Σάββατο, 23 Νοεμβρίου, 2024
Αρχική Blog Σελίδα 434

Νάξος – Φιλώτι: Καθαρά Δευτέρα στο Cavo d’oro

0

Τόπος: Νάξος – Φιλώτι (Εστιατόριο Cavo D’ Oro)

Χρόνος: Καθαρά Δευτέρα 18 Μαρτίου (ώρα έναρξης: 13:00)

Εκδήλωση: Μουσική ημέρα με τους Λευτέρη Βαζαίο, Μαρία Μάκαρη, Γιώργο Μουστάκη και Στέλιο Κλουβάτο

Είσοδος: 7 ευρώ – Τηλέφωνο Κρατήσεων: 22850 22620

Κι όπως αναφέρει η πρόσκληση:

“Καθαρά Δευτέρα στο Cavo d’oro!!! Με απολαυστικά σαρακοστιανά εδέσματα και γλέντι μέχρι τελικής πτώσεως!!! Γιατί μια φορά μόνο ο Βαζαίος δεν φτάνει….!!!”

Η αφίσα της μουσικής εκδήλωσης 

Aegean Air: Από 1η Ιουνίου απευθείας σύνδεση Νάξος – Θεσσαλονίκη

0
Aegean Airlines
Aegean Airlines

Νάξος – Θεσσαλονίκη. Μία διαδρομή όνειρο. Μία διαδρομή που όλοι ζητούσαν να γίνει πραγματικότητα.

Μέχρι πριν από μερικά χρόνια υπήρχε αυτή η σύνδεση αλλά ακτοπλοϊκώς. Από τη Κρήτη, όμως η τεράστια (για τα δεδομένα της Ελλάδας) σε χρόνο απόσταση, έκοβε τα πόδια των επιβατών.

Υπήρξε προσπάθεια για να γίνει πραγματικότητα αυτή η σύνδεση αεροπορικώς αλλά έως τώρα όλες οι κινήσεις είχαν πέσει στο κενό.

Και χθες, Τετάρτη 13 Μαρτίου έγινε η έκπληξη. Στη διάρκεια του καινοτόμου συνεδρίου “Greece Talks_Thessaloniki: Η Θεσσαλονίκη στον τουριστικό χάρτη” που διοργάνωσαν το Travel.gr σε συνεργασία με το Protothema.gr στο Μέγαρο Μουσικής είχαμε την μεγάλη είδηση.

Νάξος – Θεσσαλονίκη με την Aegean Air σε απευθείας πτήση από την 1η Ιουνίου…

Οπως διαβάζουμε στο Αθηναϊκό – Πρακτορείο “Στη διάρκεια συζήτησης του δημάρχου, Στέλιου Αγγελούδη, με τον CEO της Aegean, Δημήτρη Γερογιάννη έγινε γνωστό ότι η Θεσσαλονίκη θα συνδεθεί από το αμέσως επόμενο διάστημα με δύο νέους προορισμούς, τη Νάξο και το Άμστερνταμ.

«Πρέπει να επεκτείνουμε τις συνδέσεις που έχει ανάγκη η πόλη», ήταν το σχόλιο του κ. Αγγελούδη στην αναφορά του κ. Γερογιάννη πως η Aegean έχει αυξήσει στη μετά covid εποχή τη διασυνδεσιμότητα «ενώνοντας» πλέον τη Θεσσαλονίκη με 20 προορισμούς του εξωτερικού και με δεκαπέντε του εσωτερικού.

«Αφού τις θέλει, θα τις έχει», είπε ο κ. Γερογιάννης, ανακοινώνοντας προς τον δήμαρχο πως από την 1η Ιουνίου ξεκινά η απευθείας σύνδεση από Θεσσαλονίκη προς Νάξο και τη χειμερινή περίοδο 2024 – 2025 από Θεσσαλονίκη προς Άμστερνταμ.

«Αυξάνουμε το δίκτυο, προσθέτουμε προορισμούς κι αυτό είναι ένα ξεκάθαρο στίγμα ότι η Θεσσαλονίκη είναι στο κέντρο των επενδύσεων μας. Ήμασταν εκεί όταν κανένας δεν μιλούσε για τουρισμό στη Θεσσαλονίκη», συμπλήρωσε ο CEO της αεροπορικής εταιρείας”

 

Νοσοκομείο Νάξου: Αύριο (15/03) αναλαμβάνει υπηρεσία ο μόνιμος γυναικολόγος

0
nosoko-naxos_1_2_0.jpg

Γυναικολόγος. Ειδικότητα που σπανίζει στα δημόσια νοσοκομεία, πόσο μάλλον στην νησιωτική Ελλάδα.

