Παρασκευή, 25 Ιουλίου, 2025
Αρχική Blog Σελίδα 470

«AEGEAN Santa Crew»: Εθελοντές-εργαζόμενοι έστειλαν μήνυμα προσφοράς και αλληλεγγύης

0

Για 4η συνεχόμενη χρονιά, η AEGEAN με την εθελοντική ομάδα εργαζομένων της «AEGEAN Santa Crew» μετέφεραν το πνεύμα των Χριστουγέννων σκορπίζοντας χαμόγελα σε μαθητές σχολείων νησιών της άγονης γραμμής και προσφέροντας βοήθεια σε οικογένειες στην Αθήνα, που βρίσκονται σε ανάγκη.

Συγκεκριμένα, στις 19 Δεκεμβρίου 2024, εθελοντές και πληρώματα της AEGEAN και της Olympic Air ταξίδεψαν από νωρίς το πρωί με τρία αεροσκάφη σε Κάρπαθο, Κάσο, Ικαρία, Σκύρο και Καστελλόριζο, μεταφέροντας δώρα, χαμόγελα και εκπλήξεις για τους μαθητές και τα σχολεία τους.

Εθελοντές-εργαζόμενοι, όλων των ειδικοτήτων, επισκέφθηκαν σχολεία σε νησιά της άγονης γραμμής του Αιγαίου, για να μοιράσουν δώρα στους μικρούς μαθητές, αλλά και να υποστηρίξουν ιδιαίτερες ανάγκες της εκάστοτε σχολικής μονάδας προσφέροντας εξοπλισμό, πετρέλαιο θέρμανσης, λογοτεχνικά βιβλία, STEM kit, κ.ά.

Μαζί τους βρέθηκαν κυβερνήτες και πληρώματα καμπίνας της Olympic Air, που μίλησαν στα παιδιά για τη χαρά του επαγγέλματος και της αεροπορίας, απάντησαν στις ερωτήσεις τους και τα προσκάλεσαν στα αεροσκάφη της εταιρείας, για να βιώσουν την εμπειρία του ταξιδιού.

Νωρίτερα, την ίδια εβδομάδα τα μέλη του «AEGEAN Santa Crew» επισκέφθηκαν το Κέντρο Υποδοχής και Αλληλεγγύης του Δήμου Αθηναίων (Κ.Υ.Α.Δ.Α.) και το Πολυδύναμο Κέντρο Αστέγων προσφέροντας χριστουγεννιάτικα γλυκίσματα σε 300 οικογένειες, που ζουν κάτω από τα όρια της φτώχειας και σε 200 συνανθρώπους μας, που αντιμετωπίζουν συνθήκες αστεγίας, μοιράζοντας στιγμές ζεστασιάς και χαράς.

«Είναι μεγάλη μας χαρά, που οι εθελοντές μας βρέθηκαν σε σχολεία νησιών της άγονης γραμμής και μπόρεσαν να μοιραστούν στιγμές αγάπης και χαράς με τα παιδιά. Η υποδοχή που επιφύλασσαν στους εθελοντές-συναδέλφους και τα πληρώματα της AEGEAN και της Olympic Air οι μικροί μαθητές, οι δάσκαλοι αλλά και οι τοπικοί φορείς ήταν ιδιαίτερα θερμή, μετατρέποντας κάθε στάση σε μία γιορτή ελπίδας και αισιοδοξίας.

 

 

Αντίστοιχα, ήταν και τα συναισθήματα που εισπράξαμε προσφέροντας στους συνανθρώπους μας που βρίσκονται σε αστεγία ή έχουν ανάγκη», δήλωσε η Μαρίνα Σπυριδάκη, Διευθύντρια Εταιρικών Υποθέσεων της AEGEAN, για την πρωτοβουλία αυτή. Και συμπλήρωσε: «Η AEGEAN εδώ και 25 χρόνια, με τη δύναμη που της δίνει η προτίμηση των επιβατών της και η κουλτούρα των ανθρώπων της, επιδιώκει να στηρίζει τις τοπικές κοινωνίες, τα παιδιά αλλά και όσους βρίσκονται σε ανάγκη.»

Η AEGEAN ευχαριστεί θερμά τα σχολεία, τους διευθυντές, το διδακτικό προσωπικό, καθώς και τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων στα νησιά που επισκέφθηκε, για την άψογη συνεργασία, καθώς και τον Κ.Υ.Α.Δ.Α. για την υποστήριξη της δράσης.

Νάξος: Αλλαγή χώρου διεξαγωγής της παράστασης “Το Χριστουγεννιάτικο δώρο του Καραγκιόζη”

0

Εξαιτίας των καιρικών συνθηκων, η παράσταση Καραγκιόζη «ΤΟ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΔΩΡΟ ΤΟΥ ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗ» από τον Θίασο Σκιών του Αλκιβιάδη Κωνσταντόπουλου, με τη συμμετοχή του Λευτέρη Ελευθερίου και της Φιλαρμονικής του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων θα πραγματοποιηθεί σήμερα Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου στις 18:30 στο Δημοτικό Θέατρο “Ιάκωβος Καμπανέλλης” στο Δημαρχείο και όχι στο “Άλσος των Χριστουγέννων”.

Η παράσταση

Ο Καραγκιόζης βάζει τα γιορτινά του και παρέα με τα Κολλητήρια υποδέχονται τα Χριστούγεννα σε συνεργασία με τη Φιλαρμονική του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων. Τι δώρα θα πάρει η φέτος η ξυπόλητη οικογένεια; Ο Μπάρμπα Γιώργος, ο Μορφονιός, ο Σταύρακας, ο Νιόνιος και όλοι οι αγαπημένοι ήρωες του θεάτρου σκιών περνούν από τη σκηνή και τραγουδούν παραδοσιακά κάλαντα από όλη την Ελλάδα, με τη συνοδεία ζωντανής μουσικής, μπροστά και πίσω από το πανί.

