Μια κουστωδία υπουργών και κυβερνητικών παραγόντων, με επικεφαλής τον ίδιο τον κ. Μητσοτάκη, χρησιμοποίησε τη Νάξο ως ντεκόρ για το Ταμείο Απανθρακοποίησης Νήσων.
Θυμάται κανείς τη φιέστα που έγινε πριν δύο χρόνια για την υποτιθέμενη επένδυση της Amazon στη Νάξο, που θα την μετέτρεπαν σε ‘’έξυπνο νησί’’;
Δύο χρόνια μετά τι έγινε και κυρίως τι απέγινε από αυτή τη φιέστα όταν στη Νάξο αλλά και στα άλλα νησιά των Κυκλάδων όχι μόνο παρέμεινε αλλά διευρύνθηκε ακόμα περισσότερο το ψηφιακό χάσμα με προβλήματα ευρυζωνικότητας, χαμηλές ταχύτητες στο διαδίκτυο και υψηλές χρεώσεις στις υπηρεσίες επικοινωνίας ?
Ας έρθουμε όμως στη χθεσινή φιέστα για να δούμε την αλήθεια και την πραγματικότητα.
👉 1ον) Ο κ.Μητσοτάκης παρουσίασε ως προσωπικό του επίτευγμα, νομοθετική πρωτοβουλία που είχε αναλάβει ο Νίκος Ανδρουλάκης ως ευρωβουλευτής για την απανθρακοποίηση των ελληνικών νησιών.
👉 2ον) Η επιλογή του κ.Μητσοτάκη είναι να μοιράσει το 1,5 δις ευρώ του Ταμείου στους λίγους και στους ισχυρούς, στις μεγάλες εταιρείες ενέργειας και βέβαια αυτό δεν σημαίνει φθηνό ρεύμα όπως μας είπε….Το αντίθετο θα γίνει…
👉 3ον) Είναι δεδομένη η επιλογή του κ. Μητσοτάκη να δημιουργήσει και να συντηρήσει ένα καρτέλ στον τομέα της ενέργειας. Μόνο την τελευταία εβδομάδα η τιμή της μεγαβατώρας στη χονδρική αγορά ρεύματος αυξήθηκε κατά 64,59%. Την αύξηση θα την δουν οι καταναλωτές στους λογαριασμούς…
👉 4ον) Ο κ. Μητσοτάκης θέλει η αγορά του ρεύματος να μείνει κάτω από τον έλεγχο ενός μικρού καρτέλ μεγάλων εταιρειών. Για αυτό και έκανε και κάνει ότι μπορεί για να εμποδίσει τη λειτουργία ενεργειακών κοινοτήτων, για να μπορούν νοικοκυριά και μικρές επιχειρήσεις να καλύψουν τις ανάγκες τους με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και δικά τους φωτοβολταϊκά.
👉 5ον) Ο κ. Μητσοτάκης απέναντι στην ακραία άνοδο των τιμών στο ρεύμα δεν συζητά την επιβολή πλαφόν που θα θίξει τα υπερκέρδη των μεγάλων εταιρειών και θα ελέγξει τις τιμές.
Από εκεί και πέρα , η χθεσινή φιέστα άφησε αδιάφορους τους πολίτες που έχουν πιο σοβαρά προβλήματα.
Για όλα αυτά δεν βρήκαν χρόνο να ασχοληθούν ο Πρωθυπουργός και οι Υπουργοί του…
(*) Ο Γιάννης Πολυχρονάκος είναι Αν. Τομεάρχης Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ
Το “Αρτεμις” στο επίκεντρο άθελά του… Πριν από δύο ημέρες αναφέραμε ότι υπάρχει αλλαγή στα δρομολόγιά του και κάθε Τρίτη θα ενώνει την Σαντορίνη με τη Παροναξία και τη Σύρο…
Κάτι που είχαν ανάγκη οι κάτοικοι αυτών των νησιών για καλύτερη επικοινωνία με την πρωτεύουσα του Νομού. Αυτό που δεν .. καταλάβαμε είναι ότι το συγκεκριμένο δρομολόγιο στα ενδοκυκλαδικάαφαιρέθηκε από τις Δυτικές Κυκλάδες και τη σύνδεσή τους με την Σύρο.
Αποτέλεσμα; Η έντονη διαμαρτυρία και καταγγελία από τους Δημάρχους Σίφνου, Σερίφου, Μήλου και Κύθνου προς Υπουργείο Ναυτιλίας και αρμόδιους φορείς.. Τονίζουν μάλιστα “Αντί, ωστόσο, να προστεθεί δρομολόγιο, πληροφορούμαστε σήμερα ότι εξετάζεται η διακοπή του δρομολογίου της Τρίτης, με αποτέλεσμα όποιος πολίτης χρειάζεται να ταξιδέψει στην πρωτεύουσα του νομού να πρέπει να επιβαρυνθεί με τρεις διανυκτερεύσεις στο νησί της Σύρου!”
Καταθέτουν δε και τις προτάσεις τους για μία ακόμη φορά ώστε να βελτιωθεί η επικοινωνία των μόνιμων κατοίκων των νησιών τόσο με την Σύρο (πρωτεύουσα του Νομού) όσο και με την Αθήνα…
ΘΕΜΑ: Διαμαρτυρία σχετικά με ακτοπλοϊκά δρομολόγια
👉 Για άλλη μια φορά αιφνιδιαζόμαστε με την πληροφορία της διακοπής ενός ενδο-κυκλαδικού δρομολογίου που εξυπηρετούσε τα νησιά μας.
👉 Όπως γνωρίζετε, πάγιο αίτημα των Δυτικών Κυκλάδων ήταν πάντοτε η βελτίωση της ενδο-κυκλαδικής συγκοινωνίας και κυρίως σε ό,τι αφορά στη σύνδεση των νησιών μας με την πρωτεύουσα του Νομού, όπου οι πολίτες χρειάζεται να μετακινηθούν ακτοπλοϊκώς για την εξυπηρέτησή τους σε δημόσιες δομές (Νοσοκομείο, Υπηρεσίες της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, Δικαστήρια, Εφετείο κ.λπ.).
