Τρίτη, 26 Νοεμβρίου, 2024
Αρχική Blog Σελίδα 354

Σίφνος: Υποβολή πρότασης για να βελτιώσει την πρόσβαση στις παραλίες

0
Σίφνος - Naxospress
Σίφνος - Naxospress

Με στόχο τη βελτίωση των παραλιών αλλά και την ευκολότερη πρόσβαση σε όλους, ο Δήμος Σίφνου προχώρησε στην έκδοση απόφασης για την υποβολή πρότασης για τη βελτίωση και τη τροποποίηση της προσβασιμότητας σε παραλίες του νησιού, στο πλαίσιο του προγράμματος κρατικών ενισχύσεων, με τίτλο: «Βελτίωση και τροποποίηση της προσβασιμότητας στις ελληνικές παραλίες» της Δράσης «Τουριστική Ανάπτυξη» του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Μ. Ναδάλη: “Δουλεύουμε συστηματικά προς την κατεύθυνση της βελτίωσης των συνθηκών προσβασιμότητας των πολιτών”

Η δήμαρχος Σίφνου, Μαρία Ναδάλη, μίλησε στην “Κοινή Γνώμη” για το πρόγραμμα που σκοπό έχει να αλλάξει της παραλίες του νησιού, τονίζοντας, ότι, “μια από τις σημαντικότερες προτεραιότητες της Δημοτικής Αρχής κατά την τρέχουσα θητεία είναι η διευκόλυνση και η εξασφάλιση της προσβασιμότητας σε άτομα με κινητικά προβλήματα ή εμποδιζόμενα, γενικά, άτομα.

Σε συνέχεια της Προγραμματικής Σύμβασης που υπέγραψε ο Δήμος μας με το Υπουργείο Πολιτισμού στα τέλη του 2022, με βασικό στόχο την εκπόνηση μελέτης και στη συνέχεια την υλοποίηση παρεμβάσεων, για τη βελτίωση της προσβασιμότητας σε κοινόχρηστους χώρους στο Κάστρο και ιδιαίτερα στην περιοχή της Αρχαίας Ακρόπολης, προχωράμε σε υποβολή πρότασης για την προμήθεια και εγκατάσταση του απαιτούμενου εξοπλισμού, ο οποίος αποτελείται από ημιμόνιμες υποδομές, σε τέσσερις παραλίες της Σίφνου («Καμάρες», «Πλατύ Γιαλός», «Φάρος» και «Βαθύ»).

Επιπλέον, δουλεύουμε συστηματικά προς την κατεύθυνση της βελτίωσης των συνθηκών προσβασιμότητας των πολιτών σε παραθαλάσσιους οικισμούς που αντιμετωπίζουν έντονα προβλήματα από την παράκτια διάβρωση. Με τις συγκεκριμένες ενέργειες αποβλέπουμε πρωτίστως στην εξυπηρέτηση του κοινωνικού συμφέροντος, στην άρση των λόγων που προκαλούν συνθήκες κοινωνικού αποκλεισμού και παράλληλα στην αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της Σίφνου.

Οι στόχοι του προγράμματος

Το πρόγραμμα στοχεύει στη βελτίωση και τροποποίηση της προσβασιμότητας στις ελληνικές παραλίες και των συναφών με αυτές εγκαταστάσεων, ώστε να εξασφαλίζεται η ασφαλής και εύκολη πρόσβαση από όλους τους επισκέπτες. Στο πλαίσιο αυτό θα χρηματοδοτηθεί η ανάπτυξη παρεμβάσεων ημιμόνιμων υποδομών σε παραλίες της χώρας, προκειμένου να βελτιωθεί η προσβασιμότητα ατόμων με κινητικά προβλήματα ή εμποδιζομένων ατόμων γενικότερα.

Το έργο βασίζεται στην αξιοποίηση των αναπτυξιακών προοπτικών που παρουσιάζει το πλούσιο παραλιακό μέτωπο της Ελλάδας και έχει ως στόχο:

  • τη συμβολή στην ανάπτυξη τουρισμού ειδικών απαιτήσεων στις παραθαλάσσιες περιοχές της χώρας,
  • την προσέλκυση επισκεπτών-ατόμων με αναπηρίες, καθώς και άλλων κατηγοριών εμποδιζόμενων ατόμων.

Η πρόθεση του Δήμου Σίφνου

Ο Δήμος Σίφνου προτίθεται να υποβάλει πρόταση χρηματοδότησης της Πράξης: «Προμήθεια και εγκατάσταση εξοπλισμού για την εξασφάλιση προσβασιμότητας σε παραλίες του Δήμου Σίφνου». Το προτεινόμενο έργο στοχεύει στη βελτίωση της προσβασιμότητας στις παραλίες «Καμάρες», «Πλατύ Γιαλός», «Φάρος» και «Βαθύ» του Δήμου Σίφνου, ώστε να εξασφαλίζεται η ασφαλής και εύκολη πρόσβαση από τους επισκέπτες.

Με την υλοποίηση του προτεινόμενου έργου θα αναπτυχθούν παρεμβάσεις ημιμόνιμων υποδομών, προκειμένου να βελτιωθεί η προσβασιμότητα ατόμων με κινητικά προβλήματα ή εμποδιζομένων ατόμων γενικότερα. Θα πραγματοποιηθεί σε κάθε παραλία η προμήθεια και εγκατάσταση εξοπλισμού, που θα περιλαμβάνει, SEATRAC Mover, σύστημα Τηλεμετρίας SEATRAC Mover, σύστημα κάμερας SEATRAC Mover, διάδρομο ξύλινο ΑμεΑ, αποδυτήριο ΑμεΑ, ομπρέλες, ξαπλώστρες ξύλινες ΑμεΑ με στρώμα και τραπεζάκι, χημική τουαλέτα για ΑμεΑ, ξύλινος κάδος απορριμμάτων και σήμανση.

Τι είναι το SEATRAC

Το SEATRAC αποτελεί τη μοναδική λύση παγκοσμίως που επιτρέπει τη δυνατότητα σε άτομα με αναπηρία και κινητικά προβλήματα να μπούν στη θάλασσα αυτόνομα! Το SEATRAC είναι ένα κίνητρο για τα άτομα με αναπηρία να επισκεφτούν παραλίες, να κοινωνικοποιηθούν και να διασκεδάσουν. Επίσης, είναι βοηθητικό εργαλείο για τις οικογένειες και τους φροντιστές των ατόμων με αναπηρία να απολαυσουν πιο έυκολα την θάλασσα μαζί με τους αγαπημένους τους!