Ο Αλκιβιάδης Κωνσταντόπουλος, γνωστός για το πολύπλευρο ταλέντο του και την πληθωρική προσωπικότητά του, παίρνει θέση πίσω από τον μπερντέ στον ρόλο του καραγκιοζοπαίχτη ενώ ο γνωστός ηθοποιός και performer Λευτέρης Ελευθερίου αναλαμβάνει να διασκεδάσει και να ψυχαγωγήσει όλη την οικογένεια. Στην παράσταση «Το Χριστουγεννιάτικο Δώρο του Καραγκιόζη» θα φορέσουμε, όλοι, την εορταστική μας διάθεση, θα τραγουδήσουμε παρέα με τους αγαπημένους ήρωες της λαϊκής μας παράδοσης, θα γελάσουμε και θα γνωρίσουμε κάλαντα, ήθη και έθιμα απ’ όλη την Ελλάδα.

Νάξος – Γλινάδο: Στολίστηκε το … Γραβιερόδεντρο (video)

0

Κάτι διαφορετικό. Κάτι ξεχωριστό…

Φέτος τα Χριστούγεννα, τα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου του Γλινάδου στη Νάξο στολίζουν το… Γραβιερόδεντρο, με την πεντανόστιμη, εκλεκτή και σε όλον τον κόσμο ξακουστή Γραβιέρα Νάξου Π.Ο.Π. της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Νάξου, ενώ ετοιμάζουν και άλλα πολλά δρώμενα!

Για το θέμα μίλησαν, στις «Συνδέσεις» της ΕΡΤ, ο Πρόεδρος της Ε.Α.Σ. Νάξου, Δημήτρης Καπούνης και η Βούλα Βενιέρη, μέλος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου Γλινάδου.

Τη live σύνδεση «έντυσαν» μουσικά οι Γιάννης Πειραιώτης (βιολί-τραγούδι) και Ηλίας Μουστάκης (λαούτο).

 

 

Νάξος – Αστυνομία: Σύλληψη 66χρονου για καύση (κι όχι μόνο) ελαστικών αυτοκινήτων

0

Καιρός ήταν… Με το πέρας της αντιπυρικής περιόδου έχουμε συνεχόμενες καταγγελίες (με συνοδεία αποδεικτικών στοιχείων) στη Νάξο προς Αστυνομία, Πυροσβεστική για καύσεις μεταλλικών αντικειμένων αλλά δυστυχώς δεν υπήρξε κάποια σύλληψη…

Ομως το Σάββατο (21/12) είχαμε την πρώτη σύλληψη με αυτή τη κατηγορία. Οπως διαβάζουμε στο σχετικό δελτίο ενημέρωσης από την Αστυνομική Διεύθυνση Κυκλάδων με σημείο αναφοράς τη Νάξο ” Την 21-12-2024 το μεσημέρι συνελήφθη στη Νάξο, από αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, 66χρονος ημεδαπός γιατί προέβαινε σε καύση ελαστικών αυτοκινήτων και μεταλλικών εξαρτημάτων, υποβαθμίζοντας το περιβάλλον”.

Μήπως ήρθε η ώρα να προστατεύσουμε το περιβάλλον μας, με μεγαλύτερη προσοχή;

 

Πρόταση Ημέρας – Μακεδονία: Χοιρινό με τα λάχανα

0

Αφθονα, αφράτα και απίθανα νόστιμα τα λάχανα της Μακεδονίας. Ο Χριστόφορος Πέσκιας συνεργάζεται με τον “Γαστρονόμο” και δεν σταμάτησε να τα εγκωμιάζει και να μελετά τις παραδοσιακές τεχνικές μαγειρέματος για τη γιορτινή αυτή συνταγή που γίνεται τόσο με φρέσκα λάχανα, όσο και με λάχανα τουρσί (αρμιά) που παραδοσιακά ετοιμάζουν στην περιοχή.

Υλικά

Μερίδες: 8 – 10 άτομα 
#  1 χοιρινός λαιμός ολόκληρος, γύρω στα 2 κιλά
#  400 ml λευκό ξηρό κρασί
#  4 σκελίδες σκόρδο, καθαρισμένες και ψιλοκομμένες
#  400 γρ. ξερό κρεμμύδι, ψιλοκομμένο
#  300 γρ. πιπεριές Φλωρίνης, κομμένες σε μέτρια καρέ
#  2 πιπεριές Φλωρίνης αποξηραμένες, κομμένες σε μέτρια καρέ
#  1-2 πιπεριές μικρές καυτερές, ψιλοκομμένες
#  1 λευκό λάχανο, χοντροκομμένο
#  50 γρ. πελτές ντομάτας
#  25 γρ. πάπρικα γλυκιά
#  400 ml σπιτικός ζωμός κοτόπουλου
#  5 κλωνάρια σέλινο με τα φύλλα του, ψιλοκομμένο
#  80 γρ. βούτυρο αγελάδας
#  αλάτι, πιπέρι φρεσκοτριμμένο

Διαδικασία

Για το χοιρινό με τα λάχανα, ένα έξοχο μακεδονίτικο μπρεζέ, αρχικά σε μια κατσαρόλα ζεσταίνουμε τη μισή ποσότητα βουτύρου σε μέτρια προς δυνατή φωτιά και σοτάρουμε τον λαιμό για περίπου 4-5 λεπτά, μέχρι να ροδίσει καλά από όλες τις μεριές.

Απομακρύνουμε το χοιρινό από την κατσαρόλα και το αφήνουμε σε ένα σκεύος.
Στην ίδια κατσαρόλα και στο ίδιο βούτυρο σοτάρουμε το κρεμμύδι και το σκόρδο για 3-4 λεπτά, μέχρι να μαλακώσουν.

Προσθέτουμε όλες τις πιπεριές και σοτάρουμε για άλλα 2 λεπτά. Ρίχνουμε τον πελτέ και την πάπρικα και σοτάρουμε για άλλα 4-5 λεπτά, ανακατεύοντας τακτικά.

