Η δημοτική Επιτροπή Σίφνου αποφάσισε να εξουσιοδοτήσει δικηγόρο προκειμένου να προβεί σε νομικές ενέργειες όσον αφορά σε σχεδιαζόμενη οικοδομική δραστηριότητα (μία οικοδομική άδεια και 4 προεγκρίσεις), στη θέση «Δίστρατα» – «Πρόβαρμα» Φάρου.
Οι ενέργειες αυτές περιελάμβαναν την κατάθεση αίτησης ακύρωσης των ανωτέρω οικοδομικών αδειών προς το ΣτΕ ή κάθε αρμόδιο δικαστήριο που τυχόν επιληφθεί, με ταυτόχρονη κατάθεση αίτηση αναστολής οποιασδήποτε οικοδομικής εργασίας μέχρι την εκδίκαση της αίτησης ακύρωσης, με ενδιάμεσο στάδιο την κατάθεση και αιτήματος για την έκδοση προσωρινής διαταγής απαγόρευσης έκδοσης οικοδομικής αδείας (σε ό,τι αφορά στις προεγκρίσεις) ή οικοδομικών εργασιών στην περίπτωση της ήδη εκδοθείσας οικοδομικής άδειας αλλά και των λοιπών.
Επίσης, περιελάμβαναν την καταγγελία προς την αρμόδια Υπηρεσία Περιβάλλοντος της Περιφερειακής Ενότητας καθώς και του ΥΠΕΝ για την παράνομη διάνοιξη του δρόμου, με ταυτόχρονη υποβολή μηνυτήριας αναφοράς κατά παντός υπευθύνου προς την κα Εισαγγελέα Πρωτοδικών Σύρου.
Oικιστικό συγκρότημα με πολυτελείς κατοικίες και ξενοδοχειακά καταλύματα εκτός σχεδίου
Η Πρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής κα Μαρία Εμμ. Ναδάλη, εισηγούμενη το θέμα στη συνεδρίαση της Επιτροπής, είπε ότι στην περιοχή «Δίστρατα» ή «Πρόβαρμα» της αγροτικής περιοχής του Φάρου, η οποία βρίσκεται εκτός σχεδίου, επιχειρείται μια εκτεταμένη στρατηγική επένδυση με σκοπό τη δόμησή της και τη μετατροπή της σε οικιστικό συγκρότημα με πολυτελείς κατοικίες και ξενοδοχειακά καταλύματα.
Η υπόθεση ανατέθηκε στον δικηγόρο κ. Γεώργιο Λιόλιο, στο πλαίσιο των ενεργειών του Δήμου για τη διατήρηση του φυσικού περιβάλλοντος και της ιδιαίτερης φυσιογνωμίας του νησιού Επιπλέον, τόνισε μεταξύ άλλων ότι θεωρείται αναγκαία η ανάθεση σε εξωτερικό συνεργάτη και δεν προτείνεται ο χειρισμός του θέματος από το νομικό σύμβουλο του Δήμου, λόγω του εξειδικευμένου χαρακτήρα και της συνθετότητάς του.
Επιπλέον σημείωσε ότι ο δικηγόρος κ. Γεώργιος Λιόλιος έχει ασχοληθεί με όμοια υπόθεση της Σίφνου σε άλλη, εκτός σχεδίου, περιοχή και έχει τη σχετική εμπειρία ανάληψης και νομικής διευθέτησης της εν λόγω υπόθεσης.
Μία ακόμη ευχάριστη είδηση που αφορά το Νοσοκομείο – Κέντρο Υγείας Νάξου.. Οι εργασίες για την βελτίωση των υποδομών συνεχίζονται, γιατροί έρχονται για να στελεχώσουν το έμψυχο δυναμικό και τώρα έγινε γνωστό μέσω της διοίκησης ότι η αναβάθμιση του ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού ύψους 360 χιλιάδων ευρώ περνάει μέσα από το Ταμείο Ανάκαμψης…
Η διαδικασία βρίσκεται στο στάδιο της δημοπράτησης από την Εθνική Κεντρική Αρχή Προμηθειών Υγείας (ΕΚΑΠΥ). Κι όπως τονίζεται στην σχετική ανακοίνωση “η προμήθεια αυτή ενισχύει την ασφάλεια των ασθενών και αναβαθμίζει τις υποδομές του νοσοκομείου, βελτιώνοντας την παρεχόμενη περίθαλψη”.
Διαβάστε το σχετικό δελτίο ενημέρωσης που φέρει την υπογραφή της Αναπληρώτριας Διοικήτριας Καλλίτσας Φραγκίσκου..
“Σας ενημερώνουμε ότι κατόπιν τεκμηριωμένου αιτήματος, εγκρίθηκε η ένταξη στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας της προμήθειας ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού συνολικής εκτιμώμενης αξίας 361.432 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ). Η εν λόγω προμήθεια βρίσκεται στο στάδιο της δημοπράτησης (Αριθμός Τεύχους Διακήρυξης: ΕΚΑΠΥ TA_1/2024) από την Εθνική Κεντρική Αρχή Προμηθειών Υγείας (ΕΚΑΠΥ).
Ο νέος εξοπλισμός για το ΓΝ-ΚΥ Νάξου περιλαμβάνει:
Η προμήθεια αυτή αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την περαιτέρω βελτίωση της περίθαλψης και την ενίσχυση της ασφάλειας των ασθενών, συμβάλλοντας στην αναβάθμιση των υποδομών του νοσοκομείου μας.
Στην Ημερήσια Διάταξη του Διοικητικού Συμβουλίου της Π.Ε.Δ Νοτίου Αιγαίου ο Ευθύμης Λέκκας ανέφερε ότι θα εισηγηθεί θετικά να γίνει η προσπάθεια να επανέλθει η ζωή στα νησιά και δη σε Σαντορίνη, Ανάφη, Αμοργό και Ιο, που βρίσκονται εδώ και έναν μήνα σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης λόγω της σεισμικής ακολουθίας.