Πως χρησιμοποιώ το SEATRAC;

Ακολουθούν αναλυτικές οδηγίες για τους υποψήφιους χρήστες του Seatrac:

Βρίσκω ποια παραλία θέλω να επισκεφτώ στο site seatrac.gr και ακολουθώ τις οδηγίες. Φτάνω στην παραλία. Κατεβαίνω από το αυτοκίνητο μου και προχωράω στον διάδρομο. Αν υπάρχει έντονος κυματισμός που ξεπερνάει την κουπαστή, αποφεύγω την χρήση του. Κάνω μια δοκιμαστική διαδρομή προς τη θάλασσα και προς την στεριά πριν ανέβω. Υπάρχει δυνατότητα να πάω λίγο πιο μπροστά την καρέκλα και να τη σταματήσω ώστε να με εξυπηρετεί το ύψος σε σχέση με το αμαξίδιο μου. Πηγαίνω παράλληλα με την καρέκλα του SEATRAC. Επιβιβάζομαι στο κέντρο της καρέκλας. Τοποθετώ τα πόδια μου κεντρικά στο υποπόδιο. Ελέγχω πως η διαδρομή είναι ελεύθερη και πατάω το αριστερό κουμπί του χειριστηρίου (παρατεταμένα). Αν θέλω οποιαδήποτε στιγμή να σταματήσω πατάω είτε το αριστερό είτε το δεξί κουμπί παρατεταμένα. Φτάνω στο τέλος της διαδρομής, στην κουπαστή. Αποβιβάζομαι και κολυμπάω! Χρησιμοποιώ την κουπαστή για να καθίσω πάλι στην καρέκλα. Ελέγχω ξανά την διαδρομή Πατάω το δεξί κουμπί του χειριστηρίου για να επιστρέψω. Κάνω ντους, πατώντας το διακόπτη του ντους. Αποβιβάζομαι ξανά στο αμαξίδιο μου και απολαμβάνω τον ήλιο.

Πώς μπορώ να πληροφορηθώ για κάποιο SEATRAC και πως χρησιμοποιώ το χειριστήριο;

Με τη δωρεάν υπηρεσία SEATRAC Preview όπου μπορείς να εγγραφείς για να λάβεις ενημέρωση για την εγκατάσταση, απεγκατάσταση και την κατάσταση του SEATRAC που σε ενδιαφέρει. Όταν γραφτείς, σημειώνεις ποια SEATRAC σε ενδιαφέρουν και λαμβάνεις μήνυμα στο κινητό ή email για την κατάσταση τους.

Για είσοδο στη θάλασσα πατάω το αριστερό κουμπί του χειριστηρίου παρατεταμένα. Για έξοδο από τη θάλασσα πατάω το δεξί κουμπί του χειριστηρίου παρατεταμένα. Για να σταματήσει οποιαδήποτε στιγμή πατάω είτε το αριστερό είτε το δεξί κουμπί παρατεταμένα.

Η εισήγηση προς τη Δημοτική Επιτροπή

Λαμβάνοντας υπόψη τη σκοπιμότητα και την αναγκαιότητα υλοποίησης του προτεινόμενου έργου, προτάθηκε στη Δημοτική Επιτροπή, η λήψη απόφασης:

1. Περί αποδοχής των όρων του Προγράμματος «Προσβάσιμες Παραλίες», με χρηματοδότηση

από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας,

2. Περί υποβολής πρότασης χρηματοδότησης της Πράξης: «Προμήθεια και εγκατάσταση εξοπλισμού για την εξασφάλιση προσβασιμότητας σε παραλίες του Δήμου Σίφνου», συνολικού προϋπολογισμού 220.919,60€, συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α. και έγκρισης της Μελέτης της Υπηρεσίας,

3. Περί εξουσιοδότησης της Δημάρχου να προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την υποβολή της αίτησης.”

Η Δημοτική Επιτροπή Σίφνου, αφού άκουσε την εισήγηση της προέδρου, έλαβε υπόψη, την ισχύουσα νομοθεσία και την προκήρυξη του προγράμματος «Προσβάσιμες Παραλίες» με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και ύστερα από συζήτηση μεταξύ των μελών της, ενέκρινε ομόφωνα τα παραπάνω.

Με πληροφορίες από την εφημερίδα “Κοινή Γνώμη”

 

Ηλεκτροκίνητα οχήματα: Πως μετακινούνται με τα πλοία;

0
Αστυπάλαια
Αστυπάλαια

Νησιωτική Ελλάδα και προβλήματα με την μετακίνηση των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Ακόμη κι εδώ υπάρχει διαφορά….

Σε άσκηση με αυξημένο βαθμό δυσκολίας για τους ιδιοκτήτες ηλεκτροκίνητων, υβριδικών ή άλλων οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων, όπως το συμπιεσμένο φυσικό αέριο και το υγραέριο, αποδεικνύεται η μεταφορά τους προς και από τη νησιωτική χώρα με πλοία της ακτοπλοΐας.

Εν ολίγοις, ηλεκτροκίνητα και υβριδικά αυτοκίνητα δεν μπορούν να ταξιδέψουν με ποσοστό φόρτισης άνω του 40% και ποτέ ασυνόδευτα, ενώ όσα καταναλώνουν αέρια καύσιμα δεν μπορούν να έχουν τις δεξαμενές τους γεμάτες πέραν του 50%. Ωστόσο, η απουσία επαρκούς δικτύου φόρτισης στα ελληνικά νησιά αλλά και στα λιμάνια, για τη φόρτιση κατά την επιστροφή, καθιστά προβληματικό τον εφοδιασμό των οχημάτων αυτών για τους ταξιδιώτες.

Οι λόγοι ασφαλείας

O ανησυχητικός αριθμός ατυχημάτων που έχει παρατηρηθεί παγκοσμίως με τέτοια οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά τους, όπως ανάφλεξη των μπαταριών ή και μικρές εκρήξεις, έχει οδηγήσει τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA) αλλά και ενώσεις ασφαλιστικών εταιρειών (International Union of Marine Insurance – IUMI) στην επιβολή συγκεκριμένων περιορισμών, όρων και προϋποθέσεων προκειμένου να μειωθεί κατά το δυνατόν ο σχετικός κίνδυνος. Ναυτικά ατυχήματα, όπως η πυρκαγιά πέρυσι στο οχηματαγωγό «Fremantle Highway», αναφέρονται συχνά ως αιτία των αυστηρότατων

Οι κανονισμοί στην Ελλάδα έχουν συμμορφωθεί με τις παραπάνω οδηγίες και πριν από λίγο καιρό το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής εξέδωσε κατευθυντήριες οδηγίες (14/11/2023 και 16/4/2024) προς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες για τη μεταφορά οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων (AFVs) με τα πλοία της ακτοπλοΐας.

Ως AFVs ορίζονται τα αμιγώς ηλεκτρικά και επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα που φέρουν συσσωρευτές (μπαταρίες) και τα οχήματα που χρησιμοποιούν υγροποιημένα και συμπιεσμένα αέρια καύσιμα.

«Οι κατευθυντήριες οδηγίες βασίστηκαν σε μελέτη του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA) και τη μέχρι τώρα διεθνή εμπειρία, καθώς το ζήτημα μεταφοράς AFVs με πλοία έχει απασχολήσει σχετικά πρόσφατα τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα», αναφέρει το υπουργείο.

Ηλεκτροκίνητα Ι.Χ.: Γρίφος η μεταφορά στα νησιά-1
Φωτ. Shutterstock.
Ελεγχος θερμοκρασίας

Ετσι, στα αμιγώς ηλεκτρικά ή επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα πρέπει να γίνεται έλεγχος της θερμοκρασίας των συσσωρευτών, ενώ το επίπεδο φόρτισης θα πρέπει να είναι έως 40% της συνολικής χωρητικότητας αυτών. Στα δε οχήματα λοιπών εναλλακτικών καυσίμων, όπως υγραέριο ή φυσικό αέριο, οι δεξαμενές τους να μην περιέχουν καύσιμο άνω του 50% της συνολικής χωρητικότητάς τους. Επισημαίνεται ότι υπάρχει υποχρέωση από τους επιβάτες – οδηγούς να ενημερώνουν άμεσα το πλήρωμα του πλοίου σε περίπτωση λήψης οποιασδήποτε ένδειξης συναγερμού από το όχημά τους.

