Παρασκευή, 15 Αυγούστου, 2025
Αρχική Blog Σελίδα 439

Υπουργείο Τουρισμού για επένδυση στο Σαρακήνικο: Ο Δήμος Μήλου φταίει…

0

“Η αρμοδιότητα της Περιφερειακής Υπηρεσίας Τουρισμού (ΠΥΤ) του Υπουργείου Τουρισμού συνίσταται στην θεώρηση της δήλωσης προτύπων περιβαλλοντικών δεσμεύσεων (ΠΠΔ) όταν πρόκειται για ανέγερση νέων ξενοδοχειακών καταλυμάτων ως ρητά ορίζεται από τον Νόμο”.

Αυτό τονίζεται σε non paper του υπουργείου τουρισμού σχετικά με την ξενοδοχειακή επένδυση στο Σαρακήνικο Μήλου. Όπως επισημαίνεται, η Υπηρεσία Δόμησης (ΥΔΟΜ) Δήμου Μήλου ενέκρινε το σύνολο της εγκατάστασης ως σύμφωνη με τις οικείες πολεοδομικές και χωροταξικές διατάξεις και διαπίστωσε ότι αυτή δεν βρίσκεται σε ζώνη προστασίας και ειδικών όρων δόμησης.

Αναφέρει στη συνέχεια το υπουργείο:

“Η θεώρηση της ΠΠΔ λαμβάνει χώρα μετά από υποβολή υπογεγραμμένης και συμπληρωμένης δήλωση Υπαγωγής του έργου σε ΠΠΔ από τον φορέα του Έργου ή τον μελετητή του, η οποία και επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης για όσα αναφέρει.

Εν προκειμένω η θεώρηση της απόφασης Υπαγωγής σε ΠΠΔ από την Περιφερειακή Υπηρεσία Τουρισμού Κυκλάδων (ΠΥΤ) έλαβε χώρα στις 24/07/2024 μετά την υποβολή της δήλωσης και του συνόλου των δικαιολογητικών. H ΠΠΔ, η οποία κατατέθηκε ήδη συμπληρωμένη θεωρήθηκε αφού πληρούνταν όλες οι νόμιμες προϋποθέσεις και πρωτίστως είχε υποβληθεί η με αρ. πράξη 1056681/17.5.2024 βεβαίωση όρων δόμησης και απαιτούμενων εγκρίσεων από την Υπηρεσία Δόμησης (ΥΔΟΜ) Δήμου Μήλου, η οποία ενέκρινε το σύνολο της εγκατάστασης ως σύμφωνη με τις οικείες πολεοδομικές και χωροταξικές διατάξεις, διαπίστωσε ότι αυτή δεν βρίσκεται σε ζώνη προστασίας και ειδικών όρων δόμησης και αφού έλαβε υπόψιν της (ως καταγράφεται) σχετικές εγκρίσεις από την Δασική Υπηρεσία, την Εφορεία Προϊστορικών & Κλασσικών Αρχαιοτήτων, έχει δε λάβει χώρα έγκριση οριοθέτησης αιγιαλού και οριοθέτησης ρέματος.

Μήλος – Σαρακήνικο: Ανοχύρωτο για επενδύσεις, με νόμιμες όμως άδειες (!!!)

Η ως άνω υπηρεσία (ΠΥΤ) αφού διαπίστωσε ότι συντρέχουν οι προβλεπόμενες από τον εφαρμοστέο κανόνα δικαίου πραγματικές προϋποθέσεις για την εφαρμογή του (ΚΥΑ 59845/2012) , βάσει των άνω δικαιολογητικών που κατατέθηκαν και καταδείκνυαν το επιτρεπτό της δόμησης ήταν υποχρεωμένη να θεωρήσει την διοικητική πράξη της ΠΠΔ.

Η όποια εμπλοκή ή παράλειψη πρέπει να αναζητηθεί στις οικείες βεβαιώσεις

Μετά ταύτα η όποια εμπλοκή ή παράλειψη διαπιστώνεται πρέπει να αναζητηθεί στις οικείες βεβαιώσεις που εκδόθηκαν από λοιπές υπηρεσίες και αρχές, που μνημονεύονται στην πράξη έγκρισης των όρων δόμησης από την οικεία Πολεοδομία του Δήμου Μήλου προ της θεώρησης της ΠΠΔ από την ΠΥΤ.

Τα παραπάνω στηρίζονται στις διατάξεις του οικείου νόμου και δη της ΚΥΑ με αριθμ. 59845/2012 των υπουργών ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ − ΥΓΕΙΑΣ – ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ που ορίζεται ότι:

«………….. Ο φορέας του Έργου ή της δραστηριότητας ή ο μελετητής του υποβάλει στην κατά περίπτωση αρμόδια υπηρεσία του άρθρου 2 της παρούσας απόφασης, συμπληρωμένη και υπογεγραμμένη δήλωση Υπαγωγής του έργου σε ΠΠΔ…».

«……Η παραπάνω δήλωση υπαγωγής σε ΠΠΔ υποβάλλεται μαζί με τα λοιπά απαιτούμενα δικαιολογητικά για την έκδοση της αντίστοιχης άδειας, αναπόσπαστο τμήμα της οποίας αποτελούν οι ΠΠΔ και η …..Η κατά τα ανωτέρω Δήλωση Υπαγωγής επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης του μελετητή ή του φορέα του έργου κατά το Ν. 1599/1986 (ΦΕΚ Α΄ 75), όπως εκάστοτε ισχύει…………. Ειδικότερα, για νέα έργα που αδειοδοτούνται από τον ΕΟΤ (ήδη Υπουργείου Τουρισμού) ……….. εκτός των προαναφερόμενων στα εδάφια 1.1, 1.2 και 1.3, βεβαίωση από την αρμόδια πολεοδομική υπηρεσία περί υπαγωγής ή μη της περιοχής του γηπέδου ή οικοπέδου του έργου σε συγκεκριμένες δεσμεύσεις του χωρικού σχεδιασμού (Ειδικό πλαίσιο Τουρισμού, Περιφερειακά Πλαίσια, ΓΠΣ, ΣΧΟΑΑΠ, κ.λπ.)…..”

Πώς παρουσιάζει την παραλία Σαρακήνικο ο Δήμος

Ο Δήμος Μήλου σημειώνει στην παρουσίαση της παραλίας Σαρακήνικο στην ιστοσελίδα του:

“Η πιο φημισμένη παραλία του νησιού, χάρη στο μοναδικό σεληνιακό τοπίο.