Η Νάξος και δη το Νοσοκομείο – Κέντρο Υγείας έχει τη τύχη να έχει από αύριο σε υπηρεσία μόνιμο γιατρό γυναικολόγο…

Οι προσπάθειες που έγιναν από την Διοίκηση – με πρώτη και καλύτερη την αναπληρώτρια διοικήτρια Καλή Φραγκίσκου – έπιασαν τόπο μετά από μεγάλο χρονικό διάστημα αναζήτησης…

Σήμερα Πέμπτη 14 Μαρτίου αναμένεται να βρίσκεται στη Νάξο από τη στιγμή που έκανε αποδεκτό τον διορισμό του.

Οπότε ο γιατρός γυναικολόγος Δημήτρης Καναβάκης, αύριο Παρασκευή 15 Μαρτίου αναμένεται να αναλάβει υπηρεσία στο νοσοκομείο.

Ενα από τα μεγαλύτερα και πιο σημαντικά κομμάτια στο παζλ του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού για το Νοσοκομείο μας μπήκε στη .. θέση του.

Μέλανες – Δημοτικό Σχολείο: Σπάσε τη σιωπή και δώσε “φωνή” στα παιδιά που δεν μιλάνε… (video)

0

Σχολικός Εκφοβισμός. Μία μορφή bullying που την συναντάμε ακόμη και στις πιο μικρές τάξεις αλλά με διαφορετική μορφή.  Αναφέρεται στη χρήση βίας μεταξύ μαθητών ή συνομηλίκων παιδιών, με στόχο να προκληθεί φόβος, πόνος ή αναστάτωση.

Δεν είναι ελληνικό φαινόμενο. Είναι παγκόσμιο και δυστυχώς εξαπλώνεται ραγδαία. Από τη στιγμή μάλιστα που δεν “σπάει” η σιωπή των θυμάτων.

Πανελλήνια Ημέρα σχολικού εκφοβισμού, η 6η Μαρτίου και στις Μέλανες, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου Μελάνων προχώρησε σε μία ξεχωριστή δράση.

Με τους μαθητές να είναι οι πρωταγωνιστές στη δημιουργία ενός video – γροθιά στο στομάχι.

Οπως μας ενημερώνουν τα μέλη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων ” Ένα βίντεο «γροθιά» για το σχολικό εκφοβισμό από τα παιδιά του Δημοτικού μας σχολείου, με αφορμή την Πανελλήνια ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού (6η Μαρτίου).

ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ! Σπάσε τη σιωπή και δώσε “φωνή” στα παιδιά που δεν μιλάνε…
#MilaTora #Bullying #StopBullying #SpaseTiSiopi

Οφείλουμε να συγχαρούμε όλα τα παιδιά για τη συμμετοχή τους, την άψογη συνεργασία και την ευαισθητοποίηση που έδειξαν για την πρόληψη του σχολικού εκφοβισμού. Συγκεκριμένα συμμετείχαν οι μαθητές/τριες της Έ και Στ´ Τάξης (με αλφαβητική σειρά):

ΑΝΕΒΛΑΒΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ,  ΑΝΕΒΛΑΒΗ ΜΑΡΙΝΑ, ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ, ΒΑΣΙΛΑΚΗ ΕΙΡΗΝΗ,  ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ ΝΙΚΟΣ, ΒΕΡΥΚΟΚΚΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ, ΔΕΓΑΪΤΑΣ ΝΙΚΟΣ, ΔΟΛΜΑΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ,  ΔΡΥΛΛΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ, ΚΟΥΤΕΛΙΕΡΗΣ ΜΑΝΩΛΗΣ, ΜΑΡΑΚΗΣ ΣΤΕΛΙΟΣ,  ΜΕΛΙΣΣΟΥΡΓΟΥ ΣΟΦΙΑ, ΞΕΝΑΚΗ ΒΙΡΓΙΝΙΑ, ΞΕΝΑΚΗ ΜΑΡΙΑ και ΤΣΕΛΕΝΤΗ ΑΝΝΑ