Επιπλέον, δεν επιτρέπεται να γίνεται φόρτωση των οχημάτων AFVs που έχουν βλάβη στο σύστημα τροφοδοσίας τους και στις δεξαμενές ή στους συσσωρευτές τους (στην περίπτωση που αυτά δεν έχουν αφαιρεθεί). Η ευθύνη για τη διασφάλιση ότι στο όχημα δεν υφίσταται βλάβη ή ζημιά στο σύστημα τροφοδοσίας, στις δεξαμενές ή στους συσσωρευτές του βαρύνει αποκλειστικά τους κατόχους των οχημάτων αυτών και η ακτοπλοϊκή εταιρεία δύναται να το εξασφαλίσει με όποιο τρόπο αυτή ορίσει, αναφέρουν οι οδηγίες του υπουργείου Ναυτιλίας.

Αυτονόητα ίσως, δεν επιτρέπεται η φόρτιση ηλεκτρικών και επαναφορτιζόμενων υβριδικών οχημάτων επί του πλοίου, ενώ θα πρέπει να διασφαλίζεται ότι τα ηλεκτρικά και επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα δεν θα είναι συνδεδεμένα με κάποια πηγή ηλεκτρικού ρεύματος επί του πλοίου. «Πρωταρχικό μέλημα του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και του Λιμενικού Σώματος είναι η ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Οι οδηγίες που έχουν δοθεί για την ασφαλή μεταφορά των AFVs στα ακτοπλοϊκά πλοία υπηρετούν αυτό τον σκοπό, χωρίς όμως να εμποδίζουν την ελεύθερη μετακίνηση των “πράσινων Ι.Χ.” στα νησιά μας. Ζητούμε από τους οδηγούς των AFVs να ακολουθήσουν τις οδηγίες καθώς και την κατανόησή τους, προκειμένου να χαρούμε όλοι μας καλά ταξίδια στις θάλασσές μας», αναφέρει χαρακτηριστικά ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας και του Λιμενικού Σώματος.

Με πληροφορίες από τη σελίδα Kathimerini.gr

 

Ερασιτέχνης Ψαράς; Και “χαράτσι” και είσοδος στο Ηλεκτρικό Μητρώο άδειας

0

Οι ερασιτέχνες αλιείς που ψαρεύουν συγκεκριμένα είδη θα πρέπει να καταχωρισθούν σε ηλεκτρονικό σύστημα.

Το Μητρώο Άδειας έρχεται από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, θα αφορά όλους τους ερασιτέχνες ψαράδες, οι οποίοι φαίνεται να χάνουν το χόμπι τους

Όπως αναφέρει η sinidisi.gr, μέτρο για το ψάρεμα έναντι αντιτίμου προχωρά το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, αφού όπως ανέφερε ο εκπρόσωπος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Ερασιτεχνικής Αλιείας, Τάσος Χάλαρης, μετά τη συνάντηση που είχε με τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου, Γιώργο Στρατάκο, θα συστηθεί Μητρώο Άδειας.

Η έκδοση της συγκεκριμένης άδειας δεν θα είναι δωρεάν, αλλά θα κοστίζει έως και 15 ευρώ. Στην ουσία, με αυτόν τον τρόπο εφαρμόζεται «χαράτσι» σε όλους τους ερασιτέχνες ψαράδες, για κάτι που –ανέκαθεν στο ελληνικό κράτος– ήταν δωρεάν.

Το Μητρώο Άδειας θα αφορά όλους τους ερασιτέχνες αλιείς. Το κόστος θα είναι περίπου στα 10 – 15 ευρώ, διευκρινίζοντας ότι δεν έχει οριστικοποιηθεί ακόμη, ενώ, συζητείται να δοθεί η δυνατότητα τμηματικά για άδεια μικρότερης χρονικής διάρκειας, άρα και μικρότερου κόστους.

Το μητρώο θα είναι πανελλαδικού χαρακτήρα. Μία ακόμη αλλαγή είναι η ιχνηλασιμότητα. Αυτό το βήμα βρίσκεται σε στάδιο διεργασίας, ωστόσο θα τεθεί σε εφαρμογή από την 1η Ιανουαρίου του επόμενου έτους.

Οι ερασιτέχνες αλιείς που ψαρεύουν συγκεκριμένα είδη θα πρέπει να καταχωρισθούν σε ηλεκτρονικό σύστημα και να καταγράφουν τα αλιεύματα εκείνων, σύμφωνα με τους νέους κανόνες για την πρόληψη της υπεραλίευσης στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

 

Ευρωεκλογές 2024 – Π. Κουνάκης: “Ο Μητσοτάκης αρέσκεται στην ακρίβεια”

0

Τα τελευταία χρόνια ακούμε εξαγγελίες της κυβέρνησης για μέτρα που θα μειώσουν την ακρίβεια και θα βοηθήσουν την ελληνική κοινωνία να ανταπεξέλθει στο αυξημένο κόστος ζωής που την ταλανίζει.

Αρθρο του Παναγιώτη Κουνάκη (*)

Τα μέτρα αυτά, τις περισσότερες φορές είναι απλώς τσιρότα, σε μια ανοιχτή πληγή που έχει δημιουργήσει η ίδια η κυβέρνηση.

Η διατήρηση και την ενίσχυση της ακρίβειας, αδυνατεί να εξυπηρετήσει το αφήγημα της υποτιθέμενης μείωσης που δεν μπορεί να καλυφθεί ούτε με το πιο βαρύ επικοινωνιακό makeup. Και αυτό γιατί ο πραγματικός στόχος της κυβέρνησης είναι η ενίσχυση των καρτέλ με τα οποία συνομιλεί και εξυπηρετεί.

Παράλληλα, τα υπερέσοδα από τον ΦΠΑ της δίνουν τη δυνατότητα να καλύπτει τον οικονομικό πόνο της πλειονότητας των Ελλήνων με pass της πλάκας και ούζο για τον πονόδοντο!

Είναι πλέον φανερό ότι δεν έχει καμία διάθεση να πολεμήσει τα καρτέλ ούτε καν με τα πρόστιμα που να τους πονάνε.

Θυμίζουμε ότι οι τράπεζες με 3 δις υπερκέρδη από παράνομες χρεώσεις, πλήρωσαν πρόστιμο 41 εκατ € και πως ο ίδιος ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος σε έκθεσή του, μιλάει για καρτέλ στην ενέργεια, στην ιδιωτική υγεία, στα καύσιμα και στα τρόφιμα.

Ο κ. Μητσοτάκης αφήνει την ακρίβεια ανεξέλεγκτη και από καιρό σε καιρό κάνει κάτι για δείξει ότι παράγει έργο π.χ. πιάνει από τα υπερκέρδη των εσόδων του ΦΠΑ κ.λπ. κ.λπ. και μοιράζει πουρμπουάρ σαν άποικος στους ιθαγενείς.

Με τα καλάθια του καταναλωτή ξεχωρίζει τους ανθρώπους σε κατηγορίες, προσφέροντας καλύτερες τιμές σε αμφιβόλου ποιότητας προϊόντα, όπως επισημαίνουν οι Ενώσεις Καταναλωτών.

Το ΠΑΣΟΚ έχει και πρόταση και σχέδιο: έλεγχος των εταιρειών, αύξηση των προστίμων ανάλογη με τα υπερκέρδη, πλαφόν στις τιμές ενέργειας και μείωση του ΦΠΑ στα προϊόντα ευρείας κατανάλωσης.