Ολόλευκοι ηφαιστειακοί σχηματισμοί βράχων με έξοχα βαθυγάλανα νερά. Υπάρχει και ένα μικρό φυσικό λιμανάκι, κλεισμένο ανάμεσα στα βράχια, με αμμουδιά και πρασινογάλανα νερά.

Το τοπίο είναι εκπληκτικό, με συνεχείς εναλλαγές ηφαιστειακών υλικών και άφθονα απολιθώματα. Το όνομα του οφείλεται στο ότι οι πειρατές το χρησιμοποιούσαν σαν καταφύγιο. (Ακόμη σώζονται σκαλισμένες στον βράχο οι δέστρες των πλοίων.) Το λευκό των βράχων και η έλλειψη βλάστησης δημιουργούν μία αίσθηση μοναδική, που δύσκολα θα ξεχάσετε”.

Με πληροφορίες από τη σελίδα tornosnews.gr 

Αστυνομία – Σαντορίνη: Απαγόρευση κυκλοφορίας οχημάτων

0

Να και η απαγόρευση κυκλοφορίας οχημάτων σε συγκεκριμένες περιοχές της Σαντορίνης λόγω της σεισμικής ακολουθίας που καλά κρατεί και μάλιστα από το πρωί σήμερα έχει δώσει αρκετούς σεισμούς άνω των 4 Ρίχτερ… Σίγουρα δεν έχει σχέση με την επίσκεψη Μητσοτάκη στο νησί…

Η ανακοίνωση έρχεται από την Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Νοτίου Αιγαίου και αναφέρει:

“Ανακοινώνεται ότι, λόγω έντονης σεισμικής δραστηριότητας στη Θήρα, δεν επιτρέπεται η κυκλοφορία των οχημάτων:

# Επί της επαρχιακής οδού Μεσαριάς – Επισκοπής Γωνιάς – Αρχαίας Θήρας και συγκεκριμένα από τη διακλάδωση της επαρχιακής οδού με την ιδιωτική οδό που οδηγεί στον αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Θήρας (μήκος τμήματος 2.270 m) και

# Επί της επαρχιακής οδού Όρμος Αθηνιού – Φηρών- Περίσσας για οχήματα μήκους άνω των 12,00μ. και άνω των 45 τόνων.

Επισημαίνεται ότι, στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Αστυνομίας υπάρχει συνεχής ενημέρωση σχετικά με έκτακτες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις.

 

 

Σαντορίνη – Αν. Πατινιώτης: “Δυο λόγια από τους σκατόψυχους…”

0

Βλέπω σχόλια γεμάτα μίσος για τη Σαντορίνη και τους ντόπιους. Μας κατηγορούν ότι νοιαζόμαστε μόνο για το χρήμα, ότι δεν έχουμε παιδεία, ότι είμαστε σκληροί και άκαρδοι. Και τώρα, που το νησί μας δοκιμάζεται, κάποιοι χαίρονται με τις δυσκολίες μας.

Του Ανδρέα Πατηνιώτη (#)

Λες και ο σεισμός διάλεξε μόνο τη Σαντορίνη – λες και δεν επηρεάζονται η Ανάφη, η Ίος, η Αμοργός, η Φολέγανδρος, η Θηρασιά.

Όμως η Σαντορίνη δεν είναι τα ξενοδοχεία της ούτε τα τουριστικά της έσοδα. Η Σαντορίνη είναι οι άνθρωποί της. Αυτοί που δεν εγκαταλείπουν το νησί τους ακόμα και όταν η γη τρέμει.

Αυτοί που στηρίζουν χιλιάδες εργαζομένους από κάθε γωνιά της Ελλάδας και του εξωτερικού. Αυτοί που, αντί να κοιτάξουν μόνο τη δική τους επιβίωση, δίνουν για να σωθούν άλλοι.

Γιατί η Σαντορίνη είναι πρώτη – όχι μόνο στον τουρισμό, αλλά και στην ανθρωπιά. Η μεγαλύτερη Τράπεζα Αίματος στην Ελλάδα ανήκει στους “σκατόψυχους” Σαντορινιούς.

Είμαστε οι πρώτοι που στέλνουμε βοήθεια όπου χρειαστεί, οι πρώτοι που ανοίγουμε τα χέρια μας σε κάθε καταστροφή, οι πρώτοι που δίνουμε αίμα για όποιον το χρειάζεται.

Και ακόμα και τώρα, που ζούμε μέσα στον φόβο, δεν σταματήσαμε. Αυτές τις μέρες, που το έδαφος κάτω από τα πόδια μας τρέμει, που άνθρωποι αναγκάζονται να φύγουν, οι Σαντορινιοί έδωσαν και πάλι το παρών στις αιμοδοσίες.

Γιατί ξέρουμε τι σημαίνει αλληλεγγύη. Ξέρουμε τι σημαίνει να στηρίζεις τον συνάνθρωπό σου, ακόμα και όταν περνάς δύσκολα.

Και όχι μόνο αντέχουμε, αλλά δημιουργούμε. Γιατί η Σαντορίνη δεν είναι μόνο προορισμός, είναι πηγή πολιτισμού και αθλητισμού. Είναι το νησί που στηρίζει τον αθλητισμό, που προάγει το γυναικείο βόλεϊ, που γέννησε και κρατά ψηλά τον Α.Ο. Θήρας, μια ομάδα που εκπροσωπεί το νησί σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, δίνοντας το δικό της παράδειγμα δύναμης και αγώνα.

Σε όσους εύχονται την καταστροφή μας, ένα έχουμε να πούμε: η Σαντορίνη θα ξανασταθεί στα πόδια της. Όπως έκανε πάντα. Και οι άνθρωποί της θα συνεχίσουν να δείχνουν ποιοι είναι πραγματικά, όχι μέσα από λόγια, αλλά μέσα από πράξεις.

Κράτα γερά, Σαντορίνη. Εσύ ξέρεις μόνο να δίνεις – και γι’ αυτό ποτέ δε θα χαθείς! Με τη δύναμη της Παναγίας, όλα θα πάνε καλά!

(#) Ο Ανδρέας Πατηνιώτης είναι επιχειρηματίας στο χώρο του τουρισμού (ξενοδόχος) και αντιπρόεδρος του ΑΟ Θήρας..

 

Σαντορίνη – Συνολάκης: “Ισως να δούμε τη γέννηση ενός νέου ηφαιστείου”

0

Στη Σαντορίνη μεταβαίνει το πρωί ο Κώστας Συνολάκης συνοδεύοντας τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη για την εντεινόμενη σεισμική ακολουθία στις Κυκλάδες.