👉 Σ΄ αυτή τη γραμμή είχαμε επί σειρά ετών δρομολόγια τρεις φορές την εβδομάδα: κάθε Κυριακή, Τρίτη και Τετάρτη πρωί από τη Σύρο και τις ίδιες μέρες, το απόγευμα, από τα νησιά μας για τη Σύρο. Έτσι οποιοσδήποτε χρειαζόταν να μεταβεί για οποιαδήποτε δουλειά σε Υπηρεσία της πρωτεύουσας του νομού, επέλεγε να αναχωρήσει από τα νησιά μας την Κυριακή το απόγευμα και να επιστρέψει την Τρίτη, επιβαρυνόμενος με δυο διανυκτερεύσεις στη Σύρο. Το δρομολόγιο της Τετάρτης δεν εξυπηρετούσε, γιατί αναχωρεί από τη Σύρο στις 7 το πρωί. Επανειλημμένως είχαμε ζητήσει η αναχώρηση του πλοίου από τη Σύρο να τροποποιηθεί έτσι ώστε κάποιος που φτάνει στη Σύρο την Τρίτη το βράδυ να μπορεί να επισκεφθεί τις Υπηρεσίες την Τετάρτη το πρωί και να αναχωρήσει από τη Σύρο το μεσημέρι.
👉 Επιπλέον, σε συνάντηση που είχαμε πέρυσι, Δήμαρχοι των Δυτικών Κυκλάδων με τον Υφυπουργό κ. Γιάννη Παππά και στελέχη του Υπουργείου Ναυτιλίας, είχαμε ζητήσει ένα ακόμα ενδο-κυκλαδικό δρομολόγιο και υπήρχε η δέσμευση από την πλευρά του Υπουργείου ότι το συγκεκριμένο αίτημα θα εξεταζόταν.
👉 Αντί, ωστόσο, να προστεθεί δρομολόγιο, πληροφορούμαστε σήμερα ότι εξετάζεται η διακοπή του δρομολογίου της Τρίτης, με αποτέλεσμα όποιος πολίτης χρειάζεται να ταξιδέψει στην πρωτεύουσα του νομού να πρέπει να επιβαρυνθεί με τρεις διανυκτερεύσεις στο νησί της Σύρου!
👉 Ζητάμε να μην είναι η τροποποίηση των ακτοπλοϊκών δρομολογίων που εξυπηρετούν τα νησιά μας η «εύκολη» λύση για τα προβλήματα που προκύπτουν σε σχέση με άλλες γραμμές, και συγκεκριμένα:
– να μην τροποποιηθεί το ενδο-κυκλαδικό δρομολόγιο της Τρίτης,
– να αλλάξει το δρομολόγιο της Τετάρτης (αναχώρηση από τη Σύρο το μεσημέρι αντί για το πρωί) και, αν είναι δυνατόν,
-να προστεθεί ένα ακόμα δρομολόγιο.
♦️ Για την αναγκαιότητα βελτίωσης της ενδο-κυκλαδικής συγκοινωνίας, ενδεικτικά και μόνον αναφέρουμε ότι από το νησί της Σίφνου οι κάτοικοι για την εξυπηρέτησή τους σε τραπεζικά καταστήματα για υποθέσεις τους που «απαιτούν» φυσική παρουσία είναι υποχρεωμένοι να μεταβούν στη Σέριφο ή στη Μήλο, ενώ τόσο οι κάτοικοι της Σίφνου όσο και οι κάτοικοι της Σερίφου απαιτείται να μεταβούν στο νησί της Μήλου για την έκδοση δελτίου αστυνομικής ταυτότητας, κατόπιν ραντεβού!!!
♦️ Επιπλέον, θεωρούμε σημαντικό να επανεξεταστεί ο σχεδιασμός της ακτοπλοϊκής σύνδεσης με τον Πειραιά, έτσι ώστε να εξασφαλιστούν τα παρακάτω δρομολόγια:
– κάθε Παρασκευή δρομολόγιο από τα νησιά μας προς τον Πειραιά,
– κάθε Σάββατο δρομολόγιο από τον Πειραιά προς τα νησιά μας.
Με τα υπάρχοντα δρομολόγια επισημαίνουμε για άλλη μια φορά ότι δυσχεραίνεται η εξυπηρέτηση κατοίκων, δημόσιων υπαλλήλων και επαγγελματιών, με τις κοινωνικές και οικονομικές συνέπειες που έχουν επισημανθεί σε προγενέστερες επικοινωνίες μας.
Με εκτίμηση, Η Δήμαρχος Σίφνου ΜΑΡΙΑ ΕΜΜ. ΝΑΔΑΛΗ Ο Δήμαρχος Σερίφου ΚΩΣΤΑΣ ΡΕΒΙΝΘΗΣ Ο Δήμαρχος Μήλου ΜΑΝΩΛΗΣ ΜΙΚΕΛΗΣ Ο Δήμαρχος Κιμώλου ΚΩΣΤΑΣ ΒΕΝΤΟΥΡΗΣ
Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου 2024. Ξημέρωσε μία διαφορετική … Δευτέρα για τους κατοίκους Αμοργού και Μικρών Κυκλάδων. Ο λόγος; Στο τιμόνι του “Express Skopelitis” μετά από 35 χρόνια δεν βρίσκονταν ο cpt Γιάννης Φωστιέρης αλλά ο cpt Δημήτρης Σκοπελίτης. Η ώρα της αλλαγής που περίμεναν αρκετοί είχε φτάσει.