Ο δρόμος προς την Ευρώπη περνάει από τη μείωση των ανισοτήτων, όχι μόνο μεταξύ των Ελλήνων αλλά και μεταξύ ημών και των Ευρωπαίων.

Είμαστε ομότιμοι εταίροι, είμαστε όμως ισότιμοι πολίτες με τους Ευρωπαίους;

Αναρωτιέμαι αν σκοπός της κυβέρνησης είναι να ανταγωνιζόμαστε με τη Βουλγαρία ως προς το ποιος είναι πιο φτωχός ή να προσεγγίσουμε τα ευρωπαϊκά κράτη που ευημερούν;

Η απάντηση έχει δοθεί τα τελευταία 5 χρόνια, προώθηση ημετέρων, αλαζονεία και εκπτώσεις στο κράτος δικαίου!

Το 41% είναι μπαγιάτικο και το μήνυμα στις ευρωπαϊκές κάλπες της 9 Ιουνίου θα είναι ηχηρό, φτάνει πια και όπως λέμε εδώ στα νησιά μας «Καλά σας ήταν πιο».

(*) Ο Παναγιώτης Κουνάκης είναι υποψήφιος Ευρωβουλευτής ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ – Νησιώτης

Χατζηανδρέου προς Προέδρους Κοινοτήτων Νάξου και Μικρών Κυκλάδων: “επιβεβλημένη η παρουσία σας στη συνεδρίαση”.

0

Τα δημοτικά τέλη είναι στο προσκήνιο. Είδαμε την απόφαση της Δημοτικής Επιτροπής που εισηγείται κατά πλειοψηφία αύξηση των τελών ύδρευσης αποχέτευσης  καθαριότητας, ηλεκτροφωτισμού, καθώς και των δημοτικών τελών αθλητισμού και πολιτισμού.

Αύριο Δευτέρα 13 Μαίου είναι η συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου με πέντε θέματα, όλα αφορούν δημοτική τέλη και την εισήγηση (κατά πλειοψηφία) από την Δημοτική Αρχή…

Πως αντιδρά η αντιπολίτευση; Είδαμε τις προηγούμενες ημέρες δυναμική αντίδραση από τα μέλη της Ενωσης Συνταξιούχων Νάξου και του ΠΑΜΕ.

Στην Δημοτική Επιτροπή τα μέλη της αντιπολίτευσης (Χατζηανδρέου – Πολυκρέτης) ψήφισαν “ΚΑΤΑ” και τώρα έρχεται ο κος Χατζηανδρέου με τη δημοτική παράταξη «Δύναμη Αλλαγής» Νάξου και Μικρών Κυκλάδων – μέσω ανοιχτής επιστολής – να προσκαλέσει  προέδρους δημοτικών Κοινοτήτων να δώσουν δυναμικό παρών στην αυριανή συνεδρίαση και βέβαια με τοποθέτησή τους…

Αναλυτικά, η ανοιχτή επιστολή αναφέρει: 

“Σας ενημερώνουμε ότι αύριο Δευτέρα 13 Μαΐου 2023 , στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων η οποία θα πραγματοποιηθεί στις 19:00, περιλαμβάνονται θέματα για την αύξηση των δημοτικών τελών ύδρευσης, άρδευσης, αποχέτευσης, καθαριότητας, ηλεκτροφωτισμού καθώς και των δημοτικών τελών αθλητισμού, και πολιτισμού.

Επειδή τα παραπάνω θέματα είναι ιδιαίτερα σοβαρά και επηρεάζουν όλους τους δημότες Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, θεωρούμε επιβεβλημένη την παρουσία και την τοποθέτησή σας στη συνεδρίαση.

Λεονάρδος Χατζηανδρέου
Δημοτική παράταξη «Δύναμη Αλλαγής»

Νάξος: Η ταβέρνα που σε προκαλεί για ένα υπέροχο γεύμα με … κατσικομακαρονάδα (!!!)

0

Ανήκει στην κατηγορία εκείνη των νησιών που θα ζήσουν φέτος τις μεγαλύτερες πιένες τους. Στα νησιά εκείνα που θα μαζέψουν ό,τι αφήσει τη Μύκονο και τη Σαντορίνη και θα ξεπεράσουν τα δύο νησιά. Μία είναι η Τήνος, μία η Μήλος και μία είναι η Νάξος.

Αυτό το νησί είναι που κέντρισε το ενδιαφέρον μας, διότι είναι μαζί με τη Σίφνο και τη Σύρο μια τριάδα κορυφής σε επίπεδο φαγητού σε νησί, όχι μόνο στης Κυκλάδες, αλλά και γενικά στην Ελλάδα.

Στη Νάξο λοιπόν, όσοι έχετε πάει, μπορείτε να επιβεβαιώσετε πως υπάρχουν 3 χωριά, 3 μέρη όπου το καλό φαγητό, το πάρα πολύ καλό φαγητό, δε λείπει ποτέ. Το Φιλώτι, ο Κορώνος, το Χαλκί και, φυσικά η Απείρανθος, ξεχωρίζουν στο στέμμα του νησιού. Η τελευταία είναι η πιο ξακουστή, το χωριό εκείνο που όσοι έχουν πάει στη Νάξο, θα σου πουν να πας από την πρώτη κιόλας μέρα. Κυρίως γιατί είναι 50-50 αν θα βρεις εύκολα κάπου να κάτσεις, οπότε να κόψεις κίνηση, ώστε την δεύτερη μέρα να πας νωρίτερα ή να έχεις κάνει διαφορετικά τα κουμάντα σου.

Στην Απείρανθο υπάρχει μια ταβέρνα που είναι από τα σημεία υπεροχής για το νησί στις Κυκλάδες και περηφάνια για τους ντόπιους και φυσικά τους ιδιοκτήτες. Ο Πλάτανος είναι για τη Νάξο ό,τι είναι για τη Σκιάθο ο Κόζιακας, ένα από τα θρυλικότερα μέρη για κρέας σε νησιά. Έτσι και ο Πλάτανος  (δείτε τη σελίδα στα social media) . Οι άνθρωποι που μαγειρεύουν εκεί, έχουν να σου προσφέρουν καλοψημένα κρέατα και πιάτα που μπορεί να φαίνονται συνηθισμένα, αλλά τα τοπικά προϊόντα κάνουν αλλιώτικη τη γεύση τους.

Μια ταβέρνα-ατραξιόν για το νησί

Το πιάτο που ξεχωρίζει ανάμεσα σε τόσα, είναι η κατσικομακαρονάδα. Ενώ το καλοκαίρι όλοι ψάχνουν για γαριδομακαρονάδες και συνδυασμούς ζυμαρικών με θαλασσινά και ψάρια, στον Πλάτανο θα φας ένα πιάτο που είναι πιο φθινοπωρινό, θα το έτρωγες στο Πήλιο για παράδειγμα, αλλά το θέμα είναι πως το καλοκαίρι, μέσα στην τόση ζέστη, πάντα αναζητάμε μια ανάμνηση, μια γεύση, μια αίσθηση λίγο πιο φθινοπωρινή.

Θέλουμε ένα δυνατό αεράκι να σπάσει τη μονοτονία της κάψας και να μας επιτρέψει να βάλουμε ένα μακρυμάνικο μπλουζάκι. Το ανάποδο νιώθουμε τον χειμώνα.