Ευχαριστούμε θερμά επίσης:

Την κυρία Ασικίδου Μαρία (Θεατρολόγος)
Την κυρία Ξενάκη Αννέτα (Εκπαιδευτικός τάξης)
Την κυρία Τσαλμπούρη Κυριακή (Διευθύντρια σχολικής μονάδας)

Ένα τελευταίο τεράστιο «ευχαριστώ» οφείλουμε στον Πέτρο Κονδύλη για την παραγωγή του εν λόγω βίντεο. Ο εθελοντισμός είναι αδιαμφισβήτητα από τις πιο σημαντικές αξίες της ζωής μας και αποτελεί την ελπίδα για σημαντικές αλλαγές στην κοινωνία μας. Ευχαριστούμε για τη συνεχή και αδιάκοπη στήριξη στο Σύλλογό μας και στο κοινωνικό έργο που επιτελείτε.

Ξενοδοχεία: Πόσο σημαντικό είναι το πρωινό;

0

Οι Αμερικανοί (και όχι μόνο) λένε ότι το πρωϊνό είναι το “σημαντικότερο γεύμα της ημέρας”, ενώ οι διατροφολόγοι αναφέρουν ότι είναι “αναπόσπαστο κομμάτι μίας υγιεινής και ισορροπημένης διατροφής”.

Εάν μάλιστα αναλύσουμε και τον αγγλικό του όρο, breakfast (break + fast), το πρωινό αποτελεί εκείνο το γεύμα που σπάει την ολονύχτια …νηστεία.

Τι γίνεται όμως την περίοδο των διακοπών; Είναι ή όχι η αγαπημένη υπηρεσία των πελατών κατά τη διαμονή τους σε ένα ξενοδοχείο, μικρό ή μεγάλο; Καλά τα ωραία δωμάτια, καλό το γρήγορο wi-fi ή οι πισίνες και τα μπαρ, αλλά πόσοι αλήθεια από σας δεν έχετε ξυπνήσει και έχετε τρέξει να δείτε τον μπουφέ του πρωινού;

Μία καλή εμπειρία χωρίς το ιδανικό πρωινό θα ήταν ανεπαρκής για τους περισσότερους επισκέπτες. Ένα γευστικό πρωϊνό, τους εντυπωσιάζει και τους χαροποιεί, καθιστώντας τη διαμονή τους πιο ευχάριστη εμπειρία.

Ποιος είναι ο ειδικός να μας απαντήσει και να μας δώσει μικρά tips γύρω από το θέμα «πρωινό» και «ξενοδοχείο»;  Ο λόγος στον Ανδρέα Κωστόπουλο, ιδιοκτήτη της εταιρείας Barfly Bar & Business solutions, ο οποίος αναλύει τις υπηρεσίες που προσφέρει, αλλά και παραθέτει συμβουλές ώστε όσοι έχουν καταλύματα να μπορέσουν να προσφέρουν το καλύτερο πρωινό στους ταξιδιώτες και μια μοναδική γευστική και ατμοσφαιρική εμπειρία.

Ο Ανδρέας Κωστόπουλος έχοντας διανύσει τρεις δεκαετίες στον κλάδο της εστίασης και έχοντας περάσει από όλα τα πόστα, γνωρίζει τα ουσιαστικά προβλήματα στους κλάδους και έχει τις λύσεις για αυτά.

– Ανδρέα θα θέλαμε να μας πεις συνοπτικά τις υπηρεσίες που παρέχεις μαζί με τους συνεργάτες σου;

«Αναλαμβάνουμε τον σχεδιασμό, εσωτερικού bar(bar workstation, service workstation, coffee workstation). Πιο συγκεκριμένα εστιάζουμε σε:

# Δημιουργία menu (πρωινό ξενοδοχείου Coffee Menu, Spirit Menu, Classic Cocktail Menu, Signature Cocktail Menu)

# Πρόγραμμα εκπαίδευσης προσωπικού Bar – Service (Θεωρητικό και Πρακτικό).

# Συμβουλές για συνεργασίες με εταιρίες προϊόντων (αλκοολούχα, μη αλκοολούχα προϊόντα, αναλώσιμα, εξοπλισμός).

# Συμβουλές για την επιλογή της κάβας και του εξοπλισμού Bar.

# Κοστολόγηση προϊόντων Bar.

# Συμβουλές διαχείρισης και παρακολούθηση στατιστικών και πωλήσεων POS.

# Παρουσία, καθοδήγηση, υποστήριξη και επίβλεψη ανά τακτά χρονικά διαστήματα

Πάμε να δούμε όμως και τον τομέα που είναι η βάση της συζήτησης «πρωινό στα ξενοδοχεία»;