Ανέφερε ότι χρειάζεται απόλυτη προσοχή από τα μέσα μαζική ενημέρωσης και ειδικά από το εξωτερικό για το τι γράφουν.
“Χρειάζεται να είμαστε πολύ προσεκτικοί και στο εσωτερικό προκειμένου η τρομολαγνεία. Σε ένα μήνα τα νησιά μας θα ανοίξουν κανονικά για την φετινή τουριστική σεζόν. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σήμερα δεν προσφέρουν ενημέρωση αλλά κάνουν περισσότερη ζημιά. Χρειαζόμαστε σωστή και υπεύθυνη ενημέρωση” κατέληξε ο κύριος καθηγητής.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της δημοφιλούς, ψηφιακής πλατφόρμας στην ταξιδιωτική και τουριστική βιομηχανία, Travel and Tour World (TTW), γνωστή ταξιδιωτική εμπειρογνώμονας, συστήνει έξι κορυφαίους ευρωπαϊκούς προορισμούς, που είναι ιδανικοί για μια απόδραση τον Απρίλιο.
Η Αθήνα και η Πάρος «φιγουράρουν» στις δύο πρώτες θέσεις στις προτάσεις για ταξίδια στην Ευρώπη τον Απρίλιο, έναν μήνα ο οποίος συνδυάζει την ιδανική ισορροπία ευχάριστων θερμοκρασιών με τον λιγότερο συνωστισμό.
Αυτή η περίοδος, λίγο πριν από την έναρξη της τουριστικής σεζόν, προσφέρει μια ιδανική ευκαιρία να επισκεφθεί κανείς αρκετούς εντυπωσιακούς ευρωπαϊκούς προορισμούς χωρίς το άγχος των πολυπληθών επισκεπτών ή των ακραίων καιρικών συνθηκών.
Η Πάρος, παρουσιάζεται ως ένα άλλο πανέμορφο ελληνικό νησί, το οποίο συνιστάται για όσους αναζητούν μια πιο ήσυχη και προσιτή εναλλακτική λύση, σε σχέση με τα πιο δημοφιλή και πολυπληθή τουριστικά νησιά της Σαντορίνης και της Μυκόνου.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η Πάρος προσφέρει εκπληκτική κυκλαδίτικη αρχιτεκτονική, καταγάλανα νερά και μια χαλαρή ατμόσφαιρα, που επιτρέπει στους επισκέπτες να ξεφύγουν από την πολυκοσμία των άλλων νησιών.
Τον Απρίλιο οι θερμοκρασίες κυμαίνονται κατά μέσο όρο, γύρω στους 20°C, καθιστώντας την έναν ευχάριστο προορισμό για εξερεύνηση, είτε πρόκειται για βόλτα στη γοητευτική χώρα και τα χωριά, είτε για χαλάρωση στις αμμώδεις παραλίες.
Οι επόμενες τέσσερις προτάσεις είναι:
3. Τα νορβηγικά φιόρδ, για μια γραφική και φιλική προς τον προϋπολογισμό κρουαζιέρα.
4. Το Αλγκάρβε, της Πορτογαλίας, για την ανοιξιάτικη λιακάδα και τα γραφικά χωριά.
5. Το Κότορ, στο Μαυροβούνιο, για μια γαλήνια επίσκεψη κατά τη διάρκεια της ενδιάμεσης περιόδου.
6. Η Νήσος Skye, στην Σκωτία, για μια έντονη περιπέτεια στη φύση.
Κορδελάτοι, Κουδουνάτοι και Φουστανελάδες, Λαμπαδηφόροι και Καρναβαλιστές θα αναδείξουν για μια ακόμη χρονιά την παράδοση της Νάξου, καθώς την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά της και τα αποκριάτικα έθιμα.
Ο αντιδήμαρχος τουρισμού, Βαγγέλης Κατσαράς, έδωσε το στίγμα της αποκριάς στο νησί από το χωριό Κινίδαρος.
«Το κάθε χωριό έχει και τα έθιμα του, ενώ οι εκδηλώσεις είναι καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας και κορυφώνονται στο Σάββατο με τις λαμπαδηφορίες και την Κυριακή με το καρναβάλι.
Φέτος σεβόμενοι και την τραγωδία των Τεμπών, την Παρασκευή δεν θα έχουμε εκδηλώσεις όπως και το παραδοσιακό διονυσιακό δρώμενο.
Τα τελευταία χρόνια η Νάξος είναι στις πρώτες θέσεις που επιλέγουν να έρθουν για την Αποκριά, από όλα τα μέρη», όπως είπε μεταξύ άλλων κ. Κατσαράς.
Η στολή του φουστανελά, ξεχωρίζει καθώς είναι ιδιαίτερη εντυπωσιακή με τα μαντήλια και κάθε τι που φορά ο φουστανέλας, είναι χειροποίητο και με συμβολισμό.
Δεν έχουν τέλος οι διαμαρτυρίες των Κυθνίων για το ζήτημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης με το λιμάνι του Πειραιά, που έχει σταματήσει να υφίσταται εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα. Κατόπιν απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Κύθνου και έκδοσης σχετικού ψηφίσματος, χθες το πρωί (11.00), πραγματοποιήθηκε διαμαρτυρία στο Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής πολιτικής (Ακτή Βασιλειάδη, Πύλη Ε 1 – Ε 2) με κυρίαρχο αίτημα την ανύπαρκτη ακτοπλοϊκή σύνδεση της Κύθνου, με το λιμάνι του Πειραιά.
Α. Κοκιασμένος: “Πολλοί συμπολίτες μας από την Κύθνο ήρθαν για να ενισχύσουν το δίκαιο αίτημά μας”
Ο αντιδήμαρχος του Δήμου Κύθνου, Αντώνης Κοκιασμένος βρέθηκε στη μεγάλη συγκέντρωση που πραγματοποιήθηκε έξω από το Υπουργείο Ναυτιλίας και ο ίδιος, μιλώντας στην “Κοινή Γνώμη” τόνισε ότι, “βρεθήκαμε μαζικά έξω από το Υπουργείο και είχε πάρα πολύ κόσμο, που δεν το περιμέναμε, καθώς ήταν και εργάσιμη ημέρα. Παρόλα αυτά, πάρα πολλοί συμπολίτες μας, από την παροικία της Κύθνου, ήρθαν για να συμπαρασταθούν και να ενισχύσουν το δίκαιο αίτημά μας για ακτοπλοϊκή σύνδεση με τον Πειραιά.”