Παγωμάρα, έντονα συναισθήματα στη συνέχεια. Και βέβαια τα μηνύματα για την αποχώρηση του cpt Φωστιέρη εκατοντάδες. Για αρκετές ημέρες η προσωπική σελίδα του “καπετάνιου της καρδιάς μας” όπως έχει χαρακτηριστεί ουκ ολίγες φορές γέμισε από ευχές… Ο ίδιος απάντησε μερικές ημέρες αργότερα με ένα μεγάλο ευχαριστώ αλλά μέσα από μία λιτή ανάρτηση…
Από τότε κύλισαν αρκετές εβδομάδες. Εγινε γνωστό ότι θα υπάρξει βράβευση από το Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, αλλά οι Μικροκυκλαδίτες και οι Αμοργιανοί δεν περίμεναν. Το βράδυ της 21ης Νοεμβρίου, σε μία ημέρα ορόσημο για την Αμοργό ελέω της γιορτής της Παναγίας (σ.σ. γιορτάζει το μοναστήρι της Χοζοβιώτισσας) είχαμε την τελετή βράβευσης…
Ο Δήμος Αμοργού και ο Αθλητικός Ναυτικός και Πολιτιστικός Όμιλος Αμοργού διοργανώνουν την σχετική τελετή (σε αίθουσα στην Κάτω Μεριά) και προσκεκλημένοι είναι όλοι.. Μικροί και μεγάλοι… Μικροκυκλαδίτες και μη. Αλλωστε ο cpt Φωστιέρης επί 35 και πλέον χρόνια τους ένωσε όλους οδηγώντας τον “Σκοπελίτη”…
Σε ρόλο .. ρεπόρτερ ο Αντώνης Κωβαίας, αντιδήμαρχος Κουφονησίων αλλά και ο Δημήτρης Θεολογίτης που καταγράφει τα πάντα με την κάμερά του…
Κι ανάμεσά τους έχουμε την καταγραφή των: Μητροπολίτης Θήρας, Αμοργού και Νήσων κκ Αμφιλόχιος, ο εκπρόσωπος του Υπουργείου Αθλητισμού Αντώνης Κυρίκος, ο Δήμαρχος Αμοργού Λευτέρης Καραΐσκος (και βέβαια δημοτικοί σύμβουλοι), ο πλοιοκτήτης Δημήτρης Σκοπελίτης (και μέλη της οικογένειας) Εκπρόσωποι του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων (οι αντιδήμαρχοι Αντώνης Κωβαίος (Κουφονήσια) και Δημήτρης Πράσινος (Δονούσα), οι πρόεδροι των Δημοτικών Κοινοτήτων των Μικρών Κυκλάδων (Αικατερίνης Πρασίνου (Κουφονήσι), Ακαθής Νομικού (Σχοινούσας) και Δημήτρη Γαβαλα (Ηρακλειάς)) ο πρώην δήμαρχος Πάρου Μάρκος Κωβαίος, ο αναπληρωτής Δντης του Νοσοκομείου – Κέντρου Υγείας Νάξου Βασίλης Ραπτάκης και η Πρόεδρος του Πολιτιστικού Συλλόγου Κουφονησίων “Κέρος” Στέλλα Ρούσσου…
Τι είδαμε και ακούσαμε; “Αποτίσαμε φόρο τιμής, βαθιάς εκτίμησης, ευγνωμοσύνης και σεβασμού. Σε μια εμβληματική για την περιοχή μας προσωπικότητα. Σε έναν δικό μας Ναυτικό, σε έναν δικό μας Καπετάνιο, σε έναν Συμπατριώτη, Φίλο, συγγενή μας. Μα κυρίως στον ‘’ΆΝΘΡΩΠΟ’’ Γιάννη Φωστιέρη. Ο οποίος για 35 έτη υπηρέτησε τη ναυτοσύνη ως λειτούργημα.
Με αξιοσύνη, πάθος, αυτοθυσία και αυταπάρνηση, προς τα νησιά και τους κατοίκους τους.
Η γέφυρα του Θρυλικού Σκοπελίτη με Καπετάνιο τον Γιάννη Φωστιέρη, Γεφύρωνε πέρα των νησιών μας, τις ανθρώπινες σχέσεις, τα συναισθήματα, τους προβληματισμούς και τις αγωνίες των νησιωτών, οι οποίες χαράχθηκαν βαθιά μέσα του και λειτουργούσαν ως φάρος στα καθημερινά του ταξίδια.
Με την οξυδέρκεια του, το υψηλό αίσθημα ευθύνης, τον ανθρωπισμό του, την κοινωνική του ευαισθησία και την αλληλεγγύη του προς τον συνάνθρωπο, στάθηκε αρωγός και συμπαραστάτης δίπλα στον κάθε νησιώτη και ιδιαίτερα προς αυτούς που είχαν περισσότερο ανάγκη.
Πάντα απτόητος στα μπουγάζια και τις αγριεμένες θάλασσες , οι ταξιδιώτες έβρισκαν στο πρόσωπο του , την ασφάλεια και την εγγύηση ενός απάγκιου λιμανιού.
Η λέξη καπετάνιος για εκείνον ΔΕΝ είναι απλά τίτλος, αλλά στάση ζωής. Σύμβολο αφοσίωσης – ευθύνης και ηγεσίας. Η ρότα που χάραξε στην πορεία του, αποτελεί παρακαταθήκη και πυξίδα για τις επόμενες γενιές καπεταναίων. Σηματοδοτώντας το τέλος μίας εποχής με αδιαμφισβήτητη την επιρροή του, στην περιοχή μας.
Το επαγγελματικό του ταξίδι έπιασε λιμάνι. Η θάλασσα όμως δε θα σταματήσει ποτέ να τον εμπνέει Του ευχόμαστε από καρδιάς η ζωής του να είναι γεμάτη γαλήνη, ηρεμία και ευτυχία
🙏 Την ευγνωμοσύνη μας εκφράζουμε και προς την εταιρεία Μικρές Κυκλάδες και στην οικογένεια ΣΚΟΠΕΛΙΤΗ για την Τεράστια συμβολή τους στην Ανάπτυξη και Ευημερία των νησιών μας, τα οποία υπηρετούν επι σειρά δεκαετιών.
Ευχόμαστε ολόψυχα στον πλοιοκτήτη Καπετάν Δημήτρη, να είναι άξιος συνεχιστής τόσο της οικογενειακής του παράδοσης όσο και του καπετάν Γιάννη. Του ευχόμαστε καλές θάλασσες και ασφαλή ταξίδια.
Ήταν μια πολύ ιδιαίτερη εκδήλωση γεμάτη συγκίνηση, όπου εκδηλώθηκε το μεγάλο κύμα αγάπης ευγνωμοσύνης σεβασμού εκτίμησης προς τον άξιο Καπετάνιο Γιάννη Φωστιέρη”
Να σημειώσουμε ότι έντονα φορτισμένες ήταν οι ομιλίες των Βασίλη Ραπτάκη (σ.σ. τον αποκάλεσε συνάδελφο προκαλώντας τα χειροκροτήματα των παρευρισκόμενων) του Αγράντη Γαβαλά που μίλησε για τον “Καπετάνιο της καρδιάς μας” και του ίδιου του Φωστιέρη, που αρκετές φορές σταμάτησε τη ροή των λόγων του…
Εμείς; Να ευχηθούμε να απολαμβάνει κάθε ημέρα από εδώ και πέρα μέσα στην αγκαλιά της οικογένειας του με τον Ολυμπιακό να κερδίζει…
Δείτε φωτογραφίες από την βραδιά αυτή και ελπίζουμε σε μία ανάλογη από το Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων
Με εκκλησιαστική τάξη και κάθε επισημότητα εορτάστηκε την Πέμπτη 21-11-2024 η Πολιούχος της Νάξου Παναγία Χρυσοπολίτισσα,στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Ζωοδόχου Πηγής, παρουσία του Προέδρου της Ελληνικής Κυβερνήσεως κ. Κυριάκου Μητσοτάκη.