«Πριν σας πω κάποιες συμβουλές θα ήθελα να αναφέρω πως η Google πρόσφατα διεξήγαγε έρευνα καταναλωτών με την ερώτηση “ποια χαρακτηριστικά ξενοδοχείου αναμένετε περισσότερο;” και ένας στους δύο από τους επισκέπτες μας απάντησαν ότι ανυπομονούν να απολαύσουν το πρωινό..!

Συνοπτικά λοιπόν θα έλεγα πως είναι πολύ σημαντικό να παρουσιάσουμε την τοπική κουζίνα μέσα από το “παραδοσιακό πρωινό “, όπως είναι απαραίτητη η τοποθέτηση ετικετών επεξήγησης. Εξίσου σημαντικό ρόλο παίζει η ξεχωριστή ατμόσφαιρα, η οποία δημιουργείται από την μουσική. Παράλληλα, ρόλο παίζει ο εξοπλισμός (λ.χ τα πιάτα) και τέλος θα πρέπει να επενδύσουμε στη δημιουργία ενός ποικιλόμορφου μενού με επιλογές λίγων θερμίδων».


Στον επίλογο, ο κος Κωστόπουλος μας ανέφερε το όραμα της εταιρείας του, της Barfly Bar & Business solutions: Να συνδυαστεί η ιστορία, η παράδοση, ο πολιτισμός, η όμορφη εικόνα του τόπου μας με την υψηλή ποιότητα παροχής υπηρεσιών και να γίνει η σύνδεση του «παλιού» με το «νέο» χωρίς να αλλοιωθεί η ταυτότητα του νησιού.

Οι αναγνώστες μας θα έχουν έκπτωση 10% σε όλες τις υπηρεσίες της Barfly Bar & Business solutions

Τηλέφωνο επικοινωνίας: 6942210052

https://www.facebook.com/profile.php?id=61556189721220

https://www.instagram.com/bar.flynaxos?igsh=MXJlNGNhYnBrbmgzeg==

 

 

Η Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου, ο… Αϊνστάιν και το Τσερνόμπιλ!

0

Πριν από σχεδόν 11 χρόνια η Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου τοποθετήθηκε στη θέση της εκπροσώπου Τύπου της Νέας Δημοκρατίας.

Γεννημένη στη Νέα Υόρκη, σπούδασε οικονομικά και διεθνείς νομικές σχέσεις. Νονός της είναι ο τέως βασιλιάς Κωνσταντίνος: «Τότε βάφτιζε τότε όλα τα παιδιά των συμμαθητών του. Και ο πατέρας μου Παναγιώτης Ασημακόπουλος, καθηγητής Πυρηνικής Φυσικής, ήταν συμμαθητής του στα Ανάβρυτα», είχε αναφέρει παλαιότερα.

Εξ ου και το… κουμπαριλίκι.

Η παππούς της Ασημακοπούλου από την πλευρά της μαμάς της ήταν μάλιστα… δεξί χέρι του Αλμπερτ Αϊνστάιν!

Ανέλαβε την αποκρυπτογράφηση των συνεπειών του…

Διαβάστε αναλυτικά την απίθανη ιστορία στο govnews.gr.

 

ONEX – Attica: Συμφωνία για κατασκευή πλοίου στην Ελλάδα μετά από 17 χρόνια

0

Στις ναυπηγήσεις πλοίων εισέρχονται από τον προσεχή Μάιο τα ναυπηγεία Ελευσίνας, ενώ παράλληλα διεκδικούν και το συμβόλαια για την ανακατασκευή των τεσσάρων φρεγατών ΜΕΚΟ του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, και βρίσκεται σε συζητήσεις με ξένη, εκτός Ευρώπης εταιρεία για την κατασκευή επιβατηγών – οχηματαγωγών πλοίων.