Εκτός από την κατσικομακαρονάδα, στον Πλάτανο θα γευτείς κι έναν καλομαγειρεμένο και πολύ ζουμερό κόκορα με πατάτες τηγανητές, παϊδάκια, μπριζόλες και λουκάνικα. Και κλασικά πιάτα για τη μέση.

Το μαγαζί είναι ατραξιόν για το νησί κι αν ήταν να γεμίσει μια φορά από την φυλλορροή Μυκόνου και Σαντορίνης, μόλις μάθουν και οι τελευταίοι εναπομείναντες για αυτή την ταβέρνα, τότε η Νάξος θα πιάσει 100% πληρότητα από μέσα Ιουνίου και μετά μόνο με κυάλια ή με ιδιωτικό σκάφος.

Με πληροφορίες από τη σελίδα intronews.gr

 

Μ. Βρετανία (Original Travel): Νάξος, Πάρος και Αμοργός ανάμεσα στις φετινές επιλογές για διακοπές

0

Σύμφωνα με τη μυθολογία, πολλά από τα νησιά της Ελλάδας δημιουργήθηκαν από τους θεούς και αυτοί οι μύθοι φαίνονται εύστοχοι δεδομένης της εξαιρετικής ομορφιάς των νησιών.

Δεν μπορείτε πραγματικά να κάνετε λάθος με κανένα από τα ελληνικά νησιά – το καθένα διαθέτει τη δική του ξεχωριστή γοητεία και μια διασπορά από εκπληκτικές παραλίες.

Αν δυσκολεύεστε πάντως να βρείτε από πού να ξεκινήσετε, διαβάστε παρακάτω τη λίστα με τα πιο όμορφα νησιά της Ελλάδας.

Τα νησιά της λίστας απευθύνονται σε Βρετανούς τουρίστες και επιλέχθηκαν από την ταξιδιωτική ιστοσελίδα originaltravel.co.uk

  1. Σαντορίνη
  2. Νάξος
  3. Κέρκυρα
  4. Σίφνος
  5. Μύκονος
  6. Ύδρα
  7. Πάρος
  8. Μήλος
  9. Κρήτη
  10. Aμοργός

Σαντορίνη

Η Σαντορίνη είναι μια κάπως κλισέ επιλογή για να ξεκινήσει η λίστα, αλλά υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους το εντυπωσιακό νησί θεωρείται ένα από τα πιο όμορφα νησιά της Ελλάδας. Τα ασβεστωμένα χωριά είναι λαξευμένα στις πλαγιές των βράχων. Τα κτίρια της Οίας με τις γαλάζιες στέγες είναι άμεσα αναγνωρίσιμα, ενώ τα εντυπωσιακά ηλιοβασιλέματα προσφέρουν εξαιρετικές ευκαιρίες για φωτογράφηση. Ωστόσο, το νότιο τμήμα του νησιού προσφέρει κάποια ανάπαυλα από τις ορδές των Instagrammers και αξίζει να το επισκεφθείτε για τις πολύχρωμες αμμουδιές του.

Νάξος

Ακολουθεί η Νάξος, το μεγαλύτερο νησί του αρχιπελάγους των Κυκλάδων, που φημίζεται για τη σειρά παραλιών με άμμο πούδρας που κοσμούν τη δυτική ακτή. Στο εσωτερικό της πόλεις και χωριά, θα βρείτε πολλά τοπικά προϊόντα – συμπεριλαμβανομένου του τυριού – και καθιερωμένα αποστακτήρια, που σερβίρουν λικέρ από κίτρο. Η πόλη της Νάξου είναι διαποτισμένη με βενετσιάνικες επιρροές, ένα νεύμα στην προηγούμενη βενετική κυριαρχία της, ενώ το όρος Δίας (όπου υποτίθεται ότι ο Δίας πέρασε τα παιδικά του χρόνια) είναι διανθισμένο με βατά μονοπάτια πεζοπορίας.

Κέρκυρα

Η Κέρκυρα, μια άλλη καθιερωμένη προσθήκη στον κατάλογο, είναι το επίκεντρο των νησιών του Ιονίου. Αν και ο νότος τείνει να εξυπηρετεί τους επισκέπτες των πάρτι, το υπόλοιπο νησί είναι πολύ γοητευτικό. Βυζαντινά αρχιτεκτονικά αριστουργήματα βρίσκονται σκαρφαλωμένα στις καταπράσινες κορυφές των βράχων, όπως τα κάστρα του Αγγελοκάστρου και της Κασσιόπης, ενώ τα παστέλ χωριά θυμίζουν εκείνα που βρίσκονται στην ύπαιθρο της Τοσκάνης. Και σαν επιστέγασμα, η παραλία της Παλαιοκαστρίτσας έχει ανακηρυχθεί ως μία από τις καλύτερες παραλίες της Ελλάδας.

Σίφνος

Από τότε που ο τοπικός σεφ Νικόλαος Τσελεμεντές δημιούργησε εδώ το 1910 το πρωτότυπο ελληνικό βιβλίο συνταγών, η Σίφνος έχει στεφθεί η αδιαμφισβήτητη γαστρονομική πρωτεύουσα των ελληνικών νησιών. Μερικά από τα καλύτερα τοπικά πιάτα περιλαμβάνουν τα παραδοσιακά ρεβίθια (ρεβίθια στιφάδο) και το μαστέλο (αρνί με κόκκινο κρασί και άνηθο), καθώς και τη σιφνέικη μελόπιτα για όσους έχουν όρεξη για γλυκό. Εκτός από τη γαστρονομική του επάρκεια, το νησί ενθαρρύνει τις χαλαρές μέρες. Διανθίστε τα απολαυστικά τσιμπούσια με επισκέψεις στα φημισμένα εργαστήρια

Μύκονος

Η Μύκονος είναι μια προφανής προσθήκη στη λίστα μας με τα πιο όμορφα νησιά της Ελλάδας. Η πρωτεύουσά της, η Χώρα, συχνά χαρακτηρίζεται ως μία από τις πιο όμορφες ελληνικές πόλεις, χάρη στους ανεμόμυλους-σήμα κατατεθέν της και τα κτίρια που είναι γεμάτα μπουκαμβίλιες. Το νησί έχει γίνει κάπως hotspot, με εισροές Instagrammers και ravers, ωστόσο είναι ακόμα δυνατό να βρείτε κάποιες γωνιές μακριά από όλα, όπως οι παραλίες της Λια και του Αγράρι.

Ύδρα

Παρά τις διαστάσεις της σε μέγεθος τσέπης, η Ύδρα πολύ κοντά με την Αθήνα την καθιστά δημοφιλή προορισμό για το Σαββατοκύριακο. Το νησί δεν διαθέτει αυτοκίνητα, με τα μουλάρια και τα γαϊδουράκια να αποτελούν την κύρια μορφή μεταφοράς, γεγονός που συμβάλλει στη χαλαρή ατμόσφαιρα. Η θάλασσα που το περιβάλλει είναι απίστευτα καθαρή και ό,τι λείπει από το νησί σε αμμώδεις παραλίες, το αναπληρώνει με απομονωμένους όρμους.

