Τρίτη, 26 Νοεμβρίου, 2024
Αρχική Blog Σελίδα 351

Πάρος: Διάσωση σκύλου ανοιχτά του νησιού (video)

0

Viral έχει γίνει τις τελευταίες ώρες στο διαδίκτυο η διάσωση ενός σκύλου, που βρέθηκε μεσοπέλαγα, από γνωστό YouTuber.

Ο Απόστολος Μυλωνάκης (Milonakis Kayak Fishing), που διατηρεί λογαριασμό σε TikTok και YouTube, βρισκόταν με το κανό του ανοιχτά της Πάρου, όταν εντόπισε και διέσωσε έναν σκύλο που είχε χαθεί.

Αν και αρχικά το πέρασε για φώκια, όπως λέει ο ίδιος, πλησιάζοντας κατάλαβε ότι είναι σκύλος.

«Είχα πάει να κάνω ψάρεμα και βόλτα με το κανό και όπως έκανα την πορεία μου αντίκρισα κάτι στο βάθος. Θεώρησα ότι ήταν φώκια, πήγα να τραβήξω κάποια πλάνα και όσο πλησίαζα γύρισε το κεφάλι και με κοίταξε. Κατάλαβα ότι είναι σκύλος, προσπάθησαν να το πλησιάσω να δω σε τι κατάσταση είναι», λέει ο ίδιος μιλώντας στο MEGA.



«Με άφησε να τον αρπάξω, έτρεμε, ήταν ακίνητος, δεν έκανε τίποτα».

Αφού τον περισυνέλλεξε και βγήκαν στην στεριά, επισκέφτηκαν κτηνίατρο, «που μου είπε ότι είναι μεγάλο σε ηλικία και είναι πιθανό όπως κολύμπαγε να έπαθε αποπροσανατολισμό».

Ο σκύλος επιστράφηκε στον ιδιοκτήτη του, «δυστυχώς για μένα γιατί ήθελα να τον κρατήσω», λέει ο Απόστολος Μυλωνάκης.

 

Καλοκαίρι 2023: “ζήσαμε το θερμότερο καλοκαίρι των τελευταίων 2.000 ετών”

0
Ζέστη - Ελλάδα
Ζέστη - Ελλάδα

Το καλοκαίρι του 2023 ήταν το θερμότερο στο βόρειο ημισφαίριο τα τελευταία 2.000 χρόνια, σύμφωνα με ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Κέμπριτζ και το Πανεπιστήμιο Γιοχάνες Γκούτενμπεργκ στο Μάιντς, οι οποίοι προχώρησαν στο συμπέρασμα αυτό, μελετώντας δακτύλιους δέντρων.

Σύμφωνα με την έρευνα, που δημοσιεύεται στο περιοδικό «Nature», ακόμα και αν ληφθούν υπόψη οι φυσικές κλιματικές μεταβολές κατά τη διάρκεια εκατοντάδων ετών, το καλοκαίρι του 2023 ήταν το θερμότερο από την εποχή της ακμής της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, ξεπερνώντας τις ακραίες θερμοκρασίες της φυσικής κλιματικής μεταβλητότητας κατά μισό βαθμό Κελσίου.

Το 2023 έχει αναφερθεί ως το θερμότερο έτος που έχει καταγραφεί, ωστόσο, τα στοιχεία καταγραφής της θερμοκρασίας με όργανα φτάνουν στην καλύτερη περίπτωση μέχρι το 1850 και αυτό σε ορισμένες περιοχές.

Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι οι δακτύλιοι των δέντρων περιέχουν ετησίως απόλυτα χρονολογημένες πληροφορίες σχετικά με τις παλαιότερες καλοκαιρινές θερμοκρασίες. Οπως διαπίστωσαν, το ψυχρότερο καλοκαίρι των τελευταίων 2.000 ετών ήταν το 536 μ.Χ., οπότε οι θερμοκρασίες επηρεάστηκαν από μια ηφαιστειακή έκρηξη και ήταν κατά 3,93 βαθμούς Κελσίου ψυχρότερο από το καλοκαίρι του 2023.

Επιπλέον, συνέκριναν τα πρώιμα δεδομένα για τις θερμοκρασίες που μετρήθηκαν με όργανα την περίοδο 1850-1900, με ένα σύνολο δεδομένων δακτυλίων δέντρων και διαπίστωσαν ότι η βασική θερμοκρασία αναφοράς του 19ου αιώνα που χρησιμοποιείται για την πλαισίωση της παγκόσμιας υπερθέρμανσης είναι κατά αρκετά δέκατα του βαθμού Κελσίου ψυχρότερη από ό,τι θεωρούνταν προηγουμένως. Επαναπροσδιορίζοντάς την, οι ερευνητές υπολόγισαν ότι οι συνθήκες του καλοκαιριού του 2023 στο βόρειο ημισφαίριο ήταν κατά 2,07 βαθμούς Κελσίου θερμότερες από τις μέσες καλοκαιρινές θερμοκρασίες της περιόδου 1850-1900.

Οι περισσότερες από τις θερμότερες περιόδους που καλύπτονται από τα δεδομένα των δακτυλίων των δέντρων μπορούν να αποδοθούν στο φαινόμενο Ελ Νίνιο, που επηρεάζει τον καιρό παγκοσμίως, λόγω της εξασθένησης των ανέμων στον Ειρηνικό Ωκεανό και συχνά οδηγεί σε θερμότερα καλοκαίρια στο βόρειο ημισφαίριο.

Τα τελευταία χρόνια, η υπερθέρμανση του πλανήτη που προκαλείται από τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου προκαλεί την ενίσχυση των φαινομένων Ελ Νίνιο με αποτέλεσμα θερμότερα καλοκαίρια.

Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι το σημερινό φαινόμενο Ελ Νίνιο αναμένεται να συνεχιστεί μέχρι τις αρχές του καλοκαιριού του 2024 καθιστώντας πιθανό ότι το φετινό καλοκαίρι θα σπάσει και πάλι τα ρεκόρ θερμοκρασίας.