Όπως αποκάλυψε χθες το βράδυ ο διευθύνων σύμβουλος της ONEX Πάνος Ξενοκώστας, σε συνάντηση που είχε με δημοσιογράφους, μέχρι το τέλος Μαΐου θα υπογραφεί συμφωνία με την Attica Group για την ναυπήγηση ενός επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου, μήκους 100 μέτρων το οποίο θα είναι duel fuel με μεθανόλη. Το πλοίο αυτό θα είναι στο στυλ των blue star ferries αλλά με νέο σχέδιο.

Παράλληλα ο κ. Ξενοκώστας ανακοίνωσε ότι στις εγκαταστάσεις των ναυπηγείων Ελευσίνας θα κατασκευαστούν παράλληλα και δύο ρυμουλκά μήκους 28 μέτρων για λογαριασμό ελληνικής εταιρείας.

Τέλος επεσήμανε ότι η ONEX έχει καταθέσει προσφορά για την ανακατασκευή των τεσσάρων ΜΕΚΟ, που θέλει να τρέξει το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό. Μάλιστα για το θέμα αυτό, υπογράμμισε ότι «Για την αναβάθμιση των τεσσάρων ΜΕΚΟ και έχουμε δώσει μία πολύ ανταγωνιστική προσφορά στην γερμανική εταιρεία που τις έχει ναυπηγήσει και αναμένουμε όπως και τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά να μας καλέσει το Πολεμικό Ναυτικό που έχει και τον τελευταίο λόγο».

Ο ίδιος ξεκαθάρισε ότι «δεδομένο είναι ότι έχουμε την επάρκεια να το κάνουμε. Εμείς θα είμαστε πολύ χαρούμενοι ακόμη και αν δεν πάρουμε εμείς το πρόγραμμα και το πάρουν τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Είναι δεδομένο ότι και εμείς και ο Σκαραμαγκάς έχουμε την επάρκεια για να αναλάβουμε το έργο της αναβάθμισης Δεν ανταγωνιζόμαστε τα ελληνικά ναυπηγεία»

Όπως είπε χαρακτηριστικά: «Η σχέση με τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά ξεκάθαρα σας λέω ότι είναι άριστη και συμπληρωματική και τίποτα και κανένας δεν μπορεί να τη διαταράξει. Είμαστε ανοιχτοί στο συνεργαστούμε με τον Σκαραμαγκά για τις ΜΕΚΟ».

Οι τέσσερις ΜΕΚΟ είναι ηλικίας 25 με 31 ετών, και εφόσον ολοκληρωθεί η αναβάθμισή τους θα επεκτείνουν τον επιχειρησιακό τους βίο για 15 με 20 τουλάχιστον χρόνια.

Η συμφωνία του 1 δισ. ευρώ

Στο πλαίσιο της συμφωνίας του ομίλου ONEX με την Attica ύψους 1 δισ. ευρώ, τα ναυπηγεία Ελευσίνας θα κατασκευάσουν το πρώτο νεότευκτο πλοίο για την ελληνική ακτοπλοίας, μετά από σχεδόν μια 20ετία. «To μνημόνιο συνεργασίας με την Attica Group δουλεύει πάρα πολύ καλά και πιστεύω ότι μέχρι τα τέλη Μαΐου θα έχουμε υπογράψει τη σύμβαση για κατασκευή ενός νέου πλοίου, για πρώτη φορά σε ελληνικά ναυπηγεία μετά από 17 χρόνια. Θα είναι μήκους 100 μέτρων και θα έχει δυνατότητα διπλού καυσίμου, μάλλον μεθανόλη. Θα είναι στη φιλοσοφία των Blue Star αλλά σε μοντέρνο και πιο προχωρημένο σχέδιο από ελληνικό γραφείο. Μάλλον θα προορίζεται για ενδοκυκλαδικά δρομολόγια».

Όσον αφορά τα μεγαλύτερα πλοία, μήκους για παράδειγμα 200 μέτρων, όπως είναι για παράδειγμα τα πλοία της Κρήτης ή της Αδριατικής θα: «πρέπει να κάνουμε επενδύσεις για να μπορέσουμε να πάμε σε κόστος που θα μπορεί να συγκριθεί με αυτό που βρίσκουν κάπου αλλού. Δηλαδή το κόστος σε κινεζικά ναυπηγεία ήταν πριν δύο χρόνια 180 εκατομμύρια δολάρια και τώρα είναι 200-220 επειδή είναι γεμάτες οι γιάρδες. Θα πρέπει να κάνουμε επενδύσεις με ρομποτικά αλλά θα πρέπει να βρούμε μία καλή παραγγελία για να στηρίξει την χρηματοδότηση των επενδύσεων αυτών»

Το επενδυτικό πρόγραμμα

Παρά το γεγονός ότι η μεταβίβαση των ναυπηγείων, μέσω του σχεδίου εξυγίανσης, δεν έχει ολοκληρωθεί η ONEX επενδύει στα ναυπηγεία Ελευσίνας, περίπου 45 εκατ. ευρώ σε επενδύσεις και σε αποζημιώσεις εργαζομένων.