Πάρος

Συχνά παρομοιάζεται με μια λιγότερο λαμπερή Μύκονο, η Πάρος σε σχήμα αυγού είναι γεμάτη όμορφα χωριά και περικλείεται από χρυσές παραλίες. Η νυχτερινή της ζωή είναι έντονη και διαθέτει όλα τα κλασικά ελληνικά χαρακτηριστικά (γραφικά χωριά, ζαχαρόλευκα κτίσματα και ιστορικά μοναστήρια), αλλά η έλλειψη τουριστικού πλήθους στο νησί στο σύνολό του αυξάνει τη γοητεία της. Στην αρχαιότητα, η Πάρος ήταν πολύτιμη για τα λατομεία μαρμάρου της και το παριανό μάρμαρο αποτέλεσε τη βάση για τους ναούς του Δία και του Απόλλωνα, καθώς και για την Ακρόπολη.

Μήλος

Η Μήλος, το ηφαιστειογενές νησί στα δυτικά των Κυκλάδων, παρέμενε σχετικά ανεξερεύνητη μέχρι τα τελευταία χρόνια. Με περισσότερες από 70 παραλίες, είναι το απόλυτο ελληνικό νησί για διακοπές στην παραλία και για ηλιοθεραπεία, ενώ η ηφαιστειακή γεωγραφία του σημαίνει ότι είναι ευλογημένο με πολλές φυσικές θερμές πηγές, στις οποίες μπορείτε να κολυμπήσετε δωρεάν. Αν και μπορεί να μην έχετε ακούσει για το νησί, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι θα γνωρίζετε το πιο διάσημο προϊόν του: την Αφροδίτη της Μήλου, η οποία στέκεται τώρα περήφανη στο Μουσείο του Λούβρου.

Κρήτη

Η Κρήτη, το μεγαλύτερο και πολυπληθέστερο από τα ελληνικά νησιά (καθώς και η γενέτειρα του Δία σύμφωνα με την ελληνική μυθολογία), δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Ορισμένα μέρη του νησιού έχουν δυστυχώς κατακλυστεί από την υπερανάπτυξη, ωστόσο υπάρχουν ακόμη πολλά αυθεντικά μέρη για να εξερευνήσετε, όπου το τοπικό φαγητό είναι εξαιρετικά φρέσκο και οι ελαιώνες παραμένουν ανέγγιχτοι, όπως η κοιλάδα του Αμαρίου και το χωριουδάκι της Μηλιάς. Πεζοπορία μπορείτε να κάνετε στο φαράγγι της Σαμαριάς, ένα από τα μεγαλύτερα της Ευρώπης, κάντε πικνίκ στη ροζ άμμο του νησιού Ελαφονήσι και δοκιμάστε λιχουδιές από την πολυσύχναστη αγορά των Χανίων.

Αμοργός

Κλείνοντας τη λίστα μας με τα πιο όμορφα νησιά της Ελλάδας, η κρυμμένη Αμοργός, της οποίας η απομακρυσμένη τοποθεσία στο ανατολικό άκρο των Κυκλάδων την καθιστά ένα κρυμμένο διαμάντι προορισμού. Το άγριο εσωτερικό της προσελκύει τους περιπατητές και η πεζοπορία στην ορεινή τοπογραφία είναι ο μόνος τρόπος πρόσβασης σε πολλές από τις παραλίες της, πράγμα που σημαίνει ότι υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να έχετε μια παραλία όλη δική σας. Η ξανθιά άμμος βρέχεται από τα εξαιρετικά καθαρά νερά, τα οποία προσελκύουν φανατικούς δύτες, και η ατμόσφαιρα του νησιού που δεν έχει γίνει γνωστή συνοψίζεται κατάλληλα από την πινακίδα καλωσορίσματος στο λιμάνι των Καταπόλων, η οποία γράφει «Καλώς ήρθατε στην Αμοργό. Κανείς δεν θα σας βρει εδώ».

Με πληροφορίες από τη σελίδα in.gr

 

«Εφιάλτης» η λειψυδρία για τα νησιά του Αιγαίου

0

Ο χρόνος που απομένει για το καλοκαίρι είναι ελάχιστος… Η τουριστική περίοδος έχει ήδη ξεκινήσει και οι τοπικοί παράγοντες των νησιών κοιμούνται και ξυπνάνε με το ίδιο άγχος: Αν θα έχουν και φέτος επάρκεια σε νερό.

Όπως λένε στο flash.gr οι δήμαρχοι, μερικών από το πιο κοσμοπολίτικα νησιά των Κυκλάδων, το πρόβλημα της έλλειψης νερού γίνεται χρόνο με το χρόνο όλο και πιο αισθητό, με την λειψυδρία να έχει γίνει ο μόνιμος εφιάλτης τόσο των μονίμων κατοίκων όσο και των ξενοδόχων και των ιδιοκτητών καταλυμάτων που φοβούνται ότι δεν θα έχουν νερό ούτε για τις βασικές ανάγκες των πελατών τους.

Σαντορίνη

Στη Σαντορίνη, σύμφωνα με τον δήμαρχο Θήρας, πλέον οι υποδομές δεν μπορούν να υποστηρίξουν τη ραγδαία και συνεχόμενη αύξηση του τουρισμού, όχι μόνο το καλοκαίρι αλλά καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Το νερό είναι δυσεύρετο τα τελευταία έτη, ιδιαίτερα κατά τις ώρες αιχμής, με την τοπική κοινωνία να ανησυχεί για το αν θα υπάρχει επαρκής ποσότητα νερού το καλοκαίρι του 2024.

Αναστάσιος Ζώρζος – δήμαρχος Θήρας

«Η αύξηση κατανάλωσης νερού εδώ στην Σαντορίνη είναι πολύ μεγάλη, διότι έχουμε μια επιθετική τουριστική ανάπτυξη, από το 2012 μέχρι το 2019 είχαμε αύξηση κατανάλωσης νερού 100%. Κάποια στιγμή θα συμβεί να μην υπάρχει επάρκεια νερού».

Νάξος
Στο μεγαλύτερο νησί των Κυκλάδων, την Νάξο, όπως αναφέρει ο δήμαρχος, υπάρχουν ζητήματα με την ύδρευση και αναζητούν πλέον λύση στις αφαλατώσεις…

Δημήτρης Λιανός – δήμαρχος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων 

Το ζήτημα της λειψυδρίας λόγω της κλιματικής κρίσης παρουσιάζεται σε όλη τη Mεσόγειο και κυρίως στα νησιά του Αιγαίου. Εμείς παρόλο που έχουμε ταμιευτήρες επιφανειακούς λόγω της έλλειψης βροχής είναι κενοί. Άρα προσωρινά για να το λύσουμε, μισθώσαμε αφαλατώσεις, έτσι ώστε να καλύψουμε το υδάτινο έλλειμα που έχουμε στο νερό. Άρα η τιμολογιακή πολιτική θα είναι διαφορετική αλλά πρέπει να θωρακίσουμε το νησί μας. Μία μειοψηφία της τοπικής κοινωνίας δυσανασχετεί, αλλά εμείς ζητάμε και την συνδρομή της πολιτείας, γιατί το κόστος της αφαλάτωσης είναι πολύ υψηλό εμείς βέβαια θεωρούμε και γνωρίζουμε ότι η Νάξος έχει αρκετό υδάτινο δυναμικό.

Μύκονος
Ούτε στο νησί των ανέμων τα πράγματα είναι καλύτερα, αφού οι τελευταίες εικόνες από τα φράγματα να μην έχουν ούτε σταγόνα μοιάζουν αποκαρδιωτικές. Από την πλευρά του ο πρόεδρος ΔΕΥΑ Μυκόνου, Δημήτρης Λαζαρίδης, δηλώνει αισιόδοξος ότι και φέτος το νησί θα καταφέρει να έχει όσο νερό χρειάζεται.