Ο Κ. Συνολάκης, ακαδημαϊκός και καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Νότιας Καλιφόρνιας, μιλώντας στο ΕΡΤΝews και την εκπομπή PRIME, αναφερόμενος στην σημερινή επίσκεψή του στη Σαντορίνη μαζί με τον πρωθυπουργό, σημείωσε:

«Θα δούμε την Πολιτική Προστασία. Για μένα είναι πολύ σημαντικό, πέραν αυτής της αποστολής, να δω πού θα βάλουμε παλιρροιογράφους, γιατί είναι ένα πράγμα το οποίο καταλάβαμε ότι έλειπε από την περιοχή, δεν υπήρχε ο παλιρροιογράφος. Είναι ένα επιστημονικό όργανο που μετράει τη στάθμη της θάλασσας».

Όπως είπε ο Κ. Συνολάκης, αυτή τη στιγμή υπάρχουν 10 τέτοια όργανα σε όλο το Αιγαίο, «αλλά θέλουμε τέσσερις στην περιοχή για να μπορέσουμε να κοιτάξουμε τις αλλαγές της στάθμης σε περίπτωση που γίνει ένα τσουνάμι», και σημείωσε ότι μαζί με τον Νίκο Καλογέρη από το Αστεροσκοπείο «κάναμε έναν αγώνα δρόμου να βρούμε στην Ελλάδα παλιρροιογράφους. Μας έχουν υποσχεθεί ότι θα είναι ένας έτοιμος την Παρασκευή. Βέβαια, χρειάζεται να πάει να εγκατασταθεί, αλλά και επίσης άλλος ένας την επόμενη εβδομάδα».

Σε σχέση με τη σεισμική δραστηριότητα, ο καθηγητής Φυσικών Καταστροφών επισήμανε:

«Εγώ πιστεύω ότι υπάρχει ροή ρευστών υγρών, τα οποία ανεβαίνουν σιγά-σιγά σε μεγάλο βάθος προς την επιφάνεια και πηγαίνουν προς την Άνυδρο. Και αν αυτό ισχύσει και αν το δούμε, τότε θα βλέπουμε για πρώτη φορά στον κόσμο τη γένεση ενός καινούργιου ηφαιστείου. Αν αυτό το πράγμα συμβαίνει. Αλλά μιλώντας με ηφαιστειολόγους, υπάρχει αυτή η αίσθηση ότι αυτό είναι ένα από τα σενάρια που συμβαίνει. Δεν σημαίνει αυτό ότι θα γίνει έκρηξη, ούτε τίποτε τέτοιο. Αυτό σημαίνει ότι το ηφαιστειακό σύμπλεγμα της Σαντορίνης μπορεί να μεγαλώνει και ξαφνικά να έχουμε εκεί όπου είχαμε τη Σαντορίνη, το Κολούμπο, μερικούς άλλους κρατήρες».

Δείτε το σχετικό video 


 

Χατζημάρκος από Σαντορίνη: “Ξεκινάει η υλοποίηση δεύτερου μώλου στην Βλυχάδα” (video)

0

Στους δημοσιογράφους μίλησε από τη Σαντορίνη μίλησε ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου και πρόεδρος της ΕΝΠΕ  κ. Γιώργος Χατζημάρκος. Τόνισε πως οι αυτοδιοικητικοί φορείς τόσο ο πρώτος βαθμός ΄όσο και ο δεύτερος βαθμός τοπικής αυτοδιοίκησης .  όλος ο κρατικός  μηχανισμός είναι σε μια εγρήγορση. Παράλληλα έδωσε και την είδηση για την Σαντορίνη με την έναρξη υλοποίησης δεύτερου μώλου, αυτή τη φορά στην Βλυχάδα.

Αναλυτικά είπε τα εξής:

Το  ασυνήθιστο αυτό γεωλογικό φαινόμενο, τις τελευταίες ημέρες μας έχει δώσει αγωνία. Το παρακολουθούμε υπακούοντας στις αναλύσεις  των ειδικών επιστημόνων. Το παρακολουθούμε εφαρμόζοντας τα προπαρασκευαστικά  μέτρα που τα σχέδια μας τα εγκεκριμένα. Η δημόσια διοίκηση βρίσκεται αυτή τη στιγμή με αντανακλαστικά  τα οποία δίνουν αισιοδοξία.  Οι αυτοδιοικητικοί φορείς τόσο ο πρώτος βαθμός ΄οσο και ο δεύτερος βαθμός τοπικής αυτοδιοίκησης .  όλος ο κρατικός  μηχανισμός είναι σε μια εγρήγορση, υπό την εποπτεία του υπουργείου Πολιτικής Προστασίας και Κλιματικής Κρίσης.  Πρώτο μας μέλημα, είναι οι ανθρώπινες ζωές κατοίκων και επισκεπτών. Να στηρίξουμε την κοινωνία. Ταυτόχρονα έχουμε και τη ματιά μας και στην οικονομία αλλά το πρώτο μας μέλημα είναι η ανθρώπινη ζωή.

Σε ερώτηση αν  βρίσκεται στη Σαντορίνη για κάτι συγκεκριμένο δήλωσε:

«Εφαρμόζουμε τα σχέδια τα οποία έχουμε στα χέρια μας και είναι εγκεκριμένα . Αυτά περιγράφουν προπαρασκευαστικές ενέργειες σε προληπτικό επίπεδο και για κατολισθήσεις.  Έχουν παρθεί μέτρα στη Σαντορίνη τα οποία στόχο έχουν να προστατεύσουν  κάτοικους και επισκέπτες»

Στο ερώτημα ότι πολλοί κάτοικοι έφυγαν γιατί δεν έχουν μια σαφή εικόνα από το σχέδιο αντιμετώπισης και τα μέτρα δήλωσε:

Τα μέτρα έχουμε πει πολλές φορές πως είναι προληπτικά. Σε ότι αφορά τα σχέδια είναι στη Διαύγεια.  Οι πολίτες σήμερα πρέπει να έχουν εμπιστοσύνη στους επιστήμονες  και στη δημόσια διοίκηση. Κατανοούμε πλήρως, ότι ζούμε καταστάσεις  που γεννούν αγωνία. Οι ίδιες καταστάσεις γεννούν όμως και την ανάγκη για  τα μέτρα που οι αρμόδιες αρχές βγάζουν.  Επίσης  να εμπιστευόμαστε και τους επιστήμονες μας.