“Είμαστε κάπως πιο αισιόδοξοι αλλά είμαστε σε κατάσταση αναμονής μέχρι να δούμε τι θα γίνει”
Όσον αφορά στα αποτελέσματα της συγκεκριμένης συνάντησης, ο κ. Κοκιασμένος φάνηκε συγκρατημένα αισιόδοξος, καθώς όπως ανέφερε “μία αντιπροσωπεία από εμάς ανέβηκε στο Υπουργείο και είχε συνάντηση αρχικά με τον διευθυντή του γραφείου του Υπουργού, ενώ στη συνέχεια, συναντήσαμε τον υπουργό Χρήστο Στυλιανίδη και τον γενικό γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Μανώλη Κουτουλάκη. Ο υπουργός μας υποσχέθηκε ότι θα επικοινωνήσει με τις ναυτιλιακές εταιρίες για να αρχίσουν κάποια δρομολόγια από Πειραιά για Κύθνο και αντίστροφα, μέχρι το Πάσχα.Έπειτα, το καλοκαίρι διορθώνεται κάπως το πρόβλημα αλλά εμείς τώρα τον χειμώνα έχουμε μεγαλύτερη ανάγκη, γιατί ο απλός ο κόσμος ταλαιπωρείται πηγαίνοντας στο Λαύριο. Μας ακούσαν, είμαστε κάπως πιο αισιόδοξοι, αλλά παραμένουμε σε κατάσταση αναμονής μέχρι να δούμε τι θα γίνει”.
Το ψήφισμα του Δήμου Κύθνου
Αναλυτικά το ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου Κύθνου αναφέρει:
Ο Δήμος Κύθνου απαιτεί να αποκατασταθεί άμεσα η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Κύθνου με το λιμάνι του Πειραιά. Η Κύθνος για πρώτη φορά στην σύγχρονη ιστορία της δεν διαθέτει ακτοπλοϊκή σύνδεση με τον Πειραιά.
Ένα γενικευμένο αίσθημα αγωνίας και απογοήτευσης επικρατεί στους κατοίκους του νησιού. Βρισκόμαστε πλέον στο 2025 και η δυνατότητα των νησιωτών να μετακινούνται με ευκολία προς την ηπειρωτική χώρα έχει μετατραπεί σε μια επίπονη και δαπανηρή διαδικασία που θυμίζει πολυτέλεια παρά βασική ανάγκη. Διαπιστώνουμε ότι όχι μόνο δεν απολαμβάνουμε ισότιμη πρόσβαση με τους υπόλοιπους πολίτες σε βασικά δημόσια αγαθά, αλλά με την πάροδο του χρόνου βρισκόμαστε σε ολοένα δυσμενέστερη θέση.
“Η μετακίνηση από το λιμάνι του Λαυρίου δεν εξυπηρετεί το σύνολο των κατοίκων”
Η μετακίνηση από το λιμάνι του Λαυρίου δεν εξυπηρετεί το σύνολο των κατοίκων, καθώς προϋποθέτει τη διαθεσιμότητα μεταφορικού μέσου για την κάλυψη της χιλιομετρικής απόστασης μεταξύ Λαυρίου και Αθήνας. Δεν μπορεί να θεωρείται δεδομένο ότι όλοι οι κάτοικοι ενός μικρού νησιού διαθέτουν μεταφορικό όχημα. Αποτέλεσμα αυτών είναι οι πολίτες να μετακινούνται με ταξί πληρώνοντας υπέρογκα χρηματικά ποσά. Συμπατριώτες μας μεγαλύτερης ηλικίας, είναι αναγκασμένοι να δαπανούν το μεγαλύτερο μέρος της σύνταξης τους προκειμένου να μετακινηθούν στην Αθήνα για τις ιατρικές τους εξετάσεις. Επιπρόσθετα, η συντριπτική πλειοψηφία των Κυθνίων, καθώς και των ετεροδημοτών, διαμένουν στα δυτικά προάστια συνεπώς έχουν εγγύτητα με το λιμάνι του Πειραιά.
Κύθνος – Κυκλάδες
“Αυτό το γεγονός έχει επιπτώσεις στο τουριστικό προϊόν του νησιού μας”
Η απουσία σύνδεσης με τον Πειραιά δημιουργεί ένα επιπλέον σοβαρό πρόβλημα: η Κύθνος αποκόπτεται από τα υπόλοιπα νησιά των Δυτικών Κυκλάδων. Αυτό το γεγονός έχει επιπτώσεις στο τουριστικό προϊόν του νησιού μας και επιπλέον στερεί την δυνατότητα της ποδοσφαιρικής ομάδας του νησιού μας, (η οποία αποτελεί ένα πολύτιμο δημιουργικό καταφύγιο για την νεολαία και τα παιδιά μας) να μετακινείται προς τα υπόλοιπα νησιά των Δυτικών Κυκλάδων. Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι να μην μπορεί να πραγματοποιηθεί τόσο από τους μόνιμους κατοίκους, όσο και από τους επισκέπτες η μετακίνηση είτε από και προς τον Πειραιά, είτε από και προς τα υπόλοιπα νησιά των Δυτικών Κυκλάδων.