Η ερευνητική ομάδα σημειώνει ότι ενώ τα αποτελέσματά τους είναι ισχυρά για το βόρειο ημισφαίριο, είναι δύσκολο να οδηγήσουν σε παγκόσμιους μέσους όρους, καθώς τα δεδομένα για το νότιο ημισφαίριο είναι αραιά. Επίσης, το νότιο ημισφαίριο αντιδρά διαφορετικά στην κλιματική αλλαγή, καθώς καλύπτεται πολύ περισσότερο από τους ωκεανούς σε σχέση με το βόρειο ημισφαίριο.

Σημειώνεται πως η έρευνα υποστηρίχθηκε εν μέρει από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ερευνας.
Με πληροφορίες από τη σελίδα kathimerini.gr

Σαντορίνη: Έκτακτη χρηματοδότηση 530.000 ευρώ, ως απόρροια της κατολίσθησης στη Θηρασιά

0

Έκτακτη χρηματοδότηση 530.000 ευρώ αποφασίστηκε κατά την σύσκεψη προληπτικού χαρακτήρα με αντικείμενο τις άμεσες παρεμβάσεις και αποτρεπτικές ενέργειες για κατολισθητικά φαινόμενα στη Σαντορίνη που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στο υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας υπό τον υπουργό, Βασίλη Κικίλια.

Αυτό που αποφασίστηκε, είναι η εφαρμογή άμεσων προληπτικών παρεμβάσεων στην ευρύτερη περιοχή της Σαντορίνης και της Θηρασιάς ενώ εξασφαλίστηκαν κονδύλια για τη χρηματοδότηση σχετικής μελέτης και την υλοποίηση των πρώτων αναγκαίων μέτρων. Για αυτό, αποφασίστηκε η χρηματοδότηση προγραμματικής σύμβασης ύψους 300.000 ευρώ με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για έργα συντήρησης και πρώτης επέμβασης, καθώς και η έγκριση κονδυλίων 230.000 ευρώ για την εκπόνηση μελέτης από τον ΟΑΣΠ.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο Υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Ευάγγελος Τουρνάς, ο Γενικός Γραμματέας Πολιτικής Προστασίας Βασίλειος Παπαγεωργίου, ο Γενικός Γραμματέας Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος Ευθύμιος Μπακογιάννης, η Προϊσταμένη Τμήματος Δασικών Έργων και Υποδομών του ΥΠΕΝ Βερενίκη- Μαρία Λούκα, ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γεώργιος Χατζημάρκος, ο Πρόεδρος Οργανισμού Αντισεισμικού Σχεδιασμού & Προστασίας (ΟΑΣΠ) Ευθύμιος Λέκκας, ο Δήμαρχος Σαντορίνης Αναστάσιος Νικόλαος Ζώρζος, ο Αρχηγός του Πυροσβεστικού Σώματος, Αντιστράτηγος Θεόδωρος Βάγιας, ο Επιτελάρχης του Πυροσβεστικού Σώματος, Αντιστράτηγος Αθανάσιος Μπαλάφας, ο Αρχηγός Λιμενικού Σώματος Γεώργιος Αλεξανδράκης, ο Γενικός Επιθεωρητής Αστυνομίας Νοτίου Ελλάδος Γεώργιος Μιχαλόπουλος, και ο Προϊστάμενος Κλάδου Τάξης του Αρχηγείου Ελληνικής Αστυνομίας (ΑΕΑ) Παναγιώτης Κολλίντζας.

Όλοι οι συμμετέχοντες δήλωσαν την πρόθεση να επανέλθουν με επικαιροποιημένες προτάσεις για τη σύνταξη σχετικών μελετών, την εκπόνηση ολοκληρωμένου σχεδίου δομικών παρεμβάσεων και εξασφάλιση των πρόσθετων πηγών χρηματοδότησης για την ταχύτερη υλοποίησή τους.

 

Φολέγανδρος – Σύλλογος Επιχειρήσεων: Με πιο σκεπτικό εγκρίθηκαν αυτά τα δρομολόγια;

0
Folegandrod
folegandros

“…. Πραγματικά απορούμε αν στο υπουργείο ναυτιλίας μπήκε κάποιος στον κόπο να ελέγξει αυτά τα δρομολόγια πριν δώσουν την έγκριση. Δεν μπορούμε να καταλάβουμε με πιο σκεπτικό εγκρίθηκαν αυτά τα δρομολόγια; Και δεν θέλουμε σε καμία περίπτωση να ακούσουμε για την κάλυψη συγκοινωνιακών αναγκών, φτάνει με αυτή την καραμέλα. Όλα τα νησιά των Δυτικών Κυκλάδων πλέον εξυπηρετούνται πάρα πολύ καλά με εξαίρεση όπως πάντα την Φολέγανδρο….”.

Μέρος της ανακοίνωσης που εξέδωσε σε μορφή διαμαρτυρίας ο Σύλλογος Εμπορικών και Τουριστικών Επιχειρήσεων Φολεγάνδρου (σ.σ. φέρει την υπογραφή του προέδρου Γιώργου Γαβαλά) και ζητάει το αυτονόητο: καλύτερα δρομολόγια προς την Φολέγανδρο. Απευθύνεται στο αρμόδιο υπουργείο Ναυτιλίας και εξηγεί ότι τα δρομολόγια της Zante Ferries που εγκρίθηκαν είναι “πρωτόγνωρα για τις Κυκλάδες”.. Απαιτούν δε την άμεση διόρθωση των δρομολογίων του “Διονύσιος Σολωμός” με πρωινές ώρες αναχώρησης..