Κατά την Ακολουθία του Όρθρου χοροστάτησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ειρηνουπόλεως κ. Νίκανδρος, ο οποίος εν συνεχεία προεξήρχε της Θείας Λειτουργίας και κήρυξε τον θείο λόγο, συλλειτουργούντων του Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου μας, Μητροπολίτου Παροναξίας κ. Καλλινίκου και του Θεοφιλεστάτου Επισκόπου Κεράμων κ. Βαρθολομαίου και πολλών κληρικών του νησιού.
Μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας τελέστηκε η Πανηγυρική Δοξολογία επί τη εορτή των Ενόπλων Δυνάμεων και εν συνεχεία έλαβε χώρα η Λιτάνευση της Ιεράς Εικόνος της Παναγίας μας, την οποία έφεραν επί των ώμων τους ένστολοι άνδρες του νησιού (Πολεμικού Ναυτικού, Λιμενικού και Αστυνομίας) με την συμμετοχή του Ιερού Κλήρου, των εκπροσώπων του Ελληνικού Κοινοβουλίου, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α’ και Β’ βαθμού, των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας, των Δικαστικών Αρχών, των Πολιτιστικών Φορέων και Συλλόγων του νησιού καθώς και των αντιπροσωπειών μαθητών των σχολείων της πόλεως της Νάξου, οι οποίοι με τις σημαίες στα χέρια τους προπορευόντουσαν της Ιεράς πομπής.
Την Λιτάνευση της Σεπτής Εικόνος της Κυρίας Θεοτόκου, πλαισίωσε η Φιλαρμονική του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων.
Επανελθούσης της Ιεράς Λιτανεύσεως και αφού εψάλη η ακροτελεύτιος Δέηση, ο Σεβασμιώτατος εξέφρασε τις ευχαριστίες του προς τους Αγίους Αρχιερείς για την συμμετοχή τους στην Ιερά Πανήγυρη του Μητροπολιτικού μας Ναού, τον Πρωθυπουργό και τους λοιπούς επισήμους, τους κληρικούς και λαϊκούς συνεργάτες του Ιερού Ναού για την προετοιμασία της Πανηγύρεως, τους χορούς των Ιεροψαλτών που τόσο την παραμονή όσο και ανήμερα απέδωσαν μελωδικότατα τους Ιερούς Ύμνους, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς των σχολείων, άπαντες τους εκπροσώπους των πολιτικών, στρατιωτικών, δικαστικών και λοιπών αρχών και συλλόγων του νησιού καθώς και την Φιλαρμονική του Δήμου για την άρτια απόδοση των μελωδιών.
Προς όλους δε τους συμμετέχοντες ο Σεβασμιώτατος ευχήθηκε πλουσία την Χάρη και ευλογία της Παναγίας μας στη ζωή και τα έργα τους και στις οικογένειές τους.
Εν συνεχεία ο Σεβασμιώτατος μετέβη στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο στο λιμάνι της Νάξου, όπου παρέστη στην εκδήλωση κατά την διάρκεια της οποίας ο Πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, υπέγραψε την σύμβαση για την δημιουργία και ενεργοποίηση του Ταμείου Απανθρακοποίησης των Νησιών.
Στις εορταστικές εκδηλώσεις συμμετείχαν οι Βουλευτές του Νομού Κυκλάδων, Υπουργοί και Υφυπουργοί, ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, ο Δήμαρχος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, ο Έπαρχος Νάξου-Αμοργού, Δήμαρχοι του Νομού, Αντιπεριφερειάρχες, ο Ταξίαρχος- Αστυνομικός Διευθυντής Κυκλάδων, ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κυκλάδων και ξένοι εκπρόσωποι των αρμοδίων οργάνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Με πληροφορίες από τη σελίδα (δείτε εδώ) της Ιεράς Μητροπόλεως Παροναξίας
Σας ενημερώνουμε ότι δημοσιεύθηκε προκήρυξη θέσεως Επιμελητή Α’ και για το Κέντρο Υγείας Αμοργού (ΑΔΑ:6ΘΗΟ465ΦΥΟ-ΗΑΙ) ειδικότητας Γενικής/Οικογενειακής Ιατρικής ή Εσωτερικής Παθολογίας. Είναι δύο θέσεις γιατρών και η ελπίδα όλων είναι να καλυφθούν καθότι η Αμοργός έχει ανάγκη από ιατρικό προσωπικό.
Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους άρχεται στις 28.11.2024 και λήγει στις 12.12.2024.
Συνδέσεις με τα νησιά των Κυκλάδων προσφέρει ο Αυστριακός τουρ οπερέιτορ Springer Reisen κατά τη θερινή σεζόν του 2025.
Μέσω της συνεργασίας του με την Sky Express, προσφέρονται συνδέσεις με την Αθήνα από τη Βιέννη, και στη συνέχεια προς Νάξο, Πάρο και Μήλο.
Οι πτήσεις προς Νάξο προσφέρονται 2 φορές την εβδομάδα, κάθε Τρίτη και Σάββατο, μέσω της Αθήνας από τη Βιέννη. Επιπλέον, η Πάρος και η Μήλος θα εξυπηρετούνται κάθε Τρίτη και Σάββατο μέσω Αθήνας, από τη Βιέννη.
Οι πτήσεις τσάρτερ από το Γκρατς και το Κλάγκενφουρτ προς Πάρο, μέσω της AvantiAir, παραμένουν ως έχουν, ενώ η Σκιάθος θα εξυπηρετείται από το Λιντς και το Γκρατς με την ίδια αεροπορική εταιρία.