Ιδιώτες επαγγελματίες υγείας (παιδίατροι, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές) που δραστηριοποιούνται στο νησί και συμβάλλουν στην κάλυψη των σοβαρών ελλείψεων στον τομέα της υγείας, αδυνατούν να οργανώσουν τις επισκέψεις τους, γεγονός που μπορεί να επιφέρει σοβαρές συνέπειες στην υγεία των παιδιών μας. Θεωρούμε πως ένα τόσο ανθρώπινο πρόβλημα δεν μπορεί να εξαρτάται από γραφειοκρατικές διευθετήσεις ή από επιχειρηματικές διαπραγματεύσεις των ακτοπλοϊκών εταιρειών. Η εύκολη και απρόσκοπτη μετακίνηση των νησιωτών δεν θα έπρεπε να αποτελεί απλώς ζήτημα κοινωνικής ευαισθησίας εκ μέρους ορισμένων αρμοδίων, αλλά να συνιστά απόλυτη προτεραιότητα όσων πραγματικά ενδιαφέρονται για τα προβλήματα της νησιωτικότητας και τις συνέπειες κοινωνικού αποκλεισμού που αυτή προκαλεί.
Δεν ζητάμε ιδιαίτερη μεταχείριση, ζητάμε ισότιμη μεταχείριση ώστε να μην είμαστε αποκλεισμένοι. Αξιώνουμε από τους αρμόδιους φορείς να συναισθανθούν τους νησιώτες, να αντιληφθούν τα αδιέξοδα τους και να αντιμετωπίσουν το ζήτημα με τη δέουσα προσοχή δρομολογώντας άμεσα μια αποτελεσματική και βιώσιμη λύση.
Τα αιτήματα του Δήμου Κύθνου
Το ψήφισμα κλείνει με μία σειρά αιτημάτων. Συγκεκριμένα:
“Ζητάμε: 1. Να αποκατασταθεί άμεσα η ακτοπλοϊκή σύνδεση με το λιμάνι του Πειραιά. 2. Να εγκριθούν και να αναρτηθούν τα δρομολόγια που εξυπηρετούνται από την ακτοπλοϊκή γραμμή ως το τέλος του χρόνου.
Η αγανάκτηση πλέον είναι κυρίαρχη σε όλα τα επίπεδα. Οι κάτοικοι του νησιού καθώς και οι επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στο νησί πλήττονται ανυπολόγιστα. Η Δημοτική αρχή εξάντλησε όλες τις θεσμικές διαδικασίες, πραγματοποίησε συναινετικά και με διάθεση ειλικρινούς συνεργασίας όλες τις νόμιμες ενέργειες. Δυστυχώς όμως αγνοήθηκαν πλήρως τα αιτήματα μας. Νιώθουμε απόλυτα παραγκωνισμένοι. Η αγωνία γίνεται ανασφάλεια και η ανασφάλεια φόβος. Έχουμε χρέος προς τον τόπο μας να επιδιώξουμε την αποκατάσταση αυτής της κατάφορης αδικίας”.
Έφυγε ξαφνικά από τη ζωή ο Μανώλης Λιδάκης σε ηλικία 65 ετών, με την είδηση του θανάτου του να προκαλεί θλίψη στον καλλιτεχνικό κόσμο. Το δυσάρεστο νέο μετέδωσε το cretalive, σημειώνοντας ότι ο αδερφός του γνωστού τραγουδιστή επιβεβαίωσε τον χαμό του.
Ο Μανώλης Λιδάκης το τελευταίο διάστημα είχε ταλαιπωρηθεί λόγω προβλημάτων υγείας που αντιμετώπιζε. Η περιπέτεια της υγείας του φαινόταν ότι είχε λάβει τέλος… Δυστυχώς όμως, σήμερα, όπως έγινε γνωστό, ο καλλιτέχνης άφησε την τελευταία του πνοή. Ειρωνεία της τύχης; Μεθαύριο, θα γιόρταζε τα 65α γενέθλιά του.
Μετά το τελευταίο χειρουργείο στο οποίο είχε υποβληθεί, φιλοξενούνταν από φίλους του σε διαμέρισμα στην περιοχή του Ανισαρά στη Χερσόνησο. Σήμερα, οι φίλοι του τον αναζήτησαν, εκείνος δεν απαντούσε στο τηλέφωνο και λίγο αργότερα βρέθηκε νεκρός.
Υπενθυμίζεται ότι το περασμένο καλοκαίρι ο Μανώλης Λιδάκης είχε ενημερώσει τους θαυμαστές του ότι θα ακυρώσει τις εμφανίσεις του, καθώς έπρεπε να υποβληθεί σε δύο επεμβάσεις.
Ο ίδιος μέσω αναρτήσεων του είχε ανακοινώσει ότι υπεβλήθη σε αρθροπλαστική στο γόνατο, ευχαριστώντας την οικογένειά του, το προσωπικό του νοσοκομείου ΠΑΓΝΗ καθώς και τον υπουργό Υγείας, που έδειξε -όπως είπε- απίστευτο ενδιαφέρον.
Η καλλιτεχνική πορεία του Μανώλη Λιδάκη
Ο Μανώλης Λιδάκης γεννήθηκε στο Ηράκλειο της Κρήτης στις 28 Φεβρουαρίου 1960 και άρχισε να ασχολείται με τη μουσική από πολύ νεαρή ηλικία. Στα εννέα του χρόνια ξεκίνησε τις σπουδές του στο Ωδείο όπου σπούδασε θεωρία της μουσικής, κιθάρα και πνευστά.
Η πρώτη του “επίσημη” επαφή με τις ζωντανές εμφανίσεις έγινε στις δύο φιλαρμονικές ορχήστρες του Ηρακλείου, στις οποίες έπαιζε εμφώνιο και τρομπέτα από το 1970 ως το 1977. Το 1982 κατατάχθηκε στον στρατό. Στα χρόνια που μεσολάβησαν, ο Μανώλης Λιδάκης δούλεψε ως μουσικός και τραγουδιστής σε ταβερνάκια και μπουάτ της Κρήτης.
Στην Αθήνα, παρακινούμενος από φίλους, παίρνει μέρος στην τηλεοπτική εκπομπή “Να Η Ευκαιρία”. Aυτή η συμμετοχή τον οδήγησε στην υπογραφή του πρώτου του συμβολαίου με δισκογραφική εταιρία.