Επίσης η δεξαμενή «Στρατής Γ. Ανδρέαδης» των Ναυπηγείων Ελευσίνας η πρώτη κατηγορίας panamax, άρχισε να δουλεύει από τον περασμένο Ιούλιο και για τη δεξαμενή «Σταύρος Νιάρχος» τη νέα δεξαμενή, aframax, ο στόχος είναι μέχρι τις 20 Μαρτίου να γίνει ο πρώτος δεξαμενισμός. «Μιλάμε για άλλη μία μεγάλη δεξαμενή που αλλάζει τελείως τον ρόλο της Ελλάδας στον χάρτη της ναυπηγικής και ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας στην ευρύτερη περιοχή», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με τον σχεδιασμό, τα δύο ναυπηγεία του ομίλου, Ελευσίνα και Σύρος θα έχουν την δυνατότητα σε λιγα χρόνια να μπορούν να κάνουν επισκευές σε περίπου 300 πλοία το χρόνο.

Με πληροφορίες από την naftemporiki.gr

 

Ευρωπαϊκό Δικαστήριο: Παραπομπή της Ελλάδας, ποιος ο λόγος;

0

Tην παραπομπή της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο αποφάσισε χθες Τετάρτη (13/03) η Κομισιόν, καθώς δεν ολοκλήρωσε την αναθεώρηση των σχεδίων διαχείρισης λεκανών απορροής ποταμών, όπως απαιτείται βάσει της οδηγίας-πλαίσιο για τα ύδατα (οδηγία 2000/60/ΕΚ) και των σχεδίων διαχείρισης των κινδύνων πλημμύρας, όπως απαιτείται από την οδηγία για τις πλημμύρες (οδηγία 2007/60/ΕΚ).

Η οδηγία-πλαίσιο για τα ύδατα επικεντρώνεται στη διασφάλιση, από ποιοτική και ποσοτική πλευρά, της καλής κατάστασης των ευρωπαϊκών υδατικών συστημάτων, όπως των ποταμών και των λιμνών, αναφέρει η Κομισιόν.

Αποσκοπεί στη μείωση και την εξάλειψη της ρύπανσης, καθώς και στη διασφάλιση της ύπαρξης επάρκειας υδάτων για την ταυτόχρονη υποστήριξη των ανθρώπινων αναγκών και της άγριας ζωής. Αποτελεί ουσιώδες μέρος της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας και είναι αναγκαία για την επίτευξη των στόχων της για το κλίμα, τη φύση και τη μείωση της ρύπανσης.

Η συμμόρφωση με την οδηγία για τις πλημμύρες είναι ζωτικής σημασίας για την ετοιμότητα και τη διαχείριση των πλημμυρών.

Σύμφωνα με την οδηγία για τις πλημμύρες, κάθε έξι χρόνια τα κράτη-μέλη πρέπει να επικαιροποιούν τα οικεία σχέδια διαχείρισης κινδύνων πλημμύρας και να υποβάλλουν σχετικές εκθέσεις.

Τα σχέδια διαχείρισης λεκανών απορροής ποταμού και των κινδύνων πλημμύρας έχουν καίρια σημασία για την επίτευξη των στόχων και των δύο οδηγιών.

Η Ελλάδα μέχρι στιγμής δεν έχει επανεξετάσει, δεν έχει εγκρίνει και δεν έχει υποβάλει κανένα από τα οικεία σχέδια διαχείρισης.

Η Κομισιόν έστειλε προειδοποιητική επιστολή στην Ελλάδα τον Φεβρουάριο του 2023. Ακολούθησε η αποστολή αιτιολογημένης γνώμης τον Νοέμβριο του 2023.