Αναλυτικά 

Κύριοι, μετά από ένα χειμώνα με πολλές επιστολές, συναντήσεις και τηλέφωνα σχετικά με τα επιδοτούμενα ακτοπλοϊκά δρομολόγια του συμβατικού πλοίου από Πειραιά, για την τήρηση των όρων της σύμβασης και για την έγκαιρή δημοσίευσή τους, με πολύ μεγάλη καθυστέρηση επιτέλους αναρτήθηκαν στο σύστημα κρατήσεων εισιτηρίων.

Μετά την ανάρτηση όμως μας περίμενε μια ακόμα δυσάρεστη έκπληξη, τα δρομολόγια που κατέθεσε η εταιρία ΖΑΝΤΕ FERRIES και ενέκρινε το υπουργείο είναι πρωτόγνωρα για τις Κυκλάδες που σε καμιά περίπτωση δεν εξυπηρετούν τους επισκέπτες της Φολεγάνδρου.

Βραδινές αναχωρήσεις από Πειραιά με άφιξη στην Φολέγανδρο στις  5 και 6 το πρωί είναι κάτι που για πρώτη φορά βλέπουμε, δρομολόγια σχεδιασμένα για την μεταφορά φορτηγών και όχι επιβατών, δρομολόγια που εκτελούνται από πλοίο που κατά βάση είναι ημερόπλοιο με ελάχιστες καμπίνες που σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να σταθεί σε βραδινό δρομολόγιο.

Δρομολόγια που γίνονται μόνο για την είσπραξη της επιδότησης αδιαφορώντας αν εξυπηρετούν τα νησιά. Την επιδότηση όμως την πληρώνουμε εμείς, μέσο των φόρων  και για αυτό απαιτούμε τα δρομολόγια να είναι ελκυστικά προς τους ταξιδιώτες και να εξυπηρετούν τα νησιά γιατί αυτός είναι και ο σκοπός που υπάρχουν.

Πραγματικά απορούμε αν στο υπουργείο ναυτιλίας μπήκε κάποιος στον κόπο να ελέγξει αυτά τα δρομολόγια πριν δώσουν την έγκριση. Δεν μπορούμε να καταλάβουμε με πιο σκεπτικό εγκρίθηκαν αυτά τα δρομολόγια;

Και δεν θέλουμε σε καμία περίπτωση να ακούσουμε για την κάλυψη συγκοινωνιακών αναγκών, φτάνει με αυτή την καραμέλα. Όλα τα νησιά των Δυτικών Κυκλάδων πλέον εξυπηρετούνται πάρα πολύ καλά με εξαίρεση όπως πάντα την Φολέγανδρο.

Πλέον δεν ζητάμε, απαιτούμε την άμεση διόρθωση των δρομολογίων του πλοίου Διονύσιος Σολωμός της ΖΑΝΤΕ FERRIES με πρωινές αναχωρήσεις από των Πειραιά τα οποία φυσικά θα εκτελούνται με βάση αυτά που προβλέπει η σύμβαση.

Αναμένουμε την άμεση ανταπόκριση όλων των επίσημων φορέων.

Και σε μορφή pdf η σχετική ανακοίνωση διαμαρτυρίας 

16 - επιστολη διαμαρτηριας

 

Appodixi: Η ώρα πληρωμής για όσους εντόπισαν πλαστή απόδειξη (!!!)

0
aade

Μπόνους έως 3.000 ευρώ θα λάβουν οι φορολογούμενοι που μέσω της εφαρμογής appodixi εντόπισαν παραποιημένους μηχανισμούς και πλαστές αποδείξεις στις συναλλαγές που είχαν με διάφορες επιχειρήσεις.

Ο φοροελεγκτικός μηχανισμός έχει προχωρήσει στον έλεγχο σημαντικών περιπτώσεων καταγγελιών, ενώ ήδη έχουν επιβληθεί και τα σχετικά πρόστιμα που προβλέπει η νομοθεσία. Σύμφωνα με πληροφορίες, τις επόμενες μέρες, αφού προηγουμένως επιλυθούν τυπικά ζητήματα, ο διοικητής της ΑΑΔΕ Γιώργος Πιτσιλής θα υπογράψει τις πρώτες αποφάσεις με τις οποίες θα επιβραβεύονται οι πολίτες, που σε ρόλο εφοριακού συνέβαλαν στην αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής.

Η χρηματική αμοιβή κυμαίνεται από 100 έως 3.000 ευρώ και αφορά επώνυμες καταγγελίες οι οποίες κατέληξαν σε έλεγχο και επιβολή προστίμου. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, οι πρώτοι που θα λάβουν το μπόνους είναι φορολογούμενοι που κατήγγειλαν πρατήρια καυσίμων και στα οποία οι ελεγκτές διαπίστωσαν κατά τον έλεγχο σωρεία παραβάσεων νοθείας καυσίμων και μη διαβίβασης δεδομένων στο σύστημα εισροών – εκροών.

Για παράδειγμα, ύστερα από καταγγελία φορολογουμένου, οι ελεγκτές βρήκαν ότι πρατήριο καυσίμων λειτουργεί πάνω από δύο χρόνια χωρίς να διαθέτει εγκατεστημένο πιστοποιημένο σύστημα εισροών – εκροών και χωρίς να αποστέλλει τα αντίστοιχα δεδομένα στην ΑΑΔΕ. Το πρατήριο σφραγίστηκε και ανακλήθηκε για δύο μήνες η άδεια λειτουργίας του, μέχρι δηλαδή την υποχρεωτική εγκατάσταση πιστοποιημένου συστήματος εισροών – εκροών, γεγονός που θα διαπιστωθεί με επανέλεγχο. Παράλληλα, ενημερώθηκαν οι εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών για την απαγόρευση παράδοσης καυσίμων μέχρι την επαναλειτουργία του, ενώ στον επιχειρηματία επιβλήθηκε διοικητικό πρόστιμο 50.000 ευρώ.