Ο πρώτος δίσκος έγινε με τον Γιώργο Κατσαρό σε στίχους του Ηλία Λυμπερόπουλου και τίτλο “Μετά Από Σένα”. Ακολούθησε η συμμετοχή του στο δίσκο “Μίλα Μου Απλά” με την Ελένη Δήμου και τον Γιάννη Πάριο.
Επίσης, συμμετείχε στους δίσκους “Ρεπορτάζ” του Γιάννη Μαρκόπουλου με το Γιώργο Νταλάρα, “Πρώτο Βράδυ Στην Αθήνα” του Νίκου Ξυδάκη και σε αρκετούς άλλους.
Από το 1983 που ο Μανώλης Λιδάκης ξεκίνησε την δισκογραφική του καριέρα, τραγούδησε σε πολλά νυχτερινά κέντρα μαζί με μεγάλα ονόματα και έλαβε μέρος σε συναυλίες σε όλη την Ελλάδα.
Το 1988 αλλάζει δισκογραφική εταιρεία. Υπογράφει με την Sony Music κι αρχίζουν πια οι μεγάλες επιτυχίες. “Σταθμός” θεωρείται ο δίσκος “Ούτε Που Ρώτησα” που κυκλοφόρησε το 1990. Ένας δίσκος που υπογράφουν οι: Δήμητρα Γαλάνη, Γιάννης Σπανός, Σταμάτης Κραουνάκης, Αρλέτα, Λίνα Νικολακοπούλου, Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου, Μανώλης Χιώτης κ.ά.
Τον Μάιο του 1992 κυκλοφορεί ο δίσκος “Καράβι Απόψε Το Φιλί”. Σε αυτόν το δίσκο ο Μανώλης Λιδάκης δίνει ξεκάθαρα το ερμηνευτικό του στίγμα με ένα τρόπο ανεπανάληπτο σε τραγούδια των Β. Τσιτσάνη, Μπαγιαντέρα, Κ. Ερνάνη, Δημ. Χριστοδούλου, Ι. Παπαϊωάννου, Τ. Γκρους, Ευτ. Παπαγιαννοπούλου κ.ά. Ο δίσκος έγινε πλατινένιος (πάνω από 60.000 πωλήσεις).
Τον Ιούνιο του 1995 κυκλοφορεί ο νέος δίσκος “4 Kύκλοι Tραγουδιών”. Τίτλος του πρώτου κύκλου “Όλοι Μου Λένε Τι Να Κάνω” με τραγούδια της Βάσως Αλαγιάννη. Τίτλος του δεύτερου κύκλου “Τραγούδια Του Δημήτρη Γκόγκου ή Μπαγιαντέρα”. Τίτλος του τρίτου κύκλου “Με Τα Φτερά Του Έρωτα” με τραγούδια των Ηλία Κατσούλη και Τάσου Γκρους και τίτλος του τέταρτου κύκλου “Νύχτες Στην Φρεαττύδα” με τραγούδια των: Μαρίας Παπαδοπούλου, Θοδωρή Γκόνη, Τάσου Ρεντζή, Μάρκου Σπυρλιδάκη, Κώστα Παπαδόπουλου, Κ. Βουγιουκλάκη και δύο διασκευές του Θύμιου Παπαδόπουλου. Μια ακόμη ολοκληρωμένη δουλειά από τον σπουδαίο ερμηνευτή. Ο δίσκος έγινε χρυσός και μέχρι σήμερα έχει φτάσει τις 40.000 πωλήσεις.
Τον Απρίλιο του 1997 κυκλοφορεί ένα CD Single με δύο παλιά κρητικά τραγούδια διασκευασμένα από τον ίδιο, το οποίο έγινε πλατινένιο. Τίτλος του “Άστρα Μη Με Μαλώνετε”.
Τον Ιούνιο του 1998 κυκλοφορεί ο νέος του δίσκος με τίτλο “Ο Ήλιος Του Γενάρη”.
Τα τραγούδια υπογράφουν ο Γιάννης Σπάθας, ο Ορφέας Περίδης, ο Χάρης και ο Πάνος Κατσιμίχας, ο Θοδωρής Γκόνης, ο Αλκίνοος Ιωαννίδης. Ο δίσκος σύντομα έγινε χρυσός, ενώ μέχρι σήμερα έχει πλησιάσει τις 50.000.
Δεκέμβριος 99. Κυκλοφορεί ένα διπλό CD με τίτλο “Σαν Παλιό Κρασί”. Το πρώτο CD περιλαμβάνει τραγούδια ζωντανά ηχογραφημένα, την τελευταία πενταετία, στις συναυλίες του Μανώλη. Το δεύτερο περιέχει δώδεκα ανέκδοτες ηχογραφήσεις παλιών καλών λαϊκών τραγουδιών. Μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα ο δίσκος έγινε πλατινένιος και, μέχρι σήμερα, έχει πουλήσει 80000 διπλά album (160.000 σύμφωνα με τις μετρήσεις της ifpi την εποχή εκείνη).
Ιούνιος 2001. Κυκλοφορεί το album “Υλικό Ονείρων”. Από τα δεκατέσσερα τραγούδια του album τα επτά έχει συνθέσει ο Γιώργος Ανδρέου, ενώ σε δύο από αυτά έχει γράψει και τους στίχους (“Εγώ Με Την Αγάπη Μάλωσα”, “Μ΄έναν Όρκο Μυστικό”).
Σε ένα τρίτο τραγούδι ο Γιώργος Ανδρέου πειραματίζεται με παραδοσιακούς ήχους από τη Μικρά Ασία και ο Λάκης Λαζόπουλος προσθέτει τους στίχους του. Είναι το “Αν Η Ψυχή Είχε Φωνή”. Ο Κώστας Λειβαδάς έχει γράψει τα “Για να σε συναντήσω” και “Σ΄έχω Δε Σ΄έχω”. Δύο τραγούδια είναι του Σωκράτη Μάλαμα σε στίχους Αλκη Αλκαίου. Στο τραγούδι που δίνει τον τίτλο στο album και είναι εμπνευσμένο από την “Τρικυμία” του William Shakespeare ο Μανώλης Λιδάκης τραγουδάει ντουέτο με την Ελένη Τσαλιγοπούλου.