Δημήτρης Λαζαρίδης – πρόεδρος ΔΕΥΑ Μυκόνου

«Θα δουλεύουν φουλ οι αφαλατώσεις στο πικ, θα έχουμε 16.500 κυβικά ημερησίως. Υπάρχουν οι αφαλατώσεις οι έξι μονάδες των 6.000 κυβικών στα παλιά τα σφαγεία. Και υπάρχει και η δυνατότητα, να αντλήσουμε λίγο νερό, λίγες χιλιάδες κυβικά αν υπάρξει θέμα κι από τα δύο φράγματα και απ’ το φράγμα του Μαραθιού και απ’ το φράγμα του Φωκού».

Αφαλάτωση - Αντίπαρος
Αφαλάτωση – Αντίπαρος

Αφαλατώσεις και γεωτρήσεις – Κοστοβόρες λύσεις

Μην μπορώντας να βρουν άλλη λύση οι δήμαρχοι των νησιών καταφεύγουν σε άλλες – πιο κοστοβόρες – λύσεις για να εξασφαλίσουν το πολυτιμότερο αγαθό. Όπως λένε όμως κάτοικοι και τοπικοί παράγοντες σε Σύμη και Κύθνο η αφαλάτωση στοιχίζει πολύ ακριβά και ανεβάζει τις δαπάνες των δήμων σε σημείο που η τοπική κοινωνία πολλές φορές δυσανασχετεί…

Κύθνος
Σταμάτης Γαρδέρης – δήμαρχος Κύθνου

«Το φαινόμενο πλέον αν όχι παγκόσμιο είναι πανελλαδικό και σε μέρη που δεν είχαν πρόβλημα ποτέ. Οπότε πόσο μάλλον τα νησιά. Φέτος θα αντιμετωπίσουμε μεγάλο πρόβλημα λόγω της λειψυδρίας. Λόγω της λειψυδρίας οι υδατικοί πόροι μειώνονται συνεχώς. Αναζητούμε νέες μεθόδους, να ανοίξουμε γεωτρήσεις καινούργιες, να βάλουμε αφαλατώσεις, για να μπορέσουμε να καλύψουμε κάποια κενά.

Τώρα κατά πόσον βάση της επισκεψιμότητας θα έχουμε επάρκεια, αυτό θα φανεί στην πράξη. Το κάθε σημείο του νησιού έχει δικιά του δεξαμενή, δικιά του γεώτρηση, αφαλάτωση. Εμείς εδώ το νερό δεν είναι προς πόση. Παίρνουμε νερό από τη θάλασσα το οποίο επεξεργαζόμαστε, που δεν μπορούμε να το βρούμε, γιατί δεν είναι και απόλυτο ότι θα ανοίξουμε μία γεώτρηση και θα βρούμε νερό. Μπορεί και να μην βρούμε. Ή να είναι λίγο το νερό που θα δώσει, να μην επαρκεί.

Οπότε από τη θάλασσα, έχουμε τη δυνατότητα ανάλογα τον όγκο που θέλουμε να αντλήσουμε και να επεξεργαστούμε, να πάρουμε όσο θέλουμε. Βέβαια είναι κοστοβόρο αυτό έτσι; Εννοείται ότι είναι κοστοβόρο. Και δεν μεταφέρεται και το κόστος αυτό, η δαπάνη, δεν μεταφέρεται στον καταναλωτή, στον πολίτη. Και είναι ζημιογόνο για εμάς θα έλεγα».

Σύμη
Λευτέρης Παπαδολουκάς – δήμαρχος Σύμης

«Εμείς έχουμε αφαλατώσεις. Βγάζουμε 2.200 κυβικά νερό. Αλλά έχουμε πρόβλημα με το ρεύμα. Αλλά το κόστος παραγωγής του νερού, είναι τεράστιο. Εμείς έχουμε παραγωγή νερού και αντλιοστάσιο για να πηγαίνει το νερό στα σπίτια. Οπότε αυτό δεν είναι ανταποδοτικό. Και 7€ και 8€ να βάλεις το κυβικό το νερό, δεν μπορεί να ανταπεξέλθει η ΔΕΥΑ. Το χειμώνα έχουμε 3.000 κατοίκους και το καλοκαίρι έχουμε τεράστιο πρόβλημα. Το Πάσχα μόνο έχουμε 10.000 ανθρώπους ημερησίως. Το προϊόν του τουρισμού είναι πάρα πολύ εύκολο να τιναχθεί στον αέρα για αυτό το λόγο».

 

Κρήτη: Απούλητο έμεινε λάδι λόγω της προσμονής για καλύτερη τιμή (!!!)

0

Παλιά μας έλεγαν οι μεγαλύτεροι “κάλλιο πέντε και στο χέρι, παρά δέκα και καρτέρι”. Μήπως ξεχάσαμε αυτόν τον βασικό κανόνα; Ειδικά για τους ανθρώπους του πρωτογενή τομέα που καθημερινά παλεύουν για τον επιούσιον;

Κι αυτό το αναφέρουμε γιατί διαβάζουμε στην ιστοσελίδα neakriti.gr ότι στην Κρήτη ότι χιλιάδες κιλά λάδι έχουν μείνει στο …ράφι λόγω της προσμονής μίας καλύτερης τιμής.

“Μετά από μια χρονιά με παραγωγή στο 20% του μέσου όρου των τελευταίων 20 χρόνων στο Νομό Λασιθίου, όπου η τιμή του λαδιού έφτασε λίγο πάνω από τα 9 ευρώ το κιλό, οι παραγωγοί περιμένοντας να πιάσουν την τιμή στόχο των 10 ευρώ που είχαν βάλει για να δώσουν στους Συνεταιρισμούς και τα ελαιοτριβεία, εντολές πώλησης των μεριδίων τους, τελικά έμειναν στην αναμονή. Και αυτό γιατί η αγορά αντέδρασε αρνητικά, δεν είχε τη δύναμη να απορροφήσει σε μεγαλύτερες τιμές το λάδι, με αποτέλεσμα, να έχουν μείνει απούλητοι στην Ιεράπετρα και τη Σητεία γύρω στις 2.000 τόνοι, ενώ η τιμή παραγωγού σήμερα για μικρές ποσότητες έχει πέσει γύρω από τα 7 ευρώ περίπου.

«Στη Σητεία, μετά από μια κακή σε θέμα παραγωγής και ποιότητας χρονιά έχουν μείνει στις δεξαμενές των Ελαιουργικών Συνεταιρισμών απούλητοι πάνω από 1.200 τόνοι λαδιού γιατί οι παραγωγοί προσδοκούσαν να πάρουν για το λιγοστό εισόδημα τους πάνω από 10 ευρώ το κιλό και έδιναν εντολές στους διαχειριστές των συνεταιρισμών να κρατήσουν το λάδι τους απούλητο στις δεξαμενές. Ακόμη και τώρα που έχει πέσει η τιμή του δεν γίνονται αγοραπωλησίες και ως εκ τούτου υπάρχει μια γενικότερη νευρικότητα στις τάξεις των παραγωγών, που είναι ιδιαίτερα προβληματισμένοι καθώς έχουμε μπει στο μήνα Μάη και θα πρέπει να αρχίσουμε να βλέπουμε από τώρα την προοπτική της νέας ελαιοκομικής περιόδου.