Σύμφωνα με στοιχεία της ΑΑΔΕ, μέσω της εφαρμογής appodixi έχουν γίνει περισσότερες από 166.000 καταγγελίες, με τις 75.000 να είναι επώνυμες και τις 91.000 ανώνυμες.

Στην περίπτωση που έπειτα από επώνυμη καταγγελία εις βάρος επιχείρησης μέσω της εφαρμογής σάρωσης «QR code appodixi» της ΑΑΔΕ, που αφορά στοιχεία λιανικής πώλησης, διενεργηθεί φορολογικός έλεγχος και επιβληθεί πρόστιμο για παραβίαση ή παραποίηση ή επέμβαση στη λειτουργία των ταμειακών μηχανών, ο καταγγέλλων λαμβάνει χρηματική επιβράβευση. Δεν δικαιούνται τη χρηματική επιβράβευση υπάλληλοι της ΑΑΔΕ, του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, καθώς και οι υπάλληλοι της Διεύθυνσης Οικονομικής Αστυνομίας του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, που ασκούν ελεγκτικά καθήκοντα.

Η χρηματική επιβράβευση ανέρχεται στο δεκαπλάσιο της αξίας της συναλλαγής του εκδοθέντος στοιχείου λιανικής για το οποίο έγινε η καταγγελία, συμπεριλαμβανομένου του αναλογούντος Φόρου Προστιθέμενης Αξίας και σε καμιά περίπτωση δεν υπολείπεται των 100 ευρώ, ούτε υπερβαίνει τα 3.000 ευρώ. Αν η καταγγελία αφορά περισσότερα φορολογικά στοιχεία που εξέδωσε η ίδια επιχείρηση, η χρηματική επιβράβευση υπολογίζεται επί του εκδοθέντος φορολογικού στοιχείου με τη μεγαλύτερη αξία.

Η χρηματική επιβράβευση δεν εμπίπτει σε καμιά κατηγορία εισοδήματος και απαλλάσσεται από κάθε φόρο, κράτηση, τέλος ή εισφορά υπέρ του Δημοσίου, φορέων κοινωνικής ασφάλισης, νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου ή τρίτων και είναι ανεκχώρητη και ακατάσχετη στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης, δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη προς το Δημόσιο, τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης και τα νομικά τους πρόσωπα, τα ασφαλιστικά ταμεία και τα πιστωτικά ιδρύματα και δεν υπολογίζεται στα εισοδηματικά όρια για την καταβολή οποιασδήποτε παροχής κοινωνικού ή προνοιακού χαρακτήρα.

 

Μύκονος – Πάρος: Στα 12.000 ευρώ η σεζόν ενοικίαση γκαρσονιέρας 50 m2 (!!!)

0

Εκτός ελέγχου είναι πλέον οι τιμές ενοικίασης των ακινήτων στα νησιά, ιδιαίτερα των μικρών διαμερισμάτων που είναι κατάλληλα για εκπαιδευτικούς, ένστολους και άλλους κρατικούς λειτουργούς που αποσπώνται σε νησιά.

Η έρευνα του Πανελλαδικού Δικτύου E – Real Estates για την «Ημερησία» δείχνει πως το ενοίκιο μιας μικρής γκαρσονιέρας έως 50 τ.μ. έχει εκτοξευθεί έως και τα 2.150 ευρώ το μήνα στη Μύκονο (με τους λογαριασμούς των υπηρεσιών κοινής ωφελείας να συμπεριλαμβάνονται)! Αντίστοιχα, κατοικία 27 τ.μ. κατασκευής του 2005 στη περιοχή Καλαφάτη της Μυκόνου, μισθώνεται προς 1.200€ το μήνα, χωρίς να περιλαμβάνεται το κόστος του ρεύματος, αλλά, μόνο το νερό και το internet.

Οι τιμές δεν είναι καλύτερες στη Σαντορίνη ούτε στην Πάρο. Στην Θήρα μια πολύ μικρή γκαρσονιέρα 28 τ.μ. του 2020 νοικιάζεται προς 1.050€/μήνα, ενώ στην περιοχή Βουτάκος Αγκαιριάς της Πάρου, κατοικία 50 τ.μ. μισθώνεται για τη σεζόν προς 12.000€.

Οι τιμές εκτοξεύονται και λόγω της μικρής προσφοράς, καθώς ελάχιστοι είναι οι ιδιοκτήτες που διαθέτουν τα ακίνητα τους προς ενοικίαση από Σεπτέμβριο έως το κλείσιμο των σχολείων, για παράδειγμα, καθώς οι περισσότεροι επιλέγουν να κρατήσουν κλειστά τα ακίνητα τους, διότι τα αξιοποιούν  κυρίως από το Πάσχα έως και τέλη Οκτωβρίου μέσω του κλάδου της βραχυχρόνιας μίσθωσης.

Δείτε παραδείγματα σε Μύκονο – Πάρο – Σαντορίνη 

Περιοχή Ετος κατασκευής τ.μ. Κόστος μίσθωσης (€) / μήνα Κόστος μίσθωσης (€) για σεζόν
Μύκονος-Καλαφάτη 2005 27 1.200
Μύκονος-Ελιά 40 12.000
Μύκονος-Ορνός 25 11.000
Μύκονος-Κλουβάς 2000 50 14.000
Μύκονος-Χώρα 2023 45 2.000
Μύκονος-Άνω Μερά** 2024 40 2.150
Μύκονος-Τούρλος* 1970 20 8.500
Σαντορίνη-Θηρά 2010 22 790
Σαντορίνη-Θηρά 2020 28 1.050
Σαντορίνη-Οικισμός Εμπορείου 42 900
Πάρος-Παροικιά* 2019 35 850
Πάρος-Σαρακίνικο 2023 30 6.500
Πάρος- Βουτάκος Αγκαιριάς 1991 50 12.000
Πάρος-Αλυκή 2004 37 6.000
Πάρος-Αλύκη 2020 48 8.500

 