Απρίλιος 2004. Κυκλοφορεί το album “Το Κλειδί”. Τραγούδια που προέρχονται από μια ομάδα καταξιωμένων συνθετών και στιχουργών που έχουν καταθέσει τα διαπιστευτήρια τους στο ελληνικό τραγούδι τα προηγούμενα χρόνια. Ο Τάκης Μπουρμάς, ο Χρήστος Νικολόπουλος, ο Ηρακλής Βαβάτσικας, ο Ορφέας Περίδης, η Σόφη Παππά, ο Χρήστος Τσιαμούλης, ο Μανώλης Καραντίνης, ο Στέργιος Γαργάλας από συνθέτες και οι Θοδωρής Γκόνης, Λίνα Δημοπούλου, Σοφία Θωμοπούλου, Σοφία Θωμοπούλου από στιχουργούς.
Παρών στην ομάδα αυτή και ο μεγάλος απών του ελληνικού τραγουδιού Άκης Πάνου, μέσα από την νέα εκτέλεση του τραγουδιού “Ηπια Τα Χείλη Σου Και Χάνομαι”.
Τo καλοκαίρι του 2005 κυκλοφορεί το cd “Όσα σου ‘χω πει”. Πρόκειται για ένα album που περιλαμβάνει παλιότερες επιτυχίες του, τέσσερα ολοκαίνουργια τραγούδια και ένα DVD.
Τον Φεβρουάριο του 2006 ο Μανώλης Λιδάκης κυκλοφορεί έναν ακόμα δίσκο, με τίτλο, ‘Κόκκινο Ακρογιάλι’. Το album περιλαμβάνει 14 τραγούδια σε παραγωγή του ίδιου. Ξεχωρίζουν το εισαγωγικό του album, “Xορός Στο Ρυθμό Του Συρτού Πεντοζάλη”, του Μάνου Χατζηδάκη, που αποτελεί το ορχηστρικό θέμα του “Kαπετάν Μιχάλη” του Nίκου Καζαντζάκη και το Κρητικό Ριζίτικο “Περιβόλι”.
Το 2007, ο Μανώλης Λιδάκης μας ταξιδεύει με το “Αυστηρώς Λαϊκόν” στο χρόνο ερμηνεύοντας αγαπημένα κλασικά λαϊκά τραγούδια μεγάλων δημιουργών όπως: Bασίλη Τσιτσάνη, Απόστολο Καλδάρα, Μίκη Θεοδωράκη, Χρήστο Νικολόπουλο, Αντώνη Ρεπάνη, Ορφέα Περίδη, Σωκράτη Μάλαμα και άλλων πολλών αγαπημένων καλλιτεχνών.
“… Στις νησιωτικές τουριστικές περιοχές θα πρέπει επιτέλους να ισχύσει ένα ειδικό καθεστώς απασχόλησης, αλλάζοντας τους περιορισμούς ωραρίου, και ως προς το ρεπό και ως προς το σύνολο των εβδομαδιαίων ωρών με τη σύμφωνη πάντα γνώμη των εργαζομένων. Είναι τέτοια η ανάγκη για περισσότερες ώρες εργασίας, τόσο από τις επιχειρήσεις όσο και από τους ίδιους τους εργαζομένους που επιλέγουν να εργαστούν εποχιακά αποκτώντας το εισόδημα για να καλύψουν τις ετήσιες ανάγκες τους, που η προσφορά εργασίας δεν την καλύπτει….”
Μέρος της επιστολής προς την υπουργό Εργασίας, Νίκη Κεραμέως που έστειλε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κυκλάδων κος Γιάννης Ρούσσος, με θέμα τα εργασιακά και ασφαλιστικά θέματα που απασχολούν τις επιχειρήσεις των Κυκλάδων, με έμφαση στη ψηφιακή κάρτα εργασίας… Κι όπως σημειώνει – ανάμεσα στα άλλα – “ Πρέπει να σταματήσει επιτέλους η λογική της οριζόντιας αντιμετώπισης μιας περιοχής, καταστρατηγώντας κάθε έννοια προάσπισης της νησιωτικότητας, που ενώ συνεισφέρει τα μέγιστα στο Εθνικό Ακαθάριστο Προϊόν δεν εισπράττει ανταποδοτικά τα αναμενόμενα μέσω της βελτίωσης δομών και υποδομών και ενίσχυση του πλαισίου για ανάπτυξη υγιούς επιχειρηματικότητας και επενδύσεων που θα επιτρέψει όχι μόνο να διαφυλαχτούν αλλά και να ενισχυθούν τα κεκτημένα μακροπρόθεσμα”.
Με την επιστολή μας αυτή επιχειρούμε να παρέμβουμε με άμεσα αιτήματα σε θέματα που άπτονται κυρίως της αρμοδιότητας του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, καθώς η εικόνα που έχουμε ως Επιμελητήριο Κυκλάδων και εισπράττουμε καθημερινά από τις επιχειρήσεις-μέλη μας, δείχνει πως η τρέχουσα αυτή χρονιά θα είναι μια χρονιά που ο επιχειρηματικός κόσμος θα δοκιμαστεί.
Σε ένα διαρκώς αστάθμητα μεταβαλλόμενο περιβάλλον λειτουργίας παρουσιάζονται πλέον εμφανή σημάδια κόπωσης και απαισιοδοξίας ακόμα και σε αυτούς τους παραδοσιακά μικρομεσαίους υγιείς εκφραστές της επιχειρηματικότητας στο Νομό μας που έχουν τόσα πολλά προσφέρει στο τουρισμό και στην οικονομία της χώρας γενικότερα. Έχοντας σηκώσει όλο το μη ανταποδοτικό βάρος των πολλαπλών και δαπανηρών μεταρρυθμίσεων τα τελευταία χρόνια και με το λειτουργικό κόστος να είναι πλέον μη βιώσιμο για αρκετές επιχειρήσεις, πολύ φοβούμαστε πως οι μικροοικονομίες θα εκλείψουν τα επόμενα χρόνια στα νησιά με ότι αυτό συνεπάγεται για τις τοπικές κοινωνίες.
