στη νέα εποχή, όπου κάθε μονάδα του Ελληνικού Στρατού θα έχει αντι-drone δυνατότητες.

Ο υπουργός, υπογράμμισε ότι οι μεταρρυθμίσεις και οι αλλαγές στη Δομή έχουν ως στόχο «να περάσουμε τις Ένοπλες Δυνάμεις στον 21ο αιώνα, ώστε να μπορούν να συνεχίσουν να ανταποκρίνονται με επιτυχία στις διευρυνόμενες προκλήσεις που υπάρχουν στον περιβάλλον ασφάλειας».

Ειδικότερα, ο κ. Δένδιας αναφέρθηκε στον σχεδιασμό εντός του 2025 να έχουν κλείσει 137 στρατόπεδα, καθώς «η αντίληψη κάθε πόλη και στάδιο, κάθε χωριό και γυμναστήριο δεν μπορεί να ισχύει για τα στρατόπεδα».

Εξήγησε ότι ο λόγος που κλείνουν μόνο 137 στρατόπεδα είναι διότι «δεν έχουμε χρήματα να επενδύσουμε για να μεγαλώσουν τα άλλα και να κλείσουμε άλλα 250».

Εξήγησε ότι «δεν έχει λογική να έχουμε περισσότερα από 800 στρατόπεδα, περισσότερα από αυτά που έχουν οι Ηνωμένες Πολιτείες», σημειώνοντας ότι «αυτή τη στιγμή υπάρχουν μονάδες στο Έβρο, που έχουν πληρότητα κάτω από 30%. Και υπάρχει μονάδα στην Πελοπόννησο που έχει πληρότητα 130%. Αυτό δεν έχει λογική».

Ποια στρατόπεδα κλείνουν
Σύμφωνα με πληροφορίες στα 137 στρατόπεδα που κλείνουν περιλαμβάνεται τουλάχιστον μία μονάδα μέσα στον αστικό ιστό της Θεσσαλονίκης και μια εγκατάσταση αποθηκών στο Πανόραμα, ενώ στην Αττική το ίδιο θα συμβεί σε μια μονάδα με… «καμινάδα» και σε εγκαταστάσεις σε Καπανδρίτι και Μαλακάσα.

Προς κατάργηση οδεύουν, επίσης, η Σχολή Εκπαίδευσης Τεχνικών Τηλεπικοινωνίας (ΣΕΤΤΗΛ) στον Πύργο, η Σχολή Μαγείρων στο Γύθειο και δομές που υπολειτουργούν σε μια σειρά από πόλεις, όπως στην Τρίπολη, τη Λαμία και την Άρτα.

Για την υπόλοιπη χώρα, οι πληροφορίες θέλουν:

# στα νησιά του Αιγαίου να μην γίνονται δραματικές αλλαγές ή λουκέτα, πλην της εσωτερικής αναδιάταξης και μετεγκατάστασης στρατιωτικών δομών.

# στη Στερεά Ελλάδα μονάδα με 41 αποθήκες, εκ των οποίων οι 30 είναι άδειες, θα μεταφερθεί σε άλλο στρατόπεδο του ίδιου σχηματισμού

# στη Μακεδονία δύο μονάδες του ίδιου σχηματισμού σε δύο διαφορετικά στρατόπεδα με απόσταση μόλις 200 μέτρων το ένα από το άλλο θα συγχωνευθούν

# στην παραμεθόρια περιοχή τρία στρατόπεδα με λίγα χιλιόμετρα απόσταση μεταξύ τους που φιλοξενούν ισάριθμες μονάδες, ανορθολογικά υποστελεχωμένες, θα συγχωνευθούν.

Για το Ναυτικό επισήμανε ότι αποκτά «τη δυνατότητα Αντιαεροπορικής Άμυνας Περιοχής. Θα μπορεί να προβάλλει την ισχύ του. Όχι απλώς να υπερασπίζεται το Αιγαίο».

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας διευκρίνισε ότι «η Δομή Δυνάμεων στην πραγματικότητα αφορά και τις επιλογές της χώρας στα ευρύτερα θέματα που αφορούν τα εξοπλιστικά και τις μεταρρυθμίσεις που θέλουμε να προχωρήσουμε κάτω από το πλαίσιο της “Ατζέντας 2030″».

Στο πλαίσιο της προώθησης της καινοτομίας, είπε ο κ. Δένδιας πως «μέσα Δεκεμβρίου οργανώνουμε την πρώτη μεγάλη κοινή παρουσίαση με το γαλλικό σύστημα καινοτομίας». «Θα έρθει εδώ ο Γάλλος υπουργός Άμυνας Σεμπαστιέν Λεκορνί, και θα παρουσιάσουμε μαζί τη συνεργασία των δύο συστημάτων καινοτομίας», συνέχισε.

Για τα βασικά προγράμματα, είπε ότι αυτά περιλαμβάνουν τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ, τον εκσυγχρονισμό των υποβρυχίων και τον εκσυγχρονισμό των πυραυλακάτων, τη νέα φρεγάτα «Constellation» που σχεδιάζεται μαζί με τις Ηνωμένες Πολιτείες, τη νέα κορβέτα που σχεδιάζεται μαζί με την Ευρωπαϊκή Ένωση, τα νέα υποβρύχια.