Πηγή/Επεξεργασία: Ιστοσελίδες Αγγελιών Ακινήτων /Πανελλαδικό Δίκτυο E-Real Estates, *Ανακαινισμένο,** συμπεριλαμβάνονται όλοι οι λογαριασμοί εκτός του ρεύματος

 

«Το σύνολο των δεικτών της Eurostat κατατάσσουν την Ελλάδα πρωταθλήτρια στο κόστος στέγασης για τουλάχιστον 6 συναπτά έτη στο σύνολο των χωρών της Ε.Ε», παρατηρεί ο Θέμης Μπάκας, Πρόεδρος του Πανελλαδικού Δικτύου E – Real Estates και συμπληρώνει: «Το μείζον κοινωνικό πρόβλημα της στέγασης εντείνεται στους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς όπως στη Μύκονο, τη Σαντορίνη και την Πάρο, όπου συχνά το κόστος μίσθωσης για κατοικίες 25 τμ – 50 τμ είναι υψηλότερο από το ετήσιο εισόδημα των κρατικών λειτουργών που καλούνται να υπηρετήσουν σε αυτά τα μέρη.

Δεν είναι λίγες οι φορές που εκπαιδευτικοί έχουν κοιμηθεί στα αυτοκίνητα τους, ιατροί δεν αποδέχονται την τοποθέτησή τους, με βασικό παράγοντα το υψηλό και αβάσταχτο κόστος στέγασης για τα εισοδήματά τους. Το τραγελαφικό είναι ότι αν ο αναπληρωτής εκπαιδευτικός δεν αποδεχτεί την τοποθέτησή του, αντιμετωπίζει ποινή δυο ετών εκτός του πίνακα με τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς». Αντίστοιχες καταστάσεις ζουν συχνά και οι εποχικοί εργαζόμενοι.

Η δυναμική στον κλάδο της βραχυχρόνιας μίσθωσης

Βασική αιτία είναι η δυνατότητα της βραχυχρόνιας μίσθωσης μέσα από πλατφόρμες τύπου Airbnb«Στη Μύκονο η δυναμική του κλάδου των βραχυχρόνιων μισθώσεων αριθμεί περίπου 4.300 ακίνητα, στην Σαντορίνη 5.100 ακίνητα και στην Πάρο περίπου 3.700 ακίνητα. Η δυναμική του κλάδου της βραχυχρόνιας μίσθωσης αποφέρει στο ελληνικό δημόσιο εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ έσοδα», παρατηρεί ο κ. Μπάκας.

Και προτείνει: «Εφόσον οι δημοτικές αρχές δεν έχουν λύσει μέχρι και σήμερα το σοβαρό πρόβλημα της στέγασης θα πρέπει ένα μέρος των εσόδων που προέρχονται από τον κλάδο της βραχυχρόνιας μίσθωσης στο Ελληνικό Δημόσιο, να αποτελέσουν κεφάλαια χρηματοδότησης στεγαστικών πολιτικών με στόχο την άμεση λύση της στέγασης των κρατικών λειτουργών και εποχιακών εργαζομένων.

Γενικότερα, από τη στιγμή που ο κλάδος της βραχυχρόνιας μίσθωσης έχει μερίδιο ευθύνης για την ραγδαία αύξηση των ενοικίων τόσο στους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς, όσο και σε αστικές περιοχές όπως ο Δήμος Αθηναίων, Καλαμάτας κλπ., και αποφέρει έσοδα που αγγίζουν τα 700 εκατ.€ στα κρατικά ταμεία, θα πρέπει ένα μέρος των εσόδων αυτών, να ανακατευθυνθούν και να αξιοποιηθούν για στεγαστικές πολιτικές που θα αφορούν κυρίως τις περιοχές που καταγράφουν μεγάλη δυναμική του κλάδου».

 

Αιγαίο: Οι νησίδες του και το απαξιωμένο πρότυπο αειφορίας

0

Ο σχεδιασμός και η προεργασία του Aegean Islet Conservation Project συνεχίζεται στο πλαίσιο της συνεργασίας του Ινστιτούτου Αρχιπέλαγος με την Αρχιτεκτονική Σχολή του Πανεπιστημίου του Τορόντο, John H. Daniels Faculty of Architecture, Landscape & Design.

Η κοινή έρευνα που ξεκίνησε 2021 επικεντρώνεται σε δεκάδες νησίδες του νότιου και ανατολικού Αιγαίου και έχει ως στόχο την Αποτύπωση του Ανθρωπογενούς και Φυσικού τοπίου και της Οικολογικής Ταυτότητας των Μικρών Νησίδων.

Καταγράφοντας και μελετώντας στοιχεία για την οικονομική δραστηριότητα που είχαν αυτά τα μικρά νησιά, όπου στις μέρες μας μετά βίας επιβιώνουν λίγοι θάμνοι, στόχος μας είναι όχι μόνο να αντλήσουμε γνώση, αλλά και να εξάγουμε τη γνώση και την κατανόηση των σοφών πρακτικών διαχείρισης βάση των οποίων επιβίωσαν οι κοινωνίες επί χιλιάδες χρόνια στα μικρά νησιά του Αιγαίου, με απόλυτη αυτάρκεια.

Αξιοσημείωτο είναι ότι ενώ επί χιλιάδες χρόνια και έως και πριν λίγες δεκαετίες οι μικρές νησίδες όχι μόνο κατοικούνταν, αλλά εκεί παρήγαγαν και εμπορευόντουσαν τυροκομικά προϊόντα, κρέας, σιτηρά, όσπρια (όπως η περίφημη άνυδρη φάβα) και άλλα, στις μέρες μας όχι μόνο δεν υπάρχει πρωτογενής παραγωγή, αλλά έχουμε επιδοθεί στην ολική καταστροφή τους.