Δεν είναι πρόθεση μας απλώς να αναθεματίσουμε ή να συγκαλύψουμε με αυτό το τρόπο κακές επιχειρηματικές πρακτικές που πάντα λάμβαναν και πιθανόν θα συνεχίσουν να λαμβάνουν χώρα και στην δική μας περιοχή, όμως πρέπει να γίνει ξεκάθαρο το εντελώς διαφοροποιημένο πλαίσιο δραστηριοποίησης μιας μικρής ή μικρομεσαίας εποχικής λειτουργίας επιχείρησης του τουρισμού και της εστίασης από μια αντίστοιχη επιχείρηση στην ηπειρωτική χώρα. Διαπιστώνουμε πως το Υπουργείο Εργασίας ασχολείται συστηματικά με την πλήρη εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας παραβλέποντας όμως τα αποδεδειγμένα τεράστια και ολοένα διογκούμενα κενά στην αγορά εργασίας. Πλέον τίθεται ζήτημα αν οι επιχειρήσεις θα καταφέρουν να ανταποκριθούν στην εξυπηρέτηση των επισκεπτών τη τρέχουσα περίοδο και ειδικότερα στις πληγείσες από τους σεισμούς περιοχές.
Δεν υιοθετούμε επ’ ουδενί απόψεις καταπάτησης εργασιακών δικαιωμάτων, πρέπει όμως να γίνει κατανοητό πως η επιχειρηματικότητα με όρους αποδοτικότητας των προηγούμενων ετών απλά δεν δύναται να επαναληφθεί. Πως γίνεται να σταθεί επιχείρηση του τουρισμού και της εστίασης, τετράμηνης κατά μέσο όρο πλήρους λειτουργίας, σε μία εποχή διαρκών αυξήσεων και επιβαρύνσεων και ενώ οι απαιτήσεις σε σχέση με τη πιστή τήρηση των εργοδοτικών υποχρεώσεων εκτινάζουν το μισθολογικό κόστος; Στη θετική εξαγγελία για ρύθμιση που προωθεί το Υπουργείο, προσδοκούμε την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη μείωση εισφορών στις αμοιβές για υπερεργασία, υπερωριακή απασχόληση νυχτερινή απασχόληση και στην προσαύξηση 75% για εργασία Κυριακές και Αργίες για το σύνολο των επιχειρήσεων.
Συγκεντρώσαμε μία σειρά από ζητήματα που ανακύπτουν με τη βοήθεια των κατεξοχήν θιγόμενων επαγγελματιών αλλά και των λογιστών – άμεσα εμπλεκόμενων στην εφαρμογή όλων αυτών των μέτρων, θεωρώντας πως είναι αναγκαίο να δοθούν βελτιωτικές λύσεις σύντομα πριν την έναρξη της φετινής απαιτητικής τουριστικής σεζόν.
Στις νησιωτικές τουριστικές περιοχές θα πρέπει επιτέλους να ισχύσει ένα ειδικό καθεστώς απασχόλησης, αλλάζοντας τους περιορισμούς ωραρίου, και ως προς το ρεπό και ως προς το σύνολο των εβδομαδιαίων ωρών με τη σύμφωνη πάντα γνώμη των εργαζομένων. Είναι τέτοια η ανάγκη για περισσότερες ώρες εργασίας, τόσο από τις επιχειρήσεις όσο και από τους ίδιους τους εργαζομένους που επιλέγουν να εργαστούν εποχιακά αποκτώντας το εισόδημα για να καλύψουν τις ετήσιες ανάγκες τους, που η προσφορά εργασίας δεν την καλύπτει.
Επιχειρήσεις, εργοδότες και λογιστές επιβαρύνονται δυσανάλογα με την πρόσθετη “γραφειοκρατία” που διαρκώς προκύπτει. Αντιλαμβάνεστε πως η ορθή παρακολούθηση τήρησης εφαρμογής της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας πρακτικά σημαίνει την απασχόληση κατ’ αποκλειστικότητα ενός τουλάχιστον υπευθύνου από την επιχείρηση, τη στιγμή που το καλοκαίρι δεν περισσεύει κανείς στο χώρο εργασίας.
Έχουμε και σε παλαιότερη επιστολή-παρέμβαση μας θίξει το πραγματικό πρόβλημα της έλλειψης τεχνικών στη περιοχή μας και την αδυναμία της αγοράς να ανταποκριθεί στις αυξημένες απαιτήσεις. Οι υφιστάμενοι επαγγελματίες του κλάδου δεν επαρκούν και δεν προλαβαίνουν να ανταποκριθούν στα αιτήματα με αποτέλεσμα, σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, λίγες μέρες πριν την ισχύ της διεύρυνσης της εφαρμογής της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας το μεγαλύτερο ποσοστό των επιχειρήσεων να μην έχει κατάλληλα προετοιμαστεί. Προκύπτει εύλογα η απαίτηση του επιχειρηματικού κόσμου να εξαντληθεί κάθε περιθώριο ουσιαστικής μετάθεσης της ημερομηνίας ενεργοποίησης και πιλοτικής εφαρμογής του μέτρου.
Επιπλέον, οι επιχειρήσεις καλούνται να επιβαρυνθούν με επιπρόσθετα κόστη αγοράς τεχνολογικού εξοπλισμού. Γιατί πρέπει οι επιχειρήσεις να επωμίζονται διαρκώς το κόστος κάθε ψηφιακής μεταρρύθμισης; Στο αντίποδα εξακολουθεί να παρατηρείται έλλειμμα υποδομών υποστήριξης για την επίλυση προβλημάτων (helpdesk, τεχνική βοήθεια), δυσλειτουργίες στην πλατφόρμα “Εργάνη” καθώς και ασαφείς ή και αντικρουόμενες οδηγίες προκαλώντας συχνά αδιέξοδα στους χρήστες (επιχειρήσεις και λογιστές).