Είναι ακόμα πολύ νωρίς για την εξαγωγή συμπερασμάτων αναφορικά με τη νέα ελαιοκομική περίοδο. Στην παραθαλάσσια ζώνη της Σητείας που είναι πιο πρώιμη η καρπόδεση πάει καλά στους ελαιώνες που είχαν ποτιστεί νωρίς και είχαν καλλιεργηθεί, αλλά υπάρχει και ένα μεγάλο ποσοστό ελαιώνων που δεν πάνε καλά γιατί ούτε κλαδεύτηκαν, ούτε ποτίστηκαν, ούτε λιπάνθηκαν και αυτό φαίνεται από μακριά. Ένα μεγάλο τμήμα του κάμπου της Σητείας είναι σε πολύ κακή κατάσταση, κι ενώ περιμέναμε ότι μετά από μια κακή χρονιά θα ακολουθούσε η καλή με μεγάλη παραγωγή, η παρατεταμένη ανομβρία, δεν μας επιτρέπει να είμαστε αισιόδοξοι», μας είπε ο πρόεδρος του Αγροτικού Συλλόγου Σητείας κ. Γιώργος Τσιφετάκης από τον Γούδουρα.

Και στην Ιεράπετρα

Και στην Ιεράπετρα έχουν μείνει απούλητοι εκατοντάδες τόνοι ελαιόλαδου, έπειτα από μια πολύ κακή σεζόν όπου στον κάμπο και στα χωριά η παραγωγή δεν ξεπέρασε το 20% του μέσου όρου παραγωγής της τελευταίας 20ετίας. Η μεγαλύτερη ποσότητα ελαιόλαδου έχει μείνει απούλητη στις δεξαμενές του Β΄ Ελαιουργικού Συνεταιρισμού που αριθμεί 270 μέλη και εξυπηρετεί στο υπερσύγχρονο ελαιουργείο του γύρω στους 900 συνεργαζόμενους ελαιοπαραγωγούς.

«Είναι αλήθεια ότι έχουμε στις δεξαμενές του Συνεταιρισμού μας απούλητους πάνω από 120 τόνους ελαιόλαδο καθώς οι παραγωγοί που το έχουν αφήσει στο ελαιουργείο μας ήθελαν να πάρουν μεγαλύτερη τιμή από τα 9 ευρώ που είχε φτάσει σε κάποια χρονική στιγμή. Η αγορά τους δυο τελευταίους μήνες είναι παγωμένη και θα καλέσουμε μια γενική συνέλευση των μελών μας για να αποφασίσουμε πως θα διαχειριστούμε το απόθεμα που έχουμε.

Για τη νέα ελαιοκομική περίοδο έχουμε μια καλή εικόνα στους καλλιεργημένους και περιποιημένους ελαιώνες των πρώιμων περιοχών του κάμπου στην παραθαλάσσια ζώνη, όπου η καρπόδεση έχει ξεκινήσει και πάει καλά. Στα ορεινά και ημιορεινά διαμερίσματα της Ιεράπετρας, δεν έχει ξεκινήσει ακόμη η καρπόδεση αλλά υπάρχει καλή ανθοφορία. Ακόμα όμως και καλή καρπόδεση να έχουμε τώρα, θα πρέπει να μην αφεθούν στην τύχη τους τα λιόφυτα. Να γίνει με σωστό και οργανωμένο τρόπο η καταπολέμηση του πυρηνοτρήτη και του δάκου, από τους ίδιους τους παραγωγούς που οφείλουν να παρακολουθούν τακτικά την καλλιέργεια τους και να επεμβαίνουν επικουρικά όποτε χρειάζεται», μας είπε ο πρόεδρος του Β΄ Ελαιουργικού Συνεταιρισμού Ιεράπετρας κ. Μάρκος Αγιαννιωτάκης (γεωπόνος).

Εφυγε από τη ζωή σε ηλικία 91 ετών ο ηθοποιός Γιάννης Μαλούχος (video)

0

Τον απολαύσαμε σε δεκάδες δεύτερους ρόλους. Υπέροχος στην ταινία “η Αλίκη στο Ναυτικό” όπου με το ταλέντο κερδίζει τους πάντες… “Κολλητός” του Παπαμιχαήλ στην συγκεκριμένη κινηματογραφική ταινία όπου αρχικά τον αντικαθιστά (σ.σ. η σκηνή όπου περιγράφει την …Αλίκη προκαλεί εγκεφαλικό από τα γέλια) και στη συνέχεια κάνει και την …Αλίκη όταν τον πιάνει από το αυτί ο Λάμπρος Κωνσταντάρας…

Χαρακτηριστικοί οι ρόλοι του στις ταινίες, «Η Αλίκη στο ναυτικό», «η Λίζα και η Άλλη» – όπου έπαιξε και ο αδελφός του – «Δέκα μέρες στο Παρίσι» και η «Η νύφη το ‘σκασε».

Ο λόγος για τον Γιάννη Μαλούχο, ο οποίος δεν ζει πια ανάμεσά σας. Σήμερα το πρωί έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 91 ετών.

Την είδηση του θανάτου του έκανε γνωστή ο Σπύρος Μπιμπίλας, με μία ανάρτησή του στο Facebook, ενώ την επιβεβαίωσε και η κόρη του.

Δεν έχουν γίνει γνωστά μέχρι στιγμής τα αίτια του θανάτου του. Αναφέρεται μόνο πως «έφυγε» δύο χρόνια, μετά τον θάνατο του αδερφού του, Βασίλη.

Στη δημοσίευση που έκανε ο Σπύρος Μπιμπίλας στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook, ανάρτησε δύο φωτογραφίες του ηθοποιού.

Στη λεζάντα έγραψε: «Ακόμα μία θλιβερή αποχώρηση σήμερα.. Ο παλαίμαχος καλός και πολυτάλαντος συναδελφός μας, ο τυπίστας ηθοποιός του ελληνικού κινηματογράφου, Γιάννης Μαλούχος, έφυγε σήμερα από την ζωή στα 91 του… Μετά τον αδελφό του Βασίλη που έφυγε πρόπερσι.. Θα τον θυμόμαστε πάντα με αγάπη μέσα από τις δεκάδες ταινίες που ερμήνευε υπέροχους ρόλους.. Καλό ταξίδι αγαπημένε μας συνάδελφε από όλους μας το ΣΕΗ, το ΤΑΣΕΗ, τον Διόνυσο, το ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ ΗΘΟΠΟΙΟΥ».

Ποιος ήταν ο Γιάννης Μαλούχος 

Ο Γιάννης Μαλούχος γεννήθηκε στη Δημητσάνα στις 13 Σεπτεμβρίου 1932. Σπούδασε στη Σχολή Κ. Μιχαηλίδη. Ήταν ηθοποιός της θεατρικής σκηνής και της οθόνης. Συνεργάστηκε επί χρόνια με το ΚΘΒΕ. Είναι αδελφός του επίσης ηθοποιού Βασίλη Μαλούχου.

Το 1979 είχε ένα πολύ σοβαρό τροχαίο ατύχημα που λίγο έλειψε να του στοιχίσει τη ζωή. Για αρκετά χρόνια παρουσίαζε την εκπομπή «Εκ βαθέων» στο TV 100. Τα τελευταία χρόνια ζούσε στη Θεσσαλονίκη.

Με πληροφορίες από το ΑΠΕ – ΜΠΕ