Επανέρχονται επίσης οι συνδέσεις Μόναχο – Σκιάθος και παραμένει η σύνδεση Γκρατς – Κάρπαθος μέσω της Eurowings.
Δεν είναι η πρώτη φορά που το ζήτημα των Γλυπτών του Παρθενώνα απασχολεί την επικαιρότητα και αναφέρεται σχεδόν με κάθε ευκαιρία στη σχέση μεταξύ Βρετανίας και Ελλάδας. Εδώ και δεκαετίες έχει λειτουργήσει ως σημείο τριβής, αλλά και ως σημείο αναγνώρισης των επικοινωνιακών ευαισθησιών των δύο κρατών.
Τη «φωτιά» πυροδότησε τώρα το περιοδικό Economist, στην ετήσια έκδοσή του για τις προβλέψεις της επόμενης χρονιάς. Ως ένας άλλος «βρετανικός καζαμίας», ανέφερε ότι το 2025 θα είναι ένα «έτος εξελίξεων» ενώ προέβλεψε ότι από τη νέα χρονιά τα Γλυπτά του Παρθενώνα «μπορεί τελικά να μετακινηθούν ή τουλάχιστον οι διαπραγματεύσεις για το καθεστώς τους να κάνουν ένα μεγάλο άλμα προς τα εμπρός».
Επιμένει στις δηλώσεις του το Μουσείο
Σε μια προσπάθεια της Deutsche Welle να λάβει μια πιο συγκεκριμένη απάντηση σχετικά με το νέο δημοσίευμα και πώς το Βρετανικό Μουσείο αντέδρασε σε αυτό, κορυφαίος υπεύθυνος Τύπου του οργανισμού δεν έδειξε να επιθυμεί να ανοίξει τα χαρτιά της δικής τους ατζέντας. Η απάντηση παρέμεινε ίδια με εκείνη που είχε δοθεί περίπου έναν χρόνο πριν, δηλαδή: «οι συνομιλίες με την Ελλάδα σχετικά με τη συνεργασία για τον Παρθενώνα είναι συνεχείς και εποικοδομητικές».
Σίγουρα οι λέξεις που έχουν χρησιμοποιηθεί, «συνεχείς» και «εποικοδομητικές», δείχνουν ένα πρόσφορο έδαφος για το μέλλον των Γλυπτών του Παρθενώνα και βρίσκονται σε αλληλουχία με τη μελέτη του Economist, παρότι παραμένουν ίδιες εδώ και έναν χρόνο.
Είναι λογικό, αφού το βασικό πρόβλημα και των δύο πλευρών εδώ και δεκαετίες είναι ότι δεν έχει ακόμη ξεκαθαρίσει τι θα γίνει σχετικά με την αναγνώριση ιδιοκτησίας των Γλυπτών. Υπενθυμίζεται ότι βασικό «αγκάθι» είναι ο νόμος του βρετανικού κράτους που απαγορεύει την παραχώρηση της ιδιοκτησίας οποιουδήποτε αντικειμένου ανήκει στο Βρετανικό Μουσείο (British Museum Act 1963).
Οι δηλώσεις του Μουσείου συνεχίστηκαν, λέγοντας πως «πιστεύουμε ότι μια τέτοιου είδους μακρά συνεργασία θα φέρει τη σωστή ισορροπία στο να μοιραζόμαστε τα εξέχοντα αντικείμενα με όλο τον κόσμο, αλλά διατηρώντας παράλληλα την ακεραιότητα της απίστευτης συλλογής που έχει το Βρετανικό Μουσείο».
Γλυπτά Παρθενώνα
Άνθρωπος «κλειδί» ο νέος διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;
Πάντως, ως θετική αλλαγή για τις συζητήσεις εμφανίζεται και ο νέος διευθυντής του Μουσείου, Νίκολας Κάλιναν. Σύμφωνα με τον Economist, χαρακτηρίζεται ως μεταρρυθμιστής, ενώ σε συνέντευξη του ιδίου πριν από λίγες ημέρες στους Financial Times εμφανίζεται ως διπλωμάτης και αισιόδοξος.
Είναι αλήθεια πως και εκείνος, αλλά και ο πρόεδρος του Μουσείου, Τζορτζ Όσμπορν, είναι υπέρ της λύσης ενός μακροπρόθεσμου δανεισμού των Γλυπτών, «με αντάλλαγμα ίσως άλλες αρχαιότητες από την Ελλάδα», όπως γράφει χαρακτηριστικά το περιοδικό Economist.
Στους Financial Times ο ίδιος πάντως δήλωσε πρόθυμος «για συνεργασία», προσθέτοντας ότι πιστεύει πως «όλοι θα ήθελαν να δουν μια συναρπαστική και καινοτόμο λύση», ξεκαθαρίζοντας παράλληλα, μεταξύ άλλων, ότι θα «μιλούσε περισσότερο για μια εταιρική σχέση συνεργασίας, παρά για συζήτηση περί ιδιοκτησίας».
Πού βρίσκεται πολιτικά το ζήτημα;
Το επόμενο βήμα φαίνεται πως θα γίνει στις 2 Δεκεμβρίου, όταν ο Έλληνας πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης αναμένεται να επισκεφθεί το Λονδίνο και τον Βρετανό ομόλογό του. Το θέµα της επιστροφής των Γλυπτών είναι από ελληνικής πλευράς ψηλά στην ατζέντα και ο Κιρ Στάρµερ έχει ξεκαθαρίσει ότι δεν θα σταθεί εµπόδιο, εάν υπάρξει συµφωνία µεταξύ Βρετανικού Μουσείου και Ελλάδας. Άλλωστε, θα είναι µια ευκαιρία και για τον ίδιο να δώσει το στίγµα του σε διεθνές επίπεδο ως του µεταρρυθµιστή ηγέτη που διορθώνει τα κακώς κείµενα.
Όπως υπενθυµίζει το άρθρο του «Economist» «η ιδέα ότι το Βρετανικό Μουσείο είναι ο µόνος ικανός θεµατοφύλακας των Γλυπτών φαίνεται περισσότερο αβάσιµη από ποτέ, µετά και τις κατηγορίες ότι στέλεχός του έκλεψε 2.000 αρχαιότητες και τις πούλησε στο eBay». Επισηµαίνει, επίσης, τη µετατόπιση της βρετανικής κοινής γνώµης υπέρ της επιστροφής: Σύµφωνα µε περσινή έρευνα του YouGov το 49% συµφωνεί και µόνο το 15% διαφωνεί. Και σηµειώνει ότι γενικότερα το 2025 αναµένεται να ενταθεί η διεθνής τάση επαναπατρισµού πολιτιστικών κειµηλίων από κορυφαία µουσεία στις χώρες προέλευσης.