Σε ερώτηση αν έχει δοθεί  εντολή εκκένωσης ο Περιφερειάρχης δήλωσε:

Σε κανένα σχέδιο δεν υπάρχει εντολή εκκένωσης σε επίπεδο προπαρασκευαστικό.

Στο ερώτημα που αποδίδει το γεγονός ότι έχει φύγει ο μισός πληθυσμός  σχεδόν από τη Σαντορίνη είπε:

Δεν έχουν όλοι οι άνθρωποι τις ίδιες αντιδράσεις και την ίδια ιδιοσυγκρασία. Κατανοούμε ότι υπάρχουν συμπολίτες μας, που αισθάνονται αγωνία σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό. Δεν υπάρχει όμως σε κανένα σχέδιο σαν μέτρο πρόληψης εκκένωση.  Αν υπήρχε εκκένωση σαν σχέδιο θα ήταν σαν να λέγαμε στη διεθνή επιστημονική  κοινότητα ότι στην Ελλάδα υπάρχει πρόβλεψη για σεισμό.

Για το πότε θα λειτουργήσουν ξανά τα σχολεία σε τέσσερα νησιά και οι υπηρεσίες τόνισε:

Τα σχολεία σε Ίο Σαντορίνη Αμοργό και Ανάφη έκλεισαν με απόφαση των επιστημόνων, που παρακολουθούν την εξέλιξη της σεισμικής ακολουθίας και το γεωλογικό φαινόμενο. Η απάντηση για το άνοιγμα των σχολείων στα νησιά αυτά θα δοθεί από την ομάδα των επιστημόνων που παρακολουθεί  την εξέλιξη του γεωλογικού φαινομένου. Το αν θα ανοίξουν τη Δευτέρα θα ανακοινωθεί πριν από την επιτροπή που αποφάσισε το κλείσιμο των σχολείων. Υπάρχει άλλη ομάδα νησιών όπου τα σχολεία έκλεισαν με αποφάσεις των δημάρχων.  Ο καθένας εκεί κρίνει ανάλογα, με τις ανάγκες που έχει να αντιμετωπίσει. Αναφέρομαι σε Νάξο, Πάρο, Αντίπαρο Σίφνο Μύκονο και Τήνο.

Αν προβλέπεται να μεταβούν στη Σαντορίνη δυνάμεις του στρατού δήλωσε:

Όλος ο κρατικός μηχανισμός έχει κινητοποιηθεί και ενισχυθεί και σε ανθρώπινο δυναμικό και σε εξοπλισμό. Στο νησί υπάρχει εξοπλισμός για παράδειγμα αναφέρω το ΕΚΑΒ τον ΔΕΔΔΗΕ  και άλλους φορείς . Ο δήμος Σαντορίνης έχει κάνει τα προβλεπόμενα βήματα, της ενημέρωσης των πολιτών  για τους σταθμούς συγκέντρωσης σε περίπτωση που υπάρξει ανάγκη. Όλοι ευχόμαστε αυτό το φαινόμενο να περάσει σύντομα σε μια φθίνουσα  πορεία και να μην χρειαστεί. Όμως έχουμε μια δημόσια διοίκηση η οποία έχει δείξει αντανακλαστικά  και σε επίπεδο προπαρασκευαστικό  έχει εργαστεί  και εργάζεται προκειμένου να είναι  έτοιμη.

Χατζημάρκος από Σαντορίνη: “Παρακολουθούμε με σοβαρότητα και ψυχραιμία”

Σε ότι αφορά την προσέγγιση από  θαλάσσης ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου τόνισε:

Υπάρχουν επικαιροποιημένες οκτώ θέσεις . Επίσης ένας δεύτερος μόλος στο νησί που έχει μελετηθεί  από το Δήμο Θήρας και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο και δρομολογείται προς υλοποίηση. Είναι στη Βλυχάδα.

Παραλία Χώρας Νάξου και κυκλοφοριακό: Ο δρόμος που μπορεί να λύσει τον “γρίφο”…

0

Ο πολύπαθος κεντρικός παραλιακός δρόμος της Χώρας Νάξου ουκ ολίγες φορές μέχρι σήμερα απασχόλησε το σύνολο των αιρετών του πολυνησιακού Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, καθώς και την πλειονότητα των κατοίκων της πρωτεύουσας του ημετέρου πολυνησιακού δήμου. Και έγινε ουκ ολίγες φορές η Χώρα Νάξου και το κυκλοφοριακό πρόβλημα που επί της χερσαίας ζώνης παρατηρείται, “πρώτο θέμα” στην τοπική επικαιρότητα.

Του Γιάννη Βλαχάκη (“Ραπόρτο“)

Κατά γενική ομολογία, ο παραλιακός οδικός άξονας, κατά τους θερινούς μήνες, επιβαρύνεται σε βαθμό απελπιστικό. Καθώς, εκατοντάδες είναι οι «ρόδες» (μηχανές μικρού και μεγάλου κυβισμού, Ι.Χ. αυτοκίνητα, επαγγελματικά μικρά και μεγάλα φορτηγά, τουριστικά λεωφορεία, ταξί κ.ά. τροχοφόρα) που τον κατακλύζουν από νωρίς το πρωί έως αργά το απόγευμα. Κατά τις «ώρες αιχμής» δε – τότε δηλαδή που στον κεντρικό προβλήτα ο αριθμός των απανωτών αφίξεων και αναχωρήσεων των πλοίων είναι μεγάλος -, το παρατηρούμενο κυκλοφοριακό κομφούζιο «γονατίζει» τον περί ου ο λόγος οδικό άξονα. Και είναι οι ώρες εκείνες, που τα πολλά και αιχμηρά επικριτικά σχόλια για το “κακό” σκηνικό που στήνουν τα τροχοφόρα στην (“ευαίσθητη”) χερσαία ζώνη, «ταξιδεύουν» από την μια άκρη της Χώρας ώς την άλλη – και όχι μόνο- με ταχύτητα φωτός!