Ειδικότερα στην περιοχή μας να ληφθεί υπόψη πως, η κάκιστη έως ανύπαρκτη διαδικτυακή κάλυψη σε πολλές περιοχές που δραστηριοποιούνται επιχειρηματικά πολλά από τα μέλη μας αποτελεί σοβαρότατο ζήτημα στην εφαρμογή τέτοιων ψηφιακών μεταρρυθμίσεων.
Τέλος, σε όλα αυτά να προσθέσουμε πως οι επιχειρήσεις βρίσκονται αντιμέτωπες με υψηλά πρόστιμα σύμφωνα με όσα μέχρι σήμερα προβλέπονται. Ήρθε η στιγμή που πρέπει ο κρατικός ελεγκτικός μηχανισμός να σταματήσει να βλέπει μόνο εισπρακτικά την επιχειρηματικότητα, εκτός φυσικά περιπτώσεων κραυγαλέων παραβάσεων. Ζητούμε να υπάρχει μια περίοδος ανοχής, ειδικά για όσες επιχειρήσεις -ιδίως εποχιακές αλλά και νεοσύστατες- καλούνται να υιοθετήσουν την όποια εφαρμογή για πρώτη φορά και να παρέχεται η δυνατότητα προσαρμογής τους, καθώς επίσης θεωρούμε δίκαιο να υπάρξει ένας επαναπροσδιορισμός των σχετικών διοικητικών κυρώσεων που να προβλέπει κατηγοριοποίηση σύμφωνα με το μέγεθος της επιχείρησης και σε συνδυασμό με τον αριθμό εργαζομένων της.
Πρέπει να σταματήσει επιτέλους η λογική της οριζόντιας αντιμετώπισης μιας περιοχής, καταστρατηγώντας κάθε έννοια προάσπισης της νησιωτικότητας, που ενώ συνεισφέρει τα μέγιστα στο Εθνικό Ακαθάριστο Προϊόν δεν εισπράττει ανταποδοτικά τα αναμενόμενα μέσω της βελτίωσης δομών και υποδομών και ενίσχυση του πλαισίου για ανάπτυξη υγιούς επιχειρηματικότητας και επενδύσεων που θα επιτρέψει όχι μόνο να διαφυλαχτούν αλλά και να ενισχυθούν τα κεκτημένα μακροπρόθεσμα.
Περιμένουμε να δούμε την άμεση και έμπρακτη στήριξη των επιχειρήσεων, που αποτελεί άλλωστε και κυβερνητική προτεραιότητα και δέσμευση, για την οικονομική και κατ’ επέκταση κοινωνική ανάπτυξη και πρόοδο της χώρας”.
Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου 2025, ήταν το τελευταίο δρομολόγιο του Blue Star Paros από τη Νάξο προς τον Πειραιά κι αυτό γιατί αποχωρεί για την ετήσια ακινησία του. Το πλοίο είχε αντικαταστήσει για μία ακόμη φορά, το …διδυμάκι του, το “Blue Star Naxos”, το οποίο με τη σειρά του είχε τεθεί εκτός δρομολογίων για την ετήσια επιθεώρησή του.
Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου και το “Blue Star Naxos” επιστρέφει στα προγραμματισμένα δρομολόγια του, σηματοδοτώντας την επανέναρξη της λειτουργίας του στα νερά της άγονης γραμμής (Παροναξία – Μικρές Κυκλάδες – Αμοργός) μετά από σχεδόν πέντε μήνες.
Σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση της Attica Group, είχε λάβει παράταση ακινησίας για τις εργασίες ετήσιας επιθεώρησης μέχρι και την Τρίτη 25 Φεβρουαρίου 2025.
Με βάση την σχετική ανακοίνωση από το ταξιδιωτικό πρακτορείο Zas Travel στη Νάξο ” Σας ενημερώνουμε ότι σήμερα 26.02 ήταν το τελευταίο δρομολόγιο του Blue Star Paros το οποίο θα πάει για την ετήσια ακινησία του .
Από αύριο 27.02 στην πρωινή αναχώρηση επιστρέφει το Blue Star Naxos μετά από σχεδόν 5 μήνες .
Να ευχαριστήσουμε τους πλοιάρχους, τους αξιωματικούς και το πλήρωμα του Blue Star Paros για αγαστή συνεργασία και εξυπηρέτηση που παρείχαν στην γραμμή μας όλο αυτό το διάστημα και ευχόμαστε καλή αντάμωση.
Καλωσορίζουμε το Blue Star Naxos, το πλοίο που μας τιμάει και μόνο με το όνομα του, και να ευχηθούμε καλή δύναμη και υπομονή στον καθημερινό τους αγώνα στην γραμμή μας”.
Η Attica Group έχει ήδη ενημερώσει το επιβατικό κοινό για την αλλαγή αυτή και τη σταδιακή επαναφορά των δρομολογίων του Blue Star Naxos.
Για μία ακόμη φορά τα μέλη της Κλίμακας είναι κοντά στους συνανθρώπους μας, σ’ αυτούς που έχουν ανάγκη. Ειδικά αυτές τις δύσκολες ημέρες για τους κατοίκους της Ιου, όπου οι σεισμικές δονήσεις καλά κρατούν, η επίσκεψη κλιμακίου, μοιάζει ως η πλέον ιδανική επιλογή.
Οπως με βάση την σχετική ενημέρωση από το Δήμο Ιητών Κλιμάκιο της ΕΠΑΨΥ Epapsy – Association for Regional Development and Mental Health και του Κέντρου Έρευνας Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Κρίσεων του ΠΑ.Δ.Α., έπειτα από οδηγία του Υπουργείου Υγείας, θα βρίσκεται στην Ίο, στην Αίθουσα Εκδηλώσεων Παπαπέτρου του Δημαρχείου Ίου, από την Πέμπτη 27/2 έως το Σάββατο 1/3, παρέχοντας ψυχοκοινωνικές υπηρεσίες στήριξης στους κατοίκους του νησιού.