Περιχύνουμε με το κρασί και τον ζωμό και ξαναβάζουμε τον λαιμό μέσα στην κατσαρόλα. Χαμηλώνουμε τη φωτιά, σκεπάζουμε με το καπάκι και σιγομαγειρεύουμε για 1 ώρα.

Σε μια άλλη κατσαρόλα ζεσταίνουμε το υπόλοιπο βούτυρο σε μέτρια φωτιά και σοτάρουμε το λάχανο και το σέλινο για περίπου 15 λεπτά, μέχρι να μαλακώσουν ελαφρώς και να μειωθεί ο όγκος τους.

Αφού περάσει η 1 ώρα που βράζει το χοιρινό, το μεταφέρουμε στην κατσαρόλα με τα λάχανα μαζί με το ζουμί του και τα υπόλοιπα υλικά. Σκεπάζουμε την κατσαρόλα και συνεχίζουμε το μαγείρεμα για 1 ώρα και 30 λεπτά.

Σε αυτόν τον χρόνο το χοιρινό θα είναι μαλακό και ζουμερό, και το λάχανο θα έχει μελώσει. Επίσης θα έχουν εξατμιστεί τα περισσότερα υγρά.

Αφήνουμε το φαγητό να ξεκουραστεί για μισή ώρα και σερβίρουμε σε πιατέλα.

Δημ. Ημελλος: «Η τέχνη δεν είναι αναπαράσταση της ζωής, αλλά μετάφραση της ζωής”

0

Μία από τις θεατρικές ασκήσεις του Δημήτρη Ημελλου που αγαπούσαν οι μαθητές του ήταν αυτή που εστίαζε στη διαρκή ενεργοποίηση όλων των αισθήσεων των ηθοποιών επί σκηνής, ανά πάσα στιγμή.

Της Βαρβάρας Σαββίδη (Kathimerini.gr

Η άσκηση ήταν η εξής: Οι συμμετέχοντες χωρίζονταν σε δύο ομάδες. Η μία έπρεπε να σταθεί με την πλάτη γυρισμένη. Οσοι βρίσκονταν στην άλλη ομάδα, σε τυχαίο χρόνο, σήκωναν αθόρυβα το χέρι και έδειχναν προς την πλάτη ενός συμμαθητή. Εκείνος μπορούσε να γυρίσει μόνο όταν διαισθητικά αντιλαμβανόταν ότι κάποιος τον κοίταζε και έδειχνε προς αυτόν. Μια μαγική διαδικασία, όπως μας μεταφέρει παλιά μαθήτριά του.

Αυτή η επιμονή του Δημήτρη Ημελλου στη σημασία της αδιάκοπης ροής ενέργειας μεταξύ των ηθοποιών επί σκηνής ήταν εμφανής και στον τρόπο που έπαιζε κι ο ίδιος. Ηταν διαρκώς παρών, όποτε γύριζες το βλέμμα να τον κοιτάξεις, ακόμη κι αν εκείνη τη στιγμή δεν είχε κάποια ατάκα ή δεν επικεντρωνόταν η σκηνή στον δικό του ήρωα. Μια ενέργεια που, μαζί με την ευγένεια και τη σεμνότητα που τον διέκριναν, την αγάπη και την αφοσίωση με την οποία δινόταν ολοκληρωτικά στο θέατρο, έφτανε έως εμάς, τους θεατές, και μας διαπερνούσε.

Εφυγε από τη ζωή ο Ναξιώτης ηθοποιός Δημήτρης Ημελλος

Οι άνθρωποι που μας έχουν κάνει να συγκινηθούμε με τις ερμηνείες τους, αγγίζοντας μέσα μας περιοχές που ίσως μας ήταν άγνωστες, αφήνουν ισχυρό αποτύπωμα πίσω τους. «Νιώθω σαν να έχασα δικό μου άνθρωπο, ενώ δεν τον γνώριζα», γράφουν αυτές τις μέρες στα κοινωνικά δίκτυα θεατρόφιλοι, σινεφίλ, αλλά και το ευρύ κοινό που αγάπησε τον τηλεοπτικό Δημήτρη Ημελλο, για την απώλεια του σπουδαίου ηθοποιού σε ηλικία μόλις 57 ετών, που νικήθηκε από τον καρκίνο. Από τη Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου που ανακοινώθηκε ο θάνατός του, όλες οι παραστάσεις αφιερώνονται στη μνήμη του, ενώ οι αναρτήσεις των συναδέλφων του πλημμυρίζουν από αγάπη.

Για τους θεατρόφιλους, ο Δημήτρης Ημελλος ταυτίζεται με την ανανέωση του ελληνικού θεάτρου από τη δεκαετία του ’90 και μετά και τη συμμετοχή του σε παραστάσεις νεοσύστατων ομάδων και σκηνών. Μια από αυτές ήταν η «Φρεναπάτη» του Τόνι Κούσνερ, η εναρκτήρια παράσταση του θεάτρου Πορεία το 2000, σε σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού, όπου ο Δημήτρης Ημελλος υποδύθηκε τον ποιητή Ματαμόρ, ρόλο που του χάρισε το βραβείο «Δημήτρης Χορν», που κι εκείνο για πρώτη φορά τότε απονεμήθηκε.

Το όνομά του συνδέθηκε επίσης με μια εμπνευσμένη εποχή της Πειραματικής Σκηνής του Εθνικού. Υπό την καθοδήγηση του Στάθη Λιβαθινού την περίοδο 2001-2007 και την καλλιτεχνική διεύθυνση του Νίκου Κούρκουλου, η Πειραματική σύστησε νέα πρόσωπα που τότε έκαναν τα πρώτα τους βήματα. Η σημαντικότερη ίσως ερμηνεία του εκεί ήταν όταν υποδύθηκε τον Μολιέρο στο έργο του Μ. Μπουλγκάκοφ «Μολιέρος – Εταιρεία Υποκριτών» που ανέβηκε τη σεζόν 2004-2005. Αυτή την παράσταση μνημόνευσε το βράδυ της περασμένης Τετάρτης ο κ. Λιβαθινός εμφανώς συγκινημένος, κατά την υπόκλιση της τρέχουσας σκηνοθεσίας του στο Εθνικό, αποτίνοντας φόρο τιμής στον πρώην μαθητή και επί χρόνια στενό συνεργάτη του. Αξέχαστος παραμένει κι ο Ραγκόζιν του Ημελλου στον «Ηλίθιο» του Ντοστογιέφσκι, που ανέβηκε το 2007 από την Πειραματική, την οποία κατάφερα να δω εκείνα τα Χριστούγεννα, καθισμένη στα σκαλάκια τού «Από Μηχανής» και τις έξι ώρες της παράστασης, ύστερα από μεγάλη αναμονή σε λίστα για ένα εισιτήριο.