Παράλληλα, η νέα υπουργός Πολιτισμού της Εργατικής κυβέρνησης Λίζα Νάντι, σύμφωνα με όσα είχε αποκαλύψει τον Σεπτέμβριο στον Guardian, εξετάζει των επαναπατρισμό αρχαιοτήτων και έργων πολιτιστικής κληρονομιάς που βρίσκονται επί του παρόντος σε βρετανικά ιδρύματα, μεταξύ αυτών και το Βρετανικό Μουσείο.
Πιστή στη θέση της περί πλήρους ιδιοκτησίας των Γλυπτών η Ελλάδα
Η Ελλάδα δεν πρόκειται, βέβαια, να εγκαταλείψει τη θέση της περί πλήρους ιδιοκτησίας των Γλυπτών. Μια ρεαλιστική λύση, όµως, θα µπορούσε να είναι κάποιο σχέδιο ανταλλαγής. Μάλιστα, η Μέρι Μπερντ, καθηγήτρια Κλασικών Σπουδών στο Πανεπιστήµιο Cambridge και στέλεχος της διοίκησης του Βρετανικού Μουσείου, προτείνει το µουσείο να µετατραπεί σε µια «δανειστική βιβλιοθήκη» για όλο τον κόσµο.
Από την πλευρά της, η Μάριετ Γουέστερµαν, πρόεδρος του ιδρύµατος Guggenheim, σε πρόσφατη συνέντευξή της διαχώρισε τον τρόπο που δηµιουργήθηκαν οι συλλογές των µεγάλων µουσείων τους προηγούµενους αιώνες από το τι πρέπει να συµβαίνει σήµερα: «Ακόµα κι αν δεν έχουν επιλυθεί τα θέµατα ιδιοκτησίας, µπορείς να στείλεις τα έργα τέχνης µε τη µορφή µακροχρόνιου δανεισµού». Προσθέτει, δε, ότι για την ίδια τίποτα δεν θα ήταν πιο συναρπαστικό από το να δει «τα λευκά κενά στο Μουσείο Ακρόπολης να καλύπτονται από τα πραγµατικά Γλυπτά».
Εάν τα οστά είχαν φωνή, θα μας έλεγαν τις πιο συναρπαστικές ιστορίες για τους ανθρώπους του παρελθόντος. Μόνη μας βοήθεια να τα κάνουμε να «μιλήσουν» είναι η εξελιγμένη τεχνολογία αλλά και η αρχαιολογική γνώση, η οποία πολύ συχνά λύνει τους γρίφους των νεκρών από το λυκαυγές της ιστορίας.
Λίγες ημέρες προτού παρουσιαστεί η ταφή της Νεικώς στη μεγάλη έκθεση του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης με τίτλο «Κυκλαδίτισσες: Αγνωστες Ιστορίες γυναικών των Κυκλάδων» στις αρχές Δεκεμβρίου, ο επικεφαλής στις Εφορείες Αρχαιοτήτων Κυκλάδων και Δωδεκανήσου,δρ Δημήτρης Αθανασούλης, θα ταξιδέψει στο Λονδίνο για να παρουσιάσει το πολυσύνθετο μνημείο της Επισκοπής Σικίνου.
Το μνημείο, το οποίο έχει τιμηθεί με διεθνή διάκριση –βραβείο Europa Nostra– για το έργο της αποκατάστασής του, θα παρουσιαστεί στις 3/12 στη χειμερινή διάλεξη της Ελληνικής Αρχαιολογικής Επιτροπής της Μεγάλης Βρετανίας, με τίτλο «From Heroon to Church: The eventful life of the Episkopi of Sikinos».
Πρόκειται για ένα ρωμαϊκό μαυσωλείο στο νησί, το οποίο μετατράπηκε σε εκκλησία και παρέμεινε εν λειτουργία για 17 συνεχόμενους αιώνες έως και τη δεκαετία του 1960, που έκλεισε λόγω στατικών προβλημάτων. Εκεί η αρχαιολογική σκαπάνη έφερε στο φως ασύλητο τάφο ρωμαϊκών χρόνων μιας γυναίκας, της Νεικώς.
Η θέση των οστών, ορισμένα ευρήματα που παραπέμπουν σε ξόρκια της αρχαιότητας και τα κτερίσματά της έχουν προκαλέσει το μεγάλο ενδιαφέρον των ειδικών, καθώς μέχρι τώρα μένουν πολλά αναπάντητα ερωτήματα όχι μόνο για την ταυτότητά της αλλά και τον τρόπο του θανάτου της.
Οσο όμως περιμένουμε κάποια αρχικά συμπεράσματα, μέσα από τη διάλεξη του Δημήτρη Αθανασούλη θα ξεδιπλωθεί όλη η μακραίωνη πορεία ενός από τα πιο ιδιαίτερα μνημεία του αρχιπελάγους που μπορεί από μόνο του να αφηγηθεί τις διαδοχικές περιόδους των κατακτητών στο Αιγαίο: από τους ειδωλολάτρες Ρωμαίους που χρησιμοποιούσαν τη Σίκινο και άλλα απομακρυσμένα μέρη για τόπους εξορίας, ώς το λυκαυγές του Χριστιανισμού που έκανε τους νησιώτες να αλλάξουν δόγμα και τόπους λατρείας και από εκεί στους πειρατές που επιτίθεντο κάθε τόσο, απειλώντας τις νησιωτικές κοινότητες και οι επιδρομές τους άφησαν πίσω τα σημάδια τους.
Κτισμένο τον 3ο αιώνα μ.Χ. είναι πράγματι ένα κτίριο της αρχαιότητας που φτάνει μέχρι τις ημέρες μας, με αλλαγές στην εμφάνισή του μεν αλλά και με την εντυπωσιακή διαπίστωση ότι μέσα στην πορεία του υπήρχαν πολλές επισκευές ώστε να παρατείνεται η ζωή του από τους Σικινιώτες που έζησαν στους βυζαντινούς και μεταβυζαντινούς χρόνους.