«Χιλιάδες οι ‘ρόδες’ (σ.σ. ντόπιες και αλλοδαπές)… Παντού παρατηρούνται παρόμοια μποτιλιαρίσματα μες στο κατακαλόκαιρο» συνήθως ψελλίζουν οι… υπομονετικοί στην προσπάθειά τους να «γλυκάνουν» το πρόβλημα. “Φταίει το ‘κακό’ κυκλοφοριακό» αντιτείνουν οι (καλώς ή κακώς)… ψαγμένοι. Όλοι, πάντως, συμφωνούν ότι (έχει κι) αντιμετωπίζει πρόβλημα, η χερσαία ζώνη του λιμανιού. Και τούτο αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι, αρκετοί ήσαν οι πλοίαρχοι, κατά το όχι μακρινό παρελθόν, που «χτύπησαν» την πόρτα του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, κάνοντας τα παράπονά τους για τα “μποτιλιαρίσματα” στην πολύπαθη χερσαία ζώνη του νησιού με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τον ακριβή χρόνο κατάπλου και απόπλου των πλοίων.

Ναι, διότι ο με καθυστέρηση ελλιμενισμός ενός πλοίου στο λιμάνι της Νάξου, (αυτομάτως) σημαίνει καθυστέρηση στην ώρα κατάπλου αυτού στο λιμάνι της Πάρου, της Σαντορίνης, της Σύρου κ.ο.κ.

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να θυμίσουμε ότι το «ανορθόγραφο» κυκλοφοριακό (που, όντως, παρατηρείται στον παραλιακό οδικό άξονα της πόλεως Νάξου), απασχόλησε έντονα τον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, περί τα τέλη του 2017. Ήταν, τότε, που από τον ημέτερο δήμο επιστρατεύτηκε συγκοινωνιολόγος από την Ζίτσα Ιωαννίνων (παρακαλώ!), για να “διορθώσει” το πρόβλημα, προτείνοντας υλοποιήσιμες λύσεις.

«Θα κάνουμε διορθώσεις, εάν χρειαστεί» – θυμίζουμε – σημείωνε ο τότε καθ’ ύλην αρμόδιος αντιδήμαρχος και νυν δήμαρχος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, Δημήτρης Λιανός. Ήταν – επίσης – τότε, που ο επικεφαλής του μελετητικού γραφείου, που εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα καταγίνεται με τον σχεδιασμό του Master Plan του λιμανιού και της χερσαίας ζώνης, Αλβέρτος Γιαμίν, μιλούσε (κι αυτός) για «κακό κυκλοφοριακό» στην χερσαία ζώνη του νησιού.

Υπάρχει λύση στο πρόβλημα; Πρόταση, πάντως, υπάρχει…

Επαΐοντες και μη, δεν… βλέπουν «εύκολη λύση» στο πρόβλημα. Κλείνοντας, να φέρουμε στο προσκήνιο της επικαιρότητας μια πρόταση (που, προφανώς, βρίσκεται στους φωριαμούς του Λιμεναρχείου Νάξου καθώς και σ’ αυτούς του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, υποθέτουμε), η οποία αφορά στην επίλυση του “Κυκλοφοριακού τής Παραλίας” – μια πρόταση που υποδεικνύεται να υλοποιηθεί στην περιοχή, προκειμένου να μειωθεί η επιβάρυνση του δρόμου εξόδου από το λιμάνι και, συγκεκριμένα, στην κομβική περιοχή έναντι του Μνημείου των Πεσόντων.

Σύμφωνα με αυτή, προτείνεται η δημιουργία κάθετου δρόμου, έμπροσθεν και εφαπτομένου του ανδριάντα του Π. Πρωτοπαπαδάκη, που θα δίνει την δυνατότητα στις «ρόδες» που δεν κατευθύνονται στον κεντρικό προβλήτα, με ευκολία – αφού δεν θα χρησιμοποιούν το πέταλο του δρόμου όπισθεν του ανδριάντα-, να εισέρχονται από τον παραλιακό δρόμο κάθετα, στον οδικό άξονα τής Ηρώων Πολυτεχνείου (πρόκειται για την οδό εξόδου από την χερσαία ζώνη που περνά μπροστά από το 1ο Δημοτικό Σχολείο Χώρας).

Από τις 4 Νοεμβρίου 2015, προφανώς και υπάρχει στο τραπέζι των καθ’ ύλην αρμοδίων, η περί ης ο λόγος πρόταση.

Σημείωση: Τα εικονιζόμενα στιγμιότυπα «φωτογραφίζουν» την προ δεκαετίας προταθείσα παρέμβαση στο επίμαχο σημείο, η οποία (όμως) ουδέποτε έλαβε “σάρκα και οστά”…

Τέμπη: Μαθητικές και φοιτητικές κινητοποιήσεις, επίκεντρο το Σύνταγμα

0

Ραντεβού στους δρόμους δίνουν σήμερα μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων μαζί με φοιτητές, διοργανώνοντας μαζικά συλλαλητήρια για τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών. Συγκεκριμένα, η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας έχει προγραμματίσει για τις 12:00 μαθητική συγκέντρωση στα Προπύλαια, με αίτημα να αποδοθεί δικαιοσύνη για την τραγωδία των Τεμπών.

Στην ανακοίνωση της Συντονιστικής Επιτροπής Μαθητών Αθήνας αναφέρονται τα εξής: «Συνεχίζουμε! Όσο μας στερείτε το οξυγόνο, τόσο ο αγώνας μας θα δίνει ανάσα για τη ζωή μας. Όσο λέτε ψέματα, τόσο θα αγωνιζόμαστε για την αλήθεια και το δίκιο. Το έγκλημα στα Τέμπη δεν θα συγκαλυφθεί. Είτε με τα κέρδη είτε με τη ζωή».

Ανάλογες κινητοποιήσεις έχουν προγραμματίσει για σήμερα μαθητές σε όλη την Ελλάδα, με κεντρικά συνθήματα «Δεν έχω άλλο οξυγόνο» και «Το πάμε κι όπου βγει δεν βγαίνει πουθενά, μόνο τραγωδίες το σύστημα γεννά».

Κάλεσμα σε μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων όλης της χώρας απευθύνει η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας να συμμετέχουν σύσσωμα στα σημερινά συλλαλητήρια, τόσο στα Προπύλαια όσο και στις κεντρικές πλατείες μεγάλων πόλεων της χώρας.

Μαθητικά συλλαλητήρια θα πραγματοποιηθούν την ίδια ώρα στην Κοζάνη, στην κεντρική πλατεία, και στη Φλώρινα, στην Πλατεία Γεωργίου Μόδη.

Στο συλλαλητήριο στην Κοζάνη θα συμμετέχει και ο Φοιτητικός Σύλλογος Μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, ο οποίος σε ανακοίνωσή του τονίζει ότι «μαθητές και φοιτητές με τον αγώνα τους, δε θα επιτρέψουν να συγκαλυφθούν οι πραγματικές αιτίες που οδήγησαν στο έγκλημα και απαιτούν να αποδοθούν όλες οι πολιτικές και ποινικές ευθύνες». 