Με την κακοδιαχείριση των κοινοτικών επιδοτήσεων, σε πολλές από αυτές τις νησίδες έχουν ουσιαστικά εγκαταλειφθεί κτηνοτροφικά ζώα (αιγοπρόβατα). Αυτά προσμετρώνται για να λαμβάνονται οι ευρωπαϊκές επιδοτήσεις και έπειτα εγκαταλείπονται στις νησίδες όπου η πρόσβαση είναι πολύ δύσκολη.’

Αποτέλεσμα είναι όχι μόνο να εντοπίζονται δεκάδες νεκρά ζώα στις νησίδες, λόγω αφυδάτωσης ή ασιτίας, αλλά παράλληλα προκαλείται και η ερημοποίηση και μη-αναστρέψιμη διάβρωση των νησίδων. Όταν εξαφανιστούν οι θάμνοι λόγω της υπερβόσκησης, σταματάει και η κατακράτηση της νυχτερινής υγρασίας (το λεγόμενο αγιάζι). Τα λίγα εκατοστά του επιφανειακού παραγωγικού χώματος των νησίδων διαβρώνονται και αυτό καταλήγει στη θάλασσα. Απομένουν οι βράχοι όπου τίποτα δεν μπορεί πλέον να φυτρώσει.

Αξιοσημείωτο είναι ότι ενώ επί χιλιάδες χρόνια και έως και πριν λίγες δεκαετίες οι μικρές νησίδες όχι μόνο κατοικούνταν, αλλά εκεί παρήγαγαν και εμπορευόντουσαν προϊόντα, στις μέρες μας όχι μόνο δεν υπάρχει πρωτογενής παραγωγή, αλλά έχουμε επιδοθεί στην ολική καταστροφή τους

Σε συνεργασία με την Αρχιτεκτονική Σχολή του Πανεπιστημίου του Τορόντο, πέρα από τη μελέτη και αποτύπωση της οικιστικής και φυσικής ιστορίας αυτών των μικρών νησίδων, καθώς και των παραγόντων απειλής, επόμενος στόχος είναι η φυσική εγκατάσταση ενός επιτόπιου ερευνητικού σταθμού στοχευμένου στην εφαρμογή πρακτικών ανάκαμψης και αντιμετώπισης της ερημοποίησης.

Η διαδικασία αποκατάστασης θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την ανακατασκευή παλιών οικημάτων με παραδοσιακές πρακτικές και υλικά που υπάρχουν πάνω στις νησίδες, την επαναφύτευση τοπικών ειδών θάμνων και χαμηλής βλάστησης και την επανακαλλιέργεια άνυδρων τοπικών ποικιλιών (όσπρια, σιτηρά).

Για τον σκοπό αυτό διασυνδέουμε την ψηφιακή τεκμηρίωση με τις παραδοσιακές πρακτικές, με μία διεπιστημονική προσέγγιση των περιβαλλοντικών και κοινωνικών επιστημών, την εθνογραφία, ιστορία και όλη τη διαθέσιμη τοπική γνώση.

Στις μέρες μας που με τόσα σύγχρονα μέσα δυσκολευόμαστε να επιβιώσουμε ακόμα και στα πιο παραγωγικά οικοσυστήματα, οι παραδοσιακές μορφές διαχείρισης που επί αιώνες ακολουθούσαν οι τοπικές κοινωνίες του Αιγαίου ακόμα και στις μικρές νησίδες, αποτελούν αντικείμενο διεθνούς επιστημονικής έρευνας ανεκτίμητης αξίας, η οποία στις μέρες μας είναι πιο επίκαιρη από ποτέ.

 

Επικεφαλείς του Aegean Islet Conservation Project είναι ο Θοδωρής Τσιμπίδης Thodoris Tsimpidis, Διευθυντής, του Ινστιτούτου Αρχιπέλαγος (t.tsimpidis@archipelago.gr) και ο Πέτρος Μπαμπασίκας Petros Babasikas, Αρχιτέκτονας και Διευθυντής Honours Bachelor of Arts, Αρχιτεκτονικές Σπουδές στο Πανεπιστήμιο, Καναδά (Petros.Babasikas@daniels.utoronto.ca)

 

Νάξος – Αν. Μαργαρίτης: “Με συγκίνηση και απίστευτη αίσθηση χαράς, ύψωσα την ελληνική σημαία στο Κιλιμάντζάρο” (video)

0

“… Με συγκίνηση και απίστευτη αίσθηση χαράς, ύψωσα την ελληνική σημαία με απέραντη υπερηφάνεια. Μια μοναδική εμπειρία ζωής όπου ξεπέρασα τα όρια μου και τα ξεπέρασα, αφήνοντάς με να νιώθω απίστευτα περήφανος…”

Ποιος το λέει αυτό και γιατί; Ο λόγος στον συμπατριώτη μας, τον συντοπίτη μας, Αντώνη Μαργαρίτη, ο οποίος βρέθηκε σήμερα στο στούντιο της “Ραδιοφωνίας Κυκλάδων 101,3″ και στην εκπομπή “Cyclades On Air”…

Αθλητής και φίλος του ψαρέματος, αίφνης μας προέκυψε λάτρης της Ορειβασίας. Και όχι έτσι απλά…. Κατέκτησε τον Ολυμπο (βλ Μύτικας στα 2.485 μέτρα) για ένα αστείο και ένα στοίχημα με τον εαυτό του και στη συνέχεια βρέθηκε στα τέλη Φεβρουαρίου, στην Αφρική. 

Ενα παιδικό όνειρο μέσα από την κινηματογραφική σειρά “Ο Βασιλιάς των λιονταριών” που έγινε πραγματικότητα. Ανέβηκε στο Κιλιμάντζαρο, το ιερό βουνό της “μαύρης” ηπείρου. Και τα κατάφερε. Η Ελληνική σημαία με άρωμα Νάξου στάθηκε εκεί ψηλά… Στα 5.895 μέτρα.