Ωστόσο τα σχετικά σχέδια δεν έχουν ακόμη οριστικοποιηθεί. Η Κομισιόν θεωρεί ότι οι προσπάθειες που έχουν καταβάλει μέχρι σήμερα οι ελληνικές αρχές είναι ανεπαρκείς και, για τον λόγο αυτόν, παραπέμπει την Ελλάδα στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

 

Κάσος: Στο φως δέκα ναυάγια κατά την υποβρύχια αρχαιολογική έρευνα

0

Στα τέλη του Οκτώβρη του 2023 ολοκληρώθηκε η πολυετής υποβρύχια αρχαιολογική έρευνα στη θαλάσσια περιοχή της Κάσου.

Από το 2019, η ερευνητική ομάδα του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού πραγματοποίησαν τέσσερεις ερευνητικές αποστολές σε περιοχές ειδικού ενδιαφέροντος, αξιοποιώντας αρχαιολογικά και ιστορικά τεκμήρια, πηγές, μαρτυρίες και αναφορές στο νησί της Κάσου, από την Ιλιάδα του Ομήρου μέχρι τα νεότερα χρόνια.

Κατά τη διάρκεια της έρευνας ανακαλύφθηκαν συνολικά δέκα ναυάγια καθώς και σημαντικά μεμονωμένα ευρήματα, τα οποία χρονολογούνται ενδεικτικά από την προϊστορία (3000 π.Χ.), την Κλασική περίοδο (460 π.Χ.), τα Ελληνιστικά (100 π.Χ. έως 100 μ.Χ.) και τα Ρωμαϊκά χρόνια (200 π.Χ. – 300 μ.Χ.), τη Βυζαντινή περίοδο (800 – 900 μ.Χ.), έως και ευρήματα από τη μεσαιωνική και οθωμανική περίοδο.

Τα ευρήματα καταγράφηκαν και τεκμηριώθηκαν με σύγχρονες επιστημονικές μεθόδους, ενώ πραγματοποιήθηκαν δειγματοληπτικές ανελκύσεις αρχαιολογικών αντικειμένων, η μελέτη των οποίων προσφέρει νέες πληροφορίες και αρχαιολογικά δεδομένα, πτυχές της ιστορίας της Κάσου αλλά και της πλούσιας πολιτιστικής κληρονομιάς της Μεσογείου.

Βυθισμένα κατάλοιπα αρχαίων πλοίων με εμπόρευμα από την Ισπανία, την Ιταλία, την Αφρική και τα παράλια της Μικράς Ασίας ήρθαν στο φως από μια διεπιστημονική ομάδα Ελλήνων και ξένων ερευνητών και καθηγητών, καταδυόμενων αρχαιολόγων, ιστορικών, αρχιτεκτόνων, τοπογράφων, συντηρητών, γεωλόγων, βιολόγων, εργατοτεχνιτών, μεταπτυχιακών φοιτητών, υποψήφιων διδακτόρων, μεταδιδακτορικών ερευνητών και άλλων ειδικών.

Η έρευνα ολοκληρώθηκε το 2023 με την πραγματοποίηση της τέταρτης ερευνητικής αποστολής μεταξύ 10 και 26 Οκτωβρίου, η οποία επικεντρώθηκε στην τεκμηρίωση του αρχαιολογικού υλικού.

Με σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό, λήφθηκαν περισσότερες από 20.000 υποβρύχιες φωτογραφίες, οι οποίες αξιοποιήθηκαν για τη μελέτη και τη σύνθεση ψηφιακών απεικονίσεων των ναυαγίων και των ευρημάτων, παρέχοντας πληθώρα πρωτογενών δεδομένων στη διεθνή επιστημονική κοινότητα.

Η ενδελεχής μελέτη του υλικού σε βάθη από -20μ. έως και -47μ. έφερε στο φως μοναδικά ευρήματα, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται: ισπανικός αμφορέας τύπου Dressel 20 με σφράγισμα στη λαβή του που χρονολογείται μεταξύ 150-170 μ.Χ., αγγεία πόσης, φιάλες τύπου terra sigillata, οι οποίες ανήκουν στη ρωμαϊκή εποχή με Αφρικανική προέλευση, λίθινη άγκυρα της Αρχαϊκής περιόδου, καθώς και άλλα σημαντικά αρχαιολογικά τεκμήρια.