Ο Φοιτητικός Σύλλογος Μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας γνωστοποιεί, πως θα συμμετέχει και στις απεργιακές συγκεντρώσεις την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου, ημέρα που συμπληρώνονται 2 χρόνια από το δυστύχημα.

Μαθητές: Τα σημεία συγκέντρωσης για τα συλλαλητήρια

Σύμφωνα με την ενημέρωση από μαθητές, τα σημεία συγκέντρωσης για τα σημερινά συλλαλητήρια για τα Τέμπη σε όλη τη χώρα είναι τα εξής:

  • Αθήνα, 12:00 Προπύλαια
  • Αλεξανδρούπολη, 13:00 Δημαρχείο
  • Άρτα, 10:00 Πλ. ΚιλκίςΒέροια, 12:00 Πλατεία Δημαρχείου
  • Βόλος, 11:00 Θόλος
  • Γιάννενα, 12:00 Περιφέρεια
  • Δράμα, 13:00 Πλατεία Ελευθερίας
  • Ηράκλειο, 11:00 Πλατεία Ελευθερίας
  • Καβάλα, 13:00 Κεντρική Πλατεία
  • Καλαμάτα, 12:00 Κεντρική Πλατεία
  • Κατερίνη, 10:30 Πλατεία Ελευθερίας
  • Κέρκυρα, 12:00 Γενικά Λύκεια
  • Κιλκίς, 12:00 Πλατεία Ειρήνης
  • Κοζάνη, 12:00 Κεντρική Πλατεία
  • Κομοτηνή, 13:00 Κεντρική Πλατεία
  • Λαγκαδάς, 10:30 Πλατεία Λαγκαδά
  • Λαμία, 12:00 Πλατεία Πάρκου
  • Λάρισα, 12:00 Κεντρική Πλατεία
  • Μυτιλήνη, 12:00 Κεντρικά Λύκεια
  • Νάουσα, 12:00 Κεντρική Πλατεία
  • Ναύπλιο, 12:00 Πλατεία Δημαρχείου
  • Ξάνθη, 13:00 Κεντρική Πλατεία
  • Πάτρα, 12:00 Πλατεία Γεωργίου
  • Ρέθυμνο, 12:00 Δημαρχείο
  • Ρόδος, 12:00 Καπνό
  • Σέρρες, 11:00 Πλατεία Ελευθερίας
  • Σπάρτη, 12:00 Κεντρική Πλατεία
  • Τρίκαλα, 12:00 Πλατεία Ρήγα Φερραίου
  • Τρίπολη, 12:00 Πλατεία Πέτρινου
  • Φλώρινα, 12:00 Πλατεία Μόδη
  • Χάνια, 10:30 Αγορά
  • Χίος, 13:00 Πλατεία Βουνακίου

Τρίωρη στάση εργασίας κήρυξαν οι καθηγητές

Από την πλευρά της, η ΟΛΜΕ (Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης) καλεί τους εκπαιδευτικούς να συμμετάσχουν στην κινητοποίηση ενώ προανήγγειλε 3ωρη διευκολυντική στάση εργασίας.

Η ανακοίνωση της ΟΛΜΕ

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ καλεί όλους τους συναδέλφους να συμμετέχουν στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο μαθητών και φοιτητών την Παρασκευή 7/2 στις 12:00 στα Προπύλαια.

Δύο χρόνια μετά το έγκλημα στα Τέμπη απαιτούμε να αποδοθεί δικαιοσύνη! Να τιμωρηθούν όλοι οι ένοχοι.

Να φτάσει μέχρι τέλους η αποκάλυψη, να διερευνηθούν τα αίτια της έκρηξης και όσοι ευθύνονται για την απαράδεκτη αλλοίωση του τόπου του εγκλήματος, πριν τη συλλογή των απαραίτητων στοιχείων.

Ενάντια στην πολιτική του κέρδους, που θεωρεί κόστος την ασφάλεια, που θυσιάζει ανθρώπινες ζωές!

Ενάντια στην πολιτική που προετοιμάζει τα «νέα Τέμπη» παντού: σε νοσοκομεία, Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, στα σχολεία που πέφτουν ταβάνια, πόρτες και παράθυρα ή γίνονται ωνάσεια δώρο στους εφοπλιστές!

Για τη συμμετοχή των συναδέλφων κηρύσσουμε 3ωρη διευκολυντική στάση 11:00-14:00.

Τι ισχύει με το πρόγραμμα στα σχολεία

Οι μαθητές σε Γυμνάσια και Λύκεια θα προσέλθουν σήμερα κανονικά στα σχολεία τους καθώς δεν προγραμματίζεται καθολικό «λουκέτο» και αναστολή μαθημάτων. Τα 15μελη των σχολείων κατόπιν συνεδρίασης θα αποφασίσουν για το αν θα συμμετάσχουν ή όχι στο σημερινό μαθητικό συλλαλητήριο.

Ωστόσο, τα μαθήματα θα διεξαχθούν κανονικά στα σχολεία ανεξαρτήτως απόφασης του 15μελους. Εφόσον καθηγητές των μαθητών συμμετέχουν στην στάση εργασίας, τις ώρες που θα είναι εκτός, οι μαθητές θα έχουν κενό.

Με πληροφορίες από το ΑΠΕ – ΜΠΕ

Πρόταση Ημέρας: Βάφλες με γραβιέρα Νάξου ΠΟΠ μέσα στη ζύμη

0

Οταν έχεις προϊόντα όπως η Γραβιέρα Νάξου ΠΟΠ, η οποία διακρίνεται σε κάθε έκθεση εντός κι εκτός Ελλάδας, όταν έχεις την δυνατότητα να επιλέγεις το ιδανικό τυρί από το Τυροκομείο Πιτταράς στη Νάξο, τότε ακόμη και μία απλή βάφλα μπορεί να μεταμορφωθεί σε κάτι υπέροχο, ξεχωριστό και ικανό να χορτάσει τη πείνα μας..