Ομως έχει κι άλλες φιλοδοξίες… Επόμενος στόχος η Βολιβία και η Ιλιμάνι (6.424 μέτρα), που υψώνεται δίπλα στην πρωτεύουσα της χώρας, τη Λα Πας, αλλά και η Γουατεμάλα με το Ταχουμούλκο (4.220μ.), την ψηλότερη κορυφή της Κεντρικής Αμερικής..

Προκλήσεις με ιδιαιτερότητες λόγω του υψομέτρου και τις δυσκολίες που έχει.. Παράλληλα, ο Αντώνης μας μίλησε για την πρώτη του αγάπη το ψάρεμα και τη ... μάχη που έχει δώσει για να φέρει στην επιφάνεια ψάρια (βλ Βλάχος) με βάρος ακόμη και 40 κιλών.

Αυτό πάντως που κρατάμε είναι το πάθος του για τη ζωή.. Να υπερβάλλει κάθε φορά τα όρια του ενώ μετέφερε με έντονο συναίσθημα την εμπειρία της παρουσίας του στην Τανζανία..

Ακούστε εδώ την συνέντευξή του στην “Ραδιοφωνία Κυκλάδων 101,3”

 

Ιος: Ατύχημα σε σχολική εκδρομή (video)

0
Κυκλάδες - Ιος
Κυκλάδες - Ιος

Ατύχημα σημειώθηκε το μεσημέρι της Τρίτης (14/5) κατά τη διάρκεια σχολικής εκδρομής στην Ίο.

Ειδικότερα, συνολικά έξι μαθητές τραυματίστηκαν κατά την αποβίβασή τους στο λιμάνι της Ίου από το πλοίο «ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ» καθώς όπως έγινε γνωστό έπεσαν υπό άγνωστες μέχρι στιγμής συνθήκες, από τις κυλιόμενες σκάλες του πλοίου.

Ανάμεσά τους μία 14χρονη, η οποία χρειάστηκε να μεταφερθεί στο Κέντρο Υγείας του νησιού για την παροχή πρώτων βοηθειών. Οι μαθητές πραγματοποιούσαν σχολική εκδρομή από τη Σαντορίνη στην Ίο.

δείτε το video και ακούστε τι αναφέρει εκπαιδευτικός..



Η ανακοίνωση του Λιμενικού:

Τις μεσημβρινές ώρες σήμερα, ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή της Ίου, από εκπαιδευτικούς Γυμνασίου σχολείου της Θήρας που πραγματοποιούσε ημερήσια εκδρομή από την Θήρα στην Ίο, για περιστατικό ελαφρών τραυματισμών έξι μαθητών επιβαινόντων εντός του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ» Ν.Π. 10638. Το πλοίο εκτελούσε προγραμματισμένο δρομολόγιο από Θήρα.

Συγκεκριμένα, οι τραυματισμοί των έξι μαθητών προκλήθηκαν από πτώση στις κυλιόμενες σκάλες κατά τον κατάπλου του πλοίου στο λιμάνι της Ίου, ενώ μία 14χρονη εξ’ αυτών μεταφέρθηκε στο Κέντρο Υγείας Ίου για την παροχή των πρώτων βοηθειών, απ’ όπου και εξήλθε αυθημερόν. Οι μαθητές, μετά το πέρας της εκδρομής τους στην Ίο, επιβιβάστηκαν σε έτερο Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο με προορισμό την Θήρα. Προανάκριση διενεργείται από το Λιμεναρχείο Ίου.

Ευρώπη – Περιβάλλον: 3 δισ. για επιδότηση δράσεων για «πρασίνισμα» της νησιωτικής Ελλάδας

0

«Ξεκλειδώνουν» και επίσημα ευρωπαϊκοί πόροι ύψους έως 3 δισ. ευρώ για την επιδότηση δράσεων για το «πρασίνισμα» της νησιωτικής Ελλάδας, με την υπογραφή της τριμερούς σύμβασης ανάμεσα στην ελληνική πολιτεία, την Κομισιόν και την ΕΤΕπ. Σύμφωνα με πληροφορίες του Insider.gr, η τελετή υπογραφής θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα, 27 Μαΐου, σε νησί των Κυκλάδων, ανοίγοντας έτσι τον δρόμο για την υλοποίηση μίας ευρείας σειράς δράσεων που στοχεύουν στη μείωση τόσο του περιβαλλοντικού αποτυπώματος όσο και του ενεργειακού κόστους των τοπικών κοινωνιών.

Με βάση τις ίδιες πληροφορίες, το «παρών» στην τελετή θα δώσει ο Έλληνας πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης. Σε ανώτερο επίπεδο θα εκπροσωπηθεί και η Κομισιόν, μέσω του Μάρος Σέφκοβιτς αντιπρόεδρου της Επιτροπής, αρμόδιου για την ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία. Από την πλευρά της ΕΤΕπ θα παραστεί ο Ιωάννης Τσακίρης, νέος αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και πρώην υφυπουργός Ανάπτυξης.

Στην τελετή θα παραστεί μεταξύ άλλων και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Υπενθυμίζεται ότι το ΥΠΕΝ ανέλαβε τις διαπραγματεύσεις με την Κομισιόν και τις Βρυξέλλες για την κατάρτιση της σύμβασης, η οποία περιλαμβάνει τους όρους βάσει των οποίων θα δομηθεί η λειτουργία του Ταμείου. Για τον σκοπό αυτό, δημιούργησε μία Ομάδα Διοίκησης Έργου (ΟΔΕ) με επικεφαλής τον καθηγητή Ενεργειακής Οικονομίας, Κώστα Ανδριοσόπουλο.