Ο Δημήτρης Ημελλος δεν φοβόταν τους μικρότερους ρόλους. Ακόμα και σε περιπτώσεις που είχε ελάχιστες ατάκες, όπως στο σαιξπηρικό «Αγάπης αγώνας άγονος», που ανέβηκε το 2002 στην Πειραματική, η κωμική του στόφα έλαμπε στις λίγες σκηνές που εμφανιζόταν. Αντίστοιχα, ξεχώρισε ως Φύλακας στη θρυλική πλέον «Αντιγόνη» που ανέβασε ο Λευτέρης Βογιατζής στην Επίδαυρο το 2006 και 2007. Από τις συνεργασίες του, ανεξίτηλη σε όσους την παρακολούθησαν είναι η ερμηνεία του στο «Υστατο σήμερα», με τον Λευτέρη Βογιατζή να σκηνοθετεί και να συμπρωταγωνιστεί μαζί του τη σεζόν 2009-2010, ενώ συμμετείχε και στο τελευταίο έργο του, τον μολιερικό «Αμφιτρύωνα» που αποθεώθηκε το 2012 στην Επίδαυρο.

Φορέας της ρωσικής θεατρικής παιδείας, καθώς είχε σπουδάσει στην Ακαδημία Θεατρικής Τέχνης της Μόσχας (ΓΚΙΤΙΣ), ο Ημελλος λάτρευε τον Τσέχοφ, η γραφή του οποίου, όπως είχε πει στην «Κ», τον έκανε να αγαπήσει το θέατρο. «Αυτός ο χώρος που άνοιξε μέσα μου ο Τσέχοφ με έκανε να δω όλο το θέατρο αλλιώς. Ακόμη και την τραγωδία είδα διαφορετικά, διότι αντιλήφθηκα ότι η τέχνη μας δεν είναι αναπαράσταση της ζωής, αλλά μετάφραση της ζωής».

Πρόλαβε να συνεργαστεί με τον μαθητή του, Γιώργο Κουτλή, στην πρόσφατη μεγάλη επιτυχία του Εθνικού «Ο άνθρωπος από το Παντόλσκ», ερμηνεύοντας απολαυστικά τον Πρώτο Αστυνόμο. Η τελευταία του παράσταση έμελλε να είναι επίσης έργο Ρώσου συγγραφέα. Την περυσινή σεζόν τον είδαμε στο «Εγκλημα και τιμωρία» του Φίοντορ Ντοστογιέφσκι, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου, στον ρόλο του αστυνόμου Πορφύρη, με φανερά τα σημάδια της ασθένειάς του.

Σημαντική ήταν και η κινηματογραφική παρουσία του Δημήτρη Ημελλου, που με το χαρακτηριστικό παρουσιαστικό του και την ευρεία ερμηνευτική του γκάμα έδινε εκπληκτικό υλικό στην κάμερα, τόσο σε κωμικούς όσο και σε δραματικούς ρόλους. Αξιοσημείωτη η ερμηνεία του στην ταινία «Ο ράφτης» (2020), της Σόνια Λίζα Κέντερμαν, όπου δημιουργεί έναν ήρωα που μοιάζει να προέρχεται από το σύμπαν του βωβού κινηματογράφου και να συμπυκνώνει τις κωμικές ποιότητες του Λουί ντε Φινές και του Μπάστερ Κίτον.

Με όση επιμονή στη λεπτομέρεια εργαζόταν ο ράφτης του στην ταινία, έτσι έμοιαζε να «κεντάει» κι ο ίδιος τους ρόλους με τους οποίους καταπιανόταν. Εργάτης ακαταπόνητος, που ακόμη και τα τελευταία δύο χρόνια, παρά τους έντονους πόνους, συμμετείχε σε απαιτητικές τηλεοπτικές παραγωγές, όπως ο «Σασμός», από όπου τον γνώρισε το ευρύ κοινό ως αστυνόμο Αντώνη Φραγκιαδάκη, ρόλο που υποδύθηκε μένοντας μακριά από τα τηλεοπτικά κλισέ.

Η μεγάλη του αγάπη, ωστόσο, παρέμενε πάντα το θέατρο. «Μια παράσταση είναι σαν ένα ποτάμι που αλλάζει πορεία, αλλά πάντα ο προορισμός του είναι η θάλασσα. Αυτό το μυστικό ποτάμι που λέγεται ροή και διαδρομή μιας παράστασης, ενός καλλιτέχνη, ή μιας ολόκληρης ζωής, αναζητάει η τέχνη», ανέφερε σε βίντεο του θεάτρου Πορεία. Τον ευχαριστούμε για όλα αυτά τα μυστικά μονοπάτια που ανέδειξε για εμάς.

“Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης”: «Ο Γιάννης το βούδι» της Ευαγγελίας Γατσωτή επί σκηνής

0

Η Νάξος μπορεί να είναι χαρούμενη για τα παιδιά της. Για τους πρωταγωνιστές της γιατί προσφέρουν στην κοινωνία, ο καθένας από το δικό του σκαλί…. Οπως η Ευαγγελία Γατσωτή, ένα κορίτσι που εδώ και μερικά χρόνια παρουσιάζει υπέροχες δημιουργίες. Οπως; “Ο Γιάννης το βούδι”…

Η συγκινητική και συνάμα σκληρή ιστορία του «Γιάννη» ζωντανεύει ξανά, στον ειδικά διαμορφωμένο υπόγειο χώρο του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης από τις 17 Ιανουαρίου 2025 και για λίγες παραστάσεις, σε σκηνοθεσία Παναγιώτη Λιαρόπουλου. Το έργο γράφτηκε από την Ευαγγελία Γατσωτή στο πλαίσιο του 3ου Outreach Project, υπό την καθοδήγηση του συγγραφέα Βασίλη Κατσικονούρη, και προέκυψε από αποδελτιώσεις πραγματικών συνεντεύξεων, οι οποίες αποτέλεσαν την πρώτη ύλη για τη δημιουργία μίας πρωτότυπης δραματουργίας. Στόχος της είναι να επαναπροσδιορίσει την πρόσληψη της αθέατης τοπικής μικροϊστορίας με όχημα τη μυθοπλασία.

Μαν. Σέργης: Η Ευαγγελία Γατσωτή μας παρουσιάζει το έργο “Ο Γιάννης, το βούδι”

Το έργο

Ένας λαογράφος και μια νεαρή γυναίκα αγκυροβολούν ένα ζεστό καταμεσήμερο στο λιμάνι ενός νησιού με rooms to let, με την ελπίδα να μαζέψουν ζουμερούς καρπούς από τα εύφορα λιβάδια της λαϊκής παράδοσης. Οι δυο τους, ξεκινούν τη φολκλορική τους αναζήτηση, παίρνοντας συνεντεύξεις απ’ τον ντόπιο πληθυσμό. Οι αφηγήσεις, ωστόσο, που έρχονται στο φως, ανατρέπουν εντελώς την εικόνα του καλοσυνάτου ροδαλού χωρικού, όπως εκείνοι την έχουν στο μυαλό τους. Ακολουθώντας τις αλλεπάλληλες αποκαλύψεις, οι πρωταγωνιστές μας βουτούν σε μία σπείρα γεγονότων από τον κόσμο της σιωπής και της συνενοχής, η οποία θα τους στροβιλίσει βασανιστικά ως το τελικό σημείο της κάθαρσης.

Η παράσταση επιδιώκει να τραβήξει στο φως την πραγματική ιστορία ενός παιδιού που η συλλογική μνήμη του τόπου του θέλησε να τον σβήσει απ’ τα κιτάπια της.

Οι ηθοποιοί: Φίλιππος Κοντογιώργης, Θανάσης Λυσανδρόπουλος, Σταύρια Νικολάου και Γρηγόρης Πανταζής, εναλλάσσονται σε όλους τους ρόλους του έργου, δίνοντας την αίσθηση ότι βιώνουν όλα τα γεγονότα της ζωής τους στις τέσσερις γωνίες μιας αυλής ενός αγροτικού σπιτιού.

Το trailer του έργου 

Το έργο «Ο Γιάννης το βούδι», κυκλοφορεί μαζί με άλλα τρία σύγχρονα νεοελληνικά έργα, από τις εκδόσεις Άπαρσις.

Σημείωμα συγγραφέα (Ευαγγελία Γατσωτή) 

«Αναμοχλεύοντας αυτή την ιστορία, συνυπάρχουν μέσα μου η χαρά του ανακαλυπτή, με την ενοχή του τυμβωρύχου. Με λυτρώνει και με ανακουφίζει τελικά, η αίσθηση της εκπλήρωσης ενός καθήκοντος απέναντι στην αναστήλωση της μνήμης ενός ανθρώπου».

Σημείωμα Σκηνοθέτη (Παναγιώτη Λιαρόπουλου) 

«Δούλεψα με στόχο να ακουστεί, όσο το δυνατόν πιο καθαρά, η ιστορία. Θέλησα να δώσω τη δυνατότητα στο θεατή να φανταστεί ο ίδιος την τοποθεσία των γεγονότων, τις μυρωδιές, τους ήχους, τις εικόνες. Δεν σκηνοθέτησα ένα έργο εποχής, αλλά μία αληθινή ιστορία που μιλάει διαρκώς σε ενεστώτα χρόνο για το σήμερα. Την ίδια στιγμή, προσπάθησα να προσεγγίσω την ψυχοσύνθεση των ηρώων, όσο γινόταν πιο αυθεντικά, χωρίς αναχρονισμούς και μετερμηνείες. Με απασχόλησε πολύ: το πώς ερωτεύονται, πώς πληγώνονται, πώς εκφράζονται, πώς σκέφτονται όλοι αυτοί οι χαρακτήρες, χωρίς να έχουν τις μιντιακές αναφορές που έχει ένας άνθρωπος του εικοστού πρώτου αιώνα. Υπάρχει μια δυσδιάκριτη γραμμή ανάμεσα στο «σήμερα» και στο «τότε», στη ροή της παράστασης. Η γραμμική αφήγηση καταργείται και ο θεατής δεν κατανοεί πάντα, ακριβώς την χρονική στιγμή που γίνονται όλα αυτά, είναι 2024;, είναι 1960;, είναι βράδυ, μεσημέρι, χάραμα, πρωί…; «Ο Γιάννης το βούδι» είναι το δεύτερο παιδί μου. Το έργο αυτό, το θεωρώ το πιο σημαντικό κείμενο που έχω φέρει, ως τώρα, στη σκηνή. Είμαι πολύ τυχερός και ευγνώμων που η Ευαγγελία μου εμπιστεύτηκε αυτό το κείμενο, το έργο της, και τυχερός επίσης που βρέθηκε αυτή η τόσο δυναμική ομάδα καλλιτεχνών να μετέχει στη δημιουργία».