Μέσα από τη σελίδα του “Γαστρονόμου” έχουμε την πρόταση της ημέρας. Μπορεί να φαίνεται απλή, αλλά είστε σίγουροι ότι δεν θα νιώσετε την μοναδικότητά της χάρη στα τοπικά μας προϊόντα, εδώ στη Νάξο;

Υλικά

Τεμάχια: 6-8

Σερβίρισμα

Διαδικασία

  1. Για να φτιάξουμε βάφλες με γραβιέρα μέσα στη ζύμη, ξεκινάμε ανακατεύοντας σε ένα μεγάλο μπολ τις «σκόνες» (αλεύρι, μπέικιν πάουντερ, αλάτι, πιπέρι και ζάχαρη).
  2. Σε ένα μικρό μπολ βάζουμε τα αυγά, το γάλα και το λιωμένο βούτυρο και χτυπάμε με ένα σύρμα μέχρι να αφρατέψουν.
  3. Αδειάζουμε αυτό το μείγμα μέσα στο μπολ με τις «σκόνες» και ανακατεύουμε μέχρι να γίνει ένας ομοιογενής χυλός.
  4. Προσθέτουμε τη γραβιέρα Νάξου ΠΟΠ και το θυμάρι και ανακατεύουμε. Αν το μείγμα είναι πολύ σφιχτό, το αραιώνουμε με λίγο γάλα.
  5. Προθερμαίνουμε τη βαφλιέρα σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή.
  6. Αδειάζουμε λίγο από το μείγμα στην καυτή βαφλιέρα, έτσι ώστε να καλύψει το μεγαλύτερο μέρος της επιφάνειας. Κλείνουμε το καπάκι και ψήνουμε μέχρι να πάρει ένα ωραίο χρυσαφένιο χρώμα.
  7. Σερβίρουμε τις βάφλες με σαλάτα ή σούπα (ως συνοδευτικό) ή με αυγά σκραμπλ ή μανιτάρια (ως σνακ).

Μήλος: Επιχείρηση “μπλόκο” από τη δημοτική Αρχή σε ξενοδοχειακή επένδυση

0

Ο δήμος Μήλου επιχειρεί να μπλοκάρει και δεύτερη επένδυση για τη δημιουργία ξενοδοχείου 5 αστέρων στο νησί μετά την άμεση διακοπή των εργασιών ανέγερσης ξενοδοχειακού συγκροτήματος κοντά στο Σαρακίνικο που διέταξε ο Γενικός Γραμματέας Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και παράλληλου ελέγχου νομιμότητας της οικοδομικής άδειας.

Ειδικότερα, όπως αποκαλύπτει το Tornos News, η δημοτική Επιτροπή σε πρόσφατη συνεδρίασή της παρείχε ειδική εντολή και πληρεξουσιότητα στον δικηγόρο Αθηνών κ. Βασίλη Παπαδημητρίου όπως εκπροσωπήσει τον Δήμο Μήλου, προς εξυπηρέτηση των συμφερόντων του, μελετήσει την υπόθεση και προβεί στην σύνταξη και κατάθεση αίτησης ακυρώσεως ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας για την ακύρωση της προέγκρισης αδείας που αφορά σε έργο για τη δημιουργία ξενοδοχείου 5 αστέρων καθώς και κάθε άλλης συναφούς πράξης σύμφωνα με την οποία επιχειρείται η κατασκευή πολυεπίπεδων κτιρίων – τουριστικών καταλυμάτων σε εκτός σχεδίου, επάνω στην αμμώδη παραλία (προστατευόμενη περιοχή του δικτύου Natura 2000) της Αχιβαδόλιμνης στη Μήλο.

Πρόκειται για προέγκριση άδειας που είχε χορηγηθεί τον Δεκέμβριο του 2023 στην εταιρεία ΑΝΔΡΩΝΗΣ ΚΑΛΝΤΕΡΑ Α.Ε. με εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπο τον κ. Αλέξανδρο Ανδρώνη.

Πάρος: Κατασκευή νέου ξενοδοχείου από την Andronis Hotels

Η δικηγόρος Σύρου κα Μαρία Ταλασλή, ως νομική σύμβουλος του Δήμου Μήλου σχετικά με την ανωτέρω υπόθεση, ανέφερε ότι λόγω του εξαιρετικού χαρακτήρα της διαδικασίας αυτής, της ιδιαίτερης σοβαρότητάς της, της δυσκολίας της και του γεγονότος ότι είναι ιδιαίτερα σημαντική για τα συμφέροντα του Δήμου, το είδος των ειδικών γνώσεων που απαιτεί, επιβάλλουν το χειρισμό της από δικηγόρο με εξειδικευμένες γνώσεις και εμπειρία.

Οι ειδικότερες γνώσεις και η εξειδικευμένη εμπειρία που πρέπει να διαθέτει ο δικηγόρος που θα του ανατεθεί η υπόθεση, έγκεινται στην επί μακρόν ενασχόληση με τους κλάδους του πολεοδομικού και χωροταξικού δικαίου, αλλά και του κλάδου του δικαίου περιβάλλοντος, καθώς και στην ειδικότερη κατάρτιση και εμπειρία του στον δικονομικό χειρισμό ακυρωτικών υποθέσεων και ειδικότερα υποθέσεων ενώπιον του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου.

Η δικονομική αυτή εμπειρία καθίσταται ουσιώδης και με βάση τις πρόσφατες τροποποιήσεις στο ΠΔ 18/1989 που καθιστούν αναγκαία τη γνώση, εξοικείωση και ερμηνευτική προσέγγιση στις τροποποιηθείσες νομοθετικές ακυρωτικές διατάξεις.

Συνεπώς, στην περίπτωση αυτή πρέπει να ληφθεί απόφαση της Δημοτικής Επιτροπής και να δοθεί εντολή σε συγκεκριμένο δικηγόρο ο οποίος να διαθέτει την αναγκαία εξειδίκευση, πείρα και ειδικότερες επιστημονικές γνώσεις.

“Η μεγαλύτερη παραλία του νησιού με κατάλευκη αμμουδιά και βαθυγάλανα ρηχά νερά.
Εκεί υπάρχει οργανωμένο camping και η παραλία είναι προσβάσιμη και με λεωφορείο. Πήρε το όνομά της από την λιμνούλα που βρίσκεται απέναντί της και είναι γεμάτη από αχιβάδες.

Η Αχιβαδόλιμνη ή Χιβαδόλιμνη χωρίζεται σε δύο αμμουδιές, η πρώτη είναι πιο ήσυχη και απομονωμένη, ενώ η δεύτερη είναι πολυσύχναστη, οργανωμένη και διαθέτει beach bar και εστιατόρια. Η παραλία αποτελεί ιδανική επιλογή για τους λάτρεις του surf και του kite-surf”.