Βρίσκεται εκεί όπου κάποτε δέσποζε η νεκρόπολη του νησιού πλάι στον πυρήνα του πρώτου οικισμού, στη θέση Αγία Μαρίνα. Αν και είχε ανοιχτό προστώο θυμίζοντας ρωμαϊκό μαυσωλείο, τα κενά ανάμεσα στους κίονες κτίστηκαν, απέκτησε ιερό και τρούλο για να γίνει εκκλησία της Παναγίας.
Για έξι δεκαετίες παρέμενε κλειστό για τους κατοίκους που είχαν μάθει να κάνουν εκεί το πανηγύρι του Δεκαπενταύγουστου. Κι όμως, κανείς τους δεν μπορούσε να φανταστεί ότι σε έναν τοίχο του ιερού ήταν κρυμμένος ο τάφος της ειδωλολάτρισσας Νεικώς.
Το οικοδόμημα κινδύνευε να καταρρεύσει και η σωτηρία του ήρθε την πιο κατάλληλη στιγμή. Ολα αυτά, και άλλα συναρπαστικά, θα πει ο Δημήτρης Αθανασούλης στο Λονδίνο. Τιμώντας με την παρουσία του τον θεσμό που ίδρυσε η αείμνηστη Χιώτισσα της διασποράς Μάτι Εγκον με τον σύζυγό της Νίκολας.
Την προσπάθεια της παρουσίασης της ελληνικής και κυπριακής αρχαιολογίας στη Βρετανία, αλλά και τις πολύτιμες υποτροφίες σε αριστούχους φοιτητές συνεχίζει επάξια η δρ Ζέττα Θεοδωροπούλου-Πολυχρονιάδη που διαδέχθηκε τη Μάτι. Και είναι βέβαιον ότι το Ελληνικό Κέντρο στη βρετανική πρωτεύουσα θα γεμίσει με κόσμο για τη διάλεξη.
Στα τέλη Οκτωβρίου ο Βαγγέλης Κατσαράς – αρμόδιος αντιδήμαρχος τουρισμού – είχε αναφέρει μιλώντας στην “Ραδιοφωνία Κυκλάδων 101,3” ολοκληρώνεται η συζήτηση με την Aegean Air (μέσω και της Olympic Air)και το καλοκαίρι του 2025 εκτός από Αθήνα – Θεσσαλονίκη, η Νάξος θα αποκτήσει σύνδεση με το Ηράκλειο..
Σήμερα, Παρασκευή 22 Νοεμβρίου με κάθε επισημότητα έχουμε την ενημέρωση ότι η αεροπορική γραμμή Νάξος – Ηράκλειο και επιστροφή θα ενεργοποιηθεί από την 1η Ιουνίου και έως την 12η Οκτωβρίου. Θα είναι δύο φορές την εβδομάδα (Κυριακή και Πέμπτη) στα 45 λεπτά η διάρκεια του ταξιδιού και το κόστος είναι στα 140 ευρώ. Το σκάφος είναι ATR 42 με δυνατότητα μεταφοράς έως 50 επιβάτες…
Αναλυτικά η ενημέρωση για τα νέα δρομολόγια το φετινό καλοκαίρι της Aegean Air ..
“Έξι νέες συνδέσεις εσωτερικού προστέθηκαν στο θερινό πρόγραμμα της Aegean Airlines για το 2025, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία και αφορούν, μεταξύ των άλλων, τρία νησιά των Κυκλάδων.
Ειδικότερα, προστέθηκαν τρεις συνδέσεις από το Ηράκλειο προς Κέρκυρα, Κω και Νάξο. Η σύνδεση με Κέρκυρα θα πραγματοποιείται από τις 2 Ιουνίου έως τις 12 Σεπτεμβρίου, 2 φορές την εβδομάδα, με αεροσκάφος A320. Το δρομολόγιο αυτό επανέρχεται μετά τον Ιούλιο / Αύγουστο του 2021 όταν πραγματοποιήθηκε για τελευταία φορά από την Olympic Air.
Η σύνδεση Ηράκλειο – Κως έχει προγραμματιστεί από τις 2 Ιουνίου έως τις 10 Οκτωβρίου 2025, με συχνότητα 3 φορές την εβδομάδα και αεροσκάφος ATR42 και το Ηράκλειο – Νάξος θα ξεκινήσει την 1η Ιουνίου και θα ολοκληρωθεί στις 12 Οκτωβρίου, με συχνότητα πτήσεων 2 φορές την εβδομάδα και ίδιου τύπου αεροσκάφος.
Ρόδος – Σαντορίνη
Παράλληλα, εισάγονται τρία νέα δρομολόγια από Ρόδο, με Χανιά, Ηράκλειο και Σαντορίνη που θα πραγματοποιούνται με αεροσκάφος ATR42.
Η σύνδεση με Χανιά θα ξεκινήσει στις 14 Απριλίου με 2 εβδομαδιαίες πτήσεις οι οποίες θα γίνουν 4 εβδομαδιαίες από την 1η Ιουνίου έως τις 12 Οκτωβρίου.
Το δρομολόγιο προς Ηράκλειο ξεκινάει στις 30 Μαρτίου με μία καθημερινή πτήση – και «επανέρχεται» μετά τον Ιούνιο του 2022 όταν πραγματοποιήθηκε για τελευταία φορά από την Olympic Air. Η σύνδεση Ρόδος – Σαντορίνη θα πραγματοποιείται από τις 3 Ιουνίου έως τις 11 Οκτωβρίου 2025, 3 φορές την εβδομάδα.
Πρόσφατα προστέθηκε στο θερινό πρόγραμμα του 2025 και η σύνδεση Θεσσαλονίκη – Σύρος, η οποία θα πραγματοποιείται από τις 3 Ιουνίου έως τις 30 Σεπτεμβρίου με συχνότητα 3 φορές την εβδομάδα και αεροσκάφος ATR72″.
Αχ αυτές οι καιρικές συνθήκες… Την Κυριακή (24/11) αναμένονται έντονα φαινόμενα όσον αφορά τους ανέμους και η Blue Star Ferriesπροχώρησε σε τροποποίηση δρομολογίων. Μάλιστα αφορούν και τις Κυκλάδες…
Η βασική ενημέρωση έχει να κάνει με το “Blue Star Paros”. Αρχικά θα φύγει στις 20:30 απόψε από τον Πειραιά και δεν θα μείνει ως είθισται στα Κατάπολα για το Σάββατο και επιστροφή Κυριακή. Αντίθετα, άμεσα θα επιστρέψει το Σάββατο το πρωί από Αμοργό προς Μικρές Κυκλάδες και Παροναξία για Πειραιά.