«Όλα αυτά τα προγράμματα θα μεταφέρουν στην ελληνική ναυπηγική βιομηχανία περί τα 6 ή 7 δισ. ευρώ τα επόμενα δέκα χρόνια και μάλιστα εμπροσθοβαρώς», επισήμανε ο κ. Δένδιας.

Παράλληλα, ο υπουργός γνωστοποίησε ότι θα μεταρρυθμιστεί η θητεία και θα παρουσιαστεί νομοθέτημα στο πρώτο τρίμηνο. «Θα μεταρρυθμιστεί η Εθνοφυλακή, θα μεταρρυθμιστεί η Εφεδρεία», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Για την Αεροπορία, υπογράμμισε ότι «έχει εκπονηθεί ένα πρόγραμμα ομογενοποίησης των τύπων, ώστε να φτάσουμε σε μια οροφή 200 αεροσκαφών 4,5 και 5ης γενεάς».

Πηγή: vradini.gr

 

Αμοργός: Ποια δώρισε 198.000 ευρώ στο Δήμο για κατασκευή σχολείου στην Αρκεσίνη;

0

Μία σπουδαία κίνηση. Το άνοιγμα διαθήκης φέρνει στον λογαριασμό του Δήμου Αμοργού μέσω κληροδοτήματος 198.000 ευρώ με σκοπό την κατασκευή σχολείου ή άλλου έργου στην Αρκεσίνη. Ποιος είναι ο ευεργέτης και τι αναφέρει ο Δημαρχος κος Καραϊσκος…

Η σχετική ανακοίνωση από το Δήμο Αμοργού αναφέρει: 

“Είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας ενημερώσουμε ότι κατατέθηκε πρόσφατα σε ειδικό λογαριασμό κληροδοτήματος του Δήμου Αμοργού το ποσό 198,975.72€ της κληρονομιάς της Σοφίας Κέλερη, χήρας Γεωργίου Κέλερη, το γένος Δημητρίου και Ειρήνης Πάσσαρη.

Η Σοφία Κέλερη απεβίωσε στις 2.12.2008 αφήνοντας την από 12.12.2007 ιδιόγραφη διαθήκη. Με την διαθήκη αυτή, η κληρονομουμένη άφησε τον Δήμο Αμοργού ως γενικό και αποκλειστικό κληρονόμο υπό τρόπο «για σχολείο ή άλλα έργα στο χωριό μου Αρκεσίνη Αμοργού».

Ο Δήμαρχος Αμοργού Λευτέρης Καραϊσκος δήλωσε σχετικά: «Με ιδιαίτερη χαρά και συγκίνηση, θα ήθελα να εκφράσω, εκ μέρους όλων των Αμοργιανών, τις θερμές ευχαριστίες για τη γενναιόδωρη δωρεά που πραγματοποίησε προς τον Δήμο Αμοργού η Σοφία χήρα Γεωργίου Κέλερη.

Η επιθυμία της να αξιοποιηθεί με κοινωφελή έργα στην περιοχή της ιδιαίτερής της πατρίδα, την Αρκεσίνη, αποτελεί πυξίδα για την υλοποίηση πρωτοβουλιών που αποσκοπούν στη βελτίωση της ποιότητας ζωής της νεολαίας της περιοχής.

Είμαστε ευγνώμονες για την εμπιστοσύνη και την αγάπη της εκλιπούσης προς την Αμοργό. Ευχαριστούμε επίσης θερμά τους συμπατριώτες μας δικηγόρους Κατερίνα και Ηλία Γεράκη για την επίμονη και ανιδιοτελή προσπάθεια που κατέβαλαν για την διεκπεραίωση της υπόθεσης που εκκρεμούσε από το 2009 καθώς και τους συγγενείς της εκλιπούσης στην Αμοργό που βοήθησαν την διαδικασία για την έκδοση του Κληρονομητηρίου.»

 

Κέα: Παρουσιάστηκε η καταγραφή των παραδοσιακών οργανοπαιχτών

0

Η Κέα με τη δράση «Καταγραφή παραδοσιακών οργανοπαιχτών της Κέας» της Κοινωφελούς Επιχείρησης συμμετείχε στο 7ο Διεθνές Συνέδριο Ακουστικής Οικολογίας.

Την Πέμπτη 7.11.2024 στο Κεντρικό Κτήριο του Πανεπιστημίου Αθηνών, στο πλαίσιο του Συνεδρίου ο Παραγωγός και Σκηνοθέτης του ντοκιμαντέρ, κ. Φάνης Μαραγκός, παρουσίασε την έρευνα που υλοποίησε μια πολυπληθής ομάδα για τη δράση: «Καταγραφή παραδοσιακών οργανοπαιχτών της Κέας για τη διάσωση, διατήρηση και ανάδειξη της παραδοσιακής μουσικής ως άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς», την οποία σχεδίασε και υλοποίησε η Κοινωφελής Επιχείρηση του Δήμου Κέας, χρηματοδοτούμενη από το μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης μέσω του προγράμματος Cycladic Identity.