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Κείμενο/Σύλληψη: Ευαγγελία Γατσωτή / Σκηνοθεσία: Παναγιώτης Λιαρόπουλος / Σκηνογράφοι: Αλκυόνη Δίβαρη, Λία Μαντούβαλου /  Ενδυματολόγος: Αρχοντούλα Τσατσουλάκη /  Μουσικός επί σκηνής: Hydrama /  Σχεδιασμός φωτισμών: Σεμίνα Παπαλεξανδροπούλου /  Βοηθός σκηνοθέτη: Άνθια Μουστάκα-Κολυβά / Φωτογραφίες- Trailer -εικαστικό αφίσας: Daniel Voreakos /  Υπεύθυνη προβολής & επικοινωνίας: Μαρένα Καδιγιαννοπούλου /  Υπεύθυνη Social Media: Νάνσυ Παναγουλοπούλου

Εταιρεία παραγωγής: ΜΠΛΕ

ΠΑΙΖΟΥΝ: Φίλιππος Κοντογιώργης, Θανάσης Λυσανδρόπουλος, Σταύρια Νικολάου, Γρηγόρης Πανταζής

ΣΤΗΛΗ ΘΕΑΜΑΤΩΝ

ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ: Παρασκευή – Σάββατο 21:30

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ: €13, €10 (φοιτητικό, μαθητικό, πολυτέκνων, ΑΜΕΑ, άνω των 65, άνεργων, σπουδαστών δραματικών σχολών)

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ:  https://www.ticketservices.gr/event/mcf-o-giannis-to-voudi/?lang=el

Η παράσταση πραγματοποιείται με την υποστήριξη της μη κυβερνητικής οργάνωσης Inter Alia.

Υπεύθυνη προβολής & επικοινωνίας: Μαρένα Καδιγιαννοπούλου

 

Έρευνα ΣΕΤΕ: Υπερτουρισμός. Υπάρχει, αλλά στην… άλλη γειτονιά

0
Βλέπουν υπερτουρισμό στη χώρα μας, αλλά όχι στη δική τους περιοχή, λέει το 72,5% των ερωτηθέντων

Υπερτουρισμός: Υπάρχει, αλλά στην… άλλη γειτονιά. Αυτό είναι το συμπέρασμα από τις απαντήσεις των συμμετεχόντων σε έρευνα που παρουσιάσθηκε στο ετήσιο συνέδριο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων.

Στην ερώτηση της έρευνας κοινού: «Στάσεις και αντιλήψεις των πολιτών σε θέματα που αφορούν την τουριστική ανάπτυξη στην Ελλάδα» που παρουσίασαν οι Πέτρος Ιωαννίδης, Διευθυντής aboutpeople και ο Ηλίας Τσαουσάκης, Σύμβουλος Στρατηγικής και Επικοινωνίας, αν υπάρχει υπερτουρισμός στη χώρα μας, το 72,5% των ερωτηθέντων απαντούν ότι «σίγουρα ναι» (37,3%) και «μάλλον ναι» (35,2%) με ένα 24,9% να απαντά μάλλον όχι (16,7%) και σίγουρα όχι (8,2%).

Ταυτόχρονα όμως το 66,9% , δηλαδή δυο στους τρεις,  δεν βλέπει υπερτουρισμό στη δική του περιοχή, παραπέμποντας σε άλλες…γειτονιές την ύπαρξη του φαινομένου.

Το αποτέλεσμα είναι ενδεικτικό της επίδρασης που έχουν οι συνεχείς αναφορές περί υπερτουρισμού από διεθνή κυρίως αλλά και ελληνικά μέσα μαζικής ενημέρωσης στη συνείδηση του μέσου πολίτη. Παράλληλα όμως η πραγματικότητα που βιώνει ο κάθε πολίτης σύμφωνα πάντα με την έρευνα είναι μάλλον διαφορετική καθώς η μεγάλη πλειοψηφία δεν βιώνει «φαινόμενο υπερτουρισμού» στην περιοχή του.

Η έρευνα ανέδειξε τους μύθους και τις αλήθειες περί υπερτουρισμού, ενός φαινομένου και μιας έννοιας που δεν έχει ακόμη ορισθεί επ’ ακριβώς, σύμφωνα με τους επαΐοντες.

Οι πολίτες πάντως δίνουν το δικό τους «ορισμό» στον υπερτουρισμό. Σύμφωνα με το κ. Τσαουσάκη οι συμμετέχοντες στην έρευνα ορίζουν τον υπερτουρισμό ως «τη μαζική προσέλευση τουριστών που ξεπερνά τη φέρουσα ικανότητα ενός προορισμού, επιβαρύνονται υποδομές, φυσικούς πόρους και την καθημερινότητα των κατοίκων».

Τον αντιλαμβάνονται ως «συνωστισμό σε καταλύματα εστιατόρια, παραλίες και δρόμους, που οδηγεί σε πτώση της ποιότητας των υπηρεσιών και αλλοίωση του τοπικού χαρακτήρα . Το φαινόμενο συνδέεται με αυξημένο κόστος ζωής για τους κατοίκους και δυσκολία εύρεσης στέγης λόγω φαινομένων όπως το Airbnb».

Την ύπαρξη του φαινομένου υπερτουρισμού στη χώρα μας, αμφισβητούν και οι παράγοντες του κλάδου, οι οποίοι θεωρούν ότι επιβεβαιώθηκε η εκτίμηση τους και από την έρευνα του Δήμου Αθηναίων για την φέρουσα ικανότητα της πόλης. Μάλιστα σημείωσαν με ικανοποίηση και τις δηλώσεις του Δημάρχου της πρωτεύουσας Χάρη Δούκα, ο οποίος ξεκαθάρισε ότι «Δεν έχουμε πρόβλημα υπερτουρισμού στην Αθήνα. Έχουμε υπερκορεσμό σε γειτονιές. Σε 27 από 120 γειτονιές τον Σεπτέμβριο διαπιστώνουμε υπερκορεσμό και γι’ αυτό πρέπει να κάνουμε αναδρομολόγηση».

Θετική η επίδραση του τουρισμού

Στην έρευνα που παρουσιάσθηκε στο συνέδριο του ΣΕΤΕ, αποτυπώθηκε και η θετική άποψη που έχει η πλειοψηφία των πολιτών της χώρας για την επίδραση του τουρισμού στην οικονομία.