Από εκεί και πέρα, το “Blue Star Chios” θα φύγει απόψε τα μεσάνυχτα για Σαντορίνη – Ανάφη και θα μείνει Ηράκλειο την Κυριακή όλη την ημέρα.. Το “Πρέβελης” θα αναχωρήσει τη Κυριακή το μεσημέρι για τα νησιά του Βορείου Αιγαίου και το “Blue Star 2” θα φύγει αύριο Σάββατο από τη Ρόδο για υπόλοιπα νησιά – Κυκλάδες – Πειραιά αντί για Κυριακή..
Αναλυτικά με βάση την ενημέρωση από την σελίδα Blue Star Ferries
“Σας ενημερώνουμε ότι λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών τα δρομολόγια των πλοίων θα διαμορφωθούν ως ακολούθως:BLUE STAR PAROS
Το δρομολόγιο του πλοίου από Κατάπολα την Κυριακή 24/11/24, θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 23/11/24 ως ακολούθως :
Σάββατο 23/11/24 (αντί Κυριακή 24/11/24)
Αναχώρηση από Κατάπολα 06:45, για Κουφονήσι 07:30-07:45, Σχοινούσα 08:15-08:30, Ηρακλειά 08:40-08:55, Νάξο 10:00-10:30, Πάρο 11:20-11:45, άφιξη στον Πειραιά 16:15 και εν συνεχεία όπως εγκεκριμένα.
BLUE STAR CHIOS
Τα δρομολόγια από Παρασκευή 22/11/2024 έως την Τρίτη 26/11/2024, θα διαμορφωθούν σύμφωνα με τον πίνακα δρομολογίων και κατόπιν ως εγκεκριμένα.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 22/11/2024
ΣΑΒΒΑΤΟ 23/11/2024
ΚΥΡΙΑΚΗ 24/11/2024
ΔΕΥΤΕΡΑ 25/11/2024
ΤΡΙΤΗ 26/11/2024
ΛΙΜΑΝΙ
ΩΡΑ
ΛΙΜΑΝΙ
ΩΡΑ
ΛΙΜΑΝΙ
ΩΡΑ
ΛΙΜΑΝΙ
ΩΡΑ
ΛΙΜΑΝΙ
ΩΡΑ
ΑΦ
ΑΝ
ΑΦ
ΑΝ
ΑΦ
ΑΝ
ΑΦ
ΑΝ
ΑΦ
ΑΝ
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
23:59
ΘΗΡΑ
06:05
06:50
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
ΠΑΡΑΜΟΝΗ
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
08:00
ΔΙΑΦΑΝΙ
00:35
00:50
ΑΝΑΦΗ
08:05
08:15
ΣΗΤΕΙΑ
10:30
11:00
ΠΗΓΑΔΙΑ
01:30
02:30
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
11:15
ΚΑΣΟΣ
13:00
13:15
ΚΑΣΟ
03:45
04:00
ΠΗΓΑΔΙΑ
14:30
15:10
ΣΗΤΕΙΑ
06:00
06:30
ΔΙΑΦΑΝΙ
15:50
16:05
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
08:45
09:45
ΧΑΛΚΗ
17:35
17:50
ΑΝΑΦΗ
12:45
13:00
ΡΟΔΟΣ
19:30
21:00
ΘΗΡΑ
14:10
14:50
ΧΑΛΚΗ
22:45
23:00
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
21:00
Τα δρομολόγια της Δευτέρας 25/11/2024 από Πειραιά προς Θήρα, Ανάφη, Κάσο, Πηγάδια, Διαφάνι, Χάλκη, Ρόδο με επιστροφή την Τρίτη 26/11/2024, θα παραμείνουν ανεκτέλεστα.
ΠΡΕΒΕΛΗΣ
Το πλοίο θα παραμείνει στο λιμάνι του Λαύριου την Παρασκευή 22/11/2024 και θα αναχωρήσει την Κυριακή 24/11/2024 και ώρα 15:00 για Λήμνο 23:40-00:30, Καβάλα 05:00-07:00, Λήμνο 11:30-12:15, Λαύριο 20:55.
Τη Δευτέρα 25/11/2024 αναχώρηση από Λαύριο στις 23:59 (αντί 22:30) για Λήμνο 08:40-09:30, Καβάλα 13:00 και κατόπιν ως εγκεκριμένα
BLUE STAR 2
Η παραμονή του πλοίου στο λιμάνι της Ρόδου το Σάββατο 23/11/2024 και η διανυκτέρευση του κρίνεται επισφαλής, ως εκ τούτου το πλοίο θα αναχωρήσει από τη Ρόδο το Σάββατο 23/11/2024 στις 15:00 (αντί της Κυριακή 24/11/2024 στις 17:00) για Κω 18:00-18:30, Κάλυμνο 19:15-19:35, Λέρο 20:30-21:00, Πάτμο 21:55-22:15, Σύρο 02:10-02:30, άφιξη στον Πειραιά την Κυριακή 24/11/2024 στις 06:25, όπου και θα παραμείνει για να αναχωρήσει τη Δευτέρα 25/11/2024 στο εγκεκριμένο του δρομολόγιο.
AERO HIGHSPEED
Το Σάββατο 23/11/2024, τα παρακάτω δρομολόγια των ταχυπλόων μας, θα παραμείνουν ανεκτέλεστα :
Από Πειραιά στις 10:40 για Αίγινα με επιστροφή
Από Πειραιά στις 11:30 για Αίγινα-Αγκίστρι με επιστροφή
Από Πειραιά στις 12:30 για Αίγινα-Αγκίστρι με επιστροφή
Από Πειραιά στις 14:40 για Αίγινα με επιστροφή
Από Πειραιά στις 16:30 για Αίγινα-Αγκίστρι με επιστροφή
Από Πειραιά στις 17:00 για Πόρο, Ύδρα, Ερμιόνη, Σπέτσες, Πόρτο Χέλι με επιστροφή τη Κυριακή 24/11/2024 στις 06:00