Attica Group: Φέρνει έξι νέα πλοία, βάζει νέο δρομολόγιο από Ηράκλειο προς Κυκλάδες

0

Έξι νέα πλοία αναμένεται να προσθέσει τα επόμενα χρόνια στο δυναμικό της η Attica Group, με στόχο τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση του στόλου της στον δρόμο για την «πράσινη» μετάβαση.

Οι προγραμματισμένες επενδύσεις στην κατεύθυνση ανανέωσης του στόλου της εταιρείας ανέρχονται σε περίπου 515 εκατ. ευρώ, με τα νέα πλοία να εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν τα EBITDA κατά περίπου 53 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με την εταιρική παρουσίαση της Attica για τους επενδυτές στο πλαίσιο της Capital Day, μέχρι το 2027 η εταιρεία θα έχει παραλάβει δύο νέα υπερσύγχρονα πλοία E-Flexer, στο πλαίσιο συμφωνίας με τη Stena RoRo.

Η συμφωνία προβλέπει τη ναυπήγηση δύο πλοίων με σύμβαση γυμνής ναύλωσης, για διάστημα 10 ετών και δικαίωμα αγοράς των πλοίων από το τέλος του πέμπτου έτους ναύλωσης.

Η παραλαβή των δύο πλοίων το 2027 αναμένεται να σηματοδοτήσει την αναδιάταξη του στόλου της Attica, δεδομένου ότι αυτά θα συμβάλουν στην περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας στην Αδριατική, αντικαθιστώντας τα τρία υφιστάμενα πλοία και διατηρώντας την ίδια μεταφορική ικανότητα. Ως εκ τούτου, η εταιρεία θα επιτύχει οικονομίες κλίμακας και παράλληλα θα εξοικονομήσει ενέργεια.

Στην ίδια κατεύθυνση, ο στόλος της εισηγμένης θα ενισχυθεί με τρία AERO Highspeed, δύο μεταφορικής ικανότητας 400 επιβατών και ένα μεταφορικής ικανότητας 250 επιβατών. Τα νέα ταχύπλοα θα αντικαταστήσουν τα παλαιότερα που εκτελούν δρομολόγια συνδέοντας τα νησιά του Αργοσαρωνικού, μειώνοντας το κόστος συντήρησης και την κατανάλωση καυσίμων.

Με την προσθήκη των τριών πλοίων η Attica θα στοχεύσει στην ομογενοποίηση του στόλου της και στην ενίσχυση της παρουσίας της στον Αργοσαρωνικό.

Τέλος, η εισηγμένη θα προσθέσει ένα συμβατικό πλοίο Ro-Pax, διπλού καυσίμου, μεταφορικής ικανότητας 1.500 επιβατών και δυναμικότητας 270 κλινών, που θα έχει 825 γραμμικά μέτρα φορτίου. Το συγκεκριμένο πλοίο θα συμβάλει στην ενίσχυση του αποτυπώματος της εταιρείας στο εσωτερικό και ειδικότερα στο Αιγαίο, αφού διαθέτει τα χαρακτηριστικά εκείνα που το καθιστούν ιδανικό για τις λιμενικές υποδομές των νησιών της ευρύτερης περιοχής.

Νέο δρομολόγιο

Στην κατεύθυνση περαιτέρω ανάπτυξής της, η Attica αναμένεται μέσα στο 2025 να προσθέσει ένα ακόμη δρομολόγιο στο πρόγραμμά της, συνδέοντας την Κρήτη (Ηράκλειο) με τις Κυκλάδες, με στόχο να καλύψει την ολοένα και αυξανόμενη ζήτηση.

Στο πλαίσιο αυτό, η εισηγμένη αγόρασε το προηγούμενο διάστημα έναντι 17,7 εκατ. ευρώ από τη Fast Ferries ένα ακόμη πλοίο που εκτελούσε αντίστοιχα δρομολόγια, το πρώην Thunder, και το μετονόμασε σε Highspeed 3. 

Επενδύσεις 145 εκατ. ευρώ το 2024

Οι συνολικές επενδύσεις της Αttica Group το εννεάμηνο του 2024 διαμορφώθηκαν στα 145 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, την προκαταβολή για τη μακροχρόνια ναύλωση με δικαίωμα αγοράς 2 πλοίων τύπου Ε-Flexer που είναι υπό ναυπήγηση, την επέκταση στον ξενοδοχειακό κλάδο, εκτεταμένα έργα ψηφιοποίησης, καθώς και περιβαλλοντικές αναβαθμίσεις και συντηρήσεις των πλοίων του ομίλου.

Σημειώνεται ότι από το 2021 μέχρι το 9μηνο του 2024 η εισηγμένη έχει επενδύσει περί τα 300 εκατ. ευρώ.

Οι στόχοι και οι επιδόσεις

Με βάση τη σχετική παρουσίαση που πραγματοποίησε η εταιρεία σε επενδυτές στο Λονδίνο, οι μακροπρόθεσμοι στόχοι περιλαμβάνουν έσοδα 915-925 εκατ. ευρώ το 2029 και EBITDA στην περίμετρο των 238-262 εκατ. ευρώ (με ετήσια αύξηση 18%), με το περιθώριο να κινείται στη ζώνη του 27%.

Σήμερα, η Attica, με έναν στόλο 43 πλοίων, είναι ο μεγαλύτερος όμιλος επιβατηγού ναυτιλίας σε όρους μεταφορικής ικανότητας επιβατών όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά παγκοσμίως.

Η εταιρεία, με παρουσία περισσότερων των 25 ετών στην ανατολική Μεσόγειο και επενδύσεις άνω των 2 δισ. ευρώ σε αυτά τα χρόνια, συνδέει 72 λιμάνια στην Ελλάδα και στην Ιταλία σε πάνω από 60 προορισμούς.

Εκτός από την ακτοπλοΐα, η Αttica Group έχει επενδύσει περί τα 27 εκατ. ευρώ τα τελευταία χρόνια και στον τουριστικό κλάδο και σήμερα έχει αναπτύξει ένα χαρτοφυλάκιο που απαρτίζεται από τρία ξενοδοχεία σε Τήνο και Νάξο.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, το 2023 η Αttica Group μετέφερε 7,4 εκατ. επιβάτες και 1,3 εκατ. οχήματα. Τα έσοδα της εταιρείας ανήλθαν σε 761 εκατ. ευρώ, τα EBITDA σε 137 εκατ. ευρώ και η αξία του στόλου διαμορφώθηκε στα 848 εκατ. ευρώ.

Με πληροφορίες από τη σελίδα Euro2day.gr