Ειδικότερα το 67,3% των συμμετεχόντων στην έρευνα θεωρεί ότι ο τουρισμός έχει θετική επίπτωση στη χώρα (52,2% θετική και 15,1% πολύ θετική). Μάλιστα στην ερώτηση «Ποιοι κλάδοι θεωρείτε ότι μπορούν να συνεισφέρουν περισσότερο στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας μας τα επόμενα χρόνια» (μέχρι δύο επιλογές) ο τουρισμός προηγείται με 36,6% και ακολουθούν αγροτοδιατροφικός τομέας (34,4%) και βιομηχανική παραγωγή (24,5%).

Η σημαντικότερη αρνητική επίπτωση του τουρισμού στην Ελλάδα (μέχρι δυο απαντήσεις) ήταν η αύξηση των ενοικίων 40,5% και η αύξηση των τιμών 37,3%..

Από την άλλη πλευρά και σε σχέση ειδικά με το περιβάλλον, ένα 39% εκτιμά ότι ο κλάδος επιδρά αρνητικά και ένα 47,2% ότι επιδρά και θετικά και αρνητικά.

Για την πορεία του κλάδου το 52,4% εκτιμά ότι ο τουρισμός θα αυξηθεί ενώ ένα 27% ότι θα παραμείνει σταθερός με μόλις 15,8% ότι θα μειωθεί.

Δημιουργεί θέσεις εργασίας

Στην ερώτηση για την σημαντικότερη θετική επίπτωση του τουρισμού στην Ελλάδα προηγείται η δημιουργία θέσεων εργασίας (42,4%), η ενίσχυση της εθνικής οικονομίας (38,6%), η δυνατότητα της εποχιακής απασχόλησης για όσους ενδιαφέρονται και ακόμα η ανάπτυξη των τοπικών επιχειρήσεων, η υποστήριξη τοπικών κοινωνιών σε νησιά και σε απομονωμένες χερσαίες περιοχές.

Επίσης, η βελτίωση υποδομών (σε σχέση για παράδειγμα με το οδικό δίκτυο, τα λιμάνια και τα αεροδρόμια), η προβολή και διατήρηση της ελληνικής πολιτιστικής κληρονομιάς καθώς και η προσέλκυση επενδύσεων.

Στις αρνητικές επιπτώσεις (δύο απαντήσεις) προηγείται η αύξηση των ενοικίων με 40,5%, και ακολουθούν η αύξηση τιμών (37,3%), η οικονομική εξάρτηση από έναν τομέα (22,2%), η περιβαλλοντική επιβάρυνση (21%), η υπερβολική ανάπτυξη και υπερδόμηση (18,4%), η υπερφόρτωση υποδομών (12,8%), η αλλοίωση της τοπικής κουλτούρας, η διατάραξη της καθημερινής ζωής.

ΣΕΤΕ

Περιβάλλον και υπερτουρισμός

Σε σχέση με το περιβάλλον, ένα σημαντικό ποσοστό της τάξεως του 39% εκτιμά ότι ο τουρισμός στην Ελλάδα επιδρά αρνητικά και ένα 47,2% ότι επιδρά και θετικά και αρνητικά ενώ μόλις ένα 9,1% κάνει λόγο για θετική επίδραση.

Αναφορικά με τις ενέργειες που θα μπορούσαν να συμβάλλουν στη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων του τουρισμού αναφέρονται ο περιορισμός του αριθμού των τουριστών σε ευαίσθητες περιοχές (33,9%), η προώθηση εναλλακτικών μορφών τουρισμού (30,3%), οι επενδύσεις σε πράσινες τουριστικές υποδομές (29,1%) κ.α..

Επιπλέον ένα 85,3% θεωρεί ότι είναι πολύ ή αρκετά σημαντικό να ενσωματωθεί η βιωσιμότητα και η προστασία του περιβάλλοντος στο τουριστικό μοντέλο της Ελλάδας.

Τα προβλήματα των εργαζομένων

Για τα κυριότερα προβλήματα που αφορούν τους εργαζομένους του τουριστικού τομέα, οι απαντήσεις εστιάζουν στις υπερβολικές ώρες εργασίας, ( 62,9%)τις κακές συνθήκες, (48,2%) τις χαμηλές αμοιβές (41,7%) , την ανασφάλεια λόγω εποχικότητας, την έλλειψη ευκαιριών εξέλιξης κ.ο.κ..

Για τη βελτίωση των εργασιακών συνθηκών στον τουριστικό τομέα προτείνονται η βελτίωση των όρων εργασίας (46,6%), η αύξηση μισθών (44%) , η καλύτερη ασφάλιση και παροχές(27,4%), περισσότεροι έλεγχοι από πλευράς κράτους, μείωση της εποχικότητας και περισσότερες μόνιμες θέσεις, περισσότερες ευκαιρίες εκπαίδευσης και επαγγελματικής εξέλιξης.

Πληροφορίες από: https://www.ot.gr

 

Φιλόλογος έμαθε σε μαθητές το τραγούδι «Ω έλατο» στη νοηματική

0

Τα χέρια ανοίγουν σταδιακά πλατιά και μετά κλείνουν προς τα κάτω, δημιουργώντας το χαρακτηριστικό τριγωνικό σχήμα του έλατου.

Στη νοηματική γλώσσα, η λέξη «έλατο» αποδίδεται με τη συγκεκριμένη κίνηση και οι μαθητές, υπό τις οδηγίες του εκπαιδευτικού τους, την έμαθαν εύκολα, όπως άλλωστε και τους υπόλοιπους στίχους του χριστουγεννιάτικου τραγουδιού, το οποίο ερμηνεύουν στη νοηματική, σε ένα βίντεο με αγάπη, πολλά μηνύματα και μεγάλη ανταπόκριση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

«Η ιδέα γεννήθηκε από την ανάγκη να δημιουργήσουμε ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον όπου η νοηματική γλώσσα θα έχει τον δικό της χώρο, όχι μόνο ως μέσο επικοινωνίας αλλά και ως γέφυρα για τη συμπερίληψη και την κατανόηση της διαφορετικότητας», εξηγεί, μιλώντας στο Αθηναϊκό/ Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο φιλόλογος Απόστολος Γαρούφος, που έκανε τα μαθήματα στα παιδιά και υλοποίησε τη δράση.