Παράλληλα, πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά η χαρτογράφηση και βαθυμετρία του υφάλου Κάσου-Καρπάθου και της περιοχής του Καρπαθολιμνιώνα, με τη χρήση ηχοβολιστικού μηχανήματος πλευρικής σάρωσης. Τέλος, εντοπίστηκαν τα κατάλοιπα ναυαγίου της νεότερης περιόδου, πιθανόν της εποχής του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Πρόκειται για ξύλινο σκάφος με μεταλλικά στοιχεία, το μέγεθος του οποίου υπολογίζεται στα 25μ.-30μ.

Αξίζει να αναφερθεί η υποβρύχια έρευνα στην Κάσο αποτέλεσε το θέμα μίας πρωτότυπης κινηματογραφικής παραγωγής της AORI FILMS με τίτλο «Κατάδυση στην Ιστορία του Αιγαίου», διαθέσιμη σε ελληνική και αγγλική εκδοχή στο https://kasosproject.com/. Η ταινία έχει ήδη επιλεγεί για συμμετοχή στο διαγωνιστικό τμήμα κορυφαίων, διεθνών φεστιβάλ αρχαιολογικών ταινιών, μεταξύ των οποίων τα Τhe Archaeology Channel International Film Festival στην Αμερική και Firenze Archeofilm Festival στην Ευρώπη.

Η αποτίμηση της συνολικής έρευνας, εμπλουτισμένη με πρωτότυπες μελέτες από ιστορικούς, αρχαιολόγους, συντηρητές και άλλους επιστήμονες θα αποτελέσουν το αντικείμενο ξενόγλωσσου συλλογικού τόμου που προγραμματίζεται να εκδοθεί στα τέλη του 2024 από το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών. Τον Ιούνιο του 2024, προγραμματίζεται η επέκταση της έρευνας στη θαλάσσια περιοχή της Καρπάθου, η οποία αποτελεί ενιαίο γεωγραφικό σύνολο με την Κάσο.

Το ερευνητικό έργο (2019-2023) χρηματοδοτήθηκε από τον Δήμο Ηρωικής Νήσου Κάσου, την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, την Κασιακή Αδελφότητα Αμερικής, την MaP Ltd, τις Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης ΑΕΕ, τον Carton Hoye, το Baltic Exchange Charitable Foundation, την ΤΕΚΑΛ ΑΕ, την REVOIL ΑΕΕΠ, την Trip Tailors ΟΕ αλλά και ιδιώτες.

Παράλληλα η έρευνα υποστηρίχτηκε από τον Δήμο Ηρωικής Νήσου Κάσου, τις εταιρείες Asso.subsea, HELLENiQ ENERGY, Blue Star Ferries, Apnea, MaP, Ελληνικά Καλώδια, Aquatec, Eurobrokers, αλλά και τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος & Κλιματικής Αλλαγής ΟΦΥΠΕΚΑ και το Ναυτικό Μουσείο Νορβηγίας (Norwegian Maritime Museum).

Με πληροφορίες από τη σελίδα naftemporiki.gr 

 

Αμοργός: Δυναμική παρουσία στην ITB 2024

0

Δυναμικό παρών έδωσε η Αμοργός, σε μια από τις μεγαλύτερες στο κόσμου τουριστικές εκθέσεις, την ΙΤΒ Βερολίνου.

Η Αμοργός σε συνεργασία με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου εκπροσωπήθηκε στην έκθεση από την κα. Ουρανία Θηραίου, μέλος της τουριστικής Επιτροπής Δήμου Αμοργού, με σκοπό την προώθηση του τουριστικού προϊόντος της Αμοργού και την ανάδειξη γενικότερα του νησιού μας στην παγκόσμια αγορά τουρισμού.

Στο πλαίσιο της παρουσίας πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις με τουριστικούς φορείς, δημοσιογράφους και bloggers.

Η Αντιδήμαρχος Τουριστικής Προβολής & Κοινωνικής πρόνοιας Δήμου Αμοργού, Καλλιόπη Δεσποτίδη δήλωσε, «Ο σχεδιασμός της τουριστικής προβολής της Αμοργού συνεχίζεται δυναμικά με συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις και επαφές με επαγγελματίες του τουρισμού από όλο τον κόσμο.

Οι Ευρωπαίοι είναι το μεγαλύτερος μέρος των επισκεπτών που στηρίζουν την Αμοργό κάθε χρόνο. Είμαστε αισιόδοξοι για το φετινό καλοκαίρι.»