25 εκατ. δικαιώματα CO2

Υπενθυμίζεται ότι o δρόμος για τη δημιουργία του νέου αυτού χρηματοδοτικού εργαλείου άνοιξε το 2021, με την υποβολή από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας αιτήματος στην Κομισιόν, για την ενεργοποίηση της ειδικής ρύθμισης για τη χώρα μας, σχετικά με την εκχώρηση εσόδων από τον εκπλειστηριασμό έως 25 εκατ. δικαιωμάτων εκπομπών CO2, για επενδύσεις απανθρακοποίησης των ελληνικών νησιών. Το ελληνικό αίτημα έγινε δεκτό από τις Βρυξέλλες.

Οι δημοπρασίες θα διεξαχθούν τη διετία 2024-2025. Το ύψος των διαθέσιμων κεφαλαίων του Ταμείου θα εξαρτηθεί από την τιμή των δικαιωμάτων CO2 την τρέχουσα 2ετία, με τις προβλέψεις του ΥΠΕΝ να το τοποθετούν μεταξύ 1,5 και 3 δισ. ευρώ.

Δύο Ομάδες προτεραιότητας

Όπως έχει γράψει το Insider.gr, το υπουργείο έχει καταρτίσει δύο Ομάδες προτεραιότητας των επιλέξιμων δράσεων. Στην πρώτη, περιλαμβάνονται δράσεις συνολικής χρηματοδότησης περί τα 1,59 δισ. ευρώ.

Αυτό σημαίνει πως πρόκειται για πρότζεκτ που καλύπτονται από τη συντηρητικότερη εκτίμηση για τους πόρους του Ταμείου και για τα οποία επομένως είναι βέβαιο ότι θα υπάρξει επιδότηση και, κατά συνέπεια, πως θα υλοποιηθούν.

– 534 εκατ. ευρώ (επιδότηση 39%) για την ηλεκτρική διασύνδεση των Δωδεκανήσων με το ηπειρωτικό σύστημα, όπως και άλλα 22 εκατ. (επιδότηση 40%) για τις υποβρύχιες διασυνδέσεις μέσης τάσης μεταξύ νησιών στα Δωδεκάνησα.

– Επίσης, 74 εκατ. (επιδότηση 40%) θα διατεθούν για υποβρύχιες διασυνδέσεις νησιών στις Κυκλάδες.

– Μέσω του Ταμείου θα «τρέξουν» παράλληλα προγράμματα συνολικού προϋπολογισμού 135 εκατ. ευρώ, για την επιδότηση κατά 50% όλων των κατηγοριών καταναλωτών, για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών και μπαταριών.

Υπεράκτια και μπαταρίες

– Επιπλέον, 106 εκατ. θα διατεθούν για την ανάπτυξη ΑΠΕ σε νησιά (με την επιδότηση να ανέρχεται στο 40%).

– Την ίδια στιγμή, 210 εκατ. προορίζονται για μονάδες ΑΠΕ που συνδυάζονται με αποθήκευση (με επιδότηση 42%). Χαρακτηριστικό παράδειγμα το «νησί των Ιπποτών», όπου όπως είχε αναφέρει η υφυπουργός, προβλέπεται η κατασκευή ενός υβριδικού συστήματος ΑΠΕ με αποθήκευση, ισχύος τουλάχιστον 50 MW, που θα ανεβάσει τη μερίδιο των ΑΠΕ στο νησί σε 40% κατ΄ ελάχιστον.

– Από το Ταμείο θα διατεθούν επίσης κεφάλαια ύψους 260 εκατ. για υπεράκτια αιολικά πάρκα και τη διασύνδεσή τους με νησιά (επιδότηση 40%), ενώ 36 εκατ. προορίζονται για αυτόνομες (standalone) μονάδες αποθήκευσης (επιδότηση 40%).

Οι δράσεις της δεύτερης Ομάδας

Στην περίπτωση που οι πόροι του Ταμείου ξεπεράσουν τα 1,59 δισ. ευρώ, ο σχεδιασμός του ΥΠΕΝ προβλέπει:

– Επιπλέον προγράμματα εγκατάστασης φωτοβολταϊκών με μπαταρία από καταναλωτές, προϋπολογισμού μέχρι 195 εκατ. ευρώ. Αν επομένως γίνει πράξη η πλέον αισιόδοξη εκτίμηση, και η «προίκα» του Ταμείου φτάσει τα 3 δισ., τότε τα προγράμματα επιδότησης καταναλωτών, για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών με μπαταρία, θα φτάσουν συνολικά τα 330 εκατ.

– Περισσότερους πόρους, έως 260 εκατ., για τη διασύνδεση των Δωδεκανήσων με το ηπειρωτικό σύστημα. Επιπλέον χρηματοδότηση μέχρι 29 εκατ. για τις υποβρύχιες διασυνδέσεις μέσης τάσης μεταξύ νησιών στα Δωδεκάνησα.

– Χρηματοδότηση μέχρι 58 εκατ. υποβρύχιων διασυνδέσεων στο σύμπλεγμα των νησιών Βορείου Αιγαίου.

– Πρόσθετη χρηματοδότηση έως 24 εκατ. για υποβρύχιες διασυνδέσεις νησιών στις Κυκλάδες.

– Παραπάνω επιδοτήσεις, έως 200 εκατ. ευρώ, για την ανάπτυξη ΑΠΕ στα νησιά.

– Πρόσθετους πόρους μέχρι 160 εκατ., για ακόμη περισσότερους σταθμούς ΑΠΕ που θα συνδυάζονται με μπαταρία behind the meter.

– Επιπλέον χρηματοδοτήσεις, έως 200 εκατ., για υπεράκτια αιολικά και τη σύνδεσή τους σε νησιά.

– Πρόσθετα κεφάλαια μέχρι 116 εκατ. για αυτόνομα συστήματα αποθήκευσης.

– Αυξημένη χρηματοδότηση, μέχρι 225 εκατ., για φράγματα και ταμιευτήρες πολλαπλών χρήσεων.

– Επιπλέον πόρους, μέχρι 100 εκατ., για την ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια (Cold ironing).

– Πρόσθετη χρηματοδότηση, έως 25 εκατ., για σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.