Επισημαίνει, μάλιστα, ότι το τραγούδι είναι ένας όμορφος και βιωματικός τρόπος για να έρθουν τα παιδιά σε επαφή με τη νοηματική γλώσσα και επέλεξαν το γνωστό και αγαπημένο τραγούδι «Ω Έλατο», καθώς έχει απλούς στίχους και ρυθμό κάτι που διευκόλυνε την εκμάθηση. Η διαδικασία διδασκαλίας ήταν απλή, διασκεδαστική και κυρίως προσιτή, όπως λέει ο εκπαιδευτικός. Τα μαθήματα ξεκίνησαν πριν από μόλις δύο εβδομάδες, με τις βασικές κινήσεις που αντιστοιχούν στις λέξεις του τραγουδιού. Οι μαθητές χρησιμοποίησαν οπτικό υλικό και ακολούθησαν τον ρυθμό του τραγουδιού, επαναλαμβάνοντας κάθε φράση μέχρι να συνδεθεί με την κίνηση.

«Η συνεργασία και η χαρά των παιδιών ήταν ο οδηγός μας, καθώς το τραγούδι εξελίχθηκε σε μια βιωματική εμπειρία που συνδυάζει μάθηση και παιχνίδι. Η συνεργασία με τα σχολεία και τους συναδέλφους ήταν εξαιρετική, ενώ τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό και μεγάλη αφοσίωση. Μέσα από αυτή τη δράση, αναδείξαμε την ομορφιά και τη δύναμη της νοηματικής γλώσσας, δίνοντας στα παιδιά ένα ακόμη εργαλείο έκφρασης και επικοινωνίας», σημειώνει ο εκπαιδευτικός.

Ο Απόστολος Γαρούφος είναι φιλόλογος, απόφοιτος του τμήματος ελληνικής Φιλολογίας στην Κομοτηνή και υποψήφιος διδάκτορας στο ίδιο Πανεπιστήμιο, στον τομέα της Ψηφιακής Λεξικογραφίας. Έχει επιπλέον μακρόχρονη εμπειρία στην υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων νοηματικής γλώσσας στα σχολεία όπου έχει διδάξει, με στόχο να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές και να προωθήσει την έννοια της ισότιμης επικοινωνίας. Το βίντεο με το «Ω έλατο» στη νοηματική δεν είναι η πρώτη δράση του.

Στο συγκεκριμένο πρότζεκτ συμμετείχαν συνολικά 15 μαθητές από τρία σχολεία: 2 μαθητές από το 3ο Γυμνάσιο Σταυρούπολης Θεσσαλονίκης, 5 μαθητές από το 4ο Γυμνάσιο Σταυρούπολης Θεσσαλονίκης, 8 μαθητές από το Γυμνάσιο Άνω Βιάννου στο Ηράκλειο Κρήτης.

«Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά τη συναδέλφισσα Ελεάννα Όρλιακλη από την Κρήτη, για την πολύτιμη συμβολή της, καθώς και τη Σταυρούλα Φράγκου, η οποία επίσης βοήθησε στην οργάνωση αυτής της δράσης. Μας υποστήριξαν και συνεργάστηκαν και οι διευθυντές των σχολείων και ιδιαίτερα ο Κωνσταντίνος Σίμου, ο οποίος προσφέρει ευκαιρίες στους μαθητές του και στηρίζει δράσεις που προάγουν τη συμπερίληψη και την καινοτομία. Με τέτοιες συνεργασίες και υποστηρικτές, μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα πιο ανοιχτό και δημιουργικό σχολικό περιβάλλον», σημειώνει ο κ. Γαρούφος.

Πληροφορίες από: https://www.amna.gr

 

Σαντορίνη 2025: Έτος Ανάδειξης και Υποστήριξης της Αυθεντικότητας – πρόσκληση για σχεδιασμό λογοτύπου

0

Ο Δήμος Θήρας απευθύνει πρόσκληση για το σχεδιασμό δηλωτικού σήματος (λογοτύπου) που θα σηματοδοτεί την πρωτοβουλία με θέμα  Σαντορίνη 2025: Έτος Ανάδειξης και Υποστήριξης της Αυθεντικότητας. 

Το σήμα αυτό θα συνοδεύει κάθε εκδήλωση και δράση καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, σε κάθε είδους μέγεθος και εφαρμογή, από ψηφιακές πλατφόρμες, έως έντυπες εκδόσεις και διαφημιστικό υλικό.

Η σύνθεση που θα επιλεγεί θα πρέπει να ενσωματώνει το πνεύμα του έτους όπως αποτυπώνεται στη σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Θήρας.

Ο διαγωνισμός είναι ανοιχτός σε επαγγελματίες οπτικής επικοινωνίας και συναφείς ειδικότητες (δημιουργικά γραφεία, γραφίστες, αρχιτέκτονες, εικαστικούς κλπ)  καθώς και σε σπουδαστές που επιθυμούν να συμμετάσχουν. Κάθε συμμετοχή μπορεί να περιλαμβάνει μέχρι τρεις προτάσεις.

Χρηματικό έπαθλο ύψους €1000 (χιλίων ευρώ) θα δοθεί στην πρόταση που θα επιλέξει η Κριτική Επιτροπή.

Για την αποστολή περισσότερων πληροφοριών καθώς και των απαιτούμενων τεχνικών προδιαγραφών παρακαλώ όπως επικοινωνήσετε στο santorini2025@thira.gov.gr

Η τελική ημερομηνία και ώρα υποβολής των προτάσεων είναι η Τρίτη 21  Ιανουαρίου 2025 στις 14:00.